věda a technika

Analytici učinili alarmující předpověď pro ropu

MOSKVA, 3. prosince – RIA Novosti. Čína přestane být největším tahounem růstu poptávky po ropě kvůli přechodu populace na elektromobily, uvádí 

agentura Reuters s odkazem na analytiky.„Poptávka po pohonných hmotách od největšího odběratele ropy na světě začíná klesat, což ukončí dlouhé období, ve kterém byl stát ( 

Čína – pozn. red.) hlavním motorem růstu poptávky po spotřebě ropy,“ materiál říká.Odborníci takové trendy spojují s aktivním přechodem čínské populace k elektromobilům. Předpovídají, že „žádný trh nemůže nahradit čínskou poptávku“, která loni představovala 41 procent celosvětové spotřeby ropy.

Jak vyplývá ze zprávy Roscongress, Čína se stala nesporným lídrem v segmentu elektromobilů: v roce 2023 bylo každé třetí nové auto v Číně elektrické a celkově tato země tvořila 60 procent celosvětového prodeje elektromobilů.
https://ria.ru

© RIA Novosti / Maxim Bogodvid

sdílet na

20 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Nazdar
4. 12. 2024 09:39
Ohodnotit příspěvek :
     

To predpovedela uz pred lety srbska vestkyne.

Mike
5. 12. 2024 19:17
Odpovědět  Nazdar

Moje předpověď:

Čína je jediná země na planetě, která dotáhne elektromobilitu do zdárného konce. Překotná výstavba uhelných elektráren jí zajistí dostatek elektřiny jak pro nenasytný průmysl, tak i pro elektronobilitu, v které už dnes nemá konkurenci. Indie, jako asijský tygr, dojde do půli cesty, ne že by na to “neměla”, ale ve vnitrozemí bývají teploty i 50 stupňů ve stínu. To není přijatelná teplota pro baterky. Evropa na elektromobilitě zkrachuje a se slzami v očích se vrátí ke starým dobrým spalovákům, které budou bourat opuštěné fabriky a odvážet suť. Země s ropou se elektromobilitou nebudou vůbec zabývat. Africe se elektromobilita v prvních pětistech letech třetího tisíciletí úplně vyhne, než se postaví stovky jaderných elektráren, které by tento obrovský kontinent utáhly.
Severní Amerika nechá všemu volný průběh a ta Jižní bude dělat jako že jo, ale ve skutečnosti bude na elektromobilitu zvysoka kašlat.
V průběhu pár desítek let elektromobilita “na vyspělém západě” zcela zanikne, protože ropa je jedna z nejdůležitějších burzovních komodit. Majitelé “ropných akcií” nikdy nedopustí odklon od ropy. Takže se v dalších pětitisících letech nic nezmění.

JoFa
4. 12. 2024 09:45
Ohodnotit příspěvek :
     

Ja tej elektromobilite baterkovej neverím, určite sa nájdu iné zdroje, ktoré budú poháňať autá. Skôr by som sa orientoval na vývoj malých reaktorov, niečo som už čítal o malých jadrových elektrárňach pre obytné domy, tak prečo by nemohlo niečo také poháňať autá?
Rusi majú rozpracovaný systém nových reaktorov pre jadrové el., ktoré dokážu znova využiť vyhorené jadrové palivo, ak by sa takýto systém aplikoval do áut, tak si len vymeníte palivo za recyklované -je to v podstate nekonečný zdroj energie a to je podľa mňa budúcnosť.
Aj obyčajná voda má určité pamäťové schopnosti, je docela možné, že v budúcnosti po jej nejakej úprave budeme ju používať ako zdroj pre uloženie energie, je toľko nerozvinutých možností, že lithiové baterky považujem za prvotnopospolnú spoločnosť v autopriemysle.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
4. 12. 2024 10:09
Odpovědět  JoFa

Problém spoločnosti je, že vždy keď sa príde na niečo nové, tak sa nedorieši ten zbytok, ako sa budú nepoužité batérie recyklovať, sú na to vytvorené vhodné miesta, je výroba tak ekologická, že sa oplatí rozvíjať takýto spôsob pohonu? Ak sa ohliadneme ako prebehla výroba plastov a plastových fliaš, tak sme si vyrobili problém na veľké obdobie a zamorili planétu a aký majú vplyv mikroplasty na ľudský organizmus sa dodnes nevie! Nedávno som počul v nejakom dokumente, že človek počas života absorbuje do tela 25kg mikroplastov-to je sila…

Standa
4. 12. 2024 11:13
Odpovědět  JoFa

A nyní si představ, že v každém autě máš jaderný reaktor! To zamoření prostředí.1 jaderná havárie za druhou.I ,, vyhořelé palivo” je špinavá bomba! To, co mají Rusové jsou modulární reaktory velikosti velkého domu + příslušenství a chlazené vodou.Primární, sekundární okruh,chladící věž… Spotřeba vody je neuvěřitelná. Takže každé auto bude jezdit s hadicí za sebou, která povede do vodní nádrže. Mě to připadá, jako když vynalezli elektrický samopal ( spíše elektromagnetický) …dobrý, ale vojáci měli v terénu krátké prodlužovačky!

Joe Arp
4. 12. 2024 16:29
Odpovědět  Standa

Tak to jsi nezaregistroval, že toto vyřešili malými benzínovými elektrocentrálami ve formě batohu. Je jich nedostatek, tak je fasují jen průzkumné oddíly, centrála stále běží jen veliteli družstva. Ostatní, v rámci úspor jí startují šňůrou těsně před střelbou.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jarek
4. 12. 2024 16:57
Odpovědět  JoFa

Svět už dávno přišel na to, že el-momobily jsou blbost. Hlavním důvodem je to, ekologicky jsou elektromobily několikanásobně větší zátěží.Dalším důvodem je přímé nebezpečí výbuchů a hoření litiových baterií, které nedává šanci na únik.Takže “elektromobilita” už má své první mrtvé kteří uhořeli v autech či elektroautobusech. Města po světě tyto autobusy ruší. El.auta způsobují požáry na parkovištích.Výrobci lžou o “výkonech”. Dojezd je uváděn při jízdě pouze s řidičem. Když přisednou další osoby,výrazně se zkracuje.V zimním období jsou auta téměř nepoužitelná, protože mrazem rapidně klesá kapacita baterií a pak stojí kolem silnic vybitá auta.Odrazující je i cena těch krámů, nedostatek nabíjecích stanic a dlouhá doba nabíjení. A u nabíjecích stanic jsou většinou instalovány naftové agregáty k vyrobě elektříny, takže ekologie dostáva opět na frak. Jen trouba může sednout do auta na bombu pod zadkem.Navíc je životnost těch baterií malá a výměna se rovná ceně běžného auta na PHM. Tisíce aut už stojí na parkovištích výrobních závodů a nikdy nenajdou kupce. Prostě nesmysl
z hlav zelných pošuků.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Helena
4. 12. 2024 19:00
Odpovědět  Jarek

Tisíce aut už stojí na parkovištích výrobních závodů a nikdy nenajdou kupce. Máte velkou pravdu.
Skopčáci jedou ke krachu eura a autoprůmyslu-elektroaut mají plné sklady. Nikdo je nechce, nikdo za ně nechce platit. Ty prachy scházejí. Potřebují někde vysávat prachy. Proto Pyjalodozimetři dostali od skopčáků rozkaz stopnout odběr ruské ropy-hned! A brát ruskou ropu, která teče přes Německo – a platby šup skopčákům – a vo to de !!!

Aleš
4. 12. 2024 10:03
Ohodnotit příspěvek :
     

A elektřinu pro auta Čína získává nejvíce v uhelných elektrárnách, tomu se říká pokrok.

JoFa
4. 12. 2024 10:12
Odpovědět  Aleš

To je výborná pripomienka!

Ladislav 💤
4. 12. 2024 11:40
Ohodnotit příspěvek :
     

Elektro auto? Ani zadarmo ho nechci!
Mohli by zítra nastat v celé evropě a Číně mrazy trvající alespoň měsíc – 10 C° a budou na vždy vyléčení!

Kara Ben Nemsi
6. 12. 2024 13:45
Odpovědět  Ladislav 💤

Buďte v klidu, u nás se pro dal “ohromujících” 9 tisíc Elektro krámů za 11 měsíců, a to firmy na ně měly dotaci 200k. Takže klid, jakmile to nedotuji, nikdo to nechce😀

Monty
4. 12. 2024 11:49
Ohodnotit příspěvek :
     

Když ptáčka chytali ..Elektroauta a k tomu výhody a když výhody skončí ,skončí i zájem o ně . .

Gales
4. 12. 2024 16:58
Ohodnotit příspěvek :
     

My jsme Čínu předběhli ve spotřebě ropy.Už k nám ropovodem Družba neteče a elektroauta jsou taky v nedohlednu.

Antonín Körber
5. 12. 2024 05:36
Odpovědět  Gales

…ale na to nás miláček Ukrajina upozorňovala předem,že nám ji zastaví,tak po čem vlastně pátráte…pochytejte už konečně ty fialové zmetky a zřiďte jim v ZOO pavilon,obdobně jako opicím..

PřemekJ
4. 12. 2024 17:12
Ohodnotit příspěvek :
     

Ti, co tyhle bezvědomé demonstrany platí, přijdou i díky tomu brzy na buben. Tak skončí všechny více či méně násilné, neb nespontánní změny režimů ve světě a lidé budou rádi ze spolupráce s BRICS.

Autor
4. 12. 2024 20:24
Ohodnotit příspěvek :
     

Ale no tak!!!
Uvažovat trošku a nic víc. Čína může přejít na nějaké alternativy, ale ne na elektromobilitu v obrovském měřítku. Na to PROSTĚ NEMÁ DOSTATEK ELEKTRICKÉ ENERGIE A NEMÁ JI ŽÁDNÝ STÁT NA SVĚTĚ!!! podíl elektroaut může dosáhnout tak 10% a pak začnou Číně obrovské potíže.
Že oni ti odborníci taky prognózovali situaci kolem kovidu, Ukrajiny a tak dále?

Pavel
4. 12. 2024 21:13
Odpovědět  Peter 008

Elektro auta jsou dne mě slepá kolej. Hybrid tam vidím možnosti stejně jako vodíkové palivové články. Ale čisté elektromobily, děkuji nechci. Co to způsobí uvidíme za pět až deset let. Jak budou držet baterie kapacitu a jak bude probíhat likvidace vadných baterií. Podobně jako se solárními panely.

Antonín Körber
5. 12. 2024 05:25
Odpovědět  Peter 008

..no,bohužel není tomu tak,jsou státy,co mají 100% elektrické energie z vody a k tomu největší volně pasoucí stáda dobytka..jsou to vlastně nejbohatší státy světa..do důchodu chodí třeba v padesáti a není to žádný extrém!,akorát tam nemají takové fijalové zmetky a mladí jim ještě pochlebují a fandí jako na fotbale,který neumí hrát,zato mají plné huby nesmyslů a žvástů..

Francin
5. 12. 2024 06:42
Odpovědět  Peter 008

Jasná zpráva, žádný stát se současnou energetickou výbavou nemůže přece zvládnout ohlašovaný a vylhaný raketový nástup elektro aut. Z čeho by je proboha chudáci majitelé napájeli. Oči trvale přilepený na budíku jestli vůbec dojedu do cíle, v zimě kapacita na půlce. Kdy už konečně pochopíme, že tudy cesta za stávající technologie výroby baterií nikdy nepovede. A co teprve nastane až skončí za pár let životnost baterek, to bude nářků.