politika

Vítr historie. Stalin sebevědomě kráčí napříč Ruskem

Stalin kdysi řekl:

“Člověk není věčný. I já umřu. A jaký bude soud národa a historie? Chyb bylo mnoho, nicméně byly i úspěchy. Chyby nesporně připíší mně. Na mou mohylu nanesou kupy svinstva, nicméně nastane den, kdy je vítr historie odvane”.

V Rusku se brzy objeví další památník vůdce SSSR Josifa Stalina.

Guvernér Vologodského regionu Georgij Filimonov to oznámil na svém telegramu, informuje PolitNavigator.

„Toto rozhodnutí bylo přijato, protože se s tím na nás obracela veřejnost. Existuje požadavek. Při všem pochopení nejednoznačné interpretace role osobnosti, musíme uznat velké úspěchy,“ napsal Filimonov.

Práce na stavbě památníku se blíží ke konci. Socha bude instalována na území domu-muzea “Vologodské vyhnanství”, kde Stalin žil od prosince 1911 do února 1912.

Vologodské úřady také plánují postavit památník Ivanu Hroznému, jehož bronzový model je již v kanceláři guvernéra.

Iniciativy Filimonova vyvolaly pobouření u uprchlého politologa a zahraničního agenta Stanislava Belkovského. VKontakte našel liberální skupinu «Старая Вологда», ve které 68 % předplatitelů hlasovalo proti památníku Stalina. Liberál nebyl líný najít a citovat několik negativních recenzí mezi 144 komentáři pod příspěvkem o památkách vologodského guvernéra.

„Oběti staví památník katům. 44letý Filimonov, který začal svou kariéru v prezidentské administrativě za Sergeje Kirienka, je skutečným fanouškem Stalina. V srpnu zveřejnil na svém kanálu obrázek, na kterém si generální tajemník potřásá rukou s guvernérem. A v jeho přijímací místnosti visí portréty Stalina, Dzeržinského, Lenina, Putina a svatého Jiřího Vítězného,“ syčí Belkovskij na svém kanálu.

„To, z čeho se křiví liberální spodina, je vždy dobré. V tomto smyslu je Stalinova osobnost ideálním ukazatelem. Pokud kolektivní „Echo Moskvy“ stále nenávidí Otce národů, pak je to člověk hodný naší úcty,“ reagoval na to publicista Sergej Mardan.

Profesor ekonomie Nikita Krichevskij souhlasí s vologodským guvernérem.

„Ze Stalina, který vyhrál strašlivou válku a vybudoval spravedlivou, efektivní zemi, udělal Chruščov a jeho kamarila démona. Z Ivana Hrozného udělali normanští historikové v zájmu Petra I. tyrana,“ napsal.

V srpnu byl ve vesnici Kurejka v Turuchanském okrese, kde byl budoucí vůdce SSSR v exilu, postaven Stalinovi památník. Instalaci zaplatil majitel voroněžského nábytkářského holdingu Angstrem.

V roce 2023 na území závodu Mikron ve Velikých Lukách byl slavnostně otevřen osmimetrový památník „Otci národů“.

Ve městě Bor v regionu Nižnij Novgorod probíhá výstavba muzejního komplexu Stalinova centra. Staví se z iniciativy šéfa místní pobočky Komunistické strany Ruské federace na jemu patřícím pozemku. V roce 2020 Zorov na stejném místě postavil památník Stalinovi.

V Barnaulu byla otevřena pobočka Stalinova centra.

Starosta Novokuzněcka Sergej Kuzněcov navrhl vrátit městu jméno Stalinsk, které neslo do roku 1961, a postavit vůdci památník.

Ve 21. století se ve světě objevilo 95 památníků Stalina, z toho 90 % v Rusku. 

V roce 2021 téměř polovina (48 %) Rusů podpořila instalaci památníku Josifa Stalina k výročí Velkého vítězství. Proti 20 %. https://1url.cz/81V39

Autor Geopolitika civilizací k výstavbě památníku podotýká:

Všechno je správně. Nebojujte s minulostí, stejně prohrajete. Raději ho ctěte.

sdílet na

71 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Honza
13. 10. 2024 22:58
Ohodnotit příspěvek :
     

Člověk, který přivedl zaostalou a zkrachovalou zemi do vesmíru a udělal z ní jadernou velmoc, asi nebude takový, jak nám ho líčí už více než 80 let nacistická propaganda, kterou převzal celý západ a teď i liberální demokraté, kteří by svým odpůrcům nejraději zakroutili krkem. Mimochodem to zvládl přes dvě světové války, přičemž ta druhá připravila zemi o cca 27 milionů lidí. A pozor – naprostá většina obětí byli civilisté. Úplně jiná úroveň genocidy, než ta dnes jediná “správná”, o které se smí/musí mluvit. Vojáků SSSR ztratilo +- stejně, jako Německo. Někdo moudrej, zabývající se životem Stalina, kdysi řekl, že “Stalin neskončil zapomenut v propadlišti dějin, ale rozplynul se v budoucnosti”. A ti chytřejší už tuší…

Burák
13. 10. 2024 23:19
Odpovědět  Honza

Putin mu je hodně podobný. Rovněž se stará o rozkvět své země a Stalin měl spousty velmi zajímavých plánů, které do budoucna způsobili pozvednutí Ruska. Bohužel se mnoho jeho plánů nedotáhlo do konce viz zúrodnění Sibiře. To byl tak geniální plán, že člověk ještě dnes zírá jak dokonalý plán to byl. Ten chlap nebyl rozhodně hlupák. Ani Putin není ale Západ jim stále brání v rozkvětu. Však se podívejte, ani se s tím netají. Zadržování Ruska je jejich cílem. Nesmí se mít hlavně lépe, jak oni.

Markýza
15. 10. 2024 17:55
Odpovědět  Burák

No já nevím, jaké plány to všechno byly, můžu jen z vlastní zkušenosti textilačky poznamenat, že slavna kazašská bavlna stála za úplnou a naprostou starou belu. Krátký vlákna, trhalo se to, seskat se nedalo – naprd. Zpívávalo se za mého mládí “Nachčijeme řeku Amur, nachčijeme řeku Amur, postavíme velkou přehraduů pro tisíce závodů”. Tak jestli to……
A jen bych si dovolila poznamenat, že zadržování Ruska je sice fakt, ale že by to Rusům bránilo v rozkětu? Ani omylem, spíš naopak. Ne nadarmo je ruským národním zvířetem medvěd…..taky se nepřetrhne, ale zkuste mu střelit šipku do zadku a nestačíte utíkat.

14. 10. 2024 08:52
Odpovědět  Honza

Souhlasím. Velmi zajímavé zhodnocení – fiktivní vzpomínky zemřelého Stalina, několik částí po sobě jdoucí:
https://slavira.ru/otkrovenie-stalina-ot-24-01-2016g-chast-i/

Jan
14. 10. 2024 09:09
Odpovědět  Honza

Bývaly doby, kdy jsem ty jeho ,,čistky´´ odsuzoval. Když dnes u nás sleduji značnou část národa co to je za prodejnou zrádcovskou bandu, začínám mu rozumět.

Pavel121
14. 10. 2024 10:01
Odpovědět  Jan

Ony ty jeho čistky nebyly vždy jeho. Rusko je obrovské a ruský venkov byl šíleně zaostalý. Mnoho osobních sporů o vliv a majetek se schovalo za třídní boj. Stejně jako u nás v padesátkách.

Bety
14. 10. 2024 13:09
Odpovědět  Pavel121

On každý předpokládá, že byl diktátor a samovládce. Když pomineme, že v tak veliké zemi ani nemohl ovlivňovat všechno – znáte to: Bůh je vysoko, car je daleko – měl celou dobu dosti vlvných odpůrců, např. trockisty. kterým záleželo spíš na světovém chaosu než na Rusku. Říkám si, když byl takový krutovládce, jak to, že ho přežil např.
Chruščov, kterého písemně (doloženo) oslovil jako duraka, když po něm žádal velké zatýkání – myslím, že v Moskvě? Jiní třeba nežádali. A proč pověřil toho zatracovaného Beriju, aby prošetřil pokud možno všechna zatčení a nevinné propustil ?
Jistě nebyl bez chyby, kdo taky je, ale jak je známo, mrtví se bránit nemohou.
A když jsme u toho – co takový dnešní krutovládce, masový vrah a únosce dětí Putin ?
Přece to celý západ a všichni libtardi tvrdí a píší, tak to přece musí být pravda, ne ?
Přece to, co píší média a politici je VĚCNÝ důkaz, ne ? Nebo že by nebyl ?

Jarek
14. 10. 2024 09:20
Odpovědět  Honza

On je Pepa Visarionovič štve, protože je jedinný vedle těch srágorů co se do něj montovali , po kterém něco pořádného pro lidstvo zůstalo.

Bety
14. 10. 2024 09:28
Odpovědět  Honza

Pěkně napsáno. A já bych dodala, že tu zaostalou zemi přivedl až do vesmíru hlavně tím, že prosté lidi dokázal přesvědčit spolu s bolševiky, že mají svou cenu , že v nich dříme obrovský potenciál ,který mohou využít
k tomu aby se jim a jejich zemi dařilo stále lépe.
A to je hlavně to, co mu jisté kruhy nikdy neodpustí. Jednu po všech předchozích nezdarech konečně úspěšnou revoluci, která ten “dobytek” dostala z jejich područí. Která dokázala, že pro ně tak výhodné dělení na pány a kmány nemusí být věčné.

Jaris
14. 10. 2024 02:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Stalin jel po 2. sv. valce likvidaci zidu. Odkrojil jim kus pozemku Birobidzan a tam je chtel prestehovat. Videl v nich opravnene hrozbu pro Rusko. Zidi zavrazdili statisice Rusu, hlavne inteligence a slechty. Byl o tom natocen film. Bohuzel si nepamatuji titul, ale bylo to hruzostrasne. Proste komise zidu urcovala, ktery Rus bude ten jisty den popraven. Ve sklepich je zidi drzeli a denne je vrazdili. Kary tazene konmi nestacily mrtvoly odvazet do hromadnych hrobu.
Tohle Stalin vedel a kdyz se dostal k moci zacal se svinskych zidaku zbavovat. To mu nikdy neodpustili a proto ihned po Stalinove smrti na nej nahazeli spinu a lzi.
Boj mezi Rusem a zidakem trva dodnes. Bohuzel, momentalne je RF ovladana Ruskym zidovskym kongresem a ani Putin proti zidackym machinacim mnoho nezmuze.
Zidak je proste nestestim lidstva.

Frank
14. 10. 2024 08:47
Odpovědět  Jaris

Stali si také poradil se všemi zrádci v armádě. A to je i současný problém velení ruské armády, protože i tam je spousta kolaborantů, se kterými Putin bohužel nemůže udělat to samé, co Stalin.

zdendulka
14. 10. 2024 11:19
Odpovědět  Jaris

Zdá se, že židé mají to, co nám chybí – soudržnost – a v tom je celý problém…

14. 10. 2024 19:10
Odpovědět  zdendulka

Bingo !!!

Jaris
15. 10. 2024 06:41
Odpovědět  zdendulka

Nejen zidaci, ale i Germani, Anglosasove a jine staty doazou drzet pohromade.. No a nejrozhadanejsi narody jsou slovanske. Jeden nenavidi druheho. Polak nenavidi Ukrajince a Rusy, Cesi se osypou koprivkou kdyz uslysi slovo Rus. Srbsky Vucic se rovnez znemoznil, kdyz podepsal glejt o ivazi Rusu na Ukrajinu a tim RF zradil. Neni byt na co hrdy byt Slovanem. Navzajem si dokazou hazet pekne velke klacky pod nohy, obzvlaste, kdyz jde o Rusko.

Bety
15. 10. 2024 18:51
Odpovědět  Jaris

Nemyslím, že by to bylo národy. Pocit nadřazenosti nebo nechuti k určitému národu je záměrně pěstován. Jeden z důvodů je právě značné usnadnění vyvolávání válek.
Když se nad tím zamyslíte proč bychom se třeba my měli osypávat kopřivkou při slově Rus? Co tak strašného nám udělali? V šedesátém osmém jen chránili své zájmy, navíc nám prodloužili slušný a víceméně bezproblémový život o dvacet let.
Amerika brání své zájmy na rozdíl od Rusů po celém světě mimořádně otřesným způsobem a nic. Máme sousedy které nelze nazvat zrovna mírumilovnými a mají na kontě opravdu spoustu našich životů. A osypáme se snad, když je vysloveno jejich jméno ? Kupodivu ani ne.
Proč nad tím trochu neuvažujeme ? Nadměrně blbí rozhodně nejsme, přesto poslušně papouškujeme to, co nám nenápadně nasazují do palice.

Joe Arp
15. 10. 2024 19:18
Odpovědět  Bety

Ale my to víme, oni taky vědí, že my víme a vůbec je to nes*ere, oni vědí, že mi s tím ho… naděláme. Demonstrace? Salva do vzduchu a stovky ušlapaných.

Slovan
15. 10. 2024 19:25
Odpovědět  Joe Arp

Ne nééé, žádné demonstrace, chce to osamnělé vlky a vypustit Krakena.

Joe Arp
15. 10. 2024 19:34
Odpovědět  Slovan

Hlavně žádné návody, i stěny mají uši! Dneska jsem nachytal Čoudelku v prášku na praní, tak jsem zas nepral!

Bety
16. 10. 2024 11:42
Odpovědět  Joe Arp

Nejde o demonstrace. Jde o to, co mají naši spoluobčané nasazeno do palice.
Ale teď na to začali tlačit tak, že to možná bude mít opačný efekt, neboť co je moc, to je moc, A válka je něco jiného než blbé kecy.

Joe Arp
16. 10. 2024 12:02
Odpovědět  Bety

Pravda, co je moč je moc, ale co si mám představiť pod hentým opačný efekt? Nějaké řešení, třeba petice?

Slovan
16. 10. 2024 12:45
Odpovědět  Bety

Samozřejmě že ano, pokud ty tupci ovčí, mají furt ten žlab, tu dovolenou i když to někteří dávají nen tak tak, válka už vo něčem jiném. Tam už člověk přichází o vše.

jmm
14. 10. 2024 05:53
Ohodnotit příspěvek :
     

Jj vyhrál IIWW-vyhnal fašouny / “mnichovany.”…

Ladislav 💤
14. 10. 2024 07:15
Odpovědět  jmm

👍👍👍👍a udělá to znovu!

Gales
14. 10. 2024 09:03
Ohodnotit příspěvek :
     

Josif Vissarionovič Stalin náš osvoboditel. Ten s tou západní svoločí uměl zatočit.

Joe Arp
14. 10. 2024 11:45
Odpovědět  Gales

Taky s vlastním národem a i s těmi nejchudšími. Gulag od Anne Applebaum, 500stran čistého hnusu, to mu nikdo neodpáře. Že pozastavil rozlézání kapitalistických hyen je mu trochu k dobru!

Gales
14. 10. 2024 16:17
Odpovědět  Joe Arp

Každej odsouzenej tvrdí že je nevinej. Systém pracovních táborů byl takový jaký byl a měl svoje opodstatnění. I ,,naši” politici by měli mít nad sebou hrozbu gulagů.Aby nezpychli a pracovali pro blaho obyvatel.

Joe Arp
14. 10. 2024 16:32
Odpovědět  Gales

Ty tu žvaníš o nějakém opodstatnění sežeň si tu knihu a pak si nafackuješ! Tam nebyli skoro žádní odsouzení, posílala tam NKVD přímo z bytu, včetně nezletilých, samozřejmě s vědomím Stalina, rovněž rudoarmějce upadnuvší jeho blbostí do zajetí! Co by potřebovali politici do toho nemíchej.

Jaris
15. 10. 2024 06:46
Odpovědět  Joe Arp

Uz jen to, ze A,Applebaum je zidule jak stehno, je ten jeji literarni vyplod neverohodny asi jako tech sest milionu zidu zahynuvsich v neexistujicich plynovych komorach. Za kazdy zidem se skryva snuska lzi a vymyslu.

Joe Arp
15. 10. 2024 10:33
Odpovědět  Jaris

Dobrej mustr, fidlaja není žid, tak mu věřím vše co kváká!

katango
15. 10. 2024 11:28
Odpovědět  Joe Arp

To, že někdo lže, neimplikuje, že ti ostatní mluví pravdu.

Joe Arp
15. 10. 2024 11:50
Odpovědět  katango

Tak ovšem. Na tomto poznání pracovalo mnoho ťink ťanků, za milionové granty a bádání dopadlo dle predikcí.

Joe Arp
15. 10. 2024 12:06
Odpovědět  katango

Jó, když jsme teď na stejný vlně, nebyl by tam jeden malej plusíček pro chůďátko okopávaný? Albi už vylezla z pelechu? Práce jí tu stojí, budu vám tam v tý věšťírně udělat čóro jako Odysseus!

Joe Arp
15. 10. 2024 17:44
Odpovědět  Joe Arp

Odys., špatně – Jáson a seberu vám poslední voko i na punčocháčích!

Joe Arp
15. 10. 2024 12:12
Odpovědět  katango

Běžím teď na Super.cz. Bagárová tam prý ukazuje sexy křivky v plavkách, to si nemůžu nechat ujít! Tak až se vrátím, ať je vše v cajku!

Gales
15. 10. 2024 14:04
Odpovědět  Joe Arp

A vychází tvoje vědění z pravdivého pramene? Vono študium v archívech ještě nelze prohlašovat za skutečný děj.Stačí přidat pár slov dle svého uvážení a pravda je úplně jinde.Takže klídek a nohy v teple.Když bude někdo chtít tak ti zarchivuje život chudáka v dnešní době že až to přečteš,tak se budeš ještě za dvacet let budit hrůzou ze spaní…

Joe Arp
15. 10. 2024 17:29
Odpovědět  Gales

Tak o Soloveckých ostrovech, Kolymě a dalších táborech toho dost autorů i přímých postižených napsalo spoustu, těžko se pletli, nebo si vymýšleli. Nikde se podstatně nerozcházejí. Archivy neprolézám, naštvalo mě pouze, že z tvého příspěvku trčelo, že si to snad zasloužili. Ano byli tam i čistokrevní krimi, kteří však měli úlevy za to, že “politickým” tam dělali peklo.

Gales
15. 10. 2024 18:37
Odpovědět  Joe Arp

Čo bolo,bolo. Trdluješ tady s tím jako by za to mohl Putin.

Joe Arp
15. 10. 2024 18:47
Odpovědět  Gales

Ale vůbec ne, říkám jen, že s glorifikací Stalina by se to nemělo přehánět, byl to pologramotný řezník, který měl ve válce jediný štěstí, že mohl velet statečnému národu, který zvítězil i přes jeho strategické hovadiny. Putina mi nepodsouvej, to je jiná liga, našel jsi snad v mých vstupech někde jeho jméno?

Bety
14. 10. 2024 18:51
Odpovědět  Joe Arp

Prosím o pozornost ! Inf. Google : Anne Applebaum, americká novinářka a spisovatelka židovského původu, nar. 1964. Manžel Radoslaw Sikorski.
Popisuje sovětský stát jako systém absolutně bezcitný, inherentně nelidský a záměrně krutý. Tento zřetelný, záměrný a téměř zlovolný antihumanismus je tak TĚSNĚ SPJATÝ S RUSKEM A RUSKÝM NÁRODEM, ŽE HO NELZE OMEZIT NA DOBU EXISTENCE SOVĚTSKÉHO SVAZU. eXISTOVAL PŘEDTÍM ZA CARSKÉHO RUSKA A EVIDENTNĚ EXISTUJE DODNES.
O kousek dál: Rusko je plné sžíravé a nekonečné nenávisti…
Pak už jsem se to nenamáhala číst, a víte co, Joe ? Strčte si tuto EVIDENTNĚ NESTRANNOU spisovatelku za klobouk i s jejím “dílem”.

Joe Arp
14. 10. 2024 20:02
Odpovědět  Bety

To co píše soudruh Google mě nezajímá, jste jeho oběť, rovněž koho má za manžela je irelevantní. Z knihy nenávist k Sov. sv. nečiší, právě naopak a popisované věci jsou ověřitelné z více zdrojů. Možná lépe přečíst knihu a soudit než číst masírku strýčka Gůgla. 500 stran bude asi moc, ale půjčte si jí v knihovně a přečtěte si 3str., 287-289 před spaním, budete do rána čumět do stropu jak netopejr, za to vám ručím!

Bety
14. 10. 2024 21:30
Odpovědět  Joe Arp

No když má za manžela ministra zahraničí Polska, tak mi to tak irelevantní nepřijde.
Nebo mě Google informoval špatně?
A ona z toho nenávist nečiší, jen kufr se vám zvedá, viďte.

Jaris
15. 10. 2024 06:48
Odpovědět  Joe Arp

Tak oni se ti zidi vuci ruskym obcanum chovali daleko hure.

Zrzek
14. 10. 2024 19:05
Odpovědět  Joe Arp

Applebaum se jmenoval ve skutečnosti jeden ze členů Stalinova triumviriátu. který pomohl Stalinovi strhnout na sebe větší část moci. Stalin jej později nechal popravit jako nepohodlného svědka. Četl jsem nejméně tři Stalinovy životopisy, nepočítaje ty, které byly vedlejší součástí součástí jiného díla. Chci říci, že autorka nemusí být úplně nestranná.

Zrzek
14. 10. 2024 19:10
Odpovědět  Zrzek

Appelbaum (krycí přezdívkou Zinověv) byl funkcionářem vrcholných bolševických orgánů.

Joe Arp
14. 10. 2024 20:06
Odpovědět  Zrzek

Je to možné, a ona je z rodiny? Nicméně z knihy necítím nenávist k Rusům ani k Stalinovi, spíš soucit s obyčejnými lidmi připravenými o možnost žít svůj život!

Joe Arp
14. 10. 2024 19:26
Odpovědět  Zrzek

Jestli ovšem je z té famílie, jinak v tom triumvirátu byl tuším Kaganovič, Trockij (teď bez záruky), o jménu Appel. jsem v souvislosti se Stalinem nikde nezavadil, ale mrknu se. V Gulagu chronologicky popisuje dějiny táborů, jako ekonomické instituce postavené na otrocké smrtící práci, má to proložené rozhovory s přeživšími. Dostala za to r. 2004 Pulitzera, což ovšem není směroplatný. Bylo to tam jak v němec. koncentrácích akorát, že tam neměli plyn. komory.

Zrzek
14. 10. 2024 20:11
Odpovědět  Joe Arp

Stalinovy triumviriáty byly nejméně dva a Stalin byl pochopitelně jedním ze trojice.
Lazar Kaganovič byl Stalinův švagr. Úkolem prvního triumviriátu bylo odstavit Lenina a jeho spojence Trockého od moci. Stalin, Lenin a Trockij byly pochopitelně konspirační přezdívky. Stalin se jmenoval Džugašvilli, což gruzínsky znamená Židův syn. Byl vzdáleným potomkem španělských Židů, kteří do Gruzie utekli před španělskou Inkvizicí. Jeho matka byla Osetinka. Třetím členem prvního triuviriátu byl Kameněv, pravým jménem Rosenfeld. Lenin měl sice z otcovy strany dědečka s ukrajinským jménem Uljanov, ale jeho, ale podle německých zákonů byl po matce (povolžská Němka) Němec jako poleno. Ve špičkových bolševických orgánech bylo Rusů jako šafránu, Přečti si Solženicin -Dvěstě let pospolu, Essad Bey -Stalin, Nebo Britovšek -Stalinův Termidor.

Joe Arp
14. 10. 2024 20:16
Odpovědět  Zrzek

Ano bylo to tam samej žid, jak dnes v Holywúdu.

Zrzek
14. 10. 2024 20:37
Odpovědět  Zrzek

Pulitzerova cena pro mne njc neznamená, Spielberg dostal Oskara za Schindlerův seznam, což byla kýčovitá a totálně vylhaná historka, jak zjistila Dr Jitka Gruntová, která mluvila s žijícími vězeňkyněmi Schindlerova lágru. Několik prominentních vězňů, kteří ukývali v tělesných dutinách hrstičky diamantů si koupilo pohodlnější život, ale většina stěží přežívala. V Brněnci je hřbitov s hromadným hrobem, kde leží ti co zemřeli hladem a vyčerpáním z těžká práce.
Spielberk svým kýčem jenom hanobí jejich památku.

Joe Arp
14. 10. 2024 16:42
Odpovědět  Gales

Josif čekal u Prahy stejně jako u Varšavy až vykrvácí, Prahu spasila ROA, něco si načti. Zato byl velice aktivní u Lnář kde rozjezdil tisíce kozáků i s rodinami tankama. Nepleť se, Rudá armáda nás osvobodila, ale Stalin byl prase, stejně jako Churchil a nakonec i Roosevelt, každý jen pro sebe!

Slovan
14. 10. 2024 17:31
Odpovědět  Joe Arp

Je to pryč a je na dalších generací aby se něco podobného opět nedílo. Kdoví jak to tenkrát všechno bylo. Někdo něco napíše, to neznamená že tomu tak bylo. Ale i tak to všechno až mrazí, jak se mocní chovali k obyčejnému lidu.

Joe Arp
14. 10. 2024 17:39
Odpovědět  Slovan

Přesně, politika má vždy přednost před miliony životů, to vidíme i dnes! Mám pěkně namínusováno, je krásné sledovat, kolik lidí tu má v hlavě nas* rá*no, asi už i ráno!

Jarek
14. 10. 2024 18:35
Odpovědět  Joe Arp

A do své hlavy ses díval nešťastníku?

Slovan
14. 10. 2024 19:08
Odpovědět  Jarek

On není nešťastný, on má jen žízeň a teče mu jenom voda a ještě ke fšemu městká, plná chlóru. 🤣🤣

Joe Arp
14. 10. 2024 19:29
Odpovědět  Slovan

Pavle jsem, když si tu občas čtu.

Slovan
14. 10. 2024 20:52
Odpovědět  Joe Arp

Ale no tááák, však je to pokéééc.

Joe Arp
14. 10. 2024 20:58
Odpovědět  Slovan

Když já si všechno moc beru a ke všemu mi v poledne chcípla slepice, nejlepší nosnice.

Joe Arp
14. 10. 2024 19:28
Odpovědět  Jarek

Ještě ne, až ráno.

Slovan
14. 10. 2024 19:06
Odpovědět  Joe Arp

Ty už si jako mokroprd, já to neřeším, bo třeba moje myšlenkové pochody jsou někdy velmi málo rozluštitelné, bo někdy je to samá zákruta a řeči staromýtské málokdo rozumí. Kurňa. 😊

Jarek
14. 10. 2024 18:33
Odpovědět  Joe Arp

S tím,že CHurchil byl křivák jako každej anglosas lze jen souhlasit. Byl to on kdo po porážce Hitlera okamžitě vyzýval ty “spojence” kteří proti Hitlerovi moc nebojovali, spíšem šli zachránit nacisty a půlku evropy,aby se Stalin nezastavil až u Atlantiku, aby společně zaútočili na Rusko, protože si myslel,že je oslabené. Naštěstí všichni ostatní “spojenci” se ruska báli a sešlo z toho. Roosevelt , slizké hovínko jako většina US prezidentů a jen šáša.
A Stalin , jen mocnou rukou bez kompromisů šlo dosáhnout takových vítězství a osvobodit půlku světa od fašizmu. Slaboch by to nedokázal.

Joe Arp
14. 10. 2024 20:31
Odpovědět  Jarek

Přikláněl bych se spíš k tomu, že vítězstvích dosáhli obyč. rudoarmějci a jejich velitelé až po generály. Stalina považuju za zákeřného křiváka a despotu. Jeho příspěvek k vítězství byly bodáky NKVD v zádech frontových vojáků a teror. Slaboch to určitě nebyl, pokud šlo o osudy druhých. Jistě byl i mazaný vyjednavač se spojenci, i když taky ho oblbovali.

Markýza
15. 10. 2024 08:21
Odpovědět  Joe Arp

Potlesk od Markýzy. I plusíček jsem ti šoupla.

Joe Arp
15. 10. 2024 09:38
Odpovědět  Markýza

Není možná! Úkrok vpravo, krok vzad, hluboká úklona, kloboukem zametám parkety, pozadu opouštím sál. Plusíček, siroteček se tam sám bojí, nepřemluvíš zbylé odbojné amazonky o příhoz?

Markýza
15. 10. 2024 10:05
Odpovědět  Joe Arp

Kdepak. Nikdy nikoho nepřemlouvám, každý ať si pěkně používá vlastní hlavu. Ale třeba ještě dorazí, nikdy nevíš.

hrobař
14. 10. 2024 19:05
Odpovědět  Joe Arp

Tak tohle ti nežeru!!!!!!!

Joe Arp
14. 10. 2024 19:37
Odpovědět  hrobař

Myslíš ty Lnáře? Byl tam zajateckej tábor hlídanej anglánama. Byli tam tisíce ruských kozáků s rodinama a dorazily tam i zbytky ROA. Angláni se poanglicku vypařili (přestože to byli jejich zajatci). Výsadkáři NKVD (kteří se do bojů na frontě nehrnuli) to obklíčili a tankovými kulomety rozstříleli a následně rozjezdili. Žer nebo nech být, tak to bylo.

Bety
14. 10. 2024 20:09
Odpovědět  Joe Arp

Jistě to máte z podobně objektivního pramene jako je madam Applebaum.

Joe Arp
14. 10. 2024 20:20
Odpovědět  Bety

Plácáš a nevíš o tom, to tě omlouvá. Dobrou moč.

Joe Arp
15. 10. 2024 09:21
Odpovědět  Bety

‘Pomsta pozdních partyzánů’ od Jaroslava Vejvody 2006

Joe Arp
15. 10. 2024 09:31
Odpovědět  Joe Arp

Omluva, malá nepřesnost! Bylo to u rakouského Lince, kozáků tam zmasakrovali 90000 s rodinami, koně si rozebrali angličtí sportovci. U Lnář amíci povolili masakr cca 25000 přísluš. ROA 12.5. 45 Zdroj: jako níže u Bety, Vejvoda : Poms. poz. part.

Brtník Udernik
14. 10. 2024 10:17
Ohodnotit příspěvek :
     

První liberalni demokrat byl Hitler a nynějši libtardi pakaž sa už mnohdy netají tím,že jejich vzorem je NSDAP,nacismus byl díky SSSR poražen,ale díky Vatikánu a USA přežil vrátil sa v podobě 4Rajchu(EU).