Polské koncentrační tábory a jejich ruské oběti
29.10.2014 Komentáře Témata: Historie, Polsko 1113 slov
V Polsku se rozhořel skandál kvůli nápadu zřídit v Krakově památník rudoarmějcům, zahynuvším v polských koncentračních táborech. Ruská vojensko-historická komunita zorganizovala výběr prostředků na památník vojenským zajatcům z řad rudoarmějců, kteří zahynuli v koncentračním táboru v oblasti Dombe a pohřbeným v bratrské mohyle. Projekt památníku již existuje. Začátek jeho budování se plánuje na příští rok.
„Na pozemku vojenské části pamětního městského hřbitova je pohřbeno více než 1200 vojenských zajatců z řad rudoarmějců, zahynuvších v koncentračních táborech z období sovětsko-polské války z let 1919-1921 v okolí Krakova. Jména většiny z nich nejsou známa. Připomenout je je náš dluh coby potomků,“ – uvádí se ve sdělení, zveřejněném na stránce společnosti, kde jsou uveřejněny údaje pro lidi chtějící poskytnout dar na výstavbu památníku.
Polská strana je pohoršena: spatřuje v tom pokus „zkreslit historii“ a „odvést pozornost od Katyně“. Starosta Krakova Jacek Majchrowski, pod kterého spadá Správa obecních hřbitovů, si myslí, že Rakovický hřbitov není vhodné místo pro památník ruským obětem polsko-bolševické války. „Nejvíce sovětských vojáků zahynulo pod Rašinem nedaleko od Varšavy. Na Rakovickém hřbitově se musí objevit jednoduchý pravoslavný kříž, aby se uctila památka ruských obětí, stejně jako ctíme památku německých vojáků, zahynuvších na polské půdě,“ poznamenává Majchrowski. A zároveň dává najevo, že neudělá ani to: prý musí rozhodnutí v této záležitosti učinit polské ministerstvo zahraničí.
Není to jen naprostý výsměch bývalého úředníka stavícího rudoarmějce a fašisty naroveň, ale i nestoudné překrucování faktů. Starosta Krakova, vzděláním historik, velmi dobře chápe, že rudoarmějci, zahynuvší v bitvě o Varšavu a umučení v polských koncentračních táborech není totéž. Velmi dobře ví, že polské koncentrační tábory stačily zlikvidovat tisíce rudoarmějců dlouho před touto bitvou, které se v Polsku říká „zázrak na Visle“.
Rudoarmějci se objevili u Varšavy v důsledku nikoliv útoku na Evropu, jak lžou polští propagandisté, ale v důsledku odvetného útoku Rudé armády. Tento odvetný útok byl reakcí na pokus Polska o bleskovou válku na jaře 1920, s cílem obsadit Vilnius, Kyjev, Minsk, Smolensk a (pokud by se zdařilo) i Moskvu, kde Pilsudski snil, že vlastnoručně na zdi Kremlu napíše: „Mluvit rusky se zakazuje!“
Bohužel v zemích bývalého SSSR není téma masového umírání desítek tisíc Rusů, Ukrajinců, Bělorusů, obyvatel Pobaltí, židů a Němců zatím dostatečně vysvětleno.
V důsledku Polskem započaté války proti sovětskému Rusku zajali Poláci přes 150,000 rudoarmějců. Spolu s politickými vězni a lidmi internovanými v polském zajetí bylo v koncentračních táborech přes 200,000 rudoarmějců, civilistů, bělogvardějců a bojovníků protibolševických a nacionalistických (ukrajinských a běloruských) uskupení.
Druhá Rzeczpospolita vytvořila obrovský „archipelag“ tvořený desítkami koncentračních táborů, stanic, věznic a opevněných kasemat. Rozkládal se na území Polska, Běloruska, Ukrajiny a Litvy. Nešlo jen o desítky koncentračních táborů, včetně „tábora smrti“ a tzv. tábora internovaných, jako byly Strzalkowo, Szczypiorno, Lancut, Tuchole, ale i o věznice, roztřiďovací soustřeďovací stanice, soustřediště, a různé vojenské objekty jako Modlina a Brestská pevnost, kde byly 4 koncentrační tábory – Bug-Schuppe, Fort Berg, kasárna Grajevského a důstojnická kasárna… Ostrovy a ostrůvky archipelagu se nacházely i ve městech a vesnicích a nesly názvy: Pukilice (na jihu, nedaleko Peremyšle), Korosteň, Žitomir, Aleksandrov, Lukov, Lomžinský ostrov, Rombertov, Edunskaja Volja, Toruň, Dorogusk, Plock, Radom, Przemysl, Lvov, Fridrichovka (na Ebruče), Evjagel, Dombe (pod Krakovem), Demblin, Petrokov, Vadovice (na jihu Polska), Bielostok, Baranoviči, Molodečino, Vilno, Pinsk, Ružany, Bobrujsk, Grodno, Luninec, Volkovyssk, Minsk, Pulavy, Povonzki, Rovno, Stryj (v západní části Ukrajiny), Kovel…
Je třeba sem zařadit i tzv. pracovní komanda, pracující v okolí a u velkostatkářů, tvořená vězni, jejichž úmrtnost občas převyšovala až 75%. Podle údajů týkajících se zajatců nahlášených 20. prosince 1920 Vrchnímu velitelství, jich bylo v tzv. pracovních komandech v záchytných stanovištích jen tohoto frontu 3,824.

Polský vojenský „GULAG“ existoval relativně krátce – asi tři roky, ale za tuto dobu dokázal zlikvidovat desítky tisíc lidí. Nejvražednějšími byly koncentrační tábory na území Polska – Strzalkowo a Tuchola.
Rudoarmějce likvidovali v polském zajetí následujícími základními způsoby:
1. Masové vraždy a popravy.
Před umístěním do koncentračního tábora je a) likvidovali mimosoudně, zanechávali raněné na bojišti bez lékařské pomoci a vytvářeli zhoubné podmínky při přepravě do míst internace; b) popravovali je na základě rozsudků různých soudů a tribunálů; c) stříleli je při neposlušnosti.
2. Vytváření nesnesitelných podmínek v samotných koncentračních táborech (posměch a bití, hlad, zima, nemoci).
Na začátku 20. let se polské úřady pokoušely odvést pozornost světového společenství od masového umírání sovětských vojenských vězňů v důsledku nelidského zacházení tím, že obraceli pozornost na zaopatření polských vojenských zajatců v sovětském zajetí. Nicméně toto porovnání se ukázalo být ve prospěch sovětské strany. Bez ohledu na mnohem těžší podmínky – občanskou válku, zahraniční intervenci, rozvrat, hlad, masové epidemie, nedostatek prostředků – byli polští vojenští zajatci v Rusku v mnohem přijatelnějších podmínkách pro přežití.
Dnes polská strana přiznává fakt masového umírání vězňů v polských koncentračních táborech, ale snaží se snížit počet zemřelých v zajetí.
Zaprvé, počet zajatých rudoarmějců je podstatně snižován, s cílem snížit výsledný počet mrtvých. Zadruhé, při výčtu zajatců jde pouze o zajatce zemřelé v době internace. V úvahu se nebere asi 40% vojenských zajatců zahynuvších před internací v koncentračním táboru – bezprostředně na bojišti, nebo během přepravy do tábora a z něj – zpět do vlasti. Zatřetí, mluví se pouze o smrti rudoarmějců, neberou se v úvahu bělogvardějci, bojovníci protibolševických a nacionalistických uskupení a jejich rodinní příslušníci, a také političtí vězni a internovaní civilisté (stoupenci sovětské moci a uprchlíci z východu).
Celkem zemřelo v polském zajetí a internaci přes 50,000 ruských, ukrajinských a běloruských vězňů: asi 10-12,000 rudoarmějců zemřelo před internací v koncentračním táboře, cca 40-44,000 v místě internace (přibližně 30-32,000 rudoarmějců plus 10-12,000 civilistů a bojovníků protibolševických a nacionalistických uskupení).
Bylo by dobré přizvat nejen vědce a historiky, ale i polské a ruské právníky, aby společně prozkoumali otázku osudu desítek tisíc rudoarmějců „zmizelých“ v polském zajetí. Polská strana má bezesporu právo na prozkoumání všech okolností smrti svých občanů v Katyni, ale i ruská strana má přesně totéž právo na prozkoumání okolností smrti rudoarmějců v polském zajetí. I na vytvoření, či přesněji obnovení, seznamu zemřelých v polských koncentračních táborech z 90. let.
Pozornost si také zaslouží návrh ruských blogerů ohledně stanovení oficiálního vzpomínkového data na bojovníky Rudé armády zahynuvší v polském zajetí v letech 1919-1922, a návrh kemerovského gubernátora Amana Tulejeva na vytvoření ruského Institutu národní paměti, který by se zabýval zkoumáním zločinů spáchaných v cizině na sovětských a ruských občanech.
Zdroj zvedavec.news 2014
Vložil jsem sem tento článek jako doplnění k příspěvku nicku Vaska u článku “Odporný dvojí metr”. Server zvedavec je přístupný jenom po VPN nebo prohlížečem TOR, což může některým diskutujícím dělat trochu problémy a myslím, že je to docela zajímavé čtení o málo známé historii Intervence dohodových mocností a Polska 1918-1920. Sice jsem ve své reakci na příspěvek Vaska dával odkaz na daný článek, ale pro blokaci serveru některými připojovateli jsem to sem vložil pro zjednodušení.
20241208-JUŽMAŠ.docx
Zajímavé obrázky, ale proč sem? Nesouvisí s tématem.
Ty by se měli zveřejňovat všude aby se některým rozsvítilo v hlavě!
první snímek je zřícený stadion v Petrohradu v roce 2020, ostatní na tom budou podobně
:wůl ajťák s odpadem sraček zadarmo drahých jistě produkčně neakčních se urazil se šlakem ale který to tedy je, že jo s debilem ego tautologem multinickem vk, komedie. 🙂
popros ošetřujícího lékaře o změnu medikace.
Reakce čtenářů je zřejmá 🙂
Proto jsme chodili do školy, abychom získali normalizované vzdělání a každý normalizovaný se dokázal domluvit s každým normalizovaným.
Já coolu rozumím velmi dobře a je potřebné, aby zdejší “pohřební” mudrování občerstvoval svými bonbommoty, to se na mě zlobte! 🙂 Je to lingvistický pašák! Jinak jsem zaregistroval, že normalizátoři se s normalizovanými většinou nedomluví, ač mají stejné školy.
Možná, že v coolových textech je skrytý význam, ale nemám čas ho dokodovat (nebo decoolovat).
To beru, ovšem spousta diskutujících si najde čas na krákání ho za uši, proč? Máme hentú svobodu slova, že. 🙂 🙂
Proč? Třeba by mohl své komentáře upravit tak, aby je většina čtenářů nepřeskakovala.
Víš co je to image, to si musí člověk hýčkat! 🙂
Já těm anglickým slovům nerozumím.
Přesně tak – navíc v těch textech asi moc validních informací nebude, když je nechce dát na vědomí v běžné řeči – tj. podělit se s ostatními s těmi svými.
“…. nejsi trendy, ani cool – ty ji prostě jenom ….” 🙂
Jaký invalidní informace, ty zas perlíš. Jo to sluníčko, to jsem prostě já.
Tak to je moc pěkný – invalidní informace. Můžu to používat? Jednak je to formálně dobře a druhak to zní daleko, daleko líp, než dezinformace! Fakt to má říz 🙂
Na oplátku dávám do placu “rozestavěnej morální maják” jako pojmenování nějakýho mladýho progresivce.
Klidně mě používej, já jsem zvyklej. Ááno, morální maják bez stavebního povolení! 🙂
😀 😀 tak to je ještě lepší. Šíleně smutná princezna ti děkuje za rozveselení.
200000 Čechů nemá svého obvodního lékaře, a teď “dědku raď”! (souvisí s tvým tématem) 🙂
tématem článku jsou polské zajatecké tábory z doby 1918-1920. Opravdu s tím souvisí nedostatek praktiků v ČR 2024? Prosím definuj souvislost.
Ty nevíš cos napsal? Aby změnil medikaci a lékaře, tak jsem dodal, že možná žádného nemá. To je ta souvislost a tvé osobní téma! Je zajímavé, jak ty a Kunšteková si žárlivě, jak kvočny hlídáte své články, aby se pod nimi nikdo proboha neodchýlil od “tématu” – úchylné!!!
Tématem článku není to, že cool je cvok a ty mu zdatně přizvukuješ. Ty články sem od počátku existence pokecu vkládáme proto, aby se diskutovalo o nich a ne aby tu jedinci jako cool předváděli hloubku svého duševního problému.
Správně, všichni v jednom šiku, odchylky se netrpí! Dvě, tři věty dokáží rozvrátit mocnářství, hlásím se na klystýr, nešetři mě. O hloubkách duševních problémů raději ani nespekuluj!
Rádoby vtipný výron idiocie je pouze ukázkou ubohosti .
Lze doporučit “vycoolovat” se u chocholouška.
🙂
V té souvislosti by bylo velmi trefné pohlédnout na centrální hřbitov v Brně. Jsou tak pečlivě opečovány hroby vojáků Wehrmachtu. Nikdo se tam k nim nechodí klanět, protože Wehrmacht nebyl v Brně nikdy moc veleben. Ale politici, hlavně ODS a KDU-ČSL, se velmi iniciativně k památce našich likvidátorů hlásí. Tady se to může 🙁
Kdysi jsem tyto fotky zveřejnil a do týdne mi psali z polské ambasády, že jsem porušil zákon. Musel jsem tyto fotky stáhnout i když si už nepamatuji, jestli se jednalo o tyto konkrétní, když jich je více. Je to už cca10 let zpátky. Rád bych poprosil autory o zdroj těchto fotek, kde by je šlo stáhnout v lepší kvalitě. Nebo pokud někdo má tyto fotky, budu vděčný za odkaz.
https://zvedavec.news/komentare2014/10/6200-polske-koncentracni-tabory-a-jejich-ruske-obeti.htm Odtud jsem je zkopíroval, ale jejich zdroj ??? Nikolaj Mališevskij popř. Польские концлагеря и их русские жертвы vyšel 17. října 2014 na Fondsk.ru. Překlad v ceně 507 Kč Zvědavec. Na odkazy opět přistupovat přes VPN nebo TOR
Děkuji za odkaz. Fotky mi šli lépe přiblížit. Už špatně vidím 😉 Víte přijde mi zajímavé jakým stylem se Poláci vymlouvaji, když prakticky v identickou dobu pobývali v zajateckých táborech rudoarmějci i u nás a zatím jsem nezaznamenal, že by jsme je po tisících likvidovali. Kupříkladu v Liberci a zejména v Jablonném v Podještědí se mohli ke konci války i volně pohybovat po městě. Zde odkaz na naše zajatecké tábory na rudoarmějce: http://libereckedojmyapojmy.blogspot.com/2015/07/zajatecky-tabor-v-liberci-ostasove.html
proboha, prosím česky “že bychom”! “Že by jsme” je výraz absolventa inkluze, který chce nevypadat jako absolvent inkluze!
Podle obrázků to ale byl zajatecký tábor z 1.světové války pro ruské a italské válečné zajatce, tedy nikoliv pro rudoarmějce z doby Intervence, protože ČSR se Intervence neúčastnila a s Polskem se tehdy fakt nekamarádilo!
“ČSR se Intervence neúčastnila”. Ale Czechoslovak Legion se zúčastnily, tvořící největší bojující kontigent. A také s největšími ztrátami…
Nikoliv na frontě na západní hranici po intervenci Polska. Po pádu ruské armády se legie prakticky jenom snažily se dostat domů, na západ to nešlo, tak jely přes Vladivostok. Nesnažily se zvrátit politický vývoj v Rusku.
Nevím proč se furt hýmlhergot stresuješ. 🤣🤣🙄🙄🙄🤦♂️
On tu má dozor, tak dává na vše pozor. 🙂
Tak to mu čest. Něco jako, Vždy připraven. Tak to jó, už mlčim. 😲
až tu tací inteligenti budou psát, že 1+1=0,5 a budou ti tak počítat výplatu, taky se nebudeš stresovat?
Ne ne nééééé, já už nemušíím, já už ji vidííím. 😊
Ne vážně, já jsem si ji vždycky počítal sám. A nebudeš mi věřit, ne jednou ve svůj neprospěch. Ale nakonec to dopadlo dobře.
A ty sis výplatu počítal sám sobě?
Vedle pravopisu, milý Slovane Pavle, je nutné taky rozumět obsahu, jak jindy omlouváte ty chyby! 🙂 🙂 🙂
Scipio napsal jasně “...budou ti tak počítat výplatu,”! To znamená někdo jiný, než ty.
….ale žádný TI TITI nebude, bo dnes je mi to fuck a tenkrát jak píši výše jája. Tam žádný Ti nebyl a být nemohl, kapišto? Zkrátka žádný TI neexistuje-oval. 😲🙄🙄🤦♂️🤦♂️
A co třeba důchod, vtipný inteligente?
Ten už mám dávno vypočítaný, ……píp…..píp…..
…
…
…
Tací inteligenti jsou tu třeba, jak by jinak vynikla tvá genialita? Nemám pravdu? 🙂 🙂
Ony i ty fotky šly, nikoliv šli. 🙂 Jsou rodu ženského a navíc ještě neživotného.
Jéžiš, tak už ho nechte, janka. Však se na tom nestaví 😀
Ahoj kobro, jak ses vyhajala, zdálo se ti o nafukovací šlajsně? Kámoška tím pravopisem žije, no. Zamlada, když začínala jako úča tak se plížívávávala potemnělou vsí s červenou křídou a když některý lump napsal na sousedova vrata slovo pý*ča tak -ý- podtrhla a druhý den si (variabilní) to vylízal! Musel to napsat na tabuli správně! 🙂 🙂 🙂
Vyhajala a už jsem zvenku doma. Dnes to bylo náramně dobrodružný! Nafukovací šlajsna…to je zas co??
Mně nešlo o jednu kámošku, která mi normálně nevadí vůbec, poněvadž její opravy nevnímám jako protivný. Mně šlo o přesilu.
Ale představa, jak to píše na tabuli žáček správně, ta je teda dobrá 😀
Gumová, tedy nafukovací šlajsna – ideál vodáka, vo tu se nepřerazíš! Jo fčera jsem tě v tom fofru neúmyslně mystifikoval, zpatlal jsem dvě řeky dohromady, Anín je samozřejmě na Otavě z Renštejna do Sušice a tam třeba zavřená loď. Jo ty vzpomínky! 🙁
Jo aha….tak to jo, gumová šlajsna by se šikla 😀
No já marně bádala, kde by byl na Vltavě Annín, ale tak nevím zdaleka všechno, žejo.
V Anníně na Otavě jsme mívali vodácký tábory. A proč zavřená? Jo, jsou tam peřejky, ale až tak….leda jste tam jezdili v květnu.
Ještě, že to nečte Albína, ta by ti dala Anín s dvěma en! Peřejky jó?, ten úsek má obtížnost WWII a to už je slušnej terén. 🙂
Fakt s jedním? No toto…A dvojkovej byl ve starým, nebo novým pojetí? Já nevím. My to sjížděli právě z Anína a nemám dojem žádný supervody….
Tak s dvěma n! A teda fakt nevím, Džou, kde bys na tohle https://1url.cz/11IXX potřeboval zavřený lodě. Leda o kus nad Annínem, tam bylo kapku balvanisto.
Ale ten kemp………tývole. Nažehlenej a vyluxovanej chudák to je……
Anín se psal v 78 s jedním našel jsem si kvůli tomu teď: ‘Československé řeky – kilometráž’, vyd. Olympia 78, ale chuj s tím. Na ty fotky tedy čumím, oni to tam snad vybagrovali.
Fakt? S jedním N? Mám dojem, že tuhle kilometráž tu ještě někde máme. Ale že by se mi to chtělo kontrolovat, to se mi teda nechce.
No je to možný, že to vybagrovali, mně ale úplně spadlo srdce, když jsem uviděla, jaký to má puky. Fuj.
Nevěř mu – jako bys ho neznala! 🙂
Anebo lépe: Důvěřuj, ale prověřuj!
Pche – zas vedle jak ta jedle. slez z toho lustru Joe-Donalde, vidím tě!
“Annin (525 m n. m.) je šumavská sklářská osada v údolí Otavy. Nad ní jeden z nejstarších pozdně románských kostelů sv. Mořice zvaný Mouřenín z let 1230 – 40, z časů kdy Sušicko patřilo bavorským vévodům…..
Německý název Annathal.”
http://www.sumava.cz/rozcestnik/mesta-a-obce/mesta-a-obce/annin/
Tak potom to mají špatně v uvedené kilometráži z r. 78. Možná jen neměli rádi Němce, to se stávalo. No abych ždímal gůgla kvůli podrbání za uchem, to ne. A pravdu díš, nevěřit! Ani já sám sobě, kolikrát se vracím kouknout jestli jsem zhasl v největším sále svého hradu sedmiwatovou úsporku, prostě mu nevěřím! A co ty nesvítíš někde zbytečně (třeba monitorem)? 🙂 🙂 🙂
Nejen svítím a nejen monitorem, ale mám k tomu ještě puštěné i rádio – stanici Country.
Nač šetřit, když inface “zobe” plynule, pauzy ani na svačiny nedržíc. Vyjde to nastejno. 🙂
Já taky rád Kchántry i když tam začali občas blbě politizovat ve zprávách a ta dopolední moderka, neustále se blbě pochechtávající, nevědouc čemu, mě pije krev.
Ty jsi kotlíkář JU? 🤣🤣🤣
Jak to zvenku doma vypadá? To si jako postavíš k oknu štafle a koukáš dovnitř a jsi zvenku vlastně doma, co je na tom proboha dobrodružnýho? 🙂 Bacha na to! Povídá v hospodě jeden druhýmu: ” moje stará stojí furt u vokna a čumí, prší- čumí, sněží- čumí, mrzne furt do toho vokna čumí”. A co s tím budeš dělat ptá se druhej? “Asi jí pustím dovnitř”.
Mně nemá co kdo kam pouštět, hochu. Jsem sama sobě paní. Ne – dobrodružný to bylo hlavně pro čokly: našli parádní kus srny, jenže my myslely, že lověj, tak Mája dostala dálkovej lepanec, z čehož byla chudák dost zaražená (za co, soudruzi? Dyť nelovím, já nalézám) ale přesto se jí povedlo ukrást těm dvěma hrudník i s páteří…hele, to je nadlouho.
Věřím, takovej kus masa, to je nadlouho, taky rád zvěřinu a taky jíšku, taky ráda jíšku, já rád jíšku! 🙂 🙂 🙂
To je blbnutí, nebo otázka? 😀 Ta jíška? Jo, nadlouho, takovej vlk to nadlouho nemá, sežrala to za chůze, koza.
To je hláška z Werichova “Vodníka Čochtana”.
https://www.youtube.com/watch?v=wdzw4mB30h4
Správně, udílím 1*!
Zas jsem zablouděnej, tak máš vlka, nebo kozu? 🙂 🙂
Mám vlka, kterej se chová jako koza 😀
Hele, tady ji máte. https://postimg.cc/SjVt5b3c I se srnou.
Jó fešanda. Dneska si může vybrat, čím chce být a ty jí nesmíš bránit, ale pokud nedá mlíko – utratit! Napsal jsem toho víc, ale pak mi to přišlo blbý, tak mazal, ten mazal. 🙂
Musíš pro to něco udělat, aby to mlíko měla.
Tak pokud mě paměť neklame, tak na PP “pracoval” s kozou nějaký Jiří v šervůdu, nepolezu mu do zelí. 🙂 🙂
Ty hned myslíš na svoje výhody, né, musíš sní zajít za Puklem!! To máíš vidět skok, to nedokážeš. 🤣🤣😋🙄
Vážně? Ty nerad rum? 🙂
Hele – co to tu konšpirujete? Já to chci taky vědět!
Hore máš fše potřebné.
Tak děfčata, mrkněte na ten sloupec totálně odchýlenej od tématu článku!!! To až uvidí Koniáš scipijó tak mu mrskne! Ještě, že v tom nejsem sám! 🙂 🙂 🙂
My s tebou budem v jednom šiku, neboj!
Kdybych byl Koniáš, tak ti ty blbosti odsud mažu. Ale protože nejsem, tak ti je jenom mažu na gézicht 😛
Tak jo. Protože jsem ze všech těchto lemplů nejmoudřejší, omlouvám se za nás všechny 😀 Teda – není to rozhovor ani trochu k článku, ba přímo naopak – ale zase se to hezky čte, ne? Takový klábosy.
Ono to pochopitelně není až tak, že by se sem tam nemohla sama od sebe debata vyvinout ve skutečný pokec jak u ohně nebo u piva (raději u ohně, v hospodách je povětšinou příšerná akustika a nádražní hukot). Ovšem cíleně jako některá individua debatu rozbíjet jako to někteří jedinci rádi provozují je na pěst.
Omluvy netřeba. leč přijata 🙂
Nedej se obměkčit slzami ženštin po vyčůrání. Tvrdě uplatňuj neuplatnitelné a individua pěsti, pěstí nesmiřitelnou!
Říkal mi váš šéf, že kandrdasové, jako ty mají honorář podle počtu komentů, takže makáme, né!
Na Slapech. My měli hausbot pod Cholínem a tam byla akustika parádní.
Kdysi jsem se koupával v Županovicích, naštěstí proti proudu, protože jste určitě čůrali z botu do vody! Díky tý akustice jsme to slyšeli: 🙂
Jasně, že čůrali! A proti proudu jsi mohl slyšet leda prd 😛 Smilovice se to jmenovalo, ráj na zemi a kůůrwa….teď koukám do mapy a tam normálně po celým rekreační velestředisko. Až je mi k pláči. Jo, to tehdy byla od komoušů taková sviňárna hambářská, to s těma hausbotama, že táta se z toho prakticky nikdy nevzpamatoval.
Z Orlíka je vyhnali na Otavu na Jistec, na levém břehu u zaplaveného jezu.
Jak z Orlíka nevím. Na Slapech to vypadalo tak, že ti nejrozzuřenější sundali espézetku a pustili loď po vodě, ti praktičtější se z ní snažili udělat chatičku a ti nejposlušnější….no, ti poslechli. Lom u Příbrami jako sklad hausbotů, bratru pětikilo měsíčně na nájem. Rok už si přesně nepamatuju, ale muselo to být kolem 78-79. Čili čtvrtina vejplaty.
Po Chartě 77 nebyli schopní nijak odposlouchávat na vodě, udělali z toho, že se živly scházejí na vodě a konspirují, takže to pochopitelně hodili na záchody a hygienu. Nejdřív je nechali kotvit na Štědroníně, tam měl letní sídlo Štrougal a hned vedle chatu Bezouška a ten si pořád stěžoval, že tam dělají kravál. Tak je vyhnali na Jistec na louku na sucho. Spousta jich tam je dodnes na krakorcích.
To jich vlastně spousta zůstala i na Slapech tak. Tak odposlouchávání…….no páni, kde by nás to bylo napadlo. No, když jsem dělala na Španělským sále, řešily se tam nějaký fólie na okna – už si to fakt nepamatuju. Proti odposlechu, prý že lejzrem.To jsou věci. Kvůli takový kravině a tolik lidí nas.ranejch a smutnejch na nejvšší míru. Náš táta ten hausbot stavěl docela sám a moc se mu povedl. Ale to asi hodně lidí stavělo samo.
jj, to je dneska poměrně běžná záležitost, laserový paprsek snímá chvění okna, jak se mluví, tak sklo vibruje, sice hodně slabě, ale jde to snímat a normálně nahrávat. Představ si takového Hakena, když by dva metry od okna dal fff, tak by se okno vysypalo 🙂
A víš, že mi teď vytanulo, že to tam někdo řešil? Ne přímo Hakena, ale operní zpěv.
A to ještě neměli toho mladýho Kazacha Dimaše – rozsah 6! oktáv. Fakt že jo. Škoda, že dal přednost popíkování před operou.
Já kdysi nemohl pochopit Vanessu May, když začala blbnout s elektronickými houslemi. 6 okráv zpěvec? Tak to je nářez. Ale Haken je nezapomenutelný, jak se zavřenou hubou trousil koutkem Árii o pomluvě. Tu miluju!
Namoudiši, šest. Hele – založila jsem si ho s Domingem https://www.youtube.com/watch?v=dYmEckJj8sk a pak ten jeho soprán. https://www.youtube.com/watch?v=mLG8g2ooFSA
Víš že je Domingo původně baryton, pak se vytáhl na tenor a teď zase končí spíš jako baryton.
Nevím – a, Scipio, trpce tě zklamu, ale je mi to fuk 🙂 Mně je líto, jak zestárnul. My holky to máme asi jako moje sestřenka, která je z Modry: dokonale rozeznává vína, ale kategorizovat je – na to se každýmu vyprdne s dodatkem “mne to alebo chutí, alebo nie” 🙂
Tihle dva chlapci mi chutili, abych tak řekla. Ne že by to byli úplně tres tenores……ale bezmála.
ale jo, to jenom že ho má mnoho lidí zažitého jako čistě tenora a moc se to neví. Volodose mají lidé za klavíristu a původně je to taky zpěvec. Tres tenores mi jednou dožrali, když zpívali O Tannenbaum anglicky. Sice moc pěkně, ale anglicky, blbě to sedí text na muziku.
První, resp. druhou větu jsem přehlíd jak krajinu. Ale když myslíš, já se nikam necpu, jsi přeceda!
Cože? Tak to ne, nechci být přeceda! Skládám funkci. Ale když on Scipio vypadal tak usouženě, no.
Máš smůlu to bys musela vyvést nějakou lumpárnu a řekni doma, že funkce je dědičná, může přejít i na kozu. Mě usouložený nepřijde.
permanentně neboli šoustavně … 😛
😀
🙂
Markýze k otázce ve 14.13 – tady to je znovu:
https://www.youtube.com/watch?v=wdzw4mB30h4
Jen každé to provedení (youtube/deska) se nepatrně liší třeba jen v jednom slovu. Tady na YT vodník říká ,,,, já rád jíšku – teda frťana, na desce …. já rád jíšku … teda rum.
Nedávno jsem si na YT našla nějaké Návštěvní dny Šimka a Grossmanna z 60. let a i tam jsou takové rozdíly, i když někdy je to záznam z celého živého představení.
Desku mám, ještě tu starou šelakovou a taky tam je frťan. A česnek bez zápachu a zápach bez česneku.
Ani ne, když to musí bejt, tak fernet-citrus.
Sladký sračky. To je pro baby, neblbni. Ty nemáš svoje dny?
Jo to jo, já rád vaječňák a podobný tlamolepy a taky co má nad 35voltů už mě zmáhá.
😲 😲 😲 😲 😲
A taky jste si do toho lili šlehačku? 😀 To prosím u nás zavedli naši kluci, my, děvčátka, jsme v tom byla zcela nevinně. Ale pili jsme to všichni. Vodáckej rum se tomu říkalo.
Tak to se potom nedivím, že “moře po kolena”. 🙂 Je vůbec možné, že poliš hoveda dávají fouknout vodákovi? Já bych vůbec nepřirazil. Jak může třeba kretén Benda, který nevytáh prdel z PS zakazovat v létě pivo na lodi?
Mám dojem, že s tohle pitomostí rychle přestali, předpokládám, že narazili tvrdě hned zkraje. Čtvrtina národa jsou vodáci, druhá kotlíkáři…..a to pivo zakazoval Benda osobně? Teda jestli něco takovýho vyslovil.
Nevím, ale on je pro mě etalon blbosti a křivosti v PS, dnes už překonaný, ale je tam asi nejdýl a byl u všeho co smrdí.
etalonem blbosti v PS byl František Laudát, kolejový Fittipaldi. Již dávno zvolen za jednotku blbost v SI, definován jako takové množství blbosti, které za minimální měřitelnou časovou jednotku zachvátí nekonečné množství lidí!
Musela jsem si ho vygůglit….naprosto mě minul. A proč byl kolejový Fitti?
Namazaný jel autem po kolejích tramvaje a museli ho z nich pak prý sundavat, skončily zapuštěné koleje a nějak se v těch nezapuštěných zasekl a utrhl výfuk nebo co. Pochopitelně dechová zkouška byla podle měšťáků negativní. Tuším že v Kobylisích.
😀 😀 no páni! A tohle jsem vůbec nezachytila!
,…
No páni! Vy jste hotový horník informací, díky! 😀
Jo Laudát se tou psychojednotkou skutečně honosil, já čerpal ze současna a z délky škodění. Budou mít oba velkou konkurenci v prasnici pekari a v té, co se jí nevejdou zuby do huby, jméno jsem zapomněl, raději.
Hloduše.
Dnes do mě nic není, zemřela mi platonická, bohužel podstatně mladší láska, Helenka Zeťová.
Doufám, že to není jeden ze tvých špeků? Abych nesoucítila nesmyslně, víš.
Ne, ne., vypadla na Moravě z okna. Hledala lásku v Řecku, při té příležitosti jsem vzpomněl na povzdech Landovskýho z Utrpení mladého Boháčka: “holky z Číčelic chtějí kluky z Prahy, holky z Prahy chtějí kluky z Ameriky, jen holky z Ameriky by chtěly kluky z Číčelic, ale nevědí, kde to je”.
Já si to dohledala, protože jsem o ní neměla šajnu, tahle muzika mě úplně míjí. Hezká holka, škoda jí…..njn. A to přitom….každá holka pro někoho má sluch absolutní, viď.
https://www.youtube.com/watch?v=TUjdXyKPdAo
Nejde o muziku ale byla velmi přitažlivý typ, no tak se zas uklidním, mohl bych být její táta. 🙂
Jo, to asi jo 🙂 Vy to máte těžký, kluci – mně nehrozí, že bych se zakoukala do zajdy ve věku mých dětí. Ověřila jsem si to, když mě jeden dost usilovně uháněl a byť to bylo jen po netu, připadala jsem si, že pášu incest.
A ještě jednou dík za dnešek. Moc hezky jsi mě potěšil.
která to je? Nějak si nevybavuju, která je jak ta učitelka ze Saxany.
Kdo – Hloduše? No přeci Prezidentuše. Zde v plné kráse. I když tedy na Hlodavou Olinku nemá, to uznávám. Olinka, ta k učitelce vskutku nemá daleko.
https://postimg.cc/grxL2PwR
Jo Blbuše, ta ano, ale Olinka je fakt zubatice zubatá.
Teď jsem se koukala a Prezidentuše fakt ale vypadá víc jako morče. Naše morčátka měla přesně takhle vyčnívající hlodáčky – ne málo, ne moc 😀 Hlodavá Olinka vlastně vypadá spíš jako kůň, když se směje.
Páni, lidi….tohle byl fakt krásnej pokec. Dočista jsem si připadala jako bychom seděli u toho ohně. To mi strašně chybí, tyhle ohňový vyprávěnky. Děcka u toho vždycky usly (Scipio, to je schválně!)……….jdu taky do spacáku. A tohle si schovám.
Na kdečem se nemusí stavět. Maličkostmi to začíná a až k “demolicí” může dospět. 🙂
No pravda. Každý holt máme lajsnu důležitejch maličkostí nastavenou jinak 🙂
Každej jsme nějakej a na Horehroní žije spousta divokých lidí.
To jsou reakce na snahu o historicky vylhanou “akci” Katyň , kde probíhá snaha direktivně nařídit jedinou “svatou” pravdu , pod hrozbou moci soudní .
Je to podobný proces jako antisemitismus , kde je záměrné matení pojmů . Semité jsou potomci kočovných kmenů , kam historicky spadají Arabské kmeny .
U Hebrejců , dnešních židů , se to týká jen velice malé menšiny , protože semitské kořeny z té historické náplavy , má jen malá menšina z těch , kteří se za židy prohlašují .
Takže antisemita je člověk , který nenávidí Araby . To jen pro přiblížení toho faktu , jaké blbce z Nás chtějí pomocí moci soudní , výkonné a zakonodárné udělat .
A ten fakt , proč se jim tyto lži sypou jedna za druhou , je Zákon času .
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.facebook.com/100063544121880/videos/z%25C3%25A1kon-%25C4%258Dasu/232984654244489/&ved=2ahUKEwiku6GturCKAxWhhv0HHXcSOT0QuAJ6BAgOEAE&usg=AOvVaw2y5RXMj6PVFGOjqL8vwDwM
Mimochodem , ten kdo pilsudského Polsko vyzbrojil a poslal proti vznikajícímu SSSR , byla především Anglie . Takže odtud fouká vítr genocidy a válek .
Hezké a zajímavé video. Tak jestli jsem to pochopil správně a co už se říká hezkou dobu, kdoví, co všechno se už ví, ale nepustí to ven. A teď mám konkrétně na mysli existence jiné civilizace ve vesmíru (já osobně tomu věřím, z logiky), lék třeba na rakovinu, nebo dokonce o posmrtném životě(reinkarnaci). A důvod proč se to ještě na tuty neví, je, že se mušíme furt bát.
No jedna moje známá mi nedávno říkala, že až nastane zlatý věk a odtajní se vše co nám zatajují, kupříkladu asi 300 vynálezů Nicoly Tesly které změní vše, fakta o mimozemských civilizacích a další pochutiny tak to prý spousta lidí nebude schopná pobrat ve svém mozečku. A jestli mají vybudovaná podzemní města, tak se nediv, že si myslí, že mohou být v klidu v případě jaderné války. Tam mohou ochutnávat ten adrenochrom z krve neviňátek a pelešit se jako urvaní ze řetězu. Říká se ale, že se jim už brzy zatne tipec.
No vidíš a ty jsi furt maloval bubáky na zdi. Však jsem ti říkal, že nakonec všechno dobře dopadne. Ale pozor na tu předčasnou radost a optimizmus. Jeden mi taky jednou říkal, že prý den před smrtí se ti prý najednou udělá lépe a ono je to pak nakonec jinak. Tedy do nenásilné smrti. Ale o těch městech co jsi napsal, to já výše opoměl. To samé o té smrti, jestli ví, že se po smrti pokračuje dál, tak snadno se jim válčí, když ví, že se jede nová hra.
Problém je v tom, že některé vynálezy Tesly, které se možná dnes nedají vysvětlit, dají se dokázat později. Reinkarnaci, kterou zmiňuje Slovan Pavel ne. Nikdo se ještě nevrátil z “onoho světa”.
Důkaz se stává důkazem, je-li možné danou věc zopakovat s výdycky stejným výsledkem.
(Jen pro Covid to neplatilo – rozhodlo se o tom úředně a přes to vlaku zakázali jet.. 🙂 )
A co se týká života v podzemních městech – každé i sebevětší zásoby jednou dojdeu (vč. těch neviňátek) a každý je smrtelný – nezávisle na mnnožství peněz nebo zlata Tak moc si tedy nepochutnají. 🙂
Až padne ten největší západní arcisatan, ostatní svět velice rychle postoupí o sto let dopředu.
V podstatě Zákon času dnes funguje tak , že pravda se v informačním prostoru objeví dříve , než dokáží dostrkat lež do tv geblsovek .
Můžete to vidět všude kolem Nás . Kdo si informace vyhledává , ten má informace o připravovaných procesech s předstihem .
A ten proces s mimozemskou civilizací , to je další připravovaný bič na lidi , pro vyvolání strachu a docílení ovladatelnosti davů . Informace o tom registruji už cca pět let .
A tím nijak nerozporuji možný život kdekoliv ve vesmíru , postavený na jakékoliv bázi rozmanitosti možností vývoje života .
Jen pro zajímavost , jak to funguje : https://g.cz/valka-svetu-rozhlasova-hra-o-invazi-z-vesmiru-vyvolala-v-usa-paniku/
Budete se mnou určitě souhlasit co se týče třeba genetické informaci tzn. levobočků a nemuší to ani vysílat v TV. Všichni ví jaká je pravda. Kolikrát to ale neví ani sám zpravodaj. 🤣🙋♂️
To bylo už téměř před sto lety a pořád jim pumpujou do hlav že jim hrozí nebezpečí, že proti tomu musí bojovat, proto je u nich něco jako spolupráce nepředstavitelna věc.
Pořád se zapomíná, že v rámci NKVD byli nejhorlivější právě Ukrajinci. Pouze s Ukrajinskými teroristy uměli Hitlerovi generálové a zpravodajové spolupracovat. Jenže dnes se to dává za vinu Rusům. Klasické přepisování dějin.
A pobaltští trpaslíci . Tam je taky jádro dozorců do koncentráků .
S poslední větou si dovolím nesouhlasit.
Poté co byli poláci nuceni ustoupit pod tlakem protiútoku Tuchačevského za Vislu, tak to byla Francie, která jménem POLSKA požádala o klid zbraní. Bolševici s naivitou očekávali mírová jednání. Francie tehdy znovu vyzbrojila polskou armádu zbraněmi zabavenými Německu, do velení ustavila francouzské důstojníky.
Velkou pomoc Polákům poskytovaly mimo Francii i Spojené státy (letecká podpora amerických eskadron), Anglie, které jim dodávaly ruční zbraně, obrněná vozidla a letadla. Letadly a obrněnými vozidly Polsko Rudou armádu naprosto předčilo. Díky naivitě bolševiků očekávajíce mírová jednání a uvedené masívní vojenské pomoci (podobně jak to dnes vidíme na Ukrajině) se udál ten “zázrak na Visle”….
Chybmi se člověk (lidé) učí. Sice na obou stranách, ale konečným vítězem může být jen jedna koncepce – ta životaschopná.
Teď budu asi za naivku, ale v “globálu” nakonec vžrycky veritas vincit.
Přirozeně, jinak by svět neměl žádnou budoucnost.
Ano meritem článku jsou polské koncentráky z let 1919-1921 ( Pilsudského tábory smrti), kde poláci nechali v nelidských podmínkách umírat zajaté bolševické vojáky, kdy je nechali “žrát polskou zem” – slova polského velitele jednohu z jejich Gulagů. Takto nechali “pochcípat 80 tisíc bolševických zajatců”.
Nelidské rozkazy polského velení vyvolaly protesty některých polských důstojníků. I. Matuszewski, plukovník Spojeného štábu polské armády, podal v únoru 1922 Pilsudskému hlášení: „Tábor v Tuchole byl vězni nazýván táborem smrti; bylo v něm zabito přes 22 tisíc lidí…“.
http://www.valka.cz/13856-Zajatecke-a-internacni-tabory-v-Polsku-v-letech-1919-1924
http://www.evzi.estranky.cz/clanky/mista-zajeti-a-internace-1914-1921/zajatecke-tabory-v-polsku-behem-rusko-polske-valky-1919-1921/
http://www.strategic-culture.org/news/2014/10/19/russian-victims-of-polish-concentration-camps.html
https://www.youtube.com/watch?v=MDpJug4zi9Q
http://m.strategic-culture.org/news/2014/11/30/tuchola-polish-death-camp-for-russians.html
Charakteristikou poláků je zveličovat svá hrdinství a na druhou stranu zavřít své historické kostlivce do almary.
nejen bolševické zajatce, tam byli i bílí.
Polské koncentrační tábory jsou především jeden obrovský podvod a lež. A neb jak šel čas a měnili se nám počty mrtvol v Osvětimi.
9 000 000 Francouzský dokumentární film Nuit et Brouillard (1955)
8 000 000 Francouzský vyšetřovací úřad (Aroneanu 1945, str. 7, 1956)
6 000 000 Tibère Kremer (1951)
5–5 500 000 Krakovský osvětimský proces (1947), Le Monde (1978)
4 000 000 Sovětský dokument před IMT
3 000 000 David Susskind (1986); Heritage (1993)
2 500 000 Rudolf Vrba alias Walter Rosenberg, Eichmannův proces (1961)
1,5–3 500 000 Historik Yehuda Bauer (1982, str. 215)
2 000 000 Historici Poliakov (1951), Wellers (1973), Dawidowiczová (1975)
1 600 000 Historik Yehuda Bauer (1989)
1 500 000 Nová pamětní deska v Osvětimi
1 471 595 Historik Georges Wellers (1983)
1 250 000 Historik Raul Hilberg (1961 + 1985)
1,1–1 500 000 Historici I. Gutman, Franciszek Piper (1994)
1 100 000 To k dnešními dni tvrdí Osvětimské muzeum
800–900 000 Historik Gerald Reitlinger (1953 a později)
775–800 000 Jean-Claude Pressac (1993)
630–710 000 Jean-Claude Pressac (1994)
510 000 Fritjof Meyer (2002)
Čísla klesají, alespoň v počtu obětí neřádí inflace.
Vyprávějte to těm co byli odsouzeni z ta vysoká čísla. Naposledy tuším v Německu zavřeli účetního z Osvětimi za spoluúčast na vraždě 300000 židů asi za tři měsíce, přitom je to naprostý technický nesmyls zcela mimo realitu. Koncem července 42 propukla v Osvětimi epidemie Tyfu a za 3 měsíce měla 20.000 obětí, totálně ochromila tábor těch dvacet tisíc mrtvol se likvidovalo dalších 6 měsíců, a IGFarben internovala přímo u Himmlera a ten nařídil to prioritně řešit, tedy zlikvidovat epidemii, aby jela výroba. 20k mrtvol ochmilo tábr na půlroku, ale 300k mrtvol za 3 měsíce nějak zvládli, technicky nesmysl, přesto za to můžete v 21 století v EU skončit v base.
viz níže …
Nejedná se o německé koncentrační tábory na polském území za 2.světové války, ale o koncentrační tábory skutečně polské v létech 1918-1921 z doby Intervence dohodových mocností po první světové válce! Nekomentovat po přečtení titulku, článek přečíst. Pak nehrozí být za pitomce!
Mimo téma a jen proto, že jste momentálně “na příjmu”.
Možná si vzponenete, jak jsem se už před delší dobpu zmínila, že při letmém prohlížení TV kanálů jsem zaslechla, že Osvětim osvobodila západní armáda.
Celkem nedávno v seznamovské rubrice Médium, kam píšou čtenáři, se znovu nějaká autiorka zmínila o osvobození Osvětini Spojenci,
(Pozn.. do dneška bylo zavedeným zvykem účastníky osvobozování Evropy rozdělovat na Rusko nebo Rudou armádu, zatímco Spojenci byli jednoznačně mšleni armády západní, což dnes asi už neplatí.)
A včera v souvisosti s předčasnými volbami v Německu jsem chtěla někomu poslat odkaz na Kancléřský akt – a ejhle – co jsem už asi zapomněla – kdo že to osvobodil Osvětim? Ukrajinci! Pravil polský(!) ministr zahraničí Grzegorz Scetyna (hned na začátku, asi v 0.50 min.)
https://www.youtube.com/watch?v=228mPHMkGEw
Ještě že se alespoň nezpochbyňuje existence samotné Osvětimi. a koncentráku. Tedy zatím.
No a Bandera a Šuchevič jsou odbojáři, ne vrazi. Tempora mutantur et nos mutamur in illis !
Anp. A bohužel často k horšímu.
Tak a dost s tou Enigmou, je po válce kontrašpindíro! 🙂
Co je špatně? Ale konkrétně!
K té Enigmě a kontrašpindíře – ty si neumíš přeložit latinský výrok?
Nebo je pod tvou důstojnost požádat o tu službu Google?
To byla surová poklona, kontrašpindíra – kontrašpiónka používající šifrovací přístroj Enigna, aby lajci séřící na neustálé prohrabávání Gogla ztratili chuť žít. A teď mě omluv jdu se na chvíli oběsit. 🙂 🙂
Teď jsi mě dostal, nešlo by to česky, jak jsi tu někomu doporučoval? Tys Jackyll a Hydemann.
A ty snad neumíš latinsky? Mimochodem, já tam nemám gramatické chyby a fakt v latině těžko najdeš inkluzi … 😛
Samozřejmě, že umím, je to můj čtvrtý jazyk, ale musíš brát ohled na ostatní! 🙂
Ale – co tak najednou? A proč totéž nedoporučíš cool-ovi.
Jeden jazyk v hubě, dva v botách a mysliveckou latinu – běžně! Cool si ví rady sám.
“Časy se mění a my se měníme v nich.”
Jasně, že si to každej může najít na netu. Ovšem v řadě situací není čas, nebo je člověk rád, že mu na čumobilu jede slušně jedno okno.
Dle kinderstube lze alespoň vyhovět s překladem na výzvu, jinak může býti člověk za kakademyckého namistrovance. Nic ve zlým.
no, je to velmi jednoduché. Kdo to nezná, tomu je google k ničemu, protože neví, co má hledat a kdo to zná, dá to z hlavy. Elementary, dear Watson!
Tebe dá z hlavy každej Wóctne, nenamlouvej si, že budeš extra složitej.
Nekňuč a lehni 😛
Ještě pískni a poštvu na tebe Markýzinu smečku scipiodavů! 🙂 🙂
Tak to ne! Do ničeho mě nebudete tahat – sama si rozhodnu, na koho z vás pošlu smečku. Ticho- oba! Jestli se do sebe pusíte zuby – drápy, vaše věc. Já jsem ochotna maximálně tak házet růži.
Mám info, že scipio je prorostlý, až tučný chroupe samý dobrý věci, občas si dá slaninu, tak jsem ti chtěl pomoct s krmením, no, za dobrotu na šibenici! 🙂
Nono. A ty nejsi prorostlý? Slanino?
Já si vařím sám a podle toho vypadám, koncentráčník by nade mnou zaplakal!
Tak to honem dožeň, vychrtlý chlapisko jak hnilý dubisko!
Ona tobě nevaří ženuška? Nějak jsem pojala dojem, že jednu doma schováváš.
Já si teda taky vařím sám…..tím to nebude, vychrtlino.
Jo schovávám, je hrozně ošklivá, tak jí venčím až za tmy, žije spokojeně ve sklepě. Taky se mě pokusila otrávit (nesnáší krásu) tak si vařím sám! 🙂
A kdo vaří chůďátku ve sklepích? Taky ty, co?
Jo ona nesnáší krásu. Jak může být vychrtlina krásná, co? 😛
Chúďatka ve sklepích jsou velmi skromná až asketoanatomická! 🙂
Já ti neřekl, že z toho šera začíná i blbě vidět? 🙂 🙂
Tak to jedině. Mimochodem – nějak jsem pojala dojem, že u vás na Moravě hubené nemáte 😀 Asi mi to zbastlil folkór, nebo co.
Žádná Morava Matoucí Hari, kousek od práglu. 🙂
Aha! Já myslela, že pořád trčíš v tom Přerově. Kousek od Práglu jsem já, kamaráde. Ale to užs viděl.
Táta tam sloužil, tenkrát odváděli mimo bydlo, hej. Já radilsja f Vinohradské s dvěma hlavama a protože mě chtěli na Kadláku ponořit do lihu, máma mě únosem do současného bydla zachránila pro pokec24, jo!
Prosímtě – mohl bys trošinku zklidnit ten zběsilej cval a říct mi normálně, co je to tvůj kousek od Práglu?
Já se narodila v ÚVN a taky mě to nepoznamenalo.
Byl tu šmejdil zvaný Suchoprd, který se pyšnil, jak každého vyhledá, prošmejdil seznamy podnikatelů, mapy, gůgloval, až si oči vytlačil, lokalizoval Slovana a byl tak blbej, že se s tím chlubil. Mě netrefil, protože zas až taková bedna nebyl. Tak já opatrně s lokalizací, ale až se rozhodneš na mě poštvat svou úklidovou smečku tak řekni. V Sedlčánkách mám dobrýho kámoše, ale já jsem na protikopci. 🙂
V Selčánkách?? Tam žádnej protikopec není, kecko! Leda tak protiles. Už mě to neba; bydlím v Čelákovicích. Tak bych snad o okolních kopcích a protikopcích měla něco vědět.
V Čelákovicích musí být veselo.
Ale s lesama. Jo přes Prahu bych to nehledala 😀 Ale jestli jsi ten protikopec, co jsem si udělala rovnou čáru, tak to jo, tam máte lesy parádnější. A víš to, že jsem tě šacovala na Beroun? Bůhvíproč.
Já myslel, že už se mnou nemluvíš, za tu opici. Protože v Berouně bydlí elita!
Kdybys četl normálně a ne v záchvatu, pamatoval by sis, co jsem tam řekla. Vole.
No u “vola” mi třeba Albínka Kudláčkojc udělá:…. 🙂 a ty hned natvrdlo.
Nejsi přeci žádnej posera, no ne? 😉 Albína je taky mírnější nátura. Jestli sis ráčil všimnout. Bóže….a tos mě tuhle potěšil tak, že jsem zvažovala pusu na čumák.
Já něco tušil ( děfče něco, něcó tušilo, neb jí sérdce, sérdce bušilo) tak jsem si ho umyl, no nic, já si vystačím líbám se v zrcadle běžně. 🙂 🙂
Ale no tak……..Džou. Já to myslela naprosto vážně, jo?
Já si ho klidně umeju znova, ale až po Vánocích, on by si moc zvykal. 🙂 🙂 Ale moč potesit mne na ducha oprafda.
Ach jo. Kam proboha ten nos strkáš, že si ho furt musíš mejt? Nebo máš takovej klofan?
Pusu na čumák. Dnešní diškurs s tebou mě nějak vyčerpal, jdu se ještě jednou najíst.
Dobrá chuť do tebe. Furt né, dyť říkám až po Vánocích, a nejez furt budeš pak prostorově rozměrná, z toho nervní a na mě pak ještě neurvanější! 🙂 🙂 co máte dobrýho, pedigrýnbal, bude vlhký čumáček, lesklá srst a tuhý hovínko? 🙂
Prostorově rozměrná? To bych musela sežrat tebe i s lodí. Pokud ovšem nemáš metr šede. Na tebe budu urvanější pokaždý, když se budeš chovat jako ko.kot, jasný?
Dobrýho si dám housku s krabí pomazánkou a navrch šampaňský trufíny a sežeru tři! Abys věděl. Jak jsi mě dneska vytočil 🙂
Pochop, včera plus, dnes mínus, v přírodě musí být rovnováha, abysme se necvakli. 🙂 Tak s tou kobrou zas dobrou!!
Ó jé. Ale vahadlo jsem ti udělala pěkný, ne? 🙂
Dobrou.
A máš? Ten metr šede?
174 boss!!!!!
Tak to tě nespolknu 😀 Už sis umyl frňák?
Uff to jsem si oddychl, špatně mi na poprvé oči vygůglily numero, já viděl 185 😲😲😲
Tos si poplet se Suchoprdem, to byl, kus chlapa…., možná ještě je! 🙂 🙂
V Čelákovicích je ganzcnormal. Ještěžes to smazal.
No no, zameťte si v Čechách před vlastním prahem “hubeňouři”…
:-D))))))))
Majn gott, to je nářez. Zas mám pobryndanou klábosnici. Tohle dnes už nikdo nepřekoná… Ufff
A takhle mi tu žijem nadšelníku! Dle infa výše, jsi pravděpodobně otylý Moravák, co? 🙂 🙂 🙂
Hele Džou, vocaď pocaď brzdííííme, nebo budou lítat chlupy. Urostlý asi, otylý nééééé… (ještě su docent).
Ale nebudou Klokane. Jen hezky běžte.
Kam?
Jak to mám vědět? Asi kam vás srdéčka táhnou. Na lavičku v parku? Třeba? To “běžte” jsem nevykala. To byl plurál.
Nechápu tok tvých mischlenek. Napsala jsi “Jen hezky běžte”. Kdo a proč a kam má podle tebe chodit?
Já ani Džou jsme o žádném minulém, současném ani budoucím “někam chození” vůbec nic nepsali.
Ty jsi napsala “běžte”, a vzápětí píšeš na jednoduchou obyčejnou otázku “kam?”, odpověď “Jak to mám vědět?”.
Jsi cvok? Píšeš automaticky a nevíš ani co a proč?
Páni. Když ti někdo řekne “běž do háje” tak se taky ptáš, do kterýho přesně? No tak to jo…..
Vedl jsem přátelskou konverzaci lehčího rázu s Džouem o mojí případné obezitě, o tobě nepadlo evidentně ani slovo.
Ty jsi se vmísila, se svou těžko pochopitelnou reakcí na metaforické “lítání chlupů”, že “nebudou” (asi lítat chlupy?).
Následovalo opět těžko srozumitelné “hezky běžte”, po tvém aktuálním vyjádření to tedy mělo být “běžte do háje” (oba).
Duševně se cítíš zcela zdráva Mislytelko? Už jsi se svými mentálními problémy byla u odborného lékaře? Jsi pod stálým psychiatrickým dohledem? Nakoupit v samoobsluze zvládáš? Nebo jen prodejny s obsluhovanými úseky a asistencí pro ZTP? Hlavně nevyplivuj prášky, nebo se bude sestřička zlobit.
Žvanit chofna můžeš dál, teď už vím, co za pitominy se dá od tebe čekat.
Jen se neboj, Klokane. Že něčemu nerozumíš ještě automaticky neznamená, že je to blbý. Jestli tě to uklidní, jsem zcela a úplně soběstačná. To jen abys neměl těžký spaní.
V pořádku, hlavně se nazavzdušni. Jen mě zajímalo, jaká tajemná síla tě pudí psát ty tvoje hňupiny. Mocné vysílání reptiliánského hvězdoletu z orbity? Nebo děsivý duch kostelníka z vaší Zapadlé Lhoty?
Klokane Klokane…..asi to bude tatáž síla, která nutí tebe psát tvoje hňupoviny. Není-liž pravda?
Moje hňupiny mají hlavu a patu, jsou srozumitelné. Asi drobný bezvýznamný rozdíl?
Hele Kotě, čistě z vědeckého zájmu. Když něco píšeš, pamatuješ si po odeznění záchvatu, co jsi psala? Slyšíš nějaké hlasy, které ti diktují zápis? A po uvedení do bdělého stavu, sedíš u klofesnice, nebo se probudíš na zemi ve stabilizované poloze?
Moje taky, samozřejmě. Co sis myslel? Myšáčku.
Aha, začínám chápat. Tajemné mystérium zvané ženská logika. To zdar.
Tak teď jsi mě tak pobavil, že snad na tebe budu chvilku i vlídná! 😀 Ale ano – i ženskou logiku zvládám.
Klokane ona není zlá, jen je zvyklá velet, rozená v UVN, no. To bys koukal jak po mě poprvé vystartovala, když jsem jí rušil kruhy se Suchoprdem. Ale už se celkem snášíme (viď vlčice) a chtěla se mě určitě zastat, když jsi mi chtěl rvát chlupy. 🙂 Určitě si zvykne i na tebe, ty sympatická tšerná muš. Jednou se fšeci srazila u grilovačka kokodil! 🙂
Já mám dojem, že se snášíme docela úplně skvěle. A jestli pádluješ napravo, tak je to tipťop.
Ale Klokana mi pod čumák moc necpi, nebo se z vlčice stane smečka dingů 😎
A omlouvám se.
Ja ja, dingů jako pršedkrma pršed krokodila bit tópra grilovaška. Mi tšerna muš v Afryka poržad grilovala dingů.
Ách, tomu řikám literatůra! Máte tam pane autore věcnou chybu, pokud jsem byla s to pochytit tok vašich myšlének. Zdalipak vy čtveráku přijdete na to jakou?
Samozřejmě. Chybí mi tam absolutní souhlas s nadřazenou ženskou autoritou. Kaji se.
Kecám, dělám si pr.del.
Ale…………..tak ten konec, ten je rozkošnej. S tebou bude ještě hezzká…….zábava…………….
Věcnou, bobánešku, věcnou.
Jynak muja bratranca Tšerna Klokan vozyla na lodiška z Auvajstralyja mnogo mrašeny dingů. Mi posylala do Auvajstralyja mrašeny chroch. V mrašeny chroch zašyvaly pašovany dyamanta.
Tatak tomu? Ja posledna u vasch na grilovaška vikoukla na mrochšená dinga jak blásen, já mmyslet co on šyt v Antertaktida, pfróto on s leda kus, ja fidela filma jak tachat klacka, co na ich dřepákofat ded Mrož.
Ja fidela što ti oprafdu s Těžkoslovensko. Ti mi jedina rosumjela Džou.
Markyza nerosumjela, ona asy nebit tšeska býla šena, nerosumjela tópra tšeski jaziki.
Pamatuju, Bůů byl spolehlivý spouštěč. Ještě nedávno jsme vás dva museli držet na vodítkách, jen čuchnout, jinak sliny u mordy. Teď koukám, že si už v klidu očucháváte prciny na volno.
Markýza je výzva, rád krotím divokou zvěř. Když se unaví, bude vrnět.
Klokane……….upusť od těchto idiotských myšlenek na krocení, nebo přijdeš o sebeúctu. Což myslím docela vážně.
Hudry hudry, pravje se ja pokakala ot stracha. Samosžejmi si ja dělat sránda. F Afryka mi tšerna šena nekrotíla, mi je ulovýla, ale tšerna šena nedal sa ochočyt céli šívot. Mi proto pripoplavala f Efropa a ochočýla býla šéna.
Buď mi to přelož, nebo zapomeň.
Ja mjela velká smutka. Uš mislela, še mjela tópra tšestin. Aber býla šéna nerosumjela menja. Gróse sklamana ja. Iščo ja muset učýla jasik těžkoslovenska.
Dtto.
Brutto
´á trumf – Netto!
Tuto diskuzi si může nechat, tak jak je, od začátku do konce svázat Mudr. David jako učebnici psych. poruch! 🙂 🙂 🙂 Ještě požádáme katango o doslov.
😀 To si piš 😀
A co teda – napravo, nebo nalevo? Ať mám klid.
Napravo nejraděj. Klid s tebou a Světu Mír. 🙂
Skvělý, já vlevo. A hezký vánoce.
Tak Tobě samozřejmě též! 🙂
Kde budeš slavit?
Doma, dcera se smečkou prchla do teplých krajin, ale já su zvyknutý, mě Vánoce zas tolik neberou, je to hezký, ale ne povinný. Silvouš je kántry naživo v hospodě vedle ve vsi, to se těším víc. Jóó hospoda na Otavě, ve Slaníku to byly časy taky 10nástrojů a hospoda běhala po polích. 🙂 🙂
Jé, to bych slavila taky, takovýho silvestra. (zasněnýho smajla neumím) Jenže i kdyby byl u nás ve vsi, já budu doma s Májou, která bude pod neurolem.
Děti budou ježíškovat v teplých krajích? To je divný ježíškování – ale jestli se tam smečce líbí….moje smečky naštěstí nikam neprchly, tak budu letos u starších 🙂 Navíc oni mají nejmenší prďolku v rodině, tak to bude veselý.
Tak já ti zejtra pošlu ještě extra pusu na čumák, jo?
Hodně radosti Vám všem a pošli, dokonce si ten čumák mimo rozpis umeju! 🙂 🙂
No páni……jsem vyloženě polichocena 😀 😀 umytým čumákem!
Hele, prďolce je 4 1/5, tam se ta radost vygeneruje, i kdyby jedna nechtěla.
I bych poslala fotku, jenže se na veřejnosti nebudu vystavovat.
Chápu je to na webech samej prdofil, já bych ani vlka, zoofilové už se taky hlásí o svá práva, na trochu štěstí.
Ale ani snad ne…já v životě pár úchylů potkala a umím se s tím vypořádat, za sebe i za jiné. To je spíš nějaká moje obsese, nebo co. Když je někdo můj člověk, může vidět co mu libo, ale když není, tak nic. Takový…..vlčí revíry, nebo co.
Hele, nedráždit, nekrmit, nebo mi uš nepomlaskat nic nadífaná, viděl ty tu smečku! 🙂 🙂 🙂
Vyděla ja těžkoskoslovenska vlčak na obrazka. Moc chézka sméčka. To bi ja potržebovala na lofecka viprava, mi lofila amerycka turysta na kuža a grilovaška.
Americký kož moc kfalita, na tam-tam i onam, jecho chlas mnocho rozuléhat po papampapa a fšechni lefa prch i kokodil poschrat f Nil stracha.
Ich bin se prafe fčil taky poschrat f Nil…
bojim bojim
Taky máš čeho, krmí je syrovými sloupkaři, kteří útočí na kritiky!
Syrovými jeleny. ji krmím. Jestli Scipio není jelen, nemá se čeho bát.
Zeptáme se! “Scipio kolikokterák a pravdu”!!!!
Jsem orel v rozletu!
Tak to jsi naprosto v bezpečí. Orly Máňa nežere 😀
Tak ví houno co je hlad!!! A ti dva zblilí, to jsou savci nebo savice?
Nechť mi pan Džou odpustí, ale nezdá se mi střízliv. Zjevno je, že hojně nasával.
Pleteš se, dnes jedna plzeń tak ve 3, to tys mě rozdováděla, že dřepím u kompu jak puboš!
Tak to jsme dva, ovšem dřepění jsem zrovna nemyslela. Každopádně – vejš jsi to vysvětlil.
Už jsi letos hnízdil a vyvedl další adlery?
Ne, opravdu Hnízdil nejsem. Fakt nejsem celostní lékař!
🙂 🙂 🙂 dobrý
Inu, “Spojenci” tehdy zahrnovalo i SSSR, takže to není vyslovená lež, že ten tábor osvobodili “Spojenci”…
πα½
Ty roztomilá plyšová kachničko, článek není o koncentrácích II.války, ale I.války. Jsi obdivuhodný přírodní úkaz, umíš psát, ale neumíš číst. Fascinující…
Ísem posrádala teba mnoha dňova ty asi množit příserky f efropa. Ty brusit nadnášeník naša Brilijant curik na dihamant ja skora panika profukla jak kokofida u nas f kolonia tšeciblbeňa. Toš vítaj curik rik cu. Kde kách nicka tam kokodila chladofá vedela tselá Džibuti.
Ich bin mnógo prasovala, tak se chluboce tobje Džou poomlouvala. Asy ja pozustafala v Afryka, pojněvadš ja sjistila, že v Efropa zu viele robota. Nebilo to tópra nápada stolka prasovati. V naša uctihodna veka nebit tópra cesta sechnat penyz prasovanim. Ja budut chledala jyna cesta a dala ti potom vedela, kte zakopany tópra penyz bez robota.
Poněkud ses porouchala, Enigmo. S tebou by to tedy západní spojenci nedotáhli ani do těch Arden, ze kterých by se – nebýt Stalina – většina živá nedostala.
Pozn.: O Enigmě jsem věděla možná dřív než ty a coolovými plky se informovanějším nestaneš.
Ciao, bambíno – a příště lépe a česky. Když už chceš jiné poučovat, tak by ti měli především rozumět – a platí to i pro tebe!… 🙂
Ponížené díky, za kopanec do perdéle, já normálně nosím sovy do Athén. O Enig. vím od 45., když jsem přes ní radil Hitlerovi jak prohrát válku! Pro mě platí skoro vše co si stihneš vymyslet! 🙂 🙂
Pro mě platí skoro vše co si stihneš vymyslet!
😀 😀 aby ses nedivil. Některé máme fantazii……………….
Nedivil, já znáju. 🙂 🙂
Nikto něznajet vsjo. Bezakrajnaja jesť duša 🙂
A ani nechtěj vědět, co si občas síhám vymyslet já.
A máš na to vůbec čas, nebo jen mlžíš?
Na co – na vymejšlení? Na to si vždycky čas najdu. Celej život slyším “nelítej pořád v oblacích, dělej něco pořádnýho”.
Proč bych proboha mlžila, že si vymejšlím…….nějak je to moc zamotaný. A jakto, že najednou zníš docela střízlivě, co?
Co máte furt s tím chlastem docenti Skálové? 🙂 “něco pořádnýho?” a co jsi dělala, jak jsi se ukecla v Svatovácl. sále, nebyla, jsi tam po volbě PePy s Holubovou? 🙂 🙂
No prostě jsi tak zněl. Značně alkoholicky.
Španělskej sál to byl a je to už hrozně dávno. Však jsi četl, že ještě za komančů – to se zrovna PePa hádal o vstup varšavských vojsk. Brigádničila – to už jsem chodila se štukatérem a tohle byly skvělý brigádičky.
Ty si umíš, asi vždy dobře vybrat! Znal jsem jednu, co chodila s hrobníkem, vracívala se za tmy, urvaná jak krá*va. Její máma vyprávěla babám v konzumu, že hodí krumpáč pod postel, ani nevečeří a chrní. Že ten její musí bejt strašnej bejk! 🙂 🙂 🙂
No na Španěláku jsem se rozhodně tak nenadřela – a štukatér mi vydržel padesát let 🙂 než před pár lety umřel.
Tak jsem si udělal bramborák ( po něm mi to vždy víc pálí) a ejhle máme tu překladatelský oříšek, jak můžu v psaném textu “znít”, to bývá zvuk, he??
No to máš pravdu. Se mnou je ta potíž, že mně “zní” kdeco….hory, města a často i text. 🙂
Jo tinitus se to jmenuje a nepomáhá ani uřezání uch! 🙂
Notovižejo. Tinitus už mám skoro pryč 🙂 náhodou. Víš například, že rakouský Alpy slyším jako metal, nebo tak něco? Buňky mi to trhá, ještěže jsme tam nejezdili. Kdežto v Julkách, u pramene Sioji jsem slyšela Bacha. Johanna Sebastiana, abys zas neměl blbý poznámky.
Jdu balit tu horu dárků…..dobrou s kobrou.
A pusu na čumák.
A byl dobrej? Bramborák? Já na něj mám chuť už rok, ale jsem líná si ho udělat 😀
Dobrej, já bramborákovej panic, první placka bez majoránka, ale napravil a velká mlaskačka. Dal jsem si k tomu grilovaný křidýlka z Lídlu. Zas taková práce to není, ani sporák není moc poprskanej.
Polsko je hyenou Evropy. Rizeno je od pradavna z Londyna.
Co vite ze skoly o politice, nabozenstvi, dejinach, vedach a vzniku cloveka je vetsinou lez. Jsme stale mystifikovani podle rezimu, ktery nas ovlada.
Bohužel musím souhlasit ale nikdy jsem nato nespolehal.