politika

Dobýt Evropu? Rusko nemá zájem. Martin Koller zná důvod a není hezký

29.7.2022 2:45 odp. | On-line

Vojenský analytik Martin Koller se v pořadu O čem se mlčí vyjádřil k nákupu amerických bojových letounů F-35 za biliony českých korun. „Nákup letounů F-35 je opravdu politický nákup. Nejsem proti tomu, aby se letectvo modernizovalo, ale rozhodně ne v době, kdy nám budou v zimě staří lidé a děti umírat na podchlazení a my budeme vyhazovat biliony korun na to, abychom se předváděli, že jsme vojenská velmoc,“ zmínil mimo jiné Koller.

Popisek: Martin Koller a Stanislav Novotný v pořadu O čem se mlčí

Bývalý zpravodajský důstojník námořní pěchoty USA a někdejší zbrojní inspektor OSN v Iráku William Scott Ritter prohlásil, že USA a potažmo NATO nemají armády, jež by mohly vést rozsáhlou válku na území Evropy. Vyjádřil dokonce přesvědčení, že pokud se tyto síly pustí do střetu s Ruskem, tak prohrají na celé čáře. 

„Vyjádření Scotta Rittera má některé reálné informace a v některých případech je to poměrně nadnesené. Obecně můžeme konstatovat, že armády NATO mají, pokud se podíváme tedy na jejich hlavního – z jejich hlediska – nepřítele Rusko, zhruba více než dvojnásobnou převahu v počtu osob, mají více letectva všeho druhu, mají 22krát silnější námořní síly, mají 18krát vyšší vojenské rozpočty. Takže když se na to podíváme reálně, tak zjistíme, že Rusko nemůže vést ofenzivní operaci bez použití jaderných zbraní, což nelze předpokládat. A na rovinu řečeno: Rusko nemá zájem, aby dobývalo a obsazovalo zkrachovalou a vydrancovanou Evropu. To především. Na druhé straně nelze očekávat, že bychom měli podceňovat potenciál především Spojených států, protože přece jen je to velmoc, jedna z největších velmocí, je to stát, který má velmi dobré vývoje základny a pracoviště. Je schopen vyvíjet nejmodernější techniku, vojenskou, v plném spektru. Disponuje milionem 400 tisíci vojáky, má vysokou mobilitu globální s využitím silného loďstva,“ zmínil Koller.

„Evropská unie je na tom podstatně hůře, tady je vidět rozvrat. Když se podíváme na rozdělení problému, tak každá bojeschopnost státu nebo paktů, nebo armády, se opírá o několik faktorů. Je to lidský faktor, je to zbrojní faktor, je to ekonomický faktor a je to logistický faktor. A z tohoto hlediska je na tom špatně především Evropská unie, protože ten lidský faktor je hodně nízko, máme tady hromadu států a jaký má zájem Portugalec na Slovákovi a Slovák na Portugalci. Americká armáda má poměrně velký problém s rasovým napětím, i když předvádí, jako by neexistovalo, a když se podíváme na vývoj posledních let především, tak vidíme jeden zásadní problém. Hluboký rozvrat euroamerické, kdybychom použili tento název, společnosti, no a ten rozvrat se logicky musí projevit i v rámci ozbrojených sil. Armáda není nic jiného než naturalistický obraz státu,“ poznamenal Koller, že nejslabším článkem jsou evropské armády.

Následně se pak vyjádřil k nákupu amerických bojových letounů F-35 českou armádou. „Bude to finanční mejdan pro amerického dodavatele, když to řekneme na rovinu. Protože je to nejdražší možnost přezbrojení letectva. Vlastně tady vznikla otázka F-35 oproti švédskému gripenu. Obecně gripeny jsme dostali nabídku, že bychom mohli provozovat za velmi výhodných podmínek, náklady by byly méně než třetinové ve srovnání se Spojenými státy. Když si rozpočítáme ty ceny, já jsem si to připravil… Letoun F-35 v té základní variantě má cenu zhruba 79 milionů dolarů. To je snížená cena, kterou uvádějí. Uvádí se i vyšší. V přepočtu je to 1,9 miliardy korun. 24 letadel je 455 miliard korun za jednicovou cenu. Jenže těch cen je několik. Je cena výrobní, je cena se započtením nákladů, je cena s daněmi, je cena jednicová, je cena systémová. Systémová cena je zhruba dvojnásobná. To znamená, že bude zhruba na 950 miliardách až bilionu korun za těch 24 letadel, dnem, kdy se k nim dostaneme, nebo kdy se dostanou k nám, s tím, že si na ně musíme půjčit. To je další věc – protože my samozřejmě na to nemáme, abychom si ta letadla koupili,“ zmínil Koller.

„Za třicet let ta systémová cena dosáhne zhruba čtyři biliony korun. Musíme vycházet z pravděpodobné životnosti těch letadel, která je plánovaná na 30 let, i když osobně tomu moc nevěřím, že ta letadla tak dlouho vydrží díky technologii výrobní. Když si započítáme úroky, které můžou být v současnosti tak 10 procent, krizové, tak se vyhrabeme někam na 7–8 bilionů korun za těch 30 let. A k tomu dodám asi tolik: Jsou tu důležité provozní náklady. Ty provozní náklady dosahují zhruba trojnásobku a více kupní ceny za 30 let. To je třeba zdůraznit, takže k tomu bilionu musíme připočíst další zhruba 3+. Jedna hodina letu letounu F-35 stojí 38 tisíc dolarů. Jsou uváděny i nižší ceny. Ale já si myslím, že když započteme všechny naše problémy, tak to těch 38 tisíc bude. Což je 912 tisíc korun, necelý milion. Za jednu hodinu jednoho letounu. Ke 24 letounům potřebujeme 24 pilotů minimálně. Spíš víc. Na střídačku. A každý ten pilot by měl nalétat ročně minimálně 60 hodin, aby se udržel ve vzduchu, dokázal létat ve formaci a zvládl základní manévrový letecký boj. Když toto započítáme, tak zjistíme, že nás to bude stát 1,3 miliardy korun za rok,“ dodal Koller, že na gripenech by nás to stálo podstatně méně. „Za 30 let u těch F-35 jenom to létání je 39 miliard korun,“ sdělil Koller.

https://www.youtube.com/embed/kDKW_Z3aG80 Co k tomu musíme připočítat: Pojištění, které není malé. Oproti gripenům bude 3–4násobné, logistiku, provoz a opravy, úpravy letišť a výzbroj. A doplnil bych ještě jednu věc, nechci dělat advokáta gripenů, já se s jejich vedením současným nemám ani moc rád. Ale gripen je za prvé rychlejší než F-35, za druhé má lepší letovou obálku, to znamená je schopnější v manévrovém boji a kromě toho je to letoun tak řečeno do polních podmínek. Což F-35 zdaleka není. A to musíme doplnit několik dalších zajímavostí k F-35, jako to, že se jim odlupuje jejich povrch, který má eliminovat vyzařování a kontrolu tohoto letounu radary,“ zmínil Koller. 

„Potom tady je problém s přehříváním výzbroje a řada dalších technických problémů, přestože tyto letouny vlastně jsou už několik let ve výzbroji, tak stále to vypadá, že vývoj není dořešen,“ míní Koller.

Zdroj : Parlamentní Listy

sdílet na

132 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Pavel K
29. 7. 2022 18:03
Ohodnotit příspěvek :
     

Další nepochopitelné politické rozhodnutí, jak zrujnovat, tedy ona už je, tak tedy dorazit nedmaslným zadlužením tuto zemi. Čummobilové řeší válení u nějaké středozemní louže, a že se jim už kope hrob je nezajímá. Dnes jsem king, co bude zítra je mi u otvoru. More gádžo.

Pavel K
29. 7. 2022 18:04
Odpovědět  Pavel K

sorry jako, nesmyslným zadlužením 🙋‍♂️

me2d44
29. 7. 2022 20:09
Odpovědět  Pavel K

Já Vás jen doplním (pro některé – úmyslně s velkým “V”). Sehnat lidi do armády – už jen na blbou prezenční službu – to měli už komunisti. Stálý důstojnický a praporčický personál byl naplněn cca na 50% (a to přeháním, když měl měsíc 31 dnů, tak jsem měl 15 až 16 24-hodinových služeb). Pak nějakého blba v roce 1995 napadlo, že PVOS nepotřebujeme – do dvou měsíců se dvě stíhačky srazily nad sídlištěm v Českých budějovicích. Rozšířili tak světové trojky – švédskou a ruskou si dohledejte, českobudějovická jsou dva v posteli a motor z migu!!! No, já už byl v té době v civilu…

Pavel K
29. 7. 2022 20:44
Odpovědět  me2d44

Vzpomínám si že se tam něco takového tenkrát událo. Máme tam příbuzné. 🙋‍♂️

me2d44
29. 7. 2022 20:58
Odpovědět  Pavel K

Bylo to krátce po tom, co jsem mašinu, za kterou se zaplatilo za repase 5 mega, z rozkazu musel odvézt na zrušení – ani jsem si nestihl prostudovat nové manuály. Ale že mě to naštvalo, to si pište. A při rušení PVOS mi nabídli “šéfování” výškoměru u PVOPV, který měl být už 20 let ve šrotu – navíc to byla “vidlička – kapitán, nebo praporčík” – no kapitán jsem od roku 1989 – a jít na praporčíka, to by mě museli degradovat (a neměli za co)…. To co mi dovezli z Ruska, to byla mašina po generálce – a halda manuálů k ní k tomu, abych se naučil, co je tam nového…..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Bety
31. 7. 2022 12:50
Odpovědět  me2d44

Měla jsem tehdy známého u tankistů – dostali tanky, nad kterými byl u vytržení, aby se pak musel dívat na to, jak jsou odváženy do šrotu…

30. 7. 2022 06:56
Odpovědět  me2d44

Co je to PVOS?

30. 7. 2022 06:57
Odpovědět  primak

A nechápu:
“Rozšířili tak světové trojky – švédskou a ruskou si dohledejte, českobudějovická jsou dva v posteli a motor z migu!!!”

Miroslav
30. 7. 2022 22:58
Odpovědět  primak

No jestli se nemýlím, švédská trojka jsou 2 chlapi s holkou. Ruská trojka je trojspřeží koní táhnoucí saně (s Marfušou nebo Nasťenkou) a Českobudějovická je popsána v textu :))

me2d44
30. 7. 2022 09:19
Odpovědět  primak

ProtiVzdušná Obrana Státu – no prostě něco, co už 27 let nemáme a dneska se klepeme “samou radostí”, co se stane, když letadlo nedodrží plánovaný koridor a švihne to do Temelína nebo Dukovan. Pokud je v té zkratce místo “S” “PV” – tak to je obrana pozemních vojsk – která dnes taky umírá na úbytě – moc se do ní neinvestovalo.

Pavel K
29. 7. 2022 20:45
Odpovědět  scipio

Proč?

Pavel K
29. 7. 2022 21:10
Odpovědět  scipio

Děkuji za radu, jsem netový neuměl. Jde to mimo mě a zas už se to moc učit ani nechci. Vím je dobré něco umět. Tak trochu využívám možnosti mé dcery, která je exekuční úřednice a ten její to ovládá ještě více. Ale teď jsem si vzpomněl, že tuhle funkci používám na chovatelským webu Fauna. Ale honem to nedocvakne, holt to stáří a vypitá hlava. 🤣🙋‍♂️

Pavel K
29. 7. 2022 21:34
Odpovědět  scipio

Nejsem technický tip. To je asi celé, jsem stavař a jde mi na dvaašedesát. Já byl do přírody. Co my se nablbnuli u potoka, rybníků, les, třešnovkách. To už jsme ke konci školního roku obíhali áleje a hledali první třešně. Dnes to mládež skoro nežerou i když jim to dáte pod hubu. Co bylo ryb, raků, žab všude na potoce. Ptáků, motýlů. Je to pryč.

Pavel K
30. 7. 2022 10:32
Odpovědět  scipio

Aby to nebyla nakonec REINKARNACE!!! 🤣🤣🤣🤣🙏
A jéjej zase špatně TYP. Budu to mušet aspoň po sobě číst a zachránit co se dá. Mozek je už pryč a prsty furt tukají.
Jó, ale já nedělal mistra, takže ty složitější výkresy dělal stavbyvedoucí.

30. 7. 2022 01:33
Odpovědět  scipio

Už jsem děkoval a radoval se, ale pak jsem zjistil, že jsem blbej buď já, nebo je de-bil Acer, protože to kolečko nemůžu nikde najít.
A je to jasný. De-bil jsem já. Právě jsem na to přišel. Takže
díííííííkýýýýýýýýýýýý !!!!!!!!!!!!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ijn
30. 7. 2022 10:11
Odpovědět  Pavel K

kdy vyvoláme Polní tribunál s vlastizrádci politiky ČR do r.1993??? Doživotí a nucené práce v kamenolomech = klepat kostky a obnovovat výsadbu na spáleništi NP České Švýcarsko???

Zatažení do války celou ČR je hrdelní zločin,…. nutné obnovit trest smrti, a potrestat národní zradu pro současné vedení státu ČR!!!!!!!

Odvádění pozornosti k F35 (či F50) je pouze PR vládní intrika, kdo nám a kolik půjčí?!?

JanKrbec
30. 7. 2022 11:07
Odpovědět  ijn

Já bych to s tím tribunalem nepreháněl, do 50. let zpět asi většina nechce. Navíc nevíte, že by pak nepohoupali Vas.

Ladislav
30. 7. 2022 12:16
Odpovědět  ijn

Po obnovění trestu smrti, ihned popravit! Žádné zdržování!

Pavel
29. 7. 2022 18:26
Odpovědět  Pavel K

Pavle jim to je skutečně úplně jedno. Škůdci zemští nás odírají, rabují v našich peněženkách a této mladé přeformátované generaci je to jedno. Za těch více než 30 roků se určité rody napakovaly takovým způsobem, že další 3 jejich generace, pokud by tato planeta přežila si mohou lebedit. Tito mladí mají v hlavách absolutní prázdno a budou si muset prožít peklo. Nic jiného jim neprospěje. Nedělejme si my staří a nemocní s těmito děcky starosti. Budou mít přesně to po čem touží a po čem volají.

Pavel K
29. 7. 2022 18:33
Odpovědět  Pavel

Já vím, ale něco sem říci musel, je to moje povinnost. Moji mladí to taky neřeší. V 11h odletěli do Tuniska mezi ty hadrníky. Jsem na prášky já bych tam neletěl ani zadarmo. 🙋‍♂️

Alfred
29. 7. 2022 19:14
Odpovědět  Pavel K

Tak to jsme na tom stejně. Moje blbka, samozřejmě bez řádné práce, jen brigády, odletěla předevčírem se svým “přítelem” do Chorvatska – na 5 dní, prej mají něco našetřeno, ale přece jen chtěla trochu přidat. Dnes se ozvala, že tam je “hodně draho”, ale protože “má narozky, tak by si “to chtěla užít”. Ale nechce pořád od nás peníze, tak že si půjčí. Prej to už má předjednáno s Providentem. To by jednoho fakt jeblo.

Alfred
29. 7. 2022 19:16
Odpovědět  Alfred

Jo, ale zapomněl jsem to hlavní. Půjčit 30000 Kč!!!!

Pavel K
29. 7. 2022 19:28
Odpovědět  Alfred

Tak to já mám snažší. Dcera má rodinu a ten její si slušně vydělává.
Takže si to hradí, ale nejsem Skrblík dám jinde. Moje myšlenka výše byla, že neřeší co může přijít a je k tomu nakročeno. A to se týká všech mladých i vlastně starších. Ale jak píšete, takhle to řeší spousta lidí a to není dobře.🙋‍♂️

Pavel
30. 7. 2022 08:36
Odpovědět  Pavel K

Jmenovci, vidím, že to máme všude stejné.My řešili,jak založit rodinu,zajistit bydlení a materiálně zabezpečit děcka, aby se měli lépe než my.Naši mladí ale řeší jen, dnes si užít a co bude zítra to budu řešit až to přijde!

Markýza
30. 7. 2022 09:05
Odpovědět  Pavel

Moje ne, naštěstí. Ani kamarády nemají takové – ať vás potěším, že ještě nějací jsou. Je pravda, že už mají všichni rodiny, což tak nějak vyvolává zodpovědnost samo o sobě; navíc máme v rodině velmi negativní vztah k dluhům jako takovým.
A pokud poctivě zavzpomínáte, možná se vám vybaví, jak nad vámi zamlada lomili rukama, cože jste to za lempla, nic pořádného z vás nebude – atd.

30. 7. 2022 13:10
Odpovědět  Markýza

Obvykle držím hubu, že by to vypadalo, že machruju, ale teď mi to nedá, nepoplácat se po ramenou. Vychoval jsem tři děcka (vychoval a ne vychovali proto, že 10 let jako samoživitel) a vychoval je dobře. Akorát holka, káča pitomá, se nechala tajně (tajně že kluci, já, její muž, jeho rodina i “lidi co s nima mluvíme” antivaxeři), spolu s Jaruškou (její tchýně) ovakcínovat (naštěstí jenom jednou) a pak tak tak utekla hrobníkovi z lopaty (4 krát v nemocnici, málem vykrvácela po běžné operaci) a Jaruška umřela tři měsíce poté (loni o Vánoce) na rakovinu. Vím to jen já, že já jediný poznám když lže. Postavené a opravené domy a děti. Nemít starost o jejich budoucnost, byl bych šťastný.

Markýza
30. 7. 2022 13:50

Tak to obdivně smekám. Sám člověk na tři děcka, to je záhul. Starosti si samosebou někdy taky dělám – mám pět vnoučat – ale ono je to vcelku k ničemu, tak si je snažím nedělat a spoléhám na to, že jsem je dobře naučila postarat se.
A mmch, já očkovaná nejsem – jako jediná z celé šíré rodiny – a všichni naprosto v pořádku. Zřejmě, jak jsme tak jezdívávali na vodu, víme, kudy to proplout.

Markýza
30. 7. 2022 13:52
Odpovědět  Markýza

A jen abyste věděl, co jsem to řekla: já totiž obdivně smekám velmi, velmi zřídka.

30. 7. 2022 20:59
Odpovědět  Markýza

No, proto jsem to sem nechtěl tahat. Já jsem sice dost oprsklej, ale tak nějak je mi divně, když mě někdo pochválí a zároveň při tom vrním blahem. Asiže proto se chválím sám. No, já mám starost ne o děti, ale děsí mě to, co se na ně valí, jestli se to Putinovi nepodaří včas zastavit. A i když zastaví, tak kde, a jestli spustí železnou oponu – na které straně té opony se ocitnem? Jezdívali na vodu? Já zase čundral co tramp. A jo, vědět jak proplout je důležitý. Já zase co suchozemec jsem se musel naučit kudy co obejít, nebo naopak jak a kudy to vzít zkratkou a tak. Jo a díky. Hned se odeberu někam do ůstraní, kde bych mohl nerušeně pychnout.

Markýza
31. 7. 2022 09:17

Pychněte, však si zasloužíte. A jo – ať po vodě, nebo pěšky, je dobré naučit se číst terén a hodí se to všude možně, jak vidno.
A na konci je vždycky táborák………

31. 7. 2022 12:11
Odpovědět  scipio

U trampů a vodáků staré školy lesní moudrosti vyloučeno. Což věděli i hajní a nikdy jsme s nimi neměli problém. Vlastně jsme s nimi přátelské vztahy. Problém s nimi měli masňáci (netrampové), bo lesáci dobře věděli jaký mají vztah k přírodě a že jsou nezodpovědní. Ostatně, kolik požárů lesa pamatujete z totáče a kolik jich měli měli na triku trampové či vodáci? Odpověď – Ani jeden! Za čtyřicet let ani jeden!

Markýza
31. 7. 2022 13:09

Taky ani jeden. Kdysi pradávno pravda jsme ne a ne ohýnek uhasit, léto bylo žhavé, tak jsme se báli – tak byl počůrán. Ohýnek. Smrdělo to pekelně, ale zabralo to. Ostatně šéf NP se tuhle rozčiloval, že se jim tam chodí frajeři romanticky ožrat, pak po sobě nechají bordel a prý stačí flaška od piva, nechaná příhodně na slunku, aby jim to chytilo. A velmi správně poznamenal, že zpřísňovat pravidla je nesmysl, protože kdo chce, dodržuje to dávno a kdo nechce, toho nedonutíte.

Pavel K
30. 7. 2022 10:37
Odpovědět  Pavel

Tak dcera má rodinu a starají se o děcka suprově. No tedy suprově podle nich. Já mám vidění jiné, ale rozhodl jsem se jim do toho nekecat. Mají ale výhodu, že mladý pán slušně vydělává, tak nemusí řešit co spousta jiných muší.

JanKrbec
30. 7. 2022 11:08
Odpovědět  Alfred

No vidíte, společnost byste vychovával a u dětí to nevyšlo. Ale to tak bývá.

jiří
30. 7. 2022 15:12
Odpovědět  Pavel K

Západ si odmítá přiznat, že důvodem speciální vojenské operace na Ukrajině bylo dlouhodobé odmítání brát v úvahu oprávněné zájmy národní bezpečnosti Ruské federace. Naše obavy nebyly brány vážně. Válečná mašinérie NATO se blížila k ruským hranicím. V důsledku toho jsme byli nuceni začít bránit svou suverenitu a právo na bezpečnou budoucnost jinými prostředky.
https://protiproud.info/politika/6624-evropa-pred-posledni-cervenou-linii-budou-evropske-narody-obetovany-jiz-ve-treti-valce-za-poslednich-100-let-gavrilovovo-varovani-a-blizici-se-general-mraz-kyjev-ostreloval-zajate-nacky-z-pluku-azov-zacali-totiz-mluvit.htm

[Trol-1] Milan
30. 7. 2022 15:33
Odpovědět  jiří

Kecy v kleci. Po obsazení části Ukrajiny do NATO nakonec vstoupí Švédsko i Finsko. Navíc NATO výrazně posílí přítomnost na východním křídle. Čili důvody k napadení UA byly zcela jiné, než jak je Rusko prezentuje, anebo to Puťák poněkud strategicky nedomyslel. To se stává. Pravda bude nejspíš v obou bodech.

Pavel K
30. 7. 2022 15:44
Odpovědět  jiří

Právě jsem zhlédl film Volyň. Nechtěl bych tam žít v tu dobu, to muselo být hrozný, jako v každé takové době.

sizok
29. 7. 2022 18:14
Ohodnotit příspěvek :
     

Koller je asi jediný, který ví, co říká a proč to říká. Nelze, než souhlasit.
Amerika chce, jestli jsem dnes četl správně, dodat ukrajině rakety s doletem
300 km. Myslím, že se rozpoutá masakr.
Zelenskému se podaří zatáhnout do války celou Evropu.

Pavel K
29. 7. 2022 18:36
Odpovědět  sizok

Vyzná se zřejmě dobře, chodím ho poslouchat na SR a teď tam byl i Ivan Kratochvíl a Sonička, jsou to výživné povídání. Doporučuji všem.🙋‍♂️

Ladislav
30. 7. 2022 12:30
Odpovědět  sizok

Do teď chranili uk obyvalstvo, ale jakmile spadne jedna na Rusko, tak ámen s uk fašistama!

Vaclav
30. 7. 2022 15:38
Odpovědět  Ladislav

přesně, Putin šetří civilní obyvatelstvo. Až ho přinutí udělat kobercový nálet, budou se všichni divit. A pak už se nezastaví na Ukrajině, ale až v Anglii.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
[Trol-1] Tonda11
30. 7. 2022 15:55
Odpovědět  Vaclav

To je na těch tisících mrtvých civilistů, včetně žen a malých dětí, vidět, jak je šetří. Mariupol, Severodoneck… Totálně je Rusové srovnali se zemí a to tam žilo tolik Rusů. Takhle neosvobozoval snad ani starší Führer. Sám jsem to nečekal. Tak na Lenina a Stalina Putin zatím nemá, ale ruce krvavé už pořádně.

sizok
30. 7. 2022 20:51
Odpovědět  [Trol-1] Tonda11

Co to meleš za ho-vna.

30. 7. 2022 21:03
Odpovědět  [Trol-1] Tonda11

Sám váš velký guru Goebbels by to neřekl lépe.

[Trol-1] Tonda11
29. 7. 2022 19:07
Ohodnotit příspěvek :
     

Název článku nekoresponduje příliš s jeho obsahem. Rusko by zájem dobýt Evropu mělo, alespoň dle některých velkohubých členů Dumy a toho blba Solovjeva. Naštěstí na to nemá.

Pavel K
29. 7. 2022 19:21
Odpovědět  [Trol-1] Tonda11

Můj ty Tondo kolenatej NEMÁ?!! Jak se to vezme. Počtem vojáků a množství bojové techniky atd asi ne. Co já vím tak hlavně ty velkohubé prohlášení se týkali hlavně zničit KRTKA. Tzn. fašouny, ne obsadit na furt. Ještě k těm zbraním, chtěl bych vidět, to co mají rusové za oponou.

sizok
29. 7. 2022 19:24
Odpovědět  Pavel K

Že na toho blba reaguješ.

Pavel K
29. 7. 2022 19:53
Odpovědět  sizok

Helena, Albi a spol mě vyzvali abych se zapojil do veřejného života, tak přivádím zcestné hříšníky bídníky a cestu pokání. 😀🙏🙋‍♂️

Pavel K
29. 7. 2022 20:03
Odpovědět  Pavel K

asi tam mělo být vyzvaly. Nojo dělník.

me2d44
29. 7. 2022 20:33
Odpovědět  Pavel K

to neřešte – taky se – dost často “upicnu” – smysl to netratí.

Ladislav
30. 7. 2022 12:32
Odpovědět  me2d44

Přesně! Amíci taky jako “omylem ” vyvraždili půl planety!

Pavel K
29. 7. 2022 21:13
Odpovědět  scipio

Právě že jsou to ženské, tedy to tvrdí ony.

30. 7. 2022 02:09
Odpovědět  Pavel K

Albi sichr žena je. Hele, to spol. za Albi vylučuje ženský rod, protože v tom spol. máš implicitně i muže. Tedy všechny hejhuly s brabanem, od chlapáků po bukvíky. Sice se mi ekluje že se tací šašci jako taiwanec, inventář PS Benda, hurvajs M. Žantovský a další vydávají za muže, ale co naděláš.

30. 7. 2022 01:59
Odpovědět  Pavel K

No a co jako, že dělník. Já zase zedník v. v. – a má bejt? Jsem na to naopak hrdej! Se s tím tolik ne-ser. Mentory znecti co do nich vleze, že jsou snobská pakáž, sice se znalostí pravopisu, ale s průvanem mezi ušima a pošli je do pr-dele, ať si ty cancy nechaj až půjdou světem. Ale mít v hlavě takovou řezanku jako zdejší trollí bratrstvo, nebo trpět stejnou absenci myšlenek jako otitulovanej signál, jsem za filozofa. To bych totiž držel hubu, aby se neproláklo, že jsem hlupec. No a když hlupec mlčí, jak poznáš že je hlupec? Klidně ho můžeš mít za filozofa v tichém zádumu. Vem si Falouska. Dokud neotevře tlamu, nepoznáš že je to kre-tén. I když pravda, na taiwanci tohle nefunguje

me2d44
30. 7. 2022 09:41

Zedník byl můj táta. Ale kvůli revmatismu to nemohl dělat. Po mně chtěl, abych se po základce šel vyučit na soustružníka – kterého on dělal v dnes již neexistujícím LIAZu. Naštval jsem ho – přihlásil jsem se na vojenskou školu v oboru Radiolokace – a dotáhl jsem to až na modrý diplom na vojensko-inženýrském směru na vysoké. Fandil mi akorát strýc, který mě od 6 let učil šachy. Ale problém je jinde: původní (ne vždy správné školské) osnovy jsme vyměnili za americké – kde vysokoškolák má znalosti na úrovni 9.třídy před sametem u nás….

me2d44
30. 7. 2022 09:44
Odpovědět  me2d44

Ještě doplněk: pokud někdo tvrdí, že se v USA něco vyvíjí, tak se ho ptejte, odkud Američani ukradli a podplatili mozky – mám pocit že v jejich výzkumácích je spousta Čechů, Rusů, Číňanů, Vietnamců (stačí jen sledovat v odborných časopisech, kdo je pod výzkumem podepsán…..)

Pavel K
30. 7. 2022 10:42
Odpovědět  me2d44

Svatá pravda.🙋‍♂️

Autor
30. 7. 2022 11:05
Odpovědět  me2d44

Stačí, když si najdete různé olympiády studentů v matematice, fyzice atd. Většinou vyhrávají nebo jsou na předních místech takové země jako je Rusko, Čína, Indie …

30. 7. 2022 13:34
Odpovědět  me2d44

Ale vždyť to přece, tuším že G. Friedman, řekl na plnou hubu! Že amíci si mohou dovolit být hlupci, že si mozky nakoupí v zahraničí! K tomu zedníkovi. Do 7 třídy dobrý žák, ale když jsem zjistil, že bych nemohl jít, coby potomek kulaků z křesťanské rodiny, studovat co bych rád, hodil jsem na školu ho-vno, pod Ovčínem (takový krpál) jsem si přes prázdniny udělal “bunkr” (takovou podzemnici asi 1,7 krát 2,5 m) a příští rok nasekal přes 300 omluvených a neomluvených hodin a chodil do bunkru samostudovat. A málem jsem šel do polepšovny a propadl jsem. I když mi to propadnutí nikdo nevěří. Proto říkám lopata volbou a proto ten slovník. Původně abych se nelišil a zůstalo mi to.

Markýza
30. 7. 2022 13:57

No teď ještě, jestli jste i dobrej zedník! 🙂 To je velká vzácnost ve všech režimech a zemích – dobrý řemeslník.

30. 7. 2022 21:22
Odpovědět  Markýza

Bejval. Už jsem s tím ale sek. Definitivně a neodvolatelně. Ať pokračují kluci. A jo, je to velká vzácnost. Aj u nás, když stará garda vymírá. A bodejť by to nebyla vzácnost. Tak například David měl co učeň na praxi mistrovou. Která, jak se nechal později slyšet, v životě postavila akorát péra stavbyvedoucím. Jeho slova. Ty časy, kdy jste hodila před zedníka plány a postavil dům od základů po střechu – mimo střechy, rozumí se – včetně koupelen a hajzlíků a serepetiček už jsou v nenávratnu. Navíc udusili řemesla. ale i mezi starou gardou byli neuvěřitelní lemplové, abych nekecal. Ono je to hlavně o tom, zda toho kterého člověka jeho řemeslo baví či ne.

Markýza
31. 7. 2022 09:22

Vždycky a všude. Vemte si tu kouzelnou scénu z Muže z Acapulca, jak Belmondovi choděj opravit bojler.
A na druhou stranu, my tu máme dva kluky, co vůbec nejsou vyučení – mají maturity nevím čeho – a teď dělají obklady a zedničej a tak a jsou šikovní!

me2d44
29. 7. 2022 20:31
Odpovědět  sizok

Když nebudeš reagovat na blby (promiň za tykání, je mi 62), tak jim umožníš získat pocit, že mají pravdu. Takže každá nesouhlasná reakce má smysl, jinak ty cucáky nenaučíme myslet…..

30. 7. 2022 13:40
Odpovědět  me2d44

Já to dělám podle nálady a taky když je to příliš řvavá manipulační dezinformace. Nebo když si někdo svou blbostí naběhne a já mi ji můžu otřískat o řepu.

Markýza
30. 7. 2022 13:58
Odpovědět  me2d44

Kdepak, to jen povzbudíte hádku. Nezájem je nejlepší lék pro blby.

Vaclav
30. 7. 2022 15:41
Odpovědět  Pavel K

já bych to radši ani vidět nechtěl

Bozena K
29. 7. 2022 20:06
Odpovědět  [Trol-1] Tonda11

Rusko nemusí Evropu dobývat, ta se zruinuje sama, pilně na tom pracuje…. Rusům stačí počkat, až přijdou sami s prosíkem…

me2d44
29. 7. 2022 20:26
Odpovědět  [Trol-1] Tonda11

Jak tu píše kolega: Můj ty Tondo kolenatej, Rusové na Ukrajině nasadili 150 000 vojáků – proti Ukrajinským 700 000. No budiž, Rusi mají i zálohu na rotaci, Ukrajina už připravuje i mobilizaci žen od 18 do 60 let. A po pravdě, bábušku s kulometem, nebo granátometem si představit neumím!!! A to už je pátá ukrajinská mobilizace!!! Máte mínus!!!!!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
30. 7. 2022 02:25
Odpovědět  me2d44

Bábuška se sapíkem v ruce a s granáty v ošatce na ovoce při ruce, stojící před kolíbkou, se z mých představ rozhodně nevymyká – spíše naopak. A vůbec – proč by měla tahat zrovna kulomet či jezdit tankem? Nějak zapomínáte na sestry v bratrském husitském vojsku. Nehledě k tomu, že například bojovnice Skytky, Irky a další, včetně černošských ženských bojových “pluků” v Africe a indiánských v Americe, nebyly žádnou zvláštností. Vlastně ani v Bohemii starých časů ne. Když odsud západní Slované pod vedením židovského kupce Sáma hnali Avary, bojovali s chlapi bok po boku i baby.

Autor
30. 7. 2022 11:10

Jo, to ale byly ŽENY a ne ženy zženštilé …

Markýza
30. 7. 2022 13:59

Taktak. Šáhněte bábušce na rodinu a i ty himarsy si na vás dovleče……

me2d44
30. 7. 2022 15:48

Nezapomínám, i když jsem ateista:
Ktož sú boží bojovníci
a zákona jeho,
prostež od Boha pomoci
a úfajte v něho,
že konečně vždycky s ním svítězíte.
 
Kristusť vám za škody stojí,
stokrát viec slibuje,
pakli kto proň život složí,
věčný mieti bude;
blaze každému, ktož na pravdě sende.
 
Tenť pán velíť se nebáti
záhubcí tělesných,
velíť i život složiti
pro lásku svých bližních.
 
Protož střelci, kopiníci
řádu rytieřského,
sudličníci a cepníci
lidu rozličného,
pomnětež všichni na pána štědrého!
 
Nepřátel se nelekajte,
na množstvie nehleďte,
pána svého v srdci mějte,
proň a s ním bojujte
a před nepřáteli neutiekajte!
 

me2d44
30. 7. 2022 15:58

Na okraj: mám za sebou v armádě – i se školou 20 let – popravdě, bábuška s granátometem, to je jako Marfuša v mrazíkovi a její louskání ořechů – to mi taky rozhodilo sandály…..

30. 7. 2022 21:29
Odpovědět  me2d44

Už jsem říkal – proč by proboha měla tahat zrovna granátomet nebo kulomet?

Markýza
30. 7. 2022 14:01
Odpovědět  me2d44

Někde už jsem viděla Zelinkou podepsaný povolávák pro ženské. On si asi myslí, že je Netanjahu, nebo co. Jestli musí i těhotné, to tam nestálo, úplně podrobně jsem to neluštila.

me2d44
30. 7. 2022 15:52
Odpovědět  Markýza

Ano, má platit od 1.9.2022 – pokud tedy ještě bude Kijev existovat – v Kremlu stoupá naštvanost a já se ani nedivím….

[Trol-1] Tonda11
30. 7. 2022 15:58
Odpovědět  me2d44

Se nedivím, že jsou naštvaný. Chtěli tam být za 48 hodin. Je to přes pět měsíců a ono kulový.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
30. 7. 2022 21:35
Odpovědět  [Trol-1] Tonda11

Vy vážně víte howno. Rusové chtěli dobýt Kyjev, tak na více než dvoumilionový Kyjev vyslali pluk. To je tak když někdo nebyl na vojně.

Markýza
30. 7. 2022 17:28
Odpovědět  me2d44

Kdyby v Kremlu. Někde jsem zachytila zoufalý dopis ukrajinských žen, adresovaný ruskému velení: ať si prý zajatce nechají a jen je proboha nevracejí na Ukrajinu….mno.Možná tenhle dámský povolávák bude poslední kapka. Buď zdrhnou i ty zbytky Ukrajinců, co to ještě nestihly a bude po slavné Ukrajině. Nebo se baby naserou.

30. 7. 2022 21:36
Odpovědět  Markýza

Já taky. Ten dopis. Na ruswebech.

30. 7. 2022 21:30
Odpovědět  Markýza

No, ony dlouho netěhotné nevydrží. Jestli tedy dřív nepadnou.

Ratus
30. 7. 2022 12:24
Odpovědět  [Trol-1] Tonda11

A ty mysliš,že například současná mladež,myslim tím 20-30,má morálně a fyzicky na to aby
zvedla zadky od PC a šla snášet útrapy boje?Drtivá většina myslí jen na sebe a své výhody,
slovo vlast je pro ně prazdný pojem.Po takovém materiálu chceš,aby riskovali vlastní životy?
Každý z nich by jen čekal,že to vyřeší někdo,jen oni ne.Tondo 11 nevím kolik ti je,ale polož si
otázku,pokud bude třeba,půjdeš dobrovolně jako první,nebo budeš pěkně v závětří agitovat za
to,aby šel někdo jiný?

[Trol-1] Tonda11
30. 7. 2022 13:26
Odpovědět  Ratus

Tak Rusáky jsem nesnášel už od okupace 1968. Tak, až se o to pokusí znovu, šel bych. Ovšem starouše už asi na vojnu zpět nevezmou.

[Trol-1] Tonda11
30. 7. 2022 14:48
Odpovědět  scipio

Máte tam drobnou chybku. Brežněv byl čistokrevný Rus, sám to tak vždy říkal, byť narozený tam, o čem se Rusko stejně domnívá, že je Ruskem. Tedy na Ukrajině. Každopádně u nás se vždycky říkalo, že nás okupujou Rusáci. Kradou, co můžou apod. Nikdo nikdy neříkal Sověti. Jinak pro zajímavost Rusů dnes v “ruské” armádě na UA taky moc není. Nějak se jim dobrovolně zhebnout za Putina nechce. Proto musej složitě shánět kdejakou verbež, včetně Vágnerovců, či čečenskejch kadírků.

Ratus
30. 7. 2022 15:23
Odpovědět  [Trol-1] Tonda11

Leonid Iljič Brežněv.Národnost Ukrajinská.Místo narození Dniprodzeržynsk UA.
Stačí juknout na Wikipedii.

[Trol-1] Tonda11
30. 7. 2022 15:43
Odpovědět  Ratus

Wikipedia moc spolehlivá není, Brežněv se narodil jako Rus v carském Rusku. Autonomní Ukrajina byla zřízena teprve 1917. Každopádně je pozoruhodné, jak se Rusové distancují od SSSR ve věcech, které se jim hodí (1956, 1968, Afghánistán… ), v jiných se však k němu hrdě hlásí a paradoxně jej chtějí nyní obnovovat. Právně jsou pak také nástupci SSSR.

me2d44
30. 7. 2022 16:13
Odpovědět  [Trol-1] Tonda11

Ty náš Tondo-kolenatej, Sovětský svaz – SSSR – do sebe pohltil spoustu národů – na rozdíl od západu, ani jeden nevymřel. On k té Ukrajině měl blízko i likvidátor SSSR – Gorbačov – kterému pak v USA stačila reklama na kečup a pizzu – mimochodem, byl vůdcem “skoro” nejsilnější země a dneska o něm není ani slechu. Jo, je to ten s tím flekem na hlavě – pro vaši informaci (velká písmena používám jen pro ty, co si to zaslouží).

[Trol-1] Tonda11
30. 7. 2022 19:34
Odpovědět  me2d44

Nevím, jestli vymřel národ, miliony lidí ale za Lenina a Stalina ano, a to nemyslím válečné oběti 1941-1945. Pak už “jen” tisíce. Na miliony se pak specializovaná Čína a soudruzi jinde.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
30. 7. 2022 16:42
Odpovědět  [Trol-1] Tonda11

Není, ale to vy zjevně taky ne.

Miroslav
30. 7. 2022 23:22
Odpovědět  [Trol-1] Tonda11

Podívej se na toto a přehraj si software v mozkovně. Aby jsi nešířil bludy obludy. https://www.youtube.com/watch?v=2xQ-lcas-vc

Ratus
30. 7. 2022 15:29
Odpovědět  [Trol-1] Tonda11

Mimo jiné Cruščov Ukrajina.Stalin Gruzie.Lenin,Trockij.Kaměněv,Zinověv,
Bucharin z počátku SSSR židé.Zkladatel čeky Dzeržinskij Polák.Jeho nástupce Lotyš,jméno už nevím atd……..

me2d44
30. 7. 2022 16:20
Odpovědět  Ratus

Máte pravdu. Ale Stalin byl jedním z posledních bolševiků, než to převzal Trockista Chruščov – a ten začal táhnout celý stát jinam – taky chtěl žít v USA. Jen by mě zajímalo, proč spousta lidí dneska utíká z USA zpátky do Evropy (jak jsem četl, Portugalsko, Španělsko, jižní Francie). Náhoda, nebo nasrdění?????

me2d44
30. 7. 2022 16:24
Odpovědět  Ratus

Mimochodem, Trockého do exilu vyhnal už Lenin – ten ho potřeboval /stejně jako Esery/ jen na získání moci v rámci VŘSR. Stalin by mu daroval dobrý kalibr někde u zdi…..

Ratus
30. 7. 2022 15:17
Odpovědět  [Trol-1] Tonda11

A uvědomuješ si,že ten kdo v r1968 v SSSR o okupaci rozhodnul byl Ukrajinec
Brežněv?

Alfred
29. 7. 2022 19:24
Ohodnotit příspěvek :
     

Velmi doporučuji sledovat videa Scotta Rittera. Co se týká počtu sil NATO převažujících Rusko, zejména ta více než dvojnásobná převaha v počtu osob, jak argumentuje Koller, má to jeden háček, což právě Ritter vysvětluje. Jde o koordinaci těchto různorodých armád tak, aby byla vytvořena koherentní síla. A toho NATO není schopno.

Pavel K
29. 7. 2022 20:06
Odpovědět  Alfred

A ještě všude samej buzerant.

me2d44
29. 7. 2022 20:41
Odpovědět  Pavel K

Jo, kolego, to už řekl jeden ministr (jméno mi vypadlo), že se na ministerstvu bojí ohnout pro tužku – kalhoty nekalhoty. Ale nedávno prý i Trump prohlásil, že na světě jsou jen dvě pohlaví daná přírodou – žena a muž. Že by se blýskalo na lepší časy????

Pavel K
29. 7. 2022 21:26
Odpovědět  me2d44

Poradím spolubojovníku. Dufek, ministěr dopravy.
Ptal jesm se vás nedávno jestli vám neříká něco genmajor Střecha od PVOS. Byl jsem v Brně jako základák.

me2d44
30. 7. 2022 09:54
Odpovědět  Pavel K

Musel jsem trochu popřemýšlet. Osobně jsem se s ním nesetkal, ale jméno mi povědomé je. Byl jsem párkrát v Brně na kurzech – dělal jsem přes radary i revizního technika §10 – a vzhledem k úpravám norem těch školení bylo několik….

Pavel K
30. 7. 2022 15:57
Odpovědět  scipio

🤣 🤣 🤣 🤣
Jak je ten svět malý co?
Tak já jsem je naštěstí osobně taky neznal, ale v Brně Řečkovicích jsem se s kamarádil klukem původem z Ostravy Poruby. Ten mi o nich vyprávěl. Byl to můj suprák a byl snad i v Sabinově. Tenkrát z Brna utekli dva kluci i s kosou a chytli je až v Polsku na lodi do Dánska. No a při výslechu vyšlo najevo, že ten můj kámoš o tom věděl a neudal je. To je pech co? A pak nepráskejte co?!! No a ten Střecha po něm jel, jako slepice po flusu. Sloužím Vlasti!!!! 👍👍👍🙋‍♂️

Jan Vok
29. 7. 2022 21:24
Odpovědět  Pavel K

Přesně. Četl jsem před časem studii nějakého US odborníka a ten tvrdil, že jejich armáda je dnes totálně rozesraná a akce neschopná. Říkal:,, Který bílý velitel si dovolí zmrdat černého vojáka, byť by byl 100x v právu, bo Black Lives Matter a rasizmus. Který velitel si to rozhádá s vojačkou, bo harasment. Kdo seřve homouše, mají svá práva.´´ A tak to tam vyjmenovával jeden důvod za druhým. Absolutně jim nefunguje velitelská posloupnost a plnění rozkazů bez řečí. Když se nad tím člověk zamyslí, má to logiku.

Pavel K
30. 7. 2022 16:02
Odpovědět  Jan Vok

Honzo je to tak, asi si to kluci UŠatí s rusama po 30 vyměnili pozice.
Tak ať je dorazí aby se už do nás nemontovali. 🙋‍♂️

Bozena K
29. 7. 2022 20:10
Odpovědět  Alfred

navíc, se ted pilně odzbrojuje… a díky LGBT ve vedení i mezi vojáky to nebude ani s jejich připraveností a bojovností moc valné…

30. 7. 2022 13:52
Odpovědět  Bozena K

Ale zato nemusej honit a můžou se navzájem šu-kat jak o závod! On si každej ten gaj myslí že je něco jako Caesar, jenže Julda byl za á bi a za bé rváč. Z těchhle šašků by nejspíš nadělal otroky nebo kanonen… sakra, kanony neměli… mečfutr.

Markýza
30. 7. 2022 14:05

To s tím asi souviset nebude…….děda byl v horách v rámci SNP a babičce na to konto do baráku nastěhovali místní Gestapo. Zřejmě se tam taky děly věci, dle jejích pár zhrozených poznámek – a že by Gestapo bylo nějak zženštilé, to si moc neumím představit.

me2d44
29. 7. 2022 20:37
Odpovědět  Alfred

No, po vyprázdnění skladů uloženek – i kdyby proběhla mobilizace, tak může EU z výzbroje nabídnout maximálně praky – pravda, Husiti s nimi likvidovali i rytíře v brnění, ale tank ani letadlo se tím sestřelit prostě nedá…..

Pat
29. 7. 2022 20:16
Ohodnotit příspěvek :
     

O hasicí letouny jsme žádali ministry, skončilo to v autu, říká exšéf hasičů.
„Máme sice taky hasicí letadla – my jim říkali Anduly – ale to jsou práškovací letadla. Množství nabrané vody je malé, navíc je technika silně za zenitem.
Byli jsme si vědomi toho, že práškovací letadla dosluhují a v podstatě má Česko tři, ale pokud mám správné informace, tak v provozu máme dva stroje. Chtěli jsme nové, bylo i jedno nebo dvě jednání, kde jsme jednali o nějakém sdružení finančních prostředků mezi ministerstvem životního prostředí, vnitra a chráněnými oblastmi, kde se nejvíce využijí. Ale zůstalo to na mrtvém bodě, nepodařilo se dosáhnout toho, že bychom se sdružili a letadla pořídili,” podotkl Ryba, jenž byl do loňského roku šéfem hasičů.
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Byvaly-sef-hasicu-zaluje-Mame-jen-praskovaci-Anduly-za-zenitem-Kdyz-jsem-prisel-za-ministrem-kvuli-novym-hasicim-letadlum-709889

Vaclav
29. 7. 2022 22:01
Odpovědět  Pat

No a tato vláda to jsou borci(nebo blbci) ti mají na F35. To se bude 🚒 hasit a cumdomobilu na to budou dělat celý život.

me2d44
30. 7. 2022 09:57
Odpovědět  Pat

Malinko Vás opravím – práškovacím se lidově říkalo Čmelák. Andula byla větší a SVAZARM ji používal na tréningy parašutistů. Ale jinak sedí!

Pat
30. 7. 2022 11:41
Odpovědět  me2d44

“Bylo vyvinuto mnoho variant. Kromě základní to byla AN2S a 2M – práškovací, AN-2VA hasicí vodní bombardér, AN-2M plováková a AN2-ZA pro výškový meteorologický průzkum.”
https://parahospody.cz/?page_id=22

me2d44
30. 7. 2022 16:56
Odpovědět  Pat

Dík za informace – já to radarem sledoval jen ze země, takže typ mě až tak nezajímal – pokud to nešlo z nebezpečného směru a nepředpokládanou rychlostí – ale jak se to objevilo na obrazovce, tak to bylo pod kontrolou!!!

me2d44
29. 7. 2022 21:06
Ohodnotit příspěvek :
     

Jako starší ateista:

Ktož sú boží bojovníci
a zákona jeho,
prostež od Boha pomoci
a úfajte v něho,
že konečně vždycky s ním svítězíte.
 
Kristusť vám za škody stojí,
stokrát viec slibuje,
pakli kto proň život složí,
věčný mieti bude;
blaze každému, ktož na pravdě sende.
 
Tenť pán velíť se nebáti
záhubcí tělesných,
velíť i život složiti
pro lásku svých bližních.
 
Protož střelci, kopiníci
řádu rytieřského,
sudličníci a cepníci
lidu rozličného,
pomnětež všichni na pána štědrého!
 
Nepřátel se nelekajte,
na množstvie nehleďte,
pána svého v srdci mějte,
proň a s ním bojujte
a před nepřáteli neutiekajte!
 
Dávno Čechové řiekali
a příslovie měli,
že podlé dobrého pána
dobrá jiezda bývá.

Aleš
29. 7. 2022 23:10
Ohodnotit příspěvek :
     

Kriminální organizace SPOLU před soud. CZEXIT a vyhnat US ambasádu.

Aleš
30. 7. 2022 09:44
Ohodnotit příspěvek :
     

SPOLU musí skončit. Loutkovy zlodejsko nacistický režim rizeny USA.

30. 7. 2022 13:55
Odpovědět  Aleš

To SPOLU je symbolický. Spolu kradli, spolu pověsili.

Petr
30. 7. 2022 11:04
Ohodnotit příspěvek :
     

Není náhodou ve výpočtu v článku chyba?
1,9 x 24 = 45,6 miliardy Kč a ne 455 mld Kč
A tím jsou o jeden řád ovlivněny i všechny další výpočty
Takže astronomické čísla mají být o jeden řád nižší

30. 7. 2022 14:19
Odpovědět  Petr

Přesně tohle Kollerovi vyčítám. Ve svým oboru je machr, ale jak zabruslí mimo, je na sandál. Mám ho rád a nevadí mi že je těžkej ješita a sebestřed, ale s tímhle mě se-re. Na SR také zabruslil mimo svůj obor a vesele tam žvástal, že sice se budou muset zavřít nějaký ty fabriky, když se odstřihne plyn, ale že to zase taková trága nebude, no tak budou mít zaměstnanci nucenou dovču nó, hlavně že civilního sektoru se to moc nedotkne, a vůbec mu nedocvaklo, že trága spočívá v tom, že nejen fabriky jedou na plyn. Když vše ostatní vynechám, stačí pekárny a krematoria. Asi si myslí, že se pronto postaví pece na tuhý paliva a popelnit se bude na hranici. Občas je fakt vocas.

Markýza
30. 7. 2022 16:02

Na to já se těším nejvíc – na ta krematoria. Copak pekárny – to nám Pětikolka bohorovně oznámí, že si máme upéct rohliky ve vlastní troubě. Ovšem ta krematoria……………….