Protože lidé zaútočí na toaletní papír
Spěch na nákup střelných zbraní a toaletního papíru se stal ve Spojených státech poněkud symbolem nouze Covid-19 . Známý web pro prodej zbraní „ ammo.com “ nedávno oznámil, že od konce února do začátku března se tržby zvýšily o 70%, zatímco podle FBI bylo v období od ledna do února 2020 vydáno 5,5 milionu povolení na nákup zbraní. The Los Angeles Times místo toho dal najevo, že mnoho Američanů koupilo během tohoto období svou první střelnou zbraň. Dlouhé fronty mimo obchody se zbraněmi, vytvořené ve spojení se vznikem krize Covid-19, navíc ukázaly jasný signál: v případě mimořádných událostí nebo pandemií upřednostňuje průměrný Američan být připraven na jakoukoli eventualitu.
V lednu 2020 zaznamenala státní policie Virginie v porovnání se stejným měsícem loňského roku 86% nárůst tzv. „Kontrol na pozadí“, což jsou kontroly na pozadí kupujících v rejstříku trestů . V Coloradu bylo v jednom týdnu provedeno 14 tisíc kontrol, což je dvojnásobek ve srovnání se stejném časovém obdobbbí v roce 2019. V Pennsylvánii se naopak počítačový systém, který se zabývá zpracováním „kontrol na pozadí“, stal haywire kvůli vysokému počet otázek. Major Gary Dance Pennsylvánský ředitel Státního policejního úřadu pro evidenci a identifikaci ilustroval, jak systém okamžité kontroly Pennsylvánie zaznamenal za jeden den (17. března) až 4 342 transakcí, zatímco ve stejný den loňského roku bylo zaznamenáno 1 359 transakcí.
Prodáváme nejen zbraně a střelivo (které jsou nyní v nedostatku), ale také neprůstřelné vesty, taktický materiál, pouzdra a bojové vesty s kapsami na zásobníky. Larry Hyatt, majitel „Hyatt Guns“ v Charlotte v Severní Karolíně, vysvětluje, že prodej se netýká jen brokovnic, ale zbraní sebeobrany. Nejen pistole, ale také útočné pušky AR-15. Hyatt dodal, že existuje také mnoho starších lidí, kteří se cítí zranitelní mezi zákazníky. Duch „starého divokého západu“ je pravděpodobně stále součástí DNA mnoha Američanů.
Nejen zbraně
Ve Spojených státech jsou také zbrojnice, které také dávají toaletní papír při každém nákupu zbraní, jako v případě „dračích zbraní“ v Colorado Springs; vše ilustrováno ve videu zveřejněném na kanálu YouTube : „rozdáváme tucet rolí toaletního papíru za každý nákup zbraní“, kompletní s účetem na přepážce.
Útok na toaletní papír je naproti tomu něco, co přesahuje hranice Spojených států, mimo jiné proto, protože k tomuto jevu došlo v různých zemích, jako je Kanada, Austrálie, Francie, Itálie, zatímco v Hongkongu ozbrojený gang dosáhl vrcholu, kdy ukradl 600 rolí toaletního papíru ze supermarketu, jak ilustruje Forbes .
Závod o tento produkt zůstává tajemstvím kolektivní psychiky. Věrohodné vysvětlení poskytla BBC Cathrine Jansson-Boyd, psycholožka a profesorka na Anglie Ruskin University, podle níž by to byla praktická reakce na úzkost, která dává spotřebitelům pocit, že mají situaci pod kontrolou. Pravděpodobně tento jev začal velmi jednoduchým způsobem, s některými lidmi, kteří si koupili některá balení jako zásobu; tito zákazníci byli zase napodobováni ostatními, produkt začal klesat na regálech supermarketů a odtud se mohl objevit útok na toaletní papír, Optická iluze nedostatku produktu může ve skutečnosti způsobit skutečný nedostatek, i když supermarkety a výrobci zajistili, že nehrozí nebezpečí vyčerpání. Police bez toaletních papírů má jistě větší dopad než u okurek nebo sušenek, aniž by samozřejmě zapomněli, že je stále základní nutností. Pak je zde aspekt mediální echo dané útoku na toaletní papír, který bude mít věrohodně vliv na tento jev.
Giovanni Giacalone https://bit.ly/2QQBv9V