nezařazené

“Buď Rusko vyhraje, nebo bude zničen celý svět.”

Vydavatel švýcarského webu a novin Weltwoche, Roger Köppel, uskutečnil rozhovor s mužem opředeným mýty, pověrami i nenávistí – s Vladimirem Solovjovem, legendou ruské politické televize. Jeho talk show sledují miliony Rusů. Co na současnou situaci říká údajný Putinův hlavní propagandista?

Na úvod Köppel píše: „Naše média jsou pod kouzlem Ukrajiny. S Rusy nikdo nemluví. To je špatně. Jako Švýcar musíte poslouchat všechny strany, jinak bude obraz jednostranný. To byl důvod, proč jsem před rokem navštívil vysoce kontroverzní superstar ruské talk show Vladimira Solovjova v jeho moskevském studiu. Doporučil mi ho jeden Solovjovův bývalý spolužák, Rus, který tehdy studoval na Harvardu a udělal skvělou kariéru v politice a průmyslu. Řekl mi, že Solovjov pochází z vysoce vzdělané rusko-židovské rodiny, dosáhl nejvyšších univerzitních titulů a dokonce pracoval jako docent v USA. I když se někdy vyjadřuje drsně a provokativně, je vysoce inteligentní a jeho komentáře a pořady, které jsou u nás zakázané – proč? – jsou mezi Rusy mimořádně oblíbené. To u mě vzbudilo zvědavost.

Rozhovor v Moskvě byl tehdy krátký, ale zajímavý. Solovjov, šedesátiletý muž, mi připadal nesmírně chytrý. Jeho ironický humor asi každý nepochopí. Stále je dokonale fit, dříč a každý den dělá několik pořadů v televizi, ale také v rádiu a na Telegramu. Vlastní produkční společnost a jak mi řekl, jezdí každý týden na frontu na východní Ukrajinu. Nedávno jsme měli následující rozhovor přes Skype. Jeho názory mohou některé čtenáře překvapit a možná i šokovat, ale myslím, že stojí za to si pro změnu poslechnout hlas, se kterým se identifikují miliony Rusů. Ve válce všechny strany šíří propagandu. Proto bychom se měli zabývat i cizí propagandou, nejen svou.

Weltwoche: Pane Solovjove, mluvíme s pravděpodobně nejúspěšnějším a v Rusku nejvlivnějším, určitě nejkontroverznějším a na Západě nejnenáviděnějším moderátorem talk show. Možná jste něco jako Tucker Carlson z Východu nebo spíš Rush Limbaugh, který svými programy uchvátil miliony Američanů… (Rush Limbaugh, 12. ledna 1951 – 17. února 2021, byl americký konzervativní politický komentátor, který byl hostitelem The Rush Limbaugh Show, která se poprvé vysílala v roce 1984 a byla celonárodně publikována na rozhlasových stanicích AM a FM od roku 1988 až do jeho smrti v roce 2021, pozn. překl.)

Vladimir Solovjov: …asi jsem spíš jako Rush Limbaugh, když ještě vážil 160 kilo. Tucker se narodil se zlatou lžičkou v puse, což byl u mě a Rushe zdaleka tak nebylo…

Weltwoche: … máte každý den obrovské publikum, jste považován za kremelského propagandistu číslo jedna, za Putinovu hlásnou troubu. Jsme zvědaví, kdo skutečně jste, vítejte v rozhovoru.

Solovjov: Děkuji. No, vlastně mám docela obavy. Nebudete sankcionován, když se mnou promluvíte? Doufám, že ne. Myslím, že stále existuje několik zemí, které na mě ještě neuvalily sankce. Ale představoval bych si, že ve velké části Evropy je zakázáno se na mě byť jen podívat.

Weltwoche: Proč jste se jako televizní osobnost dostal na sankční seznam EU?

Solovjov: Pravděpodobně proto, že Evropu konečně omrzelo předstírat, že je demokracií, a vrátila se k původní části své pravé podstaty, totalitní, autoritářské, nulové úctě ke svobodě slova nebo soukromému vlastnictví. Z mého ruského pohledu je Evropa v procesu zrady všeho, co tvrdí, že zastává. Nám Rusům je vás vlastně líto.

„Jaké jsou vaše hodnoty? Už nejste křesťané. v co věříte, ke komu se modlíte? K transgender bohům?”

Weltwoche: Co jste udělal špatně?

Solovjov: Nevím. Jsem nejčistší forma novináře. Nejsem ani úředník ani státní zaměstnanec. Taky nemám oficiální titul ani funkci. Mým největším zločinem může být, že mě miliony Rusů dobrovolně poslouchají každý den. Byl jsem sanfcionován, protože říkám, co si myslím – v duchu Rousseaua a Voltaira. Ve jménu evropských hodnot, na které teď v Evropě kašlete.

Weltwoche: Narodil jste se v roce 1963.

Solovjov: To je dávno.

Weltwoche: Pocházíte ze vzdělané rusko-židovské rodiny. Vaše matka vedla prestižní institut, vy jste dokončil inženýrské studium se špičkovými známkami a působil jako lektor v USA. Ale teď jste na Západě považován za šíleného Dr. Strangelove z televize, za šílence, který chce například Velkou Británii utopit v radioaktivní monstrózní vlně, jak jste kdysi řekl ve svém pořadu. Jak byste charakterizoval sám sebe? Kdo jste?

Solovjov: No, určitě jsem Žid a rozhodně ruský Žid. Jsem antifašista, nenávidím nacisty a miluji svou rodinu. Mám příběh jako většina Židů. Šest členů mé rodiny bylo za druhé světové války pohřbeno zaživa ukrajinskými banderovskými nacisty. Takže tuhle válku beru hodně osobně. A při vší úctě: Jako Žid si také pamatuji staletí útlaku ze strany různých evropských národů. A jako ruský Žid si pamatuji 27 milionů sovětských lidí zabitých civilizovanými Evropany. Proto je k smíchu, když dnes kancléř Scholz říká, že Rusové páchají genocidu na Donbasu. Po takové větě už pro ruský lid neexistuje.

Weltwoche: Je vaše televizní show jakousi biblickou kampaní pomsty proti vašim bývalým trýznitelům?

Solovjov: Mluvím o tom, čemu mnoho Evropanů ve skutečnosti nerozumí. My Rusové jsme nikdy nebyli jako moderní Evropané. Žijeme vlastní rodinnou a národní historií. Cítíme se součástí tohoto rodokmenu. Vlastně tu historii nesnáším. Je to tak hrozné, ale nemůžeme na ni zapomenout.

Weltwoche: Co si myslí vaši diváci, když se dnes podívají na Evropu?

Solovjov: Hádám, že si myslí, že jste se úplně zbláznili, je nám vás líto. Vypadá to, že jste zradili své hodnoty. Kdo jste? jaké jsou vaše hodnoty? Už nejste křesťané. Určitě nejste muslimové. V co věříte? Modlíte se k transgender bohům?

„Můj zločin? Říkám, co si myslím. Okrádání Židů je součástí evropské kultury.“

Weltwoche: Ve zprávách jsme se mohli dočíst, že vlastníte dvě vily u jezera Como, které nyní zabavila Itálie.

Solovjov: Evropa už nemá žádnou víru, ale také už nemá ústavní stát. Najednou mi zabaví majetek a odeberou mi domy. Existoval soudní příkaz? Dali jste mi příležitost vyjádřit se, sledovat řádný proces? Ne. Není to poprvé, co si Evropané vzali to, co patří Židovi. Okrádání Židů je součástí evropské kultury. To je normální.

Weltwoche: Organizace G-7 se právě rozhodla použít ruské státní fondy na obnovu Ukrajiny.

Solovjov: To jsou peníze ruských daňových poplatníků. Říká se tomu krádež. Zřejmě je to zcela normální. Ale my to tak necítíme. Evropa je opět ve válce s Ruskem, potřetí od Napoleona a Hitlera. Ale ani tentokrát nebudete mít šanci. Omlouvám se.

Weltwoche: Evropané říkají, západní strana argumentuje: Je to přesně naopak. Rusko zahájilo „nevyprovokovanou, strašlivou invazi“ na Ukrajinu a ohrožuje Evropu „imperiální dobyvatelskou válkou“.

Solovjov: Začněme od začátku. Byly tam skutečně hrozné zločiny. Spáchala je Evropa a NATO, když zničili Jugoslávii. Těžce bombardovali Bělehrad. Chci vám připomenout, že zničili Afghánistán, Irák, Sýrii a Libyi. Pokaždé, když se Evropané a Američané tváří jako andělé, mám pocit, že zapomněli, kde je zrcadlo.

Weltwoche: Jaké zrcadlo?

Solovjov: Podívejte se do zrcadla a uvidíte ďábla. Po staletí šíříte tutéž imperialistickou, lživou propagandu znovu a znovu. Jsou to slova, která jsi ode mě očekával?

“Když Američané bojují ve svých válkách, máme tu dvacet mrtvých civilistů na každého mrtvého vojáka.”

Weltwoche: Vraťme se do dnešní reality.

Solovjov: Vraťme se do roku 2014. Protiústavní pravice v Kyjevě podporovaná Spojenými státy americkými a Evropou ve skutečnosti zahodila ukrajinskou ústavu do koše. Byla podepsána dohoda s tehdejším ukrajinským prezidentem Janukovyčem, kterému bylo mnoho naslibováno. Pak ho najednou nechali padnout. A ministři zahraničí Francie, Německa a Polska jen řekli: „Ach, je nám to líto. To není naše věc.” Nehnuli ani prstem, když ukrajinští nacisté v Oděse zaživa upálili kolem padesáti lidí z rusky mluvící menšiny. Od roku 2014 nasadili těžké dělostřelectvo proti Luhansku. Došlo k extrémnímu ostřelování. Jen se zeptejte, proč Ukrajinci, nedbajíce vlastní ústavy, zahájili válku proti svým krajanům na východě, kteří nebyli ani ozbrojeni. Zemřelo jich přes 14 tisíc. Z Evropy ani slovo. Nemohlo vám to být víc lhostejné. Osm let bojoval Luhansk za svou nezávislost. Pokud někdy navštívíte Doněck, uvidíte hřbitov, Alej andělů. Leží tam děti, které zabili ukrajinští nacisté. Ale jsou to jen Rusové. Koho to zajímá? To je evropská mentalita, jak ji zažíváme už léta.

Weltwoche: Faktem zůstává: Rusko zaútočilo na suverénní stát a porušilo jeho územní celistvost.

Solovjov: To je nesmysl. Kosovu bylo dovoleno vyhlásit nezávislost na Jugoslávii. Evropa a Amerika to podpořily. Nesmí Luhansk požadovat nezávislost na Ukrajině? Poznali jsme je. Podepsali jsme smlouvy s cílem chránit nezávislé republiky Luhansk a Doněck. To bylo v únoru 2022. O týden později začali Ukrajinci s těžkým ostřelováním Donbasu. Prezident Donbaské republiky ostřelování odsoudil a nařídil evakuaci žen a dětí. Řekli jsme Zelenskému, aby přestal zabíjet lidi. Poté jsme zahájili naši omezenou vojenskou operaci. Podle smluv, které jsme podepsali, to bylo stoprocentně legální.

Weltwoche: Co říkáte na obvinění, že Rusko vede krutou válku proti ukrajinskému civilnímu obyvatelstvu?

Solovjov: Nazýváte nás krutými? Musel bych se smát, kdyby to nebylo tak tragické. Podívejte se na Izrael, pásmo Gazy. Je to snad ruská operace? Podle OSN je počet civilistů zabitých na Ukrajině za dva a půl roku mnohonásobně menší, než počet Palestinců zabitých za posledních sedm měsíců. V Evropě se o tom nemluví. Prostě to všichni spolknou.

Weltwoche: To není tak úplně pravda. Existuje dokonce pokus postavit premiéra Benjamina Netanjahua před mezinárodní soud.

Solovjov: V každém případě se říká, že Izraelci mají plné svaté právo se bránit. Ale Rusové na Donbasu toto právo nemají? Pravda je taková: počet vojáků zabitých ve válce na Ukrajině je mnohem vyšší než počet zabitých civilistů. Poprvé za sto let. Na Západě se o tom nedočtete ani slovo. Pochopte mě správně: každý život je posvátný. Snažíme se nezabíjet civilisty. Když Američané vedou své bombardovací války, máte dvacet mrtvých civilistů na každého mrtvého vojáka. Izraelci zabijí tři až čtyři civilisty na každého zabitého teroristu. Tohle neděláme.

Weltwoche: Ukrajina je jen první krok. Rusko prý zaútočí na další země ve své „neoimperiální útočné válce, která porušuje mezinárodní právo“. Tuto kritiku ze Západu znáte. jaká je tvá odpověď?

Solovjov: Kdo sakra jste, že nám dáváte takové přednášky? Vše, co děláme, děláme na základě mezinárodního práva, na základě smluv. Náš prezident nikdy nemluvil o dobytí Ukrajiny. Nikdy jsme neřekli, že chceme bojovat proti Evropě. Proč bychom to měli dělat? Země máme dost. Co má Evropa, co my nemáme?

Weltwoche: Proč Rusko dosud nedosáhlo svých válečných cílů? Putin napadl s relativně malou silou. Přepočítal se? Je odpor větší, než jste očekávali?

Solovjov: Tak to pojďme probrat. Poprvé po mnoha letech je Azovské moře vnitrozemským ruským mořem. Takto chráníme Krym. Osvobodili jsme více než deset milionů lidí. Když říkáte, že jsme ve válce s Ukrajinci, tak proč 3,5 milionu Ukrajinců uteklo z Ukrajiny žít do Ruska? Jsme obviněni z hrozných zločinů. Nesmysl. Ukrajinština je na Krymu oficiálním jazykem. Jsme připraveni se zastavit. V Istanbulu jsme nabídli kompromisy. Obyvatelé Donbasu už nechtějí žít na Ukrajině. To je jejich právo.

Weltwoche: Jak nebezpečná je současná situace? Francouzský prezident vyzval k vyslání jednotek NATO na Ukrajinu.

Solovjov: Kdy byli Francouzi naposledy schopni bojovat? Zbývá vůbec Macronovi nějaká armáda, kterou by mohl poslat? Naposledy byli Francouzi poníženi v jihovýchodní Asii během vietnamské války v 50. letech. Byli vyhozeni z Afriky. Chtějí nyní Francouzi znovu umírat v Rusku, na Ukrajině? Je tak těžké vzpomenout si? Pokaždé, když se Evropané spojí, aby zaútočili na Rusko, umírají.

Weltwoche: Byla tato válka pro Putina nevyhnutelná? Spadl do pasti?

Solovjov: Byla to past. Vše bylo připraveno. Joe Biden si pravděpodobně myslel, že je to skvělý nápad poškodit Rusko co nejvíce. Špatně ale odhadli ekonomické možnosti Ruska. Byli si docela jisti, že si Rusko pod sankcemi zlomí vaz. A rozhodně špatně vnímali ruskou ekonomiku a ruské obyvatelstvo. Pravda je, že jsme ještě ani pořádně nezačali.

Weltwoche: Jak hodnotíte morálku ruského obyvatelstva a ochotu bojovat?

Solovjov: Říkají, že máme vysoký počet obětí. Podívejte se ale na ukrajinské hřbitovy a na ruské hřbitovy. Nenajdete ani přibližný poměr obětí. Tvrdí se, že Ukrajinci jsou připraveni bojovat za svou vlast. Protiotázka: Kolik milionů Ukrajinců uprchlo do zahraničí? Kolik Ukrajinců se letos dobrovolně přihlásilo do boje proti Rusku? Žádný. Proto nyní násilně sbírají lidi na ulicích. Mnoho Rusů se naopak hlásí jako dobrovolníci. Neudělali by to, aby zemřeli na frontě. Je jedno, jak dlouho to potrvá. Vyhrajeme.

Weltwoche: Jak hodnotíte výkon vašeho prezidenta v této válce? Udělal to dobře, udělal to správně?

Solovjov: Ve skutečnosti jsem Putina ve svém vysílání často kritizoval. Na jeho místě bych byl mnohem tvrdší. Jedna věc je jistá: Putin je velmi pragmatický. A zdaleka ne tak emocionální jako Biden, Sunak nebo Boris Johnson, všichni ti neurastenici.

Weltwoche: Znáte Putina. Jak přemýšlí?

Solovjov: Nejde mu o peníze. Nejde mu o majetek. Žádné korupční skandály nenajdete. Rusové vidí, jak žije, pracuje, co vlastní. Putinovi jde o hodnoty. My Rusové nyní sloužíme vlasti. To není Putinova válka. Je to existenční válka. Chce se od nás, abychom zradili své náboženství, své hodnoty, svůj způsob bytí, abychom opustili sami sebe. To neuděláme.

Weltwoche: Proč si myslíte, že by se Rusové měli vzdát svých hodnot?

Solovjov: Jednoduše: Chcete, abychom měli LGBTQ plus mínus průvody? Nikdy. Chcete, abychom zapomněli na naši historii, na náš boj proti nacistům? Nikdy.

Weltwoche: Víte dobře, že slovo nacista se na dnešní Ukrajinu nevztahuje.

Solovjov: Pokud nejsou nacisté, proč staví pomníky nacistickým zločincům, jako byl Bandera? Jasně, účastní se Eurovize. A samozřejmě, říkáte, Ukrajina je demokracie, i když bez svobody slova, s politickými vězni a zakázanými stranami. Tomu říkáte demokracie.

“Všechno, co děláme, děláme na základě mezinárodního práva, na základě smluv.”

Weltwoche: Jak moc oslabují sankce vaši zemi?

Solovjov: Prosím, probuďte se. Za dva roky jsme se stali čtvrtou největší ekonomikou světa, protože naše ekonomika rostla rychleji než celá zatracená Evropa. Máme téměř nulovou nezaměstnanost. My prosperujeme a vy vymíráte. Vy jste ti, kteří mají být zničeni Američany prostřednictvím této krize.

Weltwoche: Proč by to Američané chtěli dělat?

Solovjov: Evropa byla největší hrozbou pro Ameriku. Ekonomicky řečeno. Teď už nemá žádný ruský plyn, žádnou ruskou energii. Evropská ekonomika se hroutí. Evropa již neexistuje jako ekonomická supervelmoc. USA používají Evropu. Chtěli vaše peníze. Tak to udělali. Vaše peníze jsou vysávány do amerického bankovního systému. Rusko má skvělé spojence. Kdo jsou evropští spojenci?

Weltwoche: Jak velké je nyní nebezpečí třetí světové války?

Solovjov: Už jsme v ní. A ani to nevidíte. Uklidněte se, Rusko nic neudělá. Po léta jste se vy a NATO přibližovali k ruským hranicím a my jsme vám říkali, abyste to nedělali. Rusové milují Evropu, milovali vás. Děláte z nás svého nepřítele. Neměli byste si dělat nepřátele z Rusů. Naše životy nejsou tak důležité. Ale víme, pro co umíráme. Víte, pro co umíráte? Jste připraveni zemřít za své hodnoty, za své náboženství, za svou vlast, nebo jste připraveni nechat zemřít své děti za ukrajinský, ultranacionalistický a zkorumpovaný režim?

Weltwoche: Je to také Putinův názor? Přemýšlí většina Rusů jako vy?

Solovjov: Nejde o Putina. Je to o ruském lidu. S jiným prezidentem než Putinem bychom už možná měli jadernou válku.

Weltwoche: Je na Putina vyvíjen tlak, aby použil jaderné zbraně?

Solovjov: Neexistuje žádný tlak. Putin ví, jaký je smysl jeho života. Slouží ruskému lidu, jeho zájmům, vlasti. Víme, že je jedním z nás. A jsme připraveni zemřít za Rusko. Ne všichni, ale více než 80 procent Rusů myslí jako já.

Weltwoche: Trávíte hodně času s ruskými ozbrojenými silami. jaká je situace?

Solovjov: Jezdím tam každý týden od října 2022. Válka, kterou vedeme, je extrémně technologická a mění se každý týden. Naši lidé jsou velmi motivovaní. Jsou nesmírně chytří. I proto je počet obětí relativně nízký. Je pětkrát až šestkrát nižší než u Ukrajinců. Zaměřujeme se na vojenské cíle. Ukrajinci přitom ostřelují ruské hranice a hraniční město Belgorod. Nikdo z vás se ani nezmínil, kolik tam bylo zabito civilistů, kolik civilistů bylo zabito na Donbasu, v Luhansku, na Krymu, v Záporoží. Vám je to jedno.

Weltwoche: Jak dlouho bude tato válka trvat?

Solovjov: Proč si myslíte, že musí skončit? Rád bych připomněl, že Evropa dříve bojovala deset let, dvacet let, někdy i desetiletí. Vracíme se do doby dlouhých válek. Může se to týkat vás všech. Myslíte si, že je 150 milionů Rusů? Víte, Číňanů je 1,5 miliardy. Držíme se. Vy malí imperialističtí chlapci z Evropy, konečně se probuďte.

Weltwoche: Žil jste v USA, v Evropě. Co se podle vás na Západě děje špatně?

Solovjov: Dnes jsou to úplně jiné Spojené státy, než byly tehdy. Zradili jste své hodnoty. Bývali jste velmi věřící lidé, zvláště v USA. Nyní vládne politická korektnost, „wokeismus“. A ano, může existovat až 95 pohlaví. Říká se, že ženy mohou mít mužské genitálie a muži samozřejmě menstruovat. To je čisté šílenství. Zahájili jste válku proti přírodě. Zbláznili jste se. Zapomněli jste na Bibli a žijete v hříchu. Přesto věříte, že máte právo nás soudit. Ale podívejte se na sebe. Jaké hodnoty nyní ztělesňujete? Můžete mi vysvětlit, jaké jsou dnes evropské hodnoty? A přestaňte se mnou mluvit o „posvátné hodnotě“ svobody slova, soukromého vlastnictví a podobných věcí.

Weltwoche: Co stojí za tímto poklesem?

Solovjov: To není moje věc. Nemusím si tu hrát na doktora Freuda. Nemám volnou matraci pro Evropu, na kterou bych ji mohl položit, abych poslouchal všechny ty nesmysly. Rozhodli jste se bojovat proti Rusku. Chcete být našimi nepřáteli. Většina evropských zemí se Putinově tiskové konferenci ani neodváží ukázat, protože je prostě příliš logický, rozumný, vzdělaný a věří v křesťanské hodnoty. Putin je evropštější než Evropané, protože Evropané zapomněli na svou tradici, na své kořeny. Přesto si kupodivu stále myslíte, že nás můžete poučovat. Jak si můžete byť jen na vteřinu představit, že jste lepší než my, chytřejší než my?

Weltwoche: Kde je Putinova červená čára?

Solovjov: Žádné nemá. Nezajímají nás vaše výpočty, vaše malé kroky, vaše eskalace. Víme, že NATO už má na Ukrajině základny pro útok na Rusko. Pokud bude úroveň ohrožení dostatečně vysoká, vstoupí v platnost ruská jaderná doktrína. Pak si toho všimnete.

Weltwoche: Jak blízko jsme dnes bodu, kdy Rusko použije jaderné zbraně?

Solovjov: Jsme velmi blízko. Když například dáte Ukrajině své F-16, jak víme, zda mají taktické jaderné zbraně, nebo ne? Tato letadla byla navržena pro taktické jaderné zbraně. Další příklad: rakety dlouhého doletu zasáhnou jadernou elektrárnu Kursk. Škody budou zničující. Jaká bude naše odpověď?

Weltwoche: Jak velké je nebezpečí, že někteří ze Zelenského generálů použijí západní zbraně, aby vyprovokovali Rusko k extrémní reakci?

Solovjov: 100 procent. Udělají vše, co mohou. Podporujete je v tom? V jedněch britských novinách je článek, který říká, že Ukrajinci musí na ruský úspěch reagovat teroristickými útoky na ruské školy. Ukrajinci už ale provedli teroristický útok na ruském území. V Rusku zabili spoustu lidí, loví, dokonce se snaží ulovit i mě. Ukrajinci chtěli zabít filozofa Dugina, pak omylem zabili jeho dceru. Bombardovali Krymský most a zabíjeli tam civilisty. Bylo vám to jedno. Po útoku na halu „Crocus“ teroristé uprchli na Ukrajinu. Tam na ně čekali.

Weltwoche: Jak válka změnila Rusko?

Solovjov: Stali jsme se velmi nezávislými. Máme nové továrny, zvýšily se platy, životní úroveň. Podívejte se na naše obchody s potravinami, můžete najít vše, co chcete, skvělé jídlo, skvělé víno, spoustu věcí, které potřebujete. Konečně se vracíme ke kořenům. My vás nepotřebujeme. Nepotřebujeme vaši ekonomiku.

Weltwoche: Jste opravdu svobodný jako novinář? Mohl byste kritizovat Putina tak tvrdě, jako kritizujete Zelenského, Bidena a spol.?

Solovjov: To bych nebyl já. Jsem patriot. Ale umíte si představit, kolik peněz by mi zaplatili na Západě, aby mě přetáhli na svou stranu?

Weltwoche: Byly nějaké nabídky?

Solovjov: Samozřejmě, že jsem měl nabídky. Ale nepodaří se jim to. Nejde mi o peníze. Cokoli říkám, věří v to moji lidé, moji diváci. Je mým osudem stát na tomto postu, když moje vlast bojuje proti zlu, které přichází ze Západu. Žil jsem 58 let, abych byl připraven na tuto válku. A teď je čas mého života. Myslím na svého dědečka, který si prošel peklem druhé světové války až do května 1945 v Berlíně. Myslím na svého pradědečka, který bojoval v první světové válce. Dnes bojuji za Rusko. Tohle je to nejlepší, co se mi v životě mohlo stát.

Weltwoche: Není to hrozná tragédie, že Rusko a Evropa byly takto roztrženy?

Solovjov: Jsme spolu se Srbskem a Maďarskem poslední evropská země. Je to tragédie. Velká tragédie.

Weltwoche: Také pro Rusko.

Solovjov: Zejména pro Evropu. Předpovídaná tragédie. „Pád Západu“ byl před více než sto lety titulem bestselleru. Přesně to se stalo. Podařilo se vám zabít vaši kulturu. Dokázali jste ukončit svou historii, odříznout kořeny, zradit svou víru. Je mi líto těch, kteří již nejsou Evropany.

Weltwoche: Ano, ale Putinova evropská strategie je také v troskách. Snažil se příliš usilovně dostat Němce na svou stranu pryč od Američanů?

Solovjov: Američané nevěří v nezávislost Německa. Německo je okupované území. Proto to nechápou. Prostě ho spolknou. Existuje teorie amerických politologů, že spojení mezi Německem a Ruskem je existenční hrozbou pro supervelmoc USA. Myslím, že to tak vidí ve Washingtonu, proto teď vedou válku proti Rusku.

Weltwoche: A udělat z Ruska juniorského partnera Číny.

Solovjov: Kdo říká, že jsme mladší partneři? Chtěli jsme být přáteli s Evropou. Ale Evropané zradili naše přátelství. Osm let nám lhali o dohodách z Minsku. Merkelová a Hollande dokonce přiznali, že nám lhali. Nemohl jsem uvěřit, že nám Merkelová lhala. Evropané by se Číny měli bát mnohem více než my. V žádném případě nejsme v nepříjemné situaci. Jsme svobodní a žijeme v zemi, která není okupována cizími vojsky. Máme vlastní měnu, vlastní průmysl, plyn, ropu a nerostné suroviny. Máme lidi, kteří si volí svou vlastní vládu a kteří respektují prezidenta. Konečně jsme v souladu s našimi podmínkami.

Weltwoche: Co si myslíte o právě skončené mírové konferenci ve Švýcarsku?

Solovjov: Mírová konference? Čí? S kým? Zelenskyj se setkává s lidmi, kterých si vůbec neváží. Chtěli diskutovat o míru ve válce proti Rusku bez Rusů. Legrační. Inu, tito politici rádi cestují a utrácejí peníze daňových poplatníků za nesmyslné výlety.

Weltwoche: Jak vidíte Švýcarsko obecně v této válce?

Solovjov: Za dva roky ztratilo to, co budovalo 200 let. Už není neutrální. Kvůli této konferenci ztratilo peníze a reputaci, kterou chtělo. Tato konference proběhla bez velkých hráčů, takže respekt bude nulový. Nevidíte, že většina světové populace již není na vaší straně? Je s námi, ne s vámi.

“Švýcarsko ztratilo za dva roky to, co za 200 let vybudovalo.”

Weltwoche: Není to zbožné přání?

Solovjov: To je fakt. Státy Brics podporují Rusko. Že prý jsme v těžké situaci? Naše ekonomika rostla v prvním čtvrtletí o 5 procent! Jak vysoký je růst ve Švýcarsku? No tak lidi, probuďte se. Přestaňte poslouchat ty své novinářské propagandistické nesmysly. Přijeďte do moderního Ruska. Podívejte se na vlastní oči. Budete se divit.

Weltwoche: Jak se bráníte obvinění, že jste ruský propagandista?

Solovjov: Zajímá mě to štěkání? Nejsem propagandista. Jsem novinář. Byli moji kritici v první linii? Strávil jsem tam více než sto dní. Vím, o čem mluvím. Vědí mí kritici, o čem mluví?

Weltwoche: Co si myslíte o evropských volbách?

Solovjov: Není to tak důležité. Režim Ursuly von der Leyenové najde způsob, jak přelstít evropské národy. EU je druh diktatury, kterou nelze svrhnout. Hlasovali v Německu, Francii a tak dále, ale hlas lidu nebude slyšet. I nadále budou vládnout politici, kteří nejsou mezi obyvateli oblíbení.

Weltwoche: Co se musí stát, aby Evropa a Rusko mohly mít opět dobré vztahy?

Solovjov: Dobré, rozumné vztahy jsou samozřejmě možné. Ale za tímto účelem musí být Evropa svobodná a suverénní. Pokud se Evropané zamyslí nad tím, kdo jsou a co umí nejlépe, pak můžeme být znovu partnery. Ale to pravděpodobně nebude dohoda se sjednocenou Evropou, viz ale spíše s Bavorskem a Lombardií. Kdo říká, že se hranice nezmění? Rád bych vám připomněl, že Evropa byla kdysi rozmanitější, pokud jde o jazyky a formy vlády. A vypadá to, že Evropská unie nepracuje pro dobro Evropanů.

Weltwoche: Kde je pro Evropu světlo na konci tunelu?

Solovjov: Vždy je šance. Letecká společnost z vesmíru může kdykoliv přiletět a pak bude klid. Realisticky ale musíte vidět: Evropa nemá svobodnou vůli. Evropu řídí lidé, kteří nejednají v zájmu Evropy. Američané jsou příliš zaneprázdněni Čínou a Dálným východem, a tak nechali Evropany bojovat s Ruskem za americké zájmy. Ukrajina bude brzy zemí vdov a sirotků. To je vaše chyba. Nechali jste je bojovat. Mohlo být po všem. V Istanbulu byly v zásadě dohody hotovy. Přestaňte zabíjet Rusy na Donbasu. Proč je nenecháte žít volně? Obyvatelé Krymu nechtějí žít na Ukrajině. Rozhodli se. Ale Američané říkají, ne, pojďme bojovat s Ruskem do posledního Ukrajince.

Weltwoche: Jste také bavič, televizní polemik a provokatér. Jak vážně to, co říkáte, myslíte? Kolik je v tom satiry a provokace?

Solovjov: Jsem velmi vážný a pracuji velmi vážně. Jsem extrémně sarkastický, ale vše, co říkám, je založeno na znalosti historie, na znalosti toho, co je Rusko, na naší jaderné doktríně. A bohužel i na zkušenostech z šedesáti let svého života, ve kterém jsem viděl a zažil špatné věci. K čemu je existence tohoto světa, když už není Rusko? Ale nezemřeme sami. Existují pouze dvě možnosti, jak tento konflikt dopadne: buď Rusko zvítězí, nebo bude zničen celý svět.

Weltwoche: Jste si jistý, že budeme tohoto scénáře ušetřeni?

Solovjov: Já jen věřím v Boha. Vše je v rukou Božích.

https://weltwoche.ch/story/entweder-siegt-russland/

sdílet na

Souhlas
Upozornit na
46 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Pijack
20. 6. 2024 13:31
Ohodnotit příspěvek :
     

No to je věta: “Buď Rusko vyhraje, nebo bude zničen celý svět.” tak já si ji překládám takto – “Buď Rusko vyhraje a nebo USA zničí svět”.
Podle mne musí Rusko tuto válku vyhrát. Kdyby se to nepovedlo, svět by měl průšvih. Oni by totiž USA po porážce Ruska začaly plundrovat celý svět a už NIC by je nezastavilo.

Ladislav 💤
20. 6. 2024 14:11
Odpovědět  Pijack

👍👍👍👍👍a byli by horší, než germánští nacisté!
Zkvělý článek a hlavně pravdivý!
Převezme i štvavá TV goebbls 24?
Potřebovala by to jako sůl!
Když to zhrnu, Rusko musí vyhrát, jedná se i o naše životy!
Ruský 🇷🇺 hrdý národe, držím vám palce!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Standa
20. 6. 2024 15:07
Odpovědět  Pijack

Rusko ve vleklé válce vysaje EU od zbraní, zničí ho ekonomicky. Vybudovalo si vztahy od Asie, Afriky, latinské Ameriky . Obsadilo Arktidu a Severní cestu i Blízký východ. Jenom EU a Blinkem s gerontem žije mimo realitu v iluzích.Proti komu bude armáda EU bojovat? Spíše mám obavy s islámu.Ten zvítězí přez,, vaginy jejich žen”!

Frank
21. 6. 2024 01:01
Odpovědět  Standa

Snad “přes! ne?

Standa
21. 6. 2024 06:08
Odpovědět  Frank

Máš problém s pochopení textu nebo s tvými žabomyšími válkami tady, co se týče písmenek?

Standa
21. 6. 2024 06:13
Odpovědět  Standa

Klidně si zapni,,přesku” na pásku,majore!

Jaroslavem
21. 6. 2024 06:34
Odpovědět  Frank

Ale textu jsi rozuměl,nebo né?Hnidopichu

Bigo2
22. 6. 2024 16:39
Odpovědět  Standa

Tak to teda nevím jak by se dalo zvítězit vagínama, snad dělohama, ne?
Myslí se tím vysoká porodnost afro-muslimů – porodnost evropanů již nestačí ani na udržení dnešního stavu. Evropa vymírá…
Tu nízkou porodnost paradoxně způsobuje dobré bydlo, to je všude v rozvinutých zemích, nejen u evropanů. Jenže debilové Evropané si sami dováží ty, kteří postupně převezmou moc – přímo si je hýčkají volové.
Za nějaký čas už bude pozdě – proti statným a početným mouřenínům budou stát evropští starci! Vzniknou nové státy, nové jazyky…
Možná pak budou prosit Rusy o pomoc.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Gales
20. 6. 2024 20:03
Odpovědět  Pijack

Nemůžou plundrovat bo nemají čím.

aragonit
20. 6. 2024 23:28
Odpovědět  Pijack

Kto iný ak nie Rusko je predurčené upratať tento Augiášov chliev. Opäť sa muselo Rusko postaviť hegemónovi a dobyvateľovi skrývajúcemu sa rafinovane pod pláštikom demokracie. Je to boj o humánnejší svet. Je to otvorený odpor Satanizmu a jeho dehumanizácii a depopulácii ľudstva.Práve teraz sa lámu charaktery. Túto vojnu zahájili USA financovaním Majdanu a násilným zvrhnutím vlády zvolenej v demokratických voľbách, Ale takto to USA robili kdekoľvek vo svete neustále a nastolovali vrahov a diktátorov akým bol napríklad brutálny masový vrah Pinočet.
Toto globálne ZLO maskované za DOBRO je nutné zastaviť tak ako bolo nutné zastaviť Hitlera
https://aragonit11.blogspot.com/2023/09/k-marsu-by-mala-letiet-lod-s-umelou.html

Standa
21. 6. 2024 07:55
Odpovědět  Pijack

duševní mrzáčekMiloš Vystrčil (Tchaiwanec) Srdceryvný projev. “Jakmile zlikvidujeme Rusko, je na řadě Čína, stejný problém, jdou proti světovému řádu. Jen západní svět má právo rozhodovat o tom co je správné a co ne. Diktatury typu Ruska či Číny nemají na této planetě co dělat”.
To je , ale ubožák.RF to sleduje. Souvisí s Putinem a KLDR , Větnamem…..

stan
21. 6. 2024 08:56
Odpovědět  Pijack

Solovjev naprostě přesně popsal současný stav ohledně politické situace.Takhle si představuji normálního žurnalistu, novináře. Jasně a stručně formuluje své odpovědi a nepoklonkuje Putinovi, byť si ho váží a ví, že podpora Putina v Rusku je enormní a hlavně si normální rusové uvědomují, že Putin není žádný oligarcha nebo politická štětka, která musí lézt do zadku mocným.Putin bojuje za silné a stabilní Rusko a hlavně se nedá koupit jako Jelcin nebo Gorbačov. A to Západ neskutečně sere a vytáčí.Názorná ukázka je Zelenský-ten musí páníškovi ve Fašingtonu líbat prdel,ač jím stejně pohrdají, ale jako beranidlo proti Putinovi se zatím hodí.

Frank1 -
20. 6. 2024 14:26
Ohodnotit příspěvek :
     

Svycarsky srac z Weltwoche a jeho drze a neuctive otazky jako od kazdeho degenerata z Evropy a z USA. Nic noveho. Ten interview osekaji a ucesaji, jak je ve Schweizu zvykem. Nesplni svou ulohu, lidi kopnout do rite, aby si uvedomeli, kde zapad je a co ho ceka.
Divim se Rusum a jejich trpelivosti bavit se s temito kreteny, kteri vubec nic nechapou. Vsimnete si, ze na otazky Slovoveva on nikdy neodpovedel, protoze se boji o svuj job.

Prodost
20. 6. 2024 18:16
Odpovědět  Frank1 -

Solovějovy otázky tak Roger Köppel povýšil na otázky řečnické na které, jak známo, odpovídat netřeba. Tyto otázky v sobě odpověď již mají zabudovánu, což reportér Roger Köppel samozřejmě dobře ví. Proto se zbytečných odpovědí vědomě zřekl aby se neztrapnil. Nacistické kořeny bruselské EU je kniha, která popisuje celou genezi vzniku EU. Samozřejmě doporučuji. Rozdíl mezi nacionalismem, česky vlastenectvím a nacismem (název odvozen od NSDAP) spočívá v tom, že nacista nenávidí vybraný národ, což mu ovšem nepřináší potřebu mít rád ten svůj. Tedy jde o naprogramovaný šovinismus, kterým je celá EU indoktrinována. Však na tom soudruzi pracovali celá desetiletí – školství, media, kulturní scéna. Jenom silná osobnost se tomu ubrání. Pak se ovšem začíná v prostředí, ještě nedávno svém vlastním, cítit postupně jako cizinec, resp. už i jako lovná, pronásledovaná zvěř. Stává se dezolátem, proruským švábem, dezinformátorem a kdo ví, jakými vignetami ještě opatřen. A nejhorší je, že takto začíná být vnímán i dobře zpracovanou, kritického myšlení neschopnou většinou své, ještě nedávno, vlastní společnosti.

KKK
20. 6. 2024 23:28
Odpovědět  Frank1 -

Zásadně se mýlíte. Roger Köppel vystupuje jako “dáblův advokát” schválně; jeho otázky jsou návnadou pro jeho hosty, aby mohli vyjádřit své mínění. Idiotům z prolhaných médií to zní “kriticky” a “neuctivě”, jak jsou naučení, a neuvědomí si, že svým hostům vlastně velmi hezky nahrává. Chrání ho to před okamžitým zrušením pořadu, jelikož ho nikdo z cenzurních dohližitelů nemůže označit za podjatého. Velice chytré…

Jaroslav
21. 6. 2024 08:02
Odpovědět  Frank1 -

No oni si Rusi pozvali i degena z Řeporyj. Proč, aby uviděli na vlastní oči jak je hloupý a pobavili se na jeho účet. Jestli si někdo pamatuje jaký to byl pořad prosím o doplnění

Albi
20. 6. 2024 14:57
Ohodnotit příspěvek :
     

Je p. Roger Köppel z Weltwoche opravdu debil, nebo ho ze sebe schválně dělá?
To jsou otázky dvanáctiletého školáka, připraveného na rozhovor školou a mainstreamem. ,

Pavel z Moravy.
20. 6. 2024 16:43
Odpovědět  Albi

Pan Solovjev je přesně můj šálek kávy. Zazněly tam dva nejpodstatnější názory, které tady tvrdím velmi dlouho. Evropa musela být jako ekonomický gigant zničena a nejen pro blaho amíků, ale konkrétně těch globalistických struktur, kteří v prosperující a sociální Evropě viděli to obrovské nebezpečí pro svoje vládnoucí cíle. A to, že to provádí smíšenými projekty, tedy LGBT propagandou, zeleným údělem a migrací jen poukazuje na to, že jdou za svým cílem tvrdě a bez skrupulí. Druhý názor, který opakuje častěji je ten o ztrátě hodnot. Ano, ztratili jsme úplně jakýkoliv kontakt s hodnotovým žebříčkem. Věřím, že nás Rusové litují, neboť morálka už nepatří do slovníku evropských občanů. Proto také evropané skončí na absolutním dně. A demoralizovaná Evropa s těmi, kteří ji k těmto koncům dovedli viditelně končí. Možná, že ještě bude chtít vyvolat poslední boj, ale tím se odsoudí k absolutnímu úpadku, pokud vůbec přežije. Všem nám zvoní hrana.

Albi
20. 6. 2024 17:09
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Ano, ale to mnimálně dezoláti vědí už dávno a četli mnohokrát – a pan redaktor by měl věděl. Zatím klade otázky, na které už odpovědi zazněly jistě i ve světovém tisku.

Pavel z Moravy.
20. 6. 2024 17:55
Odpovědět  Albi

Jenže Albi, ta liberální ekipa si svoji nevzdělanost nepřipustí. Ta ekipa potřebuje, aby všichni fungovali na jejich myšlenkové úrovni a to je ta tragédie myslících lidí, kteří to vnímají a nemohou s tou situací momentálně nic dělat. Ty děti jsou přece vzdělávány v tomto duchu právě proto takovým způsobem, aby jim bylo zabráněno myslet. Ano, my ( jak říkáš oponenti ) to víme, ale kolik % nás je? Máš řešení jak probudit a dovzdělat celý národ. Já ne, protože bez vlastního snažení to nejde. A potom ani není možné očekávat nějakou změnu. To jsou ty tragédie, kdy končí celé říše. A zde se buduje celoevropská totalita mocných. Prozatím ji ještě trochu brzdí staříci a stařenky jako třeba já, který odmítá všechny produkty jejich zotročování. Ale my odejdeme a cesta je uprázdněna. Většina té omladiny bude i tu otročinu nakonec podporovat. Když jim dnes počítají někde v práci čas strávený na hajz.líku a nebo v obchodě čas za který obslouží ten pokladní zákazníka a ti zaměstnanci se nedokážou vzbouřit a postavit se proti tomu, tak jsou již odsouzeni k věčnému zotročení. Oni už to pak ani nebudou vnímat, tak to s otroky je. Tak se měj.

aragonit
20. 6. 2024 23:37
Odpovědět  Pavel z Moravy.

O tých percentách – je nás dosť na Slovensku sme ich porazili vo voľbách aj v tých prezidentských aj vo volbách do EU vlastne prehrali v pomere 6 ku 8

Tupý hulvát
20. 6. 2024 18:17
Odpovědět  Albi

Máte pravdu,ale je možné, že to ten novinář sice ví, ale zastupuje ty nevzdělané tupce, informované ukrajinskou a západní propagandou.Tak se to přece dělá,je to stará dobrá metoda.Přemek Podlaha v kutilském seriálu ze sebe také dělal většího laika než byl.Pokud by ten redaktor postupoval podle vašich znalostí,nic by to těm pitomcům nepřineslo,i takhle to vesměs nepochopí.Já si ale myslím,že to stejně smysl nemá, lidé si většinou názor vytvořili a k tomu, aby ho změnili, by si museli přiznat, že byli ti tupci! Kolik takových znáte??Nemá to smysl,funguje jen přes držku a pořádně, věřte tomu.

KKK
20. 6. 2024 23:32
Odpovědět  Tupý hulvát

Přesně tak…

Autor
20. 6. 2024 16:51
Odpovědět  Albi

A co čekáte od evropské “inteligence”?
Vždyť se chová podobně jako Macron, jako Berbocková, jako u nás ten cvok Bartoš, jako ministři naší vlády i její premiér …
Jo, zase jsem si vzpomněl na to, jak se nám tvrdilo, že trh a konkurence všešchno vyřeší a jak se budeme mít báječně. Mluvili skoro pravdu, jen nedodali, že se tak budeme mít jako otroci.

Albi
20. 6. 2024 17:19
Odpovědět  Peter 008

Od těch jmenovaných nic, ale když p. Roger Köppel připravoval rozhovor se Solovjevem, o kterém musel vědět, že situaci zná z osobní zkušenosti a přesto mu klade mu tak naivní otázky? A pokud si myslel, že ho jimi nějak zaskočí, je to novinář “na baterky”!.
I když nepochybuji, že na Západě může být vysoce hodnocen. 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Frank1 -
20. 6. 2024 17:54
Odpovědět  Albi

Na zapade jsou nejvyse ocenovani idioti.

Ladik
20. 6. 2024 21:16
Odpovědět  Frank1 -

U nás také!

Pavel z Moravy.
20. 6. 2024 18:00
Odpovědět  Albi

Tak do kategorie současných “západních ” géniů se vejde.

Boomer
20. 6. 2024 19:42
Odpovědět  Albi

..ty podle vás “naivní Köppelovy otázky” byly ve skutečnosti dobře promyšlenými přihrávkami na nohu.
Jinak by s ním Solovjov neztrácel čas, nemá to zapotřebí.

20. 6. 2024 22:40
Odpovědět  Albi

Spíš si myslím, že R. kladl takové otázky, aby odpovědím rozumělo, a hlavně je pochopilo, i jeho čtenářstvo. Aby aspon něco z nich uvízlo v jejich k tuposti zmasírovaných mozkovnách.
A ne, nekřivdím jim s tou tupostí. Mají přímou demošku, že? Takže jak je možné, že si vytřeli s dvousetletou neutralitou pr-del? Protože serešmasáž a následkem jí stejný průvan mezi ušima, jako u vovčanů eurosajuzu.

zuza
20. 6. 2024 17:13
Odpovědět  Albi

nemusí byť debil, ale ako píše Frank, bojí sa o svoje teplé miestečko

21. 6. 2024 19:53
Odpovědět  zuza

Na upřesnění. Ta Weltwoche mu patří. Ohledně Ruska a situace s Ukrajinou má rozumné názory, za které je ve Šv. – a i jinde – dosti tepán. Nazývaj ho Putin – Versteher, rozumí Putinovi. Bylo tady někde (možná taky na Kose) od něj více článků.

Jinak ale, co se tam radši nediskutuji a zamlčuje, je genocida v Gaze. I se Solovjevem tam uteklo, když on zmínil, poměr zabitých civilistů k vojákům, od toho Weltwoche radši dál. Švýcarsko je země bank a kdo ovládá banky?

zuzana
20. 6. 2024 15:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Big Tech koalice spolupracuje s WEF a prosazuje standardy globální digitální bezpečnosti

https://aktax.cz/big-tech-koalice-spolupracuje-s-wef-a-prosazuje-standardy-globalni-digitalni-bezpecnosti/

zuzana
20. 6. 2024 16:26
Ohodnotit příspěvek :
     

EU nařídila Polsku poskytovat migrantům stejné sociální dávky jako Německo

https://aktax.cz/eu-naridila-polsku-poskytovat-migrantum-stejne-socialni-davky-jako-nemecko/

Standa
20. 6. 2024 17:54
Odpovědět  zuzana

To je,,když se tu muslimáci budou množit, jako myši.”! To je účel! Výměna obyvatelstva!

cool
20. 6. 2024 18:12
Odpovědět  Standa

To už řekl Kaddáfí že muslimové umláti evropany dělohami svých žen.
Teď vážně.
https://www.youtube.com/watch?v=84KWZ0aMsRM
https://www.youtube.com/watch?v=EvuZvZIrFoA

Pravdomluvny
21. 6. 2024 06:28
Odpovědět  Standa

Proto říkám: muhamrdi patří mezi škodnou a škodná se LIKVIDUJE ☠️

Tupý hulvát
20. 6. 2024 18:23
Ohodnotit příspěvek :
     

smazal TH

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
KKK
20. 6. 2024 23:17
Ohodnotit příspěvek :
     

Kdo označuje Rogera Köppela nepěknými slovy, vůbec nic nechápe. Weltwoche je jedním z posledních ostrůvků žurnalistiky na Západě, kde takoví hosté jako Solovjev mohou veřejně vystoupit. RK často zpovídá i jiné “disidenty”, jako například plukovníka Dougha Macgregora z US Army (v důchodu) a mnohé další takové, kterých se mainstreamová média přímo štítí a za jejich uvedení je okamžitý vyhazov.
Tudíž nepochybně velice dobře ví, jaká je skutečná situace, nejen v Rusku, Ruině (býv. Ukrajina) nebo v USA. Jeho otázky jsou “naivně mainstreamové” schválně, jinak by to přeprogramovaní otroci masmédií ani nedokázali sledovat. Natolik jsou vyslovené skutečnosti a souvislosti obvykle pro ovčany šokující…
Zájemci se mohou podívat např. na Youtube, kde jsou všechny pořady pravidelně umisťovány (pokud je smažou, bude to na i Rumble a dalších nezávislých platformách).

katango
21. 6. 2024 09:48
Odpovědět  KKK

Jsem přesvědčena, že pokládáním zdánlivě naivních, “dětských” otázek se toho nejvíc dovíte.

Administrátor
P.A.Semi
21. 6. 2024 10:50
Ohodnotit příspěvek :
     

jako ruský Žid si pamatuji 27 milionů sovětských lidí zabitých civilizovanými Evropany.”
Ono to bylo i naopak, Židé zabili v Rusku přes 20 milionů křesťanů… (Solženicinův odhad 66 milionů je asi poněkud přehnaný…)

Ohledně “Okrádání Židů je součástí evropské kultury” – to je přesně Židovská projekce… Ve skutečnosti totiž okrádání Evropanů (a Američanů a leckoho dalšího) je základem Židovské ekonomiky…

A když se ho ptá “Co stojí za tímto poklesem?” (poklesem morálky Evropy) – Inu, to je prosté… Stojí za tím snaha Židů rozvrátit Křesťanskou společnost… Všechny ty lgbtqp nesmysly, dovoz migrantů, rozvrat práva a svobod, Covid, a ostatně i válka proti Rusku a snaha vyhubit Ukrajince… To všechno pochází především od Židů, a pak v druhé vlně od těch, které získali k následování…

Ale vždy najdete i Controlled Opposition, někdo z Židů vždy stojí i na druhé straně… Brání Palestince, Rusko, brání tradiční hodnoty… Ve skutečnosti spíš dohlíží, aby se ta obrana nesvezla tím směrem, kde by byla potřeba… (Jako třeba tento Solovjev, dohlíží tam mimo jiné na to, aby se připomínaly víc oběti Nacistů za 2.sv.války než oběti způsobené Židovskými Bolševiky…)

πα½

Slovák
21. 6. 2024 11:27
Ohodnotit příspěvek :
     

Solovjov je židochazar, a poznať v jeho mysleni typicky židovske psychotické výlevy, nie je to Rus! Ale chladnokrvný židochazar, a na takých pozor! Vďaka Bohu že nie je vo vrcholovej politike! To židochazarstvo s psychopatickým myslením a skratmi v mozgu bolo vidieť aj u Prigožina! Bol to židovský ” génius a zárkveň aj blázon”!!!

Administrátor
P.A.Semi
21. 6. 2024 12:13
Odpovědět  Slovák

že nie je vo vrcholovej politike” – inu, oni radši kontrolují a ovládají veřejné mínění… Konceptuální moc, co se smí říkat a co se nesmí říkat, a kdo smí a kdo nesmí říkat… Výkonný “dráb” pak může být skoro kdokoliv…

πα½

Slovák
21. 6. 2024 11:29
Ohodnotit příspěvek :
     

A na Západe je politika ovládana psyvhopatickymi židochazarmi-sionistami!

alfatanker
27. 6. 2024 17:17
Odpovědět  Slovák

Tak s nimi treba urobiť poriadok, neubližovať- ale vziať im možnosť manipulácie ….a na to väčšina Ľudí bude súhlasiť, nech si židia žijú- ale zo svojho a nie z nášho- traz už majú Izrael- nech sa ta nasťahujú- prečo žijú u nás??

alfatanker
27. 6. 2024 16:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Oslabenie Ruska bolo cie+om. ale vyšiel z toho bumerangový efekt- RUSKO je dnes silnejšie než pred rokmi a posiluje. Netreba zabudnúť že sa POSILINILA a UPEVNILA spolupráca Čínskou ľudovou republikou- nedávno s KNDR, mali ste vidieť ako tam Purina vítali- a Severní Korejci boli tí, čo dali, rovnako ako Vietnamci- USA na frak!! To že zaqpredanci v rámci európských štátov- -NIJAKÁ Európa neexistuje- je to lôen názov svetadilelu, USA vynútiliu na Montánnej únii- ktorá bola uzatvorená na spoluprácu v ťažbe uhlia a tavbe oceli- aby sa premenila na chobotnicu Euromúmie, pretože má taľko výhonkov, že ich neovláda, preíkladom je zrod zelených mozgov. V dobe nemeckého hospodárskeho zázraku za Ludwiga Erharda sa v Nemcku objavila istá dámička z USA- PETRA KELLY-ová, ktorá založila spolu s židom Joškom Fisherom hnutie zelených mozgov, A toto hnutie sa stalo hrobárom sily ekonomiky NEMECKA- pretože za Erharda NSR predbehla v niekoľkých ukazovateľoch USA!! A to predsa sa NESMIE ˇŽE??

Naposledy upraveno$ s uživatelem$