Proč nutně musíme mít 17 leté řidiče?
Je známo, že nejvíce silničních nehod a úmrtí při silničních nehodách (vloni na našich silnicích zemřelo 454 lidí), zavinila skupina řidičů nejmladších. Z celkového počtu dopravních nehod, jež se během roku v ČR stanou, jich 11 procent zaviní právě řidiči s praxí do dvou let, kteří ovšem z celkového počtu řidičů tvoří pouhá tři procenta, což nebezpečnost mladých řidičů ilustruje více než výmluvně. Takže podle faktů konstatujme: čím jsou řidiči na našich silnicích mladší, tím nebezpečnější je na ty silnice vjet.
Prostá logika tedy napovídá: Chcete učinit naše silnice bezpečnější? Ano? Pak zvyšte potřebný věk pro získání řidičského průkazu ze současných 18 let na let 19. Moc to nepomůže, ale každý ušetřený život se počítá. Anebo: Jste-li se současným stavem bezpečnosti na našich silnicích spokojeni, s věkovou hranicí mladých řidičů nehýbejte.
Tak mluví zdravý rozum, kterému ovšem v Česku a dál na západ pšenka dnes nekvete. A tak už od příštího roku by u nás měla začít platit novela zákona o provozu na pozemních komunikacích, která momentálně čeká už jen na podpis prezidenta, a jako hlavní novinku přináší pravý opak toho, co se k věku mladých řidičů uvádí v článku, který právě čtete. Říká totiž toto: „Mladiství usednou za volant již o rok dříve. Nově budou moci v republice řídit už od 17 let, pokud je bude doprovázet mentor, tedy starší zkušený řidič, čímž se zavádí tzv. institut K-17: V roce 2024 se tedy i Česká republika zařadí ke státům, které mají zaveden řidičák na zkoušku. Nejen zavedením zkušebního období pro novopečené řidiče, ale také zavedením zdokonalovacího kurzu pro potenciálně rizikové nové řidiče. Dané opatření společně s modelem přípravy nových řidičů nazývaným L17, tj. možností řídit automobil již od 17 let pod dohledem zkušeného mentora, nepochybně výrazně zvýší připravenost nových řidičů na náročné podmínky v silničním provozu,“ uvádí ministr dopravy Martin Kupka.
Jistě, uvádí to pan ministr pěkně a skoro se vším, co říká, by se dalo souhlasit, kdyby z pytle jeho uváděných nových opatření jako pověstné šídlo, připravené vás píchnout, nevyčuhoval onen o rok snížený věk, potřebný pro získání řidičského oprávnění. Protože cožpak samo české mimisterstvo dopravy neříká a neuznává, že právě skupina řidičů nejmladších zapřičiňuje nejvíce silničních nehod, z čehož lze pak prostou logickou úvahou odvodit, že čím je řidič mladší, tím je svému okolí v silničním provozu nebezpečnější?
JISTĚ! ALE MY VZDOR TOMU JSME PŘIPRAVENI POŽADOVANÝ VĚK ŘIDIČŮ SNÍŽIT!
Proč? Co se za tím záměrem skrývá?
Ohled na naše zdraví a zvýšená bezpečnost na silnicích to nejsou, to jsme si už osvětlili. A možná jsme už též pochopili, že onen požadovaný snížený 17 letý věk potřebný pro řízení vozidel je vše, oč tu běží. A že vše ostatní a viditelně k tomu podstatnému jen přilípnuté, jako jsou zkušený mentor, řidičák na zkoušku, zkušební období pro novopečené řidiče, zdokonolovací kurs pro potenciálně rizikové řidiče, jež se kolem nové věkové hranice rozestavily jako Žižkova vozová hradba kolem jádra tábora, nejsou ničím jiným, než účelově vytvořenými kulisami, které byly na jeviště zataženy jen proto, aby se jimi zalepily oči rýpalů a lidi přemýšlivé snad upokojila.
Kterýmižto ohledy se pochopitelně závažnost věci zvýšuje. A dumá se dál.
Co nejvíce hýbe společenským vědomím? Prý sex a politika.
Pozor na ten sex! Není 17 let tím věkem, kdy se mladí lvi rozhlížejí po své první kořisti? Adam chce Evu, ale Eva váhá a Adam tuší, že by s její váhavostí možná pohnul v okamžiku, kdy by v otevřeném taťkově kabrioletu přirazil k vilce, kde Eva bydlí, zapnul klakson, Eva by vyhlédla z okna, spatřila Adama za volantem, a nejspíš by ji v tom okamžiku napadlo, že ten Adam tak úplně k zahození vlastně ani není.
Adam má 16 let, takže zatím živoří a to od svého snu poměrně daleko. Ale Fialova vláda je parádní, protože plánuje současně platný řidický věk snížit o jeden rok. Takže hurá! Už za rok a hned, jak mu řidišský průkaz zašustí v ruce, 17 letý Adam vyjede, u Eviny vilky přirazí, zatroubí,, a uvidíme, co je pravdy na tom, že sexuální kouzlo muže, objeví-li se mu u boku vůz, stoupne o 80 procent.
Takových dnešních 16 letých, jako je Adam, je u nás dost přes sto tisíc, a téměř všichni dnes, a z pohnutek stejných či podobných jako Adam, Fialově vládě za sníženou hranici pro získání řidičského oprávnění tleskají a jsou rozhodnuti (až se ovšem dočkají 18 let požadovaných pro svou účast ve volbách), ji volit. Což nejpravděpodobněji platí i pro 15 leté a 14 leté a mladší, čímž se konečně blížíme k zodpovězení otázky, stojící v titulku tohoto článku. I když zcela dokonáno, aspoň podle mého názoru, ještě není.
Protože proč mají 17 letí řidiči čekat rok na to, až se jim dovolí též volit? Cožpak oni už dnes, coby řidiči v silničním provozu, jaký zde ještě nebyl, neprokazují svou dospělost dostatečně? Nebo chcete tvrdit, že řidič nemusít být dospělý?
Ty otázky zatím ještě nepadají, ale čekám je, protože tam, kde je nenažranost je i nekonečnost. A všichni víme a dovedeme si představit, že strana a vláda, kterým by se po snížení požadované věkové hranice řidičské podařilo snížit i věkovou hranici voličskou, by si polepšily tak, že by nám to všem, jak se mezi sebou známé a jak máme o věci stejnou starost, mohlo být velmi nemilé.
Držme se!
Lubomír Man
Až budou moci 17.letí puberťáci,zfetovaní perníkem a marjánkou,sledující mobil více
než přední sklo auta,řídit vozidlo,bude pro nás všechny ostatní nejlepší sednout za volant
jen v případě největší nutnosti nebo ohrožení života svých blízkých,obzvláště výživné
to s nimi bude na dálnicích,kde jim ještě zvýšili rychlost.
Pan Krupka nemá rozum a jest nebezpečný tvor, opičák západní!
Proč nutně musíme mít 17 leté řidiče? Samozrejme preto, aby sa predalo viac aut, predsa, no né?
Když bobečkům za volantem nebude v době nehody ještě 18 let… jak to bude s trestní zodpovědností a povinností nahradit škody ? Co na to pojišťovny? A co na to rodiče – garanti třeba i doživotního placení ?
Pojišťovny to vyřeší jenoduše a rychle, navýší pojistné. A je to.
No právě……chvilka zmatků a snížíme trestní odpovědnost. A když už to bude, tak je jasný, že se musí snížit i věk prvovoličů…..
A postupně i věk plnodospělců… To se panečku pedofilové pomějou!
Tak, někde nesmí za volant silných vozů, a ty zkušenosti musíte nabrat tak jako tak, i kdyby jste si dělali řidičák ve čtyřiceti musíte se praxí utužit. A bourat může i zkušený opatrný řidič z různých příčin.Osobně bych byl za experiment neplacené veřejné dopravy- ruku v ruce se zkvalitněním navazování přípojů apod.
A co se voleb týká, jestliže i taková koza dlouho upírala volební právo ženám a barevným, není důvod udělat volby pro lidi od 30ti let, to už by mohl mít povědomí o tom, jak se vydělává na chlebíček vezdejší.Ti zlořádi to dělají tak, že chtějí být co nejdéle u moci.
Apropooo, v souvislosti s dopravou mně napadlo, že jak tak zakazují symbol Z, tak my, kteří nesouhlasíme s kozou bychom mohli mít poznávací znamení začátečníka na autě- tohle nezakázali že ne, jenže jak správně namítnou mnozí , proč se takto veřejně označovat.
17 let je moc, je potřeba hranici snížit na 9 let. Stejně tak voličskou hranici. Když se můžou brát 9 letý muslimové, přece nebudeme pozadu.
A navíc to bude ekologický, oni si ty hranice sami zapálí a pak přestanou prděním zvedat metan. Planeta bude zachráněna.
Je to na další ožebračování lidí. Určitě se na tom napakují pojišťovny.Zrušil se předpis na podmínku platby při zavinění nehody a tudíž kdo způsobí nehodu,bude druhému cálovat škodu.Exekutoři si zas budou mastit kapsu.
Jo,dobře, mladí zmetci 17-18 jezdili u Penoše v nákupních vozejcích, jejich baby koukaly a kvičely radostí.. hlouček 8-10 těch vyfetovaných debilů…. nikdo je nenapomenul, hulili jak prokoplí a měli tam chlast…. toto prosím poslat ne silnici? vylez jsem a nakoupil a byli tam pořád, votevřu teda kufr, naložím nákup a říkám ať drží hubu (mám 105 kg, 190 cm). Ti nuzáci měli tak 60 kilo i s taškou drog… jeden měl nějaký připomínky o “dědkovi”, tak říkám pojď hrdino, vydrnu tvou držkou tady ten asfalt až ti z čelistí budou lízt kosti…. zmizli i s jejich fenama…
No, tihle nejen že nemají na káru, ale těžko seženou mentora, leda tak svého dealera… I kdyby jen marijánka, tak ti roztlemení vychechtanci mají prokazatalně sníženou schopnost spoustředění se na cokoli… No, s takovými to opravdu nevyhrajeme, na silnici ani kdekoli jinde.
Zatímco zde budou přidělovány řidičáky sedmnáctiletým řidičům, chystá se v EU opatření na tvrdé přezkušování řidičů starších sedmdesáti let, čili v podstatě si budou muset udělat nový řidičák. V důsledku toho se mnoho seniorů radši zbaví auta a nebudou ochotní za takové buzerace státu a házení klacků pod nohy jezdit po silnici. Zatímco mladí zfetovaní a opilí řidiči budou mít volné silnice pro závodění ve věku, kdy ještě nepobrali pořádně rozum. Je to od EU a ČR jednoznačná buzerace seniorů a uměle vyvolané snižování chuti do života, který jim ještě zbývá. Pokud se jedná o bezpečnost silničního provozu rozhodně nejsou senioři nejvíc nebezpečným článkem. O podobném opatření jsem nikde jinde ve světě krom EU neslyšel. Staří lidé jsou tak jako tak postupně vyčleňováni na okraj společnosti třeba zaváděním nových předpisů, které jim také znepříjemňují život. V ČR je v tom i politika a pomstychtivost. Je to smutné, protože senioři toho mnoho pro mladé a zřetelně čím dál méně produktivní generace pro jejich pohodlí vykonali. Holt taková je dnes společnost, která by staré lidi nejraději zbavila svéprávnosti a volebního práva a odložila je do starobinců.
Dědci a báby moc projezděj po vejletech a brzdí provoz mladejm nafetovanejm pirátům, a jezděj ve starejch herkách, tedy nekupují nová megapředražená auta, z kterých má stát DPH… Dobře dělá pětikulčák, že jim krouhl důchody… Doufám že genocida důchodců bude pokračovat namastěním daní z nemovitostí tak, že jim rupnou kardiostimulátore a nemovitosti pak stát zdědí jako odůmrt a nakoupí více emerických krumplů pro mladý do armády… A že profesoru Fialovi bude udělen řád Bandery I.stupně se zlatou dubovou ratolestí…
:)))))))) Skvěla ironie!
Já jsem zas slyšel že Fialovi prohlíží krk nějakej Mydlář.
Lubomíre, proč ignorujete povinnou přítomnost mentora? Jen úplný blb půjčí svému synáčkovi s čerstvým nedospělým řidičákem své drahé auto. Vím, pár takových se mezi movitými zcela určitě najde, ale blbů mezi nemovitými je také dost. S mentorem vedle sebe se žádnému Adamovi k Evě nebude chtít jet. tato vaše úvaha je poněkud zcestná.
Takovej synáček si půjčí auto sám s vítězným pocitem, že koná legálně, tak může. Informaci o mentorech buď přehlédne, nepochopí nebo si bude myslet, že na něj neplatí.