Válka na Ukrajině - Régis le Sommier je zpět z fronty: "To, co jsem viděl, mě vyděsilo" - pokec24
politika

Válka na Ukrajině – Régis le Sommier je zpět z fronty: “To, co jsem viděl, mě vyděsilo”

Tentokrát měl André Berkoff ve vysílání SudRadio významného hosta. Skutečného novináře Régise Le Sommiera – zakladatele online publikace “Omerta” – toho, kdo sbírá informace na místě, vede vyšetřování, jedním slovem Pana novináře.

Abychom to co nejvíce zjednodušili, situace očima Rusů vypadá takto. Rusové říkají: “Jsme my a jste vy. Váš svět je pro vás, náš svět je pro nás. Přišli jste k nám zničit naše životy a jestli tedy chcete, dostanete válku.” (Régis Le Sommier, SudRadio v pořadu André Berkoffa, vysíláno 26.1.2023)

Régis Le Sommier: „V dubnu jsem na zadání deníku Le Figaro připravil sérii reportáží o Francouzích, kteří odešli bojovat na Ukrajinu.

Tentokrát se mi podařilo dostat na druhou stranu fronty.

Byl jsem s ruskou brigádou dobrovolníků-veteránů na linii Kremennaja-Svatovo severně od Bachmutu. Proti nám stál prapor „Kraken“, ve kterém pouze 40 % osazenstva tvořili Ukrajinci, 60 % byli cizinci, většinou Poláci z elitních brigád. Jak na jedné, tak na druhé straně fronty jsou elitní jednotky. Bojuje se tam proto urputně, Rusové se snaží odříznout důležité dopravní cesty, protivník se brání. Deset dní, které jsem strávil v první linii, bylo deset dní v opravdovém pekle…

… Zaráží mě u Rusů ta směs neobyčejného odhodlání a posedlost historií. Často říkáme, že Putin je posedlý historií. Ale ne, sami Rusové, žádám vás, abyste tomu věnovali pozornost (a dále zdůrazňuje každé slovo), sami Rusové jsou prostě posedlí historií, lidé ji znají, vědí, historická paměť sedí v každém obyčejném Rusovi.

A tato historická paměť je velmi důležitá… Možná jsme si my na Západě v určitém okamžiku přestali vážit těch 20 milionů Rusů (zde a dále Le Sommier označuje „Rusové“ všechny obyvatele Ruska), kteří zemřeli ve II. světové válce. Podcenili jsme dopad, který tato největší tragédie měla na ruskou duši. A ta válka je stále v jejich duši …

My na Západě mluvíme o 300 000 mobilizovaných. S některými z nich jsem strávil hodiny. Ano, nestřílí moc dobře, ve velení je nepořádek. Ale přesto – hned jsem se přistihl, jak si v duchu říkám: tohle je Rudá armáda! Ta ze 40. let minulého století, která šla, jedna lidská vlna za druhou, a v konečném důsledku zahnala Němce zpět do Berlína.

Samozřejmě, teď je jiná válka, ale vliv té minulé je cítit ve všem. Představte si, že v určitém okamžiku jsme skončili v lese a já se zeptal dobrovolníka, který mě doprovázel, co za zákopy jsou všude kolem vykopané. Ukázalo se, že jsou německé, z druhé světové války. V roce 1942 se v těchto místech nacházelo velitelství německého generála Mansteina a v lese stály tanky jeho armády před bitvou o Charkov. A já jsem cítil tu historii, žili jsme v ní, byla nám doslova pod nohama…

…Většinu času jsme byli blízko přední fronty a minulou neděli jsme byli úplně vpředu. Co mohu říci? Tohle je jiný vesmír, jiná planeta, to je Verdun během první světové války. Všechno kolem je zničené, oblast je rozrytá zákopy, jsme hluboko pod zemí, v bunkru… a tam je nejmodernější vybavení, sedí tam operátor a proudí k němu data z několika dronů. A jejich role v bojových akcích je prostě kolosální. V architektuře vojenské katedrály jsou základním kamenem drony.

Všichni jsme celou dobu říkali, že Ukrajinci mají díky NATO výhodu v dronech. O žádných výhodách teď nevím. Rusové jsou v tomto ohledu nyní velmi, velmi dobří.

Otázka André Berkoffa: Jaké jsou obecně vyhlídky konfliktu?

Odpověď Le Sommiera: Je třeba pochopit, že Rusové nyní zaujali obranný postoj. Ano, postupně ukusují území, získávají zpět osadu za osadou, ale své pozice podél celé fronty zabetonovali. Všude jsou betonové protitankové „dračí zuby“. Rusové se ve skutečnosti zabarikádovali.

Je nesmyslné očekávat, že se bude opakovat něco jako opuštění Chersonu. Byl jsem v té době u Chersonu, nebyl ani přibližně tak opevněný. Tam nebyly žádné těžké zbraně, tady jsou jenom těžké zbraně. Viděl jsem kolony T-72, bylo mi řečeno, že jenom v této části stojí asi 60 tanků. 60 tanků! Viděl jsem tanky T-90. Hodně mluvíme o Leopardech a toto je jejich ekvivalent.

Ano, dáváme Ukrajině nové zbraně, aby znovu vybojovala území. Mohu ale jen říci, že každý kilometr čtvereční, pokud se ho Ukrajincům podaří dobýt, je bude stát kolosální množství krve.

Otázka: Chcete říct, že Rusové jsou připraveni na tvrdou bitvu?

Odpověď: Všude jsem se setkal s jedním a tím samým fanatismem, s fanatismem dobrovolníků, se kterými jsem byl, stejně jako při rozhovoru s vojáky ve společné jídelně.

Viděl jsem čečenskou zdravotní sestru v hidžábu, která mluvila o Putinovi jako o bohu.

Ale co mě zarazilo byl postoj mladých vojáků. Mluvil jsem s klukem, studentem fakulty cizích jazyků, bez jakýchkoliv vojenských zkušeností, ale rozhodl se jít na frontu. A jeho postoj k tomu, co se děje, je proruský, ale moderní. Je mu zřejmé, že Rusko absolutně nechce dobýt ani Polsko, ani Francii.

„Bojuji za naše děti, za svůj způsob života a váš způsob života my nechceme, se všemi vašimi LGBT,“ říká mi. Jen předávám jeho slova.

Dá se toho říct hodně, ale když to maximálně zjednodušíme, tak očima Rusů vypadá situace takto. Rusové říkají: “Jsme my a jste vy. Váš svět je pro vás, náš svět je pro nás. Přišli jste k nám zničit naše životy, a jestli tedy chcete, dostanete válku.”

Viděl jsem tyto vojáky, kteří žijí v těch nejtěžších podmínkách. Žil jsem tam týden a bylo to těžké, ale oni tak žijí měsíce. V našich médiích je nazýváme spotřebním materiálem zákopové války. Ale ne, přede mnou se objevila neuvěřitelná síla. … (šok na Sommierově tváři).

Otázka: Jaký máte názor na to, že se poměr sil změnil ve vztahu k tomu, co jsme říkali v minulosti a požadovali porážku Ruska na bojišti?

Sommierova odpověď: “Chcete znát můj názor? Ten kontrast, který jsem viděl po svém návratu, je úžasný. Tady slyším argumenty televizních novinářů daleko od války a generálů, kteří bojují na mapách a ani nevědí, co je skutečná válka.

To, co jsem viděl na frontě, mě vyděsilo: my nejsme připraveni vést válku takové intenzity. Nevydržíme ani čtvrtinu toho, co vydrží tamní obyvatelstvo, naši lidé toho nejsou schopni a Rusové, říkám vám, ti vydrží…“

Pro Pokec24 přeložila Janinna

https://bit.ly/3wGgJy9

sdílet na

185 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
31. 1. 2023 00:59
Ohodnotit příspěvek :
     

Amen.

sizok
31. 1. 2023 08:48

Otázkou je, s kým.

Albi
31. 1. 2023 09:17
Odpovědět  sizok

Amen znamená “konec”, ale taky prý „tak se staň“ nebo „pravda“.

Domnívám se, že Milan tím myslel: “Není už co víc dodat. Rusové neustoupí a bylo jasně vysvětleno proč – jejich život je jiný než náš a oni si ho buď uhájí, nebo zemřou. Konec. Amen. Tak se stane”.

Jaroslav
31. 1. 2023 10:26
Odpovědět  Albi

Albi správně, plný souhlas. Něco jako Vinetou, Howgh: “domluvil jsem”. Co my zde vysvětlujeme se dá říct jedním slovem Bible, viz Milan. Nemyslím, že by to značilo něčí konec, to je spíše přenesený význam. Původní význam je souhlas s řečeným, potvrzení víry, připojení se k motlitbě. Mnohokrát jsem to slyšel v černošském kostele, kdy přítomní tím hlasitě vyjádřovali souhlas s prováděnou motlitbou. K článku také říkám Amen.

Pavel z Moravy
31. 1. 2023 11:50
Odpovědět  Albi

Dá se to použít i na jednotlivce. Když jsem přesvědčen, že se nechci stát slouhou tohoto globálního panstva, které nám připravuje koncentrák, a nechci v tom žít, raději z takového žití vypadnout, také to ukončím Ámen. Raději umřít ve stoje, než přežívat na kolenou. Toto ruské přísloví je plně pravdivé, alespoň pro mne.

ladik
31. 1. 2023 16:06
Odpovědět  sizok

Alaudinov na news front: SVO skončí podle našich podmínek!

31. 1. 2023 12:26

Přátelé, mé Amen se vztahuje k závěrečné větě: “…a Rusové, říkám vám, ti vydrží…“ ve významu obou těchto výkladů:

1) Kromě významu „potvrzuji, co bylo řečeno, věřím tomu“ tedy „amen“ může též znamenat: „Odvolávám se na toho, jemuž důvěřuji…” … “…kdo praví amen, je víc než žehnající.“
https://temata.rozhlas.cz/leo-pavlat-co-znamena-slovo-amen-7992963

2)  je možné se setkat s jeho překladem, např.: „Tak buď“, „Staň se“, „Staniž se“
https://cs.wikipedia.org/wiki/Amen

Zkrátka Rusům žehnám a zároveň si strašně přeji, aby to všechno ustáli. Protože karty jsou nyní rozdány tak, že normální lidský svět stojí i padá s Ruskem. S Putinem a spol.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy
31. 1. 2023 15:58

Pěkně jsi to vysvětlil, ale já to pochopil. Howg.

orinoko
31. 1. 2023 12:41

Takhle budou kráčet dějiny i historie:

https://www.youtube.com/watch?v=uo56eV1Rtr8

Pavel K
31. 1. 2023 18:18
Odpovědět  orinoko

😊
Tak to jsem si porochnil, díky, mám husinu. Moje z nejoblíbenějších kapel.
Poslouchám je už od 76, kdy se mi dostalo do ruky jejich živé 2PL. Od té doby mám doufejme vše. ❤🙋‍♂️

Rapa
31. 1. 2023 01:16
Ohodnotit příspěvek :
     

Ruský les,Tajga je tichá a moudrá,božská.Každý,kdo se opovážil a opováží vstoupit nezván na tuto posvátnou půdu cedrů a sedmero bílých řek bude vykázán a nepřítel zničen. Sláva bogom,predkom našim. Kdo miluje les a les miluje jeho,ten nemůže být poražen. Slované milují lásku a láska slovany.

Albi
31. 1. 2023 09:20
Odpovědět  Rapa

V tom případě o nás to není. O většině z nás. My čekáme, že nás Rus osvobodí a pak na něho opět plivneme. 🙁

Autor
31. 1. 2023 09:52
Odpovědět  Albi

Ale to byli různě myslící lidé. Z jiných vrstev. S jinými hodnotami. Bohužel jsme si to – nebo ti před námi – neuhlídali. Bylo to za pomoci zrady, i pod vlivem “trockistů” i v SSSR. Ale mělo by nás to poučit, že v případě opačném, se musí lidé chovat vůči zrádcům stejně, jako se chovají oni k nám. Ti nic jiného nepochopí nikdy.

Největší náš nepřítel nestojí někde proti nám, ale je přímo v nás.

01f9f48cadf23b99816880f280f57231-3861190606.jpg
Jaroslav
31. 1. 2023 10:31
Odpovědět  Albi

Amen, Albi. Naši mladí se dokonce rádi nechají zmobilizovat a potáhnou na Rusa. Mladší ročníky ca do 30 let zpozorněte a nedělejte si dlouhodobé plány. Za protektorátu čechům němci nedovolili táhnout na východ (Drang nach Osten) a asi to některým geneticky chybí. Teď je konečně šance…. Ať je jim země ukrajinský lehká

zuza
31. 1. 2023 12:53
Odpovědět  Jaroslav

dnes na obede mladší kolegovia (35-45 rokov) debatovali o politike, jeden kolega povedal, že on za našu terajšiu vládu nikam bojovať nepôjde, že napíše odmietnutie vojenskej služby. Kolegyňa s 2 malými deťmi reprodukovala postoj svojho muža (s ktorým súhlasila), že on pôjde brániť svoju vlasť – proti Rusom na Ukrajinu!!!. Ďalšie 2 (s malými deťmi) sa súhlasne pridali. Iný kolega sa ozval, že by chcel vedieť, kto hucká ľudí, aby podpísali taký list. Kto ich informuje, že v ústave je taká možnosť. Okrem toho prvého kolegu majú všetci ostatní 3 fujzrov. Začínam byť presvedčená, že s mňamkou dostali aj nejaký mikročip, inak by nemohli tak zdebilnieť. K tomu odmietnutiu vojenskej služby – včera som videla video s Petrom Staňkom, kde povedal, že ak naozaj príde k mobilizácii, prví pôjdu tí, čo majú zbraň a zbrojné preukazy a ako druhí tí, čo podpísali to odmietnutie vojenskej služby

Boomer
31. 1. 2023 13:25
Odpovědět  zuza

.. já na čipy ve vakcíně moc nevěřím, vámi popisované postoje jsou dle mého prostou reakcí lidí, kteří v rozhodujícím okamžiku byli přesvědčení, že jednají nanejvýš racionálně a teprve pozdější vývoj ukázal, že to až tak moc racionální nebylo. A to nelze v jejich sociální bublině připustit nebo dokonce dát najevo veřejně. Osobnostní sešup člověka nastává v okamžiku, kdy vědomě začne obelhávat sebe samotného. V panické hrůze nebýt za blba je ochoten přistoupit na stále větší a větší lži.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy
31. 1. 2023 16:14
Odpovědět  Boomer

To můžete mít pravdu, ale amíci již provedli tolik pokusů se změnou vědomí, že já naopak si myslím, že ten mrna sajrajt lidem pozměnil jejich vědomí. Myslím, že toto byl hlavní smysl vakcinace, nejen snížit populaci, ale hlavně přeprogramovat populaci k obrazu svému. Tak jak jsou velice nebezpečné 5G sítě, které se dají spojit s mnoha zdravotními problémy, ale nikoho to moc nezajímá. Tito desoláti pracují na mnoha frontách současně poněvadž takto se těžce odhaluje co s námi vůbec provádí. To jako někdo myslí vážně, že Soroš, Šváb, Gates, Rotshildi a všichni ti jejich poskoci dělají nějakou bohulibou činnost nám lidem? Ti se nám smějí a pracují na dalších programech, které nás mají zotročit. Ámen.

Pavel z Moravy
31. 1. 2023 16:45
Odpovědět  Pavel z Moravy

Vím, je to film, ale kdysi jsem viděl film, kde celé lidské populaci dali zdarma mobily s neomezeným kreditem, takže lidé to brali jako šílení. A když jim do toho pustili ty správné vlny, tak se začali vzájemně mordovat. Satelity pro 5G sítě jsou umístěny do nejzranitelnější časti a to ionosféry, která začíná 60 km nad našimi hlavami. Je nabitá na 300000 voltů a poskytuje energii pro globální el. obvod. Ten poskytuje energii pro veškerý život. Tam je ta energie čchi. Proudí mezi nebem a zemí a pokud tuto část kontaminujete pulzními, modulovanými širokopásmovými signály, budete ničit život. Veškeré studie o škodlivosti jsou lidem zatajovány, výčet chorob, které z toho mohou být je rozsáhlý. Když k tomu přidáte chemtrails, tak si uvědomíte, že jsme pro ně vlastně pokusnou laboratoří. Současné dementy to ale nezajímá, hlavně, že mají rychlý internet atd. Proč najednou tolik lidí umírá, to není jen následek vypuštění covidu, vakcinačním sajrajtem, ale právě i 5 G sítěmi a dalšími pokusy grázlů v rámci depopulace. A je to velmi složité dokázat, když pracují na několika frontách současně. To ale asi zdejší osazenstvo ví.
.

Boomer
31. 1. 2023 17:29
Odpovědět  Pavel z Moravy

..to máte tak.. vy věříte v technologie a já, typický technokrat, paradoxně věřím v lidskou omezenost, která je zlatým dolem pro debilizaci pomocí sdělovacích prostředků.
Zpočátku sdělovací prostředky lidem sdělovaly jen co se kde stalo, dnes ovšem doba pokročila a lidem je současně i sdělováno, co si o tom mají myslet. A lidi přijímají předžvýkané informace stejně ochotně, jako kupují polotovarové nebo i hotové šmakulády. A pak se diví, že se/to po*rali..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy
31. 1. 2023 19:00
Odpovědět  Boomer

Je mi jasné, že jsou navíc formováni a pokud trochu nepřemýšlíte a vůbec se nevzděláváte a přijímáte jejich jedinou pravdu, je mix hotový.

Fanny
1. 2. 2023 11:59
Odpovědět  Pavel z Moravy

Nevím jestli ty tečky něco obsahovaly,ale jsem nakloněna tomu snad věřit, proč? S manželem jsme spolu 33 let,vždy jsme měli podobné názory,na dění ve světě,na politiku atd.přišlo očkování a on asi už zblbnul docela,já si svůj názor zastávám stále a on tak nějak otočil a považte volil Pávka,myslela jsem,že mě drbne o dnešní situaci se spolu bavit nemůžeme,protože se hned hádáme a on to zakončí větou “ty jsi Putinovka”a je konec debaty.
Tak si myslím,že v těch sajrajtech něco může být a mimochodem nechal se očkovat 4x,asi aby měl jistotu, já ani jednou,nevím co s tím,hezký den všem F.

Pavel K
1. 2. 2023 12:22
Odpovědět  Fanny

Vy máte asi veliký majetek có? To byla předvídavost nebo záměr. Jinak jste udělala dobře u nás doma také nejsme opíchaní. K závěru vašeho příspěvku, no có? Tiše čekejte. 🤣🤣🤣🙋‍♂️

Fanny
1. 2. 2023 17:08
Odpovědět  Pavel K

Děkuji za radu,asi mi nic jiného nezbyde 😂

Galaxia androme
31. 1. 2023 22:00
Odpovědět  zuza

Na ukrajine nemožte braniť svoju vlasť SR , SR možte braniť len na uzemi SR. Ta vaša kolegyna je vypatlana ak nie je ukrajinka. Navukrajine može jej hlupy muž braniť jedine americke zaujmy tak ako v iraku a v adganistane.problem je že nerozumiete tomu čo pišete

Pavel z Moravy
1. 2. 2023 09:28
Odpovědět  Galaxia androme

Paní Zuza, přece nic takového nepíše, jen komentuje trotlíky kolem sebe. Špatně jste to pochopil, paní Zuza je moudrá žena, kéž by nás bylo takových více.

Rapa
31. 1. 2023 11:18
Odpovědět  Albi

Ale máme v sobě slovanské geny. Je v nich i pravda,láska a tvůrčí síla.Bojovat o život na Zemi jsme byli donuceni a zvládali to naši předci.Nyní je řada na nás.Máme to těžké,proto spojujme se,pomáhejme si navzájem.

Pavel K
31. 1. 2023 11:43
Odpovědět  Rapa

Teď jste mě celkem rozesmál. Otevřete OČI a nastavte slechy ve svém okolí, to stačí, protože tak to vypadá po celé zemi. Však se třeba podívejte, jak se k sobě chováme na diskuzích, nebo v zaměstnání, jako sousedi atd. Jsme morálně dehonostovaní až do morku kosti. 🙋‍♂️

Markýza
31. 1. 2023 15:39
Odpovědět  Pavel K

Víte………celý svět je tak či onak morálně dehonestovaný. Teď to všechno vyljezá, kostlivci se valí ze všech skříní. Právě jsem chytla na zůmce konec dokumentu o lebensbornu v Norsku………….je zapotřebí, aby se ti kostlivci nakonec důstojně pohřbili.

Pavel K
31. 1. 2023 18:25
Odpovědět  Markýza

Možná máte pravdu, já komentu hlavně svoje okolí, tzn. co vidím na vlastní kukadla. Ale jinak souhlas, to co zaznamenám na netu, tak jak někteří kolegové píší, že se svět v (!) obrací.

Pavel z Moravy
31. 1. 2023 16:54
Odpovědět  Pavel K

Pavlíku, ty jsi byl většinou optimista a já pesimista. Já ten tvůj názor potvrzuji. Degenerace systému je opravdu obrovská a aby se toto otočilo ve prospěch lidství není v současnosti možné. Pokud svět přežije, ozdravení by mohlo přijít tak za 150 roků. Přítel Rapa chce prostě člověka vidět z té lepší stránky, což mu nelze zazlívat.

Pavel K
31. 1. 2023 18:36
Odpovědět  Pavel z Moravy

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
Já a optimista? To bys musel u mě musel zažít, jak mě tuna doma nadávají jaké mám negativní myšlení. Nekecám. Tak já jsem vycvičen pro boj ve vysoké trávě a postarat se sám o sebe. No a z toho vylívá, že je doma varuji před všudepřítomným nebezpečím a nikdo mě nebere vážně. Já jsem furt ve střehu, v noci někde něco šustne a jsem jak ovčácký pes. Jak můžeš být optimistou, když při tomhle neustálém býti ve střehu ti pak žena řekne, že by to řešila až to nastane. To jdu vždycky do vrtule, tak jak můžeš být optimista, když ostatní na všechno seeroouu. 🤦‍♂️🤦‍♂️🙏🙄💩

Pavel K
31. 1. 2023 18:38
Odpovědět  Pavel K

Ještě, ne ne nééé. Já Rapovi nic nezalívám chraň Bůh.

Pavel z Moravy
31. 1. 2023 19:11
Odpovědět  Pavel K

No tak já také varuji, ale už končím. Ale jinak jsem to slyšel mockrát od různých lidí, že to budou řešit až to přijde. Nu, kdo chce kam, pomozme mu tam. Asi teď už nic lepšího nezplodím. Já vždy říkám, že jsem víceméně realista, přesně jak to říkáš ty, mám slechy abych slyšel a oči abych viděl, i když za dioptrickými skly. Jinak jsem se chtěl zeptat, kolika litrový soudek toho pěnivého moku kupuješ, u nás se teda říká štěně.

Pavel K
31. 1. 2023 20:55
Odpovědět  Pavel z Moravy

Puky 15L. Když mám větší žížalu tak max. 30l. Jsem na to sám a lepší je si vždy rejpnout pak čerstvoně. Já ten výčep dostal od mladých k Vánocům a těm to nechali známý z PL.pivovaru. Nebylo to nový ale zánovní. Ona to není zas tak laciná záležitost.

Pavel z Moravy
1. 2. 2023 09:41
Odpovědět  Pavel K

Tak dobrý šmak Pavle, ať ti stále chutná. Jak se říká, co sním a vypiju, to mi neukradou. A že nás tady sdírají více jak všechna šlechtická panstva z doby feudalismu. Kradou a hrabou škůdci zemští, protože mají stále málo. Nás chuďase české ale mohou okrádat jak se jim zachce, vždyť to nikomu nevadí. Přitom ale chodí kolem pultíků s uzeninami, sýry apod jak mlsní kocouři a pak si nic nevezmou. Ale jsou i jiní co mají plný nákupní košík a pak si zavolají taxi. Těm je stále hej a teď k nim přibyli ještě další.

Pavel K
1. 2. 2023 10:48
Odpovědět  Pavel z Moravy

V pondělí jsem v okr. městě obdaroval nějakého chudáka. Aspoň tedy tak vypadal. Zastavil mě že nemá co jíst. Já mu říkám ale peníze ti nedám aby sis za rohem koupil cigára. Tak jsem ho zatáhl do krám ku a koupil mu jídlo. Na tohle jsem naměko hned. Doufám že to za rohem nehodil do koše. Nemám rád když někdo plýtvá potravinama. 🙋‍♂️

31. 1. 2023 14:02
Odpovědět  Albi

Albi, začíná přituhovat. Zkráceno:

Kyjevský politolog: Nejvyšší rada je připravena umožnit NATO oficiálně bojovat na území Ukrajiny31. ledna 2023
Nejvyšší rada Ukrajiny oznámila návrh zákona, který umožňuje jednotkám NATO oficiálně provádět vojenské operace na území Ukrajiny s cílem legalizovat vystoupení západních stíhaček, které budou řídit zahraniční piloti a obsluhovat je specialisté ze Západu. 
Podle politologa je to nyní nemožné, protože… bla bla bla… …Parlament však může povolit přijetí vojsk bez změny základního zákona, pokud se změní zákon o přijímání cizinců se zbraněmi… … …Ukrajinská ústava počítá s možností mezinárodních vojenských cvičení na území Ukrajiny… …Tento zákon se navrhuje doplnit o některá nová slova. Zejména v části 3 čl. 12 za slovy „Použití zbraní při …“ bývalo „cvičení“ doplněno slovy: „… plnění bojových, mírových a humanitárních úkolů“. Dovolte mi přeformulovat: „NATO, přiveďte vojáky!“, shrnul politolog s odkazem na zdroje z parlamentních kruhů.

https://alternatio.org/events/all/item/114571-kievskiy-politolog-verhovnaya-rada-gotova-razreshit-nato-ofitsialno-voevat-na-territorii-ukrainy

Albi
31. 1. 2023 23:24

Tak to vypadá hodně špatně, jedině, ze by se USA ooravdu lekly, že se Zelenský už definitivně utrhl ze řetězu.
Protože od dodávek stíhaček USA couvá.
“Spojené státy ale Kyjevu letouny F-16 nedodají a dodávka bojových letounů evropskými zeměmi je zatím s otazníkem.
„Nic není v principu zakázáno,“ řekl francouzský prezident Emmanuel Macron, ale stanovil řadu podmínek – dodávka by nesměla vést ke zvýšení intenzity konfliktu, letouny by nesměly být použity pro útoky na ruské území a poskytnutí strojů by nesmělo oslabit bojeschopnost francouzského letectva”.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-potrebujeme-200-stihacek-zada-ukrajina-40421561
A USA důrazněji
“Spojené státy nedodají Ukrajině bojové letouny F-16, o které Kyjev žádá. V pondělí to uvedl americký prezident Joe Biden.”.
https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-usa-kyjevu-letouny-f-16-nedodaji-rekl-biden-40421526
Ale stejně to vypadá, že se situace pořád jen a jen horší.

Pavel z Moravy
1. 2. 2023 09:53
Odpovědět  Albi

Albi, oni ale moc dobře vědí, že pokud to ještě více vyhrotí tak Evropa končí. Zbude zde pouze spáleniště. Jó, kdyby tak mohli zničit Rusko a jich se to nedotknout, to by se jim líbilo. Je to jako když v Africe černí obskakovali své panstvo u stolu a paní domu řekla, kdyby to tak dělali, ale nebyli tady a my se na ně nemuseli dívat. Takže zde je to podobné, kdyby jim tak dodávali Rusové suroviny, nejlépe zadara a oni je mohli ještě urážet. Divím se, že mají Rusové takovou holubičí povahu, být to na mně tak s těmito západními grázly dávno skončím. A to je třeba ještě stále pan Lavrov nazývá kolegy. A přitom jsou to šmejdi.
.

Pavel z Moravy
1. 2. 2023 09:56
Odpovědět  Pavel z Moravy

Já bych tady té zápaďácké bandě nedal už ani polínko dřeva. Raději bych vše levněji dodal těm, kdo se mnou chtějí žít v míru, Číně, Indii apod.

Pavel z Moravy
31. 1. 2023 11:52
Odpovědět  Rapa

Řekl jste to nádherně. Jako kdybych se do té tajgy přenesl.

katango
1. 2. 2023 09:55
Odpovědět  Rapa

Dají se koupit cedrový oříšky, jsou daleko lepší než piniový.

31. 1. 2023 01:50
Ohodnotit příspěvek :
     

Ano souhlasím se slovy Régise Le Sommiera, že rádi zapomínáme na vlastní historii a dostatečně si nevážíme těch, kteří položili životy za osvobození z nacistického jha.
Místo toho necháme našim dětem vymývat mozky a pošlapáváme památku obětí druhé světové války nacifikací Evropy. Opět jsme dovolili nacistům se dostat k moci v Německu a ČR opět přijala stav Protektorátu Čechy a Morava. Jen místo Háchy máme Pavla a místo Emanuela Moravce máme Černochovou. Jediný rozdíl je v tom, že Hácha a Moravec byli inteligentnější.

Velitel
31. 1. 2023 08:23
Odpovědět  pavelpe

Nepřirovnávejte hrdinu od Zborova s nějakou neschopnou a vrcholně šerednou ježibabou bez vkusu a inteligence,

Autor
31. 1. 2023 09:28
Odpovědět  Velitel

Hrdina? Ten? Možná, snad. Jednou jedinkráte.
Ale co se stalo pak? Jak šly další osudy legionářů? Co dělali a jak se chovali? Bohužel nic moc. Bojovali na straně Kerenského, tj. Prozatimní vlády. Znáte chování legionářů na Sibiřské magistrále? I my ztrácíme historickou paměť a to rádi! Jak je vidět. První republika ne náhodou oslavovala legionáře.

Standa
31. 1. 2023 09:45
Odpovědět  Peter 008

Proč je oslavovali?

Autor
31. 1. 2023 09:56
Odpovědět  Standa

To je snadno dohledatelné. Plus spojení souvislostí.
Jen “něco málo” – Především proto, že v tom byl zapojen i Masaryk a pak ta “správná” intervence, jedna z největších bank První republiky byla založena na zlatě, získaném legiemi v Rusku. Kromě toho pojmenování leionáři a Legie vzniklo až po válce a návratu těch lidí do ČR.
Lidé, kteří šli tehdy bojovat na “druhé straně”, tj. nové ještě tehdy ruské republiky po říjnu, ti už nebyly oslavováni. Teda u nás, jako například Jaroslav Hašek – “rudý komisař”.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jaroslav
31. 1. 2023 10:37
Odpovědět  Peter 008

Peter 008, proč ta skromnost. To zlato bylo ukradeno a část je prý stále kdesi v bance v Japonsku. Ne nadarmo rusové říkají legiím/”legionářům”- “běločeši”. Kdysi jsem četl v ruské knížce o zlatém pokladu kdesi v tajze na sibiři. Byla tam ovšem pochybovačná poznámka (rozuměj “disclaimer”)- “kdyby tam ten poklad byl, jistě by ho byli běločeši našli”. Rozumej ukradli. Jedna věta v celé knížce, tak moc leželi běločeši rusům v žaludku, že si autor neodpustil tuto poznámku. Oni si pamatují!

Autor
31. 1. 2023 16:05
Odpovědět  Jaroslav

Souhlasím. Ale teď si uvědomte, jakou “práci” museli odvést za II. světové Gottwald a také Ludvík Svoboda!
Jen díky jim a znalosti sovětského vedení, jak to bylo kolem Mnichova i u nás, jsme se ocitli mezi vítěznými státy … kdyby to záleželo na těch druhých tehdejších “spojencích”, tak už jsme nebyli. Beneš by nic nezmohl ani při obrovském úsilí.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
31. 1. 2023 22:00
Odpovědět  Peter 008

Haška okamžitě po návratu ostatní legionáři “oslavili” tak, že ho zlynčovali. O čemž se, kupodivu, moc nevědělo ani za reálsocialismu, ani nyní. Já to mám od Franty Habána ze Žižkova (kniha, která vymizela) a pak jsem na to narazil ještě v nějakém článku.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
31. 1. 2023 21:36
Odpovědět  Standa

file:///C:/Users/Val/SkyDrive.old/Documents/H-V%20Hospoda%C5%99en%C3%AD%20legi%C3%AD%20sibi%C5%99.pdf

31. 1. 2023 21:50

Bohužel, mám zkušenost, že si to málokdo skutečně přečte. Každý raději uvěří kdejaké špíně. Také by bylo dobře, zjistit si, co, a proč, se stalo co stalo v Čeljabinsku a proč sověti a potažmo Rusové nemají na legie dobrou vzpomínku (těžce zraněná hrdost) ale a hlavně – uvědomit si, že byla válka! V-Á-L-K-A !!!
A co takhle to vzít projednou obráceně – jakou vzpomínku mají Čechoslováci na sověty a proč?
P.S. Ten odkaz nahoře si zamodřete a hoďte nahoru do linky.

https://www.valka.cz/826-Celjabinsky-incident

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
31. 1. 2023 22:39
Odpovědět  Peter 008

A jak se měli chovat?! Nechat se od sovětů, na příkaz německého agenta Lenina, který za prachy německé buržoazie zpunktoval VŘSR, postřílet?!
Že Lenin později s anglosionisty vyj-ebal je zas jiná otázka. V době Čeljabinského incidentu však šel Lenin legiím tvrdě po krku, protože v té době byly v celém bývalém Impériu pouze dvě vysoce organizované elitní armády – č.s. legie a námořníci z Kronštadtu. Kteří se ve finále rovněž postavili proti sovětům. Zbytek byla v podstatě různorodá vyzbrojená, začasté loupeživá, sebranka. Rudou armádu, na kterou mohli být sověti, a nyní nyní Rusové, právem hrdí, a která vypráskala němčoury, z ní vycepoval až Stalin – a doporučuji nezapomínat, jakým způsobem. To, že nebyl až takový satanáš a že vypráskání němčourů, stejně jako vybudování velmoci od píky, je jeho zásluha, ani to, že se mu nyní blýská svatozář a že to vše Trockij, ještě neznamená, že nebyl také swině non plus ultra.
A ano, právem oslavovala legionáře. Protože nebýt jich, nebyla by ani republika. A my bychom teď nadávali na “rusáky”, a to v jadrné němčině. Na druhou stranu bychom měli o dvě třetiny lepší platy a šestkrát levnější energie…
Asi na ně začnu také nadávat.

Boomer
1. 2. 2023 08:31

.. a soudruh Trockij vydal spěšnou telegrafickou depeši, ve které byli Češi označováni za zvláště nebezpečné, anóbrž všichni umí číst a psát!! A tudíž musí být na místě zastřeleni, takový to byl soudruh bdělý ten Bronštejn..

1. 2. 2023 13:02
Odpovědět  Boomer

V tom samém spatřoval nebezpečí už Vatikán v éře husitské revoluce.

Boomer
1. 2. 2023 13:33

.. a tady vidíme další z našich historických chyb.. místo k Baltu měli vyrazit z Tábora spanilou jízdou na jih!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
31. 1. 2023 11:56
Odpovědět  Velitel

Víte, můžeme polemizovat o hrdinovi od Zborova. Těžko však lze polemizovat o jeho kolaboraci s protektorátním režimem. A jak jsem psal, nepochybuji, že Moravec byl podstatně inteligentnější než ta ježibaba na obraně. Nic to však nemění na skutečnosti, že oba jsou symbolem kolaborace s okupačním režimem proti zájmům své (spíše naší, ona žádnou vlast nemá) vlasti.

Markýza
31. 1. 2023 09:19
Odpovědět  pavelpe

Ale no tak. Nejsme dětmi obrovité širé tajgy, nemáme řeky jako Jenisej – bydlíme v Kotlince. Každý přispěje vesmíru svou troškou – jde jen o jedno, o to, co chtěli i Rusové – aby každá ta troška byla vážena a ctěna po právu.
Jenže západ se vošklíbal – co nám, lesklým, chromovaným a navoněným může taková banda smradlavých mužiků, to není stát, to je benzínka………..njn.

Standa
31. 1. 2023 09:49
Odpovědět  Markýza

Já beru Klingony.
Ty neznám, jsou z vesmíru!
Ty beru.
Zato neberu Ukrajince , co se tady perou v supermarketech.
Spíše Ukrajinské řvoucí ženské, co se rvou v Kaufu!

Pavel K
31. 1. 2023 11:54
Odpovědět  Standa

To je furt ještě dobrý v sousedním Německu opět řádili nějací obohacovači a 17 holka a 19 chlapec už nežijí.

Rapa
31. 1. 2023 02:40
Ohodnotit příspěvek :
     

Nečeká nás nic dobrého, tak aspoň něco z jiného pohledu, z pradávné minulosti i současnosti. ,, Ze starých letopisů.Před tisíci léty Perun očistil Zemi od zla,9x ji obletěl dokola. Pak otevřel -Bránu- a skrze ní vyhnal zbylé vetřelce,potom Bránu ukryl hluboko pod horu Elbrus,aby nebyla zneužita “.V té době byla tato hora napojena na Polárku…A co nového nyní,no ledaco. Je atraktivní jiná hora,leží uvnitř Ruska a pentagonu nahání prý strach. Obávají se , Tajemství baškirské hory Jaman-tau , paní Janina tu o ní psala na pokecu 29.9. 2020 a stojí za přečtení.Zvláště pak jeho poslední část.Docela zajímavé.

Rapa
31. 1. 2023 02:56
Odpovědět  Rapa

Souvězdí Velké a Malé Medvědice i s Polárkou u slovanů měly vždy velký význam. A hora Elbrus se tenkrát jinak jmenovala,původní název jsem pozapoměl.Ale zajímavé je,že dnešní fyzikové,jak v USA,tak v Rusku,nebo i Švýcarsku mají svá zařízení hluboko v podzemí ( a i některé i ůdajné brány na povrchu jsou označené a v té nejtvrdší skále )

Velitel
31. 1. 2023 08:50
Odpovědět  Rapa

Pravděpodobně myslíte Hará, což je mýtická hora z perské mytologie a název Elbrus je z ní odvozen. Tězko říci, ale faktem je, že nejvyšší horou Evropy není Mont Blanc, ale Elbrus.

Autor
31. 1. 2023 09:30
Odpovědět  Velitel

Ach ti Rusové …! I tu nejvyšší horu nám sebrali!! 🙂 🙂 🙂

Albi
31. 1. 2023 09:46
Odpovědět  Peter 008

A tím ji možná zachránili.
Kdoví, co by se v ní do dneška našlo, nebo do budoucna najde. Zlato? Nerosty? Něco o čem ještě nevíme jak využít?

V tom kontextu mě napadají slova Jana Kollára:
“Stůj, noho!
Posvátná místa jsou, kamkoliv kráčíš …..”

ladik
31. 1. 2023 07:34
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusko nemůže nikdo porazit. Ani kolektivní fašistický Západ.

Markýza
31. 1. 2023 09:21
Odpovědět  ladik

Ale zjevně se to musí v každém století znova prověřit.

Jak porazit Rusko.jpg
Albi
31. 1. 2023 09:51
Odpovědět  Markýza

1*****

Jaroslav
31. 1. 2023 10:54
Odpovědět  Markýza

Bohužel, lidé se poučí jenom z vlastních chyb. Alespoň přes generaci musí dostat přes čuňu. Má generace měla štěstí na přátele. V Afgánistánu nás nepotřebovali, bojovali se sjednoceným západem sami. Dnešní “spojenci” potřebují spoluvinníky. Pak kombinace vládní věrchušky v ČR je po posledních volbách silně destruktivní, vysoce třaskavá, pro česko zničující a toužící po Drang nach Osten. Bůj nám pomáhej! PS. mne se již mobilizační povinnost netýká ani do Landwehru. Mohl bych ovšem působit jako tlumočník z češtiny/slovenčiny/angličtiny do ruštiny (pro koho a kde si domyslete). K té slovenčině- někteří mladí češi již slovensky nerozumí… to aby se domluvili se slovenskými spoluzaj..ej čo to trepem!

Markýza
31. 1. 2023 14:40
Odpovědět  Jaroslav

Já mám bohužel v rodině tři muže v jatečním věku. A fakt bych byla daleko raději, kdyby se starali o vlastní rodiny, než aby se váleli v blátě u Bachmutu…ale máte pravdu s tím jak se zapomíná.
Možná nám bylo na škodu, že jsme Druhou válku přežili částečně za větrem: zdá se mi, že teprve ta nejstrašlivější zkušenost (Rusové, Japonci, Němci) se zapíše do genů.
U těch Němců bych tomu nebyla věřila, ale zdá se, že přeci jen – sice mají šílenou Anču-lenku, ale všeobecně se jim do toho bojování fakt nechce.
Italové už taky pomalu couvají.

Pavel z Moravy
31. 1. 2023 19:24
Odpovědět  Markýza

Četla jste dnes paní Zuzu s jejím příspěvkem. Její mladší kolegyně se již těší až vyprovodí mužíčky do války. Co na to chcete říci? No za mně, že fakt budou mít co si přejí. Zůstanou bez nich, protože tak 80 % to nepřežije. Možná, že zařvou hned na nějakém seřadišti. Prostě je to jako když člověk viděl filmy nebo dokumenty z Německa před 2.světovou válkou. Zfanatizovaní a zdebilizovaní lidé, které nemáte šanci o něčem přesvědčit. A teď je to zpět, ale největší hrůza je to, že se to děje u nás, v zemi, která jako jediná tady z okolí byla považována za antinacistickou.

Markýza
31. 1. 2023 20:39
Odpovědět  Pavel z Moravy

Četla. Na to nelze říct nic, jen zaplakat hořce.

31. 1. 2023 14:17
Odpovědět  Markýza

1 +++++

P.S. Omluva – hvězdičky na tom mým pracovním de-bilovi nejdou. Ani nejsou na klávesnici.

Markýza
31. 1. 2023 15:22

Dík, já to chápu. 🙂

unor 2022
31. 1. 2023 08:07
Ohodnotit příspěvek :
     

Vec se ma tak. Uz ne zapad ale vychod je budoucnosti cloveka, lidi.
Zapad uz davno zparchantel a dnes se mu velice uspesne dari prepisovat zbytky kladu, jichz byl kdys nositelem.

José
31. 1. 2023 08:45
Ohodnotit příspěvek :
     

NATO tvrdí, že je připraveno na přímou konfrontaci s Ruskem. Alespoň je o tom přesvědčeno. Myslím však, že platí ono Cimrmanovo: Trpaslík je dobrý plavec, ale nevydrží. Až totiž dojde na lámání chleba, bude ve výhodě ten, kdo má a umí ovládat zbraňové systémy bez elektroniky, kdo umí číst v mapách, kdo je schopen přežít v nehostinných podmínkách. Jsou to naši “mileniálové?”

Markýza
31. 1. 2023 09:23
Odpovědět  José

A hlavně – kdo má zdroje. A zdroje má kdo? Já se permanentně dohaduju s někým, kdo se vofrňuje, že je Rusko “chudé a zaostalé”………ježišmarjá, ti lidi si fakt myslej, že bohatej je ten, kdo má výkonnější tiskárnu na prachy!

Standa
31. 1. 2023 09:43
Odpovědět  José

Otázkou je …
.Fašistická Ukr. není členem NATO.
Ani článek 1 či 5 neodůvodnuje útok NATO.
Za to Poláci na Ukr.atd. jsou jasným porušením Charty OSN.
Je to jasný útok na RF Nato mezi dvě nezávislé země, včetně dodávek zbraní fašistům.
RF by mělo okamžitě odpovědět na země Nato!
A,co porcování RF pro různé země , které bylo v Praze nyní na sumitu ? Provokace.!!!!!!!!!!!§§

Co takhle , kdyby Putin vyhlásil porcování U SS A!
Zemiček je tam dost. Já si beru Floridu , ale musíme vyhnat amiky ze světa!
Myslíte , že Rusko nechá svoje území( tak jasné plánováné)nechá , tak být?

Autor
31. 1. 2023 10:06
Odpovědět  Standa

Já se hlásím o Havaj, Maimi a celé to pohoří na západě USA! A všechny základny US Army po světě, abych měl všude co nejlepší ubytování. 🙂 🙂 🙂 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
José
31. 1. 2023 13:16
Odpovědět  Peter 008

Tam co říkáte povede Stalinův průplav. Ten bude mezi Mexikem a Kanadou.

31. 1. 2023 14:55
Odpovědět  José

ČTK

2. 1. 2078

Zprávy:

Dne 9 května 2078 bude zahájeno, jak ve svém novoročním projevu oznámil maršálek Ruské Federace Razman Razmanovič Kadyrov, v Bidenově moři*) plánované námořní cvičení.

Zúčastní se ho námořní síly Ruska, Mexika, Kuby, Venezuely, Egypta, Spojených států Afrických, Íránu, Indie a Číny v počtu cca 680 000 mužů (na počet lodí a další zbrojní techniku bylo uvaleno informační embargo), přičemž indické a čínské námořní síly budou představovat nepřítele.

(Malá Británie, Německo a Francie vznesly u OSN ostrý protest, což maršálka Kadyrova upřímně pobavilo. Neoficiálně se vyjádřil, že by lépe udělali kdyby moudře mlčeli – že jen velkorysosti Ruské Federace mohou děkovat za to, že ještě vůbec existují.)

*) Bidenovo moře – moře mezi Mexikem a Kanadou, pojmenované po prezidentovi Bidenovi, který 9. května 2023 zahájil, pod záminkou možného útoku Ruské Federace na Evropskou Unii, preventivní obraný útok na Federaci.

Šest hodin po útoku přestalo USA jako stát existovat, týden po útoku přestala, až na nepatrné zbytky, existovat i pevnina mezi Mexikem a Kanadou. (Následky jedenáctileté nukleární zimy která následovala ostatně pociťujeme po dnešní dny.)

Markýza
31. 1. 2023 14:48
Odpovědět  Peter 008

Hele, nejste nějakej hamižnej? Abychom vás nezačali porcovat hned vzápětí 😎

Jaroslav
31. 1. 2023 10:57
Odpovědět  Standa

Stando, co takhle se na Floridě inspirovat “odsunem” 60 milionů místních, původních obyvatel severoamerického kontinentu? PS. Lítají tam tornáda, takže opatrně s výběram!

Boomer
31. 1. 2023 13:11
Odpovědět  Standa

..já beru Montanu, Yellowstone je moje srdeční záležitost.. pokud teda v té době ještě bude. Ach jo..

Jaroslav
31. 1. 2023 13:46
Odpovědět  Boomer

Zajímavé místo. Pokud bouchne, měl byste to dříve za sebou než miliony dalších, kteří umřou v důsledku. Myslím, že na Yellowstone se útočit nebude. Tsunami vyvolané Poseidonem by nebylo tak destruktivní, jako výbuch tohoto supervulkánu. No a třeba by jste mohl jezdit přes moře na dovolenou do Canady, pokud bude ten nový průplav jižněji, tak do Mexika.

Markýza
31. 1. 2023 14:47
Odpovědět  Standa

Já Pensylvánii….stejně ji nikdo nechcete a je tam lesnato 🙂

Autor
31. 1. 2023 09:43
Odpovědět  José

Důležité je také, kdo a jak dokáže vyrábět zbraně, kromě jejich obsluhy, jak správně připomínáte.
Jak já říkám, NWO se nemůže zdařit, protože by museli OKAMŽITĚ porazit Rusko a Čínu, a snad ještě Indii.
To my tady pod vlivem propagandy si myslíme, že na “nás” něco záleží. “Západ” si zničil výrobu téměř všeho, hodně průmyslu je imitačního, kdy zboží se vyrobí někde v Asii, Africe, či kde a pak se přešije visačka. Západ ztratil následnost ve výrobě v drtivé většině odvětví. Ničí si vzdělanostní úroveň obyvatelstva, dělá z něho poslušné, tupé, nemyslící, lenivé ovce.
Není daleko doba, pokud se něco zásadního nezmění, kdy nebude mít kdo opravit obyčejné domácí potíže s vodou, elektřinou atd. protože je přece hanba pracovat rukama!
Amerika nemá možnost nějak významně zvýšit výrobu pro armádu v celém spektru potřeb. Leda, že vrhne do boje “ekogayajtýšílence” s velkými, silnými klacky a kameny v rukách … Na nápravu v USA je zapotřebí změna politického systému (prohra (neo)liberálů), a nejméně deset let.

Pavel z Moravy
31. 1. 2023 19:33
Odpovědět  Peter 008

Nu, zhodnotil jste to přesně až na to, že si myslím, že na nápravu bude potřeba mnohem více než deset roků, já bych řekl alespoň dvě generace s průměrnou délkou života. Co se zde na západě děje se dá ale také shrnout do jedné věty. Je zdegenerovaný. A dostat se do normality není opravdu jen tak jednoduché, není to žádné mávnutí kouzelným proutkem. Bude to tvrdá výchovná dřina. Teď jde ještě o to, zdali západ přežije. Zatím se mermomocí snaží, aby zde zůstala pouze holá spálená zem.

Markýza
31. 1. 2023 09:15
Ohodnotit příspěvek :
     

No sláva, hurá, ne třikrát, ale desetkrát. Konečně to někdo řekl na plnou hubu. Někdo, kdo se těžko odmávne jako dezinformátor. Trauma, zapsané do genetiky, do mozků, do duší. A obrovitá síla a energie. Tu já vnímám z Ruska odjakživa, ale Trubka mě před časem nasměrovala na nějaká ruská videa, zaujalo mě to a začala jsem víc šťourat. A tam to bylo viditelné……energie až děsivá.
A někdy roztomilá – ruský vztah k medvědům, například. Tedy divokým.

Autor
31. 1. 2023 10:18
Odpovědět  Markýza

Pokud umíte rusky, tak mohu pro lepší pochopení doporučit satirika Michila Zadornova. Sice již nežije, ale na intru lze najít jeho videa z vystoupení. Jak sám říkal, jednou se dozvěděl, že i podle jeho vystoupení americké tajné služby zkoumaly charakter Rusů. Pokud neumíte rusky, pak hodně napsal také v knihách a ty si můžete aspoň “automaticky”! nechat přeložit, dokud to tady nezakázali. 🙂

Např. zde videa – https://www.youtube.com/playlist?list=PLMq9dPXd4COHwi1ptDF1Xn0foRRdtiENH
Zde jeho knihy – http://flibusta.is/a/13526

pokr.

Autor
31. 1. 2023 10:19
Odpovědět  Peter 008

Citáty:
Západ s hrůzou hledí na dnešní Rusko. Nejen, že se na Západě všechno hroutí, ale Rusové se radují a baví se, jako by žádná krize nebyla. Zdá se, že Rusové z této krize obecně produkují hormon slasti. (a to není z dneška! Zadornov zemřel již v r. 2017!)

Je zbytečné zastrašovat sankcemi národ, který se na zádech drbe nožem, šťourá se v zubech vidličkou, v mínus dvaceti si zakoupí zmrzlinu, venku si ji rozbalí a pustí se s chutí do ní, v mínus čtyřiceti jde do práce pěšky, protože autobus zamrzl, v plus sto dvaceti v báni křičí: „Je tu nějak chladňoučko, ještě trošičku přitopíme!“ Který otvírá pivo zubami, nepřipoutává se bezpečnostními pásy, ale místo toho rozvěšuje ikonky …

Jaroslav
31. 1. 2023 13:55
Odpovědět  Peter 008

Zadornova jsem měl rád a mám. Speciálně jeho vtipy o tuposti američanů (rozuměj občanů USA, příp. jejich bratranců kanaďanů), kompletně ze života. Zbytku amerického kontinentu se to netýká. Byl jse v té zemi několikkrát a pochopil jsem, že bych to tam asi nedal. Tehdy ještě Česko krátně převyšovalo USA i evropský západ skoro ve všem. K mému sklamání jsme již téměř na stejné úrovni, jako za socializmu dohonit (již se stalo) a předběhnout- to je další krok, zde dochází dokonce ke zrychlování.

Markýza
31. 1. 2023 14:27
Odpovědět  Peter 008

To řekl naprosto pregnantně. Rusky jakžtakž rozumím (tahle doba mě přiměla oživit znalosti, zapadané prachem) ale bohužel ne až tak, abych pobrala jeho rychlou ruštinu. Oni ti lidi dneska děsně drmolej 🙂
Každopádně ten citát je za všechno…………tak já vám na oplátku posílám jednoho ruského magora.
A neuteklo vám náhodou to kouzelný videjko НЕ МЕШАЙ? Kdyžtak vám ho přihodím.https://www.youtube.com/watch?v=jrmy_FWlyMo

Boomer
31. 1. 2023 16:39
Odpovědět  Markýza

..inu, Rus a ještě k tomu veterán VDV(modrý baret), to nemůže jináče než být magor! :-)))
Jejich heslo.. Nikdo, kromě nás!

Markýza
31. 1. 2023 17:37
Odpovědět  Boomer

To už jste stihnul vypídit, že je veterán, jo? Že jsem si to nemyslela. Tedy, mně on připadal z těch videjek dost jako magor, ale pak jsem narazila na jedno, kde se snaží zachraňovat jakousi stařenku. Tam zabrali jeho očiska zblízka a kupodivu – není magor…….ne až tak.

Pavel K
31. 1. 2023 18:53
Odpovědět  Markýza

Tahle se vám bude líbit, snad. Je to borec s medvědem má těch videjí více.

Russian magic йопта! 🇷🇺 ❤ 🇺🇲 Welcome to Russia! Мать Вашу! – YouTube

Markýza
31. 1. 2023 19:08
Odpovědět  Pavel K

Jojo, to je náš veterán! :-)) Tohle praštěný videjko jsem nemohla najít, díky. Pořád mi vrtá hlavou, jak to udělali s tím ledem

Boomer
1. 2. 2023 08:41
Odpovědět  Markýza

.. jedna díra zamrzlá, druhá otevřená kousek mimo záběr.. v ní se ponořit a v té zamrzlé vykouknout. A pozor na pěšinku!
Já mám rád video, ve kterém si v ledové díře vyrábí housku s kaviárem a vlaječkou.
Tak nějak je to v korelaci s naším “Takhle si vás namažeme na chleba!”

https://1url.cz/7rSwz

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
1. 2. 2023 09:47
Odpovědět  Boomer

No vidíte, to mě nenapadlo :-))) a jak prosté! Díky. Já mám ráda ty s medvědama, jen mám dojem, že s tím velkým světlým jsou spíš v klinči.

Boomer
1. 2. 2023 12:51
Odpovědět  Markýza

..to je jako u psů, musíte to vždycky udělat tak šikovně, aby si neuvědomili svoji fyzickou převahu. Ocelová ruka v sametové rukavičce..

Markýza
1. 2. 2023 14:52
Odpovědět  Boomer

Fyzickou klidně můžou (marně bych asi vykládala vlkové, že ji přeperu) ale psychickou ne.
Myslela jsem tím něco jiného – má na těch videích medvědy dva: ten tmavý vcelku vesele spolupracuje, ten světlý by ho rád kousnul – nevypadá, že by ho to bavilo. A já mám radši ten první.
Ovšem jsem ženská, chybí mi ten testosteron, tak musím holt jinými vrátky 🙂

Pavel K
1. 2. 2023 10:36
Odpovědět  Markýza

Markýzo, zajděte si na to Yůtube a jak jsou tam ty podlouhlé foto, vypadá to jako telefon, tak si vždy nějaké vyberte a kolečkem hledejte je toho tam hodně. Tenhle borec tam má dobře cca 15 videjí, ještě třeba vyleze z vody a jí špagety, nebo super jak zase prorazí led se sklenicí s okurkami a pak si je otevře. K tomu jak to dělá. Jak asi, mimo záběr má určitě jinou ďouru tam vleze podplave kousek pod ledem a vyleze v té co trochu už zamrzla a rozrazí led. Ale i tak je to borec a podle mimiky bych řekl i dobrý chlap, dobrý parťák, jen ho asi nesmí nikdo nassratt.

Markýza
1. 2. 2023 12:29
Odpovědět  Pavel K

No však přesně tam to nacházím. Ony jsou to nějaké tikťoky, nebo co, ale dá se to převelet na Trubku a uložit.

Boomer
1. 2. 2023 12:55
Odpovědět  Markýza

..tak si na troubě dejte do vyhledávacího řádku: serzhmorzh
A on se vám předvede v plné palbě. 

Markýza
1. 2. 2023 14:55
Odpovědět  Boomer

Nebo kliknout na adresu, co má na tom videjku dole 🙂 To jsem našla, ale tam kupodivu nemá zdaleka všechny.

Pavel K
1. 2. 2023 13:13
Odpovědět  Markýza

Asi ju ale já to tak nějak nepotřebuji tak to neřeším. Všechno jde že, je ty malé děcka se musí nosit.

Boomer
1. 2. 2023 12:42
Odpovědět  Pavel K

.. no jo, on je to takový typický paragán, akorát že s modrým baretem! ;-))))

Pavel K
1. 2. 2023 13:30
Odpovědět  Boomer

Ale nevím proč dělá na mě dobrý dojem a pak si myslím z mé úvahy, že kdyby nebyl dobrý člověk tak ten medvěd by ho rozdrbal na kousky. Zvířata to rozeznají. Jen v rychlosti dám svůj osobní zážitek. V hodpodě (dávno) se fotři hecovali. Jeden pražák původem od nás měl vlčáka. Moc dobře na něj za hradbou pamatuji. Černý veliký hovado. Majitel říkal jak je ostrej a nebezbečnej a že si tam nikdo nedovolí. Tak táta se s ním a ostatníma nalitinama vsadil, že mu ho přivede. Nevím čas a najednou táta ve dveřích hospody s tím hafanem. Chlapům spadla čelist a já jsem viděl tátu v cajku. Když už jsem se rozepsal, tak v jiné putice jsme měli když se vožrali dědkové, kozu musela se podojit, bylo cca 1/2 mléka, ten chlap ho vypil asi když už měl deset piv, ake vyhrák sázku. Pak tam byl i kůň. Bylo to v zimě kamna žhavá. Kdyby se o ně otřel zadkem tak nevím, jak by to dopadlo. Taky mu dali rum. Závěr, pak jeden přivedl do přízemí bytovky v sázce býka před dveře bytu. Tedy jen jedno rameno schodů. Nojo to bylo za těch zlých komunistů.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
1. 2. 2023 14:59
Odpovědět  Pavel K

No jen jestli to nebylo jako s těma mýma :-)) Předposlední moje dvě čuby 40kilový hovádka – byly černý jako uhel. Poslední je vlková. A řeknu vám – všechno laskavé, hodné osoby, jen kapku střelené – ale nikdo si to za ta vrátka nepůjde zkoušet. A kdybych vykládala, jaké jsou to bestie krvelačné, každý by mi uvěřil 😎

Pavel K
1. 2. 2023 17:54
Odpovědět  Markýza

Já nevím co ten můj otec měl v sobě že to dokázal. Táta pracoval u Vojenských staveb. Když mě bylo 13-17, tak přivezl z Čáry vysloužilé dva vlčáky, jedna ta první se jmenovala Dina a kdyý přišla pryč, tak táta dovezl zase vyřazeného ten byl černý jak uhlí a to byl Sultám. Ten dostal to ochrnutí zadních běhů. Jako kluci jsme je vodili ven. Já to se psama asi moc neumím.
Jinak nám chlapům ve vsi říkají vlčáci a máme černá patra. 🤣🤣🙋‍♂️

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
zuza
31. 1. 2023 21:24
Odpovědět  Markýza

tak to je poriadne vychovaný macko, vie jesť 100x kultúrnejšie ako hamburgerožrúti

Markýza
1. 2. 2023 14:59
Odpovědět  zuza

Jojo, papá velice kulturně :-)))

Autor
31. 1. 2023 10:23
Odpovědět  Peter 008

Stařenky ve dvorech u nás v Rusku znají více tajemství, než Edvard Snowden. A naši mužíci vůbec znají tři zázračné způsoby opravy jakékoliv věci: lepící pásku, lepidlo, klení. Jak je možné porazit lidi, kteří se shromažďují kolem sapéra – bouchne mu to nebo ne ? (V březnu (2022) tohoto roku něco v Rusku hořelo, nějaká budova, a docela dost, lidé, mimo hasičů – ti samozřejmě hasili, kolem chodili v klidu, matky s dětmi také a jedna maminka se vůbec houpala se svou asi šestiletou holčičkou na houpačce tak odhadem třicet metrů od požáru, naprosto v klidu … a ukazovali to celkem nevzrušeně v televizi … tj. mluvili jen o požáru … (TV Izvestija)) Američané si myslí, že jejich sankce mohou rozesmutnit, naštvat a vůbec vyvést z míry národ, který válí sněhuláky ze špinavého černého sněhu a na krk jim zavěšuje ceduličku „Obama“ a tancuje kolem dokola chorovod …

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jaroslav
31. 1. 2023 13:58
Odpovědět  Peter 008

Takhle se prý v Rumunsku převrátil kamion s nákladem dusičnanu amonného, na ten tekla hořící nafta z nádrže. Pozorovatelé tehdá nebyli tak šťastní a stali se …..statistikou. Soutěž o Darvinovu cenu

zuza
31. 1. 2023 13:24
Odpovědět  Markýza

tak ruský vzťah k medveďom – to je niečo neuveriteľné, začala som sledovať videá s Mansurom (ten aspoň žije vonku vo vojom vlastnom lesíku), odvtedy som natrafila na kopu ďaľších medveďov, čo žijú s rodinami ako ďalší člen domácnosti (medveď Stepan, medvedica Maša, ostatných mená si nepamätám) A Rusi nesmierne milujú aj mačky. Aj tie veľké (videá s Olegom Zubkovom, park Tajgan)

Markýza
31. 1. 2023 14:34
Odpovědět  zuza

Což ti co žijou s lidmi – já natrefila na pár videí typu: jede auto kdesi na kamčatské prdeli a z lesa vyběhne grizzly jako stodola a šup k autu. Auto zastaví a dialog se odehrává zhruba takto: Míšenko, nazdárek! Ty by sis dal něco dobrého, viď? Ninočko, nemáš tam něco dobrého? Ninočka: ale mám, mám sušenku, dáš si, Míšenko?
Něžná ženská ručka se natáhne z okýnka i se sušenkou. Míša strčí do okénka obrovitý rypák, odebere sušenku a jde.
Ovšem samozřejmě jsem našla i videa s “achotoj” na medvěda……ruská emotivní šíře je šílená – od naprosté krutosti k tomu nejhebčímu, co můžete potkat.

JURA
31. 1. 2023 15:28
Odpovědět  Markýza

V které prdeli bydlíš ty a když chceš používat ruská slova tak se musíš doučit lov ochota , a ne tady achat jako by ti to někdo no nebudu to rozvádět.

Markýza
31. 1. 2023 15:42
Odpovědět  JURA

Juro, byl byste tak laskav a netykal mi? Abych nezačla taky.
Vošingtn vám vadí taky? Nebo třeba Ňujork…co vy na to?

JURA
31. 1. 2023 16:30
Odpovědět  Markýza

Klidně mi tykejte , mé ego to nezatěžuje , jen k té kamčatské prdeli , šlo to slušně říci , na Kamčatce jste nebyla , nevíte jaká krásná a tvrdá zem to je. Názvy měst si komolte jak chcete , ale cizím jazykem a činnost nazývejte pokud se doučíte správně , mne rozohnili věci o kterých nemáte ani páru.

JURA
31. 1. 2023 16:31
Odpovědět  JURA

Jinak proti vám nemám výhrady.

Markýza
31. 1. 2023 16:45
Odpovědět  JURA

Óó. No to bych asi měla radostně kvíkat, že proti mně nemáte výhrady. Mně je to ovšem jedno, víte. A nějak jste to špatně pochopil – já žádala VÁS, abyste mi netykal, ano?
Jinak ovšem jsem výrazem “kamčatská prdel” mínila zapadlost oné oblasti. Opravdu jsem netušila, jak bolestně se vás to dotkne, to se tedy omlouvám. Vám – ne Kamčatce, té je to pravděpodobně fuk.
A ještě maličkost, prosím. Vy si opravdu myslíte, že mi budete kázat co a jak mám psát a jakými písmeny – ano?
Jste dost neuvěřitelnej, člověče a děkuji bohům, že s vámi nesdílím dvojdomek.

JURA
31. 1. 2023 17:18
Odpovědět  Markýza

To jste mi ale nyní zavařila ,, ona asi ta Kotlinka bude taky pěkná prdel , použiji vaše vám vlastní výraziva.

Markýza
31. 1. 2023 17:39
Odpovědět  JURA

No ano, je to pr.del. Kdy jste tu byl naposledy?
A řekněte vy mně – copak byste si počal bez prd.ele……….

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
31. 1. 2023 18:11
Odpovědět  JURA

Je. Kdypak jste tu byl naposledy? A co byste si jako ssavec počal bez pr.dele?

Markýza
31. 1. 2023 18:57
Odpovědět  Markýza

A jen tak mimochodem – když chcete Jeden prsten hodit do Hory osudu, nepotřebujete na to žádné heroes, ba ani geroje.
Na to zkrátka potřebujete kapku přihlouplé obyvatele Kotlinky.

31. 1. 2023 19:10
Odpovědět  Markýza

Pokaždé když tu byl, tak se projevil jako kre-tén a každou další návštěvou to jen potvrzuje. Nějakej trpajzlík s přefouklým egem nejspíš. Oni se vůbec nějak přemnožili.

Markýza
31. 1. 2023 20:44

Já ho doposavad nezaznamenala a teď nejspíš jen proto, že reagoval přímo na mně. Jestli on nežije třeba v Londýně, nebo v nějakém jiném pupku světa………

31. 1. 2023 19:04
Odpovědět  JURA

Juro, co tě pudí přesvědčovat nás o své bl-bosti, jejíž velikost hvězd se dotýká?

Markýza
31. 1. 2023 14:50
Odpovědět  zuza

Medvěd Tom. Ten má někde kouzelný vítací videjko 🙂

Autor
31. 1. 2023 16:48
Odpovědět  Markýza

Teď si “udělali srandu” z toho ruského medvěda i v Rusku. Komsomolská pravda zveřejnila článek s názvem Opravdový ruský medvěd – voják se vyhnul granátu a rukou srazil ukrajinský dron.
Je tam i video.
https://www.kp.ru/daily/27459/4714331/

Ruský voják se vyhnul granátu a chytil ukrajinský dron: exkluzivní záběry
Ruští vojáci jsou neporazitelní! Na internetu se objevilo video z ukrajinského dronu zachycené v zóně speciální operace. Ruský bojovník se nejen vyhnul granátu, ale také se obratně zmocnil nepřátelského “ptáčka”.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
31. 1. 2023 17:43
Odpovědět  Peter 008

Bóže dobrej……….já z toho videa nic rozumného nevyčetla. Ale to je holt taková obsese velkých národů….chytání dronů a supermanství a tak :-)) Já tedy viděla dron zblízka jen jednou a připadá mi, že by mi to urazilo ruku, kdybych se to snažila chytit.

Boomer
1. 2. 2023 08:51
Odpovědět  Markýza

..jen počkejte, až to uvidí Cemper, hned se dozvíme, že to natočili někde úplně jinde ruští propagandisti a ten klučina už v dětství trhal mouchám křidýlka.

Markýza
1. 2. 2023 09:51
Odpovědět  Boomer

Ale on nějak poslední dobou zmizel, ne? Jestli nezalezl do toho svého zahradního domečku. Vůbec lovci dezinformátorů nějak blednou…..Vrchní Elf má korupční aférku, Sémantická vize se nějak rozpadla, Markétku vykopli na Hrad………zřejmě je těch info, dezinfo a poloinfo příliš i na ně.

Boomer
1. 2. 2023 12:57
Odpovědět  Markýza

.. a možná taky mají informace, které my zatím jen tušíme.

Pavel K
1. 2. 2023 15:03
Odpovědět  Boomer

Jo běhá po Marketech a drancuje regály s Pempers.

Boomer
1. 2. 2023 17:11
Odpovědět  Pavel K

..jo, toaleťáku se nedotkne, ten je ekelhaft, ten se vyrábí v Rusku!

Spam vlasta
31. 1. 2023 09:31
Ohodnotit příspěvek :
     

Dokud se sami nevypořádáme s fašisty co se vnaší zemi chopili moci nemůžeme si myslet že nás od toho břemene osvobodí opět Rus !

Rapa
31. 1. 2023 11:38
Odpovědět  Spam vlasta

Musíme ukázat,co chceme,co je hluboko v nás. Anglosas to nikdy nepochopí,rus ano. Rus chápe srdcem a umí. Anglosas loupí a neumí, lže o bohu,lže lidem,že anglosas je bůh.Schwab je samozvanec,stejně tak i chameleon generál z čech,tupý sluha samozvanců.Generále,tady končíme,rozdělil jsi natvrdo národ. Jedni do nebe,druzí do pekel,generále válko.

Standa
1. 2. 2023 15:51
Odpovědět  Rapa

,, Měli jsme dobré úmysly, ale dopadlo to , jako vždycky”!
On národ sjednotí!
V zákopech!

zdena
31. 1. 2023 09:56
Ohodnotit příspěvek :
     

Krásné…. díky 🙂

Karel
31. 1. 2023 10:03
Ohodnotit příspěvek :
     

Asi před šesti lety jsem cestoval Ruskem. Od Moskvy po Vladivostok. Poznával jsem lidi. Již tenkrát jsem psal o Ruské povaze. Hrdost a sebevědomí. V tomto ohledu jim my nesaháme ani po kotníky. Rusko je úžasná aobrovská multikulturní a multinárodnostní země. A přesto se všichni považují za občany Ruska a jsou na to hrdí. To, co o ruské povaze napsal Le Sommier, je zcela přesné a pravdivé. Svět potřebuje víc takových novinářů.

Autor
31. 1. 2023 13:42
Odpovědět  Karel

A v tom je ten rozdíl mezi Ruskem (i Sovětským svazem) a EU. Tam každý národ se může rozvíjet, ale spojuje je společný osud. Drtivá většina národů by sama o soě byla snadnou kořistí pro kohokoliv. Osudy “zběhlých” území to dokazují. No a pak už je jen krůček k “nepochopitelné” síle.
No a EU naopak unifikuje všechno a ničí všechno.

Markýza
31. 1. 2023 14:56
Odpovědět  Peter 008

Možná máte pravdu s tou silou, vzniklou ze společného osudu: taky ale nezapomínejme, že ten osud byl začasté velice hořký.
Ale já mám odjakživa pocit obrovské síly z té země samotné. Vy jste ji ochutnal nohama, tak řekněte.
Chystala jsem se do Ruska dlouho (mám ruskou babičku) a teď už se nevychystám, škoda – ale ptám se proto, že když jsem byla v Itálii, tak můj “pocit nohama” přesně odpovídal pocitu vzdálenému, jen to bylo mnohem silnější.

Pijack
31. 1. 2023 10:08
Ohodnotit příspěvek :
     

… u Rusů ta směs neobyčejného odhodlání a posedlost historií. … Rusové jsou prostě posedlí historií, lidé ji znají, vědí, historická paměť sedí v každém obyčejném Rusovi.
Zato u Českých korouhviček a xuráků se to o znalostech historie říct dá stěží. A to je to o co tady jde. Tím je řečeno vše.

Pavel K
31. 1. 2023 12:08
Odpovědět  Pijack

👍 👍 👍 👍
A pak bychom chtěli spravovat tuto zemi, když si nevidíme na špičku nosu. Pokrytectví s námi mlátí o zem, nebo vychcanoostt jak jeden druhého ojjebaat. Morálka v hajzlu.

Jaroslav
31. 1. 2023 14:24
Odpovědět  Pavel K

Jenom k doplnění, na území Československa se ve dvacátém století celkem 6x přepisovala historie, bourali sochy, měnili jména nádraží- Františka Josefa na Masarykovo, měnili peníze a vymývali mozky mladým generacím, lustrovalo, vstali noví hrdinové atd.
Kdo byl na Gibraltaru a viděl letiště- je tam dislokovaná britská vojenská jednotka. Ta má vlajku-stejnou, jako bývalá československá, dnes česká. Ten modrý klín v jejich pojetí jsou jejich “mírotvorci” (součást invaze v roce 1918 z Vlasivostoku), bílá a červená jsou místní Rusové. Vlajka Československa vznikla v USA a zřejme se inspirovala obdobně- legionáři, také asi byli “mírotvorci”.
K národní hrdosti- ve skutečnosti jeme od zániku českého království nikdy nebyli samostatní, to je jenom blud. Rakousko Uhersko, první republika-francouzský protektorát, Protektorát B und M a Slovenský štát- nemecké protektoráty, nevyhraněné období do února 1948, pak sovětská zóna, dnes kolonie sloužící západu zatím chvála Bohu jenom jako zdroj pracovní síly…”Pronárod”, ponížený služebník je správný termínus technikus- to jsme my

Markýza
31. 1. 2023 14:57
Odpovědět  Pijack

No, a víte, co jste právě tímhle komentem udělal, Pijacku, žejo?
Rus by něco takového patrně nikdy nenapsal. Ostatně, ani Američan, Ital, atakdále.

Pijack
31. 1. 2023 16:09
Odpovědět  Markýza

Já vím já vím… proto jsem to napsal. Někdo tady musí cítění Rusů ventilovat, aby Češi pochopili. Sice tím nezvednu vlnu zájmu o vlastní historii, ale každý drobek dobrý 🙂

Boomer
31. 1. 2023 16:26
Odpovědět  Pijack

..Rusové svoji historii přijímají takovou, jakou ji žili oni a jejich předkové. Dobré i zlé, vše jsme byli a budeme.
Oni nebojují z nenávisti proti něčemu co stojí před nimi, oni bojují za uchování toho, co stojí za nimi! S tím se nedá prohrát..

U nás se vžilo plivání na vlastní minulost bez její hlubší znalosti.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy
31. 1. 2023 19:52
Odpovědět  Boomer

Nu jsou tam též někteří, kteří na svoji historii plivou. Proč by jinak velký Muftí z Kavkazu národ nabádal, aby byl hrdý na svoji historii a dobu za SSSR, ve které tento národ pomáhal mnohým národům světa, zatímco západ je kolonizoval. Povzbuzení potřebují i oni, řekl bych hlavně mladí. A tak to má být. Putin je vyzývá, tedy svůj lid k vzájemné úctě, spolupráci, vzájemné mezilidské pomoci a to je dnes to nejdůležitější jak obrodit společnost. To u nás je pravý opak. Něco v tom smyslu, jak o tom píše Pavel. K.
.

Boomer
1. 2. 2023 08:55
Odpovědět  Pavel z Moravy

.. ono je cosi jiného, když o minulosti neví ničehož děvečka od krav a vede řeči se ženskýma před konzumem, než když ji promyšleně przní člověk vzdělaný a ještě se s tím staví za etalon moudrosti. A to je u nás častější případ..

me2d44
1. 2. 2023 11:41
Odpovědět  Boomer

No, on si totiž dneska po 30 letech od plyšáku myslí každý, komu se povedlo udělat maturitu, nebo titul Bc (blbec), případně MBA (Malý blbec aktivní), že se už nemusí učit, protože sežral Šalamounův exkrement. Bohužel, svět jde dál – a i já se učím i v důchodu (abych úplně nezblbnul – stačí, když blbnou ti mladší). Když mi před lety vypadlo pouzdro s vizitkami, tak si partnerka musela sednout: ” Ty jsi inženýr, ale vždyť jsi úplně normální”. Když jsem jí řekl, že jsem v 1984 dostudoval vojensko-inženýrský směr, tak jsem jí musel ukázat diplom – nechtěla věřit. Člověk může vystudovat (pochopit, že škola učí učit se), ale musí zůstat člověkem!

Markýza
1. 2. 2023 15:05
Odpovědět  Boomer

Nojo. Když spousta “děveček od krav” a “kombajnérů” má víc rozumu, rozhledu a všobecného pochopení, než kdejaký vzdělanec.

Standa
1. 2. 2023 15:59
Odpovědět  Markýza

Blbé je , že máme málo kombajnérů a moc ,,vzdělanců”§
Hlavně ,, sociologů a politologů””!

Boomer
1. 2. 2023 17:14
Odpovědět  Standa

..ono všechno má svoje plus i mínus.. třeba takový kombajnér z Rokytnice, co si hraje na ministra.

Jan
31. 1. 2023 10:21
Ohodnotit příspěvek :
     

Jak-porazit-Rusko-1675153295.6888.jpg

Rapa
31. 1. 2023 11:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Nelze porazit toho,kdo miluje. Rus miluje svou zem,svůj les,tajgu,blýštivou řeku,vše živé.CHce žít,spolupracovat,radovat se ze života. Anglosas přišel,aby bral a loupil. CHazar,spojenec anglosasa v hábitu neonacistů,zase,pokolikáté už ? Rusko,bijte je a ničte je,ničitelé světů,ničitele Země,ničte satanismus chazarů a anglossasů.

31. 1. 2023 12:19
Ohodnotit příspěvek :
     

Často se tu objevují zmínky o mladých. Ano souhlasím, je to největší problém. Jenže je to náš problém, my jsme nechali školství jim vymývat mozky, my jsme dovolili, aby se místo sebevzdělávání a socializace uspokojili s digitálními hloupostmi a žili v sociálních bublinách na fejsbůcích a twitrex. Naše pohodlí nám bránilo se jim věnovat a naše honba za materiálnem upozadilo rodinu, my jsme upřednostnili individualismus a závist na úkor komunity. Proto my jsme odpovědni za uvrhnutí našich mladých generací do osidel nacistických grázlů, protože jsme jim nenabídli nic, co by bylo atraktivnější než jejich filosofie a nedokázali jim vštípit hodnotový žebříček.
15 let jsem chodil do školy mé dcery přednášet o předválečném opevnění, meziválečném období a skutečnostech vedoucích k válečné katastrofě 1939-45. Teď mi bylo řečeno, že mé přednášky se neslučují “s moderním výkladem dějin”. OK, protože ohlasy dětí byli příznivé, založil jsem kroužek a uvidím jaký bude zájem. Důvod byl zřejmý, snažil jsem se rozbít mýty a lži o Stalinovi a “západních demokracií”, které v “zájmu míru” financovali třetí říši. Je mi u zádele, co si myslí nějaký trouba, já prostě nepopřu vše co mi studium historie dalo. Teď jsem si pořídil knihu Valentina Katasonova “Stalinova ekonomika”. Tato kniha už čerpá z částečně odtajněných archivů z let 1920-1945. A na nich je velmi patrné, jaké lži hodil do placu Chruščov.

Autor
31. 1. 2023 14:10
Odpovědět  pavelpe

Plný souhlas a obdiv. Že NĚCO děláte.

1528371042_18.jpg
Burák
31. 1. 2023 15:08
Odpovědět  pavelpe

Jsem na tu zmíněnou knihu zvědavý, zrovna jsem si ji objednal z webu Slovanská kultura. Máte i nějaký další tip na zajímavou literaturu? Že bych jí po přečtení půjčil sousedce, která učí historii na střední škole.
Pamatuji svou učitelku z dob socialismu. Panečku, ta dokázala vykládat dlouhé hodiny a vždy prokládala nudné učivo historkami z té doby. Celá třída mlčela a hltala každé její slovo.
Ale co je hlavní, necpala nám do hlavy taková svinstva, jako učitelé dneška.
Vám vážený pane Pavle přeji mnoho zdaru ale hlavně obrovskou dávku trpělivosti. Držím palce, práce s dětmi je základ. A kdyby jste se nudil, můžete zkusit i knihu Jiné dějiny Římského impéria Alexandr Tamanskij. Možná budete velmi překvapen jak dlouho se lže úplně ve všem.

me2d44
1. 2. 2023 11:58
Odpovědět  pavelpe

Tam, kde selže školství, pořád zůstává rodina. Moje rodiče i prarodiče nejen uváděli věci na pravou míru, ale taky měli zásadu: “škoda každé rány, která padne vedle”. Dneska si děti ze školy donesou plakát: “Co je to domácí šikana” – a pak za ni považují i to, že si mají po sobě uklidit a pak utřít nádobí. Po ráně na zadek volají mobilem linku důvěry, kde své rodiče nabonzují – až sem jsme se dostali. Párkrát jsem byl bit jak žito – žádné následky to na mně nezanechalo. Ano, v 15 letech jsem rodičům zdrhnul na vojenskou školu. Ale šlo o to, že táta chtěl mít soustružníka, já chtěl studovat (a skončil jsem diplomem z vysoké – neberte to, ale v tom začátku osmdesátek to nebylo, jako dneska – matematiky jsem měl 5 semestrů, další dva aplikované + teorie obvodů a teorie pole). Proto se dnes o mladých umím vyjadřovat s despektem a mnohdy mě svrbí i dlaně (pár facek by třeba pomohlo – zákon/nezákon).

me2d44
1. 2. 2023 12:16
Odpovědět  pavelpe

Ještě doplním: Informace o 2SV mám – dá se říct z první ruky. Děda se jako partizán schovával 4 roky ve středočeských lesích – už 1.5.1945 táhli s oddílem na pomoc Praze. Na školu v Novom Mestě nad Váhom i v Liptovském Mikuláši nám ne výročí chodili vyprávět účastníci SNP. Tchán za hlášku: “Kto bol dobrý gerdista, budě dobrý komunista” dal předsedovi základní organizace tou červenou knížkou po hubě – skončil u popelářů (právo na práci/povinnost pracovat). Vstoupil jsem do strany, ale trvalo to – kandidátská lhůta se mi protáhla na 4 roky. Pak jsem jen platil členské příspěvky – ale pořád jsem se držel hesla: ” Ohnout se můžeš, nenech se zlomit!”.

Burák
31. 1. 2023 12:38
Ohodnotit příspěvek :
     

Víte, mě baví tzv kutilství a stavba funkčních i nefunkčních modelů. Neexistuje národ, který má tolik zajímavých nápadů. Zároveň je většina věcí velmi praktických a vychází z pouhého pochopení reality. Viděl jsem i řadu anglosaských videí ale většina je pouze na efekt aby dotyčný něco natočil a zviditelnil se. Kupříkladu se trápím mnoho let se zamlžováním světlometů. Na ruském webu jsem našel nejen důkladnou analýzu proč se tak děje, kde jsem konečně tento problém pochopil ale i hned několik metod odstranění. Ani v autorizovaném servisu, ani ve Škodovce mi to zamlžení vysvětlit nedokázali. Hledal jsem dlouho i na českých webech ale bez úspěchu. Český recept opravy je vyměnit reflektor za 20tis. Každý tu jen hloupě žvaní a krátí si čas. Kolik bezduchých komentářů jsem musel přežít a stejně jsem se pomocí nedopátral. Připadá mi to u nás už jako v USA. Tam také každý dokáže hloupě žvanit hodiny.
Nebo obdivuji jednoho Rusa, který si z vyřazeného turba většinou dieselů staví funkční proudový motor. Navíc v kvalitě, že dokáže fungovat mnoho hodin. Vemte si. On ceně odpad z kontejneru, využije turbínu stavěnou na vysoké teploty k motoru a postaví v garáži na koleni proudový motor. Ten pak namontuje do modelu stíhačky a má super útočný dron z ničeho.
O tom se západnímu obyvatelstvu jenom zdá. Tady jsou už všichni obyčejní uživatelé a to by chtěli porazit takový národ. Prý hloupý Rusové všichni říkají a je to právě úplný opak. Tam zná kdejaká stařena základy avioniky:⁠-⁠)

Zmatený
31. 1. 2023 13:25
Odpovědět  Burák

Něco podobného zažil můj kolega, kamioňák. Někde u Novosibirska mu v Renaultu Magnum komplet vyhořela elektrika. Přitáhli ho do nějaké vsi do místního kolchozu a tam mu nějaký místní opravář Váňa elektriku za dva dny opravil tak, že mu bezchybně fungovalo vše. Bez čipů, relátek a bůhví čeho. Když s tím přijel v Praze do autorizovaného servisu, čuměli na to jak vejři a dokonce přijeli dva technici z Francie se na to podívat, nevěřili, že to může fungovat. Tak asi tak…

Autor
31. 1. 2023 14:02
Odpovědět  Zmatený

Když už jsem tu vystavil pár slov od satirika Zadornova, tak ten vyprávěl na svých koncertech, jak v podmoskoví jeli na gazíku z VVV dva Němci a ruský řidič.
Auto se – při tom věku není divu – porouchalo. Ruský řidič Němcům řekl, že dojde pro pomoc. Ti se ho zeptali, jestli jde do nejbližšího servisu, a ten lhostejně přikývl. No tehdy v širokém okolí Moskvy “skutečně byly samé servisy jeden vedle druhého a hlavně pro armádní gazíky”, že?
Řidič se asi za půl hodiny vrátil, nesl si dámské kalhotky, kus drátu, čistou plechovku a nůžky na plech. Němci se ho zeptali, jestli je to skutečně ze servisu a Rus řekl, že jistě, je to takový zvláštní servis pro auta.
Něco z plechovky vystřihl, nějak to někam přidrátoval a co udělal s dámskými kalhotkami, to ví každý “starý” řidič, dal je místo klínového řemenu.
Němci se na to dívali, jako kdyby to byla oprava raketoplánu na dvoře. A když se to auto nakonec rozjelo, jeden Němec po chvíli jízdy smutně řekl tomu druhému: “Nejspíš právě proto jsme prohráli Druhou světovou válku …”

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
31. 1. 2023 15:02
Odpovědět  Peter 008

Něco podobného zažila kamarádka s českým zájezdem po USA. Autobus chcípnul, amíčtí řidiči zaplakali (telefonovat nemohli, ve Skalistých horách nebyl signál) a zhroutili se do příkopa. Chlapi z autobusu zvedli zadky, otevřeli kapotu, zahnali zpět do příkopa ty řidiče, kteří začli vřeštět, že jim nemůžou šahat na jejich americký busík (možná dodali burani z východu, to kamarádka neříkala :-)) )a opravili to……….

Lubek
31. 1. 2023 15:40
Odpovědět  Burák

Som už dôchodca, teda do učilišťa som chodil dávnejšie. Vrták. Pomenovania a funkcia jednotlivých častí vrtáka, zvlášť rezný klin. Uhly, zásady ostrenia. Princíp odoberania triesky. Použitie. V prvom ročníku bežná vec. Museli sme v dielni ostriť vrtáky ručne na menej presné vŕtanie. Prešli roky. Dáky “odborník” a nie jeden, publikuje na YT video, ako on ostrí vrták. Nepozná pomenovania častí vrtáka, nepozná ich funkciu. Nevie vysvetliť, prečo ostrí ako ostrí. Ale hlavne:” Dajte lajk.” Z čo? Na učňáku by dostal pätorku, nie že lajk ! No ale učňáky sú zrušené, všetko je na webe. No, aj je. Našiel som ruský dokument o vrtákoch na YT. Vysvetlené, farebne zvýraznené časti vrtáka. Perfektne vysvetlené detaily rezného klina a zdôvodnenie, prečo do akého materiálu taký či onaký vrcholový uhol vrtáka, prečo niekedy pozitívny, inokedy negatívny uhol čela. Prečo priečna hrana. Na jednotku s hviezdičkou.

31. 1. 2023 16:23
Odpovědět  Burák

Slované se totiž od ostatních národů odlišují laterálním myšlením, což je, cituji: “způsob myšlení zaměřený především na kreativní řešení problémů. Podstatou laterálního myšlení je nepřímý postup, který klade důraz na vykročení z existujících modelů a rámců myšlení za cílem vyvinout nové nápady, které by nebyly dosažitelné sekvenčním logickým myšlením.” Tolik ve zkratce Wiki. To není honění trika, že jsme něčím výjimeční, ale fakt, že skutečně jsme – právě tento způsob myšlení je otcem improvizace.
Za sebe dodávám, že Češi v tomto směru patří mezi světové jedničky, jak jsem na svých autocouračkách zjistil. Vezměte si jen reálsocialistické domácí traktůrky a frézy vyráběné na koleně v doslova každé vesnici. S tím jsem se v takové míře nikde jinde, než právě u nás, nesetkal.
Ruskem jsem žel necoural, ale Rusové jsou na tom zřejmě podobně. Ušákům totiž nedali spát ruské objevy a řešení problémů a pídili se po tom, čím se od nich odlišují – načež zjistili, že vrozeným laterálním myšlením.
Načež si začali – v duchu vyjádření, že nemusí být chytří, když si chytré mohou koupit -, ruské vědce a výzkumníky “kupovat”…

31. 1. 2023 16:23

P.S. Nedá mi, abych v této souvislosti nevzpomněl na svou máti, takto prostou vesnickou ženu. Jako cca třináctiletý kluk jsem jí s nadšením nahlásil velkou záhadu, kterou jsem si zrovna přečetl v ABC mladých techniků a přírodovědců – že totiž čmelák létá, i když dle vědců létat nemůže a že je to ohromná záhada. Načež se mě máti zeptala, proč podle vědců nemůže létat. Já že proto, že na to, jakej je buclík, má moc malý křídla. Nato se máti ušklíbla a bez přemýšlení řekla: “To teda maj ty vědci za naše prachy vo čom přemejšlet. Jednoduše mává křídlala jináč, no. Pfff… vědci…” Tak jsem si řek, že má nejspíš pravdu a vědci tím v mých očích značně poklesli.
No a někdy počátkem tohoto století jsem narazil na titulek: “Záhada proč čmelák létá po padesáti letech vyřešena!” A víte co stálo v tom článku? Ve zkratce to, že létá, protože mává křídly jinak, než si vědci mysleli…
Někdy je život fakt sranda.
P.P.S. Problém zamžování světlometů řeším už co jezdím navrtáním dvou dírek nahoru do paraboly. Možná blbej nápad, zato můj. A, co je hlavní, funguje. Jak jste to nakonec vyřešil vy?

Markýza
31. 1. 2023 16:49

:-)))) Jojo, kdepak vědci. Já takhle dlouho špekulovala o tom, proč každá těstovina chutná jinak, když jsou ze stejného materiálu a došla jsem k názoru, že to bude nejspíš hmatem v hubě. No a po nějakých třiceti létech čtu, jak “vědci zjistili”, proč každá těstovina chutná jinak :-))
Sranda musí bejt.

Autor
31. 1. 2023 17:04
Odpovědět  Markýza

No a teď si představte, že TIHLE vědci tvrdí, že není nad hmyzí “maso a mouku”!
Když jsem byl malý a dospívající, tak jsem přečetl mnoho sci-fi knih a příběhů a vždycky jsem to bral jako, že až lidé se stanou něčím na úrovni vědců, že bude ráj na zemi. No, jak je vidět byla to naivní představa.
Mimochodem jeden skutečně vzdělaný, ale velmi chytrý člověk mi v jednom rozhovoru řekl, že k tomu, aby člověk plně chápal všechny souvislosti a dokázal dělat správné závěry, tak stačí když má “jen” kvalitní všestranné středoškolské vzdělání i znalosti a chápe svět jako celek. Vysoká škola by měla lidi naučit ještě efektivnějšímu myšlení a detailnějším znalostem, ale že většina vysokoškoláků (už tehdy před cca třiceti lety) na to prostě nemá.

Markýza
31. 1. 2023 17:47
Odpovědět  Peter 008

Nojo – nemáme boha, tak máme vědu. Kromě toho si myslím, že věda je zkrátka dcerou svého času. Že za tisíc let se bude poznávat z úplně jiných úhlů, jinými metodami a tak.
No, to bych ovšem byla v mé oblíbené astrologii.

Burák
31. 1. 2023 17:03

No zkusil jsem zatím první radu a ta byla ponořit světlomet do vody a utěsnit místa, kde se objeví bubliny. V mém případě jsem ale musel část demontovat, protože mám xenony a bál jsem se o elektroniku. Ty díry také na videu z Ruska doporučovali ale oni tam dali jakou si záhadnou gumovou ucpávku. Povídal , že se to u nich dá běžně koupit. Já ale na našem trhu nic podobného nenašel. Zde odkaz, kde jsou ty videa a pak už YouTube nabízí další a další.
https://45raz.ru/cs/2114/poteyut-fary-iznutri-chto-delat-pochemu-poteyut-fary-chto-delat-chtoby/

31. 1. 2023 19:41
Odpovědět  Burák

Ježíšmarjáááá, to je plkůůůů….!
Ani jsem to všechno nedočet. Sranda je, že mě se u Dědka (což je jedenadvacet let starý Ford) zamžoval jen pravý světlomet. Ale nebádal jsem proč. To je přece jasný – do něj mi někudy vlhkost proniká, do levého nikolivěk. Navrtal jsem tam dvě dirky, jako do všech předešlých zlobičů, a mám klid. Mě ale uchvacuje, kterak je tam dopodrobna vysvětlováno, proč se něco zamžuje. To mi už připadá fakt jak jak u blbejch na půdě. Tu ucpávku nechápu – přece když ucpávka, tak se vlhkost nebude mít kudy odpařovat. Ale co, nemusím všechno chápat. Od toho tu máme vědce.

Burák
31. 1. 2023 21:17

Některé informace se tam opakují, v tom máte pravdu i když mě šlo primárně o videa a navazující nabízená další videa. I když po dalším zkoumání se probíralo více druhů světlometů. Překlad nemusí být vždy nejlepší. Mě nevadí si přečíst delší článek a přemýšlet, identické info vynechám. A když jsem pochopil proč se mlži, vymyslel jsem i zpětný ventil, který by měl pomoci. V záloze mám i montáž vyhřívání ze zrcátka. Mimochodem, mé auto je staré necelých 8let, tudíž nechci do adaptivních xenonu jen tak vyvrtat díry. Jeden světlomet stojí skoro 30 tis!! U starého auta klidně ale né u dražších světlometů. Raději nejdříve vyzkouším řadu méně agresivních řešení. Navíc konstrukce moderních světlometů je jaksi jinde než u 20 letého auta. H7 nebo H4 topí víc a lépe ohřívá celý světlomet. U 1 Fabie mi chyběl zadní kryt světlometu a nic se nemlzilo. Já mám ale prakticky studené světlo protože výbojka tolik netopí a světlomet je velký cca 50cm na šířku.
V mé reakci jsem ale hlavně chtěl zdůraznit, že Rusové nejsou žádní blbci. A zkušenost se světlometem byl jen příklad. Ta ucpávka byla asi s ventilem. Ven vlhkost pustila ale dovnitř nikoliv. Odhaduji dle videa.

31. 1. 2023 23:04
Odpovědět  Burák

Nemohu posoudit, to bych to musel vidět. A také jsem se v tom fofru nepřesně vyjádřil. Ne do paraboly, ale do toho umělohmotného ksindlu,
co je v něm všechno nacpané.

Boomer
1. 2. 2023 09:06
Odpovědět  Burák

.. nedávno jsem jednu podobnou ucpávku z rozbitého světlometu rozebral(podélný řez), byla dvouplášťová, soustředná, podle toho jsem usoudil, že ven šel ohřátý vzduch pod tlakem(membránový ventilek) a zpátky se nasával po zchladnutí světlometu druhou komorou s membránou, přes vložku se silikagelem, čímž se dle mého odvlhčoval.

Boomer
31. 1. 2023 13:02
Ohodnotit příspěvek :
     

.. včera navečer jsem v posilovně dal řeč se dvěma co jsou u armády.. mluvili opatrně, vyhýbavě.
Průser jak prase, tohle nebude Afgoš, jestli nás tam pošlou..

Jan
31. 1. 2023 13:26
Ohodnotit příspěvek :
     

Pri poslednich volbach v ruznych zemich dopadly vsechny ve prospech kandidata globalistu skoro stejnym procentnim pomerem.
Jakoby nam tim globaliste vzkazovali – bezte si k volbam volove, my mame vysledek pod palcem!

Lubek
31. 1. 2023 14:41
Ohodnotit příspěvek :
     

A proti tomu som na inom webe čítal, že :” …bol dlhé roky inštruktorom u afganského náprotivku „zelených baretov“ – špeciálnych jednotiek afganskej armády. Naučil ich bojovať proti Talibanu a teraz podľa neho mnohí z nich odišli bojovať na Ukrajinu do PMC „Wagner“.
Bože môj, čo chce američan, koho učiť? A čo dokázali tie zelené barety? Kde? Kedy?
Farebné revolúcie, embargá, vydieranie. Roky sankcií. A potom aspoň 10:1 idú robiť niekde frajerov.
Z Korei museli utiecť, z Vietnamu rovnako, Iraq zahádzali doppled uraniom, pobili státisíce ľudí a čo dokázali? Vyhhrali? Do Srbska radšej ani nešli, bombardovali 72 dní nemocnice, vodárne, mosty. A z Afganistanu? Okrem výkupu opia čo dokázali? …ešte tak kradnúť v Sýrii ropu a prevádzkovať Guantanámo. Na to nemuseli cvičiť zelené barety.
Preháňam, viem, ale se..ú ma.

MML
31. 1. 2023 15:45
Ohodnotit příspěvek :
     

HIV pozitivní Ukrajinci
V souvislosti s válečným konfliktem na Ukrajině podle dat Národní referenční laboratoře pro HIV/AIDS kumulativně od března do listopadu 2022 včetně bylo evidováno 562 uprchlíků žijících s HIV z Ukrajiny, kteří se sami přihlásili.
Kolik Ukrajinců bude HIV pozitivních, kteří se nepřihlásili, nebo kteří nevědí, že jsou HIV pozitivní?

zuzana
31. 1. 2023 16:17
Ohodnotit příspěvek :
     

USA převádějí projekty biologických zbraní z Ukrajiny do jiných regionů
https://aktax.cz/usa-prevadeji-projekty-biologickych-zbrani-z-ukrajiny-do-jinych-regionu/

M.Š.
31. 1. 2023 19:15
Ohodnotit příspěvek :
     

Hodilo by se těm válečným západním a českomoráckým debilům připomenout…….zvítězí ta armáda,která ví za co bojuje.Rusové bojují za svou vlast,za svou rodinu a všechny lidi dobré vůle,za svůj způsob života,po kterém je hlavně anglosasům úplné houno.Za co bojují žoldáci tzv.západu,no přece za prachy a pokud tam naženou odvedence,tak pochybuji,že se jim bude chtít válčit a umírat za tu podřadnou sebranku,která chce vládnout světu.Tak vo co gou…..slintalové z pětikolky!!!

Milan
1. 2. 2023 16:38
Ohodnotit příspěvek :
     

Každý den, mě přesvědčuje, že my, ti nej civilizovanější lidé, ze všech civilizovaných lidí na této planetě, jdeme tou nejméně civilizovanou cestou na tomto světě vůči většině světa. Je to cesta konfrontace. Cesta cti a spolupráce, je ta cesta správná cesta.