politika

Baijiahao: USA považují ruské plány na návrat Aljašky za vtip, ale je tu jedna nuance

Spojené státy budou muset brát vážně slova ruských představitelů o možném návratu Aljašky. 

Tento názor sdíleli politologové z Číny.

Na pozadí zhoršujících se vztahů se Spojenými státy ruští politici stále častěji nastolují otázku možnosti návratu Aljašky do Ruské federace. Nejprve předseda Státní dumy Vjačeslav Volodin připomněl Spojeným státům ruskou minulost regionu, poté se v podobném duchu vyjádřili i někteří členové Rady federace. 

Podle čínských novinářů, pokud se zpočátku Američané pokoušeli tomuto tématu vysmívat, teď jim na vtipy nezbude čas. Uvádí to publikace Baijiahao. PolitRussia představuje exkluzivní převyprávění článku.

„Fámy o tom, že Rusko chce Aljašku zpět, nejsou zdaleka nové, ale v USA je nikdy nebrali vážně. Američané považovali tyto rozhovory za nějakou ironii a považovali je za obyčejné drby,“ uvedli odborníci z Číny.

Autoři Baijiahao uvedli, že nedávné výroky ruských politiků o Aljašce by potkal stejný osud jako předchozí rozhovory na podobné téma – Spojené státy by je prostě ignorovaly. Tentokrát je tu však důležitá nuance. V Moskvě si zřejmě nedělají legraci, když říkají, že mohou požadovat, aby Washington vrátil Aljašku.

Je tomu 155 let, co Ruské impérium prodalo Aljašku americkým úřadům za 7,2 milionu dolarů. V tuto chvíli mnoho lidí v Rusku považuje za historickou chybu převedení práv na tento region na Spojené státy, proto se ruští politici v mnoha ohledech stále častěji vracejí k tomuto tématu. 

V Číně se má za to, že situace ve vztazích mezi Washingtonem a Moskvou dospěla do bodu, kdy je ruská strana připravena odložit všechny formality a se vší vážností požadovat, aby oponent přehodnotil dohodu o Aljašce.

„Záměr Ruska vrátit Aljašku je stále zjevnější,“ říkají čínští analytici.

Požadavek na návrat Aljašky by se mohl ukázat jako silný ruský diplomatický tah. Spojené státy mají v úmyslu posílit svůj vliv v Arktidě, zavést v tomto regionu vážnou konkurenci Ruské federaci a soutěžit o přístup k rozsáhlým přírodním zdrojům na severu. 

Pokud se však podíváme na mapu, pouze jeden region Spojených států má vztah k Arktidě – Aljaška.  Pokud Moskva zahájí územní spor o tyto země, pozice Američanů poněkud oslabí.

“Spojené státy se už nebudou moci na severu cítit pohodlně,” míní analytici Sohu.

Pro Pokec24 přeložila Janinna

https://bit.ly/3TWNJvE

sdílet na

48 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
sergej
27. 10. 2022 00:44
Ohodnotit příspěvek :
     

Pindostan najíždí scénář ukr a taky se tam “pílí. 🙂

Gales
28. 10. 2022 11:01
Odpovědět  sergej

Americkejm demokradům je jedno jestli něco vlastní nebo ne.Co potřebují,to si nakradou jinde.Nejúčinnější proti nim bude když se jim omezí možnost nutit celej svět aby kradl pro ně.Zrušit NATO a vlády jim spřízněné.

Katz
27. 10. 2022 00:57
Ohodnotit příspěvek :
     

Nevím, jak moc silnou pozici v tomto ohledu Ruská Federace má, ale každá snaha omezit USA se počítá.

Pedro
27. 10. 2022 09:58
Odpovědět  Katz

Kdyby si anglosasové byli tak jistí, že je Aljaška 100% jejich a získaná čestně, byla by už dávno plná dolů, věží, dálnic, vesnic, fabrik. Už by dávno rabovali, mají to v genech. A je záhadou, proč tomu tak dosud není, že?

Albi
27. 10. 2022 11:12
Odpovědět  Pedro

Máte pravdu, to mě a asi málokoho napadlo..
Jenže – podle toho, jak je známe, vědomí, že Aljaška “nemusí” být jejich, je v tom nemohlo odradit.
Když vidíme, jak si počínají v zemích, které nejen nejsou 100% jejich a doknce neleží ani v jejich blízkosti …..?

Pedro
27. 10. 2022 12:49
Odpovědět  Albi

Rusko je pro ně jiný kalibr, než “jiné země”.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pedro
27. 10. 2022 13:03
Odpovědět  Albi

Rusko má obrovský nedostatek, je velmi slabé v propagandě, lžích a nenávisti. Ale zase na druhou stranu, kdyby bylo na úrovni anglosasů, už by svět neexistoval.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Gene
28. 10. 2022 12:51
Odpovědět  Pedro

Pedro, nebudte naivni, i ta ruska propaganda prekrucuje az se prasi. Jediny rozdil je v tom ze zide v Rusku nevlastni svetova media, jak zide v Americe, kteri maji pod palcem vse nam dostupne. V kazdem state je propaganda podrizena zajmu jejich vudcu.

František
27. 10. 2022 17:54
Odpovědět  Albi

Ona je tu ještě jedna věc, a to náplň smlouvy, kde se američani zavazují k určitým podmínkám koupě. Ale dle jejich zvyku podmínky nejsou plněny a tím, kupní smlouva postrádá platnost. A přijde doba, kdy si Rusko jednoduše vezme Aljašku zpět a amíci budou jen čumět.

Gene
28. 10. 2022 12:53
Odpovědět  František

Spis nez Rusko, bych pral Aljasce samostatnost a neutralitu. Krasna, tvrda zeme s velkym potencialem a hlavne malo lidi.

Bigo2
28. 10. 2022 15:06
Odpovědět  Gene

Byl jsem tam pracovně několikrát – městečka plná původních usedlíků ruských jmen a původu, ruská jména ulic… V sezóně v hotelích vystupují domácí ruské folklorní soubory… Je tam taky dost Rusů ze Sibiře na práci. Neutralitu? A ovládanou kým? Kanadou nebo Murikou?

Gene
28. 10. 2022 18:30
Odpovědět  Bigo2

Take by mohli sami byt sebou. Vstoupenim do Ruska by si moc nepomohli. Zivotni uroven je tam na uplne jine urovni.

Bety
27. 10. 2022 19:08
Odpovědět  Pedro

Ale oni ji už vyrabovali – nečetl jste Jacka Londona? Zlato, dehtové písky…
Jelikož platba za Aljašku do Ruska nikdy nepřišla – prý Amerika vypsala
na tu částku šek, a nějak se prý po cestě ztratil, nebylo to nic jiného než podvod.
A pro zajímavost – před několika lety jako recesi vyhlásili na Aljašce na internetu
dotazník, kolik občanů by chtělo připojení k Rusku. Jelikož se jim ale během
hodiny, dvou nasbíralo nečekaných 17 tisíc souhlasných podpisů, okamžitě to stáhli.

Pedro
27. 10. 2022 21:38
Odpovědět  Bety

Anglosas znásilnil svět z nenažranosti, chamtivosti, rasizmu, nadřazenosti, že ho nesnáší i ryby v Mariánském příkopu.

Gene
28. 10. 2022 13:13
Odpovědět  Bety

Ja zas slysel ze ji vymenili za zlato a lod se potopila nebo ztratila, ze car Alexander II ji byl nucen prodat kvuli tomu ze dluzil Rothschilds. Pravdu se asi nikdy nedovime.

Gene
28. 10. 2022 12:43
Odpovědět  Pedro

Ale vzdyt Aljasku rabuji a je plna dalnic. Ovsem diky velikosti, to tak nevypada. Take ma zajimavou historii boje za nezavislost. V osumdesatych letech se byla na dobre ceste odpojeni se od USA. USA to vyresilo tradicnim zpusobem, vudce Independence party Voglera zamordovali a vse utichlo.

Vül
27. 10. 2022 01:55
Ohodnotit příspěvek :
     

to byla velice špatná prodej, asi proto, že inflace v 1867 byla negativní -6,92%
dnešní hodnota 7,2M z 1867 je 144,4M

2022-10-26.jpg
Vaska
27. 10. 2022 06:15
Odpovědět  Vül

někde jsem četl, že nešlo o prodej ale o pronájem rokefeleroj na 150 let a ta doba právě vypršela –
a rokefeler tu smlouvu zfalšoval

Markýza
27. 10. 2022 07:59
Odpovědět  Vaska

Ale! No to by byla zajímavá okolnůstka…….myslím, že Američani se potřebují “cítit nepohodlně” jako prase drbání.

Albi
27. 10. 2022 09:17
Odpovědět  Markýza

Možná právě to je důvodem zvýšení jejich přirozené agresivity.

Vaska
27. 10. 2022 09:47
Odpovědět  Albi

no taky jsem četl, že car amíkům půjčil zlato a voni to dodnes nesplatili – i s úrokama by to prej byly obrovský prachy

Markýza
27. 10. 2022 15:24
Odpovědět  Vaska

Kdepak zlato, to oni nevracejí.

Albi
27. 10. 2022 19:47
Odpovědět  Markýza

To už dávno prošustrovali.

Pavel K
27. 10. 2022 09:54
Odpovědět  Albi

😊 😊 😊 😊

Markýza
27. 10. 2022 15:25
Odpovědět  Albi

Pravda. Tlačí je bota, tak bodejť ne.

Pavel K
27. 10. 2022 09:51
Odpovědět  Vaska

👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍
Já taky a smlouva se záhadně ztratila, nebo jak píšete zfalšovala. V každém případě tam něco smrdí česnekem. O tomhle jsem psal na PP cca 3 roky zpět.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pozor
27. 10. 2022 08:26
Odpovědět  Vül

A čo keď išlo len o prenájom? Originál zmluvy sa v Rusku po roku 1917 stratil a SŠA za ten svet nechcú ukázať originál, prečo asi?

27. 10. 2022 07:35
Ohodnotit příspěvek :
     

Dle Wiki:
Nákup přidal 586 412 čtverečních mil (1 518 800 km2) nového území do Spojených států za cenu 7,2 milionu dolarů 1867 dolarů.
t.j. $4,74/km2

V moderních termínech se náklady rovnaly 140 milionům dolarů v dolarech v roce 2021 nebo 0,39 dolaru za akr.[1]
t.j. $2.847.50/km2

27. 10. 2022 08:17
Ohodnotit příspěvek :
     

Americký dobytkové to možná za vtip považují,jenže oni za tu Aljašku nikdy neposlali prachy! Takže takový obchod lze prohlásit dávno za neplatný. Obzvláště když dnes Amerika okradla Rusko a obrovskou částku v rezervách. Prostě zloději, Americká špína si myslí, že jim projde všechno. Hned jak bude Rusko hotové s Ukrajinou, rozdělí si Aljašku s Čínou napůl, a Amerika si nasere. Čínu s Ruskem neporazí. Chípáčci.

Pozor
27. 10. 2022 08:32
Ohodnotit příspěvek :
     

Aj Rusku kúpilo pobaltské územia od Švédskeho kráľovstva a SŠA si tieto územia jednoducho od Ruska odtrhli a privlastnili, tak prečo by ten istý scénar nežiadalo Rusko pre Aljašku? Mimochodom svet by rád uvidel originál údajnej kúpy, pretože ten od r. 1917 nik nevidel, počas revolúcie v Rusku sa stratil (bol ukradnutý) a SŠA za svet nechcú originál ukázať, Rusko by malo jednoducho kúpu spochybniť a podať žalobu.

Albi
27. 10. 2022 09:20
Odpovědět  Pozor

A kde podat žalobu? U které instituce, když “celý svět” Rusko na smrt nenávidí?

Administrátor
P.A.Semi
27. 10. 2022 09:57
Odpovědět  Albi

Referenda na Donbasu byla velké vítězství Demokracie nad Feudalismem, tedy princip, že země patří lidem, kteří na ní žijí, a že si mohou v Referendu vybrat jiné vládce, a to i přes hranice, a země jde s nimi.
Oproti tomu stojí Feudalismus Západu, že prý země patří vládcům v Metropoli, a původní obyvatele z ní mohou vyhnat nebo vyhubit, když se jim nelíbí…

(Tam jim leckdo říkal, že když chtějí mluvit rusky, ať táhnou do Ruska… Inu, tak táhli, ale stěhovat se kvůli tomu nemuseli, země šla s nimi…)

Tak ale nyní nemůže Rusko začít uplatňovat zase ten Feudální princip, ještě krajně sporně proti Právu, že by chtělo Aljašku, kterou carové prodali… Ať na Aljašce uspořádají také Referendum a uvidí se… Tak nějak nepochybuji, že by tamní lidé chtěli zůstat v USA…

πα½

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
27. 10. 2022 11:21
Odpovědět  P.A.Semi

Máte pravdu, souhlasím. Ä slova v závorce nemjí chybu. Měli bychom si tu myšlenku do budoucna zapamatovat.

skeptik
27. 10. 2022 18:04
Odpovědět  P.A.Semi

Který blázen by chtěl žít v USA??

https://www.youtube.com/watch?v=8RRAsZU1nEI
https://www.youtube.com/watch?v=_bpt1gABStU

obrázek metro v NY

2022-10-27_180001.jpg
Jan
28. 10. 2022 10:11
Odpovědět  skeptik

Zombistan USA ma vsude na periferiich mest stanova mestecka s bezdomovci v opustenych ctvrtich. Podivejte se videa na Youtube. Tito ubozaci ve vlastni zemi nemaji zastani, nikoho nezajimaji, protoze nemaji penize. Dementni Biden rizeny neocony ovsem posila miliardy nackum v Kijeve.

Jan
28. 10. 2022 10:24
Odpovědět  Jan

Podivejte se na videa z USA od Rene Pudleiner na Youtube. Ukazuji mozna nasi budoucnost na ceste k New Resetu. Spousta tech ubozaku mela byt, dum. Ted nemaji nic, jen drogy a bidu. Hariri jako politruk New Resetu rika, ze pro vetsinu lidi ve volnem case staci TV a drogy!

Gene
28. 10. 2022 13:24
Odpovědět  Jan

Ano, ukazuji nasi budocnost. To je proste system, ke kteremu nas dovedla financni mafie a dokud lide budou mit radi penize vic jak cokoli ostatni, budou si vas cenit podle nakradeneho a ne podle uzitecnosti, nic se nezmeni. I my obycejni lide tvorime tento system a svou nevedomosti, strachem a touhou po bezpracnem pohodlnem zivote ho drzime na nohou.

Karel
27. 10. 2022 09:20
Ohodnotit příspěvek :
     

Když už je řeč o vracení území, USA by měli vrátit anektovanou část Mexika Mexiku. A časem bude třeba jít ještě dál a ukradenou zemi vrátit původním obyvatelům. USA čeká těžké období.

jirik
27. 10. 2022 18:12
Odpovědět  Karel

A kam by se ti současní jamící přestěhovali? Většina jich pochází z britských ostrovů nebo evropy z dob přistěhovaleckých vln….

Pedro
27. 10. 2022 18:52
Odpovědět  jirik

Do tzv. malé británie, ke svým, premiéra už tam mají.

Gene
28. 10. 2022 13:29
Odpovědět  Karel

Meli by vratit Mexiku? Prozatim utikaji mexicanci do USA. Ja bych spis uvital decentralizaci, at si kazdy stat, zije za svoje a nezavisle.

Jan
28. 10. 2022 09:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Jakypak vtip? USaci za Aljasku dosud nezaplatili. Lod nalozena zlatem za Aljasku se potopila a potapeci v ni zadne zlato nenasli.
USaci kradou a rabuji diky teroru, ktery vsude v zemich rozpoutaji, kde se nenechaji okradat. Okradaji Syrii o naftu a kaslou na syrskou vladu, ktera je neustale vyzyva odejit ze zeme.
Zidovsky zlodej z USA se dobrovolne koristi nevzda. Jeho bohatstvi spociva na rabovani a dojeni vsech svych vazalu, ktere vykoristuje a vydira, hrozi nasilim, zabiji aktivisty a politiky, kteri mu nechteji slouzit.

Jan
28. 10. 2022 10:05
Ohodnotit příspěvek :
     

USA nejenom nezaplatily za Aljasku, ale ukradly Mexiku velka uzemi – Nove Mexiko a velkou cast Texasu a Arizony! Kdyby to delali Rusove, tak se na ne vrhnou jako ted za Ukrajinu.
Vse ovsem zamlcuji. Co mozna nevite a co Vam stale zatajuji:
Donutili Japonsko k valce blokadou ostrovu US Navy a vynutili ho vstoupit do valky. Pak rekli, ze Japonsko je agresor a muze za konflikt a Pearl Harbour.
Nejdrive instalovali rakety s jadernou nalozi v Turecku a pak delali do kalhot a sileli, kdyz Soveti za Chruscova poslaly rakety na Kubu. Hrozili valkou SSSR.
8 let nechali ukrajinske nacky ostrelovat dely Donbas a zabili tam 20 000 civilistu a deti. Ostrelovani nadale trva americkymi Himarsy a jinymi houfnicemi dodavanymi z NATO statu.
Dalo by se libovolne pokracovat. Pod takovym zlocincem je Cesko jako jeho kolonie dneska!

Gene
28. 10. 2022 13:33
Odpovědět  Jan

Donutili Japonsko kvalce? Podivejte se jak se Japonsko chovalo v Asii. Proste nenazranci se zacali mydlit mezi sebou. Jedine co je spatne ze se navzajem nevymydlili.

Administrátor
P.A.Semi
28. 10. 2022 18:33
Odpovědět  Gene

To se málo ví…

V Německu Hitler vyřešil krizi 30-tých let velmi rychle tím, že znárodnil banky a začal vydávat měnu, podloženou prací… I proto měl ohromnou demokratickou podporu…

Jenže v USA se ta krize vlekla dál, a aby se jí na začátku 40-tých let konečně zbavili, potřeboval Roosevelt vtáhnout USA do války, čímž tam tu krizi nakonec vyřešil také…
Takže vyprovokoval Japonsko, a věděl předem, že zaútočí na Pearl Harbor, a neudělal nic… Aby měl záminku, aby vtáhl USA do války, aby se konečně zbavili krize…

Viz https://www.unz.com/runz/american-pravda-understanding-world-war-ii/

πα½

Gene
28. 10. 2022 18:40
Odpovědět  P.A.Semi

To jo. Jenze Japonsko melo do mirumilovneho statu daleko. Tady to bych Amikum za zle. To same bychom mohli rict ze Hitlera vyprovokovali k valce zide. A oni ho spis postavili na nohy.

Administrátor
P.A.Semi
28. 10. 2022 21:46
Odpovědět  Gene

Inu, Hitlera za to jeho vyřešení krize vyprovokovali židé k válce… (tedy kromě toho, že ho s tímhle cílem sponzorovali Bankéři už od začátku, aby napadl Rusko…)

Kromě toho notoricky známého “Judea declares war to Germany” z roku 1933, které zkoušejí zpochybňovat, jsem narazil na toto:

comment image

Zajímalo by mě, jestli to je autentické z roku 1937 “this Holy War of Judah“, nebo jestli to je padělek z roku 1942 ?

πα½

Administrátor
P.A.Semi
28. 10. 2022 22:19
Odpovědět  P.A.Semi

Zionisté potřebovali vyhnat evropské Židy do Izraele, ale těm se tam moc nechtělo. A navíc je tam nechtěli všechny…

Viz citát Chajim Weizmann v prvním odstavci textu od Rabín Weiss
»Palestína nemôže prijať všetkých európskych židov. Chceme, aby šli s nami iba tí najlepší mladí židia. Chceme iba vzdelaných židov, ktorí vstúpia do Palestíny a ich cieľom je zvýšiť kultúru. Ostatní židia budú musieť zostať tam, kde sú, a čeliť akémukoľvek osudu, ktorý ich čaká. Tieto milióny židov sú iba prach na kolesách histórie a možno budú musieť byť odfúknutí. Nechceme ich pustiť do Palestíny. Nechceme, aby sa Tel Aviv stal ďalším podradným getom«

Když Spojenci chtěli bombardovat údajné plynové komory v pracovním táboru v Osvětimi, tak jim Polská exilová vláda a World Zionist Organization zabránili, aby tam náhodou někoho nezranili…
viz Wyman Auschwitz Report 2012

A Židy z Maďarska do Osvětimi prý odesílal Žid Kastner… (dle knihy Ben Hecht, Perfidy)

πα½

jarda_d
8. 11. 2022 19:39
Ohodnotit příspěvek :
     

A kde je ta “nuance”, tedy kromě toho, že RF teď chce Aljašku zpět ještě více než kdy předtím?