Krize UKRAJINA

Válka na Ukrajině teprve začíná: NATO vstupuje u Charkova zcela otevřeně do konfliktu.

19. 9. 2022

Pepe Escobar přináší zprávy z ukrajinského bojiště, kde se po otevřeném vstupu NATO do války původně jen Speciální vojenská operace rychle mění na operaci protiteroristickou, v níž Moskva s blížící se zimou drží v rukou víc než jen raketové trumfy

Status operace na Ukrajině se možná brzy změní. Zřejmě se z ní stane protiteroristická operace. Tím se možná stane bitevním polem “skutečné války”. Dojde tak na známý nedávný Putinův výrok: “Ještě jsme ani nezačali”.

Války se nevyhrávají pomocí psychologických operací. Zeptejte se nacistického Německa. Přesto je až k nevíře sledovat, jak západní média v souvislosti s Charkovem unisono škodolibě hovoří o “úderu kladivem, který vyřadí Putina”, či “Rusové jsou v průšvihu” a různých podobných nesmyslech. Fakta jsou tato:

Ruské plány Západ ani netuší

Ruské síly se stáhly z území Charkova na levý břeh řeky Oskol, kde jsou nyní zakopány. Linie Charkov-Doněck-Luhansk je stabilní. Krasnyj Liman je sice ohrožen, obléhán přesilou ukrajinských sil, ale nejde o obléhání smrtelné.

Nikdo – dokonce ani Maria Zacharovová, současná ženská obdoba Herma, posla bohů – neví, co má ruský generální štáb v tomto i všech ostatních případech v plánu. Pokud někdo tvrdí, že ano, tak lže. Za současného stavu lze s přiměřenou mírou jistoty usuzovat, že linie “Svjatogorsk – Krasnyj Liman – Jampol – Bělogorovka” může se současnými posádkami vydržet dostatečně dlouho. Dokud sem nebudou moci vtrhnout čerstvé ruské síly, aby zatlačily Ukrajince zpět za linii řeky Severský Doněc.

Proč se stalo to, co se stalo v oblasti Charkova? Tam se rozpoutalo prakticky peklo. Lidové republiky a Rusko nikdy neměly dostatek mužů na obranu 1000 kilometrů dlouhé fronty. Všimly si toho všechny zpravodajské kapacity NATO a profitovaly z toho. V těchto místech totiž nebyly žádné ruské ozbrojené síly, pouze Rosgvardie. Jenže tyto vojenské policejní jednotky nejsou určeny k boji s vojenskými silami.

Ukrajinci a žoldáci NATO v mlýnku na maso

Kyjev zaútočil s převahou asi 5:1. Spojenecké síly ustoupily, aby se vyhnuly obklíčení. Neexistují žádné ztráty ruských vojáků, prostě proto, že v oblasti žádné ruské jednotky nebyly. Navíc jde pravděpodobně o jednorázovou akci. Kyjevské síly pod vedením NATO totiž nemohou udělat reparát nikde v Donbasu, ani v Chersonu, ani v Mariupolu. Tato místa jsou chráněna silnými pravidelnými jednotkami ruské armády.

Pokud Ukrajinci zůstanou v okolí Charkova a Izjumu, budou rozprášeni masivním ruským dělostřelectvem. Vojenský analytik Konstantin Sivkov tvrdí, že “většina bojeschopných formací Ukrajiny je nyní uzemněna (…) podařilo se je vylákat na otevřené prostranství, a nyní je systematicky ničíme”.

Ukrajinské síly řízené NATO a přeplněné žoldáky NATO strávily půl roku hromaděním techniky a rezervováním speciálních prostředků právě pro tento charkovský okamžik. Nedostatečně vycvičené brance posílají do masivního mlýnku na maso. Bude velmi těžké udržet tento stav, aby se něco podobného podařilo znovu.

 Zoufalství v EU – NATO jde otevřeně do války

Příští dny ukážou, zda Charkov a Izjum souvisejí s mnohem větším tlakem NATO. Nálada v EU ovládané americkým NATO se blíží tichému zoufalství. Existuje velká pravděpodobnost, že tato protiofenzíva znamená, že NATO otevřeně vstupuje do války. Už to nelze věrohodně popírat. Závoj falešného utajování nemůže zakrýt masívní přítomnost “poradců” a žoldáků v celém spektru bojů.

Speciální vojenská operace není koncepčně o dobývání území: je – nebo dosud byla – o ochraně ruskojazyčných občanů na okupovaných územích, tedy o demilitarizaci a denacifikaci. Tato koncepce bude však zřejmě brzy upravena. Vypovídá o tom útržkovitá a rozporuplná debata v Rusku o mobilizaci. Přesto ani částečná mobilizace nemusí být nutná. To, co je potřeba, jsou rezervy, které spojeneckým silám řádně umožní krýt týlové a obranné linie, zatímco tvrdí bojovníci typu Kadyrovova kontingentu by nadále hráli útočnou roli.

Charkov jako propagandistický impuls

Je nepopiratelné, že ruské jednotky ztratily strategicky důležitý uzel v Izjumu. Bez něj je úplné osvobození Donbasu podstatně těžší. Jenže pro Západ, jehož mrtvola se halí do obrovské bubliny, jsouz mnohem důležitější psychologické operace, než malé vojenské úspěchy. Proto ta škodolibost, že prý Ukrajina dokázala vyhnat Rusy z Charkovské oblasti za pouhé čtyři dny, zatímco na osvobození Donbasu měla šest měsíců, a neudělala to. Na Západě má mít veřejné mínění názor – horečně podněcovaný experty na psychologické operace – že ruská armáda dostala “úder kladivem”, a jen těžko se z něj vzpamatuje.

Charkov byl velmi přesně načasován, protože generálská zima je za rohem. Veřejné mínění už nechce o Ukrajině ani slyšet. Propagandistická mašinérie potřebovala impuls k promazání mnohamiliardové dojící linky na dodávky zbraní.

Generálové Volt a Mráz

Přesto Charkov donutil Moskvu zvýšit práh bolesti pro druhou stranu. Stalo se tak prostřednictvím několika dobře umístěných “Kindžálů”, kteří opustily Černé a Kaspické moře, aby předložili své vizitky největším tepelným elektrárnám na severovýchodě a ve středu Ukrajiny.

Většina energetické infrastruktury se nachází na jihovýchodě. Polovina Ukrajiny náhle přišla o elektřinu a vodu. Zastavily se vlaky. Pokud se Moskva rozhodne vyřadit všechny hlavní ukrajinské rozvodny najednou, stačí pár raket, aby zcela rozbila ukrajinskou energetickou síť a dodá “denacifikaci” nový obsah v podobě deenergetizace.

Expertní analýzy říkají, že “pokud budou poškozeny transformátory 110-330 kV, pak je téměř nikdy nebude možné uvést znovu do provozu (…) A pokud se to stane alespoň u 5 rozvoden najednou, pak je vše kaput. Doba kamenná navždy.”

Ruský vládní úředník Marat Baširov byl ještě barvitější: “Ukrajina se řítí do 19. století. Pokud nebude energetický systém, nebude ani ukrajinská armáda. Do války přichází generál Volt a po něm generál Mráz.

Návrat do doby kamenné

Definitivní odpověď od ruského štábu přijde v nejbližších dnech. Opět se rozhoří vášnivá debata o tom, co bude Rusko dělat dál. Armáda se může rozhodnout pro vážný strategický úder typu dekapitace jinde. To by byla změna k horšímu – tedy pro NATO. Kreml se může rozhodnout pro vyslání většího počtu vojáků na ochranu frontové linie i bez částečné mobilizace. A především může rozšířit mandát speciální operace. Pak by přešla k totálnímu zničení ukrajinské dopravní a energetické infrastruktury, od plynových polí po tepelné elektrárny, rozvodny a odstavení jaderných elektráren.

A může být kombinace všeho výše uvedeného: Ruská verze obvyklého amerického modelu “Šok a hrůza”, která vyvolá bezprecedentní socioekonomickou katastrofu. To už Moskva naznačila: “Můžeme vás kdykoli během několika hodin vrátit do doby kamenné.” 

Protiteroristická operace

Všechny oči se proto nyní upírají k tomu, zda se “centra rozhodování” typu Kyjeva brzy dočkají návštěvy “pana Kindžála”. To by znamenalo, že Moskva už toho má dost. Siloviki v Rusku určitě ano. Ale ještě tam nejsme. Zatím. Pro eminentně diplomatického Putina se skutečná hra točí kolem dodávek plynu do EU, té mrňavé hračky americké zahraniční politiky.

Putin si je jistě vědom, že vnitřní fronta doma je pod určitým tlakem. Přesto odmítá dokonce i částečnou mobilizaci. Přesným ukazatelem toho, co se může stát v zimě, jsou referenda na osvobozených územích. Mezním datem je 4. listopad, Den národní jednoty. Tato oslava byla zavedena v roce 2004, aby nahradila oslavy Říjnové revoluce. Tento svátek existoval už za carských časů. Po připojení těchto území k Rusku by se případná ukrajinská protiofenzíva kvalifikovala jako válečný akt proti regionům začleněným do Ruské federace. Každý ví, co to znamená.

Válka teprve začíná

Nyní může být bolestně zřejmá jedna důležitá věc. Představte si, že proti vám Západ jako celek vede válku, hybridní a kinetickou, se vším všudy, od masivních zpravodajských informací až po satelitní data a hordy žoldáků. A vy trváte na vedení jen mlhavě definované Speciální vojenské operace. To se můžete dočkat hodně nepříjemných překvapení.

Status operace na Ukrajině se proto dost možná brzy změní, a zřejmě se z ní stane protiteroristická operace. A tím dostaneme na pole skutečné války. Dle známého nedávného Putinova výroku:

“Ještě jsme ani nezačali”.

Zdroj : Protiproud

sdílet na

107 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
sizok
19. 9. 2022 17:56
Ohodnotit příspěvek :
     

Ještě jsme ani nezačali.

Rusko určitě nemělo jenom čtyři Kindžály. To je třeba si uvědomit.

Pozor
19. 9. 2022 22:37
Odpovědět  sizok

Čím dlhšie to bude trvať, tým to bude drahšie a krvavejšie a bude viac a viac mŕtvych na oboch stranách.

Masunta
20. 9. 2022 09:58
Odpovědět  sizok

Vojenský expert, kapitán prvej hodnosti v zálohe Vasilij Dandykin nepovažuje pôsobenie Ozbrojených síl Ukrajiny v Charkovskej oblasti a predtým pri Chersone za protiofenzívu. Podľa jeho názoru v týchto priestoroch prebiehali protiútoky so zapojením operačno-taktických záloh. Aby Kyjev získal spoľahlivé informácie o celej obrannej línii spojeneckých síl Ruska a L/DĽR, hodil do boja všetko, čo dokázal zhromaždiť. A vyšlo ho to draho.

„Myslím si, že v najbližších dňoch budú akumulované zdroje ozbrojených síl Ukrajiny vyčerpané. Z našej strany bude všetko oveľa tvrdšie. Útoky budú vedené nielen v oblasti špeciálnej vojenskej operácie, ale aj ďalej do hĺbky územia Ukrajiny, odkiaľ prichádzajú posily a technika do prvej línie,“ povedal Dandykin v rozhovore pre denník „Moskovskij Komsomolec“.

V súčasnosti Ozbrojené sily Ruskej federácie účelovo decimujú nepriateľa. Udržiavajúc obranu na svojich pozíciách spôsobujú ukrajinskej armáde pokúšajúcej sa o útok kolosálne straty, pričom sa pripravujú na prevzatie iniciatívy.

Masunta
20. 9. 2022 09:59
Odpovědět  Masunta

Odborník nevylučuje, že v blízkej budúcnosti dôjde k vážnym zmenám v operatívnej situácii v smere Cherson-Nikolajev. Hromadia sa tam čerstvé ruské zálohy pripravené na stret s nepriateľom a zaistenie bezpečnosti obyvateľstva na územiach oslobodených od nacistov.

Ladislav
20. 9. 2022 11:11
Odpovědět  sizok

💤Bratři Rusové, poučte se z II. světové a nešetřete celý ten fašistický Banderostán! Když už i malé děcka hajlují, co může z těch malých smradů vyrůst? Zase jen fašista! Tak se do toho pusťe, ať je brzo konec! Jen jedno Rusko 🇷🇺!

Ladislav
20. 9. 2022 11:26
Odpovědět  Ladislav

💤Ještě dodám, dnešní Germánsko je toho příkladem. Nechali jste je v klidu a fašisti znovu vyklíčili a roztahuji se jako dříve! Zničit do posledního!

Pavel K
20. 9. 2022 15:13
Odpovědět  Ladislav

To máte pravdu, že to tam vyklíčilo a nejen tam, ale hlavně za podpory koho?? Ano za podpory vládců USA smradlavých česneků ničeho se štíticích pobít i vlastní rasu, jen nišší kasty. Je to ďáblovo sémně.

Markýza
20. 9. 2022 14:29
Odpovědět  sizok

Budou muset začít. Koukněte, co ta banda pekelná vymyslela!! To je nskutečný…….jednapadesátý stát USA přímo na hranicích s Ruskem…..

https://myslenkyocemkoli.blogspot.com/2022/09/zelenskyj-dal-zapadu-za-zbrane-nato.html#

sizok
20. 9. 2022 17:49
Odpovědět  Markýza

Už níže padnout nemůže.

Markýza
20. 9. 2022 18:31
Odpovědět  sizok

Nikdy neříkejte nikdy – ani níže. Co jsme si mysleli před pár lety, že je “níže”? No vidíte……

20. 9. 2022 20:32
Odpovědět  Markýza

Tak to je v pr-deli. Hm… Stalo, že Zelí povolil ušákům stavby základen na Krymu. A než ušáci dostavěli, vrátil se Krym do staré vlasti. Stalo se, že Zelí 18.2. vyhrožoval Rusku atombombou. A o šest dní později nafáralo Rusko do Banderstánu. Dnes je 20.9…

VratislavII.
20. 9. 2022 21:21

Zřejmě se kokaintranska stydí vojáky RF pozvat oficiálně….😀

M.Š.
19. 9. 2022 18:10
Ohodnotit příspěvek :
     

Tuhle jsem někde na jistém webu viděl záběr z ukrajinské školy,kde žáci hajlovali o sto šest…..takže když se to tak vezme je opravdu rarita fašounské zaměření ukrajiny a židovský původ jejich prezidenta…..takovej paradox hned tak někdo nevymyslí,jen machři v emerice jsou na to dostatečně mentálně nedostateční a ostatní západ,včetně česka,jim to žere i s navijákem.

sizok
19. 9. 2022 18:19
Odpovědět  M.Š.

A jak se zdá, tak to bude i u nás. Ukrajinizace Česka, tak se tomu říká.
Pryč s fialou a jeho kolaborantskou vládou.

Vaska
19. 9. 2022 19:07
Odpovědět  M.Š.

těm trollíkům co dávaj záporné body – přečtěte si toto aby jste věděli komu fandíte (popřípadě shlédněte polský film Volyň)
https://www.novarepublika.online/2022/09/polsky-kosmonaut-ktery-prezil-volynsky-masakr-vrazi-narodnimi-hrdiny

Buchtík
19. 9. 2022 23:42
Odpovědět  scipio

Zas nepřehánějte. Tuhle chybu jsme dělali i za komunismu, kdy o žádné inkluzi nikdo ani nevěděl. Prostě to k tomu svádí. Stejně jako místo správného “bychom” to zase svádí používat nespisovné “bysme” – přitom “byste” už je správně.

Markýza
20. 9. 2022 09:35
Odpovědět  Buchtík

Ale já Sizoka chápu, přestože sama držím zobák, protože mi to zase za to nestojí. Člověk s citem pro češtinu má při podobných chybách totiž podobný pocit, jaký byste měl, kdybyste stál před domem s řadou oken a jedno okno by bylo našišato.

Pavel K
20. 9. 2022 15:56
Odpovědět  Markýza

Scipia 🙋‍♂️

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
20. 9. 2022 16:04
Odpovědět  Pavel K

Ajo, pardon.

Pavel K
20. 9. 2022 17:04
Odpovědět  Markýza

Nic, poho.

VratislavII.
20. 9. 2022 16:48
Odpovědět  Pavel K

To si já, starý Lev novém hávu. Zdravím Tě srdečně 🙋‍♀️

Pavel K
20. 9. 2022 17:06
Odpovědět  VratislavII.

Děkuji za pozdravy, ale proč? Mám teď v tom bramboračku kdo je kdo. 🤣🙋‍♂️

VratislavII.
20. 9. 2022 17:24
Odpovědět  Pavel K

Já se já, Lev pořád čekal s komentářem,byť slušným NA SCHVÁLENÍ. Tak jsem se vrátil ke starému ještě z dob fungování Sputniku🙋‍♀️🙂

Pavel K
20. 9. 2022 18:47
Odpovědět  VratislavII.

To jako potom má vliv na schválení nick, nebo obsah příspěvku? Myslím si že to vliv nemá. 😀🍀🙋‍♂️

VratislavII.
20. 9. 2022 19:33
Odpovědět  Pavel K

V mém případě to vliv mělo,. To víš, já svý držce nedám zadarmo nažrat a to zřejmě není u některých košer….. 🤔🙋‍♀️🍻

Pavel K
20. 9. 2022 20:58
Odpovědět  VratislavII.

Já to mám taky tak. Víš co mě lidí nemusí, hlavně sousedi a bývalí spoluúpracovníci. Umě co na srdci to na nose a podle toho poznáš kosa.🤣🤣 Já se přiznám jsem strašný magor, ale když nemusím(třeba zde), nebo jinde, bo mám v čiči. Jó občas mám záchvat zlosti, ale to už musí být. A on to taky každý neumí mě vytočit, takže klídek a pohodička. Dej si dobré pivko a za korunu něco okolo 50% a je vše růžové.🙋‍♂️

VratislavII.
20. 9. 2022 21:23
Odpovědět  Pavel K

Jsme na tom podobně,neberu si servítky pokud si o někom myslím, že je chuj nebudu tvrdit, že je atomový fyzik, který se tentokrát zmýlil 🙋

20. 9. 2022 21:24
Odpovědět  Markýza

Když mě zrovna u bychom a kdybychom nesmírně na-sírá, že k nim neexistují spisovné ekvivalenty, a když je mám použít ve více větách za sebou, přímo to na mě řve. Tak raději střídám lidovštinu se spisovštinou a vůbec různě blbnu a kličkuji, aby se můj smysl pro symetrii a vyváženost nezbláznil.
Ale ono to bude nejspíš tím, že i s těmi okny to mám nějak našišato. Ve mě třeba ve Vídni zanechal největší dojem Stovoddům a pak jedna Stovodova hospůdka, kdy měly vlnité podlahy, uprostřed nichž si bublal potůček mezi stromky, taky nějaké jezírko tam bylo, a tak porůznu. Kam se na tu pohádku hrabal nějaký Hofburg i s Shönbrunnem a všemi svými muzei a galeriemi a sbírkami dohromady!
Tady je, co mám na mysli. Bohužel fotky nemám, páč se mi den dva před tím rozflákal foťák – jinak bych měl tu hospůdku na tablu naproti svému stolu.
Zde jeden z domů od Stovoda a Kraviny. Jo, a klikněte si na tu hvězdičku, nebo co to je, v pravém rohu fotky nahoře.

https://hoska-tour.cz/hundertwasserhaus-ve-vidni-dum-od-architektu-hundertwassera-a-krawiny/#prettyPhoto%5B22107%5D/0/

Všimla jste si těch vlnitých chodníků? To je kýčovitost, co? Ale nádherná kýčovitost! Taková kýčovitost už je Umění.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel K
20. 9. 2022 15:48
Odpovědět  Buchtík

👍 👍 👍 👍 👍 👍
Souhlasím s tím, když se píše na soc.sítě, kde je spousta cizích lidí, že by se to mělo napsat správně jak má. Jen by mě zajímalo jestli ti moralisti taky takhle peskují lidi v realu okolo sebe. Nebo tam už se bojí? Pak v tom vidím už takovou “kastaci” a opovrhování druhého, hele co je to za debila. Přitom to může být hodný člověk, jen není tak vzdělaný. Můj názor.

Ladislav
20. 9. 2022 11:14
Odpovědět  scipio

💤Kašlej na češtinu, důležitý je obsah! Jsme ve věku, že mame i právo se upsat a splést. Normální pochopí, tady nejsme na školním diktátu! 😀

Albi
20. 9. 2022 14:20
Odpovědět  Ladislav

Kašlejme na češtinu, kašlejme na naši historii, kašlejme na stát, na vlast už je kašlat přímo přikázáno – kašlejme prostě na všechno – a pak se divme, že jsme tam, kde jsme.
Ale co – vždyť i na to můžeme kašlat, máme své protektory a když je budeme hezky poslouchat, česky ani mluvit, natož psát nebudeme muset vůbec.
Nebo snad – nebudeme smět vůbec? Nebylo to tu snad už někdy?.

Pavel K
20. 9. 2022 16:00
Odpovědět  Albi

Tak mě zastřelte holt, já to taky prskám jak jen to jde, ale ne schválně snažím se, no.

Gene
20. 9. 2022 18:39
Odpovědět  Pavel K

Pavel, holt neumis cesky, nesmis napsat svuj nazor. Proste mysleni, s prominutim idiotu.

Pavel K
20. 9. 2022 18:52
Odpovědět  Gene

Já to tak beru i když……však to píšu že………..
Nejlepší to mají ti co je obdivujeme, ti mají na všechno FUCK a je to. Teď si to převeď doslova do češtiny a vyleze z toho hrozný srraččkii. Řešíto?? Neřeší…. fucking🤣🤣🙋‍♂️

Albi
20. 9. 2022 20:44
Odpovědět  Pavel K

Pavle K a Gene, nepřehánějte.
To, že vám někdy opravíme gramatickou chybu neznamená, že tím opravujeme nebo zakazujeme váš názor.
A navíc naše řeč už se dostala tak daleko, že i novináři, pro které – jak často říkám a píšu – by měla být čestina “pracovním nástrojem” – často píší takové hrubky, za které by žáci ZŠ snad i propadli. A co už od dětství nemámme “zažité”, to se těžko dohání. Takže i novináři a vydavatelé knih jsou na vině, to ale neznamená, že je to v pořádku.
Ale co – taková fuj plebejská řeč! Hlavně že umíme anglicky a počítačový slang. 🙁

Gene
20. 9. 2022 18:37
Odpovědět  Albi

Vlast byla i Morava a v nasem kraji se cestina pouzivala minimalne.

Pavel K
20. 9. 2022 18:55
Odpovědět  Gene

Tak to bylo jak jsme taky promíchaní svedlejšími národy. U nás brambory, o kousek dál erteple, nebo bandůry a já nevím ještě jak jinde. 🤣🙋‍♂️

Albi
20. 9. 2022 20:56
Odpovědět  Pavel K

To pletete dohromady spisovnou češtinu s lidovou a do toho různé krajové slangy.
Snad jsme toho tam moc neřekli (tedy nenapsali) scipio a já, když jsme si dovolili podotknout něcoí k obraně češtiny.

Vaše reakce mi připomíná diskuze a souhlas k výměmě červených trenýrek za prezidentskou vlajku na Hradě českých králů – je to jeden z atributů našeho státu zrovna tak jako jazyk a ty by aspoň námi neměly být dehonestovány. Stačí, co z toho dělají naši prozápadní “demokraté”.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel K
20. 9. 2022 21:11
Odpovědět  Albi

Ježiši však už mě nějaký čas znáte a víte jaký jsem. Tak asi takhle, já sám na ty někde napsaný i y nereaguji a kdyby jste stála u mě, tak byste viděla jak se tomu směji a říkám si, tak takhle bych to nenapsal ani JÁ. Nic víc, jen mě to připadá zbytečné a chceteli posměvačné. Stačí? Však jsem nansal někde dnes, že by to mělo být co nejlépe. 🙋‍♂️

VratislavII.
20. 9. 2022 21:25
Odpovědět  Albi

Hlavně tajvanský Banderovec, který se jako učitel sám nice nenaučil a anglicky si ten ynteligent neřekne animo kafe 🤣🤣🤣🤣

Albi
20. 9. 2022 20:47
Odpovědět  Gene

Ano? A jak jste na Moravě mluvili? Hotentotsky? Nebo staroslověnštinou? Povídejte znalče a pamětníku.
Můžete znát maximálně mix češtiny, polštiny a němčiny. To tedy podle mne není “moravština”.

Autor
19. 9. 2022 23:43
Odpovědět  M.Š.

Není to paradox. Pořádně se podívejte na to, proč Rommel šel vlastně do Afriky, proč byl tak nebezpečný – teď si nevzpomenu na jméno – ten nacista koho Izraelci chytli a odvlekli k sobě na soud a popravili. Proč se nemluví o tom, že genocidu prožívali především Slované (prostým odhadem přes dvacet milionů …)! Je toho mnohem více, co nutí hodnotit vztahy nacistů a židů trošku jinak. A pak se vám stane mnohé jasnější.

V Čech
20. 9. 2022 09:26
Odpovědět  Peter

Eichmann?

Gene
20. 9. 2022 13:54
Odpovědět  Peter

Peter, vsak se podivejte co se za ty leta ze Slovanu stalo. Jedine, kdo je zapadu nebezpecny je Cina, ale bude jeste horsi a Rusko, ale to je hodne pod vlivem ciziho etnika. Neznam dobu, kdy v moderni historii Slovane vladli sami sobe. V cem jsme zapadu nebezpecni? Jedine co pro ne jsme, je byt uzitecnymi otroky, ktere muzou vysavat jak se jim zachce a jeste je vyuzivaji v boji mezi sebou.

Autor
20. 9. 2022 20:43
Odpovědět  Gene

Nesouhlasím. Dokázali jsme nemožné, povstat z popelu historie. Němci byli šokováni když v monarchii najednou šlo “oficiálně” mluvit česky a třeba je znám číšník, který odmítal obsloužit ty, co objednávali německy. Šokem bylo i to, že se obrodila nejen naše řeč, ale nakonec i stát. A nebyl to takový slepenec, jak si mnozí myslí, Slovensko bývalo také součástí různých uskupení, současně s Čechy a Moravou. Stačí říci Velká Morava. Mnoho je zamlčováno a jen to neznáme.
Naši lidé, vzdot tomu, co si mnozí myslí, šli do událostí v roce 1948 s jasnými cíly a odhodláním a ne zdaleka vždy šlo o politiku! Ostatně vzhledem k dnešní situaci, to byla také pomsta “prvorepublikovým elitám”, které neuvěřitelně sdírali lidi, nebrali na něj žádné ohledy – stačí si přečíst řeči v tehdejším parlkamentu, asi nejdostupnější by byly nějaká řeč K. Gottwalda, nebo stačí si jednu zkrácenou verzi poslechnout na konci filmu Dvacátýdevátý. A Českoslovcensko dokázalo se zvednout a řešilo jeden problém za druhým. Díky tomu stále vyrábíme třeba jednu z nejlevnějších elektrických energií nejen v Evropě, díky tomu tu bylo co rozkrádat, díky tomu spousta lidí má vůbec kde bydlet!

VratislavII.
20. 9. 2022 13:13
Odpovědět  M.Š.

 Víme, že nacizace Okrajiny proběhla téměř shodně a to na celém území Okrajiny,bez rozdílu. V podstatě tam byla nastavena stejná předválečná doktrína, jako v předválečném Německu. Totální povinné školení lidstva k nenávisti ke všemu, co je Ruské. Pak genocida ruskojazyčných obyvatel země a útoky na samosprávní celky. Postup ruské armády byl v prvopočátku impozantní a průběh likvidace nacismu probíhal přesně dle plánu. Když byly odříznuty oblasti severní a východní části UK, tak Ruská armáda přešla na naprosto bezprecedentní taktiku, kdy pouze přemísťuje svá vojska, střeží dopravní uzle pro dovoz západní voj. techniky a sleduje místa dislokací těchto zbraní. Pochopitelně méé- dia v tom ihned vidí prohru RF a samy neví jaká bije. Všechno ale má své opodstatnění. Je to taktika tzv. rychlo-brzdy a příprava na ještě větší tanec. Tak že kdyby se stalo že by RF by už přestala používat původní zastaralé klasické zbraně a na řadu by přišly vysoce moderní zbraňové systémy a v tom případě by to RF brala přes ty státy…….
Tím je řečeno vše.

me2d44
19. 9. 2022 18:11
Ohodnotit příspěvek :
     

No, nevím, jak kdo znáte sovětskou/ruskou techniku (tu dodávanou ze západu, údajně moderní, to se přiznám neznám – přeci jen z armády jsem už přes 15 let). Sovětská/ruská technika měla ve svém složení vždy – kromě aktivních prvků také napájecí zdroje – dokonce platilo nařízení, že při poplachu se prostě přejde na motorgenerátory. Už jen z toho důvodu jsem tu už několikrát psal, že u PVOS jsme museli znát elektro od elektroniky až po jaderné lektrárny – a za tím si dodnes stojím. Mimochodem, když se mi na radaru objevila závada, tak jsem šel ze služby taky po 3 dnech. Od kamaráda vím, že když amíkům v afghanistánu nechtěl nastartovat Humwee, tak po 5 minutách volali servis – a když jim řekli, že přijede za 3 dny, tak do něj vlezl Čech – urval dráty z palubky a za 10 minut se odjíždělo… Co vlastně ještě vidíte na Američanech?

me2d44
19. 9. 2022 18:26
Odpovědět  me2d44

Opravím se: můj odchod z armády, to je 27 let. Jinak platí, co jsem napsal. Navíc, když vojákovi ČSLA selhala zbraň, měl jasno, že půjde “Na bodák”. Jenže – to je o tom, za co člověk bojuje – někoho ženou do útoku pod drogami (Ukrajina), a jiný je přesvědčen, že hájí VLAST – a podržte se, i Kadyrovci si stěžovali, že chtějí akci, že se v zákopech nudí – byť jsou muslimové, ale RUŠTÍ!

Albi
19. 9. 2022 21:52
Odpovědět  me2d44

Kadyrov se jednou veřejně vyjádřil: “Jsem muslim a ruský vlastenec”.

A k tomu co jste psal o Afghanistánu – manžel měl kamaráta, vzděláním myslím že soustružník, ale schopný opravit všechno, co nebylo na třísky.
Ten jednou na podobné téma říkal – rallye Paříž-Dakar, dojde k poruše na voze. Čech vystoupí, provizorně závadu opraví tím, co má po ruce nebo někde sežene a do cíle dojede i tak. “Zápaďák” se posadí někam do stínu a čeká na servisní vůz.

Jenže – těch českých fachmanů možná ubývá rychleji, než si myslíme.

19. 9. 2022 23:12
Odpovědět  Albi

Ty samé zkušenosti z Afghánistánu a z Jugošky (info od dvou veteránů “co tam byli” – už nejsou; oba se dali k “lopatám”, že prý manuální práce je nejlepší “lék na válku”, řekli mi). Tam kde amíci čekali na specialistu, nahučel Čech do pracovního a závadu buď rovnou opravil, nebo aspoň zjistil co přesně, jakou součástku objednat. V jednom případě zkušenosti s letadly, ve druhém s auty, jeden veterán z Afghanistánu, druhý z Jugošky, zkušenosti stejné.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
20. 9. 2022 09:40
Odpovědět  me2d44

Zcela mimo armádu – ano. Kamarádka putovala se zájezdem po Státech a měli rozhrkaný autobus – a americké řidiče. Vyprávěla kouzelné historky a la Amíci v Afghánistánu s opravami všeho druhu – a jednou musel vzít řízení busu nějaký účastník zájezdu, neboť regulérní řidič se zhroutil :-)))

Masunta
19. 9. 2022 18:13
Ohodnotit příspěvek :
     

Převzato:V tejto súvislosti jedným dychom spomeniem „výrazný nárast zoskupenia vojsk“, o čom píšu niektorí blogeri. Osobne sa dôvodne domnievam, že ukrajinské velenie sa v prípade výrazného zvýšenia vojenského potenciálu ruskej skupiny na Ukrajine jednoducho vyhne bojom so spojeneckými silami. Svoje vojská naženú do veľkých miest a budú odtiaľ otravovať pomocou kanónového a raketového delostrelectva, ktoré bude rozmiestnené v obytných štvrtiach, parkoch, ale aj v blízkosti nemocníc a materských škôl.
Západné médiá spolu s ukrajinskými začnú v momente ziapať o „genocíde“, pričom nepovedia ani slovo o hanebnom skrývaní sa ukrajinských vojsk v mestách pod živým štítom miestnych obyvateľov, ani o hrozbe umiestnenia delostrelectva v blízkosti obytných štvrtí a sociálnych inštitúcií, ktoré je plné práve týchto civilistov.
Pozorovali sme to už v marci, keď bola naša skupina umiestnená neďaleko Kyjeva. Ukrajinské jednotky sa jednoducho zamkli vo svojom hlavnom meste a rozmiestnili tam delostrelectvo a ukrajinskí politici si dokonca neváhali robiť selfie na pozadí zbraní stojacich na križovatkách mestských ulíc.
Vychádzam z toho, že vybiť ukrajinské jednotky z obytných oblastí a opevnených oblastí vybudovaných priamo uprostred mestskej infraštruktúry je pre Rusko nákladné vo všetkých ohľadoch. Preto ruské velenie robí všetko preto, aby významné nepriateľské sily z početných opevnených oblastí stiahlo.

Masunta
19. 9. 2022 18:14
Odpovědět  Masunta

A to je možné len vtedy, ak ukronacisti uvidia mrkvičku pred nosom vo forme „peremogi“. To znamená, že v radoch ukrajinského velenia by mala byť dôvera v účinnosť nasledujúceho „protiútoku“. Len v takomto prípade, vzhľadom na zvyk ukrovojakov zamykať sa v mestách a schovávať sa za civilistov, možno ukrajinské formácie nalákať do takzvaného „ohnivého vreca“.
Mnohí ľudia reagujú na opustenie množstva obcí ruskými jednotkami veľmi emotívne. No ukrajinské jednotky nepostupujú na lesy a poľany, ale na obce a mestá. A fotografie na pozadí stél a mestskej správy sú jedným z kritérií spomínanej „peremogy“ pre ukrajinskú stranu.
Organizácia „ohnivého vreca“ je hotové umenie.
Nie je možné napríklad pri vťahovaní ukrajinských jednotiek do „kotla“ byť príliš horlivý v delostrelectve a odpore, inak niekoľko dní tvrdej vojenskej práce a niekoľkotýždňového plánovania pôjde dole vodou. Ukrajinci môžu jednoducho zastaviť protiofenzívu v tomto smere, keď budú mať značné straty a pokúsiť sa presunúť sily do z ich pohľadu perspektívnejšieho sektora.

Masunta
19. 9. 2022 18:16
Odpovědět  Masunta

Je tiež potrebné vytvoriť zdanie neočakávanosti nepriateľského prielomu, a to je ešte ťažšia úloha. V obciach, ktoré sa plánujú pri vytváraní „ohnivého vaku“ obetovať, by mala pomerne malá posádka nejaký čas stáť a odolávať postupujúcim nepriateľom. A na poslednú chvíľu organizovane ustúpiť.
Samostatne zdôrazňujem, že nie všetko vo vojne ide vždy podľa plánu, takže niektoré obce budú musieť byť opustené nedobrovoľne. Pretože nepriateľ bude určite podnikať neočakávané kroky a akcie.
Napríklad ruské velenie dostalo hlásenie, že ukrajinská skupina postupujúca týmto smerom dorazila k istému sídlu a postup práve tejto skupiny sa zastavil kvôli tomu, že ruská posádka sa príliš úporne bránila.
Pritom podiel útočiacej skupiny vtiahnutej do „kotla“ v tejto oblasti je menej ako 50%, čo je neprijateľné. Zoskupenie musí byť vtiahnuté ideálne celé alebo aspoň väčšina. Preto sa rozhodlo opustiť jednu alebo druhú obec, aby sa nepriateľské zoskupenie ešte viac vtiahlo do polkruhu operačného obkľúčenia.
Je to logické, najmä ak vezmeme do úvahy fakt, že nejaká časť tohto zoskupenia sa časom z ohnivého vreca vyšmykne. To je nevyhnutné, môžete si prečítať správy ruského ministerstva obrany.

sizok
19. 9. 2022 18:18
Odpovědět  Masunta

Jistě, že to tak bude. Ukrajina jinak bojovat neumí. Civilisty jako štíty.
Ví, že Rusové je tam odstřelovat nebudou. Nic nového pod sluncem.

Masunta
19. 9. 2022 21:53
Odpovědět  sizok
Albi
20. 9. 2022 14:34
Odpovědět  Masunta

Všechno co může být zneužito, taky zneužito bude.

Luba
19. 9. 2022 18:16
Ohodnotit příspěvek :
     

Všechny trumfy v ruce má Moskva už od února, jen jí to v dobytí Ukrajiny nějak zatím moc nepomohlo. Důvěra v ruskou armádu prudce klesá. Obyvatelé Belgorodu raději začali utíkat.

me2d44
19. 9. 2022 18:46
Odpovědět  Luba

Kolego, válčit se dá různými způsoby. Americký systém je opakované kobercové bombardování – a když v oblasti není kámen na kameni, tak tam vleze opatrně průzkumná jednotka. Přeci jen, ruský systém je trochu jiný – i já jsem v něm byl vychován – ušetři civilisty a svoji vlastní živou sílu. Ten způsob s tím “kobercem” je sice rychlejší, ale slouží jen k vyhlazení všeho – včetně zvířat – v oblasti, kam to padne. Druhý systém – “opatrně postupovat” sice občas vede i k tomu, že sem-tam civilista zařve, ale není to vyhlazování – prostě se civilista připletl tam, kde neměl co dělat. A na doplnění: ukrajinská armáda neinformuje o svých raněných a mrtvých – dokonce mrtvé uvádí, jako nezvěstné a dezertéry. Pravda, ruská armáda taky neinformuje o svých mrtvých (krom civilistů), ale zatímco ukrajinský přístup je proto, aby nemuseli z Kieva platit pozůstalým, Rusové si své mrtvé evidují a o jejich rodiny se starají – to je základní problém. A současně ukázka toho, že Ukrajina je fašistický režim – Hitler dokázal do zákopů poslat i Hitlerjugend!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Fanny
19. 9. 2022 19:28
Odpovědět  me2d44

Možná to bude druhé Děbalcevo jen ve větším měřítku.

Lubek
19. 9. 2022 19:36
Odpovědět  me2d44

Dohadoval som sa s dcérou. Prečo sú Rusi na ukrajine, prečo ukrajina ďalej bojuje, za čo vlastne zomierajú úplne bežní ľudia. Dcéra je slniečkár, boli sme aj hluční. Uviedol som príklad franciu v WWII. Armáda sa rozpadala, frantíci neboli veľmi motivovaní, boje sa nedarili, nemci boli “lepší”. Francia to zabalila, vznikla okupovaná a južná “zóna libre”. Koľko životov zachránili? Koľko miest nebolo rozstrieľaných a rozbombardovaných? Prečo niečo podobné neurobí ukrajina? Dcéra zmenila tému. Nedalo mi, trochu som si overoval, či som netáral. Fuha, táral! Stiahol som si dokument “2.sv.vojna a spojenecké bombardovanie francúzska” Čo tam vystrájali angláni a američania. 60tisíc +/- zabitých civilov “spojeneckými” bombami. Zmizli celé mestské štvrte. Vraj často bez vojenského významu bombardovania. Hmmm. Bol som v múzeu Lešany. Celá hala je tam venovaná Ostravskej operácii červenej armády. Maršál Konev zakázal používať ťažké delá a bombardovanie, aby čo najmenej rozbili železiarne. O to viac tam padlo sovietov. …no, veď sa mu “bolo odvďačené.” Možno to stojí za zamyslenie. …a možno, keby ten Konev tu bol druhý krát…. Háklivá téma.

me2d44
19. 9. 2022 20:19
Odpovědět  Lubek

Jestli si dobře pamatuji, Ukrajina už vyhlásila čtvrtou mobilizaci. Vzhedem k tomu, že kdo měl rozum, zdrhnul na západ (někteří i na východ), tak se mobilizace týká ŽEN OD 18 DO 60 LET. Teda nevím. dovedu si mladou ženskou představit s útočnou, nebo ostřelovací puškou, ale dovedete si představit bábušku, jako velitelku tanku, nebo u pěšáků s kulometem, nebo granátometem? Já, lampasák v důchodu, teda ne – i já jako kapitán v důchodu bych měl dnes s některými zbraněmi problém – a 14 dnů školení by mně sice pomohlo, ale od těch bábušek se to nedá čekat!

Masunta
19. 9. 2022 21:42
Odpovědět  scipio

Když by měl/mohl být povýšen, musel by být také na tabulkovém místě, na kterém je třeba hodnost major, předepsána. A splňovat předepsané vzdělání. Některým vyhovovalo, že jsou tam kde jsou. Nemusejí dostat zrovna vyšší hodnost, ale vyšší osobní ohodnocení a třeba i více odměn. Také byly případy v období normalizace, že dostali za trest zaražený postup na 10 let. Za aktivnější odpor proti příjezdu vojsk VS. Kdo byl vyhozen v době normalizace a byl pak reaktivován po roce 1989, byl povýšen (i když znalostmi ani návyky vojákem z povolání vůbec nebyl) a podle nařízení – při odchodu do důchodu mu byla počítána nejvyšší procenta (jakoby sloužil dlouho), aby dostal co nejvyšší důchod.
U Policie ČR byly případy, že třeba kapitánovi nebo majorovi přiznali po roce 1989 jen hodnost podporučíka, jak mi sdělil známý.Některým hodnost zůstala. Byl jistě nějaký klíč. Možná, že degradováni byli ti, kteří byli předsedové organizace KSČ. Ve výkaznictví se tehdy jistě nejlépe vyjímala čísla o degradaci a propuštění do civilního sektoru. Žalob na stát bylo a i nyní je, prý moc. Několikrát jsem psal, že v každém státě je největším zločincem stát

me2d44
20. 9. 2022 13:26
Odpovědět  scipio

Kolego, já jsem začínal jako vojín-žák – to mi bylo 14 let. Ve třeťáku teprve začínala základní služba – samozřejmě, ve čtvrťáku už jsem měl hodnost četaře – a po maturitě a vyřazení i jmenování na rotmistra. Jen mne mrzelo, že absolventi gymnázií, kteří o předmětu neměli ponětí, po půl roce “náhradní služby” dostávali hodnost podporučíka – tím mne přeskočili, protože jsem byl brán jako voják z povolání – takže povyšování dle řádů. Byla to nespravedlnost – ale frajerům, takhle povýšeným, jsem to vrátil jinak. Jinak jsem se s tím setkával celou službu. Ne nadarmo se v armádě tehdy – i dneska – říká “hvězda padá vzhůru” ( v překladu: čím vetší debil, tím vyšší funkce – a ustanovením nevojáka ministrem obrany to jen potvrzuje. Základní kámen položil už ministr Baudiš – ale ten se aspoň naučil SESTŘELOVAT VLASTNÍ LETADLA ZEVNITŘ. Kam to spěješ, moje vlasti!!)

me2d44
20. 9. 2022 13:11
Odpovědět  Masunta

Jen pro info: jsem absolvent vojenskoinženýrského směru (pětiletého) na VVTŠ Liptovský Mikuláš. Když jsem – při rozdělování míst – požádal o nejhorší posádku v Čechách, kam se každý bál, tak mě dvě hodiny ukacávali, ale pak to taky podepsali – rozhodnutí nelituji, byla to dobrá zkušenost, i když mi žena zůstala na Liptově a čekal jsem rok, než mi dali byt (mimochodem, sotva jsem ho dostal, do měsíce jsem byl převelen o 100 km jinam, ale to byl osud vojáků z povolání – a nezaměňujte se současnými “marionetami”, které slouží jen pro prachy!).

me2d44
20. 9. 2022 12:44
Odpovědět  scipio

Nezlobil. Ale dali mě na vidličku – kapitán/praporčík. A dneska si z toho dělám legraci: ono se ve staročeštině psalo místo “j” písmeno “g” – no a doslpěl jsem k závěru, že na takovou inteligenční úroveň jsem skutečně nedospěl – ale závazek v armádě jsem si splnil, získané znalosti jsem upotřebil ( 5 let jsem školil projektanty elektro, jak chránit sítě proti přepětí). Jinak v dalším zaměstnání jsem personálnímu řekl: “dejte mi okruh znalostí, 14 dnů času – a já to tady budu vyučovat”. Nastoupil jsem jako obchodní zástupce. Po 14 dnech mi bylo řečeno, že na moji logiku je ta funkce málo – převedli mne na technologa, později hlavního technologa – a po neshodě s ředitelem výroby – technologa specialistu. Ve firmě jsem hrdě vydržel 23 let – a za celý život to bylo třetí zaměstnání – když tě někdo živí, byť málo, buď vděčný – ohnout se můžeš, jen se nesmíš nechat zlomit!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
me2d44
20. 9. 2022 13:03
Odpovědět  me2d44

P.S. Na kapitána mě povýšili v říjnu 1989 – nová funkce po “plyšáku” (kapitán/praporčík) znamenala, že jsem bez nároku na povýšení. Červenou “vkladní knížku” (ne však názory) jsem položil, když parlament rozhodl, že bezpečnostní složky (kam patřila i armáda – která dneska mimochodem zajišťuje bezpečnost všech, s výjimkou České republiky) musí být bezpartajní. Holt – povinnost plateb mi zmizela, svědomí a názory mi nikdo nevymyl – takže za republiku (i přes zdravotní problémy) dýchám, rvu se, na trolly a trotly reaguji jen tehdy, když už to mají “hubou proti zdi” a užívám si spravedlivý důchod. Ti mladší se – pokud to takhle půjde dál – toho důchodu ani nedožijí!

Albi
20. 9. 2022 14:48
Odpovědět  me2d44

Jako nevoják nemám ponětí, jak to (a nejen) s povyšováním bylo, ale – proč jako voják z povolání a v hodnosti kapitán/praporčík jsi přišel o nárok na povýšení? Hrálo v tom větší roli povolání, nebo hodnost?

Masunta
20. 9. 2022 15:23
Odpovědět  me2d44

Děkuji za reakci. Možná, že by jsi měl infa z vojenského života trošku ubrat, zkrátit.

Pavel K
19. 9. 2022 20:00
Odpovědět  me2d44

👍 👍 👍 👍 👍

skeptik
19. 9. 2022 19:30
Odpovědět  Luba

A to máte z jakého zdroje, že důvěra v ruskou armádu prudce klesá? Z novinek.cz? Tak to jo.

Lubo
19. 9. 2022 19:50
Odpovědět  skeptik

Ria Novosti, Komskomolskaja pravda, diskuse tam. Atmosféra se mění, novinky české to samozřejmě nejsou. Diskuse v ruských médiích není svobodná, příspěvky čekají na schválení. Ty, co jsou příliš proti Putinovi, neprojdou cenzurou. Na novinkách je proti Rusku určitě přes 90%. Mrkněte např. na hlasování o této větě: Souhlasíte s českým návrhem, aby se kvůli masakru v Izjumu zřídil mezinárodní tribunál? Ano odpovědělo 95.8% z 21698 čtenářů.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Administrátor
P.A.Semi
19. 9. 2022 22:05
Odpovědět  Lubo

Viz 3-minutové video z května v článku http://www.infokuryr.cz/n/2022/09/17/v-izjumu-se-chysta-nova-provokace/
jak vznikly masové hroby v Izjumu – rusové tam pohřbili ukrajinské vojáky…
Naprosto legitimní válečná situace…

Jestli se tam nyní najdou i hroby civilistů, tak to leda jako zvěrstvo Ukrajinců, když tamní obyvatele Filtrují, tedy vraždí pro-ruské civilisty třeba i za to, že si od rusů vzali jídlo, a zavírají ruskojazyčné učitele na 12 let do vězení za to, že začali od září učit podle ruských osnov…

Takže tribunál možná, ale soudit tam budou Ukrajince, nejspíš by mohl být v Mariupolu nebo v Doněcku…

πα½

sizok
20. 9. 2022 14:38
Odpovědět  P.A.Semi

Pravdivá slova. Stejná situace jako v Buči. I když se dnes ví, že to bylo
připraveno a zinscenováno ukrajinci, přesto se všeobecn bere vina Rusů.
Starý lidský zákon. Co uslyšíš jako první, je pravda, co jako druhé,
je dohad. A toho ukrajinci využívají mistrně.

Helena
20. 9. 2022 12:01
Odpovědět  Lubo

Prosím Vás, tam si naklikají co se jim líbí a hodí. Nesmíte věřit všemu :))

VratislavII.
20. 9. 2022 11:55
Odpovědět  Luba

Kdyby to dělali jako amiokupant,tak je za 14 dní vymalováno.

Teuton
19. 9. 2022 18:36
Ohodnotit příspěvek :
     

Vcelku solidně mne vytáčí, že kvůli zapáchající nacistické díře názvu Ukrajina, kterou leda tak pohrdám a opovrhuju, zde u nás hrozí pád do ekonomické propasti. A to, že tento náckům dávají fialoví pětizmrdi přednost před občany ČR, je úplný vrchol.

Administrátor
P.A.Semi
19. 9. 2022 22:09
Odpovědět  Teuton

Je to jenom záminka a nástroj, oni se nás Západní (((Banksteři))) do té ekonomické propasti chystali uvrhnout i tak, začali s tím loni na podzim burzovní manipulací s cenami Emisních Povolenek, schválně vypnuli jaderné elektrárny ve Francii a v Německu, schválně zablokovali ruské plynovody krádeží turbín z Nord Stream 1 a byrokratickými obstrukcemi proti novému Nord Stream 2…

πα½

Pavel z Moravy
19. 9. 2022 22:44
Odpovědět  Teuton

Je to neuvěřitelný vrchol, co zde ti škůdci zemští provádí a nám se smějí do ksichtu. Mne to také neuvěřitelně vytáčí, jsem už na ně nesmírně alergický. Tato likvidace národa musí skončit a ti lidé se musí ze svých činů zodpovídat.

VratislavII.
20. 9. 2022 15:35
Odpovědět  Pavel z Moravy

Ahoj Moravo, tady Lev 🙂,
pokud lidé nepůjdou k volbám, tak psaním kdekoliv nic nezměníme.

Gales
19. 9. 2022 18:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Doba kamenná hrozí i nám.Jestli se nepodaří 28.9 odstavit vládu pětikolky.

jiří
19. 9. 2022 20:21
Ohodnotit příspěvek :
     

comment image

me2d44
19. 9. 2022 20:42
Odpovědět  jiří

Doplněk: Sláma U kravína!

Lubo
19. 9. 2022 20:54
Odpovědět  jiří

V Kremlu vypnuli topení a vyvěsili ukrajinskou vlajku?

Administrátor
P.A.Semi
19. 9. 2022 21:58
Ohodnotit příspěvek :
     

Myslím, že trafostanice se dají rychle opravit a rusové to vědí… Kdyby je chtěli vyřadit trvale, zaútočili by místo toho na turbíny elektráren…

——
Zavedl jsem tu nový “plugin”, který označuje “cizince” fialovou šipkou « za jménem, a Opera VPN bude označována fialovým ° za jménem…

Kromě pár legitimních cizinců to především označuje troly, kteří používají Tor nebo nějaké západní VPN… (v tomhle vlákně třeba provokatér Luba/Lubo…)

(Tedy buďto disidenty, kteří se bojí tajné policie, nebo tajnou policii a jí najaté troly, která se bojí nás disidentů…?)

πα½

19. 9. 2022 22:18
Odpovědět  P.A.Semi

Aspoň tak. Díky za všechny. Nebo aspoň za sebe.

Masunta
20. 9. 2022 22:07

Pouze a jen za sebe, Chasidy dvojmetr bez tolerace, poučovací.

Autor
19. 9. 2022 23:52
Odpovědět  P.A.Semi

No, já nevím. Díky za označení trolla. Myslím si, že je především nutné používat vlastní rozum, hlavu. Žádné označování nikdy k ničemu donbrému nevedlo nikdy v minulosti a nepovede ani dnes. Trolly to stejně neodradí, pokud je nebudete mazat. Pak to ale nakonec může dopadnout jako na Nové republice, kde se téměř vždy kdysi rozproudila vášnivá diskuse. I urážlivá. Mno, začali podobně a skončili jen pro přihlášené. Dnes je tam diskuse neškodná a zásadně “konstruktivní”.
Ale máte na to právo.Je to vaše volba. Přeji vám více úspěchů.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Administrátor
P.A.Semi
20. 9. 2022 01:39
Odpovědět  Peter

Inu, na Nové Republice je diskuse téměř nulová… Dva komentáře pod článkem…

S tím mazáním trolů je to problém… Trol-1 Přemek sem napsal tisíce příspěvků, nasbíral 10,000 mínusů, vystřídal skoro 400 kombinací jméno+email… Neustále lže a provokuje… Dostane ban na email, změní ho… Dostane ban na IP adresu, jenže ta je z Tor, a za chvíli má jinou… (Jak vím, že je to pořád ten samý? Podle user-agent, ty emaily jsou podobné, a občas se i přizná…)
Ale aspoň se ukáznil a psal přiměřeně slušně, když dostal několikrát vynadáno… Ale pak přišel další, jen sprostý hňup nebo opilec… Toho se snad podařilo vyhodit, prozatím…

Je těžké se jich zbavit… Ho desetkrát vyhodíš a přijde zas…

A jak píšu, je tady několik, kteří sice píšou s cizí IP adresou, ale jsou celkem rozumní… Myslím, že Gene píše z Kanady…

Ale skoro všichni trolové píšou z proměnlivých IP adres, zřejmě používají Tor, ale vyznačují se tím, že to jsou cizinecké adresy z celého světa, kdežto drtivá většina normálních lidí tu píše z českých a slovenských IP adres…

πα½

20. 9. 2022 04:17
Odpovědět  P.A.Semi

Mám dojem, že Gene to jednou sám vyslepičil, protože jak jinak bych to věděl?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
20. 9. 2022 15:01

Potvrzuji, psal, že je z Kanady. Tedy pokud není třeba z Kanárských ostrovů nebo Aljašky (kvůli matení stop), 🙂

Markýza
20. 9. 2022 09:44
Odpovědět  P.A.Semi

Panebože. No to je jak čistit Augiášův chlív.

Pozor
19. 9. 2022 22:36
Ohodnotit příspěvek :
     

Za tento stav si Rusko môže samo, pretože už dávno sa malo začať chovať ako veľmoc a nie ako rozmaznané decko, čo mu zoberú hračku. Čím to bude dlhšie trvať, bude to drahšie a krvavejšie a vôbec to nebude stáť menej životov ako to neustále počúvame, ale práve naopak, bude viac a viac mŕtvych.

skeptik
20. 9. 2022 09:50
Odpovědět  Pozor

Tento “stav” je právě proto, že USA nechtějí aby Rusko bylo velmoc a už vůbec ne aby byla velmoc celá Evropa včetně Ruska.
Napsal jsem to dost srozumitelně aby jste to pochopil?

Albi
20. 9. 2022 15:11
Odpovědět  skeptik

A neposlouchá a neposlouchá! Velmocenské postavení si udrželo, rozpočet v přebytku + rezervy, lepší zbraně, žádný hladomor, plno států stojí frontu na vstup do BRICSí….. to je neodpustitelné.

A ke všemu ještě ty uhlovodíky – to už je příliš. 🙂

me2d44
20. 9. 2022 14:02
Odpovědět  Pozor

Nechci Vám brát iluze, ale už J.A.Komenský říkával: “Festina lente – aneb pospíchej pomalu, neb všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest”. Strýc, když si koupil auto, tak to bylo první – a poslední heslo, které si v garáži vylepil. Když jsem se ptal “Proč” – tak odvětil – “to je varování pro mne, abych to s rychlostí nepřehnal”. A držel se toho až do smrti. Rusko potřebuje v první řadě odkrýt vnitřní nepřátele – a ti se odkopávají právě v důsledku speciální operace na Ukrajině (ona stejně za čas přestane existovat – i přes snahy západu). No a po likvidaci nebezpečí z Ukrajiny bude čas na to, aby Putin vyčistil Kreml, ale i vládní sídla v guberniích. U nás říkáme: Dočkej času, jako husa klasu”, v Rusku tomu říkají “zakon vremeni” (“Закон времени”) – ale obě “kosy” fungují stejně spolehlivě!

sizok
20. 9. 2022 17:53
Odpovědět  Pozor

Jsi hlupák.

Autor
19. 9. 2022 23:14
Ohodnotit příspěvek :
     

A co se divíme? Vždyť všechno bylo řečeno – to skutečně důležité již v posledních třech měsících loňského roku. Z obou stran. I to, co nebylo vysloveno přece zaznělo na plno, až to řvalo. Jenže máme prostě krátkou, “Mediální” paměť a co bylo řečeno včera už je zastaralé a natož před více než týdnem. Kdo by si to pamatoval.
Rusko jasně uvedlo, že vyžaduje záruky bezpečnosti a bylo “potichu” a beze slov odmítnuto. Nečekal jsem sice SVO, očekával jsem akci z druhé strany, ale teď se bojuje za podmínek Ruska. Kdyby počkalo o 2 – 3 týdny déle, bojovalo by se nejspíše za podmínek té druhé strany.
Pro “západ” je nejdůležitější to, aby Rusko pacifikovalo a rozčlenilo, protože pokud se tak nestane, nemůže uspět “Nový divný svět” tak, jak byl zamýšlen.
Rusko zvolilo dobu, kdy se “naše civilizace” chystala zkolonizovat celý svět podle sebe a myslela si – “naše civilizace”, že to má na háku. Jenže změna hodnot, rozvrat všech vztahů, výroby, školství, politiky atd. vzala “nám” “naši” sílu a možnost na plnohodnotný boj za zájmy “elit”. Celý svět to vidí již delší dobu a zachoval se podle toho. De facto se “my” dostáváme do izolace a jen návyky z minulosti zachovávají určitý vliv “naší civilizaci”.
Někdy mi připadá, že komentátoři autoři článků mají Alzhaimera. Sice to myslí dobře, ale opakují stále to samé. Boje neprobíhají nikdy neustále, ani za II. sv. války to tak nebylo.
Hlavní a jediný cíl Ruska je jeho bezpečnost. A to vidí v jistých výsledcích své činnosti.

Autor
19. 9. 2022 23:22
Odpovědět  Peter

A za vším hledejme obyčejnou chamtivost a lačnost jak po penězích, tak po moci. Připomenu, že Rusko si po Krymu díky “hře” na burze – a to myslím těch burziánů ze západu . vrátilo za “hubičku” ohromné zisky z prodeje svých surovin do vlastních rukou, stejně jako vlastnictví společností. A na základě toho vznikl jednak plán na náhradu “škody” za vlastní blbost hráčů na burzách v podobě zisků přeprodeje de facto ruských surovin na spotovém trhu, jenže jednak se neplatilo Rusku včas – to je ta podivná platba v rublech, jednak palivová krize na západě. Všechno vinou “našich” politiků. A jako třešničku to USA chtějí a daří se jim to, usadit Evropu do “pangejtu” do louže.
Rusko prostě využilo hloupost celého “našeho západu” a po pravdě řečno, většina světa mu drží palce. Třeba potají. Zajděte si na aspoń deset webů z různých zemí mimo “nás a Ruska. Mnohé pochopíte lépe.
Vždy hovoří činy a nikdy ne slova. Kdo chápe tohle, může pochopit, co se děje doopravdy.
Naším největším nepřítelem není Rusko, ale politika zaváděná USA v Evropě za celých posledních třicet let.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Administrátor
P.A.Semi
20. 9. 2022 00:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Dneska zřejmě všechny naše televize trhly rekord v nechutnosti, vlezdoprd-elství a v délce přímého přenosu, když na ČT Goebbels24 jelo 10+2.5 – dvanáct a půl hodiny přímého přenosu z funusu v Anglii, na ČT1 jelo 8 hodin totéž, a na Nova jelo totéž (nevím, jak dlouhé), pak to ještě jednou jeli na ČT24 “ve zkratce”, mezitím jen pár odboček k propagandě a lžím z Ruska a z Ukrajiny (nějaká Procházková v cca půl páté – delší interview vlepili asi do zpráv)…

Myslím, že tím Globalisté chtěli naznačit, že Starý Svět Zemřel, a že se máme připravit na NWO… ?

Neřekl bych, že takhle monstrózní divadlo dělali jen proto, aby nemuseli mluvit o skutečných problémech, jako třeba Energetická Válka Západních (((Banksterů))) proti Evropanům…?

πα½

Albi
20. 9. 2022 15:16
Odpovědět  P.A.Semi

Napadla mě podobná asociace, když jsem tady četla v jednom článku (už nevím, který to byl) právě u příležitosti tohu pohřbu, že “diplomacie je plná gest a symbolů“. .

jirik
20. 9. 2022 08:00
Ohodnotit příspěvek :
     

Stanislav Novotný o čem se mlčí David Bohbot
vojenský a bezpečnostní expert
https://www.youtube.com/watch?v=xBU_LcMuvmE

20. 9. 2022 09:36
Ohodnotit příspěvek :
     

A teď ještě si vzpomenou si zaject na Donbass se podívat, jak to tam vypadá. Jako by jim to “nestranné” zpravodajství (v celém světě stejné – almost) nestačilo:

Tři členové parlamentu AfD tento týden cestují do Ruskem okupovaných oblastí na východě Ukrajiny. Výlet zřejmě organizuje Rusko. „Vzhledem ke zkresleným a stranickým zprávám o ukrajinském konfliktu si chceme udělat vlastní obrázek o situaci a zhodnotit humanitární situaci,“ napsal Hans-Thomas Tillschneider, místopředseda AfD v Sasku-Anhaltsku a člen Spolku. státní parlament na Twitteru.
https://germany.detailzero.com/news/100700/AfD-politicians-drive-to-occupied-eastern-Ukraine.html

20. 9. 2022 09:38
Odpovědět  primak

To se ale některým moc nelíbí:
Předchozí ukrajinský velvyslanec v Německu Andrij Melnyk obvinil politiky AfD z podpory ruské „vyhlazovací války“ svou cestou na Donbas.

Tillschneiderův parlamentní kolega Daniel Wald hovořil o „neškodné cestě delegace do Ruska a východní Ukrajiny“. Součástí cestovní skupiny je i poslanec za Severní Porýní-Vestfálsko za AfD Christian Blex.

Zprávy západních médií jsou „velmi jednostranné a neúplné, pokud jde o humanitární situaci lidí v oblasti Donbasu,“ kritizoval Blex v Telegramu. Cestovní skupina si proto chtěla „udělat konkrétní obrázek o humanitární situaci přímo na místě“. Tři poslanci původně nechali dotazy z Tagesspiegel bez odpovědi.