nezařazené

Simplicius: Ukrajina se blíží do finále…

Simplicius / 8.1.2025

Zelenskyj se přiblížil k finálnímu logickému závěru mobilizační cesty Ukrajiny a demografické zkoušce na krev v jednom. V novém rozhovoru pro agenturu Reuters zatracovaný vůdce oznámil, že ukrajinské úřady navrhují novou atraktivní „smlouvu“ pro kohortu 18-24 let:

https://archive.ph/NpgMi

Bojové brigády, ty zkušené, společně s ministerstvem obrany… pracují na variantě kontraktu pro mladé lidi od 18 do 24 let…“. Bude speciální dohoda, bude mnoho preferencí… bude velmi vysoká finanční podpora,“ řekl Zelenskij.

Jedná se o součást nedávné Zelenského iniciativy postupně se přiklonit k plné mobilizaci konečného kontingentu mladých lidí tím, že je nejprve silně motivuje a také postupně utahuje jho různými ustanoveními a omezeními, která postupně odstraňují kategorie výjimek.

V minulosti jsem zveřejnil různá videa, která ukazují, že jakási „skrytá“ mobilizace 18+ již probíhá, například toto od poslance Rady Dmitrije Razumkova. V závislosti na tom, jaký je skutečný rozsah skryté mobilizace, by to mohlo znamenat, že Ukrajina bude čelit skutečným problémům, pokud někdy skutečně „oficiálně“ vyhlásí mobilizaci 18+, protože tyto rezervy by již byly předem vyčerpány.

Putin i Zelenskij hrají v jistém smyslu stejnou hru – Putin odmítl provést další „oficiální“ masové povolání a spoléhá na různé formy „nenápadné“ mobilizace, od práce vězňů přes dobrovolníky až po žoldáky, částečně proto, aby společnost nezatrpkla vůči válce. Nyní Zelenskij dělá totéž, ale je v mnohem horší situaci.

V novém rozhovoru poznamenal, že si ani nedokáže představit, jak bude Ukrajina bojovat ve válce, pokud ji USA přestanou podporovat:

Video (k dispozici pouze na zdrojové stránce)

Zajímavé je, že zmiňuje, že podpora USA zůstala stejná, ale „žádné nové balíčky“ nebyly za Trumpovy administrativy oznámeny. Odborníci zvažují, že tato pokračující linie zbrojení pochází z příkazů Bidenovy administrativy prostřednictvím programu přímé podpory Pentagonu, ale z Bílého domu nic nepřišlo prostřednictvím vlastních prezidentských pravomocí pro čerpání nebo jiných přímých speciálních nástrojů pomoci.

Ve skutečnosti Trump zdvojnásobil svou myšlenku, že jakákoli budoucí podpora bude muset být striktně vyjednána výměnou za ukrajinské zdroje, jak je vidět na tomto novém videu z dnešního dne. Podívejte se na jeho druhou polovinu, kam jsem proložil i Zelenského nové komentáře, které jsou docela vypovídající:

Video (k dispozici pouze na zdrojové stránce)

Není ironické, že Zelenskij ukazuje mapu ukrajinského nerostného bohatství a naznačuje, že Rusko je nepřítel, protože chce Ukrajinu kvůli jejím přírodním zdrojům – a přitom je to právě jeho hlavní „spojenec“, který právě otevřeně popsal Ukrajinu jako nic jiného než transakční obchodní příležitost za přírodní zdroje. USA jsou doslova tím, za co Zelenskij považuje Rusko, přesto je třeba udržet pokryteckou masku, aby bylo Rusko nespravedlivě pasováno na toho špatného.

Mimochodem, Zelenskij v rozhovoru přiznal, že 50 % těch ceněných vzácných zemin, nad kterými Trump slintá, je již pod ruskou kontrolou:

https://archive.ph/yP5TI.

Jak je vidět, drtivá většina zbývajících zdrojů se někdy v nepříliš vzdálené budoucnosti dostane pod ruskou kontrolu:

Nyní Ukrajina zahájila novou lokální ofenzívu v Kursku, při níž znovu dobyla malou osadu Čerkasskaja Konopelka jižně od Sudže:

Nepřátelské síly se již několik dní hromadí v Sumské oblasti. Zálohy byly napadeny, mimo jiné i Iskanderem OTRK, mnozí včera viděli video, bylo zveřejněno na kanálech Telegramu. Nepřítel dnes zaútočil v Kurské oblasti, doufá ve špatné počasí, naposledy zaútočil za „jasné oblohy“. Celkem nepřítel vrhl do další ofenzívy až 30 jednotek techniky, nyní ji vyřadí a tato ofenzíva pro ukry skončí stejně jako ty předchozí, tedy porážkou a těžkými ztrátami.

Vysokygovorit

Účelem je dát trochu prostoru k oddechu Sudži, kterou ruské síly v posledních týdnech přitlačily. Při ofenzivě bylo údajně zničeno několik praporů v počtu vojáků a odhadem ~30-50 vozidel, které si již vyžádaly další přestřelku s krocanem. Ukrajinská strana na druhé straně tvrdí, že ruské síly utrpěly i těžké ztráty. V tomto případě měli Rusové propagandisticky navrch, když se na veřejnost dostaly desítky videí se zničenou ukrajinskou technikou a muži, včetně spousty „vzácných“ položek – nyní zničených – jako jsou tanky Challenger, Bergepanzery, Wisent-1 a IMR-2, což vedlo analytiky k názoru, že AFU vyškrabávala ze dna sudu své těžké zbraně, které mohla použít.

Malá změna nálady:

DailyMail mezitím zveřejnil další „uniklý“ Trumpův „mírový plán“:

https://www.dailymail.co.uk/news/article-14367923/Trump-peace-plan-Ukraine-Putin-ceasefire-Easter-Zelensky-NATO.html

Jako obvykle má nulovou šanci na přijetí Putinem, i kdyby to byla pravda.

Jedinou skutečnou otázkou v tuto chvíli je, jak se právě ptali Duranovi lidé ve svém posledním pořadu, zda Trump bude „eskalovat“ nebo ustoupí. V novém rozhovoru pro NYT Keith Kellogg údajně řekl, že současná „míra bolesti“ Ruska je asi na úrovni 3 z 10 a že Trump má mnohem větší prostor tuto „míru bolesti“ zvýšit sankčním tlakem na ruskou ropu a plyn.

Vymáhání sankcí vůči Rusku je „jen asi na 3“ na stupnici od 1 do 10, pokud jde o to, jak bolestivý může být ekonomický tlak, uvedl Kellogg. Samotné americké sankce – například ty zaměřené na lukrativní ruský energetický sektor – jsou nominálně dvakrát vyšší, ale stále existuje prostor pro jejich zvýšení.

„Sankce lze skutečně zvýšit – zejména ty nejnovější sankce [zaměřené na těžbu a vývoz ropy],“ řekl. „Otevřelo to otvor hodně vysoko, aby se s tím dalo něco dělat.

Pokud je to jediný šíp, který v Trumpově toulci zbyl, aby ‚ublížil‘ Rusku, pak se obávám, že USA mají jen malou šanci Putina přesvědčit. Většina akcí Západu a Ukrajiny proti ruskému energetickému průmyslu Rusku paradoxně nakonec jen pomáhá tím, že zvyšuje ceny ropy, což Rusko utápí v rekordních ziscích; např. i útoky ukrajinských dronů na ruské ropné rafinerie. Ale vzhledem k blížící se mnichovské konferenci Kellogg slibuje, že se brzy dozvíme více podrobností o Trumpově skutečném „mírovém plánu“ v dohledné době.

Je otázkou, zda bude Trumpova administrativa pokračovat v tradici šetřit v nadcházejících sankčních balíčcích jednoho zvláštního guvernéra:

https://semnasem.org/news/2023/03/01/the-head-of-the-jewish-autonomous-oblast-remains-the-only-governor-in-russia-not-included-in-any-sanctions-list

Kellogg nicméně v rozhovoru prokázal špetku zdravého rozumu:

„Pro Rusko je to tak nějak v jejich DNA při vojenských operacích – v podstatě jste ve vyčerpávajícím boji,“ řekl. „Když se podíváte do historie, nikdy byste se s Rusy nechtěli dostat do vyčerpávajícího boje, protože takhle bojují. Jsou na to zvyklí. Vždyť je to země, která byla ochotna ztratit – a také ztratila – 700 000 lidí v bitvě u Stalingradu za šest měsíců, a ani nemrkli okem.“

„A tak ten tlak prostě nemůže být vojenský. Musíte vyvinout ekonomický tlak, musíte vyvinout diplomatický tlak, nějaký typ vojenského tlaku a páky, které použijete pod tím, abyste zajistili, že [to] půjde tam, kam chceme,“ vysvětlil.

Buďme upřímní: nakonec jedinou možností, která Spojeným státům zbývá a která by mohla alespoň vzdáleně ovlivnit neúprosný ruský postup, je, že Trump oznámí rozsáhlou přímou vojenskou intervenci na Ukrajině. Z pochopitelných důvodů si nemyslím, že k tomu dojde, i když by se Trump mohl pokusit vytáhnout nějaký trumf a pohrozit jakýmsi obráceným gambitem na Prištinském letišti a vylodit vojáky někde na druhé straně pomyslné „demilitarizované zóny“, ale bez gargantuovského logistického chvostu na západě země by to prostě nikdy nikoho nepřesvědčilo, v neposlední řadě ani ruský generální štáb. K tomu, abyste alespoň vzdáleně ohrozili ruské síly, byste potřebovali nejen obrovské množství nasaditelné živé síly, ale i schopnost udržet ji po věrohodnou dobu výměny sil vysoké intenzity.

Ale jak jsem řekl, i když to není pravděpodobné, je to jediná věc, kterou by Trump mohl udělat, aby zmařil plány Ruska. Žádné sankce by asi nedokázaly zastavit ruský postup vpřed, ani pokulhávající vlhká evropská reakce zahrnující jakési lehké „síly rychlého nasazení“ na druhé straně řeky. Trumpovi tak nezbývá než si kopat ještě hlubší jámu, protože čím déle bude čekat, než se z tohoto konfliktu dostane, tím bolestivější to bude pro jeho odkaz.

Duranův tým se trefil, když zmínil, že Trump má vzácnou zlatou příležitost – i když krátkou – k tomu, aby uprostřed ohlušující vřavy kolem skandálu USAID a laviny souvisejících otřesů ukončil americké angažmá v této válce. Na okamžik má demokraty omráčené a totálně rozvrácené, přičemž CIA a další hlavní podvratně-zahraničně-nepřátelské agentury jsou v procesu jakési paralyzované křeče, která by Trumpovi umožnila jednat podle jeho představ. Čím déle bude čekat, tím více umožní, aby se kouř rozptýlil a jeho odpůrci se vzpamatovali a zorganizovali se zpět do soudržné formace proti jeho nejúdernější politice.

Samozřejmě by se dalo argumentovat i opačně, že Trump se zatím nemůže jen tak zbavit Ukrajiny, protože ještě nevypustil bažinu natolik, aby se ochránil, nebo se zbavil usazených deep state neokonů, kteří by mu kladli přesvědčivé překážky. Jako takový možná vyčkává, až bude pokračovat ve vyplavování těchto hlubokých státních krys, než skutečně udeří kladivem. Například:

S nástupem Donalda Trumpa do Bílého domu Washington rychle přehodnocuje svou politiku vůči Ukrajině. Všichni zaměstnanci Pentagonu již byli propuštěni a odvoláni, USAID zodpovědná za tuto oblast byla zlikvidována a sám Trump dal jasně najevo: s dřívější úrovní finanční a vojenské podpory Kyjeva nelze počítat.

Pokud jde o „uniklé plány“, Julian Roepcke si je jako obvykle nenechal ujít:

Ve skutečnosti Julian v poslední době klade velmi „nepříjemné“ otázky, zde vyplázl jazyk na proamerického „analytika“, který konfabuloval „velké“ ruské ztráty na frontě:

Roepcke se zdá, že má většinou pravdu: 100-200 celkových denních ztrát je asi 50-100 mrtvých, což je mnohem blíže realitě než běžná západní čísla; jak je vidět, dokonce i skalní zastánci se pomalu vzpamatovávají po třech letech, kdy to do nich hustí stále pokřivenější propaganda z jejich vlastní strany.

Stejné „probuzení“ nedávno zažil i jeden ukrajinský politik:

Anna Konstantinovna Skorochodová, ukrajinská politička, prohlásila, že Rusové by už dávno přestali existovat, kdyby věřili oficiálním číslům, kde na každého mrtvého Ukrajince připadá 10 mrtvých Rusů a na každého zraněného 17 zraněných Rusů.

Doporučuji Zelenskému, aby přestal poslouchat idioty a požadoval věrohodné údaje.

Video (k dispozici pouze na zdrojové stránce)

A poslední důležité video na toto téma – ukrajinský důstojník popisuje, že jen 10 % ukrajinských KIA je někdy odstraněno z bojiště:

Video (k dispozici pouze na zdrojové stránce)

Přemýšlejte o tom – odpovídá to mnoha ukrajinským „oficiálním údajům“, dokonce i Zelenského tzv. 40 000 mrtvých: to jsou oficiálně vyzvednutí a identifikovaní mrtví, zatímco skutečné množství může být 400 000 nebo více, jak je uvedeno výše.

Abych se vrátil k rozhovoru s Kelloggem na začátku jako k vhodnému završení, dovolím si citovat poslední věc, kterou řekl:

Velmi upřímně řečeno, obě strany při jakémkoli vyjednávání musí ustoupit, tak to prostě při vyjednávání chodí,“ řekl. „A právě tady musíte zjistit: ‚Dobře, kde to je? Co je přijatelné?“

„Bude to přijatelné pro všechny? Ne. Bude to přijatelné pro všechny? Ne. Ale snažíte se to vyvážit,“ dodal.

To dokonale vystihuje naprosto bezradnou povahu Trumpova týmu, který pouze tápe v teatrálním „představení“ globálního vůdcovství, které není ničím jiným než špatným divadlem kabuki. Proč by Rusko mělo dodržovat „pravidla jednání“, jako by šlo o nějakou stolní hru? Rusko vítězí, Ukrajině docházejí muži – o moc víc v tom opravdu není. Rusko nemusí „dávat“ vůbec nic, a pokud tomu Kellogg opravdu věří, je stejně povrchní jako jeho jmenovec u snídaně.

Tohle je opravdu amatérština, kdy se starý, rozpadající se hegemon zoufale snaží ukázat šokovanému, polykrizí zmítanému světu, že stále „umí“ a může lidi tlačit, aniž by se musel skutečně snažit řešit složité problémy, a místo toho se uchyluje k předvádění nesmyslné a nesmyslné „logiky“ jako opilý bývalý šampion, který se snaží zapůsobit na pár opilých barmanek.

Hádám, že se budou muset naučit, že vyprázdnění několika nevládních organizací v Beltwayi nezvrátí desetiletí terminální atrofie, ani nedá hvězdě reality show a kasinovému magnátovi vojenský primát nad zkušenou válečnou vládou mocnosti.

Překlad Deepl

Zdroj + https://www.pokec24.cz

sdílet na

58 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
ijn
9. 2. 2025 10:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Ukrajina == 100 letý protektorát pod správou RF veteránců a denacifikace celé Evropy spolu s USA rozdělí zase Východ – Západ vojáci USA+RF se setkají na LABI

Gales
9. 2. 2025 11:38
Ohodnotit příspěvek :
     

Zelňák mele z posledního ale furt ze sebe dělá haura.Denacifikace Ukrajiny,jediné řešení.

Jarek
9. 2. 2025 13:52
Odpovědět  Gales

No a právě té bude Trump bránit snahou o nějaké příměří. Přitom příměří není nic jiného, než nechat ty nácky znova nadechnout, dozbrojit, doplnit stavy násilnou mobilizací těch kteří se jí zatím vyhnuli a dalšími bandami z vojsk NATO,doplnit munici a pak znovu zaútočit.. Ostatně ani USA, NATO a západ vůbec nikdy nedodržel jakékoliv dohody či smlouvy, naopak je podle zrazoval stejně jako ty z Minsku. A dohoda s ukronácky, to snad nemůže myslet vůbec nikdo vážně.Proto je naprosto zřejmé a lze očekávat , že na Trumpovy nápady,které jsou směřovány jen k podlých koncům, Rusko nikdy nepřistoupí, protože ví už z praxe jak by to dopadlo. A “mírové kontigenty NATO” v demilitarizovaném 30 kilometrovém pásmu od aktuálních hranic dnešní fronty , je přesně to, co bylo jedním z důvodů proč se Rusko cítilo ohroženo bezdůvodným přibližováním NATO ke svým hranicím. A navíc by měli za humny jak nácky, tak NATO.A teď by je tam mělo pozvat na základě nějakých dohod, které USA a NATO nikdy nedodrží ? No to ty rusy hodně podceňují.To musel vymyslet opravdu “genius”. Ostatně podmínky diktoval vždy vítěz.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
stan
10. 2. 2025 08:07
Odpovědět  Gales

Zelenskýho bytostně nesnáším, naprosto bezcharakterní figura,která může za to , že válka na Ukrajině se stala válkou mezi NATO a Ruskem.Hraje si na velkého vůdce ale v mnohém připomíná Hitlera.Přál bych mu i takový konec…..

ovp 68
9. 2. 2025 11:46
Ohodnotit příspěvek :
     

.. dobrý obchod je takový obchod, po jehož uzavření obě strany odchází lehce nespokojené, že mohly dosáhnout lepších podmínek.

A dvě, pro mě základní teze článku, od nichž se dle mého bude situace dále rozvíjet:

“Buďme upřímní: nakonec jedinou možností, která Spojeným státům zbývá a která by mohla alespoň vzdáleně ovlivnit neúprosný ruský postup, je, že Trump oznámí rozsáhlou přímou vojenskou intervenci na Ukrajině… K tomu, abyste alespoň vzdáleně ohrozili ruské síly, byste potřebovali nejen obrovské množství nasaditelné živé síly, ale i schopnost udržet ji po věrohodnou dobu výměny sil vysoké intenzity.”
*(moje poznámka: kde vzít lidi, ochotné se nechat masově zabíjet někde tisíce kilometrů od svých domovů v situaci, kdy miliony místních/ ukrajinských mužů totéž odmítají..)

„Pro Rusko je to tak nějak v jejich DNA při vojenských operacích – v podstatě jste ve vyčerpávajícím boji,“ řekl. „Když se podíváte do historie, nikdy byste se s Rusy nechtěli dostat do vyčerpávajícího boje, protože takhle bojují. Jsou na to zvyklí. Vždyť je to země, která byla ochotna ztratit – a také ztratila – 700 000 lidí v bitvě u Stalingradu za šest měsíců, a ani nemrkli okem.“

Pijack
9. 2. 2025 12:29
Ohodnotit příspěvek :
     

Válka musí pokračovat. Odmítám příměří. Odmítám jednání o míru. Dokud Rusové neosvobodí zbytek Ukrajiny od nacistického režimu Kyjeva, neměli by NIKDY s NIKÝM jednat o míru. Fandím Rusům i Ukrajinskému obyvatelstvu, které na osvobození čeká už 11 let.

ovp 68
9. 2. 2025 12:47
Odpovědět  Pijack

.. inu, myslím že ruská strana měla už před započetím SVO jasno, čeho chce dosáhnout, a co ji asi v průběhu celé té operace čeká a nemine. Proto ta, z pohledu zvenčí, zdánlivá nečinnost cca. od r. 2014 až do počátku r. 2022.
No, a v současnosti se to celé(také díky Trumpovým aktivitám..) začíná finálně rýsovat jako soubojová kompetice(o zdroje..).

Ta část cibule, určená ke konzumaci, je vždy skrytá pod několika slupkami a slzy kanou až při jejím krájení…

Pijack
9. 2. 2025 13:09
Odpovědět  ovp 68

To srovnání s cibulí mě dojalo k pláči 🙂 Ano, tak to je 🙂

Ladislav 💤
9. 2. 2025 14:19
Odpovědět  Pijack

👍👍👍👍👍jenže obyvatelé, to je jejich podzemí UA by si měli sami toho zelenýho nácka pověsit, nebo cepínem.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
zdendulka
9. 2. 2025 17:26
Odpovědět  Ladislav 💤

Feťáka střeži 70 členná skupina bodyguardů z Anglie. Ve dne v noci. Možná i na záchodě 🙂

janle57
9. 2. 2025 15:42
Odpovědět  Pijack

nechci se mýlit, ale mírové podmínky předložené Donaldem Trumpetou, pan Putin
okamžitě shodí ze stolu, kačer Donald zřejmě zapomněl, že jedním z cílů SVO
je denacifikace Ukrajiny, to je odstranění zelené fetky a jeho věrných, už i Trumpeta
mluví o volbách, ty už si Rusové pohlídají, aby to nedopadlo jako v Rumunsku,
vznikne z toho vláda podobná té v Bělorusku a okamžitá smlouva o vzájemné
vojenské pomoci v případě nelegálního puče, následně za 3 roky referendum
o přijetí Ukrajiny do RF.

zdendulka
9. 2. 2025 17:27
Odpovědět  janle57

Dobrý………. 🙂 🙂 🙂

Mia Markýza
9. 2. 2025 15:51
Odpovědět  Pijack

Copak ty 😀 …..hlavně Putin na to nepřistoupí, aspoň doufám.

Jarek
9. 2. 2025 17:06
Odpovědět  Pijack

Spousta ukrajinců a rusky mluvících lidí na ukrajině, včetně té západní si v podstatě přeje osvobození ruskem, odmítají se evakuovat a ponechat své domovy k vykradení ukronácky, když už se blíží fronta. A Banderovci to vědí a neštítí se kvůli tomu vraždit vlastní obyvatelstvo. A bander banda nebojuje jak feťák vykládá z důvodů vlasteneckých, ale v první řadě proto,aby se udrželi u moci ke které se dostali nezákoně ,”majdanem” zaplaceným USA, za druhé proto ,že jim za to sionisté slíbili modré z nebe a nutí je k tomu svou podporou a zatřetí proto, že tito pohrobci Bandery jsou ujetí neofašističtí nácci, kteří toho konfliktu využívají aby kradli,prodávali i půdu a celé oblasti BlackRocku z uSA , rozprodávali dodané zbraně, rozkrádali humanitární pomoc a pakovali se na rozkrádaných “mzdách” které mají platit těm ukrajincům, kteří za ně umírají na frontě, na penězích které měly být vyplaceny rodinám padlých a zmrzačených ukrajinců, které násilím nahnali na frontu. A v neposlední řadě na kšeftování s tělesnými orgány padlých a dokonce jen zraněných nešťastníků, kterým se ani nesnaží pomoci, ale “vykrádají” je téměř za živa. Takové svinstvo dosud v historii lidstva nemá obdoby.

Jura S
9. 2. 2025 13:01
Ohodnotit příspěvek :
     

ZABIJTE TO PRASE !!! to je genocida tam poslat mladý kluky !!
Já pamatuju moc dobře “vojnu za komunistů” , mladí 18+ jak telata, navlečení do mundůrů a pokoje po 20-30 na patrový postele… 1 plechová skříňka, kde jsi měl fotku od svý holky…. První “opušťák” domů po půl roku… jel jsem 18 hodin vlakem ze západního okruhu domů, doma 12 hodin a zase vlak zpátky… Zákopy a věčně mokrý maskáče, spacáky v zimním staně nacucaný vodou, že mrzly… na držku gasmasku a samopal do ruky a skákat po cvičáku jako opice…. až to politruka vomrzelo a zavelel zpátky do kasína… A to bylo třeba půl metru sněhu a mínus 10 ! Dát si “cigárko” to byl jediný okamžik za den, kdy jste se cítili jako člověk….
A TO NEBYLA VÁLKA !!! A to my jako mladí měli jinou fyzičku !!! Hlava to “nebrala” jen jsme jako “stroje” chtěli přežít, den ode dne…. Já uměl před vojnou dobře střílet, potkany na statku, ale pro “měštáky” to bylo peklo !! Pár kusům jsme museli dát do držky, protože se třeba s nabitým samopalem Vz.58 obrátili k nám, těm se pak sebraly náboje a vystříleli jsme to za ně !!! O házení OSTRÝCH GRANÁTŮ ani nemluvě…byli i píč.usi co jim odjištěněj granát (ta plechovka s páskem) upadla.

Pavel z Moravy.
9. 2. 2025 13:18
Odpovědět  Jura S

Už úplně blbnete. A kdo by vás asi tak chránil před tou zápaďáckou sortou kreténů, která nás chtěla spolknout. Kecáte totální hovadiny.

Jura S
9. 2. 2025 13:26
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Sotva 10% kluků , kdyby nás nasadili na frontu proti NSR by byla schopná střílet..Nejlíp na tom byli kluci z vesnice, co stříleli od mala za vzduchovky, kuchali králíky, čuníky, uměli zabít a vykuchat.. S “paneláčníkama” jsme se nepaktovali… Ze střeleb jsme si vždycky pár nábojů ulili a politruk to věděl, že je máme, tak držel tlamu, věděl že jeden máme v kapse pro něj… Ale byli tam i fajn důstojnící, co to nežrali, ti drželi s náma, věděli že jen na nás se můžou spolehnout, kdyby se něco “semlelo” že jinak 90% mužstva bude k ničemu a ani by jsme s nima nepočítali, jeli by jsme “na sebe”…
Zelenina tam narve “vyjukaný mlaďoše” bez výcviku ??? Kdesi od počítače ? To bude 99% odstřel !!! Aby jste vůbec něco trefili, musíte mít nástřel tak 3000 nábojů a kvér znát i o půlnoci jak svý boty…, vědět jak se mokrej zahřát, kde si “ustlat” …a jak s VÁLKOU VYJEBAT !!

ovp 68
9. 2. 2025 13:36
Odpovědět  Jura S

.. naprostá a svatá pravda! ;o)))

Jura S
9. 2. 2025 13:40
Odpovědět  ovp 68

byla to ale přes to “škola života” :-))

ovp 68
9. 2. 2025 13:48
Odpovědět  Jura S

..akorát moje poznání z téhle školy je, že byla víc platná těm, co už měli cosi zažitého.. ty zabíjačky,vidle, nože, sekery, krumpáče a lopaty ošahané, a krev jim vadila jenom vlastní…;o))))

Jura S
9. 2. 2025 14:05
Odpovědět  ovp 68

Tak jasné, jak na statku porážíte starší prasnici 300kg+ a ta to vždycky tuší, tak je to “boj”…. i s jateční pistolí :-)) uvázat nohy a ono je to síla, potahá 4 chlapy, pak kudla do krku a vykrvit že do lavoru… :-)) Pak už je to pohoda, já vždycky miluju jak se maso vytáhne z kotle a ořezáváš… :-)) hlava a kus rypáčku, jazoura, libové od kosti :-))))

ovp 68
9. 2. 2025 14:19
Odpovědět  Jura S

.. a brzlíčky, jemně posolit, očesnekovat a opepřit… a poté odmastit hrdlo slivovičkou!

Jura S
9. 2. 2025 14:32
Odpovědět  ovp 68

Já miluju horký lalok a pěkně posolit a popepřit :-)) a páč je to kalorická bomba, je třeba pořádná štamprle++ slivovičky 50%++

ovp 68
9. 2. 2025 14:52
Odpovědět  Jura S

.. no radši toho necháme, já dnes podruhé pozdě vstával, pozdě snídal a tak později obědvám, a mám brokolici vařenou v páře, těstoviny a česnekovou smetanovou omáčku. Lalok, do kterého je možné zapíchnout prst, až jindy!!!!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jura S
9. 2. 2025 15:02
Odpovědět  ovp 68

Fujtajbl “brokolice” 🙂 , já telecí dušené na houbách (mám hlívy na zahradě) a taky těstoviny – makaróny (ty miluju, jak je to trubka) a k tomu zavařené červené feferonky 🙂 A pívo… 🙂

Standa
9. 2. 2025 16:10
Odpovědět  Jura S

Proč tedy každý rok nezabíjíte?

slovan
9. 2. 2025 14:36
Odpovědět  Jura S

Juro to co jsi napsal BYLA KDYSI PRAVDA, platilo to tak možná ještě před 25 lety. Dnes je to už i na vsích jinak, možná si dovolím to porovnat, jako tenkrát ve městech. Dnes už ani na vesnici každý kluk tu slepici nezabije. No a dnešní chlapci ve městech? To snad vidíme v TV, nebo na internetu. To už pomalu ani nemá mužské hormony(nadsázka). Ale ono je to skoro všude na tom obdivovaném, idividuálním Západě, plnou devianských hodnot. Ale ti tmavší, ti to ovládají od “narození”.

Jura S
9. 2. 2025 14:51
Odpovědět  slovan

Už ani na vesnici to dávno 15++ let není takové jak to bylo na vesnici v 60 až 80-kách minulého století…
Pamatuju u dědy na statku (70-ky) kdy byla mega králíkárna, slepic 3-zadele, že jak děda (už špatně hodil) mi dal kudlu a šel jsem do králíkárny, či do kurníku a zabil a zpracoval to za chvílí … nebyly mražáky ani ledničky… prostě “mražák” běhal po dvoře…a bylo to MEGA ČERSTVÉ!
Ukažte mi STATISTIKU, kdo z internetové mládeže dokáže v 12-15 ti letech zabít slepici a králíka a do hodiny je vykuchat !! jeden ze staticíce ???

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Standa
9. 2. 2025 16:19
Odpovědět  Jura S

No ,vidíš! A tebe trápí, že kluci v 60-tých letech byli vychováváni v tvrdých podmínkách podobných skutečnosti za války. Nebyly tam prachové peřinky , jako u maminky , že?
cit:,,Zákopy a věčně mokrý maskáče, spacáky v zimním staně nacucaný vodou, že mrzly… na držku gasmasku a samopal do ruky a skákat po cvičáku jako opice…. až to politruka vomrzelo a zavelel zpátky do kasína… A to bylo třeba půl metru sněhu a mínus 10 ! Dát si “cigárko” to byl jediný okamžik za den, kdy jste se cítili jako člověk….”

A, co si si představoval ,, Ty bláhový”, že by bylo v případě opravdového konfliktu? Maminka by za tebou nosila slamníček nebo rovnou vyhřátou pec?
cit: ,,Ukažte mi STATISTIKU, kdo z internetové mládeže dokáže v 12-15 ti letech zabít slepici a králíka a do hodiny je vykuchat !! jeden ze staticíce ???”

Nezlob se doba je trochu jinde a ty žiješ v pravěku! Mladí okolo 15 se vyznají v počítačích daleko lépe než ty! To potřebují a ne zabíjet králíky!

slovan
9. 2. 2025 16:58
Odpovědět  Standa

Tak Stando, nebudeme se kuurwaa zase hádat, to ti nestačí ten děd Vševěd? Klídek, samozřejmě že je jiná doba, jenže co ti bude platný, že jsi super ajťák a specialista vývoje, když nad tebou bude něco umazanýho a bude něco nesrozumitelně mumlat. Nó a pak ti bude vreckovým nožikom, tupým jako prase jezdit po krku. Vysvětli mi kdo asi bude ve výhodě. Jinak pamatuj, ty Mníšku, America first, a v Čechách králíkárna first.

zdendulka
9. 2. 2025 17:39
Odpovědět  Standa

Mno……stačilo by vypnout proud a bude nutno králíky a slepice zabíjet sám… mrazák se rozteče, trouba bude studená – takže kudlu, oheň a ohniště a makáme…. podle mě má Jura pravdu.

slovan
9. 2. 2025 16:48
Odpovědět  Jura S

Tak králíka jsem v 25 letech po zabití a pověšení dělal do pěti minut. Jsem se teď mušel smát, chtěl jsem napsat do tří vteřin, no nic, říkám tomu profesionální deformace. Co jsem jen zabil kohoutů, maso na klacíku, když mu bylo půl roku, na másle , brambor, to nemělo chybu. Jó nejvíce mi těch králíků parkovalo 70 ks. A na svým, né u dědy atd. to měli ostatní chlapi výhodu. Na prasata jsem měl kámoše a co jsem nedokázal, to bylo kůzlata. Nechával jsem je do 2/půl měsíce a měli 11kg kosti maso. 1ks. Kachny jsem měl číny a Ruánské, vypadají jako naše divoké, jenže lodě. Cca 35 ks, taky byla parkrát husa a krůta. Slepic s kohouty cca 50 ks. Dnes? To už není pravda.

Mia Markýza
9. 2. 2025 23:07
Odpovědět  Jura S

Však se to naučí, až bude zle.

Standa
9. 2. 2025 16:09
Odpovědět  Jura S

Juro,musíte prominout, jste vosel!

zdendulka
9. 2. 2025 17:40
Odpovědět  Standa

Jura ne, ten se drží při zemi = reality.

P.K.
9. 2. 2025 14:21
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Prostě si jen myslí, že ve válce rozhoduje, kdo umí správně mířit a dobře střílet, jenže ono spíš rozhoduje, kdo je ochotný bojovat, protože vše ostatní se snadno naučí, když to zvládne kdejaký trouba.
Západ vyhrál především u mládeže, propagandou, hudba, filmy, a to trvá dosud. A také jiným přístupem: proč někomu zakazovat dělat blbosti, když se na tom všem dá dobře vydělávat.
A tak jsme zblblí kulturou záviděli západní mládeži a umělcům, průmyslu…, všem, kdo vymýšleli stále “nové” věci, předháněli se v debilních kostýmech, oblečení, obaly potravin, etc, a spoustu dalších zbytečností, bez kterých se dá v pohodě žít, jenže to většina tenkrát ještě netušila. Mládež chce vždy nové věci, US hippies chtěli “právo na rozkoš”, legální drogy, jenže to nedostali: kdyby to, tenkrát, povolili v Rusku, kdoví, kolik amíků by tam, třeba jen na nějakou dobu, emigrovalo (ale je to daleko a je tam zima, lepší je střední Amerika)
S tím se nedá nic dělat, ale výsledek “společného úsilí” se vždy dá-musí na někoho svést.
Extrémně pozitivní (bez ironie) na tom je, že máme příležitost poznat něco jiného, než jsme měli před r.89. A přehodnotit svoje vlastní priority.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ovp 68
9. 2. 2025 13:25
Odpovědět  Jura S

..útočný RG 4 po vytažení závlačky a vidlice dopravní pojistky nebyl nebezpečný ani při pádu na zem, dokud nedošlo k odmotání pásku vrhové pojistky a tím i vytažení plíšku vrhové pojistky.

Obranný F-1 už je “iné kafé”, ten by vám tuhle šanci nedal, po vytažení dopravní a uvolnění vrhové pojistky(páčka..) máte tak 3-4 vteřiny na sepsání závěti…

Jura S
9. 2. 2025 13:35
Odpovědět  ovp 68

Jasně, “váleček” se dával jen “máčkám” ale i tak jim někdy upad, že se vodmotalo kus té pásky 🙂 tak se to hodilo znova, než se to odmotalo, rozebírali jsme je běžně…
F1 “buřt” ten házeli jen mazáci :-)) Páč jak se vytáhla ta drátková pojistka, tak se musela držet páčka :-)) Protože to pak po povolení jeblo do 4-6 sekund, taky se to muselo mrdnout alespoň 25 metrů, a jebnout sebou po odhozu do zákopu, páč to byla jiná šlupa než od “válečku”… :-))

ovp 68
9. 2. 2025 14:02
Odpovědět  Jura S

.. s F-1 jsme dělali pokusy, šoupli do metrové studniční betonové skruže(zakopané, stará meliorace..) uvázaný na dřevěném šprajcu, ke kroužku pojistky uvázali konec dlouhého drátku, závlačka se musela skoro narovnat, smáčknout, aby šla lehce vytáhnout, přikryli betonovým deklem. A v bezpečné vzdálenosti plynule tahali.. dekl poskočil ale vydržel, skruž taky, ale vnitřek byl pěkně poďobaný střepinami…

Jura S
9. 2. 2025 14:16
Odpovědět  ovp 68

Já měl rád pokusy s “bleskovicí”, jak se omotal půlmetrový strom 15-25 x a dala se spojka bu´d na elektrickou rozbušku nebo na “doutnáka” :-)) Museli jsme si tak vykosit kus lesa k přístupu k řece….- topoly, vrby… škoda že nám k tomu nedali kus plastiky, nedalo se to moc směrovat, kam to spadne… 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ovp 68
9. 2. 2025 14:27
Odpovědět  Jura S

..jo, jenom si člověk nesměl poplést na co černou na co zelenou barvu, jináč huba od ucha k uchu roztržená…

Jura S
9. 2. 2025 14:34
Odpovědět  ovp 68

Dnešní děcka už nemají tu šanci zažít pořádnej “survajvl”…

ovp 68
9. 2. 2025 14:55
Odpovědět  Jura S

.. joó, to záleží na rodičích a čím dál víc na prarodičích… ;o)))

me2d44
10. 2. 2025 10:59
Odpovědět  ovp 68

A pochopil jste, jaký je rozdíl mezi námi (skoro nad penálem) a dnešní mládeží?? My jsme se CHTĚLI UČIT (a nemusel nám to nařizovat Lenin, Stalin, Gottwald, ani jiná torpéda). Dnešní mládež se učit NECHCE – a proto spějeme tam, kam spějeme (a že je to černá díra na konci našich zad, to si můžete domyslet). Já se učil celý život – a nelituju.

ovp 68
10. 2. 2025 11:24
Odpovědět  me2d44

.. dnes se nepotřebují učit nějak dopředu a komplexně k problému, jako jsme to museli dělat my, dnes v případě potřeby zapracují prstíky na ploše chytrého telefonu a hned dostanou odpověď. Akorát ty širší souvislosti jim semo tamo nedocvaknou a pak je vzduchoprázdno… tzn. že civí doblba.

me2d44
10. 2. 2025 10:54
Odpovědět  Jura S

S bleskovicí mám zkušenosti ze školy – nikdo neuměl tak srovnat se zemí lesní srub, jako já (stačilo asi 10 závitů těsně nad základy) – ma lávky a můstky jsem si vystačil s pěti. Ale to už je historie… (ale nebylo ani potřeba použít výbušky = 250g nálože – bleskovice to zvládla sama).

Standa
9. 2. 2025 18:17
Odpovědět  Jura S

Jo ,vy dva chlopy , co jíte skleněné střepy a zapíjejí je petrolejem a vraždíte králíky na počkání máte také zkušenosti.
Babička, kde jsem trávil prázdniny cca 3 km od Vlašimské zbrojovky( a celá vesnice tam pracovala a kradla- no převáděla do osobního vlastnictví) , i my kuci , kde , co!. Sklady zbrojovky nad silnicí měli kuci ,cca my 13-4 zmáknuté a tak jsme převáděli! Každý týden. V lese toho byl v bunkru plný sklad.
Od palnic – bleskovic po náboje a kde co!
Když jsem tam jednou nebyl ( školní rok)vypukla aféra a hledalo se všude. Kluci to v lese zapálili( vyhodili do vzduchu). Viděl jsem potom tu spoušt v lese , stromy okolo bunkru rozsekané do poloviny kmene, oholené borovice , kráter !
Nějak se ozvěna dostala až do Prahy , dostal jsem trojku s chování. Nevadilo mě to -měl jsem jí 4,5, a 6 třídu. I v devítce něco takového navrhovali ( hodil jsem v tělocvičně bouchací kuličku-PCA po učiteli- dostal šok). ,,Dopadlo to výborně , byl jen trochu v šoku , zpravilo to následně trochu toho moku” od mého tatínka!

me2d44
10. 2. 2025 10:49
Odpovědět  Jura S

Nevím, jak vy, ale my jsme vždycky F1 nazývali “vejce” – tvarem to bylo podobné.

me2d44
10. 2. 2025 10:47
Odpovědět  ovp 68

Jako kapitán v důchodu – potvrzuju! Zatímco RG-4 měl plechovou pojistku (musela se odmotat a vytáhnout plíšek), F-1 po odjištění a puštění páčky spouštěla chemickou pojistku, která se nedala zastavit. Účinnost RG-4 se brala 20 m – a házela se z chodu, F-1 se házela pouze ze zákopu. RG-4 = útočný granát a nad 20m ohrozil jen náhodou, F-1 = obranný granát, smrtící účinek 200 m.

ovp 68
10. 2. 2025 11:01
Odpovědět  me2d44

..účinný dosah a množství střepin RG-4 bylo možné zvýšit zesilovacím pouzdrem, to vážilo nějakých 130g navíc…

me2d44
10. 2. 2025 11:12
Odpovědět  ovp 68

Vím, při výcviku na vojenské střední škole hodil F1 pod nohy – naštěstí – velitel, který ho doprovázel, byl rychlejší a vyhodil ten nesmysl za hranu zákopu – zeminu, co je přikryla jsme odstraňovali 10 minut – ale přežili oba…..

zdendulka
9. 2. 2025 17:21
Ohodnotit příspěvek :
     

Nechápu, proč musí západní politici pořád jen cenit zuby…. celý svět přece vidí, že mají už jen prohnilý chrup….. kdyby se snažili opravdu Spolu-Pracovat a řešit, mohly žít statisíce kluků a mužů a Ukrajina nemusela být na šrot….

Mia Markýza
9. 2. 2025 17:30
Odpovědět  zdendulka

Protože se mění dost zásadně mocenská uspořádání ve světě a Západu končí nad oním světem nadvláda….a té se vzdávají lidi nesnadno.

Lubos
9. 2. 2025 22:04
Ohodnotit příspěvek :
     

Trump s Putinem se ve finále dohodnou.
Budou to mít oba těžké ustoupit jeden druhému a *honění si ega* mezi USA a Ruskem též asi nikdy neskončí.
No a Ukrajina?
Měla po rozpadu SSSR nejlepší startovací pozici z bývalých svazových republik.
To že se Ukrajina rozhodla hrát hrací automaty v politických non-stopech a žádný hvězdy ji nepadly je jen a jen její problém.
Běžnému člověku též nedá exekutor úlevu, že mu nevyšel hazard a nalepí mu zástavní právo na barák v lepším případě mu schválí splátkový kalendář. A to ten člověk na rozdíl od *Zeleného zákalu* nemá na rukou krev nevinných. Cena pro Ukrajinu ztracených nerostných surovin nikdy nepřekročí morálně hodnotu ukrajinskými nácky zmařených lidských životů v nesmyslné válce kdy Rusko už zareagovat muselo. Věřme, že se pánové presidenti domluví. Proč za těchto okolností litovat poražené?

Standa
10. 2. 2025 07:28
Odpovědět  Lubos

Obávám se , že-
cit:,,To že se Ukrajina rozhodla hrát hrací automaty v politických non-stopech a žádný hvězdy ji nepadly je jen a jen její problém.”!
-není tak úplně v souladu s realitou.!
Není to její problém, je to primárně náš problém! Tahle zahnisaná tříska musí být chirurgicky odoperována a vydesifikována realisticky uvažujícím světem! Někdy se používají i brutálnější metody ! Amputace je v tomto případě případná- některé části organismu( území) odříznout!. Hnědá snět už zasáhla příliš mnoho důležitých životních funkcí.Pokud se tato gangréna neodstraní do kořene , bude bujet znovu a znovu. Ovšem je to pouze metastáza ložiska za v.louží!
Pokud bude ložisko, budou metastáty i nadále bujet všude. Když se to ložisko odstraní, metastázy zmizí!

Lubos
10. 2. 2025 08:41
Odpovědět  Standa

Máte pravdu.
Jen jsem psal v jiném úhlu pohledu, tedy o presidentech Putinovi a Trumpovi, kteří dle mne jsou oba silnými lídry. Nic jiného než dohodnout se jim nezbyde. Maximálně při konečných dohovorech budou nájezdy na branku jako v hokeji.:-)
Takže ten krapet silnější si trochu přihoní své ego a bude hotovo.
Ukrajina si to vylíže, neměla se cpát kam nepatří a hrát ty *politikomaty* když to neumí.
Není mi ji vůbec líto.
Každý člověk i zvířátka chápou, že se infekce zbaví jen tehdy pokud nezbyde jediný vřed, hnis, bacil.
Naprosto s vámi souhlasím, velmi výstižně vámi napsané.
Jen k té velké louži: Ta sice nemoc vyvolala, nicméně *starý doktor* úspěšně míří do šaškecu a stejně si brzy pokecá se Satanem a *nový doktor* začíná provádět chirurgické řezy.
Nyní jde o to, aby novému doktorovi nešlo hlavně o bonboniéry.

Kelly
10. 2. 2025 07:16
Ohodnotit příspěvek :
     

takhle kopnout Trumpovi do kulí, to je deset z deseti, a k tomu brzo dojde.

PřemekJ
10. 2. 2025 08:37
Ohodnotit příspěvek :
     

Derniéra zbytků Ukrajiny pod banderonacistickým režimem. Jaro začne novou epochu lidstva.