politika

Valentin Katasonov: Donald Trump sní o „Obrovském Izraeli“

Valentin Katasonov

Z historie projektu, který radikálně změnil Blízký východ.

Amerika měla vždy slabost pro Izrael. Od začátku minulého století aktivně podporovala ideu sionistů – vytvoření Státu Izrael v Palestině. A po jeho vzniku v roce 1948 mu poskytovala všemožnou politickou, ekonomickou i vojenskou pomoc. A stále v tom pokračuje. Žádná jiná země na světě nemůže počítat s takovou pomocí. Zdá se, že 47. americký prezident svými sliby o podpoře Izraele překonal všechny předchozí vlastníky Bílého domu. 

Na první pohled jsou tyto závazky nelogické. Ale ve skutečnosti je všechno velmi prosté: Amerika byla původně stvořena jako „Nový Izrael“ – podle nějakého obrazu a podobě toho státu, ve kterém kdysi žili starozákonní Židé. Profesor A. A. Stolešnikov ve své práci „O čem Karl Marx mlčel“ píše„Amerika je Nový Izrael a vždy jím byla od samého založení, podle plánu prvních židovských emigrantů a otců zakladatelů Ameriky”. 

Stát, který na Blízkém východě vznikl rozhodnutím OSN v roce 1948, lze nazvat remake (předělávkou) „Starého Izraele“. Již téměř 77 let ve světě koexistují a úzce spolupracují dva státy: „Nový Izrael“ a „Starý Izrael“. Mají společnou ideologickou platformu a společné geopolitické cíle.

Vůdci „Nového Izraele“ a „Starého Izraele“ mají také koncept „Velkého Izraele“ – blízkovýchodního státu v mezích těch hranic, které existovaly v období největšího rozkvětu starozákonního Izraele (za dob králů Davida a Šalamoun – 11. – 10. století př. n. l.). Současné americké a izraelské úřady veřejně prohlašují, že stát vytvořený v roce 1948 by se měl stát „Velkým Izraelem“, tedy výrazně rozšířit své současné území na úkor sousedních blízkovýchodních států. A použití vojenské síly (pro dosažení cíle) je zcela oprávněné. 

Ale vůdci Nového Izraele a Starého Izraele mají také koncept „Obrovského Izraele“. Zcela “Obrovského”. Takový Obrovský Izrael musí obsáhnout celý svět a musí mu vládnout „Bohem vyvolený lid“. Ale o plánech vybudovat „Obrovský Izrael“ vůdci Nového a Starého Izraele raději mlčí. A budování „Obrovského Izraele“ bylo donedávna zakrýváno slovy o tzv. „globalizaci“ jako o „objektivním procesu“, který nezávisí na vůli a přání politiků a vládních úředníků. A všichni nezávislí pozorovatelé a odborníci, kteří v globalizaci viděli přítomnost nějakého „subjektivního faktoru“, byli okamžitě označeni za „konspirační teoretiky“. 

Po tomto úvodu bych chtěl podrobněji ukázat, že osvojení Ameriky kolonisty Starého světa vypadalo jako budování Nového Izraele. K této problematice existuje vynikající zdroj – kniha slavného německého sociologa Wernera Sombarta „Židé a hospodářský život“ (Židé a moderní kapitalismus). Poprvé vyšla v roce 1911 v Německu. O rok později se překlad objevil v Rusku. Pro mnohé se kniha ukázala skutečným zjevením. Již tehdy říkali, že společenský řád, který vznikl v mnoha zemích světa, se nazývá „kapitalismus“.

Jiný německý sociolog Max Weber ve své knize “Protestantská etika a duch kapitalismu” (rok 1905) napsal, že kapitalismus se zrodil z protestantismu, který se zase zrodil z reformace Martina Luthera.

Werner Sombart ale tvrdil, že kapitalismus se zrodil a rozvinul díky Židům s jejich zvláštní ideologií a náboženstvím.

O těchto zásadních otázkách ale nyní hovořit nebudu a pro ty, kdo jim chtějí porozumět, mohu odkázat na svou knihu „Náboženství peněz. Náboženské a duchovní základy kapitalismu“ (Moskva: Knihovna Ruské ekonomické společnosti S. F. Šarapova, 2018). 

Velkou zajímavostí ve zmíněné Sombartově knize je část, která hovoří o roli Židů ve vývoji Ameriky a amerického kapitalismu. Jak je známo, na začátku 20. století (tedy v době, kdy Sombart knihu napsal), Spojené státy již dosáhly ve svém ekonomickém rozvoji úrovně Velké Británie, Německa a Francie a dokonce je překonaly v rychlosti rozvoje. Sombart uvádí: „Spojené státy se staly tím, čím ekonomicky jsou, hlavně díky vlivu židovských prvků”. Bylo to velmi odvážné tvrzení, protože se věřilo, že v Americe byl vliv takových „židovských prvků“ minimální (ve srovnání se Starým světem).

Sombart však trvá na tom, že jde o mylný názor; že naopak působení „židovského ducha“ v Americe je nejsilnější:

„A přesto trvám na svém tvrzení, že Spojené státy – a vlastně žádná jiná země tak jako Spojené státy – jsou naplněny židovským duchem. V některých amerických kruzích – a právě v kruzích lidí, kteří jsou schopni věci posuzovat – je to však velmi dobře známo.“

Sombart se dokonce odvolává na přiznání řady amerických prezidentů. Cituje tehdejšího (v době psaní toho článku) prezidenta Theodora Roosevelta, který se zúčastnil okázalé akce k 250. výročí usídlení Židů v Americe (za datum prvního osídlení se považuje rok 1655) a uvedl, že Židé velmi pomohli při vzniku země: „Věřím, že lze s jistotou říci, že jen velmi málo národů v této zemi, a možná žádný jiný, mělo tak velký vliv, přímo či nepřímo, na utváření amerického způsobu života”.

A předešlý prezident Grover Cleveland vyjádřil stejný názor na stejné téma: „Málo, pokud vůbec nějaká, z národností, které tvoří americký lid, projevilo větší přímý nebo nepřímý vliv na vytvoření moderního amerikanismu než židovský národ”.

Sombart poté přechází k faktům a statistikám, které ukazují postavení Židů v různých sektorech americké ekonomiky. Hovoříme o ocelářském a uhelném průmyslu, dále o tabákovém, asfaltovém, komunikacích a dopravě (telegraf a železnice) a bankovním sektoru. Monopolizovali řadu sektorů a trhů americké ekonomiky: „….v Americe Židé téměř monopolizují – nebo alespoň dlouhodobě monopolizují – řadu velmi významných odvětví obchodu. Mám zde na mysli především obchod s obilím na Západě; obchod s tabákem a bavlnou. Na první pohled je jasné, že to jsou tři mízy amerického národního hospodářství.“ 

Sombart opakovaně nazývá Židy „nervem“ nebo „zlatou nití“ americké ekonomiky:

„Židé jsou jako zcela zvláštní nit, dalo by se říci, jako zlatá nit vetkaná do struktury amerického národního hospodářství od jeho počátku až do konce, tak, že hospodářský život Ameriky od nich získává otisk od prvního okamžiku“.

Já bych Židy také srovnal se „zákvasem“, který zformoval „kapitalistického ducha“ Ameriky, v němž početně převládali Anglosasové a další Evropané. Ve Starém světě bylo tohoto „kapitalistického ducha“ méně.

Posílení Nového světa a získání nezávislosti na Starém světě samozřejmě kromě „kapitalistického ducha“ usnadnil také židovský kapitál, který se nahromadil do kolonizace: „…jen díky podpoře některých bohatých židovských domů dokázaly kolonie dosáhnout nezávislého státního zřízení.“ 

V posledních desetiletích 19. století začala masivní imigrace Židů z Evropy a Ruska. A protože, podle Sombarta, Židé inklinují zejména k byznysu, po nějaké době jejich příliv do Ameriky mohl poskytnout mocnou podporu kapitalistickému rozvoji země. Píše: „…význam Židů pro americký hospodářský život jako kvantitativní faktor začal být všude pociťován v kolosálním měřítku. Jen ať si vzpomenou, že jen v New Yorku už nyní žije více než milion Židů a z těch Židů, kteří emigrovali, drtivá většina ještě nezačala kapitalistickou kariéru.“ 

Přestože do Ameriky přijíždějí i velké masy lidí jiných národností, nejsou tak nakloněni podnikání jako Židé, a proto pozice Židů v americké ekonomice budou posilovat: „Pokud se stav věcí v Americe bude i nadále ubírat stejně jako v posledních 30 letech, pokud velikost emigrace a procento růstu různých národností zůstanou stejné jako nyní, pak se Spojené státy za 50 nebo 100 let promění v zemi obývanou pouze Slovany, černochy a Židy, a Židé se zmocní hospodářské hegemonie“.

Sombart pak dále poukazuje na to, že Židé v Americe jsou něčím zvláštní, odlišní od Židů v jiných částech světa. Američtí Židé jsou speciální typ. Nejsou nějakou uzavřenou sektou, nějakým izolovaným ghettem (jak tomu bylo ve středověké Evropě). Definují ducha celé Ameriky. Tento jedinečný duch Ameriky, neboli amerikanismus, Sombart nazývá „krystalizovaným židovským duchem“: „Jestliže, vezmeme-li v úvahu právě uvedená fakta, lze s určitým odůvodněním říci, že Spojené státy vděčí za svou existenci Židům, pak se stejným právem lze říci, že jen díky židovskému vlivu jsou tím, jaké je známe, tedy konkrétně americkými. Neboť to, co nazýváme amerikanismem, není ve své největší části nic jiného než vykrystalizovaný židovský duch”.

Když evropští osadníci dorazili do Ameriky, moc nepřemýšleli o tom, v jakém společenství budou žít. Budou-li žít v komunách, nebo bude každá rodina sama za sebe (izolované „samozásobitelské zemědělství“), nebo se časem objeví nějaký feudální model? Ale jak píše Sombart, přibližně jedna z dvaceti přesídlených rodin byla židovská. A hned zpočátku spojovala všechny osadníky na kapitalistických základech. Devatenáct rodin pracovalo na polích s pomocí pluhu a srpu. A co dělala dvacátá, židovská rodina? – Sombart odpovídá: 

„Dvacátá rodina si zřídila krámek a zásobovala ostatní potřebným spotřebním zbožím, které půda neposkytovala. Tato dvacátá rodina brzy začala přebírat úkol prodeje zemědělských produktů vyrobených devatenácti dalšími rodinami. Měla více peněz než jiné rodiny, a proto mohla v případě nouze posloužit ostatním půjčkami. Velmi často byla ke „krámku“, který měla židovská rodina otevřený, připojena jakási pozemková úvěrová banka; často také agentura pro prodeje pozemků a podobné podnikání. Severoamerický rolník se tak díky aktivitě této dvacáté rodiny dostal do kontaktu s peněžní a úvěrovou ekonomikou Starého světa. Všechny výrobní vztahy byly tvořeny předem na moderním základě.“

Amerika je tedy unikátní země. Jestliže se ve Starém světě kapitalismus zrodil ve staletích agónie a pronikl na světlo z lůna feudalismu prostřednictvím krvavých nepokojů a revolucí, pak v Novém světě se objevil zázračně bez jakýchkoliv muk. Hned zpočátku oplodněn židovským duchem. 

V knize „Židé a hospodářský život“, jak píše Sombart, jsou uvedeny jen některé nástiny ekonomické historie Ameriky. To nám ale stačí k tomu, abychom pochopili zásadní rozdíl mezi Amerikou a ostatními zeměmi. Pochopili, že „krystalizovaný židovský duch“ určuje nejen ekonomiku USA, ale také jejich ideologii a politiku, jak domácí, tak zahraniční. 

Sombart počítal s tím, že napíše speciální knihu o Americe a názorněji a podloženě ukáže, proč amerikanismus představuje „krystalizovaného židovského ducha“. Plán nebyl realizován. A mimochodem, materiálu na takovou knihu každým rokem přibývalo. Stačí říci, že dva a půl roku po vydání knihy „Židé a hospodářský život“ byl v Americe založen americký Federální rezervní systém (přijetí zákona o federální rezervě USA Kongresem v prosinci 1913). Je to americká Centrální banka, strukturovaná jako soukromá korporace. Hlavními akcionáři této korporace zpočátku bylo osm bankovních skupin, z nichž sedm představovalo čistý židovský kapitál. 

Založení Federálního rezervního systému je třešničkou na dortu.

Hlavní akcionáři Federálního rezervního systému se jako „páni peněz“ stali současně úplnými a definitivními „pány“ Ameriky. Vytvoření „Nového Izraele“ se završilo.

Dále před „pány“ stály následující dva úkoly: obnova „Starého Izraele“ a výstavba „Velkého Izraele“.

28. americký prezident Woodrow Wilson, když sloužil „Novému Izraeli“, již koncem roku 1917 podpořil slavnou „Balfourovu deklaraci“, která vyzývala k vytvoření Státu Izrael v Palestině.

A další americký prezident Harry Truman dovedl tuto myšlenku k praktické realizaci – založení Státu Izrael v roce 1948. Pronesl mnoho nadšených prohlášení o Státu Izrael. Například: “Věřil jsem v Izrael před vyhlášením státu a věřím v něj i teď”.

Další prezident Eisenhower pozdravil Izrael: „Připojuji se ke všem lidem dobré vůle v pozdravu mladého národa. Přijměte moje přání všeho nejlepšího a ať se vám daří!”

Pochvalné řeči na adresu blízkovýchodního státu “Izrael” se staly rituálem pro všechny “pány” Bílého domu ve Washingtonu. Zřejmě v tomto ohledu všechny předčil současný 47. prezident Donald Trump.

Pokud jde o projekt „Obrovský Izrael“, počínaje Woodrowem Wilsonem, tato myšlenka byla neustále vyjadřována pány Bílého domu pod rouškou potřeby „světové hegemonie“ Spojených států. Nastolení světové hegemonie „Nového Izraele“ bude znamenat, že projekt „Obrovský Izrael“ byl realizován. A Donald Trump chce, aby se tak stalo, během jeho působení v Bílém domě. 

Valentin Katasonov. Profesor, doktor ekonomie, předseda Ruské ekonomické společnosti S.F. Šarapova.

https://fondsk.ru/news/2025/01/30/donald-tramp-mechtaet-o-velikom-izraile.html

sdílet na

186 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Autor
2. 2. 2025 06:02
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak si říkám, jak je život plný paradoxů. Když to zjednoduším a velice zjemním, pak hodně amerikanofilů tohle není schopno překousnout. Budou ječet jako vždy, že to není pravda.
Dokonce by se dalo napsat – co milovník kapitalismu, to příznivec Obrovského Izraele …
Nedávno jsem zde upozorňoval na cyklus Vyznání bývalé anglofilky, tak teď to je další potvrzení toho, že autorka měla pravdu, protože Amerika byla plodem a rodem z Anglie … ostatně už vám došlo, kdo jsou to ve skutečnosti “angličtí lordi”?

ijn
2. 2. 2025 06:56
Odpovědět  ijn

Národní TRIBUNÁL vyřeší šmejdy z politických lavic, sníží byrokracii na 1/3 a propuštěným byrokratům nabídne práci ČR, LESY ČR s.p.+ VLS + Povodí +Kamenolomy k obnově zničené Vysočiny, Šumavy, Jeseníků, Beskydy, Brd, Krušných Hor, Středočeské pahorkatiny, Zbirovia vyrobí 100 000 sekeromotyk, tisíce lopat a krumpáčů,…….žádné harvestory, ale lidská práce…úředníci přijmou práci na zdravém vzduch, o svěřené stanoviště musí pečovat 5 let, jinak budou bez důchodu a VZP, KONEC VYKOŘISŤOVÁNÍ KAPITALISTY,…. NÁPRAVA ŠKOD (státními byrokraty) ZPŮSOBENÝCH

ijn
2. 2. 2025 07:04
Odpovědět  ijn

žulové kamenolomy zase ožijí, bandasky na kafe půjdou zase do módy, doprava operátorů lesního prostředí jízdními koly na stanoviště dovolena!!!

NAVRÁTÍME úředníkům smysl života k užitečným výkonům, to zatím nepoznali a pouze škodili….!!!!!!

Tupý hulvát
2. 2. 2025 09:33
Odpovědět  ijn

Musím napsat, že s těmi naivními idiotskými bláboly otravujete.

Albi
2. 2. 2025 12:57
Odpovědět  Tupý hulvát

Navíc je zas “myšlenkově” mimo – ale když článek nejspíš ani nečetl, nebo nepochopil (ve výsledku v tom není rozdíl) – a psát chce, co jiného může? 🙂

Standa
2. 2. 2025 13:16
Odpovědět  Albi

No, ,,navrátit smysl úředníků k užitečné práci” má svůj smysl!
Běžte např. k soudu a děvčata tam pobíhají a chichotají se v hloučích, běžte na Mariánské nám. na radnici Prahy -nikdo neví , co je vlastně v jeho kompetenci, stavební úřad,sociálku a desítky dalších a to nepíši o ministerstvech.
I, když s článkem to opravdu nesouvisí, ale to je zde obvyklé!

Albi
2. 2. 2025 15:48
Odpovědět  Standa

Nic proti tomu, ale byl to souhlas s “hulvátem”, že jsou to nesmyslné otravné bláboly, které čteme několik let v každé diskuzi k jakémukoliv článku.
A vidíš někde nějaký výsledek? Nějaký posun?
Ale s “libovámi kecy” se nepřestane a nepřestane

Standa
2. 2. 2025 16:45
Odpovědět  Albi

Myslíte posun u něj? Ne! Ale on si zde tvrdošíjně prosazuje svou pravdu ,které věří! Není zde sám.
Každý má právo na svou pravdu, kterou,pravda,někdy jiné otravuje.
My svou pravdou třeba otravujeme,, elity”!

Standa
2. 2. 2025 10:20
Odpovědět  ijn

Jde o to , aby tak spíše nezkončili Češi.!!
Naše nobilita je naprosto pod nadvládou židovské lobby a poslouchá jejich příkazy.A plní jejich úkoly.
U lopat budou slovani!! Taková je vize židů. A české hospodářství tedy musí být zdevastováno, aby lidé dobrovolně dřeli za cizí-židovské- peníze.Ani jeden bankovní, pojištovací, spořitelní ústav není český.Musí se to obracet pomalu , aby lidsto příliš neremcalo”,, na to až bude,, obrovský Izrael “!
Kdyby nenapadl SSSR kdo ví
Hitlerova vize se obrací naruby.
Kdyby nenapadl SSSR kdo ví , jak by dopadla vize celosvětovéhho ,, velkého, obrovského Izraele”!

Pijack
2. 2. 2025 08:24
Odpovědět  Peter 008

Peter, jsou dva kapitalizmy – jeden je Baťův kapitalizmus a druhý ten židovský. Klidně je odlišuj a neuděláš chybu. Baťa si vychoval dělnickou třídu tak, že je vzdělával, pečoval o ně, hýčkal si je, choval se k nim slušně a byl empatický – protože razil heslo “jen spokojený dělník je kvalitní dělník”. Ten židovský kapitalizmus – ožebračování, vylévání mléka do kanálů, lichva, exekuce, smrt, vězení, neomalenost, nezájem, po mě potopa… I zarputilý komunista umí tyto dva systémy uznale rozlišit. Nebudu daleko od pravdy, že se začínáme přiklánět k zavádění toho židovského kapitalizmu v barvách ODS, STAN, TOP, KDU-ČSL… a mnohdy i ANO.

Autor
2. 2. 2025 08:59
Odpovědět  Pijack

Baťa lidumil? Jo, dokud byl jeho zaměstnanec zdráv a výkonný … Podobně se choval přece i Ford. Vysoké platy a způsobil “revoluci” – “kdo by pak měl kupovat moje auta?”.

Pijack
2. 2. 2025 09:40
Odpovědět  Peter 008

Když dělník onemocněl, tak si šel lehnout do Baťovy nemocnice. Na jeho účet. V té době zdravotnický systém, jak ho známe, prakticky neexistoval. Nemocní i svědci rádi vzpomínali, jak je chodil Baťa osobně navštěvovat a rodinám platil nemocenskou, aniž by musel, protože v té době takové zákony neexistovaly. On byl v podstatě průkopníkem soc. a zdav. zabezpečení. Je zajímavé, že si toho dělníci vážili. Kritici Bati se sníží jen k pomluvám. Ale v té době něco nevídaného, což se židům samozřejmě nelíbilo, protože jim Baťa “kazil normy”. S Fordem bych Baťu nikdy nesrovnával. Ford lidi strhal z kůže.

Standa
2. 2. 2025 10:26
Odpovědět  Pijack

Když byl dělník u Bati nemocný 14 dní byl propuštěn! Když mu bylo přez 30 let byl propuštěn.U jeho domek byl přeobsazen. Jinak by Bata ani nestačil stavět nové. Plat dostávali částečně v hotovost a částečně v poukázkách , které platili pouze v Batových obchodech.
Asi víš prd o jeho ,, sociálním” cítění. A jeho řadové domky za 20-30 mio???. K smíchu!

Standa
2. 2. 2025 10:31
Odpovědět  Standa

Prodej baťovského půldomku ve Zlíně ke kompletn, 131407 – [1.2. 2025]
Nabízíme k prodeji baťovský půldomek na ulici Lomená v Zlíně. Nemovitost je vhodná pro ty, kteří hledají projekt k realizaci a chtějí si vytvořit domov dle svých představ. Dispozice: 3+1 Celková plocha pozemku v osobním vlastnictví: 190 m² Z toho …
3 490 000 Kč
Zlín
760 01
151 x

comment image?t=1737970284Prodej bytu 1+1 50m² se sklepem, 131510 – [26.1. 2025]
Ve výhradním zastoupení nabízím světlý byt 1+1 (baťovský čtvrtdomek) se sklepem v osobním vlastnictví o celkové výměře 50,3 m² v klidné a vyhledávané lokalitě na ulici Podvesná X ve Zlíně. Byt se nachází ve 2. nadzemním podlaží (z celkových 2 podlaží …
2 750 000

Pijack
2. 2. 2025 10:42
Odpovědět  Standa

Vybydlený půldomek… hmm… není domek jako domek. Osobně jsem vloni navštívil luxusní “Baťův” domek… skoro jako vila, moderně zařízený. Pražáci by dnes výskali blahem 🙂

Standa
2. 2. 2025 11:08
Odpovědět  Pijack

Vím, záleží ,jak si zvelebíš třeba chatrč.I v Praze je to podobné po totální rekonstrukci.
A nemusím tam jet speciálně se podívat. Švagr bydlí ve Zlíně a jeden čas byl správce Batova domu( č.21).

Standa
2. 2. 2025 11:11
Odpovědět  Standa

Pijack…nenapsal jsem,,Vybydlený půldomek…” je to od tebe poněkud pejorativně zavádějící!

Mia Markýza
2. 2. 2025 12:39
Odpovědět  Standa

Vy ne, ale ten inzerát jo.

Standa
2. 2. 2025 12:53
Odpovědět  Mia Markýza

Mio, můžete mi to nějak dokázat ? To, že je v inzerátu ,, vybydlený”.! Já to nenašel. Stačí to okopírovat s textu!!!

ovp 68
2. 2. 2025 14:29
Odpovědět  Mia Markýza

..to chce klid, ty domky byly stavěny na životnost 30 let, tudíž dnešní stav vyžaduje generální rekonstrukci instalací, výměnu výplní stavebních otvorů(okna, dveře), izolací proti vlhkosti, zateplení včetně střechy, v závislosti na statickém posouzení i změna vnitřní dispozice. Z pohledu stavařů jsou to vybydlenky.

Standovy rozhledy stran bydlení začínají u kartonové krabice od pračky a končí u krabice od ledničky, krtek je na tom líp…

Standa
2. 2. 2025 10:35
Odpovědět  Standa

..platily…

Pijack
2. 2. 2025 09:47
Odpovědět  Peter 008

Ostatně, ve Zlíně dodnes stojí všechny Baťou vybudované domky, kde dělníci žili. Dnes mají hodnotu 20 až 30 mil. Kč. Kvalita stavby s dnešní neporovnatelná !! Zajeď se tam podívat. Spadne ti úžasem čelist 🙂 Jsou stále věci hmotné, na kterých se dá nalézt relevantní souvislost. Ani za Hitlera, ani socializmus, ani polistopadový režim tuhle fakto-argumentaci nedokázal zničit a vymazat z paměti lidí.

Pavel z Moravy.
2. 2. 2025 10:53
Odpovědět  Pijack

Ó propána krále, to byl.fakt lidumil. To i ty podnikové byty za 100 Kč nájem či o něco vyšší za socíku blednou závistí. Tak koho ještě vychválíš z té kapitalistické smetánky?

.

Pijack
2. 2. 2025 11:06
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Ale ale ale, já jsem srovnával dva kapitalizmy, nikoliv socializmus s kapitalizmem. Snad umíš číst 🙂

ijn
2. 2. 2025 11:44
Odpovědět  Pijack

Jsou dva kapitalizmy – jeden je Baťův kapitalizmus a druhý ten židovský. Klidně je odlišuj a neuděláš chybu. Baťa si vychoval dělnickou třídu tak, že je vzdělával, pečoval o ně, hýčkal si je, choval se k nim slušně a byl empatický – protože razil heslo “jen spokojený dělník je kvalitní dělník”.

Ten židovský kapitalizmus – ožebračování, vylévání mléka do kanálů, lichva, exekuce, smrt, vězení, neomalenost, nezájem, po mě potopa… I zarputilý komunista umí tyto dva systémy uznale rozlišit.

Nebudu daleko od pravdy, že se začínáme přiklánět k zavádění toho židovského kapitalizmu v barvách ODS, STAN, TOP, KDU-ČSL… a mnohdy i ANO.

Slovan
2. 2. 2025 15:41
Odpovědět  ijn

👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍
……a to lze i čísti na zdejším fóru, někteří by nejraději chtěli, aby vše pokudmožno patřilo jim a ostatní nemají nárok.
.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Standa
2. 2. 2025 11:13
Odpovědět  Pijack

chich..,,Kvalita stavby s dnešní neporovnatelná !!” No, dnes už se fakt nestaví s kamene a tvárnic.

Bety
2. 2. 2025 11:55
Odpovědět  Pijack

Ono zničit v paměti lidí jde leccos, jak sami vidíme. Něco lze také obarvit na růžovo, jak se o to s Baťou snažil náš velký reformátor Havel.
Možná byl Baťa podnikatel, který pro rozšiřování výroby potřeboval zaučené lidi a něco pro to dělal, ovšem jen do té doby, dokud byli práceschopní. A protože všude okolo bujela nezaměstnanost sklízel i vděčnost těch, kteří díky němu práci měli.
Otázka zní .- chovali se stejně i ostatní Páni továrníci ? Řekla bych že ne. Ale v lidech je pěstován obrázek kapitalisty lidumila a díky tomu se daří na růžovo barvit
i celá 1. republika a tržní kapitalismus vůbec.

Pijack
2. 2. 2025 13:10
Odpovědět  Bety

To jste napsala krásně. Lidé chtě i nechtě zapomínají. A ti, kteří si dobu nepamatují, tak rádi emotivně přijímají různé fabulace. A 99% lidí dokonce odmítají se dívat na historii prizmatem té doby. O Baťovi to platí dvojnásob, protože se stal pro dnešní generaci záporákem i klaďasem. Když se ovšem podíváme na 1. republiku, tak neexistovalo učňovské vzdělávání, zdravotnictví jak ho dnes známe a vůbec ne socializmus, který byl postaven na úplně obrácených základech ekonomiky. A Baťa mohl být dravý a podnikavý, ale paradoxně to byl on, kdo položil základ “udržitelné” ekonomiky, protože by empatický. Zavedl model, který v lidech probudil sociální cítění. A to si sebou brali dál a nesli si ho životem jako příklad. Bez Bati by se u nás ten socík v podstatě ani nezavedl, protože ho měli v hlavách zafixovaní i komunisté a měli se od čeho odrazit. Baťa tyhle sociály naučil ekonomicky myslet. A oni to pochopili a pak už to byla jen evoluce. Je mi v celku šumák, kdo, proč a jak Baťu dnes kritizuje. On byl důležitý článek pokroku v Čechách a na Moravě. Zvláště v době po nadvládě Rakouska Uherska.

Albi
2. 2. 2025 15:58
Odpovědět  Pijack

Jak to, že neexistovalo učňovské vzdělávání? A jak se to ti dělníci, nebo pozdější živnostníci naučili???
Název přece nic neřeší. Za socíku to byly učební obory, za 1. republikky kluk “šel do učení” – to je crlé.
A ano, Baťa zřídil nějakou internátní školu pro “svůj dorost” – ale že by kv§li těm “dětěm” . to snad nemůžeš myslet vážně.

Standa
2. 2. 2025 17:13
Odpovědět  Albi

Asi to skutečně vážně nemyslí.Prý cit ,, Bez Bati by se u nás ten socík v podstatě ani nezavedl, protože ho měli v hlavách zafixovaní i komunisté a měli se od čeho odrazit. Baťa tyhle sociály naučil ekonomicky myslet.”
Nesmysl!!!
SSSR se odrazilo ode dna už dávno před Batou. Rostlo za socialismu po carství neuvěřitelnou rychlostí.Od přehrad po železnice, závody, školství , zdravotnictví a to bylo po Iww, kdy bylo vyčerpané.Inspirace byla tam a ne u obdivovaného ,kapitalistického Bati!Proto byl 48 a ne kvůli němu!Tam byl skutečný model sociálního cítění Že by on ,,Zavedl model, který v lidech probudil sociální cítění ” je naprostá hloupost.
Ten šel pouze po penízích a toho , co pro něj bylo výhodné. At boty prodával wehrmachtu nebo čs. armádě

Autor
2. 2. 2025 20:26
Odpovědět  Pijack

Zasunu to sem – ale nedělám si naději – pokud vám jde o dobu, přečtěte si záznamy z jednání poslanců z První republiky. Tam jsou všechny ty záležitosti, které hýbaly společností. Pak možná pochopíte, že ti novodobí “jen” navazují na tu tradici První republiky.
Zvláště poučné období je cca od počátku Velké krize do obsazení Němci. Až si tohle přečtete nebudete moci tvrdit mnohé z toho, co tvrdíte.

Albi
2. 2. 2025 13:17
Odpovědět  Bety

1+++
Jak jsem výše napsala – kdyby byl Baťa až taový lidumil (podle dobových zpráv nebyl lidumil vůbec), pak by jako podnikatelbrzy skončil.
On si totiž Pijack (který jinak má dobré komentáře) neuvědomil, jaká byla asi musela být mezi těmi žraloky-podnikateli konkurence. Na “lidumilnost” nebylo ani pomyšlení, i kdyby někdo z nich chtěl – a že žádný nechtěl zkrachovat, o tom snad nemusíme vůbec spekulovat.

Pijack
2. 2. 2025 13:32
Odpovědět  Albi

No tak správně !! 🙂 Jasně že nebyl Baťa lidumil. A také nebyl lidumil vůči konkurenci. To je snad špatné? Ale kdo pracoval na jeho straně, tak se o něj staral všemi způsoby. To byl také boj na trhu práce – proti konkurenci. A je zajímavé, že se k Baťovi v té době hrnuli lidé mnohem víc než k těm konkurenčním podnikatelům. Psal jsem o odstaveček výš – podívej se na všechny souvislosti prizmatem doby. PRIZMATEM, nebo-li optikou doby. V té době nejezdily ani šaliny, nebyla televize, magneťák, MP přehrávače, sluchátka a tetovaní byli jen kriminálníci 🙂 🙂 🙂

Albi
2. 2. 2025 16:11
Odpovědět  Pijack

Na jeho straně být musel, jinak by nemohl u něho pracovat. Nezaměstnaných bylo dost a mimochodem (samozřejmě to nepamatuji, ale to ani ty) – Baťa prý měl všude špehy, kteří ty dělníky hlídali nejen co se příp. politických názorů, natož snad aktivit týká, ale dokonce i kdo z těch mladých s kým chodí – a na takové tlačil, aby se co nejdříve vzali.

Ty to zhodnotíš jako – “péči o své dělníky”.
Jenže – jemu šlo o to, aby takoví lidé měli co nejdřív děti – čím víc tím léíp a nefroufli si přijít o práci a bydlení – tím měl zajištěnou jejich absolutní poslušnost. .

Standa
2. 2. 2025 17:23
Odpovědět  Albi

Ono je to ,, kapitalistické” hospodaření vidět v celém světě. Už vysály zdroje z kolonií a hledají další.
cit,,Jasně že nebyl Baťa lidumil. A také nebyl lidumil vůči konkurenci. To je snad špatné? Ale kdo pracoval na jeho straně, tak se o něj staral všemi způsoby.”
Tohle nesouvisí s tématem. Neměl zákoník práce atd, který se současné české vlády snaží odbourat všemi způsoby např: vyhazov bez udání důvodu-prý pro zvýšení flexibility prc. trhu, zvýšení konkurenceschopnosti…, kravina. Výkonost HDP nejen nevzrůstá, ani nestagnuje, ale spíše klesá! Nejvíce v EU! Od r. 89 ,od socialismu ,se sociální sféra zhoršuje. Za toho kapitalismu, který prostřednictvím Bati tu někdo obdivuje!

Albi
2. 2. 2025 13:05
Odpovědět  Peter 008

ad Peter
To Baťa=lidumil se tu z neznámého důvodu píše už dlouho. A přitom by stačilo, přečíst si na to téma pár knížek z beletrie . jenže to by zas bylo řevu o “komunismu”.
Jenže nikoho nenapadne jednoduché: Kdyby byl Baťa ten “táta dělníků”, nikdy by nepřišel k takovému majetku.

Lidi by měli myslet “vlastní hlavou” a pečlivě zvažovat, co je a co nemusí být manipulací.
A Baťa, taťka dělníků je nesmysl na n-tou a na první pohled.

P.K.
2. 2. 2025 09:16
Odpovědět  Pijack

Dá se to napsat i trochu jinak. Systém-společnost se vyvíjí interakcí všech zúčastněných, v kombinaci s prostředím, vznikajícími technologiemi, atd.
Baťa měl ke svému způsobu podnikání zřejmě nějaké důvody; třeba to bylo i proto, jak svůj počáteční kapitál vydělal.
Takový způsob nemůže fungovat bez regulace podnikání státem, protože je likvidován konkurencí. Záleží na nastavení zákonů, které ale ovlivňují velké peníze. Jednou z cest, a možná i jedinou, je ty peníze omezit-zabavit. Vše ostatní jsou kosmetické úpravy, které dopadnou jako obvykle, ale je to přirozené: dobrovolně se nikdo svého způsobu života vzdát nechce.
Zdá se, že jsme před dalším bodem zlomu, ale zatím to nevypadá na jiný vývoj, než “obvyklý”, takže snad lze napsat “přirozený”. Ale víme jen to, co se píše v médiích, takže můžeme-smíme věřit tomu, že “někde nahoře” rozhodují rozumní lidé, jenže to nelze při nějaké minimální znalosti událostí předchozích tisíciletí nijak dokázat. Z mého pohledu je na tom “špatné” to, že asi nepůjde o nové řešení, ale “remake” (jsem jenom mizerně trénovaná AI s Bio hardwarem, nízkým RAM a hodně omezeným-zkorumpovaným úložištěm dat).

Pijack
2. 2. 2025 09:48
Odpovědět  P.K.

Jistě že Baťa měl ke svému způsobu podnikání důvody. Nebyl to žid. Neměl geny neurvalého lichváře.

P.K.
2. 2. 2025 10:23
Odpovědět  Pijack

O politiku se nezajímám a obraz na stěně je proti mouchám zabezpečený síťkou v oknech.

Standa
2. 2. 2025 17:41
Odpovědět  P.K.

P.Pávka také sundej!
Serou na něj mouchy!

Albi
2. 2. 2025 13:30
Odpovědět  Pijack

Asi by ses divil. Zkus si přečíst trilogii M. Pujmanové Lidé na křižovatce, Hra s ohnem, Život proti smrti.

V jednom díle (druhém? – přesně bych musela hledat a to teď nebudu) je mimo jiné popisován život, práce a přístup pana podnikatele ke svým dělníkům ve firmě Karmar-šaty-Jafeta podle vzoru Baťa-boty-Zlín.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pijack
2. 2. 2025 15:32
Odpovědět  Albi

Baťa mohl být cokoliv. Ale určitě nebyl lichvář židovského typu. Měl svou banku a svým lidem poskytoval půjčky BEZ úroků !!! Jeho banka nefungovala jako vyděračský nástroj. Fungovala v zájmu jeho fabrik. Proto si nebral na podnikání úvěry z cizích bank, ale investoval za své do svých aktivit… Za zisky, které si do banky pečlivě “ukryl”. Dodnes podobná Česká banka nevznikla – čistě česká, bez cizích podílů.

Joe Arp
2. 2. 2025 15:39
Odpovědět  Pijack

Pujmanová, to byla ta pravá! Po ní by se mohl k věci vyjádřit třeba Tonda Zápotocký, ne?

Albi
2. 2. 2025 16:15
Odpovědět  Joe Arp

Třeba.
A proč ne – když se dnes k událostem vyjadřuje kdokoliv od posledního pologramotného až pro nejvyššícho “státníka”. podle čeho posoudíš, kdo má pravdu? Podle postavení? Ale, ale, že by?

Joe Arp
2. 2. 2025 17:19
Odpovědět  Albi

Podle čeho posoudím, kdo má pravdu? Použiju to šedé v hlavě, to snad znáš, taky bys s tím měla začít, místo vyhledávání a kopírování cizích myšlenek a postojů!!

Slovan
2. 2. 2025 17:23
Odpovědět  Joe Arp

Tys měl určitě dnes hnusný oběd, jsi nějaký podrážděný, trochu nadhledu. Já jsem uvolněn jako nikdy a čekám….a furt nic. 😊

Joe Arp
2. 2. 2025 17:33
Odpovědět  Slovan

Jo měl jsem papouška na smetaně a furt mi vylejzal z omáčky a kecal mi do počtu knedlíků, knedlíku! 🙂 🙂

Mia Markýza
2. 2. 2025 18:25
Odpovědět  Joe Arp

To máš za trest, že si děláš papouchy i s peřím 😛

Standa
2. 2. 2025 18:31
Odpovědět  Mia Markýza

A měl kroužek na nožičce. Mě se každá andulka -Pepíček-pravidelně brodí polévkou.Pak ho koupu na dlani a suším fénem.

Mia Markýza
2. 2. 2025 18:33
Odpovědět  Standa

A nesežral vám Džou nějakýho vašeho Pepíka? 😀

Standa
2. 2. 2025 19:05
Odpovědět  Mia Markýza

Nesežral! Zatím všichni odešli přirozenou cestou .Micka je na ně zvyklá a je na stráži. Kromě toho zamykáme přední vchod.
Ostatně každý z popagajů měl a má vždy neustále neustále otevřenou klec a tak je všude , kde se něco děje.

Joe Arp
2. 2. 2025 19:24
Odpovědět  Standa

Odešli, přirozenou cestou do trouby! Říká se tomu “advokátní brabci”, jsou libovější než Moravský a zdravější. Strážní Myčka v tu dobu čerpá náhradní volno! 🙂 🙂

Joe Arp
2. 2. 2025 19:20
Odpovědět  Standa

Doufám, že si při brodění vykasá peří a taky ti tam “ucvrnkne”. Dobrou chuť! 🙂

Joe Arp
2. 2. 2025 19:18
Odpovědět  Mia Markýza

Jestli tu budeš prozrazovat recepty, tak…..:-)

Mia Markýza
2. 2. 2025 19:29
Odpovědět  Joe Arp

😛

Albi
2. 2. 2025 17:42
Odpovědět  Joe Arp

Konkrétně jaké kopírování tím myslíš?

Joe Arp
2. 2. 2025 17:57
Odpovědět  Albi

Tak podívej se v 80ti% tvých upozornění jsou odkazy na kdejaké tiskoviny a projevy. Taková “sbírka” esejů a citátů, hezké, ale známé!

Slovan
2. 2. 2025 18:09
Odpovědět  Joe Arp

Jak tě tohle může vadit. Já to ani nevnímám.
Papouška k obědu? Vždyť říkám, že jsi relativně rozhozen. Že tě ten papoušek pokousal?😊⚡🥇

Joe Arp
2. 2. 2025 19:38
Odpovědět  Slovan

Tak papoušci klovou, chovateli! Že ty sis koupil na burze potkany? Ber si s sebou na koupi někoho kdo líp vidí! 🙂 🙂

Standa
2. 2. 2025 18:32
Odpovědět  Joe Arp

Třeba ne! A, jak sám víš, tak zdroj by měl být uveden !
Každý neví všechno, jak třeba ty!

Joe Arp
2. 2. 2025 19:26
Odpovědět  Standa

Já vím taky ho*vno jako ty, ale můžu “prófu” trochu vytrhnout z letargie, no né?

Slovan
3. 2. 2025 14:34
Odpovědět  Joe Arp

Koukám vy jste ale dobráci.

Bety
2. 2. 2025 18:08
Odpovědět  Joe Arp

A proč ne ? Do háje, všichni mohou, včetně vyložených fašounů.Tím nemyslím Pijacka.
Za komunistů jsem rozhodně neměla strach z budoucnosti, teď ho mám a jaký !! Práci měl každý a lidumilů třeba nebylo !

Slovan
2. 2. 2025 18:11
Odpovědět  Bety

No tedy!! Vy chválíte staré pořádky, budete mít za chvilku kádrováka na krku. ⚡⚡

Standa
2. 2. 2025 18:16
Odpovědět  Slovan

Personálního pracovníka s výpovědí bez udání důvodu!
Nebo přímo ,,nadbytečnost”. Ostatní zaměstnance si kazit nedáme!!!. ,, Od shnilého jablka shnije celý košík”!
Ještě by založila odbory!

Slovan
2. 2. 2025 18:31
Odpovědět  Standa

Jsi velmi blízko, ano toho co tu byl, ale jako tu nebyl a zase tu je. Něco jako nějaký holínek. 🤣🤣

ovp 68
2. 2. 2025 18:18
Odpovědět  Albi

.. pche, Pujmanová a trilogie?! Přečtěte si šestidílnou sérii Duna od Herberta, tam se dějí věci! Když teda chcete posuzovat svět podle beletrie, že. Fikce jako fikce, Karmar-šaty-Jafeta nebo Atreidi a Kosmická gilda.
Vy mě fakt lekáte, už skoro jako ten dědula z Moravy. Máte taky sbírku filmů na véháeskách? Tím by vaše úplné odtržení od reality mohlo být dokonáno… ;o))))

Standa
2. 2. 2025 18:45
Odpovědět  ovp 68

Až na první je to nezáživné. Zajímavé jsou Předehra k Duně-Artreidoví, Předehra k Duně Vévoda z Caladanu, Předehra k Duně- Corinové, …Harkonennové. Jsou to války a historie rodů o stovky a tisíce let před tím.
Každá má cca 600 stran a nejsou k sehnání.Mám je přez známé antikvariátníky Houžvičku @..info@leonclifton.cz , http://www.LEONCLIVTON .cz, nebo Čejku v knihy. cejka@volny .cz http://www.ANTIKVARIAT-CEJKA.com

Bety
2. 2. 2025 21:27
Odpovědět  Standa

Máte také rád sci-fi a fantasy ? Já například mám ráda knihy T. Pratchetta.

Editor
2. 2. 2025 21:44
Odpovědět  ovp 68

Přečti si Friday od Roberta Heinleina. A zcela určitě Copak nohy se kradou a Tři minuty věčnosti Gerta Prokopa

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Bety
3. 2. 2025 11:17
Odpovědět  scipio

Copak nohy se kradou bude těžko shánět, v žádné knihovně nejsou,
i antikvariáty to nemají. Ale objevila jsem, že podstatná část je ve výběru
Experiment člověk, tam ta kniha zřejmě unikla pozornosti víte koho.

Standa
3. 2. 2025 11:38
Odpovědět  Bety

Experiment člověk je složena ze 13 autorů. Povídka Gerta je tam na str341 . K sehnání je Gert P. pod Wer stiehlt schon Unter-schenket?Kriminalgeschchichtenaus dem21Jahrhundert.

Standa
3. 2. 2025 11:28
Odpovědět  scipio

Výborné knihy s detektivem Timothy Trucklem. Ty knihy už nikdy nevyjdou!
Ukradená noha, vrácená noha, noha nastrčená do laserové pasti….príma knihy.
Friday mě moc neuchvátila ,podívám se ještě na ní! I , když Heinleinova ,, Dveře do léta” nemá chybu!.

Editor
3. 2. 2025 14:52
Odpovědět  Standa

Friday má hodně zajímavou myšlenku rozpadu USA. Dveře do léta dobré, ale má i lepší, znám ho celého, nejlepší je povídka o čínské misce ( … a venčíme také psy)

ovp 68
3. 2. 2025 13:22
Odpovědět  scipio

..jo, to mám vše v knihovně, Duna mě ale nijak neoslovila, stačil první díl a dost, ale použil jsem ji na přebití Pujmančiny trilogie.. větší bere! ;o)))

Zkuste si vychutnat Zpěv drozda, Walter Tewis… a taky Dveře do léta, R.A.Heinlein.

Editor
3. 2. 2025 14:49
Odpovědět  ovp 68

Všechny významější i méně významné mám v el. formě, asi 30 G, knihy v papírové formě jsem téměř zrušil, když jsem se stěhoval.

ovp 68
3. 2. 2025 15:04
Odpovědět  scipio

..to bych nedokázal, já si musím knihu potěžkat, osahat, přivonět, mezi prsty zkusit papír, ocenit provedení vazby a použité písmo(pokud je co ..) a potom usednout do křesla a začít.
Svoji knihovnu jsem stěhoval z města na venkov před lety, dvě palety na moji výšku narovnaných krabic od banánů, plných knih.. ku*wa to byla fuška. Číst a dokonce ještě kupovat knihy(přísně výběrově!!) nepřestanu, ale stěhovat už se nebudu!!!!

Jarek
2. 2. 2025 09:18
Odpovědět  Pijack

Ten židovský je tu budován postupně všemí “polistopadovými” vládami. A o tom “Baťovském” snili všichni ti naivní kteří zvonili klíči.

Tupý hulvát
2. 2. 2025 09:39
Odpovědět  Pijack

Baťa to je ten týpek, o kterém teď píše myslím Medvěděv, že v jeho botách běhala po Rusku POLOVINA wehrmachtu?

Pijack
2. 2. 2025 09:51
Odpovědět  Tupý hulvát

Jo, říká se to. Před válkou obul polovinu zeměkoule. Že se k jeho botám dostali i Němci? To je samozřejmě obchod. Ano, Baťa vydělal, obouval i spojence, i Československou armádu. Kdo mohl tušit, že to bude časem fuj. Ale nemám nic proti tvé připomínce. Vědět se má všechno.

2. 2. 2025 14:24
Odpovědět  Pijack

Nezapomínejte, že Baťa byli dva pánové. První, Tomáše Baťa, co rozjel firmu hlavně za 1.sv.války, když se mu podařilo získat ve Vídni smlouvu na obutí c.k. armády. Zabil se v 1932 při zřícení jeho letadla, kterým přes špatné počasí přinutil pilota startovat, aby se dostali rychle na jednání pobočky ve Švýcarsku (už tenkrát se vědělo o globalizaci, nemuseli do Asie, přes kopec ve Švýcarsku byla tehdy levná pracovní síla.
Druhý, Jan Antonín Baťa, jeho mladší polobratr (stejný otec) to převzal podle závěti. Za jeho působení došlo k tomu velkému rozmachu a budování. Na začátku protektorátu se mu podařilo mnoho zařízení a personálu vyvézt, hlavně do USA, kde na světové výstavě v New Yorku měli velkou expozici. Do republiky se již nevrátil, chtěl postavit v Americe velkou továrnu, což bylo US úřady úspěšně blokováno. Přesídlil do Brazílie, kde vybudoval pár industrielních měst s výrobou bot.
Zlínská fabrika byla převedena do vlastnictví vdovy po Tomáši Baťovi, jeden z ředitelů byl Hugo Vavrečka, děd Václava Havla, bývalý ministr propagandy, co vysvětloval v čs. rozhlasu, proč se musela odmítnout pomoc SSSR po zabrání ČSR Hitlerem. Fabrika dále po celou dobu války šila boty.

2. 2. 2025 14:42
Odpovědět  primak

J.A. Baťa byl po válce v ČSR obviněn – ještě před 1948 (za velké podpory Beneše, jenž v něm viděl velkého kandidáta na prezidenta) – a v nepřítomnosti odsouzen jako kolaborator, že jednal s Göringem, který si ho jednou povolal, zavezl ho tam otec Karla Schw. spolu s dalšími dvěma (píše o tom Stanislav Motl, při první Zemanově volbě se o tom dost diskutovalo). Přesto že finančně podporoval exilovou vládu.
Dále pak po léta probíhaly soudní pře od syna Tomáše Bati, za pomoci curyšského advokáta (sepisovatel té původní závěti), jehož dceru si mladý Tomáš pak vzal. Většinou vše ve neprospěch J.A.Bati.
Rehabilitován byl až po 60 letech v 2007.

Pijack
2. 2. 2025 15:33
Odpovědět  primak

Dík za doplnění informací ortodoxně slepým diskutérům 🙂

3. 2. 2025 09:05
Odpovědět  Pijack

Takže je nutno si opravit tvrzení: “Ano, Baťa vydělal, obouval i spojence, i Československou armádu.”
Jenomže ti dva se jménem Baťa byli každý na opačných břehů Velké Louže. Ano, jeden Baťa obouval i spojence (no ono toho moc nebylo, neb ti spojenci měli své domácí dodavatele a ti si do toho moc nenechali kecat od nějakého z dolní horní). A ten druhý, to byla vlastně jeho vdova v zastoupení dospívajícího synka – no měla k tomu pár schopných ředitelů – obouval ty, které v té době veleli Protektorátu. A pak i tu Čsl. armádu.

Ladislav 💤
2. 2. 2025 10:08
Odpovědět  Peter 008

Mimo téma: ve včerejším zpavodajství na CCN PRIMA Hnus na liště uvedli, při nočním bombardování Oděsi byli zranění Norští diplomaté!
Ve skutečnosti zařvali vysocí francoušzí důstojníci!
Navštívil je Iskander!

Gales
2. 2. 2025 11:41
Odpovědět  Ladislav 💤

Agóň. Job tvoju mať….

Standa
2. 2. 2025 13:26
Odpovědět  Ladislav 💤

To je to samé, jako když tvrdí ukradinci v ruské Sudži, kterou okupují Ukradinci zabila ruská bomba úmyslně v internátu 90 ruských civilistů, které oni údajně organizovali k evakuaci. Proč by to rusové dělali.?? Prostě je možné , že ukradinci to udělali , aby opět mohli obvinit Rusko, nemají už nic jiného do krámu. Otázkou je , jestli to byli civilisté a ne opět štáb Ukr.Kalibr utočí s odchylkou cca 4m.
Jako v Kyjevě, když Kalibr zabil údajně ve škole civilisty. Švédové pak odváželi své specialisty v kamionech po kouskách. Švédský ministr tehdy odstoupil.

Jarek
2. 2. 2025 13:05
Odpovědět  Peter 008

Jo Doník zjevně sní a sem tam i ze sna hloupě kecá. Takoví se většinou probudí s rukou v nočníku.

Pribinove mesto
3. 2. 2025 20:29
Odpovědět  Peter 008

Nu medzi tymi židovskymi lordami je tiež český žid, nedavno sa promenadoval na SKY News, ja nazývám Sky Jews, lebo ich nikdy nesledujem, ale hento obrezané hovado som si náhodou všimol pri prepínaní kanálov na futbal…80% ” lordov medzi hovnami” sú chazarski zmrdi, čo sú hovná medzi ozajstnými ” lordmi” sveta…Už podlá výzoru a mien ich poznáš!

Ijn
2. 2. 2025 06:02
Ohodnotit příspěvek :
     

DJT sní o velkém USA + Izrael, to způsobí velké EU pokrytecké reakce na způsob vlády DJT, a bude to marné až ostudné pro tupé EU politiky (covid vrazi). Odvahu na řešení EU nemá, pouze zkázu prohlubuje, kůrovec vytváří divočinu= ničí ŽP, krademe z válečné podpory, ničíme vzdělání, podporujeme úpadek kultury, lžeme v médiích, atd…..!!! Kolik utrpení ještě musíme prožít, nezapomenutelné, než se napraví EU a potrestají pachatelé úpadku civilizace…..!!!

P9
2. 2. 2025 06:21
Ohodnotit příspěvek :
     

RYAN L. DUDLEY: STATISTIKA A HEGEMONIE
https://kispep.wordpress.com/2025/02/01/ryan-l-dudley-statistika-a-hegemonie/

ijn
2. 2. 2025 07:49
Odpovědět  P9
martina
2. 2. 2025 08:15
Ohodnotit příspěvek :
     

Pro mě která sympatizuje s řecko-římskou náboženskou tradicí je judaismus (jeho touhy, ambice) a jeho deriváty (křesťanství, islám, židobolševismus obecně) naprostou aberací hodnot na které by mělo lidstvo aspirovat, je smutné že se díky křesťanství tohle šílenství dostalo k moci a dnes ovládá západní civilizaci.

Za groteskní považuji fakt že drtivá většina lidí na západě nemá ani ponětí o náboženské a intelektuální tradici elity která je ovládá, vzpomínám si na ten smích když nám říkali že ve středověku většina nikdy nečetla Bibli, dnes máme gramotnost a internet a přesto většina nemá ani ponětí o obsahu talmudu a Rabínských spisech.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ovp 68
2. 2. 2025 09:32
Odpovědět  martina

.. no, a já zase coby agnostik bez uzardění přiznám, že židovskou životní strategii považuji za vysoce efektivní. Otázkou je, proč si něco podobného, nebo dokonce lepšího/ konkurence schopného, nedokázaly vytvořit také nežidovské skupiny.

Takže bych nenadával židům ani Židům, ale spíše kopnul do pr*ele/i jinam naše Otce zakladatele i jejich pokračovatele.

martina
2. 2. 2025 09:39
Odpovědět  ovp 68

jejich životní strategie je dobrá pokud máte křesťana nebo muslima, jinak tak dobrá není ona totiž historicky musela několikrát provést restart a nebýt christianizace a pozdější islamizace pravděpodobně by tato entita existovala pouze coby poznámka pod čarou obskurních akademických knih

všimněte si jednoho dodnes nikdo nebyl schopen napsat historii židovství od pádu 2.chrámu po řekněme 12.stol. možná jsme na omylu (znalosti mám zhruba do roku 2010) a dnes je někdo sepsal, ale pochybuji.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
martina
2. 2. 2025 09:49
Odpovědět  martina

vlastně jaká je jejich historie, kdo jsou vlastně dnešní židé? po pádu druhého chrámu a porážce revolty Bar Kokhby, chybí jakákoliv historie, představa že někdo židy někam vyhnal je absurdní, na transfer několika milionů lidí neměla ani tak sofistikovaná civilizace jako říše římská logistiku, spíše byla vyhnána do exilu jejich intelektuální elita, ale drtivá většina byla chudá, negramotná, živící se zemědělstvím která zůstala a konvertovala ke křesťanství a později islámu, a poté to začíná být extrémně složité protože v mlze zahalené.

P.K.
2. 2. 2025 10:03
Odpovědět  martina

Jde o zcela běžné soužití rúzných skupin lidí, kteří si sice lezou na nervy, ale nic jiného jim prostě nezbývá, protože protivníka sice zabijí, ale z nějakého (pro mě) neznámého důvodu i nadále pokračují v rozmnožování.
S tou “nenapsanou historií židovství” to bude podobné jako s historií rodu prvního českého rolníka-oráče, později zvaného Přemysl, podle Otakara 1., zvaného Přemysl.

martina
2. 2. 2025 10:07
Odpovědět  P.K.

nemusíte nikomu ubližovat stačí změna mindsetu

S tou “nenapsanou historií židovství”

což je trochu málo na tak úžasnou entitu nemyslíte

P.K.
2. 2. 2025 10:09
Odpovědět  martina

ano, souhlasím, ale ten “mindset” musíme naprogramovat okamžitě po porodu.

martina
2. 2. 2025 10:11
Odpovědět  P.K.

třeba tak že je pokřtíme….

P.K.
2. 2. 2025 10:18
Odpovědět  martina

..a pokud to u některých nebude stačit, provedeme lobotomii. Dík za spolupráci:-)

martina
2. 2. 2025 10:23
Odpovědět  P.K.

osobně jsem pohan, mě nějakým Izraelem, Jeruzalémem, Ježíšem (nevěřím ani na jeho první příchod, natož na druhý) a co já vím čím ještě opravdu neovládneš, Knihu Esther a její deriváty tak to mě vážně nebere (pokud víš co tím myslím).

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
P.K.
2. 2. 2025 10:35
Odpovědět  martina

já zatím věřím na něco jako BigBang, ale pozorně poslouchám přednášky fyziků seniorů, a doufám, že možná jednou tuto teorii budu schopen nejen zpochybnit, ale svoji vlastní, zatím neexistující teorii též dokázat.
..tudíž se minulostí Nobelistů příliš nezabývám: jsem prototyp člověka budoucnosti, pozorovatele s potencí měnitele-měniče.

martina
2. 2. 2025 10:41
Odpovědět  P.K.

tak něco zpochybnit a něčím se nechat ovládat (jednat v zájmu někoho) to je vcelku rozdíl, pokud se teorie velkého třesku týče a světa nobelistů, osobně skončila jsem u Grygara a Železného resp. mě osobně nekonečně sympatičtějšího Sagana.

P.K.
2. 2. 2025 11:04
Odpovědět  martina

Ovládám se zatím sám, instalovaný software průběžně apdejtuji”, pro nikoho nepracuji.
Někdo je v něčem srozumitelnější, nikoho neupřednostňuji.
Poslouchat lze vše, dle momentálního zaměření, případně dle našich schopností to vstřebat.
A je i dost videí, vysvětlujících konkrétní jevy.
..bohužel z mnohých vysvětlení mám dojem, že autoři tomu zas tak moc nerozumí. Ale to je běžné ve všech oborech.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pijack
2. 2. 2025 10:44
Odpovědět  martina

Trefa, nemusíme si ubližovat. Židé rádi ubližují, když jim to někdo a něco umožní. Jsem také pohan.

martina
2. 2. 2025 10:47
Odpovědět  Pijack

dělají to velmi rádi o tom nepochybuji a velmi rádi ze sebe dělají oběti nějakých téměř kataklyzmatických rozměrů aby ta svá šílenství okecala.

pohané jim to nežrali, já jím to tedy určitě nežeru a říše římská ani řekové jim to taky nežrali, jen křesťan se tím nechá ovládat.

Tenhle koncept Vina-Hřích-Pokání (odčinění viny) to je šílenství ze kterého se západní civilizace asi nevzpamatuje.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pijack
2. 2. 2025 11:13
Odpovědět  martina

Pravda. Mě osobně nadzvedává ze židle křest. Oni už předem vědí, že to nemluvně bude v životě provozovat hříchy. Neuvěřitelné. Kde se v nich bere ta nadpozemskost, když dítěti už z počátku jeho života podsouvají takové bludy?

martina
2. 2. 2025 11:26
Odpovědět  Pijack

kdysi se křtilo na smrtelné posteli (Konstantin), celé je to šílenství.

katango
2. 2. 2025 11:28
Odpovědět  Pijack

Jsem také bezvěrec. Ve smyslu náboženském, nikoli třeba fyzikálním či kosmologickém.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
martina
2. 2. 2025 11:33
Odpovědět  katango

příroda a její poznávání prostřednictvím vědy, úžasné, ale k mé smůle nejsem příliš inteligentní abych porozuměla vyžadovanému aparátu, proto raději volí popularizovanou formu.

Pijack
2. 2. 2025 13:17
Odpovědět  martina

Popularizování vědy není žádná tělesná vada. City, uvědomění, vztah k přírodě a jejich zákonům může i nevzdělanec a jeho život bude bohatší, než lakomého žida 🙂

Albi
2. 2. 2025 14:13
Odpovědět  martina

O to víc ukecaná, že?
A nahrazujete myšlení např. tím slovem “mindset” 🙂
Proč své hluboké myšlenky nepíšete všechny rovnou v angličtině?

JoFa
2. 2. 2025 15:35
Odpovědět  martina

Ako môžete vysvetlovať vieru, keď ste neveriaca?
Za druhé nie každý kresťan sa nechá ovládať, to že niekto prijme filozofiu židovského mesiáša, ktorého sami židia odmieli, neznamená, že sa nechá ovládať judaizmom. Židia veria v mesiáša ktorý príde, kresťania v mesiáša ktorý tu už bol. To sa vylučuje aby boli kresťania ovládaní judaizmom, keď judaizmus Krista odmietol. Súvislosť kresťanstva a judaizmu tu samozrejme je, ale ovládaním by som to nenazval.
Keby západná civilizácia frčala na tom čo pišeš / v nesprávnom poradí/ hriech-vina -pokánie, tak by ten svet a aj západ vyzeral asi inak nemyslíš?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
martina
2. 2. 2025 22:47
Odpovědět  JoFa

Křesťanství adoptovalo starý zákon, tedy akceptovalo jejich morálku, křesťanství které starý zákon odmítlo, církev (ještě před 4.stol.) označila za herezi (Marcion například považoval židovského boha za bestii -ostatně jinak jej ani nelze nazvat, je to genocidní bestie).

Křesťanství je náboženství semitské, nemá s identitou západní civilizace nic společného, vše je zde podřízené židovství, bůh -žid, jeho syn -žid, jediná žena (panna) -židovka, zakladatelé církve -židé, semitská jména, vše podřízené židovskému mindsetu -pro mě je to odpornost, jediné co je zde západní jsou pobožní magoři které konvertoval (žid) Saul a ta jeho partička zrůd.

Střední Evropa se například v Bibli vůbec nevyskytuje

“tak by ten svet a aj západ vyzeral asi inak nemyslíš?”

to je omyl viz dnešní stav kdy jsou všechna svinstva ospravedlňovaná vinou za mj. koloniální minulost bílé civilizace.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
2. 2. 2025 14:04
Odpovědět  martina

ad Martina
Proč “mindset”? Je pro vás čeština natolik plebejská, že nemůžete používat české slovo “myšlení”?
Nebo co tím předvádíte?

martina
2. 2. 2025 14:14
Odpovědět  Albi

nemyslím že mindset lze přeložit jako myšlení, je to podobně obtížně přeložitelné slovo jako “zeitgeist” nebo “sitz im leben”

ovp 68
2. 2. 2025 14:36
Odpovědět  martina

.. n o tak jim příště napište “celkový přístup jedince ke svému životu a světu kolem sebe”.. i to sice bude poněkud nedostatečné k vysvětlení toho pojmu, ale bude to česky.

Kůůůůůwa, já su dobré.. bez jedinyho ciziho slova sem to cizi slovo vysvětlil!!!!
;o))))

martina
2. 2. 2025 14:48
Odpovědět  ovp 68

tak by se to popsat dalo, je to mírně krkolomné, ale stejně super

ovp 68
2. 2. 2025 14:54
Odpovědět  martina

..díky! Jdu se skromně červenat při klaretu z Vavřineckého… ;o))

Albi
2. 2. 2025 16:26
Odpovědět  martina

Nebojte, my zas tak úplně blbí nejsme, abychom se v tom nevyznali.

ovp 68
2. 2. 2025 11:24
Odpovědět  martina

.. lituji, ale pro mě je relevantní jen to, že jim jejich systém funguje i přes různé vnitřní konflikty, které zatím vždy dokázali po svém vyřešit pro ně až tak uspokojivě, že je cílem závisti a nenávisti ostatních.
Jejich historie je jejich záležitostí, jejich morálka je jejich morálkou. Za základní vztah v životě jakýchkoli druhů považuji kompetici, židé i Židé mají ke své spokojenosti funkčně ošetřenou vnitro i mezidruhovou.

Nezávidím, nesoudím, neodsuzuji…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
martina
2. 2. 2025 11:37
Odpovědět  ovp 68

tak ta nenávist k nim existovala od počátku a nemyslím si že by byla motivovaná závistí, sotva jim v předkřesťanském (do 4.stol.) starověku mohli cokoliv závidět, později kdo ví a je mi to lhostejné osobně k ním mám odpor stejný jako ke všem formám abrahamismu.

ovp 68
2. 2. 2025 11:59
Odpovědět  martina

“tak ta nenávist k nim existovala od počátku..” 

.. o nějaké nenávisti k někomu/něčemu se můžeme dozvědět jen z něčích vyjádření nebo z vlastní zkušenosti, a ta něčí vyjádření nebo zkušenosti nemusí nutně být souběžné s počátkem vzniku toho, co někdo nenávidí. Počátek existence někoho/něčeho tudíž nemusí být současně počátkem nenávisti k někomu/něčemu…

Takže to zkrátíme, jo?
Vy: Nemám ráda Židy…
Já: Židé mi nevadí…

;o))))

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
martina
2. 2. 2025 12:18
Odpovědět  ovp 68

tak to může být, ale v takovém případě jste dost limitovaný aktuální situací, například socioekonomickými poměry, výchovou která je daná nějakou převládající ideologií atd

třeba Rusko resp. sovětský svaz dříve to bylo samé přátelství dnes je to jen nenávist, je to složité.

ovp 68
2. 2. 2025 14:42
Odpovědět  martina

.. jo, ale rozhodně bych velmi obezřetně vážil tvrzení o nějakém emočním vzepětí proti něčemu od začátku, když ten začátek je někde hluboko ve studnici času a já u toho nebyl…
A s tím Ruskem je to tak, že né všeci enem nekeří, povětšinou ti, co si Rusko neustále spojují s vidinou socialismu.

Rozlišuji pojmy víra, církev, klérus a věřící, podobně hledím i na Rusko či kterýkoli jiný stát, zemi…

martina
2. 2. 2025 15:07
Odpovědět  ovp 68

zkrátka vycházím z dostupných zdrojů, samozřejmě s historií i moderní je to složité s tou starověkou ještě složitější.

“víra, církev, klérus a věřící”

s tímto příliš nesouhlasím, přeci jen církev je zodpovědná za nějakou ideologii (víru) a ten věřící akceptuje určité krédo které například pohané pravděpodobně neměli, myslím že zde to příliš oddělit nelze,

nechci tvrdit že například všichni křestané jsou zodpovědni za zvěrstva inkvizice, ale přeci jen s tím blábolením (Bible) se rozhodně nemůžu identifikovat a myslím že člověk který s tím souhlasí tak asi s těmi zvěrstvy souhlasí.

Mě třeba po přečtení Deuteronomia bylo na zvracení a uvědomila jsem si že takové bestie nikdy nemůžu akceptovat.

Nejde o to že to je ahistorický blábol (jako většina Bible) jde o to že ta ideologie (a psychologie) je odporná a pokud někdo na takovém svinstvu staví svou identitu považuji ho za odporného.

ovp 68
2. 2. 2025 17:40
Odpovědět  martina

.. historie je to, co se kdysi kdosi rozhodl napsat o něčem. Můžeme to přijmout bez výhrad, můžeme to také podrobit komparaci s jinými zdroji k témuž tématu, ale rozhodně bych se nehrnul do posuzování toho či onoho jen na základě, že kdysi kdosi napsal cosi o něčem. Co když bohapustě lhal nebo jen tak nějak zkresloval na základě vlastního přesvědčení, postojů k něčemu, co když cílil na společenský odsudek. Mohl mu nějaký Žid třeba přefiknout manželku či dceru a už to lítalo.. zatracení židáci!! No a my to teď přijmeme bez výhrad. A jsme v..šak víme kde.
Čím mladší ta “historie” je, tím kvalifikovaněji můžeme posoudit věrohodnost jejího zaznamenání, ale ani tak se nedokážeme zcela vyhnout subjektivním soudům.

Osobní zkušenost nadevše…

martina
2. 2. 2025 23:04
Odpovědět  ovp 68

Osobně když vezmu starý zákon a morálku v něm obsaženou a porovnám to se starověkou historiografií, myslím že to tak nějak na židy a judaismus sedí, že to byla skutečně partička zrůd.

každopádně rezignovat na historiografii úplně a brát jen naší vcelku omezenou (pár desítek let) přítomnost, nevím já mám dojem že to není úplně dobrá volba

viz třeba zdejší debata o mléku kdy je socialistické mléko (autorova zkušenost) některými nesmyslně idealizováno

máte ale pravdu v jedné věci, historiografie je z principu manipulativní, historicky byla gramotnost omezená na velmi malý okruh vzdělaných (většinou) mužů

většina lidí neměla na sepsání nějakého smysluplného textu čas a nebo prostředky.

Gales
2. 2. 2025 11:48
Odpovědět  ovp 68

Komunisté to zkusili a jak dopadli.

ovp 68
2. 2. 2025 12:01
Odpovědět  Gales

.. no nic moc podle mě.

Gales
2. 2. 2025 12:28
Odpovědět  ovp 68

Ale jo.Úspěch měli.Ještě dneska, v kapitalismu,na ně většina lidí s láskou vzpomíná.

ovp 68
2. 2. 2025 14:45
Odpovědět  Gales

..a čo si predstavujete pod hentým pojmom “vjetšina”? A ako ste k nemu prišli, pýtali ste sa všetkých alebo iba podaktorých u vás na dedine? Haáá…?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Gales
2. 2. 2025 16:20
Odpovědět  ovp 68

Náľe čo by.Všeci ktorých som stretol, to hovoria.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ovp 68
2. 2. 2025 17:43
Odpovědět  Gales

.. no, ja len že ste nestretli všetkých, čo by k veci hovoriť mohli. ;o))

Gales
2. 2. 2025 18:58
Odpovědět  ovp 68

Vravel to aj starý Kvanduch – ten jak bývá pod horou a doteraz svietí lampášom.Vraj zlatý komunisti….

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ovp 68
2. 2. 2025 19:40
Odpovědět  Gales

.. lebo komunisti nevedeli, že má Kvanduch lampáš. Keby vedeli, už aj by mu ho zhabali a zrazu by zlatý neboli…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Gales
3. 2. 2025 10:39
Odpovědět  ovp 68

Kvanduch vravel že za komunistoch sa mal dobre.Mohol pásť ovce kdě chcel a bol spokojny.Alě ľen čo príšli kapitalisti,hněd mu začali okolo baráku loziť,meráť a plánovať. Vraj tam budě hotel,tam parkoviska a tuná cesta. Minule u kostola mi vravel že sa modlí za to aby ho Rusko oslobodilo.

ovp 68
3. 2. 2025 13:28
Odpovědět  Gales

.. joój, len aby Kvanduch neobanoval, lebo už ani to Rusku nieje aké bývalo…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Gales
3. 2. 2025 15:08
Odpovědět  ovp 68

Aľe vodka ostala.A tu Kvanduch miluje.

ovp 68
3. 2. 2025 15:26
Odpovědět  Gales

..to takhle jde Lenin do nebe a u brány ho haltuje sv.Petr:
..tak povídej, co jsi dělal na zemi?!
No revoluci přece!
Jo tak revoluci, jo? A na Sibiř se za sovětů posílá jak za cara? Mnoó posílá, posílá, kroutí se Vladimír Iljič.
A lidi kušují, huby drží?! Drží, to jo, to jo, musí.. usměje se Vladimír Iljič pod fousy.
A co chlast, furt lidi pijou? Mnoóó pijou, pijou, když mají co.
A vodka jaká?! No přece sorokovka(40%..), dobrá, stejná jak za cara, pochválí se Vladimír Iljič.
Do pr*ele práce, zahromuje sv. Petr.. tak proč jste tu revoluci dělali, když se nic nezměnilo, holomci?!!!

ovp 68
3. 2. 2025 18:51
Odpovědět  Gales

.. a pak že na Moravě nesou dobří a taky chytří lidi.. takhle krásně se ožrat za grajcar? To by Pražáci nedokázali! On by jim taky za grajcar u nás nikdo nenalil…

Gales
4. 2. 2025 09:56
Odpovědět  ovp 68

Prej slivovice je zdravá a léčí.Ale je mi divné že všelijaké epidemie začínají na Moravě.Takže si nejsem jist jestli pít nebo ne.

ovp 68
4. 2. 2025 10:51
Odpovědět  Gales

.. to je uměle vyvolané, na Moravu podstrčené, ty epidemie. Chtějí nás kompromitovat před světem, dehonestovat náš konstruktivní a efektivní přístup ke zdravému žití.

Gales
4. 2. 2025 17:31
Odpovědět  ovp 68

I to je možné.Konkurence se neštítí ničeho co se zisku týče. A tak Moraváci pijte ať má cizina vztek.

martina
2. 2. 2025 12:24
Odpovědět  Gales

komunismus byl židovský oblbovák, forma utopie podobně jako třeba multikulti
četl jste churchilla

https://en.wikisource.org/wiki/Zionism_versus_Bolshevism

nemyslím si že by je zrovna Churchill nenáviděl

jejich výhodou, mají evoluční náskok a mají identitu, kdyby západ místo křesťanství adoptoval judaismus asi by to dnes vypadalo jinak.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
2. 2. 2025 14:21
Odpovědět  martina

…kdyby západ místo křesťanství adoptoval judaismus…. “?
Četla jste vůbec ten článrk? Nebo v zaujetí vlastní vysokou profesionalitou jste to považovala za zbytečné?

martina
2. 2. 2025 15:16
Odpovědět  Albi

toho Churchilla? samozřejmě

jen upřesním, myslím samozřejmě adoptoval judaismus za Konstantina (tedy ve 4.stol)

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
2. 2. 2025 16:50
Odpovědět  martina

Ne Churchilla. Aktuální člínek, ke kkterému – aspoň doufám – diskutujete.
Píšete “… kdyby západ místo křesťanství adoptoval judaismus...”, přitom:

“V knize „Židé a hospodářský život“, jak píše Sombart, jsou uvedeny jen některé nástiny ekonomické historie Ameriky. To nám ale stačí k tomu, abychom pochopili zásadní rozdíl mezi Amerikou a ostatními zeměmi. Pochopili, že „krystalizovaný židovský duch“ určuje nejen ekonomiku USA, ale také jejich ideologii a politiku, jak domácí, tak zahraniční.

Pokud byste namítla, že Churchil byl Angličan a ne Američan, to neobstojí, protože Ameriku začali budovat hlavně angličtí přistěhovalci a změna území nemění automaticky myšlení.

Ergo – vaše komentáře jaksi ztrácejí svou hodnotu, pokud vůbec nějakou měly, kterou jejich množstvím nenahradíte.

martina
2. 2. 2025 23:06
Odpovědět  Albi

píši o identitě, nějaké vágní pojmy jako “duch” (navíc krystalizovaný, cokoliv to vlastně znamená) mě příliš nezajímají

martina
2. 2. 2025 23:25
Odpovědět  martina

Albi vy jste naprosto směšný, přírodo kolik lidí přispívajících pod článek studovalo Sombarta (a Maxe Webra) pokud by zde měli přispívat jen ti kteří studovali Sombarta byl by počet příspěvku ve zdejší debatě roven NULE (nebo by se jí blížil), nevím o co vám jde.

Myslím že jste docela hlupák který nemá naprosto co sdělit a tak zabředá do žalostné sémantiky.

Gales
5. 2. 2025 10:42
Odpovědět  martina

Komunismus jsem nezažil ale zažil jsem socík a ten byl pro většinu populace dobrej.

JoFa
2. 2. 2025 15:58
Odpovědět  ovp 68

Vy dvaja ma bavíte, že ste si ju vytvoril, aby ste sa tu nemusel baviť sám so sebou ako s Tondom a Pepom.
Uznajte, citujem:” je smutné že se díky křesťanství tohle šílenství dostalo k moci a dnes ovládá západní civilizaci.” to je choré…
Veď židia ovládajú svet a z kresťanstva ostalo torzo pravoverných, to predsa nemôžete vy dvaja myslieť vážne?
Nie ste náhodou položid a polokresťan? Ako vo vás mohol vyhrať judaizmus? Alebo bola mamka slovenská židovka, to by dávalo zmysel.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ovp 68
2. 2. 2025 17:50
Odpovědět  JoFa

.. JoFa, takže podle vás diskutuji sám se sebou prostřednictvím nicku martina? Totéž s nicky tonda a pepa?
Hm, a nič múdrejšieho vám na rozum neprišlo? Ste ma sklamali… chtělo by se přímo říct, že jste blbej jak Kocourek, ovšem to mi jaksi k vám nepasuje, to mi připadá téměř nemožné, aby příroda takhle plýtvala materiálem na blbce. A pro svět nebezpečné!
Tak co je potom ve věci? ;o)))

martina
2. 2. 2025 23:08
Odpovědět  ovp 68

Jsme jen AI, nic více ani méně

ovp 68
3. 2. 2025 13:34
Odpovědět  martina

.. ovšem jednou nás doženou do situace, kdy se budeme muset jasně a nezpochybnitelně vyjádřit, kdo je A kdo je I, jináč jasno nebude…

Mě fascinují lidi, odmítající se smířit s prostým faktem, že mohou existovat nejméně dva jedinci z celého lidstva, kteří mají podobné názory(aspoň v něčem..) a dokonce se neostýchají je vyjádřit veřejně, a dokonce mají tolik drzosti, že je dokáží jakž takž racionálně obhajovat.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Editor
3. 2. 2025 14:56
Odpovědět  ovp 68

Židé se ukazují jako chytřejší, čili životaschopnější. Ne nadarmo je tolik vědeckých objevů zejména ve fyzice a chemii jejich. Je to přesně podle Darwina. Schopnější přežívá, neschopní vymírají. Přesně platí ten Werichův vtip o hlavách ze slanečka. Do první jenom kousli a jak to pomohlo …

ovp 68
3. 2. 2025 15:30
Odpovědět  scipio

.. neriskujte!!! ;o))

Mia Markýza
3. 2. 2025 18:22
Odpovědět  scipio

Ty si teda zahráváš 😀

Editor
3. 2. 2025 22:00
Odpovědět  Mia Markýza

ano, budu ostrakizován 😛 Heč!

Mia Markýza
3. 2. 2025 22:39
Odpovědět  scipio

Ó! Gratuluji, maestro! 😀

ovp 68
4. 2. 2025 08:02
Odpovědět  Mia Markýza

.. už tak toho má dost kvůli pravopisným školením a ještě tohle.. jak chudák do ještě větší nouze přišel. ;o))))

Mia Markýza
4. 2. 2025 09:23
Odpovědět  ovp 68

Nojo, ale jak se mu divím s pravopisem, tak v tomhle případě ani trochu.

ovp 68
4. 2. 2025 10:37
Odpovědět  Mia Markýza

..edukace má smysl jen tehdy, je-li soustavná, neúnavná, konaná osobou pro věc zapálenou. V takovém případě něco utkví, i kdyby se vzdělávané osoby na své prázdné hlavy stavěly. Jo, rákoska by taky prospěla, ale keďže máme terazky ten mier… ;o)))

martina
2. 2. 2025 08:32
Ohodnotit příspěvek :
     

Na tom článku je vcelku zábavné jak dokonale dokázal z historie vypreparovat Henry Forda,
četla jsem jeho spisky, ten člověk měl pravdu, ale když on byl ale FAŠISTA a ty jsme přeci porazili,

Jen by mě zajímalo jestli jsou si ti “vítězové” nad fašismem vědomi že vlastně porazili sami sebe.

ovp 68
2. 2. 2025 09:35
Odpovědět  martina

„Ještě jedno takové vítězství a jsme zničeni“. © Pyrrhos

;o)))))

martina
2. 2. 2025 09:40
Odpovědět  ovp 68

to je bohužel pravda, já osobně docela věřím v Rusko, snad mě nezklamou.

ovp 68
2. 2. 2025 11:27
Odpovědět  martina

.. no, mají potenciál pro obě varianty, ale poměr cíleně vylepšují směrem k úspěchu…

Albi
2. 2. 2025 14:23
Odpovědět  ovp 68

Ovšem jestli se nějaké “martina” usalaší na křesle ruské ministryně školství, tak nevím, nevím . 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
martina
2. 2. 2025 15:18
Odpovědět  Albi

věřte že nemám žádné takové ambice

Albi
2. 2. 2025 16:56
Odpovědět  martina

To neměla být konkrétní osoba, ale typ – proto je taky “martina” s malým “m”, jako slovo obecné..

ovp 68
2. 2. 2025 17:54
Odpovědět  Albi

.. koukněte, užívejte penze a netrapte se s hypotetickým ohrožením ruského školství. A i kdyby se to událo, co s tím naděláte? How**! Chutná vám klaret? Mně jo…

Bůh vysoko a Moskva(car..) daleko. © ruské lidové přísloví

Pijack
2. 2. 2025 15:38
Odpovědět  martina

Rusové nikdy nezklamali. Určitě ne vlastní národ. Což se u mnoha zemí KOZA nedá tvrdit sni pod vlivem drog.

2. 2. 2025 09:38
Ohodnotit příspěvek :
     

Aby ne,když celou rodinku provdal za židy…
To je prostě další Židovská krysa u koryta…
Nic dobrého svět s ním nečeká.

zuzana
2. 2. 2025 13:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Tony Blair naléhá na vládu Spojeného království, aby zavedla digitální ID Billa Gatese

https://aktax.cz/tony-blair-naleha-na-vladu-spojeneho-kralovstvi-aby-zavedla-digitalni-id-billa-gatese/

JoFa
2. 2. 2025 14:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Čo prinesú Trumpove clá? https://cz24.news/cnn-kanada-a-mexiko-americany-krmi-trumpova-cla-zdrazi-ovoce-maso-i-obilniny/
V prvom rade zlikviduje Canadu a Mexiko, ale urobí ešte jednu vec, schová infláciu za nutné opatrenia proti vonkajším hrozbám. Ako vždy, nájde sa vonkajší nepriateľ a US first a amíci budú žrať aj kôrku z chleba, lebo je to pre Ameriku.
Domáce produkty US zdražia, ale budú lacnejšie ako tie dovozové. Je to Trumpák – koumák.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pijack
2. 2. 2025 15:40
Odpovědět  JoFa

Už jsem si myslel, že se dnes tady neobjevíš 🙂 Ostatně, Mexická prezidentka je také židovka a Kanadský premiér ke všemu teplouš. Co nastane, když se tyhle dvě anomálie sečtou? 🙂

JoFa
2. 2. 2025 15:44
Odpovědět  Pijack

To je nepodstatné z hľadiska geopolitiky. riešil som Fica v inom príspevku staršom a zbieram mínusy.

ovp 68
3. 2. 2025 13:38
Odpovědět  JoFa

.-. anciášavášho,JoFa, nesbírejte mínusy, jsou to jen projevy negativismu takových, kteří se slovně vyjádřit nedokáží. Berte v potaz jen slova, slova, slova.. jako ten Hamlet, kralevic dánský… ;o))))

2. 2. 2025 17:01
Odpovědět  JoFa

Jestli budou ty dovozové dražší, to je otázka. Jak asi by je ti dovozci mohli pak prodávat? Buď zmáknou dodavatele, aby snížili cenu, nebo že budou kupovat od jiných a odjinud. Nebo budou muset snížit svou marži, čímž jejich profit poklesne a tím i odvedené daně státu, případně i zbankrotujou. Takže to je pěkně vykoumané…
Navíc, většinou to co se dováží, se asi těžko dá jaksi vyrobit v USA s vyššími náklady na pracovní sílu. A ta levná pracovní síla – ilegálové – ti jsou teď spěšně vykopnuti. Takže to clo prostě zvýší prodejní cenu, kterou zaplatí pochopitelně spotřebitel…vykoumané…

zuzana
2. 2. 2025 16:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Ruská duma vyzývá Trumpa, aby vyšetřil spiknutí Bidenovy administrativy s cílem zavraždit Putina

https://aktax.cz/ruska-duma-vyzyva-trumpa-aby-vysetril-spiknuti-bidenovy-administrativy-s-cilem-zavrazdit-putina/

Administrátor
P.A.Semi
2. 2. 2025 23:19
Ohodnotit příspěvek :
     

Katasonov kecá – Ameriku ovládli Židé až později, asi až v průběhu 20. století, ale od začátku se USA stylizovaly jako nový Řím, především architekturou, ale i zákony…

A měli velký důraz na křesťanství, které Židé strašně nenávidí… To teprve v druhé půlce 20. století tam získali Židé výrazně navrch, křesťanství odsunuli na druhou kolej, a zavedli místo toho různé perverze…

Zde citovaný Sombart byl němec (nebo německý žid??) a USA zřejmě příliš nerozuměl…

Židé ovšem v Americe především organizovali obchod s otroky a bankovnictví už dříve…

A ovšem – nejpočetnější původ mají američané z Německa… Jenže všichni se přejmenovali na anglofonní nebo různě bláznivá jména, jen Židi si tam nechali svá německá jména a podle toho se dnes snadno poznají, různí -berg a -witz atd…
Také narozdíl od Evropy se tamní Židé za svůj původ nestydí, ale chlubí se jím, takže se dá snadno nalézt…

πα½

Pribinove mesto
3. 2. 2025 00:53
Ohodnotit příspěvek :
     

Židovi patří všechno v Americe…Ale byl jeden ” pán” v Bílém domě který se jim nechtěl podvolit, a tak ho rozstříleli v Dallasu na padrť…Bohužel Rusko taky šlape v tomhle židovském modelu již od Revoluce židobolševiků, a židé ze všech koutů světa se vrhli do “čínského” bankovnictví a financničtví…A Evropu již vycoucli a chudá kráva jede na porážku… Právě teď ji vedou, von Lajnovou na bytunek…Proto nechci být vojákem v žádné krajině…