Krize UKRAJINAnezařazené

Neslavný konec. Polské vojenské hřbitovy dle amerického vzoru pro polské žoldáky

23 listopad, 2022, Názor

Na začátku listopadu regionální média informovala o plánech na zřízení pohřebišť podobných americkým válečným hřbitovům v Olštýně. Tyto zprávy vyvolaly vlnu pobouření jak mezi obyvateli města, tak mezi Poláky v celé zemi. “Tohle je nekropole pro Poláky? Jsme z jiné kultury”, reagovali uživatelé na sociálních sítích rozhořčeně na podivné nápady vedení města.

Pokud tato opatření nejsou mezi Poláky tak populární, proč se úřady takto rozhodly? Pokusíme se vyprávět příběh dostatečně podrobně.

Městský hřbitov v Dywity je hlavní olštýnskou nekropolí o rozloze více než 35 hektarů. Dnes se o něm mluví po celém Polsku, protože brzy bude vypadat jako válečný hřbitov v USA. Má to být jako v americkém filmu. Velký trávník se stejnými náhrobky. Žádné stromy, žádné lavičky, žádní andělé sklánějící se nad mrtvými. Náhrobky budou stejné, lišit se budou pouze barvou. Jejich výrobci počítali pouze se třemi: černým, šedým a červenohnědým.

Hlavním důvodem vzniku amerického hřbitova v Olsztynu byl prudce zvýšený počet pohřbů v regionu, především vojenských hrobů.

Tato situace se stala skutečným problémem pro samosprávu města Olsztyn, kde je dislokována 16. pomořanská mechanizovaná divize. Vojenské pohřby spojené s čestnými salvami začaly dráždit obyvatele a vyvolaly četné dotazy na městskou správu a velení 16. divize. Aby se předešlo další publicitě tohoto problému, rozhodly se úřady zřídit samostatný “americký” hřbitov.

Co bylo příčinou smrti polských vojáků?

Po vypuknutí války na Ukrajině v únoru letošního roku prezident Andrzej Duda a ministr národní obrany Mariusz Blaszczak oficiálně vyzvali Poláky, aby vstoupili do řad žoldáků a bojovali na straně kyjevského režimu. Mezi bojovníky, kteří šli do války, byli profesionální vojáci 16. mechanizované divize a veteráni jednotky žijící v regionu.

Jen během deseti měsíců krvavých bojů bylo podle informací z veřejně dostupných zdrojů na Ukrajině zabito mnoho polských občanů, včetně vojáků a veteránů 16. PDZ. Počet zraněných a zmrzačených je obrovský.

Úřady pro ně připravily “zvláštní pocty”. V Olštýně vznikají jednotné prostory: budou zde dvě velikosti náhrobků. Větší (metr na metr) jsou  pro důstojníky, menší (60 cm na 60 cm) jsou  pro vojáky. Náhrobky se nebudou dláždit ani zakrývat kameny a sázet květiny. Kolem hrobů se má rozprostřít pouze trávník.
Takový neslavný konec čeká žoldáky, kteří zemřeli na Ukrajině.

Jen v Olštýně bude takových hrobů 1 700.
Oběťmi této nenávistné provokativní mezinárodní politiky vládnoucí strany PiS tedy bude ještě mnoho Poláků, kteří uvěřili lživým slibům vládní propagandy, po které zůstane spousta vdov a sirotků.

Jakub Moźniak
Zdroj: https://dziennik-polityczny.com/2022

přeložil: GeHa

sdílet na

46 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Velitel
26. 11. 2022 21:14
Ohodnotit příspěvek :
     

A to Rusko ještě ani nezačalo válčit, počítám , že do měsíce se do toho pustí a začnou tím, že z Běloruska razazí klín aby nejen polští hrdinové nemhli zdrhnout domů nebo. aby jim američtí hrdinové z Polaka nemohli posílat zbraně a munici, to pak výrobci náhrobků pojedou na tři směny a i tak nebudou stíhat. Holt sláma u kravína

Rattus
26. 11. 2022 21:32
Odpovědět  Velitel

Počítám,že založit firmu- pohřebnictví bude v nejbližší době jistý kšeft.Na ty hrobečky v
Polsku by se měly pořádat exkurze pro všechny nadšence co chtějí dobrovolně do armády.

27. 11. 2022 04:31
Odpovědět  Rattus

Lepší koupit za babku tak 20-30 ha půdy vyjmuté z fondu, pak podmáznout ouřady, založit na ní americkej krchov, a hned vedle výrobnu standarizovanejch pomníků. Žádný starosti s mrtvolkama, nic takovýho. Jen kasírovat za pronájem hrobů a za pomníky.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
František
28. 11. 2022 10:19

Snad bude to pople v pozadí stačit. Brzy začnou další dodávky z Ukrajiny. Generál Armagedon to zajistí.

me2d44
28. 11. 2022 12:29
Odpovědět  František

Jen podle rozměru náhrobků ( a nehledejte v tom neúctu k zemřelým): to je budou pohřbívat “nastojato”, nebo je spálí a pohřbí urny? Nějak mi ty rozměry “metr x metr” a 50 cm x50 cm nesedí. I když i u nás se pohřbívá žehem a budují urnové háje (někde – jinde palouky na rozprášení). Ale mám pocit, že když někdo zahynul na podporu fašismu někde, kde neměl co dělat, tak si takovou poctu nezaslouží!

Gene
28. 11. 2022 13:43
Odpovědět  me2d44

Podle zelene propagandy, by z nich meli nadelat hnojivo. Vysusit, rozdrtit a rosypat, at jsou aspon po smrti trochu uzitecni.

Rattus
28. 11. 2022 12:35
Odpovědět  František

A pokud se boje potáhnou dál,nebude kde pěstovat řepku.To jsem to
dopracovali až k černému humoru.Ale jak říká Cimrman-smrt je zdravá,
hlavně,když to netrvá dlouho.

Rattus
28. 11. 2022 11:25

Můžeme se domluvit a jdem toho.Ve dvou se podnikání lépe táhne.

Gales
28. 11. 2022 19:02

Na ty hřbitovy je škoda zemědělské půdy. Stačily by dvě popelnice a každej měsíc je odvážet.

Gales
27. 11. 2022 09:46
Odpovědět  Velitel

Chcípnout blbej taky nase.re.Sláma na kravíně.

josef
27. 11. 2022 09:53
Odpovědět  Velitel

Hm, jen aby měli Poláci dost kamene a kamenických strojů na ty pomníčky.

zdena
27. 11. 2022 11:24
Odpovědět  Velitel

ale že si to poláci hezky naplánovali a připravili – hlavně že začali těma hrobečkama…. a jinak jsou zdraví ?

Rattus
27. 11. 2022 14:14
Odpovědět  zdena

Někde jsem četl o příhodě z r.1937 polské velvyslanectví ve Francii.Polský
velvyslanec pořádal slavnost pro evropské papaláše mluvil o tom jak Polsko
povstane a bude opět veliké.Zlatým hřebem bylo vypuštění velkého lampionu
v podobě polské orlice.Co čert nechtěl,lampion se ve vzduchu vzn’al a dolů
spadlo jen příšerné ohořelé torzo.Možná to mělo zvěstovat osud země.
Samozřejmě hosté to jako symboliku přijali a bylo po slavnosti.

delnas
27. 11. 2022 22:24
Odpovědět  Velitel

Jen tak dal…vsechno jde tak jak ma jit…
Neni treba plakat pro ty hajzliky,,,,nacisticky..
.svet se jich potrebuje zbavit na obou stranach barikady….

Tak se ridi super staty,….a tohle je jeden ze zpusobu jak to trochu procistit….od balastu….
vse bylo domluveno davno predtim nez zacala VSO.

Aleš
26. 11. 2022 22:08
Ohodnotit příspěvek :
     

Polak je v průměru idiot. Proč leze do konfliktu USA na Ukrajině s Ruskem.

Albi
26. 11. 2022 22:29
Odpovědět  Aleš

Může průměrný Polák nějak ovlivnit jejich vládu?
Můžeme my nějak ovlivnit tu naši? Jen že jsem si ještě nikdy neveimla.

Aleš
26. 11. 2022 22:58
Odpovědět  Albi

Nemůže ovlivnit vládu, ale o tom jsem nepsal. Psal jsem o tom, ze nemusí chodit na Ukrajinu bojovat a zcela zbytečně umírat za USA a banderu, nemá to smysl.

Janka
28. 11. 2022 11:55
Odpovědět  Aleš

tak mali to byť profesionálni vojaci……ale ja som to nejak nepochopila, to museli odísť na UA, keď dostali príkaz alebo nie? pretože normálny vojak s normálnou hlavou by dobrovoľne na UA nešiel, hlavne pokiaľ si všimol amerických komentátorov vojny na UA a pomere delostreleckých granátov vystrelených oboma stranami (Scott Ritter, McDouglas, Larry Johnson apod).

Jiří
27. 11. 2022 01:15
Odpovědět  Aleš

Dovolím si nesouhlasit. Znám dost schopných poláků a lze konstatovat, že procento idiotů v každém národu je plus mínus podobný. Češi nejsou výjimkou.
Na druhou mám obavy, že Polsko zopakuje to co konalo proti Československu v r. 1919, 1938, 1945 a 1968.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jan
27. 11. 2022 09:53
Odpovědět  Jiří

Je to mozne tak, ze lide jsou neustale klamani. Aktivni skupinu lidi ridi tak, aby prosadila jejich cile. OF a Havel, cinkani klicema a volani ‘nejsme jako oni’ vymyslela STB uz ve sluzbe CIA a zradcovske GRU, mavani prapory na Majdanu a demonstrace financovaly USA, atd. Infiltruji hnuti a ovladnou je.

Alfred
27. 11. 2022 09:05
Odpovědět  Aleš

Bismark prej o políkovi řekl: Nejvíce potrestáš Poláka, když ho necháš vládnout samého sobě.

delnas
27. 11. 2022 17:12
Odpovědět  Aleš

Souhlasim…duvodu je nekolik …..
ale jako hlavni je ta, ze na zapade v USA /Canade/ Anglii zije velka diaspora emmigrovanych polaku z nichz mnozi jsou uspesni v nejen v politice ale take jako podnikatele….
cili maji dlouhe “”prsty a take penez….
az tento zdroj $$$ financi vyschne tak se polaci radi pripoji na ruskou stranu….

Jak kdysi rekl Churchil..polaci jsou “”hyena”” Europy””

Vaska
27. 11. 2022 00:28
Ohodnotit příspěvek :
     

co čekat od těch šmejdů – před pár dny jsem četl, že dědek dudy byl banderovec a kámoš bandery.
Stejně jako v celém vedení eurosojuzu je samej potomek prominentních nacistů (a generálů SS) z dob 3. říše.
Už jsem sem psal, že to pohřbívaj v noci – někde bylo i video – a z ruské strany se ozívá , že proti ním nebojujou žoldáci ale kádrové armády.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Administrátor
P.A.Semi
27. 11. 2022 02:16
Odpovědět  Vaska

To s tím dědou Dudy je nejspíš hoax…
Byl to s největší pravděpodobností jiný Duda… Zemřel v 50-tých letech na Ukrajině, kam ho vysadili CIA letadlem, zlomil si při tom nohu, a aby ušel zajetí, tak se prý při přestřelce zastřelil…

Mimochodem – “ozývá se”… Nebo že by při tom “zívali”…?

A s tím “Eurosojuzem” je to spíš tak, že to “vedení” je tam spíš jen Kompars, ale šéfuje tomu (v zastoupení Lichvářů z New Yorku a Londýna) Šváb z Davosu, prý potomek Židovské matky a významného Nacistického továrníka… Je to víc než symbolické… (kterému ale ty nesmysly se čtvrtou revolucí vymýšlí nějaký šílenec Noah Yuval Harari, snad hlavní poradce…)
(a pak zkuste přemýšlet, proč si do toho Komparsu “ve vedení” vybírají ty (údajné?) potomky Nacistů? Že by na odvedení pozornostii od skutečných pánů?)

πα½

Jan
27. 11. 2022 09:16
Odpovědět  Vaska

Katyn hodili taky na Rusa.

Administrátor
P.A.Semi
27. 11. 2022 00:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Já teď nevím, kam to napsat…

Na demonstraci na Letné bylo jen asi 2-3000 lidí… Byla poněkud zima, a Pražáci na víkend jezdí pryč… A možná už jsou lidé z demonstrování, které nikam nevede, unaveni?

Nejlepší z proslovů byl asi Martin Koller, a slovenský redaktor Zem a Vek , T.E.Rostas – už tam je článek s videem, pokud jste ho neslyšeli, tak doporučuji…

Ohledně Symboliky:

Na závěr J.Havel ukončil profanací a záměrným vyškrtnutím Boha: “Děj se vůle … naše!” Nebo to vypadalo (a bylo) jak pokus o Černou Magii? Nebo pokus o návrat k Feudalismu? (nebo jen nevěděl, jak tu větu, co začal, dokončit? před tím “naše” chvíli přemýšlel, co s tím…)
Takhle ta Demokracie nefunguje, aby se “děla vůle” Aktivistů, ani když jdou správným směrem…

Ale spravili to tím, že na konec ještě po hymně pustili na pódium Jiřího Peška, který zazpíval nádherný chorál Svatý Václave, i s vysvětlením, jakou to má tisíciletou tradici a jak se toho tady Nacisti báli…
Tak to nějak napravil…

πα½

Jiří
27. 11. 2022 01:09
Odpovědět  P.A.Semi

Děkuji za informaci

Administrátor
P.A.Semi
27. 11. 2022 03:21
Odpovědět  P.A.Semi

… a ještě tam měl (asi J.Havel?) fakt blbou radu, ať si lidi stáhnou nějaký vzor a spamujou emaily poslancům – podle nějakého připraveného vzoru…
To jako pomstu nebo je zahltit, aby ty emaily od občanů přestali číst ?!
Není to dobrý nápad, kdyby to překročilo nějakou přiměřenou mez…
(Protože je to fajn, mít možnost napsat poslancům, ale kdyby měli stejný email číst 1000x, tak ty emaily číst přestanou a o tuhle možnost tím naopak přijdeme…)

πα½

papa
27. 11. 2022 08:59
Odpovědět  P.A.Semi

jarka
Hele kritizovat umí každý. Ivan Kratochvíl řekl jasně, še jsou ty demonstrace důležité, již proto, aby bylo vidět co národ opravdu chce. A že ten počet účastníků opravdu nevypovídá o náladě národa? A neměli bychom přemýšlet o tom, jak zapojit ty, co se dívají na videa a s demonstrací souhlasí? On ne každý se může akce zúčastnit z nějakého důvodu, ale sledovat to na videu si čas udělá. Navíc se dá účast řešit i jinak, například pro stáří již není v silách dvě hodiny stát, ale dá se podepsat souhlas s deklarací. A třeba ten nápad sejít se v určený čas a den na náměstích celé ČR se realizovat dá všude. Jen je třeba vymyslet symboliku, aby nikdo nemohl tvrdit, že jde o jinou akci. Kritizovat pány Vrábela či Havla se dá, ale nedá se jim upřít úspěšnost. Jízdenky do Prahy si musí hradit každý sám a v dnešní drahotě to je fakt úspěch, uspořádat tolik úspěšných akcí. Nekritizujme druhé snažme se sami.

Davor
27. 11. 2022 09:29
Odpovědět  papa

No, nevím, ale když jsem se podíval na tu “tisícovku ” a kolem ta obrovská Praha, bylo mi stydno. Ne takto to nefunguje. Tolik manifestací, ale chybí demonstrace síly lidu. Stejně tak by dopadla generální stávka. Rozdalo se hodně peněz v covidu,..i děvká, casínám. Hodně dotací se strká na nasprávná místa,..tak čekat až těmto dojdou a oni se take doplazí? Asi ne.

Administrátor
P.A.Semi
27. 11. 2022 11:02
Odpovědět  papa

Já Vrábela nekritizuji, a Havla tak trochu… (jo, měli tam víc profi video-reklamy, je vidět, že to dělá muzikant s citem… Jenže to je poněkud umělé… Vrábel tam měl před ČT lidi se skutečným citem… Tady kromě Kollera a T.E. Rostase to bylo takové chladné…)

V pátek v sedm večer na náměstích, říkal…
Akorát když jsem zrovna přechodně v Praze, tak nevím, na kterém náměstí…

K tomu nápadu s emailováním poslancům:
Já už jsem několikrát psal email poslancům, a párkrát si to i přečetli (nebo jejich asistent?)… A nezneužívám to zbytečně… Proto mě napadlo, že o tohle bychom přišli, kdyby je někdo nechal takhle zahltit živými roboty, co jen vezmou vzor a přepošlou… První druhý třetí dobrý, ale když se jich sejde 100 nebo 1000, tak to už nikdo číst nebude…

πα½

Pavel z Moravy
27. 11. 2022 11:27
Odpovědět  papa

Jarko, ty demonstrace jsou důležité, s tím s vámi souhlasím. Mám ale silný pocit, že současné mladé a střední generace dlouhodobě zpracované propagandou plutokratického globálu se těší na rozpad tohoto státu, který vlastně již dnes je pouhou kolonií západu a preferují život v digitálním otrockém systému, na který se možná již většina těší. Asi bude nutností aby si prožili ten úplný pád na dno a ty nové skvělé zítřky, které jim Aspen institut pod vedením Schvaba a Sorose připravuje. Já osobně jsem nad těmito generacemi zlomil hůl. Oni nevyznávají hodnoty, které se zde dědily po generace a my stařešinové jsme pro ně přítěží. Kdysi se mladí chodili radit ke starým lidem a vím ze svého mládí, že úcta ke starým lidem i těm které jsem neznal byla prakticky povinná. Dnes vás soplák zmlátí nebo sprostě uráží a pro tyto zdegenerované země západního typu je to normální. Já bych tedy dopřál těm mladým život jaký chtějí, nic než opravdovou životní zkušenost nepotřebují. Ať si ten nový zázrak z dílny globalistů užijí. Ale pozor, potom nelitovat a nepomáhat.

Janaz
27. 11. 2022 09:36
Odpovědět  P.A.Semi

Mne tá neochota ľudí behať po demonštráciách, ktoré sú nevládam na smiech a ignorujú ich, skôr pripadá ako znak toho, že ľudia konečne prijali za svoju myšlienku, že k zmene sa je možné dopracvať len bojom, a to skutočným. Vymleté médiá a politici by mali byť v strehu a báť sa, pretože toto je znak toho, že skutočný boj je za dvermi. Inak, mám to potvrdené z rozhovoru s ľuďmi , kde sa už netaja s tým, že toto sa vyrieši už len skutočným bojom.

Gales
27. 11. 2022 09:58
Odpovědět  P.A.Semi

Poslance by měl lid usměrnit směrem který povede k pádu vlády. A Havel to řekl dobře,že by se mělo začít u poslanců.Už jsem o tom psal dříve. Okamurovci by měli navrhnout jednání o nedůvěře vládě a lid by měl zpracovat poslance aby volili pro.Žádnej poslanec není takovej hrdina aby tomu oddolal.

27. 11. 2022 04:02
Odpovědět  P.A.Semi

Díky. Já tu účast nemohl nikde najít. A že byla tak malá se nedivím. Jinak právě teď sleduji s přestávkymi na tv bureš záznam celé té demošky.

Davor
27. 11. 2022 09:20
Odpovědět  P.A.Semi

Také jsem se včera zařadil na manifestaci na Letnou, mezi tu tisícovku nespokojených se stavem v republice a říkám, že kdyby včera pršelo, nebyl by tam nikdo. Doposud jsem byl na každé, ale až nyní jsem pochopil, že tenhle národ má odzvoněno. To, že jsme všechno odevzdali cizákům a do soukromých rukou zadarmo je jedna věc, ale že si necháme srát na hlavu od pár politiků, kteří se nám smějí do ksichtu mě uráží. Měl jsem hrozný pocit, jak jsem sám, jak bych slyšel smích všech těch gaunerů současného politického lidského odpadu. Smích nad tou naší nezmocíi. Bylo mi blbě !
Takže si národe – nádore, počkejte na svůj konec v pohodlí domova, hospod a chat. Je to dobré, je to ještě dobré, ještě nás nebijí

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Davor
27. 11. 2022 10:36
Odpovědět  Davor

Bývalý ministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09) se posmívá lidem, kteří se odpoledne sešli na Letné v Praze, aby protestovali proti vládě premiéra Petra Fialy a Spojeným státům. Rýpl si, že počet demonstrantů zde byl tak malý, že by jim i náves byla velká. A další se k němu přidali.
Že se na pražské Letenské pláni sešlo tak málo protestujících, na svém twitterovém účtu okomentoval bývalý předseda TOP 09 Miroslav Kalousek. „Dobrá. Proč se ale scházejí na Letné? I na náves je jich málo,“ podotkl posměšně směrem k účastníkům akce spolku Národní rada obnovy. Není to tak dávno, kdy Kalousek na Twitteru také hodnotil situaci v zemi. Ve srovnání třeba s Ukrajinou si podle jeho slov žijeme jako prasata v žitě. Mimo jiné i v souvislosti s protivládními demonstracemi pak mluvil o „lemplech“, kteří si za svou bídnou životní situaci mohou sami.

me2d44
27. 11. 2022 17:40
Odpovědět  P.A.Semi

Hezký den. Skouknul jsem dnes odpoledne celé video. Vystoupení a proslovy nemají chybu – trefa do černého. Teď to chce jen pokračovat. Já, jako důchodce, už toho moc nezmůžu, ale u voleb jsem slíbil komisi, že budu jeden z prvních partyzánů – na plnou hubu. Se zbraní to (po dvaceti letech v armádě) umím, technicky jsem na tom dobře, i kdybych měl dělat jen zbrojaře, tak se neztratím. A pořád jsou v záloze vidle hňojačky – na defenestraci to stačí.

27. 11. 2022 01:56
Ohodnotit příspěvek :
     

Já bych si dovolil reminiscenci k situaci z první poloviny minulého století. Poláci se stali zemí jen díky Versaillské smlouvě. To jim samozřejmě nestačilo a byli to právě oni, kteří napadli nově se rodící zemi – Ruskou sovětskou federativní socialistickou republiku. Rudé armádě se tehdy povedlo Poláky vyhnat a dotlačit je až k Varšavě, kde vinou neschopného Tuchačevského byla část armády zničena a vržena zpět, což vedlo k “Rižskému míru”. V táborech v Strzałkowě a Tuchole zemřelo hladem a následkem nemocí 50-80 000 zajatců Rudé armády – v podstatě byli zavražděni. Na Ukrajině povraždili Poláci dalších přibližně 75 000 lidí a dosadili tam loutkovou Petljurovo vládu. V roce 1934 byl Pilsudski první, kdo se jel kamarádit do Berlína s Hitlerem a chtěl po něm, aby německá armáda spolu s Poláky vtrhla do SSSR. Bylo to Polsko – totalitární stát – který jako první uzavřel spojeneckou smlouvu s Hitlerem. Byli to Poláci, kdo se výraznou měrou podíleli na pronásledování Židů v době německé okupace. Více jak 900 000 Poláků sloužilo ve Wehrmachtu během války v SSSR. Oproti tomu jich nějakých 350 000 bojovalo proti nacistům. Jak je možné, že právě Poláci se tak angažují na Ukrajině, pomáhají nacistickému režimu, který staví pomníky nacistickým zločincům Banderovi a Suchevyčovi!!! Vždyť to byli právě tihle zločinci, kteří vyvraždili na Volyni 120 000 Poláků!!!

Jan
27. 11. 2022 09:18
Odpovědět  pavelpe

Nezapomen Katyn, tu hodili na Rusy a KGB.

Jan
27. 11. 2022 09:13
Ohodnotit příspěvek :
     

Polsko je hyena Evropy, poskok USA a takhle pohrbiva sve mrtve zoldaky. Transportuje je v utajeni noci jako Emericane. Polsko z mapy Evropy jako stat na cas zmizelo a vzniklo zase jenom diky mocnostem jako naraznik pro Rusko.
Pred smrti ti mrtvi Polaci blahove verili co jim Zide, poskoci chazaru u moci Duda a Morawiecki (Icik Dikman) z tepleho kanclu nakecali a hlavne jim vstepovali nenavistnou rusofobii. Nenavist je dulezita k presvedceni a boji. To vedel i Goebbels. Rusofobie mela v Polsku odjakziva zivnou pudu.
Polaci ve stredoveku na cas obsadili i Kreml a vydavali toulaveho mnicha za potomka carskeho rodu. Lez a podlost. V tom jsou ucenlivi zacci a zajedno se svym kolonizatorem USA, kteremu olizuji boty. Chteji zakladnu a atomovky na Rusa. Ohrozuji tim cele polske uzemi a jeho obyvatelstvo, ktere nevericne zira, co ze se to deje… Ohrozuji i Cesko svou nenavistnou politikou. Zamoreni zarenim se Cesku nevyhne. Polaci nejsou Slovane, ale krizenci nacku a zidu na svem uzemi. Spolupraci V4 sabotovali.

Pijack
27. 11. 2022 09:33
Ohodnotit příspěvek :
     

Vyhledat, zabít, zakopat a pomočit hlínu !!!!

Jan
27. 11. 2022 09:36
Ohodnotit příspěvek :
     

Jeste par slov k ubozakum, kteri z presvedcenim, ci kvuli zoldu, ci obojimu, jdou do valek. Je to odpad, generujici smrt, zkazu a utrpeni vsude kde se objevi. Bojuji za zajmy loutkovodicu, kteri se valeji v prepychu a vymysleji valky a konflikty, na kterych jeste vice bohatnou. Loutkovodici nejsou postizitelni, protoze ziji v anonymite. Jejich majetek nespocitate, protoze vlastni vetsinu podilu na korporacich prostrednictvim anonymnich akcii. Vidite pouze jejich poskoky Serese, Gatese, Schwaba, atd. Kdo jsou ti, co o lidstvu rozhoduji? Komise 300 pozustavajici z nejbohatsich zidovskych anglosaskych rodin jako Rockefelleru, Rothschildu, valejicich se v luxusu na svych zamcich a haciendach. Tito Zide nam naordinovali ockovaci genocidu, nedostatek energii a bidu. Jak? Vlastni vsechna media a ovladaji vsude politiky a mocenske struktury. Urcuji, co ktery politik smi a nesmi. Z Merkelove ted vylezlo, ze jako kanclerka nesmela jako garant s Macronem prosazovat Minske dohody a zahajit jednani o miru s Ruskem. Skoro 7000 znicenych tanku dosud a jinych zbrani a spousty mrtvych Ukrajincu a Rusu. Nenavidi Slovany a tak to navlekli tak, aby se vzajemne zabijeli. Jen zadne mirove rozhovory! Letadla a tanky ze sovetske ery ve vyzbroji vychodnich NATO statu nechali Rusy sesrotovat a nahradi je mnohokrat drazsi zbrane US zbrojaru., ktere ubozaci ve vychodnich zemich zaplati na danich. Sakra lidi, nevite to jeste?

Autor
27. 11. 2022 10:03
Odpovědět  Jan

V podstatě si myslím, že byly jen dvě možnosti. Buď využít nacistickou minulost mnoha lidí na Ukrajině a nebo postavit proti Rusku Polsko. Ale to by – i tehdy když nebylo Polsko členem NATO (mám na mysli roky kolem 1990) – mnohem pravděpodobnější vtáhnutí “zbytku” Evropy do přímého konfliktu, po podobném průběhu jako dnes. Ovšem Polsko také nemá společné hranice s Ruskem. A tak by se muselo ze všeho nejdřív jít na Bělorusko. Tím bylo rozhodnuto využít Ukrajinu. Ovšem ne hned, protože tehdy se zdálo, že Rusko je už za Jelcina na kolenou a nikdy se nezvedne. A stačí ťuknout. Mnohem spíše Ukrajina měla původně od počátku, díky velkému vměšování USA, sloužit jako beranidlo proti Evropě! A při zavvádění NWO. Nezapomínejme, že již dlouho ležela Evropa USA v žaludku jako obchodní konkurent. A tehdy ještě byli na evropské scéně politici, kteří by dokázali zastavit i dnešní snahy USA (ty se prostě nezměnily).
To je základ strategie “anglosasů”, myslet na všechny varianty tím, že si veberete “ouzké místečko” a vyprovokujete “nějaké ty potíže”. Stačí se podívat na Indii a Pakistán, nebo na Afriku, kde se pomocí umělých hranic rozdělovala původně souvislá území.

Pedro
27. 11. 2022 12:27
Odpovědět  Peter 008

Kaliningrad je čí soused?

Pavel z Moravy
27. 11. 2022 11:02
Ohodnotit příspěvek :
     

Takoví jsou to křesťané, hlavně ti z řad vládnoucí elity. I po smrti rozlišují vojáky a důstojníky a to velikostí hrobu. Ještě jste Poláci a ostatní Slované z východu nic nepochopili? Nevadí, spěte tedy dál.