politika

Přípravy na „vřelé přivítání“ F-16 jsou v plném proudu – ruský vojenský zpravodaj 

Letouny F -16 převedené na Ukrajinu budou s největší pravděpodobností ponechány na západní Ukrajině, kde jsou letiště vybavena železobetonovými úkryty, které byly vybudované v době SSSR pro případ jaderné války.

V rádiu KP to uvedl ruský vojenský zpravodaj Alexandr Koc, informuje PolitNavigator.

“Naše armáda se samozřejmě připravuje na to, že se tato letadla brzy objeví. Myslím si, že základnou nebude střední Ukrajina jako nyní, ale západní Ukrajina, konkrétně například letiště ve Starokonstantinově, které je vybaveno ještě sovětskými betonovými úkryty pro letadla.

Železobetonové konstrukce, hangáry, v Sovětském svazu věděli jak je stavět když se připravovali na jadernou válku, je velmi těžké na tyto bunkry působit. To znamená, že bude nutné je lovit (F -16) během zastávek a některých mezipřistání.

Proč k nám F-16 míří? Myslím, že jsou určeny k neutralizaci za prvé naší převahy ve vzduchu a zadruhé jsou do nich vkládány velké naděje pro boj s našimi letadly, která útočí na ukrajinské území klouzavou municí. F -16 budou plnit úkol určitých lovců našich stíhacích bombardérů Su-34,” řekl Koc.

Dodal, že ruští piloti netrpělivě čekají na vzdušné souboje.

“Bude to samozřejmě zajímavá bitva, souboj, protože od začátku Speciální vojenské operace existují takové statistiky, že ve vzdušných soubojích, a bylo jich víc, Ukrajinci nedosáhli jediného vítězství. Za tím je samozřejmě vysoká profesionalita našich pilotů, ale také samozřejmě technická převaha. A až se objeví F -16, tento bod technické převahy zmizí a bude zajímavější soutěž, na kterou piloti netrpělivě čekají. Všichni si chtějí nakreslit hvězdičku nebo letadélko – nebo něco za F -16,“ zdůraznil vojenský zpravodaj.

https://1url.cz/O1iGC

sdílet na

127 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Tom
6. 7. 2024 01:03
Ohodnotit příspěvek :
     

“Všichni si chtějí nakreslit hvězdičku nebo letadelko” – to teda padne barvy.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
6. 7. 2024 09:54
Odpovědět  Tom

…. bude zajímavější soutěž, na kterou piloti netrpělivě čekají. Všichni si chtějí nakreslit hvězdičku nebo letadélko – nebo něco za F -16,“ zdůraznil vojenský zpravodaj.
Vážně? Opravdu “piloti netrpělivě čekají“? Stojí ty hvězdičkjy či letadéka za takové riziko? Nebo to pan “vojenský zpravodaj” taky považuje za virtuální hru pro pobavení? Nudí se, sám v bezpečí? Nemá o čem psát? Málo mrtvol a málo zmrzarčených hrdinů?

zdendulka
6. 7. 2024 10:19
Odpovědět  Albi

ale Albi…. prosímtě…. chlapi mají myšlení jiné než ženy, třebaže propaganda LGBT tvrdí opak…. já věřím, že jsou kluci natěšení, jak jim to nandají a jak se předvedou, jak budou konečně moci plnou parou riskovat a ukázat co umějí… naprosto je chápu a držím jim palce, ať tu šanci dokáží plně využít….. Oni se stanou hrdiny, kteří to dokázali a o tom chlapská duše je…

katango
6. 7. 2024 10:53
Odpovědět  zdendulka

Souhlasím.

Albi
6. 7. 2024 12:06
Odpovědět  katango

To jako fakt???
Taky se ti zdá válka jako ohromná legrace nebo jako soutěž o zlatou medaili pro (přeživšího) vítěze? Případně jako ukázka techniky a pilotáže na leteckém dni?
Na nebi fiktivní souboj, dole nadšení diváci, popíjející pivo a tiopující vítěze?

katango
7. 7. 2024 10:34
Odpovědět  Albi

Bez ohledu na následky a traumata je válka jen největší pánská hra s nejvyššími sázkami.

Standa
8. 7. 2024 07:55
Odpovědět  katango

Až ti odvedou třeba vnuka do této,, pánské hry” budeš jistě natěšená tou sázkou!

Joe Arp
8. 7. 2024 08:13
Odpovědět  Standa

No vidíš kvokaj a kvokaj, sice blbosti, ale kvokaj! Možná, ale myslely (pokud) generály a politiky daleko za frontou.

zdendulka
7. 7. 2024 10:35
Odpovědět  Albi

Albi, nauč se číst napsané… já o žádné legraci nemluvím, já mluvím o nadšení mladých chlapů, kteří se toho velice mnoho naučili ,ale stále to nesměli uplatnit…. a teď se nabízí příležitost dokázat i sám sobě, že na to mám a dokážu to. A jestli ani tohle nechápeš, tak o chlapech nic nevíš… (a nemám na mysli maminčiny mazánky u počítačových her)

Markýza
8. 7. 2024 15:39
Odpovědět  Albi

Fakt, vždyť se mrkni do některých diskusí. Že to není legrace kohouti zjistí až v zákopech. Dokud tam nehnijou, můžou se natřásat.

Albi
6. 7. 2024 10:56
Odpovědět  zdendulka

Nejde o myšlení, jde o život.
A ani chlapská duše na tom nic nemění. Nepíšu o porážce, nepíšu o vítězství, píšu o mrtvých! Na obou stranách!

Budete oslavovat, pokud by v té válce hrdinně padl někdo z vašich blízkých? To co jste teď napsala, je jen pokrytectví – nás se to zatím netýká a Rusové jsou zvyklí, že?

zdendulka
7. 7. 2024 10:36
Odpovědět  Albi

Albi, drž se vařečky, tam ti bude líp…..

Standa
8. 7. 2024 07:59
Odpovědět  zdendulka

Snaž se projednou držet myšlení! Nějak ti plotny uniká ..asi nějaká duševní inkontinence! Ty máš tu vařečku zřemě zažranou v hlavě . Asi ti to od mládí neustále opakují!

Standa
8. 7. 2024 07:53
Odpovědět  zdendulka

Prd, hrdinů jsou plné hřbitovy!

6. 7. 2024 13:09
Odpovědět  Albi

Tak to se vsad že nekecá a že skutečně netrpělivě čekají. Nic ve zlým, ale pro tebe je mužskej svět a jeho “mužský myšlení” – ve kterém je krom jiného geneticky zakódovaná soutěživost – Terra incognita, vid?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
6. 7. 2024 16:27

Ne – myslela jsem tím, že takové nadšení nad těmi slovy (tedy diskutujících – ta poznámka v článku jistě byla míněna poněkud jinak) není na místě Jinak by vyzněl místo “netrpělivosti” třeba výraz “odhodlání”.

Fakt jste tady někdy trochu – dost – mimo, řekla bych takoví už otupělí, zvyklí na statistiku – 50 mrtvých nebo padesát tisíc – už v nich nikdo nevidíte bývalé živé lidi.

A srovnávat smrt ve válce se sportovní soutěží …. promiň, ale to už je doslova a do písmene opravdu chucpe!

zdendulka
7. 7. 2024 10:38
Odpovědět  Albi

no vidíš, chucpe…. amerikanismy chápeš…. aspoň něco….

Albi
8. 7. 2024 07:13
Odpovědět  zdendulka

Taky by ti nemělo dělat potíže vidět a chápat něco “vlasztní hlavou”, nejen se přidávat k řvoucímu davu.

Nic ve zlém, ale často se tu podobné “davové” nadšení objevuje.
A mimochodem – chucpe není amerikanismus.

Standa
8. 7. 2024 08:13
Odpovědět  Albi

Nemá smysl se s ní/m bavit, když neví , čí a co je to značení a z jakého jazyka! Je posedlá amerikou. Zde je něco, co ostatní chápou a jeden ne( zdendulka). Nechápe asi….ani…,, aspoň něco”…Je trapné, když je pro ní chucpe,, amerikazmus”! My tě chápeme ,, zdendulko”!!!

Standa
8. 7. 2024 08:04

Asi tak, jako ty by jsi se těšil do zákopu. Tvoje ,, mužské myšlení” by ti jistě dovolilo si z ješitnosti nechat utrhnout z plezíru nohu , že? Něco jsi se přece naučil. A v zákopech to uplatníš!
Podívej se na zahraniční žoldáky na Ukr.Přijeli na safary a hon na Rusy a po zjištění reality se pakovali rychle domů.

Standa
8. 7. 2024 08:07

Myslím, že ty jsi jeden z těch , kteří horují pro vojenské odvody v Česku a poslání rekrutů do horké války. Až ti tvůj ,, hrdina” přijede domů v papírové rakvičce budeš jistě na něj hrdý, že?

8. 7. 2024 13:40
Odpovědět  Standa

Ty myslíš?

Standa
8. 7. 2024 15:56

Vyjadřuješ se tak! Jsi pro ,,hrdiny” v protiruských zákopech!Pošli tam své vnuky!

8. 7. 2024 18:58
Odpovědět  Standa

Takže nemyslíš. To bys neplácal takové kraviny.

Tom
6. 7. 2024 14:09
Odpovědět  Albi

A tohle by vám Albi, náladu spravilo?
Doktor se sklání nad pacientkou a povídá: byla jste tři roky v kómatu a teď jste se právě probudila.
– Jééé, tak to budu mít kufry už na letišti.

Albi
6. 7. 2024 17:45
Odpovědět  Tom

No – nespravilo, ale jako vtip je to na jedničku! 🙂

Slovan
6. 7. 2024 07:45
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak US machýrci nezapomeňte si sebou vzíti toho Top Guna Tomáše, ať si poránu cvakne ten omlazující lekvar a o vám to ukáže. Ale bacha to bylo v hooniwůdu, tady to bude jiný scenář. Blíží se pomalu a jistě podzim, já vím, že až za čtyři měsíce, ale to uteče jako voda a začne to padat seshora dolů. Muším jen doufat, že mě to nespadne do zahrady, ale zase bych byl samé peníze. 😊

Jarek
6. 7. 2024 08:00
Odpovědět  Slovan

F-16 je staré a za ruskými letadly hodně technicky zaostalé letadlo.Navíc má spodní sání jedniného motoru, které ophrožuje motor pokud letadlo nestartuje z naprosto čisté dráhy.Takovou UK nemá.Ruská letadla navíc jsou schopna detekovat a zničit nepřítele na více než dvakrát větší vzdálenost ,takže F16 nemá šanci se ani přiblížit na svůj dosah raket k ruskému letadlu. Bude to hodně nerovný souboj a ruští
piloti se budou doslova bavit “střílením krocanů.”

Slovan
6. 7. 2024 08:19
Odpovědět  Jarek

Tak já se o to moc nezajímám, mám svých starostí dost, ale občas koukám na nějaké video a rusové jsou šílenci, co dovedou s letadly. I my máme špičkové letce, asi třikrát jsem byl v Plasých na leteckém dni a celkem paráda, moc se mě to líbilo.

Pavel z Moravy.
6. 7. 2024 09:30
Odpovědět  Slovan

To je nádhera, ruští kluci se na ty souboje dokonce těší. A já se těším až škůdci zemští vyvěsí bílou vlajku a Foldyna nám bude dělat ministra vnitra. To by bylo řevu mezi libtardy.

delnas
6. 7. 2024 20:27
Odpovědět  Slovan

Jasny, rozumny nazor,…… spickovi letci se najdou i na druhe strane…ale myslim, ze pokud se jim s F 16….mimochodem jsou to stare krapy….podari neco jako nedavno v Sevastopolu, tak odpoved je jiz pripravena…
Tak jako amici srovnali Hirosimu a Nagasaky tak tentokrat druha strana se stejnym umyslem””( aby se zabranilo zbytecnym ztratam zivotu”)…..

Poslou male “”nuke”” na srovnani polskeho letiste Rzesowa a rumunsko-USa zakladny steelbond…..ci jine cile…
a najednou se vsichni uklidni….vitezove to znovu rozdeli a budeme mit dalsich 80 let prosperity a klidneho zivota…..

Kdyz posloucham Prognostiky… tak to vypada, ze novy rok oslavime jiz v klidu.
K tomu nam dopomahej buh a V.V.PUTIN…amen

Vaska
6. 7. 2024 19:46
Odpovědět  Jarek

v roce 2022 udělali Rusové světovej rekord – sestřelili banderovcům SU-24 na vzdálenost 216 km raketou vzduch – vzduch

Tom
6. 7. 2024 10:10
Odpovědět  Slovan

Myslím si, že ti ukrajinští piloti se zbytečně dlouho učí věci, které nikdy nepoužijí. Úplně stačí umět obstojně odstartovat a bravurně katapultovat.

zdendulka
6. 7. 2024 10:27
Odpovědět  Tom

vždyť oni Ukrové dobře vědí, že budou válčit v trakařích proti vzdušným štikám……

Max
6. 7. 2024 13:28
Odpovědět  Tom

A jsi si jistý, že v těch letadlech budou sedět Ukrajinci?

Tom
6. 7. 2024 13:56
Odpovědět  Max

téměř jistý.

Albi
6. 7. 2024 17:51
Odpovědět  Tom

Myslíte, že jich mají dost? A pokud ano – mají dostatečný výcvik a ještě k tomu i zkušeností v boji?
Ono to až tak jednoduché není, jak tu někdo psal, že stačí umět odstartovat a přistát.

Tom
6. 7. 2024 18:59
Odpovědět  Albi

De o to Albi, že kdyby se prokázalo při sestřelení, že to byl pilot NATO, Tak se domnívám, že NATO by mělo vážný problém. A navíc to nejsou špičková letadla, tak pochybuju, že by riskovali ztrátu pilota. Ale samozřejmě je to jen můj pohled laika, tak to tak berte.

Albi
6. 7. 2024 19:38
Odpovědět  Tom

Dobře, to beru. 🙂

me2d44
7. 7. 2024 08:47
Odpovědět  Tom

Nechci Vám brát iluze, ale obstojně přistát, nebo odstartovat – s F-16 není žádná sranda. Díky jejich nízko položenému sání Rusům stačí zasypat startovací a přistávací plochy několika pytly připínáčků – a co bude chtít přistát, nebo startovat je k nepoužití i bez drahých raket země-vzduch, nebo vzduch vzduch. A plocha může být následně použita k vzletu/přistání jinak koncipovaných ruských letadel. Naco hned všechno ničit?

Boomer
7. 7. 2024 09:21
Odpovědět  me2d44

.. kouknou, voni jeden medvěde, a viděli voni někdy takovou pneumatiku vod letadla zblízka? Dovedou si představit, jakým teplotám je vystavena při letu v mnohakilometrových výškách, a jak je namáhaná hlavně při přistání, jak dostává tím vším na pr*el a tudíž jak asi musí být odolná?! To nepropíchnete nožem, natož připínáčkem…
A ranvej čistí speciální stroje, takže zasypání “pytly připínáčků” je pouze vlhký sen.

Tohle je stopa pneumatiky letadla na povrchu dráhy:
comment image?fl=cro,0,0,1920,1080%7Cres,1200,,1%7Cwebp,75

Standa
7. 7. 2024 09:39
Odpovědět  Boomer

Nechci ti do toho házet vidle, ale podívej se na Concorde. Jedna prasklá vedle druhé, jednou úlomky pneumatiky rozbily palivové nádrže, podruhé motory atd.Nějaká upadlá planžeta na dráze propíchla pneu a tak různě.

Boomer
7. 7. 2024 12:38
Odpovědět  Standa

..konstruktéři letecké techniky se dokáží poučit ze svých chyb, jsou k tomu totiž nuceni. Denně zemřou tisíce lidí na silnicích, ale nedělá se kolem toho takový humbuk, jako u leteckých havárií, kde ovšem jedním rázem umírají desítky a stovky…

katango
7. 7. 2024 10:36
Odpovědět  Boomer

Nemyslel on spíš to, že připínáčky budou nasáty do motorů?

me2d44
7. 7. 2024 11:53
Odpovědět  katango

Bingo! Ale některým stačí vytrhnout z kontextu jedno slovo – a přehlédnou zmínku o nízko položeném sání F-16 (aa nemusí jít o připíníčky – americkým stíhačkám udělá problém i rozsypaný štěrk…)

Boomer
7. 7. 2024 12:57
Odpovědět  me2d44

.. ale prdlajs, proti drobným předmětům o velikosti připínáčku jsou letecké motory celkem dobře chráněny.
Letoun F-16 je osazen motorem F100-PW-229, kdo se ráčí obtěžovat dohledat si specifikaci toho motoru, bude už na začátku postaven před definici, že jde o motor dvouproudový. A kdo se nad tím zahloubá až natolik, aby si našel podrobnější údaje o konstrukci dvouproudového motoru, včetně nějaké animace jeho činnosti, mohl a měl by také na první dobrou pochopit, co s případně nasátým připínáčkem provede axiální dmychadlo ve vstupní části motoru. Medvědovi napovím.. odstředivka!!!!
A právě pro tuto vlastnost je dvouproud používán také u dopravních letadel, u nichž jsou motory “zavěšeny proklatě nízko”.Cokoli, co není ruské, nemusí být zákonitě blbé, kdo takhle uvažuje, dopouští se stejné chyby, jako ti, kdož v opačném gardu považují ruského člověka za pologramotu, věčně ožralého ze samohonky.

Jako voják ZVS jsem byl proslaven větou, často pronášenou ve sporných situacích směrem k některým tzv. důstojníkům.. soudruhu, my nejsme blbci, jsme prostě jen vojáci!

Jarek
7. 7. 2024 15:46
Odpovědět  Boomer

No zkušenosti a statisky havarií říkají něco jiného. Ono totiž vůbec většina
US krámů byla konstruována pro létání nad mořam a starty z letadlových lodí , protože jsou v naprosté většině používány pro jejich teroristické útoky.
Proto i jejich vrtulníky padají všude kde jsou používány nad pouštními a prašnými oblastmi. Ty krámy nutně musí být umístěny v blízkosti svých potenciálních cílů, protože mají i mizerný dolet a proto letadlové lodě a základny mimo USA. Ostatně letadlové lodě jsou dalším zastaralý krám ,
bez šance v moderní válce, a jsou jen hodně drahým a snadným cílem, proto jak něco začne létat , okymžitě mažou pryč. Byli konstruovány pro terorismus proti malým státům ,bez adekvátní obrany. A F16 mají také malý dosah radarů a také proti ruským střelám vzduch-vzduch mizerný dostřel svých.Proto s ruskými letadly nemají šanci.

Boomer
7. 7. 2024 17:43
Odpovědět  Jarek

.. no, zkušenosti taky říkají, že z chybných premis vám vyjdou také chybné závěry. F-16 nebyla konstruována pro použití na letadlových lodích.. tudíž nevíte, o čem píšete. Předpokládám tedy, že o rozdílech, požadavcích, výhodách/nevýhodách radiálního nebo axiálního, nota bene dvouproudového motoru, víte kulové.
F-16 létá v mnoha armádách, létá kupříkladu v Izraeli, Turecku, Maroku, Ománu, Iráku etc., a létá stejně dobře jako mnoho dalších typů. Ve srovnání s novými mašinami, kupříkladu na ruské straně, je ovšem morálně zastaralá, rozhodně to ale není outsider. Západ se hodlá elegantně zbavit starých verzí, pro podřadné členy NATO jsou už připraveny náhrady ve formě modernizovaných tzv. blocků.

Rozhodně to nebude snadný soupeř, ale prozatím vždy zvítězila ta strana, která dokázala svým lidem a strojům poskytnout lepší podmínky, lepší podporu, dostatečné doplnění ztrát…

Jarek
7. 7. 2024 19:29
Odpovědět  Boomer

No je třeba číst pozorně. Napsal jsem,že většina těch US krámů,které se technicky nemůžou rovnat se srovnatelnými typy ruskými,čínskými a dalších zemí i západních byla konstruována pro užití v jejích terosristických akcích na krátkou vzdálenost,tedy z lodí a základen kterých mají po světě téměř tisíc.F16 nejmenuji.Sohlasím,že F16 je ve výzbroji více armád ale právě i to je důvodem,proč se těchto zastaralých letadel ze 70-tých let,celkem
ochotně zbavují na “rady” USA,které jim okamžite náhradoun nabízí
další krámy k prodeji, příkladě to nelétadlo F35. Většina těchto krámů jak je obecně známo které má ve výzboji USAF je neschopných provozu a provoz těch ještě schopných je tak drahý,že mají zakázáno létat. Katastrofálně zadlužené USA přes to
že mají největší rozpočet na armádu na světě ,na to prostě nemají.
Proto je tak nabízí nhlupákůmn ve vládách “kolektivního západu” a
některé blbky ve funkcích jim na to i skočily.
F16 je nebezpečné a eskalaci v konfliktu přinášející ne proto,že je dobré . Těmi se nemůže mnohem modernějším ruským a dalším vůbec rovnat. Ale je možným nosičem jaderných zbraní. Což znamená okamžitou likvidaci.

Boomer
8. 7. 2024 09:11
Odpovědět  Jarek

..je třeba o technických záležitostech psát na úrovni aspoň základních znalostí, jinak se ocitáte v pozici pouhého propagandisty, který chválí jen to svoje a na protivníka flusá.
Já se přidržuji problematiky F-16, vy už jste někde jinde, ani sám nevíte kde.
Tož zas někdy, jo? Ale v žádném případě o paličkování vamberecké krajky, o tom nevím zhola nic…

Joe Arp
8. 7. 2024 22:29
Odpovědět  Boomer

Kecáš, doma paličkuješ Suchoprde.

zdendulka
7. 7. 2024 10:45
Odpovědět  Boomer

Dráhu pro ty americké zákraky je třeba ZAMETAT , motory nesmějí nasát ani písek nebo prach.

Boomer
7. 7. 2024 13:13
Odpovědět  zdendulka

.. nevíte, o čem píšete, ale názor máte, to jo! Písek nebo nebo prach je smrtí každého spalovacího motoru, a proudového obzvláště, i Rusové před ním chrání svoji techniku, provozovanou v extrémních podmínkách, mají zkušenosti z Afghánistánu, Sýrie a odjinud, kde byla jejich technika používána.
Což ovšem není prostředí vaší kuchyně, tam se držte, tam to znáte…

No, a pokud už máte umyto nádobí, koukněte na tohle: Mi 24 s dodatečně montovanými odlučovači částic na vstupech sacích kanálů:
https://th.bing.com/th/id/OIP.1JV7XhR86R2eakPk0cJ_BAHaEo?pid=ImgDet&w=474&h=296&rs=1

Albi
8. 7. 2024 07:33
Odpovědět  Boomer

No – mohu vám s klidným svědomím napsat, že tím laciným výpadem proti Zdendulce, jste si nijak neposloiužil, pane vševědoucí. Naopak.
Ten, kdo něco o daných problémech ví, si nepotřebuje dodávat “odbornosti” takovým způsobem.

Boomer
8. 7. 2024 09:13
Odpovědět  Albi

..já zase s klidným svědomím tvrdím, že ten kdo o daných problémech neví nic, a přesto/proto k nim píše nesmysly, si neposlouží o nic více…

Albi
8. 7. 2024 13:05
Odpovědět  Boomer

Já tím myslela vás.
Skutečný odborník se pozná podle toho, že předá-li nějakou informaci ze svých znalostí jinému, nijak tím o svou pověst nepřijde a proto se nepotřebuje uchylovat k takovým laciným “podpásovkám”.

Boomer
8. 7. 2024 22:23
Odpovědět  Albi

.. na odborné informace mnozí zdejší diskutující se*ou, nedokáží si je sami najít, a když jim je někdo nabídne, vrší pitomosti jednu přes druho, jen aby zakryli svoji neznalost. Zdendulka ví o leteckých motorech ho*no, ale bude neustále omílat tu svoji mantru o zametené ranveji…

Joe Arp
8. 7. 2024 22:32
Odpovědět  Boomer

Tak, tak serem, chleba levnější nebude, ranveji!

Jarek
8. 7. 2024 17:44
Odpovědět  Albi

On je Boomer zřejmě utajená zapšklá stará pana Černochová , nebo minimálně disponuje jejími znalostmi o letadlech.

Boomer
8. 7. 2024 22:24
Odpovědět  Jarek

.. no a ty jsi další z řady debilů, kteří neví o ničem nic, ale ví kdo a co jsem… ;o)))))
Tak se opatruj, Jájínku…

Jarek
9. 7. 2024 08:53
Odpovědět  Boomer

Trefa ,co ? Pištíš jak potkan.

Jarek
7. 7. 2024 15:30
Odpovědět  Boomer

Medvěde, me2d44 vůbec neměl na mysli těmi připínáčky propíchnout těm starým krámům F16 pneu. Měl na mysli, jejich obrovskou nevýhodu, kdy toto letadlo má spodní sání do svého jedinného motoru,které zvedne z plocvhy jakékoliv smětí a to
spolehlivě zničí motor. Tenhle krám vyžaduje naprosto čistou a umetenou a vysátou
startovací plochu. A tu UK nemají ani náhodou. Ostatně plochu pro starty letadel už nemají vůbec ,sotva tak pro vrtulníky.

Frank1 -
6. 7. 2024 08:34
Ohodnotit příspěvek :
     

Zase profituje nepritel Ruska ze zarizeni betonovych krytu, ktere tam vybudoval SSSR. Rusko i tak financuje obe strany konfliktu, protoze KoZa dal vynosy zabavenych ruskych aktiv Ukrajine.

Frank1 -
6. 7. 2024 08:35
Ohodnotit příspěvek :
     

Nebojte se, ti ptaci ze 70 let pujdou k zemi. Je to posledni vyber fasistu proti Rusku. Zbavi se zastaralych letadel a reknou, ze pomahaji Ukrajine.

Antonín Körber
6. 7. 2024 09:39
Odpovědět  Frank1 -

..a zase tolik těch F 16 nemají,…no,to bude zase ostudy!!!…a co potom?,Rusko nás osvobodilo?..volové..

Albi
6. 7. 2024 10:01
Odpovědět  Antonín Körber

Oni to totiž dělali a dodnes dělají nám k pobavení. Však vidíte, jak se tím tady většina baví. Ti piloti a jejich rodiny jsou až na posledním místě, pokud si vůbec uvědomují, že nějaké mají.
Ovšem “naši” synové, bratři nebo kamarádi – to by bylo něco jiného!

Pavel z Moravy.
6. 7. 2024 10:34
Odpovědět  Albi

Albi, omluv moji troufalost, ale naši synové, bratři a kamarádi tomu všemu nadšeně pomáhají svým nezájmem. Ti mají v hlavě jediné, jíst, pít, souložit a užívat si. Snad si nemyslíš, že někoho z nich zajímá či zajímalo jak si žijí či žili jejich vrstevníci na Donbase, Luhansku a jinde pod odstřelováním bandernacistů i když se to k nim doneslo. Myslíš, že je zajímá jak si žijí chudí lidé jinde na planetě a jaké mají problémy? Vždyť je ani nezajímá, jak si žijí určití lidé doma. A teď ještě velká část z nich podporuje tuto bratrovražednou válku na Ukrajině a nadšeně hýká s hlavním proudem místo aby zapojila svoji mozkovnu a chápala co se děje. Jenže kde příroda nenadělila, tam nic není. Já si tedy tuto společnost neidealizuji, protože vnímám jací lidé nyní skutečně jsou. A mohu ti říci, že tak bezcitná společnost tady ještě nebyla, alespoň jak si ji já pamatuji. Abych to dokončil, morální rozklad je završen, ale jestli to nevidíš, já tě přesvědčovat nebudu. Ale nic už sakra nezáleží na nás staroších. Sakra, vždyť je to budoucnost těchhle děcek. Jak si ustelou, tak si lehnou. Nevoď je za ručičku, tím jim nepomůžeš. Asi nesouhlasíš, ale já říkám jak to vnímám. Měj se fajn.

Albi
6. 7. 2024 11:02
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Já na “mladé” plivat nebudu, mám jiné zkušenosti.
Psal jsi nedávno, že máš syna – nejspíš ve věku 30 – 50 let.
Ten také odpovídá tvému hodnocení a taky mu přeješ totéž, co těm ostatním?

Pavel z Moravy.
6. 7. 2024 12:28
Odpovědět  Albi

Mám štěstí, že smýšlí podobně jako já, neboť není již nejmladší. Ale vím co mi říká a to mi stačí. Vím jaké hodnoty tyto generace ve většině preferují. To, že tahle 40 – 50 letá děcka nenávidí Rusko ti asi nemusím psát. Asi žijeme každý v jiném světě. A já na ně neplivu. Já jen říkám, že musí žít za své. Jsou již natolik dospělí, že musí vědět jak chtějí žít a jakou budoucnost pro své děti si přejí. Jestli nedokážou zabránit ani tomu svinstvu co chystají na jejich děti, tak potom pro mne ztrácí jakýkoliv význam se o ně starat. Kdo jiný než oni by měli chránit svoje děti před touto degenerací. Takže opravdu, jaký osud si připravují, takový budou mít. A jestli ještě ani v tomto středním věku nevyzráli, chyba staroušků to asi není. Když máš dobré zkušenosti, tím lépe.

Pavel
6. 7. 2024 14:46
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Jmenovče asi záleží i na tom kde žijeme.Já žiji též na Moravě té jižní a na dědině. Od svých 24 roků do 55 jsem sloužil a armádě, do hadráku u tankového pluku v Táboře a po u záchranného praporu v Bučovicích.Tak snad za těch 30 roků práce s mladými jsem mohl nasát jejich myšlení. A plně se přikláním k tvému hodnocení.Již o 10 rpků mladší kolega (major též s VŠ) volil ODS a nenáviděl Rusko.Dá se říci, že od “Husákových dětí” do současnosti 3/4 mají vymyté mozky a spolu s nebožkou Šiklovou” se budou raději mýlit s USA,než mít pravdu s Ruskem”!Jejich krédo je stejné jako naší věrchnušky: co můžeš, urvi, co nemůžeš to zku.vi!

Albi
6. 7. 2024 18:13
Odpovědět  Pavel

A kolik jich znáte? Došlo vám i Pavlovi z Moravy, že nejviditelnější jsou ti, kteří nejvíc řvou?. Takže pravděpodobně z okruhu tzv. “zlaté mládeže” vč. jejich rodičů? Ti mají proč, být rusofobové – takhle beztrestně za denního světla by krást nemohli. A ti ostatní?
Vyčítáte jim to, co jste sami dělali v jejich létech – pracovali jste, bavili se, randili, byli ste trampové, vodáci, sportovci ….

Netvrďte mi, že ve svých 25 – 35 létech jste každou volnou chvilku trávili stidiem Závěrů x-tého sjezdu KSČ, zajímalo vás politickéi školení, výnosy v zemědělství a sledovali úspěchy v těžbě uhlí. 🙂
Trochu objektivity bych prosila.

A jak Pavel píše, že jak si ti mladí ustelou, tak si taky lehnou – k tomu je nutno dodat (obecně, platí pro celou genraci), že peřinu i polštář jsme jim už dávno prodali nebo darovali a dokonce pravděpodobně i tu postel. takže není kde a čím si ustlat.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy.
7. 7. 2024 08:19
Odpovědět  Albi

My jsme si a to asi většina na vše museli máknout, nemohli jsme se povalovat do 40 let u rodičů, jak tomu je tak často dnes. Ano, bavili jsme se, ale určitě jsme nebyli tak zpitomělí jako ty současné potetované generace, které nechají svoje děti napospas vlivu grázlů, kteří jsou zdegenerovaní. A co mají co společného výnosy ze zemědělství, splnění plánu v hornictví se současnou propagací LGBT a dalších sra.ček, které jim rvou do mozků. To byly hodnoty, které přinášely prospěch celé zemi, tyto pouze kur.ví a rozkládají společnost. Bereš vůbec v potaz co tím banda degenerátů sleduje? V prvním případě o kvalitě společnosti vždy rozhoduje morálka. A ta je tady zlikvidovaná. Ale jelikož 30 letí a starší by již měli být vyzrálí lidé, tak opravdu jak si ustelou, tak si lehnou. Nemluvím o 8, 10 či 12 letých dětech. To jsou děti, ty by měly být chráněny a to právě těmi tvými dle tebe asi nedozrálými rodiči, když to nedokážou. A ty děti, tedy před pubertou, které nemají výchovu aby pustili starého člověka v autobuse sednout a ještě si z něho někteří dělají čurinu a přitom jsou již ve 13 letech vyzrálí na sex, ale dle tebe asi ani ve 30 letech na život mne tedy potom dojímat nemohou.

Joe Arp
7. 7. 2024 09:44
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Chceš-li si v busu sednout, staň se jeho řidičem, jsem kdesi četl. No Pavle přeci bys nechtěl, když právě něco usilovně řeší v mobilu (proto tě přece nemůžou vidět), aby u toho stáli! Jinak ty vždy přesně popíšeš stav rozkladu naší společnosti, tak se měj, běžím dohašovat Mistra Jana na náměstí.

Slovan
7. 7. 2024 11:12
Odpovědět  Joe Arp

Joe, tohle je hrozně ošidné téma, kde záleží na spoustě faktorů a okolí výchovy mladé generace. Doba je taková jaká je. Však moc dobře víš jaké to bylo nosit otrhané džíny, dlouhé vlasy, poslouchat tvrdou západní muziku. Práci jsme taky flákali jak jen to šlo. V mém případě jsem se začal měnit, tak někdy okolo čtyřicítky, myslím tím na dění kolem sebe trochu více intenzivněji. Taky záleží na prioritách každého, někdo rád holky, jiný zase vdolky. Já měl třeba perspektivu co nejvíce zabezpečit rodinu, dokázat zkrátka více jako otec. Samozřejmě za podpory rodičů z jedné i druhé strany. Stavěl jsem dům ve svém volném čase, přišel jsem ze stavby, chvilku jsem se natáhnul a mazal na noční do fabriky a jestli bylo úterý nebo sobota bylo jedno. A to jsem takhle předělal spoustu baráků. Ale srráát na to je to pryč, zdraví v kelu, no co dál? Vím, nebyl jsem sám. Lidi, rukama ještě nikdo nezbohatnul a moje práce není kdoví jak oceněna finančně.

Joe Arp
7. 7. 2024 12:15
Odpovědět  Slovan

Tak, tak souhlas, ovšem nikdy v historii se tak neštvala mladá generace proti rodičům a předkům, a v tom je jádro kokršpaněla, rozdělit – poštvat proti sobě! Čauky barde

Slovan
7. 7. 2024 12:54
Odpovědět  Joe Arp

Tak samozřejmě že je tohle účel a tohle jede od min. 68 roku. Proto německo výstavní skříň Ž propagandy. Nás tuna brzdili jen jak to šlo a ONI se nám za Čárou chechtali, protože drbali celý svět a měli “skoro vše” za hubičku. Co se týče rodičů, samo že jsme mušeli poslouchat. Byl respekt!! Jó pohádal jsem se ale vždy v mezích. No když to tak vezmu, jasně, já už dost rebeloval a táta z toho byl hotovej. Mamka ta ne, ta mě dávala volnost. To víš táta Valdoufovec, polčíky, dechárna a já to na něj doma rozbalil Black Sabbath, Purple, Kiss, Rush atd. Ten to nedával 🤣 Vždycky mě vletěl do pokoje a řval na mě “koukej to vypnout, nebo ti do toho kopnu”.🤣
To jsem jezdil s kámošema na Černý burzy do Prahy. Placka (LP) 350-500kčs, to byly prachy cca 80 roku. A jak nás naháněli fízle, to byla nádhera (adrenalin). Dnes?! Dnes si to může jít koupi do krámu kdejaký blbec. Tak se muším přiznat že já už zlobil. 🙄🤦‍♂️

Albi
8. 7. 2024 07:41
Odpovědět  Joe Arp

1+++++
To je přesně to!

Boomer
7. 7. 2024 09:40
Odpovědět  Albi

.. inu, Albi, smekám!

A jen připodotknutí.. pravidla moštárny či klovací porádek ve skupině, jsou postaveny na stejné bázi jako u předcházejících generacích, kdo chce tu svoji osobní kariéru, mnohdy nad úroveň skutečných schopností, musí být v houfu a řvát, pokud možno víc než druzí, aby vrchnost se zalíbením spočinula okem a přihlédla při povyšování.
A moje zkušenosti praví.. změní se systém, změní se i názory a postoje skupiny dle potřeby. Těžko se jim žije ve světě, kde nemít profil na sociální síti, jinak se oblékat, jinam chodit či nechodit, dokonce i jinak se stravovat, už je důvodem k podezření z nedostatku loajality, neúcty k těm správným hodnotám.

“Vytáhni si hlavu z prd*le a zařaď se!! Tahle věta má časově neomezenou platnost…

Albi
8. 7. 2024 07:53
Odpovědět  Boomer

Ano – a pak se ta tvrdá kritika vztáhne na celou část populace – ať už podle věku, názoru, sociálního postavení nebo dokonce i bydliště (město, extra Praha-venkov, Čechy-Morava).

me2d44
7. 7. 2024 12:02
Odpovědět  Antonín Körber

No slíbeno jich mají kolem stovky, ale pilotů prý budou mít do konce roku “vycvičeno” asi 20 – pak Holandsko s výcvikem Ukrpilotů končí (prý z obav z odvety). A nejsem si jist, že krom Holandska ještě někdo Ukrpiloty cvičí (ostatně, za těch pár měsíců výcviku si Ukrajinci dokážou možná zapamatovat, kde je páka pro kataputaci a kde tlačítko start – to není jako létat s práškovacím čmelákem…).

Boomer
7. 7. 2024 18:52
Odpovědět  me2d44

.. na práškaře mi nesahejte, medvěde, nebo se neznám!!
Práškaři na Čmelácích jsou piloti od boha/přírody, lítají citem, lítají tzv. p*delí, nemají při té dřině čas ani prostor na chyby, tak je nedělají, mají to moc blízko na zem a tím i pod zem.
O podmínkách/nutných úkonech, potřebných k úspěšné katapultáži asi taky víte prd…

Albi
8. 7. 2024 08:00
Odpovědět  Boomer

Nutné úkony ke katapultáži – a srovnáváte práškaře s piloty
stíhaček???
“Prášskařská” letadla stejně jako třeba sportovní žádné katapultovací zařízení nemají. 🙂

Boomer
8. 7. 2024 09:44
Odpovědět  Albi

.. moje kritika medvědových znalostí je reakcí na jeho “páku pro katapultaci”, zjevně to zařízení neviděl ani z ponorky. Máte-li zájem a čas, můžete si v expozici VHÚ Praha prohlédnout krásný komplet NKTL 29-39, na němž probíhal výcvik pilotů. Nouzové opuštění kabiny je poměrně komplikovaný proces, při kterém může dojít k různým závadám, sedačka pilota je osazena několika mikrospínači, které pilot musí současně stisknout a držet tím, že zaujme a udrží požadovanou pozici těla..to podle typu sedačky. A nakonec stiskne oběma rukama současně spínače na dvou madlech(červeně zbarvených) mezi svými koleny, když něco zanedbá, může to nedopadnout dobře, je to hra o čas a život. Navíc komplikovaná různými variantami, kupříkladu neodhozený překryt kabiny a tím pádem katapultáž “přes sklo”. Celý trenažér řídí a kontroluje instruktor, který může žákovi simulovat různé poruchy.

Tady máte obrázek kabiny L-39 i se sedačkou, madla pro odpal(medvědova páka..) ;o)))) jsou ta červená mezi dvěma černými opěrkami nohou.

comment image

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
8. 7. 2024 09:56
Odpovědět  Boomer

..no, a pro úplnost taky sedačka F-16, i s pákou medvědovou (žlutá mezi koleny);o))))))))), je to z modelu, ale naprosto 100% identický vzhled se skutečnou, i s detaily..

comment image

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
8. 7. 2024 13:19
Odpovědět  Boomer

Přiznávám, že o technických záležitostech týkajících se katapultáže nevím pranic a ani mě nikdy nenapadlo se o to zajímat.
Mně šlo jen o ty “nutné úkony”.
Ty nelze dělat “až” při katapultáži, ty se musí dělat kdykoliv automaticky, bez přemýšlení. Tedy jedině dostatečný trénink, nestačí jen informace a ukázka. Stejně tak jako při výcviku pilotáže se musí natrénovat automatická, podvědomá reakce na nečekané situace.

O tom něco málo, na rozdíl od té katapultáže, vím, takže s “vařečkou” to raději nezkoušejte. 🙂

Boomer
8. 7. 2024 22:36
Odpovědět  Albi

.. nutné úkony jsou drilovány, k tomu slouží právě výcvikový trenažér, tak o co vám sakra jde? Napsal jsem snad něco v tom smyslu, že v případě nutnosti nouzového opuštění si pilot zavolá o radu?
Stejný dril je spojen třeba u výsadkářů s nácvikem použití záložního padáku..
Nejste sama, kdo umí nakrmit rodinu, k tomu nemusím být ženská, abych zvládnul svíčkovou nebo narozeninový dort…

Albi
8. 7. 2024 23:59
Odpovědět  Boomer

Napsl jste “Nouzové opuštění kabiny je poměrně komplikovaný proces….!
Zdá se mi, že jste katapultáž zdramatizoval pro větší efekt. Vyznělo to jako tzv. “důležité úkony před startem” – tady “před katapultáží” Zřejmě proto, že jste ten trenažér zmínil až teď, což já od počátku považovala za samozřejmost, ktefrou není nutné zmiňovat.

Nepochybuji totiž, že to je komplikované zařízení, ale při letu to musí být otázka vteřiny a žádných příprav..

A nerozumím té vaší posedlostí kuchyní a vařením.
Zřejmě jsem si dovolila moc – vědět že při výcviku pilotáže se musí natrénovat i nutná a podvědomá reakce na různé situace – a to u všech letadel.
U vojenských k nim pattí i ta katapultáž.

Co vám v mozku přitom vytvořilo tu iluzi svíčkové či narozeninového dortu, s tím by vám snad mohl pomoci psychiatr.

Tom
6. 7. 2024 09:47
Ohodnotit příspěvek :
     

Jenom ať ty F-16 nelitaji moc nad sebou, nebo při katapultování bude pilot sedět zase v letadle.

Vláďa
6. 7. 2024 09:59
Ohodnotit příspěvek :
     

Proč by to mělo dopadnout jinak než s tanky, Patrioty a dalšími nezničitelnými zbraněmi dodanými Západem. Putin nabídne odměnu a lov může začít!!

Gales
6. 7. 2024 10:29
Ohodnotit příspěvek :
     

Sazka by měla vyhlásit tipovací soutěž o tom kdo první koho sestřelí.

6. 7. 2024 12:58
Ohodnotit příspěvek :
     

V každým případě se už Rusové na to letiště ve Starokonstantinově zastříleli. Hlavně aby už věděli kde přesně ty kryty jsou a zbytečně Kynžály neplejtvali. Těm ty kryty neodolají. Taky by mě zajímalo nakolik zatím roztřískali startovací a přistávací plochu.
Ale i tak se mi to umístění nějak nezdá, protože to letiště (ale nejen toto) by už mělo bejt (údajně) dost poškozený. Nebo že by se skutečně jednalo jen o zástřel, aby je natobandeři měli kam šoupnout a odkud startovat, aby je nemuseli umístit do “spřátelených zemí”, kam je to za á dál a za bé by se koza radovala, že Méda útočí na natoúzemí a začala mi mečet o článku pět natosmlouvy? Hm… Třeba opravdu ta letiště poškodili jen tak naoko, aby zavřeli hubu domácím válečnejm jestřábům, ale ve skutečnosti nechali natobanderům “okénko”, aby měli ty efky kam vrazit.
Jen si tak dumám jak to doopravdy je – nic víc. Fakt jsem zvědavej, kam ty efky nakonec šoupnou.

ModrýKlokan
6. 7. 2024 15:35

Milane tvoje úvaha je svou rafinovaností hodná šachisty VVP. Mě to nenapadlo, ale nemá to chybu, neprůstřelná logika.

6. 7. 2024 22:21
Odpovědět  ModrýKlokan

Mě je totiž dost podezřelý, že je každou chvíli, jak čtu na portálu min. obrany, nějaký útok na banderletiště a že tam vyhodili do luftu tohle a zničili tamto a vymázli tamty a kdesi cosi, ale ani jednou jsem tam zatím nezachytil, že šoupli dejme tomu tři čtyři třítisícový fabky na startovací dráhu, další tři čtyři na přistávací a dvě tři na rolnu a že tam ted mají klátery. Přitom do takovej dráhy se podle mě dobře trefuje – sichr líp jak do těch letadel co jim je nedávno zničili, že je měli venku na ploše. Tak si říkám – ne až ted, ale už co s těmi letišti začali – co za tím je. Ale opakuji – jsou to jen úvahy a nic víc.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
7. 7. 2024 09:50

..dráhu lze opravit velmi snadno, tudy vesta nevede. Rozbít musíš technické zázemí, servisní vybavení, poměr hodin provozní údržby na jednu hodinu letu bojového letounu je zdrcující, nejde to dělat na trávníku pod plachtou a nedokáže to narychlo zaučená rychlokvaška z ulice.

Tohle nejsou Mi-4, starší mechaniku… no a když už jsme u toho, kde má Mi-4 brzdový pedál hlavního podvozku? ;o)))))

7. 7. 2024 13:50
Odpovědět  Boomer

No, když si myslíš, že zasypat víc než dvacetimetrový krátery a pak je zpevnit tak, aby tam po době delší než krátké nevznikl oproti původnímu terénu dolík, lze snadno, pak je zbytečný to dál rozvádět. Asiže si to představuješ jako opravu chodníku – zasypat a přežehlit vibrátorem a hotovo. Tož mi tu něco o vlastnostech zeminy a zpevnování podloží pobublej, bys mě osvítil, inžinýre.
Na tvou třeskutou poznámku stran Mi-4 žel nemohu reagovat, páč si cestou ke mě přišlápla fousy a pak zhynula stářím ;o)))

Boomer
7. 7. 2024 19:03

.. no a tebe si nechám na konec.
Kolik asi podle tebe váží takový nákladní vlak? Některé i 2500 tun.
Jaké je asi dynamické i statické namáhání kolejového podloží, na kterém je položen kolejový svršek?
Byl jsi někdy u toho, když se vrstvilo a hutnilo cosi takového?
Jaké materiály a stroje jsou k tomu používány?
Jakým tempem asi tohle vzniká?

Železniční koridor není chodník před tvým činžákem… ;o)))))

8. 7. 2024 00:34
Odpovědět  Boomer

Ha ha ha! Tak tohle srovnání, letištní plochy s železnicí, se ti fakt povedlo. Ale s tou statikou a dynamikou jsi to vyfutroval parádně; to by ti dost lidu mohlo i sežrat.
Proč železnice? Jo, a to tvé podloží zove po ajznbonácku železniční spodek a to na něm, včetně štěrkového lože, pražců, kolejnic, výhybek atd. železniční svršek, víme? Jó, to se mi to kecá, když jsem dělal na vedlejšák v ČSD pár let jeřábníka.
Ale přece jen – železnice a letiště…. tsss… tsss… Proč ne dálnice, kde by to srovnání, tedy za předpokladu, že by po dálnici valili kamiony startovací/přistávací – vyber si – rychlostí efek, přece jen jakž takž odpovídalo?
Ale byla by to prča, kdyby kamiony frčeli po dálnicích po opravě rychlostí efek. To by moh bejt z dálky moc hezkej pohled – něco jako když si děcka házej na rybníku žabičky.
Tož pokračuj v osvětě, pokračuj, jde ti to hezky. A mezitím přemejšlej, jak by to dopadlo, kdyby se ty tvé vlaky pohybovaly po kolejích startovací/přistávací rychlostí efek.
Hele a nevíš čím to je, že když vlítnu do dolíku čtyřicítkou, tak se jenom zhoupnu, ale když stočtyřicítkou, tak jsem rád, že jsem ve zdraví dojel? Mohl bys mě i v tomto směru osvítit?

😀 😀 😀

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
8. 7. 2024 10:17

..s dálnicí jsi vedle jak ta jedle, právě probíhá oprava dálničního úseku u Vyškova, který byl už při stavbě určen jako záložní startovní a přistávací dráha pro stíhačky v případě války.
A když tak dobře znáš ty železniční poměry, podumej nad statickým a dynamickým působením železniční vagonu Sa(sypáku..) naloženého kamením(+-75 tun) a F-16 o maximálce 16 875 kg. Hmotnost, rychlost, vzájemný poměr veličin, však víš, jak se to počítá…;o)))))

Milane, vzpamatuj se a nehrej to na mě s nějakými dolíky na silnici, žádný blbec by nepřipustil něco takového na ranveji.
No, abych tě ještě trochu poškádlil, hmotnostní zatížení dráhy startujícím nebo přistávajícím letounem je, díky vztlaku vyvozovanému nosnými plochami, nepřímo úměrné jeho rychlosti, tudíž…
Cogito, Milane, kur*a cogito!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
8. 7. 2024 14:48
Odpovědět  Boomer

Nevím jak se to počítá a žíly mi to nerve – ale hezkej úkrok bokem -, ale zato vím, že stran zasypání kráterů dle tvého a srovnání opravy letištních drah (akorát u rolny by to prošlo) s hutněním železničního spodku a následně štěrkového lože, je kravina z podstaty. Měl bys tam zanedlouho dolík at bys dělal co dělal. Vlastně je nemožné, při hloubce kráteru 20 m a víc, tomu, při časově omezené opravě hup na krávu a je tele, zabránit.

Fajn – tak probíhá oprava dálnice. A to jakým způsobem? V délce celého úseku naráz, nebo jen sem tam něco, aby se zarovnaly nerovnosti? Jestliže sem tam něco, tak ti garantuju, že ta rovina nebude rovinou dlouho.

Kolego, vzpamatuj se a zůstan u kafraní o věcech kterým rozumíš a nehraj to na mě těmi úkroky bokem a váhou a rychlostí letadla atd. – nemá to s tím co dělat. Dolík se ti tam časem utvoří, i kdyby tam nepřistálo jediné letadlo.
Dráhy opravit lze, jistěže, ale rozhodně ne velmi snadno, jak tvrdíš. Krátery by letiště odstavily na mnohem, mnohem delší čas. A tom je tato výměna názorů – o snadnosti oprav! Ne o tom, co sem v zájmu pindouroměření podsouváš.

Cogito, kapitálisto, kurwa cogito! Sice nevím co to je, ale má to pumprdenci.

8. 7. 2024 15:13

Jo, a ta tvá “oprava dálnice” – jak dlouho ji budou “opravovat”? Týden, měsíc, či ještě déle?
A ted si přestav … … – už sis to představil? -, že tam mají krátery.
Doufám, že bydlíš někde poblíž. Jestli jo, tak se poptej nějakýho šéfíka tam a pak to můžeš sledovat, by ses poučil o “snadnosti oprav”.
Kdybys měl čárku místo pindíka, tak tě pošlu do kuchyně, jak to ty s oblibou děláš vocazdejším mašlím, ale takhle nevím kam. Zdvořilost mi totiž nedovolí vyjádřit, co se mi dere na jazyk. Tedy na klávesnici.
Hm… Nejlíp tě poslat k bratrům scholastikům, ti jsou obratní manipulátoři a úkroky bokem a podsouvání nesouvisejících souvislostí mají v malíčku. Tam bys zářil.
;o))))))))

Boomer
8. 7. 2024 22:43

.. no, jako obvykle zase kondáš o ničem, jen abys nemusel k věci. Možná ti to někdy někdo žere, u mě se nechytáš. Pod záplavou keců “každej pes jiná ves”, na které není možno smysluplně reagovat, schováš hlubokou neznalost o kdečem. Zedník, jeřábník, autodopravce, od každého trochu, ale ve výsledku nic, bramboračka, starej zakyslej dědek, co se vykecává…

9. 7. 2024 01:07
Odpovědět  Boomer

Ha ha ha! Ale aspon jsem drobet odkysnul, když jsi mi těmi kecy mimo mísu, jen abys nepřiznal žes žvanil o věcech o nichž nemáš ánunk – co má co dělat váha a rychlost letounu a vztlak a další pýýčoviny s “velmi snadnou opravy dráhy”? – osladil život. Takže ted sladkokyselej dědek, bych prosil.
Jo, a když jsme u toho vykecávání – porovnej jen pod tímto článkem počet mých a tvých přís-erků.
Tož jen si přifukuj ego, přifukuj, jde ti to parádně. Akorát by to chtělo poslat ještě tak dvě – tři mašle k vařečce, to bys hodně vyrost.
P.S. A nezapomen sledovat tu “velmi snadnou” opravu dálničního úseku u Vyškova, kolikže času jim to zabere.
Jo, a je toho daleko víc, než jen zedník, jeřábník a distributor. To bys mě hrubě podcenil.

ModrýKlokan
7. 7. 2024 14:14
Odpovědět  Boomer

To se mi moc nezdá. Speciálně F16 potřebují špígl nígl letiště, jak stůl před nedělním obědem, jinak nasají nějaký nečistoty a šlus. Mají spodní nasávání vzduchu pro jeden motor. Velmi citlivé na čistotu letištní plochy. Takovou dráhu po poškození jen tak rychle nezflikuješ.

Boomer
7. 7. 2024 18:41
Odpovědět  ModrýKlokan

.. na ty všeobecně zavedené omyly o citlivosti na špígl nígl dráze můžeš zapomenout, to jsou jen povídačky pro amatéry, to by každá dráha byla lemovaná pomníčky a krátery a do mašiny by vlezl jenom sebevrah.
Zamysli se technicky nad tím, co se děje s nasávaným vzduchem a případnými nečistotami ve vstupní části! Co s nimi udělá axiální dmychadlo/odstředivá síla? A odkud, z kterého pomyslného mezikruží vzduch obtéká jádro a z kterého mezikruží proudí jádrem/spalovací částí motoru?
Určitě jsi někdy narazil na termín cyklonový odlučovač, na tom principu fungují i stavební vysavače, stejně jako odstředivé kapalinové fitry…
Tady máš něco málo pro začátek samostudia:
http://www.leteckemotory.cz/teorie/typy-leteckych-motoru/

Cogito, kur*a chlapi, cogito!!!

;o))))))

ModrýKlokan
7. 7. 2024 14:18
Odpovědět  Boomer

Nevím co je Mi-4, ale podle mě žádný brzdový pedál nemá. Buď zkasá plachtu, nebo vyhodí kotvu.

Joe Arp
7. 7. 2024 17:14
Odpovědět  ModrýKlokan

Zapomněl jsi na drhnutí kolem o obrubník, do úplného zastavení….ó))))

Boomer
7. 7. 2024 18:01
Odpovědět  ModrýKlokan

..a jak tedy zastavuje při pojíždění? ;o)))))

8. 7. 2024 01:53
Odpovědět  ModrýKlokan

Mi-4 je vrtulník

ModrýKlokan
7. 7. 2024 14:11

Jo, tak nějak by to mohlo být. Já s tebou souhlasím.

All
6. 7. 2024 20:54

Taktak,roztřískat letiště není problém.Rusi mají hned více možností najednou,vyzkouší si vzdušné souboje,taky nové rakety ze vzduchu i ze země,možná že i z moře a když se naserou,tak i ty letiště i s bunkry.Začíná i výroba bomb FAB 3000 a možná,že ještě těžších,to potom budou mít chocholi na západ od Kyjeva krátery jako na měsíci.

6. 7. 2024 21:43
Odpovědět  All

Maj na skladě už od dob SSSR taky pár stovek devítitunovek, ale zatím nevědí co s nima. Asiže jsou to na to přídavný zařízení, aby mohli i tihle bumbrlíčci řízeně “klouzat”, přece jen moc macatý. Zrovna asi před třemi dny jsem narazil na jejich fotky a je fakt, že si dost dobře nedokážu představit, jak takový macatý hovada dostat na cíl jinak než letadlem a pak ho shodit jako bombu. Ale třeba něco vyšpekulujou, bo u nich jeden (a víc) nikdy neví.

Tom
6. 7. 2024 22:05

Domnívám se Milane, že problém je ta hmotnost. Žádné Su se s 9tunama nezvedne, jestli si to teda dobře pamatuju. A jiné letadlo by už dávno
použili, kdyby to šlo. Buď ale asi nedá tu výšku nebo rychlost, si myslim.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
6. 7. 2024 22:40
Odpovědět  Tom

A s tím přídavkem, aby to klouzalo, by to bylo sichr přes deset tun, protože ve skutečnosti ta mrcha váží 9 407 kg – viz: https://en.wikipedia.org/wiki/FAB-9000 . Asiže právě v té hmotnosti bude problém.
Co mě ale pobavilo, je, jak jsem během psaní téhle re zjistil, že je to dědictví ještě po bátuškoj Stalinoj – začali s nimi na počátku padesátejch. Takže ted mají pár tlustejch třaskavejch dědků, starejch jako já, a co s nimi. Chápu že je to hněte, že se jich nemůžou užitečně zbavit třeba právě rozbombardováním startovacích a přistávacích drah na banderletištích.

Pavel z Moravy.
7. 7. 2024 08:37

Ani ta 9 tunovka zeleného banderu od války neodradí. Jak prohlásil Orbán, on je upřímný vlastenec a pošle své další mladé kluky hrdině hájit svými těly západní majetek, protože tak to naplánoval a tak to bude. Dokud mu záda kryjí natožrouti, nemá se čeho obávat. Případně si odfrčí se ženuškou na nějakou svoji haciendu a tam už ho natofrajeři pohlídají, aby se mu něco nestalo. Ale ukrajinci ho přece milují. Vždyť ten Švýcar z těch novin přece říkal, že když mluvil s novináři z Ukrajiny, ti unisono říkali, že neví proč je Putin napadl. Asi jim to zelené tričko dostatečně vysvětlilo. Jenom tedy nevím, kde tu novinařinu studovali. Asi v Praze, to by potom úrovni myšlení odpovídalo. Měj se.

Boomer
7. 7. 2024 09:54

..řešitelný je každý technický problém, obzvláště ten válečný.

Tohle třeba vymýšleli náckové z III.říše, jmenovalo se to Mistel(Jmelí):
comment image

Dělali to v různých konfiguracích, to nahoře byla řídící jednotka s posádkou/pilotem, ovládajícím i motory a řízení toho stroje pod ním, spojenými silami to vytáhlo do vzduchu náklad dostatečný pro bojový úkol, v terminální oblasti se řídící jednotka odpojila a naváděla na cíl bumbrlíčka…

Navádění na cíl už dnes není problém, takže zbývá jen to dostat do luftu.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
zdendulka
7. 7. 2024 10:57
Odpovědět  Boomer

ufff… to jsem nikde ani nezahlédla…. zajímavé….

Boomer
7. 7. 2024 13:16
Odpovědět  zdendulka

..no, pokud nejste narozená někdy před druhou světovou, tak jste ani nemohla..

7. 7. 2024 14:03
Odpovědět  Boomer

Oni jsou Rusové škudlové a hledaj levný řešení. Postavit pro cvaldu extra letadlo jim asi přijde zbytečně drahá sranda.

ModrýKlokan
7. 7. 2024 14:23

Můžou vzít nějaký starý křápy, papírově odepsaný, ale schopný jednoho letu bez přistání.

Boomer
7. 7. 2024 17:22

.. cvaldovi prostě jen namontovat nosné plochy a nějaké dva motůrky, aby neměl příliš strmou sestupnou dráhu, než dorazí klouzavým letem k cíli. Uvidíme..

8. 7. 2024 01:59
Odpovědět  Boomer

Tož to napiš Rembovičovi, at nad tím zbytečně nemudrujou. Třeba dostaneš metál. Souhlas pouze s posledním slovem.

Boomer
8. 7. 2024 10:34

..víš dobře, že neradím.
Moje úvahy jsou výhradně mými úvahami, a respektuji, že Rembovič a spol., si to dělá po svém, anžto já nemám jeho vědomosti, tak jako ty nemáš ty moje… ;o)))))

8. 7. 2024 15:15
Odpovědět  Boomer

…a naopak….
P.S. Ale ty “motůrky” v souvislosti s desetitunovým mackem se ti moc povedly.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
8. 7. 2024 22:50

.. a zase tvoje neznalosti základů fyziky, mechaniky, aerodynamiky, chápeš ty vůbec, proč se udrží ve vzduchu třeba větroň, ač nemá motor, nebo proč klouže klouzavá puma?
Milane, ty jsi naprostý ignorant, důkaz marnosti pokusů socialistického školství o tvoje vzdělávání, a k tomu člověk, který po opuštění školní lavice už nic dalšího nenasál, jen chujoviny…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
9. 7. 2024 01:44
Odpovědět  Boomer

On má větron deset tun? A zapomněl ses mě zeptat, zda vím, proč drak ve větru létá. Ale můžeš to ještě napravit.
Hele, ty znalče fyziky, jak velký by musely bejt u desetitunovýho macka ty přidaný nosný plochy aby nešel do vejvrtky ale klouzal? A ten “motůrek” na desetitunovou obludu, kolik že by měl koníků? Kdybys náhodou, rač prominout, při svém vzděláni nevěděl jakéže koníky, tak kw – to víš, já, coby stará struktura, vyrůstal ještě na koních. Ty to sichr, co výkvět rovněž socialistického školství, vypočítat hravě zvládneš. No a až to zvládneš, tak se pochlub. Že by sis udělal takovou malou radost a proslunil si den.
Jojo, socialistické školství nade mnou roní slzy a lká a rukamalomí jen což. Občas mě ten nářek socialistického školství nade mnou budí ze spaní.

Tak. A ted jdu nasát další chujoviny, aby se mi dobře hajalo. Nejspíš se vrátím nahoru a přečtu si všechny tvé výpotky, co plody oslnující vzdělanosti, abys neřek, že jsem ignorant..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ModrýKlokan
7. 7. 2024 14:22
Odpovědět  Boomer

Přesně. Hrdě prohlašuji, že mě to taky napadlo, ale byl jsi první.

Frank
8. 7. 2024 13:29
Ohodnotit příspěvek :
     

Samozřejmě, že normální jedinci drží Rusům palce, ale až tak jednoduché to asi nebude.