Krize UKRAJINA

Teď vidíme, co Rusko dokáže. A to ještě navíc… Šándor k válce a míru

13.10.2022 10:07 | Komentář

„Dlouhou dobu říkám a nijak mě to netěší, že Rusko ještě nepoužilo na Ukrajině brutální sílu. Teď máme první ukázky toho, že má tuto brutální sílu k dispozici. A co hůře, je ochotno ji použít,“ konstatoval bývalý šéf vojenské rozvědky generál Andor Šándor. „Rusko se nepochybně bude dostávat čím dál více do role izolovaného hráče. Bude to navyšovat eskalaci konfliktu, bude to zvyšovat pravděpodobnost, že se do konfliktu zapojí více zemí a bude to zvyšovat pravděpodobnost toho, že v Evropě vypukne válka,“ obával se s tím, že by to byla válka mezi Západem a Ruskem.

Rusko provedlo tvrdou odvetu za útok na Kerčský most. Je tu vidět rukopis nově jmenovaného velitele ruských jednotek na Ukrajině generála Sergeje Surovikina, který byl předtím velitelem ruských vzdušných sil? „To bylo první, co jsem říkal v situaci, kdy ho někteří lidé nazývali jako člověk armagedon a podobně, který se neštítí žádného násilí. Spojitost s tím, že byl velitelem kosmických sil, pod které patří i letectvo a raketové systémy, nepochybně mohla vést k tomu, že byl jmenován jako velitel těch vojsk na Ukrajině. A to z důvodu toho, že ti mobilizovaní ještě zdaleka nejsou v plné kvalitní bojové hodnotě a je otázka, kdy budou. Je to těžké odhadnout. Ale v každém případě ještě nejsou ve vojscích zařazení a bojující jednotky nejsou doplněny. V mezidobí, než se posílí ruská vojska na jihu a východě Ukrajiny, se bude Rusko soustředit na raketové údery proti cílům především v energetice a podobně, otázkou je, v jaké intenzitě,“ vysvětlil generál Andor Šándor.

„Dlouhou dobu říkám a nijak mě to netěší, že Rusko ještě nepoužilo na Ukrajině brutální sílu. Teď máme první ukázky toho, že má tuto brutální sílu k dispozici. A co hůře, je ochotno ji použít. Dopad použití brutální síly má jednak vliv na likvidaci velké části kritické infrastruktury Ukrajiny, ale zároveň bude komplikovat pro Evropu, aby byla příjemcem elektrické energie, což je jedna z mála věcí, kterou Ukrajina byla schopna vyvážet. A teď bude Ukrajina sama potřebovat konsolidovat energetický sektor,“ upozornil.

Takovéto údery mohou pokračovat a vést k eskalaci konfliktu

„Byl jsem přesvědčen, že součástí odplaty z pohledu toho, koho Rusko viní z útoku na Kerčský most, že bylo zasaženo velitelství hlavní zpravodajské správy ministerstva obrany, případně i velení civilní rozvědky,“ je přesvědčen generál a upozornil na další věc. „Ukrajinci záměrně neukazují žádné záběry z míst, kde by bylo zřejmé, co se Rusům důležitého podařilo zlikvidovat, pokud jde o různá velitelství či sektory infrastruktury. Zatím jsme mohli vidět dopady na místní obyvatelstvo. Vůbec nechci snižovat fakt, že je někdo zabit, ale obrázky, které jsme viděli, ve většině byly výsledkem dopadu sestřelených částí raket. Je jasné, že kdyby je Rusové nestříleli, nebudou je Ukrajinci sestřelovat a trosky těchto raket nedopadnou potom na obyvatele či nějaké civilní cíle. Čím však nechci říct, že při likvidaci kritické infrastruktury nebyli zabiti lidé, kteří tam pracují. Takže takové ty výkřiky, že se Putin chová jako Hitler mi přijdou jako předčasné, když to srovnávají se záměrným bombardováním civilních cílů v Londýně za druhé světové války,“ objasnil Andor Šándor. „Domnívám se, že takovéto údery mohou pokračovat, a že to povede k eskalaci konfliktu. To je nepochybné a zřejmé,“ doplnil.

Jaký vliv však mají tyto letecké útoky na vojenskou situaci na zemi, kde Ukrajinci v poslední době postupovali. V nedělních Otázkách Václava Moravce dokonce generál Petr Pavel uvedl, že pokud půjdou Ukrajinci tímto tempem, mohli by ještě do konce roku dobýt zpět území, které ztratili po 24. únoru. Konkrétně uvedl: „Souhlasím se svým bývalým kolegou generálem Benem Hodgesem, že do zimy ukrajinská armáda pravděpodobně osvobodí území, které bylo anketováno po 24. únoru, protože takovou schopnost dnes má. A pokud nebude Rusko schopno významněji zasáhnout, skutečně může dojít k tomu, že Ukrajina se vrátí do stavu 24. února,“ řekl generál Petr Pavel. Na což reagoval Václav Moravec, zda to není příliš optimistický scénář… „Tento výrok mě z hlediska odborného přijde příliš přehnaný a optimistický. Pokud budeme posuzovat úspěchy jedné a neúspěchy druhé strany je dobré se podívat na mapu, která mluví jasně. Teď jsme v situaci, že máme tisíc kilometrů dlouhou frontu. Z tohoto pohledu úspěchy Ukrajinců – když pomineme Charkovskou oblast, tam ten úspěch byl poměrně veliký – ve zbytku jde sice o vítané úspěchy Ukrajinců, povzbudí to bojovou morálku, ale jsou stále taktické. Nejsou zatím natolik silné a velké, aby hrozilo rozbití celé fronty,“ vysvětlil Andor Šándor.

„Raketové a letecké údery, které vidíme, pokud nebudou vedeny na vojska, tak na jejich vojenskou činnost nebudou mít žádný vliv. Pouze pozitivní na bojovou morálku. Z mého pohledu lze očekávat, že odhodlanost Ukrajinců se bránit bude ještě větší. Ti mobilizovaní vojáci zařazení do vojsk na jihu a východě Ukrajiny budou mít za cíl výsledky, které se Ukrajincům podařily, zvrátit. V tom je obsažena asi nemožnost Putina v ustoupení celé Doněcké a Luhanské oblasti, nevím kolik ze Záporožské a Chersonské. Je trochu paradox, že ruská politická a soudní mašinérie uznala anexi něčeho, co v plné míře nekontroluje. Tvrdit však, že do zimy, která kalendářně začíná 21. prosince, budou Ukrajinci schopni v tomto rozpoložení dobýt zpátky všechna území, mi přijde velmi optimistické tvrzení a z hlediska vojenského hodnocení je mylné,“ domníval se generál.

Lidi hodně zajímá a pochopitelně se velmi obávají možného použití jaderných zbraní. Případně, že Rusko začne se skutečně brutálním způsobem války, kdyby už vojenská situace byla pro něj vážná. Ovšem nezabrzdila je v tomto případě reakce v zahraničí, že by se pak ocitlo v totální izolaci a odvrátila se od nich i klíčová země, což je Čína? „Nevím, co Putin bere v úvahu. Myslím, že je v pozici, že když by tento konflikt měl skončit, tak nemůže skončit v horší pozici, než ho začal. To je červená linie, za kterou on nemůže jít. Ukazuje se, i když si to nebudeme chtít přiznat, že až do pondělka nevedl tu válku tak brutálně, jak ji vede teď. Z nějakého důvodu,“ vypozoroval Šándor.

„Pokud jde o použití hrubé síly, to samozřejmě bude záviset na tom, zda eskalace bude pokračovat. To znamená, zda Ukrajinci budou útočit na ruské cíle, hlavně na ruském území. Pak odplata přijde. V tomto Rusko neustoupí. Pokud jde o jaderné zbraně – problém je, že když posloucháte amerického prezidenta Bidena – minulý týden řekl, že je Putin použije, v úterý zase uvedl, že je nepoužije. Těžko se v tom vyznat. Člověk, který má informace od svých téměř dvaceti zpravodajských služeb, by měl mít jasno, jak to bude,“ myslel si.

„Pro Čínu je jakékoliv pokračování konfliktu – především brutálním způsobem – nepřijatelné z důvodu, že to i té Číně zdražuje energie, které ona potřebuje pro svůj průmysl a komplikuje to celou, do značné míry globalizovanou, vzájemně provázanou ekonomiku. Oni to veřejně Putinovi nesdělují, ale může být, že neoficiálními kanály se asi Putin dozvídá řadu věcí, které by neměl dělat z pohledu dalšího vývoje. Rusko se nepochybně bude dostávat čím dál více do role izolovaného hráče. Bude to navyšovat eskalaci konfliktu, bude to zvyšovat pravděpodobnost, že se do konfliktu zapojí více zemí a bude to zvyšovat pravděpodobnost toho, že v Evropě vypukne válka,“ obával se generál Šándor s tím, že by to byla válka mezi Západem a Ruskem. „Zatím to nepředpokládám. Ale, to co se děje, pravděpodobnost, že se do toho konfliktu dostaneme, se zvyšuje,“ doplnil.

Jakýkoliv mír je lepší, než další zbytečné zabíjení lidí

A co by doporučoval? „Jakýkoliv mír je lepší, než další zbytečné zabíjení lidí, v situaci, pokud jsme přesvědčeni, že Ukrajina tu válku vyhrát nemůže, nebo víme, že jim to, co potřebují, prostě dát nechceme nebo nemůžeme. Pokud si myslíme, že ji vyhrát může, tak jim dejme vše, co potřebují a dejme jim to rychle. Nejsem si ale jist, že to může dopadnout fatální prohrou Ruska. Myslím si, že zvláště hlavní hráči by měli vytvořit silný diplomatický tlak na aktéry konfliktu k jeho ukončení, který ale v žádném případě nesmí vyústit v to, že Rusko bude za agresi odměněno tím, že mu zůstane to, co dobyli. Zda jsou ochotni provést legislativní proces zpátky, to znamená, že zruší to, že ty oblasti jsou součástí Ruské federace, to neumím odhadnout. Myslel jsem si vždycky, že vysoká míra autonomie oblastí, které jsou s ruskojazyčnou menšinou, že je to jistá forma řešení. S tím, že tam bude garantovaná bezpečnost pro všechny. Chtěl bych ale v této souvislosti zmínit jeden důležitý faktor. Ukrajina stále nedostává to, co potřebuje, USA hledají po světě zbraně sovětské provenience, protože ty jsou pro Ukrajince výhodné. Nemohou však změnit poměr sil na frontě. Západní armády mají limity a zbrojní průmysl Západu není schopen dodat dostatek moderní techniky a výzbroje, což se z hlediska kratšího časového horizontu nezmění. Navíc se ukazuje, že dynamiku konfliktu a jeho vedení bohužel určuje Kreml. Po raketových útocích se volá po dalších prostředcích protivzdušné obrany, které byly dříve v prioritě za tanky a letectvem,“ uvedl.

„Pokud jde o Krym, to jsem si vždy myslel, že je pro Rusy nepřijatelné, aby o něj přišli, a že by ho mohli Ukrajině nějak kompenzovat. Třeba zaplatit jim ho. Vím, že toto může někomu připomínat mnichovanství, ale realita politiky je taková. Celá historie světa je o tom, že se takto měnila území vlivem válek i dalších věcí. My jsme si mysleli, že se v jednadvacátém století už něco takového dít nebude a vidíme, že to je možné. Dnes není žádná vůle a nikoho to nepřekvapí jednat s Ruskem, protože nám ti lidé předvedli, že něco jiného říkají a něco jiného dělají. Prostě nám otevřeně lhali. Představa, že budeme budovat evropskou obrannou architekturu s tím, že zaženeme Rusko do kouta, může být velmi nebezpečná, protože nás to jednak bude stát spoustu peněz a za druhé někdo takto velký, zahnaný do kouta, se může chovat ještě hůř a nevyzpytatelněji, než se chová teď. Rusko samozřejmě nesmí dostat postavení, které mělo v Jaltě, nebo že si bude diktovat, jak to bude. Na druhé straně některé, podle mého soudu oprávněné, obavy Ruska o změnu bezpečnosti a změnu poměru sil, je třeba o nich debatovat a snažit se najít řešení, které nepovede k dalším válkám,“ uzavřel generál Andor Šándor.
Parlamentní listy

sdílet na

26 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Pavel
13. 10. 2022 20:10
Ohodnotit příspěvek :
     

Ona to je válka západ versus Rusko, do července ještě rukama Ukrajinců.Teď již otevřeně velení přebírá NATO,většinu útočících jednotek tvoří speciální síly NATO doplněné žoldáky a nacbataliony! A díky naší politice,konflikt neskončí na Ukrajině,ale bude zatažen na celou střední Evropu!
„Věřím, že všichni ti, kteří těží z války a přispívají k jejímu vzniku, by měli být zastřeleni hned první den občany své země.“ — Ernest Hemingway

Wojciechovsky
13. 10. 2022 20:14
Odpovědět  Pavel

Rus vydrží a návratem Trumpa bude muset Banderostán sednout minimálně k jednacímu stolu.

Pozor
13. 10. 2022 21:28
Odpovědět  Wojciechovsky

Už je neskoro jednať, na stole už je jedine bezpodmienečná kapitulácia.

Wojciechovsky
13. 10. 2022 21:37
Odpovědět  Pozor

Jak říkám, minimálně. Ale vzhledem k tomu, že Trump je obchodník a banderonacisti nemají co nabídnout, tak Rus bude profitovat.

PENNYS
14. 10. 2022 09:06
Odpovědět  Wojciechovsky

RUSKO, PROMARNILO PŘÍLEŽITOST UŽ V ZAČÁTCÍCH KDY NATO A CELÍ PROZÁPADNÍ SVĚT VČETNĚ USA ANGLIE NAHROMADILA OBROVSKÉ MNOŽSTVÍ VOJÁKU A ZBRANĚ ,TĚSNĚ PŘED HRANICI S RUSKEM!!!
RUSKO MUŽE ZACHRÁNIT JEN ,ŽE VŠE SROVNÁ SE ZEMÍ JEDNÍM TAHEM.TED,ŽE UŽ NA TO PŘIŠLI,NIC JINÉHO NEZBÝVÁ NEŽ “ČISTÁ UKRAJINA SPOJENA OPĚT S RUSKEM.
AT ŽIJE V.V. PUTIN A BRATRSKÉ RUSKO

Masunta
13. 10. 2022 21:29
Odpovědět  Wojciechovsky

A rozumíš tomu ?

josef
13. 10. 2022 22:15
Odpovědět  Masunta

Masunto, Vy musíte mit z hlediska inteligenčního dnes den B L B E C. Tolikrát vidět “A rozumíš tomu ?” to se u Vás často nestává. I když s jistým typem lidí … .
No, ale k tomu co tento generál nechápe. Nechápe, proč Rusové postupovali z počátku operace pomalu a pokuď to jen šlo neničili infrastrikturu. Po útoku na Kerčský most nepřežehlili sídliště. Proč rozbili u elektráren měnírny a nerozmlátili generátory? Vy a pan generál to nechápete? Vždyť USSA a NATO to dělají normálně. V Iráku to bylo 500 000 civilistu kolik v Jugoslávii, Syri, Afghanistánu a jinde? Asi proto, že se snaží neubližovat civilnímu obyvatelsvu. I když ve válce … .

Masunta
13. 10. 2022 22:43
Odpovědět  josef

Hornóny ? Klídek.

josef
13. 10. 2022 22:54
Odpovědět  Masunta

Já jsem celkem v klidu. Leč vypadá to, že generál už jede na trochu jiné vlně, než kdy působil jako nezaujatý odborník. Časem lidé prý moudří. I když u jiných … ? Kdo ví.

Masunta
13. 10. 2022 23:03
Odpovědět  josef

Hormóny ? Klídek. Ale rozhodně právě ty piš častěji.

Pavel
15. 10. 2022 16:07
Odpovědět  Masunta

no jo panu josefu se možná plašej hormony ale vy máte prázdnej pytlík a prázdnou hlavu takže se vám nic plašit nemůže

Pan Tau.
13. 10. 2022 20:24
Odpovědět  Pavel

Ne, ne. To je válka usanal politiků proti Rusku. Lidé v tom nehrají žádnou roli.

Karel
15. 10. 2022 08:50
Odpovědět  Pan Tau.

Ty jediny tady vis kde je jadro pudla! Ano, politici, ktere lidi smetou az zacnou mrznout. Pak teprve se veci pohnou. Borrell i Lejno budou prvni na kandelabru.

Pavel K
13. 10. 2022 20:37
Odpovědět  Pavel

🙋‍♂️ 👍 👍 👍 👍 👍 👍

Frankie
14. 10. 2022 00:18
Odpovědět  Pavel

Souhlasím s Vámi a jen dodám, že Rusko ještě opravdu nic pořádného nezačalo. Zatím jen testují.

Pavel K
13. 10. 2022 20:39
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusko války nezačíná, Rusko války ukončuje.

Rapa
13. 10. 2022 20:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Jen ať použije rusko hrubou sílu,jen ta na nácky platí,nic jiného.Čím dříve,tím lépe.Taky i na pátou kolonu uvnitř ruska,všichni už měli být dávno eliminováni,zlikvidováni.

Pozor
13. 10. 2022 21:26
Ohodnotit příspěvek :
     

Maďarón Sándor si doteraz nevšimol, že to už je vojna západ Rusko? Prečo asi ten maďarón dostáva toľko priestoru v médiach?

Lubek
13. 10. 2022 21:31
Ohodnotit příspěvek :
     

Dáva si pozor na jazyk. Nespomenul rozbité plynovody. “Je jasné, že kdyby je Rusové nestříleli, nebudou je Ukrajinci sestřelovat a trosky těchto raket nedopadnou potom na obyvatele či nějaké civilní cíle.” Istééé a čo tak vlak v Srbsku v Leskovaci? Tam neboli črepiny, to bola cielená raketa! To nebolo jasné?!? A kto to tam “střílel”? Rozdiel je aj v tom, že Srbsko stálo proti NATO a západu samo, keď chcelo udržať svoju celistvosť. Kosovo bolo západom odtrhnuté zdevastovaním Srbska. Rozbili elektrárne, vodárne, nemocnice, rafinériu, mosty. Do ukrajiny pumpuje peniaze a zbrane celý západ a bráni odtrhnutiu Donbasu. A nemá západ problém s otočkou o 180°. To tiež Šándor nespomenul. Neporovnal. Vážim si jeho názory, vypočul som si obe jeho knihy, ale ak sa má takto opatrnícky vyjadrovať, čestnejšie by bolo držať sa mimo.

Petr
14. 10. 2022 19:00
Odpovědět  Lubek

Koho chleba jíž, toho píseň zpívej. Nemůže napsat pravdu, ale aspoň neříká takové bláboly jako Petr Pavel. Ten si může podat ruku s Jasánkem Lipavským. Jejich komentáře jsou na stejné úrovni.

Jozef
13. 10. 2022 22:23
Ohodnotit příspěvek :
     

Šándorove komentáre už začínajú stáť za prd.

Ketz
14. 10. 2022 00:16
Ohodnotit příspěvek :
     

Lidi říkávají, že Šándor se musí vyjadřovat opatrně. To by platilo, kdyby se nevyjadřoval tak prorežimně, že je to vlastně diskuze v duchu současného hlavního proudu.

Kdyby Šándor chtěl být opravdu nezaujatý, nechal by si historky o “Generálu Armagedonovi” bokem (Bidet a jeho příkaz bombardovat), vztahoval současnou situaci ke jejímu začátku v roce 2014(Minské úmluvy, role Německa, Francie, jednání USA), roli NATO, USA a EU ve válkách kolem světa (rozmlátíme na prach všechno a všechny, co chceme), roli OSN (poslušně podlézáme tzv. Kolektivnímu západu) atd.

Místo toho mele něco o tom, že by to byla válka mezi Západem a Ruskem. Každý s IQ vyšším než je teplota čaje vidí, že tato válka již probíhá a už je ve své teplé fázi.

A pak mele něco o návratu území Ruské Federace Okrajině – to měly vyřešit Minské dohody, na které Šándor, Pavel a jim podobní naprosto kašlali, každý dneska jen trochu inteligentní vidí, že pokud by Rusko začalo s rozprodejem vlastního území, tak se rozpadne úplně. A to oni chtějí, tzv. “Dekolinizaci Ruska”.

Prostě, tak jako SVO v RF ukázalo na “experty”, kteří věci rozumí jako koza petrželi, tak taky poukázalo na takové “experty” u nás. Zrušit, vykopat, vyšetřit a začít budovat skutečnou občanskou společnost na základě odborných schopností.

Lubek
14. 10. 2022 09:46
Odpovědět  Ketz

Zo začiatku sa celkom držal. Zopár jeho vyjadrení, napr. že NATO je vlastne americké s.r.o., bolo vcelku výstižné. Páčili sa mi jeho vyjadrenia k “plánom” Ruskej denaci a demili ukrajiny, že tie plány Rusi určite s termínmi a smermi útokov nepublikovali, teda ako novinári môžu vedieť, že Rusi niečo nestíhajú a neplnia podľa plánov? V jeho knihách cítiť, že bol odchovaný a patrí ku skupine národov, ktorá vo svoj prospech upravuje medzinárodné pravidlá, vysvetľuje ich “po svojom”, prekrucuje či obchádza zásady, ktoré však vnucuje iným národom. Základ existencie zlatej miliardy je v rôznych formách, no stále kolonializmu. Sily. Nátlaku a vydierania. Teraz však Šandor akoby vycítil, že udalosti sa zastavia až na hrane, alebo za ňou. Akoby vycítil, že s názormi, ktoré predtým publikoval zostane osamelý. Akoby už pre istotu otáčal kabát. Iste, proti vetru sa nedá… ale pri jeho skúsenostiach a kariére by som skôr očakával, že sa radšej stiahne. Tedááá otázne je, či môže. Zlatá miliarda má svoje nástroje…

PENNYS
14. 10. 2022 09:01
Ohodnotit příspěvek :
     

pravděpodobnost toho, že v Evropě vypukne válka,“ obával se s tím, že by to byla válka mezi Západem a Ruskem????????????? ŠÁÁÁÁÁÁNDORE, PROBUD SE!!!
TA VÁLKA MEZI ZÁPADEM-USA A RUSKEM UŽ TRVÁ DOST DLOUHO!!!!
JE TO 3. TŘETÍ SVĚTOVÁ!!!!! Jenerále.

skeptik
14. 10. 2022 13:10
Ohodnotit příspěvek :
     

„Rusko se nepochybně bude dostávat čím dál více do role izolovaného hráče.”

…bude to právě naopak s tím, jak stále více lidem bude docházet, že ve skutečnosti jde o válku USA proti Rusku.

…do zimy ukrajinská armáda pravděpodobně osvobodí území, které bylo anketováno po 24. únoru,

…nevadí, že obyvatelé těchto území o “osvobození” nestojí a utíkají před banderonacisty neboť jim jde o život??

Je trochu paradox, že ruská politická a soudní mašinérie uznala anexi něčeho, co v plné míře nekontroluje.

…jestli ne právě proto, aby to kontrolovat mohla. Teď už žoldáci a banderonacisti útočí na Rusko. On jim to Putin říkal, že čím déle budou “zlobit”, tím to pro ně bude horší.

Oni to veřejně Putinovi nesdělují, ale může být, že neoficiálními kanály se asi Putin dozvídá řadu věcí, které by neměl dělat z pohledu dalšího vývoje. Rusko se nepochybně bude dostávat čím dál více do role izolovaného hráče.

…ano, určitě je to tak, jak si to pan Šandor vymyslel.

Dnes není žádná vůle a nikoho to nepřekvapí jednat s Ruskem, protože nám ti lidé předvedli, že něco jiného říkají a něco jiného dělají. Prostě nám otevřeně lhali.

…co to proboha plácá?? Vždyť je to právě obráceně, Západ (USA) porušil všechny dohody a smlouvy s Ruskem a začal novou studenou válku a vyvolávání nenávisti.

Jozef
15. 10. 2022 17:25
Ohodnotit příspěvek :
     

https://www.youtube.com/watch?v=ZBDLILZdXmk&ab_channel=GlobalCitizen
Moja 70-ročná myseľ čestného starého muža mi hovorí, že ak sa nepostavíme proti ZLOČINCOM sveta, naša civilizácia zanikne. Nesmieme veriť a dôverovať duševne chorým POLITIKOM sveta, ktorí vládnu krajinám sveta, ako aj falošným novinárom a redaktorom médií v službách akcionárov korporácií sveta.
 
Podvádzajú nás dediční potomkovia Hitlerových lojálnych vojakov, nacisti Nemka Uršula a Poliak Andrej Duda.
 
            V Buču ukrajinských civilistov zabili Zelenského vojaci a nie Putinovi vojaci, ako nás chcú médiá a URSULA von der LEYN oklamať.
 
           NATO stratilo svoju  EXISTENČNU opodstatnenosť po rozpustení Varšavskej zmluvy -!!! Je NUTNE ROZPUSTIŤ NATO,  pretože tí psychopati politici v službách korporácií USA a EU obsadzujú a provokujú RUSKO, ČÍNU a vedú ĽUDSTVO k zničujúcej TRETEJ svetovej VOJNE.
             Je NUTNE OKAMŽITE popraviť Norimbergom II. POLITIKOV psychopatov ako je ZELENSKYJ, JOE BIDEN, URSULA von der LEYN, CHARLES MICHEL, JENS STOLTENBERG  a všetkých politikov v EU čo hlasovali za SANKCIE kruto postihujúce ekonomiku a občanov, podnikateľov v EU