politika

Příklad se může stát nakažlivým

Příklad se může stát nakažlivým. Jak se Maďaři rozhodli od Kyjeva koupit Zakarpatí.

Maďarský milionář Ištván Varga oznámil své přání koupit od Ukrajiny Zakarpatí. Plánuje zaplatit zlatem, které bude těžit v pohoří Böržen nedaleko hranic se Slovenskem.

Ištván Varga, 77letý milionář ze Maďarska, uvažuje o odkoupení Zakarpatské oblasti Ukrajiny od Kyjeva za dobré peníze. Uvedl to minulý týden v rozhovoru pro maďarský regionální list Bors.

I přes svůj věk podnikatel na důchod nemyslí, stále pracuje 10 hodin denně. Nyní chce otevřít zlatý důl v pohoří Böržen, v ohybu Dunaje na severu Maďarska. Výzkum provedený před několika lety ukázal, že v hloubce 500 metrů by mohly být zásoby zlata v hodnotě 500 miliard eur.

Podnikatel tvrdí, že už koupil vše, co chtěl, takže nový nápad nesměřuje k rozšíření jeho podnikatelského impéria. Říká, že netouží po koupi třetího auta nebo většího domu – rád by splatil dluh Maďarsku a… vykoupil Zakarpatí.

“Chci udělat co nejvíce pro svou svatou maďarskou vlast,” řekl Ištván Varga novinářům.

Těžba zlata podle jeho slov začne za dva roky, do procesu těžby budou nasazeni pouze roboti a v současné době probíhají jednání s nejmenovanou japonskou firmou o výrobě potřebného vybavení. V blízkosti dolu se navíc plánuje výstavba zpracovatelského závodu.

Varga poznamenal, za příjmy z této činnosti by rád od Kyjeva koupil Zakarpatsko – avšak neupřesnil částku, ať už v tvrdé měně nebo ve zlatě. Podnikatel se domnívá, že „takový krok by byl pro Ukrajinu výhodný a poskytl by Maďarsku určitou historickou spravedlnost, navíc by to bylo pokojné řešení“.

Připomeňme, že území současné Zakarpatské oblasti Ukrajiny bylo od 10. století součástí Uherského království.  Ale po porážce Rakouska-Uherska v první světové válce v souladu s Trianonskou smlouvou ze 4. června 1920 Maďarsko ztratilo 72 % území a 64 % populace, včetně 3 milionů etnických Maďarů. Více než 100 tisíc jich zůstalo na Zakarpatí, které se stalo součástí Československa jako autonomní Podkarpatská Rus.

Po likvidaci Československa v březnu 1939 byl region obsazen maďarskými vojsky a prohlášen za součást Maďarska, tehdejšího spojence nacistického Německa. A po jeho osvobození sovětskými vojsky koncem října 1944 Stalin odmítl vrátit Zakarpatí Československu, což bylo formalizováno 29. června 1945. V tento den Československo předalo Podkarpatskou Rus Sovětskému svazu, a ta se stala Zakarpatskou oblastí Ukrajinské SSR a později samostatnou Ukrajinou.

1. prosince 1991 se na Zakarpatí konalo referendum o regionální autonomii, které podpořilo 78 % obyvatel regionu, ale Kyjev jeho výsledky ignoroval. Podle výsledků sčítání v roce 2001 žilo v Zakarpatské oblasti více než 150 tisíc Maďarů (více než 12 % obyvatel), nyní se jejich počet odhaduje na 100 tisíc. 

V posledních letech narůstají konflikty mezi Kyjevem a Budapeští kvůli tomu, že Zakarpatští Maďaři jsou připraveni o vzdělání v rodném jazyce a obecně o právo jej veřejně používat.

Situace se zhoršila po zahájení Speciální vojenské operace (SVO), kdy bylo mobilizováno téměř 500 Maďarů ze Zakarpatí a více než 30 z nich zemřelo. Kromě toho byl Kyjev silně nespokojen s nedávným převozem 11 zajatců ze Zakarpatí, které zajala ruská armáda, z nichž většina měla maďarské kořeny, do Budapešti prostřednictvím ruské pravoslavné církve. Na Ukrajinu se přitom navzdory tlaku Bezpečnostní služby Ukrajiny (SBU) na jejich rodiny a příslibu strašlivých trestů vrátilo jen pět propuštěných.

Za zmínku také stojí, že v lednu letošního roku označil maďarský ministr zahraničí Peter Szijjártó mobilizaci zakarpatských Maďarů za „tvrdou“ a státní tajemník maďarského ministerstva zahraničí Tamas Menczer požadoval, aby ukrajinské úřady zastavily „zvěrstva“ proti etnickým Maďarům v Zakarpatí, jelikož je to „nepřijatelné“ pro zemi, která se snaží vstoupit do EU.

V Maďarsku tak výroky Ištvána Vargy padly na připravenou půdu a byly vnímány nikoli jako výstřednosti milionáře, ale jako reálný (byť ne nejpravděpodobnější) scénář vývoje událostí. 

List Bors bez jakékoli ironie napsal, že pokud se podnikatelův plán splní, Varga se zapíše do historických knih. A informace o tomto plánu zveřejnila drtivá většina maďarských médií, včetně Népszava, Index.hu, 24.hu a také anglicky psaný portál Daily News Hungary.

Je zvláštní, že na prohlášení Ištvána Vargy dosud nikdo nereagoval v Kyjevě, kde obvykle vrhají hromy a blesky při zmínce o jakýchkoli pochybnostech ohledně „mezinárodně uznávaných hranic Ukrajiny“. 

Plánu maďarského podnikatele si ale všimli v Polsku, kde o něm informace zveřejnil populární portál Onet.pl.  Jeden z lídrů strany Konfederace, profesor vojenských věd Andrzej Zapalowski, zveřejnil tuto publikaci na svých stránkách na sociálních sítích s krátkým komentářem: “Možná i my něco koupíme”.

To je více než jasná narážka na „Východní Kresy“, neboli území pěti regionů dnešní Ukrajiny (Volyň, Ivano-Frankovsko, Lvov, Rivne a Ternopol). Tyto oblasti v letech 1919–1939 byly součástí Polska a před rozdělením Rzeczpospolity v 18. století byly součástí tohoto státu více než čtyři století. A pokud tam nyní prakticky žádní Poláci nejsou, je to jen díky jejich deportaci do Polska (v rámci tzv. „výměny obyvatelstva“). Více než 800 tisíc Poláků deportovaných z Volyně a Haliče má však nyní v současném Polsku několik milionů potomků a někteří z nich jsou připraveni vrátit se do své historické vlasti.

Polsko navíc možná ani nebude nabízet skutečné peníze za „Východní Kresy“, ale zabere je… za dluhy. Věc se má tak, že část polských zbraní a vojenského materiálu převezeného do Kyjeva nebyla dodána zdarma, ale na základě úvěrových smluv, jejichž částky se odhadují na miliardy eur. 

Již v roce 2022 někteří analytici v Polsku vyjádřili naději, že za tyto půjčky by se mohlo platit ukrajinskou zemědělskou půdou. Inu, když se nyní veřejně diskutuje o možnosti nákupu celých administrativně-územních celků Ukrajiny, proč nepřidat k Zakarpatsku ještě Volyň a Halič?

Kromě toho i v Rumunsku se mohou najít milionáři, kteří Kyjevu nabídnou, že od něj odkoupí Bukovinu a ukrajinskou Besarábii (Černovická a část Oděských oblastí). A o část Zakarpatí obývané Rumuny mohou smlouvat s Maďarskem. Mimochodem, ve zmíněných regionech, v hustě obydlených oblastech žije asi 400 tisíc Rumunů a Moldavanů (které Bukurešť uznává za Rumuny).

Samozřejmě, teď se takový scénář zdá fantastický. Avšak do roku 2014 se znovusjednocení Krymu s Ruskem také zdálo nemožné a do roku 2022 se zdálo nemožné začlenění Donbasu a severní Tavrie do Ruské federace. 

Ano, i to jak Rusko koupilo Kyjev od Rzeczpospolity v roce 1686, a návrh Ištvána Vargy vyvolává přímou asociaci s tímto nákupem, také zpočátku vypadalo neuvěřitelně…

Pro Pokec24 přeložila Janinna

https://1url.cz/kuHdV

sdílet na

229 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
9. 9. 2023 01:59
Ohodnotit příspěvek :
     

Zrovna nedávno jsem si tak říkal, že by měl chtít Gosudar od skřeta prachy, které za Kijev Rusko vysolilo. Nebo aspoň vybírat nájemný.

ijn
9. 9. 2023 09:48

rozdíly mezi maďarskými a českými boháči jsou až nebetyčné:….. Křéťa kupuje v Londýně kopačky Arsenalu za naše peníze z předražené elektřiny a tepla, Renáta K. prodá ochr. známku ŠKODA cizákům ,….Varga chce koúpit zpět část Maďarska, KKK kupuje Sportku v Řecku,…….nikdo doma v ČR nedaní,…….CO DODAT???

Pavel K
9. 9. 2023 13:23
Odpovědět  ijn

Všechno překopat a znárodnit do pátého kolene. 😊👍👍🙋‍♂️

Markýza
9. 9. 2023 16:25
Odpovědět  Pavel K

No tak to teda ne, panáčku. Naší rodině už znárodnili jednou a děkuju – nechci.

Pavel K
9. 9. 2023 17:27
Odpovědět  Markýza

Tak dobrá panenko u vás uděláme vyjímku.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
9. 9. 2023 17:37
Odpovědět  Pavel K

To chci vidět. Kecy v kleci a pole zase v pr.deli.

Gales
9. 9. 2023 18:34
Odpovědět  Markýza

Když zvoní umíráček tak bohatému zvoní táhle – Louky pole lesy,louky pole lesy.A když zvoní chudému,tak je to – Šup tam s ním,šup tam s ním.

Pavel K
9. 9. 2023 19:00
Odpovědět  Gales

👍 👍 👍 👍

Pavel K
9. 9. 2023 19:26
Odpovědět  Markýza

Tak za prvé, už se taky známe dost dlouho, že bych vás mohl pozvat na kávu. Snad znáte mé názory a nebudete mě obviňovat z orodování socialistických výdobytků. Co je na tom špatného, když vyjevím názor, že se mi tenkrát něco dejme tomu zamlouvalo, nebo považuji to za dobré. Ale NIKDY jsem nebyl pro, aby někomu zabavili majetek, když ho poctivě nabyl. Ten můj spontální výkřik výše platí samozřejmě pro ty, co to nakradli a že jich je. Tady snad budete se mnou souhlasit. 😊 Tak nač ta zkratkovitá reakce ala B+N+E byla úplně zbytečná. Jinak přeji hezký večer. Tuna je nádherně 23 stupňu, pivo teče a vedle v areálu mi pouští nějaký šílenec ty socialistický Hložky, Davidy Vondráčkovou. Asi mu to tam půjdu vyskratovat. Jedině Hard and Heavy. Když už, 🤣🤣🙄🤦‍♂️🙋‍♂️

Markýza
9. 9. 2023 22:09
Odpovědět  Pavel K

Inu víte – my jsme ten majetek nabyli taky poctivě. A tvrdou prací. Avšak kdyby se zase prosadil (nedejbůh) naratýv, který jste tak spontánně vykřikl, nikdo by to nezkoumal stejně, jako takové věci nikdo nezkoumal tehdy.

pája
10. 9. 2023 02:38
Odpovědět  Markýza

Vím, je to osobní, poctivá a tvrdá práce předků. Křetínskýho bych znárodnil s klidným svědomím, nesnáším slovo narativ, já bych to zkoumal.

Pavel K
10. 9. 2023 07:53
Odpovědět  pája

👍 👍 👍 👍
….iJá. Ale všiml jste si, že odpověď jsem na svůj příspěvek stejně nedostal, ale zpochybení mého vyjádření (protiútok) jsem schytal opět. 😊🙄😥

Markýza
10. 9. 2023 08:58
Odpovědět  Pavel K

Odpověď na vaši otázku? Jakou, prosím? Na otázku “co je na tom špatného” jsem vám odpověděla – a podívejte se, jak je to pěkně v našem lidu zakořeněno, ten váš spontánní výkřik: devět mínusů u mé námitky – ani jeden plus. Minimálně devět lidí s vámi souhlasí a naprosto nepochybuju o tom, že by mě s gustem znova znárodnili……jo, všichni dobří rodáci.

Pavel K
10. 9. 2023 09:20
Odpovědět  Markýza

No otázku asi né, ale na mé vyjádření, jaký mám k tomu postoj. A můžu vás ujistit já mínusy málokdy dávám. A ty mínusy jste spíše (tak to vidím) dostala za bommerovu unáhlenost (zkrat). Píšu tu to neustále, když nevím zeptám se. Kolikrát to mám napsat???

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
10. 9. 2023 09:51
Odpovědět  Pavel K

..ty ožralá lojová koule, nekoleduj, nebo si vykoleduješ. A nebudeš stačit lapat dech.. najít takového joudu je snadná věc a potom zazvoní zvonek u dveří a jeden se nestačí divit.

Markýza
10. 9. 2023 15:36
Odpovědět  Pavel K

Proboha…………….za jaký Boomerův zkrat bych já měla dostávat mínusy?? Člověče, vzpamatujte se.

Pavel K
10. 9. 2023 18:42
Odpovědět  Markýza

Nemá cenu diskutovat vyletíte vždy jako papírový čertík. Jinak o mě máte zbytečnou péči, já jsem v pohodě. Já ten rozkol (zbytečně) nezačal. Ještě já blbec vám holedbal a zval na kávu. Co se týče vás mám už jasno, už to začalo na PP. Já bkĺbec myslel to bude OK. Houwvno. ČEST.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
10. 9. 2023 19:06
Odpovědět  Pavel K

Čest, souhu!

Gales
10. 9. 2023 09:33
Odpovědět  Markýza

Já nikomu v tomhle nefandím.Ale vím jedno.Dneska je ,,krajinotvorství” hračkou,proti dřívějšku kdy se všechno dělalo kosou,hráběma a vidlema a ,,technikou” taženou koněm.Práce každej den,svátek nesvátek.Lidi byli rádi když mohli vstoupit do JZD a zbavili se té dřiny.A ti malí krajinotvorci by stejně stát neuživili.Neuživili ani sami sebe a proto ještě měli vedlejší práci a byli,např.kovozemědělci.Ale to jenom na okraj.Nikomu neberu iluze.

10. 9. 2023 15:31
Odpovědět  Gales

Ale uživili. Kdyby je velcí a stát nedusili, tak uživili.

Gales
11. 9. 2023 10:29

Neuživili.

11. 9. 2023 19:24
Odpovědět  Gales

Asi jak kdo, žejo.

Boomer
10. 9. 2023 09:48
Odpovědět  Markýza

.. tož furt to tady klavíruju, adorantů socialismu je zde více než přehršel. A mají jedno společné.. jejich rody o nic nepřišly a v dobách bezuzdného státního rabování cizího majetku se jim postupně žilo líp. Tak nějak jim nedochází, či spíše si nejsou ochotni připustit, že líp se žilo i lidem v kapitalismu, to byl totiž přirozený vývoj v té poválečné době, daný nutným růstem produkce k sanaci válečných škod.
Když někdo vychází z nuly, každý bodík navíc mu připadá jako mana nebeská. Kdo se ne vlastní vinou, ale vnějším násilným zásahem propadl ze solidní úrovně, ten následný pomalý růst vnímá jinak..

Pavel z Moravy
10. 9. 2023 10:35
Odpovědět  Boomer

Běžte si o tom kapitalismu promluvit s těmi co žijí u škarpy z pohozených odpadků na tom blahoslaveném západě. Ta idylka na západě a u amíků trvá. Tak si ji vychutnejte. Takhle to tady vypadat za socíku, tak jsme již ani nebyli.

Markýza
10. 9. 2023 19:19
Odpovědět  Pavel z Moravy

Víte….já nechápu, proč někdo pořád potřebuje vidět idylky a něco/někoho adorovat. Jedno jestli na východě, západě, nebo třeba v Tramtárii.
To mi tedy řekněte proč?
Proč lidi setrvale potřebují systém Satanáš/Mesiáš??

Pavel z Moravy
10. 9. 2023 19:53
Odpovědět  Markýza

Mně se neptejte, proč se nezeptáte toho druhého, tedy zbožňovatele kapitálu. Já pouze říkám, že se mně v socialismu žilo dobře, měl jsem vše co jsem ke svému životu potřeboval, všechny základní potřeby. A mne tedy nikdo neutiskoval, ve straně jsem být nepotřeboval, žil jsem si svůj život. Takže shrnuto, nepotřebuji ho adorovat, já jen pouze prostě konstatuji. A ani mi nevadí od jiných adorace kapitalismu. Každý máme svůj úhel pohledu na různá zřízení. Teď jsou zde i obdivovatelé feudalismu, asi toho bez panské roboty, ale jsou. Též jim to člověk nemůže brát. A pokud vím, tak s útokem na lidi s jiným názorem vždy začíná pan B. Já žádné střety nevyvolávám. Zeptejte se ho proč mu vadí názory a příklon k jinému narativu než má on. Já to nevím.

Pavel K
10. 9. 2023 20:20
Odpovědět  Pavel z Moravy

Pavle já to takle hezky napsat neumím. Ale píšeš defakto to samé co já. Můžeš mi vysvětlit, proč se do mě naváží? Já to nechápu.

Boomer
10. 9. 2023 20:33
Odpovědět  Pavel z Moravy

.. každý systém má lidi, kteří by se neadaptovali na žádný systém.
Jděte na Západ, pobuďte tam mezi obyčejnými lidmi a zjistíte, že i tam žijí lidé šťastní a spokojení se svým životem. Oni neutíkali k nám, my k nim ano.. někteří naši utečenci se vrátili, ale za ty desítky let od vítězného února jich byl jen zlomek z celkového počtu. Před nějakou dobou jsem zde předložil statistiky do roku 1989, a soudruzi jistě nelhali.. ;o)))

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
10. 9. 2023 15:35
Odpovědět  Boomer

Adorantů kapitalismu taktéž, že? Je zde přehršel. A jedno mají společné. Prací, až na pár čestných výjimek, ke kapitálu nepřišli.

Boomer
10. 9. 2023 20:45

..dovolím si upozornit, že to co si vámi zmínění “adoranti kapitalismu” dovolovali u nás při svém náhlém bohatnutí, by jim už třeba jen v sousedním Rakousku neprošlo. A na to si můžete vsadit, mám tam příbuzných dost, jeden z nich(úspěšný živnostník) jen kroutil hlavou.. proč se váš stát nechá tak okrádat?
Landovský kdysi na začátku Velké slavné sametové revoluce nabízel překlad rakouského obchodního zákoníku, aspoň pro začátek, neuspěl.
Kdo velkoprivatizoval, kdo stál v čele bank, které krachovaly? Vzpomenete si ještě kupříkladu na Klausova náměstka a později také ministra financí v letech 1992-1997?

Markýza
10. 9. 2023 08:59
Odpovědět  pája

Slovo narativ nesnáším taky – proč si myslíte, že jsem ho použila a ještě v takovém tvaru.

pája
10. 9. 2023 19:59
Odpovědět  Markýza

Protože nám tady kvetou emoce, dá se tady slušně pokecat, pohádat se, poslat kamsi… . A jedeme dál. 🙂

Boomer
10. 9. 2023 20:48
Odpovědět  Pavel K

..ale co to, co to? Ve Sladovně je nějaká pařba? A vy doma u své pípy..

Autor
9. 9. 2023 21:56
Odpovědět  Markýza

Tak to se připravte. Zabaví vám to a budete muset souhlasit. Nevěříte? Co dělají v Holandsku, v Německu atd.? Vždyť to bylo tady v někoilika článcích a dlouho o tom mluví Ivan David a neustále již léta před tím varuje a – a nic se neděje!! Nucený odprodej a likvidace farem. A zákony v EU platí všude. Takže Vaše – děkuji nechci – je marné. Je to jen otázka času …
A žádná výjimka nebude.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
9. 9. 2023 22:13
Odpovědět  Peter 008

Částečne máte pravdu. Ty pokusy o vyvlastňování v Holandku jsou děsivé. Já spoléhám tak trochu na imunizaci v našich končinách – vždyť jsme to už zažili. Na rozdíl od těch Holanďanů.Jestli spoléhám správně, to se uvidí, lze jen doufat.

Autor
9. 9. 2023 23:02
Odpovědět  Markýza

Víte, je mi jedno co máte či nemáte, ale já se domnívám, že nejlepší formou v zemědělství bylo družstevní hospodaření. Dobře jsem viděl na vlastní oči i rozdíly, někde to nešlo jak mělo, ale tam, kde měli a zvolili si pořádné vedení to šlo jako nikdy. Ta dřina se tehdy poprvé snižovala.
Hlavní by byla – např. teoreticky v dnešní situaci – síla takových družstev. Ne nadarmo tento způsob – a to nebylo jen u nás, ale pokusy byly svého času např. i v Rakousku, Švýcarsku – byl na Západě (a pak i u nás) démonizován a nebyl podporován na rozdíl od soukromých zemědělců.
Víte k nejbohatším lidem patřili například latifundisté v Jižní Americe. Mohli si za své peníze dovolit prakticky vše co chtěli a ovlivňovali i místní politiku. Ti se zaměřovali na momentálně “módní” zemědělskou produkci a tajemství jejich bohatství bylo v neuvěřitelně mizerně placené práci nádeníků. Po vyčerpání půdy začalo zase hledání jiné vhodné produce (monoklultury, která byla výhodná cenově a prodejná), které se prodávalo levně především na Západ, ale na účet velkých ploch pozemků a té levné práce a velkých objemů prodávané produkce tak vznikalo jejich bohatství.

Pavel K
10. 9. 2023 08:01
Odpovědět  Peter 008

Peter, jsem rád že jste se k danému tématu vyjádřil. Je zajímavé, že na vás už tak nenaskočila jako na mě. Vzláštní. 😊🙋‍♂️

Pavel z Moravy
10. 9. 2023 08:41
Odpovědět  Pavel K

Vím moc dobře jak fungovala JZD, vždyť jsem se narodil na Hané a mnoho mých předků v družstvech pracovalo. Tam probíhala výborně zorganizovaná dělba práce, každý dělal svoji činnost a družstva, která jsem znal, neboť tam pracovali moji strýcové a tety, nejen na Hané, ale také na Vysočině fungovala jak hodinky. Můj strýc agronom, jehož rodiče měli velký statek říkával, v životě bych tu dřinu za to co je v JZD neměnil. Makali i tady, ale žili si výtečně. My měšťáci jsme byli proti jejich úrovni nic. Jestli mělo ČSSR něco úžasného, tak to právě bylo zemědělství. Vždyť jsem tam každou chvíli jezdíval, tak vím jak si žili. Ale současní přeformátovaní mlaďoši a nenávistníci socíku to nemohou slyšet, neb jim to trhá slechy. Já zase nemohu slyšet, jak zde buržousti prodávají byty postavené za socíku za pár desítek tisíc korun a dnes již staré za obrovské miliony. Do prd.ele se škůdci co likvidují vlast.

Markýza
10. 9. 2023 09:01
Odpovědět  Peter 008

Ano. Ale je tam u toho jeden naprosto, ale naprosto klíčový moment – musí to být DOBROVOLNĚ. Vy musíte chtít do takového družstva vstoupit, jinak je to naprosto celé k ho.vnu.

Markýza
11. 9. 2023 12:52
Odpovědět  Markýza

Alealeale………….tak ono už i slovo “dobrovolně” zde vyvolává temné vášně? To jsou mi věci.

Boomer
10. 9. 2023 10:00
Odpovědět  Peter 008

.. družstevní hospodaření existovalo a existuje v mnoha kapitalistických evropských zemích, ale vždy na základech výrazně odlišných od našeho socialistického paskvilu. Jasný zákonný rámec uvnitř družstva i ve vztahu se státem, žádné donucování, žádné postihy. Sdružování se zachováním soukromého vlastnictví.

Pavel z Moravy
10. 9. 2023 15:44
Odpovědět  Boomer

Vy jste v tom zemědělství makal, že to tak můžete posoudit? Kujwa, vy byste měl fakt dostat medaili za dokonalost.

Standa
10. 9. 2023 16:14
Odpovědět  Pavel z Moravy

Ví o tom houbeles.Nikde do práce nikoho nenutil. Např. do Agra v Načeradci pod Blaníkem( mám tam chalupu) lidé vložili své pozemky na obdělávání. Agro má své zaměstnance a lidé , co tam vložili své pozemky k obdělávání-těm pozemky v LV zůstaly- chodí do práce jinam.Většinou do zbrojovky a berou každoročně od Agra deputát nebo finance.
Koho by dnes bavilo vstávat každý den v 5h, nakrmit a vyrazit na políčko , kde se těžko otočili i s koněm natož traktorem. Na kombajn se mohli pouze dívat.
Dělal jsem ještě na mlátičce,jezdil s čertem , stavěl panáky atd.
Babičku a dědu jsem oprázdninách skoro neviděl , když jsem se probudil byli už dávno pryč.
Za chvi bude Boomer něco blábolit o kibucech.

Boomer
11. 9. 2023 09:58
Odpovědět  Standa

..donucování se týkalo vnosu majetků do družstev, nikoli přímé pracovní účasti. Proč mě vlastně vůbec nepřekvapuje, že už zase píšete o něčem co jsem nezmínil, nenapsal, nevyslovil. Holt to už je takový váš zvyk, já o koze, vy o voze. ale postojově jste pevný ,to jo, tojoóó..

Pavel K
10. 9. 2023 17:46
Odpovědět  Pavel z Moravy

Teď dostaneš na držku jako já. To jsi si dovolil. 👍👍

Pavel z Moravy
10. 9. 2023 20:05
Odpovědět  Pavel K

No jo, štěpí se nám to štěpí a je to zbytečné. Škůdci zemští se mohou smát. Ožebračují nás takovým tempem až to bere dech, zaprodávají a zadlužují nás dokonale a tady probíhají jakési zbytečné žabomyší války. Důležité je vůbec zachránit tuto současnou již koloniální vlast a znovu se trochu vzpamatovat a jestli má někdo slabost pro socík, někdo pro kapík, někdo je ve středu a lítá ode zdi ke zdi, někdo vůbec neví ale všichni tito vidí jak to tady vypadá a co nás případně čeká, i když starochy už případně neuvěřitelně předražená kremace a s touto bandou i bez muziky, tak bychom měli těch blbostí nechat. Jinak ale ani to nikomu nevnucuji, když se chce někdo přít, ať se pře. Jeho věc.

Pavel K
11. 9. 2023 07:27
Odpovědět  Pavel z Moravy

Pavle omlouvám se já jsem ho sem přitáh. Kdybych zůstal na PP, tak budíší do mě tam. Je to ten samej člověk, to už jsem si z analizoval. I on dělá chyby a napíše sousloví, které používá. To divadlo kterého jsi nyní svědkem, tak takhle to vypadalo na tom PP. Proto jsem od tamtud odešel. Přemýšlím, že se na to vybodnu úplně a budu trávit svůj čas u něčeho jiného. Občas asi zajdu pozdravit to ju. Ale nebaví mi se furt hádat. Hezký den.

Pavel z Moravy
11. 9. 2023 08:04
Odpovědět  Pavel K

Ale Pavle zůstaň, jsme kámoši, alespoň doufám a Pokec je prozatím dobrý. Nějaké rozmíšky budou vždy, to už tak v životě chodí. Co já si už musel od svých dětských roků po smrti mámy vyslechnout hnusáren. A to se celý život snažím nikoho sprostě neurážet, neb vím co to s člověkem dělá. Já si přesto myslím, že jsou tady převážně féroví lidé a chápou, že každý z nás má své určité názory, přednosti i chyby. Já myslím, že většina je s tebou zadobře a se mnou snad též. Já extrémně nesnáším nespravedlnost, to je někde ve mně zakódováno. Proto nesnáším jakékoli okrádání ať mezi jedinci tak v celku. A když toto dokonce provádí systém a jeho škůdci ožebračují a zaprodávají své vlastní občanstvo a přitom by měla být jejich povinnost o tento národ a lid pečovat. Oni zatím na příkaz jiných tento národ decimují. V historii zde bylo již ledacos, ale toto co zde současní adoranti neoliberálů předvádí bude pravděpodobně horší než to, co se stalo po porážce na Bílé hoře. Proto zde zůstaň i kdybychom si měli jen tak normálně pokecat.

Pavel K
11. 9. 2023 10:52
Odpovědět  Pavel z Moravy

Pavle vidíš jak je nalepenej jako hoovnoo na botě. Jak prý se semnou maže, to mě kdysi jeden soudruh řekl taky, voni to asi probírali na VUMLU. Já prý někoho urážím? Zaznamenal jsi někdy že bych zde někoho urážel cca za ten rok co tu jsem? Řekni. Já si to nepamatuji a proč bych to pak dělal na PP. Ano až na pár vyjímek, ale já byl vždy ten, kdo nezačal. Sám vidíš jeho chování k mé osobě sotva něco napíši. Slušňáček a jak mu šlápneš na svazácký voko je nebezpečně zlej. To je proměna co? Tedy pokud mu lidi žerou ty kydy,tak je to vše OK, ale běda, když vybočíš je pryč slušnost a maska spadne na zem. Podívej jak mi radí kam mám jít a co mám dělat a jaké si na mě udělal složky a ví, že bydlím u Sladovny. Tak on zná moji identitu a bydliště, tak proč mi nepřijede rozbít tu hubu. Jsem kdyspozici. Už se i těším. Třeba mu jedno natočím. Ale jen jedno, sám mám málo.

Boomer
11. 9. 2023 09:47
Odpovědět  Pavel K

.. ty jsi nikoho nikam nepřitáhnul mladíku, ty spíš lidi odpuzuješ. Z PP jsem odešel hlavně proto, že se tam tolerovala hyenizace nicků a lidi jako ty a tvůj kamarád Joe mohli diskutující urážet dle libosti. A že jsi zde taky? No, svět není dokonalý. Dávám ti jen okoštovat tvojí vlastní meducínky, ale i tak se s tebou moc mažu, to třeba gumová holínka by tě smázla jedna radost.
Tak si zajdi na pár piv za humna do Sladovny a bude ti líp, hospodské kydy jsou tvojí doménou a hospodští kecálkové o ničem tvojí krevní skupinou. ;o))))

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy
11. 9. 2023 11:18
Odpovědět  Boomer

Já jsem nezaznamenal, že by vás Pavel urážel. Co ta gumová holínka, to je normální reakce ve vaší společnosti? A když se vám nelíbíme a nesouzníte s námi, nemusíte s námi komunikovat. Nebudeme se oslovovat a ani v příspěvcích na sebe poukazovat. Ale pokud jsem si všiml, kdykoliv se zmíním o socíku, hned vystřelíte proti člověku negativní šíp. Já vaši oblibu kapíku nekritizuji, nikdo vám vaše přesvědčení nebere, nedělejte to druhým. Přece nejsme žádní mladí ušáci, abychom se chovali jako nepřístojná děcka. Nikdo vám vaše znalosti a to co umíte a znáte nebere, ale poučování nikoho moc nebaví. Názor je názor, každý ho můžeme mít jiný a je dobré si ho poslechnout a vyvodit si z něj to, co se mi zdá vhodné. Kupříkladu já vám vůbec neberu, že by na západě nebyli lidé i ti ne zrovna boháči, kteří by neprožívali spokojený život. Můj švagr od svých 30 roků pracoval v Rakousku jako zámečník a svářeč. Slušně vydělával a byl tam spokojený. A proč by ne. Umřel na rakovinu kůže a bylo mu řečeno, že to má z toho, že pracoval stále venku na slunci a ze svařování. Tak nakonec mu ten lepší kšeft přinesl smutný konec. Ale ten mohl být kdekoliv. On ale i když nebyl hamoun, na to vydělávat více než je

Pavel z Moravy
11. 9. 2023 11:24
Odpovědět  Pavel z Moravy

tady obvyklé si samozřejmě zvykl a proč by ne. Měl tam pro celou rodinu zdravotní pojištění i když žil doma v ČR, a to kousek od rakouských hranic. Takže já nemám absolutně nic proti majitelům a kapitalistům, kteří se k člověku chovají slušně a nevyužívají ho. Ale já ho prostě nepreferuji, pro mne je socík prostě přijatelnější. A vůbec nic více v tom není.

Markýza
10. 9. 2023 20:28
Odpovědět  Pavel z Moravy

Poslyšte, ale družstva nejsou jen zemědělská. Družstvo se může ustavit v čemkoli.

Pavel z Moravy
10. 9. 2023 22:51
Odpovědět  Markýza

Teď bychom ho fakt potřebovali ustavit. A do jeho čela slušné mladé vlastence, kteří chápou co se zde děje. Na probuzení mladých totiž musí působit zase mladí. Od nás to nevezmou.

Boomer
11. 9. 2023 09:53
Odpovědět  Markýza

.. je to je marný, je to marný, jeto marný. Jednota byla taky družstvo, spotřební, a že byl už roku 1905 založen Ústřední dělnický spolek konsumní „Včela“, to ani netuší.

Markýza
11. 9. 2023 12:54
Odpovědět  Boomer

A můj muž byl rovněž členem družstva – které mimochodem ani za toho totáče tedy nikdy nepřestalo být družstvem. A s jídlem neměl společného ničehož nic. 🙂

Boomer
11. 9. 2023 09:39
Odpovědět  Pavel z Moravy

.. jsem rodilý venkovan, nějakou přechodnou dobu nocující v městském paneláku. Vy jste celoživotní panelákista.. ale postoj máte.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
10. 9. 2023 16:18
Odpovědět  Boomer

Byli jsme třetí na světě, kdo zaváděl družstevní hospodaření.
Vzniklo jako nástroj k řešení hromadících se hospodářských a sociálních problémů, které s sebou koncem první poloviny 19. století přinesla průmyslová revoluce a s ní nástup kapitalistického vydřidušského tržního hospodářsví. Jinak řečeno jednalo se o sebeobranný mechamismus, který by byl schopný konkurovat kapitalistické pažravosti.

První reálné družstvo se vyplesklo v anglickém městě Rochdale v roce 1844. Jednalo se o družstvo v podstatě spotřební a jeho zakladateli proklamované zásady jsou dodnes platné.

Druhé družstvo na světě pak vypučelo v r. 1845 v Sobotišti u Čobolů jako tzv.Gazdovský spolek, jehož iniciátor Samuel Jurkovič tak realizoval de facto první spořitelní a úvěrní družstvo na světě.

No a v r. 1847 byl v Praze ustanoven Pražský potravní a spořitelní spolek, který, jak název napovídá, tvořil jakousi symbiózu spotřebního a spořitelního družstva. České družstevnictví proto patří k nejstarším na světě. Důležitým momentem pak bylo vydání družstevního zákona v roce 1873.

10. 9. 2023 16:19

Z hlediska mezinárodního družstevního hnutí je významným mezníkem rok 1895, kdy byl založen Mezinárodní družstevní svaz, u jehož zrodu stáli i zástupci českých družstev.

Ačkoli činnost družstev byla z počátku orientována hlavně na oblast spotřeby, či vzájemné finanční výpomoci, dlužno poznamenat, že bez potřebných znalostí a zkušeností nebyly první pokusy vždy úspěšné. Přesto se družstevní myšlenka a podnikání prokázaly jako velice velmi životaschopné a začaly se rychle šířit a postupně zasahovat takřka do všech oblastí společenské činnosti a materiální výroby. A jestliže na počátku vznikala družstva jako záchranná síť pro sociálně nejslabší vrstvy, postupem doby začala být družstevní forma podnikání využívána i dalšími společenskými vrstvami.

Družstevní forma podnikání, stará více než jeden a půl století, založená na demokratických principech vzájemné spolupráce, pomoci a solidarity, na možnostech osobního podílu, spoluvytváření hodnot a na spolurozhodování o zásadních aktivitách družstevního subjektu, účinně pomáhá milionům lidí na celém světě i v současnosti při zlepšování jejich životních podmínek.
Takže tak.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
10. 9. 2023 20:28

Ano. A předpoklad číslo jedna, dvě až sto? Dobrovolnost a zase dobrovolnost.

Boomer
11. 9. 2023 10:03

.. ano, tato fakta pro mě nejsou neznámá, ale předmětem diskuse byly praktiky socialistického zemědělského družstevnictví po roce 1948. Vaše edukační úsilí však kvituji s povděkem a doufám, že by mohlo padnout na úrodnou půdu také u jiných účastníků diskuse, pro něž jedinou známou(a správnou..)formou družstevní aktivity zůstávají stále jen socialistická JZD..

10. 9. 2023 00:11
Odpovědět  Markýza

No, nechci vám brát iluze, ale kolik z těch, co to zažili, nás zbývá? Takže na imunizaci bych nespoléhal. Vždyť z toho nabl-baného mládí vpřed jsou už pouze pudové jednoduché organismy. Ti jsou imunní pouze vůči myšlení.
Jediné, v čem vidím naději je, doufejme, vítězství Slovanského světa nad KoZou. Pjakin a další politruci ho sice zovou ruský svět (čímž mě nas-sírají), ale já ho vnímám jako Slovanský svět.

Pavel K
10. 9. 2023 08:04

Milane, ale já to tak vůbec nemyslel, kdyby ju, tak k té větě dopíšu všechny kolchozníky, nebo majitele. Ale já samozřejmě myslel všechny ZLODĚJE.

10. 9. 2023 16:27
Odpovědět  Pavel K

Ale vždyť já vím. Ty jsi holt, jak jsem si už všim, dost impulzivní, a napřed jednáš, a až pak myslíš a říkáš si “kurwa lidi, co blbnete, vždyť já to tak nemyslel!”

Pavel K
10. 9. 2023 17:49

Teď jsi mě prokouk. Díky. 🙋‍♂️

Markýza
10. 9. 2023 09:06

Ale zas se nevyjadřujte jako zapšklej dědek – jó, to ža našich čašů nebejvalo! My šme ctili svý rodiče a mušeli jim řikat pantáto” 😎 😀 Bylo jest a bude tak, že se mládež vyvrbí. Mně zajímá jen jedno – aby se nevyvrbila do nějakých těch Hitlerjugend, Rudých gard a podobného.
Ad to znárodňování – to nevíme. Nevíme, jak hluboko se to zapsalo a věděli bychom to teprve tehdy, kdyby se něco takového chystalo.
Jak jsem ale objevila výše, zřejmě by mě znova vyvlastňovali spíš moji vrstevníci, než ta mládež.
No – jak říkám – jak pevná je mentální obrana to netušíte, dokud na ni nedojde.

10. 9. 2023 16:56
Odpovědět  Markýza

No, tak například já rodičům a prarodičům vykal, když už jsme u toho.
Hmm… Moje bábrle prodala na Volyni statek a mlýn vzešlý z krve a potu několika generací a pak si zacvakala dobytčáky, sbalila rodinu, dobytek, a něco nábytku, a před Stalinovým znárodňováním a exportem kulaků na Sibiř prchla do Čech. Tady si nedaleko Úštěku zakoupila statek – takto konfiskát po němcích – a zase s rodinou dřela do úmoru.
No a pak osmačtyřicátý pak a kolchozy a družstva a kdo není s námi je proti nám, ať žije KSČ!
Tak zavčasu, protože to už znala z Volyně, jak to bude pokračovat, svižně rozprodala většinu dobytka a něco pozemků, a když soudruzi chytili vítr a začali být všímaví co bábrle šije, sbalila – v den, kdy měli na výboře akční soudruzi schůzi – dokumenty a listiny vázající se ke statku, a mazala s nimi na výbor. Vlítla tam, práskla s listinami a dokumenty doprostřed stolu, zařvala: “Tady to všechno máte a strčte si to do pr.dele, je to vaše a udavte se s tím!” a bylo. Prostě jim to, právně řečeno, darovala. (Za peníze za dobytek a pole pak koupila nedaleko Ústí konfiskát (jednopatrový dům), v němž její vnučky – mé sestřenice – žijí dodnes. Jsem se nějak zakecal.

Markýza
10. 9. 2023 17:26

Kecáte! Fakt vykal?? To jste první takový živáček, kterého vidím! Ale kurňa – víte, jak jsem to myslela, nebo ne?
Njn. Když bábrle darovala, tak jste při zpětném vracení utřel – u nás to bylo napůl: nakonec jakože darovali, ale předcházelo tomu všelijaké přetahování, takže vracení byl v podobném duchu, zcela logicky. Popravdě stejně už v rodině nezbyl sedlák, který by to tam šel obhospodařovat, takže se půlka prodala a půlku držíme jako rezervu. Jakože kdyby bylo nejhůř, aby bylo kde vypěstovat ty brambory 😀

10. 9. 2023 19:54
Odpovědět  Markýza

Ještě se vám to šikne.

Markýza
10. 9. 2023 20:29

No právě se obáváme, tak neprodáváme, a že by se kupujících našlo.

10. 9. 2023 20:59
Odpovědět  Markýza

A dobře děláte. Hele, využiju, že jste onlajn.

Co blázníte? Já jsem sice dědek ježatej, ale rozhodně ne v tomto směru. Ale chápu, jak to myslíte. Taky bych byl rozpačitej. Tak víte co? Mám návrh.
Uložte si do hlavy stupnici od nuly – včetně – do desítky – včetně. S tím, že známka se bude týkat výsledného dojmu, rozumí se. Zda nuda k uzívání, nebo zda se to dalo a na jaké úrovni od 1 do 10 se to dalo. No a pak pod to jednoduše lípnete např.: 3 🙂 nebo 0 😛 – což by značílo: jsi grafoman, koukej od toho mazat obsedante. A je to. A já svatosvatě slibuju, že nezanevřu ani kvůli nule a plajzáku. Fakt ne, ať se z fleku propadnu do západního německa.

Jo, a ta známka až na konci celé povídky! Mezitím, než bude konec povídky, tak stačí minus nebo plus pod přís.erkem a jinak žádná reakce. Jo. To bude nejlepší. Ale i sluníčko nebo plajzák jsou povolený.

On je to totiž problém. Mám v šuplíku bl.bosti a líp je tam nechat, nebo to nejsou bl.bosti a škoda je tam nechat? Proto jsem s tím vylez. Abych věděl. Ne proto, abyste mi mazala med kolem huby a já si tak přifukoval ego.
Co vy na to?

Markýza
10. 9. 2023 21:52

No tak dobře. Ale jestli budete tiše trpět (a já to poznám) tak se propadnete do západního Německa, namouduši!! Známkovat budu teda na konci – domluveno?
Mimochodem, med kolem huby absolutně nezvládám. Když nemůžu chválit, tak držím hubu – ale stejně to každej prokoukne, že.

10. 9. 2023 22:49
Odpovědět  Markýza

Ááále nebudu. Na to mám přespříliš vypasený ego. Nejvejš si řeknu, no a co?
Postavil jsem několik baráků a opravil hafo, z toho něco za čárou, krbů pro papaláše taky vystřihnul hafo – ba i jeden pro Velšana upr.delenýho v Katalánsku (tam jim říkají čimené, ale jak se to píše nevím) -, a umím tohle a tamto a ještě jsem přitom stih sám vychovat při děti, tak se přece ze sebe nepos.eru.

Jo. To je vůbec to nejhorší – brát sám sebe přespříliš vážně. Tací pito.mci jsou z toho pak vnitřně celý rozhozený, natotata se zhroutěj, a už do sebe perou prášky. Tak tohle mi fakt nehrozí.

Ale kritiku beru. Dokonce je nutná. Ne ovšem kritiku jakože moc lidovštiny, nebo že by se tohle mohlo toho či tamtoho dotknout a že to nekorektní a fuj fuj a že to tabu a tohle a tamto – po tom je každýmu howno. Tak to nečti vole/jalůvko.

Ale kritiku, jakože příliš rozvláčný, moc sentimentu, moc vaty a nuda, plytké a jen po povrchu, melodramatické k zblití, a tak podobně, to beru. Protože právě ta je nutná. Protože subjekt není schopný objektivně posoudit své… jak to říct… dílo? v nemateriální oblasti. V materiální jo – barák stojí, střecha nezatýká, pole plodí atd., ale tady je to horší. 🙂

10. 9. 2023 22:52

Ježíš, to je zase hodin! A já si ještě musím udělat oběd! Francouzký brambory. Tak Roniieho vlípnu na Pokec pod nějaký článek, co se tu mezitím vypleskne, až někdy po půlnoci.

11. 9. 2023 04:44

Tak zatím se nic nevyplesklo a sem to nemá cenu dávat. Tak pozdějš.
Jo, a zamaskoval jsem to, že to není adresně vám. Vy akorát tu známku na konci. Ale poctivě, žádný štráchy!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
9. 9. 2023 23:56
Odpovědět  Peter 008

Jenže (nejen) holandsko se má stát částí toho megaměsta Tristate
https://1url.cz/LuHGy , pro 30 mega euroslouhů, později digitálních eurootroků, proto ta zuřivá likvidace a vyvlastňování.
Takže my furt ještě máme šanci. A druhou v tom, že to pan Globál nestihne, buď proto, že se eurosajuz rozsype, protože ty své fantasmagorie plus válka neufinancuje, nebo proto, že Východ napochoduje na Západ a ukáže mu, kde má kanec pýču.
A zákony Europrůs-eru platit přestanou…

Pavel z Moravy
10. 9. 2023 09:00

Milane tady se budeme rozcházet. Tento národ již pozbyl své slovanské duše. Většina mladých klidně přijme absolutní germanizaci. Posuzujeme vše moc z našeho hlediska. Neříkám, že se kolektivní západ nerozpadne, kdyby to bylo včera, bylo by již pozdě. Ale současná omladina si musí projít absolutním úpadkem a porobou, aby pochopila kde jsou její kořeny. Ta změna bez jejich osobního poznání nemůže proběhnout, neboť ta indoktrinace kultem západu se dostala těmto děckám hluboko pod kůži. Ale to je pouze můj názor, já říkám vždy co si myslím, bez ohledu na to jak se to komu líbí nebo ne. Ale nikdy netvrdím, že mám pravdu. Proto jsou důležité dialogy, tetralogy atd, protože více myšlenek, více možností jak problémy řešit. Včera se mi kupříkladu líbilo, jak Adam Bartoš projevil odvahu a omluvil se Vandasovi, že ho kdysi před lety neoprávněně napadl. Já nevím o co přesně šlo, já jen, že tak se mají lidé chovat. Někdo v příspěvku dával k tomu odkaz, proto to vím. Bylo to z AE. Kdyby si všechny ty protiklady ve vlastenecké frontě ti lidé vyříkali z očí do očí, tak by to vypadalo úplně jinak. Možná bychom už dnes nebyli v takové žumpě, v jaké jsme nyní.

10. 9. 2023 17:12
Odpovědět  Pavel z Moravy

Mladí? Na tom přece, pokud sem Východ napochoduje a začne s denacifikací a deamerikanizací Evropy, už nebude záležet ani náhodou! A nejméně už na jejich osobním poznání. To bude v té době takové, že budou toužit být menší a ještě menší, až budou nejmenší na světě. Protože nezapomeň, že současné mládí vpřed je většinově ta nejzbabělejší generace, jakou kdy Bohemie ve své historii zrodila.
Ty to všechno vidíš moc demokraticky. Jenže právě tuhle liberální demokracii odinstaluje Východ jako první a zavede svou dočasnou správu! Jak dlouho pak ta dočasnost bude trvat už bude záležet. Tedy pokud se Východ vydá na pochod směr Londýn, rozumí se. Pokud nevydá, tak půnbů s námi.

Pavel z Moravy
10. 9. 2023 20:11

To je ta jedna možnost, ta druhá je ta varianta našeho nechtěného konce, protože s tou už my asi nic neuděláme. To je skutečně ta nejzbabělejší generace mladých. Ono ale také ze zlatíček tato generace musela vzniknout..

Markýza
10. 9. 2023 09:06

Nejspíš všechno dohromady, jak už to tak bývává.

Frank1
10. 9. 2023 08:09
Odpovědět  Pavel K

S tim znarodnovanim bez do prdele. Nejdriv u nas znarodnili komuniste i sevce. Vse patrilo statu. Pak sem pustil Venca flaska o Sametu zapadni zlodeje, aby privatizovali. Byla to podminka pro vstup do EUhnie. Ti vse statni i byvale soukrome za pomoci ceskych zradcu rozkradli!

Markýza
10. 9. 2023 15:38
Odpovědět  Frank1

No ano – od manťáku k manťáku. Chtělo by to kapku rovnovodováhy.

Pavel K
10. 9. 2023 17:59
Odpovědět  Frank1

Franku popojeď si nahoru co tam o tom píšu. Dal jsem tam smějícího se blbce a nevím jak dlouho sem chodíš i třeba zpět na PP, tak bys měl znát mé názory. Teď to není na tebe, ale kurrwa, to se tu nesmí psaát v zatáčkách s ironií a jak píši mě všichni znáte, tak vám MUSÍ docvaknout, že si dělám prdel. Ale nejsem proti to znárodnit všem zlodějům od 89. Jaký máš na to názor ty?!! Ty bys nechal nakradený majetky lůmpům a jen bys je zavřel? Děkuji za odpověď.

Pavel z Moravy
11. 9. 2023 08:24
Odpovědět  Pavel K

Nu v Číně by se s nimi asi nesr.ali. Nakradl jsi to, tím pádem jsi to ukradl všem, tak alou do chládku, pokud by dotyčný neskončil hůř. Toto zde byl kdysi majetek národa. Finta byla již v tom, když začali přejmenovávat národní podniky na státní. Tam je již začátek toho co připravovali. Nikdo přece nechce brát něco lidem, kteří si svojí pílí vybudovali krámky, opravny a třeba i podniky, do kterých vložili svoje peníze a um. Kolik ale z těch superboháčů, kterým to ale jinak nezávidím přišlo ke svým miliardám poctivě? Vždyť tady stačí třeba podhodnotit cenu prodávaného objektu mnohonásobně a pak v rámci kamarádčoftu se šajbnout. Stačí se podívat jakým způsobem to probíhá v energetice, plynárenství a jinde. Pošta je typický příklad jak se dá okrádat lid národa. Všechny ty obrovské poplatky za všechno, za chvíli snad budou již zvažovat i poplatek za vstup do pobočky. A mám od známé pošťačky zjištěno, že v našem malém městě za socíku roznášelo poštu 16 doručovatelek, dnes je jich 6. A méně práce nemají. Kam tedy kujwa jdou všechny ty vybrané prachy? Nu, myslím si, že z těch superboháčů ty prašule téměř nikdo nemá čisté. Není to totiž možné. A myslím si, že o těch zde mluvil Pavel. K.

Markýza
11. 9. 2023 09:17
Odpovědět  Pavel z Moravy

Nikdo přece nechce brát něco lidem, kteří si svojí pílí vybudovali krámky, opravny a třeba i podniky, do kterých vložili svoje peníze a um.

No vidíte. Nechtěli, nechtěli – a přeci sebrali.

Pavel z Moravy
11. 9. 2023 14:51
Odpovědět  Markýza

Každý asi máme svoje slabiny i přednosti. Mojí předností je, že opravdu nejsem závistivý a to myslím vážně. Je mi úplně jedno kdo co má. Má li někdo několik aut, vil a letadýlek je jeho věc. Nic mi potom není, jemu také nesmí vadit, když mi bude třeba chtít jedno dát, že ho ani nebudu chtít, neb mám třeba jiné zájmy než konzum. Co mi ale vadí, že určití jedinci po 89 bezostyšně tento stát okradli a napakovali se z toho co bylo všech, místo aby ty hodnoty použily pro rozvoj společnosti. Doslova ty podniky vysály nebo rozprodaly vždy tak, aby z toho měli pořádný vývar. Doslova nás oškubali a okradli. A já, který tedy moc majetku nepožaduji, bych chtěl mít kvalitní zdravotní péči, ne abych si platil jakýkoliv úkon třeba u zubaře, platil kure.vsky předražené energie a další běžné atributy života, protože tím, že vše rozkradli na ně nemají. Toto byl největší tunel, který se zde stal. A jsou zde lidé, kterých se to přímo týká. To věřím, že takový kapitalismus se jim líbil a líbí. A i když nejsem závistivý, tak taková prasárna se mi tedy nelíbí. Já bych z jejich majetku nic nechtěl, ale ať to k čemu přišli nepoctivě vrátí národu. A myslím si, že takto to myslel i Pavel. K.

Pavel z Moravy
11. 9. 2023 15:06
Odpovědět  Pavel z Moravy

A já bych vám to opravdu nebral. To už je záležitost každého jedince, chce li někam vstoupit a nebo ne. Ale když jsme tedy u těch zemědělských družstev, tak jednoznačná jejich výhoda byla a tu asi nikdo nepopře, že tam byla dělba práce a každý se věnoval té určité činnosti, což je pro chod subjektu určitě lepší. Zatímco sám, třeba pouze se svojí ženou a dětmi je to neskutečná dřina jak to bývalo zvykem od rána do večera. Kupříkladu textilky kdysi dávno před socíkem někde fungovaly tak, že chlap tkalcoval, ale také si stav seřizoval, což samozřejmě zpomalovalo celou jeho činnost. Potom přišel obrat. Kupříkladu moje žena tkalcovala a já dělal tehdy se to tak nazývalo mistra seřizovače tkalcovských stavů. A těch dalších profesí kolem toho, že ze stavu vyšla nádherná látka tam bylo hodně. Ten tkadlec už nedělal nic jiného, než že tkal. Takže podle mne proto ta JZD měla takovou sílu, samozřejmě ta, kde to brali poctivě. To ale na Jižní Moravě a v Jižních Čechách asi téměř všude.

Markýza
11. 9. 2023 18:23
Odpovědět  Pavel z Moravy

Možná vy ne. Já vám to neberu. Říkám jen, že jak se taková myšlénka všeobecně usídlí v mnoha hlavách, bude znárodněnej i ten verpánek.
A pokud – říkám POKUD – zůstane záležitostí jedince, kam chce vstoupit a kam ne, je všechno v pořádku. Když se ovšem v letech padesátých ustavovala ta slavná družstva, po dobrovolnosti stopy nebylo – to snad nepopřete.

Pavel K
11. 9. 2023 11:04
Odpovědět  Pavel z Moravy

Pavle ještě jednou díky za podporu, už to pust z hlavy, já se jen tak nedám. Jak sám vidíš i ty nebo Milan ať napíšete co napíšete, vždy přiskočí a odkloní debatu někam jinam. Přitom by stačilo napsat sorry zbytečně jsem vylítla, já bych řekl OK a jede se dál. Ale kdepák, ale všimni si jsou to dva nicky, divné co. 🤣🤣

Boomer
11. 9. 2023 18:11
Odpovědět  Pavel K

..ty duševní bezzemku, na cokoli myšlenkově nestačíš, to okamžitě označíš za podvrh nebo komplot a že jsi sr*gora, hned si hledáš podporu u někoho jiného. Zalez do sklepa k pípě..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel K
12. 9. 2023 07:36
Odpovědět  Boomer

Tak ty mě můžeš nadávat dle libosti a já mám držet hubu? Dobrá zkusím to, tak mi promiň a už se na mě nezlob, ju.

11. 9. 2023 19:46
Odpovědět  Pavel K

Mě z toho vynechej. Já si z Markýzou rozumím, i když na některé věci máme rozdílné názory. A kecáme spolu k věci, o které právě kecáme. Co jsem si všim, tak nic neodklání. Jen vyjadřuje názor. Je to přece Pokec – ne web s předepsaným zaměřením.

Pavel z Moravy
12. 9. 2023 08:56

Právě proto, že to není web s předepsaným zaměřením tak je důležité si uvědomit, že co člověk to názor. A nemohu li názor druhého zkousnout, mohu konstatovat svůj nesouhlas, to je přirozené, ale v rámci slušnosti. Osobní napadání je opravdu nevhodné a nedůstojné. To s námi dělají ti co rozkrádají a zaprodávají naši zem. Trochu se musíme brát takoví jací jsme, ale jakékoliv nadávky, to je přes čáru. A nelíbí se mi, když se někdo druhým trochu otevře a oni to pak zneužijí. Musí si každý uvědomit, že mlčet o sobě může každý, je to ale potom nějaké kamarádství i když přes web na dálku? Takže tak.

Janaz
9. 9. 2023 15:39
Odpovědět  ijn

Akurát že ten kus, ktorý chce kúpiť Varga, nikdy nepatril Maďarsku. Ako vidím, tak ako sa podarilo presvedčiť svet, že Hitler bol Nemec, tak sa podarilo Maďarom presvedčiť svet, že Uhorsko bolo Maďarsko. Nebolo!

Pavel z Moravy
10. 9. 2023 08:21
Odpovědět  ijn

Socík jim nevoněl, tak mají co chtěli, hlavně ti co si nemohou nakrást. V Praze prý stojí byt ze sedmdesátek s rozlohou kolem 50- 60 metrů čtverečních i 6 melounů. Byty vybudované za socialismu, prací a z prostředků celého národa. Jo, když je většina vypatlanců, tak musí trpět. Není co a koho litovat. Kdo to nemá v makovici srovnané a nevidí rozdíl mezi režimem pro lidi a režimem pro grázly, tomu nemá ani cenu nic vysvětlovat. A zemští škůdci dokončují rozvrat. Tak se mladíci a mladice připravte, zářný zítřek máte přede dveřmi.

Pavel K
10. 9. 2023 08:50
Odpovědět  Pavel z Moravy

Dobré ráno příteli, tak jak sis asi všiml, tak jsem včera zase zabodoval.
Můžeš mi vysvětlit proč spousta chytrých lidí okolo mě jsou absolutně vypatlaný. Včera jsem zavolal po delší době kámošovi z dětství kvůli jestli nechce zrzavé kotě odemne. No a jak jinak došlo na blby. Babiš, Babiš jedině Babiš ten vám přidával na důchod. On vidí jen ty peníze na svém důchodě. Rudo před očima a ani mě nepustil ke slovu. Říkám proč nevolíte Okamuru, bum, výbuch nadávek atd. Je mu 65 a řekneš jen mladý, těch starých babišovců je to bys čubrněl na to %.

Pavel z Moravy
10. 9. 2023 15:53
Odpovědět  Pavel K

Ale jo, já vím. Už to člověka ani nebaví řešit. Dostanou přesně co chtějí. Teprve teď to začíná. Totiž prvních 10- 15 roků žili z toho co měli ze socíku. Teď již došlo. Rozkradeno, zaprodáno. Dorazil kapitál se svými miliardářskými kapitány průmyslu. Loď vyplouvá do přístavu bída, chaos barbarství. Ty máš koťátka, papoušky, králíčky, ti jsou dnes srdci nejmilejší, tak si je chraň a měj se fajn. A na blby se vyser, oni si teprve užijí.

Markýza
10. 9. 2023 09:09
Odpovědět  Pavel z Moravy

To máte těžké, Pavle…on ten socik ovšem skutečně nevoněl. Mohu potvrdit, bydlím u Labe – a zeptejte se třeba ve Chvaleticích 😉
Byty byly tehdy stejně nedostupné, jako dnes – jen z jiných důvodů. Zřejmě je na to nějaký psychologický zákon.

Markýza
10. 9. 2023 09:31
Odpovědět  Markýza

A teď už budu jako Milan a s napětím čekat, kolik se mi sesype mínusů 😀

10. 9. 2023 17:15
Odpovědět  Markýza

Ani ne tak s napětím, jako spíš s pohrdavým pobavením, na rovinu řečeno.

Pavel K
10. 9. 2023 18:09

Milane my tuna zdejší to neděláme. A řeknu ti proč, protože spolu vycházíme a máme stejné názory. To sem někdo vletí, názorový úderník a už jede. Co se týče mě, tak to vidíš sám komu ležím v žaludku.

Markýza
10. 9. 2023 19:09
Odpovědět  Pavel K

Vážně ne? měla jsem kapku jiný názor a to bylo najednou mínusečků!

10. 9. 2023 22:57
Odpovědět  Markýza

A vy si z toho něco děláte? Já nechápu akorát minusy u neutrálního textu či poznámky, to musejí být duševní mrz.záci, ale jinak je mám na praku. To by tak bylo, abych neřekl, co chci říci, kvůli nějakým mínusům. Pfff…

Markýza
11. 9. 2023 08:40

Já ne, ale PavelK jo 😎

Pavel K
11. 9. 2023 11:58
Odpovědět  Markýza

🤦‍♂️ 🤦‍♂️ 🤦‍♂️ 🤦‍♂️ 🤦‍♂️

Pavel K
12. 9. 2023 07:31
Odpovědět  Markýza

Jasné podsouvání. To je síla, co Milane. Udělat to já co?

Markýza
12. 9. 2023 09:44
Odpovědět  Pavel K

Ach…ale já to tak nemyslela, já to myslela úplně jinak 😎

Boomer
12. 9. 2023 10:08
Odpovědět  Markýza

.. jemináčku, pozor na to! Quod licet Iovi, non licet bovi.. ;o)))))

Markýza
12. 9. 2023 14:11
Odpovědět  Boomer

Pravda, pravda 😎

Pavel K
11. 9. 2023 07:40
Odpovědět  Markýza

Napíšu to ještě jednou a naposled, ale pochybuji že to pochopíte, když vám to nesecvaklo výše, kde vám to do blba píšu.
Tak, podle mě ty mínusy jsou za to: NÉ ZA NÁZOR, ALE JAKÝM ZPŮSOBEM JSTE SE DO MĚ NAVEZLA. a PROTO ŘADA ZDEJŠÍCH DISKUTUJÍCÍCH MĚ TUNA ZNÁ, TAK VĚDĚLA, ŽE TO MYSLÍM TROCHEN JINAK.
Jsem zvědav do jakého autu to zahrajete teď. Hlavně to nenechat na sobě, někoho mi tím připomínáte.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
11. 9. 2023 08:43
Odpovědět  Pavel K

Podívejte se: pokud chcete, aby jiný člověk věděl, jak to myslíte, pak to musíte říct tak, jak to myslíte.
Pokud předpokládáte, že každý bude vědět, jak to “ve skutečnosti myslíte”, pak jste ještě daleko větší mimoň, než jsem si myslela.
A na ublížené kecy jsem poměrně alergická, proto raději tuto diskusi s vámi končím, a to v zájmu nás obou.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
11. 9. 2023 10:08
Odpovědět  Markýza

.. no, někdo vás bací klackem a potom mektá, že to tak nemyslel, čímž podává rukolapný důkaz, že nemyslí vůbec.

Pavel K
11. 9. 2023 11:16
Odpovědět  Boomer

Nějak vy dva se hezky doplňujete, nesedíte vedle sebe? 😃🤣🤣🤣

11. 9. 2023 19:49
Odpovědět  Pavel K

Nechceš se už na ty jeduflusy do vlastních řad vys.rat?

Pavel K
11. 9. 2023 21:05

Milane jsem Beran, který je schopný se rozdat, ale běda když po mě někdo jde. Ty to zákulisí neznáš, protože jsi na PP nebyl.Ano to se táhne od tamtud!! Tak než mě začneš kritizovat zjisti si proč tak reaguji. Díky Milane, hezký večer.

11. 9. 2023 21:33
Odpovědět  Pavel K

Mě nezajímá zákulisí na PP, ani co tam bylo, ani co sem táhne odtamtud. Tyhle minulý války mám u pr.dele. Sory jako.

Pavel K
11. 9. 2023 21:36

Ok, tak buď neutrální, nebo já jsem ti někdy kecal, když jsi tuna měl spor? Myslím že ne sorry.

Pavel K
12. 9. 2023 07:23

…..Milane, a já ji vyvolal? Nebo vlastně už vyvolávám. Byl bych rád kdybys mě odpověděl.

Pavel K
11. 9. 2023 11:13
Odpovědět  Markýza

Vy jste nikdy nečetla jiný můj příspěvek, abyste se nemusela vymlouvat jak to myslím?!!! Smajlík smějící tam taky nebyl? A ono by vás tedy ubylo, když i tak vám to nedocvakávalo, abyste se mě v dalším příspěvku zeptala jak jserm to myslel!! To je asi pod vaší ůroveň co? Tak hned nástup. Já jsem zase alergický na nafrněné paničky.

Markýza
11. 9. 2023 12:57
Odpovědět  Pavel K

Njn. Když pod ůroveň, tak pod ůroveň. Neníž sobě každý roveň, kdo propadá na ůroveň.

Markýza
11. 9. 2023 20:23
Odpovědět  Markýza

Pavle, haló! Tady jste mi zapomněl plácnout mínus!

Pavel K
11. 9. 2023 21:08
Odpovědět  Markýza

Markýzo, halóóó, nezapomeňte si do mě kopnout, za doprovodu Rudého Svazáka.

Markýza
11. 9. 2023 22:29
Odpovědět  Pavel K

Ach vy chůďátko…………………

Pavel K
12. 9. 2023 07:12
Odpovědět  Markýza

Prosím vás, máte pod kontrolou svoje myšlenkové pochody? To jako vy mě tu obviňujete z rozdávání mínusů, což dělám vyjímečně u špatného komentu a pak doleji mě nazýváte chůďátkem. Neskutečná drzost z vaší strany. 🤦‍♂️🤦‍♂️👎👎🙄🙏

Boomer
12. 9. 2023 10:27
Odpovědět  Pavel K

.. mladíku, chůďátko z tebe dělá tvoje argumentační nuzota v níž se plácáš neustále a tak ji řešíš urážkami. A v okamžiku, kdy narazíš na odpor, začneš kňučet.. já nic, já to myslel úplně jináč! Kdo poznal PP, ví jak vulgárně jsi dovedl urážet třeba nick Emanuel jen pro odlišnost názorů, za vydatného přicmrndávání nicku Joe Arpaio Maricopa. Dva myšlenkoví trpaslíci s rozeřvanou hubou, kteří nikdy nedokázali předložit víc než jen svůj názor, aniž by se pokusili o jeho podložení fakty.. páč to tak nemysleli, že, tak jaképak dokazování.
Tady nejsi v hospodě, a i tam by tě za tvé chování časem někdo vyvlekl na dvorek k záchodkům a zatřásl ti prázdnou makovicí. Mektáš o tom, že nebudeš reagovat a přitom nevynecháš jedinou příležitost flusnout si, aspoň náznakem se otřít a potom zase bečíš.
Mám hodně kamarádů, kteří by se nad označením mojí osoby za Rudého Svazáka utloukli smíchy a jeden z nich by ti za tuhle urážku dokonce okamžitě ucpal hubu pěstí.

Nejsi nic než trapný užvaněný Jouda z čísla 560..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel K
12. 9. 2023 07:29
Odpovědět  Markýza

Málem bych zapomněl, to jste tak krátkozraká, že já bych třeba ve sporu s vámi na každý váš komen dal mínus? No co je vcelku humorné, to je totiš to první co mě napadlo, že vy dva mě z toho budete obviňovat. Je tu ještě ale druhá varianta, hádejte jáká? Ale pochybuji že na to přijdete. 😃🙏🙄

Pavel K
12. 9. 2023 07:05
Odpovědět  Markýza

No ale vidíte jsou dva co se mnou souhlasí, to co jsem vám napsal. Hmm, tak podle vašich měřítek je tu těch blbců více, co píší, myslí pod úroveň. Jak chytré. 🤦‍♂️🤦‍♂️🤣🤣

Pavel K
12. 9. 2023 07:20
Odpovědět  Markýza

🤣 🤣 🤣
Už tak píšu a málokdy to po sobě čtu. Ale mám radost, že ji máte i vy. Co chodím po různých webech i tam jiní dělají chyby v pravopisu. Ale já mám narozdíl od vás asi lepší úroveň, protože se neposmívám jako malé děcko druhému, protože se třeba spletl. No a já nemám zapotřebí z někoho dělat blbce. 😃

Boomer
12. 9. 2023 10:41
Odpovědět  Pavel K

.. ty se nepleteš, ty prostě neznáš ani základy mateřského jazyka, učiva z prvního stupně ZŠ. A za bídnou formou tvého vyjadřování se belhá ještě bídnější myšlenkový obsah.
Takže nikoli občasný omyl, ale soustavná lenost napravit vlastní nedostatečnosti.
Zvedni ovary od pípy a najdi si nějaký vzdělávací program Univerzity třetího věku..

Tím končí tvůj oblíbenec Boomer, piš si co chceš, otírej se dle libosti, reagovat nebudu. Nanejvýš si na tebe vzpomenu až pojedu po D5 kolem Exitu 50.
;o))))))

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
10. 9. 2023 19:08

A jo tak….no to já ale moc nemám v genomu, já zůstanu u toho napětí 😀

Pavel z Moravy
10. 9. 2023 10:00
Odpovědět  Markýza

Já musel opustit podnikový byt po soudním rozsudku, i když jsme smlouvu na byt měli oba s manželkou. Chtěl jsem po 6 letech odejít ze společného zaměstnání. Pak jsem bydlel pár roků s děckem na ubohé podnikové svobodárce jiného zaměstnavatele a pak jsme si koupili družstevní byt, protože podnikový jsem již nechtěl. Nejhorší, že jsem byl v právu, protože manželka v podniku i přes moji výpověď zůstávala, ale jak jsem se dozvěděl, stal by se precedens. Ale, já to nezazlívám socialistickému systému, neb vím, že ty problémy mi způsobili prostě určití lidé, kteří chtěli. Nu a ti jsou stále, ať je zde systém jaký chce.

Pavel K
10. 9. 2023 10:38
Odpovědět  Pavel z Moravy

👍 👍 👍 👍 👍
Mám na to stejný názor.

Pavel K
10. 9. 2023 18:16
Odpovědět  Pavel K

Ještě Pavle dopíšu, jsem cca 1400 městečka, kde se všichni známe, tedy skoro všichni. Nepamatuji za socíku, že by mladí neměli kde bydlet!! Vždycky se to nějak vyřešilo. Já jsem si třeba předělal podnikový byt a pod vedlejším pracovním poměrem (smlouva) jsem za to dostal zaplaceno. Bydlel jsem tam snad i s energiemi cca 459,- kčs. Vedlejšáků jsem měl vícero, které jsem samozřejmě danil a dnes z toho mám slušný ID. A pak mi tu nějaký vyhrožovatel bude něco tvrdit o soc. výdobytcích. Trapák.

Markýza
10. 9. 2023 15:45
Odpovědět  Pavel z Moravy

Podnikových bytů ovšem tolik nebylo. Jen si vzpomeňte: když jste chtěl pro dítě kvartýr, zapsal jste jej do družstva jako batole, nadělal se na tom brigádnických hodin a když to dopadlo, mělo dítko byteček ku svatbě – moje švagrová například.
Koupit dům například bylo možno jen s protihodnotou bytu…..my jsme měli obrovské štěstí, že jsme narazili na vesnický domek, který si jakýsi pražský taxikář koupil jako chalupu, než zjistil, že chalupu v Polabí nechce. Ovšem jak říkám – obrovské štěstí, za námi bylo během dvou dnů od inzerátu dalších patnáct zájemců.
Nemaje bytu ani domu, musel jste zkoušet ty služební – ovšem my s mužem jsme měli povolání, na která nikdo takové byty nedával. Zkoušeli jsme tehdá i Lesy s nějakým bydlením, že půjdem třeba na Šumavu – prd a vořech. Až jsme měli to štěstí.

KOLOMA
10. 9. 2023 12:46
Odpovědět  ijn

Rozdíly mezi maďarskými a českým boháči jsou ty, že maďarští boháči jsou Maďaři a čeští boháči Chazaři.

Pavel z Moravy
10. 9. 2023 15:58
Odpovědět  KOLOMA

O morálním kreditu zdejšího buržoazního panstva netřeba diskutovat. To je naše specialita. Je to odporná společnost, tedy většiny těch tzv. úspěšných, kteří to svoje bohatství většinou vydojili ze svojí blízké chudiny a dojí dál.

Pavel K
11. 9. 2023 12:00
Odpovědět  Pavel z Moravy

👍 👍 👍 👍 👍

9. 9. 2023 03:27
Ohodnotit příspěvek :
     

Hádám, že někteří z vás vědí, že KoZa přes ruskou pátou kolonu , zkorumpované pracovní agentury atd. se.re do Ruska pod tlakem migranty z bývalých rus. satelitů. A v Rusku z toho začal být vážný problém. Sice tomu tak neříkají, ale v podstatě tam začaly vznikat nogo zóny. A málo na tom, ještě brali práci domorodcům, protože levnější, a protože co si tu budem vyprávět o pracovních agenturách, když je to ve ve skutečnosti mafie (a to i u nás!), to jest zločin prorostlý do organizačních složek státní správy. Tak jsem to s obavami sledoval, no a před chvílí jsem narazil na toto. Tak tomu říkám řešení, hodné firmy Gosudar a spol. Judo jak z partesu – síla nepřítele využitá proti němu:NOVÁ VLNA MOBILIZACE V RUSKU SE SHODOVALA SE ZPRÁVAMI O NĚMECKÉM POVSTÁNÍZačala už nová mobilizace?
O nové mobilizaci, která by prý měla začít v září, se šuškalo už delší dobu. … Nyní se však šušká o nové mobilizaci. 
Pravda, ne to, co všichni očekávali. V odborné komunitě se rozběhly rozhovory o možnosti rekrutovat do armády migranty ze Střední Asie, kteří právě dostali ruský občanský pas. V regionech již začaly nálety na místa, kde se obvykle usazují „zahraniční specialisté“. 

9. 9. 2023 03:28

Někteří migranti jsou připravováni na deportaci, zatímco jiní (kterým se podařilo získat občanství) jsou posíláni do vojenských registračních a náborových úřadů.
Je v tom jistá logika. Vojenský pozorovatel plukovník ve výslužbě Viktor Litovkin připomíná, že být občanem neznamená jen pobírat sociální dávky, jako je dobrá medicína a vzdělání, za kterými do Ruska často jezdí zástupci sousedních zemí. Občanství také znamená povinnost bránit zemi.
Navíc migrantů, kteří získali občanství, je opravdu hodně. Jen loni získalo pas 691 tisíc cizinců. Pro srovnání: expediční síla, která vstoupila na Ukrajinu na začátku speciální operace, se skládala ze 100 tisíc lidí (podle jiných zdrojů – 200 tisíc). A loni bylo mobilizováno asi 300 tisíc dalších plus 231 tisíc smluvních vojáků. Přidejte k tomu nové ruské občany a získáte obrovský přírůstek.
No, ale uvidíme. Zatím je to ve stadiu příprav. Uvidíme. Hádám ale, že už teď, ve stádiu šuškandy, příliv migrantů silně přibrzdí. Nenastane-li nakonec odliv. Bravo !!!

9. 9. 2023 03:28

Závěrem drobet optimismu:
Němci se v Německu postavili za Rusy

Mezitím došlo v Německu k neobvyklému incidentu. Ukrajinští uprchlíci začali terorizovat ruskou majitelku restaurace v Drážďanech Alenu Dirksen. Požadovali, aby ze svého podniku odstranila ruskou vlajku, ale žena to odmítla. Poté vandalové rozbili okno v restauraci.

Obvykle je v Evropě zvykem litovat Ukrajinců a všemožně je podporovat, ale tento příběh pobouřil i Němce. Uspořádali velkou demonstraci na obranu majitele restaurace a připomněli agresivním Ukrajincům, že zákon platí pro všechny stejně.
Snad za to mohla únava z uprchlíků (spíše nas.ranost na ně, ne?), kteří se celou tu dobu chovali extrémně vyzývavě. Začali skandály, rvačky, obtěžovali ruské emigranty, pořádali nekonečná shromáždění a akce s krveprolitím…
To by mohlo být nadějné. Ta další vlašťovička, která sice jaro nedělá, ale když jich bude víc…

Frank1
10. 9. 2023 08:17

V byvalem DDR lide zazili obe strany mince a nejsou tak tupi jak v okupovanem uzemi Americany.

10. 9. 2023 17:18
Odpovědět  Frank1

Přesně! Původně jsem tam chtěl něco v tom smyslu vlepit, ale pak jsem se na to vyflák, že jsem byl zvědavý, zda si toho někdo všimne.

Pavel K
9. 9. 2023 08:39

Tak tomu se říká vejmrrdd na entou. To vypadá, že budou asi mušet zase odjet za rodinou. 🤣

9. 9. 2023 14:51
Odpovědět  Pavel K

Pokud ty plány Rusové realizují, bude to nejen excelentní, ale i elegantní řešení problémů s migranty. Pak už bude jen třeba čapnout pod krkem tzv. pracovní agentury a jejich provozovatele šoupnout do pracovních lágrů, aby se dovzdělali v oboru práce, když provozují pracovní agentury.

Pavel K
9. 9. 2023 17:34

🤣 🤣 🤣 🤣 👍 👍 👍
Já na to budu ze své funkce dohlížet.

9. 9. 2023 19:52
Odpovědět  Pavel K

Dohlížitelům bude povolená jen voda ze studánky.

Pavel K
9. 9. 2023 20:13
Pavel K
9. 9. 2023 20:20

Voda je špatná v botech, natož v žaludku. 🤣
Ty nejsi moc dobrý člověk, přát kamarádovi takové utrpení. 😃

10. 9. 2023 00:16
Odpovědět  Pavel K

Tak tak. Jsem špatenka, to máš recht. 🙂

Frank1
10. 9. 2023 08:15

Kdyz mas rusky pas, jsi Rus. A nebudes nam tady delat bordel jako privandrovalec. Muzes svou energii vyuzit k rozmlaceni pohunku chazaru na Ukradine! Elegantne vyreseny problem, na kterem rajtovala 5. kolona v Rusku.
Videl jsem na Rybar kanalu na Telegramu video jak ruska armada likviduje diverzanty pronikajici skrze frontovou linii. Neexistuje zadne slitovani. Zpozdeni v reakci te muze stat i zivot.

Teuton
9. 9. 2023 06:18
Ohodnotit příspěvek :
     

Ať se tenhle dokurvenej stát, Ukrajina, klidně rozpadne, ať prostě táhne do háje, hlavně, ať ho pořád nemusíme krmit a dotovat. Kvůli Ukrošvábům zde chybí léky, zvedají se daně, zdražuje skoro vše. Už je toho moc. Ukrajina se stala prokletím a černou noční můrou.

eFPe
9. 9. 2023 07:16
Odpovědět  Teuton

Teutone ale to není to prapůvodní zlo, proti kterému Rusko bojuje. Skončí jatka na okrajině, už se připravují nová ohniska.

Pavel K
9. 9. 2023 08:42
Odpovědět  eFPe

👍 👍 👍 👍 👍 👍

Efpe
9. 9. 2023 12:32
Odpovědět  eFPe

A hle,dnešní zpráv, z azerbajdzanu

Pavel z Moravy
10. 9. 2023 09:14
Odpovědět  Teuton

Panenko skákavá, tuto mizérii nám připravili naši škůdci zemští, kteří chtějí z naší země udělat vejminek západu, vždyť oni ho již za těch 34 roků udělali. Tito to pouze dokončují. Byli k tomu vybráni. Čemu se pořád všichni diví, vždyť to takhle bylo globálním naplánováno. I to pozvání Ukrajinců k bohatě prostřenému stolu. Byli pozváni, přišli. Ti demonstrovat proti válce nepůjdou. Za 2 roky, pokud vůbec bude tato země ještě fungovat půjdou poprvé k volbám dnešní 16,17,18 a 19 letí a s nimi možná mraky Ukrajinců, pokud dostanou občanství, které jim jejich opatrovníci rádi nabídnou a kterým současní škůdci tak na husto mazají chlebíček s pochutinami. A komu myslíte, že ti všichni, které jsem jmenoval dají hlas. To je již všechno pěkně dávno globálními papínky a matinkami připraveno. A s duševní úrovní, která tady panuje si už dnes můžete vsadit někde v sázkové kanceláři jak to dopadne. Je zapotřebí ten stav rozebrat trochu do hloubky a vidět, co se skrývá pod povrchem.

Standa
9. 9. 2023 07:14
Ohodnotit příspěvek :
     

My bychom měli také něco koupit! Ale jsme plajte( plonk) máme pouze dluhy vnitřní i zahraniční.Tímto režimem a současnou vládou zdevastovaná země.Naši miliardáři vysávají pouze českou republiku a nepřispějí.
Výnosy z lithia nepůjdou do Čech.
Koupil bych Karpaty a zakarpatí. Snad by to šlo vyřešit dluhy ,které nasekala vláda toho vola Fia , které nám dluží Ukrajinci za cca asi 70 miliard za dodávky zbraní.
Volynští Češi by měli radost, pochybuji, že by se jim na UkrFaš líbilo.Nebo v Madarsku.

Pijack
9. 9. 2023 08:45
Odpovědět  Standa

Tady vůbec nejde o to, co koupit. Naše hrůzovlády za 30 let své existence pouze přemýšlí, co by šlo ještě prodat a obyvatelstvo poslat do otroctví na dluh.

sergej
9. 9. 2023 09:14
Odpovědět  Pijack

Prosím Vás, je tu ještě někdo, kdo té vládní svoloči věří?
Odpovědět
sergej
8.9.2023 v 23:30
& ? čitelní jsou. 🙁
https://dfens-cz.com/kremr-a-jeho-kamos-cigos/comment-page-2/?show=comments#comments

Pavel K
9. 9. 2023 08:47
Odpovědět  Standa

Tak kdybychom zatlačili na ty, co si od nás vzali a zapoměli vrátit, tak nevím, zřejmě bychom byli bohatí.

Markýza
9. 9. 2023 14:32
Odpovědět  Standa

K Volyňským Čechům tady: https://1url.cz/FuHD9 Ale obávám se, že nakonec nepochodili 🙁 Nicméně věděli své už tehdy.

9. 9. 2023 15:15
Odpovědět  Markýza

Tenkrát to zaříznul socanskej šmejd Zaorálek, přídomkem Tlučhuba, s odůvodněním, že bychom tím podtrhli ukrajinskou demokratickou vládu, že co by tomu řek svět, že lidi se tam cítí být v ohrožení. Já tu užvaněnou socanskou vejvrtku nesnášel už před tím, ale tímhle mě dorazil. Já vůl naivně doufal, že se třeba vrátí i někteří Volyňáci z přízně, poněvač nějací tam zůstali (jména mám v denících, ale kontakt, adresu na ně, ne), poté co bábrle s rodinou vzala před Stalinem čáru do Čech. Že by existoval nějaký jmenný seznam a podle toho že bych je vyhledal a pomohl jim do začátku. A tahle swině dokurwená bezectná (nejen) je odsoudila.

Markýza
9. 9. 2023 16:28

Fakt řekl ten nesmysl o podtržení demokratické ukrajinské vlády?? Ale to mně řekněte, jak je to možný: tenhle chlápek, jakmile vypadne od mocenského korýtka, tak se najednou vyjadřuje docela rozumně. Ne že bych ho nějak sledovala – ale co se ke mně doneslo.
Jestli on nebude problém v těch korýtkách.

Pavel z Moravy
9. 9. 2023 17:07
Odpovědět  Markýza

Já si to tedy úplně přesně nepamatuji, ale nějak tak to asi řekl. I mně se jednu dobu zdál docela dobrý, ale je ze stejné skvadry jako všichni ostatní. Všichni ti co seděli na vládních postech od začátku devadesátek jsou provaření, o ty by volič ani neměl zavadit. A teď svou ubohou fintou zkouší zase chytit voliče do síťky svým sloganem- řekněte si o vyšší mzdu – sociální demokracie. Ale to už raději nebudu ani komentovat.

Pavel z Moravy
9. 9. 2023 17:09
Odpovědět  Pavel z Moravy

Abych nebyl špatně pochopen, tím sloganem nemyslím, že vyšel od Zaorálka, ale od socdemáků.

9. 9. 2023 20:15
Odpovědět  Markýza

Jo, řekl! To jsem ještě měl bednu a div mi vzteky cocot neprask, když jsem toho šmejda slyšel. A ještě je poflusal; že jim žádné nebezpečí nehrozí a že chtějí odejít z ekonomických důvodů. Klikněte si na cokoli v tomto odkazu a uvidíte sama, co je to zm.rda:
https://1url.cz/duHC9

Markýza
9. 9. 2023 22:15

Ani netřeba – věřím vám už pro to “intimní rozčílení”. Mmch stejné, jak jsem trochu výše projevila já při zmínce o znárodňování 🙂

10. 9. 2023 00:41
Odpovědět  Markýza

Popravdě také vidím budoucnost v družstvech. Ne z ideových, ani z “ať té swini ta koza chcípne” důvodů, ale z pragmatických. Nemyslím tím však socialistická družstva, ani jen zemědělská, ale obecně jako budoucí systém, přizpůsobený člověku (ne naopak, jako tomu je u kapitalismu a socialismu, kdy systém přizpůsobuje člověka k sobě).
Ani kapitalismus, ani socialismus, ale něco jako družstevní, resp. podílnický kapitalismus. Ono totiž lidstvu, pokud bude přežít, ani nic jiného nezbyde.
Ale o tom jsem vám už psal a nechci vás tím nudit, to za prvé, a za druhé https://1url.cz/xMub8

ModrýKlokan
10. 9. 2023 00:59

@ Milan

Mám už hodně dlouho stejnej názor. Italskej obří podnik Parmalat byl, a možná ještě je, družstvo. V New Yorku mají bytová družstva. Na družstvech není nic komunistickýho ani ideologickýho. Je to pouhá jedna forma z řady dalších organizačních forem, jako s.r.o., akciovky, komanditní společnosti.

A různé druhy ekonomických činností prostě potřebují různé, konkrétně vhodné, formy založení. Družstva byla z ideologických důvodů zaříznuta našimi zrádnými a zkorumpovanými politiky po převratu 1989.

Odstartovala to ta tupá fetka, vykrmená CIA, přes Kanadu a Škvoreckýho nakladatelství 68 Publishers, Vaklaf Flaška Chavel z Polžic a Bezdružic.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Standa
10. 9. 2023 07:51
Odpovědět  ModrýKlokan

Agrární komora, organizace sdružující přes sto tisíc českých zemědělců, v nedávné tiskové zprávě varovala, že by výroba chleba mohla v Česku klesnout až o 160 milionů bochníků. Těch se podle ní ročně spotřebuje kolem 430 milionů.
Důvodem je údajně jedna z evropských dotačních podmínek, která platí od letošního roku.
Zemědělci podle ní musí nechávat část polí ladem, a to buď tři, nebo čtyři procenta rozlohy. Vyplývá to z tzv. Strategického plánu, dokumentu, který od 1. ledna určuje podobu zemědělství v Evropské unii, a to až do roku 2027.
Pak ně o dělejte!!!!!

Boomer
10. 9. 2023 08:35
Odpovědět  Standa

..jo, už jsem u vícero zemědělských pozemků narazil na informační cedule, které vysvětlují kolemjdoucím proč jsou zaplevelené a leží ladem.. Věčná sláva EU, Matičce Blahodárné! Hosana..

Markýza
10. 9. 2023 09:25
Odpovědět  Boomer

Nevím jak EU, ale my tu máme šikovného sedláka, tak střední velikosti – teda pole, ne on 😎 a ten nechává některý z pozemků taky vždycky ladem. Ono si to potřebuje odpočinout. A tenhle nepoužívá strojená hnojiva.

Boomer
11. 9. 2023 10:15
Odpovědět  Markýza

.. praktikuje starodávný princip černého úhoru, ale výhradně dle vlastního uvážení!
Současný postoj EU je spíše direktivní, stanovení poměrné kvóty neobdělávané půdy, já za tím čuchám snahu o posílení konkurenceschopnosti protežovaných regionů a udržení vysoké cenové hladiny. Podobně jako limity pro vinice, chmelnice, cukrovku..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
11. 9. 2023 13:02
Odpovědět  Boomer

Tak to se s vámi hádat nebudu – ostatně tu několikrát melduju, jak důležitá je dobrovolnost (taky jsem za to dostala mínusy, heč!) Kvokvokvóty mě vytáčejí taky, o direktivách nemluvě.
Abych citovala klasičku. Nevyhnutelným údělem EU je krach; jediné, co je nejisté, je výše škod.
Doufám, že se nepletla.
Jo a taky dotace! Bóže…………heleďte, to je keců, jak bychom bez dotací nepřežili! A stačí připomenout, že prvních 15 let po plyšáku jsme neměli ani cent dotací a vlastními silami jsme zvládali docela v klidu ty největší příšernosti. Njn.

Pavel z Moravy
11. 9. 2023 18:13
Odpovědět  Markýza

Ty dotace jsou pouze k tomu, aby se přesunuly do správných kapes. To je další tunel.

Markýza
11. 9. 2023 20:20
Odpovědět  Pavel z Moravy

No, to se taky obávám. I když už jsem viděla dvě pěkné věci, placené z dotací EU (aspoň částečně) Obnovené mokřady tady u nás a zámek ve Zruči, krásně opravenej. Tramtadá a jupajdá! 😀

Markýza
10. 9. 2023 09:34
Odpovědět  Standa

Sedláky tak neberte. Precizně ovládají “jemné umění kvílet” jak říkával můj muž, dej mu pámbu nebe.

Markýza
10. 9. 2023 09:24
Odpovědět  ModrýKlokan

Družstva po plyšáku dopadla jako to dítě, vylitý i s vaničkou, tam nebyl žádný konkrétní plán “jdeme rušit družstva”. prostě jak se to přeskládávalo, tak tam zahučela.

10. 9. 2023 17:23
Odpovědět  ModrýKlokan

Osobně jsem o tom přesvědčen už přes půl století.
Viz výše v odpovědi Boomerovi.

Markýza
10. 9. 2023 09:22

Ale mně se ta myšlenak taky líbí. Jenže já jsem neochvějně evoluční typ, víte. Musí se to samo, jinak to stejně není k ničemu.
A když se “to samo” třeba družstva, je všechno v pořádku, nakonec tam budou všichni dobrovolně a z vlastního rozhodnutí.
Mimochodem ono je jich takhle “z vlastního rozhodnutí” i dnes poměrně dost, ale dnes máte pestrou směsku – naším Novákem od sousedů počínajíc, přes magora velkostatkáře z vesnice, dále přes družstva až po Babiše.

10. 9. 2023 17:27
Odpovědět  Markýza

Jenže i evoluce ve skutečnosti probíhala ve skocích, ne lineárně, jak si Darwin myslel..

Markýza
10. 9. 2023 19:12

No, to je pravda. Neříkejte, že čtete i de Chardina?? Ale protože je to všechno živé, tak si myslím, že někdy může klidně probíhat lineárně a pak to udělá “velký bumbadabum”.

10. 9. 2023 21:51
Odpovědět  Markýza

Nečtu, ale s Darwinem a Engelsem se peru už od školních let.

Markýza
11. 9. 2023 09:07

On to byl teolog a jezuita a geolog paleontolog současně. Báječná kombinace stran poznání, ale samozřejmě pro církev příliš málo zkostnatělá, věčně měl spory. Já četla jen Vesmír a lidstvo, ale když tak o něm přemítám, dala bych si ještě něco….rozhodně jeho myšlenky a teorie jsou těžko stravitelné ještě i dnes. Ale jsou funkční – to se vám bude líbit 🙂

11. 9. 2023 20:50
Odpovědět  Markýza

Já vím kdo to je, ale jsem poněkud zapšklej co se týká katolíků. Asiže předsudečná nenávist za všechna ta kurewstva co CŘK napáchala nejen na mém rodě, ale obecně. CŘK a pak komáři – není to k pos.rání? Na druhou stranu třeba takovej Bóďa Balbínů má můj hlubokosklon.

Markýza
11. 9. 2023 22:31

Škoda. Přišel jste tak o nevídaně neotřelý pohled na věc 🙂

Markýza
9. 9. 2023 16:29

Njn. Já ani nevím, jestli mi na Rusi nějací příbuzní zbyli a když, budou odkudsi od Kazaně.

9. 9. 2023 20:24
Odpovědět  Markýza

Já mám přízeň i někde v Gruzii. Bábrle je parkrát navštívila, ale jejím odchodem kontakty skončily a adres v denících nenechala. Brácha za nimi dokonce byl někdy před čtyřiceti lety na svatební cestě, jenže už ani neví, nejen jak se jmenovalo to městečko, ale dokonce ani jaký bylo nejbližšší větší město. Hlavně že má z tama plno fotek. Vocas.

Markýza
9. 9. 2023 22:19

Má fotky? Na to ale existuje nějaký program, rozpoznávání dle fotek. Jako kdybyste hodně chtěl vědět, kdeže to bylo. Já vím prd…….babičce pomřela zřejmě celá rodina, tak ukořistila prvního fešného legionáře a proputovala s ním celou tu dlouhou anabázi až do Vladivostoku a zpět přes Šanghaj – to je všechno, co vím. A nenáviděla celoživotně SSSR, bohužel nikdo nenašel odvahu ji vyzpovídat.

10. 9. 2023 00:23
Odpovědět  Markýza

Kdybych byl mladší, tak bych se pídil, ale takhle to nemá cenu. Než se všechno uklidní a bude se moci volně cestovat – a budou na to mít lidi chechtáky – budu se už poflakovat v jiné dimezi.
Škoda, že jste babičku nevyzpovídala.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
10. 9. 2023 09:27

To mně povídejte……..obě moje babičky byly velice silné, ale takové přísné ženy, život je naučil. Zkrátka jsem si netroufla a dneska strašně lituju.
My se sestřenkou jsme kuly plány, že se tam zajedeme podívat, ale nějak na to nedošlo a dneska už bych neměla energii.

Pavel z Moravy
10. 9. 2023 10:11
Odpovědět  Markýza

Tady se musím přidat. Babičky byly tvrdé, ostřílené ženy, které v životě něco prožily. Většinou výchova připadla na ně a proto byly tak odolné ale ty moje i laskavé a do práce jak čert. Dědoušci často cestovali za prací, třeba ten můj do Vídně I se svým podlomeným zdravím z 1. světové. Ony opravdu nebyly křehotinky, dokonce bych řekl, že to byly ony, které držely rodinu v době jakýchkoliv nesnází. Tak jsem .alespoň já mohl posoudit své 2 babičky.

10. 9. 2023 23:05
Odpovědět  Markýza

Naše babičky by mnoha současným babičkám, a nejspíš i většině matek, roztrhly hubu až k pr.deli, aby se vzpamatovaly.

Markýza
11. 9. 2023 09:07

Klídek. Moje “současné matky” by se rozhodně nedaly 😉

11. 9. 2023 20:53
Odpovědět  Markýza

Taky by zřejmě nebyl důvod, žejo. Jo, a máte fandu mínusáka-solitéra. To je nešťastník, co?

Markýza
11. 9. 2023 22:32

A ještě k tomu nedůslednej! Vynechává! 😀

Pijack
9. 9. 2023 08:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Mnozí významní učenci světa už dávno potvrdili, že pokud zmizí z mapy světa některé státy (národy) a nebudou dál existovat, tak zmizí riziko válek a zavládne mír ve světě. Ukrajina a USA by toho byly příkladem.

vlari
9. 9. 2023 08:54
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak už tu zase máme feudalismus, kdy se země kupovala i s obyvatelstvem, kterého se nikdo na nic neptal (kolik je v Zakarpatí Maďarů – 10 %?).

Janaz
9. 9. 2023 15:42
Odpovědět  vlari

Ktorý blbeček dal mínus?

Gales
9. 9. 2023 09:37
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak.A teraz si vás šeckých kůpím…. Bafuňář Varga předpokládá že tímto prohlášením bude mít snažší přístup k zlatým dolům.Území není rohlík a nejde hned koupit.Kolem toho by muselo proběhnout referendum a všelijaké ostatní ceremonie.Takže je to běh na dlouhé trati.Snažší bude ,,návrat”.

Putinovec
9. 9. 2023 09:47
Ohodnotit příspěvek :
     

Teď je velká snaha , nahnat do benderovského mlýnku další národy . Udělat to direktivně se bojí , protože řada dosazených užitečných idiotů , už má permanentně hnědé fleky , na zadní části kalhot .
Tak se to řeší oklikou . To území je volné , tak si vezměte idioti svůj kousek . Týká se to Slovenska , Polska , Rumunska , Maďarska . Jakmile na toto území , historicky patřící Rusku vstoupí , tak se okamžitě stane každá tato země , plnohodnotným účastníkem , ne právě probíhající speciální operace , ale války s RF . A nikdo je , na rozdíl od Ukrajinců , šetřit nebude . Takže západní tlampače budou moci vřeštět o tom , jak RF způsobuje genocidu svým sousedům .
Opravdu mám věřit tomu , že nějaká figurka chce odkoupit kompletně cizí území , dělá to především pro vlast a to v době , kdy na tomto prostoru probíhá začisťovací akce proti fašismu ?
Je to průhledná vějička , která má daný národ dovézt ke kroku , kterým sám sebe zlikviduje .

Pavel z Moravy
9. 9. 2023 11:23
Odpovědět  Putinovec

Přesně tak, rozbor máte skvělý.

Pavel K
9. 9. 2023 17:52
Odpovědět  Putinovec

👍 👍 👍 👍 👍 👍
Hodně to smrdí kulišárnou.

Albi
9. 9. 2023 11:26
Ohodnotit příspěvek :
     

Nějak z těch všech plánů vypadl ze hry ten nejdůležitější – Gosudar.
I tady se na něho zapomnělo?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
9. 9. 2023 13:08
Ohodnotit příspěvek :
     

Vlci ucítíli krev 😀
https://www.youtube.com/watch?v=Rm11Y7BvYr0&ab_channel=Bjorth

Pavel K
9. 9. 2023 13:14
Odpovědět  Veny232
zuza
9. 9. 2023 13:54
Ohodnotit příspěvek :
     

ak máte medzi známymi a príbuzenstvom fanúšičky agenta PP, je tu fantastický darček so super zľavou, ostatní POZOR NEOTVÁRAŤ!!! hrozí dáviaci reflex!!!
https://www.fotodeky.cz/produkty/mazlici-polstar-gentleman/p

Pavel
9. 9. 2023 18:57
Odpovědět  zuza

no já jsem se smál ten vyfešákovaný hezounek má v těch slipech nějak prázdno asi kastrát

zuza
9. 9. 2023 21:49
Odpovědět  Pavel

mňa premohol ten dáviaci reflex, tak som si ani nevšimla, že moc obdarený nie je… Aj to, že podklad je česká vlajka som si všimla až teraz.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
9. 9. 2023 14:34
Ohodnotit příspěvek :
     

No, jak ten článek tak čtu mám intenzivní pocit, že to nakonec tak dopadne 😎

Albi
9. 9. 2023 14:55
Odpovědět  Markýza

Markýzo – mimo téma.
To video, které jsem zapomněla přidat v diskuzi u článku Douglas Macgregor: “Ano, je po všem!” už tam je, jen nevím, jestli ses ještě k té diskuzi vrátila. A není to důležité – jen že jsem tu chybu už napravila. 🙂

Markýza
9. 9. 2023 15:15
Odpovědět  Albi

Jj, dík – odpovídala jsem ti na to na Blinkáčovi.

Albi
9. 9. 2023 16:07
Odpovědět  Markýza

Jak vidím, nějak se v diskuzích míjíme. 🙂

Markýza
9. 9. 2023 16:30
Odpovědět  Albi

No protože tu nejsou soukromé zprávy, kde by se ta návaznost dala udržet. Vlákna se ti zpřetrhají, jak zase dojdou novinky.

Pavel z Moravy
9. 9. 2023 16:56
Ohodnotit příspěvek :
     

Přátelé, jedna malá otázečka na vás. Anna Ponomareva, analytička z Donbasu se ptá na toto konkrétně Peskova, který hovoří co způsobí náboje s ochuzeným uranem, který ukrajincům dodají amící. A ptá se celkem logicky, jak je možné, že amíci jen letos nakoupili 2.1 krát více uranu jako palivo, kterého prý má Rosatom nadbytek a dodávají nepříteli další vzácné kovy jako platinu, paládium, ródium a další místo toho aby na tyto strategické suroviny uvalilo Rusko embargo. Samozřejmě, že v kapitalismu jde především o zisk, ale přesto, podporovat nepřítele, který mne chce vyklučit. Pátá kolona je asi dost silná, ale copak je možné toto provádět bez vědomí nejvyšších představitelů. Něco mi na tom nesedí. Já sice Vladimírovi věřím, ale tento přístup k nepříteli č.1 je skutečně podivný. Proto se ptám jaký na to máte názor.

Markýza
9. 9. 2023 17:41
Odpovědět  Pavel z Moravy

To mě zarazilo hned zpočátku. Důvodem jsou prý uzavřené smlouvy a Rusko zřejmě úzkostlivě lpí na pověsti solidního a spolehlivého partnera – ale nevím. Možná to jsou nějaké soukromé společnosti a těžko se s nimi domlouvá – bůhví. Ono to Rusko vůbec zavádí ty protisankce velmi zdráhavě……..

Pavel
9. 9. 2023 18:54
Odpovědět  Markýza

ano smlouva je smlouva a z nedodržení z ní plynou pokuty v podstatě dnes všichni vědí že dochází k přepólování světa ohledně vlivu a moci no a tím pádem začnou arbitráže ohledně nedodržení smluv jejich porušení bezdůvodné zrušení… tato rozhodnutí na 110% se nebudou odehrávat v režii anglosaské prý nadřazené společnosti budou vyčísleni ztráty a někdo je bude muset zaplatit v normální společnosti to bude ten kdo to zavinil viz mírové smlouvy minsk když do nich nahlédnete jsou tam signatáři zavázáni zabránit útokům na civilní obyvatelstvo separatistických republik /schváleno OSN a OBSE/ každý normální pochopí co to znamená jakýmkoli způsobem zabránit útokům na civilisty z čehož vyplývá i použití zbraní např. dopingová aféra v soči všichni tady vyřvávali jakmile to došlo k normálnímu osudu ejhle rusákům vrátili medaile / snad až na jednoho nebo dva/ ano vše se bude řešit soudy protože si stačí najít kdo má právo uvalovat mezinárodní sankce a zabavovat majetek a můžu říci není to ani česko ani unie ani amerika no a to vše se v budoucnu bude řešit soudy které nebudou mít sídlo v tom našem tzv. svobodném světě to vše se nestane za týden měsíc rok ale je to na dlouhé roky

ModrýKlokan
10. 9. 2023 01:08
Odpovědět  Pavel

@ Pavel

Velmi hezké shrnutí. Není třeba propadat emocím, ale držet si racionalitu.

Boomer
9. 9. 2023 20:36
Odpovědět  Markýza

.. já tak nějak předpokládám, že území Ukrajiny poslouží jako demilitarizovaná nárazníková zóna. Až dojde kanonenfutter, umlknou děla, dozní polnice, skřivan zapívá, jabka na stromech budou v noci svítit jako lucerničky.. nikdo normální tam nepoleze, natož nějaký Johny nebo Helmut. Minimální náklady na ostrahu perimetru..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
9. 9. 2023 22:21
Odpovědět  Boomer

Je to možné. Nakonec – černobylské lesy už předají zprávu, co s tím 🙂

10. 9. 2023 17:30
Odpovědět  Markýza

Pátá kolona ruské oligarchie. Toť vše.

Markýza
10. 9. 2023 19:13

Možná. Částečně. Ale připusťte i jinou alternativu – třeba tu o solidních dodavatelích. Ne že bych si to vycucala, někde jsem odchytila zmínku – ale už dávno nevím kde.

10. 9. 2023 23:12
Odpovědět  Markýza

To jo, ale menšina. Za dodávkami nafty na tzv. ukrajinu jsou oligarchové, ne smlouvy. Jaké smlouvy s teroristickým státem, s kterým vedu válku a který už devátý rok vyvražduje civilní obyvatelstvo?

Markýza
11. 9. 2023 09:12

Já myslela všeobecně – ovšem ten plyn na Ukrajinu, to mně taky vrtá hlavou. Za tím skutečně bude nějaká kulišárna, protože normální to není ani trochu. Ovšem jaká, to si tedy netroufnu ani hádat, to už jsou naprosté spekulace, páč tam nemáte ani ten útržeček reality, ze kterého byste mohl rekonstruovat skutečnou podobu věci.

11. 9. 2023 21:06
Odpovědět  Markýza

No, dost o tom je na Pjakinovi a na Cargradu. Přičemž Pjakin fanatický politruk KSB; zakladatel Cargradu ruský pravoslavný oligarcha a vlastenec. Jojo, i tací se v Rusku najdou.
Je v tom zkrátka zrada oligarchie a v devadesátkách dosazených “elit” státní byrokracie, zrovna tak jako byla od počátku zrada např. v Istambulském jednání a obilných dohodách. Ona se totiž ruská oligarchie plus byrokracie touží stát součástí KoZy by byla silnější a mohla spolu s ní ždímat (nejen) Rusko do krve – ne tedy že touží lízat amíkům zadky a otročit, jak mele koldokola primitivní blbosti Pjakin.

Pijack
9. 9. 2023 18:06
Odpovědět  Pavel z Moravy

Dodavatel i odběratel mají už dnes možná jasno, jak tento “konflikt” dopadne. Takže možná jde o komplot dvou stran (nejsilnější velmoci), které si chtějí udržet sféry vlivu. Víme, že USA i Rusko si ťukají na čelo směrem k EU. Tyhle šachy my hrát neumíme, protože neznáme úmysly “protivníků”. Můžeme znát povrchně jen potenciál a jejich dispozice. Je to jak na Burze – nejvíc vydělají silní spekulanti, kteří své úmysly nesdělují slabším spekulantům, protože by za ně shrábli zisk. No a závěrem – k takovým šachovým partiím na nejvyšší úrovni jsou přizváni i sekundanti a poradci. Mezi nimi vidím Čínu + Japonsko. Pak je zde obecenstvo Evropa a zbytek světa. Obecenstvo obsluhuje personál – sluhové a hajzIbáby, včetně umývačů nádobí. Tito nevědí vůbec nic. To jsme my 🙂

Pozor
9. 9. 2023 22:57
Ohodnotit příspěvek :
     

Aj Peter I kúpil od Švédska územia, ktoré dnes poznáme pod názvom Pobaltie. Maďaroni by si mali dať veľký pozor aby nevyhodili peniaze za niečo, čo nikdy nebude ich, jedine že by to bola skrytá forma podpory ukrofašistov.

Frank1
10. 9. 2023 08:05
Ohodnotit příspěvek :
     

Slovani nepatri do Avarske rise, ktera znicila Samovi risi! Redukce Rakouska-Uherska na malinke staty se nestala nahodou ! Za penize nelze koupit vse jak si chazari mysli jako Madar a Zid Soros.

Frank1
10. 9. 2023 08:25
Ohodnotit příspěvek :
     

Nemyslete si, ze Ukrosi jsou jen v Cesku. Vcera jsem se koupal v Bodamskem jezere a Ukrajince tam je taky slyset. Zavlecou vsude po Evrope tyhle vymyte mozky. Diky chamtivosti nekolika malo superbohatych Zidu v Londyne a v USA slouzi jako pouhy nastroj proti Rusku. Ukrosi si stale mysli, ze Rus je jejich nepritel.

Standa
10. 9. 2023 11:20
Ohodnotit příspěvek :
     

NEZAPOMENTE!
V SOBOTU 16.09. JE V 14 h. velká demonstrace na Václavském náměstí těch ,kdo nesouhlasí s touto vládou a její politikou. Budou se sjíždět lidé z celé republiky. PŘIJDTE TAKÉ.!!