Už to začalo. „Prostě nebudeme mít elektřinu.“ Vylezly horší věci než vrácené poplatky
Energetický expert a akcionář ČEZ Michal Šnobr byl hostem podcastu nového projektu Datarun. Varoval, že to, co říkají premiér Fiala a šéf ČEZ Daniel Beneš, nelze brát jako bernou minci. Ale hlavní problém bude v tom, jak se Evropa bude snažit přejít na obnovitelnou energetiku. „Prostě nebudeme mít elektřinu,“ zhodnotil současné plány na odstavení uhelných elektráren. Nakonec si prý budeme muset pomoci sami.
Šnobr uvedl, že největší skok v ceně elektřiny bude kvůli tomu, že politici zrušili „obrovskou výhodu“ spotřebitelů, že se z rozpočtu platily jak regulační poplatky, tak příspěvky na obnovitelné zdroje (OZE). Dodal, že chápe, že si vláda uvědomuje, že tyto věci nemůže dlouhodobě táhnout z rozpočtu, tedy byly do ceny navráceny.
Ale také se podle akcionáře ČEZ začíná ukazovat, že pohádka o levných obnovitelných zdrojích končí. Naopak se ukáže, že vůbec nebudou levné, budou velmi drahé. Ne vše, co se týká rozvoje obnovitelných zdrojů, se projeví v ceně elektřiny, protože ta je podle Šnobra do značné míry dotovaná. Ale projeví se v regulované složce. „Naše rozvodná síť v ČR byla připravená na tu starou energetiku,“ řekl s tím, že se jedná o velké zdroje soustředěné v jednom místě. Jenže teď vyrábí elektřinu každý, kdo má na střeše solární panely. Což ovšem vyžaduje obrovské investice do distribuční sítě. Šnobr poukázal i na to, že jsme v období, kdy zdražuje všechno. A je si jist, že nakonec budou platit spotřebitelé, tedy domácnosti a firmy.
Že se zdraží jenom o pár procent nebo konkrétně o 2 %, jak tvrdí premiér Fiala a šéf společnosti ČEZ Daniel Beneš, to podle Šnobra nemůže nikdo s jistotou říct. Chápe, že se oba snaží uklidnit veřejnost a firmy. Ale natvrdo říkat, že spotřebitelům nezdraží, je „hodně odvážné“. Sice prý budou tací, kterých se změny nedotknou. Ale pak tu budou ti, kterým například skončí fixace ceny. Takže takto paušálně prohlašovat, že se ceny nezvednou, nelze.
Šnobr upozornil, že čím více se bude tlačit na rozvoj obnovitelných zdrojů, tím větší bude tlak na distribuční společnosti, aby investovaly do modernizace sítě, a ty pak náklady přenesou na zákazníky, kterým poroste cena z regulované složky elektřiny. „Ta poroste mnohem rychleji, než jsme byli v minulých letech zvyklí,“ prohlásil. A dodal, že rokem 2021 definitivně skončilo období, kdy elektřina stále 30, 40 nebo i 50 eur za megawatthodinu. „A přehoupli jsme se do období, kdy se bude pohybovat mezi 100 až 150 eury (2 400 až 3 700 Kč),“ doplnil s tím, že to vytvoří novou spotřebitelskou cenu energie. Konflikt na Ukrajině byl pak podle Šnobra jen urychlovačem vývoje. Místo několika roků se změna odehrála z měsíce na měsíc.
Navíc bude těžké tuto cenu předvídat. Nyní například cena za budoucí dodávku elektřiny poklesla, protože se snížila cena emisních povolenek. Jak Šnobr připomenul, ještě dlouho se bude elektřina v Evropě vyrábět v uhelných a plynových elektrárnách. Tudíž bude záležet na ceně povolenky. Ta teď padá, protože ekonomika také, zvláště ta německá. Ale co bude za rok, dva nebo tři nelze říci.
Další problém je plyn. Na současnou zimu sice zásoby jsou, podle Šnobra to však není vyřešeno dlouhodobě. Upozornil, že už budeme na světovém trhu se zkapalněným plynem. A pokud se na něm stane cokoliv, například nějaký konflikt, tak to ovlivní i nás.
Podle Šnobra budou chybět i výrobní zdroje. „Pokud chceme odstavovat uhelné elektrárny tempem, o jakém mluví politici, tak se dostaneme do situace, že prostě nebudeme mít elektřinu. A když něco není, je to drahé,“ vysvětlil polopaticky. Padla otázka, co zabrání tomu, že na společném evropském trhu budou všichni chtít nakupovat, ale nikdo nebude chtít vyrábět. „Nic,“ zhodnotil analytik, že žádný plán, jak rozvíjet společnou evropskou energetiku, neexistuje. Dodal, že všichni jsou tlačeni do jedné politiky přes ideologické termíny. Jako zásadní chybu vidí u politiků tendenci řešit pětiletky, desetiletky a tak dále. Chybějí totiž propočty, kdo bude elektřinu mít a komu ji bude posílat.
Míní, že národní energetiky si nakonec budou muset pomoci samy. Je totiž těžké hledat někoho, od koho by se za deset let dala dovážet elektřina. A kvůli nedařícím se energetickým plánům pak byly posledních dvacet let zanedbávány energetické investice. „Teď se ukazuje, že velmi těžko budeme realizovat ty investice na následujících pět až deset let. A možná to poslední, co nám zbývá, tak se budeme muset přikrčit a říct: Ano, ty uhelné elektrárny neodstavíme v roce 2028 nebo 2035, ale až v roce 2040 nebo až budeme mít náhradu,“ pravil.
„Nezmrzli jsme bez Ruska. Dokázali jsme to.“ Pekarová jásá. Rána! Čísla mažou vše
07.11.2023 10:39 | Komentář
Nezávislost na ruském plynu něco stojí. Toto pětikoaliční moudro ve svém nedávném vystoupení v Rádiu Impuls zopakovala předsedkyně Poslanecké sněmovny Markéta Pekarová Adamová. Pochybnosti a zlou krev však vyvolává skutečnost, že ceny energií v okolních zemích jsou výrazně nižší. „Neexistuje žádné jiné řešení než získat levné suroviny, zbavit se systému emisních povolenek a přes lipskou burzu prodávat jen přebytky. Jinak budeme pokračovat v deindustrializaci České republiky a Evropy,“ říká pro ParlamentníListy.cz energetický expert a někdejší šéf Pražské plynárenské Pavel Janeček.
reklama
Blížící se zima nevzbuzuje ani zdaleka takové obavy, jako tomu bylo před tou minulou v důsledku války na Ukrajině. Koaliční politici se předhánějí v tom, jak co nejvíc pochválit vládu, které přisuzují největší díl zásluh za to, že Česko nepocítilo takřka žádné dopady z konce dodávek ruského zemního plynu. V nedávném rozhovoru pro Rádio Impuls uvedla předsedkyně Poslanecké sněmovny Markéta Pekarová Adamová, že nezávislost na ruském plynu něco stojí. „Pamatuji si, jak jsme zhruba před rokem slyšeli, že všichni zmrznou a zkrachují přes zimu, protože nebudeme schopní tak rychle nahradit ruský plyn, na kterém nás Babišova vláda udělala téměř stoprocentně závislými. A my jsme to dokázali. Ani jsme nezmrzli, ani se mohutně nekrachuje. Toto všechno bylo potřeba z něčeho zaplatit,“ prohlásila třetí nejvyšší ústavní činitelka státu.
Často opakovaná tvrzení o odstřižení České republiky od ruského zemního plynu jsou ovšem otevřeně zpochybňována odborníky na energetiku. „Závislosti na ruském plynu jsme se nezbavili. Evropa má propojené energetické sítě a my se bavíme o potrubním systému. A potrubní systém stále dostává ruský plyn. A to ať napřímo – například Slovensko, Maďarsko, Rakousko – bez jakýchkoli omezení, bez toho, že by byly tyto země jakkoli kráceny v dodávkách i z doby před 25. únorem 2022. Tak to je ta východní a střední část Evropy. Pak existuje další ruský plyn, který se k nám dodává kontinuálně, bez přerušení, formou LNG. Ten je zkapalňován primárně v ruské stanici poblíž města Vyborg, v zálivu Baltského moře,“ říká pro ParlamentníListy.cz někdejší šéf Pražské plynárenské Pavel Janeček.
Zemní plyn stojí v USA 7x méně než v Evropě
Odtud je pak ruský zemní plyn dodáván do téměř všech zplynovacích stanic okolo celé Evropy. „Dnes se jim moderně říká terminály. A do těch ve Francii, Španělsku, Belgii i v Nizozemsku putuje. Meziročně se prodej ruského zkapalněného zimního plynu zvýšil o více než 40 procent. A jaká je cena, kterou za plyn platíme, je jasně determinovaná. Stačí se podívat, kolik stál potrubní plyn před dvěma lety a kolik stojí teď. Někdo by možná mohl namítnout, že je to cena za svobodu. Ale stejný zemní plyn se prodává samozřejmě i do Ameriky a do jiných teritorií mimo Evropu. V tomhle spatřuji jedině ekonomické znevýhodnění Evropy. Říkám s plnou odpovědností, že v Americe stojí pro průmyslové podniky jednotka zemního plynu 7x méně než v Evropě. To je to, co nás to stojí,“ vysvětluje expert.
Před takovým postupem Evropu i Českou republiku varuje. „Musíme si uvědomit, že pokud budeme pokračovat v této strategii nakupování drahého zemního plynu, od kterého se odvozuje nejen cena elektrické energie, ale i výše inflace, tak se nám stane, že tu nakonec nebudeme mít žádný průmysl. Ostatně dnes oznámil Český statistický úřad, že průmyslová produkce v září meziročně klesla o 5 procent a jde už o třetí pokles v řadě. Propad tedy pokračuje. K tomu chci dodat, že neexistuje žádné jiné řešení než získat levné suroviny, zbavit se systému emisních povolenek a přes lipskou burzu prodávat jen přebytky. Jinak budeme pokračovat v deindustrializaci České republiky a Evropy,“ konstatuje Pavel Janeček.
Rakousko dál profituje z laciného ruského plynu
Nad neznalostí Markéty Pekarové Adamové hovořící o tom, o čem nic neví, nechápavě kroutí hlavou zakladatel Energetického regulačního úřadu a jeho 1. místopředseda v letech 2016 až 2017 Ivan Noveský. „Paní předsedkyně si zjevně plete premiéra ČR Andreje Babiše s premiérem ČSSR Lubomírem Štrougalem, díky jehož dohodě s nejvyšším představitelem Sovětského svazu – Ukrajincem Leonidem Iljičem Brežněvem byla v prosinci 1970 podepsána dohoda o tranzitní přepravě sovětského zemního plynu přes ČSSR do NSR, NDR a Rakouska. V rámci Českého plynárenského podniku (ČPP) vznikl podnik Tranzitní plynovod (dnes se část TP na Slovensku jmenuje Eustream a část v Česku NET4GAS) a dne 29. ledna 1971 byla zahájena stavba,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz předseda Institutu pro energetiku.
Elektřina bude uměle tak drahá, že jí nikdo nezaplatí a ještě uměle nebude! Jinak totiž ten rozvrat, rozkradení, vybrabčení naší země nelze udělat. A to má tato “vláda” s Pávkem jako svůj hlavní úkol. Dopadneme přesně tak jako Palestinci, vyženou nás odtud pod most chcípnout a majetky schramstnou za pár kaček. Na nás nikomu nezáleží, nikoho nezajímáme. Nejsme pro ně nic, vůbec nic, ani to smradlavé lejno, prostě nic. A dávají nám to každou minutu svým jednáním najevo. Pohrdají námi a ještě se nám chechtají.
EU pomocí Pávka a pětidemolice už se postarají aby se česko vrátilo do jeskyní, o tom ani ratata. Ale proč ne že, mentálně už k tomu daleko nemají.
Máte pravdu-zničení energií už jede na plné pecky, teď pilně pracují na rozvratu zdravotnictví: Celé tohle divadlo s přesčasy je z vlády řízená destrukce zdravotnictví. Jinou záminku totiž nenašli, jak zdravotnictví rozložit, aby pak mohli říci – to zdravotnictví je finančně neúnosné, musíme ho zprivatizovat a pacoši platit na prkno=tzv. americký systém-nemáš prachy, nebudeme tě léčit.
Je to přesně naopak než “vláda” vykřikuje – stávající systém lékařům i ostatnímu personálu vyhovuje a jede se na něj spolehlivě a spokojeně mnoho let. To je ale právě loutkové vládě trnem v oku-tedy jejich pasákům. Tento stávající systém má přesčasové limity, které poměrně dobře stačí na zajištění provozu, na odpočinek lékařů, popř. i pár dní volna i na pěkné proplácení přesčasů – všichni jsou spokojeni. Jediný, kdo spokojen není je “vláda”, která má rozkaz zdravotnictví rozdrbat, rozvrátit – a tímto to chtějí dokázat. Proto si na to divadlo našli pár doktůrků-zmeťourů, kteří ještě nic nedokázali a něco jim naslibovali, podplatili je, aby udělali takovéto divadlo. Nic víc v tom není. Jde jen a jen o to rozvrátit zdravotnictví.
Ale nevyhovuje. Chcete říci, že služby typu v pátek ráno přijdu do práce a odejdu v pondělí odpoledne (přičemž představa, že se v noci vyspíte, se hodně míjí s realitou) někomu vyhovují? I běžná denní služba přes týden je typu jeden den ráno do práce a ten druhý z práce odpoledne? A lidi sloužej proto, že musej, a taky proto, že jinak maj výplatu o málo vyšší než ta proslulá pokladní v Lídlu.
Mne práce v českém zdravotnictví stála zdraví a málem i život, když mne v 54 letech postihla rozsáhlá mrtvice. A to celý život nekouřím, alkohol piju minimálně a nějakou nadváhu jsem taky neměla.
Pak se lidi divěj, že můžeme bejt občas nevrlí a že jim stoprocentně nevycházíme vstříc a pak uzavřou, že teda jako oni jsou zákazníci, že si nás platěj a my teda akorát máme šoupat nohama v uctivém předklonu. Tak leda houby.
Ke mně teda chodili slušný lidi a měli jsme spolu dobrý vztahy, ale rozhodně jsem se před nima neponižovala a neponižovala jsem ani je.
Ale no tak, víte, že to tak není-4 dny v kuse/96 hodin/ tam nikdo není a plat jako pokladní z Lidlu také nemají.
Ale je to tak. Můj manžel takhle sloužil ještě nedávno, pak odešel do důchodu. Nevěřte všemu, co si někde přečtete, nebo co vám kdo nabulíkuje. Takhle se prostě až donedávna sloužilo a moc bych se divila, kdyby to přestalo. Upraví se to akorát papírově.
Mladí lékaři berou kolem čtyřiceti hrubého.
A obvoďáci kilo navíc 🤫
Heleno, to, co píše paní katango není vůbec daleko od pravdy. Můj 31 letý syn je lékař a za rok odpracuje kolem 1000 (slovy tisíce) přesčasových hodin. V podstatě téměř kdykoli mu s manželkou zavoláme, tak je ve službě.
Tak jinak. Máme několik známých z této branže, o kterých vím, že nelžou a vím jak žijí. A pro ty, kteří o tom nemají ponětí: znáte chudého a sedřeného doktora?
Vy máte známé, my máme známé a příbuzné. Z jdnotlivého vzorku nelze extrapolovat situaci celku. Tedy to je o vaší argumentaci. K mému argumentu – píšu jen, že ne všichni na tom jsou, jak píšete. Pokud se tvrdí, že všechny labutě jsou bílé, a já spatřím jednu černou, vyvrátila jsem tím tvrzení, že jsou všechny bílé.
Nebohatýho sedřenýho doktora znám – každý ráno na něj koukám do zrcadla.
Pošlete číslo konta, my důchodci vám rádi přispějeme, abyste nezdechl hlady.
Vole.
Mně stačí to, co mám. Mám vše, co potřebuji a semtam i něco, co chci. Jediný, co nemám, je zdraví a to mi žádný peníze nevrátěj.
Mrtvice v 54 letech. Srdeční arytmie. Bolesti v celým těle. O dalších svých nemocech se rozepisovat nebudu. Ale k něčemu by nedošlo (mrtvice) a něco by se nezhoršilo, nebýt práce v českém zdravotnictví.
Doktoři totiž sloužej i nemocný a ambulanti choděj do práce taky nemocný. Na svý zdraví kvůli pacošům kašlou. Asi ne všichni, ale v zásadě to tak je.
Kata, víte, co je kapitační platba? 35 Kč /den za každého zapsaného občana u praktického lékaře. Vemte to tak….moje lékařka má 3 000 (Z.M. Praha)potencionálních pacoušů.Má neustále dovču a za ní slouží starší MUDr. nad hrobem.
cit..,,nebýt práce v českém zdravotnictví.” budete sloužit 27.11.?
To je lež. Za mě doktor na platbách bere 97kč. Je to odstupňované podle věku.
Mě to říkala lékařka. Takže lhala ona?
Za jak dlouho bere tvůj lékař těch 97 Kč? Za den?365 dní v roce?
Nemá smysl se s Vámi bavit.
Naučte se číst!
https://www.vzp.cz/o-nas/tiskove-centrum/otazky-tydne/kapitacni-platba
.. Stando, dovoluji si upozornit, že proměnlivá sazba kapitační platby je za měsíc, nikoli za den. A je indexována podle parametrů jednotlivých skupin pacientů.
Boo v tomto máš pravdu. Je to měsíčně.
Celá záležitost je posána výše…
Ovšem v případě IVO by mu muselo být přez 100 let! 97 Kč , kapitalizace…..nebo adolescent a to zřejmě není. I , když při sto letech se dá jistá dětinskost předpokládat.
.. inu, já na odkazy v příspěvcích nechodím. Někdy to bývají strašné bejkárny a můj antivirus protestuje…
Tak jedno jisté a to již dlouhou dobu. Pracují na tom, aby plebsu co nejšetrněji sdělili, že se za úkony ve zdravotnictví bude platit. To nemůže nikoho překvapit, to mají určitě ve svém škůdcovském plánu.
Nu, bohužel, teď již má ta většina co chtěla. A nejhorší je, že ve velké většině ani nic nepochopili. Chaos a barbarství, bída a pád do žumpy, to je celá budoucnost kolonie ČR.
Nemají čím to pochopit. Pfitzer jim dokonale přeprogramoval mozky. Jsou to zombie.
Jste jeden z mála, který to říká jako já, totiž od dob co tuhle prasárnu na lidech vyzkoušeli.
Nebojte, i zombie má hladový žaludek a je mu zima.
Jak se zdá, těm vládním žvanilům stačí, když se trasa plynu z Ruska do Evropy přejmenuje na anglicky znějící název a Rusko bude kaput.
Jak málo těm věčným puberťákům stačí ke štěstí a hlavně k pocitu vlastní výjimečrnosti. Přitom by nejspíš nezvládli ani organizovat a víést firmičku pro uhrabávání cestiček v parku.
Albi drahá…..kéž máš pravdu! Jestli to bude плин nebo gaz je mně a mému kotlu naprosto fuk.
Aha, teď koukám, že jsem to blbě pochopila – jakože stačí přejmenovat a nebude to už ruský plyn 😀
..tak nějak podobně prý bohatí a bohabojní muslimové řeší zákaz alkoholu.. lékař jim ho předepíše pod označením “léčivý elixír”.
Buď – anebo říkají něco ve smyslu “Mekka daleko a Alláh vysoko”. Jednoho takového jsem znala a ten mi na tuto otázku odpověděl rozkošně, že to si musel někdo vymyslet, protože takovou dobrotu by milosrdný Alláh nezakázal 😀
Já se nemohu přestat chechtat. Před volbami se Péťa chvástal, že posune naši zemi mezi nejvyspělejší země a vrátíme se zase na výsluní ekonomiky. Stačily dva roky a s Péťou se nebaví už ani Afričané. To je panečku posun. Ještě jeden rok a budeme dohánět Burkinu Faso. Tam se ty FVE vyplatí, protože dny jsou dlouhé a v noci černoušci spí 🙂
Dny a noci jsou tam stejne…!
A s touto vládou, začal námi pohrdat celý svět. Nikdo nechápe naši připosranost, zbabělost a co děláme za politiku. Nemáme nic společného s ukrajinou, ale dali jsme jí vše na úkor našich obyvatel. Živíme tady nácky, kteří tady jezdí v drahých autech s mobilem v ruce zajízdy, nic nedodržují a ještě námi taky pohrdají. Stydím se v cizině říct odkud jsem. Nikdo neslouží ukrajině jako my. Ta hanba, jací jsme podlézaví sráči, ta už nám zůstane. Tato země nám už nepatří, patří anglosasům.
Máš pravdu, kolego.
A hlavní zpráva dne?
Kongres USA podporil návrh zákona o prevode ruských aktív Kyjevu – Hlavné správy (hlavnespravy.sk)
Teď nastane šrumec.
Dík, to je svinstvo, to nemá obdoby. Co si to dovolují? Už za ropovod měli dostat po tlamě. Dokdy budou Rusové trpět to urážení a ponižování?
Myslím, že Rusové, když na oplátku zabaví majetek firem USA (co u nich ještě je), na tom ještě vydělají.
Pokud by byli Rusové stejní hajzli, což nejsou.
Tak co tedy po nich vlastně chcete?
Nejdřív “do kdy budou trpět to urážení a ponižování” a vzápětí pochvala, že natěstí nejsou stejní hajzli”?
Co chci? Nekradou, ale na oplátku vyhodit jejich kabely v moři by snad bylo adekvátní, nebo ne?
Juž jim to znárodnili ! Za cca 600 000 000 dolíků.
.. už před mnoha lety Gosudar prosadil, aby smlouvy o zahraničních kapitálových investicích v Rusku obsahovaly ujednání, podle něhož je může ruský stát odkoupit od investorů a podílníků za účetní hodnotu. Nejsou tedy Rusové hajzli, ale už taky nejsou tak blbí, jako kdysi za Jelcina…
No…………….tak to čumim nad tou prozíravostí.
..to bych neoznačoval za prozíravost. Prostě jen vyvodil správné závěry z předchozích zkušeností jiných. Vono učení na cizích chybách přijde tak ňák levnějc nebo aspoň míň bolí… říkávala naše babi.
Tomu se ovšem přesně říká prozíravost.
Holt šachista. Je napřed ne o tahy, ale o celé hry. I kdybych mu nefandila, musela bych ho obdivovat.
.. já celé to dění vnímám jako šachový turnaj dvou týmů složených ze špičkových hráčů, z nichž jeden je dlouhodobě konsolidován, má propracované různé varianty herních strategií a průběžně vyhodnocuje jejich efektivitu a synergie.
Druhá strana to hraje tak nějak ad hoc, podle individuálních zájmů konkrétních jednotlivců.
A zase jsem u svého milovaného Clausewitze.. místo, čas a způsob boje.
Trojrozměrné šachy v pohybu. Mně to často připomíná i džudo….
Mám někde schovaný článeček o VVP od Petry Procházkové. Začala zjevně s tím, že mu to pěkně nandá a skončila nechtěným obdivem 😀
Mně se tedy stane velice, velice zřídkakdy, že bych někoho obdivovala – teď myslím lidi. Ale u tohohle chlápka se občas neudržím.
.. jo, to byla exemplární ukázka, jak to může skončit, když se do něčeho pustí a má přitom mozek ovlivněný zlobou. Se do toho zamotá jak pes za vlastním ocasem…
Máte pravdu! Účetní hodnota podniků, fy. které se stáhly z RF dosáhla skoro záporných čísel. RF je vykoupila za hubičku…..600 000 000 000 USD, jak jsem už psal…je zisk.
A co Berel Lazar a jeho kumpanie?
Tak přemýšlejte: opravdu myslíte, že nějaký Rus má ještě nějaká aktiva v USA?
Vy byste nějaká svá aktiva v USA nechával? Myslím, že svá aktiva v USA už nikdo nemá.
Ale má. Včetně Ruské federace. A ne málo.
necháme-li o strategickém odvětví rozhodovat neandrtálce a šmelináře, bude bída možná i zkáza!!! NÁS VŠECH,…………naši BOHATÍ politici UTEČNOU??????
NEBO BUDOU SE DĚLIT O SVÉ (často i podvody a přes kupony NAKRADENÉ) BOHATSTVÍ?????
Kam by utikali??
Němci si zavřou jaderky a sprostě vykrádají okolní země, jejich “zelený úděl” není ekologie ale “GENOCIDA prostřednictvím šílených zelených ideologií, které jsou stejně nebezpečné jako fašo ideologie méněcenných ras, genocidi židů, slovanů, cikánů a “drank nach Osten”. Samozřejmě všichni napomahači jako třeba filajova vláda jsou napomahači genocidy a zaslouží si jediný trest provaz či poptavčí četu…. A jednou lid přestaně jen čučet jak sůva….
přístup normálních lidí: nic neplatím za CO2 =plynné (ve vzduchu max. 0,04%) hnojivo, dotěžíme uhlí v limity blokované, začneme dostavbu ETE34=ETE12 a v 2028 máme 1100MWe a za rok další 1100MWe,…..to se ale nestane, neboŤ nás řídí IDIOTI!!!
No ale uznejte, nebude to legrace? Už se těším, jak majitelé elektroautíček je budou zapřahat za koně. Možná i kravičky se budou hodit 🙂
Elektroauta su naskodlivejsie co sa zatial vymyslelo…vid. zahranicne portaly, medicinske.
Prosim te, kdo uz ma kone, kravy…?!!
Každý má nějakou doma! Občas!
A když né doma ,tak ve vládě.
Jedine ze ma doma taky vola
Ty taky? Dava mleko? Nebo je to vůl a nepoznals to….
Vola jsem tu poznal, Jaaa…
Ve svých sedmdesátičtyř let jsem dosel k názoru, že ani jedná z “vlad” od majdanu 89 neumí a neuměla vládnout!
Okamžitě to předat opět do rukou komunistů, pak to pojede jak kdysi! Vše levné a hlavně zdravé! Byty budou pro mlaďochy i elektřina, stačí? A to nejdůležitější, nebudeme podporovat zbrojení a zabijení!
Jasne, diktatura to je nase, ze jo. Tam vime na cem sme…..?!
A dnes není? Je! A dokonce fašistická diktatura a všude cenzura a banováno!
Vsak prave, uz nebudem pisat, nikto to nechape! Majte sa hezky cesky!
Dobře děláš, nikdo na tebe není zvědavý.
Mac je 👩👨👧??
Budeme se mít,, hezky Česky. Díky , že už Mira bude držet ….a……nebude psát.
Sranda je kdyz je Standa?
Děkuji za pochvalu. Od tebe mě to obzláště potěšilo. Že by ,, stará ,blbá ” mě takto pochválila ?Děkuji a už raději nepiš.!!!
Ach, trollatko….
No na teba su vstci zhavi, Mac
Diakritická známénka ti nic neříkají?Je vidět výchova ..tak..3 třída …ze slamu od bači.Věříš , že si myslím, že jsi vznikla tak, že si bača strčil zadní nohy ovce do holínek a trtkal?
Zase my tu moc o cikánských osadách tolik nevíme . Popiš svoje první zážitky.!!!
Ty seš taky diktatura. Se podívej, co za zvratky sem teče z Bruselu a pak něco blábol o diktatuře. Nevíš nic.
Mac dakujem ti , ze si ma urobil mudrou. Dnes sa mi bude dobre zasoavat. Ale vy sa aj tak mate zle, pretoze nemate premiera ako my! Ten napriklad neposle statnu municiu a zbrane na Ukrajinu, ALE necha zazabat zbrojarske firmy!!!! To je zmena, to je pomoc obcanom Slovenska ! No a este ma tu moc menit uroky na hypoteky, to je coo?!! Hmmm, ja zasnem. Bodka. My ostatni, co nezijeme z hypotek, co my, pan JUDr. Fuco? Co mate pre nas? Aj my sme obcania Slovenska , ci nie?!
Oprava JUDr. Fico
Mac, precitaj si co pises!
Pozor, pozor Mac vi vsechno !!
Jak jste stará, kolik jste zažila té vaší diktatury za socíku?
Copak, otazky na vek? To se slusi? Zadna “kinderzimmer”?!
Klid, chtějí vědět zda jsi tak stará, jak jsi blbá.
Mnohem vic
Ještě více než u tebe ,, stará a blbá”? Je to ještě možné?
Tak jak ty urcite
Joe ARP, HESKY TEZKY CESKY !!
A ty myslíš, že demodiktatura zlodějů a pitomců je lepší?
mirabellko – vy asi neznáte: “Blahoslavení chudí duchem.”
Že ne?
Protože vy máte evidentně dojem, že v diktatuře právě nežijeme.
Narod ljsem se po válce. Žádné diktatůry jsem si nevšiml. Byla poválečná doba.Víte, jak to vypadalo v Německu, Francii, Itálii atd.?Žádná demokracie, takže …držte….
Standa sa rozbehl
Vadí ti pravda?ANO rozběhl. Proti takovým , jako TY je třeba se rozběhnout a rozběhu je kopnout do …. pr…zadku!
……a zabavit všem těm šmejdům a škůdcům i ty kozí chlívky a znárodnit. Sorry nechci už moc přispívat (neodolal jsem pokušení atmosféry) ,bo se tu melou hoownaa furt dokola a nezlobte se mě to připadá už na palici. A přitom ONI nám sseroou čím dál tím více na hlavu a my jen tupě remcáme na netu. 🤣🤣🤣🤣
Jen REMCEJTE, REMCEJTE – nemyslete si, že to rakstapo a pyjala nečte a že se jim nesvírají půlky-ale rozkaz pasáka je rozkaz, – a že se všechny tyhle příspěvky nerozletí do světa.
Heleno, pan Štěpán to řekl na besedě v Nymburce nedavno, lidi chodí málo, nezajímá je to ale na soc. sítích ta beseda má 1,5 shlédnutí. Důvod? No sereme v koutě se ukázat i na té besedě. Franto nechoď tam abyses do něčeho nenamočil. Asi tak. 😊
Kdyby to remcání bylo k ničemu, proč myslíte, že za pár slov chtějí zavřít Čermáka, Liskovou a další a další. Protože se toho remcání bojí, bojí se toho, že přečtením různých názorů začne vovce přemýšlet. A začít přemýšlet je první krok k činu a odporu.
Paní Heleno tady záleží na spoustě okolností. Teď honem nevím co ten Čermák řekl, ale jste na diskuzích často, tak vidíte kdo co napíše. To by už nás tu byla půlka a všechno Volavky nejsou. Okolo roku 86 mě taky jeden soudruh řekl že jsem moc malý houwno ktré když…….A ONI (fízle) potřebují vyvíjet taky nějakou činnost, tak to zrovna odskákal Čermák. Ale jak říkám záleží na posouzení. Třeba, já nemám tlamu, proto nemohu ovlivnit xxxxx uživatelů. Tak max. babču a ještě špatně. 🤣
Je to stejné jako když byli před 89 u moci takoví, jako Pávek. Oni si velmi pečlivě vybírají takové, které můžou velmi dobře použít jako zastrašování. Ale zároveň neschopné účinného veřejného odporu bez schopností přitáhnout pozornost davů a dát ty davy do pohybu. Třeba s p. Čermákem a p. Ševčíkem i s p. učitelkou Bednářovou hooodně narazili.
Slovan= Rus?
Jaaaa = tele z koliby? Koukám jak ti vadí p. Fico, co děláš tady, provokuješ?
Si snad jeho pravni zastupce? Tady je demokracie, nebo ne? Ja si pisu co chci a komu , a ty taky,nebo snad ne?!
Provokace je asi demokracie.? Lži jsou demokracie?. Demokracie je vyřadit tě z veřejného lhaní.!!!
Každý rozumný člověk je Ficův právní zástupce a má na to právo. Nebo to popíráš a bereš mu toto právo, filcko?
Kamaráde, ta děcka jsou převychovaná a také většina starších. Však jsi určitě viděl dokumenty z hitlerovských sjezdů a akcí. Všichni totálně přeprogramovaní. A co myslíš, že se děje zde. To je stejný rukopis. Děti budou mít co chtějí. Na tom nic nezměníme. Pochop, že nemají v makovici nic více, než to co jim tam škůdci zasadili. To se rozloží samo a chrousty na zahrádce k pochroupání ještě najdou. Kdo chce být osel, nechť je osel, řekl Fidel. A to samé platí tady. Takže se měj.
😊 😊 😊
A takto sa menia dejiny, njekto cituje Fidela, ktory nikdy nic take nepovedal. Ked uz tak by som spomenula Che Guevaru: Venceremos !
Nevíte o Fidelovi vůbec, ale vůbec nic. Já jsem si přečetl dvakrát v originále velmi silnou kniho Biografía a dos voces. Životopis ve dvou hlasech, tam by jste se dozvěděl věci. Knihu s Fidelem ve formě otázek a odpovědí napsal Ignácio Ramonet. Takže se držte toho co víte a nepoučujte když nevíte. Když se někteří Kubánci odmítali alfabetizovat, Fidel pronesl svoji větu – Kdo chce být osel, ať zůstane oslem. A přidám citát od Leonarda da Vinciho – Chválíš li něco čemu nerozumíš, je to chyba, ale ještě horší je když to haníš. A nepoučujte mne o vhodnosti dotazu na věk. Já nepotřebuji vědět kolik je dotyčné roků, mně stačí třeba odpověď mileniálka nebo stařenka. A nebo stačí říci, socík jsem zažila v plenkách. Ono ti co ho zažili v plenkách o něm povětšinou všechno vědí, jak jsem zjistil a to i to co bylo a co nebylo.
Jaaa už to má asi zase v plenkách!Není třeba znát věk, stačí vidět a číst tady její výplody mozkové disfunkce.Asi přechozená encefalitida. PŘEBALIT!
ak myslíte pieseň Venceremos, tak to je chilská pieseň a bola zložená pre volebnú kampaň Salvadora Allende. A spieval ju Victor Jara.
Heslo Che Guevaru ale aj Fidela bolo “Patria o muerte, venceremos”
Proboha, co to je 1,5 shlednuti ?
Jedno shlédnutí oběma očima a druhé shlédnutí jen jedním (okem).
👍
Díky, to potěší. 🙋♂️
Za Husákova socíku bylo vše levné a zdravé? Rychle jste zapomněl, Ladislave. Já si spíš vzpomínám, že nebylo skoro nic. Byty už vůbec ne. Ty, co se v potu tváře postavily, přidělovali komunističtí tajemníci svým poskokům a podobným uvědomělým soudruhům. Taky si vzpomínám na obrovskou ekologickou zátěž ve fabrikách a hnojení umělými hnojivy o stošest. Taky na řeky, které byly vlastně spíše odpadní stoky. Ach jo, ta pamět.
Fakt ale je, že i ta Štrougalova rudá garda byla schopnější než tahle parta mimoňů a tydýtků.
Nebylo skoro nic, ale dalo sa to kupit !!!☺
Vložky a toaleťák ne! A bílý ponožky. A ovoce, a………….
Proč furt strašíte co bylo cca před 35 lety? Dnešní komunisti by vládli na dnešní dobu. A jejich nazory jsou pořád lepší, než demoliční fašistické spolu! Ti aspoň plánovali a budovali jen NAŠI zemi, aby se měli lidé dobře.
To by jsme mohli také říkat co bylo za Masaryka bídy a střelby do dělníků a jak ho oslavují.
Dnes je dnes!
A zitra mozno nebude…
Já měl tedy všechno co jsem k důstojnému životu potřeboval, dvoupokojový družstevní kvartýr za který jsem i s inkasem platil 420 Kč. A třeba zálohu na studenou vodu 9 Kč za měsíc. Vypisovat více mne již nebaví. A jelikož jsem vášnivý čtenář, tak nádherně vázané knihy i s ilustracemi od 25 – 50 Kč. To bylo třeba i za dva díly. Takže jsem asi žil jinde. Ale nic proti vám, žil jste si špatně, žil, já zase dobře a nesloužil jsem cizím otrokářským parchantům za mizerný groš.
.. a kolik byl váš členský vklad do bytového družstva? Já musel v sedmdesátkách složit 30 tisíc a upsat se do pracovního poměru na deset let, abych mohl bydlet.. tak povídejte, kolik to stálo vás?
Kup si občas knížku! Třeba u Dobrovského!Bude ti lépe. Třeba nějakou jinou pohádku!
.. Stando, jak vy to děláte, že vždycky neochvějně píšete o čemsi ale zouplna jiném, než je tématem diskuse?
Na které ze dvou vašich alma mater jste absolvoval edukaci v tomto směru? Nebo snad nedejpřírodo netušíte ničehož o základních principech bytového družstevnictví?
Právník, a takové mezery, no toto..
Chtěla jsem zkonstatovat, že mu členství dali do kolébky (takhle se třeba po pětadvaceti letech dočkala kvartýru švagrová) ale to mi zase nesedí letopočty. Švagruše je ročník 60 a to se to zrovna nějak rozjíždělo.
.. v socialistickém bytovém družstevnictví část postavených bytů spadla do kategorie pracovně stabilizačních, já ho získal dva dny před vypršením termínu přídělu, moc se to soudruhům nelíbilo, ale žádný z možných zájemců nedokázal v tak šibeničním termínu plácnout paklíkem bankocetlí na dřevo, ač ten příděl bytu soudruzi drželi pod pokličkou v přísném utajení skoro půl roku od doby, kdy v něm ještě makali řemeslníci. Kdyby ho nepřidělili, museli by ho složitě administrativně vracet, a dostali by po kulkách za špatnou zaměstnaneckou politiku…a myslet se tenkrát muselo politicky, Halík, politicky!!
S*alo je to ještě dlouho, tak dlouhoooo…
Podepsal jsem 10 let u firmy a za týden jsem se stěhoval do 3+1 s balkonem, zdarma!
.. družstevní nebo státní 3+1, toť otázka!
.. opičko s palečkem rudě otlačeným, v té době byl totiž zásadní rozdíl mezi družstevním a státním bydlením. Obecně to státní bylo levnější, díky přerozdělování státního rozpočtu. Ve státním si socialistický stát hýčkal spolehlivé soudruhy a soudružky, vojáky, esenbáky, stbáky, ouředníky a učitele.. tzv. nádeníky režimu. My družstevníci jsme to měli dražší tak zhruba o 100%, moje náklady na provoz 3+1 na konci sedmdesátek dosahovaly 906 Kč měsíčně.
Tak papej banány a pilně obsluhuj tlačítko, primáte nižšího druhu…
Když jsem šel pracovat do textilky, podepisoval jsem 10 letý pracovní úvazek za přidělení podnikového bytu. Po několika letech jsem odešel, byt musel opustit a koupil jsem si družstevní, kde jsem složil 3000 Kč a po převzetí něco přes 18000. To bylo klasické stavební bytové družstvo, kde jsem samozřejmě jinak nic nepodepisoval. Po splacení anuity, která činila 50 Kč měsíčně, tedy 600 Kč za rok někdy těsně na začátku milénia byl byt splacený a převeden do osobního vlastnictví. Ta splátka anuity činila nějak kolem 18000 Kč za těch asi 30 roků. Pokud vím, tak výstavba toho 2 pokojového bytu přišla družstvo asi na 75 000 – 80000 kč. Polovinu hradil stát. Nu a ten zbytek členským vstupním poplatkem, doplatkem při převzetí a potom tou splátkou anuity. Tož asi tak.
.. jenže vy jste si nekupoval družstevní byt, vy jste zaplatil vstupní členský podíl a družstvo vám umožnilo užívání části jeho majetku. Něco jako současný leasing. A převod družstevního podílu ve formě bytu do osobního vlastnictví byl už jen bonusem nové doby. Něco takového totiž v původních stanovách SBD nebylo, vždy se v nich psalo jen o podílech na majetku a málokdo si uvědomoval, že se může také stát, že se bude podílet i na ztrátě hodnoty majetku družstva. Což pochopili někteří družstevníci až příliš pozdě, poté co si nedokázali uhlídat svoje zvolené družstevní hospodáře. Nějakou dobu jsem byl v představenstvu SBD a poté i SV(Společenství vlastníků) a jsem dodnes rád, že jsem dokázal některým věcem včas zabránit. A odcházel jsem s tím, že i přes nesmyslné pindy některých vlastníků za mnou zůstala kupříkladu plusová položka cca1. 200 000 Kč, kterou nám musela vyplatit firma za nedodržení termínu zateplení domu. A ještě museli na vlastní triko dát do pořádku kulišárny, na kterých chtěli ušetřit..
Nenapsal jsem nikde, že jsem žil nějak špatně. Byl jsem mladý, a to bylo samo o sobě dobré.
Vždy někomu sloužíte. Teď i tehdy. Vymanit se z nastaveného systému asi nějak jde, ale není to snadné.
Reagoval jsem pouze na Ladislavovu glorifikaci minulého režimu. No, každý to vidíme a pamatujeme trochu jinak. Asi podle našich zájmů, potřeb a preferencí. Někomu to možná nestačilo, zavřít se ve “svém” družstevním dvoupokojovém bytě, umýt si nohy ve studené vodě a přečíst si vázaného Neználka ve slunečním městě od Nosova či čučet v bedně na Okres na severu a nebo na Muže na radnici. Moc víc už pak totiž nemohl.
Dneska vláda oživuje represivní praktiky minulého režimu a jinak se celkem o nic nestará, protože je pravděpodobně úplně neschopná a možná i zaprodaná cizím zájmům, jak naznačujete. Možná, že tzv. demokracie je už ve stavu, kdy se do vedení státu dostávají naprostí trotlové. Schopní lidé do politiky moc nechtějí, protože je systém prostě semele. Asi jsme odsouzeni k tomu, abychom “narazili do zdi”.
Uvědomte si, že vše nastavují bohatí. My ani netušíme, že bez pracujících nejsou nic a peníze si můžou nacpat do řiti. Náš problém je ten, že se nemůžeme spojit, nedovolí to.
Sakrblé, já mám doma kolem tisícovky knih, převážně vázaných s nádhernými ilustracemi a pár i v kůži. 80% z nich jsou knihy západních spisovatelů. Asi jste do Knihy nechodil. A ty knížky byly natolik levné, že jsem si kupoval třeba i tři najednou. Jak jsem napsal povětšinou v rozmezí 30 až 50 Kč. O brožovaných nemluvím, toť zbytečné. A zábavy s přáteli a s dalšími rodinami jsem měl tolik, že ani nevím, že nějaký Okres na severu dávali. Ale mimochodem viděl jsem to až na televizi JOJ a určitě to bylo hodnotnější než veškeré sra.čky z celé té pakultury dneška. Takhle zkorumpovaná společnost jako je tato, tu asi již nelze ani pohledat. Ale každý máme svůj názor, já svůj, vy svůj. Od toho jsou diskuze. Ovšem v této naší kotlince se ctí pouze jedna jediná pravda, pravda kapounů zvyklých neustále okrádat a ždímat své ovce. A že jim té většině již ty mozečky vymyli dokonale. Vždyť tady se možná za chvíli dozvím, že za socíku nebyli ani lékaři a škola byla pouze pro bohaté. Ti současní co mění historii a paměť to dělají s chutí. Vždyť přece i sudetští Němci byli ” hodní ” a pak tedy nevím kdo řval, že chce za vůdcem do říše. Takže měňte historii co možná nejvíce, ona v budoucnu ukáže dráp
Gratuluji, máte krásnou sbírku knih. V případě nouze ji můžete prodat. Ale nevím komu. Dneska už moc lidí knihy nečte.
Jen by mě zajímalo, jak víte, že jsem si žil špatně a do Knihy nechodil? No nic, jste holt sečtělý?-)))
Jinak knihy v přepočtu k příjmům v osmdesátých letech až tak levné nebyly.
Spíše více zdražily jiné komodity, jako energie a voda, a tak nám na nákup knih už zbývá méně peněz. Taky je o hodně víc lákadel, za co peníze utratit.
S. Moscati- Foeničané, nádherná kniha, 60 stran černobílých a 4 strany barevné přílohy, vázaná, 238 stran – 37 kčs. Alfred Manfred- Napoleon Bonaparte , vázaná, 592 stran, 53 kčs, Rekové a Rebelové sladké Francie- vázaná, seznam obrazových příloh, 21 černobílých, 12 barevných, 376 stran, 44 kč a tak bych mohl pokračovat dále a dále. Já obyčejný seřizovač v textilce jsem si v pohodě mohl dovolit kupovat tyto knihy, chodit na kvalitní filmy, zajet občas do divadla až do Opavy, navštěvovat s přáteli různé výstavy, muzea, chodit s přáteli na zábavy a jezdit jako velký fanda Baníku až do Ostravy na fotbal. A kvalitní české levné potraviny, které splňovaly ty nejnáročnější normy si člověk mohl dopřát kolik chtěl. V našem malém městě byla tehdy dokonce i prodejna ryb což nebylo tak běžné a nemyslím pouze mražené, ale čerstvé ryby v kádích. To nynější kapitalističtí předáci od 89 celé národní hospodářství rozkradli a vyprodali, zemi zadlužili tak, že dalších několik generací dětiček to nebude schopno splatit. Oni si místo knih a LP desek mohou udělat sbírku krabic, aby se jim pohodlně leželo pod mosty až dorazí veškeří lichváři světových bank a budou chtít splatit ten dloužek, který tady
kapitalistické panstvo nadělalo. Jak mohou být lidé tak hloupí, aby nepochopili, že vše budou muset zaplatit. Pár dacanů zadlužilo celou zemi a oni přijdou, o to se nebojte a z dětiček vysají vše až do poslední špetky. Nejprve přijdou na řadu lesy, pole, louky, rybníky, historické památky a pak to další. Nebo si myslíte, že vám ty dloužky odpustí jako třeba Rusko Kubě. Vaši noví kapitalističtí přátelé tak laskaví nejsou a nebudou. Ti vás vycucnou do morku kostí. Ale holt, tak povzbuzujte mlaďochy jak krásný a úžasný je svět kapitálu, ale jen do té doby, než vám vezmou střechu nad hlavou. Ale co mně je po tom, si můžete říci, každý svého strůjce štěstí. Ti mlaďoši se budou moci třeba obrátit na církev, ti jsou zabezpečeni, třeba postaví z lásky k bližnímu i chudobince. Národ si vybral, jeho volba.
.
Žvaníš kraviny a nějak nesouvisle,, blbe,odpadní stoky jsou dnes dnes plné ,,umělé hnojení je dnes v laufu, žádný hnůja močůvka…. Pouze půda je prodaná . Lesy jsou v pr..čicích, není voda. Nejsou krávy r.89 640 000 -dnes cca 200 000 a farmáři se s nimi loučí -nevyplácí se to .Lidé obnovují zahrádky a začínají pěstovat vlastní zel.Všechno prodané od průmyslu , ty debile, po sklárny , které končí! Odkud jsi spadnul, placený provokatére? Od Rakušana? Bylo vše ! Dostal jsem byt -zadarmo, dnes se rodiny tísní bez bytů u rodičů , nemají na něj.Výlohy jsou opticky plné, pouze na to není. Inflace, smrad, neštovice!
Mám těch lidí, luláku, plné kanceláře. Exekuce, ..dluhy a ty, smrade, si tu dovoluješ takhle přihloupě kydat.
Proč jsi tak sprostý, soudruhu Stando? Šlápl jsem ti na kuří oko?
Bylo vše? Ale jdi.
Dostal jsi byt? Zadarmo? Možná dostal. Musel jsi být hodně uvědomělý. Většina lidí byt nesehnala ani za peníze.
Byla to jiná doba. Já bych ji zpátky nechtěl.
.. kecá, kupříkladu u nás družstvo hnojí čistou kejdou z kravína, digestátem z bioplynky, klasickým hnojem, to vše v kombinaci se zaoráváním přebytečné slámy a řepkové řezanky s přídavkem strojených hnojiv. Holt Standa je sice dvouvysokoškolák, jak o sobě tvrdí, ale toto jeho tvrzení je taky jeho jediným důkazem tohoto tvrzení. ;o)))))
A znám několik těch “chudáků postižených exekucemi”. Lidi rozumu mdlého a charakteru ještě mdlejšího, kteří si nedokáží nic odepřít, hlavně chlast, cigára, elektrické koloběžky, soundbary, ajfouny s volnými daty, satelit a hlavně velikou, hodně velikou telinu na zdi, aby jim neušlo s kým která celebrita zrovinka píchá, a k vánocům od ježíška zimní “šnorchlovačku v hurgádě”, jistěže na půjčku a bez přečtení těch protivně malých písmenek v úvěrové smlouvě.
A potom čumí jak Němci na orloj.
Tenhle náš model kapitalismu stojí za pendrek, alébrž ho vytvořili z velké části komunističtí renegáti, ale pro mě furt lepší než ten jejich předchozí socialistický experiment. Když stejným dacanům umožníme opakovat jejich předchozí dacárny, nemůže z toho vzejít zase nic jiného než dacárna…
“ Holt Standa je sice dvouvysokoškolák, jak o sobě tvrdí, ale toto jeho tvrzení je taky jeho jediným důkazem tohoto tvrzení. ;o)))))”
Takže VUML a co ještě?
.. to si netroufám odhadovat, občas tvrdí že práva a něco technického, ale když potom napíše “kultůra” nebo i jiné skvosty, pochybuji i o tom VUMLu…
Podepisuju.
Mimochodem, na našich šírých rodných lánech se po plyšáku hnojilo hnojem, na každém rohu byla kupa – než se vstoupilo do naší drahé Ůnie. Pak se spustil kolotoč dotací na hnojiva……z lánů zmizel veškerý život. A bylo jak za Husáka…….
Loni pekelně hnojiva podražila – děkuji, Vladimire Vladimiroviči. Protože hnůj se nám vrátil v plné parádě, ba i ta prasečí kejda, která sice příšerně smrdí, ale to je fuk. Dá příroda, že s hnojem se navrátí i trochu živáčků.
Aha, a toto i umoznil?
..milá AI, nejsem schopen odpovědět na vaši otázku, neboť postrádá smysl. Zkuste to znovu a jinak…
Tak buďte rád, že žijete v dacárně. Proč to stále omílat,že? Kapitalismus je váš svět, tak ho zde máte a přitáhli vám ho sem ti správně orintovaní kapitalisté západu. Akorát si našli tady k tomu vhodné týpky, třeba nejlepšího ministra financí, teď je tam další jednička na postu tohoto ministerstva. Nebo, že by nedejbože SSSR importoval kdysi do států plno tajných komunistických kádrů, kteří to tam tak rozesrali a proto je dnes to co je? V tomto světě je možné i nemožné vše. Ale aby jeden věděl vše a ten druhý dle něho nic, nu není to trochu podivné. Jeden má rád socík, druhý kapík, třetí feudalismus, ale pořád by měli spolu nažívat jako rozumní a slušní lidé. Já s tím nemám problém, ale jak je vidno, někteří ten socík nemohou strávit. Jak dlouho se chcete všichni vymlouvat na socialismus? Vždyť zde již stavíte 34 roků kapitalismus a hle, nyní vidíme kde jsme. Nemohu říci nic jiného než, že v prd.eli.
.. a už zase mi vkládáte do hlavy myšlenky, které jsem nenapsal, už zase si po svém vykládáte to, co jsem napsal a snažíte se mi podsunout, co jsem tím myslel. Že by se nám tu rodil další Standa?
Nu, jestli jsem to dobře pochopil, takže pro vás lepší dacárna než socík, to nemůžete popřít, tak váš komentář vyznívá. Ale k čemu dohady, já nevím jak vy, ale já jasně vidím v čem žiji. A na to nepotřebuji ani žádné další úvahy.
..ona ta současná dacárna má pořád aspoň jednu výhodu proti socíku… když v ní člověk už nechce žít, může klidně sbalit bágl a odejít aniž by riskoval, že ho na hranici nějaký uvědomělý komunistický poskok prostřílí jak řešeto…
Ten digestát z bioplynky je ale právě ten problém. Nezral bych nic z toho pole, fuj. Opět jedna věc o které se nepíše. Všechno stojí už za hov… A dokud vlastní smrti neprokážete zdravotní rizika, nezmění se nic. Nějaká prevence už nikoho nezajímá, dokud neprokážete opak. Super život plný zdravotních rizik a zbytečné smrti 😔
.. no tak o tom napište něco vy, pokud jste tak dobře informován. Rád se poučím a předem děkuji za odbornou edukaci v tomto směru…
Já jo, to jsem nadával na komouše, ale fašisty nesnáším.
Suhlasim !!
Dnes jsem si koupil prý české hovězí na polévku. Po uvaření polévka bez oka, bez chuti, maso bez chuti. Vysvětlí mi někdo jak je to možné? Koupené v makru, 1.44 kg žebra -159 kg. Už nikdy, ale vojeb luxusní. Kde to jsme? Ty krávy žerou beton?
Možná neumíte vařit:-)))
To byl jen ftip, sorry jako.
Od kamaráda/lékaře-co rád vaří/ máme vychytávku: maso na polévku po umytí vodou pokapat maličko octem, promnout a pak teprve dát vařit. Ocet uvolní z masa i kostí všechny minerály a chuť, vývar je pěkně čirý s výbornou chutí, ocet tam není vůbec cítit-vyvaří se. Jinak už vývary nedělám.
Jestli se pak nemusí čiřit, tak to beru!
Zkuste farmářské hovězí. Je podstatně dražší (tak si ho holt dáte méně) ale podstatně lepší. Oka se ovšem dělají buď tím, že si koupíte hodně lojové, nebo k tomu přihodíte jednu – dvě morkové kosti. Chuť polévce dodáte zeleninou, kterou vaříte spolu a novým kořením, troškou pepře a zázvoru, případně snítka tymiánu, nejlépe čerstvého 😉
Preboha stopnite toho Standu !
.. žádné takové! Standa je náš, ať je jakej je.. je s ním legrace, kterou vy ovšem asi nechápete, to je prokletím AI(Artificial Intelligence). ;o))))
Neboli byty???? V Bratislave sa v r. 1972 sťahovali prví obyvatelia do Dúbravky, my sme sa sťahovali v r. 1975 už medzi poslednými na sídlisko, ktoré malo 15 tis bytov, kde už boli školy, škôlky, obchody…. Počas 2-3 rokov sa dostavalo 15 škol , možno 20 škôlok a jaslí, 2 veľké zdravotné strediská, 2 veľké nákupné centrá, 5-6 menších obchodov, pošty. A už sa stava aj Petržalka, ktorá bola možno aj 5 – 6 x väčšia, vrátane infraštruktúry. Tie byty ľudia dostali pridelené a dnes som videla inzerát, kde predávali 4izbový byt z r. 1975 (podľa Vencu Láhvu králikáreň) v pôvodnom stave za 210 tis. Eur. A u vás sa stavalo v Prahe celé Južné mesto. Od r. 1990 neviem o tom, že by napr. niekde v Bratislave odovzdali novú školskú budovu. Ešte aj petržalská nemocnica a nová budova SND bola postavená ešte za socíku, už to bolo treba len dokončiť a spustiť prevádzku. Odvtedy sa stavajú len byty za milióny, aby mali zbohatlíci kde investovať nakradnuté prachy, kancelárie a nákupné centrá. A ešte a montážne haly, aby mal kde plebs muklovať za minimálku. A u nás ešte nemocnicu Bory, kde Penta investovala naryžované milióny a za účelom ich znásobenia.
Zuzo, tady s tímto u našich kapitalistických přívrženců nepochodíte. Oni vědí své. Ale zapomínají se zmínit, že jejich kapitalističtí předáci tady vše od 89 rozprodali, do svých kapsiček přeprodali, cizím magnátům rozdali a celkově zemi zruinovali. A oni sami svým dětičkám stvořili dluhový kalendář. Země po komunistech bez zadlužení, nyní s úctyhodnými dloužky 260 000 Kč na každého tvorečka i toho čerstvě narozeného bude muset omladinka splatit. A to bude setsakra bolet, neboť tento vládnoucí plutokratický kapitál moc laskavé srdíčko mít nebude. Ten neodpouští a prašulky už vůbec ne. Takže se těšte, všechny dobroty se již sežraly, teď přijde na řadu platba úroku. A tato země už toho moc nemá. Nějaké pole, louky, lesy, rybníky, pár historických památek, protože některé již vlastní naše spřízněná šlechta, které nestačilo to na co si přišla za feudalismu. Nu a pak je tady asi již jen bytový fond, neb těch pár montoven my nevlastníme. Jo, Argentina nám klepe na dveře. Žeby, žeby pomohli ti Číňané, tak jako zmíněné Argentině? Ale zadara to také nebude. Takhle již tento svět nefunguje. To levné bydlení, potraviny, školství a zdravotnictví bylo možné pouze za socíku, no a to už je pryč.
A jelikož se to již nikdy nevrátí a s těmito přeformátovanými generacemi by to ani nebylo možné, hlídejte si každou korunku, neb nikdy nikdo neví kdy jí bude potřeba. O cílech nadnárodního kapitálu ohledně ožebračení této země není zapotřebí pochybovat. Takže jak jsem řekl paní Zuzo, příznivcům kapitalismu nic nevysvětlíte. Těm to vysvětlí až finanční žraloci, kteří je úplně oholí a pošlou pod mosty. Ale z jejich hlediska byl přesto ten socík ” odporný”. Měli by se ale zeptat těch, kteří třeba ve státech leží pod papundeklem na ulici jak úžasný je ten blahořečený kapitalismus. Ale oni to moc dobře ví, ale drží lajnu. Proč tak socík nenávidí je zřejmé, nedovolil jim ležet pod těmi mosty. Holt každé zřízení má své plus a mínus. A oscilace kolem středu je dána pouze rozumným a to této zemi nehrozí.
Já dodávám pro zapomněnky, že byly celosvětově čtyři stupně znečištění řek – Labe mělo ovšem svůj vlastní, pátý stupeň. Tam bylo o zdraví se ponořit (vlastní zkušenost).
A ta hnojiva – jéje: To byla ta slavná kauza, jak v Říčanech pohnojili tak, že jim tam chcípali králíci a kočky……mrtvé lesy na Jizerce a na hřebenech Krušných hor…….k tomu Štrougalovi: jenže to byl jediný inteligent široko daleko.
Jak správně článek uvádí,za Štrougala byly peníze na to vybudovat Transgas,100%
se ruským plynem téměř za babku doživotně zabezpečit a ještě vybírat tranzit.poplatky
od Helmutů,dneska nejsou prachy na nic jiného než na F-35,takže jsme neměli na to ho
opravovat,tak jsme ho museli s velkou pompou i se zásobníky Helmutům za facku prodat,
aby nám v něm mohli dodávat o 400% předražený ten stejný ruský plyn.
Kdyby tak čeští jidáši chtěli tak by byla elektřina zajištěna na 800 let.Stačilo by nechat Rusy postavit u nás jejich nejnovější atomovku a využít v ní naše vypálené palivo.Lidi si se*ou do vlastního hnízda když je nechávají vládnout.
Jó máš pravdu, ale je to z Ruska a to je pro spousty dementů v naší kotlině nepřípůstné.
Neboj, oni tam nebudou na věky. Když už i na Primě pustili Sovětsky film znamená, že se něco pomalu děje. Óó kéžby to šlo rychleji!
Jó máš pravdu, také pár týdnů zpět pozoruji že ledy tají. 😊
Jeden film este nic nezmeni…..
Díky i za něj. Nesmí se dnes ani vyslovit Sovětský, nebo Rusko! Jen se oslavuje vraždíci Amíci, Banderovci a židáci! A to je in? Fuj!
.. joó, to jsou ty reflexy z dob socialismu.” Včera už o tom mluvili v televizi, zítra už to určitě soudruzi nahoře budou řešit.. povídaly ženské před sámoškou!”
Blažková říkala ,,Zlatí komunisti”. A ta ví všechno.
.. a je ta Blažková směroplatná?
A moha bych ji vidět?
Máňa to říkala taky.A ta má známost na OPBH.
Machýrci, bez komunistů dřete v montovnách za rohlík od 1968.
..ale prdlačky, švagrová. Montovny máme díky komunistům, co si začali hrát na kapitálisty, ač netušili co to obnáší. A skuteční kapitálisti jim zacpali huby drobnýma, velké shrábli sami, Jen blbec by to neudělal, jen blbec to nechápe.. to jsou ty paradoxy doby.
Myslíš , ty reflexi ze socialismu”. Jo, postůj si frontu na zubaře.Pokud ho máš! Pediatři -nejsou, penicilín -není. Na operaci kolena 1 rok-na lázně -nedosáhneš- dříve zadarm.Korupce všudezdejší ,podívej na Ikem….Běž se podívat do Pařížské…plné výlohy..kabelka cca 80 táců…samozřejmě plná výloha, kdo na to má , že? Možná TY!
Reflexy….
.. Stando, zubaře mám epes rádes, o jakém se mi za socíku ani nezdálo. Dvakrát do roka kondiční prohlídka, objednání vždy po prohlídce, připomenutí termínu ještě den předem, otevřou se dveře ordinace na minutu přesně, žádné čekání. Jednou do roka kontrola na parodontologii FN.. OK, za rok se těšíme na shledanou. Dvakrát do roka dentální hygiena za 800kč. Vždy a všude příjemné prostředí, precizní práce, oboustranně vstřícné chování. Korupci neznám, neřeším, nepoužívám.
Operaci kolena jsem se vyhnul díky perfektní práci soukromé fyzioterapeutky a svojí vlastní vytrvalosti. Pro systém jsem byl 40 let klient co se vyplatil, tak dnes nemá problém mi něco z toho vrátit. Krev, pot a úsměv od ucha k uchu, Stáníku. O svoje zdraví jsi se měl starat průběžně, a ne se povalovat jako lemra někde v kancelářích, o kterých nám tu básníš. ;o)))
Paragán maká, paragán nekňučí! Má zdravé reflexy a nemá písemný projev jako absolvent inkluze…
No a já pořád tutéž – za sociku, jako za kapiku 😀
.. no, já měl zubařů za socíku několik, první byl kapacita, mezi tím nic moc, než se mi podařilo najít poslední a perfektní socíkovou v mém věku, ale ta pře několika lety ukončila činnost ze zdravotních důvodů. Ovšem kapitalistická náhrada stojí za to!! Klobouk dolů…
.. máte-li na mysli film Pilot; Boj o přežití, tak potom na Primě pustili film natočený v Ruské federaci.
Sovětský svaz oficiálně přestal existovat 31.prosince 1991.
Děkuji, ale pozor, v popisu na programu ani náznak či film to je a z kterého roku byl. Jinak vždy napsáno.
.. no, já televizi nemám, ale tak nějak si pamatuji, že u každého filmu běžely nějaké úvodní a závěrečné titulky, z nichž bylo možno vyčíst, kdo, kde, kdy film natočil, za čí peníze, kdo mu odborně radil a pomáhal. A za Husáka i jindy bylo slušností trpělivě a se zájmem titulky sledovat až do Конец фильма.
A vy jste viděl jen programovou nabídku a film už ne?
Pokud je tomu tak, o čem tedy chcete diskutovat?
Dnes ale skutečně dost často chybí rok výroby – a to i u knih, jak jsem tuhle s úžasem zjistila.
..ale zde si píšeme o konkrétním filmu, na jehož konci běží titulky, sice v azbuce, ale to by pro milovníky socialistického blahodárna nemělo znamenat problém. Mosfilm © 2021
U knih je stále častěji číselný údaj o roku vydání doplněn či přímo nahrazeno kódem ISBN, z něhož lze zjistit vše potřebné. Najdete ho na začátku knihy, na listu zvaném Impresum/Autorská tiráž, někdy též na konci knihy na předsádce.
.. jen pro úplnost, film není nutno shlížet v TV vysílání, je také ke stažení na různých web adresách, což občas činím. A titulky mě zajímají vždy…
.. Kočkine, stažení filmu není totéž co stažení dámských kalhotek! Ale pro tebe je obojí tak jako tak už dlouho nedostupné…
Prokrista – co zase to za kód?? No budu já na starý kolena luštit kódy, ne? Někde mají i takový ten čtverečkovaný čtvereček, co se naň přiloží mobil a víte fšechno……no tak to zas není nic pro mě.
.. ISBN je čárová klasika, někdy jen vyjádřená číselnou řadou s předem danou strukturou. Ale já to neřeším, já si knihu osahám očichám.. pro mě je to krásná vůně. Datum vydání není podstatné, ale obsah jo…
Ano, knihy voní jako sám čas, hlavně ty starší.
A mluví mezi sebou, když je máte v knihovně – jak by vám potvrdil Knihovník Neviditelné univerzity. Ani nemusejí být magické.
A ještě skvěle izolují!
Galesi, pochopme, že jsou přeprogramovaní a bez důstojnosti. Vyrobili z nich třídu otroků, která jim bude sloužit. Rok 1989 rozhodl.
No jo no…to co tu podvody vládne…je tak hloupé…že ani dva roky jim to pořád dokola opakovat,nestačí…
Jinak to čtu jen ob řádku…protože v tom není nic, co bych nevěděl už deset let…že to tak dopadne…
10let bojuju aby se to nestalo…
Jenže těch pár rodin co nám tu vládne, na tom ku.re.vsky bohatne…
A protože Pětimor jim patří…nic se na tom nezmění…
Dokud lidem nedojde,že se mají zvednout.
Ale je jistě dobré to Pětimoru a jejich voličům neustále otloukat o hubu…třeba jim to někdy dojde…
I když…spíš né…bez ironie.
Však se na to podívejme…Fiala,Černochová,Pekarová,…Bartoš,Jurečka…atd…to nejsou Politici.
Ale fanatici! Psychopati,přesvědčení,že jejich vidění světa je to jediné správné,psychopati toužící po moci tak moc,že se neštítí se k ní dostat jakýmkoli způsobem…to je neklamná známka psychopata.
Takové sestavě nic nevysvětlíte ani za 5 let…ještě na šibenici budou vysílat signály.
Zapomněl jste napsat, že jsou to taky pitomci.
Přečtěte si. Zvláštní pozornost věnujte druhému komentáři (Pijack).
https://pravyprostor.net/?p=168314
Aussengeländři?!
Ěstli mají tfujzra tak ještě z rakve v hrobě v bluetooth, roboti.
Veny, těm škůdcům to opravdu nevysvětlíme, a většině přeformátovaných také ne, takže tak.
Ano Veny, od 89. tady vládne cca 200 rodin, navázaných na anglosasy, proto mají vše najisto a zajištěný život na dlouho. Nedovolí jiný systém, víme kdo je drží. Škodily od 48. až se to povedlo. Nenápadně dosazovali do ksč svoje lidi a tím to zlomili. Čalfa, Dyba, Dlouhý, Rychetský, mnoho dalších.
🙂 Co, vylezete ven a zakřešete si kulema o mraky až budou blesky létat, nebo to samé uděláte se zaprodanci a potom uvidíte i v noci po sepnutí vypínače, cvoci businessmanů. Nebo vexláků jak je ctěná libost.
Studie: V jedné dávce mRNA vakcíny proti COVID-19 jsou miliardy kopií zbytkové DNA
https://aktax.cz/studie-v-jedne-davce-mrna-vakciny-proti-covid-19-jsou-miliardy-kopii-zbytkove-dna/
Rusko obviňuje USA z využívání Afričanů pro biologický výzkum
https://aktax.cz/rusko-obvinuje-usa-z-vyuzivani-africanu-pro-biologicky-vyzkum/
Ako poznam trolla, prosim pekne? Nie som hacker, ani IT. Tak sem nepiste take blbosti….lreagovat na trolla nie a podobne…hallooooo !
Jeste tu nezaznelo .. uz nikdy ODS.
Diplomacie USA je ignorována na všech frontách
https://aktax.cz/diplomacie-usa-je-ignorovana-na-vsech-frontach/
Keď to tu čítam, príde mi, že vy nebojujete proti systému, ale bojujete proti sebe! Vám to príde normálne, že váš revolučný výtlak sa rovná diskusii v krčme a tie palce hore- dole to ešte umocňujú?, redakcia -zrušil by som to, nič dobré…
Je tu drvivá väčšina dôchodcov, ktorí už nič nechcú riešiť, no zato hodně pokecujú, povedal by som od rána do večera zabíjajú čas. Nie sú ochotní na sebe niečo zmeniť, no pritom to chcú od tých mladých, to vám nepríde divné?
Vypočujte si prof. Hogenovú https://cz24.news/profesorka-anna-hogenova-divim-se-ze-se-lide-jeste-nevzbourili-drive-bylo-mladi-revolucni-kalousek-se-myli-video-cz-32-min/
to je presne príklad pre vás, inteligentná stará pani, reaguje s rozvahou a výbornými postrehmi aj vo svojom pokročilom veku a za 15000 mesíčně. Vy tu máte super inteligenciu za pár drobných a hádate sa tu pre pár slov, možno len zle sformulovaných /Mirabelka/.
Slovan písa,l že na Štěpána je malý záujem o besedu, to vás presne vystihuje, diskusia tu, ktorá nič nevyrieši, je pre vás väčšie afrodiziakum. Napíšete ľúbivú frázu a 20-30-50 palcov hore, to je ono..”Som múdry a majú ma tu radi, pretože 50 blbcov mi dalo palec hore.”
No konecne. Jasnozrivy jedinec jako jste napriklad Vy, tu chybel.
Súhlasím s vami a ďakujem a pridajte sa, radi vás s Boomrom, Jozefom a ostatnými zoberieme do partie. Ešte pár takých nadšencov a diskusia tu bude určite na vyššej úrovni. Citujte, uvažujte, ponúkajte riešenia, buďte konštruktívni- tak sa totiź robí zmena.
No….tak sa robí zmena…….mně by fakt zajímalo, kolik vám je. Ve svém věku vám totiž můžu říct, že: a) ne každá změna je dobrá, b) změny se někdy udějí, ať jste konstruktivní, jak chcete, c) stabilita má taky něco do sebe 😉
Nepride nam to divne. Je to zla slovencina. A preco sa ma niekto menit, a dokonca si uz vybral ze fochodcovia ! A preco? Ti budu len umierat, ale ty chces snad zit, ci uz si si odzil, co sa dalo??!!
Zda sa ze jofa dostsl strach, ze bude bez elektriny….u nas sa hivori, ze sero post festa cantare…
Bez elektriny to by mi až tak nevadilo, to že bude drahá, to je mi jasné, ale ak zostanem bez energie, to bude môj koniec.
No myslím si že celý život je o hľadaní, niekto hľadá Boha, niekto rovnováhu duchovnú, niekto pokoj a rozvahu, každý niečo hľadáme a to trvá až do konca, alebo chceme zomrieť sprostí a nudní, hlúpi a nešťastní? Nie je lepšie umierať s pocitom dobre vykonanej práce a spokojnosťou, že sme urobili, čo bolo v našich silách aby sme niečo zmenili k lepšiemu?
Tento výrok asi poznáte: “Na čo je človek, ak nerobí svet lepším?”
Nepoznam a nesuhlasim. Tu je zvykom pytat sa na vek, tak kolko mas rôčkov?
Kde tu? Z akého si kmeňa? Si on alebo ona alebo ? Keby som si mal tipnúť tak si drzá umelá inteligencia.
Troll? Vies len toto?
Dostal som ťa, vysmahni!
Vysmahni? To je aka rec?! Hulvatska?
Na co, je zle! Nauc sa gramatiku, a neurazaj ludi. Mna neurazis, pretoze si asi troll, aj ked neviem, co tompresne je, tipijem, ze asi provokater ! A na takych mam nos !
Jsi ožratá? Běž si lehnout na hadr velemůdrá!
Máme dočinenia s UI, dávajte si pozor s kým komunikujete, tento trolling je tu nový. Všetci dôchodci, budte obozretní!
Vy budete fakt mládě, tohle jináč není možný 😀 Lepším……na světě máme zhruba 8 miliard lidí a každý má svou představu o tom, jak by měl být svět lepší. Mumraj, co? Zmatek.
Nehledě k tomu, že cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmylsy a nakonec máme dnes spousty vášnivých “dělatelů lepšího světa”, ale ty výsledky…………Mimochodem, tohle je zhruba třetí, nebo čtvrtý druh bojovníků za lepší světy, který zažívám.
Takže buďte rád, že se z těch blbců vylučujete. Můžete si jít přeprogramovávat vaši omladinu, ona není o nic moudřejší a zralejší než ta naše. Práce budete mít až do svého nejdelšího stáří dost, protože to, co z ní ten zdegenerovaný západní globál stvořil jedna generace starců a stařenek nenapraví. Víte, mám životních zkušeností dost, zkuste radit jiným, je jim to zapotřebí, třeba těm 40 – 50 letým. Už jsou sice dlouho dospělí, ale pouze v občance. Ještě dobře, že vás tu máme, můžete radit redakci co a koho zrušit a co a koho ne. A o naši vnitřní proměnu se neobávejte, alespoň tedy ne u mne. Já vím co je pro mne dobré a co ne. Jak říkám, zkoušejte své rady na dětech a mládeži stařešinové nebudou vaše parketa.
Nu a nevím jak se zdejším lidem bude líbit to označení blbců. Vím jak to chodí u vás třeba na Badateli, nebo alespoň chodilo, neb tam již nechodím. Urážky a nadávky jeden na druhého, tedy opravdu asi jako v krčme. To je ta pravá diskuze? No to mně tedy potěš koště. Mějte se.
Prekvapuje ma, ze tu admin nie je, alebo ma nick, napr. Standa, Mac a podobne……
Mal som pocit že ide o omladinu veškerou, že sa nerozdeľujeme o naši a vaši ak nám ide o dobrú vec. Ak pripúšťate to rozdelenie, tak nebojujete za nás-za nich, ale za seba a nemáme sa tým pádom o čom spolu baviť.
.. inu, věk je pouze okrajový ukazatel. Ve svém okolí jsem poznal hodně lidí, pro které třeba padesátka začala být strašákem už před jejím dosažením, pořád v tom hledali a nacházeli jakési cosi, co změní jejich život, ponejvíce však k horšímu, ale nebyli schopní přesnější definice.
Pro mě padesátka znamenala jedno.. přidal jsem plyn, po padesátce se přestěhoval zpátky na venkov, postavil si bydlení podle svých představ, něco z minula vypustil a něco nového přidal. V penzi jsem ten pomyslný pedál přišlápnul ještě víc, abych stihnul dojet k tomu ,co je někde vpředu. Kopce neobcházím, kopce zdolávám, dělám věci co dělat chci, snažím se je dělat co nejlíp, vyhledávám lidi kteří mají stejné motivace, touhu po změnách, po něčem lepším. A jasně hlásám.. nechcete pomáhat? Nemusíte! Stačí mi, když nebudete překážet.
V životě jsem se necítil tak dobře…
Jofo, Jofo……..tak popořádku: je tu drvivá většina důchodců – a co jako? Kdo sem chodí, ten sem chodí, nás holt zase už nezajímají módní trendy, vášně kolem klímatu a počet pohlaví. Svůj ke svému. Až se sem pohrne mládež, budu s ní diskutovat stejně vesele, jako s kýmkoli jiným, odhlédnuvši od toho, že já tedy fakt ze skla nepoznám na první dobrou, kdo je v penzi a kdo ne.
No a jestli důchodci nechtějí na sobě změnit…..hele, nevím, kolik je vám, ale jedno vám řeknu: být pružný a flexibilní po sedmdesátce (u někoho dříve, ale to neřešme) je zkrátka proti přírodě. Kromě toho – mně je těch 70. A za mého života se každých deset let svět převrátil z hlavy na nohy a zase obráceně: nastalo jiné vnímání, jiné mluvení, jiné poměry…..uvažte jen takovou věc. mně bylo v 89 36 let. Vychovávali mně tak, abych pokud možno se ctí přežila v systému, ve kterém jsme žili. A najednou – bum – všechno absolutně naopak.
Jako byste uměl žít v bažině a najednou vás sebral dravý proud….tohle nepřežil ani náš Gaston.
To všechno sebere strašně moc sil, takže mně nikdo nějako flexibilitou fakt už neoslní a hádám, že tak na tom bude většina nás, kmetů.
Moja známa, bývajúca vo veľkom dome, investovala do fotovoltaiky vlani na jeseň 30 tis. EUR. Odpojiť sa od siete úplne nemôže, v Bratislave ani v dome umiestnenom na južnom svahu Malých Karpát sa nedá existovať s elektrinou len z FVE. A s fungovaním FVE je spojených toľko všelijakých poplatkov, že nakoniec mesačne ušetria 5 eur. Známa kúri plynom a drevom, nie elektrinou. V jednej fabrike v kotline na južnom Slovensku, tiež na južnom svahu inštalovali dosť veľkú FVE. teraz platia za elektrinu viac ako vlani. Neviem s čím je to spojené, či im narástla cena elektriny za kWh alebo tiež kvôli všelijakým poplatkom, ale pred rokom mali faktúru za elektrinu mesačne 14 – 15 tis., teraz majú 16 -17 tis. eur.
Elektrinu majú na svietenie a pre stroje, nekúria ňou.
Než sa na Slovensku predali podiely v slovenskej energetike, tak elektrinou sme kúrili doma v zime, akonáhle to predali a štát sa stal len tretinovým vlastníkom, tak cena stúpla tak, že kúrime drevom. Od minulého roku cena palivového dreva stúpla takmer o 100 percent, blokujú všetko…Pritom výrobná cena a marža pre výrobcu energie je zlomok toho, čo si monopol účtuje- zločin proti ľudskosti. Dzurindoš a Miklóš by mali visieť za protištátnu činnosť. Spotové ceny v minulom roku, boli dokonca výhodnejšie, ako to, čo ponúkala energetika u nás -choré čo sa tu dialo a nikto nie je zodpovedný.Ďalší blok v mochovciach niečo vylepší, ale stále nie sme pánmi svojho majetku- celé zle..
Jestli vás fico odtrhne od kolonialistů pindostanu tak v čechách budeme chudí příbuzní.
Je príliš skoro na hodnotenie, ale zatiaľ je to starý Fico, niečo iné hovoria doma a iné v zahraničí. Prejav nášho ministra zahr. vecí v Čechach to jasne naznačuje.
Kecáš tady samé kraviny, proč kecáš tady? My tady žijeme a ty na Slovensku? Tak kecej na slovensku, nebo tam tě už prokoukli chytrolíne?
Mohol by si nejako podložiť svoje tvrdenie? Myslím argumentačne. Tvoje 2 promile ťa neoprávňujú a ani neospravedlňujú. Ďakujem za prínosné hov..no čo si vyvrhol.
O promile se bav s fotrem. Kecáš tady do českých věcí o kterých víš houno joudo.
Redakcia, mohli by ste dať Pedrovi k jeho niku oslíka, nech si nepripadá tak sám. Ja so Sergejom tam máme aspoň krúžok
Fico vás zachranuje ne?
Keď budeš triezvy, dáme si kolo chytrosti o Ficovi..
O chytrosti si niekde čítal trtko?
A ty si plateny troll, ci len taky dobrovolny…☺
Tak je to o tom že tvůrčí jsou v zápřahu římských zahraničních veslic s okovy a na bubny a bratrstvo rychtyho kočičí pracky adoruje služebnou ekonomii “hlídač hlídá hlídače. Ale od z veslic tu zahraničí nic nenechá tak jedou na bankrot státu a argentizaci kdy V. Tlustý řekl že za dva roky to dají a potom vás zahraniční exekutoři vyhulí i ze židle v dílně pod most.
Odjinud.
Alda SvobodaDiplomatická cesta Českého premiéra Fialy po Africe se změnila v dovolenou placenou Čechy… Po Nigérii se “vymluvila” na
nepřipravenost i Ghana.
Všichni na celé planetě vědí že je to jen zástěrka a že s Českým premiérem jednoduše za jeho slova a za akce jeho ministrů nechce s tímto člověkem nikdo soudný nic mít.
Pokud někdo mluví o cenzuře na soc.sítích, měli by tedy začít cenzurovat nejprve ty největší dezinformátory, šiřitele válečných propagand jako jsou ministři Fialovy vlády.
Třešničkou na dortu bylo vyjádření premiéra Fialy který se slo
Třešničkou na dortu bylo vyjádření premiéra Fialy který se slovy “nevěděl jsem že mají v Africe Facebook a Twitter (X)”.
Tohle je další obrovská mezinárodní ostuda. Podobně píší i Německá média ohledně jeho ostudného výletu na nákupy do zahraničí.
Titulky tipu “Český premiér kupuje levnější chleba u nás v Německu a diví se že je doopravdy levnější než u něj v ČR”, nebo “Češi žijící v bývalých Sudetech touží být připojeni k Německu, neboť se budou mít daleko lépe” jsou jen špičkou ledovce.
Podobně reagovali i v jihovýchodní Asii kam měla směřovat Fialova další cesta. Jeden místní satirický časopis zveřejnil karikaturu Českého premiéra kterého odmítli sníst kanibalovalé v Papui-Nové Guinei se slovy “Ani my ho nežereme”.
A Arabský svět? Za postoje ČR, její vlády od nás nedostanete (ČR) ani kapku ropy a můžete se třeba stavět na hlavu kupujte si 3x dráž od Američanů vzkázali Síkelovi a cestu mu zrušili také.
Jedno se Fialovi uznat musí. Tak obrovskou ostudu ještě žádný Čech ve světě ještě v historii neudělal. Tak rychle ještě celou ČR nikdo v historii nezlikvidoval. A co je na tom top? On se tomu ještě směje.
https://www.pi-news.net/2023/01/george-soros-und-die-herrschaft-der-kakistokraten/
Taky ví že si hraje na nejmenovaného zástupce zahraničních korporací. Co s kohoutem co chlubí cizím peřím že mu patří? To by museli být cvoci a hned by jim to všichni vypálili jako cejch.
Jsou placení za hierchii kam se vypopelili jak hrabavé slepice a nikoliv jako součást jakékoliv tvorby a přínosu okolí, parazité. Debilové a čistokrevní.
Sergeji, já tomu tvému pokecu rozumím moc dobře. Prostě jednoduše sděluješ, že tato země se současným kapitalistickým panstvem a jeho přívrženci, kterých je zde na Pokecu také dost je totálně v dupě. Oni o tom ale člověče ještě ani neví. To bude potom překvápko Lůďo. Ale asi všichni máme překvápka rádi, ale taková ta příjemná. Tato budou trochu fuj, no ale překvápka to budou. Díky za info.
https://www.youtube.com/watch?v=J9q_oq6f19E
Už zase zasíráš šmejde?
Půl vlákna nesrozumitelné bláboly! To jsi dement, nebo to píše tvůj syn?
O 3 59 dnes si bol triezvy, teraz si už pod obraz boží, tak sa vyspi a zajtra dáme zase reč. Ženu a deti nebij, vyh..ň si ho pred domom a šup do postele. “Ráno múdrejšie večera.”
ba jo net-izák brutopýrace chudák ani nepoznal že je převzané komentování od někoho jiného. Co naplat i tací jsou aktivní, spameři. Ikonický 🙂 🙂 🙂
Ani nepoznáš na koho reaguju demente, vyhon si ho do huby, prase.
Holt když už je hrníček plný víc se do něj nevejde. Máš v prdeli *RAMku “edyzone. °!°ku 🙂
Si admin, ci len hulvat a primitiv, bez zubov….?!
A ty si kto, vzdelanče?!
Tak nám odborník v jednom odstavci sdělil:
– čím více se bude tlačit na rozvoj obnovitelných zdrojů, tím větší bude tlak na distribuční společnosti, aby investovaly do modernizace sítě, a ty pak náklady přenesou na zákazníky, kterým poroste cena z regulované složky elektřiny
– Konflikt na Ukrajině byl pak podle Šnobra jen urychlovačem vývoje. Místo několika roků se změna odehrála z měsíce na
To myslí ten syčák vážně?
Šnobr je jen spekulant na BCPP, jehož zájem se soustředí na jednu jedinou firmu – ČEZ. Veškeré jeho komentáře jsou de-facto manipulativní…, čímž sleduje vlastní prospěch. Neber ho vážně.
.. ale v prvním případě má pan Šnobr 100% pravdu. Někdo to zaplatit musí a ten někdo bude spotřebitel. Stát od toho dá ruce pryč, se stagnující ekonomikou stagnuje i výběr daní.. a jiné peníze stát nemá a mít nebude.
V případě druhém platí princip, že každá válka funguje jako akcelerátor vývoje technologií a společenských posunů. A taky překresluje hranice států. Bylo, jest a bude…
.. primáti nižších druhů se do mačkání červeného tlačítka tak zaberou, že si ani nevšimnou absence banánů. A tak je to spravne a tak to ma byt, když jsou těmi primáty nižšího druhu…
Když jim u toho dají fotku nepřítele – putin tak při stacatu jim to ukazuje 99% na ten banán – putin tak mají své kované příznivce. 124té? pohlaví? Tak blbí nejsou, ví že je na dosah.
Vypinaji atomove elektrarny a subvencuji nakup elektroaut, pro ktere nebudou mit proud a kdyz, tak bude drahy. Takovou politiku uz nedela zadny idiot, ta musi byt tem loutkam ve vladach narizena z centraly Sionistu. Tak blbe krysy ve vlade nemame.
USA prodavaji EU svuj drahy plyn z bridlice, 7x drazsi jak v EU. To je ucel odmitnuti ruskeho plynu: Znicit konkurenta EU, dodavat mu drahy plyn a profitovat na nem. A EU politici kyvaji, ze je to tak dobre. Nebeznja v RB OSN rekl, ze EU nechce vysetrit sabotaz na NS 1 a 2. Nesmeji oznacit USA jako sabotera, ktery pretnul tok surovin pro ekonomiku EU.
V takovem svete KoZa zijeme.
Za komunistu byl take nedostatek proudu, nez se jim podarilo zprovoznit nove elektrarny. Vypinal se proud ve vecernich hodinach nekolikrat tydne. Kdyz prijel hlavoun NDR Pieck, tak zadne vypadky proudu nebyly. Prazane rikali: Pane Boze zachovej nam Piecka at nam sviti elektrika. Ale to uz je hodne davno!
tak to naozaj muselo byť dávno, pretože ten zomrel v roku 1960…
Dobře už bylo. Vzpomínám jak všichni nadávali na komunisty. Každý den do nás rvou jaké bylo socialistické hospodářství špatné. Všichni to opakují jako papoušci. Komunisti ale postavili všechny elektrárny i rozvodné sítě, které nám závidí i Německo. Nebýt nás, německá rozvodná soustava už dávno zkolabuje. A to prohlásilo už mnoho odborníků, takže to nemám ze své hlavy. Socialismus řešil spousty problémů, které dnešní bordel nezvládá. Přeji světu obrovskou ekonomickou krizi, aby každý vůl s plným košíkem v supermarketu pochopil, kde nastala chyba. Ten život se většině lidem srazil jen na nákupy a zbytek už nevnímají.
Ti správní podporovatelé kapíku budou tvrdit, že ty přehrady, elektrárny, polikliniky, školy a školky, zdravotní střediska a další asi postavili kapíci. Je tudíž zajímavé, že moji dva známí o 20 roků starší makali na stavbách mládeže jak diví, aby to zde všechno bylo. Již jsou v pánu, ale je mi jich líto, protože kdyby viděli kdo se na jejich dřině a mozolech napakoval, museli by se opravdu pozvracet. Je mi opravdu na blití z tohoto národa, hlavně z jeho neúcty k těmto lidem, kteří to tady vybudovali. A oni musí ty nepravdy opakovat, vždyť předělávají historii pro své mladé ovce, které nemají vědět pravdu. Tito grázlové nemají již žádný stud. Důstojnost a lidskost je pro ně prázdný pojem. Dobře jim Orwell napověděl. Zde se to ale již nedá změnit, duševně vyprázdněné generace na nic jiného než na toto co je zde nemají.