politika

Připraven uplatnit syrské zkušenosti: proč Surovikin potřeboval evakuaci obyvatel Chersonu

Ne nadarmo se ruské velení rozhodlo evakuovat civilisty z Chersonu. Tato opatření umožní ruským ozbrojeným silám použít novou taktiku v rámci speciální operace k demilitarizaci a denacifikaci Ukrajiny.

Tento závěr učinil politolog a publicista Olgerd Semjonov. Ve svém autorském kanálu Telegram podrobně hovořil o dalších akcích ozbrojených sil RF a také vysvětlil, proč velitel SVO Sergej Surovikin potřeboval evakuaci obyvatel Chersonu.

Připomeňme, že velitel SVO Sergej Surovikin během svého projevu hovořil o potřebě evakuace obyvatel Chersonu. Poznamenal, že taková rozhodnutí byla učiněna na pozadí zvýšených provokací a ostřelování ze strany kyjevského režimu.

Olgerd Semjonov zase poznamenal, že ruské velení učinilo takové strategické rozhodnutí z nějakého důvodu. Sergej Surovikin dodržuje určitý plán, s jehož pomocí jsou ozbrojené síly RF schopny rychle a účinně neutralizovat nepřátelské síly umístěné ve směru Cherson.

Velitel SVO Sergej Surovikin je podle politologa připraven využít syrské zkušenosti k odražení případného nepřátelského útoku na pozice ruských ozbrojených sil. Evakuace Chersonu je v tomto případě logickým krokem, protože obyvatelé města jsou ve zranitelné pozici a mohou trpět při příštích provokacích nepřítele.

“Surovikin se připravuje udělat přesně to, co udělal v Sýrii: evakuace civilního obyvatelstva, pak nastoupí letectvo s dělostřelectvem, pak očista od teroristů,” uzavřel Semjonov.

Generál Surovikin také varoval před okamžitým nebezpečím zaplavení území v souvislosti se zničením přehrady Kachovskaja, kterou plánuje kyjevský režim vyhodit do povětří.

Pentagon simuloval situaci, při které by přehrada Kachovka byla vyhozena do povětří a jaké důsledky by to mělo pro region.

„Kyjev bere tyto výpočty v úvahu a vydal souhlas s raketovými útoky na přehradu,“ píší ukrajinští odborníci, kteří jsou obeznámen s politickým zákulisím ukrajinských úřadů.

V roce 1985 analyzovali specialisté institutu “Hydroproject” důsledky hypotetické destrukce hráze nádrže Kachovka. Tyto údaje byly samozřejmě v sovětských dobách uchovávány pod sedmi zámky.

V roce 2004 Chersonské noviny „Grivna“ zveřejnily článek „Nejsme připraveni na místní apokalypsu“, který odhalil podrobnosti o tajné zprávě o Hydroprojektu. 

V případě výbuchu přehrady padnou na Cherson miliony tun vody při rychlosti 24,4 km/h a výšce vlny 1 metr. Po 2,5 hodinách bude následovat poměrně prudký vzestup hladiny na 4,8 metru. Povodeň potrvá tři dny a krajské centrum zcela zničí.

 

Pro Pokec24 přeložila Janinna

https://bit.ly/3EWzumj

sdílet na

56 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Wojciechovsky
20. 10. 2022 00:45
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusové si evakuací místních obyvatel uvolnila ruce a teď se má banderosvoloč nač těšit……🇷🇺

20. 10. 2022 01:13
Odpovědět  Wojciechovsky

Cherson má pech. Hádám, že se 250 výročí založení už nedožije. Buď ho spláchnou bandeři, nebo ho vyluxují termobarické zbraně. Tedy aspoň si to myslím, že je Rusové použijí. Nějak mi přijde, že právě teď by bylo vhodné demonstrovat tvrdou sílu. Jediný argument, kterému všichni srá-či rozumí. A kór před volbama to může senilovi v důsledku pěkně zamotat šíšu. Uvidíme. Akorát těch koček (čtyřnohých!) mi bude líto. Ty se nerady stěhují.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Wojciechovsky
20. 10. 2022 08:57

Kdyby ho “”””osvobozovali “”””amiokupanti,tak už z města není ani mastný flek 👎

me2d44
21. 10. 2022 19:33

Evakuace z Chersonu skutečně uvolnila ruce – nikdo nebude moct přičíst civilní oběti v případě poškození Nové Kachovky. Ovšem – být Kijevskými “mistry”, tak pozorně sleduji tu “loužičku nad Kievem. Spád správným směrem, vzdálenost, že tam musí být nárazová vlna nejmíň 15 metrů, voda nateče i do bunkrů i do metra – a oheň uhasíš, vodě se neubráníš – vzpomeňte na Troubky – a byla to blbá hráz rybníka!

josef
20. 10. 2022 08:26
Odpovědět  Wojciechovsky

Plány a krásně nakreslené mapy jsou jedna věc. Jiná věc je vlastní průběh bojů. Ten si potom žije více méně vlastním životem. Regulave a ovládání už je hodně složitá záležitost. Němci si pod Moskvou a u Stalingradu také mysleli, že to zvládnou. U Moskvy to byla strašlivá odlehčovací bitva u Rževa a u Stalingradu geniální výpočet a selhání Rumunů a Italů.

Wojciechovsky
20. 10. 2022 08:59
Odpovědět  josef

Rus není nacistický Fricek pod Mosvou nebo u Stalingradu,on je na SVÉM ÚZEMÍ a ví,jak s nazisvoločí naložit.

Pavel K
20. 10. 2022 09:54
Odpovědět  Wojciechovsky

Přesně, Rus bojuje za svoji zemi, za svoji vlast. Na jejich straně je spravedlnost a právo. Kdežto na druhé straně, mrzký žold a zlo, bezpráví.

Wojciechovsky
20. 10. 2022 10:21
Odpovědět  Pavel K

A””””naši “”””žoldáci vracející se v zinkových penálech

José
20. 10. 2022 11:46
Odpovědět  Wojciechovsky

Je to opravdu tak?

Pavel K
20. 10. 2022 12:15
Odpovědět  José

Jdi se optat na PP nacionalisty, ten má info. Tuším fefnáct kousků. 🤣🤣🤣🤣

Wojciechovsky
20. 10. 2022 12:44
Odpovědět  José

Ty z Iráku bys nechtěl vidět,nebyl to hezký pohled,ale kdo podporouje nacisty,jako nacista dopadne……👎💀

josef
20. 10. 2022 10:40
Odpovědět  Wojciechovsky

A já jsem tvrdil že Rus je fricek pod Moskvou. Náckové a fašisti jsou jinde.A jsou i ocejchováni!

Wojciechovsky
20. 10. 2022 10:47
Odpovědět  josef

Vy ne tvrdí to jiní.

Autor
20. 10. 2022 05:46
Ohodnotit příspěvek :
     

Jako vždycky, je to “jen” prostě analýza, více méně soukromý názor, jako každá taková analýza, a co si budeme povídat, píši to častěji, rozhodnou přesto právě proto ti, co jsou na místě.
Kdybych měl situaci hodnotit, pak bych řekl, že Rusové evakuací předpokládaného bojiště dodržují svůj postoj – minimální civilní ztráty.
A když už zřejmě po světě kolují asi všechny možné varianty rozvoje událostí, tak si dovolím předpokládat, že by to mohla být nádherná past na ukrajinskou armádu, resp. na ty nájemníky, žoldáky.
Co takhle najednou během jednoho či druhého dne bojů o město naráz z chodu za dvě tři hodiny obsadit třeba Kyjev? Tentokrát doopravdy.

[Trol-1] Ton2
20. 10. 2022 06:28
Ohodnotit příspěvek :
     

Co se dá čekat, je jasné. Posílení teroristických SS metod okupační ruské armády. To je tak, když sociopat Putin/Hitler 2 postaví do čela armády dvojitého exmukla surovce Surovikina, který by v žádné civilizované zemi v armádě nebyl.

Mike
20. 10. 2022 08:23
Odpovědět  [Trol-1] Ton2

Až si půjdeš do večerky pro krabičák, zeptej se toho vietnamce, jak se chovali američtí vojáci, když u nich bojovali.

Pavel K
20. 10. 2022 09:56
Odpovědět  Mike

Dnes vše zapomenuto a američan dobrý.

Wojciechovsky
20. 10. 2022 09:00
Odpovědět  [Trol-1] Ton2

Ty už ten Iron nechlastej,PYJáte Maňasi 👎

Lubek
20. 10. 2022 09:24
Odpovědět  [Trol-1] Ton2

Minule mi sused v garáži hovoril, že ON hovorí Putinovi PutĽer. Požiadal som o upresnenie, že ako to vlastne teraz je s Hitlerom a našim postavedním voči nemu a voči nacizmu? Hákové kríže, Banderove plagáty, tetovania s nacistickou tematikou nie sú nič výnomočné. Nie je teda tá prezývka PutĽer teraz skôr pozitivistická? Sused zostal dosť zarazený a bolo na ňom vidieť, že nemá jasno. Jasno mal iba v tom, že 140 miliónov všetkých ľudí istého národa je jednoznačne a absolútne negatívnych, zlých. Tuná by bolo tiež zaujímavé, odkiaľ má prispievateľ informácie, ako overené, na základe čoho formuloval svoj názor a príspevok? …ale vlastne ani to nie je zaujímavé. Strata času.

Pavel K
20. 10. 2022 10:01
Odpovědět  Lubek

To buďte rád, že jste nenarazil na mého ne souseda ale známého.
Včera jsem byl u něj pro maso bo zamordil ouci. Napřed došlo na úká a po pár vteřinách ho do zatáhnulo na Putina a takovou smršť nadávek a vyhrožování jsem už dávno neslyšel. Myslím, že tady byste neměl šanci uspět!!! 😂🤣🤣

Wojciechovsky
20. 10. 2022 10:23
Odpovědět  Pavel K

Sůseda vyměnit za ouci, ovšem před tím mordem😉🤫

Pavel K
20. 10. 2022 12:18
Odpovědět  Wojciechovsky

No a co takhle recyklace a výměna za sousedku.

Wojciechovsky
20. 10. 2022 12:49
Odpovědět  Pavel K

Pokud není “”””tak krásná a ynteligentní “”””jak soused….🤫😉

Autor
20. 10. 2022 10:30
Odpovědět  Pavel K

A co na to Putin? Třese se?

2939335 (2).jpg
Pavel K
20. 10. 2022 12:21
Odpovědět  Peter

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
Jó to já nevím a spojení nemám.
Ale ten můj kamarád viděl hódně rudě, že jsem si i chvilkama myslel abych nevisel vedle ouce. Zkrátka magor, ale on už takový je od dětství, agresor. 🙋‍♂️

Wojciechovsky
20. 10. 2022 12:49
Odpovědět  Pavel K

Já jsem horší a v lepší kondici,to mi věř 👍😉

Pavel K
20. 10. 2022 14:32
Odpovědět  Wojciechovsky

🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🙋‍♂️ 🙏 👍 👍

Wojciechovsky
20. 10. 2022 16:52
Odpovědět  Pavel K

😉👍👏🙋

Pavel z Moravy
20. 10. 2022 10:31
Odpovědět  Pavel K

To je to, co jsem ti včera příteli psal. Nedělejme si o obyvatelstvu této koloniální zemičky žádné iluze. Na Václaváku bylo 100000 a další nějaká desítka jinde, ale propočti si to procentuálně. Pavle, tady je tolik hlupáků, že až přechází zrak. A to se nerad vyjadřuji neuctivě, ale nic jiného mne nenapadá. My si doma už roky pečeme veškeré pečivo, děláme knedlíky,, takže já nic nekupuji, ale když jsem včera u nás v krámě viděl 400g normálního chleba téměř za 50 Kč, a ten nejlevnější měl za tu 50 Kč kilo, tak mne napadlo co řekla tenkrát ta Mařka Antoineta, když nemají na chleba, ať jedí koláče. Jak neuvěřitelně hnusný musí být systém, který pracujícím lidem, který dře na veškeré grázly prodává takovou základní potravinu za takové nehorázné prachy. A jak blbí musí být všichni ti, co si to nechají líbit. Vím, že Milan by mi řekl, že otrok rodí otroka, to se jim ale líbí stále na někoho otročit? Je to vůbec k pochopení? Ku.va, kde mají důstojnost, jako třeba ten tvůj soused. Nu nic, jdu na místní výbor KSČM podepsat ten arch na podporu Skály na presidenta, ať udělám také něco užitečného. Jinak já ale v tuto zaprodanou zemi s těmi zemskými škůdci nevěřím.

Pavel K
20. 10. 2022 12:33
Odpovědět  Pavel z Moravy

Jo,jo,jo, souhlasím kamaráde, souhlasím, ale pořád je tam ten boží dar i když za stouku. Je co kouřit (až nebude, tak se hlásím)🤣pivo teče i když za pade, maso taky je a jiné. Nebuj kamaráde, ten šupec teprve bobtná. A pak naše dezinformačný davy stounou. Ten chlap není můj soused a je to extrém. Znám jich ve svém okolí více a nejdou pro ránu daleko. Já s nimi vycházím ale má to hranice a nesmím je nassratt. Což se mi někdy daří, ale doposud se mě to vyhnulo. Nepodléhej skepsi, zdravím od Plzně nahoru Moravy a držte se vůbec všichni. 🍀🙏🙋‍♂️

Pavel z Moravy
20. 10. 2022 12:57
Odpovědět  Pavel K

Já vás také kluci čeští nebojácní, co říkají co si myslí a na zbabělce se.rou co nejúpřimněji zdravím a hlavně ať všem chutná dobré papu a pitivo. Jak to říkal ten frantík tomu připosranýmu kolaborantovi v tom krámě v té komedii, a dát salám dobrý, ten s čésnekem, kamarád říká, že chce ten s čésnekem a rychle, nebo bum bác.

me2d44
21. 10. 2022 18:20
Odpovědět  Pavel z Moravy

A stejně to pak uzavřel slovy: “Pozor, budeme manefrovat” – jo, sedmá rota – všechny díly – nemá chybu!!👍👍👍🤣

20. 10. 2022 19:44
Odpovědět  Pavel z Moravy

Zvykli si kamaráde. Zatím totiž mají stále ještě co žrát a nemrznou. Počkej za čtvrt roku. A to je to, co mě se-re. Že ty prezidentské volby nebudou v lednu.

Pavel K
20. 10. 2022 21:46

Tohle já říkám také, ještě je to furt dobrý, je to jak s tím chlápkem, který vypadl v padesátém patře věžáku a ve dvacátém se ho ptají jak je mu a on říká prozatím dobrý.🤣🤣🤣🙏🤦‍♂️🙋‍♂️

Autor
20. 10. 2022 10:27
Odpovědět  Lubek

Já se s některými o Ukrajině raději nebavím, znám jejich názory.
Víte, je paradox, že těch několik Ukrajinců, co znám z práce, tak nenávidí Zelenského.
A ještě něco. My tady jsme zvyklí mít vlastní byt, vlastní dům. Na západě je to velmi často luxus. A většina z těch Ukrajinců má doma nejméně dva domy (průměr z těchto je 2,3 domu, bytu), něco jako daču, nebo jak to tam nazývají a samozřejmě další “obvyklé” věci. Nepovažovali to za nic zvláštního. Zkuste dneska z obyčejného platu utáhnout dva domy … se vším všudy. A přesto nám záviděli. Myslím, že už je to přešlo, ta závist, teda většinu. Jedna starší Ukrajinka se přiznala, že jela sem, protože chce poznávat svět. Ta místa, kde dosud nebyla. Naivka.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
skeptik
20. 10. 2022 10:17
Odpovědět  [Trol-1] Ton2

Kdekdo si může vymyslet kdejakou volovinu bez ohledu na fakta, tak proč ne ty, že ano?
Hitlera si vytvořil Západ aby za ně Německo odvedlo špinavou práci a porazilo SSSR, a dnes tuto roli plní Zelensky – Hitler 2

Autor
20. 10. 2022 10:42
Odpovědět  skeptik

Vždyť on to tak myslí. Je to jenom Vaše nedorozumění.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
marie
21. 10. 2022 14:08
Odpovědět  skeptik

Ano skvělá knížka Kdo donutil Hitlera přepadnout Stalina. Starikov, ještě snad jsou na skladě.

Pavel
20. 10. 2022 20:34
Odpovědět  [Trol-1] Ton2

To víš když hrdinná ukrajinská armády se schovává civilizovaně za obyvatele Donbassu a místo boje s “teroristickou SS okupační armádou” odstřeluje nemocnice,školky,obchodní střediska, a vše kde jsou shluky civilistů, tak hold musí nastoupit Surovikin a říct,nepřipustím žádnou partyzánskou válku! Chcete bojovat, tak budete muset bojovat jako vojáci, v poli.Žádné živé štíty již nepřipustím!

Juraj
21. 10. 2022 13:00
Odpovědět  [Trol-1] Ton2

……už je ti dobre, odbavil si sa…..troubo

janle57
20. 10. 2022 08:59
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusové,v osobě tohoto generála s válečnými zkušenostmi ze Sýrie,konečně pochopili,
že se válka nedá vyhrát humanitou k Ukrajincům,to,že by sami svrhli fašounskou kliku
Zelenského se nenaplnilo,zbývá jediné kompletně rozsekat energetickou a dopravní
infrastrukturu,znemožnit zásobování banderovské armády a nechat Ukrajince v uniformě
umřít hlady a zimou,pokud mají zelené tričko tak rádi,splní se jim jejich přání za něj
a jeho miliardy dolarů obětovat život chudáka,který nemá nic.

janle57
20. 10. 2022 09:22
Odpovědět  janle57

Tenhle generál se nechal slyšet jak naivně si počínalo Rusko v době Majdanu,
stačilo jen,aby tenkrát Janukovič jako legální prezident, požádal Rusy o pomoc
pro potlačení nelegálního puče a 5 000 ruských výsadkářů by za den udělalo
pořádek,to se tenkrát nestalo a proto musí tisíce Rusů dneska naprosto zbytečně
umřít.

Wojciechovsky
20. 10. 2022 09:56
Odpovědět  janle57

🎯💯👏👍🇨🇿🇷🇺

Pavel K
20. 10. 2022 10:20
Odpovědět  janle57

Hmmm, tak to je smůla. To je přesně ono, OSUD.😥

Eva
20. 10. 2022 13:08
Odpovědět  janle57

Ano, těch 8 let si režim na Ukrajině udělal pořádek se všemi, kteří nesouhlasili. Kdo neutekl do Ruska, většinou už nežije.
Tehdejší iDnes https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/pri-palbe-v-donecku-byla-zasazena-i-mistni-nemocnice.A140824_091545_zahranicni_zt

Tady je článek z roku 2019 jak vlastně proběhla obnova dnešní Ukrajiny https://ct24.ceskatelevize.cz/svet/2728043-pet-let-od-masakru-na-majdanu-se-zrodily-nove-elity-boje-na-vychode-zeme-ale-pocituji-i

I tohle psal iDěs před 7 lety, dnes je to stoka, která se nedá číst https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-oleksandra-rozhovor-doneck.A150402_121744_zahranicni_aba

Gales
20. 10. 2022 09:46
Ohodnotit příspěvek :
     

Ta válka neválka je nějaká divná.Spíš mi to připadá že se hraje i o něco jiného.Taky by to mělo lidi vybudit k tomu aby si uvědomili sami sebe a svůj díl odpovědnosti za světové dění.Něco jako probuzení se z apatie.

Autor
20. 10. 2022 10:11
Ohodnotit příspěvek :
     

Čím dál tím víc mám takový jeden pocit. Už leta. Vzpomínáte si, kolik všechno stálo kolem let 2010-14? Od té doby, zvláště po Krymu, začaly ceny, i když především potravin, růst a to všeho. Zdánlivě pomalu, ale trvale. Často se stávalo, že jsem viděl akci a to přesně v ceně, kterou daný obchod předtím za zboží chtěl. A ejhle! Po akci bylo zdražení. Bez vysvětlení kdekoliv, jako by jej nikdo nezaregistroval ani na alternativě. Pak přišel Koktavý vir a po prvních měsících se proces “nepatrně” urychlil. A dnes už se také neobtěžují vysvětlováním, prostě za všechno může – hádejte kdo?
Ten pocit, co mám je tento – tím zvýšením cen a zdražením všeho de facto platíme NATO válku na Ukrajině.
Kam mizí finance? Protože ta pomoc téměř všude je tak malá, že ani nestojí za ten piár (napadlo mne takové slůvko na tomto základě, ale pochopitelné jen těm, kdo ovládá češtinu velmi dobře a které skrytě vyjadřuje kolem tohoto slova, zkratky vše – “pyjár”) pro “politiky”.

1446008080_047.jpg
Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy
20. 10. 2022 13:16
Odpovědět  Peter

Ta zlodějna největšího ražení umožňuje těm grázlům financovat tuto pro ně válku. Tito grázlové jsou za vodou, ti už mají rodinky zabezpečené na tři generace dopředu, pokud by to tady tak vydrželo. Po jejich lidech v národě je jim absolutní houno. Jenže stádo ještě nepřišlo na to, že je asi připraveno na odpis. Neuvěřitelné jak většina hýká blahem, že je vedou do propasti. Přečetl jsem toho mnoho z historie, protože historické události mně vždy moc zajímaly a mohu říci, že není moc období, kdy by jedinec měl až tak moc vypláchnutý mozek jako nyní. Akorát se mi zdá že ten výplach alespoň u nás provádí pouze ti jedni samí, podle toho s kým to pečou u koryt. Je to stejně fenomén, jak se ti podvraťáci vždycky tak dobře umí dostat na ta rozhodující místa. Asi jim to prostě zbytek osazenstva země vždycky dobře sežere, ty kecy o svobodě a lásce k bližnímu.

José
20. 10. 2022 11:41
Ohodnotit příspěvek :
     

Aeronet včera psal, že ona těžká rozhodnutí, o kterých mluvil Suriovikin, budou znamenat opuštění Chersonu, nikoliv kvůli přípravě na bitvu. Nevíme, protože za války se rozhodnutí neustále mění, začíná mi ale připadat, že Aeronet, který byl považován za hlásnou troubu všech konspirátorů a dezinformátorů začíná najednou měnit tvář. Že by opravdu byla pravda, že je to nástroj nějakých tajných služeb?

Eva
20. 10. 2022 13:52
Odpovědět  José

Moc ho nečtu, je na můj vkus přeargumentovaný. Někdo tam psal v příspěvku, že Rusové čekají na volby v USA a v USA Demokraté tlačí všemi prostředky na Ukrajince, aby dosáhli nějakého území i za cenu zabití všech vojáků, které mají.
Prý už, ale to bylo na Telegramu, jsou v zajetí ukrajinští vojáci, které cvičili v Británii. A ukázky domluvy mezi ukrajinskými veliteli v angličtině a v polštině také už zněly ve videích.
Jestli vítěztví Republikánů bude mít něco pozitivního pro Ukrajinu, nevím, oni v Americe jsou daleko a vždy jim bylo jedno kolik zemře civilistů někde v Asii či v Evropě.

Wojciechovsky
20. 10. 2022 16:55
Odpovědět  Eva

Vrátí se Trump a banderokurvy končí 🤫

20. 10. 2022 12:19
Ohodnotit příspěvek :
     

To si Ukáčka nadělají do bot s tou přehradou, ruská technika je obojživelná,narozdíl od té západní….A raketám je to jedno.

Wojciechovsky
20. 10. 2022 12:52
Odpovědět  Veny232

Ta je taky obojživelná, buď stoji nebo stojí,ve všech živlech 😀🤫😉

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Eva
20. 10. 2022 13:57
Odpovědět  Veny232

Vedle Antinovského mostu už mají postavený provizorní most https://t.me/operativnoZSU/49745

Pozor
20. 10. 2022 16:14
Ohodnotit příspěvek :
     

Podľa mňa Rusi týmto manévrom niečo kryjú, dokonca aj opakovanou mantrou o zničení priehrady pri Kachovke. Predsa je hlúposť pustiť túto vodu následne do mesta, v takomto prípade sa voda odvedie na okolité polia aby boli škody v obývanej aglomerácii čo najmenšie. Toto môže byť aj zastierací manéver napr. protiofenzívy na juhu alebo ofenzívy z Bieloruska alebo niečoho iného. Neverím v katastrofálne zaplavenie Chersonu ani zásadný ústup ruských vojsk u Chersonu. Onedlho zistíme, čo za týmito šachmi z Ruskej strany skutočne bude.

zuza
20. 10. 2022 17:33
Odpovědět  Pozor

veď zaplaviť Cherson neplánujú Rusi ale ukronacisti na základe doporučenia páníčka. Ale pri tom rozhodovaní by mohli ukroši trochu brať do úvahy aj to, že aj nad Kyjevom je jedna moc pekná priehrada plná vody…