politika

Za pár let Rusko převezme střední Evropu

Během několika příštích let začne Rusko kolem sebe vytvářet panregion ze závislých regionů, který bude zahrnovat bývalé sovětské republiky.

Geostratég Andrej Školnikov to uvedl v rádiu “Komsomolskaja pravda”, uvádí “PolitNavigator”.

„Do konce dvacátých let dosáhneme formování našeho velkého panregionu – území, které je na nás technologicky, ekonomicky, vojensky závislé. A my budeme centrem, metropolí tohoto panregionu.

Blízkou oblast převezmeme v každém případě, a to je celý blízký okruh, včetně připojení spodní části Střední Asie. Všechno ostatní bude prostě vtaženo do naší zóny vlivu přirozeným způsobem.

Dokonce i záblesky, které vidíme v Gruzii, znamenají, že pohyb naším směrem začíná. Hegemon je slabý, Amerika prostě nemá dostatek zdrojů, aby si udržela celý svět. Spojené státy se začínají aktivně stahovat, protože když to neudělají dojde k pádu a kolapsu,“ řekl Školnikov.

Je přesvědčen, že Rusko má velmi dobré vyhlídky ve vznikajícím světovém řádu jak v Evropě, tak v Asii.

“Takže blízký okruh převezmeme a pak vznikne otázka. Buď po rozpadu Evropské unie, to jsou roky 2027-28, kdy se Evropa nebude moci shromáždit kolem Bruselu, půjdeme a převezmeme východní a střední Evropu.

Nebo se chystáme a ve stejném časovém horizontu se přesuneme na Dálný východ s hlavním městem na jihu Sibiře a vytvoříme spojenectví s proti čínskými zeměmi – Japonskem, Koreou, Vietnamem, Filipínami, které se také nechtějí stát součástí velké Číny,“ nečekaně dodal Školnikov.

sdílet na

46 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
anonym
12. 5. 2023 22:13
Ohodnotit příspěvek :
     

To je facka tem, co rozsiruji mapy rozpadleho Ruska. 🙂

treza
12. 5. 2023 22:14
Ohodnotit příspěvek :
     

Podobně to říká i Igor Panarin –  “Konšpirológia novej Jalty” https://www.youtube.com/watch?v=Jhz9QQXRAgs To beru!

Kamil
12. 5. 2023 22:18
Ohodnotit příspěvek :
     

To je, s prominutím, jen vlhký sen. To by se Rusko, jeho vláda a elity, musely začít snažit prosazovat ruské zájmy o mnoho suverénněji než nyní. Zatím to vypadá, že chrání spíš zájmy těch okolních států než svoje vlastní.

Osobně to vidím, že nejlepší vyhlídky Ruska jsou se stát stabilním partnerem. (Což ostatně už jsou a vždycky byli.) Jen o něco silnějším. I tak ale budou pod vlivem Číny. (A to nemusí být až tak špatné, pokud si budou schopni udžet odstup a schopnost říct Ne. Ne všechna partnerství musí být tak “podřízená” jako USA a Německo.) Ale nějaké rozšiřování vlivu do úrovně SSSR, to fakt ne.

All
13. 5. 2023 08:39
Odpovědět  Kamil

Dojde k opětovnému spojení Slovanských Národů.Tak bylo a tak bude.

Pavel K
13. 5. 2023 08:44
Odpovědět  All

👍 👍 👍 👍 🙋‍♂️

Jaris
13. 5. 2023 10:59
Odpovědět  Kamil

Prevzeti stredni Evropy Ruskem neni a nebude na programu RF. Rusove dobre vedi, jakou ves by si nasadili do kozichu. Obzvlaste Polaci a Cesi jsou znami svym antiruskym postojem.

Pavel z Moravy
13. 5. 2023 12:45
Odpovědět  Jaris

Pravdu dítě.

Pavel z Moravy
13. 5. 2023 12:46
Odpovědět  Pavel z Moravy

Omlouvám se, pravdu díte.

Bigo2
13. 5. 2023 16:04
Odpovědět  Jaris

Nesmysl – nejde o Čechy, Slováky nebo Poláky, ale o verbež, která je ovládla. Není nutno odsuzovat celé národy. Přichází doba, kdy národy samy pochopí – Západ znamená green deal, buzny, transgendeři, negři, slimáci, brouci v žrádle, všechna ta jejich posraná kultura atd. – odchod z jejich tábora bude lákavá záchrana. Rusové nebudou nikoho nutit, nemají na programu opětné vytvoření nějakého “kožichu” čili v neexistujícím kožichu je žádná veš nemůže překvapit…

josef
13. 5. 2023 18:12
Odpovědět  Kamil

Víte Kamile, ona se historie skutečně pohybuje ve spirále. Krásný náhled je na to ve filmu Evropa tančila valčík.
Evropská společnost je vyčerpána ařítí se do dekadence. Kam se řítí USA ? Raději nemyslet. takže v současnosti má co nabídnout Rusko a Východ. Co zbyde z Evropy, její kultury, historie a tradic … ?

Eva
14. 5. 2023 09:48
Odpovědět  josef

Oči pro pláč.

Rusticana
12. 5. 2023 22:56
Ohodnotit příspěvek :
     

Uvidíme co nám řekne magic datum 9.5.2025
Jako invalida bych to bral, i když …..

David
13. 5. 2023 12:19
Odpovědět  Rusticana

Já vám to řeknu slušně. Nic!

13. 5. 2023 06:39
Ohodnotit příspěvek :
     

Jééé, holky, oni to sem hodili!

Albi
13. 5. 2023 10:41

Taky jsem si říkala – přece není možné, abych se “překlikla”.
Redakci děkuji za překlad a zveřejnění.

aamater
13. 5. 2023 06:57
Ohodnotit příspěvek :
     

Cirkus EU čaká rozpad!!! EU je zoskupenie niekoľkých štátov, ktoré majú vlastné problémy a nebudú potrebovať mať ešte problémy niekoho iného. Nespája ich nič iné iba ako nenávisť voči RF!!! A to bude málo, keď príde na lámanie chleba. Nikto sa s nikým totižto nebude nakoniec chcieť deliť, keď nebude vidieť víziu v budúcnosti. Bude snáď chcieť Nemecko doplácať na malé štáty, aby ich držalo nad vodou, keď by tým riskovali, že tie malé štáty ich nakoniec stiahnu spolu zo sebou? Alebo to bude snáď riskovať Francúzsko? Nakoniec pôjde každý sám za seba!!! Mysleniu zdar!!!

Pedro
13. 5. 2023 08:02
Odpovědět  aamater

Je mi jedno co vznikne na východě, jen když to dokáže dostat anglosasy na kolena a donutí je zaplatit za špinavosti co všem provedli. Nejhezčí by bylo aby chcípali na bídu a drogy všichni, tak jak to je v amerických ulicích plných fentanylu.Miliony a miliony mrtvých jejich vinou jim nelze odpustit!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy
13. 5. 2023 08:51
Odpovědět  aamater

Na rozklad západních států budou stačit islamisté, které tam mají. Ti nikdy ze své víry v Proroka neustoupí. A to se absolutně nemůže shodovat s těmi zvrácennostmi, které tam globál zavádí. Už nyní jsou odvařeni. Možná mohou získat malé procento muslimů na svou stranu, ale ta bude zbytkem islamistů nejen ignorována. Kultura islámu s těmito tzv. hodnotami Šorošů a dalších prostě nejdou dohromady. Zdá se, že zápaďáci dostanou to co dělali jiným. My máme štít čistý, ale se slouhy západu nás dostali do podobných problémů i když tu muslimy nemáme.

Pavel z Moravy
13. 5. 2023 11:10
Odpovědět  jiří

Já vím, že tu nějací jsou, ale není to zatím ohrožující. V Belgii teď mladí muslimové už měli konflikt s LGBT komunitou ve škole. To je to o čem píši, že tyto dva světy nejdou k sobě a proto Evropa původních obyvatel končí. Teď jsou již pouze dohady ve které zemi vznikne jako první chalifát. Ve Švédsku Belgii, Francii k tomu mají nakročeno. A my s naší novou mladou generací vychovanou globálními plutokraty k jejich obrazu jsme prostě hříčkou v rukou jak západních tak našich dacanů. Národ to projel v 89, protože nedokázal poznat kdo je kdo a pro koho ta vzniklá šlechta pracuje. Nic si nenalhávejme, oprava by byla možná pouze se změnou systému a nastolení základních lidských hodnot, ale není tady k tomu materiál. Nejde udělat nic, pokud k tomu není vůle většiny. Pořád se neokecávejme, že se to nějak vyřeší. Optimismus není špatná věc, ale v našem případě jde o naivitu největšího ražení. Nemyslí se, zaplatí se a to s námi právě teď dělají. Možná můj názor není správný, ale tak to vidím já. Každý máme prostě svůj úhel pohledu. Každý může být správný nebo špatný. Záleží jak se situace vyvine.
.

Alena
13. 5. 2023 15:27
Odpovědět  Pavel z Moravy

hezky jste to napsal, máte pravdu

Jaris
13. 5. 2023 11:34
Odpovědět  aamater

Podle meho nazoru Evropa muze fungovat pouze ve spolupraci samostatnych suverennich statu a nikoliv pod draby byrokratu EU. To je umele vytvoreny paskvil sesnerovanych statu zvanych EU. Kazdy z techto narodu ma po staleti svuj jazyk, tradice a svou vlastni kulturu. To neni Amerika ani Australie, kde se mluvi jednim jazykem, pod jednou ustavou, kde obyvatelstvo je slozeno z ruznych etnik.
Uz jen ta eu urednicka masinerie s platy o kterych se jednomu nesnilo je, co do poctu, desiva. Evropa je umyslne nicena migraci naprosto odlisnych lidi, kteri nemaji v nejmensim umyslu se prizpusobit hostitelskym zemim a drze vyzaduji pro sebe jakasi prava. Tohle nevypada dobre.

Lenka
13. 5. 2023 09:06
Ohodnotit příspěvek :
     

Na mapce mi chybí bývalá Jugoslávie a socialisticky orientované Řecko. Myslím, že oba státy se rádi přidají.
Rusko se poučilo – žádná komunistická ideologie se konat nebude. Stačí pravda o dějinách, kultuře, vsadit na rodinné hodnoty, udělat pořádek ve financích a obnovit národní podniky.
Nikdo nikdy neudržel žádné dobité území násilím navždy. Násilí a diktát není cesta. Rusové to vědí. USA a EU to stále nemůžou pochopit.

Pavel z Moravy
13. 5. 2023 12:31
Odpovědět  Lenka

Mám pouze výhradu k tomu Řecku, ale jinak jste to řekla tak jak to asi bude.

13. 5. 2023 15:26
Odpovědět  Pavel z Moravy

Já zase k pšonsku.

zuza
13. 5. 2023 19:29
Odpovědět  Pavel z Moravy

Grécko tam práveže patrí a samozrejme aj Srbsko, ale nejak omylom sa tam ocitlo Albánsko…

tupý hulvát
13. 5. 2023 09:17
Ohodnotit příspěvek :
     

Proč mám pocit,že zveřejnění redakci zaplatil rakušan?

Pavel z Moravy
13. 5. 2023 11:25
Odpovědět  tupý hulvát

Souhlasím s vámi v tom, že tyto články mají podivnou příchuť propagandy rakušáka. Ony totiž mají vyvolat v lidech pocit expanzních úmyslů Ruské federace. Někdo se snaží vyvolávat podivné nálady. Proboha, proč by se Rusko mělo zajímat o tyto ubohoučké a nesvéprávné státečky východu. Jaký profit by z nich měli. To, že se tato část světa tedy východní Evropa může vrátit ke svým kořenům je možné, ale snahou Rusů určitě nebude nějakým způsobem a už vůbec ne násilným tmelit východ, když ten je podrazil snad nejvíce ze všech zemí. Rusové by museli být idioti všech idiotů, kdyby stáli o přátelství s takovými grázly, kteří se ve východní Evropě nacházejí. Oni jsou svým způsobem naivní, když si stále myslí, že s těmito dacany lze ještě jednat, ale dělat z nich hlupáky, kteří zapomenou co jim šmejdi provedli, to asi ne.

tupý hulvát
13. 5. 2023 14:26
Odpovědět  Pavel z Moravy

Všimněte si,kolik zdejších kritiků chování USA s nadšením tleská,pokud by se Rusko chovalo stejně.Můj známy roky nadává na komunisty,že vyhazovali z práce a zakazovali vystupování “umělcům” a na případ Ševčíka řekne,že kdyby tam nelezl a nebyl drzý na policisty,nikdo by ho nevyhazoval!Většina lidí jsou tupci,bohužel.

Markýza
13. 5. 2023 14:48
Odpovědět  tupý hulvát

Já z toho mám taky trochu pachuť. Nechce se mi být součástí žádného impéria, které mě hodlá spolknout naživo. A pevně doufám, že tohle je zase jen něčí vlhký sen.
Jo, to s tím Ševčíkem (potažmo třeba Drulákem) je věrný příklad. Ne tuposti, ale spíš bych řekla zabedněnosti.

tupý hulvát
13. 5. 2023 14:52
Odpovědět  Markýza

Pro člověka,který nechápe,že to chování je totožné je tupec lichotka.

Jozef
13. 5. 2023 22:05
Odpovědět  tupý hulvát

Tak to ty budeš na tom s chápavosťou dosť mizerne, keď ešte aj lichotiť si musíš sám.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
zuza
13. 5. 2023 19:42
Odpovědět  Markýza

nebojte sa, Rusko nás nezhltne, nezhltol nás za 45 rokov ani ZSSR. Skôr to vyzerá teraz, že ešte na poslednú chvíľu nás zhltne Brusel s tými svojimi aktuálnymi plánmi o prerozdelení krimigrantov, o povinnom prijatí istanbulskej zmluvy, o tom, že bude stačiť na prijatie rozhodnutí záväzných pre všetky EÚ štáty, keď to schvália veľké štáty, teda DE+ FR, pandemickou zmluvou, grýndýlom a 15 minútovými mestami.

Markýza
14. 5. 2023 09:17
Odpovědět  zuza

SSSR nás sice nezhltnul de iure, ale defacto ano. A mně se to nelíbilo. Mimochodem, holčička, se kterou jsem si povinně dopisovala myslela, že jsme skutečně dalším státem Sajuzu.
Ale jo, nemyslím si, že by Rusko mělo takové chutě – jen asi ty reminiscence.

EvaK
14. 5. 2023 22:55
Odpovědět  Markýza

Sovětům jsme neplatili za vodu, nenutili nás obchodovat elektřinu na nějaké sovětské burze a ani nám neposílali předražený plyn přes třetí země.
Defakto nás nespolknul, to jsou vaše vlhké sny.
Kromě zahraniční politiky jsme si hospodařili sami, nelikvidovali nám zemědělství, které jsme měli i s Maďary a Dederony na vysokém stupni na rozdíl od nich.
Dokázali jsme stavět jaderné reaktory, což moc zemí na světě neumí a měli jsme i letecký průmysl.
Letadla a například podnik Tatra likvidovali Američané, Sověty to nenapadlo.

Aleš
13. 5. 2023 09:50
Ohodnotit příspěvek :
     

A Fiala si založí stranu Přátel Ruska.

Frank1
13. 5. 2023 09:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Dobra zprava pro Slovany a nas obvzlaste. Dovolite potom dnesnim zmrdum v politice opet aby zasedli u koryt jako Rychetsky a jini o sametu?

EvaK
14. 5. 2023 22:56
Odpovědět  Frank1

Prý si koupil strejda Rychetský auto za 3,8 milionů, no kdo to z vás má a je placen výlučně z našich daní.

Frank1
13. 5. 2023 09:57
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusko si tak znovu vytvori sanitarni kordon, ktery ho bude chranit proti novym najezdum ze zapadu. Ma na nej na zaklade historickych najezdu nejenom pravo, ale povinnost si ho vytvorit!
Zaplatilo dosud za najezdy hrdlorezu jen v posledni valce 25 miliony obeti, hlavne civilistu a deti pri genocide utoku zapadnich armad na Moskvu a Stalingrad.
Zadne trojmori vy USacke krysy!

Albi
13. 5. 2023 11:51
Odpovědět  Frank1

“Rusko si tak znovu vytvori sanitarni kordon, ktery ho bude chranit proti novym najezdum ze zapadu”
Dokud/pokud Gosudara nenahradí Gorbi 2. Těžko předvídat – hlavně pro nás – odkud se ex-hegemon vynoří se svou humanitou a demokracií a co za Rusko novému šéfovi nabídne.

Gales
13. 5. 2023 10:23
Ohodnotit příspěvek :
     

Voda plyne a řeči se vedou.Nechat se vcucnout k Rusku by nebylo špatné.Ale,čort znáet jak se budou proti tomu ,,bránit”západní demokradi.

David
13. 5. 2023 12:17
Ohodnotit příspěvek :
     

To už jsme zažili jednou a myslím, že více není potřeba. Pryč od velmocí, jako jsou USA, Rusko, Německo. Je třeba jít cestou samostatnosti a nezávislosti v užší spolupráci se zeměmi jako jsou Slovensko, Maďarsko a Rakousko. Jedině tak dokážeme přežít.

Pavel z Moravy
13. 5. 2023 12:42
Odpovědět  David

Davide, a kdo řídí Rakousko a Slovensko? Nejsou to náhodou ti stejní neoliberálové jako tady. Tady je mnoho proměnných. My bychom museli dostat k moci skutečné vlastence a slušné lidi. Myslíte si, že je to v této společnosti s duševní výbavou většiny této populace možné? Pokud jste mladší než my staří dědci a babky, zkuste s nimi mluvit a přesvědčovat, myslím ty mladší. Mám obavu, že se se zlou potážete. To není tak jednoduché. Výchova k vlastenectví sounáležitosti a spravedlnosti trvá desítky let, někdy i několik generací. Jak to proboha všichni chcete uskutečnit s těmi, kteří se zde vylíhli v novém hábitu neoliberalismu?

David
13. 5. 2023 13:00
Odpovědět  Pavel z Moravy

Nepochybuji, že je to tam stejné jako u nás. Ale i když si neumíme sami vládnout neznamená to, že odevzdáme vládu do Berlína, Brusele, Washingtonu, či Moskvy. Skuteční vlastenci musí teprve vyrůst, s tím souhlasím. Nemusíme však čekat, stačí silná osobnost, která zavelí k přepřahání, nikoli k revoluci.

Frank1
13. 5. 2023 13:34
Ohodnotit příspěvek :
     

Srbsko ne?

PENNYS
14. 5. 2023 09:16
Ohodnotit příspěvek :
     

ZLO KTERÉ VŽDY PŘICHÁZÍ OD ZÁPADU ,které se spojilo proti DOBRU KTERÉ, VŽDY VYCHÁZÍ NA VÝCHODĚ JAKO VÍTĚZ !