Krize UKRAJINA

 „To neřekl Medveděv, ale Putin. Neblafuje.“ Drulák varuje před protiúderem Ruska

09.06.2024 8:42 | Rozhovor

Evropské země s vysokou hustotou obydlení by si měly rozmyslet, zda se chtějí dostat do raketové války s Ruskem, varoval ruský prezident Vladimir Putin poté, co Američané a Němci povolili Ukrajincům používat některé jimi dodané zbraně k útokům na ruském území. Politolog, bývalý elitní diplomat a expert na mezinárodní otázky Petr Drulák si všímá, že Putin o těchto zbraních mluvil jako o „sofistikovaných“. Dá se tedy předpokládat, že by musely být obsluhovány západními vojáky, a to je něco jiného než kdyby je řídili Ukrajinci. Moskva by takový útok mohla brát už jako útok NATO, proto ani Putinovu hrozbu nelze brát na lehkou váhu.

Sdílej

Foto: Repro Raptor TV
Popisek: Profesor Petr Drulák

Newyorský soud nedávno uznal exprezidenta Donalda Trumpa vinným ve všech 34 bodech obžaloby. Jde o peníze za mlčenlivost pro jeho údajnou bývalou milenku. Nakolik lze mluvit o tom, že soud jednal nezaujatě a s jedinou motivací, zda Donald Trump skutečně něco spáchal či nikoli?

O nějaké nezaujatosti nemůže být ani řeči. Myslím, že to byl Glenn Greenwald (americký novinář a spisovatel, pozn.red.), kdo udělal pěknou analýzu, ve které připomněl, že byl Trump souzen v tom naprosto nejliberálnějším distriktu v celém New Yorku a New York je to nejliberálnější místo v USA.

Všechno bylo předem nastavené proti Trumpovi a zločin, ze kterého byl shledán vinným, je víceméně bagatelní. Je to směšná věc. Kdyby takto dali pod drobnohled jiné osobnosti veřejného života, museli by pozavírat výraznou část americké politické elity. Je to politický proces, o tom není pochyb.

Vynesení rozsudku a tedy trestu se očekává 11. července. Co čekat?

Je zde možnost, že soud Trumpa pošle do vězení, ale tohle moc nečekají ani tamní komentátoři. Jenže už samo o sobě, že je tato možnost ve hře, je velmi znepokojivé.

Hovoří se o tom, co by případný trest vězení pro bývalého prezidenta a favorita letošních listopadových voleb způsobilo. Trump zmínil obavy, že by to americký lid nepřijal. Hrozí nějaká nebezpečí a společenské otřesy ve Spojených státech?

Tohle je otázka toho, jak by situaci Trump a jeho příznivci vyhodnotili. V okamžiku, kdy by spustili nějaké násilné akce, což by se i dalo čekat, mohlo by to dále poškodit Trumpovy prezidentské naděje. Je dost možné, že Demokraté v něco takového doufají a čekají na to, že někomu ujedou nervy, sáhne k násilí a oni budou moci mobilizovat bezpečnostní aparát. Potom už by se jen opakovalo, že ti lidé útočí na americkou demokracii. Samotné odsouzení Trumpa politicky poškozuje a nucený nástup do vězení by ho poškodil ještě víc. Otázkou je, zda by mučednický efekt nebyl větší, ale to nejsem schopen odhadnout, jak to jeho voliči budou vyhodnocovat.

Jak pravděpodobná varianta, že by kandidoval, anebo po případné výhře dokonce vládl z vězení? Tamní zákony to nezakazují, ale vedení kampaně s výrazně omezenou možností komunikovat se světem se nejeví jako akceschopné.

Samozřejmě by to bylo komplikované, ale kampaň by se dala vést i z vězení, odkud by mohl posílat vzkazy. Nebylo by to úplně neobvyklé. Opět je otázkou, jak by si to američtí voliči vyhodnotili. Neřekli by si, že pokud je Trump ve vězení, je tam něco v nepořádku? Anebo by to většina přijala opačně s tím, že se ho systém snaží zlikvidovat? Těžko říct.

Američané a Němci povolili Ukrajincům používat některé jimi dodané zbraně k útokům na ruském území. Je to něco, co by by nás nemělo znervóznit, anebo tu může být riziko ruské odplaty i jinde, než pouze vůči Ukrajincům?

Američané a Němci to podmínili tím, že to Ukrajinci smí používat pouze při bezprostřední obraně Charkova. Nicméně takové podmínky zpravidla velmi rychle padají a na důsledky upozornil Putin před týdnem v Taškentu s tím, že tyto zbraňové systémy jsou dost sofistikované. Nejde o nějaké drony nebo jednoduché rakety. Ty systémy fungují díky družicím, datům a hlavně obsluze, kterou Ukrajinci nemají. Je proto jasné, že jsou tyto systémy obsluhované západními vojáky a to je něco zcela jiného než kdyby to ovládali Ukrajinci. V takový moment to lze považovat za útok dané země NATO na Rusko. Podle toho by se dala očekávat ruská odpověď. Putin to přesně takhle řekl a dodal, že evropské země s vysokou hustotou obydlení by si měly rozmyslet, zda se chtějí dostat do raketové války s Ruskem. Podle mého soudu je potřeba tohle brát vážně.


Z Ruska ale téměř pravidelně zní různé výhrůžky včetně řinčení jaderným arzenálem od Medveděva a nikdo to moc vážně nebere. Má snad tohle jinou váhu?

To má úplně jinou váhu, protože Medveděv je tam v roli klauna, kterému je dovoleno říkat téměř cokoliv. Toto ale prohlásil Putin a podle mého soudu není dobré ta slova brát na lehkou váhu. Nesázel bych na to, že blafuje. Samozřejmě záleží na tom, jak by případný úder vypadal, co by na ruském teritoriu bylo zasaženo, ale zřejmé je, že by na jeden eskalační krok Rusové odpověděli eskalačním krokem z jejich strany.

Je na místě, abychom se možného úderu z Ruska obávali i my v České republice? Nebo je ta otázka úplně mimo?

Podle mého názoru jsme v situaci, že nemůžeme vylučovat vůbec nic. Stavíme se do role největších jestřábů a v okamžiku, kdy dojde na měření sil, je otázka, jakým způsobem a podle jakých kritérií by si Rusové případný cíl v Evropě vybírali.

Teď obecněji k vývoji reálné situace na Ukrajině. Delší čas čteme, a to i v mainstreamových médiích, o tom, jak to pro Ukrajinu nevypadá dobře. Teď mají začít dodávky munice z tzv. české iniciativy atd. Změní se něco výrazně?

Česká iniciativa na dodávky munice je prazvláštní PR, které si česká vláda dělá, ale podle mě z toho moc nebude. Ukazuje se základní limit, že u zemí, které by zvažovaly dodávky, není munice reálně k dispozici. Když ale přijdete s tím, že máte de facto nekonečné množství peněz a chcete munici nakupovat, zbrojaři samozřejmě řeknou, že ji někde seženou. To, co potom dodají, ale bude nekvalitní a předražené. Přesně o tom nedávno mluvil pan Strnad, náš hlavní zbrojař. Říkal, že munice, kterou po světě pro tuto iniciativu nakupujeme, je velmi nekvalitní a vyžaduje to obrovskou práci k tomu, aby munice nebyla nebezpečná pro lidi, kteří s ní manipulují.

Je toho málo, je to předražené, je to nekvalitní a není to něco, co by mohlo zvrátit válku. Může to válku oživit, ale nemůže to změnit základní strategickou převahu Ruska. Žádný zvrat na obzoru není. Neexistuje nejmenší fakt, který by něco takového podporoval. Situace na Ukrajině je dosud nejhorší, ale za tři měsíce bude ještě horší. A za dalších šest měsíců bude ještě horší. Krátkodobý výhled je celkem jednoznačný.

Zdroj : Parlamentní Listy

sdílet na

69 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
9. 6. 2024 19:17
Ohodnotit příspěvek :
     

Zamyšlení nad:
Podle mého názoru jsme v situaci, že nemůžeme vylučovat vůbec nic. Stavíme se do role největších jestřábů a v okamžiku, kdy dojde na měření sil, je otázka, jakým způsobem a podle jakých kritérií by si Rusové případný cíl v Evropě vybírali…

Jaká klika pro Bohemii, že nejsem Putin!
Kdybych byl, šoupnul bych, v rámci předjaderné výstrahy KoZa, jako poslední pokus k návratu soudnosti – pak už jen atomové bum bum -, na Eplosia a.s. Pardubice a její dcery potřebný počet Kynžálů, páč je to z více hledisek nejvhodnější cíl, protože:

1) je to největší výrobce výbušnin v natosajuzu
2) nacházející se v Bohemii, nejuřvanějším amokem stiženým válečným štváčem
3) na kterého jinak KoZa, která ho má za slouhovského trapáka, zvysoka se-re, takže
4) riziko protiakce by bylo zanedbatelné, nicméně
5) jako výstraha vysoce efektivní. Navíc už mají
6) Vampíry dodané z Bohemie na svědomí nemálo životů ruských civilních obyvatel na ruském území, takže by to bylo i pro KoZa, s jejím primitivním vzorcem myšlení pochopitelné, což by efektivitu výstrahy umocnovalo
6) a natojestřábi od Vilniusu přes Londýn po Pentagram by možná pochopili, že když nepochopí, tak konec – i jejich.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Gales
9. 6. 2024 19:45

Putin má svoji strategii a ta mu zatím vychází. Nemusí ani posílat na objekty v EU rakety ale stačí nějakej dron vypuštěný z okolí. Policie pořádá maněvry,prej kvůli nějakému cizinci ale je to asi součát kamufláže. Pokud bude Rus chtít něco zlikvidovat,tak to zlikviduje.

9. 6. 2024 20:48
Odpovědět  Gales

Na neznamu už maj jasno:

Případ zadrženého Jihoameričana: Stopy vedou do Ruska
Případ Jihoameričana, zadrženého v neděli v Praze kvůli údajnému žhářství, má podle podezření české policie souvislost s Ruskem… atd. atd.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-pripad-zadrzeneho-jihoamericana-stopy-vedou-do-ruska-253448#dop_ab_variant=1303700&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest258_redesign_vyhledavani_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Tupý hulvát
10. 6. 2024 09:14

Proč sem proboha,vy exoti, dáváte ty mínusy?Vy nesouhlasíte s tím, že vás informuje o tom,co píší jinde?Nebo myslíte, že ten Milan ….s tím souhlasí?

Gales
10. 6. 2024 11:05
Odpovědět  Tupý hulvát

Jsou to přispěvovatelé do Seznamu. Vadí jim objektivita.

Standa
10. 6. 2024 11:50
Odpovědět  Tupý hulvát

Pozastavil jsem se nad tím také…..myslím na Neznamu. Rakušan říkal , že zatím se nic neví, že nemůže mluvit, ale na Neznamu vytáhli,, ruskou stopu”! Ona jednou hozená špína…není šprochu.. tak se musí to,, ruské” uchytit v hlavičkách modelovaných pitomečků!

10. 6. 2024 14:20
Odpovědět  Standa

Před chvílí jsem narazil na neznamu, kam jsem se šel sadoursky potěšit kyselými hrozny a mnoho-li nářku u fašounů, v komentářích k eurovolbám pod titulkem
Komentář: Špatná zpráva pro vládu. Ještě horší pro Ukrajinu

na toto:
Jisté se ale zdá to, že se zdejší politický slovník bude ještě víc opírat o „národní zájmy“ a „naše lidi“. Ostatně jako v některých dalších zemích povolební Evropské unie.
Tím pádem není až tolik důležité, jestli je evropský výsledek špatnou zprávou pro tu kterou vládu. Nejpodstatnější je to, že je špatnou zprávou pro Ukrajinu…
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-eurovolby-komentar-spatna-zprava-pro-vladu-jeste-horsi-pro-ukrajinu-253591#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=abtest258_redesign_vyhledavani_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
To je ukázkový idio-tismus, co? Tak dutohlava Lipolda nejen děsí, že se “slovník bude opírat o národní zájmy a naše lid”i, ale úplně nejvíc je vyděšenej ne ze “špatné zprávy” pro tu kterou současnou fašounskou vládu eurosajuzu, ale ze špatné zprávy pro tzv. ukrajinu.
Takový idio-tismus se už nedá ani komentovat.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
10. 6. 2024 13:59
Odpovědět  Tupý hulvát

Ber to jako průzkum mentální způsobilosti. Tristní, co? A pak se divíme, že to vypadá, jak to vypadá.

Markýza
10. 6. 2024 20:34
Odpovědět  Tupý hulvát

To jsou mínusy pro autora, ne pro tu informaci.

Jan
10. 6. 2024 13:44

Ano musí se to vyšetřovat spolu s našim Koudelkou i MI5 jako Vrbětice, a ti pak zjistí že je to Rus Čuk a Gek převlečený za Kubánce a jeho hlavní úkol byl spáchat sebevraždu na ředitele Kampeličky, kde měl uloženo premiér nějaké penízky.

Boomer
9. 6. 2024 19:58

.. no, já spíš očekávám drtivý nástup na jižním úseku linie dotyku, jen co se volné ukrajinské “posily” dotrmácejí k Charkovu, po cestě notně pocuchané a očesané ruskými drony a raketami. Charkov se mi jeví jak další klamná operace podle vzoru “Kyjev”, akorát se nebude jednat o míru.
Průlom na jižním konci směrem k Oděse by znamenal ukrajinský krach a Charkov by potom už jen dočistili Achmatovci, s mnohem menšími ztrátami než u Bachmutu.

No, uvidíme, mně už je z těch mrtvých ouzko, ať už na jedné nebo druhé straně. Chtělo by to, aby nějaký Anton Špelec řekl.. až řeknu tři, přestane se to mazat! Tři!!!

9. 6. 2024 20:39
Odpovědět  Boomer

No, ta moje úvaha hore není pro čas “ted”, na to ještě brzo, ale pro čas “pak”, až začnou natáci, statečně schovaní za bandery, natoraketami ostřelovat cíle ve vnitřním Rusku. Ne tedy že bych si myslel, že to ods-erou zrovna Pardubice, ale móóóc bych se divil, kdyby to nebyl jeden z možných cílů poslední výstrahy.
Hm… Ted vlastně čekám na dvě události – jednu blízkou a jednu vzdálenou. Ta blízká je ve 23 hod. zveřejnění výsledků eurovoleb, abych se moh těšit, nebo bejt nas-ranej. Vsadil jsem se totiž včera se synkem, místopředsedou SPD v jednom severoměstě, o pět lahví (domácí !!! od nás ze zahradočech) lesní medoviny, že Stačilo bude mít v eurovolbách o 2+ procentní body více než SPD. No a jestli prohraju, tak já jemu 2 flašky Bisquit Cognacu.
A ta vzdálená je, kdy začnou Rusové neutralizovat ty šmuelový šmírovací drony nad Černomořem.
S Charkovem a Oděsou máme stejný jevení; taky v tom čuju obmyslnou neplechu.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
eFPe
9. 6. 2024 21:49

Milane- pěkná sázka.Ohledně těchto voleb bych vzhledem k nízké účasti a- jak to napsat-poslušnosti voličů pětihnusu-neočekával že by mohl pětihnus těžce zaplakat. Jestli budu mít pravdu netuším. Ale volební účast okolo 30% nemá s demokracií nic společného, mandát prostě nemá takovou váhu jako kdyby přišlo 94%. S těmi drony máte setsakra pravdu ale mně ještě trápí to, jak najednou zkoušejí běženci z území Běloruska utíkat do EU. A ten mazec okolo. Opět mi to přijde jako záminka útoku na Bělorusko.

9. 6. 2024 22:47
Odpovědět  eFPe

Já ted čekám na výsledky eurovoleb tady: https://www.youtube.com/watch?v=6_bQhChFotY , že tak nejsem s tím čekáním ve své noře sám.

10. 6. 2024 00:31

Hip!…hip!…hurááááá !!! Vyhrál jsem pět flašek medoviny !!!
I když to, že jsem měl pravdu, synkovi fakt nepřeju.
Já mu totiž, když jsme se po sázce kousli kvůli oka můře, řek, že se díky okamůrovejm politikářskejm kejklům – o parlamentky na čele kandidátky flandák Nerušil na úkor pracanta Kobzy, ted libertarián Mach na úkor pracanta Davida – může lehce stát, že SPD přeleze přes 5 procent jenom díky Trikolóře. A přesně to se i stalo. Bez Trikolóry by SPD byla na 4 % a tím pádem v pr-deli, což bych jí vskutku nepřál.
Tak jen doufám, že se v SPD začne zametat vzor schody – to jest shora dolů-, a že se to v ní do parlamentek pročistí. Co mě ale se-re nejvíc je, že krom elektorátu pirátů vyluxovala fízlpartaj s hranatým pohádkářem v čele i elektorát SPD. Která hranatá namyšlenost je pro eurosajuz, pro nato, pro bukvíkmanželství, i pro bukvíkvýchovů dětí, čas 23:50:
https://www.youtube.com/watch?v=o6ro7-z1i24
Ty dva vzadu https://www.youtube.com/watch?v=n82UcMjC1pk jsou oka můra s rybím okem. P.S. Omlouvám se, ale tenhle odkaz je následkem frustrace, že mám na oka můru děsnýho vzteka, že tak dokonale pos-ral stranu, kterou založil a kterou jsem dekádu volil.
A spát!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Joe Arp
10. 6. 2024 09:47

Ty by ses bez té oka můry ani nevysral, co?

10. 6. 2024 14:24
Odpovědět  Joe Arp

Bingo!

Joe Arp
10. 6. 2024 10:42

Ten pán se jmenuje Okamura a udělal toho v politice pro obyč. lidi víc než ostatní dohromady. Pokud jsi měl v jeho straně nějaké osobní neb rodinné, nenaplněné ambice je možno přejít třeba k Motoristům.

10. 6. 2024 15:11
Odpovědět  Joe Arp

Ale no tááák. Na “osobní ambice” jsem v politice nikdy netrpěl, netrpím, a bohdá trpět nebudu. Měl by sis mě ze šuplíčku “osobní ambice” přešoupnout do šuplíčku “budoucnost Bohemie”. A tu např. v hranatém motoristovi, stejně jako ve fízlpartaji, rozhodně nevidím. Jak tě napadl zrovna tenhle ad hoc volební komoň? Pro pořádek – hodil jsem to ukecané Katce.

Joe Arp
10. 6. 2024 19:49

Komoň mě napadl jakože bude mít vzhledem k novosti ještě volná místa ve vedení. Pokud nemáš ty ambice, tak to neřeš ani nepřepínej. Katka vypadá taky dobře, ale pomluvy na SPD mě vytáčí, tak just! Mejnstrým se snaží na SPD naflusat a když to čtu i tady tak zírám.

Boomer
10. 6. 2024 11:32

.. Milane, mez ivoliči SPD je hodně lidí, kteří prostě unijní volby pomíjejí, nevidí žádnou perspektivu v tzv. sypání písku do soukolí té mašiny. Brusel to má posichrované, když si nastuduješ, promyslíš, a dohledáš jaký tam panuje systém navrhování a přijímání zákonů, možná se mnou budeš souhlasit, že tady prostě němečtí soudruzi neudělali jedinou chybu!! Šlape jim to jak kukačkové hodiny ze Schwarzwaldu. Než jim zas nějací zaprášení a unavení rusáčkové se samopalem zazvoní u dveří.
Proč se tohle musí tak často pakovat? Malému děcku i jedno šáhnutí na žhnoucí kamna vystačí na celý život, sakra.
Možná to bude tím, že na válečných hřbitovech těžko hledat pomníčky vysokých šarží, samej chudák to tam je…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Standa
10. 6. 2024 11:55
Odpovědět  Boomer

Pro nás jsou důležité parlamentní volby”A až potom náš vztah k Bruslíí s novou garnitůrou u vlády!

Boomer
10. 6. 2024 12:57
Odpovědět  Standa

.. já šel k unijním jen jednou, když jsme z genmjr. Blaška udělali skokana roku!
Průzkumák, motorkář… přes 47 tisíc preferenčních hlasů.

10. 6. 2024 14:55
Odpovědět  Boomer

Nojo, ale nejhorší je, že ten výsledek (pro SPD) v eurovolbách signalizuje směr, kterým se SPD ubírá – to jest do zapomnění. A to by mě fakt sr-alo, protože v parlamentu je jí silně třeba. Naštěstí je ještě čas a dá se ten propad odvrátit. Ale sichr ne s takovými koníky jako je Nerušil, Mach, a pár dalších. Jdu od toho.

Boomer
10. 6. 2024 18:23

.. tady jsme každý jinde, já předpokládám/doufám, že v parlamentních domácích to bude jiné. Kolik lidí vůbec chápe ten unijní systém, kolik jich znáš? Doma je to cosi jiného, i když taky žádná sláva. Uvidíš ten tanec před volbami, jak vláda začne slibovat, mazat med kolem huby, na bilbórdech ty nové obličeje, vykrášlené zonerem a kdovíčím, předkládané jako záruka nápravy minulých chyb. Dokolečka dokola, lidská paměť je ošidná…
Ti naši euroreprezentanti předkládali neuskutečnitelné vize, jeden vedle druhého, a lidi už za ty roky mají jisté zkušenosti, co tam od nás kdo dokázal.. ho*no!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
11. 6. 2024 00:06
Odpovědět  Boomer

Že šmejdi slibují mě nes-ere, to je už normálka, ale že jim na to bl-bci stále ještě naskakují, to teda jo. Ti klidně vlezou do stejnej řeky sra-ček pětkrát za sebou a stále jim nic nedocvakne.

Markýza
10. 6. 2024 20:42

Mně taky. Myšlenka skvělá, pár šikovných lidí se tam taky najde – škoda aby skončili na hradbách Takešiho pevnosti.

11. 6. 2024 00:06
Odpovědět  Markýza

Jo 🙂

Standa
10. 6. 2024 11:53

Medovina? 5x? Závidím! Neberte to zle , ale ,, To zas bude poblito v álejích”!

10. 6. 2024 14:28
Odpovědět  Standa

Po domácí medovině se nebleje!

Slovan
10. 6. 2024 17:38

Copak taky už ve svém věku vypiješ. Po tom se jak říkáš neblije. Já si tak ty dvandy dám 3-4. No někdy tedy i za korunu. Ale to vše má léčivé působení, kudy teče, tudy léčí.

11. 6. 2024 00:10
Odpovědět  Slovan

Nechlastám, a tudíž nebleju, páč piju a vychutnávám

pařez
10. 6. 2024 00:34

Gratuluji k vítěztví v sázce!

10. 6. 2024 00:39
Odpovědět  pařez

😀 Měl jsem se vsadit, že za každej bod nad ty dva, dvě flašky medoviny navíc k těm pěti.

Pravdomluvny
10. 6. 2024 06:53

Vyhráli jsme voba 😉

Markýza
10. 6. 2024 20:40

Tak to gratuluju k medovině a nechte si chutnat! 🙂

11. 6. 2024 00:12
Odpovědět  Markýza

Už mi ji synek přivez. Jen mi ji dal a hned zase odpálil, že prej chvátá, že měl bobky, abych s ním ten propad neprobíral.

delnas
10. 6. 2024 17:36
Odpovědět  Boomer

Zajimava uvaha ale vcelku logicka….a co kdyby se k tomu nahodou pripojili take turci kteri odchazeji z NATO??

Boomer
10. 6. 2024 20:12
Odpovědět  delnas

.. Turek si je vědom svojí strategické pozice na Bosporu stejně, jako ji vnímá Rusko, jsou to historické zkušenosti z doby rusko-japonské a obou světových válek. Tudíž jejich vzájemný vztah předpokládám jako “něco za něco”, navíc Turecko si zjevně uvědomuje potenciál budoucí prospěšnosti dobrých vztahů se silným sousedem, košile bližší než kabát, ale s jeho přímým zapojením na jihu příliš nepočítám. Bude stačit, když se zdrží jakékoli akce a striktně dodrží Konvenci z Montreaux.
“Spojená Evropa” má na kahánku, a NATO může být další v pořadí, pokud nastoupí Trump a soustředí svoji pozornost na Pacifickou oblast. Evropa se podřízla sama a je celkem pravděpodobné, že některé státy nebudou schopny dostát požadavku na roční investice do obrany v rámci NATO, obzvláště pokud vyšumí chiméra podílu na “vítězné obnově Ukrajiny”. Padne-li dlužník, věřitelé utřou nudli.
Francie a Británie jsou od Ruska v relativně bezpečné vzdálenosti, což ovšem neplatí pro Turecko, které tudíž je/musí být i střízlivější v posuzování svých možností…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
10. 6. 2024 20:39
Odpovědět  Boomer

Nevím, jestli jste četli dnešního Svatoše – má tam odkaz na fotky ukrajinských vojáků přímo na frontě. Je to strašný, strašný, strašný – jsou to udření tátové a dokonce bych řekla i dědci od rodin. A ještě chvilenku posečkejme a budou tam i chlapečci.
Jinak Boomere se mi vaše úvaha jeví velice logicky – od začátku je přeci jasné, že Černé moře Rusko Ukrajině nenechá, to by byli blbí. A možná už bude Oděsa za chvíli tak zralá, že jim půjde naproti.

Boomer
10. 6. 2024 21:01
Odpovědět  Markýza

.. jo, to máte asi takhle.. medovina mi po založení kvasí 6 týdnů, potom ji stáčím z kvasnic a dalších nejméně 6 měsíců zraje, v té době ji pravidelně promíchám na jemných kvasničních kalech(batonáž..), potom znovu stáčím do menších demižonů po 10 litrech, dochutím bylinkami a dalšími ingrediencemi..to podle druhu, ale dle mého mlsného jazýčku je jakž takž pitelná až tak nejdříve po roce od založení. Ovšem třeba starý receptář uvádí pro Ruskou medovinu dobu zrání 2-3 roky, no a u Královské 5-10 let. V archivu mám nejstarší 20 letou, ovšem to už je něco jako perly po babičce, to je na oka potěšení.
Takže i Oděsa jednou dozraje…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
11. 6. 2024 18:52
Odpovědět  Boomer

Tak dobu zrání už by ta Oděsa měla skoro za sebou, pokud se řídí zákony medoviny 😎 Jen doufejme, že se nerozhodla dozrát v tu Královskou. Ale tuhle jsem zahlídla jakési ukrajinské! průzkumy – jako jak moc kdo chce být s Ruskem a jak moc s Ukrajinou – a Oděsa vedla o dýlku.

David
9. 6. 2024 20:51

Tak to by byla pořádná pecka. Odhaduji, že by bylo po Pardubicích a po Hradci…

Pravdomluvny
9. 6. 2024 21:53
Odpovědět  David

Hradu českých králů by byla škoda,toho odpadu, který je momentálně v něm ne!

Pavel z Moravy.
10. 6. 2024 09:40

Z určitého hlediska máš pravdu, ale pokud by ten zásah byl na nás, tak by to západním degenům absolutně nevadilo a navíc by mohli tvrdit, že těm vojensky zdatnějším zemím se Rusové vyhýbají. Já bych případný útok fakt viděl na Brity a USA. Tahleta naše bezvýznamná kolonie se zhroutí sama. Dnes jsem četl, že nějaký významnější amík odhaduje bohatství nerostů v Rusku na 10 – 12 bilionů dolarů a to prý by měli mít oni. Takže ten úder půjde na ně. A oni moc dobře ví, že jejich pozice, tedy USA je slabá. Chtěli by válku, ale bojí se jí, Rusové ji nechcou, ale pokud bude, myslím, že se omezovat na nějaké Čechy nebo Poláky nebudou. Ti nejsou prioritní i když řvou. To je můj názor.

Slovan
10. 6. 2024 10:12
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Pavlíku to vůbec nerozebírej, když už to začne tak nestačíš ani zjistit (odhadnout) komu poslal vejslužku Gosudar jako prvnímu a PAK? Však víš jak je to o té hlavě…..🤣🙋‍♂️

Pavel z Moravy.
10. 6. 2024 16:42
Odpovědět  Slovan

Však jo, všechno má nějaký scénář, jak je napsán konec neví nikdo z nás. Ale už nežijeme v dobách středověkých válek, a koneckonců i po těch 2 světových se ještě ledacos dalo napravit. Teď už by mohla všem zazvonit hrana.

10. 6. 2024 15:17
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Jenže tady hrozí, že když tam šoupnou pár Kynžálů jako poslední výstrahu, odpověď na tu výstrahu by mohla bejt jaderná.

katango
10. 6. 2024 15:53

To Rusové jistě dobře vědí a počítají s tím. Nepotřebují nás, abychom je poučili.

11. 6. 2024 00:20
Odpovědět  katango

Ty Rusy poučuju konkrétně kde, sím pěkně?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
11. 6. 2024 18:54
Odpovědět  katango

Já při současném vývoji děkuju se slzou ve voku tomu, že je Putin tak chladnokrevnej, jako je.

Pavel z Moravy.
10. 6. 2024 16:36

Nu, ono to stejně k tomu během let vykulminuje. Lidské plemeno je na válku již dnes tak vybavené a mnoho z těch bláznů chce zkusit co ty zbraně dokážou v plném souboji. A když ještě k tomu blázni ze západu řvou – zkusme to a zjistěme jestli Putin blufuje, tak se rozuzlení blíží. Nevím za kolik roků, ale blíží se to. Ještě je příliš málo odpůrců války a tak rychle myšlení této naočkované omladiny nezměníš. Celá tato Evropa a USA musí dostat k moci prostě normální a funkčně lidské jedince. Prozatím je k tomu daleko. Ale třeba se to začne hýbat. Němečtí generálové průmyslu naříkají jak se Německo deindustrializuje. Třeba to bude spouštěcí motor změn. Kdo ví.

Slovan
10. 6. 2024 17:42
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Hele kolego, co jezdím tuna na místní jatka, tak tam je řidič co to rozváží a tem mi vždycky říkal. HELE MÁME TAM JÍT O TÝDEN DŘÍV, NEBO O TÝDEN DÝL, TAK TO UŽ JE JEDNO.

Pavel z Moravy.
11. 6. 2024 09:11
Odpovědět  Slovan

Moje řeč.

Gales
9. 6. 2024 19:36
Ohodnotit příspěvek :
     

Ještěže nemáme škodovku. Určitě by se zapojila do zbrojní výroby a dodávala ukroušům.

Boomer
9. 6. 2024 19:49
Odpovědět  Gales

..ale máme Tatrovku, a ta se na zbrojní výrobě podílí dost…

Burák
9. 6. 2024 19:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Každopádně odvetný úder bude. Těch překročenych červených čar už bylo moc a tak to Rusko někam určitě pustí. Otázka je kam. Viděl bych to na Británii. Bez ní by v podstatě žádná válka nebyla. To ona rozdmýchala válečný oheň. Ostatně to není poprvé, kdy Rusko zneužila pro vlastní sobecké zájmy. Kolik následníků zavraždili v Rusku britské tajné služby?? Když vyjmuli kupříkladu kulku z lebky Rasputina, zjistilo se, že takovou zbraň používali jen britské tajné služby a Rasputin chtěl mír, což nemohli připustit. Každopádně mají u Ruska dlouhodobý zoubek. Doufejme, že cílem budou oni a né my.

All
9. 6. 2024 20:25
Odpovědět  Burák

Pro británii je to předurčené,británie skončí nejhůře.Pokud bude zednářský fracek Macron vyskakovat a válčit s Ruskem a vtahovat další státy do války,zejména fricky,evropou se proženou vojska znovu a už naposledy.Rozhodnou to roky 24-25.Británie byla spolu s dalšími královskými rody černou můrou po celá staletí a ještě i dnes tato černá šlechta lepšolidí si myslí,že jim vechno patří,pouze jim,pekli s peklem a peklu patří.

Autor
9. 6. 2024 20:54
Ohodnotit příspěvek :
     

V Nižněvartovsku bojoval animátor v kostýmu gorily proti chuligánovi, který ho napadl na dětské oslavě. Záběry se objevily na sociálních sítích.
Podle místních médií se na Komsomolském jezeře konala dětská párty, na kterou byl pozván animátor v gorilím obleku.
Na záběrech je vidět, že ho napadl chuligán. Animátor neudržel své emoce, stáhl gorilí oblek a odrazil ho a nazval ho „opicí“. Vše se dělo před očima teenagerů.

🙂 🙂 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
9. 6. 2024 21:15
Odpovědět  Peter 008

403…..😢

Autor
9. 6. 2024 21:25
Odpovědět  Slovan

Tak dávám adresu celého článku: to mi jde, i mně nejde teď ten odkaz.
https://ren.tv/news/v-rossii/1228935-uralskii-animator-v-kostiume-gorilly-dal-otpor-khuliganu-nazvav-ego-obezianoi

cool
10. 6. 2024 02:33
Odpovědět  Peter 008

Tak měl jsem parťáka co vlezl ožralý do klece s opravdovým medvědem na pouti na souboj a chudák medvěd byl tak zcivilizovaný mazel že když mu vypálil na čenich tak zalezl do kouta a asi by i z klece chtěl utéct. No měl štěstí že se v něm šelma neprobudila i když taky to mohlo být drezérem, prostě cirkusy nemusím že jo. Ale s tímhle týpkem by asi v kleci nepochodil. 🙂

Standa
10. 6. 2024 08:45
Odpovědět  cool

Stejná zkušenost. Kamaráda vybudili v nějakém venkovském cirkuse na box s medvědem.Medvěd ovšem nevěděl , že nejde o srandamač a, že kamarád boxoval za uhelné sklady. Napálíl to medvědovi hned do čenichu a ten utekl do nejbližšího rybníka, chyti se tam předníma za klandr a visel dolů do vody. Odmítal vylést. Mě takhle vybudily na souboj s krajtou. Prý je podchlazená a hodná. Dali mě ji na krk a jáse podlomil v kolenou. Pak začala svírat, svině. Dalo jím práci jí odmotat.Asi jsem se jí líbil a chtěla mě do hnízdečka……

10. 6. 2024 02:38
Odpovědět  Peter 008

Škoda, že nebylo vidět jak se do něj trefil hned úvodem. Ale musela to bejt šlupka, že hejhula letěl jak dobře nakopnutej kocour.

Slovan
10. 6. 2024 08:22

Ten dotyčný byl zmazanej jako klokan. Sotva se dežel na nohou. 🤣🤣

Standa
10. 6. 2024 08:51
Odpovědět  Slovan

Ten medvěd?

Slovan
10. 6. 2024 09:11
Odpovědět  Standa

Ne, ten co mu ji vysmahnul, ten mě připadal nalitej.

Standa
10. 6. 2024 08:49
Odpovědět  Peter 008

Jo , s tím aligátorem. Četl jsem článek s Floridy , kdy na dvojici manželů vystartoval 4-metrový s otevřenou tlamou-je to i s foto a hnal se za nimi ( nestíhali) a manželka měla pistoli. Manžel křičel,, střílej” a tak ho manželka střelila do nohy. Zachránila se!!!!

Slovák
10. 6. 2024 12:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusko už schvalilo v Dime aj anulovanie Zmluvy 2+4, o zjednotení Nemecka, ktore tuto zmluvu hrubo porusuje! A byvale Vychodne Nemecko ( NDR), kde je AfD najsilnejsou stranou, podporuje tento krok Ruska, ktore chce zjednotit NDR s Pruskym Kaliningradom do noveho štatneho celku, s cim AfD suhlasí!!! No budu to musiet odsuhlasit este dva Ruske statne organy, vratane prezidenta Putina!