politika

Drulák: Přesun války do ČR. Komu dluží Fiala

03.07.2024 12:37 | Monitoring

Politolog Petr Drulák poskytl rozhovor platformě Svědomí národa. Uvedl, že v současné vládě Petra Fialy (ODS) jsou lidé, kteří jsou zavázáni svým západním sponzorům, a pak ti, kteří si myslí, že je pro ně výhodné držet rusofobní linii. Hovořil také o USA, kde podle něj není vládnoucí silou Joe Biden.

Sdílej

Foto: Reprofoto: YouTube Svědomí národa
Popisek: Petr Drulák hostem Svědomí národa

Úvodem Drulák odpovídal na to, zda jsme se přiblížili nebo jsme se oddálili rozsáhlému konfliktu mezi Ruskem a NATO. Dá se mluvit o nějakých pomyslných hodinách ukazujících, jak daleko jsme od takového konfliktu? „Určitě jsme se přiblížili. To nebezpečí velkého velmocenského střetu je dnes opět vyšší, než bylo před několika měsíci. Je to také dáno tím, že Američané a další členské státy NATO dodávají Ukrajincům poměrně sofistikované zbraňové systémy, s nimiž se z Ukrajiny dá útočit na Rusko a Rusové, myslím, celkem racionálně poukazují na to, že tyto systémy sami Ukrajinci nemohou obsluhovat. To znamená, že to obsluhují západní vojáci a využívají ukrajinské teritorium k útokům na Rusko. Což je přece jenom trochu něco jiného, než když prostě sami Ukrajinci útočí na ruské území, což v rámci té války je samozřejmě legitimní. Nicméně v okamžiku, kdy západní vojenské systémy a západní vojáci útočí na ruské území, tak to samozřejmě Rusko může brát poměrně legitimně jako útok Západu, na který odpoví protiútokem. Zdá se, že tady z těchto systémů ještě Rusko tedy neutrpělo nějaký zásadní útok, který by ho ochromoval,“ podotkl Drulák.

„Je možné, že i ty západní státy, které se pustily touhle cestou, si dávají pozor, protože Rusové řekli, že v případě, že ten útok bude závažný, tak ta odveta se bude týkat jak těch západních vojáků, kteří jsou na Ukrajině, tak i mimo Ukrajinu. To znamená, že jim třeba potopí nějaké lodě, ponorky. To v podstatě Rusko celkem může udělat a samozřejmě v okamžiku, kdy dojde k takovému blízkému střetu, přímému střetu, tak se ta eskalační spirála ještě urychlí. Takže je to dáno tím, že Ukrajina samozřejmě prohrává. Je zřejmé od samého začátku, že nemůže vojensky vyhrát. A Západ na to reaguje další eskalací. Ale teď je to skutečně taková ta eskalace, kdy se Západ čím dál tím více začíná zapojovat. I u nás mluví vysocí političtí představitelé o tom, že bychom tam měli poslat naše vojáky jako instruktory. Slovo instruktor mě dojímá,“ dodal Drulák.

„Uvědomme si, že v šedesátých letech, když Američané začali svoje angažmá ve Vietnamu, tak to také začíná tisíci, pak desítky tisíc instruktorů. A pak už tam regulérně bojují, takže to je přesně ta cesta. Doufám, že to nebude trvat donekonečna, že přece jenom i těm Ukrajincům nakonec dojdou síly a trpělivost, protože Zelenského režim se teď snaží nahnat na frontu každého, koho má. Ukrajinci většinou samozřejmě bojovat nechtějí, pořádá hony na ně po celé Evropě, snaží se přivést ty Ukrajince, kteří pracují v Evropě, do ilegality tím, že jim neumožní prodloužit si doklady. Prodloužení dokladů podmiňuje cestou na Ukrajinu a samozřejmě cestou na frontu. Je také trochu na těch Ukrajincích, aby se začali bouřit, aby Zelenského režim nemohl dále tvrdit, že mluví za všechny Ukrajince, že je legitimní vládou. Dneska už mu vypršelo prezidentské období, oni našli nějaký ústavní fígl, že je dále prezidentem, ten fígl je pochybný, ústavnímu soudu to nepředložili,“ podotkl dále Drulák.

„Ukrajinský ústavní soud by samozřejmě tohle měl posoudit, to oni ale neudělali. Nejenže ten režim je zkorumpovaný, to byl vždycky. Zase se objevují nové a nové korupční kauzy, ale nyní už prostě ztratily ty poslední zbytky legitimity. To mu ovšem nebrání hnát mladé Ukrajince do těch jatek na východní Ukrajině. A západní systémy to mají kompenzovat. Nevím jak. Oni si myslí, že když budou na Rusy útočit, že se Rusové vzdají? To je přece absurdní. Já myslím, že lze očekávat nějaký eskalační krok ze strany Ruska, to znamená útok na ty západní jednotky, které na ně útočí z Ukrajiny. Takže ano, jsme mnohem blíže konfliktu, než jsme byli kdykoliv předtím. S těmi hodinami… Já mám dojem, že jsme byli za minutu 12 před půlrokem, tak nevím, co bych měl říct teď,“ dodal Drulák.

I když Rusko investovalo hlavně do rozvoje raketových systémů, je to pořád jaderná velmoc. Někteří představitelé se vyjádřili, že bude-li eskalace pokračovat, může dojít k lokálnímu jadernému útoku v Evropě. Je to jen nějaká hra nebo reálná hrozba?

„Já se teď zdráhám říct, čeho ti lidé, kteří dnes jsou na rozhodujících místech v USA, v Evropě, jsou schopni a čeho ne. Protože já jsem se vždycky v té analýze řídil nějakou základní racionalitou a tu oni už dávno opustili. A v téhle chvíli proto říkám, že je možné úplně všechno. Myslím si, že nějaká základní racionalita zůstává ve Spojených státech amerických, protože přece jenom pro ně to bojiště, které se tady rýsuje, je Evropa. To znamená, teď se bojuje ve východní Evropě a dokážu si představit, že některé skutečně nemocné mozky ve Washingtonu si dokážou představit, že to bojiště posunou o nějakých 1000 km ještě na Západ. To znamená už k nám. Pro ně to není tak velký rozdíl. Ukrajina, Polsko, Slovensko, Česko, to je v podstatě jeden region, a když se v části toho regionu bojuje, tak se může stát, že se ten konflikt přelije dál a oni si řeknou: No, tak aspoň to ty Rusy ještě víc zaměstná. Takže já si dokážu představit, že tohle uvažování je ve Washingtonu a co mě taky znepokojuje, že my vlastně nevíme, kdo vládne v Americe. My víme, kdo vládne v Rusku. My víme, kdo vládne v Číně. Myslím, že víme, víceméně, kdo vládne i v té Francii, ale v Americe, to my nevíme, kdo vládne… Jediné, co můžeme s jistotou říct, že to není Joe Biden. Ten člověk v podstatě potřebuje neustálýho opatrovníka. Když ho nemá, tak budí rozpaky. O to je to nebezpečnější, protože ti lidé jsou ve skrytu. Oni nemusejí nikde obhajovat svoje rozhodnutí. Když máte nějakou autoritu, ať už je to demokratická autorita nebo autokratická autorita jako Putin, tak i ten musí obhajovat určité věci. On je musí obhajovat před Rusy. Biden v podstatě dneska nemůže nic obhajovat a hlavně to nikdo od něj nečeká. Od něj očekávají, že prostě vystoupá po schůdcích na nějaké pódium, bude se tam chovat normálně a pak se zase vrátí. A tato očekávání jsou většinou zklamána,“ řekl.

„Americký systém pro mě ztratil jakoukoliv transparentnost a když jsem říkal, že ten ukrajinský systém není legitimní, tak já si nemyslím, že by americký systém byl legitimní. Je to prostě supervelmoc, je to nejsilnější stát světa, má ničivý potenciál a nemá legitimní politické vedení. V takové situaci dneska jsme, takže já vůbec nejsem schopen říct, čeho všeho jsou schopni a vlastně kdo jsou ti lidé. Co mě zaráží, je, že někteří Evropané, právě jako ten nešťastný prezident Macron, začali hrát tuhle hru, řekl bych, hlavně z důvodu svých osobních ambicí. On si myslí, že tím v podstatě nějak zmobilizuje Evropu, že se postaví do role nějakého Mesiáše evropského, nicméně ten člověk je přirozený hazardér, je nebezpečný, a dokud je nebezpečný sám sobě, tak je to v pořádku, dokud je nebezpečný Francii, což prokázal za těch posledních pár let, tak to úplně v pořádku není, ale je to jejich věc. Ale on začíná být nebezpečný Evropě a nám. Takže v téhle chvíli tahle patologická osobnost Emmanuela Macrona se stává hrozbou i pro nás,“ zmínil také Drulák.

Když se podíváme na armády Ruska a NATO, každý si může spočítat, že pro Rusko toto není výhodný konflikt. Rusko nemá na to vést nějakou expanzivní válku a mělo by mít větší chuť k míru než NATO. Proč se tahle rozvaha nebere v potaz třeba v médiích?

„Proč se na to nikdo v médiích neptá? Protože my nemáme média. To, co dneska představuje mediální mainstream, jsou prostě propagandistické reproduktory. Ti novináři neplní roli novinářů, oni plní roli propagandistů. Tohle platí u mainstreamu. A pak jsou samozřejmě novináři, kteří jsou mimo mainstream, ti se ptají, ti nabízejí nějaké odpovědi, ale ty pak můžete sledovat na YouTubu,“ poznamenal.

A co míní Drulák o míru?

„Rusko opakovaně řeklo, že je připraveno jednat o míru. Na Ukrajině mají, myslím, nějaký dokonce ústavní zákon, možná to není ústavní zákon, možná to jen běžný zákon, který zakazuje jednat o míru s Ruskem. Tam je dokonce zákonem zakázáno jednat s Ruskem. Každý, kdo by se o to pokusil, samozřejmě čelí vlastizradě a likvidaci. Takže taková je situace. Američanům zatím asi ten konflikt úplně nevadí, protože stále si říkají, no, tak to Rusko to přece jenom nějak vyčerpává. Myslím, že podceňují schopnost Ruska. Oni si vůbec neuvědomovali, že přes ty rozpory, které měli s Ruskem před třeba 10–15 lety, tak to Rusko se vlastně vůči nim chovalo velmi vstřícně v tom smyslu, že pokud Američané skutečně nešlápli přímo na ruský zájem v ruském bezprostředním okolí – na Kavkaze, ve Střední Asii, Bělorusku, Ukrajině, tak to Rusové vlastně neřešili, nechávali je na pokoji. Poprvé, kdy se Rusko teda trochu jako začalo angažovat mimo region, bylo v Sýrii, protože tam má Rusko svoji základnu a Američané za pomoci radikálních islamistických teroristů se pokoušeli syrský režim svrhnout,“ poznamenal Rusko.

„Rusové se postavili na správnou stranu. To nedělali kvůli tomu, že se chtěli postavit na správnou stranu, udělali to kvůli té základně. Oni měli dohodu s Asadovým režimem, ten režim byl legitimní, oni ho podpořili. Proti teroristům podporovaným Američany. Takže to bylo poprvé. Nicméně tenhle konflikt rozvinul mnohem, řekl bych, širší geopolitickou hru. My vidíme Rusy, kteří jsou mnohem angažovanější v Africe, to je především problém Francouzů, protože oni vytlačují Francouze z jejich mocenských pozic v Sahelu. Podívejme se na tu poslední Putinovu cestu do Severní Koreje. Myslím, že to je docela zásadní obrat, který Američany musí znepokojovat, protože Rusové v téhle chvíli říkají: Severní Korea je náš spojenec. Zaútočíte na Severní Koreu, útočíte na nás. To je docela důležitý moment, který hodně mění poměry na Korejském poloostrově, protože Rusové po více než 20 let, 25 let, vlastně hráli americkou hru Izolace Severní Koreje. My máme řadu rezolucí Rady bezpečnosti OSN, které vlastně ukládají sankce na Severní Koreu. Ty sankce podpořili Rusové, podpořili je i Číňani, kteří ztráceli trpělivost se Severní Koreou. To je všechno pryč. To samé s Íránem. Rusko a Írán nejsou nějací zvlášť přirození spojenci. Nicméně nyní Rusko samozřejmě bude dělat všechno pro to, aby Írán byl co nejsilnější, nejbezpečnější a aby mohl prostě zase dělat to, co je íránský zájem, a to, co je často v rozporu se západními zájmy. Rusko se bude více angažovat v Latinské Americe. To nebude jenom ta Kuba, jde taky o Venezuelu a jde o další. Já myslím, že ti Američané prostě rozpoutali něco a neuvědomují si, že se pustili do hry, na kterou už možná nemají. Rusko možná nemá ekonomicky na to, aby bylo globální velmoc, ale ekonomicky v tom pak může pomoct Čína. My tady máme spojení už několik let ruské ozbrojené síly, která je obrovská, a ekonomické síly Číny, která je také obrovská. A tohle nyní stojí proti Američanům. Američani udělali všechno pro to, aby je dali dohromady. Oni je oddali a tady ten pár vlastně neustále utvrzují,“ řekl Drulák.

„To, že byl Putin ve Vietnamu a dostalo se mu zase přijetí na té nejvyšší úrovni… Uvědomme si, že poslední desetiletí dělali Američané všechno pro to, aby měli co nejlepší vztahy s Vietnamem. Vietnam v podstatě se už stával americkým spojencem, protože Vietnamci nejsou úplně nadšení z toho, že mají takového obrovského čínského souseda. Američani celkem chytře toho využívali, říkali, podívejte se, s tou Čínou to nemáte jednoduché. Máte nás. A teď tam přicházejí Rusové. Já myslím, že Američané si stále myslí, že ta válka je pro ně výhodná a není výhodná pro Rusko, ono to tak úplně není. Rusko se stává globální velmocí díky Američanům. A Rusko jinak dává najevo, že je připraveno jednat o míru, Putin dokonce i řekl ty podmínky, řekl to poměrně jasně. Ty podmínky jsou takové, co můžeme tušit, to znamená, jsou tam čtyři oblasti, o nichž Putin říká, že je prostě ukrajinské síly musejí opustit. Nemluvil třeba o Oděse. Řekl bych, že Ukrajinci mají ještě šanci si tu Oděsu zachránit. No, jestli to bude pravda, po dalším roce heroických bojů, tím si nemůžeme být jisti. Samozřejmě, kdyby tam byla vůle jednat, tak myslím, že Rusko je připraveno,“ řekl Drulák. 

Domnívá se, že naše vláda je pak schopná nás zatáhnout do globálního konfliktu?

„Oni jsou schopni to udělat. Bohužel budou mít podporu části české společnosti, která si z rusofobie udělala své nejsvětější osobní přesvědčení, kterého se za nic na světě nikdy nevzdají. Takže je skutečně část občanů, kteří prostě věří, že musíme bojovat proti Rusku a že ho snad i porazíme,“ poznamenal dále Drulák.

„Vláda je samozřejmě naprosto dezorientovaná, zčásti jsou to lidé, kteří jsou skutečně nějakým způsobem zavázáni Spojeným státům, Bruselu. Zčásti jsou to pragmatici, pro něž je to jednoduše výhodné. V těch funkcích ztrácejí jakýkoliv kontakt s realitou a říkají si, ať to tady dopadne jakkoliv, oni se o mě postarají, ti západní sponzoři. Já si myslím, že by v tomto neměli být tak optimističtí a měli by se podívat, jak se daří americkým spojencům. Uvidíme, jak se bude dařit těm ukrajinským exponentům americké politiky, až to tam celé spadne,“ řekl Drulák.

sdílet na

Souhlas
Upozornit na
22 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Standa
3. 7. 2024 16:27
Ohodnotit příspěvek :
     

Je s podivem kolik důvěřivých lidí věří vládě a mnoho z nich ani nejde k
volbám, pak se diví, když zjistí, že se jim očesaly důchody, že je všecko
mnohem dražší, že jim nestačí peníze na běžné živobytí. Média jim vymývají
mozky a manipulují s jejich myšlením, na mládež působí tím, že v televizi i
v kině jdou krváky, vraždy, sex, násilí, nenávist a zloba. Dokonce i dětem
mezi pohádkou jdou reklamy, což je vrchol nevkusu a odvádí to jejich
pozornost. Inkluze ve školství má na děti také negativní vliv, šikana je na
vrcholu a strach se vkrádá do škol i do běžného dětského světa. My starší
toto sledujeme s velkou starostí o budoucnost. Fialův gang se snaží!

Albi
3. 7. 2024 17:29
Odpovědět  Standa

To jsi popsal přesně.
Ale dokud sem nedopadne jediná bomba, všichni to budou brát jako “táborovou hru” – nějaký ten šrám, natlučené koleno, nechtěné vymáčení v potůčku ….. až nás přestane bavit, tak to zabalíme a jdeme domů. Pak si o takovém “dobrodružství” budou s kamarády vyprávět stylem vzpomínek jaká byla legrace na vojně, která jim v reálu šla všem jistě silně “proti srsti”na pravidelných každoročních setkání. 🙁

Že na ty vyprávěnky už nedojde, to je nenapadne. Válka je něco úplně jiného než jakkoliv sebetvrdší vojenský dril – a to jsem vojnu neviděla ani z rychlíku. A ani o to válku vidět v “přímém přenosu” nestojím.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jan
3. 7. 2024 18:07
Odpovědět  Albi

Na vojně byla sranda. Plazili jsme se a zakopávali na cvičáku a jen jsme museli dávat pozor v čem…..kousek od nás se totiž pásly ovce a ty nechodily na wc do budky. Nebo jsme dvakrát týdně zametali autopark a v asfaltu byly velké díry a každým zametáním se ty díry prohlubovala, že by tam urval podvozek i tank…….byly to veselé časy.

Slovan
3. 7. 2024 18:58
Odpovědět  Jan

Tenkrát se mi tam moc nelíbilo. Ale dnes, nádherné vzpomínky za které jsem G. Husákovi vděčný.

Slovan
3. 7. 2024 18:56
Odpovědět  Albi

Hezky napsané, dal jsem ti paleček. 😊

Pavel z Moravy.
3. 7. 2024 18:01
Odpovědět  Standa

O kvalitě myšlenkových schopností současného většinového človíčka si nemá cenu dělat iluze. Takhle je systém vychoval. Až skončí vám sen o zlatém teleti krajinou cizí půjdete o žebrácké holi. To bylo popřevratové moudro některých starých komunistů, kteří věděli své. Nu a dnes se stalo skutečností. Ale kdo by na ně na komouše dal, že jo. Nu a na výsledek jejich předpovědi se ani nemuselo tak dlouho čekat. Snad si všichni nemyslíte, že to co tady probíhá je pouze výsledek 2,5 letého vládnutí této sorty. To již dorazilo se zvoláním, nejsme jako oni. No jo ono 35 roků uletělo jako nic a země je na sra.čky, a teprve bude. Nebojte, oni ještě všechno před úplným koncem vydojí.

Pijack
3. 7. 2024 18:06
Odpovědět  Standa

Já si s nastupující generací starosti nedělám. Jak si usteleš, tak si lehneš. Nemusíme příštím generacím nic vylepšovat, zařizovat a budovat. Ostatně každá generace si musela své místo na slunci vydobýt sama. Jen ať si zkusí na vlastní kůži to co každý před nimi. Co je mi do nějakých usmrkánků, potetovaných a zhýčkaných tlouštíků. Jejich problém. Já si budu užívat svého života. Jejich starosti nejsou mými starostmi. Já na jejich životním břemenu nenesu žádnou vinu. To bych doporučil všem.

Pavel z Moravy.
4. 7. 2024 08:49
Odpovědět  Pijack

Pijacku, to jsou přesně moje slova. A může si každý žvatlat co chce, že po nás potopa apod. Na takové cancy už nemá smysl reagovat. Přesně tak, většina z nás si musela máknout, aby lépe žila a nikomu nic nedlužíme. A s příchodem stáří může člověk dělat některé věci, které nemohl dříve. Jak si ustelou, tak si lehnou. A jestli se to někomu bude zdát sobecké, jeho problém. Moje teta se starala o své rodiče až do 94 let, když žili na vejminku. Kdo by to dnes z těch mazánků udělal i když má třeba čmrdlíků jak máku.

cool
4. 7. 2024 06:47
Odpovědět  Standa

https://dfens-cz.com/nejlepsi-policie-na-svete/comment-page-3/?show=comments#comments
Sajrajtof
Jenom je čas jim říct nevolíš ignorante – nebudeš. I když kejklíři zprasili vše již dýpstejťáckým dominionem standartním výsledkem 42:38 kde všude a korespondenčku je zbytečné připomínat skořápkářům o ni jim šlo především a ne být službou lidem, naopak. bléééé
https://www.youtube.com/watch?v=U96IOn7q6fM

František
3. 7. 2024 16:39
Ohodnotit příspěvek :
     

Žádná válka nebude. Ruská ponorka nedávno ukázala Usákům, že je zničí, když budou zlobit. Ponorka se ukázala na hladině při připlutí k břehům USA, pak se potopila a nikdo ji nenašel. Usáci lítali jak zběsilí, naházeli do vody tisíce jejich chytrých bójí a nic nenašli. A pak byli na mrtvici, jdyž se ponorka vynořila u břehů Kuby a zaparkovala v kubánském přístavu. Pěkná facka od Putina. Ruské rakety u břehů USA. Hrůza.

Standa
3. 7. 2024 16:44
Odpovědět  František

Je otázka kolik je u Ami břehů Poseidonů. Mohou být i v kilometrové hloubce a mají mega nálože. Zatopení pobřeží do stovek km.

Tom
3. 7. 2024 17:15
Odpovědět  František

To nedávno, tuším bylo 19.6.24. a ponorka, myslím, že to byla KAZAŇ, se pohybovala v mezinárodních vodách a Američani o ní věděli. Tedy žádná tajná mise. Tuším, že šlo myslím o cvičení s flotilou.

zuzana
3. 7. 2024 17:05
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusko obvinilo USA z rozšiřování výzkumu biologických zbraní v Africe

https://aktax.cz/rusko-obvinilo-usa-z-rozsirovani-vyzkumu-biologickych-zbrani-v-africe/

Pijack
3. 7. 2024 18:01
Ohodnotit příspěvek :
     

Já ta mírová jednání už ani nechci. Rusové díky SVO zlepšují svoje postavení ve světě i na Ukrajině. Modernizují armádu. Zdokonalují velení, což na cvičišti nejde. Prostě Rusko sílí. Kdyby skončili uprostřed práce, nedělalo by to dobře. Podle mě musí Ukrajinu vyčistit od nacizmu celou. Jinak v té oblasti nebude mír NIKDY. A pozice Ruska bude oprávněně budit ve světě respekt.

Tom
3. 7. 2024 18:28
Odpovědět  Pijack

Nepřítel není poražen dokud to neuzná i v duchu a v tom to budou mít Rusové hodně těžké i když vyhrají. Kéž bych se mýlil.

Pijack
3. 7. 2024 18:37
Odpovědět  Tom

Naprosto souhlasím. V té oblasti nebyl mír skoro nikdy. A to jen kvůli mentalitě tzv malorusů. Vliv Němců a Poláků… existence Pruska. To byli v Evropě vždycky největší svině. Dobře že je Rusové po válce vyhnali. Jenže ten nacizmus tam ještě má své kořeny. Kurnik šopa, vždyť svět by měl být na straně Ruska. Je to bohužel obráceně. Tvrdím již 20 let, že bezpečnostním rizikem není Rusko, ale Ukrajina. A dnes se to plně ukazuje.

Standa
3. 7. 2024 18:50
Odpovědět  Pijack

Bezpečnostním ryzikem pro svět je 200 let USSA!

Standa
3. 7. 2024 18:53
Odpovědět  Standa

rizikem ! !!!Ryzikem je ryzoto. Nikdy nevíte , co v něm je

Pijack
3. 7. 2024 19:01
Odpovědět  Standa

Musíš si své rizoto uvařit sám. Pak budeš vědět co v něm je 🙂

Albi
3. 7. 2024 19:44
Odpovědět  Pijack

Nebude vědět.
Nikdo z nás neví, co ve které potravině je – pesticidy, herbicidy, antibiotika, hormony, plísně nebo GMO (geneticky modifikované organismy) a někdy možná už i s přídavkem sušeného hmyzu ..,, to prý abychom si postupně zvykli na poněkud jinou chuť.

Snad jste už všichni po večeři a nebudete z napsaného mít zdravotní potíže. 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
3. 7. 2024 20:23
Odpovědět  Albi

.. jasně jste definovala jádro problému.
Na prázdninové brigádě v konzervárně mi něco podobného, ovšem poněkud drsněji, objasnil tamní technolog, moc prima chlap a excelentní profík v oboru a sprosťák.. hochu, lákavě obarvit, dochutit, zabalit a poté prodat se dá i ho..o!

Pro pobavení odkaz na písničku z dílny Ebenové/Schmitzer

https://1url.cz/Z1irY

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel z Moravy.
4. 7. 2024 09:05
Odpovědět  Albi

Teď jsi to řekla přesně. Nevíme ani hov.no co v které potravině je. Můžeš studovat obal jak chceš jak to dělám já a vyhýbat se všemu co se mi nelíbí z toho obsahu, který je tam uveden, ale co tam uvedeno není to je ve hvězdách. A o postřicích na zelenině a ovoci, teď přišel Gates s nějakým postřikem Apeel, prý vyložený hnůj, ani nemyslet. Tohle je obrovský byznys. O tomto kdysi psal pan makrobiotik Kushi, do těch potravin jsou přidávány takové chutě, aby vznikla pro konzumenta závislost a on je stále kupoval. Potom takový jedinec již přirozenou chuť potraviny ani nedocení, nechutná mu. A to psal před 40 roky.