politika

Stanislav Krapivnik: Pokud Rusko nezařídí Spojeným státům „černý čtvrtek“, dostane na Ukrajině leteckou válku

Američané budou škodit, dokud neuvěří, že mohou dostat do zubů. A já věřím, že musíme zahájit zástupnou válku proti Spojeným státům ve všech regionech mimo Evropu, kde se nacházejí jejich základny.

Aby nemysleli na Ukrajinu, ale na vlastní bezpečnost na územích, která se snaží udržet v rámci své říše zla, říká vojensko-politický expert, bývalý důstojník amerických ozbrojených sil Stanislav Krapivnik.

Hovořil o tom v rozhovoru pro Ukraina.ru.

Nedávno nizozemský ministr zahraničí Caspar Veldkamp označil reakci ruského velvyslance v Haagu na rozhodnutí Nizozemska povolit vývoz stíhaček F-16 na Ukrajinu za „zklamání“.

Ruský diplomat uvedl, že letadla, stejně jako letiště, ze kterých startují, budou považovány za „legitimní cíle“.

Podle nizozemského úředníka “to ukazuje, že Rusko není připraveno najít řešení konfliktu, prostě vyhrožuje a my to neschvalujeme,” řekl Veldkamp televizní stanici NOS.

— Stanislave, co mají tito lidé v hlavě? Opravdu si mysleli, že jakmile se na Ukrajině objeví F-16, zvedneme ruce nahoru a vzdáme se?

— Už jsem řekl, že máme co do činění s dospělými dětmi. Vypadají, že jsou dospělí, ale jejich představy o světě zůstaly na úrovni dítěte.

Západní politici neznají a nerozumí Rusku a Rusům. Nezůstali tam kompetentní sovětologové z dob studené války, už dávno tam nejsou a nové odborníky už dlouho nikdo nevzdělává. „Na co? Nejsou potřeba, o Rusku už víme všechno. Stejně jim budeme diktovat naši vůli, jak tomu bylo v 90. letech a na počátku 21. století”.

Víte, abyste se stali seriózním analytikem, musíte si zvyšovat a vybudovat potřebné znalosti a zkušenosti. Nestačí přečíst jednu knihu o nějaké zemi. A na Západě se vytvořila celá skupina odborníků, kteří píší knihy a články o Rusku na základě knih a článků těch, kteří v Rusku nikdy ani nebyli. Vzniká začarovaný kruh. Proto na začátku Speciální vojenské operace na Západě věřili, že jakmile zavedou velké sankce, ruská ekonomika se do dvou měsíců zhroutí.

Uplynuly dva roky, ale Západ stále odmítá pochopit ruskou mentalitu a to, že Rusko zůstává vážným protivníkem. Přesvědčili sami sebe, že Putin blafuje. Upřímně si myslí, že je nejen nezasáhneme jadernými zbraněmi, ale že se obecně bojíme NATO.

Západ proto považuje za možné dělat všechno, co chce, aniž by opravdu chápal, proč se mu nic nedaří.

— Jak Západ technicky vyřeší dilema s použitím F-16? Pokud vzlétnou z ukrajinských letišť, dostanou se pod útok našich vzdušných sil. Pokud vzlétnou z letišť NATO, pak hrozí přímá válka s Ruskem.

— Západ chce provést stejné schéma, jaké už vyzkoušel a které jsme tolerovali.

Letadla vzlétnou z Polska, Moldavska nebo Rumunska, přistanou na ukrajinském letišti, tam je dotankují a vyzbrojí, poletí na misi, vystřelí a pak se vrátí do Polska. F-16 tak nebudou trvale umístěny na Ukrajině a my zdánlivě nebudeme mít důvod útočit na letiště NATO. Další věc je, že na ukrajinská letiště schopná přijmout tyto stíhačky už útočíme.

Chtěl bych upřesnit, že nebombardujeme přistávací dráhy, protože ty krátery lze poměrně rychle obnovit. Ničíme sklady a dílny, které jsou nezbytné pro údržbu letadel.

Západ přesto stále věří, že v jeho konfrontaci s Ruskem vše bude probíhat hladce: válka bude probíhat pouze na Ukrajině a oni si budou dělat, co chtějí. Cítí se pohodlně, protože jsme jim to dovolili. Válka probíhá proti Rusku, ale jen za jejich podmínek. Nebojí se, že americké nebo britské základny po celém světě budou napadeny.

— Myslíte si, že se Moskva bojí přesunu F-16 na Ukrajinu? Nebo jsme v případě nevyhnutelnosti připraveni zaútočit na letiště NATO?

— Nevím. Doufám, že udeříme a udeříme velmi, velmi tvrdě. Nemělo by se jednat o píchnutí špendlíkem. Musíme udeřit tak, aby se lidé na Západě z toho posadili, zvedli hlavy, otevřeli oči a řekli: “Ach, oh, oh.” Jinak se stupeň eskalace bude jen zvyšovat. Západ míní, že na jejich nepřátelské akce nebudeme reagovat příliš agresivně, a tak dělá další krok.

Pamatujete si, kdo předal Ukrajině první várky obrněných vozidel? Slovensko. Proč Slovensko? Protože kdyby Rusové zasáhli Slovensko, nebyla by to pro Západ příliš velká ztráta. Ale Rusové neudeřili. Za Slovenskem se proto rozběhlo Polsko, Rumunsko a všichni ostatní.

Jedno známé arabské přísloví říká: „Když necháš velblouda strčit nos do svého stanu, nacpe se tam celý”.

Západ teď postupuje jako ten velbloud. Nejprve strčil do našeho stanu nos, pak hlavu, pak přední kopyta a teď se snaží vlézt dovnitř celý.

Mimochodem, Zelenskij už podepsal s Polskem smlouvu, podle které protivzdušná obrana z území Polska bude sestřelovat naše rakety a drony nad západní Ukrajinou. Není to eskalace? To je konkrétní eskalace. A pokud v tomto případě Polsko opět nezasáhneme, pokusí se tam zřídit bezletovou zónu a pak s námi rozpoutají plnohodnotnou leteckou válku.

— Jaké technické schopnosti má Polsko, aby sestřelilo naše Kinžaly letící nad Lvovem?

— Mají „Patrioty“, ty dokážou pokrýt území západní Ukrajiny na 260 kilometrů. Další věcí je, že Západ již více než třetinu svých systémů protivzdušné obrany předal kyjevskému režimu. Budou schopni něco sestřelit, ale nejsou k dlouhé konfrontaci. Důvod je velmi jednoduchý.

Nyní Spojené státy pro Patrioty vyrábí asi 600 raket ročně. Zvýšili produkci o 10 %. To je 660 raket. A pokud my vyrobíme 200 dronů a raket denně, za tři dny celá tato roční výroba dojde. A to pouze v případě, že sestřelí každý kus naší munice. K zasažení cíle jsou potřeba dvě nebo tři rakety.

Navíc naše hypersonické střely, které mohou provádět i omezené manévry, je téměř nemožné zastavit. K tomu je třeba vypočítat jejich dráhu. Ale pouze pokud letí po balistické dráze. A pokud řízená střela provede nějaký manévr, nic s ní nenaděláte.

Dovolte mi to znovu vysvětlit. Naše nejpomalejší hypersonické střely létají rychlostí 3 kilometry za sekundu. Lidské oko si může jenom všimnout jak něco proletělo. A nejmodernější rakety létají rychlostí 8 kilometrů za vteřinu. Pokud ji spustíte na krátkou vzdálenost k cíli, je fyzicky nemožné ji zastavit.

Americké rakety protivzdušné obrany jsou navíc vyráběny manuálně. Není tam žádná automatizace. Není to proto, že by Američané byli hloupí. To bylo zavedeno speciálně za účelem zvýšení nákladů na tyto rakety a vydělávání peněz. V roce 1991, během Pouštní bouře, stála každá taková střela milion dolarů a dnes stojí pět. Cena vzrostla o 500 %. A teď je zase zdraží. Vidí, že mohou vydělat.

Ale i kdyby se rozhodli automatizovat výrobu, nelze to stihnout ani za měsíc. Bude to trvat minimálně rok, i když vynaložíte maximální úsilí.

Proč si to mohli dovolit? Protože se Sovětský svaz zhroutil, Čína byla slabá a na válku se slabým nepřítelem těch 600 raket bohatě stačilo. Jugoslávci většinou ukryli všechna svá letadla v hangárech a podzemních krytech a čekali, až bombardování NATO skončí. Ale na Ukrajině začala skutečná válka. A Spojené státy zatím nemohou udělat nic, aby posílily svou protivzdušnou obranu.

— Ukazuje se, že pokud chceme zasáhnout Patriot v Polsku, letiště v Rumunsku nebo americký bezpilotní letoun nad Černým mořem, pak na to technicky máme všechny možnosti?

— Nevidím vůbec žádné zvláštní problémy s americkými drony.

RQ-4 Global Hawk je velký, pomalý a drahý UAV. Dodává se ve dvou modifikacích.

První je průzkum, který sbírá informace pomocí radarů a videokamer.

Druhý je úderný, vybavený střelami Hellfire.

Všechna tato zařízení létají velmi pomalu.

Opět, tyto drony jsou více než dostačující pro válku se slabými zeměmi. Ale pro válku s Ruskem se nehodí.

Pamatujete si, co se stalo “Bayraktarům”? Jakmile narazily na náš vícevrstvý systém protivzdušné obrany (strategický, operační, taktický a cílený), začaly padat z nebe zleva i zprava. Turecko z toho rozbolela hlava, protože sláva těchto dronů, kterou si vysloužily při konfrontaci s vydrancovanou arménskou armádou, byla během několika měsíců rozcupována na cucky.

Stejné to bude s GlobalHawk.

Ano, když v Rusku začali nastolovat téma uzavření nebe nad severním Černým mořem, Západ pohrozil, že tyto UAV zvedne spolu se stíhačkami. Takže sestřelme tyto stíhačky. Silná odpověď je jediná věc, kterou Západ dokáže pochopit.

Když Západ říká, že je připraven jednat s Ruskem, znamená to, že se k nim musíme plazit po kolenou. Stejný princip ale platí i pro něj samotný. Pokud uzavřeme Černé moře nebo sestřelíme pár stíhaček, žádná válka nezačne. Musíme jasně říci: pokud od vás něco vyletí, zničíme to.

— Jak těžké bude sestřelit americká letadla?

— S-400 může klidně sestřelit americký průzkumný letoun. Dokáže sestřelit i stíhačku, která poletí s ním. Jejich průzkumná letadla navíc často nemají tryskové (proudové?) motory. Jedná se o velký cíl, který letí velmi pomalu.

Jako poslední možnost můžeme také zvednout naše stíhačky, aby přistály s letadlem na našem letišti nebo ho posadily do moře.

— Co dělat s tím, že během studené války americké letectví někdy účinně zasahovalo proti sovětskému letectvu? Myslím jejich nálet na letiště Suchaja Rečka v Primorje.

— K jediné větší bitvě mezi sovětským a americkým letectvem došlo během Korejské války („Černý čtvrtek“), kdy se Spojené státy pokusily zničit železniční most, přes který byla severokorejská armáda zásobována z Číny.

Američané měli stíhačky s tryskovým pohonem a mnoho bombardérů B-29. Pokusili se nás vytlačit z toho území, ale utrpěli obrovské ztráty, jen co se přiblížili k čínským hranicím. USA rychle stáhly ocas a rozběhly se opačným směrem. Američané nechtěli říct, že málem rozpoutali třetí světovou válku, a dokonce prohráli v první bitvě. Spojené státy si uvědomily, že měřit své síly se sovětským letectvem je pro ně velmi nebezpečné.

Zdá se, že na tyto lekce tam zapomněli. To znamená, že je musíme zopakovat.

— Pojďme si to shrnout. Rusko v reakci na nepřátelské akce Spojených států nepotřebuje zvyšovat stupeň eskalace, ale reagovat na vše a hned.

— Ano.

Když Spojené státy ostřelovaly pláž v Sevastopolu (to byl teroristický útok), začaly se v Rusku ozývat výzvy, že je potřeba je v reakci tvrdě zasáhnout. Na ministerstvo zahraničí byla předvolána americká velvyslankyně, která hned utekla od našich diplomatů na svou ambasádu. A pak najednou Lloyd Austin zavolal Andreji Belousovovi, ačkoli spolu ministerstva obrany rok nekomunikovaly. To znamená, že v Americe začala panika. Uvědomili si, že zašli příliš daleko.

Opakuji, byl to americký vojenský systém, který zabil naše civilisty v Sevastopolu. Bez amerických tajných kódů je nelze zvednout do vzduchu. A jsou směrovány z amerických satelitů.

Ale jakmile Rusko řeklo: „Jsme připraveni se vám pomstít,“ Američané sebou okamžitě škubli.

Američané budou škodit, dokud neuvěří, že mohou dostat do zubů. A já věřím, že musíme zahájit zástupnou válku proti Spojeným státům ve všech regionech mimo Evropu, všude tam kde mají základny. Aby nemysleli na Ukrajinu, ale na vlastní bezpečnost na územích, která se snaží udržet v rámci své říše zla.

Narážíte na útoky na americké základny v Sýrii nebo na Filipínách?

— Nejen. I v Africe, i na Blízkém východě je plno sil, které nenávidí Spojené státy. Pokud ani to nepomůže, budeme muset proti nim zahájit zástupnou válku v Evropě.

Všechny velké evropské země mají regiony, kde jsou silné separatistické nálady. Korsika, Sardinie, Sicílie. To znamená, že musíme tyto separatisty podporovat. Musíme Spojeným státům vnutit naše pravidla hry.

— Jak můžeme technicky převést zbraně těmto rebelům v Evropě?

— Zbraně, které Západ dodává Ukrajině, jsou již distribuovány po celém světě a poté se vracejí do Evropy. Ukrajina se stala největším zbrojním uzlem. Tyto zbraně dostává nejen Hamás, ale také různé evropské skupiny organizovaného zločinu. Takový je zákon bumerangu.

— Jaká bude vaše předpověď o ukrajinské frontě, pokud vše půjde jako teď (náš pomalý, ale jistý postup)?

— Ukrajinské ozbrojené síly se zhroutí. Už praskají. Úřady (náborové) se dokonce dostaly do Kyjeva – posledního rezervoáru s kanónovým masem. TCC (vojenský registrační a odvodový úřad) již hospodaří v určitých částech města. Dříve nebo později se dostanou do centra. Brzy všichni hurá-patrioti kyjevského režimu, kteří v Kyjevě sedí na gauči a vyprávějí, jak vyhrát válku, dostanou možnost uvést své nápady do života.

Zelenskij navíc oznámil vytvoření ukrajinské cizinecké legie v Polsku. Tohle už je vtip. Ukrajinci, kteří utekli do Polska se začátkem Speciální vojenské operace, zjevně bojovat nechtějí. Do této legie je budou muset zahnat se zbraní v ruce. Je nepravděpodobné, že naberou mnoho dobrovolníků.

Z této situace má kyjevský režim jediné východisko – zatáhnout do války co nejvíce zemí.

Aby se tomu zabránilo, je nutné pracovat tak, aby Spojené státy a Velká Británie měly strach ze zničení Washingtonu nebo Londýna. Uvedu konkrétní příklad.

Proč Británie přistoupila ke kompromisu ohledně severoirského konfliktu? Protože irští radikálové si uvědomili, že zabíjení anglických vojáků a policistů v Belfastu prostě nemá smysl. Britské elity nezajímá, kolik prostých lidí může zemřít. Jakmile se ale cílem ozbrojenců stala britská elita v samotném Londýně, byli Britové okamžitě schopni se dohodnout.

A obecně, nepotřebujeme jednání o Ukrajině, ale úplné a bezpodmínečné vítězství.

https://1url.cz/R1wHU

sdílet na

67 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Jarek
12. 7. 2024 06:46
Ohodnotit příspěvek :
     

Na UK není letiště kde by mohla být provedena předletová technická příprava a vybavení F16 a ze kterého by mohly odstartovat , už jen z důvodu nároku na čistoru startovací plochy . A s přistáním bych být jimi moc nepočítal , protože krátce po startu i z letiště mimo UK již budou detekovány ruskými radary ,protože ruské stíhačky jsou vybaveny radary s několikanásobně věrtším dosahem. A také schopnost sestřelení raketami vzduch-vzduch mají letadla ruska na mnohem větší vzdáklenost. F16 je prostě zastaralý krám ,který se technicky dnešním letadlům nemůže rovnat. Nebezpečná je F16 tím,že je schopná nést jaderné zbraně. Ale to je jen velký důvod k tomu , aby byla okamžitě po vzletu zlikvidována, protože bude obava, že může ty atomové zbraně nést. Proto bude jakýkoliv pohyb a výskyt v přednostním zájmu.

Boomer
12. 7. 2024 08:53
Odpovědět  Jarek

.. už zase ti hrabe s čistotou ranveje? Jak to potom dělají třeba v Egyptě, Jordánsku, Maroku, SA, tam je písek a prach kam se podíváš!
Bože, do čeho jsi to duši vložil?! A děti nosí čáp…

Pipa
12. 7. 2024 10:39
Odpovědět  Boomer

Vy jste asi neviděl ty zlikvidované turbíny US letadel po nasazení právě na středním východě? Všechny byly zdevastované a musely být nahrazené či draze opravené! Viděl jsem je servisovat v Německu. Životnost těch letadel se dramaticky snížila a náklady obrovské!Takže pan Jarek má pravdu.

Boomer
12. 7. 2024 14:55
Odpovědět  Pipa

.. a tím chcete říct, že ruské turbíny by tak zdevastované nebyly? Já tu psal, že prach a písek je smrtí každého motoru, ale taky jsem obratem dokladoval, že je možno tu devastaci v bojových podmínkách aspoň zpomalit technickým opatřením. A nějaké pohádky o dokonale uklizené ranveji, jináč se nelítá, si nechejte pro děti ve školce.
To jako věříte těm kydům, že proudový motor dokáže jen tak mýtnytýrnyx vycucnout z dráhy, která je cca. 2 metry pod spodní úrovní jeho nasávacího otvoru, nějaký větší kamínek?
Nejdřív si udělejte jasno, jak a kudy proudí nasávaný vzduch u dvouproudu F 100 nebo F 110, kterými je F-16 poháněna…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
vladko
12. 7. 2024 17:49
Odpovědět  Boomer

Kde jste vzal 2 m nad zemi u 16-tky? 😃

Boomer
12. 7. 2024 18:42
Odpovědět  vladko

..cca.2 metry byl překlep, ale můžeš sem dát přesné parametry, třeba včetně spotřeby vzduchu ve startovním režimu, ať můžeme posoudit, jaký to je vysavač šutrů na dráze… ;o)

František
12. 7. 2024 19:15
Odpovědět  Boomer

Boomere, viděl jsi někdy ruská bojová letadla? Asi ne, že? Tak se na ně mrkni a přestaň tady žvanit hovadiny. Mají uzavíratelné spodní sání a horní žaluzie.

Boomer
12. 7. 2024 19:28
Odpovědět  František

.. ano, má je třeba MiG-29, ale ne všechny ruské bojové letouny. Tak se zklidni a přestaň žvanit hovadiny… ;o)))

Spam orinoko
12. 7. 2024 12:24
Odpovědět  Boomer

Přesně, vždycky jeden mameLUK něco nakdaka a všichni nábožně skanduji Hosana. Podobné je to s vyčerpáním haličských rezerv. Přitom je vždycky odněkud vystaraji.

Boomer
12. 7. 2024 15:03
Odpovědět  Spam orinoko

..až, pokud vůbec někdy, se proberou z té geopolitické slepoty, tak je z toho asi hned jebne…

Frank1 -
12. 7. 2024 09:21
Odpovědět  Jarek

Mate pravdu, ja nevim, proc se tady mluvi vsude o nebezpeci stihacek F-16 ze 70 let? Jediny duvod je, ze to jsou nosice raket, ktere mohou nest atomovou naloz. To zvenku neni videt a toho se Rusove obavaji a budou je proto sestrelovat okamzite, jakmile porusi ruske uzemi. Vystreli-li ty rakety jeste nad Polskem, nebo Rumunskem, maji Rusove pravo zautocit i na NATO zeme. Pak zacne 3. svetova.
Totez nastane, zacne-li Polsko sestrelovat ze sveho uzemi ruske rakety.

Pipa
12. 7. 2024 10:42
Odpovědět  Frank1 -

Poláci už ztratili kontrolu nad Polskem. Americká moc je tam plně prosazována nastrčenou loutkovou fanaticky rusofobní vládou!

Spam orinoko
12. 7. 2024 12:30
Odpovědět  Pipa

Polky prý ve velkém vysukavaly v germanii na fotbale. Češky v daleko menší míře. Jinak Rumunky, foltynovy desatnice rozdávaly ve velkém sametovou pravdu a syfilis. Vše o penězích, že. Jakápak micuda.

Boomer
12. 7. 2024 15:14
Odpovědět  Frank1 -

.. F-16 ze sedmdesátých let minulého století je stejně nebezpečná, jako mauserovka z 98 roku předminulého století. Když to vezme do pracek odhodlaný a dostatečně vycvičený člověk, může s tím pozabíjet spoustu lidí, než ho sejme někdo jiný.
Vy bando idiotů, vy si neuvědomujete, co se ve válce děje? Vám nedochází, že lidi v ní umírají na obou stranách? A že by všichni chtěli žít?!!
Sedíte někde stovky nebo tisíce kilometrů daleko, v bezpečí na prd*lích a krafáte o čemsi, čemu nerozumíte ani za mák!

S váma bych rád šel jako velitel do první linie, za pět minut by nebylo komu velet a mohl bych jít domů.. končíme, zastavte to, došel kanonenfutter!!
Hovada…

Pavel z Moravy.
12. 7. 2024 11:09
Odpovědět  Jarek

Tak mne hlavně zaujalo to přirovnání, že Angličany určitě nebolelo to zabíjení vojáků v tom Belfastu, ale vyděsili se, když se mělo jednat o britskou elitu v Londýně. To je ta pravá páka na všechny tyto západní válečné parchanty. A kdo má zájem a neviděl film Ve jménu otce, který byl natočen podle skutečnosti, dostane pár odpovědí na otázku, co je anglické či britské právo a komu slouží.

Albi
12. 7. 2024 11:53
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Stačí si třeba jen poslechnout Baladu o Ira Hayesovi
Jeden z komentářů pod videem:
Smutné a bohužel pravdivé. A nejen v Americe.
https://www.youtube.com/watch?v=zA9skWIonj8#utm_content=organic&utm_term=youtube%20p%C3%ADsni%C4%8Dky%20Balada%20o%20Ira%20Hayesovi&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

All
12. 7. 2024 07:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Nejnebezpečnější pro svět je zatím stále Anglie a USA. Svobodní zednáři a elity Londýna měli naplánovaný termín na rozpoutání III.svět.války rok 2025. Před tímto rokem plánovali obvyklý postup, 1.Finanční krizi,2.Vyvolání pandemie,3.Vyvolání hladomoru z nedostatkem potravin, 4.Vytvoření nepřítele,tím nepřítelem má být zase Rusko.Rusko,které může za všechno,za všechny problémy Londýna a USA a v celém kol.západu,za hlavního vinníka má být označeno Rusko,které má být pomocí masmédií takto označováno a nenáviděno,cílem je zmást a doslova lidi zmagořit až tak,aby pak všichni,jako pomatené ovce souhlasili s napadením Ruska,s novou totální válkou proti Rusku.Tohle byl plán Zednářů,ale i Jezujitů,společně s černou šlechtou a poskoky označujícími se za elitu,nadlidi schopné znovu označit sebe za přímé zástupce boha na Zemi,jak to už i učinil satanický magor z EU Bruselu Schwab.A vidíme,že podle tohoto plánu jedou,nedaří se jim na 100 %,ale jedou jako flašinet na tyhle opakované intriky.Rusko,lhaní o CO 2 až ke kravským prdům je vyložená komedie politických fantasmagorů,kteří tuto satankomedii hrají za peníze,jsouce sami v pasti,ze které už nedokáži vylézt.Stali se ,,Zpozdilci ve vývoji”.

Frank1 -
12. 7. 2024 09:29
Odpovědět  All

Ano, jsme ve fazi vytvoreni hladomoru. A hladovemu je jedno, jestli chcipne hladem nebo se vypari v atomove valce. Tak je to nalajnovane.
Ta silena rusofobie ma za ukol smazat a zamezit jakemukoliv soucitu s Rusy a Ruskem. Jako to delal Ada s Zidy, tak to dela KoZa s Rusy. To jim umozni i prestupky, lhani false flagy operace, zabijeni deti a starych lidi, civilistu bez soucitu. Proslo jim to uz jednou prece! 28 milionu Rusu zabili ve 2. svetove, z toho 20 milionu civilistu a deti pri vpadu do SSSR 1941.
Zatim to nebylo jeste uznano jako genocida ruskeho naroda a o kompenzacich ani nemluve. Nemecko stale jeste nezaplatilo reparace za 1. ani za 2. svetovou valku!

Pavel z Moravy.
12. 7. 2024 11:13
Odpovědět  All

No jo, pokud je ale ten většinový človíček tak duševně omezený a zmagořený bez vlastních názorů, přijde co přijít má.

Spam orinoko
12. 7. 2024 13:17
Odpovědět  All

Kravské prdy jsou zednářskou alfou a omegou skotského ritu. A samozřejmě – dudy. Ženské nebo skotské, to rituál neřeší.

Burák
12. 7. 2024 07:56
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusko neustále ustupuje a proto jde Západ v konfrontaci dál. Je to velmi jednoduché. Západ musí dostat panicky strach. Musíme všichni dostat takovou lekcí, že to v lidech bude po provedení ještě dlouho rezonovat. Jedině tak zastaví Rusko Západ. Tady o žádné Ukrajince nikdy nešlo a všichni to moc dobře vědí.

Slovan
12. 7. 2024 08:22
Odpovědět  Burák

👍 👍 👍 👍 👍

Frank1 -
12. 7. 2024 09:36
Odpovědět  Burák

Jenze k tomu uderu je Rusko neustale provokovano jako na Ukrajine. Ocekavaji jeho uder, aby mohli stale rikat, jaci jsou Rusove zli a nebezpecni, vzdyt vam to stale rikame, reknou! Ovsem Rusove tuto hru neprijimaji, nenechaji se k tomu donutit. Proto Rusum nezbyva delat to, co delaji. O uderu rozhodnou podle stupne nebezpeci pro ne. Pak ovsem nebudou brat na nic zretel. Ceho se zapadni sioniste nejvice boji je atomovy valka. Oni si mysli, ze Rus neuderi atomem zpatky!!!! Prave proto, ze neustale ustupuje….

Jaris
13. 7. 2024 05:50
Odpovědět  Frank1 -

Ta zdrzenlivost Ruska je k jejich neprospechu. Nelze neustale ustupovat. Za jednu raketu vypalenou ukrbandou na Rusko maji byt odpaleny dve na Ukrajinu.Putin by se mel soustredit na dobyti Odessy a tim by Ukrbanda skoncila nebot by nemela pristup k mori.

Spam orinoko
12. 7. 2024 13:24
Odpovědět  Burák

Chcete pomoci? Rozkyvejte západní konzumní řetězce! Jeden týden ten, druhý týden onen, a třetí Onan. Jak jednoduché a přitom tak náročné na českého tlustoprda, který půlku žrádla nakonec vyhodí. Banán se cítí pevně v sedle, když v banánové řiti české nakonec moHUTNE zhnědne.
A co děti v Africe? Mají se kde hrát?

Tom
12. 7. 2024 07:58
Ohodnotit příspěvek :
     

… musíme udeřit tak aby se z toho lidé na Západě posadili., zvedli hlavy, otevřeli oči..
Jen dodávám, že s těmi “lidmi” o které tady běží, nemáme nic společného, ale bohužel bomby, které by to rozlišili neexistují.

Tom
12. 7. 2024 08:16
Odpovědět  Tom

…a jen čtvrtek, je málo.

Albi
12. 7. 2024 09:25
Odpovědět  Tom

Takže s těmi “lidmi” máme společného mnoho.
Do háje – jsou to naši spoluobčané, přestaňme už se rozdělovat. Někdo musí začít první, jinak to nejde.

A proč tedy ne my? Stačí vysvětlovat, vysvětlovat, vysvětlovat – ale bez emocía nadávek. Jinak jsme stejní jako ONI = stejně dobře ovladatelní, jak si někdo přeje.

Tom
12. 7. 2024 09:51
Odpovědět  Albi

Nevím Albi, jestli jste to pochopila správně, ale ta prvni věta byla citace z článku, akorát jsem ji zapomněl dát do uvozovek. Takže jsem měl na mysli všechny ty lidi, kteří tu válku podporují. ( KoZa,Fiala, Pavel, Černochová, Novotný….a někteří spoluobčané) Takže s těmito lidmi nemám nic společného, leda to, že žijeme v jedné zemi, o kterou jim rozhodně nejde. Nemyslím si, že by jste si myslela, že s těmito lidmi máte mnoho společného. Jsou prostě lidé, s kterými by člověk zašel na pivo a lidé s kterými NIKDY. A Tito nás právě ženou do toho průseru, kde budeme platit všichni.
Že vy jste ten článek nečetla? 🙂

Albi
12. 7. 2024 15:08
Odpovědět  Tom

Četla, ale špatně jsem vyhodnotila koho se to týká.
Jsou totiž “elitní” Američané a Američané.”obyčejní”. Ti druzí jsou na tom jako my, možná i hůře.
Ale tady se často všechno bere podle národnosti nebo náboženství – Žid jako žid, Američan jako Američan, každý Ukrajinec automaticky banderovec.
Takže se omlouvám, ano, byla to má vina, měla jsem se nejdřív zeptat, jak je to míněno.
P.S. Tím rozdíl mezi Američany (a nejen Američany) jsem zkusila objasnit výše v jednom videu – písničce.
Abyste nemusel dlouho hledat je to tahle:
https://www.youtube.com/watch?v=zA9skWIonj8#utm_content=organic&utm_term=youtube%20p%C3%ADsni%C4%8Dky%20Balada%20o%20Ira%20Hayesovi&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

Mik
12. 7. 2024 16:36
Odpovědět  Albi

No ale přesto jsou všichni voliči, auz volí nebo ne, jejich rozhodnutí se realizují. Takže zodpovědnost stejně nesou.

Pavel z Moravy.
12. 7. 2024 11:28
Odpovědět  Albi

Tak vysvětluj, uvidíš jakou to bude mít ozvěnu. On totiž nestačí pouze vysílač, musí být i přijímač. A pokud by měli být ti lidé ve 35 či 40 letech již duševně zralí, měl by být příjem jednoduchý. Pokud se nemýlím, pro tebe to jsou ještě nevyzrálé děti, tak s kým chceš komunikovat, se starými dědky a babkami? Ti už to nepotřebují i když blbí mohou být také.

Albi
12. 7. 2024 15:57
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Už nevím, jak ti to vysvětlit, protože se pořád dokola musím opakovat.
Zkusím ti to vysvětlit slovy R. Iščenka, které před léty napsal v jednom svém článku, bohužel ho už nenajdu. Bude to zároveň i odpověď Tomovi.

Iščenko popisoval, že dřív byl taky (podobně jako ty) tak nekomprimisní v hodnocení lidí okolo sebe. Ale “časem dospěl k názoru, že s každým se dá hovořit, ale musí to mít pro oba nějaký přínos. Pak je malá část lidí, se kterými se hovořit prostě nedá, nad těmi tedy nezbývá, než mávnout rukou a nechat to být”.

Nikdy se nesetkáš s někým, který bude mít absolutně stejné názory úplně na všechno. Pokud ano, tak lže.
Nakonec – mezi lidmi s absolutně totožnými názory žádná diskuze neexistuje. Tam nezbývá než si vzájemně přikyvovat.

Pavel z Moravy.
12. 7. 2024 18:15
Odpovědět  Albi

Chytrým stačí napovědět, rozhlédnou se kolem sebe a vidí. Ani vysvětlení není potřeba. Těm, kteří vyznávají současné hodnoty, které jim byly naordinovány nepomohou žádná vysvětlení, protože jejich mozeček není schopen nějakou skutečnou hodnotu přijmout. Každému lidskému jedinci je dán do vínku orgán, kterým uvažuje. A pak už je to pouze na něm. Ale budiž, vysvětluj i 40 letým s dětmi jaké jsou ty skutečné hodnoty života. Třeba to jednou pochopí.

Tom
12. 7. 2024 12:41
Odpovědět  Albi

…a že stačí Albi, těmto lidem vysvětlovat, vysvětlovat a vysvětlovat? Pan Ježíš přesně takovým lidem taky vysvětloval a nestačilo to i když to podepřel zázraky. Proto by byl velký zázrak, kdyby otočil byť jenom Novotný.
Skuste mu vysvětlit, že se mýlí, že jde špatnou cestou. A když vynechám sprostá slova v jeho odpovědi, tak tam zůstanou jen zájmena a spojky a ta chuť těmto lidem něco vysvětlovat půjde kam? No půjde do …..
Tady jste Albi, na tenkém ledě.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
12. 7. 2024 15:35
Odpovědět  Tom

Četla, ale špatně vyhodnotila, resp. dělám rozdíly mezi “elitami” a “obyčejnými. A tady se víc než často lidi rozlišují jen podle národnosti, víry, státní doktríny. Žid jako Žid, Američan jako Američan a Ukrajinec je doslova každý – snad i mimino v kočárku – jasný banderovec.

Takže se omlouvám, byla to moje vina. Měla jsem se třeba jen zeptat, kterou “sortu” tím míníte.

Tom
12. 7. 2024 16:04
Odpovědět  Albi

Zapomeňte na to, taky jsem to nenapsal jednoznačně. 🙂 A teď něco, čemu se možná zasmějete. Předevčírem, jak bylo to velké vedro, tak mně ve spajzu vychlastalo jedno pivo to druhé.

Albi
12. 7. 2024 17:47
Odpovědět  Tom

A ještě jedna omluva – za dva prakticky stejné komentáře.
Zapomněla jsem totiž ráno zapnout kabel a najednou odpoledne bez varování se mi vypnul, takže znovu si žádal nastartovat a komentář nikde nebyl. Takže jsem ho musela stvořit znovu.
Nojo – nepozornst se nevyplácí. 🙂

A za další – jste si jistý, že to byla ta piva? Nekoupil jste si náhodou nějaké auto, třeba pivní džíp? Ty zřejmě taky bývají pěkně zákeřné potvory, tady je důkaz. 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=ZfckuYvHfGE#utm_content=organic&utm_term=Vy%C4%8D%C3%ADtal%20Pivn%C3%AD%20d%C5%BE%C3%ADp&utm_medium=hint&utm_source=search.seznam.cz

Tom
12. 7. 2024 18:29
Odpovědět  Albi

🙂 🙂

Pavel
12. 7. 2024 20:11
Odpovědět  Albi

Albi, pověste mi prosím, jak chcete vysvětlovat něco někomu, kdo byl vychován systémem k diskuzi metodou: jestliže nemám argumenty, debatu ukončím slovy “,o tom se nebavme,to mě nezajímá”. V tom horším případě opakuje neustále svoje moudra jako mantru a stupňuje intenzitu hlasu až do hysterie. Nevím s kým debatujete,ale tuto zkušenost jsem získal jak u svých potomků, tak i u jejich vrstevníků až do věku do 45 roků! Za vše může Rusák a Ukrajina je nebohá oběť! Zářný příklad této debaty bylo video s profesůrkem Fialou,když byl dotázán na pogrom v Oděse 2.5.2014..Slova po něm stékala jak “luža po kameňu”! S těmi zombie se nedá vést rozumná debata do té doby, dokud si v těch sračkách ty svoje huby řádně neomáchají! A to už bude bohužel pozdě!

Boomer
12. 7. 2024 08:39
Ohodnotit příspěvek :
     

“Chtěl bych upřesnit, že nebombardujeme přistávací dráhy, protože ty krátery lze poměrně rychle obnovit. Ničíme sklady a dílny, které jsou nezbytné pro údržbu letadel.”

.. tak tohle možná bude zajímat Milana ze Zahrady Čech, na toto téma jsme se nedávno střetli, on se považuje za “kovaného odborníka” na tyhle věci, dva roky dělal na dráze jeřábníka, tudíž o dopravních stavbách ví absolutně všechno, i když teda statické a dynamické výpočty mu zrovna nejdou, ale doučit by se to mohl, to zas jo. Až se vyspinká.
A může začít třeba tady, takový jednoduchý a snadno pochopitelný úvod do problematiky: https://dspace.cvut.cz/bitstream/handle/10467/63975/F6-DP-2015-Gargulak-Jan-Diplomova%20prace%20-%20Jan%20Gargulak.pdf
…………………..
Boomer
 7. 7. 2024 09:50 Odpovědět  Milan ze Zahrady Čech
..dráhu lze opravit velmi snadno, tudy vesta nevede. Rozbít musíš technické zázemí, servisní vybavení, poměr hodin provozní údržby na jednu hodinu letu bojového letounu je zdrcující, nejde to dělat na trávníku pod plachtou a nedokáže to narychlo zaučená rychlokvaška z ulice.
;o)))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
13. 7. 2024 01:12
Odpovědět  Boomer

Hahaha! Tak jsem díky tobě opět vyhrál šušně. Když jsem si ten článek totiž přečetl, tak jsem se roztlemil a vsadil se sám se sebou, že sichr naskočíš. A takyže jo.

Takže vojensko-politický expert, bývalý důstojník amerických ozbrojených sil Stanislav Krapivnik, je dle tebe machr v geotechnice, to jest má v malíku  geologii, hydrogeologii, mechaniku zemin a hornin, jakož i zakládání staveb a podzemní stavitelství? Sem nevěděl že ušácký vojensko-politický experti maj až tak hluboký znalosti. To za a)
za b) co je dle tebe “rychle a snadno”? Specifikuj časový horizont, protože o tom to je.
za c) až, a zda-li, začnou efky startovat z banderských letišt, pak teprve si můžeme pobublat a těch “rychlých a snadných” opravách. Protože teprve potom jim tam začnou zčistajasna naskakovat “rychle a snadno” opravitelné krátery, protože, za
za d) dráhy nechal méda dle mého nepoškozené proto, že to je součástí válečné lsti.
Už se těším na tu legrandu, až Méda na ranvej ob den šoupne dvě tři bombišty, jak budou ty kráterky snadno opravovat.
Trvám na tom co jsem napsal. Nově i na tom, že Krapivník ví o geotechnice stejný howno, jako ty.
Opakuji – řeč je o snadných opravách – ne o tom,

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
13. 7. 2024 01:38

co do našeho sporu invére podsouváš. Snadná a rychlá oprava !!! – ne stavba, at už ranveje či vozovky!
Ale chápu, že jako socialisteckej bílej límeček (a známky do červenej knížky, lepils?) a kapitalistickej restituent – hele, nechtěl bys napsat dílko: “Kterak se stát kapitalistou?” – můžeš mít v praktických znalostech, aniž bys měl haldu příruček a tabulek s rovnicemi, jisté mezery.
Jo, a co má společnýho at už s opravou ranveje, nebo silnice, ten odkaz mimo mísu? Dle tebe se týká oprav? Ne staveb, ale oprav! On je v tom totiž rozdíl.
Koukám, že z toho pindouroměření už začínáš blbnout.

P.S. Jo, a pro pořádek – snadná a rychlá oprava nesmí přesáhnout 24 hodin! To je to, oč jsem z tebou ve sporu. Ne tři dny – i když i to by byl fofr -, natož týden! Pak už to není “snadno a rychle”. Nebo máte, s panem politicko-vojenským expertem, představu, že méda bácne na ranvej pár bombiček a válka si zatím budei točit palci mlejnek a počká, až to za tejden “snadno a rychle” opravej? Taková jako letecká válka na pokračování, že by to byla. To jen abychom si rozuměli.
Ale jinak se mi moc líbí, že Kaprivnik zná důvod, proč nebombardují letiště. Asi mu ho Rembovič či Putin špitnul

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
13. 7. 2024 02:23

;o)))))))))))))))))))) 😛

Ono se mi to tam už nevešlo

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
13. 7. 2024 09:54

.. žádná škoda, nakecal jsi toho o ničem i tak dost. Každá armáda má svoje ženijní jednotky, každá armáda má vybavení, každá armáda má vždy v dodávkách čehokoli přednost před civilním sektorem.
Jeřábník na dráze, co je chytřejší bývalý voják z povolání, chytřejší než zbytek světa, a když mu docházejí chabé argumenty, začne kušnit o známkách do rudých knížek. Není divu, že si s tebou referenti StB tak rádi dobře rozuměli…

Boomer
13. 7. 2024 10:00
Odpovědět  Boomer

.. a měli s tebou jediný problém.. museli tě často přesouvat z lágru na lágr, všude tě brzo prokoukli, díky tvojí žvanivosti…

13. 7. 2024 14:40
Odpovědět  Boomer

Keců okolo hafo a úkroků bokem ještě víc, ale jasná a stručná odpověd na konkrétní otázku, jak dlouho, kolik hodin, dle tebe trvá “snadná a rychlá oprava” opět, jak je tvým zvykem, když o něčem nemáš ánunk, v nedohlednu.
Já jsem s tebou snad ve při, ohledně ženijních jednotek? To musím kvůlivá tobě specifikovat kdo by je opravoval (kdo jiný než ženisti?), ačkoli to nemá s předmětem sporu – době trvání “snadných a rychlých oprav” – nic společného?
Takže otázku, vzhledem k tvému speciálnímu vnímání, specifikuji:
Jak dlouho dle tebe trvá ženistům “snadná a rychlá oprava” jednoho dvacet metrů hlubokého kráteru na ranveji? Jednoho!
A jak dlouho “snadná a rychlá oprava” šesti až osmi kráterů, kteréhožto počtu se týkala má úvaha na počátku našeho sporu?

P.S. Jistěže mám v některých oblastech, týkajících se civilních záležitostí, větší znalosti a zkušenosti, než vojáci z povolání – co je na tom divného? Proč si myslíš, že když přijdou na přetřes různé vojenské technikálie, nemontuju se do toho, ale držím pysk? Protože já zase vím howno o těchto věcech. A? To je normální, ne? To jen ty máš cukání pumpovat si ego za každou cenu i v oborech, o kterých víš howno..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
13. 7. 2024 15:29

P.S. Někdo začne při absenci argumentace kušnit o jeřábnících, případně o brzdě v helikoptéře, jiný mu ty juvenilní ubohosti vrátí slabomyslností na stejné úrovni – to jest rudou knížkou a lepením známek. Naprosto rovnocenná půjčka za oplátku, řekl bych.
Ale s tím referentem STB se ti to móc povedlo. Akorát že ne referenti, ale jeden referent co mě vyfásnul na pendrek. Inu, nebyli všichni swině.
Kdes sebral, že jsem dělal jeřábníka JEN na dráze a JEN jeřábníka, případně JEN zedníka? To bys mě hrubě podcenil. Co vím, vím, anžto jsem ve více oborech znalosti a zkušenosti získal, anžto jsem učenlivej, o čem nevím ničehož nic, o tom nekušním, anžto nemůžu vědět všechno.
Tak co, lepils ty známky, lepils, než došlo k proměně soudruha v restitučního kapitálistu? Nebo jsi jen držel hubu a krok a křídla ti narostla, až když jsi dostal k užívání co tví předkové nashromáždili? A s křídly aj patent na vševědoucnost jsi získal?
To je argumenentace co? Nicméně na úrovni, kterous sem ty – ne já – vnesl. Tož vraťme se na slušnou úroveň:
Dostanu odpověd na své dvě, výše položené, chabě argumentační otázky, stran rychlosti a snadnosti oprav kráterů na ranveji?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
14. 7. 2024 01:29

Právě se mi, jaks tu lkal, že chabá argumentace, udělalo želé, tak tě potěším, a tu chabotu ti drobátko podšprajcuju.

Takže je tu kráter o hloubce 20 metrů, čiže doura ve tvaru kužele (to upřesnuji proto, abys, rač prominout, při svém vzdělání pochopil, proč napřed vleze do kráteru jen jeden maník). A hurá na “rychlou a snadnou” opravu. Začínáme.
Do kráteru vleze maník – jeden, že jich tam víc, aniž by si navzájem vyrazili zuby, jak jsem už uvedl, nevleze – s krumpáčem či motykou (doporučuji obojí, ale taky může ty krámy dolů hodit) a spustí za ním pěch. Pěch proto, že vibrační válec tam ještě jaksi nevleze. Maník sesekne krumpáčem do verikální roviny výbuchem narušené okraje kráteru do hloubky původní, zhutněné, nenarušené zeminy, do výšky cca 30 cm, pak zarovná spodek do horizontální roviny, a pěchem to zdusá. Maník ustoupí stranou.
Do kráteru je vpravena – způsob nechám na tobě – zemina, a to v takovém množství, aby na dně po rozhrnutí (zarovnání) vytvořila vrstvu 25 až 30 cm. Maník zeminu rozhrne, čapne pěch, a pustí se díla. Zdusá vrstvu zeminy, pak sesekne krumpáčem do verikální roviny výbuchem narušené okraje kráteru do hloubky původní… – viz výše

14. 7. 2024 01:31

-, pak skopaný matroš rozhrne, ustoupí stranou, a do kráteru je vpravena další zemina, a to v takovém množství, aby na dně po jejím rozhrnutí… – viz výše.
No a jak tak maník postupně vrství a dusá, leze zároven nahoru a už se tam vejdou dva maníci, a jak postupně vrství a dusají, už se tam vejdou tři maníci, pak se tam už vleze i malej vibrační válec – ale bacha! okraje kráteru k sesekané vertikále se musí dusat pěchem, bo válcem nelze – pak se tam už vleze větší vibrák, a jak tak vrství a dusají a lezou postupně nahoru zas se tam vleze o maníka víc no atd. atd.
A hurá, hotovo! Poté, co takto navrstvili a zdusali cca 70 vrstev, už je možno dokončit i zbytek – to jest snadno a rychle zarovnat s nepoškozenou stávající ranvejí bývalý kráter betonem, asfaltem, asfaltobetonem atd..
No a ted si vezmi nějaké tabulky a vzorce a vůbec všechno bez čeho se neobejdeš a můžeš začít počítat hezky vrstvu po vrstvě kolikže času zabere sesekání narušených okrajů kráteru, kolik času rozhrnunutí a zdusání matroše, v jaké výšce už mohou makat dva maníci, v jaké tři a čtyři atd. atd., v jaké si už mohou nechat spustit vibrační válec

14. 7. 2024 01:33

a tak vrstvu po vrstvě postupij nahoru a přidávej maníky a stroje na hutnění až k poslední, cca sedmdesáté vrstvě.

No a ted kolik času zabere ta poslední, závěrčná vrstva; tedy povrch ranveje. A znova počítej – za jak dlouho vyzraje beton? Ulehčím ti to – za 7 dnů ze 70ti %, plné vyzrálosti dosáhne za cca měsíc. Tak tam kydnem asfaltbetonovou záplatu, nó. Leč co když je původní ranvej betonová? Nebude to časem dělat neplechu? Pravda, ale až časem. To už vás maminko trápit nemusí, to už bude po válce.
Tak co, kolik času ti vychází, že zabrala ta “snadná a rychlá” oprava?
Ale třeba maj chocholové nějaké extra triky, když vykopali to Černý móře a z toho vykopanýho matroše navršili Kavkaz. Nebo vyšpekulovali nějakýho robota Emila, co ho spustěj dolů a za půl dne má fertik. Nebo víš co? Sežen si majl na Krapivnika, ten sichr bude znát nějakej jinej způsob, jak snadno a rychle opravit dvacetimetrovou douru na ranveji. Třeba na to už maj techniku, která ke mě, buranovi, ještě nepronikla. Jo, to je dobrej nápad. Jinak by to neříkal, když je tudleten vojensko-politickej expert.

14. 7. 2024 01:35

A ted zpět k tabulkám, vzorcům, rovnicím a kalkulačce. Začals s opravou a na potvoru začalo lejt. Jak ti ted vycházej ty počty?
Ajajajaj! A do toho slejváku ty kurvy šoupli dalích osm FABek! A v kráterech jsou rybníky! A stěny se sesouvaj! Ježíšmarjááá chči-je a chči-je už tejden! Na ranveji už je třicet rybníků!
Krapivník je vocas, ale na druhou stranu dobře že tu snadnou opravitelnost pustil do světa. Hádám, že to KoZa sežere a ještě se voblízne.
Takže tak.

Boomer
14. 7. 2024 15:43

.. všechny tyhle tvoje životní zkušenosti v práci s krumpáčem jsou k ničemu od okamžiku, kdy světlo světa spatřil stříkaný vláknobeton, používaný pro rychlou stabilizaci svahů, výkopů, stavebních jam, ražených štol, tunelů, atd. Trošku ti napovím otázkou: co získáš v okamžiku, kdy na stěny kráteru aplikuješ nástřik takové směsi?
A zbytek si dohledej, ale rychlejší bude zeptat se někoho, kdo s tím má zkušenosti.

Parta chlapů s krumpáči a pěchem, metoda z pravěku… ;o)))))))))
P.S.
.. a že tě mám rád, tak ještě další nápověda: skládání silových vektorů neležících v jedné přímce a jejich výslednice. A nezavař si závity, jo?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
14. 7. 2024 20:21
Odpovědět  Boomer

…všechny tyhle tvoje teoretické gúglové “znalosti” jsou ti k hownu, když praxí neomuckán, páč informace a znalosti nejsou jedno a totéž – natož znalosti podpořené zkušenostmi.
20m kráter není tunel, ani svah či výkop, proto stříkaný vláknobeton nepoužitelný, proto ho nezminoval. Ale dejme tomu že použitelný a že se stal zázrak a bandeři přestali krást a šmelit a že ušetříš čas za skopávání výbuchem narušených stěn kráteru.
A dál co ?!!
Zhutníš matroš jak, jakým způsobem ušetříš čas při hutnění sedmdesáti vrstev, čemuž ses úkrokem k vláknobetonu a krumpáči vyhnul? Pročpak?
Ale já vím proč – neznáš totiž nejnovější metody hutnění. Kdybys znal, kydnul bys to sem a prsil se, jak úžasný jsi vševěd a perlil o jeřábnících a vektorech a rovnicích a dalších rádoby zasvěcenostech a pumpoval si tak ego.
Takže dejme tomu, že nepoužiješ pravěkou, leč osvědčenou a na vybavení nenáročnou metodu, ale použiješ nejnovější stroje a způsoby (str.3-6, část 20) – https://www.zakladani.cz/images/Casopis_PDF_2018/ZS_02_2018_WEB_K.pdf – a že banderženisti stroje nezašmelili a mají je v dostatečném množtví – protože v případě bombardování ne jeden, ale vícero kráterů – k dipozici. 

14. 7. 2024 20:23

A ted šupky hupky ke kalkulačce, rovnicím, tabulkám a gúglu. Tak co, kolik času ti zabere “snadná a rychlá oprava” jednoho kráteru za použití zpevnění stěn vláknobetonem a nejnovějších způsobů hutnění?
A kolik při osmi kráterech, o kterých byla řeč na počátku našeho pindouroměření?
A kolik když leje, stěny se rozmočí, a kráterů je už třicet? A nezapomen na poslední vrstvu; vlastní povrch dráhy!
Opakuji – za jak dlouho “snadno a rychle” opravíš kráter pomocí posledních výdobytků techniky, na které jsem tě upozornil, páč se mi udělalo želé při představě, kterak si při hledání zasvěcených gúglznalostí, vektorů a rovnic, zavaříš závity i počítač? A když jich je osm? A když leje, stěny se rozmočí, a kráterů je třicet? Tož do toho.
Hádám, že ti vyjde, že není problém zmáknout hafo kráterů za 24 hodin, páč banderženisti mají k dispozici všechny poslední výdobytky techniky v ohromujícím množství při ruce. A že nebude pršet. ;o))))
P.S. Tak co, povyrost ti pindour, povyrost? Jestli ne, nezoufej – strč do úlu a zabouchej

Joe Arp
13. 7. 2024 19:17

Dobrou chuť, chlapce vykvetlého v záhonu narcisů už někteří, nějaký pátek známe.

Slovan
13. 7. 2024 20:19
Odpovědět  Joe Arp

Já mu do toho nekrafu, ale divím se, že on se diví, že jak se do lesa volalo, tak se pak ucho utrhlo na ledu, a pak sám do ní padá. Jako žeby já nebyl dosti odstrašující případ, jak se podá prst a seberou vám celou nohu. Ale zase je to lepší program než v ČT. 🤣🤣

Joe Arp
14. 7. 2024 10:28
Odpovědět  Slovan

Pavle ona možnost odborně si pokafrat je lákavá a stojí leckomu asi za to, nechat si nadávat do estébáků a proto tu “dobrou chuť”. Čauky barde.

Frank1 -
12. 7. 2024 09:15
Ohodnotit příspěvek :
     

Naprosto spravna dedukce. USA maji asi 800 zakladen rozesetych po svete. Budou snadnym tercem pro rakety okolnich spojencu Ruska a Ciny. Nejsou a ani nemohou byt spolehlive chraneny PVO. Dosud se tam citili US vojaci v bezpeci. Tam je treba zacit. V Syrii jeste stale kradou ropu.
Dalsi paka je pouziti dobrovolcu, t.j.zoldaku z Ciny, z Iranu na Ukrajine. Ty je nutne takto deklarovat jako zoldnere jako to dela zapad. Rusko se musi jeste od neho hodne ucit!
Mala pocetni jednotka Cinanu v Belorusku vyvola na zapade pouze usmevy.

Spam orinoko
12. 7. 2024 12:37
Odpovědět  Frank1 -

Nemusí se to deklarovat. Úplně postačí ostré nasazení s pravidelnou rotaci. Jak na cvičišti, tak v zákopech a za kniplem.
Alzak snad doteď nepochopil, že Halič plní funkci ostrého polygonu. Jakpak se daří fialovým investicím do kyjevského bytového fondu. Zdraví Burisma.

Mik
12. 7. 2024 16:45
Odpovědět  Frank1 -

Nejde o to že se jedná jen o malé jednotky, ať už čínské nebo korejské, jde o získání skutečných bojových zkušenosti. Ty se výcvikem jen smuluji. O předávání zkušenosti dal, k vytváření velitelskycch struktur.

12. 7. 2024 10:49
Ohodnotit příspěvek :
     

Velice chytré, Ve Vietnamu to dělali taky tak: letiště a posádky US army nebyly umístěny na území Jižního Vietnamu (za který tak horlivě bojovali), ale za kopcem v Thajsku. A tam by si nikdo neodvážil bombardovat. A tak posádky byli(y) v suchu a přes weekend si odskočili(y) do Bangkoku se “zotavit”…

Slovák
12. 7. 2024 23:13
Ohodnotit příspěvek :
     

Všetko židozednářské odrby…Chystajú nukleárnu WW3, a Rusko sa hrá na negramotného…Pritom viem že to potrvá asi 2 hodiny a zničí Západ, no nebude víťazov k Velkolepím oslavám a ani hrobárov aby nás zahrabali…A vy im to žeriete aj s navijákom ( tie ich politické hry a odrby)..

All
13. 7. 2024 06:34
Odpovědět  Slovák

Tak,židozednářské způsoby a ještě bych přidal i jezujitské,pospolu s těma parchantama z evropských královských rodů.Tahle sebranka si hraje na ovladání světa a lidé jim to stále dokola žerou a žerou.Klidně se od nich nechali vakcinovat a ukázali jak jsou neustále nevzdělaní a hloupí,z naprosté lenosti,neschopnosti samostudia a použivání vlastního rozumu ,namísto drbů,klepů a pomluv mezi sebou, cpaní se podhozeným žrádlem před zfašizovanou TV a pak klidně zase volí politiky,co nejsou nic jiného než zločinci a zločinecké organizace.Zase na to doplatí,tyhle většinové ovce,které si vůbec nic neuvědomují,ani sama sebe.Jsou lehce ovladatelní dokola opakovanými způsoby židozednářů,jezujitů a politických gaunerů a zase na to doplatíme a zase to došlo až tak,že jsme na počátku války a sebezničení.K tomuto se ještě přidává příroda,jen naprostý blb nic nevidí a skáče zlu z EU i na kravské prdy,vrchol pitomosti.

emil
25. 7. 2024 17:07
Ohodnotit příspěvek :
     

V roce 1994 podepsala Ruská federace, Ukrajina a Spojené státy americké tzv. Budapešťské memorandum, ve kterém Rusko garantovalo bezpečnost a územní celistvost Ukrajiny výměnou za to, že Ukrajina se vzdá svého jaderného arzenálu, který zdědila po rozpadu Sovětského svazu.

Klíčové body Budapešťského memoranda:

– Rusko, USA a Velká Británie se zavazují respektovat nezávislost, suverenitu a existující hranice Ukrajiny.
– Zavazují se zdržet se hrozby silou nebo jejího použití proti územní celistvosti nebo politické nezávislosti Ukrajiny.
– Zavazují se, že žádná z nich nebude používat ekonomický nátlak k ovlivňování rozhodnutí Ukrajiny.
– Rusko, USA a Velká Británie potvrzují své závazky vůči Ukrajině podle Memoranda o porozumění z roku 1994 týkajícího se záruky bezpečnosti Ukrajiny v souvislosti s jejím přistoupením ke Smlouvě o nešíření jaderných zbraní.

Plné znění Budapešťského memoranda je k dispozici zde:
https://treaties.un.org/doc/Publication/UNTS/Volume%203007/Part/volume-3007-I-52241.pdf

Administrátor
P.A.Semi
25. 7. 2024 20:08
Odpovědět  emil

Zelenský se v únoru 2022 na Mnichovské konferenci chvástal, že si začnou vyrábět (nebo obstarávat?) jaderné zbraně…Čímž to memorandum zrušil…

https://www.voltairenet.org/article216161.html
“… February 2022 … On the evening of the 18th, the annual meeting of Nato elites, the “Munich Security Conference“, began. One of the most prominent guests was Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy. On the 19th, he took the floor and declared that his country had ambitions to acquire nuclear weapons against Russia. On the 20th, the Duma was in turmoil in Moscow and voted a motion asking President Putin to recognize the two Donbass republics as independent, which he did in a hurry on the evening of the 21st …”

K tomu připomeňme, že Ukrajina shromáždila statisíce vojáků u hranic Donbasu a 17.2.2022 začala opětovně ostřelovat Doněck, čímž současnou fázi války vyprovokovali…

πα½