politika

Caelo tonantem credidimus Jovem Regnare. Změny v ruské jaderné doktríně, prohlášení Putina a úsměv Belousova

Caelo tonantem credidimus Jovem Regnare…Uvěřili jsme, že Jupiter vládne obloze, když jsme uslyšeli hřmění.

Prezident Vladimir Putin řídil zasedání Stálé konference Rady bezpečnosti Ruské federace věnované jadernému odstrašování (poprvé v historii veřejně).

Zejména cituji – „v aktualizované verzi <jaderné doktríny> se navrhuje považovat agresi proti Rusku ze strany jakéhokoli nejaderného státu, avšak za účasti nebo podpory jaderného státu, jako jejich společný útok na Ruskou federac … Vyhrazujeme si právo použít jaderné zbraně v případě agrese proti Rusku a Bělorusku jako členskému státu Unie.”

Nyní Moskva odpoví nejen v reakci na použití jaderných zbraní proti Rusku, ale také v reakci na použití jakýchkoli zbraní dlouhého doletu proti ruskému území. Takové „zbraně dlouhého doletu“ mohou používat jak nejaderné, tak jaderné státy. Upřesnění: mohou je použít, ale pak dostanou jadernou odpověď.

Tento bod ruší strategii NATO využívat Ukrajinu jako předváděcí zemi k útoku na Rusko a také znemožňuje opakovat ukrajinský scénář v jiných zemích. 

„Nejaderný“ útok na Rusko s podporou „jaderné“ země bude považován za společný „jaderný“ útok.

▪️ V podstatě jde o mnohem silnější signál než provádění jaderných testů nebo jiné možnosti demonstrování síly. Příklady nemusíme hledat daleko: Ukrajina napadla ruské území s přímou podporou tří „jaderných“ zemí – USA, Británie a Francie.

Zjednodušeně řečeno: každý, kdo se pokusí použít proti Rusku třetí stranu, která nemá jaderné zbraně, ponese plnou odpovědnost spolu s pachatelem. A neodsedí si to v zámoří.

Jelena Panina

Putin jmenoval nové podmínky pro použití jaderných zbraní

V dokumentu Základy státní politiky v oblasti jaderného odstrašování, dokumentu, ve kterém je oficiálně definována a podrobně popsána ruská jaderná strategie, se navrhuje zavést řadu upřesnění, pokud jde o stanovení podmínek pro použití jaderných zbraní. Na zasedání Rady bezpečnosti o jaderném odstrašování to prohlásil ruský prezident Vladimir Putin.

Putin poznamenal, že za poslední rok provedli specialisté z ministerstva obrany, ministerstva zahraničních věcí, aparátu Rady bezpečnosti a dalších resortů hlubokou, komplexní analýzu a zhodnotili potřebu přizpůsobit přístupy Ruska k možnému použití jaderných sil. Na základě výsledků této práce bylo navrženo provést řadu objasnění ohledně stanovení podmínek pro použití jaderných zbraní, uvádí kanál Telegram Kremlu.

Návrh rozšiřuje kategorii států a vojenských aliancí, proti kterým se provádí jaderné odstrašení, a je doplněn seznam vojenských hrozeb.

„Na co bych vás chtěl ještě zvlášť upozornit? V aktualizované verzi dokumentu se agrese proti Rusku ze strany jakéhokoli nejaderného státu, ale s účastí nebo podporou jaderného státu, navrhuje považovat za jejich společný útok na Ruskou federaci,“ řekl Putin.

Podle Putina jsou podmínky pro přechod Ruska k použití jaderných zbraní jasně stanoveny.

„Tuto možnost budeme zvažovat, jakmile obdržíme spolehlivé informace o masivním startu leteckých útočných zbraní a jejich překročení naší státní hranice. Mám na mysli strategická a taktická letadla, řízené střely, drony, hypersonické a další létací prostředky,“ uvedla hlava státu.

„Vyhrazujeme si právo použít jaderné zbraně v případě agrese proti Rusku a Bělorusku jako členskému státu Unie. Všechny tyto otázky byly dohodnuty s běloruskou stranou, s běloruským prezidentem. Včetně toho, když nepřítel s použitím konvenčních zbraní představuje kritickou hrozbu pro naši suverenitu,“ dodal Putin.

Prezident zdůraznil, že všechna objasnění jsou hluboce ověřena a přiměřená současným vojenským hrozbám a rizikům ve vztahu k Ruské federaci.

Vedoucí Centra pro studium vojenských a politických konfliktů Andrej Klincevič listu VZGLJAD řekl, že návrhy prezidenta na změnu podmínek pro použití jaderných zbraní lze nazvat revolučními: dříve měla Moskva pouze možnosti odvetné akce, ale nyní byla formulována kvalitativně jiná kritéria.

https://vz.ru/news/2024/9/25/1289157.html

Medveděv použil římský výraz, aby vysvětlil novou ruskou jadernou politiku

Medveděv označil aktualizaci ruské jaderné doktríny za „událost, která se očekávala“.

Aktualizovaná verze Základů státní politiky v oblasti jaderného odstrašování, kterou navrhl ruský prezident Vladimir Putin, se stane důvodem k zamyšlení nejen pro neonacistický režim, ale i pro všechny nepřátele Ruska, kteří tlačí svět k jaderné katastrofě, řekl místopředseda Bezpečnostní rady RF Dmitrij Medveděv.

Medveděv ve svém kanálu Telegram popsal přístupy k novému vydání Základů státní politiky v oblasti jaderného odstrašování.

„Agrese proti Rusku ze strany státu, který nemá jaderné zbraně, ale která se uskuteční s podporou nebo účastí země s jadernými zbraněmi, bude považována za společný útok. Každý chápe, o kterých zemích mluvíme,“ vysvětlil Medveděv.

Poznamenal také, že „rovnocenná ochrana pro Bělorusko v ruské jaderné doktríně bude zavedena k „radosti“ Polska a četných pygmejů NATO.

Místopředseda Rady bezpečnosti vyzval „nejen prohnilý neonacistický režim, ale také všechny nepřátele Ruska, kteří tlačí svět k jaderné katastrofě“, aby se zamysleli nad důsledky rozhodnutí masivně zaútočit na ruské hranice.

Medveděv zdůraznil, že aktualizovaná jaderná doktrína počítá s použitím jaderných zbraní v případě, že letadla, rakety a UAV překročí ruské hranice.

Domnívá se, že samotná změna regulačních podmínek pro použití jaderných zbraní Ruskem může zchladit zápal těch, kterým ještě nevyschl pud sebezáchovy.

“No, a pro zabedněnce zůstane jen římská zásada: caelo tonantem credidimus Jovem Regnare,” zdůraznil politik. („Hrom z nebe nás přesvědčí o vládě Jupitera“, nebo – “Uvěřili jsme, že Jupiter vládne obloze, když jsme slyšeli hřmění”. Pojem, podle kterého člověk uvěří až poté, co si to ověřil vlastní zkušeností, pozn.red.).

Medveděv také poznamenal, že všechny případy, kdy Rusko může použít jaderné zbraně, by měly být posouzeny jako celek a konečné rozhodnutí učiní prezident Ruska.

https://vz.ru/news/2024/9/25/1289172.html

Záběry ze zasedání Rady bezpečnosti o jaderném odstrašování zveřejňují kanály TG. Fotografie s úsměvem ministra obrany Belousova nejlépe vystihla podstatu toho, co se dělo. Fotografie se okamžitě stala virální pod titulkem „Všechno bude v pořádku“. V ruské jaderné doktríně došlo ke změnám.

https://1url.cz/T1F7y

Celé zasedání zde:

http://kremlin.ru/events/president/news/75182

sdílet na

157 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
ijn
26. 9. 2024 01:31
Ohodnotit příspěvek :
     

domyslí někdo z českých politiků na důsledky svých zcestných a provokativních rozhodnutí? Jak dlouho mluví politici o protipovodňových opatření a nic nic nic ke zmírnění povodně na Opavě nevybudovali ani ohrázování koryta řeky Opavy, natož přehradu …. 27 let nic nic nic!!! Provokovat hubou, tak to umí dobře !!! §§272+273tr.z. č. 40/2009 Sb. a trest mn. zákaz výkonu veřejné funkce všem co se nezmírnění povodní přičinili…..!!!

Pavel
26. 9. 2024 06:12
Odpovědět  ijn

Oni jsou skálopevně přesvědčeni, že Rusko ty zbraně nepoužije. Ujistili je o tom přece na ambasádě USA, tak to musí být pravda.🫣

standa
26. 9. 2024 07:54
Odpovědět  Pavel

Těžké rozhodování. Použít , jako první???Je to pouze bezzubé vyhrožování a náznaky.. Ovšem precendens z Japonska tu už je! A kam, na koho? Na UKr. Kam?Vojenský objekt nebo civilní ? Ami zásadně na civilisty! Nebo vakuová bomba ,,bomba car” vyvinutá v Rusku?

Boomer
26. 9. 2024 10:01
Odpovědět  standa

.. Car bomba je třístupňová nukleární bomba 50-58Mt TNT(50-58 000 000 tun TNT).

Největší ruská termobarika se jmenuje Otec všech bomb, ekvivalent 44tun TNT, při vlastní hmotnosti cca7-8 tun, poprvé testována 11.září 2007. Termobarika má tu výhodu, že nedochází k jadernému zamoření zasažené oblasti…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
26. 9. 2024 15:45
Odpovědět  Boomer

Takže v podstate je to milá bomba, dnes sú takmer všade info o jadrovej vojne, aleže brutálne veľa článkov.
Chcú presvedčit ľudí, že je to nutné, aby to mohli urobiť.
Písal som to dole v mojom príspevku, ak to chcel Puťo urobiť mal to urobiť hne´d na začiatku konfliktu, prečo teraz, keď vyhráva? Nemôžem si pomôcť, ale smrdí mi to židovinou a logiku v tom nevidím žiadnu. Rusko dosť konvenčných vysoko presných a PVO nezachytiteľných zbraní a takýto útok, by bol dostatočne odstrašujúci.
Akonáhle vytiahnu zbrane so širokým ničivým účinkom, už sa to môže robiť všade..

JoFa
26. 9. 2024 15:47
Odpovědět  JoFa

Židia v Libanone nedávno použili bombové čudo s väčším rozsahom účinku a to už bol zdvihnutý prst!! Miesto toho aby Rusko okamžite doje.balo Izrael za túto opovážlivosť, tak sa vyhráža rovnako!

JoFa
26. 9. 2024 15:56
Odpovědět  JoFa

Presne toto robili Američania, predtým ako zhodili bombu na Japonsko. Poriadna psychomasáž ľudí, aby to bol vlastenecký čin. Nasrať, zase sú za tým židia a radi by Edom dotiahli do konca a Rus im v tom výrazne pomáha-blbci !!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
26. 9. 2024 18:01
Odpovědět  JoFa

Som presvedčený, že nič z jadrových vyhrážok nebude a tento článok je presným mojím názorom na situáciu. Konečne aj v Rusku sa nájde niekto so zdravým rozumom https://cz24.news/padol-rozsudok-nad-nelegitimnym-ukrajinske-centra-vplyvu-po-suhlase-zapadu-zelenskeho-okamzite-odstrania/ vďaka za ľudí ako je  Boris Džerelievskij.

JoFa
26. 9. 2024 20:48
Odpovědět  JoFa

Ak Rusi urobia čím sa vyhrážajú, vytvoria zničujúci precedens и моя душа не вынесет этого. A zničia svet, nakreslia jeho budúcnosť.

Pavel
27. 9. 2024 15:55
Odpovědět  JoFa

Je těžké pochopit co tím chtějí Rusové říci? Řekli to již na začátku SVO Putinem :”k čemu by nám byl svět bez Ruska!” Tak jako za II.světové Rusové bojují o přežití, KoZa o dominanci a prachy! Pokud ti debilové, včetně našich politiků dotlačí Rusko ke zdi útoky na strategické prvky včasného varování,či letiště s nosiči jaderných zbraní nebudou váhat ten “čudl” zmáčknout!!!To okopávání kotníků medvěda naší debilní “verchňuškou” nás může všechny stát krk”!Ale co, Čecháček je v klidu, Putin blafuje!

Antonín Körber
27. 9. 2024 07:57
Odpovědět  Boomer

..myslíš jen odstrašujicně-zkušebně ji spustit na Kyjev?,..to by ty ohledání mohli trvat třeba rok a třeba by i našli zelenou ruku v poloze hail někde na Sněžce..

Boomer
27. 9. 2024 09:51
Odpovědět  Antonín Körber

.. no to ani náhodou, já jsem zásadně proti zatahování nevinných civilistů do války. Když jsme jako kluci měli spory s klukama ze sousední vesnice a došlo to až ke kritickému bodu, prostě jsme si dali sčucha na louce za kravínem mezi vesnicemi a tam si to vyříkali, nicnetušící dospělé obyvatele obou vesnic jsme do toho zásadně netahali, to by bylo pod naši úroveň skutečných bojovníků.
Navíc by nám to ti dospělí mohli zatrhnout, kdyby tušili k jakému klukovskému masakru se schyluje, což ovšem dnes už jaksi nefunguje, ti bojovní(hubama!!!) parchanti do válečného běsnění vždycky nakonec zatáhnou lidi, co na nějaké bojování a mordování většinově nemají ani pomyšlení.

Svět naruby… ku*wadrát!!

standa
28. 9. 2024 08:13
Odpovědět  Boomer

Knoflíková válka. Pamatuji se na ně dobře. Doba her a malin nezralých….

standa
28. 9. 2024 08:09
Odpovědět  Boomer

Zřejmě došlo k omylu. Ne na mé straně. Největší vakuovou bombu vyzkoušelo Rusko v Nové zemi. Nazvali ji také Царь-бомба tvz Otec všech bomb -jako car.. A ta třístupnová bomba nebyla odpálena. Kobaltový obal byl s ní snat. Byla odpálena pouze , jako dvou stup…tj. vodíková…
O všem Sacharov udělal projekt na lodě s trupem s kobaltu, kde by byla uvnitř ta dvoj. a byla u amerických přístavů. Nerealizováno!

Jaromír
26. 9. 2024 14:11
Odpovědět  standa

Na tvůj dům!

standa
28. 9. 2024 15:58
Odpovědět  Jaromír

Zeptej se Lipavského!

janle57
28. 9. 2024 10:19
Odpovědět  ijn

Nevím,kdo sledoval ve čtvrtek Jílkovou v pořadu o Ukrajině,musel jsem se zhrozit jaké
je mínění dnešních čummobilů o možné jaderné válce,oni jsou přesvědčeni,že je Putin
nikdy nepoužije, a proto Banderina musí střílet popcornovskými raketami na Moskvu,
aby se Putin konečně vzdal,zdatně jim v tomhle názoru sekundoval bývalý pedagog
VUMLU soudruh Votápek,dnes největší rusožrout a ministr ničeho Dvořák /STAN/,
gen.Šándor se musel hodně držet před těmito voly,poslat je rovnou do zádele
nebo přímo k Chocholouškovi nemohl,to by si na něj posvítil další soudruh Foltýn.

P9
26. 9. 2024 06:14
Ohodnotit příspěvek :
     

Pepe Escobar: Uskuteční se v Kazani brettonwoodský summit BRICS?

https://kispep.wordpress.com/2024/09/25/pepe-escobar-uskutecni-se-v-kazani-brettonwoodsky-summit-brics/

Gabriela
26. 9. 2024 13:30
Odpovědět  P9

Díky!

Gabriela
26. 9. 2024 13:30
Odpovědět  P9

Díky! Škoda, že patříme holt na ten Západ,.. dobře nám tak.

JoFa
26. 9. 2024 18:57
Odpovědět  Gabriela

Prosím vás, prečo také veci píšete, vy sa chcete trestať sami, to je nejaká forma masochizmu? Vy máte robiť všetko preto, aby ste to zmenili a nie dobře nám tak..
Takto ste si vlastne nasr,li na hlavu a ste spokojní.. Tak to má být a tak je to správně..

Gales
26. 9. 2024 19:47
Odpovědět  Gabriela

To máme za trest že jsme nevolili komunisty.

Boomer
26. 9. 2024 20:27
Odpovědět  Gabriela

.. tož zdá se, že jste na tyhle věci odbornice nad jiné povolanější. Mohl bych vás požádat o drobnou laskavost? Jsem prostý venkovan a tak bych ocenil překlad toho článku do pojmů srozumitelných obyčejným lidem, to máte samé blockchainy, volatility směnných kurzů, bancor typu SDR, a zouplna mě dorazil ten převis dolarových dluhů členů BRICS.

Že nechávám předem děkovat, ve vší ouctě prostý venkovan Boomer.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
26. 9. 2024 20:54
Odpovědět  Boomer

Óó! Boomere, uchránil jste mě vzdělanostního šoku, páč jsem se právě chystala, že si to otevřu. Ovšem blokčajny (to je co – blokování jüanu?) a bankory nechám klidně jiným 😀 Nadchnul mě ovšem ten převis dluhů – já to teda znám jako takovou tu skálu. A taky že když je “převis” poptávky, dejme tomu, tak že lidi chtějí něco, co na trhu není. Marně si však snažím představit převis dluhu…..nad ČÍM, majngott? Nad čím převisel ten dluh??

Gales
27. 9. 2024 09:35
Odpovědět  Markýza

Převis dluhu označuje situaci, kdy je dluh jedné entity (například státu nebo podniku) výrazně vyšší než dluh jiné srovnatelné entity. V kontextu veřejného dluhu se často porovnává dluh různých zemí

Markýza
27. 9. 2024 09:37
Odpovědět  Gales

Děkuju.

Boomer
27. 9. 2024 09:41
Odpovědět  Markýza

.. no já to svým venkovským rozoumkem pochopil tak, že některé státy sdružené v BRICS mají v dolarech víc dluhů než pohledávek, ale copak já můžu vědět, že, tady z lontu. Tak jsem se ptal nicku Gabriela, co tak jásavě děkoval za ten článek. Páč když za něco jásavě děkuji, tak je to hlavně proto, že si uvědomuju, co jsem dostal…

standa
26. 9. 2024 07:32
Ohodnotit příspěvek :
     

Tady je problém. Nová červená linie. Ta je ovšem už dávno překročena.Ukrajinský vpád do Kurska s pomocí jaderných mocností a jejich zbraněmi. Drony z Ukrajiny zabíjející tisíce km v RF.Kde je jaderná odpověd?Tady je to pouhé plácnutí do vody. Dobře- platí retrospektiva, ale , co při příštím útoku dronů z Ukr.Faš.? Nejaderné mocnosti podporované jadernými mocnostmi. Bude jaderný úder nebo opět nejasné mlčení?.. a Česko opět..,, Jsme pro povolení raket dlouhého dosaahu dodané jadernými mocnostmi hluboko na území Ruska”.. jsme jedna z pěti zemí která je pro všemi desíti. Hradu bude škoda ,fašistického šílence tam ne!
A vůbec…viděli jste nejapné blábolení nějakého českého fašouna, takto presidenta ČR , v OSN.? O prý nevyprokovaném útoku Ruska( osvobozuje se Doněck-součást Ruska), prý aby se Rusku sebralo stálé členství v OSN a právo veta,atd. atd. -mátena Hradě , co jste chtěli, blábolení údajného presidenta Ukr. Zelenského ( už dávno president není). Utrpení…

Albi
26. 9. 2024 09:09
Odpovědět  standa

Tady použijme už známý “klíč”:
Pokud nerozumíme (ńemáme dost relevantních informací – a to nemáme!!!), důvěřujme Putinovi.

František
26. 9. 2024 10:21
Odpovědět  Albi

Nebýt Putina tak bychom tady už asi nebyli. Putin by mohl udělat ve světě pořádek, ale nechce miliony nevinných obětí. Proto váhá, a pokud to ještě jde, vzhledem k jeho vojenské síle, zdánlivě ustupuje. Proto vydal nové, poslední varování. A víra západu, že Rusko neodpoví, je jen iluze. Hlavní úderné síly Ruska jsou pod přímým velením Putina, a určitě tam nejsou zrádci. Podpindosníci v Rusku nic nezmohou. Držme mu palce. Jde i o naše životy.

Albi
26. 9. 2024 12:26
Odpovědět  František

Přesně!

Markýza
26. 9. 2024 14:23
Odpovědět  František

Vždyť ho dělá, ten jiný pořádek. Nebýt jeho, nikdo by se Amíkům ještě dlouho nepostavil. Tuhle mě velice pobavilo tvrzení jakéhosi velepapaláše z KoZy, že prý “západ neodhadl, kolik má Rusko spojenců” Mě vomejou……jako by to někdo odhadnout mohl. Když se Putin pustil do té špinavé práce, netušil ani on, kdo se postaví na jeho stranu – s vachrlatou výjimkou Číny. Nikdo to netušil! ani ti, co se začli rozhodovat až za chodu událostí.

27. 9. 2024 01:10
Odpovědět  Markýza

Ne že bych chtěl štourat, ale co KLDR? Podle mého věděl od počátku, že se na Koblížka může spolehnout, jen co začne ignorovat sankce, které podpořili pětikolonáci up-rdelení v Dumě.

Markýza
27. 9. 2024 14:23

A že s ním začne vůbec mluvit jako s člověkem, to jo. Však si vzpomeňte, jak Koblih roztál, když se s ním bavil Trump. Tak pravda, na ty jsem zapomněla, ale zjevně byli jediní, ani ta Čína nebyla přeci úplně jistá.

Boomer
27. 9. 2024 17:01
Odpovědět  Markýza

..no, tady souhlasím s Milanem, a přidám svoje mínění.. předběžně to určitě konzultovali taky s dalšími důležitými a věrohodnými kandidáty spolupráce. Plánovat se musí!!!! A mlčet, než přijde čas, tvář hráče pokeru…

27. 9. 2024 19:14
Odpovědět  Markýza

Čína nebyla, a dle mého ani nebude, nikdy úplně jistá. Kitajci po celou svou historii, jak jsem ji tak zkoumal, si napříč staletími vždy valili svou, čistě kitajskou kuličku, pokud možno cestou nejmenšího odporu. Ale když to jinak nešlo, tak holt i přes odpor – viz Ujgurové, které se snaží svou kitajskou kuličkou, pro ten účel zbytnělou do válce, převálcovat už téměř půldruhého tisíciletí.

RF však naštěstí dobře zná “své kitajské”. I jejich touhu po Sibiři. Poradili si s ní už v dobách, kdy ještě Rusko neexistovalo a poradí s ní, i s nimi, pevně věřím, že i v budoucnu, kde vidím obnovu tzv. ukrajiny kitajci.
Kteří kitajci založili fond na obnovu tzv. ukrajiny, v pro nás astronomické výši – ta náhoda !!! – krátce po spuštění SVO. A jsou po blackrocku druhými největšími majiteli tzv. ukrajinské půdy. No a černý šutr utře a pak… Jó, pak se začnou dít věci. To bude panečku diplomatickej kmitl. Holt tu musím ještě vydržet, abych viděl jak to nakonec všechno dopadne. Strašná věc, tahleta zvědavost.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Bety
26. 9. 2024 14:28
Odpovědět  František

Před SVO také varoval, a všichni si mysleli, že to jsou jen řeči.

Pavel
27. 9. 2024 16:15
Odpovědět  František

Teror je zbraní slabých! Vede Rusko SVO metodami teroru vůči civilnímu obyvatelstvu Ukrajiny?! Ne, což se ale nedá říci o “Ukrech” s NATO v zádech,stejně jako o dnes již otevřené nacistických metodách válčení Izraele! NATO ví,že Rusko v čestném boji nemohou porazit a tak převzali metody Britů,teror vúči civilnímu obyvatelstvu protivníka. Naivně si myslí, že to zlomí ducha Rusů.Nefungovalo to s Drážďanami za II. světové a nebude to fungovat ani u Rusů nyní.Nakonec to musela být RA, kdo dobitím Berlína donutil Němce kapitulovat!Stojíme na špatné straně barikády a zaplatíme za to!

Tonda
26. 9. 2024 09:22
Odpovědět  standa

Asi jste to celé špatně pochopil. Tohle je nová jaderná doktrína, takže tato červená čára ještě porušena nebyla,v době napadení Kurska, útoku dronů a podobně ještě neexistovala. A je více než jasné, že je tahle doktrína reakcí právě na útoky, které popisujete. To znamená, že to platí až od doby schválení této doktríny, což bude mít pravděpodobně za následek, že nejenže nebudou lítat dalekonosné rakety do Ruska, ale ustanou i útoky velkých rojů dronů ze strany Ukrajiny.

Retrospektiva v tomhle případě neplatí, pokud by platila, tak by Rusové schválili novou doktrínu a hned vypustili rakety jako odplatu za útoky v minulosti, což je v tomhle případě nesmysl de facto i de jure.

O ČR se bát pravděpodobně nemusíte, pokud Rusové vystřelí v rámci nové jaderné doktríny raketu s jadernou hlavicí, dá se očekávat, že to bude právě na ten jaderný stát, který je přirozeně větší hrozbou.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jarek
26. 9. 2024 09:55
Odpovědět  Tonda

Tato červená čára je již ze strany USA,Anglie a přicmrdovačů z NATO porušována dlouhodobě. Veškeré západní rakety jejichž start možná zmáčkne ukrajinská ruka.jsou
řízeny ze základen NATO a naváděny s pomocí satelitů USA a anglie. Cíle zjišťují a dodávají US spionážní drony a letadla AVAX . Takže logicky první obraný úder je pravděpodobný na základny a také zničení satelitů a to zejména, a této techniky v zemích NATO. A to zatím dokáží jen rusko a čína. A pokud se týká česka , v Pardubicích je vyráběna podstatná část výbušnin pro NATO a co třeba Mošnov kde se courají usáci , Libavá , co opravny obrněné techniky NATO ve Šternberku a další. I když na ty stačí i konvenční hlavice.

standa
26. 9. 2024 11:32
Odpovědět  Jarek

Navrhuji i Vyškov, kde jsou obrovské zásoby zbraní NATO a formovány bataliony na útok na Rusko.Pokud možno ne Vlašimskou zbrojovku, odkud se ve odesílají vlaky na Ukr. s granáty 155mm. Má nedaleko chalupu.

Albi
26. 9. 2024 12:32
Odpovědět  standa

Jsme malá země s poměrně velkou hustotou obyvatelstva.
Možná bychom se divili, kolik lidí má chalupu v dosahu cílů raket – a nemusejí být ani “dlouhého doletu”. 🙂

Pozn.: smajlík patřil tvému vtipnému komentáři a zejmpna jeho závěru. Ještě jednoou 🙂

Jarek
26. 9. 2024 13:09
Odpovědět  standa

Možná by bodlo vedle chalupy zakopat ocelový kontejner, zalít betonem,zatěsnit vchod akoupit filtračně ventilační zařízení a nakoupit zásoby. Sichr je sichr. A asi by ses divil
kolik těch válečných štváčů už to má.

Albi
26. 9. 2024 15:38
Odpovědět  Jarek

Tedy – že by chtěl někdo prožít zbytek života v podzemí – i když asi I. kategorie – a což teprve kontejněru …. to není noc lákavá představa. 🙂

Dost se divím, že si to miliardáři představují jako nějakou selanku a investovali do toho tolik svých milovaných dolarů. 🙂

Jarek
26. 9. 2024 17:21
Odpovědět  Albi

Samozřejmě že ne na “zbytek života”. Ale v případě užití jen strategických
jaderných zbraní , je to bezprostředně šance na přežití a na nějaký čas i ochrana před přímými následky. Při totálním jaderném konfliktu hustě obydlené oblasti západu prostě nemajím šanci. Včetně těch drahých krytů těch naivních troubů kteří vůbec nevědí o čem to je.

cool
26. 9. 2024 19:55
Odpovědět  Jarek

Moderní neutronky prozáří 200-300 metrů skalního masívu ale stejně tomu “odborníci neuvěří jako že spadla wtc do kaveren po at.

Tonda
26. 9. 2024 14:37
Odpovědět  Jarek

Porušeno bylo již mnoho červených čar, smyšlených i reálných.
Nová jaderná doktrína Ruska je ale NOVÁ červená čára, která překvalifikovala některé dosavadní skutečnosti na skutečnosti nové (z nestranného podporovatele je regulérní spoluviník) a velmi pravděpodobně (pravděpodobnost hraničící s jistotou) překročena nebude.
To co popisujete není důvodem pro úder jadernou hlavicí, to se pravděpodobně vyřeší jinak, hybridně, a řekl bych, že už se to řeší.

standa
26. 9. 2024 11:22
Odpovědět  Tonda

Asi jste to nepochopil vy. Napsal jsem jasně cit”Dobře- platí retrospektiva, ale , co při příštím útoku dronů z Ukr.Faš.? Nejaderné mocnosti podporované jadernými mocnostmi. Bude jaderný úder nebo opět nejasné mlčení?..
Chápete smysl?

Tonda
26. 9. 2024 14:44
Odpovědět  standa

To co píšete nedává smysl (teď jde o to zjistit jestli obecně, nebo jenom mně). Pokud bude další útok drony, nebo dálkovými raketami, tak by měl následovat ruský jaderný úder. Kde máte nějakou retrospektivu?
Resp. retrospektivu v tomto případě vnímám jako termín práva, který říká, že pokud vznikne nový zákon (jaderná doktrína), tak se vztahuje i na skutky v minulosti. Což v tomhle případě ale jednoznačně není pravdou.

Boomer
26. 9. 2024 16:03
Odpovědět  Tonda

..pánové, retrospektiva není totéž co retroaktivita!! Jedno je používáno v literatuře a filmu, druhé patří do práva, tož si ujasněte, kde se pohybujete… ;o))))

standa
27. 9. 2024 00:13
Odpovědět  Boomer

Je jasné , co jsem napsal.Že je ,, tedy dobře…,, retroaktivita” , která znamená ,že to neplatí zpětně, ale pouze do budoucnosti od uzákonění či zveřejnění.Jsem zvědavý jestli po tomto Bidet povolí útoky raket dodané z USSA a Británie z území Ukrajiny do hlouby Ruska.Nebo je to pouze plané vyhrožování Ruska další linií. Jistě-že první jaderný úder je složitá úvaha a krok k jaderné válce. Zaútočit takticky na území NATO nebo Ukrajiny.???

Pavel
27. 9. 2024 20:40
Odpovědět  standa

Ta odpověď nemusí být nutně jaderná. Jde o to, že úder půjde nejen na Ukrajinu,ale i na zařízení země dodávající tuto raketu. I nejaderný “Sarmat” pří nadzvukové rychlosti a mocnosti hlavice ekvivalent cca 26 Kt TNT. v případě použití proti Britské letecké základně na Sicílii tomuto úderu neodolá. Je to dostatečná odpověď Britům? Čím mohou odpovědět Britové nejaderně Rusům bez účasti navádění US satelitů?Ničím a myslím,že přejde chuť testovat Ruské červené čáry i zbytek KoZa. Pentagon to Bidenovi vysvětlil dostatečně a proto poslal Sunaka k šípku.

Nazdar
26. 9. 2024 11:04
Odpovědět  standa

Nechte si prelozit, co V. Putin rekl. Nerozumnel jste. Jako vetsina na KoZa nebude schopna rozumet, resp. verit.

Jarek
26. 9. 2024 13:13
Odpovědět  Nazdar

No nevěřit , či nechápat je v daném případě dost o hubu.

standa
27. 9. 2024 00:20
Odpovědět  Nazdar

Překlad Janinna. cit: „Na co bych vás chtěl ještě zvlášť upozornit? V aktualizované verzi dokumentu se agrese proti Rusku ze strany jakéhokoli nejaderného státu, ale s účastí nebo podporou jaderného státu, navrhuje považovat za jejich společný útok na Ruskou federaci,“ řekl Putin.
Podle Putina jsou podmínky pro přechod Ruska k použití jaderných zbraní jasně stanoveny.
„Tuto možnost budeme zvažovat, jakmile obdržíme spolehlivé informace o masivním startu leteckých útočných zbraní a jejich překročení naší státní hranice. Mám na mysli strategická a taktická letadla, řízené střely, drony, hypersonické a další létací prostředky,“ uvedla hlava státu.”
Jestli ještě toto chceš znovu přeložit běž do jazykového ústavu nebo k psychiatrovy.
Znamená to i drony vyrobené na Ukr. , která je podporovaná jadernými mocnostmi.

Antonín Körber
27. 9. 2024 08:23
Odpovědět  standa

..ano,Zelenský už dávno vyčerpal všechny termíny i možnosti,aby vůbec mohl o něčem rozhodovat,..tady USA rozhoduje o všem samo od samého začátku,teď to jen potvrdili,takže Rusko může klidně hodit i jadernou bombu na USA,protože je to zcela legální a také se to stane pro odstrašení celého světa, ne jen Japonska…Pentagon už je určitě vystěhovaný co nejdále od hranic USA,takže může vyletět do povětří třeba polovina Nového Zélandu do hloubky 1 kilometru..

Jan
26. 9. 2024 07:45
Ohodnotit příspěvek :
     

Když se “NATO” podíváme s ironickým nadhledem, je to dokonalé řešení problémů s drahými energiemi. Není plyn, není elektřina, v kotlech na pevná paliva nám zakážou topit, tak jak se zahřát? Už vím, konflikt s Ruskem…..pár raket nám tady i v největších mrazech udělá “příjemné teplo”. Příští rok budeme pětidemolici a NATO blahořečit za jejich “prozíravé” rozhodnutí. Příští rok budu volit ODS…ti nám zajistí dostatek tepla z ruských raket ZADARMO…..!!!

Putinovec
26. 9. 2024 07:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Karty jsou vyložené na stůl a klany anglos košer šmejdů mají potvrzené , že zdechnou primárně .
Důležité je to , že toto rozhodnutí je veřejně ohlášeno gosudarem a ne nějakým kresličem červených čar , jakým je křivák Medvědev .
A od teď jsou v pasti . Ta jejich po staletí používaná taktika , použijeme na špinavou práci cizí idioty , viz benderstán , už není průchozí .
Jsou v podobném postavení , jako při Krymské válce . I tehdy musela sebranka vyrukovat s vlastní vojenskou silou . S tím rozdílem , že tentokrát centra nemají zajištěný týl . Už nebude žádné , vyvoláme válku , masakry a Nám se nic nestane .
A jinou písničku ta verbež neumí . Tahle globální prohra se přelije i do jejich protektorátů . Hegemon slábne , odpor zotročených národů sílí .

orinoko
26. 9. 2024 09:03
Odpovědět  Putinovec

Dost bylo řečí. Je třeba zbavit se křečí. Nacpat bidetovi jednu bombu do drzky a druhou do prd@le a privazat ho na ústí hlavně laufu. Aby FOOLteen mohl komu ni kovat.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jarek
26. 9. 2024 13:18
Odpovědět  Putinovec

A hlavně se mylně domnívají , že za vodou jsou v bezpečí. Jenže rus má jasno v tom, že v první řadě je šáhnout tam, odkud vítr fouká.A že na to sakra má , o tom bych nepochyboval.

Markýza
26. 9. 2024 17:57
Odpovědět  Jarek

A proto zřejmě nepodepsali, před těmi dvěma týdny. Že už se nechali přesvědčit i Amíci. Jen ten Londýn ne a ne se zbavit své pýchy a zpupnosti.

katango
27. 9. 2024 10:48
Odpovědět  Markýza

Přitom je na seznamu prvních cílů taky.

Markýza
27. 9. 2024 14:25
Odpovědět  katango

Nojo vlastně………

Gales
26. 9. 2024 08:42
Ohodnotit příspěvek :
     

No,hlavně aby ta denacifikace Ukrajiny nepřerostla v denacifikaci Evropy. I když? Pro lid obecný který by neutrpěl újmu,by to bylo osvobozením. Nebo co.

Rukikurin
26. 9. 2024 09:18
Odpovědět  Gales

Denacifikovat Evropu budou muser, vždyť zde je přívržencú tohoto směru hodné, ale lze to provést také bez bomb. No ano asi různými omezeními jako cestování, policejní hodina a jiné “pochoutky”. Ale vzhledem k účinkúm by se to asi půl roku? Dalo vydržet. Vždyť je mají všechny už dávno vytipované

Albi
26. 9. 2024 09:26
Odpovědět  Gales

Možná se Evropa “denacifikuje” sama – alespoň zprávy o naštvaných “dezolátech a sviních” po celé Evropě se množí.
Jen všechno nejde tak rychle jak bychom si přáli.

Ovšem stav evropské ekonomiky s pokračujícím masivním dovozem migrantů a jejich “obohacováním” už mnoho lidí přivádí k rozumu.

eFPe
26. 9. 2024 10:27
Odpovědět  Albi

denacifikaci vystřídá dechristianizace. Oni muslimové fašisti nejsou. Jsou jaksi….jiní. Ale to už bude problém dalších generací

Boomer
26. 9. 2024 10:38
Odpovědět  eFPe

.. inu, určité rysy fašismu jejich ideologie má. Jednoznačně jde o agresivní, kolektivistickou doktrínu, nekompromisně podřízenou jedné autoritě, s jasným principem vlastní vyvolenosti, že se šíité a sunnité žerou mezi sebou je čistě interní záležitostí, ve vztahu k okolnímu světu je islám koherentní…

j.sladin
26. 9. 2024 11:31
Odpovědět  Boomer

Proto byl Adolf také jejich velký obdivovatel a kamarád.

Jarek
26. 9. 2024 13:31
Odpovědět  j.sladin

Adolf byl kámoš s každým kdo zpíval jeho písničku. A třeba u Lotyšů a kluků z Poballtských republik vůbec, se pak nestačil divit, že je na světě ještě větší zběř než on a jeho SS Wafe.

Jarek
26. 9. 2024 13:26
Odpovědět  eFPe

Dalších generací ? V západní evropě už to postihlo poslední dvě generace díky blbce
makrele a už to dost graduje.

Jarek
26. 9. 2024 13:23
Odpovědět  Gales

No bohužel nácků nebo jejich přisluhovačů máme plnou strakovku

Markýza
26. 9. 2024 09:25
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak tohle je ten slavný Belousov…………tváří se jako kocour s kanárkem v hubě. Copak asi v kuloárech proběhlo….

Boomer
26. 9. 2024 10:07
Odpovědět  Markýza

..co už v kuloárech díky kocourovi s kanárkem v hubě proběhlo, a co teprve probíhat bude, bych na vlastní kožich zažít nechtěl.
Od úsměvu od ucha k uchu je pouze malilinkatý kousek k vycenění zubů od ucha k uchu. Vyzkoušejte před zrcadlem…

Markýza
26. 9. 2024 13:17
Odpovědět  Boomer

To je právě floskulka o kocourovi s kanárem. To o těch zubech.

katango
27. 9. 2024 10:50
Odpovědět  Markýza

Naše kočka se s kořistí v zubech teda neculí. Vypadá hrozivě a vydává příšerné zvuky.

Markýza
27. 9. 2024 14:28
Odpovědět  katango

Proto taky s kanárkem a ne s myší. Tedy s kořistí, kterou přes zákaz ukradla. Praxí ovšem sloužit nemůžu – nějak jsem vytvořila doma mentální pole ve smyslu “co je v baráku, to se nežere” takže kocouři nehonili ani naše domácí hlodavce, na tož ptáky. Došlo to tak daleko, že vlková, která myši loví běžně, nevzrušeně pozoruje myš polní, která se tu promenuje kuchyní…..

Boomer
27. 9. 2024 16:38
Odpovědět  katango

.. to bude asi tím, že jste prošvihla ten prchavý okamžik, kdy vaše kočka učinila ten malililinkatý krůček od úsměvu k vycenění zoubků…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
26. 9. 2024 15:44
Odpovědět  Markýza

Kocour i bez kanárka je nesmrtelný – koukni na tohle: 🙂
https://text.radioonline.cz/greenhorns-i4175/vraceci-kocour-s243819/
(jen oprava – místo vracecí má být vracející se 🙂 )

Markýza
26. 9. 2024 17:47
Odpovědět  Albi

😀 😀 písnička pro Bělousova!

Markýza
26. 9. 2024 17:49
Odpovědět  Albi

Nemá! Být vracející. Už jsme to tu jednou řešily, si vzpomeň. Je to správně vracecí kocour, neboť jest to jméno přídavné, které přidává danou vlastnost danému kocourovi. Na Pravidla se vyprdni, smysl je v ókeju.

Albi
26. 9. 2024 18:44
Odpovědět  Markýza

Jo – a dík za opravu opravy! 🙂

Boomer
26. 9. 2024 19:06
Odpovědět  Albi

..to je něco podobné jako kdysi vysvětlovali Lasica se Satinským.. mali dvierka vondávacie a zastamdacie. To je ten půvab tvárných jazyků, uchopených tvořivou myslí…

26. 9. 2024 21:29
Odpovědět  Markýza

To je úplně poprvé co ho vidím na fotce usmívat se.

Markýza
27. 9. 2024 14:29

Já jeho fotky neštudovala, leč věřím vám. Taky vypadá, že úsměvy moc nepoužívá.

Boomer
26. 9. 2024 09:49
Ohodnotit příspěvek :
     

Na vědomost se dává, že dále od hradu dále, ať se nestane neštěstí nenadálé…

standa
26. 9. 2024 11:38
Odpovědět  Boomer

Dobrýýýýý!
Dotaz. ,, Jak dopravit taktickou hlavici do země NATO aniž by nebyla sestřelena”? Nevím jestli by Kynžal, Zirkon, …Kalibr jistě ne,došel na tak dlouhou cestu. Muselo by to být z Baltu Zirkonem z lodi…. Napadá mě logicky pouze Ukrajina+ Polsko.

Jarek
26. 9. 2024 13:45
Odpovědět  standa

No tom toho o raketové technice moc nevíš. I když pravdu máš v jednom , že vzhledem k tomu , že KoZa je poněkud pozadu technicky , měli by na rozdíl od rusa prtoblém ,vzhledem k jeho vyspělé protivzdušné obraně cokoliv nad rusko dostat,aniž by to bylo sestřeleno. A na
opak sestřelit to ,čím rus ,čína ale i další země východu disponují. A navíc bez satelitů a GPS usák neptrefí ani na roh do kramu. A ty umí zatím sestřelit zase jen rus a číňan. A odborníci
s rozumem v hlavě to na “západě” velmi dobře vědí , jenže vypatlaní chciválkové je neposlouchají , protože jejich páníčci užn se těší jak budou mít klondajk za Uralem.

Jarek
26. 9. 2024 17:37
Odpovědět  Jarek

Celý svět uznává že ruské prostředky protivzdušné ochrany jsou nejsofistikovanější a proto se je houfně pořizují. Koupilo je i turecko a vybavil se jimim i Írán a další. A vzhledem k tomu,že USA a anglosasové ještě nebyli schopni stvořit hypersonické
rakety , které jsou současnými prostředky prakticky nesestřelitelné , mají problém. Raketa s rychlostí 10 a více machů , je prostě nesestřelitelná. A Protože rus je schopen většinu jejich raket zachytit , zatímco KoZa nemá šanci. A vzhledem k množství které je na staně rusů je těžké jejich systémy i tak zvaně ” zahltit “, kdy již nestačí systémy obrany je zachycovat ,což provádí třeba hizbalách izraelcům , kterým tak protivzdušná obrana nestačí vm takových případech, přesto, že mají rovněž dobrou. A NATO má nedostatek raket a bude dlouho doplňovat ty stavy které jim nabouraly dodávky na UK.

Boomer
26. 9. 2024 20:33
Odpovědět  Jarek

..a v té vaší poslední větě je zakopán pes, proč a na co vlastně ti Rusové čekali tak dlouho…

standa
27. 9. 2024 09:42
Odpovědět  Jarek

Asi víš o raketách prd. Ani o systému Patriot! Rusové ani Čínani nesetřelují satelity. Proboha, kde jsi vzal tuto informaci ?? . Pokusy proběhly.A Rusko má jiné prostředky na satelity.Mimochodem ,při tvé nevědomosti tě poučím. USSA také laserem setřelilo svou vysloužilou družici….ovšem tvé tvrzení cit: prtoblém ,vzhledem k jeho vyspělé protivzdušné obraně cokoliv nad rusko dostat,” je vadné. Napaden byl i Kreml, Moskva, rafinérie, sklady výbušnin ( minule vybuchly po útoku dronů 2 000 tun( 2 Kt) vybušnin daleko v hlouby Ruska ! Takže kecáš bez znalostí!!!

Jarek
27. 9. 2024 18:36
Odpovědět  standa

“sestřelit” zahrnuje přímo zásahem, laserem nebo zničit elektroniku. Mimochodem poslední typy ruské řady protivzdušné obrany S300- 500již jsou schopny raketami sestřelovat objekty na orbitu, kam se zatím USA nejsou schopny bez pomoci ruska dostat a rusové jim tam musí vozit kosmonauty na stanice a sundávat je zpět. A žádná raketa NASA se nedostala ani na nízký orbit bez ruských motorů které kupují amíci dodnes. Ty snad věříš i tomu, že amíci byli na měsíci.A když jsem hovořil o vyspělé protivzdušné obraně , hovořil jsem o zajištění proti letadlům, a raketám středního a dlouhého doletu a balistické , což jsou objekty sledované okamžitě po startu , vedeny po celou dobu letu a ničeny s přehledem třeba nad oblastmi kde nenapáchají škody při pádu trosek. A mimochodem ty US zrovna rychlostí neoplývají. A ty tady plácáš o malých dronech které létají v malých výškách a jsou sledovatelné jen radary pro nízko letící cíle a někdy skutečně se dostanou až tam kde při sestřelení spůsobí pádem trosek ,či dopadem škody.Nic nelze na lOO%. Samozřejmě,že při velkém počtu je možné,že něco projde. A ty “2kilotuny” vybuchly ve skladu po pádu trosek nebo možná dopadu dronu. Někdy se holt zadaří.

Markýza
26. 9. 2024 14:25
Odpovědět  standa

Aniž byla sestřelena….čím?

Boomer
26. 9. 2024 15:21
Odpovědět  Markýza

..protiraketovou raketou, na čerta musíte Belzebubem. Problém je čerta identifikovat, lokalizovat a poté zasáhnout, anžto jsou pekelně rychlí a někteří obzvláště fikaní čerti hned po startu ve fázi urychlování začnou zběsile kličkovat, aby ztížili určení místa odpalu, někteří letí nízko nad horizontem, pod dolní hranicí radarového obrazu, jiní zase pekelně vysoko a tím opět mizí z obrazovek radarů, navíc po cestě plivají oheň a síru/klamné cíle a dokonce svým možným pronásledovatelům metají písek do očí/ ruší jim aktivní vyhledávání. A ti nejhorší čerti dokonce ovládají tzv.retargetizaci.. mohou být v průběhu letu přesměrováni na jiný cíl, než bylo původní předstartovní pekelné zadání. No a v terminální oblasti, to jest v blízkosti cíle si to šupajdí přímo dolů a na plné pecky, tudíž prolítnou i tlustým betonovým stropem jako nic, což už kdysi převedl Faustovi jakýsi Mefistofeles…
Vývoj jde nezadržitelně dopředu, obzvláště u čertů, anžto ti jak známo nikdy nespí!!!

A to je asi tak všechno, co vím o čertech, Forreste…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
26. 9. 2024 15:24
Odpovědět  Boomer

Ptala jsem se tak proto, že porád čtu, jak Jevropa nemá protileteckou obranu.

Boomer
26. 9. 2024 15:50
Odpovědět  Markýza

.. jo to máte těžké, když roste čert, měl by růst i Belzebub, a když jeden z nich usne na vavřínech, ten druhý má hned ocas auf…

Markýza
26. 9. 2024 17:45
Odpovědět  Boomer

No právě…..

Jarek
26. 9. 2024 17:55
Odpovědět  Markýza

To je bohužel pravda. A není to jedinné co dnešní naše “armáda” nemá proti dřívějšku , protože ji řídí diletanti kteří nakupují od USA krámy k ničemu . Před rokem 1989 měla naše republika dokonalou protivzdušnou obranu. Jen kolemprůmyslové oblasti Ostravy bylo 9 raketových oddílů každý s palpostem
6-ti odpalovacích ramp a výbornou logistikou k dodávkám dalších. Byly vybaveny podzemními kabinami k navádění a velmi sofistikovanou sítí předsunutých radiolokátorů ke zjištění cílů. A tak to bylo po celé republice a ve všech státech Varšavské smlouvy. A to vše bylo postupně zničeno a šli “jsme pod křídla
USA”, nakupují se jejich zbraně které jsou jak se ukázalo pro dnešní válku naprosto nevhodné a sloužili jim jen ke strašení a zabíjení hochů v sandálech ve slabých státech . Potřebují ty krámy prodat , protože konflikty a války jsou už to jedinné co drží tento konkubinát a nejzadluženější zemi světa nad vodou. a přitom nejsou schopny u bránit ani sebe a ze všech konfliktů které neustále vyvolávají utíkají jak zajíci.

katango
27. 9. 2024 10:52
Odpovědět  Boomer

Někteří čerti jsou pro radar neviditelní díky oblaku plazmy. Teda co jsem četla.

Boomer
27. 9. 2024 13:04
Odpovědět  katango

..jo, to jsou ti čerti nejvyšších kategorií, nejrychlejší, hypersoničtí…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
26. 9. 2024 15:05
Odpovědět  standa

..Rusko má podle některých odhadů cca. 2000 taktických jaderných zbraní různé konstrukce, s možností odpálení ze země, ze vzduchu nebo z tzv. námořní platformy(loď, ponorka). A současně se také vedou diskuse o reálné možnosti navýšení dosahu rakety Iskander M z 500 na 1000 a více kilometrů, to v závislosti na typech motorů a velikosti použitých hlavic. Pohybuje se po kvazi balistické trajektorii, dokáže manévrovat při rychlosti 2,1km/s, ve výškách 40 km letí nad záchytnou obálkou většiny systémů protivzdušné obrany, jako je PAC-3, ale pod obálkou antiraket protiraketové obrany a v teminální oblasti je vedena po vertikále, čím značně eliminuje možnosti zachycení.

standa
26. 9. 2024 15:21
Odpovědět  Boomer

Zajímavé! Pár Kalibrů bylo už sestřeleno!

Jarek
26. 9. 2024 17:56
Odpovědět  standa

Jo , v Zelenského vlhkých snech s pomocí jejich až směšné a hloupé propagandy.

standa
26. 9. 2024 15:29
Odpovědět  Boomer

Střela Kalibr má max.dosah cca 250 km. Má plochou dráhu letu. Je naváděna inerciálně. Z tohoto důvodu se mě zdá tvé tvrzení poněkud zavádějící!

Boomer
26. 9. 2024 15:47
Odpovědět  standa

.. ovšem já píšu o Iskanderu M…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
standa
27. 9. 2024 09:49
Odpovědět  Boomer

Až 500.Máš pravdu.Exportní verse M má 280 km a omezení výbušnin.

Albi
26. 9. 2024 12:40
Odpovědět  Boomer

Á – tak proto náš p-rezident s Jeho excelencí Lipovským preventivně odcestovali do USA! 🙂 🙂 🙂
Však jsem se podivila, když to CNN Prima hlásila.
Taková krize vlády – přímo zemětřesení – a oni nechají premiéra-signalistu bez podpory nejvyšší. No toto! 🙂

Boomer
26. 9. 2024 15:29
Odpovědět  Albi

.. možná ho pan presidiální hradní pán nabídne v Americe do draftu, že už pro něho nemáme uplatnění, že je pro nás drahej i zadarmo, ale za louží by jakožto neokoukanej ještě něco uhrát mohl! Docela dobře si ho dovedu představit jako člena nějaké komické dvojice, jako straight mana teda zrovna ne, ale jako funny man by byl boóóóží, to by si smíchy cvrkla i Socha svobody…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
26. 9. 2024 15:47
Odpovědět  Boomer

🙂

standa
27. 9. 2024 09:52
Odpovědět  Boomer

Oni ho mají rádi od P.P. po Fialenka. Nemá vlastní názor, plní příkazy , nohy v haptáku…ideální ministr ….

P9
26. 9. 2024 10:29
Ohodnotit příspěvek :
     

Larry Johnson: Americké námořnictvo není připraveno na premiéru

https://kispep.wordpress.com/2024/09/26/larry-johnson-americke-namornictvo-neni-pripraveno-na-premieru/

Boomer
26. 9. 2024 10:47
Odpovědět  P9

.. tož v případě nutnosti by mohla letadla z paluby startovat jen s malou dávkou paliva, potřebnou k absolvování manévru tankování ve vzduchu. Vzdušných tankerů ještě prý mají dost. Akorát by museli nějak přesvědčit protivníka, aby ty nebeské dojné krávy nechal na pokoji, po dobu tankování to letí rovně, nemění výšku, velké je to.. no jako kráva, prostě ideální cíl… ;o))))))

Jarek
26. 9. 2024 13:48
Odpovědět  Boomer

Dostat dnes bombardér nad území ruska je holý nesmysl. Problém je v tom, že všechny ty sestřelené budou i s nákladem padat k nám do evropy.

Boomer
26. 9. 2024 15:32
Odpovědět  Jarek

.. no, když může být Východní Evropa šrotovištěm vysloužilých západních aut, tak proč by to nešlo rozšířit i na letadla?

katango
27. 9. 2024 10:55
Odpovědět  Boomer

Někteří šikulkové (ve světě) si vysloužilá letadla přestavěli na luxusní bejváky. Tak se toho v době bytové krize neodříkejme. Jistě by šlo místo jednoho luxusního bejváku tam nasázet čtyřicetimetrové byty.

Boomer
28. 9. 2024 08:03
Odpovědět  katango

..no vidíte, a určitě to odkoukali od nás, jen malinko pozměnili využití…
https://1url.cz/S1R3o

.. v tom olomouckém “tůčku” jsem často sváděl studentky z místního pajdáku.

Joj, boli časy boli, ale sa minuli..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
28. 9. 2024 13:46
Odpovědět  Boomer

Ale to je vzpomínka! Ono to ještě funguje……vždycky, když jsme jeli s kamarádama do Jizerek (a to bývalo často) museli jsme tam stavět na tu hnusnou žlutou a zelenou limonádu, jinak by nás děti ukvičely.

Boomer
29. 9. 2024 09:43
Odpovědět  Markýza

.. jo, to máte zřejmě na mysli tu slavnou limošku Amara, byl v tom chinin a výtažek z petržele nebo celeru(?).. a kvůli tom měla lidový název Pérostoj.

Taky byla vysloveně lepidlová limča broskvová, proslavená lidovým reklamním rčením: Limonáda Broňa, co porazí aj koňa!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
standa
29. 9. 2024 10:02
Odpovědět  Boomer

Náhodou žlutá a ta červená stála 25 hal.Amara byla malinko dražší.Ovšem v té době stálo pivo 1.70 kč.
Dnes 60-70. V to se Hašek spletl., když napsal ,, Když vláda zdraží pivo padne”.!!!..Tato se drží , jako ho.vno košile! Chybí pouze daně ze vzduchu,zběru hub( uvažuje se),jízdy na kole po polních pěšinách….

Boomer
29. 9. 2024 10:26
Odpovědět  standa

..no já si ještě pamatuju z dob ZVS na Slovensku, že v tamních krčmách se dělala limonáda z čepované sodovky a do toho vám nalili štamprdli sirupu dle výběru. A pokud si někdo objednal “studený čaj”, tak dostal sifón se štamprdlí rumu nebo karpatské hořké, ženské si dávaly “ružovú vodu”(s griotkou)…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
28. 9. 2024 13:44
Odpovědět  Boomer

Nebo by si pak mohli stěžovat až na stránkách zamini, že jsou Rusové oškliví, páč jim sestřelili lítající benzínku, že se to nedělá, a že je to proti řádům a pravidlům 😀

orinoko
26. 9. 2024 13:07
Odpovědět  P9

Jak by take mohlo, když už má za sebou dernieru!

Jarek
26. 9. 2024 13:54
Odpovědět  P9

Americké námořnictvo hlavně není připraveno na to,že zatím co spali a sem tam strašili kluky v sandálech v zemích kde USA kradly suroviny , se poměr sil výrazně změnil. Dnes dominuje poštem i technicky čína a jak jinak, i další země východu.Letadlová lodní strašidýlka jsou dnes pro srandu i
hůtiům a jsou to jen snadné a strašně drahé cíle.

Nazdar
26. 9. 2024 11:01
Ohodnotit příspěvek :
     

V. Putin predstavil novou obrannou doktrinu Ruska. Vynikajici a naprosto odpovidajici reakce RF na zabrzdeni chcivalku a degeneratu zapadu a jejich usili, eskalovat valecne napeti.

Nazdar
26. 9. 2024 11:02
Odpovědět  Nazdar

Cesko uz je tim take na musce Rusu. Uvedomujete si to, souzi?

standa
26. 9. 2024 11:42
Odpovědět  Nazdar

Uvědomuje si to Lipavský, Fialeko a P.P. , co pravidelně v noci hajluje na Hradě v noci před zrcadlem????

standa
26. 9. 2024 11:40
Odpovědět  Nazdar

Uvidíme, co na to Bidet s povolením raket dlouhého dosahu k útokům na Rusko!

Ladislav 💤
26. 9. 2024 11:46
Ohodnotit příspěvek :
     

Británie, Francie a Izrael chtějí, aby konflikt na Ukrajině pokračoval!
Co na to říkáte?
Zničit všechny tři země, včetně hlavního pasáka USA!

Albi
26. 9. 2024 12:48
Odpovědět  Ladislav 💤

A včetně občanů, nacházejících se ve stejné pozici jako my?
I legrace by měla mít nějaké meze – zvlášť když s těmi vámi jmenovcanými “kamarádíme”! Aby si to na nás cvičně nevyzkoušeli!

orinoko
26. 9. 2024 13:08
Odpovědět  Albi

My s nimi nekamaradime. To oni potřebují nás.

pája
26. 9. 2024 16:46
Odpovědět  Ladislav 💤

Láďo, jsi hroznej ničitel. Říkám na to, že jsem rád, že nemáš prst na spoušti.🙂

27. 9. 2024 14:44
Odpovědět  Ladislav 💤

Proč? Nestačilo by zlikvidovat jen centra řízení a nějaký ten zbranový systém? Či snad ne? Proč ničit rovnou “země”? Jak se my jevíme RF? Také mají kvůli vládním de-mentům, a idiotům, kteří je volili, zničit celou Bohemii?

Boomer
27. 9. 2024 15:43

.. Milane, vem to tak, že tzv. chytré zbraně se vyvíjejí proto, aby mohly efektivně působit na vybrané cíle. Takže plošně vybombardované Drážďany byly přelomem na konci jedné epochy, Hirošima a Nagasaki poněkud nepovedeným vstupem do epochy nové, nebojím se říct přímo novátorské…

27. 9. 2024 19:54
Odpovědět  Boomer

Ale dyk jo, porád. Vem to tak, že to vím. Jen mě upřímně se-rou tihleti sakumprásk “likvidátoři zemí”

Markýza
28. 9. 2024 13:47
Odpovědět  Ladislav 💤

Tak. Ale bacha – kopírovat při tom ničení hranice! Přesně!

Boomer
29. 9. 2024 09:54
Odpovědět  Markýza

..šmankote, nezačínejte s těma hranicema zase! To byla nedávno taky diskusní perla..;o)))))

Měli jsme prima známého, stará škola, inženýr geodet, rád jsem s ním povídal u dobrého jídla a pití, ten vyměřoval i pohraniční linie po našem odstoupení Zakarpatí. A ten mě poučil, že geodet nedokáže v terénu vyměřit skutečnou oblou křivku, ale že ji nanejvýš poskládá z mnoha nahuštěných bodů, navzájem propojených přímkami, přirovnával to k oblouku vytvořenému skládacím zednickým metrem.
A tlaková vlna exploze je blbec, ta umí jen kružnice…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
26. 9. 2024 13:07
Ohodnotit příspěvek :
     

Mimo téma, ale moc hezké – že by se fialová hlásná trouba už probudila?
Premiér říká, že nechce odevzdat zemi levici a populistům. Jenže nestane-li se bezmála politický zázrak, s největší pravděpodobností se přesně to za rok ve volbách stane.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-komentar-dalsi-vladni-krok-na-ceste-do-zapomneni-261408#
Výsledky víkendových krajských voleb rychle probublaly až do nejvyšších pater české politiky. Nejdříve se dobrovolně poroučelo en bloc republikové předsednictvo Pirátů, zdrcené katastrofální porážkou. Debatu, zda Piráti nechtějí také opustit vládu, uklidňoval ve středu dopoledne předseda Ivan Bartoš ujišťováním, že na pirátském vládním angažmá „se nic nemění“ a že „makají dál“. Pak byl těsně po obědě po telefonu vyhozen z funkce ministra i vicepremiéra pro digitalizaci pro nezvládnutou digitalizaci stavebního řízení.

Není snad ani potřeba číst vyjádření premiéra o “jasné představě”, aby bylo zcela jasné, že ve Strakově akademii zavládla panika. Nebo si snad premiér všiml problémů s digitálním stavebním řízením shodou okolností až pár dní po krajských volbách? …..

Tentokrát stojí za to přečíst celé’ 🙂

26. 9. 2024 21:39
Odpovědět  Albi

Mě nejvíc vyděsilo, že ten fialovej pos-ranec ani nedokázal říct dredovi, ze má kopačky, do očí, takže dred měl zato, že to okecal a všechno je v cajku. A pak kopačky po telefonu. A takovejhle křivej a zbabělej panáca nám premiéruje a dělá ramena na RF. No, aspon že je ulízanej a nepelichá. To méda ocení, až si s ním vytře pr-del.

Jaromír
26. 9. 2024 14:13
Ohodnotit příspěvek :
     

Mudrci, nic tu neřešte, nechtě to na Rusi! Voni s tým poradí!!!

Gabriela
26. 9. 2024 14:56
Ohodnotit příspěvek :
     

Pokud (hlavně západní) lidstvo jsme tak blbé, že jsme to tak vyhrotili, tak dobře nám tak. A pokud to s náma tak hrozné není, pak si zasloužíme žít. Beru to jak to je, a pozici Ruska naprosto chápu. Zaujal mě kdysi rozhovor se Štefcem (asi), že byl v 80.kách blízko spustit jaderný poplach – měl zrovna službu, když se sem něco sunulo. Naštěstí se to vysvětlilo, ale zaujalo mě, že prý by neváhal ani vteřinu.. A tak by to mělo být! Protože tato zásadovost nakonec dělá přátele a mír.

JoFa
26. 9. 2024 15:33
Ohodnotit příspěvek :
     

Citujem z článku: „Nejaderný“ útok na Rusko s podporou „jaderné“ země bude považován za společný „jaderný“ útok.
V podstatě jde o mnohem silnější signál než provádění jaderných testů nebo jiné možnosti demonstrování síly. Příklady nemusíme hledat daleko: Ukrajina napadla ruské území s přímou podporou tří „jaderných“ zemí – USA, Británie a Francie.
Zjednodušeně řečeno: každý, kdo se pokusí použít proti Rusku třetí stranu, která nemá jaderné zbraně, ponese plnou odpovědnost spolu s pachatelem. A neodsedí si to v zámoří.”
A doteraz bolo čo, veď celá vojna je útokom jadrových mocností na Rusko prostredníctvom Ukrajiny!!!! A odstrelovali aj Rusko priamo zbraňami!!! Puťko je asi na drogách ako Zelenák už mu to dávajú tí židia ako vitamíny, keď dáva takéto vyhlásenia.
Putin po necelých 3 rokoch vojny teraz dáva takúto podmienku? Začínam pochybovať o Putinových schopnostiach rozhodovať. Ak chcel použiť jadro, tak to mal urobiť hneď na začiatku a teraz keď vyhráva, tak ide na jadro?

JoFa
26. 9. 2024 15:35
Odpovědět  JoFa

Tak a sme v prd..i https://zemavek.sk/na-pomoc-s-cenami-energii-uz-stat-nema-peniaze-domacnosti-si-priplatia-rocne-aj-o-stovky-eur-viac/ a budeme platiť a platiť, Fico nám doprial medicínku, neschopáci. Nikoho nestíhajú, za všetko môže bývalá vláda, nemajú ozdravný plán pre Slovensko, nechcú šetriť v štáte a ani na zbraniach a ženú nás do totálnej chudoby.
Ak je vinná bývalá vláda za navýšenie dlhu, tak prečo nejdú po jednotlivcoch z vlády a po ich účtoch ich rodinných príslušníkov!! Prečo nenavrhujú zákony, aby nebolo možné navýšiť dlh do obrovských rozmerov? Ak vláda nie je schopná kontrolovať dlh, okamžite musí odstúpiť, načo je vláda, ktorá nás bude zadlžovať? Zadĺženie musí predsa súvisieť s rastom príjmu do štátnej pokladnice v ďalších rokoch, inak je zväšovanie dlhu protištátna a vlastizradná činnosť, prečo to nie je uzákonené a nepresadzuje Fico hmotnu zodpovednosť politikov? Fico je nula núl a nič viac, rovnakí prisluhovači západu ako opozícia-hnoj!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
orinoko
26. 9. 2024 16:45
Odpovědět  JoFa
JoFa
26. 9. 2024 17:27
Odpovědět  orinoko

Znie to ako vyse.r sa na to a pusti si dobrú muziku.. Ja nemôžem, ten kto objaví kus pravdy a stále viac pravdy, tomu sa hnusí táto realita a má potrebu ju zmeniť kým vládze, inak sa nemôže pozrieť sám na seba do zrkadla. Raz by ma určite mrzelo, že som sa s tým nič nepokúsil urobiť, tak aspoň takto ako pisateľ správ a dojmov. Ja budem počúvať tú tvoju hudbu viac až budem hore kopytami a budem mať fúru času si ju vychutnať a nielen to…
Hovorí sa, že keď človek umiera, prebehne mu život pred očami ako krátky film, tak tej hudby sa tam vojde asi poriadne a čo musí byť ešte len potom?
Už som zase dostal čierny puntík za židov a schvaľujú ma, tak možno si to prečítaš…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
JoFa
26. 9. 2024 17:49
Odpovědět  orinoko

Vandali, boli výbojní a dokázali dokonca vyplieniť Rím a tvoje prirovnanie je naozaj výstižné, je to plienenie.

JoFa
26. 9. 2024 19:40
Odpovědět  orinoko

Asi ma vysmeješ, ale https://www.youtube.com/watch?v=wOYwv1XG33k
Shaman je vynikajúca Ruská propaganda a jeho piesne robia to čo je pre Rusko potrebné, ale je v nich aj filozofia bytia – česť, vlastenectvo, a duša a jej boj https://www.youtube.com/watch?v=6WVlR7Yii08

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
27. 9. 2024 14:47
Odpovědět  JoFa

Joblý Falus, ty nejsi jenom jeblej, ale taky úplně bl-bej

zuzana
26. 9. 2024 16:01
Ohodnotit příspěvek :
     

Vláda Spojeného království najala „námezdní zdravotní sestry“, aby „nedobrovolně provedly eutanazii“ miliónů COVID pacientů

https://aktax.cz/vlada-spojeneho-kralovstvi-najala-namezdni-zdravotni-sestry-aby-nedobrovolne-provedly-eutanazii-milionu-covid-pacientu/

orinoko
27. 9. 2024 03:16
Odpovědět  zuzana

Sestry docházejí, budou muset povolat zdravotní bratry. A nedej bože, aby byli tepli. Místo EUtanasie by mohlo dojít k požáru.

Jura S
26. 9. 2024 16:22
Ohodnotit příspěvek :
     

jako “SVINÍ DEZOLÁT” s tím souhlasím…

zuzana
26. 9. 2024 18:47
Ohodnotit příspěvek :
     

WEF vyzývá k uvěznění majitelů sociálních médií, kteří na svých platformách povolují „nemainstreamový“ obsah

https://aktax.cz/wef-vyzyva-k-uvezneni-majitelu-socialnich-medii-kteri-na-svych-platformach-povoluji-nemainstreamovy-obsah/

Jan
27. 9. 2024 08:06
Ohodnotit příspěvek :
     

Pokud vycházíme z faktu, že VESMÍR JE JEDEN PROPOJENÝ ŽIVÝ ORGANISMUS (jako lidské tělo je komplexní soubor spolupracujících buněk, mozek, játra, srdce atd.) a pokud chápeme, že hlava zvrhlé chobotnice decimující planetu se nachází hlavně v Londýně a Washingtonu (aspoň z pohledu většiny veřejnosti) nejlepší řešení by bylo, kdyby Vesmír provedl očistný řez SVÉHO TĚLA shozením asteroidu na tato dvě města. Je to sice smutné, že to nejde jinak, ale jak jinak zabránit jaderné eskalaci k níž to tamní mocenské struktury stále vedou? Asteroid je sice destruktivní, ale rozhodně čistější než lidské atomové peklo. Nejméně špatné ze všech zlých řešení. A jakmile by byl zabit tento rakovinový nádor v těle Vesmíru, tato zrůdná hlava chobotnice samotným PRVOTNÍM INTELIGENTNÍM BYTÍM, chapadla ve zbytku světa by přestala se svou zločinnou činností. Pak by se snad postupem času Život na Zemi vrátil do normálních kolejí A VESMÍRNÝ ORGANISMUS PO TÉTO DRASTICKÉ LÉČBĚ OPĚT UZDRAVIL A ZHARMONIZOVAL.

Markýza
27. 9. 2024 09:16
Odpovědět  Jan

Já se obávám, že si toho vesmír tak nějak nevšiml, že Londýn a Vošington. Vy si taky nevšimnete, že se vám zvrhly dvě buňky ve střevech a snaží se “setrvale růst”.

Pavel z Moravy.
27. 9. 2024 11:26
Odpovědět  Jan

Neboj se Jane, jsme před rozuzlením. Může to být do pár roků, ale brzy.

27. 9. 2024 15:13
Odpovědět  Jan

Nemusí to být asteroidy. Stačí teraformace planety, o které mluví prof. Staněk už dva roky, a která má proběhnou od ted do deseti let. A jak to tak vypadá, Gaia právě se svou přestavbou začala.
To znamená, že odted do deseti let má v severních zemích – počítaje od ochranného pohraničního pohoří Bohemie, které nás od toho dění “odstřihne” – klesnout průměrná teplota o 20 stC. Od nás na jih a východ dojde také ke změnám, následkem čehož velká migrace atd., ale to ted vynechám. Stačí ty změny na západ a sever od od nás. A v Americe? Tam jsem už zapomněl jaké změny, ale sichr na ně Gaia také pamatuje. On stačí supervulkán Yellowstone, kde to už začíná pod zemí bublat.
Sám jsem zvědav, zda má prof. Staněk s tou teraformací pravdu. Popravdě se vnitřně jaksi šponuju tomu uvěřit, ale když si vezmu ten klimatizační chaos tento rok, nemohu se ubránit myšlence, že ji má. Tedy Staněk – Staněk vychází z prací předních světových vědců z různých oborů a pouze nám interpretuje, co z nich pro Svět vyplývá.

standa
28. 9. 2024 07:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Zajímavý článek na Seznamu , který jsem s odporem otevřel.Jsem zakázán od r. 21 nicméně se mě omluvily , že to byla chyba ( tento červenec), nicméně jsem zakázán dále!
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-jedna-z-nejprimejsich-vyhruzek-zapadu-rusko-meni-jadernou-doktrinu-261535#dop_ab_variant=1265321&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Takže Rusko vyhrožuje , že zveřejnilo svou doktrínu. Američané ji svým,, prvním jaderným útokem” nezveřejnují?
Putině konej! Drony z Ukr. jsou třeba nad Kremlem!

Miro 2
30. 9. 2024 16:27
Ohodnotit příspěvek :
     

Doufám, že se neutrhne z řetězu naše současná vláda s umanutou a divokou Černoškou. Ale ta naštěstí nemá jakou raketu do Ruska poslat, která by aby ho ohrozila. Ale ony by byly i jiné prostředky, takže tady člověk nikdy neví. Pak by nám přišlo velké ouvej.