Krize

Glenn Diesen: Kartel NATO využívá Ukrajinu ke konfrontaci s Ruskem – jinak se to říci nedá

Glenn Diesen, profesor na univerzitě v jihovýchodním Norsku, který se specializuje na ruskou zahraniční politiku, zpochybňuje převládající názor, že akce kartelu NATO jsou vedeny skutečnou snahou „pomoci“ Ukrajině. Namísto toho tvrdí, že tyto akce jsou součástí širší západní a geopolitické strategie zaměřené proti Rusku.

Diesen je autorem 11 knih, z nichž většina se zabývá konfliktními vztahy mezi Ruskem a Západem ve smyslu neschopnosti vytvořit nebo rozvinout vzájemně přijatelnou bezpečnostní architekturu po skončení studené války.

Diesen byl pozván Dissidentským klubem (Dissidentklubben, Rumble) ve Stockholmu, aby přednesl projev a zúčastnil se diskusního panelu s geopolitickým výzkumníkem Olou Tunanderem.

Text projevu a shrnutí přinesl NewsVoice.

Klíčové body

Úloha a narativ NATO: Diesen tvrdí, že akce NATO na Ukrajině jsou často ospravedlňovány pod záminkou pomoci Ukrajině. Tvrdí, že tento narativ je zavádějící a slouží jako propaganda, což naznačuje, že skutečným záměrem zapojení NATO je oslabit Rusko.

Historický kontext: Zdůrazňuje, že od roku 1991 do roku 2014 průzkumy veřejného mínění trvale ukazovaly, že vstup do NATO podporuje jen asi 20 % Ukrajinců. Diesen tvrdí, že to je v rozporu s líčením Ukrajiny jako země, která touží vstoupit do NATO, aby unikla ruskému vlivu.

Důsledky rozšiřování NATO: Diesen zdůrazňuje varování různých západních představitelů, včetně bývalého ředitele CIA a britského velvyslance, kteří varovali, že tlačení Ukrajiny do NATO by vyprovokovalo Rusko a pravděpodobně by vedlo ke konfliktu. Tvrdí, že tato varování byla ignorována ve prospěch strategie, která by eskalovala napětí s Ruskem.

Změna režimu v roce 2014: Profesor se zabývá ukrajinským převratem z roku 2014 a tvrdí, že byl zinscenován Spojenými státy a postrádal skutečnou podporu většiny Ukrajinců. Tvrdí, že tato změna režimu byla významným faktorem, který vedl k současnému konfliktu, a byla zarámována jako pomoc Ukrajině k dosažení demokracie.

Využití nacionalistických skupin: Diesen tvrdí, že Spojené státy se v boji proti proruským živlům v Donbasu spoléhaly na ukrajinské nacionalistické skupiny, což vedlo ke značným vnitřním rozbrojům a smrti tisíců Ukrajinců. Považuje to za další příklad toho, jak akce prodávané jako „pomoc“ Ukrajině ve skutečnosti konflikt ještě zhoršily.

Americký vliv na správu Ukrajiny: Podrobně popisuje, jak USA převzaly kontrolu nad klíčovými pozicemi v ukrajinské vládě a jmenovaly americké a zahraniční úředníky do rozhodujících funkcí. Diesen tvrdí, že tím byla narušena ukrajinská suverenita a že to bylo prezentováno jako pomoc Ukrajině při správě země.

Minské dohody: Diesen kritizuje podkopávání minských dohod, které měly přinést mír, ale nebyly realizovány, jak bylo slíbeno. Tvrdí, že západní představitelé využili tohoto období k vyzbrojování Ukrajiny, opět pod záminkou pomoci Ukrajině.

Vyjednávání a eskalace: Upozorňuje, že počáteční mírová jednání v roce 2022 zmařily USA a Spojené království, které tlačily na Ukrajinu, aby pokračovala ve válce. Diesen tvrdí, že toto rozhodnutí bylo vedeno spíše strategickou snahou oslabit Rusko než skutečnou snahou pomoci Ukrajině.

Dynamika zástupné války: Diesen dochází k závěru, že cílem války na Ukrajině není pomoci Ukrajincům, ale je součástí širší strategie, jejímž cílem je oslabit Rusko a zaměřit se na jiné geopolitické protivníky, zejména na Čínu.

Kartel NATO chce Ukrajině „pomoci“ – spíše ne

Diesen ve svém vystoupení opakovaně zdůrazňuje, že akce NATO, které jsou formulovány jako snaha „pomoci“ Ukrajině, často slouží spíše k eskalaci konfliktu a prosazování geopolitických zájmů Západu. Tvrdí, že podpora NATO Ukrajině je prezentována jako nezištná, ale často vede k výsledkům, které jsou v rozporu s tímto údajným cílem.

„Pomoc Ukrajině jako pojem je velmi prázdný pojem, který lze naplnit jakýmkoli obsahem. A takhle často funguje propaganda, přijdete s konceptem, se kterým všichni souhlasí, a pak ho naplníte spoustou nesmyslů, které často tomuto konceptu zcela odporují.“

Diesen například poukazuje na rozšiřování kartelu NATO jako na rozhodující faktor, který vyprovokoval ruskou invazi. Tvrdí, že tato expanze byla odůvodněná tím, že pomohla Ukrajině připojit se ke svobodnému světu, avšak četné průzkumy veřejného mínění ukazují, že většina Ukrajinců si členství v NATO nepřála.

„NATO se do značné míry prezentuje jako nezúčastněný aktér, který pouze reaguje na přání Ukrajiny vstoupit do NATO, připojit se ke svobodnému světu a uniknout tak z tohoto imperiálního sevření Ruska.

Problém je v tom, že neexistují žádná fakta, která by to potvrzovala. Vidíme každý jednotlivý průzkum veřejného mínění, ať už ukrajinský, západní nebo ruský, od roku 1991 do roku 2014. Každý jednotlivý průzkum ukázal, že pouze necelých 20 % Ukrajinců si přeje vstup do NATO.

Dokonce NATO v roce 2011 nechalo vydat dokument, kde si stěžovalo, že hlavním problémem ve vztahu mezi Ukrajinou a NATO je to, že vláda a lidé nechtějí vstoupit. Takže proto je to trochu chybný argument.“

Joe Biden a Jens Stoltenberg (NATO). Handout by Ministerstvo obrany USA, Pentagon

Diesen tvrdí, že západní představitelé si byli vědomi, že přiblížení Ukrajiny ke kartelu NATO by vyprovokovalo Rusko a vedlo ke konfliktu, přesto se touto cestou vydali.

„Současný ředitel CIA, kterým je William Burns, napsal v roce 2008 memorandum, v němž uvedl argument, že pokud se pokusíme dostat Ukrajinu do NATO, což oni nechtějí, ale pokud se je tam pokusíme dostat, pravděpodobně to vyvolá občanskou válku a také ruskou invazi.

Nyní jsme se vyjádřili v tom smyslu, že Rusové nechtějí invazi, ale nemohou žít s NATO přímo uvnitř Ukrajiny. Takže by to viděli tak, že nemají jinou možnost. Tedy opět to, co se dnes označuje jako ruská propaganda.“

Diesen také kritizuje puč z roku 2014, který byl líčen jako demokratická revoluce podporovaná Západem, aby se pomohlo Ukrajině. Tvrdí, že tato změna režimu nebyla skutečně demokratická a neměla širokou podporu mezi Ukrajinci.

 „Většina lidí si vyslechla uniklé hovory, v nichž Američané dva týdny před převratem přesně plánovali, kdo bude ve vládě a kdo má být mimo ni.

To se také prodávalo jako pomoc Ukrajině. Pomáháme jim s demokratickou revolucí. Ale opět, jak jsme jim pomohli svou proukrajinskou politikou, protože o těchto faktech informují i západní média, BBC nebo další.

Prokázaly, že nejenže šlo o porušení ukrajinské ústavy a nejenže jsme odstranili jejich demokraticky zvolenou vládu, o níž OBSE potvrdila, že byla zvolena ve svobodných volbách.

Ale také, jak uvedla BBC, že protesty na Majdanu ve skutečnosti podpořila jen menšina Ukrajinců. Ještě menší menšina by podpořila skutečný převrat a svržení jejich demokraticky zvolené vlády.

A tak tuto demokraticky zvolenou vládu odstranili a na její místo dosadili vládu vybranou Spojenými státy. A to se nám také prodává, opět jako velká proukrajinská pomoc Ukrajině.“

__________________________________ ________________________________________________

„Tento převrat je obrovskou chybou. Nakonec vyprovokuje válku s Ruskem, což není původní záměr, stačí poslouchat ředitele CIA Burnse.“

__________________________________ ________________________________________________

Následky převratu, včetně spoléhání se na nacionalistické skupiny bojující v Donbasu a zavedení americké kontroly nad ukrajinskou správou, dále ukazují, jak akce označované za pomoc Ukrajině místo toho prohloubily rozpory a konflikty v zemi.

„A pak jsme viděli, že první den po převratu, opět, o tom informoval New York Times před několika měsíci, před třemi měsíci.

Hned první den po převratu informují o vládě vybrané Spojenými státy, o šéfovi rozvědky nové ukrajinské vlády. První věc, kterou první den udělal, bylo, že zavolal CIA a MI6 k tajné válce proti Rusku, takže partnerství mezi Ukrajinci, Američany a Brity“.

„Výsledkem bylo mnoho základen CIA podél ruských hranic. A to bylo mimochodem od prvního dne, kdy tuto výzvu učinili. Bylo to ještě předtím, než si Rusko vzalo zpět Krym nebo než byl destabilizován Donbas. A opět, když si přečteme stejný článek v New York Times, tak to zarámovali jako přeměnu Ukrajiny na frontový stát v zástupné válce.“

Diesen navíc upozorňuje na podkopávání minských dohod, které měly v regionu nastolit mír. Tvrdí, že místo podpory těchto dohod západní představitelé využili čas k vyzbrojování Ukrajiny, opět pod záminkou pomoci. To byl podle něj spíše strategický krok k přípravě dalšího konfliktu než skutečná snaha o zajištění míru.

„A jak předpověděl William Burns, ředitel CIA, okamžitě jste tu měli nestabilitu, protože na východě se velmi předvídatelně nenašel téměř vůbec nikdo, kdo by podpořil legitimitu nové vlády.

Co se tedy stalo? No, Spojené státy místo toho podpořily použití nacionalistů, protože se ukázalo, že nová vláda v Kyjevě opravdu nemohla přimět Ukrajince, aby šli a zabíjeli své vlastní občany, protože, no, nechtěli.


Takže Spojené státy se začaly spoléhat na nacionalistická hnutí nebo fašistické skupiny a poslaly je tam bojovat proti Donbasu a během několika následujících let na Dombase zabily nacionalisté 14 000 ukrajinských občanů.

A  to ukrajinská vláda a EU nazývaly protiteroristickou operací…“

Diesen zmínil, že ukrajinský generální prokurátor Viktor Šokin kritizoval, že všechny vrcholné funkce musí být schváleny Washingtonem, a konstatoval, že Washington se k Ukrajině chová jako ke své kolonii.

Prezident jiné země Joe Biden prosadil vyhození Šokina z úřadu generálního prokurátora Ukrajiny, protože vyšetřoval korupci v ukrajinské plynárenské společnosti, kam americký prezident dosadil svého syna Huntera Bidena.

„Provedli také čistku v politické opozici, v hlavních opozičních politických stranách, hlavního opozičního vůdce Medvedryka zatkli a odebrali mu ukrajinský pas a občanství. Provedli čistku v médiích, která musela být podřízena státní kontrole, ale hlavně v tom, co bylo považováno za proruská média, i když je vlastnili Ukrajinci.“

„Museli také očistit pravoslavnou církev od základních kulturních práv, jako jsou jazyková práva. A to vše se dělo ve jménu pomoci Ukrajině, protože ruský vliv byl imperiálním dědictvím, které bylo třeba vymýtit.“

„V roce 2019 nás na Ukrajině čekaly volby, takže Ukrajinci měli možnost znovu hlasovat. Kandidoval u nich Zelenskyj, který kandidoval na mírové platformě. Měl velmi jasné poselství: Chtěl uzavřít mír s Donbasem a Ruskem, a to znamenalo realizovat Minskou dohodu.

Ve svých projevech dával jasně najevo, že pokud lidé v Donbasu chtějí mluvit rusky, což vždycky dělali, tak by jim to mělo být umožněno. Na pomoc však opět přišly Spojené státy.

Tvrdily, že to znamená kapitulovat před Ruskem, a Ukrajinci by kapitulovat neměli, přestože 73 % Ukrajinců hlasovalo pro. Američtí obchodníci a ozbrojení nacionalisté tedy opět vyvíjeli na Zelenského obrovský tlak. Dokonce mu vyhrožovali.“

 „ Důsledkem bylo, že Zelenskij nakonec z obav o svůj život zcela změnil své původní postoje a nacionalistickým vůdcům, kteří mu vyhrožovali, že ho pověsí na strom a zabijí, udělil nejvyšší funkce ve své vládě.

Washington tak opět mohl využít tyto radikální nacionalistické skupiny jako právo veta. Tímto  američané  posílili velmi nechvalně proslulou skupinu uvnitř Ukrajiny, kterou by většina Ukrajinců ve skutečnosti nepodporovala.

Minská dohoda pak byla podkopána, ačkoliv západní představitelé neustále tvrdili, že je to jediná cesta k míru.

Dokonce i Francouzi a Němci uznali, že tuto dohodu porušili, že ji nikdy nehodlali dodržovat, poněvadž potřebovali pouze čas na vyzbrojení Ukrajiny, aby byla použitaq proti Rusku. Opět to nebylo o míru, to co Zelenský na předvolebních shromážděních lidem sliboval a pro co ho Ukrajinci zvolili.

Bývalý premiér Boris Johnson přesvědčil Volodymyra Zelenského, aby mírová jednání s Ruskem zrušil. Foto, Ukraine Gov, CC BY-NC-ND 2.0

Diesen ve své analýze probíhajícího konfliktu poukazuje na to, že odmítnutí předčasných mírových jednání v roce 2022 bylo jasným důkazem toho, že Západ měl větší zájem na prodlužování konfliktu s cílem oslabit Rusko než na pomoci Ukrajině dosáhnout míru. Cituje různé zdroje, včetně ukrajinských vyjednavačů a západních představitelů, kteří potvrzují, že USA a Velká Británie tlačily na Ukrajinu, aby pokračovala ve válce navzdory možnostem vyjednávání.

„Rusko požadovalo v roce 2021 určité bezpečnostní záruky, jak si pamatujeme, protože vidělo, že tato hrozba roste a stává se stále více nepřípustnou. Dokonce i Američané přiznali, že pokud Rusové nedostanou bezpečnostní záruky, tak pravděpodobně napadnou Ukrajinu. Přesto opět odmítli dát Rusku jakékoli bezpečnostní záruky.“

Místo toho Západ usiloval o konfrontaci“.

Potvrdili to ukrajinští vyjednavači, Zelenského poradce, šéf Zelenského politické strany, zprostředkovatelé, kteří rozhovory zprostředkovali, Izraelci i Turci. Také bývalý šéf německé armády Harald Kuyat to potvrdil: Ukrajinci a Rusové se v podstatě dohodli. Hlavní věcí byla neutralita, ale Američané řekli ne, říká Diesen.

Ukrajinci to ostatně potvrdili hned první den invaze. Hned první den dali jasně najevo, že je Rusové kontaktovali: „Tohle je Zelenského válka,“ první den po invazi, vysvětluje Diesen a pokračuje, že hlavními body mírových jednání bude obnovení neutrality Ukrajiny.

Třetí den se Rusové a Ukrajinci dohodli na zahájení mírových jednání, ale americká aministrativa to odmítla podpořit. Američanům nejde v této válce ve skutečnosti o Ukrajinu, ta je jim lhostejná. Američanům jde o něco daleko významnějšího.

Potvrdili to ukrajinští vyjednavači, Zelenského poradce, šéf Zelenského politické strany, zprostředkovatelé, kteří rozhovory zprostředkovali, Izraelci i Turci. Také bývalý šéf německé armády Harald Kuyat to potvrdil: Ukrajinci a Rusové se v podstatě dohodli. Hlavní věcí byla neutralita, ale Američané řekli ne, říká Diesen.

 „To je něco, co potvrdili nebo velmi otevřeně prohlásili i američtí představitelé, ať už to byl Lindsey Graham, Mitch McConnell, Mitt Romney, Dan Crenshaw, generál Kellogg, dokonce i generální tajemník NATO Stoltenberg, když odletěl do USA  prodat jim válku a přesvědčit americkou administrativu, že by měli poslat více zbraní a peněz, zdůraznil, že je to bude dobrý byznys.“

„Za velmi málo peněz můžete [Američané] oslabit Rusy jako strategického protivníka. Stejně jako všichni američtí vůdci se ani on nezmínil o Ukrajincích, kteří za Západ bojují. A to je část problému: protože za nás  bojují  (a umírají) Ukrajinci, nebojují (neumírají) vojáci NATO, takže není motivace uzavřít mír s Rusy.“

 „Ale znovu, stále prodáváme válku, protože pomáháme Ukrajincům; proto posíláme zbraně a také proto odmítáme vyjednávat o míru. Dokonce i Washington Post v roce 2023 napsal, že ukrajinská armáda v létě 2023 opravdu nechtěla přejít do té strašné protiofenzívy právě proto, že ztrácela tolik mužů, desítky tisíc mužů umíralo a všechna ta technika byla ničena.

Deník Washington Post uvedl, že když Ukrajinci hovořili i s americkými vojenskými představiteli, tak jim sdělili, že na Ukrajině je odpor  k obětem. Příliš se bojí, že jim umírají všichni muži. Američané, ale  tento problém neměli.“

„A jak řekl Lindsey Graham, měli skvělou dohodu.  Zelenskij požadoval od Američanů, že pokud  pošlou víc prostředků na pokračování války, pak on slíboval, že Ukrajina bude bojovat do posledního muže. Opět se jedná o posledního muže, posledního Ukrajince.“

„Proč jsme tlačili na Ukrajince, aby provedli ofenzívu, kterou oni provést nechtěli? No přece proto, že jim chceme pomoci. Znovu opakuji, pomoci jim získat zpět jejich zemi.“

Loadmaster letectva byl přidělen k přepravě vojenské pomoci pro Ukrajinu. Foto starší letec letectva Karla Parra

Jedná se o zástupnou válku proti Rusku

Diesen dochází k závěru, že válka na Ukrajině se stala zástupným konfliktem, kdy hlavním cílem kartelu NATO je oslabit Rusko. Tvrdí, že tento strategický cíl zastiňuje jakékoli skutečné úsilí o pomoc Ukrajině, o čemž svědčí neustálá eskalace konfliktu a obrovské lidské a materiální oběti, které co se týče lidských obětí  nesou pouze Ukrajinci, a to ve prospěch kartelu NATO.

Diesen  vyzývá k přehodnocení politiky Západu a zdůrazňuje, že je třeba se skutečně snažit Ukrajině pomoci, a ne ji využívat jako loutku v politice velmocí.

„Nyní také vidíme, že Ukrajina prohrává. Jedná se o opotřebovávací válku. Každý den Ukrajina ztrácí tisíce mužů, přichází o veškerou vojenskou techniku, přichází o půdu a země je ničena.

A přesto se nemluví o možných jednávání s Rusy. Můžeme něco nabídnout. Můžeme nabídnout ukončení rozšiřování NATO. To by byl obrovský trumf, pokud chceme od Rusů získat dobrou dohodu.

Ale to Západ nechce. Místo toho se mluví  o tom, co tak začít vyhánět ukrajinské civilisty z Polska nebo Německa, když jim prostě přestaneme dávat sociální dávky, donutit je  táhnout domů. A pak se  naplní zákopy dalšími muži, kteří ale odmítají bojovat (a umírat).

Takže tohle všechno se dělá opět pod záštitou snahy pomoci Ukrajině.

Takže to je můj hlavní bod. Myslím, že je rozdíl mezi nenávistí k Rusku a láskou k Ukrajincům. A pokud jsme ochotni bojovat s Rusy do posledního Ukrajince, tak si nemyslím, že je to založeno na něčem, co by mělo něco společného s tím, že jsme proukrajinští nebo že pomáháme Ukrajincům.

Je to spíš o tom, že Západ se zaměřil proti  Rusku. A jak všichni američtí představitelé neustále opakují, o to v té válce jde. Musí se vyřadit Rusko a soustředit všechny zdroje Západu  proti Číňě.

Takže si opět myslím, že toto by mělo být východiskem, když diskutujeme o válce na Ukrajině. Nejde o to někomu pomoci. Jde o využití Ukrajiny ve velmi cynické a nelidské hře velmocenské politiky.“

American ATACMS Army Tactical Missile System. Photos by Army.mil, Public Domain and Sputnik News

Zdroj

zpracoval a přeložil: GeHa

sdílet na

Souhlas
Upozornit na
50 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Jura S
6. 9. 2024 15:47
Ohodnotit příspěvek :
     

Svatá PRAVDA pana Glenna Diesena, ovšem toto říct u nás, tak bych dostal DOŽIVOTÍ….
netuším, zda se to ostatně smí už říkat….noty z Práglu jsou dost nečitelné…..
Možná i to co uvede americká vláda je u nás trestné !
Prase (5-kulčí) aby se v tom vyznalo….

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
standa
6. 9. 2024 15:59
Odpovědět  Jura S

Nech si to , oslíku! Noty jsou dány vašemi osly , co jste si do,, Práglu” naklepali z vašich dědin a kteří jsou pod taktovkou právě z toho vašeho USSA!

Jura S
6. 9. 2024 16:17
Odpovědět  standa

A ty kopeš za “5-KULČÁK” ?
To gratuluji, to je jak nosit “dříví do lesa – vykradeného germánskými tlupami s harvestory”

katango
6. 9. 2024 21:20
Odpovědět  standa

My je nezvali. Nasáčkovali se sem sami.

Pipa
7. 9. 2024 16:01
Odpovědět  katango

Ano a za pomoci vládních gaunerů tunelují náš státní rozpočet a okrádají obyvatelstvo! Ukrajina byla vždy a bude cizí zemí na které nám vůbec nikdy nezáleželo! Až agresivní akt NATO díky Havlovi a Zemanovi nás zatáhl do té “americké špíny!” Ukrajinský náckové nás osvobozovali i v r.68! Bavil jsem se tehdy s nimi na Václavském náměstí! Vždy to byla a je to nacistická agresivní svoloč!

Albi
6. 9. 2024 15:55
Ohodnotit příspěvek :
     

Glenn Diesen ….. zpochybňuje převládající názor, že akce kartelu NATO jsou vedeny skutečnou snahou „pomoci“ Ukrajině”.

Kde takový názor převládá?
Navíc převážná většina jeho dlouhé analýzy? (ne-li všecno), je – řečeno slovy MzzČ – jen “slámomlácenín” = nic, co bychom už víc než 2 roky nevěděli.

Pijack
6. 9. 2024 18:09
Odpovědět  Albi

To je vždycky tak. Znáte to – lempla Péťu podporuje 2% většina českých voličů…:-) Nebo SPD vyvolala vlnu protestů napříč politickým spektrem – v překladu to politické spektrum jsou vykulenec Rakušan a MPA… v české novinařině to znamená většinu národa 🙂 🙂 Nebo většinový protiruský narativ převládá u Pražské veřejnosti v divadle Hrušínského 🙂 Ten převládající názor mají generálové v NATO… a už nikdo jiný 🙂 To je klasická sluníčkářská novinařina – několik samozvaných “vyvolených” se označuje za celý svět.

Albi
6. 9. 2024 18:31
Odpovědět  Pijack

Jasně. Však se taky “uklidňují” odhadem pana strategického komunikátora, že těch dezolátů a sviní je pouhých 5%. 🙂
(Něco na způsob, že Rusko už prohrálo.)

Markýza
6. 9. 2024 20:01
Odpovědět  Albi

Takový názor převládá v euroantlanických věrchuškách, předpokládám, že tak to i myslel. Jasně, že sprostný lid to ví od začátku, ale znáš to – když je to “vědci zjistili”, hned to má jinou váhu!

7. 9. 2024 16:23
Odpovědět  Markýza

Jo. Jak jsem tu už jednou uváděl ten případ s brundibárem, jak vědci s velkou slávou zjistili, proč čmelda lítá, když lítat nemůže, a moje máma se třemi třídami školy, čtyřicet let před tím ohromným vědeckým odhalením, řekla: “protože mává rychle křídlama, nó.” Což vědcům trvalo padesát let, než to za drahý prachy odhalili.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Iberiusto
6. 9. 2024 22:01
Odpovědět  Albi

Albi, přečtěte si pozorně počátek článku. Kde a komu ten projev přednesl. To jeho shrnutí je věcné, vzhledem k rozsahu problematiky přiměřeně stručné.

Albi
7. 9. 2024 10:41
Odpovědět  Iberiusto

Mně ta jména a název nic neříkají, ale předpokládám, že byl-li pozván nějakou organizací – Dissidentským klubem (Dissidentklubben, Rumble) ve Stockholmu – jsou to lidé, kteří o celé věci toho jistě hodně vědí.

A že by neznali takové zásadní informace?
Nějaké nové a překvapivé informace – snad přímo z “kuchyně” NATO – USA – VB v té analýze přece nebyly.

jsladin
6. 9. 2024 22:09
Odpovědět  Albi

„ Důsledkem bylo, že Zelenskij nakonec z obav o svůj život zcela změnil své původní postoje a nacionalistickým vůdcům, kteří mu vyhrožovali, že ho pověsí na strom a zabijí, udělil nejvyšší funkce ve své vládě.Myslíte, že je na tom fialový hnus podobně?

7. 9. 2024 02:17
Odpovědět  Albi

Když jsem si přečetl ten titulek, zaskučel jsem: “proboha, předvčerejší noviny!” A pak: “Ježííšmarjá!”

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
7. 9. 2024 10:42

To se nedivím. 🙂

Tupý hulvát
6. 9. 2024 16:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Pořád někde hledáme takovéto výjimečné a nedůležité lidi, kteří mají podobný názor jako my. Přitom ten člověk buď nic nechápe, nebo nemá koule to říci. Píše o “neschopnosti vytvořit nebo rozvinout vzájemně přijatelnou bezpečnostní architekturu”.O žádnou neschopnost se nejedná, nikdy to neměli v úmyslu, chtěli SSSR ZNIČIT vždy, před válkou, těsně po ní a dnes stejně zase Rusko !

Joe Arp
6. 9. 2024 16:55
Odpovědět  Tupý hulvát

Tak ač se občas střetnem, dnes souhlas s hlubokou poklonou.

Pijack
6. 9. 2024 18:10
Odpovědět  Joe Arp

Taky fandím Rusům !!! 🙂

Joe Arp
6. 9. 2024 18:26
Odpovědět  Pijack

Není problém nenávidět ty svi*ně z júesej, po tom co páchají po světě od II.sv.! Krásný zbytek dne.

Pijack
6. 9. 2024 18:54
Odpovědět  Joe Arp

Otevřelo mi oči kdysi dávno, jak se provalilo, že za 2 války jeli osvobozovat západní Evropu ve skutečnosti proto, aby zachránili své investice do průmyslu v Německu. Takže žádná svoboda, ale jejich investice. Oni totiž investovali Hitlerovi na zbrojení a když začal prohrávat, tak se vylekali, že to zaberou Rusové. Lidu hloupému pak nasouvali roky iluze o vylodění v Den D a krmí je tou pohádkou dodnes. Lidi umírali, aby bankéři měli zisky.

Joe Arp
6. 9. 2024 19:20
Odpovědět  Pijack

Přesně jsi to popsal, už jsem tu propagoval knihu “Mýtus dobré války” od amíka Powelse, ta je přesně o tom! Ten xindl až do r.44!, (už po vylodění), zásoboval Německo municí. A to co s Anglány (Churchil byl podle mě kryptonacista) prováděl v r. 47-48 a dále v Řecku proti vykonstruované hrozbě komunismu je k zblití! Dobytek, nic než dobytek!

Slovan
6. 9. 2024 19:26
Odpovědět  Joe Arp

Platíš mi pivo.😊🙋‍♂️

Joe Arp
6. 9. 2024 19:42
Odpovědět  Slovan

Klidně i dvě.

Slovan
6. 9. 2024 19:20
Odpovědět  Pijack

To jsme to byli naivní có? A jak to všecho ty “fake” do sebe zapadá vzláštní žé? No a co škodovka? Tu taky vybombardovali aby se technologie, stroje atd nedostalo rusům pod ruku. A plzeňané oslavují osvobozená US jak diví, přitom oni nešli osvobozovat, ale ničit a vyzvednout (zachránit) fašouny před rusy. Jó a odvést si ty vědce a jiné výzkumáky. Zasraní pokrytci.

jsladin
6. 9. 2024 22:14
Odpovědět  Pijack

No a o čem, myslíš je to dnes? Až dojdou ukroši tak si vyberou jiné indiány k likvidaci. Mají v tom zkušenosti.

Pavel z Moravy.
6. 9. 2024 20:15
Odpovědět  Tupý hulvát

Jsou to pořád ty stejné kecy. Dokud bude u moci tahle sebranka světového kapitálu, nelze s tím hnout.
.

Burák
6. 9. 2024 17:12
Ohodnotit příspěvek :
     

Za komunistů všichni nadávali, že nemají informace. Dnes to mají přímo na očích, akorát jim to nikdo nezdůrazňuje a čumí nechápavě.
Pokud lidí neumí zapojit mozek a vyhledat si informace sami, můžou se připravit na hodně těžké časy, které spláchnou jejich celoživotní úspory i snahy kamsi do kanálu. Stále na to upozorňuji ale většině to je absolutně jedno. Že prý to budou řešit, až to přijde. Tak držím palce všem, kteří takto uvažuji 👍😁 Jakmile to totiž přijde, už s tím nic neudělají.

Slovan
6. 9. 2024 17:35
Odpovědět  Burák

Kolego vůbec se tím netrap, já to poslouchám od své babyjagy úplně to samé. A mládež, jakbysmed. Jen se stresuji, ničím si nervy, teď si půjdu vyčistit vedení svého pivního chlazení a narazím si čerstvoně. A vše mě bude viset u voka. Dokud to jde, jak říká kamarád Pavel s tímhle materiálem nejde nic dělat. Já se připojuji a také říkám že je třeba dostat po hlavě, aby se rozsvítilo.

Pavel z Moravy.
6. 9. 2024 21:40
Odpovědět  Burák

S většinovým materiálem této země se nedá dělat nic. Uvědomte si že většina má totálně vymyté palice. Když nepřemýšlíte mohou s vámi manipulovat jak chtějí.. Tady je to na tuposti založeno. Tohle je smysl tohoto systému.

.

Stan
6. 9. 2024 17:24
Ohodnotit příspěvek :
     

Pán Diesen jen shrnul vše,co mi dezoláti dávno víme. Že USA jsou rozeštvávači ví celej svět mimo zdebilizovaný Evropy. A dokud se evropští politici budou bát cokoliv udělat,jen aby nenasrali páníčka ve Fašingtonu,tak pořád se tady bude lhát o tom jak Rusko je fuj a Západ brání mír

Gales
6. 9. 2024 18:13
Ohodnotit příspěvek :
     

Ta demokracie má hodně podob. Ale ta ,,západní” to je fakt destrukční.

Albi
6. 9. 2024 18:36
Odpovědět  Gales

A jaksi se z ní záhadně vytratil ten zbytečný démos. 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
6. 9. 2024 20:04
Odpovědět  Albi

Právě. Jenže ona je liberální a pamatuješ si ten vtípek, ne? Jaký že je rozdíl mezi demokracií a lidovou demokracií? Asi jako mezi kazajkou a svěrací kazajkou.

katango
6. 9. 2024 21:23
Odpovědět  Markýza

Nebo aktem (pohlavním se rozumí) a pietním aktem.

Markýza
7. 9. 2024 09:21
Odpovědět  katango

Jo, ty taky.

Joe Arp
7. 9. 2024 11:15
Odpovědět  katango

U mě už to splývá, hranice je silně rozostřena, jak vy?

katango
7. 9. 2024 11:18
Odpovědět  Joe Arp

Neúčastním se ani jednoho, což mne v prvním případě dost mrzí.

Joe Arp
7. 9. 2024 11:26
Odpovědět  katango

Správně, ať se s tím unavuje ten, kdo to vymyslel!

Slovan
7. 9. 2024 17:53
Odpovědět  Joe Arp

Jestli dobře rozumím katango to mrzí, to jako že by ju. No a to nemušel nikdo vymýšlet, to samo. Příroda si vždy poradila. Jedině….. jestli jsi tenkrát neměl velikou rýmu. 🤣🤦‍♂️

Joe Arp
7. 9. 2024 18:07
Odpovědět  Slovan

Mí Zbraslavští mi rozumí, to byla jen lehká šťouchaná, všimni si jak přiletěl BuboOtík aby deklaroval své neotřesitelné ztopoření, způsobené pravděpodobně protivětrem na jízdě Dněprem, hosana!

Slovan
7. 9. 2024 18:51
Odpovědět  Joe Arp

😊 😊 😊
Nojo, kde jsou ty časy, kdy jsem ve Vraném pracoval, to jsem měl ještě problém se mezi futrama otočit.

Boomer
7. 9. 2024 20:16
Odpovědět  Joe Arp

..jo, Pepiku, ty už jenom teoreticky, kdybys neměl doma zpětné zrcátko z autobusu, už ani nebudeš vědět, jestli pod cepelínem něco máš a jak to vlastně vypadá.
A s těma Zbraslavskýma.. to je dobrý, prima kamufláž, ty jeden dvojdomku z Ovčár…;o))))))

Boomer
7. 9. 2024 16:21
Odpovědět  katango

..inu, toho druhého se jednou budu muset osobně zúčastnit, ale doufám, že to přijde až po okamžiku, kdy toho prvního budu přírodou donucen zanechat…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Joe Arp
7. 9. 2024 21:39
Odpovědět  Boomer

Ty vole, zřekl jsem se reakcí přímo na tebe, ale ty jsi takový fentanolový lízátko, že neodolám. Otíku mám doma na zahradě celej autobus, je plnej kreténů, mám tam jednu sedačku pro tebe, hlaš se až spadneš z Dněpru a při parakotoulu ti vypadne pořadač šmírování z řepy.

jmm
6. 9. 2024 18:20
Ohodnotit příspěvek :
     

“…ukončení rozšiřování NATO…” a vrátit se k 1989

jsladin
6. 9. 2024 22:21
Odpovědět  jmm

Ať tak nebo tak, bude to setsakramentsky bolet. Když to zůstane tak jak nyní, tak geen death. Když se ovcím náhodou rožne v palicích tak musí začít s holou ři… A nevím jestli budou ochotni a schopni makat jak naši dědové a tátové a nakonec i my.

ModrýKlokan
7. 9. 2024 01:10
Ohodnotit příspěvek :
     

Můžu legálně říct, že učitel dějepisu Nutela a desátník Foltýn jsou dementní svině? Nevím, jen se tak ptám.

katango
7. 9. 2024 08:56
Odpovědět  ModrýKlokan

Kde vám zůstal PePa?

Albi
7. 9. 2024 12:59
Odpovědět  katango

Bohužel nikam – zůstává stále na Hradě. 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Antonín Körber
8. 9. 2024 09:03
Ohodnotit příspěvek :
     

..samozřejmě,od samotného začátku bojuje NATO proti Rusku a NATO jsou především USA,ti ostatní jsou taktéž zástupní,..tedy ti s těma největšíma tlamama,co je do toho ženou,jsou největší zrádci,ale především NATA i celého světa,protože NATO je obranná aliance,takže už mlčte,nevymýšlejte si a především nelžete,protože svět už vám nic nevěří !!! ..důkazy už jste světu podali za těch posledních asi 200 let..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$