politika

Tajemník bezpečnostní rady RF Nikolaj Patrušev: Spojené státy budou muset vrátit území ukradené sousedům. Kolaps Evropské unie není daleko. Rusko je schopno zničit každého nepřítele, včetně Spojených států a mnoho dalšího

Tajemník ruské bezpečnostní rady Ruské federace Nikolaj Patrušev poskytl rozhovor deníku Rossijskaja Gazeta.

Patrušev nevyloučil rozdělení USA:

Dříve nebo později jižní sousedé Spojených států získají zpět území, která jim byla ukradena.

“Spojené státy získaly status velmoci ekonomickými úspěchy založenými na cynických akcích s cílem zmocnit se území, zdrojů, vykořisťovat národy a profitovat z vojenských neštěstí jiných států. 

Zároveň zůstaly patchworkovou dekou, která může snadno prasknout ve švech. Řekněme, jak to bylo původně, rozdělení na Sever a Jih. Navíc nikdo nemůže vyloučit, že se Jih přesune směrem k Mexiku, jehož území se Američané zmocnili v roce 1848. A to je více než dva miliony kilometrů čtverečních. 

Mimochodem, latinskoameričtí vůdci se netají tím, že povědomí o destruktivní roli Spojených států je všeobecně rozšířené. Zřízení základny Guantánamo je považováno za přímou krádež kubánské suverenity. 

A to je jen jeden z mnoha příkladů systematických zásahů do nezávislosti latinskoamerických zemí.

Není pochyb o tom, že dříve nebo později jižní sousedé Spojených států získají zpět území, která jim byla ukradena.”

Patrušev: o blížícím se rozpadu EU:

“Kolaps Evropské unie není daleko. Evropané samozřejmě nebudou tolerovat tuto nadnárodní nadstavbu, která nejenže neodůvodňuje svou existenci, ale také žene Starý svět do otevřeného konfliktu s naší zemí.  Spojené státy jsou připraveny bojovat s Ruskem nejen do posledního Ukrajince, ale i do posledního Evropana. 

I během studené války byl Pentagon při sebemenším nebezpečí ze strany SSSR připraven proměnit Evropu v radioaktivní poušť. Je nepravděpodobné, že by se v myslích amerických stratégů něco změnilo.”

Otázka: jak to zapadá do skutečnosti, že Spojené státy a Evropa jsou hlavními spojenci?

Nikolaj Patrušev: “Paradox spočívá v tom, že Washington má přímý zájem na rozpadu Evropské unie, aby zlikvidoval svého ekonomického konkurenta, zabránil Evropě v rozkvětu prostřednictvím spolupráce s Ruskem.  Američané už udělali hodně pro to, aby Starý svět ztratil status silného ekonomického hráče. 

V mnoha ohledech právě to je důvod, proč Washington spřádá příběh protiruských sankcí. Jsme svědky radikální změny ekonomického modelu EU založeného na kombinaci levných energetických zdrojů z Ruska a vyspělých evropských technologií.

Nemenší ránu Evropě zasadí realizace společných plánů s Washingtonem na snížení surovinové a technologické závislosti na Pekingu. 

Kromě toho je EU v migrační slepé uličce. Mnozí z migrantů se nejen nechtějí integrovat do evropské rodiny, ale také si vytvářejí vlastní chalífáty a nutí místní úřady a obyvatelstvo žít podle jejich zákonů. Spolu s nimi (migranty) se do Evropy vydávají zástupci zločineckých skupin a militantů. 

Pachatelé významných teroristických útoků z posledních let v Londýně, Bruselu a Paříži byli občané EU – ti, kteří pochází z už existujících národních enkláv v Evropě. 

Když si připomeneme, že Al-Káida, ISIS (mezinárodní teroristické organizace, v Ruské federaci zakázané) a další teroristické organizace byly ve své době vytvořeny Spojenými státy a teroristy v Sýrii a Iráku cvičí instruktoři CIA, tak není vyloučené, že titíž lidé stojí za přípravou teroristických útoků v Evropě. Jejich cílem je destabilizovat situaci na kontinentu, jehož budoucnost je USA lhostejná.

USA dominují Evropě a ignorují tu skutečnost, že vedoucí role na kontinentu byla historicky přidělena Rusku.  V XIX. století – Ruské říši, v XX. století – Sovětskému svazu. Tak tomu bude i v 21. století.”

Patrušev: Rusko je schopno zničit každého nepřítele, včetně Spojených států:

„Američtí politici, kteří jsou drženi v zajetí vlastní propagandy, jsou z nějakého důvodu přesvědčeni, že v případě přímého konfliktu s Ruskem jsou Spojené státy schopny zahájit preventivní raketový úder, po kterém už Rusko nebude schopno reagovat. To je krátkozraká hloupost a navíc velmi nebezpečná.“

Kolektivní Západ se v zásadě nehodlá poučit z minulosti.

“Západní „Internacionála“ se postavila proti naší zemi více než jednou. Buď pod prapory Poláků a Švédů, pak s napoleonskými orly, pod britskou vlajkou nebo pod nacistickým hákovým křížem. Výsledek je stejný – všechny pokusy rozdrtit Rusko jsou marné. Západ, který se nechce poučit, znovu a znovu stoupá na stejné hrábě”.

Podle Patruševa, tím, že zapomněli poučení z historie někteří na Západě už mluví o pomstě, která povede k vojenskému vítězství nad Ruskem.

“K tomu můžeme říci jednu věc. Rusko je trpělivé a svou vojenskou převahou nikoho nezastrašuje. Má ale moderní unikátní zbraně schopné v případě ohrožení své existence zničit jakéhokoliv protivníka včetně Spojených států.”

Nikolaj Patrušev: O sankcích:

“Pod tlakem Washingtonu mnoho západních společností opustilo ruský trh. Vážně se však mýlili, když počítali s kolapsem naší ekonomiky a nárůstem protestních nálad.

V posledním desetiletí Západ realizuje myšlenku vytvoření takového technologického řádu, ve kterém by měl vzkvétat pouze on, zatímco zbytku světa je předurčeno místo na periferii socioekonomického rozvoje. Proto západní představitelé zuří nad odměřenou reakcí Ruska na sankční tlak. Naše země dráždí vládce USA a Evropy svou ekonomickou nezávislostí, nezávislostí na surovinách, vědeckým myšlením. 

Samotné západní země jsou zcela a zcela závislé na nadnárodních společnostech a světových ekonomických řetězcích. Pokud by byly například vůči Anglii nebo Francii uvaleny sankce stejné úrovně jako vůči naší zemi, tyto státy by se rychle dostaly do chaosu.

Rusko se přitom nechystá uzavřít svou ekonomiku před světem. Zůstane otevřená a integrovaná s ekonomikami suverénních zemí, které mají zájem o vlastní prosperitu, a to i prostřednictvím spolupráce s námi”.

Otázka: Je zřejmé, že podkopání ruské ekonomiky a vyčerpání ruské armády jsou dvě strany stejné strategie, kterou se Západ snaží realizovat už více než století?

Nikolaj Patrušev: “Samozřejmě. Člověk by neměl naivně předpokládat, že metody ekonomické agrese jsou měkčí a humánnější. Evropské země a Japonsko například zastavily dodávky řady léků do Ruska, včetně těch životně důležitých. 

V tomto ohledu západní farmaceutické firmy důstojně pokračují v „tradicích“ svých předchůdců. Je dobře známo, že většina z těchto společností ve své době pracovala na vývoji jedovatých plynů a plynových komor, které si objednalo nacistické Německo. To znamená, že plně podporovali ideologii genocidy tzv. „nadbytečných“ národů.

Vzpomeňme, jak stejní Anglosasové krmili nacisty ve 30. letech v naději, že je nasměrují proti Sovětskému svazu. Poté, co si Washington a Londýn vysloužily finanční a geopolitické dividendy z výsledků druhé světové války, se dnes opět oddávají nacismu a fašismu. S využitím Ukrajiny se nebrání rozpoutání celoevropského nebo dokonce globálního konfliktu a myslí si, že jim projde cokoliv.”

Patrušev: Rusko nezachrání Spojené státy před kolapsem:

Rusko zachránilo Spojené státy před kolapsem nejméně dvakrát, během války za nezávislost a občanské války, ale dnes není radno pomáhat Spojeným státům udržovat jejich celistvost a obyčejní Američané pro to nehnou ani prstem.

“Obyčejní Američané nehnou ani prstem v zájmu zachování celistvosti Ameriky, protože si uvědomují, že jejich úřady je nepotřebují. Americké úřady, které nevědí, co dělat, se krok za krokem ničí.

Problém Ameriky je, že hrála příliš mnoho geopolitických her a zapomněla na své vlastní naléhavé problémy.  Zatímco Spojené státy ve svých vojenských biologických laboratořích vynalézají nové viry, aby zničily národy nevhodných zemí, kdysi čistá americká města se topí ve špíně a odpadcích.

Americká finanční pyramida, postavená na náklady tiskárny, znovu a znovu přináší hmatatelné neúspěchy.  Model neřízené emise, kdy jsou jakékoli ekonomické problémy doslova zaplaveny penězi, nemůže fungovat věčně. Se zahraničním dluhem přesahujícím 31,5 bilionu dolarů se USA stále sebevědoměji posouvají směrem k defaultu. Pokles úrovně důvěry v dolar, který není podpořen skutečným zbožím, stejně jako systém nafouknutých spekulativních transakcí na akciovém trhu přivede Spojené státy k silné finanční krizi”.

Otázka: Bez ohledu na to, jak pateticky to může znít, Rusové nejenže nechtějí válku, ale nechtějí ani smrt Spojených států ani žádné jiné země.

Nikolaj Patrušev: “Naprosto souhlasím. Naše staletí stará kultura je založena na spiritualitě, soucitu a milosrdenství. Rusko je historickým obhájcem suverenity a státnosti všech národů, které se k němu obrátily o pomoc. Rusko zachránilo Spojené státy minimálně dvakrát – během války za nezávislost a občanské války.  Ale věřím, že tentokrát pomáhat Spojeným státům zachovat jejich celistvost je nevhodné (neúčelné?).”

Celý rozhovor s Nikolajem Patruševem:

https://rg.ru/2023/03/27/oni-sovsem-strah-poteriali.html

Pro Pokec24 přeložila Janinna

sdílet na

103 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Jozef
27. 3. 2023 20:59
Ohodnotit příspěvek :
     

Samozrejme. A nezabudnite aj na Aljašku. Zlé jazyky totiž hovoria, že Američania (ako vždy) nedodržali dohodu, čo sa Aljašky týka, a teda ju okupujú a drancujú (ako ostatne všetko, vrátane Texasu a vlastne celých Spotených šatov, však Indiáni) protiprávne.
Tiež dúfame, že pritvrdí aj Argentína a pošle tých anglosaských šašov z Malvín svinským krokom medzi mrože. 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Standa
28. 3. 2023 06:54
Odpovědět  Jozef

Smlouva o prodeji Aljašky byla sice uzavřena včetně ,, platby” , ale ta nikdy do Ruska nedošla. Nějak zmizela cestou v…..,. Británii.. Ta smlouva je tedy neplatná.
Platí ,, dám -má dáti”!Pokud je jedna strana nedodrží je smlouva , dohoda, neplatná.
RF má plné právo si uplatnit svůj nárok na Aljašku.

Pavel K
28. 3. 2023 09:31
Odpovědět  Standa

To všechno přijde uvidíš, až nastane ten správný čas.

Boomer
28. 3. 2023 16:05
Odpovědět  Standa

.. co to co to, dnes odkaz na e-mail nebude? Ani v tak závažné souvislosti?!

Ivan
27. 3. 2023 21:04
Ohodnotit příspěvek :
     

Uffff,to je síla ,,,,, nedá se ten proces prosím nějak urychlit,,,,

Markýza
28. 3. 2023 09:46
Odpovědět  Ivan

Leda snad nějaký enzym na to.

Pavel K
28. 3. 2023 12:25
Odpovědět  Markýza

….v tom případě to nebude proces ale hnačka. 😋🙄🤦‍♂️🤦‍♂️

Markýza
28. 3. 2023 13:13
Odpovědět  Pavel K

To záleží na tom, jaký enzym a kolik ho 🙂

Gales
28. 3. 2023 11:42
Odpovědět  Ivan

Indiáni by už měli vykopat válečnou sekeru a začít dobývat Ameriku.

Ivan
27. 3. 2023 21:06
Ohodnotit příspěvek :
     

Strašná pravda,,,,,slovo od slova….

Jozef
27. 3. 2023 21:14
Odpovědět  Ivan

Nie strašná, ale svätá. 🙂 Minimálne pre nás je tu stále nádej, čo dokazuje veta: “Rusko je historickým obhájcem suverenity a státnosti všech národů, které se k němu obrátily o pomoc.” Je teda len na nás, na ktorú svetovú stranu vykročíme.

Pavel K
28. 3. 2023 09:33
Odpovědět  Jozef

…no už jsme v 89 vykročili a spousta našich spoluobčanů si myslí že i po všem jdeme správným směrem.

Markýza
28. 3. 2023 09:49
Odpovědět  Pavel K

A spousta občanů jiných si teď myslí, že když to vezme zpět na jinou světovou stranu, tak to tentokrát bude určitě tím správným směrem 😎 Mno. Jednou to přeci klapnout musí, ne?
Říkala jsem to v 89, říkám to teď – Nebude. Svět zkrátka nebude růžový a béžový, nikdy.
Co mně se týče, raději bych zůstala pěkně tady uprostřed a ostatní směry si strčte za klobouk.

Pavel K
28. 3. 2023 11:07
Odpovědět  Markýza

No nevím, když někdo nebude chtít tak to asi neklapne nikdy. Ano svět nikdy růžový nebude, ale ten sociální smír co jsme v mládí prožili se asi už nevrátí. Vždycky se najdou magoři co to těm ostatním budou chtít znepříjemnit a to z několika důvodů. Já jsem pro společnost, kdo co si zaslouží ať má, ale potivě. A Běda!! Zkrátka takový kapitalistický socík, od všeho kousek, tedy od všeho to dobré pro společnost.

Markýza
28. 3. 2023 13:25
Odpovědět  Pavel K

A já bych byla ráda, aby to neklaplo: proč musíme honemhonem tu na východ…..a sakra, tam ne – tak zas šturmem na západ….a sakra, to taky ne….tak zpátky na ten východ….ještě jsme nevyzkoušeli jih, třeba 😎 Sakra, zůstaňme už v tom prostředku.
S kapitalistickým socíkem souhlasím, jenže víte, jak je někdy těžké udržovat rovnováhu. O to víc mě mrzí tyhle tendence vrhnout se po hlavě tam a pak zase zpátky..a pak zase tam, když my bychom při troše rozumu měli a mohli být ti, co tu rovnováhu umějí.

Pavel K
28. 3. 2023 13:41
Odpovědět  Markýza

Dobrá, tak se dohodneme na 10% diktatůry a tvrdou dělnickou pěst!! Berete? 😜

Pavel z Moravy
28. 3. 2023 14:52
Odpovědět  Markýza

Každý má svůj názor a úhel pohledu. Jedna věc mne potom zaráží. Jestli se tedy většina ztotožňuje s touto nadnárodní plutokratickou otrokárnou, nač potom další komentáře. Žijte si se svými zlodějskými grázly, kterým je lid totálně u prde.le, nic neměňte a čekejte na zázrak. Zázrak v podobě největšího ožebračování zde již máme, stačí teď ještě provést poslední výplach mozků a novodobý zotročenec v zemi české se stane klenotem evropské civilizace. Já nevím jaká je ta nejlepší cesta, ale určitě to není cesta těch západních vykořisťovatelských grázlů, kteří zde mají svoje poskoky, kteří jim prodávají naši vlast. Nevím nic o tom, že bychom v období socialismu byli nějakým odporným a zaprodaným subjektem bez vlastní tradice, kultury a národní identity. Ale jak se říká sto hlav, sto názorů.

Boomer
28. 3. 2023 15:46
Odpovědět  Markýza

.. zkuste se oprostit od představy, že to naše vrhání se semo či tamo záleží na nás, obyčejných lidech. Už od doby společnosti prvobytně pospolné je možno vypozorovat, že hybateli dějů jsou jedinci s výrazně vyšší úrovní bažení po majetku, než ten zbytek. Když chce jeden mít víc, musí mít někdo/někteří míň. A jakmile bažitel zjistí, že to jde provést, už se bažení nenabaží..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
28. 3. 2023 20:30
Odpovědět  Boomer

Hybatelé ovšem musejí mít materiál, víte. Nemůžete zasejt do jílu a čekat bohatou úrodu – zrno, jako myšlenku.
Ať už si baží, jak chtějí, kde není matroš, ani hybatel nebere.
I když pravda – těch, co by se vrhali na východ je momentálně dost málo, ti to nejspíš nevytrhnou 🙂 Já jen, že se rodí všeobecné velké zklamání západem. No, však budeme vidět, jak by řekl můj soused.

Aleš
27. 3. 2023 21:10
Ohodnotit příspěvek :
     

“posledním desetiletí Západ realizuje myšlenku vytvoření takového technologického řádu, ve kterém by měl vzkvétat pouze on, zatímco zbytku světa je předurčeno místo na periferii socioekonomického rozvoje. ”

A proto je zde SPOLU aby český dělník makal za mrzkou odmenu pro blaho Západu na který podle Fialy patříme. Ano jako otroci.

PENNYS
28. 3. 2023 17:55
Odpovědět  Aleš

Nikdy a nikde jsem se nedočetl, že by
ČESKO-SLOVENSKO NĚKDY PATŘILO “GEOGRA-FILCKY”
na ZÁPAD!!!! VŽDY JSME BYLI A JSME A PATŘÍME JAK ZEMĚ ,TAK OBČANÉ KE SLOVANSKÝM VÝCHODNÍM NÁRODUM.
Posledních 30 let se nepočítá!!!

Eva
27. 3. 2023 21:59
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak a je to. Medvěda vyhnali, rozdráždili, chtěli zničit.
Jenomže zákon akce a reakce funguje.
Zapomněli.
Nečiň jinému, co nechceš, aby činil tobě.
Západní hegemonie končí. A konec opravdu nebude pěkný.

anbar
27. 3. 2023 22:55
Odpovědět  Eva

problém je v tom, že chcípající kobyla bude okolo sebe kopat bez ohledu, zda tím způsobí zánik lidského rodu.

Pavel K
28. 3. 2023 09:35
Odpovědět  anbar

Nebylo by to po prvé, třeba se nacházíme v té fázi sebezničení lidstva. Když ne MY, tak VY taky ne.

Standa
28. 3. 2023 06:47
Odpovědět  Eva

A kde jsme my pod tou kuratelou této soldatesky v české vládě? Asi až řiti .I emerické.

Jim je to ovšem jedno. “Po nás potopa”.Zámečky na satelitech v okolí Prahy, Krkonoš. Rvačka o křesla( placená občany ). Jaký bude konec?

28. 3. 2023 00:12
Ohodnotit příspěvek :
     

“…a ignorují tu skutečnost, že vedoucí role na kontinentu byla historicky přidělena Rusku…”

Uber plyn, panáčku.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Janaz
28. 3. 2023 00:38

Prečo by mal ubrať? Európa si myslí, že je pupkom sveta, niečím výnimočným, pritom na celom svete existovalo plno civilizácií minimálne takých istých a aj lepších. Vlastne nie Európa, len jej západná časť, ktorá v záujme podpory svojej “výlučnosti” sfalšovala celú históriu sveta a aj vlastného kontinentu. Stačí sa zamyslieť nad tým, ako Rusko min. od 15.storočia ovplyvňovalo dianie v Európe, treba si prečítať aj niečo iné ako knihy západných autorov. Nakoniec, prečo asi Rusko tak veľmi leží v žalúdku všetkým tým anglosaským a nemeckým “ubermenschom”, keby tak významne neovplyvňovalo práve európsky priestor? Okrem toho, hádam si nemyslíš, že nejakú vedúcu úlohu budú hrať anglosasi naveky. Ich vedúca úloha sa končí, každý chvíľku ťahá pílku, že?
Historicky sa znemožnili až-až.

Markýza
28. 3. 2023 09:51
Odpovědět  Janaz

Protože se to začíná nebezpečně podobat anglosaskému naratývu.

Jozef
28. 3. 2023 10:33
Odpovědět  Markýza

Opak je pravdou, milá Markýza. Pod Ruskom nezaniklo ani jedno etnikum, tobôž národ. Naopak, mnohé dostali svoj jazyk a písmo. Ich kultúra dostala možnosť sa rozvíjať a Rusi to podporovali. (Čo by za to dali taký Slováci v Poľsku?) Niektoré dokonca aj štátnosť. Nie však kompletnú, na to treba nielen zdrojovú sebestačnosť ale aj historickú. Rusi národom ako Kazachstana a kdejaký iný -stan a -džan, ako aj Arménsku toto všetko poskytli.
Čo sa o anglosasoch (vedome s malým “a”) nedá nielen povedať, ale ani pomyslieť. Vždy jednali genocídne.
Takže výsledok je presne ten, že Rusi a Rusko tú úlohu (od Boha – nie toho katolíckeho) skutočne má. (Alebo radšej Arabov, či Číňanov?)

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
28. 3. 2023 13:15
Odpovědět  Jozef

Poslyšte, Jožko – my snad na sebe nebudeme raději reagovat, co říkáte? Já mám dojem, že sice odpovídáte jakože mně, ale na něco úplně, ale úplně jiného, než co jsem řekla.

Boomer
28. 3. 2023 16:09
Odpovědět  Markýza

.. i vy jedna! Jožko je takový mile zarytý bolševík, oni jinak ani nemůžou, dokonce si snad ani neuvědomují, že jejich nahlížení “k věci” může být pro jiné “totálně mimo věc”. Hlavně myslet politicky, Halík, politicky..

Jozef
28. 3. 2023 21:53
Odpovědět  Markýza

Aha, chápem. Nebudem vám teda vyvracať, že Rusi nie sú anglosasi, a ten “naratív” vám bol prezentovaný zrovna tými, ktorí majú za ušami 89. A samozrejme rešpektujem vaše prianie, nie je mojim úmyslom vám nič vnucovať. Každý totiž v rámci svojich vedomosti pracuje na seba a v rámci nevedomosti na toho, kto vie viac. Ale, to sú len také babské reči. 🙂 Ak som vás nepochopil ospravedlňujem sa.

Pavel z Moravy
28. 3. 2023 15:21
Odpovědět  Jozef

Pane Josefe, můžeme si osvětlovat svoje názory třeba pouze my dva mezi sebou. Shoduji se s vašimi názory a to stačí. Musíme ponechat každému jeho názor na věc.

Markýza
28. 3. 2023 20:30
Odpovědět  Pavel z Moravy

Děkuji.

Pavel z Moravy
28. 3. 2023 15:13
Odpovědět  Markýza

Zdá se vám, že by Rusové byli fyzicky přítomni v Západní Evropě a ovlivňovali její vlastní chod? Mohu se zeptat, kdy tomu tak bylo?

Boomer
28. 3. 2023 16:11
Odpovědět  Pavel z Moravy

.. bože, vy jste ale oud!

Pavel z Moravy
28. 3. 2023 16:26
Odpovědět  Boomer

Nu, já vás urážet nebudu, ale přechytralý jste vskutku dost. Žijte si svůj chytrolínský život.

Boomer
28. 3. 2023 18:36
Odpovědět  Pavel z Moravy

..inu, rozhodně nejsem tak pitomý, abych si myslel, že k ovlivnění chodu nějaké země jinou zemí je nutná fyzická přítomnost silových složek jiné země. V západní Evropě je bývalých ruských občanů habaděj a v některém ze svých oblíbených románů jste se jistě setkal s termínem “spáč”.
Vy mi ze všeho nejvíc připomínáte člověka, který v místnosti kdysi dávno zhasnul a v té tmě už nikdy nedokázal najít vypínač..

Pavel z Moravy
28. 3. 2023 20:27
Odpovědět  Boomer

Tak se mi zdá, že mne znáte lépe než já sám sebe. Tak už to ale chodí. Já vám totiž vaše názory absolutně nemíním brát. Nemáte rád socialismus, v pohodě, já zase tady ten kapitalistický marasmus. Nevšiml jsem si ale, že byste se vyjádřil vůbec nějak k situaci v naší zemi, tedy, že byste vůbec nějak kriticky komentoval škůdce, kteří nás tady takovým způsobem ničí a nebo, že byste se nějak nevhodně vyjádřil o kapitalismu. Třeba ale neumím číst mezi řádky. Jedna vaše myšlenka mne ale dostala- řekl jste, že když někdo může vychvalovat socialismus, proč by jiný nemohl třeba mluvit o Pinochetovi a jeho fašismu, který jsem při té příležitosti zmínil. Myslím, že víte co Pinochet prováděl. Socialismus něco takového nedělal a vy to dobře víte a pokud bychom srovnávali 50 roky, kdy se nemělo dít co se dělo, potom bychom se museli také podívat k panu Hooverovi do USA, myslím do těch 50 let tam a zjistili bychom, že ta situace tam byla asi horší než zde. A to by bylo nutné ještě hovořit opravdově o příčinách proč se vše dělo.

Boomer
29. 3. 2023 09:13
Odpovědět  Pavel z Moravy

..ti, kdož naši zemi nejvíce ničí, mají kořeny vystopovatelné právě v tom vašem zlatém socialismu. Socialismus, stejně jako každá jiná víra, má typické modely myšlení a jednání a jestli vám připadal jako selanka, zajděte si někdy na setkání bývalých politických vězňů, postižených kupříkladu na základě Zákona č. 231/1948 Sb., na ochranu lidově demokratické republiky. Jen si tam dávejte pozor na řeč, aby vás některý nepřetáhnul holí.. nejsou všichni tak smířliví, jako kardinál Duka.

Pavel z Moravy
29. 3. 2023 10:38
Odpovědět  Boomer

Podívejte se, každý máme svůj názor, já vám vaši selanku na kapitalismus brát nebudu, je zbytečné abyste to stejné prováděl vy vzhledem k mé osobě. Jsme dostatečně staří lidé, kteří by měli využít svých životních zkušeností a snažit se alespoň částečně z našeho věku profitovat. Já nechci nikomu říkat jak má žít a koho milovat a koho ne. Naše lidská životní cesta je krátká a je zbytečné si ji ničit hloupými invektivy. Byl jsem vychován, abych se choval ke každému slušně, ale samozřejmě, že svůj názor si vzít nenechám, ale nechci ho žádným způsobem vnucovat jiným, kteří mají jiný pohled na věc. Myslím, že je to dostatečné vysvětlení mého životního postoje. Každý si tudíž ponechme svůj názor na vývoj lidského rodu, na jeho chyby, omyly a také úspěchy, protože cesta, kterou se lidský jedinec vydal není přímočará, ale zdá se složitá. Třeba čas ukáže její další možnosti.

Standa
29. 3. 2023 11:06
Odpovědět  Boomer

Právě proto seděli.Místo toho , aby pracovali, jako ostatní,, sypali písek do ložisek”. Tihhle ,, disidenti” jsou odporní.
Vy ani nevíte, co píšete Boomer,
Podívejte se dnes na ,, demokratické” zákony! Zavřou Vás za řeči, za schvalování, za nesouhlas s politikou tohoto zřízení, podvracení demokracie atd,Pomluva etnika, národnosti, rasy, náboženství…..lidé se už bojí hovořit i po hospodách…udávání na každém rohu, studenti udávají učitele,sousedi sousedy, děti rodiče
a ti , co berou hole do rukou tj. podle Vás bývalý vězni by měli sedět opět za vyhrožování násilím. Ostatně juko VY!
Jst také odporný!
Podívejte se na současnou,, selanku”!

Boomer
29. 3. 2023 12:24
Odpovědět  Standa

..inu, jen bych si vás dovolil upozornit, že za některá vyjádření, zveřejněná na pokec24, by jejich autoři za toho idylického socialismu skončili před soudem. Zatím se tak až na výjimky neděje, ale jsem přesvědčený, že k tomu časem dojde, přibývá lidí neschopných snést jiné postoje než vlastní, je vás čím dál víc a jste stále agresivnějšími. Žel, moudrost se vám jaksi vyhýbá a Prasopes reporyjensis se stává vzorem. Konec konců i jeho kořeny jsou povýtce socialistické..

Standa
29. 3. 2023 16:24
Odpovědět  Boomer

Trochu rozumu Boomer! Nevyhrožuj!
Přibývá lidí , které si uvědomují neschopnost tohoto režimu. Tak se přirozeně radikaliují. Nemají na nájmy, na hypotéky, na jídlo, na děti,jejich rekreaci a obědy, topení a vláda se jim směje a přidává si peníze do kapsy.Které jim sebrala!
,,Moudrost” , co tím chceš říci? Aby drželi ,, hubu a krok”?
,,Nevidíš si ani na špičku nosu”
Tvůj Cit :,přibývá lidí neschopných snést jiné postoje než vlastní, je vás čím dál víc a jste stále agresivnějšími ”
Vždyt ty by jsi začal lovit,,politické “na ulicích.Proč lidé více protestují? Z blahobytu?
Není ,, demokracie ” založena na tom, aby měl každý svůj názor a postoj?
,,Ostatně si myslím , že v demokracii není … žádný názor nepřípustný”!Cicero!
,,Jsi předsvědčen , že k tomu dojde” K zatýkání za nepohodlné názory? Máš radost? Bude se podílet udáváním? Nepochybuji!

Pavel z Moravy
29. 3. 2023 15:10
Odpovědět  Standa

Stando, tak už je to tady, abychom si dávali pozor.

Boomer
29. 3. 2023 19:35
Odpovědět  Pavel z Moravy

..vy si klidně pište a říkejte cokoli, na osoby rozumu mdlého je zákon krátký. Vás by z trestní zodpovědnosti vysekal i student prvního ročníku PF..

Standa
29. 3. 2023 11:15
Odpovědět  Boomer

BOOMER cit:,,.soc…má typické modely myšlení a jednání a jestli vám připadal jako selanka,…
Jestli Vám připadá kapitalismu, jako ,, selanka” běžte do hýzlu!
Ten je založen na právu silnějšího, trhni , co můžeš ,ošid ho, vyhraj, zabij.Stačí porovnat filmy ze sociku a filmy současné produkce.
Tehdy veselohry ,komedie- mohl bych uvést desítky .a dnes pokud tam není alespon 5 vražd , bouraček tak to v TV není!

Boomer
29. 3. 2023 12:25
Odpovědět  Standa

..hm, tak vy koukáte na TV? Tož to se už nedivím ničemu..

Standa
29. 3. 2023 15:10
Odpovědět  Boomer

To tím a proto tě chápu, že o ničem nevíš a potácíš se ve vlastním fantaskním světě a píšeš ptákoviny!Dívám se na Dojče, BBS i na jiné kanály třeba Al- Jazíra.Abych si vytvořil vyvážený názor .Je třeba poslouchat i nepřítele , abych nebyl omezený, jako ty mimo realitu.
Např.nyní právě to žvanění jenerála z NATO – naprosté kokotiny.-prý president! Na TV.Kdybych ho neposlouchal v těch prázdných , bezduchých tlachách , tak bych ho adoroval , jako ty!Takhle ho považuji za tajtrdlíka.
Blahoslavení chudí v duchu. Nesháněj si informace a přikryj si hlavu polštáře,pštros to dělá podobně!
Pyjala právě žvaní o tom, že dnešní demonstrace byla,, na podporu vlády”- chicht!

Boomer
28. 3. 2023 15:59
Odpovědět  Markýza

..oproti anglosaskému naratývu má Rusko jednu zásadní nevýhodu, spočívající v jeho poloze. Celá jeho historie je balancováním mezi snahou o rozšíření držav a reálnou možností ubránění perimetru. To se nejvíc projevilo za vlády Petra Velikého nebo Kateřiny II, svoje zkušenosti s tím měli i bolševici. Zkusme si představit, že by Rusko bylo chráněno ze všech stran mořem.
Británie není bezdůvodně nazývána největší nebo nepotopitelnou letadlovou lodí a USA jsou doslova a do písmene za vodou, jo těm se to kecá, zatím..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
28. 3. 2023 20:35
Odpovědět  Boomer

Noo….v časech raket a stíhaček bych na ten ostrov tak nesázela. Ale jo, máte pravdu. Jako všechno je i ta velikost požehnáním a prokletím současně. Nevím, kdo řekl že “Rusko má potíže zjistit, kde začíná a končí” – většinou se tenhle citát používá jako pseudoargument – vidíte, nevědí, kam by se až roztahovali.
Prd a vořech, samozřejmě – vy jste to řekl přesně.
Já si vždycky vzpomenu na jednoho Rusa, který poznamenal “Demokracie? Jak chcete mít demokracii ve státě, který má jedenáct časových pásem?” 😀

29. 3. 2023 00:16
Odpovědět  Markýza

…a Poseidony, co můžou tu nepotopitelnou loď spláchnout.

Markýza
29. 3. 2023 08:41

No, ty taky. Kdepak – v dnešním světě nepomůžou ani tvrze, ani ostrovy, řekla bych, že pomůže už jedině rozum.

Pavel z Moravy
28. 3. 2023 15:07
Odpovědět  Janaz

Výborně řečeno Janazi, Rusové neokupovali západní státy, neměli to zapotřebí. Když admirál Ušakov osvobozoval po moři enklávy, které měl v držení Napoleon a na souši to stejné prováděl generál Kutuzov, obyvatelstvo těchto území je vítalo jako největší osvoboditele. Ale oni tam nenechali svoje posádky, oni se opět stáhli zpět do Ruska, neměli důvod někoho okupovat. Znát dobře historii je velikou výhodou, tak jak říkáte, je důležité číst z obou stran.

28. 3. 2023 15:15
Odpovědět  Janaz

Jak ti jde “historické přidělení” vedoucí role – a je fuk zda Ruska, Číny, nebo kteréhokoli jiného státu – dohromady se spravedlivým, vyváženým multipolárním světem suverénních národů a států, v němž si budou všichni rovni, mysliteli? Jedna věc je přirozená autorita, naprosto jiná věc je sebejmenující se autorita, odvolávající se na “historické přidělení”.
Jaké autory jsi četl ty nevím, ale evidentně tě myslet nenaučili. Nejen nenaučili, ale ani jsi nepochopil, že dějiny Evropy nezačaly v 15 století…
Je třeba myslet, mysliteli.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
José
28. 3. 2023 07:13

Souhlas. Vedoucí roli chtělo Německo, Británie, Francie, SSSR a nikdy to nic dobrého nepřineslo. Budoucnost Evropy je v národních státech a jejich vzájemné mírové spolupráci. Pokud si Rusko bude uzurpovat nějakou vedoucí roli, dopadne stejně jako SSSR, nebo jako USA dnes.

Jozef
28. 3. 2023 10:42
Odpovědět  José

Zrejme neviete čítať. V článku sa nič také nepíše, že by si to Rusko chcelo vynucovať. Na to sa Rusi poučili až dosť. Každý má na výber sám, živoriť a zdochnúť za záujmy pána ako lokaj, alebo žiť slobodne s možnosťou rozvíjať svoj potenciál v Ruskom svete. Rusi to už ukázali, že to vedia iným poskytnúť. Hlupákom to anglosasi vymietli z hlavy, ale tí, čo vedia premýšľať vedia, že to bolo práve za Stalina. Alebo máte iné vysvetlenie ako Rusko vstalo z blata a došlo až do vesmíru práve za boľševikov?

Markýza
28. 3. 2023 13:20
Odpovědět  Jozef

V článku se to nepíše pregnantně. Nevím, kolik vám je let – my starší ovšem naprosto jasně poznáváme ten tón a tu dikci a víme, co je za tím.
Je samozřejmě možné, že je to osobní záležitost autora – ale my tu reagujeme na něj, ne na Rusko jako takové.
I ono má však na kontě velmocenské běsy, nezapomínejte. Vypadá to sice, že z nich už vyrostlo (a já bych tomu ráda věřila) ale? ale pravda je dcerou času.

José
28. 3. 2023 14:21
Odpovědět  Markýza

Když se rozhodne, tak si bude vynucovat, co uzná za vhodné. O to jde.

28. 3. 2023 15:59
Odpovědět  Markýza

Evidentně méně než nám. Je mu let. Jinak by uměl číst mezi řádky a věděl by, že ďábel je skrytý v detailech. A chtít od něj, aby pochopil, že mnou citovanou větou je Patrušev v příkrém rozporu – a je otázka zda náhodou – s postojem Gosudara, by bylo už moc.

Jozef
28. 3. 2023 22:06
Odpovědět  Markýza

Bojím sa, že tu vek nehrá žiadnu rolu. S vekom totiž rozum povinne nechodí.
Ale to len na okraj. Skúste si prečítať niečo od Nikolaja Starikova alebo od Jiťího Šifrina, možno pochopíte viac vecí a dejinných súvislostí. No, ale na tomto fóre je zrejmé nepovolené s niekym polemizovať a berie sa to ako vnucovanie názoru a navyše som vám dal za pravdu, že nebudem na vás reagovať, no tak to hoďte za hlavu.

Markýza
28. 3. 2023 22:36
Odpovědět  Jozef

Zlatíčko: nejde o rozum, jde o zkušenosti. Kdo vám proboha co povoluje, či nepovoluje?

29. 3. 2023 01:07
Odpovědět  Jozef

To nebylo o věku, ale o zkušenostech. Naše generace se číst mezi řádky a používat kritický rozum naučila, pohadráková to už neumí a kritický rozum u ní díky demontovanému školství zakrněl.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jozef
29. 3. 2023 10:23

Vážne? A tá poznámka, “Nevím, kolik vám je let – my starší …”? Ja veľmi dobre poznám tú “vašu” generáciu, mám ju denodenne na očiach. Dnes netuší, čo povedala včera. Nič nie ste lepší od terajšej generácie, rovnako vás naučili papagájovať, čo chceli, tak ako aj dnešnú mládež. Ste úsmevný, že skúsenosti. 🙂 Prosím vás, aké? Čo ste prežili, zabili alebo znásilnili vám niekoho z rodiny? Vaše “skúsenosti” sú JBB (jedna baba povedala). A že kritické myslenie. :)) Tušíte vôbec, čo to je? Lebo ani raz ste ho neukázali a oháňate sa tu len vekom a “skusenosťami”.

José
28. 3. 2023 14:27
Odpovědět  Jozef

S glorifikací Stalina a bolševismu bych byl velice opatrný, s podobnou dikcí můžeme rovnou glorifikovat i Hitlera, Maa, či Pol Pota. S tím se tu začalo po roce 48, po roce 89 se rychle běželo na druhou stranu, abychom zjistili, že tam je to úplně to samé, jen vás hned nezastřelí. A znovu bychom měli jít na druhou stranu a opakovat ty samé chyby? Nesmysl. Zbavit se zločinců z obou stran a být samostatní, to je to, co opravdu potřebujeme.

Markýza
28. 3. 2023 20:37
Odpovědět  José

Taky a doufám, že je to prostě – dejme tomu válečný stav mysli.

Jozef
28. 3. 2023 22:20
Odpovědět  José

Vidím, že vás majú celkom dobre v hrsti. Čo viete vôbec o Stalinovi a boľševikoch? To, čo vás učili komunisti od Chruščova a neskôr tí istí ako kapitalisti? Bojím sa, že žijete v bludoch a zožrali (bez urážky) ste im všetko aj s navijákom ako mnohí. Ako si vlastne predstavujete, že Stalin s boľševikmi vybudoval zo zaostalého Ruska veľmoc, ktorá prvá letela do kozmu? Tušíte vôbec, čo to všetko obnáša? To nie je ako kúpiť skladačku a uvariť v pivnici pivo, milý José. To chce najprv vybudovať školstvo, potom vedu, priemysel, technológie, …. To neurobia ľudia, ktorým hrozí povraz, ako sa nám snažia nahovoriť. Rusi začínajú chápať, že ich oklamali, a Stalin nebol žiadny vrah a despota. Áno, doba vyžadovala nekompromisné riešenia, ale zvery boli trockisti ako Chruščov a jemu podobní, ktorí svoje zverstvá nahádzali na Stalina a boľševikov, ktorí vybudovali moderné Rusko. Po smrti Stalina postupne Rusko devastovali a zničili rovnako celý socblok. Nieže by som miloval socializmus, dalo sa mu kdečo vyčítať, ale zavretú basu z neho nespravili boľševici, ale trockisti, ktorými bola presiaknutá neskôr celá komunistická strana. No, ale zrejme som asi prekročil vašu schopnosť rozlíšenia.

Pavel z Moravy
28. 3. 2023 15:27
Odpovědět  Jozef

Jozefe, pro ně je asi bližší ten anglosaský kabátek, tak je nechte u toho.

Jozef
28. 3. 2023 22:20
Odpovědět  Pavel z Moravy

Je smutné, že robia všetko preto, aby to bola pravda.

Markýza
29. 3. 2023 21:18
Odpovědět  Pavel z Moravy

Ani anglosaský, ani ruský, ani čínský, ba ani novoguinejský.
Prosím, chlapci, abyste si vštípili pevně do hlav, že své kabátky si zásadně šiju sama.

Boomer
28. 3. 2023 15:28
Odpovědět  Jozef

.. no, já vám budu oponovat tvrzením, že Rusko se dostalo do vesmíru i přes veškeré destruktivní snažení bolševiků. Vědecký svět je propojen jinak než ten politický a pracuje také na jiných základech. Bezpodmínečně nutně se musí přidržovat reality, dané fyzikálními zákony, postuláty potvrzenými vědeckým zkoumáním.
Politikovi k potvrzení správnosti či dokonce geniální správnosti svých tvrzení postačí nějaký ten stranický sjezd nebo jenom tleskající klaka, uplacená zlatem nebo vystrašená krví těch, co netleskali.

Věda se vyvíjela na obou stranách srovnatelně a ti, kdož v nějakém oboru vynikali a vynikají, se měli a mají dobře tam i tam..

Pavel K
28. 3. 2023 18:26
Odpovědět  Boomer

Cha cha, to nic není. My tuna ve vsi máme taky kosmonauta a teď nevím jestli tam nebyl ještě před Remkem už je to dlouho. Ani ho to moc nestálo, čistil a vyplachoval ocelové sudy od nějaké snad stříbřenky. No a pak ho nenapadlo nic lepšího, že si zápalkou posvítí jestli to vyčistil dobře. 🤣🤣🤣🤣🤣🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Markýza
28. 3. 2023 20:38
Odpovědět  Pavel K

Alelujua! A kam doletěl? 😀 😀

Pavel K
28. 3. 2023 21:28
Odpovědět  Markýza

No on tak daleko ne ale ten sud vysoko. Já mu od té doby říkám Harry Sudař. 😜🤣🤣🤦‍♂️

Standa
29. 3. 2023 17:09
Odpovědět  Pavel K

To známe jednoho natěrače , co byl natírat v cizím bytě dveře syntetikou a zbytek ředidla nalil do záchoda. Pak si šel na WC a chtěl si zakouřit. Hodil pod sebe sirku!

Markýza
29. 3. 2023 20:05
Odpovědět  Standa

Jahelka má o tom písničku – je to on? 😀 Ale nemůžu ji najít, možná není na trubce.
Já zase znám ty slavné děti, co chtěly jet výtahem, ten ale zablokoval úplně ožralý čert a ty děti řvaly na celý panelák “mamíí! Tatí!! Ve výtahu je chcíplej čert!!”

Pavel K
29. 3. 2023 20:06
Odpovědět  Standa

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
Moje babička mi v pubertě říkala že se mě zapalují kulky, tak tomu malíři asi taky.

Markýza
29. 3. 2023 21:20
Odpovědět  Pavel K

Jojo – Jahelka to právě parádně zpívá, jak si vylil ředidlo do záchoda, sedl aniž spláchnul, začetl se do novin, cigárko si dal. A dokouřiv, hodil ho pod sebe do toho hajzlíku 😀

Jozef
28. 3. 2023 22:24
Odpovědět  Boomer

Obdivujem vaše poznanie z oboru psychológia a riadenia spoločnosti. Len tak ďalej. Ešte mi vysvetlite, prečo má západ taký problém s vedcami, ale prosím, nepleťte tu boľševikov, žiadny na západe nie sú. 🙂

Boomer
29. 3. 2023 09:02
Odpovědět  Jozef

.. já si počkám, až vyvrátíte něco z toho, co jsem napsal. A prosím fakta, nikoli demagogická prohlášení, na PŠM už nemám věk..

Jozef
29. 3. 2023 10:30
Odpovědět  Boomer

A čomu mám oponovať? Hlúpostiam typu “Vědecký svět je propojen jinak než ten politický”. Ešte vyhláste, že šport nie je politika alebo že politika do športu nepatrí, a ste jasný.
Radšej nič nepíšte o faktoch, pretože vaše ad-hoc tvrdenia k nim ani nepričuchli. Trepete sprostosti hodné sedmé dvanáctky. Príklad: – “Politikovi k potvrzení správnosti či dokonce geniální správnosti svých tvrzení postačí nějaký ten stranický sjezd nebo jenom tleskající klaka”.
Vám žiadne dôkazy netreba. Vy si ich vyrobíte totiž sám.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
29. 3. 2023 12:12
Odpovědět  Jozef

..inu, nic vám nebrání v tom, abyste kupříkladu prohlásil Newtonovy objevy za překonané, to už tu taky bylo. Oponovat mi nemusíte, ovšem já si v takovém případě vyhrazuji právo nepovažovat vás za diskutujícího, ale jen za “nasrdeného propagandistu” a s takovým nehodlám tratit čas.

28. 3. 2023 16:02
Odpovědět  Jozef

Ale píše. Právě v té větě. Pokud to nechápete, je to váš problém.

José
28. 3. 2023 14:35
Odpovědět  José

Že by už i zde vadila mírová spolupráce mezi národy?
Ach, já jsem jen ubohý chcimír…

Markýza
28. 3. 2023 22:38
Odpovědět  José

A tak to zas já ne! Zádný chcimír, já chci být řádná mírová štváčka!

28. 3. 2023 15:25
Odpovědět  José

Vedu o dva mínusy, heč!
Jojo, je to bída s kritickým myšlením. Čemu se pak divit…

Markýza
29. 3. 2023 14:24

Se tu moc nevytahujte s kvantitou – já o kus vejš dostala mínusa za slovo “děkuji” 😀 😀 A to jsem ještě děkovala dožranému oponentovi 😀

Markýza
28. 3. 2023 09:50

Dík. Ano, vedoucích úloh mám taky plné zuby.

José
28. 3. 2023 14:33
Odpovědět  Markýza

A všimněte si toho, jak to tu vadí. To je pokec, jen co je pravda. Když si přečtete komentáře a iDnes nebo zde, tak zjistíte, že nenávistných pitomců, kteří by nejradši prosazovali jen tu jednu správnou cestu, je na obou stranách stejně a přitom se tak shodují! Jsou si podobní jako vejce vejci, skoro bych řekl, že tytéž osoby, které dští protiruské běsy na mainstreamu, dští tu na oplátku zase běsy protizápadní. Jen ta jména jsou jiná…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
28. 3. 2023 15:35
Odpovědět  José

.. co růží jest, stejně vonělo by i jinak zváno. Zatracený Wilém, jak jen to mohl vědít?

Králičí bobek, byť v čekuládě obalen, králičím bobkem zůstává. Akorát, že na to můžete přijít až když se čekuláda na jazyku rozplynula.. a to už bývá pozdě, to už zbývá jen aby vám bylo blivno..

Markýza
28. 3. 2023 20:41
Odpovědět  José

Ale zas tak hrozné to není. Na PP jsem například prakticky přestala psát – leda si někdy trochu rejpnu. To je Seznam naruby….zlatej Pokec. Tady najdete vždycky někoho, s kým se diskutovat dá.

Pavel K
29. 3. 2023 09:58
Odpovědět  Markýza

Třeba mě že jo? 🤣🤣

Markýza
29. 3. 2023 14:24
Odpovědět  Pavel K

Třeba.

28. 3. 2023 15:45
Odpovědět  Markýza

🙂

Boomer
29. 3. 2023 20:15

.. hergot, vy jste ale bourák! Mínus za smajlíka, to nepřekonám ani já..

Markýza
29. 3. 2023 21:22
Odpovědět  Boomer

Nojo kurňa 🙁 a já se tu vytahuju s mínusem za “děkuji”! 😀

Boomer
30. 3. 2023 08:46
Odpovědět  Markýza

.. napadá mě poněkud kacířská myšlenka.. naši milí mínusáři prostě rozumově zastydli “na ůrovni obrázkových knížek”.

José
28. 3. 2023 14:38

Jak se stát nepřítelem lidu? Začít přemýšlet a slepě nepapouškovat cizí názory. A hned Vás zadupe do země jak mainstream, tak i “alternativa”…

28. 3. 2023 15:45
Odpovědět  José

No, už jsem si na to zvykl. “Nepřítelem lidu” jsem kontinuálně už více než půl století. Jak řekl Jack London:
“Já jsem já a nepodřídím svůj vkus ani jednomyslnému úsudku celého lidstva. Když se mi něco nelíbí, tak se mi to nelíbí a dost. A není jediného důvodu pod sluncem, abych říkal že se mi něco líbí jen proto, že se to líbí většině mých bližních, nebo že většina mých bližních říká že se jí to líbí.”
Sice to řekl v souvislosti s uměleckým cítěním; vnímáním; ale já si to vzal za své celoživotní motto. Je pro mě poučné sledovat, jak hluboko i v naší kotlině zakořenil davoelitarismus a jak valem mizí kritické myšlení.
Poučné a – děsivé.

aamater
28. 3. 2023 06:07
Ohodnotit příspěvek :
     

Pravdu povediac, už včera bolo neskoro.

José
28. 3. 2023 07:09
Ohodnotit příspěvek :
     

Myslím, že všichni si dokážeme představit rozpad EU, či upozadění USA natolik, že přestanou být jediným světovým hegemonem. Co se týče rozpadu EU, jsem pro všemi deseti, je tu však nebezpečí, že se dají do pohybu muslimské hordy, které se v Evropě nacházejí a jsou nyní vyzbrojeny zbraněmi, které se jim dostaly z Ukrajiny, nedělám si vůbec žádnou iluzi, že tomu tak není. To pak začne opravdová mela, proti které je válka na Ukrajině ničím.

Eva
28. 3. 2023 08:58
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak tohle jsem psala kamarádce v srpnu 2022. A i dnes je to aktuální:
Dnešní situace:

Jedna třetina světa za radostného hlaholu válečných trub spěje do prdele…
Jedna velká země se že všech sil s velkým úsilím snaží proti všem zachránit základní lidské hodnoty…
Zbytek světa se z jedné části tiše chechtá a posiluje svou ekonomiku..
Z druhé části se chechtá hlasitě a říká – to máte hajzlové zato, jak jste nás po staletí vykořisťovali…
A my jsme jediná země, která si k válečnému hlaholu trub přibrala skateboard, aby v prdeli byla první a konečně získala zase zlatou medaili..

Pavel z Moravy
28. 3. 2023 14:27
Ohodnotit příspěvek :
     

To co mne fascinuje na rozhovorech s ruskými představiteli je jejich obrovský rozsah vědomostí. Ti lidé hovoří uváženě a klidně, neuráží protivníka, ba naopak, nabízí mu pohled z druhé strany, který by mohl dotyčnému ledacos osvětlit. Západ, který se nechce poučit, stále a stále stoupá na stejné hrábě. Rusové nás nepotřebují likvidovat, nemají to ve své povaze, mohou se pouze dívat jak se ničíme sami. A my se ničíme proto, že jsme dovolili, aby nám vládli grázlové s těmi nejhoršími lidskými vlastnostmi. Přítel Milan zde často hovořil o řízené opozici, tedy o opozici, která by nic po převzetí moci nezměnila, protože je jedna strana téže nadnárodní mince. Co myslíte přátelé, je tady někdo kdo nenáleží k té škůdcovské bandě, která nám připravuje zotročení celého národa? Je zde někdo komu jde o národ, jeho lid a kulturu a ne pouze o svůj plný břich a tučné konto? Protože jedině takový člověk nebo lidé nás mohou vytáhnout z této beznaděje. Vím, že to zde připomínám často, ale co by se stalo s Kubánci, kdyby neměli svého Fidela a pár dalších revolucionářů pro které byla nejpřednější jejich svobodná a lidsky důstojná vlast. Stejné je to s námi. Je tu někdo komu nezáleží pouze na sobě, ale záleží mu na přežití národa? Proto se ptám, proč takové lidi nehledáme a proč je plně nepodporujeme? Možná, že je ještě čas. Ale věčná škoda, že nemáme takové osobnosti jako je zde zmíněný pan Patrušev. I on je velká osobnost, skutečně ruská diplomacie, klobouk dolů.