blognezařazené

Obejít se bez Západu – Čína se připravuje. Ivan David se dívá na souvislosti

Europoslanec Ivan David (SPD) je přesvědčen, že druhá studená válka se rozbíhá naplno. Zmínil to ve svém komentáři na sociální síti, kde mimo jiné také hovořil o tom, jak se Čína připravuje na odříznutí západních trhů.

„Druhá studená válka se rozbíhá naplno. Po dvou a půl letech postupného rozdělování světa na 41 západních zemí „řádu založeného na pravidlech“ a východojižního bloku vzájemně výhodné spolupráce států BRICS+, v němž většina zemí měla možnost lavírovat a využívat výhod obchodu s oběma stranami, se rychle blíží okamžik vztyčení nové ‚železné opony‘ – tentokrát ekonomické. Na země globálního jihu vzroste tlak, aby si zvolily jednu stranu, k níž se přidají. A podle posledního vývoje nejen při hlasování v OSN to vypadá, že západ to tentokrát již nebude, protože kromě výhrůžek nemá co nabídnout,“ poznamenává David ve svém komentáři.

„Web Pokec 24 přinesl v ČR jako jediný informaci o přelomové události, k níž došlo na zasedání ÚV Komunistické strany Číny. V článku pod titulkem ‚Plénum Komunistické strany Číny naštvalo svět. Si Ťin-pching definoval konečnou volbu‘ informuje o plánu přípravy Číny na odříznutí čínských firem od západních trhů,“ dodává David a všímá si slov ruského ekonoma Sergeje Latyševa: „Čína vstoupila do nové etapy svého vývoje, což bylo zaznamenáno na třetím plénu 20. ÚV KSČ, které se konalo v Pekingu ve dnech 15. až 18. července. ‚Vyjádříme-li jednou větou, co to pro Rusko znamená, v extrémně zjednodušené podobě to vypadá takto: Dříve jsme utíkali za Číňany, teď poběží oni za námi. Protože rozchod Pekingu se Spojenými státy, které se bojí čínské moci a k nimž se EU brzy připojí, je nyní hotová věc. Tato situace je výhodná nejen pro Rusko, ale i pro Eurasii.‘

„Číňané to nechtěli. Ale jako realisté chápou: Američané se svými početnými vazaly jim nehodlají čestně konkurovat. Budou i nadále všemožně omezováni a ‚obtěžováni‘, bude zaváděno proti nim stále více sankcí v různých oblastech a budou je vytlačovat ze zahraničních trhů, a přitom vytvářet hrozby pro vnitřní bezpečnost. V bitvě se Spojenými státy, které se snaží udržet si svou hegemonii, je jediným strategickým spojencem Pekingu Rusko, jaderná velmoc, která má také velký trh, přírodní zdroje, vědecký potenciál a zásoby potravin, které Číně umožní přežít podmínky nadcházející západní blokády, které bude třeba tak či onak vzít v úvahu i čínským partnerům v Latinské Americe, Africe, jihovýchodní Asii a Oceánii,“ zmiňuje dále David.

„Ve snaze připravit 1,4 miliardy lidí v Číně na novou epochu stranický časopis Qiushi publikoval ve spojení s plénem sérii článků čínského vůdce Si Ťin-pchinga pro roky 2013–2024, který již dávno pochopil, že to, co se děje je nevyhnutelné, protože Čína nemůže zastavit svůj rozvoj a rozpadnout se k radosti Spojených států. Také hlavní stranický tisk Žen-min ž’-pao připravuje Číňany na těžké časy, kdy Američané extrémně znesnadní ČLR přístup na světový trh s tím, že ‚nikdy neexistovala učebnice, natož hotová odpověď, která by čínskému lidu a čínskému národu pomohla posunout se od hořké zkušenosti moderní historie k jasným vyhlídkám velkého oživení.‘ Publikace dále zdůrazňuje, že jednou z hlavních lekcí historie je, že ‚problémy Číny musejí vyřešit Číňané sami … na základě základních národních podmínek‘,“ dodává David.

„Trpká zkušenost moderních dějin je odkazem na tragédii Číny, která byla po většinu světových dějin nejrozvinutějším a nejbohatším státem světa, který ve druhé polovině 19. století z řady důvodů se změnil v polokolonii západních zemí, národ kuliů. Čína byla otravována opiem a nemilosrdně vykořisťována Západem, místními kompradory a militaristy, zasahujícími do vnitřních záležitostí. Jde o pád Číny až na samé dno, odkud vylezla až díky pomoci SSSR, miliony lidských obětí dodnes zraňují čínské vědomí. Pouze v posledních desetiletích se Čína díky širokému přístupu na světový trh opět stala prosperující zemí a jedním ze světových lídrů,“ podotkl David.

„Žen-min ž’-pao vyzývá k ‚dodržování zásad nezávislosti, soběstačnosti a sebezdokonalování, trvání na tom, aby rozvoj země a národa vycházel z jeho vlastních sil, a pevné udržení osudu rozvoje a pokroku země ve svých vlastních rukách‘. Tyto principy se promítly do ‚usnesení o dalším komplexním prohlubování reforem na podporu modernizace Číny‘, které bylo přijato na konci fóra v nových podmínkách. Čínská ústřední televize (CCTV) uvedla, že generální tajemník Ústředního výboru KSČ Si Ťin-pching na plénu pronesl důležitý projev, který v době psaní tohoto článku nebyl zveřejněn. Ruský sinolog Nikolaj Vavilov k tomu na svém telegramovém kanálu napsal: Peking učinil strategické rozhodnutí připravit se na rozsáhlé přerušení ekonomických vazeb se Spojenými státy. Rozbití dodavatelských řetězců a zvládání rizik hospodářské krize na zmenšujícím se domácím trhu jsou hlavními tématy 3. pléna. V podstatě to nebude nic nového, ale slogan Si Ťin-pchinga ‚Samostatný rozvoj‘ se promění ve formalizovanou strategii hospodářského rozvoje Číny na příštích 10 let.,“ konstatuje dále David.

Nejdůležitějším prvkem této strategie je podle něj sázka na Rusko a nezápadní svět. „Vavilov opět popsal vše naprosto jasně a poznamenal, že Peking je připraven ‚čelit rizikům oddělení od západních trhů‘: ‚Pro Rusko to znamená dosažení nové úrovně spolupráce s Čínou – do konce roku mohou desítky největších firem přijít o významnou část amerického a evropského trhu a propadnout pod sankce. Spoléhat se k začátku roku 2025 na spojence Číny – Rusko a další země mimo západní pole – se stane hlavním těžištěm čínského úsilí.‘ Je jasné, že Američané nenechali ČLR jinou možnost. Pokud v listopadových volbách v USA vyhrají republikáni, bude situace Číny ještě složitější. Čím dříve se tedy Peking začne intenzivně připravovat na nevyhnutelné oddělení od západních ekonomik, tím snáze přežije přechodné období. Jen si přečtěte, co a jak říkají republikáni v USA o Číně: ‚Biden donutil Rusko a Čínu, aby se spojily. Pak přijaly svého malého bratrance Írán a pak přijaly Severní Koreu. Nepotřebují nikoho jiného. To je to nejhorší, co se může stát,‘ řekl bývalý a pravděpodobně budoucí americký prezident Donald Trump v rozhovoru pro magazín Bloomberg Businessweek. Kandidát na viceprezidenta republikánský senátor James David Vance obviňuje demokraty a současného prezidenta Joea Bidena, že uzavřeli nevýhodné obchodní dohody s Čínou a Mexikem, které stály Američany nespočet pracovních míst. Že USA byly zaplaveny levným čínským zbožím, levnou zahraniční pracovní silou a v příštích desetiletích (budou zaplaveny) smrtícím fentanylem z Číny. Pokud se tito lidé dostanou k moci ve Spojených státech, posílí se politika vytlačovat Čínu ze světové ekonomiky, její vědecká a technologická blokáda a vojenské obklíčení. Naopak s Ruskem by Trump i Vance rádi uzavřeli mír, a to i na úkor vážných ústupků na Ukrajině, s pochopením, že přímo neohrožujeme globální dominanci USA, aby vrhli všechny svoje síly proti Číně,“ dodal český europoslanec.

„Zde překladatel Pokecu Peter 008 vložil svoji poznámku: ‚Není to tak docela pravda. Jakmile se případně vypořádají s Čínou, nevyhnutelně přijde na řadu Rusko pro své bohaté zdroje. Pak je to jen otázka času a tradice. Hrozba Ruska možná není v obchodní síle, ale je mnohem horší – civilizační.‘, napsal Peter 008. Článek dále pokračuje: ‚V této věci se mohou dobře shodnout s demokraty. Jak přiznal mluvčí ministerstva zahraničí Matthew Miller na brífinku pro novináře 17. července: My, Spojené státy, zůstaneme otevřeni vývoji a implementaci konkrétních opatření ke snížení rizik s Čínou. Lídři Evropské unie, navzdory přání jednotlivých evropských zemí spolupracovat s Čínou, v tomto ohledu bijí na poplach. Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová, ve svém politickém programu pro rozvoj komunity na léta 2025–2029, uvedla, že strategické partnerství mezi Ruskem a Čínou vede k poklesu globálního vlivu EU a podkopává … ‚řád založený na pravidlech‘,“ zmínil David.

„Ano, Čína ještě neztratila svou poslední iluzi – že Evropa se jednoho dne sebeurčí jako geopolitický celek a nebude se chtít připravit o zjevné výhody obchodu s Čínou. Zatím pokračuje, navzdory restrikcím zavedeným Evropany, a v některých případech dokonce roste. V Evropě jsou okrajové země jako Maďarsko a Srbsko, které rády přijímají Si Ťin-pchinga a čínské investice. S Čínou dokonce flirtuje i Francie Emmanuela Macrona. Ale Peking už si pravděpodobně uvědomil, že Spojené státy – jak za Bidena, tak za Trumpa – nepustí Evropany nahnané do NATO a ti budou nuceni ‚držet krok‘ s Američany, zvláště pokud Čína podnikne vojenskou akci proti Tchaj-wanu. Spojené státy k tomu mohou Peking vyprovokovat v libovolný okamžik. Již nyní podle agentury Bloomberg Spojené státy projednávají se ‚spojeneckými zeměmi‘ aplikaci pravidel, která Washingtonu umožňují kontrolovat vývoz zahraničních produktů, k jejichž výrobě se používá jakákoli americká technologie nebo software… Brzy se to pravděpodobně stane realitou, a nejen to: Západ bude Čínu dusit. V tom všem je jedna zvláštní nuance, která se přímo týká Ruska. Nyní jsou čínské banky a společnosti, aby ochránily svůj americký byznys a obecně se vyhnuly zbytečným problémům, do té či oné míry nuceny vyhovět sekundárním sankcím uvaleným Washingtonem pod záminkou ukrajinské války za spolupráci s Ruskem,“ podotkl David.

„Ale zítra, zvláště pokud se ve Spojených státech změní moc, bude Čína vytlačována z amerického trhu ještě aktivněji než nyní a Washington bude také tlačit na své ‚spojence‘, aby udělali totéž. Přitom Rusku, které je ve většině ohledů v jiné ‚váhové kategorii‘ a Spojené státy přímo neohrožuje, bude nabídnuto jakési nijakési usmíření. Je zcela zřejmé, že nastane situace, která povede k zastavení snah čínských partnerů využít závislosti Ruska na Číně – levněji nakupovat, zdražovat své produkty, otálet s platbami – protože náš trh se stane v těchto podmínkách pro Číňany obzvlášť cenný. A bude také strach, že se Američanům podaří někoho v Moskvě svést, aby se Rusko distancovalo od Pekingu. Samozřejmě že Rusové neopustí Číňany, své přátele a sousedy. Protože dobře znají podvody lidí ze Západu. Ale tato situace sama o sobě jako celek nevyhnutelně povede ke zlepšení rusko-čínských obchodních vztahů a k ještě větším úspěchům na cestě k vytvoření Velké Eurasie,‘ napsal Sergej Latyšev. Čína se tedy na plný rozjezd ekonomické studené války připravuje. Její systém státem řízené ekonomiky jí v tom dává mnoho výhod. Hlavní výhody jsou na straně Číny již dávno. V Číně domácí i zahraniční firmy vyrábějí vše. Od toaletního papíru až po kosmické rakety. Západní země, které vybudovaly ‚řád založený na pravidlech‘ výhodných pro nadnárodní korporace, jsou naopak v extrémně zranitelné situaci. Kromě potravin se v nich téměř nic nevyrábí. Neexistuje v nich žádná ucelená výroba. Evropský průmysl byl přeměněn na pár montoven, kde z dílů dovážených z Asie – z největší míry z Číny – probíhá kompletace několika málo typů finálních výrobků. Pokud si jako spotřebitel prohlédnete v obchodech štítky, snadno zjistíte, že většina zboží bylo kompletně vyrobena v Číně,“ dodal David.

„Ve 20. století jsme již zažili situaci, kdy naše země byla od Západu oddělena nejen drátěnou, ale i ekonomickou železnou oponou po odmítnutí dolaru jako jediné měny pro vypořádání světového obchodu v roce 1946 na půdě MMF a Světové banky. ČSR a posléze ČSSR patřila k menšímu bloku východních zemí, které Západ ekonomicky embargoval, přesto továrny na našem území dokázaly vyrábět téměř všechny druhy zboží. Od hodinek až po továrny na zpracování ropy nebo výrobu hnojiv. Tehdy jsme však měli výhodu dodávek všech potřebných surovin z bývalého SSSR za výhodné ceny. Troufám si varovat, že pokud dojde za současné situace k politicky motivovanému oddělení západních trhů od Číny a dalších zemí BRICS+, bude to pro Evropany představovat katastrofu. Nedostatek toaletního papíru, k němuž došlo po požáru Harmanecké papírny v roce 1987, za nějž jsme nadávali vládě a KSČ, bude ve srovnání s tím, co nám může hrozit, jen humornou historkou. Zelený úděl, v němž se Evropská komise pod vedením staronové předsedkyně Ursuly von der Leyenové rozhodla pokračovat, prakticky znemožňuje obnovení výroby čehokoliv kromě reklam. Nadnárodní korporace, které komisi reálně ovládají, se navíc budou snažit bránit obnovení výroby v Evropě a do poslední chvíle se budou snažit komisi manévrovat tak, aby sice pod tlakem z USA omezila dovozy z Číny, ale umožnila dovozy z Bangladéše nebo jiné země s levnou pracovní silou a žádnými ekologickými zákony. Pokud ale USA opravdu uplatní politiku bojkotu Číny pomocí extrateritoriálního uplatňování US obchodních zákonů, nutně to dříve či později povede k úplnému rozdělení světa. Až k němu dojde, nebude už do Evropy s výjimkou USA odkud dovážet. Američané sice Zelený úděl nezavedli. Většina průmyslu se z něj do Asie vystěhovala i tak. Američané mají šanci výrobu obnovit rychleji. Nebude je zdržovat rušení zákonů o Zeleném údělu. Obnova továren na úroveň, aby mohli vyvážet do Evropy, by však v tržní ekonomice trvala mnoho let. Dnešní příspěvek uzavřu citátem písně slezského barda Jaromíra Nohavici: Kupte si hřebeny blíží se všivé časy!,“ zakončil David.

Parlamentní listy

sdílet na

113 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Viking
24. 7. 2024 21:14
Ohodnotit příspěvek :
     

Ano, bez západu a uvidíme kdo padne na hubu první.

stan
24. 7. 2024 23:36
Odpovědět  Viking

Bohužel nás čeká hodně tvrdá ekonomická budoucnost. Bez surovin z Ruska se prostě neobejdeme a Evropa jako celek nemůže Číně obchodně konkurovat ani náhodou. A USA mimo zbrojního průmyslu a několika obřích korporací taky v konkurenčním souboji s Čínou nemůžou obstát.USA budou tlačit na ukončení války na Ukrajině, aby uchlácholili Rusko s nadějí, že se přidá na stranu Západu. Jenže to by Rusko muselo projít kompletní lobotomií, protože rusové moc dobře vědí, jak zrádný a ulhaný Západ je.A Evropa si to s Ruskem taky pěkně posrala, protože Rusko sice bude Evropě klidně prodávat dál suroviny, ale pokud dojde k vyšší poptávce, tak Rusko dá přednost Číně, před zrádnou Evropou.

ijn
25. 7. 2024 02:02
Odpovědět  stan

v jiném příspěvku jsem zmínil úlohu českých vodohospodářů k rozvoji VH Číny Tři soutěsky a Libor Záruba r.1957 + 200 ženistů na Žluté řece vyhledávalo přehradní lokality r. 1978 AGK Slušovice od pluhu na vidličku vertikální rozvoj zemědělství v provincii Hebei s 200000 družstevníky Farmy česko-čínské spolupráce s přístavem a slušovickým manuálem,… takové přátelství se nezapomíná,….. ale naši dnešní političtí vyvrhelé pošlapou i zadusí minulost úspěšné spolupráce….!!! Jsme řízeni zločinci pod vedením cizí mocnosti….!!!!!

ijn
25. 7. 2024 02:18
Odpovědět  ijn

Zasadí se ID o čerpání dotací pro výstavbu akumulačních přečerpávacích vodních elektráren a území ČR s kladným dopadem na celou Střední Evropu nebo jen články a PR??? Věřím že se zasadí na půdě EU k podpoře dotací na české projekty, když česká a namísto koridoru Dunaj Odraé říční logistika vyššího významu než když kupuje ČR útočné tryskáče,….vláda je celá z protinárodních zrádců!!!

ijn
25. 7. 2024 02:31
Odpovědět  ijn

řešení: otevřenými sdělovacími prostředky vysvětlit příčiny úpadku ČR, zajistit nakradené majetky ze spáchaných zločinů ( tedy 58% NHKG za 600 mil Kč prodala vláda Špidlovo Mittalovi) Bakalů a jiné, zajistit i Špidlův neoprávněný důchod z vlastizrady plynoucí a Obnovit právo a spravedlnost v ČR == trestat prodejné soudce i SZ a NSZ!!!

Každý z nás, kdo chce progresivní změnu, by měl působit na své nejbližší okolí!!!

Pavel z Moravy.
25. 7. 2024 10:02
Odpovědět  ijn

Ijn, většina se smála a mnozí se ještě dnes smějí budovatelskému úsilí našich předků. Ti ale tuto zemi postavili a tito současní grázlové ji rozebrali. Ano, vždy se dá znovu začít, ale musí k tomu být ochotní lidé. Vy ji vidíte v té omladině, která si zvykla žít na dluh a raději pracovat v různých neziskovkách, poradenských službách apod? Myslíte, že oni touží po skutečné práci a že je zajímá prosperita vlasti? Nějaké procento možná ano, ale není to málo pro rozvoj vlasti? Většina chce vystudovat nějaký lukrativní obor a žít na vysoké noze. Jak si bude žít ten zbytek je jim šumafuk. Nejdříve se musí napravit toto myšlení. Ale jinak vám rozumím.

Antonín Körber
25. 7. 2024 06:45
Odpovědět  stan

…no vidíte,americké sankce jsou vyřešeny,mohou teď pokračovat mezi sebou….přejde je chuť i na válčení,jen fijaloví jsou stále při chuti,nesmí však zapomínat na stúdium života psa genose Dinga..

Pavel z Moravy.
25. 7. 2024 09:44
Odpovědět  stan

Camorra má přece nepsaná pravidla, z rodiny se nevystupuje. Žalář národů má stejná pravidla, z něj se nevystupuje. Slyším v uších ještě ten řev, hurá, jsme Evropané. Takže teď přátelé, navždy s přeformátovanci až do trpkého konce. Přání se totiž většinou vyplní, hlavně ta osudově mizerná. A převrat byl osudově mizerné rozhodnutí, alespoň tedy v režii těch aktérů, kteří ho provedli.

Jarek
25. 7. 2024 13:46
Odpovědět  stan

Země východní evropy které po převratech placených západními parchanty v čele se Sorosem ,prý “patří na západ” ,už dávno poznaly jak špatná je to strana barikády a ke své
revitalizaci to nutně budou muset púřehodnotit.

Zmatený
25. 7. 2024 15:54
Odpovědět  stan

Číňané prodávají největší a také nejdražší hotel v Praze na Malé Straně. Co myslíte, proč asi? No je jim jasné, kam to u nás jde, slušně řečeno do kopru! Jako všechno, čeho se naše okrajinská vláda dotkne! Jen český spotřebitel je v klidu. Maso zatím v obchodě je /i když čím dál dražší/, pivo se zatím v pivovarech vaří, pekárny pečou, sic nejspíš z okrajinské mouky ale kdo by to řešil.
Prostě, máme sa dobre! Dobre nám tak, ko*otom…

cool
26. 7. 2024 21:05
Odpovědět  Zmatený

Kdo by lezl do nativního pelechu detrotismu & slum?

Honzas
26. 7. 2024 13:46
Odpovědět  stan

A pro koho chcete ty suroviny z Ruska? Porodnost na rodinu je dnes na čísle 1,4, celkově v Evropě je to podobné. Ty suroviny by jsme potřebovali jenom pro ty přivandrovalce. Ty se množí geometrickou řadou a za chvíli za Evropu zaplaví. Jediný stát který tady zůstane bude Rusko.

Jarek
25. 7. 2024 13:40
Odpovědět  Viking

Ne,že “uvidíme”. Už dávno vidíme. USA se svými více než 30 biliony vnějšího dluhu,bezcenými papírky od FEDU kterým říkají dolary ,hospodářsky před krachem, kterému zoufale brání jen vedením válek a z
peněz ze zbrojení ,s krachující ekonomikou, rozvrácenou LGBT armádou a na prahu občanské války a KoZa které USA zničily ekonomiku a vyprázdnili vojenské sklady a odstřihly je od levných surovin z východu , už dávno na hubu padly. A bude trvat pěkných pár let aby na tom něco změnili , pokud ovšem zažijí alespoň trochu rozumu a změní své chování, aby jim to východ spolu s rozumnou většinou světa vůbec ještě dovolil.

cool
24. 7. 2024 21:42
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak tohle by ani šejkspír nemohl vymyslet.
https://www.facebook.com/Ceskoslovensko.TV/videos/865982012256266

BRIXS se samozřejmě proti haprujíci “KoZa obejde.

Jaris
25. 7. 2024 10:47
Odpovědět  cool

Globaliste maji pod skupinou BRICS plan ‘B’. Takze zadnou vyhru necekam.

Pavel z Moravy.
25. 7. 2024 11:01
Odpovědět  Jaris

Jaris, tak v socialismu jsem si jako dělník odpracoval svých 8.5 hodiny, či později 12 h v nepřetržitém provozu a po práci měl svůj vlastní život a bavil se s rodinou a kamarády. A bavil jsem se dobře a měl se fajn. Mluvím pouze za sebe a vidíš, vidina zlatého telátka tento systém zlikvidovala. Přitom ten se o všechny staral, aby nebylo bezdomovců, nezaměstnaných atd. Takže jestli je BRICS plán B globalistů, je vlastně jedno. Klidný socík, alespoň pro mne dělňase a moje kámoše již není, takže je to šumák. Ať si mladí užijí. Včera tady říkal Joe co mu říkal jeho táta po převratu a je to moc poučné – Moc se neradujte, to co tu teď je, je jen z kapitalistického houna pára. Ještě něco zažijete. Tak se měj a ať se ti u klokánků daří.

Slovan
25. 7. 2024 12:43
Odpovědět  Pavel z Moravy.

No jak se to vezme kolego. Záleží jaké kdo měl priority, někdo si “odmakal” ty svoje 8,5 h a jiný střihal dvanácky, šestnácky jako na běžícím pásu. Taky vono dělat a DĚLAT!! Tam kde si se nadřel, tak tam jsi byl rád za osmičku a chodil jsi domů jak orangután. Ušoupaný jako pěťák. Tam kde to bylo lehčí, to byla sranda. Já ve fabrice obluhoval mašinu a protože jsem “býval” šikovný (muším se pochválit) Tak když jsem si to vše nastavil, pošteloval aby to ke spokojení vedení šlapalo, tak na mě neměl ani ředitel. Prošel okolo stanoviště, já nohy na stole a četl RP. 🤣 Nééé, měl jsem tam jiné časopisy, jó a rádio, rádio mušelo být a 8% pivo. Někdy mě bylo až trapně, tak jsem dal ty nohy ze stolu dolů, přece jen mě bylo cca 25 a šef před důchodem. Mašina běžela, výroba taky, všichni spokojeni. KKurrwa to byly časy. Ale mušel jsem se tam propracovat. Taky jsem tahal 50kg pytle do vagonů na ramenou. Ještě jeden provoz jsem prošel, ten byl lehký ale honička jako kráva. Tady když to vše šlapalo jak má jsem z 8 pracoval v kuse tak možná 3 hodiny. Zbytek proseděl, pročuměl a nebudeš mi věřit, bydlel jse vedle, tak jsem si zašel i domů. Ano riskoval jsem, bylo to na kriminál. Byl jsem mlád

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
25. 7. 2024 12:51
Odpovědět  Slovan

….a dá se říci i blázen. Abys rozuměl domů jsem si zašel při odpolední, když vedení bylo pryč. Moc na tu fabriku vzpomínám, zlatý komunisti.

Pavel z Moravy.
25. 7. 2024 13:12
Odpovědět  Slovan

Já vím svoje, nebudu to tady rozebírat, já měl nepřetržitý provoz pohodu. V textilce byla většinou honička i když někdy také klídek, ale výborná parta. Chlapi si vzájemně vypomohli, když bylo třeba a nebo když jsme si chtěli orazit, kafíčko a tak. Nu a v nepřetržitém v jiné fabrice opravdu pohoda, i u nás byla 8 pivko a opravdu klídek. Rejpalů moc nebylo a když tak je kolektiv zklidnil. Tam jsem dělal přes 10 roků a výborné. Čau, měj se a opatruj svoje vlaštovky.

jiří
25. 7. 2024 15:39
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Jó pánové, zlaté časy, kdy to stálo za ho vno.

Spam orinoko
25. 7. 2024 15:57
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Kromě toho jsme pramálo věděli o drogách, tedy ve svém sousedství. Zápach v nich jede už od nepaměti. Naše pivo, víno, popř rum, jsou vedle toho dedskymi úlevami. Red Bull od 10 let, nakupovany dokonce matkami, je další položkou – svoboda je ZÁVISLOST.
Svoboda konzumu závislá na cenovce se znaménkem – , mínus, je jen položkou v řadě jak usměrnit idioty k adoraci systému bez ducha.
S odstupem začínám oceňovat americký boj v rámci alternativy, v němž se ale vůbec nezjevuje nákup konzumu. Teď je na střelnici včerejší bidetuv výkon s TV nástupem do dypstaty. To je blábol a blamáž. Stopli ho na poslední chvíli. A Kamala chechtava řekla veřejně, že lidi jsou blbci. Podle sebe soudím tebe. Politik, který takto zvaní skončil s argumenty.

Autor
25. 7. 2024 20:38
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Jeden z posledních příkladů bylo možno pozorovat celkem nedávno, když Libyjci SAMI pomáhali zničit to, co vybudoval nesmírný diktátor Káddafí …. Tam každá rodina nová mladá dostávala velké nevratné dotace, na podnikání byly ty samé dotace, bylo všechno na fantastické úrovni a zdarma … a dnes se tam díky vlastní hlouposti, nenažranosti a sobectví pod přímým vedením USA perou malé skupinky mezi sebou a všechno, všecičko co udělal Kaddáfí je pryč …
A ti globalisti, víte já na ně zas tak moc nevěřím, ne že by se někdo nesnažil všechno řídit. Ale stačí se podívat na USA hegemonii, na to kam to vedlo u starého Říma, kam a jak se dostala Anglie (mám na mysli ty síly, které se snažili “všechno řídit” tam či onde) a výsledky jsou VŽDY naprosto jiné, než jsou evidentně zamýšlené.
Podle odhadu jednoho známého, vážně míněného, by USA potřebovaly mít armádu přímých dozorců se zbraní v ruce asi tak kolem jednoho STA MILIONU vojáků, aby mohly ovládat svět. Jinak všechny instituce se mění s lidmi, kteří v nich jsou (časem degradují – např. americké zákonodárné sbory) a navíc, lidé podvědomě neustále hledají spravedlnost.

Slovan
25. 7. 2024 20:59
Odpovědět  Peter 008

By mě zajímalo jestli si tam drbou hlavičky jak my tuna. Ti to tam měli daleko lepší, než my tuna za Gustíka.

cool
26. 7. 2024 21:09
Odpovědět  Jaris

Ale tušíte kdo tam bude chtít dělat eu, tedy pardon přerozdělovat, ne?

Aleš
24. 7. 2024 21:49
Ohodnotit příspěvek :
     

Den kdy Západ v této hrůzné podobě zdechne bude co slavit. Druhý květen 1945. Pak snad přijde probuzení národů evropy.

cool
24. 7. 2024 22:53
Odpovědět  Aleš

Děti od 89. jsou zdebilizovaný inkluzkami.

vladko
24. 7. 2024 22:28
Ohodnotit příspěvek :
     

Jo, jo. Vys-r-m se na východ a ho-no přijde ze západu. 😇

Pijack
25. 7. 2024 07:09
Ohodnotit příspěvek :
     

Ukrajina tady opakovaně hraje důležitou roli. Nasouvají nám stále stejnou lež o tom, jak sovětské vedení za Stalina chtělo “zničit Ukrajinu”. Přitom Západ už od roku 1925 postupně blokoval pro Rusko zásadní průmyslový obchod tím způsobem, že cíleně začal odmítat ruské platby surovinami, diamanty i zlatem (!) a požadoval pouze obilí – to vedlo k naprostému vyprázdnění ruských zásob, nákup obilí např. z Persie nestačil a navíc přišla neúroda. Zastavení průmyslového obchodu by významně oslabilo Rusko, resp. neumožnilo jeho industrializaci a na druhé straně obilná krize byla nadějí Západu na nepokoje a změnu ruského vedení. Západu bylo jako vždy jedno, jaké “kolaterální” ztráty provází uskutečňování jeho mocenských záměrů. Svět není a nebyl černobílý, jak se nám snaží podsouvat politruci. Dnes to jsou Evropští politruci – USA opakuje osvědčené metody.

Tohle je zapomenutá historie, jenže v CIA na ni nezapomněli. A politici v ČR ji už dobrovolně vymazali z kebule.

Noobody
25. 7. 2024 18:59
Odpovědět  Pijack

To Pijack 25. 7. 2024 07:09
Dávám -1 za manipulaci a překrucování historie dle komunistické propagandy, kterou nás bolševik častoval v hodinách humanitních předmětů od ZDŠ až po VŠ. Chápu, že tu papouškujete tehdy vyučované mantry, protože hledat pravdu je náročné nejen časově, ale i zdrojově, morálně a mentálně. Naopak papouškování je snadné a mnozí obdobně schopní Vás ohodnotí + body, protože ani oni nemají odvahu, vůli, píli a touhu poznat skutečnou PRAVDU bez příkraz, ohýbání a zatajování. I oni se spokojí s propagandou která je tak přímá, jednoduchá a přeci by nám souška dějepisářka nelhala, že?

Nebudu Vám, ale ani vám ostatním, doporučovat literaturu ke studiu. To jsem zde činil opakovaně a jak vidno – zbytečně! Jen obrátím pozornost na jeden aspekt hladomoru na Ukrajině v letech 1932 – 33, který má aktuální odraz v současné nenávisti Ukrajnců vůči Rusům. Soudruzi v Kremlu nařídili, aby vojska NKVD obklíčila oblasti na Ukrajině a zabavila veškeré potraviny včetně obilí pro osev. Byl vydán zákaz naturálního obchodu, nesplnění odvodů potravin bylo trestáno smrtí a td. Díky tomu zahynulo hlady a kulkou na Ua cca 5 až 7 M obyvatel, další M v Povolží a v Kazachstánu.

Pavel z Moravy.
25. 7. 2024 19:39
Odpovědět  Noobody

Á sakra a copak víte o bídě a chudobě na západě a velké hospodářské krizi a dalších prasárnách západních pánů kapitalistů. To na wiki ani jiných buržoazních brožurách nekomentují? A copak víte, jak si žili někde v 60 a 70 letech ve státech a Británii, teď myslím tu lůzu, která na to vaše skvělé panstvo dřela. Takže si svoje kecy ponechte v kleci.

Slovan
25. 7. 2024 20:05
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Pavle ten má dost cóó? Ten je nakažený kopřivkou. 🤣🤣🤣🤣

Noobody
25. 7. 2024 20:21
Odpovědět  Pavel z Moravy.

To Pavel z Moravy 25. 7. 2024 19:39
Nikde se vrchnost vůči svým poddaným nechovala s takovou bezcitnou brutalitou, jako to dělali soudruzi vůči svým spoluobčanům. NIKDE a v moderní hiostorii NIKDY!! I ten FRANCO, nebo PINOCHET byli břídilové a lidumilové proti soudruhům s chladnou hlavou a naprosto čistýma rukama. Ani oni nepoužívali proti spoluobčanů plošně a neselektivně BOL, jako to praktikoval Tuchačevskij při potlačování lidového protibolševického povstání v Tambovské oblasti. Ani oni nedonutili spoluobčany ke kanibalizmu vlastních mrtvých dětí, jako soudruzi při hladomoru na Ukrajině. SOUDRUHU – myslím, že blábolíš nesmysly!!

Bída a chudoba byla, ale srovnejte konkrétní roky v konkrétních státech a sociální postavením jejich obyvatel. Když to uděláte poctivě, tak se Vám možná otevřou oči novým poznáním. Ve Vašem případě se však obávám, že máte takovou obavu o zbourání Vašich idealizovaných představ, že se o nic podobného ani nepokusíte.
Jinak já žádné panstvo, natož skvělé, nemám – vyjma současnou vládní garnituru, kterou bytostně nesnáším a opovrhuji jí. Nejsem nikomu dlužen, nikým ovládán a vcelku jsem svobodný. To co mám jsem dosáhl výhradně vlastní pílí a úsilím.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
26. 7. 2024 06:56
Odpovědět  Noobody

Vlastně je to vidět na výsledcích 100letého hospodaření. I ty zbídačené asijské republiky pod jařmem CCCP, a nejsou na tom dnes nijak špatně. I ta zbídačená Ukrajina před tím, než se nechali zbídačit of Velkého Bratra. A jak 100 let US podpory Jižní a Střední Americe, jak tam si žijou?
I to Haiti, kde mohli ukázat ten západní zázrak oproti socialistické Kubě o kousek dál, ani tam se ten západní vliv jaksi neosvědčil. Čím to asi je?
A to nemluvě o spřátelených západních zemích, které se tolik snažili o vývoj a rozvoj svých kolonií…

Noobod!!
26. 7. 2024 07:27
Odpovědět  primak

To primak 26. 7. 2024 06:56
Nevím jak si žijí v Jižní Americe, nebo v zemích bývalého SSSR – nebyl jsem tam. Zprostředkované info vždy akcentuje úhly pohledu a zájmy reportéra a níkdy nemůže být ani objektivní, ani vystihovat skutečné pocity a úroveň spokojenosti místních.
Relativně měřitelné je množství mrtvol provázející změnu systému a spokojenost místního obyvatelstva se stávajícím stavem či provázející onu změnu. Zda se nad tím, zamyslíte, či nikoli je mi celkem jedno.
K té Kubě lze asi sdělit, že Kubánci jsou extrémně šikovní, když do dnes udržuijí v provozu cadilaky, fordy, MG, … zanechané na Ostrově Svobody Američany po Castrově revoluci. Z nějakého záhadného důvodu tam není současný vozový park. Zřejmě jej sami nevyrábí a nakoupit nemají za co, když velký bratr SSSR a soc. tábor již nepotopitelnou let. základnu u USA nedotuje. Bohužel/dík se tam zastavil čas a Kuba je takový skanzen životní úrovně před 70-60ti lety. Má to své kouzlo ale nevím, zda byste tam chtěl trvale žít. Ale místní jsou navýsost spokojeni, protože “maňána” naprosto přesně vystihuje jejich mentalitu a opovrhování spěchem, což jim Evropané závidí. Mají to holt na háku!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
26. 7. 2024 08:57
Odpovědět  Noobod!!

Demagogická odpověď. Má smysl se k tomu vyjadřovat. Jo, ty Kubánci nejsou tak zručný, aby si sami vyráběli Fordy a Cadillaky, přestože je už 60 udržujou v chodu. Jestlipak to taky jejich bratranci v Detroitu dovedou?

Jo, že tam není takový blahobyt, jako třeba u nás (nebo v Haiti), když ji tam všechno blokovali po 60 let. Jak asi by to dopadlo přes vodu v Miami, kdyby jim tam ty tisíce lodí z Asie blokovali jen jeden měsíc? To bylo vidět před 2 lety, když byl problém z vykládáním, lodě trčely měsíc před přístavem na kotvě, nebylo toaletního papíru, a nebylo mlíka v prášku pro kojence, které ty jejich matky kojit nechtěj. Regály ve Wallmartu jako v Moskvě před 30 lety.

A že v Kubě maj při té bídě jedno z nejnižších úmrtí dětiček? Čím to asi je? Když byl před 15 lety ten jejich smrtící hurikán v Luisiáně – Katrina (dodnes se z toho pořádně nezpamatovali), Kuba jim nabídla pomoc 1000 doktorů, které ovšem starostlivý GW Bush ve skromnosti odmítnul. Atd Atd.

BTW, před pár lety tam udělal film Švýcar prof. Jean Ziegler, dlouhá léta poslanec, měl by ses na to podívat: https://www.youtube.com/watch?v=pRvzB1kVFJU

Slovan
26. 7. 2024 10:08
Odpovědět  primak

Počkej až něco vyštrachá na Googlu, ten ti to nandá, že je to včechno jinak. Klasika, výuka VŠ sršního hnízda. Je to fakt legrační. Neskutečřně se zase bavím. Kdo jinému rybník bagruje, ten tam pak nesmí jít na koledu, bo se potom ucho utrhne. 🤣🤣🤣🙋‍♂️

Pavel z Moravy.
26. 7. 2024 09:08
Odpovědět  Noobod!!

Tak ono tam pane za Batisty na Kubě prakticky vládla CIA a italská mafie. Drogy, hazard a prostituce byly hlavní obchodní artikly těchto grázlů a spřízněných grázlů domácích a zahraničních. Jinak populace měla bídu a byla většinově negramotná. Takže to co uskutečnil Fidel byl zázrak. A zase mu ti vaši zbožňovaní kapitalističtí parchanti ze států i ze západu házeli klacky pod nohy. A jinak, je natočeno hodně filmů dle skutečných událostí z Británie, USA z doby po 2. světové, jen je chtít vidět. A je natočena právě i ta mizérie a bída toho obyčejného lidu. To vy a vám podobní ale vidět nechtějí, narušilo by vám to váš obraz zápaďáckého snu. Já už se ale hloupostí pouze bavím, protože i když pouze bývalý dělník, vím pro kterou vrstvu společnosti je tato třída odpad. Pro tu, kterou zbožňujete vy a vám podobní, tedy pro kapitalisty. A netvrďte mi, že ne. To se z buržoazií táhne celou dobu jejich existence. Ale kdo chce kam, pomozme mu tam, tedy do ráje kapitalismu.

Slovan
26. 7. 2024 10:13
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Jsi moc měkoň a na to ti popichovači, hlídači bazírují. Jsou stavy, přes které ten vlak zkrátka nepřejede i kdybyses rozkrájel na kousíčky. Já na to v životě už mockrát doplatil, divil bych se , kdyby to u tebe bylo jinak. 😊🙄

Pavel z Moravy.
26. 7. 2024 10:47
Odpovědět  Slovan

Jo, asi jsem měkoň. Ale Fidel s pár přáteli zničil ty parchanty, kteří likvidovali kubánský lid a to se u těch parchantů neodpouští. Ale jelikož jsem toho přečetl o Kubě mnoho a to v originále, tak mám o Kubě opravdu přehled a vím proti čemu Fidel a kubánský lid stál. Být to tady u nás, tak by tady byli všichni zesra.ní až po kotníky. Jen mu reputaci kazí ten Trudea, který prý je jeho syn. Mohou to být spekulace, ale pokud si porovnám foto mladého Fidela a tohoto maníka, podoba je tam značná. A takový zmrd to je.

Slovan
26. 7. 2024 17:15
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Tak nemá DNA jen Fidela, ale i té anglosaské rajdy. No a vychovávaný byl na zlatém podnose, to zkuurwý kdejaký charakter. Co se týče kubánců cheche i tuna v železárnách Hrádek byli. Mnógo problémů narobyli. Včak na ostravsku jich bylo také veľa. Tam prý s nimi bylo Kongo.

Jaris
27. 7. 2024 10:57
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Mit za sousedy USA nebo Nemecko, to je kolosalni nestesti pro staty, ktere s nimi sousedi a jsou jimi vydirany.

Pavel z Moravy.
26. 7. 2024 08:51
Odpovědět  Noobody

Tak sněte o svém buržoazním světě dál. Seznamte se s poučkami buržoazního panstva o tom jak má svět z jejich pohledu vypadat a zanechme zbytečných řečí.

Pavel z Moravy.
26. 7. 2024 16:36
Odpovědět  Noobody

Nu, jak zmiňujete třeba toho Pinocheta, odporného fašouna, tak je zbytečné k vám cokoli dodávat. Zkuste se třeba podívat na film Dům duchů podle předlohy dcery presidenta Allendeho. A jinak, kdysi, dnes už by to asi nebylo možné o tom co prováděl Pinochet a jeho fašistická banda spolu s požehnáním CIA se psalo třeba ve španělském deníku EL PAÍS. To asi nevíte, vy víte pouze to, co vám vyhovuje.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Noobody
26. 7. 2024 18:17
Odpovědět  Pavel z Moravy.

To Pavel z Moravy. 26. 7. 2024 16:36
Proč tak exaltovaně?
Vy jste asi nečetl Mitrochinův archiv a netušíte, co KGB a její “mokrá sekce” prováděla po světě ve jménu internacionálního vítězství DT. Nemyslete si, že CIA je jediný “zloduch” na planetě.
Španělštinou nevládnu a nejen El País nečtu.
Vím toho celkem hodně, ale miliardkrát více toho nevím. A jsem za to rád, protože na Boha si hrát nechci!!
Myslím, že jsme na tom oba velmi podobně – každý máme preferovaný okruh svých zájmů a znalostí. Rozdíl je ten, že já si to uvědomuji a nevyčítám.

27. 7. 2024 06:22
Odpovědět  Noobody

Argument. Pochopitelně, po tom všem, co se za ta léta Rusům od jejich západních bratrů dostalo – včetně té bratrské pomoci dostat Lenina z Curychu do Petrohradu a pak bojovat za lidská práva Rusů proti bolševikům za vydatné pomoci našich čs. légií a jejich ztráty na životě – jak je to možné, že to KGB se také dopouštělo nějakých svinstev, to se přece musí ostře odsoudit (tak jako neodsuzujeme ty svinstva CIA a jak se to jmenovalo předtím)…

Noobody
27. 7. 2024 14:59
Odpovědět  primak

To primak 27. 7. 2024 06:22

Kolego, přeci víte, že božský nadhled a objektivita je ve zdejší kotlině vzácnější než šafrán.
Neříkám, že ji mám, ale prohlašuji, že se o ni urputně snažím a tak přesně vím, že se do mne pouští stejně z leva i z prava. Snažím se být nestranný, tedy mít dostatečný nadhled založený na množství znalostí v souvislostech a tak vím, že všichni zúčastnění mají PRAVDU. Nikoli komplexní, ale parciální rozloženou podle grafického zobrazení sil Jing/Jang. Každá mince má dvě strany. Většina si jednu vybere a drží se jí aniž by jen tušila, že je to pouze jedna část reality. Jenže vše má neoddělitelně obě, jak tu pro mne pozitivní, tak i tu negativní. Podle vlastního vnitřního nastavení (světonázoru) si intuitativně jednu vybíráme a odruhou odmítáme, jako by k realitě nepatřila. Zásadní CHYBA!!!

Díky tomu, že nevidíme svět v souvislostech, ale převážně výběrově, tak se pokrok v lidském vnímání a racionálnějším rozhodování odehrává tak zvolna. Ale asi je to tak v pořádku, neb toto dilema je bytostně lidské!!

Gales
25. 7. 2024 20:01
Odpovědět  Noobody

Jak to bylo tak to bylo. Všechno se dá nějak vyložit. Nám taky upálili Husa za pravdu a nikdo jim nevyhlásil válku. Po Bílé hoře jsme na tom byli jako budou ukrouši teď.A taky jsme nikomu nevyhlásili válku. Takže tohle téma je o ničem.

Boomer
25. 7. 2024 20:16
Odpovědět  Noobody

.. člověče, vy zcela ignorujete fakta o hrůzách života té doby na Západě, ponejvíce však v USA. Mazejte štandopéde do videopůjčovny a žádejte zcela pravdivý a historicky hodnověrný film Hrozny hněvu, nebo zítra do knihovny a totéž v knize. Snad vás pak ty historické bláboly o hrůzách budování státu dělníků a rolníků přejdou…
;o)))))

Noobod!!
25. 7. 2024 22:01
Odpovědět  Boomer

To Boomer 25. 7. 2024 20:16
Po přečtení komentu Slovana jsem do sebe vstoupil a zapřemýšlel, jak moc mám dost. Po přeštení Vašeho jsem zjistil, že mám víc než dost a smíchy jsem se rozplakal. Díky Vám se mi ještě třese bránice a snad jsem si prodloužil život alespoň o týden.

Musím se však nad sebou zamyslet, zda má vůbec význam pokoušet se předat pravdivé info těm, kteří tak rádi a spokojeně žijí v bludu. Asi jsem masochista, který se rád nechá poplivat zdejšími nejchytřejšími Pepíky, protože se mi nějak ekluje sklopit krovky, srazit paty a srabácky zdrhnout, jak mi výše radí kolega Pavel z Moravy. Ale prd! Žádný masochista!! Jen mne baví sledovat, jak se soudruzi chytráci čílí, durdí a snaží překroutit historii v marné snaze očistit své ideové předchůdce.

Slovan
26. 7. 2024 07:36
Odpovědět  Noobod!!

Heleďte nikdo na vás neplive, tak nemelte bludy. Vy svůj názor můžete napsat, ale já snad néé? Hned jsem oflastrovám jako po nehodě a že plivu vy nálepkáři. Jen píšu a to zrovna co jmenovec, že jsem žil v pohodě i když to mohlo být o kousek lepší to nepopírám. A když vás to baví sledovat jak my se tu durdíme, rozčilujeme, tak pak neplačte že jme vás poplivali atd. to si trochu odporujete, cože?!! Takže už si tam na nás vymyslete jinou pohádku v tom vašem sršním hnizdě. Muším psát v množném čísle, bo prý nejsem štonc pochopit, že můžou mít dva stejný názor a podání projevu. Abych nezapomněl, taky trochu vděku je slušnost, že jsme vám prodloužili život. Sluší se poděkovat. Jinak hezký den. 🤣🙋‍♂️

Noobody
26. 7. 2024 14:21
Odpovědět  Slovan

To Slovan 26. 7. 2024 07:36
Kolego, že jste se v mém neadresném komentu našel bude asi tím, že obecně platí staročeské: “Potrefená husa nejvíc kejhá”. Fakt jsem nemyslel explicitně Vás.
Kdybych plakal nad každým šťouchanečkem a uděleným mínusem, tak bych sem asi nechodil, nebo naopak bych trpěl onou S/M úchylkou. Nebojte, mne ani nemalý počet verbálních facek a podjebávek játra netrhá a oči slzou nezalévá.

Jo a díky za úsměv, který jste na mých rtech svým komentem vykouzlil. Není to hurónský smích, jaký se podařil Boomerovi, ale i tak supéér a dík.

I Vám a dalším soudruhům přeji hezké odpoledne a pěkný víkend.

Joe Arp
26. 7. 2024 15:31
Odpovědět  Noobody

Tak jsem dorazil blbečku, jistě jsi čekal na mě, víš, že pro hovádka tvého ražení mám slabost. Kouzlit na tvých rtech bych toužil tak max epilep. křeč. Možná by nás zajímal tvůj věk, hodně by to objasnilo, tož ven s tím!!!!! Kalergi plán jsi trefil, ale to nebyl plán bolše, ten ho u nás zaplaťbůh o 40let zpozdil, kominternou nemávej. Jinak svinstva světa kapitálu utrženého ze řetězu si jistě vyhledáš. Já ani nikdo z rodiny nikdy nebyl v žádné straně, ale po cca 94tém bych uvažoval i o KS. Tam až jste to hovada libtardí dopracovali po “práci” s národem!

Joe Arp
26. 7. 2024 15:57
Odpovědět  Joe Arp

Jo k věku bych žádal i zaměření VŠ, kterou jsi nepochybně absolvoval, fakulta tuším mnohé objasní.

Noobody
26. 7. 2024 16:04
Odpovědět  Joe Arp

To Joe Arp 26. 7. 2024 15:31
Džou – zklidněte hormon brouku. Až se začnete vyjadřovat slušně, tak vám možná odpovím. Na hovada zpravidla nečekám, proto jsem nečekal ani na vás. Snad se s tím nějak popasujete. Svým přebujelým egem jste mne fakt pobavil. Bohužel nerozveselil, jen to byl takový ironický úškleb, neb je mi vás líto. Tový mladý, nadějný soudruh a při tom tak omezený. Holt komu není z hůry dáno ….

Joe Arp
26. 7. 2024 16:26
Odpovědět  Noobody

ŽVÁSTY a pak hned zase žvásty nic jiného jsem nečekal brouku, nesnaž se pofilozovat o mém směřování, tvé je dané mozkovou disfunkcí.

Slovan
26. 7. 2024 18:21
Odpovědět  Noobody

Prosím a v kterém neadresném komentu jsem se našel, pomozte mě ho najít. Moje reakce nebyla jiná než bych reagoval na kohokoliv jiného se stejným textem. Nevím proč mě někdo dává do diskuze jak jsem za bolševika trpěl,když o tom nevím. Jó ledacos se mě nelíbilo, ale to už jsem psal. Rozhodně jsem netrpěl. Po vaší výměně s kolegou jsem jen s dovolením reagoval, když jsem byl osloven. Jinak by mě to dál nezajímalo. Tedy jestli vám to nevadí.

Pavel z Moravy.
26. 7. 2024 09:25
Odpovědět  Noobod!!

Ale já vám vůbec nic neradím. Máte svůj názor, mějte ho. Já mám zase svůj. Vy jste přece ti správní demokraté, kteří vědí kde se skrývá ten záludný červíček pravdy. A nebojte se, oni inkvizitoři pracují dobře a oni veškeré zmínky o tom blaženém kapitalismu brzy zlikvidují. Knihy, které ho neslušně popisují spálí, filmy roztopí a dají budoucím generacím pouze ten jediný správný úhel pohledu na tuto vykořisťovatelskou společnost. Tak buďte vy všichni milci kapitalismu spokojeni, vyhráli jste. Nám ale nemusí vadit ztráta socialismu, poněvadž jsme jako společnost na tento systém nedorostli. A to je to zásadní zjištění, tak proč bych se tím měl trápit. Lidé mají nyní to, co je jim blízké. Mlýnek uzavřen.

Noobody
26. 7. 2024 14:53
Odpovědět  Pavel z Moravy.

To Pavel z Moravy 26. 7. 2024 09:25
Ono je těžké porozumění, když je mezi lidmi zmatek v pojmech. Obávám se, že pořád ještě jste názoru, že ve světě zvítězil kapitalismus a to co se politicky děje v USA je svár dvou kapitalistických (pravicových) frakcí o moc. Že válka na Ua je bojem levicových ideí RF s pravicovým nacionalismem podporovaným pravicovými (kapitalistickými) zeměmi NATO v čele s USA. JENŽE to je obrovská mýlka a zásadní neporozumění založené na ignoraci vývojových trendů a politických pohybů ve světě. To, že po pádu socialistického bloku a SSSR přijde socík do Evropy z USA se holt ve Vokovické Sorboně, ani VUMLU neučilo. Jen to není tradiční socík s diktaturou DT, ale inovovaný model známý pod názvem “neomarxismus Frankfurtské školy”. Cíl je stále stejný: internacionalizace = globalizace, jen úlohu nejrevolučnějšího subjektu a motoru permanentní revoluce místo DT přebírají všemožné menšiny.

Je to stále tatáž písnička moudrých talmudistů, kteří směřují vyvolený národ ke komunismu (každému jevrejovi dle jeho potřeb), za cenu otrockého podrobení pro depopulizované Góje. Až tohle pojmete, tak se vám rozpadne svět. Raději věřte soudružské propagandě!!

Pavel z Moravy.
26. 7. 2024 16:59
Odpovědět  Noobody

Nemusím nic pojímat. Já vím, která sociální třída se zabývá od nepaměti plány na likvidaci populace. To, že jsou to ti nejbohatší parchanti planety jaksi naznačuje ze které třídy pochází. Občas tam samozřejmě propadne i nějaký ten uvědomělý bývalý od soudruhů, ale základ tvoří vykořisťovatelská třída kapitalistického a feudálního ražení. Oni mají totiž vše, co je k tomu předurčuje, nekonečné množství finančních prostředků. Nu a aby to vypadalo důvěryhodněji tak si pro své službičky přiberou i pár ocasů, kteří jim poslouží. Mohou být třeba i od nás, alespoň to lépe vypadá. Jmenovat netřeba. A že to řídí talmudisté, tak o tom žádná. Jsou to pořád jedni a ti samí.

Noobody
26. 7. 2024 18:01
Odpovědět  Pavel z Moravy.

To Pavel z Moravy. 26. 7. 2024 16:59
Myslím, že Vám chybí nejeden spojovací můstek k celkovému porozumění. Plán na likvidaci populace zde není od nepaměti. NAOPAK!! Tisíce let zde platilo, že každý movitý své bohatství zakládal na ovládané živé síle, která pro něj vytvářele bohatství. Bez nich by byl v kélu a musel se o své živobytí postarat sám!! To až vynález peněz bohatým situaci trochu ulehčil. Ovšem teprve zbožtění peněz (zlaté tele), půjčování na úrok a kodifikované zákony jim daly nekonečnou moc nad životem a bytím těch nemajetných. Ovšem bez výroby a spotřeby těch nemajetných by se nikdy bohatí ke svému superbohatství nedohrabali.
Teprve od 1.SV se vlastníci zeměkoule postupně přeorientovávají z cucání energie (peněz) z chudých na jejich cílenou likvidaci, neb si uvědomují omezené zdroje planety Země. Jejich cílem je komunismus pouze pro vlastní národ. “Po příchodu Mesiáše bude mít každý vyvolený pro sebe 2.800 otroků” předpovídá Talmud. Vyvolených je nějakých 17 až 18M, tak to +/- vyjde na 500 M duší, jak to bylo doporučeno texty na Georgievských poradních kamenech, než je loni odstřelili. Ona se tu prolíná mystika s tvrdým materialismem, kterým zblbli komunisty.

Pavel z Moravy.
27. 7. 2024 09:35
Odpovědět  Noobody

Od nepaměti jsem myslel od doby, kdy se jedni rozhodli vykořisťovat a využívat levnou pracovní sílu druhých. Vždyť ti bájní začínající kapitalisté nutili ty lidi dělat 12 i 16 hodin denně. Ti lidé potom někde spali na podlahách továren, protože se jim nevyplatilo ani jet domů, aby si odpočinout. A když po válce socík začal se změnou, musel se kapitalista přizpůsobit. A to, že výrobní prostředky byly v rukou státu, původně dokonce jako národní podniky bylo jediné správné řešení. A určitě tím tehdy nikdo nechtěl likvidovat populaci. To přišlo právě z těch hlaviček kapitalistických a bývalých feudálních mamrdů a odkud tato třída pochází je jasné. To, že tato odnož současných vládců pochází právě ze třídy feudálů a kapitálu nelze zpochybnit. A talmud je prostředek jak ospravedlnit to co tahle banda provádí.

Noobody
27. 7. 2024 11:07
Odpovědět  Pavel z Moravy.

To Pavel z Moravy. 27. 7. 2024 09:35

“… kdy se jedni rozhodli vykořisťovat a využívat levnou pracovní sílu druhých.” To jste si tisíce let evolučního vývoje společnosti od prvobytně pospolné po kapitalistickou zatraceně zjednodušil. Ze silných, mentálně zdatných a v životě úspěšných, pod jejichž vedení a ochranu se vždy shlukovaly davy slabých a méně úspěšných (z elit) jste udělal ty, kteří se “rozhodli vykořisťovat”.

No NAZDAR!!! Jak snadno jste poplival práci tuzemaských seffmademannů Křižíka, Kaplana, Škody, Kolbena, Baťi, Daňka, Janečka, Sodomky, Matonniho, Porscheho, Pály a tisíců dlaších, kteří začali vyrábět a podnikat od píky. Jen díky své odvaze, píli, chytrosti, nápaditosti, vytrvalosti, štěstí, … vybudovali v Čechách a na Moravě průmyslové impérium CaK R-U, zaměsnali miliony spoluobčanů a vytvořily ekonomické základy úspěchu 1.Republiky, německého válečného průmyslu i následné socialistické deindustrializace, která vyráběla ve znárodněných fabrikách na prvorepublikových mašinách.
Asi si to ani neuvědomujete, ale svým pojetím jste popřel jak Engelsův “Podíl práce na polidštění opice”, tak i Marxovu teorii tříd a obecně M-L výklad společenského vývoje.

Slovan
27. 7. 2024 11:58
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Pavle jsi nenapravitelný, jestli je ti fakt tollik kolik říkáš máš to zapotřebí něco vysvětlovat fanatikovi? Nebudu dál nic rozepisovat o celosvětovém společenském vývoji, bo zde je to marný. Tam kde se uznává jen idividualismus je to ztráta času a venku je tak hezky. A ještě to rozebírat neustále z tou samou osobou. Teď si to přeber jak chceš, vím, zázraky se dějí, ale v tak malém prostoru? Vyloučené. Hezký den. 🤣🤣🤣

Noobody
27. 7. 2024 14:32
Odpovědět  Slovan

To Slovan 27. 7. 2024 11:58
Zřejmě máte ochotu jít do diskuse s vyargumentovanými a jasnými názory za fanatismus. Njn, pak musíte diskutovat s těmi, co toho moc neví a nejsou si sami sebou a svými názory jisti.

Marxisti vidí úlohu jedince (vůdce) jako dějinně podmíněnou – společenský kvas si jej sám vygeneruje. S tím nesouhlasím, neboť jedinec bez osobnostních předpokladů se nikdy vůdcem nestane.

Jako živnostník musíte alespoň podvědomě tušit, že k podnikání musíte mít alespoň 3 předpoklady: Možnosti, schopnosti a pro činnost být vhodný. K tomu jistě i nemalou dávku sebevědomí, drzosti, pracovitosti, vytrvalosti, spolehlivosti, sociální inteligence a spoustu štěstí (být v pravou chvíli na pravém místě). Když však těmito 3mi zásadními soubory dovedností nevládnete, tak se můžete pokrájet a úspěchu dosáhnete spíše náhodou než jen prací. Není umění něco udělat. Umění je udělané se ziskem prodat a ještě vyšší level je do výroby zapojit a zkoordinovat další – dělba práce. Ta koordinace je ryze individuální činnost při níž se generují vůdci. Anonimní dav nikdy nepostavil most, vždy je veden nositelem idee (myšlenky). Ovšem je pravdou, že jedni bez druhých nejsou ničím!!

Slovan
27. 7. 2024 16:21
Odpovědět  Noobody

No, když už jste mě oslovil, tak nemám problém nesouhlasit. Já žádné nositele myšlenek v žádném případě znepochybňuji a jak závěrem píšete, jen veliká pravda, souhlas. Musíme si dát čas, třeba si nakonec budeme rozumět. Ale odmítám něco posuzovat co bylo třeba před sto lety a déle. Tak to prostě bylo, dnes je jiná doba a lidstvo by se podle toho mělo chovat. Hlavně mi nepište jaký je to problém, to snad vím. Tak si vždycky vzpomeňte a nezapomínejte na tu vaši poslední větu. 😊

Noobody
27. 7. 2024 21:39
Odpovědět  Slovan

To Slovan 27. 7. 2024 16:21
“…třeba si nakonec budeme rozumět.” K porozumění je někdy cesta dlouhá a čím delší, tím je ono porozumění hlubší a pevnější. Není to citové vzplanutí, ale proces získávání a racionálního zpracování vyměňovaných info.

Věřím, že porozumění je jedinou cestou, jak spojit národně orientované síly k obnově české hrdosti a suverenity.

Přeji hezký večer. 🙋‍♂️

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jaris
27. 7. 2024 11:01
Odpovědět  Noobod!!

Noobody, ja s vami ve vetsine komentaru naprosto souhlasim.

Noobody
27. 7. 2024 15:19
Odpovědět  Jaris

To Jaris 27. 7. 2024 11:01To
Děkuji za podporu.

Jestli to nebude tím, že jste se odvážila opustit rodné hnízdo a vylétnout do světa. Ono to doma vypadá super – než člověk zjistí, že i jinde žijí bezvadní, hodní a rozumní lidé a než si začne uvědomovat, že rozdíly jsou díky formování jinými (?lepšími – horšími?) životními zkušenostmi. A že ohrnovat nad kýmkoli nos není výrazem nadřazenosti, ale neopodstatněné pýchy.

Ti co tuhle zkušenost neudělali přišli o strašlivé množství informacíí a možnost konfrontace. Prostě vidí svět nikoli z onoho nadhledu, ale z jednoho místa a možná i proto jsou názory zdejších diskutérů tak upjatě jednostranné.

Pěkný den a ať se Vám daří!

Burák
26. 7. 2024 09:05
Odpovědět  Pijack

Tak ono v tom bylo více faktorů. Krom neúrody vypalovali na Ukrajině farmy kulaci. Než se rozjeli družstva, tak tito lidé, kterým hrozilo odebrání pozemků, likvidovali sami úrodu. Dnes kulaky litují ale už se rádo zapomíná, co to bylo většinově za lidi a jak okrádali celou vesnici, ve které “podnikali “. Jelikož družstevnictví podporovala většina obyčejných lidí, kteří pro ně do té doby museli za pár šupu dělat a které okrádali, mstili se krom státu hlavně jim. Tohle vše se dnes maskuje a cíleně zamlčuje. Stalin měl na trn hladomor malý vliv. Věřím, že se snažil nakrmit národ, protože to muselo být v jeho zájmu. Rovněž se zapomíná, jak nám ve stejné době odmítl takto vyhandlovane obilí že Západu poslat a svou pomoc podmiňovali opuštěním slovanské jednoty. Ta diplomatická korespondence existuje dodnes! Až Stalin poslal hladovému Československu obilí a co víc, úplně zdarma!!!! Západ by si v případě zaslání nechal zaplatit.

Noobody
26. 7. 2024 14:59
Odpovědět  Burák

To Burák 26. 7. 2024 09:05
Klobouk smekám!!
To je z Vaší hlavy, nebo jste to někde vyčetl? Fakt by mne zajímal zdroj těhle poudaček ovčí babičky. Podělte se, rád bych si početl něco “humorných” vyprávěnek. Kdyby se nejednalo o obrovskou lidskou tragédii, tak by to mohla být opravdu zábavná literatura, takhle jen konstatuji – LEŽ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Joe Arp
26. 7. 2024 17:21
Odpovědět  Noobody

KLOBOUK???? Zajímavé, jarmulka by nebyla?

Slovan
26. 7. 2024 18:49
Odpovědět  Burák

Burák, také jsem to někde četl.Je tu spousta polopravd a nebo zamlčování. Ale já si myslím že v Rusku jako spousta jiných dokumentů to bude a to česneky žere. Bude spousty legrace až Gosudar vytáhne smlouvy a veškeré dokumenty. Nemušíme daleko a připomenout si vděk Anglie která si nechala zaplatit veškeré výdaje za naše letce v RAF. až po tkaničky do bot. Tfuj tajbl. Kdo, nebo čí je to práce nebudete dlouho hádat. 👎👎

Pijack
25. 7. 2024 07:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Už to přiznávají – Ruská invaze na Ukrajinu začala proto, že ho k válce přinutil Západ (vyprovokovaná válka). Tato slova nejsou převzata z proruského či dezinformačního serveru. Jde o citát předsedy řecké strany Řecké řešení, s níž sedí ve stejné frakci europarlamentu ECR Fialovi europoslanci za ODS. Součástí této frakce jsou i jiné evropské strany, jejichž politika či prohlášení jejich představitelů se diametrálně odlišují od postojů ODS. Jde hlavně o silně proruská prohlášení či strany inklinující k neonacismu jako glorifikace Waffen SS nebo chorvatských ustašovců.

Závěr: EU a USA se tímto staly teroristickými zeměmi.

Slovan
25. 7. 2024 12:23
Odpovědět  Pijack

Tak Vašík Ukradpéro řekl před časem to samé na nějaké besedě, cca dva roky max. rok a půl. Na ja.

Noobody
26. 7. 2024 15:15
Odpovědět  Pijack

To Pijack 25. 7. 2024 07:22

Zde s Vámi jednoznačně souhlasím!!
V r. 2018 si USA vláda zadala u RAND corp. zpracování studie na téma jak dosáhnout ekonomické a politické marginalizace RF, jakými metodami, jaké jsou jejich přínosy a rizika pro USA. V 2019 byla studie předána a zde je o ní vypovídající video jednoznačně odhalující podvratnou činnost USA na Ukrajině proti RF, zatáhnout ji do ozbrojeného konfliktu na Ua s cílem RF ekonomicky vycucat, vojensky porazit, sociálně destabilizovat a politicky na mezinárodní úrovni ponížit a odsoudit jako agresora.

Video je v angličtině, možno zapnout strojový překlad:
https://www.youtube.com/watch?v=uqVPM0KSUpo&t=5s

Gales
25. 7. 2024 09:41
Ohodnotit příspěvek :
     

Amerika už vyhrála první kolo. Donutila satelity odevzdat všechny zbraně ukroušům. Následně donutí satelity k zvýšení výdajů na zbrojení,jak hlásí Trump,a potom budou muset zbraně brát od Američanů. Kšeft století.Amerika především.Kolonie těšte se.

Administrátor
P.A.Semi
25. 7. 2024 11:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Pro všechny anglofoby zajímavá zpráva, proč je jejich “zbožné” bezbožné přání na kolaps dolarového systému jen pochybná chiméra:
https://zvedavec.news/komentare/2024/07/10170-stinovy-penezni-system-ktery-vladne-svetu.htm

Protože dolar jen z malé částí ovládají USA, ale především mezinárodní bankéři všude možně, v London City především… A jako perlička, podle článku s tím (offshorizace dolaru) začal v 50-tých letech minulého století SSSR po invazi do Maďarska… (což se mi poněkud nezdá, spíš se asi svezli na vlně, která se v té době rozbíhala??)

πα½

zuzana
25. 7. 2024 12:40
Ohodnotit příspěvek :
     

Mezinárodní soudní dvůr nařídil Izraeli ukončit nezákonnou okupaci Palestinských území

Mezinárodní soudní dvůr (ICJ), nejvyšší orgán OSN pro projednávání sporů mezi státy, rozhodl v poměru 14:1, že přítomnost Izraele na okupovaných Palestinských územích je nezákonná a měla by být ukončena „co nejrychleji“, když vydal bezprecedentní a rozsáhlé odsouzení vlády Jeruzaléma nad územím, kterého se zmocnil před 57 lety.

https://aktax.cz/mezinarodni-soudni-dvur-naridil-izraeli-ukoncit-nezakonnou-okupaci-palestinskych-uzemi/

Noobody
25. 7. 2024 19:11
Odpovědět  zuzana

To zuzana 25. 7. 2024 12:40
Nechci Vám brát Vaše svaté nadšení, jen chci uvést věci do pravdivých souvislostí.

  • Izrael není (spolu s USA, Čínou a dalšími státy) signatářem smlouvy o podřízení se rozhodnutím ICJ – to znamená, že jeho rozhodnutí nerespektuje a neřídí se jimi
  • Rozhodnutí ICJ je vymahatelné pouze vůči občanům a orgánům signatářských zemí – tedy nikoli vůči Izraeli a Izraelcům
  • Rozhodnutí ICJ vůči nesignatářům má POUZE deklaratorní a manifestrační účinky, nikoli faktické, vykonatelné a vymahatelné!!!
Administrátor
P.A.Semi
27. 7. 2024 02:51
Odpovědět  Noobody

To si zřejmě pletete ICC a ICJ … A toto stanovisko ICJ se týká jednotlivých dalších států, že to musí přestat podporovat, tedy bojkotovat Israel… Uvidíme, kdo a jak se toho chopí…

πα½

Noobody
27. 7. 2024 13:32
Odpovědět  P.A.Semi

To P.A.Semi 27. 7. 2024 02:51
Vím o tom a jen jsem čekal, kdo mi to vytkne. Kdo bude mít tolik znalostí, či jen čas si onen článek přečíst a tu do očí bijící “blbost” mi otříská o hubu.
Mám rád lidi, kteří dokáží funkčně používat hmotu mezi ušima a nemají ji pouze jako balastní výplň dutiny. Kteří mají co sdělit a neumí jen tupě mínusovat.

Díky za Vás a pár dalších!

nevýznamný
25. 7. 2024 12:49
Ohodnotit příspěvek :
     

Njn,… jsme přesně tam,… :-). Je zajímavé, jak náš stát prochází cca. 40 letými cykly. První cyklus byl přerušen Hitlerem a jeho spojenci, konkrétně aktivitami Velké Británie, Itálie a v pozadí hyenou Evropy (viz. Churchill) Polska,… o “našem spojenci” Francii nemá cenu se zmiňovat… a touhou po dobyvačné cestě na Východ. Konec byl smutný, ČSR relativně velmi bohatá země, předpokládám bez státního dluhu. Distribuce bohatství nerovnoměrná, ovšem daleko menší než v jiných zemích Evropy. Zdravotní a sociální podpora ze strany státu relativně velmi omezená. Druhý cyklus končil v roce 1989 v důsledku ztráty stability (příčiny nechme stranou) hegemona RVHP ze SSSR. ČSSR byla relativně bohatá země bez státního dluhu. Distribuce bohatství byla relativně rovnoměrná, spoluvlastníkem výrobních prostředků a veškerého bohatství státu byl každý obyvatel země. Stát trpěl jistou vnitřní zadlužeností, a to především v oblasti výrobní a do jisté míry i výzkumné infrastruktury. Řešením tohoto problému mohla být např. privatizace bytového fondu, které by přinesla státu poměrně velké množství volných finančních zdrojů a ušetřila hromady peněz určených k obnově tohoto fondu. Pravda, toto řešení

nevýznamný
25. 7. 2024 13:03
Odpovědět  nevýznamný

by neřešilo problém devizového hospodářství. No, dobrovolně jsme se vzdali relativně příjemného života pro všechny. Všichni MUSELI pracovat, na základě výsledků práce byli pak ohodnoceni (neřešme zda spravedlivě). Nebyli žádní nezaměstnaní, nebyli žádní bezdomovci, stát nemusel vyhazovat zbytečné hromady peněz. Poukazovalo se na rozšířenou korupci, která však byla mnohonásobně nižší než nyní. Obvykle se kradly pytle cementu, tj. společenská nebezpečnost minimální. Tehdy jsem byli mladí a naivní, nedocházelo nám, že ti na Západě se mají oproti nám lépe jen proto, že existuje bipolární svět (kdyby tomu tak nebylo, měli bychom již tehdy Socialistickou Republiku Německo nebo Socialistické Státy Americké), ale také proto, že Západ i v té době stále drancoval země 3. světa. Těžko říci, jaký tehdy byl majetek ČSSR – kdyby jen 30 bilionů v současné hodnotě, pak každý z nás by vlastnil 2.000.000,- Kč,.. jen poznámka – dnes naopak každý dluží 310 000,- Kč,… Po převratu řada lidí volala po potrestání pohlavárů minulého režimu, nikdo, kromě s. Štěpána nakonec neseděl,.. Ovšem, současná vláda, resp. její parlament přijala velmi zajímavý, v budoucnosti dobře použitelný návrh zákona, a to

nevýznamný
25. 7. 2024 13:22
Odpovědět  nevýznamný

omezení výše důchodů bývalým poslancům parlamentu ČSSR, resp. ČSR – podotýkám – jednalo se o čestnou funkci formálně bez nároku na odměnu!

Nu a teď jedeme třetí čtyřicetiletou (+/-) etapu našeho vývoje. Jak jsem se loni nebo předloni mohli s udivením dozvědět i z mainstreamových zdrojů, naše země již byla některými ratingovými společnostmi zařazena mezi země rozvojové, nuž co, jsme kolonie Německa a to má zase svého pánička za mořem, co také země, které musí schválit osobu Kancléře pán tvorstva v USA,.. Majetek, jehož jsme byli spolumajiteli, nám byl rozkraden. Každý z nás, včetně nemluvňat, dluží 310 000,- Kč. V tomto státě nám již téměř nic nepatří. O co nás neokradli západní firmy, tak to, ač jim to nikdy nepatřilo (viz. zákony Josefa II) “naši zástupci” (de facto podvodně – viz předchozí poznámka) předali církvím. Státní představitelé včetně soudců nekonají v souladu s Ústavou. Nakonec i Ústavní soud ztratil v očích lidu svoji legitimitu,.. Nebude trvat dlouho a zbaví nás posledních výdobytků získaných našimi předky – bezplatného zdravotnictví a důchodů,… Za této situace by nejraději poslali naše děti na frontu. Představitelé v EU, nezávisle na jejich národnosti, jsou tak

nevýznamný
25. 7. 2024 13:35
Odpovědět  nevýznamný

blbí, že ani neodsoudí atentáty na Fica, Trumpa, saudskoarabského prince,… a přitom ti sami vyzývají k atentátům na další (viz. u nás dříve výzvy k zabití Zemana, výzvy k zabití Putina,… navíc adorují bratry Mašíny, kteří jako “odbojáři” hrdinně zastřelili řidiče s výplatami (aby mu je mohli zabavit),.. a do kozelce svázaného esembáka s odůvodněním, že bojovali proti diktatuře,.. as co mi tu máme dnes. Exprezident Klaus prohlásil, že EU se stává totalitou, která již téměř dosahuje úrovně socialistického zřízení,.. no, jen zapomněl dodat v 50. letech minulého století,… A propos k předchozímu tématu,… zač by proboha měli bojovat obyvatelé ČR? … za mafiánské struktury Dozimetru, za kampeličky ODS, za Veolii či WV? .. nebo snad za Black Rock?
Nějak se nám to zkrátka posr….., končíme, my to víme, tak se připravme. Tentokrát již nebude doba na hezká gesta, tentokrát si to již lidé líbit nenechají. A až to přijde, nebude stačit pouze odsouzení, ale bude nezbytné také zabavení majetků těch, kteří tuto zemi vydrancovali.

Slovan
25. 7. 2024 18:55
Odpovědět  nevýznamný

Se vším naprosto souhlasím, moc hezky napsané.

Pavel z Moravy.
25. 7. 2024 19:28
Odpovědět  Slovan

Ale někteří pánové souhlasit nebudou, ti budou vidět rudě, neboť socialismus bylo pro ně asi obrovské zlo. Kdo ví, čím se na nich tak provinil?

Slovan
25. 7. 2024 19:53
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Zlo? 😊 Pavle to jsou úplně jiný lidé s jiným pohledem na svět. Egoisti, asociálové atd. Přitom tak rádi používají ten příměr o té koze. K smíchu. Smiř se s tím, i tací jsou bohužel mezi námi.

Pavel z Moravy.
26. 7. 2024 09:42
Odpovědět  Slovan

Ale to já vím co jsou někteří zač. Samozřejmě, že i za toho socíku byli takoví, kteří nosili nosánek nahoru, obzvláště když se střetli s tím dělníkem v montérkách. A když to někteří dávali najevo i za socíku, tak jak by se proboha mohli chovat dnes. I takovou šlechtu jsem znal, ale já se pohyboval pouze v těch dělnických vodách a tam jsme si většinou dokázali pomoci. Nu a dnes mají někteří z té šlechty i svoje komorníky, takže je pánbůh vyzdvihl na piedestal moci, tak jak by se k nám mohli chovat, že jo? Moc pěkně to napsal jeden maďarský spisovatel v předminulém století – Komu dá Bůh úřad, tomu dá i rozum a má li k tomu ještě i peníze i učennost si může koupit. A tady jich takových dnes je.

Slovan
26. 7. 2024 10:28
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Ještě jednou ahoj,
máš naprostou pravdu a popsal jsi to moc hezky. Já jen doplním, že ty které jsi vyjmenoval, ANO, to jsou ti, co bourali socík a TI co se paktovali, tedy hráli hlavní stafáž v 89. Jó tohle jsou ONI. Šmelináři, vexláci, zlodějíčkové, které komunisti drželi u tlam a oni nemohli kejklovat. A na tom stojí celý ten kapitalismus, bo kdo dělá soukromně, má holou (_!_) stále. Já to dělal 20 let. Vydělal a zase skoro celé odevzdal. Ale závěrem, ty si asi moc nevšímáš, ale není ti divný ( mě tedy ne) že se ti “dva” naváží kvůli socíku jen do nás dvou. Nick nevýznamný, či Helena to napsali taky a lépe, no a tam je ticho, kdo je zase špatný jsme jen my dva. Že by? 🙄😲😜

Pavel z Moravy.
26. 7. 2024 11:06
Odpovědět  Slovan

A co když nás mají rádi a neví jak to říci. Dnes spíše každý škemrá o kousíček toho kapitalistického pohlazení a tady 2 dělničtí vyděděnci a mluví jak jim zobák narostl. Třeba je to hřeje u srdíčka, že se ještě všichni z těch šplechtů novodobého panstva nepo.srali. Aby ses nedivil, třeba dostaneš pozvání na raut. A já byl vždycky pohostinnej, my kluci dělničtí to měli nějak v sobě. My nepočítali kdo co dal, prostě dal, ale užili jsme si. Tenhle kamarádčoft zase zažít. Pak mohu s klidem natáhnout i ráfky.

Helena
25. 7. 2024 19:09
Odpovědět  nevýznamný

Mluvíte mi z duše, přesně tak to vidím i já. Jen ten konec bude mnohem horší. Lidé si to líbit NECHAJÍ ! Procitnou až tehdy, až je exekutor a správce konkurzní podstaty bude vyhazovat na ulici, a to i ti dnes ještě bohatí podnikatele. Tentokrát to mají opravdu geniálně vymyšlené.
Vše spolu souvisí: Grýndýl je jen cílová rovinka všeho, co se děje od 89. Vyvlastnění VŠECHO A VŠECH bylo důvodem 89. Protože vlastnictví čehokoliv nutí člověka přemýšlet, pracovat, udržovat, pečovat vlastně o vše a tím i pro všechny/od domů, firem po přírodu, suroviny, zdroje/, ne pro sebe, ale pro další generaci. Nikdo, kdo něco sám vybudoval, nechce ani válku, protože ví, že jeho celoživotní práci válka zničí, srovná se zemí a potomstvo z toho nebude mít nic. A to je to největší nebezpečí pro ty “vládnoucí” světazm.dy. Proto nejjednodušší je nejdříve zprivatizovat do těch největších zm.dských pracek to, co patří státu a pak to, co patří jednotlivcům nebo skupinám. K ovládnutí světových mas je třeba, aby neměli N I C, aby měli jen DLUHY, a tím se stali poslušnými otroky. Proto si tak hýčkají exekutory, proto nechají exekuční a soudní mafii krást, drancovat.

Helena
25. 7. 2024 19:13
Odpovědět  Helena

Proto geniálně vymysleli “grýndýl” – tunel na vyvlastnění všeho přes nesplatitelné “emisní povolenky”-což je jenom daň ze života a majetku poslední ponožky, nic víc-geniálně vymyšlené, průchodné přes lži o “záchraně klimatu” – na to skočí všechny vovce, tím se nechají ožebračit téměř všichni. Přitom grýndýlem devastují klima a přírodu milionkrát více, než kdyby se pálilo uhlí a ropa ještě 300 let. Ani války vedené těmi klimaalarmisty v Bruseli/anglosasku/ jako vůbec, ale “vůbec nedevastují”? klima a přírodu – NESKUTEČNÉ. Proto megazvýšené ceny energií – protože jen přes energie lze dosáhnout krachů a vyvlastnění. GRÝNDÝL=GENIÁLNÍ LŽI KE KONEČNÉMU ŘEŠENÍ=LEGÁLNÍMU VYVLASTNĚNÍ !!!
Do toho zapadá i snaha o zničení RODINY, jako základní buňky každé společnosti, protože právě péče o děti, zajištění jejich života, výchova, nutí rodiče PŘEMÝŠLET a PRACOVAT , BUDOVAT, LOGICKY MYSLET, PLÁNOVAT NA LÉTA DOPŘEDU!!

Slovan
25. 7. 2024 20:01
Odpovědět  Helena

Nemá cenu něco psát dál Heleno, Vy a nevýznamný jste to všechno hezky napsali. Já naprosto souhlasím. Samozřejmě že ti co budují nechtějí válku, jak píšete, bo válka bourá a ničí co potiví lidé rukama vybudovali. Ti co dělají veliký hhhownoo,co jen itrikují, podvádí, zlžou, kradou, zabíjí, těm je to jedno, ti se pro to nenadřeli. Tak jestli se to zničí, tak cóó, šmejdi si to postaví znovu.

Pavel z Moravy.
26. 7. 2024 09:43
Odpovědět  Slovan

Přesně tak, postaví si to rukama těch tfuj, tfuj.

unor 2022
25. 7. 2024 13:44
Ohodnotit příspěvek :
     

Hlavne nenaslouchat kumstyrum. Maji to v tech svych makovicich jakesi cele pomotane.
Viz ve vedach historickych a spolecenskych znacne zanedbany Vetchy. A dalsi jemu podobni.

katango
26. 7. 2024 14:03
Odpovědět  unor 2022

Vetchý je hlavně blbý. Ten nemá co vzdělávat a rozvíjet. Ale jako každá dutá nádoba nejvíc duní.

zuzana
25. 7. 2024 14:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Varování špičkových lékařů: Bill Gates plánuje „násilně“ naočkovat půl miliardy dětí experimentálními mRNA vakcínami

Špičkoví lékaři bijí na poplach kvůli plánům Billa Gatese naočkovat do roku 2030 nejméně 500 milionů dětí řadou experimentálních vakcín, které jsou stále ve vývoji – ať už se souhlasem rodičů, nebo bez něj.

https://aktax.cz/varovani-spickovych-lekaru-bill-gates-planuje-nasilne-naockovat-pul-miliardy-deti-experimentalnimi-mrna-vakcinami/

cool
25. 7. 2024 18:09
Odpovědět  zuzana
svetříček
25. 7. 2024 15:17
Ohodnotit příspěvek :
     

RT, 10:45, Ruský raketový útok zlikvidoval na UA desítky zahraničních instruktorů

komentář:
“Umírali ve stoje, vsedě, vleže, aniž by tušili, co je trefilo. Kromě toho, že jejich těla hořela a trhala se na kusy, viděli své duše odcházet k mezidimenzionální bráně – buď tunelu se světlem na konci – anebo je uchopily temné zlovolné stínové figury do útrob pekelných.”
 Odpovědět
  DeadFlagRising: Kristova noho, ty to umíš ale sakra vybarvit.

zuzana
25. 7. 2024 16:19
Ohodnotit příspěvek :
     

„Pizza Gate“ je nyní krizí NÁRODNÍCH rozměrů, protože Bidenův režim podporuje obchodování s dětmi prostřednictvím vládních agentur podporujících masové nelegální přistěhovalectví

https://aktax.cz/pizza-gate-je-nyni-krizi-narodnich-rozmeru-protoze-bidenuv-rezim-podporuje-obchodovani-s-detmi-prostrednictvim-vladnich-agentur-podporujicich-masove-nelegalni-pristehovalectvi/

cool
25. 7. 2024 18:13
Odpovědět  zuzana

V lolita expresu si mohou dát gatesovo mléko ze šwábů. Dal bych smajlík kdyby exoti nesázeli jedno zvěrstvo za druhým.
https://www.kla.tv/index.php?a=showlanguage&lang=cs&id=29469&date=2024-06-22

Boomer
25. 7. 2024 20:03
Ohodnotit příspěvek :
     

..zkusme si představit, že zítra Čína i se svými spojenci složí ruce do klína a ukončí svoje tažení. Mělo by pro ně v takovém případě vůbec význam nějaké takové tažení zahajovat? Tudíž svět je zřejmě teprve kousek od začátku a má daleko do konečné fáze plánovaných změn.
Dobrá zpráva? Špatná zpráva?

No, přiznám se, že ani moc netoužím být u toho finále, ať bude jaké bude…

Burák
26. 7. 2024 08:07
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak Západ se také připravuje. Příští rok každý z nás začne platit eko daně a ty se budou rozšiřovat. Podobně jako tomu bylo kdysi, kdy se platila daň z oken a dalších nesmyslů, které vymyslela šlechta, nyní se toto okrádání opět nasměruje na nás. Né že by nás už neokradali ale to je málo oproti tomu, co měli z východu. Nejhorší bude, že nebudeme mít kam utéct. Abych pravdu řekl, jsem takový český pecival. Byl jsem se podívat kupříkladu v Bosně a i když tam jsou domy za hubičku, mezi muslimy žít rozhodně nechci. Pokud se nerozpadne EU jsme v Loji.

Pavel z Moravy.
26. 7. 2024 09:52
Odpovědět  Burák

Když jim to tyhle generace omladiny dovolí, no tak to budou mít. Staroušci s tím již nic neudělají. Nu a o té šlechtě, vždyť se přece vrátila, pouze v jiném hávu. Socialismus byla jediná možnost jak vybřednout z těchto vykořisťovatelských sra.ček feudalismu a kapitalismu. Lid ho odmítnul a tím je vše dané. Nic jiného být nemůže, nic jiného nikdo nevymyslí. Róza Luxembourgová to řekla přesně – Socialismus nebo barbarství. A tak je dáno. Ámen.

Burák
26. 7. 2024 10:14
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Moje řeč, socialismus byl zatím jediný systém, který tyhle sra… řešil prakticky na všech úrovních. Jídlo jsme neměli jedovaté, potraviny konzumovali lidí regionálně, tudíž to bylo čerstvé a ne skladované kdesi ve skladu, kde se s tím kšeftuje na burze, takže jíme stále staré maso dovezené přez půl světa. Obaly byli vratné. Všechny spotřebiče jsme využívali desítky let. Ledničky se vyřazovali třeba až po 30letech. Do každé věci šli sehnat díly, takže se vše opravilo a nevyhazovalo. Lidi nebyli vykořisťováni jinými lidmi. Veškeré bydlení bylo státní a družstevní, takže jste neživil armádu šmejdů, kteří žijí jen z vaší potřeby bydlet. Prostě řešil vše. To, že ho lidí odmítli už byl umělý proces, kdy salámovou metodou špinili předchozí systém. Nejvíce má baví, jak vždy odsuzují zásah VB v 89, protože v téže době se na západě do demonstrujících střílelo a mlátili se hlava ne hlava. Vše je prostě lež ale Vám to myslím vykládat nemusím. Lidi v Rusku také vzpomínají na SSSR, kdy se jim žilo lépe.

Pavel z Moravy.
26. 7. 2024 11:18
Odpovědět  Burák

Nic si neidealizuji, ale vidím to úplně stejně a jsem rád, že nejsem sám. A proto jsem rád za těch 38 roků prožitých v socíku. Kolikrát si se ženou říkáme, jak by nám asi bylo v této buržoazní žumpě jako dvěma obyčejným lidem, kteří se chtějí starat o rodinu a žít v pohodě mezi těmito zlodějskými grázly. Ještě, že ten marasmus přišel až na stáří. Člověk již moc nepotřebuje, ale kdyby to bylo v mládí, tak já bych byl revolucionář, který by raději zdechnul než žít jako otrok, natolik se znám. Takže kamaráde, měj se fajn.

26. 7. 2024 11:57
Odpovědět  Burák

A představte si, že na Západě je socialismus sprosté slovo, bojí se toho jako čert kříže, že někde prokukuje náznak socialismu. Tak jim tam vymyli mozky. A přitom i poměrně seriozní media švýcarské Weltwoche to takhle vidí a jeho čtenáři přizvukují.

Teď tam maj diskuzi, že chtěj zavíst daň z dědictví pro superbohaté. A malí Švýcárci se bojí, že by jim to pokazilo jejich životní úroveň. Že by pak ti supebohatí utekli a ti noví cizinci, co se tam derou, kvůlivá daním, nepřijdou. A oni tedy nebudou moct vyjít se sociálními potřebami. A přitom si neuvědumějou, že tam maj těch superbohatejch cizinců už sto let a furt brečej, že musej na ty své zdravotní pojištění platit víc a víc.
A mateřskou dovolenou jen 14 týdnů a to je zázrak poslední doby. Mladý se neženěj i když maj děti, neb dva dobře vydělávající platěj víc když rodina, než svobodný, t.zv. konkubinát. daně, to je jejich velký strašák. Pro malé lidi, pro bohaté je to jinak.

Ale nechtěj mít nic společného se socialismem.

Burák
26. 7. 2024 13:11
Odpovědět  primak

Proto také museli doslova zadupat socialismus do země a vydávali se na to obrovské peníze, aby se lidem vymazala paměť. Kolik fondů, neziskových organizací a institutů jen vzniklo, aby hledali kdejakou špínu. Kupříkladu ty politické vězně museli doslova ždímat, aby pár desítek poskládali. Přitom na západě jsou političtí vězni dodnes. Vzpomeňme jen na vládu Katalánska, která dodnes sedí. A to je pouhý zlomek. Média na tyto svinstva nepotřebují a krmí davy mnohdy prefabrikovanými příběhy z Ruska. Žijeme v obrovské lži. A když mladým vykládám, že kdysi byla krom rychlé sanitky i obyčejná pohotovost, kde doktor přijel za vámi a dokonce vám dal léky, takže jste nemusel ani do lékárny, ihned začnou křičet, že je to komunistická propaganda. Tak já jim vypravim, co jsem zažil a je to dle jejich myšlení lež. Tak jsme to dopracovali. Oni ale splacou nad výdělkem. Budou otroky se vším všudy.

26. 7. 2024 15:21
Odpovědět  Burák

Dneska čtu (v němčině) o Německu:
77 procent populace zažilo dlouhé čekací doby na návštěvu lékaře, 54 procent hlásí nedostatek léků a 43 procent mělo problém dokonce najít lékaře, který by je přijal za pacienta.

Vážným problémem je také nedostatek lékařů v mnoha regionech – zejména ve východním Německu a na venkově. V západním Německu žije každý třetí v regionu s nedostatkem lékařů, ve východním Německu je to dokonce každý druhý. Ve venkovských regionech a malých městech hlásí nedostatek lékařů kolem 45 procent a ve velkých městech každý čtvrtý.

26. 7. 2024 15:26
Odpovědět  primak

K tomu v diskuzi:
Nejbohatší město z nejlepších německých, které kdy existovalo, Bad Homburg & Oberusel, již od 24. 6. nemá lékařskou pohotovostní službu, protože KV Hessen ji již nechce/nemůže organizovat? Pacienti musí počítat s delšími cestami, čekacími dobami a léčebnými dobami, navíc je NEDOSTATEK léků! Zjevně již žádný lékař není ochoten poskytovat služby za 43 EUR/h HRUBÉHO.

Honzas
26. 7. 2024 13:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Njn bruselští marxisté z německé unie to mají dobře vymyšlené. Jen aby se jim to povedlo😁😁😁, Soudruhům.

cool
26. 7. 2024 21:13
Odpovědět  Honzas

Tak za prvé jsou pod kancléřskou smlouvou hydry a za druhé jsme roli jejich outsorsovaných nádeníku v pravém slova smyslu. Moc k úsměvu to tedy není, možná nějakým “kaprálům sik, šnel, los.