nezařazené

Op-Ed: Bez univerzální zdravotní péče nás koronavirus ohrožuje

Počáteční šíření koronaviru v USA odhalilo nejistou povahu zdravotního systému, ve kterém miliony lidí nemají zdravotní pojištění. Způsob, jak se vyhnout rychlému šíření viru, je zajistit, aby ho lidé, kteří potřebují přístup k péči, dostali co nejdříve. V této zemi je však 30 milionů lidí nepojištěných a dalších 44 milionů je nedostatečně pojištěno, protože si stěží mohou dovolit platit ve svých plánech vysokou spoluúčast a náklady mimo kapsu.

S miliony Američanů, kteří si nemohou dovolit navštívit lékaře, pokud onemocní COVID-19, co bychom měli dělat? Jako první krok by úředníci veřejného zdraví měli dostat zprávu, že by ji měl vyhledat kdokoli, kdo potřebuje péči. Nemůžeme riskovat, že jednotlivci, kteří by mohli být infikováni, nebudou testováni a neléčeni. Lidé by měli být ujištěni, že když se cítí nemocní, mohou se obrátit na zdravotnický systém a být si jisti, že nebudou uzemněni ničivým účtem.

Minulý týden však ve zlověstné chvíli ministr zdravotnictví a sociálních služeb Alex Azar uvedl, že nemůže slíbit, že vakcína proti koronaviry bude pro všechny dostupná, až bude k dispozici. Později řekl, že vláda se pokusí učinit vakcíny dostupnými. Je třeba, aby federální, státní a místní veřejní činitelé nabídli veřejnosti silné ujištění, že vakcíny budou nabízeny zdarma nebo téměř tak. Očekává se, že Senát tento týden ve středu schválí návrh zákona o nouzových výdajích ve výši 8,3 miliard dolarů, který zahrnuje zhruba 300 milionů dolarů, jejichž cílem je zvýšení dostupnosti vakcín, ale k zajištění širokého přístupu bude možná nutné další financování.

Měli bychom se také rychle pohnout, abychom zpřístupnili pokrytí Medicaid více lidem. Trumpova správa se snažila omezit pokrytí a federální podporu Medicaid. Nyní vzhledem k této potenciální epidemii musí tento přístup zvrátit. Zatímco administrativa zvažuje použití národního programu pro katastrofy k placení nemocnic, které léčí nepojištěné pacienty infikované koronavirem, musí také zajistit, aby lidé měli přístup ke screeningu na virus a primární péči, než se jejich stavy stanou akutními.

Medicaid je postaven pro řešení rozsáhlých krizí v oblasti veřejného zdraví. Například když voda kontaminovaná olovem ohrožovala zdraví obyvatel Flint, Michigan , v roce 2016 federální vláda poskytla financování státu na rozšíření Medicaidu pro těhotné ženy a děti. V New Yorku, po útocích z 11. září, místní, státní a federální představitelé vyvinuli Medicaidův plán na pomoc při katastrofách, který pozastavil federální medicaidské požadavky na zápis, aby se New Yorkers s nízkými příjmy mohli rychle zaregistrovat. Po hurikánu Katrina federální vláda umožnila státům dočasně pokrýt evakuované osoby ze států tvrdě zasažených Katrinou v jejich Medicaidových programech, přičemž federální vláda zvedla kartu.

Trumpova administrace mohla prokázat podobné vedení na koronaviru. Mohlo by to státům umožnit výrazně zjednodušit registraci Medicaid vytvořením jednostránkového formuláře žádosti a udržováním lidí nepřetržitě zapsaných bez potřeby neustálé recertifikace.

Administrace by také mohla státům umožnit dočasně zvýšit způsobilost Medicaid, a to až do výše příjmové stupnice ve všech státech nad jejich současné příjmové limity. Třicet šest států a okres Columbia rozšířily své programy Medicaid podle zákona o dostupné péči o lidi s příjmy až 138% úrovně chudoby. Ale 14 států to neučinilo, takže více než 2 miliony lidí zůstaly nepojištěné . Další možností je, aby Kongres schválil právní předpisy, které by plně financovaly rozšířené krytí Medicaid pro tyto státy alespoň dočasně, aby podpořily jejich účast.

Spojené státy se dlouho potýkají s pojmem sdílené riziko, pokud jde o zdravotní pokrytí. Pojistné trhy a zdravotnické systémy však fungují nejlépe, když jsou zahrnuty všichni. Proto mají všechny průmyslové země univerzální pokrytí a většina z nich důsledně překonává USA ve většině opatření týkajících se přístupu ke zdravotní péči, cenové dostupnosti, zdravotních výsledků a celkových nákladů.

Údaje o virové epidemii – riziko, které jsme všichni sdíleli – ukazují, že máme společnou odpovědnost postavit se jí společně za ochranu sebe, našich sousedů a cizinců, s nimiž sdílíme svět. Při řešení krize veřejného zdraví nemůžeme oddělit individuální zájmy od zájmů komunity. Stejně tak musí zdravotní pojištění pokrýt všechny, pokud chceme systém, který funguje efektivně a efektivně. Koronavirus, ať už se stane plnohodnotnou epidemií nebo ne, ukazuje, že zdravotní systém nemůže nikoho vynechat.

Sara R. Collins je viceprezidentkou pro zdravotní péči a přístup do Fondu společenství. David Blumenthal je prezidentem Fondu společenství.

sdílet na