politika

Byl oznámen počet důstojníků NATO zlikvidovaných spolu s komplexem “Patriot”

Expert Krapivnik řekl, kdo obsluhoval zničenou baterii.

Více než tři desítky vojáků NATO mohly být zničeny spolu se dvěma odpalovacími zařízeními protiletadlového raketového systému Patriot v oblasti Krasnoarmějska. Bývalý důstojník americké armády Stanislav Krapivnik o tom hovořil 11. března v rozhovoru s MK. Vojenský expert vysvětlil, které země NATO mohly během příletu “Iskanderu” obsluhovat systémy protivzdušné obrany.

Připomeňme, že nedávno ruská armáda zničila dvě odpalovací zařízení protiletadlového raketového systému Patriot, která se nacházela necelých 40 kilometrů od frontové linie, ve vzdálenosti necelých deseti metrů od sebe. Podle expertů to byl americký systém protivzdušné obrany, který se dostal pod útok.

Řada vojenských analytiků naznačila, že brzy můžeme očekávat zprávy o „neúspěšných výletech na jachtách“, „výletech do hor“ a „neočekávaných leteckých haváriích“ s účastí amerického vojenského personálu. Obvykle pod takovou oficiální „legendou“ země NATO oznamují úmrtí svého aktivního vojenského personálu, který ve skutečnosti zemřel na Ukrajině.

Podle vojenského experta a bývalého důstojníka americké armády Stanislava Krapivnika s největší pravděpodobností systém protivzdušné obrany Patriot obsluhoval americký vojenský personál.

„Mohly by tam však být i další jednotky NATO. Například tyto systémy používají Němci. Právě teď je na Ukrajině poměrně hodně systémů protivzdušné obrany Patriot, které tam předali Němci. Nedivil bych se, kdyby se ukázalo, že tam byli i Britové. Protože minule to byla skupina Angličanů, kteří byli zničeni spolu s “Patriotem”, uvedl Krapivnik.

Podle Krapivnika, jednu baterii ze dvou odpalovacích zařízení protivzdušné obrany Patriot, kterou zničil ruský “Iskander”, obsluhuje obvykle 20-30 lidí.

Podle některých zpráv, od února 2022 dosahují ztráty zemí NATO na Ukrajině 121 důstojníků a 96 seržantů. Tyto statistiky poskytuje jeden z populárních kanálů, který provozuje aktivní voják ruské armády. Kromě toho bylo na Ukrajině zabito 270 takzvaných „dovolenkářů“ – zahraničního vojenského personálu, který formálně odjel na dovolenou, aby dodržel zákony svých zemí, ale přitom nadále zastupuje zájmy svých zemí. https://1url.cz/yucdd

Ruské ministerstvo obrany odhalilo počet zahraničních žoldáků zlikvidovaných na Ukrajině.

Od začátku speciální vojenské operace na Ukrajině bylo zničeno skoro šest tisíc zahraničních žoldáků, kteří se účastnili konfliktu v řadách ukrajinských ozbrojených sil. Většina z nich byli Poláci. Ministerstvo obrany o tom informuje na svém telegramovém kanálu.

Ruské ministerstvo obrany nadále sleduje a osobně eviduje všechny zahraniční žoldáky, kteří přijeli na Ukrajinu, aby se účastnili bojů.

„Od 24. února 2022 dosáhl celkový počet zahraničních žoldáků, kteří dorazili na Ukrajinu, 13 387. Současně bylo do dnešního dne potvrzeno zničení 5 962 zahraničních žoldáků,“ píše se v publikaci.

Lídrem v počtu zabitých žoldáků je Polsko – odtud na Ukrajinu dorazilo 2960 lidí, zlikvidováno bylo 1497.  Z Gruzie pocházelo 1042 žoldáků, 561 jich bylo zlikvidováno. USA ztratily 491 z 1113 amerických žoldáků.  Vyřazeno bylo také 422 z 1005 kanadských žoldáků, 360 z 822 Britů a 349 z 784 Rumunů. Z Německa dorazilo 235 žoldáků, 88 bylo zlikvidováno, uvádí Ministerstvo obrany Ruské federace.

Ministerstvo obrany poznamenalo, že Francie, která na všech úrovních popírá přítomnost svých žoldáků na území Ukrajiny, již ztratila 147 z 356 ozbrojenců.

Tento týden ruský prezident Vladimir Putin řekl, že zahraniční žoldáci byli zapojeni do pokusů Ukrajiny zaútočit na pohraniční oblasti Ruské federace.

Na konci února ruský ministr obrany Sergej Šojgu uvedl, že ukrajinské ozbrojené síly ztratily od začátku ruské speciální vojenské operace přes 444 tisíc vojáků.

sdílet na

69 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Ladislav 💤
16. 3. 2024 06:14
Ohodnotit příspěvek :
     

Žádné slitování 🇷🇺 ! šli dobrovolně zabíjet? Šli! Tak smrt!

Pravdomluvny
16. 3. 2024 11:06
Odpovědět  Ladislav 💤

Milión zdechlin ze záchodu do křížovky na čtyři…..
MÁLO!!!!🙂

Ladislav 💤
16. 3. 2024 14:46
Odpovědět  Pravdomluvny

👍

ijn
16. 3. 2024 14:12
Odpovědět  Ladislav 💤

Chápete nelidský rozměr našich politiků??? Co za zrůdy nám vládnou a do čeho nás chtějí zatáhnout??? kolik tisíc obětí a nešťastných pozůstalých bude nenávidět vládu a poslance???

Co dělá česká prohnilá justice, že netrestá dle §406 a §407 příprava na útočnou válku??? ČR dokončuje fašizaci společnosti == pol.elita+VPK+justice+média== válka jako konečné řešení

ZMann
16. 3. 2024 16:05
Odpovědět  ijn

Co by dělala vždyť je to jedna satanistická pakáž a ta proti sobě nepůjde.

janle57
17. 3. 2024 10:47
Odpovědět  Ladislav 💤

Současná politická situace je zralá na to,aby všechny zajaté západní žoldáky
včetně novodobých SS z pluku Azov a jim podobným,Rusové veřejně pověsili
v přímém TV přenosu na Rudém náměstí v Moskvě a rozšířili tohle video
po celém ryze demokratickém světě,kdyby mezi nimi visel i Macron nebo
prezident z království rybích konzerv Lotyšska,bylo by to o to působivější.
V roce 1943 v Kyjevě to byla obdobná podívaná.

Spam PepeAlex
16. 3. 2024 06:16
Ohodnotit příspěvek :
     

Evidentně, pořád a pořád se najde další kanón futer.Teď počkejme, než se Makrela rozhodne vyslat další maso,už oficiálně a pak je to v hajzlu.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Velitel
16. 3. 2024 08:08
Ohodnotit příspěvek :
     

“Podle Krapivnika, jednu baterii ze dvou odpalovacích zařízení protivzdušné obrany Patriot, kterou zničil ruský “Iskander”, obsluhuje obvykle 20-30 lidí.”
Fakt a co tam jako dělají? Expert asi započítal i kuchaře a uklizečky na toaletách jinak nevím jak mohl plácat takové kraviny. Především dvě odpalovací vozidla není baterie, baterie má odpalovacích vozidel 8 v základu teoreticky až 16, ale základem baterie PVO je vždy radar a velitelské vozidlo bez toho jaksi nejde systém použít. Odpalovací vozidlo při transportu obsluhuji dva lidi, jako každý jiný náklaďák, i kdyby jeli do bojové pozice v max obsazení nebylo by jich tam více než 4 na náklaďák
V bojové pozici je odpalovací zařízení zcela bez obsluhy, tedy tak se skyva kdesi s tahačem raketky se vypouští automaticky na základě povelů z velitelského vozidla, tedy řídící jednotky baterie

hart
16. 3. 2024 08:52
Odpovědět  Velitel

Veliteli,kolik(jakou) vojenské techniky jste obsluhoval a kolika vojenských nasazení jste se zůčasnil.
Děkuji za odpověď

Velitel
16. 3. 2024 10:16
Odpovědět  hart

Nechápu jak to souvisí s tím co jsem napsal, i kdybych cely život velel úderné tankové divizi nijak to nesouvisí s tím o čem jsem psal.
Pokud jde o mé zkušenosti s Patriotem, skoro rok mi to stálo před barákem v bojovém postaveni, americká obsluh chodila chcát a chladit se do baráku, pokud vás zajímá místo tak SA.
Ale k věci, s tím verglem sem se během té doby seznámil více než detailně.
Takže to co bylo ted naposledy zničeno u kravína byla dvě M901 Mobilní odpalovací zařízení pro systém Patriot skládá se z návěsu M860A1 na kterém je hydraulicky ovládaná plošina na 4 kontejnery tj. 4 u PAC2 nebo 16 u PAC3 rakety v přední čísti je pak elektrocentrála 15kW, táhne to pět standardní tahač návěsů M983. Posádku celé téhle věci tvoří 2 slovy dva lidi. Berte to jako fakt, který je snadné si ověřit v tabulkách americké armády.
Tahle věc je celkem na nic jen to vozí rakety , když to přijede do bojové pozice, náves se postaví na 4 hydraulické opěry, kontejner se zvedne do palebné pozíce, tj. do směru kam bude střílet rakety cel se to bud připojí na externí zdroj elektřiny nebo se nastartuje vlastní 15kW agregát , pokud nejde o trvalé bojové postavení a tahač s posádkou odjiždí

Velitel
16. 3. 2024 10:20
Odpovědět  Velitel

Nicméně fungovat to nebude, odpalovací jednotka se musí bud kabelem nebo radiově spojit s řídícím stanovištěm MSQ-104 to je další nákladák s řídící jednotkou, ten má posádku 3 lidi. Tenhle krám musí stát max 1000m od odpalovacích M901. Ale ani to nefunguje bez radaru a veleni.
Takže asi tak, čili pokud sejmuli dvě M901 byli v nich 2×2 tj 4 lidi nikdo víc, pokud by trefili i MSQ-104 byli by tam další tři atd. takto bych vám mohl vyjmenovat obsluhy falších součástí systému, fakt jich moc není. Kde se berou čísla jako 90 lidí a podobně, jednoduché, pokud je systém v provozu 7/24 potřebujete obsadit tři směny a jen z toho důvodu vše násobíte třemi, ale nikdy nenastane případ, že můžete trefit všechny tři směny a většina z personálu dokonce ani není na pozici v bojevém postavení, viz posádky odpalovacích nebo přebíjecích vozidel atd.
Tak to prostě je a kdokoliv to někdy viděl to ví, čili tihle udajní experti bud dělají z lidí voly nebo z nich voly dělají ti co to publikuji. Apropo s vozidlem vždy jede  jen posádka, fakt se tam ty další dvě rezervní ani teoreticky nevejdou.

Pavel
16. 3. 2024 10:56
Odpovědět  Velitel

Jasne, cely to zvladnou ridic a zavoznik.Jako kdyz se dovazi brambory do skladu.
Cely to stoji asi 250 milionu..

Boomer
16. 3. 2024 18:31
Odpovědět  Pavel

..je to ještě snadnější než dovézt brambory do skladu, posádka tahače ani nemusí vystrčit hlavu z kabiny, ještě by něco zmamlasili, vše probíhá “na stisknutí tlačítka”, ti skutečně důležití lidé z obslužného týmu jsou vždy v bezpečné vzdálenosti. Primární odvetný útok v rámci protibateriových opatření je směřován na odpalovací zařízení…

cool
17. 3. 2024 12:01
Odpovědět  Boomer

Jasně až na to jak se profláklo že to ti němečtí generálové chtěli zařídit jak zakamuflují obsluhu jejich taurusu co dovedou doletět do moskvy a nůlanka co je spískala šla na párek aby ze sebe amíci neudělali terč. 🙂

Boomer
17. 3. 2024 13:33
Odpovědět  cool

.. nejdůležitější částí řetězce sofistikovaného zbraňového systému je řídící/velitelské stanoviště, ti lidé musí mít operační schopnosti, musí umět řešit problémy každého okamžiku, a to se nenaučí za týden, měsíc, rok. Posádka tahače je šrot, něco jako dovolenkáři jedoucí podle navigace k Jadranu.. vámi zadané místo se nachází 10metrů před vámi!

cool
17. 3. 2024 18:31
Odpovědět  Boomer

Jo a pilot F1 je alík z útulku. 🙂

Boomer
17. 3. 2024 18:50
Odpovědět  cool

.. velitelská sekce musí mít přesné parametry umístění palebné sekce, bez toho se jen těžko dá něco trefit. A od vojenského šoféra můžete zase jen těžko očekávat, že bude někde provádět rektifikaci platformy i s určením přesné polohy, i když dnes už jsou na to technologie “opice za banán”.
Vojenský šofér byl a stále je líný blb, a táhne se to s ním po zbytek života…

pedro
16. 3. 2024 17:59
Odpovědět  Velitel

Já si myslím, že tam 30 lidí mohlo být. Ukr učedníci, tlumočník, kuchaři, atd. Přeci je zaučují v praxi, nebo se mýlím?

hart
16. 3. 2024 19:15
Odpovědět  Velitel

Děkuji.Jen bych popravil”v tabulkách amerických agresorů”

Pijack
16. 3. 2024 12:35
Odpovědět  hart

Velitel to napsal dost srozumitelně. Kde vidíte problém? Taky jsem byl na vojně a sledoval jsem logistiku, obsluhu zbraní a strategii velitelů atd… a to jsem sloužil u PVOS jako operátor. Člověku to nedá a sleduje vojenský vývoj dál. To není nic divného. Hloupě se ptají jen lidé, kteří věci nerozumí, protože viděli válku jen ve filmu.

Lopata
16. 3. 2024 13:46
Odpovědět  Pijack

:-)))) Njn, ale ono je trošku rozdíl, jestli s tak drahou technikou jezdíte někde na cvičáku nebo v bojové zóně víme? Nebo vy byste poslal takto vzácnou techniku jen s řidiči a závazníky? :-)))))))))))) Toto vážně nejsou bramboty hoši. Legrace číst slinty pana velitele :-)))) Kde máte bojovou pozemní ochranu těch odpalovacích zařízení?

Pijack
16. 3. 2024 13:56
Odpovědět  Lopata

Jasně že je rozdíl ve cvičení a ostrým bojovým nasazením. Jak ovšem vidno, “spojenci” Ukrajiny svěřili technicky negramotným Ukrajincům onu drahou techniku z mnoha důvodů. Jeden z nich mohl být, že se naučí jejich technologie obsluhovat. No, nenaučili. Američtí lampasáci a politici nejsou zrovna etanolem moudrosti, jak si je představují naši sluhové. Jsou to stejné zelené gumy jako všude na světě. Takže věřím, že ztráty jsou zapříčiněny právě těmito faktory. ALE kdo z nás tam byl, že? 🙂

Boomer
16. 3. 2024 18:33
Odpovědět  Lopata

..bojová zóna 40 kilometrů za linií dotyku?!

Zdeněk
16. 3. 2024 23:37
Odpovědět  Velitel

Zapomínáte na ochranku, to jsou min. desítky vojáků ..

Frank1
16. 3. 2024 08:17
Ohodnotit příspěvek :
     

Zahranicni zoldaci jsou interventi a nevztahuje se na ne zadna valecna umluva. Jsou vsude nelitostne likvidovani jako Ukrosi.

Frank
16. 3. 2024 08:30
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak byl oznámen počet zabitých a hned níže se píše že mohli být zničeni. To je jako z radia Jerevan.

novota
16. 3. 2024 09:40
Ohodnotit příspěvek :
     

Další patriot zničen včera ukázali na Ruském generálním štábu. A v noci Český Vampir co odstřeloval Belgorod odeslali k Benderovi. Viz ruskavesna.su. Takže čím to teď nahradí a Ruská prokuratura jde po Českých dodavatelích dronů pro Ukrajinu, kteří na drony píší svou adresu eto duraki.Prý Ruská prokuratura ví kdo byl Vetcheho herce otec co se zůčastnil akce Babice jako člen STB?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pravdomluvny
16. 3. 2024 11:13
Odpovědět  novota

Je to veřejný tajemství,co byl František Vetchý v padesátých letech zač……
A kupodivu to v nedávné minulosti zveřejnil Hučín i dalšími nelichotivými komentáři na adresu Pávka a Zdeny Mašínový.

Gales
16. 3. 2024 10:02
Ohodnotit příspěvek :
     

A co sběratel dronů,herecká šmíra,nechtěl by ukázat jeho obdivovatelům jak se bojuje na východní frontě? Rád bych se na to podíval.

Pravdomluvny
16. 3. 2024 11:14
Odpovědět  Gales

Ten je hrdina jen před kamerama, když před lety dostal přes držku od chlapů z hospody,tak sral v síni ještě měsíc poté.

katango
16. 3. 2024 15:26
Odpovědět  Pravdomluvny

Že jo? O té přesdržce nevím, ale už nějakou dobu si myslím a semtam i někam napíšu, že Vetchý bude zbabělec. Vzhledem k tomu, jak drsňácky se prezentuje.

Pravdomluvny
16. 3. 2024 15:56
Odpovědět  katango

Velký bouchač per huba,to je každý z té Banderosvolče.
Mezi provazy by na souboj Foldynu nevyzval 😂

PENNYS
16. 3. 2024 10:09
Ohodnotit příspěvek :
     

Komunistický rozvědčík na Hradě otevřeně podpořil vyslání českých vojáků k plnění “nebojových” úloh na Ukrajině.
Rusko prý nemá nárok a právo určovat, jaká vojska si Ukrajina pozve na své území????????????????????????JSEM ZVĚDAV CO BUDE SOUDRUHVEDOUCÍGENERALPREJZIDENT ŘÍKAT
,AŽ TY “ČESKÉ SPECIALISTY,”
 ROSSIA BUDE POSÍLAT PO 100KUSECH V ČERNÝCH PYTLÍCH

Gales
16. 3. 2024 10:22
Odpovědět  PENNYS

Že bránili demokracii a naši svobodu….

Mee Twoo
29. 3. 2024 18:20
Odpovědět  Gales

že nabourali na silnici v dodávce

Slovan
16. 3. 2024 10:37
Odpovědět  PENNYS

Že tedy tohle Konečná nevmetla do ksichtu tomu buzíku a náně vedle něj, co do ní šili v pořadu Tománkové z Bruselle. Že jim to tam neřekla, když se jí tam vysmívali že nic takového nehrozí. Furt mleli tu svojí a když jim Konečná řekla jak by reagovaly spojené státy na RF a jejích základny v Mexiku, čuměli a zahráli to do autu.

Pavel
16. 3. 2024 11:00
Odpovědět  Slovan

To sou jenom takovy divadylka zvanilu , jedni predstiraji vladu a druhy opozici.
Vsecko ridi jiny a vodjinud.

Slovan
16. 3. 2024 14:28
Odpovědět  Pavel

Takže se dá vlastně říci že my tu také zbytečně žvaníme. Jestli je to až tak daleko, že ti co bojují na OKO a hráli divadlo, tak to radši ať to sem konečně šlehne, žít v takovém falešném světě. Bych se pomalu i šel přemluvit, kdybych měl tu moc.

16. 3. 2024 14:13
Odpovědět  PENNYS

Napřed jsem nadával, ale teď už si říkám: “co guma 107 činí, dobře činí.”
Zaslechl jsem totiž, že: “…a ten na hradě není o nic lepší než vláda” V různém podání, s různými přidávanými nadávkami, ale v tomto smyslu.

Markýza
16. 3. 2024 14:55

A že se činí. Že neuhodnete, kde byl včera??

katango
17. 3. 2024 10:35
Odpovědět  Markýza

Bohužel nemusíme hádat; víme to dobře.

Markýza
17. 3. 2024 13:30
Odpovědět  katango

Blbec, co.

katango
17. 3. 2024 13:55
Odpovědět  Markýza

Jo.

Jaroslav
16. 3. 2024 16:43
Odpovědět  PENNYS

Zatím jich prý poslali 66 z odeslaných ca 180. A jsou mezi nimi i vyšší šarže co radili Uk jak bojovat s Ruskem a byli u toho “přistiženi” iskanderem

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Gales
16. 3. 2024 18:11
Odpovědět  PENNYS

Tři Čechy vážně zraněné na Ukrajině přivezli po leteckém přesunu do vojenské nemocnice v Praze

Z Polského Řešova v sobotu ve 14:15 vzlétl český vojenský letoun Casa se třemi zraněnými českými občany na palubě. Krátce před pátou byli hospitalizováni v Ústřední vojenské nemocnici v pražských Střešovicích.

Boomer
16. 3. 2024 18:24
Odpovědět  Gales

..doufejme, že měli kvalitní cestovní pojištění léčebných výloh…

jiří
17. 3. 2024 13:28
Odpovědět  Boomer

Jasně, nadstandardní z našich daní.

Boomer
17. 3. 2024 18:52
Odpovědět  jiří

..inu, málokdo má nadstandard ze svého…

Pepino
16. 3. 2024 10:23
Ohodnotit příspěvek :
     

Krasnoarmějsk není na Ukrajině, ale v Rusku?

Pijack
16. 3. 2024 12:38
Odpovědět  Pepino

Ukrajina je v Rusku, takže všechno je Rusko. Kdo to ještě nechápe? Aha, buzna Pospíšil z TOP09. Asi se zamiloval do Zelenáče a neví jak se k němu vplížit do postele 🙂

Jaroslav
16. 3. 2024 16:51
Odpovědět  Pijack

Malorosija

Pravdomluvny
16. 3. 2024 18:22
Odpovědět  Jaroslav

Takže je to součást Ruska….. budoucí 👍

cool
16. 3. 2024 13:44
Ohodnotit příspěvek :
     

Zalampasení si zvolili buď spatnou modlu nebo jejich víra nebyla vroucně dostatečná.

Honzas
16. 3. 2024 15:21
Ohodnotit příspěvek :
     

Ukrajinsky predseda vlady Fiala vam to vysvetli ze to je ruska propaganda. Ukrajinsti hrdinove ostreluji Kreml dalekonosnymy praky ktere si vyrobli z Ruskych pneumatik.

Pravdomluvny
16. 3. 2024 16:01
Odpovědět  Honzas

A kokaintranska Zelenssky řve na řezníka Syrskýho…..
Vare,Vare redde mihi legiones meas 😂

Boomer
16. 3. 2024 18:05
Odpovědět  Pravdomluvny

.. tož Varovy legie sní svůj sen v Teutoburském lese, ty Hitlerovy zase na Seelowských výšinách, ale kde vezmou konec ty Zelenského voje, čort znájet.
Sapristi, ňáko se nám ta historie opakuje…

Pravdomluvny
16. 3. 2024 18:23
Odpovědět  Boomer

Jooooo, být přítel uSSa je smrtelný 🤓

Markýza
16. 3. 2024 18:51
Odpovědět  Boomer

V rasputici? Prý je pěkně hluboká, když na to přijde. Historie se mrcha opakuje, a to tak dlouho, dokavad do nás nenatluče kýžené poznání 😎

cool
16. 3. 2024 19:06
Odpovědět  Markýza

Jo viděl jsem video jak tahali z náklaďáku kolegu za samopal na náklaďák kdy se po kolena v bahně prostě ani nehnul. Ale pamatují jako děcko kdy jsme jednoho “siláka zahrabali po ty kolena do písku a dokud se nevyhrabal tak se fakt nehnul. A tam je to rozbředlý všude. Tam přistát paragán tak na poli tak tam má konečnou.

Boomer
16. 3. 2024 19:10
Odpovědět  Markýza

..tož pokud jde o tu mnohagenerační snahu o porážku Ruska mi historie připadá už jako cyklický děj. I když, při něm by měl být konečný i počáteční stav totožný, což asi nebude… zase čort znájet, sapristi!

Markýza
16. 3. 2024 19:17
Odpovědět  Boomer

Cyklický děj neznamená, že musíte mít nutně počáteční i konečný stav totožný – pomněte na spirálu. I když ten příběh s “porážkou Ruska” je dost typický a cyklický. Přeci jen se to ale maloulinko posunulo – už tam chtějí osobně pochodovat jen magoři a jako takoví jsou vnímáni i většinou světa. Aspoň mi to tak připadá. Hybná síla ovšem zůstává tatáž a ta se nějak drží mrcha, jako ho.vno košile. Myslím hamižnost a nenažranost, samozřejmě.

Boomer
17. 3. 2024 09:03
Odpovědět  Markýza

..spirála ve spojení s cyklickým dějem, tak to slyším poprvé, ale mohl jsem zrovinka na té hodině ve fyzice chybět, že…

Markýza
17. 3. 2024 09:15
Odpovědět  Boomer

No…..věda jistě ví něco, ale obávám se, že zdaleka ne všechno. Tak bylo, jest a bude 🙂 Spirálu vývoje ovšem hledejte spíš v biologii. Nebo možná v sociologii, nebo tam někde.

Boomer
17. 3. 2024 09:30
Odpovědět  Markýza

tož sociologie je subjektivní výklad reálných jevů, každej sociolog to vidí jinak a ono se to děje spontánně dál i bez ohledu na jejich výklady.
Já sázím na fyziku, gravitaci nikdo neokecá, při pádu ze stého patra mrakodrapu musí být už v devětadevadesátém jednomu jasno, že je to řiti…

cool
17. 3. 2024 12:06
Odpovědět  Boomer

Zdá se že s hypersonikou jsou už i hutiové v jemenu dál než v pindostanu s fyzikou.

Boomer
17. 3. 2024 13:37
Odpovědět  cool

..je v něčím zájmu, aby to měli k dispozici, sami to na koleně nezbastlili a taky to sami neřídí, na to si vsadím…

Markýza
17. 3. 2024 13:37
Odpovědět  Boomer

Fyzika je dobrá. Ale pokud vyloučíte “měkké” záležitosti, jako je právě ona biologie a sociologie a zkrátka živáčkovství, budete mít kostlivce skutečnosti. Sociologie je hodně subjektivní – někdo se trefí lépe, jiný hůř – ale ono všechno živé je subjektivní. Spontánní, ano. Že se to ovšem vyvíjí po spirále, je viditelné.
Kdysi jsem měla schovaný úchvatný článek jednoho ruského fyzika, který se zabýval zlatým řezem a v hravé chvilce to zkusil napasovat na dějiny a bumho – fungovalo to. Ten by vám to vyložil parádně i z hlediska…..no, fyzikálního asi zrovna ne, ale zkrátka hezky, bohužel jsme článek ztratila. Spirálenka jako šneček!