politika

Dotace pro BMW? Šílená hospodářská politika.

Dárek pro BMW: Na polygon u Sokolova dá vláda půl miliardy

Polygon BMW u Sokolova

Zdroj: BMW
Automobilka BMW dostane od státu necelých 529 milionů korun! Štědrou investiční pobídku schválili v úterý ministři. Dotaci Němci získali na vybudování testovacího centra pro autonomní auta na Sokolovsku.BMW chce do konce příštího roku získat stavební povolení na vybudování obřího testovacího centra severně od Sokolova. Za další tři roky má okruh s potřebným zázemím pro testy a vývoj autonomních aut zahájit provoz. Vláda se rozhodla tento projekt celkem štědře podpořit – německá automobilka získá na vybudování testovacího centra investiční pobídku od státu až 528,75 milionu Kč. Informoval o tom na tiskové konferenci po úterním jednání vlády ministr životního prostředí Richard Brabec. BMW plánuje během sedmi let investovat do vybudování technologického centra pro vývoj vozidel a asistenčních systémů 2,55 miliardy Kč. Jde o jednu z největších jinvestic do výzkumu a vývoje a rozsahem využitých ploch vůbec největší investicí v Česku.

Výsledek obrázku pro penízePotřebuje bohatý výrobce ještě slevy od státu? Vláda argumentuje hlavně tím, že polygon vytvoří minimálně 250 nových pracovních míst v okrese Sokolov. Projekt by měl podpořit i vzdělávání a je i šancí pro firmy v regionu.Většinu z více než půlmiliardové pobídky mají tvořit sleva na dani z příjmu (201,8 milionu Kč) a dotace na pořízení majetku (255 milionů). Zbytek pak dotace na rekvalifikaci nebo školení zaměstnanců (46,9 milionu) a dotace na tvorbu nových pracovních míst (25 milionů). Vláda už v dubnu schválila memorandum o spolupráci s německou automobilkou. Příjemcem investiční pobídky bude nově založená dceřiná společnost, která v Sokolově vybuduje technologické centrum se zaměřením na vývoj vozidel a asistenčních systémů řidiče. Skupina BMW již vyvíjí metody autonomního řízení vozidel v centrech v Mnichově a ve francouzském Miramas. Nové zkušební centrum se bude rozkládat na ploše přibližně 500 hektarů severně od Sokolova. Má být variabilní a umožnit simulaci jakéhokoliv provozu – od městských ulic po dálnice a tunely.Lokalita pro projekt se využívala jako výsypka při těžbě hnědého uhlí a po ukončení těžby začala společnost Sokolovská uhelná s rekultivací. Karlovarský kraj už slíbil, že vybuduje napojení silnic a zázemí pro vývojové centrum. Podle odhadů to bude stát 40 milionů korun. Centrum má zahájit provoz do konce roku 2022.
http://auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/darek-pro-bmw-na-polygon-u-sokolova-da-vlada-pul-miliardy.html

DOTACE PRO BMW? ŠÍLENÁ HOSPODÁŘSKÁ POLITIKA TÉTO VLÁDY JE ZLOČINEM

Vláda schválila investiční pobídky pro BMW. Celkem 528 milionů korun. BMW prý vytvoří 250 pracovních míst. Krása.
Za 520 mega by se mohlo platit 250 pracovníků velmi slušnou mzdou (průměrnou, což je v karlovarském regionu majlant) asi pět let.

Shrnuto: obří německé firmě se daňoví poplatníci ČR složí na podporu s nejistým výsledkem. Dějiny investičních pobídek jsou dějinami velkých očekávání, následných selhání a zklamání.

Pak se ovšem budeme všichni mohutně podivovat, proč máme takzvaně “nízké mzdy”,
proč je HNP nižší než HDP, proč dochází k odlivu divident.

Je naprosto v pořádku, že BMW chce maximalizovat zisk. Je v pořádku, že se rozhodli podnikat v jednom z našich nejchudších regionů.

Ale je v nepořádku, že průmyslového giganta podporujeme z našeho státního rozpočtu.

Zdravotní stav švýcarského občana, který je synem Slováka v čele naší země, je mi ukradený.

Zločinem na zemi je šílená hospodářská politika této vlády. Tady má opozice řvát.

Mohutné ticho nestačí.

Autor: Hana Lipovská
https://pravyprostor.cz/dotace-pro-bmw-silena-hospodarska-politika-teto-vlady-je-zlocinem/

Dotace 2 mil Kč na 1 pracovní místo v době, kdy máme nejnižší nezaměstnanost!

sdílet na

29 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Editor
21. 11. 2018 20:17
Ohodnotit příspěvek :
     

Až 250 pracovních míst…. a to se vyplatí☹ Přitom v minulosti hodně ne-li většina takových investičních pobídek skončila neslavně. Většinou když skončilo hájení – neplatit daně, tak sbalili krám a táhli třeba do Bangladéše.
Dotovat gigant tohohle kalibru když ty peníze by se mohly opravdu použít pro potřebnější věci.

Editor
21. 11. 2018 21:25
Odpovědět  josh-xy

Ještěže na to máme, viď?? zrovna jsem nedávno četla jeden článek, autor tam celkem výstižně popsal fungování “neviditelné ruky trhu”. Se smutným humorem. Počkej chvilku dám ho sem:))

Editor
21. 11. 2018 21:50
Odpovědět  josh-xy

Byl si zaplavat?? Tak už si ho snad osušil:)

Editor
22. 11. 2018 00:24
Odpovědět  josh-xy

Ani jsem si nevšimla tady té tvé odpovědi:)
Není vobyč, je tvůj přeci? a evidentně se má jak na zámku:)
Dobrou.

Editor
21. 11. 2018 21:43
Odpovědět  Janinna

měsíčně při 30k za 250 lidí jsou mzdové náklady 7 500 000, tj 90 mega ročně. Za 6 let je to zpátky a při vší nechuti k dotacím jakéhokoliv druhu v tomhle případě nepředpokládám, že to jen tak po pár letech zabalí a potáhnou jinam, třeba do Asie nebo na Ukrajinu. Tolik reálná čísla. Pravda, BMW to fakt nepotřebují, jasně, že někoho podmázli!

Editor
21. 11. 2018 21:52
Odpovědět  scipio

No právě, oni to fakt nepotřebují. A záleží kolik budou lidem platit… papír snese všechno.

Editor
21. 11. 2018 21:56
Odpovědět  Janinna

o tom nepolemizuju, osobně si myslím, že i kdyby nedostali ani korunu, tak to tady postaví, protože to mají za rohem a jinde jim to nikdo nepovolí protože greenpiss mužíci.

Editor
21. 11. 2018 22:05
Odpovědět  josh-xy

tak co, jak se ti líbí kniha?

Editor
21. 11. 2018 22:13
Odpovědět  josh-xy

No, nevím, já to dal na 3x, je to opravdu hutný a musí se to trávit.

Editor
21. 11. 2018 22:27
Odpovědět  scipio

Já na čtyřikrát:)) šuškandu o těchto jejich praktikách jsem už četla, ale ne tyhle podrobnost. Tímto ale jejich angažovanost nekončila. Viz. 68 a samet.
Víš co mě zaráží?, že jsi vlastně už měl přečtený tenhle “manuál” – a manuál to svým způsobem je, protože se na to musíme podívat dnešní optikou a to co víme (myslíme, že víme) a v tom případě se v jejich konání za celá léta nic nezměnilo, jenom vylepšili techniku… takže mě zaráží, že na můj dotaz o Palachovi a 68 jsi odpověděl jak jsi odpověděl.
Vypusť studený oheň.

Kniha by byla na dlouhou debatu, ale když to shrnu tak díky jednomu polskému šmejdu a Američanům celý východní blok přišel o hodně skvělých lidí, budoucích kádrů. Tolik lidí zabili.. a jako vždy – cizíma rukama. Typické.
Nebýt jich byly by politické čistky?…
Taky je tam vlastně dost jasně řečeno, že většina národa si nepřála změnu.
Opět jak zrcadlo dnešní dny… pár řvounů, rozhoduje.
Jeho postoj ke Stalinovi je však pro mě nestravitelný… udělat z něj paranoika, smrtelně nemocného šílence, který chtěl v padesátých letech táhnout na západ a rozpoutat další válku… každý dneska přeci ví kolik atomových bombiček měli pro nás v padesátých letech připravené. A ten začátek korejské války, bože. Chudinky americký, dyť oni tam válčit ani nechtěli.
Jeho obhajoba USA na konci je pouze zbožným přáním.

Editor
21. 11. 2018 22:32
Odpovědět  Janinna

studený oheň jsem osobně vypustil hned v 69, protože mi neseděl chemicky už na gymplu a dál potom i na VŠCHT. Prostě a jednoduše jakákoliv oxidace a nic jinýho hoření není, je silně exotermická. A prostě nevěřím tomu, že existuje nebo existoval 20 letý člověk, který nepoznal charakteristický smrad benzínu. A ke Stalinovi, nelze z něj dělat ďábla, ale nemůže si ho člověk idealizovat. Nikoho, kdo se dostal na špici takhle velkého státu. Mě třeba vadí, jak spolu se Ždanovem skutečně dusili Šostakoviče a Prokofjeva.

Editor
21. 11. 2018 22:35
Odpovědět  scipio

No tos mi tedy odpověděl. vypusť oheň znamená vypusť oheň.
K tvému doplnění, neidealizuji ho, ale štve mě, že se z něj dělá jenom ten ďábel. Gorbačov už ve své době odtajnil archivy, ale ňák se všechny ty statistiky, archiválie, dokumenty, nahrávky neshodovaly – světe div se – ani vymyšleninám Conquesta ani Solženicina. Tak se raději zase zametly pod koberec. A pořád posloucháme tu propagandu lží, bohužel nejinak je tomu i v Rusku.

Editor
21. 11. 2018 23:19
Odpovědět  scipio

Jak to vlastně myslíš, že dusil Prokofjeva? tím, že ještě za života mu udělil šest cen?, nebo tím, že jeho osobním příkazem byl zrušen zákaz Ústředního výboru CPSU hrát jeho i třeba Šostakoviče díla?
Za Leningradskou dostal Šostakovič medaili od Stalina a 100000 rublů

Editor
21. 11. 2018 23:36
Odpovědět  Janinna

zákaz Romea a Julie, světová premiéra v Brně, potíže s návratem z emigrace ve 30 letech, Šostakovičovi zakázali po premiéře Lady Macbeth Mcenského újezdu. Prokofjev přestal mít problémy až po Alexandru Něvském. Šostakovič byl kárán za prvky buržoazních manýr v kompozici (dodnes nikdo neví, co to bylo), odkládané provedení Jazzové suity, stažení baletů Střeček a Šroub ze zkoušek a uvedení až po delší době, čímž nedostal honoráře a tak podobně. Fakt to s nimi neměl jednoduché, zejména se Ždanovem. Vlastně problémy skončily až po premiéře Písně o lesích a to už bylo poté, co se Ždanov úspěšně uchlastal.

Editor
22. 11. 2018 00:02
Odpovědět  scipio

Ti píšu nahoře, že Stalin to rozhodnutí výboru ZRUŠIL. To ten výbor uvalil zákaz, to je ono o čem píšu – za všechno mohl Stalin, jak jinak. (Višnevetskij Igor, Život velkých lidí).

A ty problémy při návratu z emigrace, zase NE vina Stalina – během dlouhého pobytu Prokofjeva v zahraničí uplynula doba platnosti povolení k pobytu vydané A. V. Lunacharským v roce 1918 a skladatel ztratil své sovětské občanství. Na základě toho, navzdory skutečnosti, že Prokofjev prokázal svou nepolitickou povahu a nepatřil k Bílému hnutí, je skladatel stále zařazován do ruské emigrace první vlny. V roce 1927 dostali Prokofjevovi sovětské pasy potřebné k prvnímu turné po SSSR.

A vůbec, není ti divný, že se dobrovolně vrátil do Ruska v roce 1936 – v době těch největších Stalinových zvěrstev????
Všechno nemusí být tak jak na první pohled vypadá.

A ještě vlastně k tomu pronásledování – od 19. do 25. dubna 1948 byl první sjezd Svazu sovětských skladatelů, kde hlavní pronásledovatelé Prokofjeva byli:
jeho bývalý blízký přítel Asafjev , mladý skladatel a sekretář SK SSSR Cherenikov, šedá eminence „nekompromisního boje s formalismem ” byl muzikolog B. M. Jaroslavskij.
V rozsáhlé zprávě Chrennikova na kongresu byla kritizována řada Prokofjevových děl, včetně jeho 6. symfonie (1946)….. a Stalin rozhodnutí tohoto výboru zrušil a pronásledování Prokopfjeva i Šostakoviče zarazil.
Nevím co ti k tomu mám ještě napsat.
Jo, Stalin,represe, Stalin hladomor, Stalin gulak, Stalin Prokofjev, Stalin žere malý děti, ….. ble, ble, ble.

Si mě rozčílil jdu spát:))

Editor
22. 11. 2018 17:03
Odpovědět  Janinna

No, patřil jsem mezi pár lidí, kteří se někdy po koncertě i mimo koncerty dostali k Richterovi. (chtěl jméno vyslovovat Richter a ne Richtěr). Znal se s Prokofjevem a sám odnášel některé “zvláštnosti” té doby a jednou o tom mluvil. Protože neuznával hudební soutěže, nechodil na ně a proto nesměl hrát v zahraničí.
Mimo jiné samotná existence toho výboru byla nenormální a sám od sebe nevznikl, ani se přes noc nevysrážel v kádince! Chrennikov byl veš,zcela podřadný skladatel, který si hrál na klavíristu.
Skandál okolo uvedení Kateřiny Ismailovny (Šostakovič) je notoricky známý. Pochopitelně Stalinovi jeho následníci nasazovali psí hlavu, ale chyb měl dost a mstivý byl také dost. Mimochodem, četla jsi jeho Stať o jazykovědě? To je dost ujetá věc.

Editor
22. 11. 2018 21:38
Odpovědět  scipio

V kádince:)), proč ne ve zkumavce ty chemiku:))
Ne, vážně. Nikdy si nebudeme v tomhle rozumět, když si budeš myslet – jako většina, že o všem rozhodoval a o všem věděl Stalin.
I tehdy tam byly různé “klany”, ve větší či menší míře škodily, Stalin se to někdy ani nemusel dozvědět, nebo se zpožděním…. pokud jejich činnost byla proti národu, tak je nechal zastřelit – oprávněně.
Nevím jestli založení toho výboru byl zájem zrovna nějakého takového klanu.
Tady už zase slovíčkaříme.
Richter – Richtěr, myslíš Svjatoslava? toho klavíristu? … nedovedu posoudit jeho vztah ke Stalinovi, jestli v tom hrál roli jeho otec? neznám ho, ale proč se styděl za své jméno?….. To se mi nelíbí.
Promiň, co se týče hudby, tak to opravdu není moje parketa… moje znalosti zde jsou velice povrchní.

Teď nevím jakou Stalinovu stať o jazykovědě myslíš.
Myslíš – Stalin, Marxismus a otázky lingvistiky?
Nevím co myslíš tím dost ujetá věc.
První otázka, na kterou Stalin odpovídal:
“Je pravda, že jazyk je nadstavbou nad základnou?”
Odpověď byla ne.
Pokud se nejde do detailů, je to rozpor s učením Karla Marxe a hlavním prohlášením o materialismu.
Pokud existuje jediný základ společnosti – ekonomický základ, pak by mělo být nadstavbě přiděleno vše ostatní.

To je plně v souladu s postulátem, že věci jsou primární a vědomí je druhotné.
Jeden z projevů vědomí je jazyk.
To znamená, je určen materiálním bytím a měl by být považován za nadstavbu.
Stalin s tím nesouhlasí? Je to idealista?
Druhá otázka:
“Je pravda, že jazyk vždy byl a zůstává třídním jazykem, že neexistuje společný a jednotný netřídní celonárodní jazyk?”
Stalinova odpověď je opět negativní.
Ačkoli N. Marr, který se stal akademikem v carském období, byl profesionálním lingvistou, archeologem a orientalistou, dospěl k opačnému závěru.

Ale proč to Stalin udělal? Nebo, jak si myslí někteří z jeho současných katů, chtěl se ukázat jako velký myslitel, “velký vědec”?
Bylo mu málo mít tu čest být hlavou tak obrovské země?
Bylo snadné, aby se účastnil “volné diskuse”, aniž by měl vážné oponenty. Koneckonců, hlavní – akademik Marra – byl už dlouho mrtvý.

To co píšeš Scipio jsou myšlenky, které naznačují rychlé seznámení se Stalinovou prací o lingvistice.
Ale jak se často stává, první dojem je klamný. Při pozorném čtení se otevírá něco, co se nemůže hned odhadnout.
Ukázalo se, že Josif Vissarionovič ve svých odpovědích načrtl ty principy, které lze považovat za jeho ideologickou závěť.
Jazyk není ani nadstavba ani základ.

Marxismus, vynesený až do primitivních schémat – k radosti přednášejících a propagandistů – reprezentoval hmotnou a duchovní strukturu společnosti ve dvou hlavních kategoriích.
Osnovou je ekonomická základna a nad ní různé nadstavby.
Stalin vysvětlil:
“Základem je ekonomická struktura společnosti v této fázi jejího vývoje. Nadstavbou jsou politické, právní, náboženské, umělecké, filozofické názory společnosti a příslušné politické, právní a jiné instituce.”

Kde je v tak harmonickém systému místo jazyka?
Při pokusu o přechod k pozici marxismu našel N. J. Marra jedinou, jak se mu zdálo, správnou odpověď:
jazyk by měl být považován za nadstavbu.

Stalin vznesl námitku, když se zmínil o tom, že stará kapitalistická základna byla v Rusku likvidována a že byla vybudována socialistická se svými specifickými nadstavbami a ruský jazyk neprošel zásadními změnami.

“Jazyk … se zásadně liší od nadstavby. Jazyk není generován tímto nebo oním základem, starým nebo novým základem v dané společnosti, ale celým procesem dějin společnosti a dějinami po celá staletí. Nebyla vytvořena ani jednou třídou, nýbrž celou společností, úsilím stovek generací …
Skutečnost, že ruský jazyk sloužil ruskému kapitalismu a ruské buržoazní kultuře před říjnovou revolucí, a přitom nyní slouží socialistickému systému a socialistické kultuře ruské společnosti, není pro nikoho tajemstvím.”

Probíhají revoluce, mění se nadstavby, ekonomická základna také a…. jazyk je zachován.

“Rozsah jazyka, který pokrývá všechny oblasti lidské činnosti, je tedy mnohem širší a rozmanitější než rozsah nadstavby.”
Tak napsal Stalin.
V odpovědi Stalin připomněl, že N. J. Marra považuje jazyk nejen za nadstavbu nad základnou, ale také za nástroj výroby.
Ale nástroje produkce produkují materiál, zatímco jazyk “nevyrábí nic“ nebo “produkuje jen slova.”
A dokonce zavtipkoval:
“Kdyby jazyk mohl vyrábět materiální zboží, mluvčí by byli nejbohatší lidé na světě.”

Nic víc, aby vysvětlil, Stalin neudělal. Metodou eliminace lze tedy předpokládat, že podle jeho názoru je něco podstatnějšího a méně měnitelné ve své podstatě než základ a nadstavba.

Nezdá se mi na tom nic ujetého. Takže tímto tohle téma uzavírám, Stalina neidealizuji, ale nemám klapky na očích jako ten koník, aby viděl jenom výřez cesty před sebou.

Jo přeci jenom něco…. víš o tom, že v Rusku je čím dál větší poptávka vrátit na školy, už od prvních tříd (slabikář) učebnice stalinské éry?:))

Editor
22. 11. 2018 22:28
Odpovědět  Janinna

Richterův otec byl Němec, který v Rusku pracoval už za cara. Byl bez soudu popravený na začátku války v Oděse skutečně čistě jenom proto, protože byl Němec. Je to skutečně velmi složité, kupodivu Richter nikdy neměl sebemenší snahu emigrovat, přestože od 50 let jezdil více méně kam chtěl, protože byl jednoznačně nejlepší klavírista té doby na světě. Asi tohle vynecháme, na tom se neshodneme. Nemyslím si, že Stalin byl ďábel, ovšem nejsem zároveň tím, kdo bude schvalovat všechno, co se tam dělo. Udělal toho hodně jak kladného, tak záporného.

Editor
22. 11. 2018 22:54
Odpovědět  scipio

Jo, tak je to on, proto jsem napsala tu zmínku o jeho otci. Byla to složitá doba, to máš pravdu.
Někdy až budu mít čas – je to hodně náročné a obsáhlé téma, spousta odkazů na dobové dokumenty, atd. – tak něco o Stalinovi napíšu, jak probíhaly ty “represe”, skutečné počty zadržených a mrtvých v gulagu, kdo šéfoval jednotlivým okruhům, o mém velkém oblíbenci taky poplivaném Berjiovi, kterého také zavraždili, jen tak mimochodem, i postoj Číny po vraždě Stalina,…

Jo, prostě je to tak, že když dneska někdo ukáže Stalina v pozitivním světle, tak páchá politickou sebevraždu nebo je označen za šílence.
Jelikož nejsem politik a celkem jistě vím, že ani šílenec, tak si ten “přepych” můžu dovolit.

Editor
21. 11. 2018 22:18
Odpovědět  Janinna

tady na jihu je dneska bagrista za 50k, když ho seženou. Těch tam budou potřebovat dost, respektive lidí se strojnickými papíry, pak kvalitní silničáři na stavbu a potom hejno techniků, ti nebudou za průměr, to byl jenom takový nástřel. Ani neviditelní ani raketoví inženýři to nezvládnou a navrch to bude smrdět prací, ty to zajímat nebude.

Editor
25. 11. 2018 21:26
Odpovědět  josh-xy

Nejde mi u článku ti odpovědět. Na Sokolovsku sice i ta nekvalifikovaná místa budou dobrá, ale jak jsme se už shodli – dotovat moloch jako BMW je mimo mísu. Takže ano, dáváme Němcům dáreček.