politika

Bývalý analytik CIA Larry Johnson: “Už to není k smíchu!”

Spojené státy by se měly znepokojovat slovy ruského prezidenta Vladimira Putina o novém typu zbraně, řekl bývalý analytik CIA Larry Johnson v rozhovoru pro kanál Judging Freedom na YouTube.

Na plenárním zasedání Východního ekonomického fóra Putin poznamenal, že zbraně založené na nových fyzikálních principech v blízké budoucnosti zajistí bezpečnost jakékoli země. V Rusku tomu podle jeho slov velmi dobře rozumí a pracují tímto směrem.

“Minulý týden Putin učinil několik prohlášení <…>, ve kterých naznačil, že Rusko má ve vývoji jiné typy zbraní. <…> Proč je to důležité? Před pěti lety říkali, že mají hypersonické střely, ale tehdy jsme se tomu smáli. <… > Už to není k smíchu,“ řekl Johnson.

Podle experta byli zaměstnanci amerického ministerstva obrany a sboru náčelníků štábů šokováni, když ruské jednotky na Ukrajině použily hypersonické zbraně. Neuměli si ani představit, že je Moskva něčeho takového schopna.

„Rusko vyslalo jasný signál, že nejenže může vyvinout hypersonické zbraně, ale už je předvedlo <…> jejich použitím v boji,“ uzavřel.

Experti se domnívají, že Putin se mohl odvolávat na různé zbraně, jako jsou laserové, infrazvukové, elektromagnetické, plazmové nebo radiofrekvenční zbraně.

https://ria.ru/20230920/putin-1897552608.html

sdílet na

47 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Králík
25. 9. 2023 01:58
Ohodnotit příspěvek :
     

No to je sice hezké, ale zatím jsme spíš viděli, že vojenskoprůmyslový komplex Ruska něco vyvinul, vyrobil jeden exemplář, co vozil po výstavách a skončilo to prohlášením o světovém prvenství, výjimečnosti a neexistenci analogů. Dneska jedny z nejpoužívanějších zbraní na frontě, bez kterých si už dnes nikdo nedokáže postup představit – korekční moduly pro gravitační bomby, které je přemění v klouzavé – byly zjevně ušity hodně horkou jehlou a na koleně. Roky všichni “ruští odborníci” mluvili o zbytečnosti “ruského JDAM” a najednou je všechno jinak.

Taky Lancet nebyl 100% připraven na začátku SVO, ale byla nutnost, tak to pilovali v zátahu.

Války nevyhrávají wunderwaffe, ale něco, co je dostatečně efektivní, je toho hodně a je to možné levně a rychle doplňovat.

Ani Kinžal není všemocný a je tak drahý, že je používán jen pro echt důležité cíle. Beze zbytku té omáčky kolem by se minul účinkem.

Standa
25. 9. 2023 05:04
Odpovědět  Králík

Jestli je,, omáčkou” např. útok Kinžalem na betonový kryt 100 a něco m. v podzemí amerických , izraelských, německých atd. vysokých důstojníků řídících válku na UkrFaš proti RF , kde jich bylo zabito přez 160 (a ještě není dohledáno( -Taj. Dův.Mob.,Útok K. na velitelství SBÚ, kde zahynuli ti další ( při poradě ) vysocí jiní důstojníci těchto zemí, tak jste búžek smíchu v Číně.
A to byly K. bez hlavic. Doufám, že RF použije i konveční hlavice a taktické jaderné.

zuza
25. 9. 2023 14:57
Odpovědět  Standa

ja zas dúfam, že taktické jaderné RF nebude musieť použiť, ani preventívne ani v odvete… .

Markýza
25. 9. 2023 18:22
Odpovědět  zuza

Já teď poslouchala Svatoše. On tedy zbraním rozumí, takže to bylo jaksepatří profesionální; pro mě příšerně nezábavné technikálie (MN5 se mi ve vteřině pletly s UB4 a tak) ale povedlo se mi prodírat mezi nimi a to, co říkal bylo………..no, nevím, jestli víc děsivé, nebo víc fascinující.
Pochopila jsem ale, proč se Amíci nikdy nepustí s Ruskem do přímé konfrontace, i co riskují Angláni, jestli nepřestanou vyrývat.
Jo a jaderné? Asi jen pro obecenstvo….ve skutečnosti mají daleko sofistikovanější věci. Říkal kromě jiného to, že jejich hlavním trumfem je jakýsi systém, nezjistitelně navigovaný, který v jediné vteřině vypne elektroniku úplně všude – včetně v těch jaderných zbraních. A že to mají už pečlivě natrénované.
Takže si myslím, že až je Angláni skutečně naserou, nebudou na ně pouštět ani Sarmaty, ani tsunami z Poseidonů, ale vypnou jim na týden Londýn.

Burák
25. 9. 2023 07:41
Odpovědět  Králík

Zapomínate, že mnoho těch podniků bylo tehdy v soukromých rukách a nyní po začátku SVO už není. Rusové krize na Ukrajině využili pro zestátnění vojenského sektoru. Nyní to bude už jiné.

Putinovec
25. 9. 2023 07:57
Odpovědět  Králík

Tyto rakety jsou účinné tím , že mohou obsahovat jederné hlavice , které jsou schopné donést kamkoliv po celé planetě . Jedna raketa může nést více hlavic , po jejichž uvolňení dojde k celkové likvidaci území protivníka .
Putin to Globalistům oznámil veřejně : Když nebude Rusko , nebude ani zbytek světa . To je ta symbolika , která drží zrůdy na řetězu . Když nebudeme My , nebudete ani Vy .
HnUSA už v minulosti předvedla , že pro Ně není problém atomovou zbraň použít .

Xenia
25. 9. 2023 10:07
Odpovědět  Putinovec

Zda sa, ze tu debatuju sami odbornici-vojaci, tie znalosti o zbraniach tomu nasvedcuju. Mozno su to vsetko “waffenhandleri”? Hmm…

Skeletor
25. 9. 2023 16:14
Odpovědět  Putinovec

No a není to v pořádku? Je neb pokud mám zhynout rukou vraha tak je přirozené že se budu bránit všemi prostředky. Oni to Yankees moc dobře vědí a proto se drží zkrátka. Vždyť SSA už atomovky použilo jako jediné a je dobře že mají strach.

Janaz
25. 9. 2023 08:20
Odpovědět  Králík

A ty vieš skadiaľ, že niečoho majú jeden exemplár? Povedalo ti to najvyššie ruské vojenské velenie či nebodaj Putin osobne? Či si vymýšľaš ako obyčajne? Apropo, ty chodíš strieľať vrabce guľometom? Či ti to nakukli u sorosa?

Autor
26. 9. 2023 11:26
Odpovědět  Janaz

Souhlas, ale … je tu velké ALE. Všichni si mysleli, že jak tento boj, tak i případné války s ebudou vést trím způsobem,. jak prohlašovaly USA a dělaly v praxi. Ale každý zapomněl, že válka se podstatně liší od napadení slabého soupeře, kdy v podstatě děláte jen karatelskou operaci.
Jenže válka je komplexní souboj všeho v jedné zemi proti všemu v té druhé. Proto třeba Hitler moc dobře věděl, že prostě musí nad SSSR vyhrát v bleskové válce, jinak je v “perdeli”. A chápali to i jeho generálové. Když dojde na osobní sounboje, pak se budou používat ty zbraně, které jsou k tomu vhodné. Jako příklad slavné polní lopatky sovětských vojáků ve Stalingradu. Tiché, účinné a smrtící …
Když budou tankové boje, prostě musíte využít co máte a tanky dokáže ničit každý a ukázalo se, že staré tanky jsou mnohdy lepší než moderně vybavené. Protože základ je plně funkční a ověřený mnoha lety zkušeností. Na Ukrajině to dokázaly zbraně z období SSSR, jen modernizované.
Ale boj je vždy součinností všeho a všech a bez vzájemné podpory se neobešla nikdy žádná armáda.
O tom, že Rusku dochází rakety se psalo hodně a pořád jsou.

Vladimír
25. 9. 2023 09:21
Odpovědět  Králík

Proti těm klouzavým bombám ale Ukrajinci nemají obranu. Tak proč Západ už alespoň tou Vámi uvedenou horkou jehlou neušil nějaký obranný systém proti nim? A proč USA ještě nemají rakety podobné Kinžálům? Proč ani proti nim ještě nemají obranu? Kdo tedy podcenil vývoj zbraní? Jak je vidět Rusku to co vyrábí na Ukrajinu stačí. Západu to co vyrábí nestačí. Západ vyrábí zbraně pro ty Vaše výstavky a obchod. Proto mají ty nejdražší technologie. Rusko vyrábí zbraně pro boj.

Xenia
25. 9. 2023 10:09
Odpovědět  Vladimír

Preco neuvazujete o skonceni konfliktu a VSADE a STALE len zbrane, ake a kolko, a ci su dobre same ” odborne” komentare. Je mi z toho nanic!!

katango
25. 9. 2023 11:12
Odpovědět  Xenia

Si vic pacem, para bellum, drahá Xénie.

ModrýKlokan
25. 9. 2023 13:16
Odpovědět  katango

@ Katango

Souhlas drahá terapeutko :-D)). Jen by ty zbraně a přípravu měli inteligentně a čestně zařizovat odborníci tak, aby protivníka opravdu zastrašili od útoku a získali mír. Ne, že jako naši vládní kolaboranti, jen svými kontraproduktivními akcemi naopak provokují a případnou válku přibližují.

Nejtrapnější je, že usnadňují případný útok na naše území JAKÉMUKOLIV protivníkovi, ne jen tomu aktuálnímu. Česká vojenská doktrína je absolutní nefunkční paskvil, nechrání od severu, jihu, východu ani západu. O archontech a reptiliánech ani nemluvě.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
katango
25. 9. 2023 13:49
Odpovědět  ModrýKlokan

Ale ovšem, naše tzv představitele jsem pochopitelně nemyslela. To jsou pitomci, kteří dráždíce hada bosou nohou si namýšlejí, že je v případném průseru jejich kámoši nenechají. Ostatně válka se nepřipravuje tak, že halasně koupím něco, co připluje za dvanáct let a co je šunt už dneska.

zuza
25. 9. 2023 14:36
Odpovědět  Xenia

My sme debatný krúžok, môžeme síce uvažovať o ukončení konfliktu, ale o našom názore ani jedna ani druhá strana nevie a keby aj vedela, nebude sa ním riadiť.
Na dohodu o skončení konfliktu treba dvoch, a to takých, ktorí sú schopní kompromisu a potom následne dodržania tej dohody. Keďže feťák vyhlasuje, že ukroRuina sa musí vrátiť k hraniciam z r. 1991, evidentne schopný kompromisu nie je. O tom, že by boli banderovci a ich tútori schopní nejakú dohodu dodržať, je zbytočné aj snívať. Takže zostáva druhá možnosť ukončenia konfliktu – poraziť nepriateľa a donútiť ho prijať bezpodmienečnú kapituláciu.

Jiří
25. 9. 2023 21:29
Odpovědět  Xenia

Máte pravdu. Hrdinové od klávesnic. Asi nemají děti nebo vnoučata.

Juraj
25. 9. 2023 09:30
Odpovědět  Králík

Pán Králik nepíšte tu na diskusii také hlúposti, čo si o vás pomyslia ostatný diskutujúci?
Nemáte kúska hanby?

ModrýKlokan
25. 9. 2023 12:52
Odpovědět  Juraj

@ Juraj, Králík :-D))))

Zdravím. Králík žádné hlúposti nepíše, jen ohledně aktuálního množství wunderwafen RF ví kulový.

Problém je jen v tom, že aktuálně jeho příspěvek na tomto webu je vnímán naším místním kolektivem jako politicky nevhodný. Viz tvoje hlúpa reakce.

Chlapi myslete politicky, než něco vyplodíte! Nebo aspoň hlavou, to je ta kulatá věc, co máte na krku proti dešti. Ať se nemusíte hanbiť.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
25. 9. 2023 15:44
Odpovědět  ModrýKlokan

Souhlasím a vyděluju se z kolektivu 😎 ….no, asi jako vždycky. A proboha, politicky ať nemyslej!

Markýza
25. 9. 2023 15:42
Odpovědět  Juraj

Proboha, Juraji……..Králík píše slušně, Králík diskutuje! Tak mu hoďte protiargumenty a nevykřikujte, že má mít kúska hanby! Proč, kristepane?? Vždyť tohle je totéž, jak to dělá mejnstrým – jen z druhé strany.
Nebo se snad má Králík stydět, že má jiný názor, než vy? To snad ne……..

Boomer
25. 9. 2023 20:08
Odpovědět  Markýza

.. no, v poslední době se nám tu rozmohl takový nešvar, že. Však jste si toho taky okoštovala.. ;o)))
Králík je novej a tak je hodnej. To já už nemusím, já můžu, dokonce musím bejt zlej a dělám to con amore. Někdo to dělat musí, jak říkal Jan Mydlář..

Markýza
25. 9. 2023 20:40
Odpovědět  Boomer

Njn. Vyznám se částečně v astrologii, proto samozřejmě vím, že dlouhodobě “jest čas sporů” nebo dejme tomu “jest čas, aby stál bratr proti bratru”- ale že by mě to teda těšilo, to ne.

Boomer
25. 9. 2023 20:47
Odpovědět  Markýza

..inu, bejt zlej je moóóc užitečná činnost. Bez nás programově zlejch by si lidi zvykli na permanentní dobro a ztratili by ostražitost a odolnost.
Moje práce mě baví a chtěl bych ji se vší zodpovědností a příkladnou pílí vykonávat i nadále..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
26. 9. 2023 15:13
Odpovědět  Boomer

To sice máte naprostou pravdu, ale na některé těžké váhy byste musel být hoodně zlejší 😀 Nakonec lidstvo potřebuje i ty Hitlery, Maocetungy a pyjanisty. Avšak doufám pevně, že moje duše takovou postavu nebude muset hrát……to musí být děs.

Markýza
26. 9. 2023 15:16
Odpovědět  Markýza

Nehledě k tomu, že vy sice práskáte knírem a mácháte pitbulem, ale nestojíte “bratr proti bratru.” To je něco docela jiného.

Pavel z Moravy
25. 9. 2023 09:47
Odpovědět  Králík

Sakra, vy jste chytrý. Neseděl jste náhodou na generálním štábu RF? Nebo to máte info z ČT. Já bych tedy nechtěl, aby Rusové to co mají použili i když v mém věku by mně to mohlo být jedno, ale vy tu asi ještě chcete být. Leonardo da Vinci řekl – chválíš li něco čemu nerozumíš, je to chyba, ale horší je ještě když to haníš.

Xenia
25. 9. 2023 09:50
Odpovědět  Pavel z Moravy

Nechtevl, nechtel ale vsetci hovorite LEN o zbraniach! Nehanbite sa? FUJ !!

Pavel z Moravy
25. 9. 2023 11:11
Odpovědět  Xenia

Už jsem vám psal, že tuto otázku máte položit jiným, tedy těm, kteří chtějí druhé ovládat a mezi nimi jste ovládána i vy. Víte, kdyby se Rusové neozbrojovali, tak už by je ti západní parchanti dávno zlikvidovali. Pacifismus a svět bez zbraní je nádherná myšlenka, ale víte, musí ji chtít všichni. Kdyby vám soused ze své zahrady mířil na váš barák z kulometného hnízda schopen kdykoliv zaútočit, asi byste mu koláčky nenesla, ale nějakým způsobem se bránila. Bohužel člověk nedozrál k tomu, aby se choval ke všem přátelsky, důstojně a aby považoval spolupráci se všemi za to nejdůležitější v lidské společnosti. Až toto budete chtít rozebírat, prostudujte si alespoň kousek historie lidstva kde zjistíte, kolik těch, kteří slepě důvěřovali v dobrotu a lásku jiných bylo odměněno likvidací celých etnik. Mír a lásku mezi národy nelze nařídit, k tomu se musí lidé a národy dobrat sami ve svých nitrech. Vidíte, že Vladimír to stále zkouší, ale absolutní zlo má stále navrch, takže až budete chtít příště kritizovat, zamyslete se nad stavem světa ve kterém žijeme. Vystupte na valném shromáždění OSN a nařiďte jim, ať všichni chtějí dobro a svět beze zbraní, válek a ubližování druhým.

Pavel z Moravy
25. 9. 2023 11:12
Odpovědět  Pavel z Moravy

Nebo jim napište, třeba vás vyslyší. Oni jsou to totiž samí mírumilovní lidičkové a dobráci od kosti.

Putinovec
25. 9. 2023 18:19
Odpovědět  Pavel z Moravy

Tak to vypadá , že po vystoupení třikrát pomatené svaté zelené Gréty v OSN , tam bude další šou .

petr
25. 9. 2023 10:16
Odpovědět  Králík

Jedna hypersonická raketa může snadno zničit letadlovou loď za miliardy dolarů. A to má velkou váhu.

zuza
25. 9. 2023 14:56
Odpovědět  Králík

Každý produkt, ktorý sa vyvíja, sa vyrobí najprv v pár exemplároch, potom sa testuje a skúša sa a potom sa vyrobí prototyp. Rozbehnúť sériovú výrobu niečoho jedinečného je drahé a zbytočné, keď preto nie je okamžité využitie. Ide o zbrane s veľkým účinkom, Rusi chcú Ukrajinu denacifikovať, nechcú ju zničiť a vyhýbajú sa stratám na civilnom obyvateľstve.
A myslím, že Rusi netvrdia, že Kindžal je všemocný. A je samozrejmé, keďže je drahý, že sa používa na dôležité ciele. Máte pocit, že by bolo lepšie zasypať ukroRuinu plošne kazetovou muníciou? Tá je lacná a je jej dosť…. Alebo ešte lepšie, vytiahnuť Car bomby zo skladu? Aj tie sú lacné, už sú vyrobené a sú nevyužité …..

Skeletor
25. 9. 2023 16:09
Odpovědět  Králík

Spinkej dál v tom SSA tlustém střevě a nenech se rušit. Nevíš nic jako ostatně všichni tobě podobní a jen se utěšuješ jako dříve, že věčně ožralí mužíci jen v opici melou nesmysli.
SSA už tak blbě nežvaní jako dříve a v obavách hledí do budoucna, jak sami přiznali nevěřili tomu, že by jim Rus mohl ve zbrojním vývoji ukázat fakáč. A stalo se, neb SSA už nemá kde krást už se jich nikdo krom EU a KoZa nebojí a v tom je problém. A bude hůře pro teroristy a vrahy.

Frank1
25. 9. 2023 09:55
Ohodnotit příspěvek :
     

Podcenovani soupere je cestou do zahuby.

Gales
25. 9. 2023 10:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Ti zabedněnci ze západu už by měli začít brát slova Putina vážně.To jejich řízení ve stylu pokus- omyl,je tragédií pro všechny. Ty nové zbraně,které Putin zmínil,budou,asi, nasazeny k uzavření,jak pozemní tak vzdušné hranice Ruska.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
unor 2022
25. 9. 2023 10:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Veci se maji zatim tak, ze Rusko bojuje s jednim z ramen chobotnice, byt za znacneho prispeni ostatnich. I kdyz chobotnice laviruje jak se da, muze se stat, ze v urcitem okamziku Rusko boj s ramenem odsune na vedlejsi kolej a pujde po hlave chobotnice. A na planete Zemi bude skutecne zle. A s velkou prevdepodobnosti za prispeni dalsich, kteri maji te pazrave chobotnice prave tak dost.

Gales
25. 9. 2023 10:55
Odpovědět  unor 2022

Zatím Putin usekává chobotnici jedno rameno za druhým.Až zbude jenom hlava a bude chtít boj,tak ji dorazí.

unor 2022
25. 9. 2023 11:22
Odpovědět  Gales

S temi rameny bych to videl trochu jinak. Chobotnice si nektere ve smesi sve namyslenosti a hlouposti okuseje sama. Pohyb dalsich omezuji jine, nebojove, aktivity Ruska. Lec velice dulezite aktivity. A je mozne, ze to budou ony, ktere povedou TESNE PRED konec existence chobotnice. Lec na samotnem konecnem nevalecnem zaniku se bude muset podilet vic zemi.
Je to jedina mozna cesta do budoucnosti dalsiho zivota na Zemi. A Rusko kraci po ni. Proto take vypada valecnicky nedusledne.

Pavel z Moravy
25. 9. 2023 11:39
Odpovědět  unor 2022

Myslím, že máte pravdu oba dva, ale na nás se tady řítí další hrůzy, které jsou jakoby skryté za oponou ukrajinské záležitosti. Zatímco se zabýváme výlučně Ukrajinou, chystají se na nás z jiných stran. Kdo to ale vnímá, že? Migrace, program LGBT a další jsou zákuskem k prostřenému stolu bídy a odstátnění. Teď více než kdy jinde by bylo potřeba semknutého národa. To ale nejsme, podle toho také dopadneme. I když bych rád věřil v zázrak, v těch vzpomínaných blanických rytířích. Je nejvyšší čas, pokud není po čase.

unor 2022
25. 9. 2023 12:08
Odpovědět  Pavel z Moravy

Ty dalsi hruzy jsou ‘nastesti’ soucasti hlavniho toku v podobe bocnich kanalu. Az vyschne hlavni tok vyschnou i jeho bocni kanaly.
Ted uz nam jde o zakladni lidske svobody. Takze prejme Rusku stastnou ruku v jeho konani.

Vladimír
25. 9. 2023 13:33
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusové dlouho vyvíjeli a sériově začali vyrábět teprve po začátku SVO. Jako by ze začátku nechtěli nikoho zastrašit, jako by říkali “Máme holé ruce”… Skoro to vypadá jako pastička.

zuza
25. 9. 2023 15:28
Odpovědět  Vladimír

Mnohé výskumné ústavy aj továrne boli na územiach zväzových republík, ktoré sa oddelili a nechovajú k Rusku príliš priateľské city. Napr. aj taká letecká konštrukčná kancelária Antonov, založená cez vojnu v Novosibirsku alebo sa stala zrazu ukrajinskou, vrátane všetkej dokumentácie. Alebo závod Motor-Sič, ktorý vyrábal najmä letecké motory pre sovietske vojenské letectvo, sa stal zrazu cez noc ukrajinským, vrátane všetkej dokumentácie…. Za čias ožralu Jeľcina Američania dostali plány, návody, výkresy, dokumentáciu ku všetkému, o čo požiadali. Možno niečo sa podarilo utajiť skutočným ruským vlastencom. Zaujímalo by ma, či sa dostali aj k dokumentácii tej zbrane, ktorú použili Rusi na Ussuri v r. 1969…. Za Medvedeva sa zrušil letecký priemysel, lebo lietadlá sa dovezú. Celá generácia vzdelaných odborníkov sa rozutekala do celého sveta. Takže Rusi museli po konsolidácii pomerov začať takmer od začiatku. A akonáhle sa začali trošku vzmáhať a západ zistil, že Putin nie je Gorbačov ani Jeľcin, začali sankcie. Okrem toho, finančne je Rusko žmýkané neustále už 23 rokov, ruská centrálna banka je riadená v prospech kade koho, len nie Ruska. A k tomu 5. kolóna všade…

José
25. 9. 2023 17:17
Ohodnotit příspěvek :
     

Vzpomínám si, jak jsem byl kdysi v jedné debatě na NWOO roznesen diskutéry, že jsem zpochybnil ruský systém elektronického boje, díky němuž se nějaká americká fregata, operující v Černém moři stala neovladatelnou. Kdyby tento zbraňový systém byl skutečně vyvinut tak, jak tomu mnozí tenkrát věřili, nestalo by se, že by americká letadla prováděla špionážní průzkum, nebo dokonce naváděla ukrajinské rakety na cíle.

Pavel
25. 9. 2023 18:51
Odpovědět  José

Jenom se chci milý José zeptat, kdy jste se vrátil z Rusko-Ukrajinské fronty a na kterém km jste byl … ? Budu Vašemu příspěvku víc rozumět….

petr
26. 9. 2023 09:48
Odpovědět  José

Trumfy se vždy vytahují na konec hry. Rusko ví, že bude muset bojovat s celým západem, tak nemůže západu dát příležitost aby si našel protizbraň. Pořád bojuje na Ukrajině 10% RA.

Markýza
26. 9. 2023 15:14
Odpovědět  José

No ale to “kdysi” bylo kdy? Jen že teď už to může být docela jinak.