Krize UKRAJINA

Tanky, které nepomohou. Naopak. Rusové se ještě poučí, varuje Štefec

12.02.2023 21:20 | Rozhovor

„Poslat Ukrajině 150 tanků nepomůže, Rusko jich má osm tisíc,“ tvrdí vojenský analytik Jaroslav Štefec. Pochybnosti má i ohledně jejich schopnosti čelit jarnímu bahnu v terénu či složitého výcviku na jejich použití. Rozmýšlení Německa, zda povolení poslat tanky na Ukrajinu udělí, považuje za čisté divadlo.

Foto: Hans Štembera
Popisek: Jaroslav Štefec

Spojené státy americké schválily další balík vojenské techniky a vybavení v hodnotě 55 miliard korun. Evropská unie schválila na pomoc Ukrajině v tomto ohledu dalších 500 milionů eur. Štefec to však vnímá jako jasnou eskalaci konfliktu: „Je to jasná eskalace konfliktu, která nepovede k ničemu dobrému a jde o neustálé přilévání benzínu do ohně místo hledání diplomatického řešení celého problému,“ tvrdí. Z hlediska západu je podle něj stav vojenských zásob mizerný. „Nedaří se nastartovat výrobu, která by mohla pokrýt díry, které vznikají dodáváním zbraní a munice na Ukrajinu. Vidíme to i na České republice, kdy se pokles bojeschopných tanků ukázal v hlášení o počtech kusů základní výzbroje v rámci KOSE (Konveční ozbrojené síly v Evropě, pozn. red.). Jen v rámci české armády činí pokles u tanků 30 kusů a výrazný pokles je vidět i u množství vrtulníků a dělostřeleckých systémů,“ varoval analytik.

Nevěří proto ujišťování ministryně obrany Jany Černochové (ODS), že ke snížení bojeschopnosti české armády nedošlo. „Došlo k jasnému poklesu, a tím pádem i schopnosti fungovat jako součást Severoatlantické aliance,“ tvrdí. V posílání zbraní na Ukrajinu prý začali šlapat na brzdu všichni a ochota dodávat živé zbraně poklesla. „Poláci posílají staré sovětské tanky, čímž se jich zbavují, protože momentálně přezbrojují a nakupují asi tisícovku jihokorejských tanků. Takže se víceméně zdarma zbavují šrotu, se kterým by si nevěděli rady,“ podotkl.

Štefec: Rusko má připraveno na 8000 tanků

Německo rozhodlo, že vydá povolení, aby jejich tanky Leopard putovaly na Ukrajinu. Podle Štefce šlo o divadlo, sám neočekával, že by Německo odmítlo. „Rozhodnutí bylo jasné, tedy že se Německo nakonec podvolí a tanky uvolní – jak některé svoje, tak i odeslání těchto tanků z jiných zemí. Bylo to čisté divadlo. Navíc, pokud to sečteme, dohromady poskytnou Ukrajině kolem 100 až 150 tanků nejen typu Leopard, ale i britských Challengerů a také Američané prohlásili, že na Ukrajinu pošlou své Abramsy, ale to nic nezmění. Rusko má připraveno k bojovému použití 8000 až 8500 tanků. I kdyby jich bylo o pár stovek více, na bojišti to nic nezmění. Jsou si minimálně rovnocenní, Rusové na tom budou spíše lépe, protože měli čas tanky zmodernizovat a připravovali se dlouhodobě,“ shrnul Štefec s tím, Rusové do boje zatím posílají především zastaralou techniku.

„Jediné, co se může skutečně stát a k čemu to povede, že se Rusové seznámí s moderními systémy a jejich slabinami a naučí se proti nim efektivně bojovat. Tanky udělají obrovskou škodu Ukrajině – zahyne spousta lidí, kteří by mohli pracovat na obnově Ukrajiny a zbytečně prodlužují válku,“ vysvětlil s tím, že zničenou techniku bude navíc potřeba opravit či odklidit. Domnívá se rovněž, že tanky nedorazí na Ukrajinu dříve než na jaře. Pro ParlamentníListy.cz prozradil, že hovořil s odborníky přímo vycvičenými a dlouhodobě pracujícími s tanky Leopard ze švýcarské armády. Výcvik osádek trvá minimálně rok, ve zrychleném režimu půl roku, než s ním mohou opravdu začít fungovat. Znamenají prý navíc kompletní přeorganizování tankových jednotek, jednoho člověka navíc, jinou munici a celý tank je nutné integrovat do systému, aby si velitelé zvykli na jeho schopnosti a použití.

Němci si podle něj uvědomují zásadní věc. „Platí, že konflikt na Ukrajině je něco, na čem vydělávají Spojené státy americké, zatímco Německo prodělává, a to je věc, která se Němcům nelíbí i přes tvrdé vazby na Spojené státy,“ upozornil s tím, že stále více vyplouvá na povrch, že za konflikt platí těžce celá Evropa. Problém také trvá v akceleraci zbrojní výroby. „Ani Evropa, ani Spojené státy americké v současné době nedokážou akcelerovat zbrojní výrobu tak jako Rusové. Tady je to na dlouhé lokte a navíc západní výzbroj je v podstatně dražší než ruská. A jak se ukazuje, tak ruská výzbroj, která je stará a nad kterou na západě ohrnují nos, odolává v podmínkách reálné války, kde je sofistikovanost moderních zbraní potlačena realitou a terénem, kde boje probíhají,“ řekl Štefec.

Leopardy a ukrajinské jaro

Už i z americké strany se ozývá, že spotřeba zbraní přesahuje rychlost výroby. Tydenikhrot.cz zmínil, že americký ministr pro námořnictvo Carlos Del Toro upozornil na náročnost udržení tempa. „To, jak dlouho potrvá posílání zbraní a výbavy na Ukrajinu záleží prý na tom, jaké jsou ukrajinské ztráty a co se s technikou na Ukrajině děje. Míra ztrát zase souvisí s efektivitou ruské výzbroje. Je zde rovněž problém s logistikou a obrovské opotřebení dělostřeleckých hlavní. Západní armády dlouhodobě vyvíjejí přesné dělostřelecké systémy, které jsou velice drahé, ale jedná se o úplně jiný typ, než který používá ruská armáda. Ruské dělostřelectvo je schopno střílet s ne s příliš vekou přesností po dlouhou dobu do určitého prostoru a likvidovat vše kolem,“ popsal vojenský analytik.

Oproti tomu americké speciální houfnice s velkým dostřelem jsou vyvinuty na krátkodobé operace, kdy několikrát vystřelí a z místa zmizí. „Jenže Ukrajina je používá jako normální dělostřelectvo, protože jsou tak zvyklí a nic jiného jim nezbývá. Zbraně se tím ničí a nelze je rychle nahradit, neexistují logistické řetězce, které by umožnily dodávky nových zbraní,“ sdělil.

Štefec dále zdůraznil odlišnost terénu, na který jsou tanky, které mají na Ukrajinu putovat jak z Německa, tak z Polska, vyrobené. „Nejsou stavěné na pohyb v ukrajinském terénu, zejména ne na jaře, kdy tanky dorazí. Přijde jarní tání, bažiny. Pro Ukrajince je sypající se těžká technika danajský dar a obrovská póza západu, jak pomáhají, ale v reálu komplikují situaci víc a víc,“ poznamenal. Němci navíc prý myslí diplomaticky v horizontu zájmů Evropy, nikoli v horizontu zájmů Spojených států amerických. To vnímá jako důvod, proč Němci váhali se souhlasem poslat jejich tanky. 

Předseda ruského parlamentu Vjačeslav Volodin se nechal slyšet, že dodávky zbraní z Washingtonu a zemí NATO mohou vést ke strašné válce a vyzval, aby si světoví politici uvědomili, jakou zodpovědnost mají vůči lidstvu. Jaroslav Štefec k tomu podotkl, že Rusové zcela jednoznačně ještě nepoužívají své nejmodernější a nejtvrdší zbraně. „A to ani nemluvím o zbraních jaderných, ale jedná se o systémy schopné regulérně zlikvidovat prakticky celou dopravní síť na Ukrajině, a to zásadním způsobem – nebude jak a kam dopravovat, může dojít k likvidaci letišť, železničního spojení a kompletně i likvidaci hlavní sítě silnic a mostů. To je další možnost, která se dá předpokládat. Při likvidaci vlaků a další přepravy mohou být zabíjeni vojáci, kteří jsou američtí, britští i polští,“ sdělil s tím, že tak může dojít k úmrtí vojáků cizích států, což může v důsledku vést ke konfliktu. „A to úplně pominu variantu, že by Poláky mohlo napadnout poslat na Ukrajinu Leopardy s vlastními posádkami a šlo by o nepřímý vstup vojska nebo NATO do války.“ Nakonec se vyjádřil k tvrzení Ruska, že Ukrajina skladuje zbraně a vybavení v okolí atomových elektráren. „Jsem toho názoru, že ano. Vědí, že Rusové na území jaderných elektráren nezaútočí,“ dodal.

Zdroj : Parlamentní Listy

sdílet na

35 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
13. 2. 2023 00:56
Ohodnotit příspěvek :
     

Náhodou! S těmi tanky to byl od helmutů moc dobrej nápad. Jak jinak se zbavit závislosti na USA, než povzbudit už tak nas-rané Rusy, aby si s tím osvobozením Berlína přichvátli? Nejspíš kvůli tomu si to pozvání Rusů k osvobození Berlína od ušáků posichrovali rovnou načtyřikrát.

1 sichr: Oznámení o pomoci Banderstánu německými tanky oznámil světu mluvčí helmutvlády Steffen Hebestreit 3 února – tedy den po té, co rusonárody oslavili osmdesátileté výročí slavného výprasku uštědřeného Němcům v bitvě u Stalingradu.

2 sichr: Tanky budou na místo doručeny i s teutonskými kříži na věžích, pod kterými helmuti rozsévali smrt v obou světových válkách, a před tím, pod hlavičkou “němečtí rytíři”, po osm století.

3 sichr: U tanků leopard 2 se rozhodli pro zaslání čtrnácti kusů, neb číslo 14 je světově známý symbol nadřazenosti německé rasy, vyjádřený americkým náckem Davidem Laneem
( https://en.wikipedia.org/wiki/David_Lane_(white_supremacist ) ve větě se čtrnácti slovy: „We must secure the existence of our people and a future for white childern“ – tedy: “Musíme zajistit existenci našich lidí a budoucnost bílých dětí.”

4 sichr: Když bylo v r. 1945 náckům zakázáno čárat po zdech “Heil Hitler”, vynalézavě se přizpůsobili novým poměrům za čárali po zdech dvě osmičky (ne tedy číslo 88, ale dvě osmičky!), neb písmeno há je v latince na osmém místě.
Počet 88 tanků leopard 1 tedy znamená: Heil Hitler!

Takže byl to dobrej nápad. Takové pozvánce Rusové neodolají.
Už se těším.

13. 2. 2023 00:56

Byste si nemysleli, že mám záchvat konspirace a že jaká symbolika a že mi už straší, pak vězte, že nikolivěk. Rusové si to poselství vyložili přesně tak, jak ho helmuti mínili.
Je tedy jisté, že uražená jitrnice sice lavíruje, jako že válku nééé, ale že lavíruje pouze kvůli voličům – jinak je to nacistický xindl skrz naskrz až do morku kostí. Jak ostatně ukázalo už jen to, že genocidu donbasanů osmiletým ostřelováním označil v Aleji andělů (hřbitov dětských obětí ostřelování) za směšnou.
Zde důkaz, že se ohledně té nacistické symboliky (čas 5:45) nemýlím a že si ji ruská strana vyložila správně. Ostatně, když to napadlo mě, jen s tím náckové vylezli, tak aby to nepadlo Rusy, žejo.
https://odysee.com/pjakin-06.02.2023:8

Jo, ještě něco. Těch připravených tanků má RF možná osm tisíc, leč celkový počet tanků RF činí cca 22 000 kusů. To jen pro pořádek.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
13. 2. 2023 01:35

Zajímavé povídání. Zítra si ty odkazy důkladněji pročtu, dnes už to nestačím (tedy dnes – včera to už nestačím. 🙂 )

Na oplátku ti posílám zajímavost, kterou jsem dnes našla. Možná, žes to už někdy četl, v tom případě se omlouvám. Třeba se to ale bude někomu jinému hodit do “mozaiky” událostí. (Jedná sd o SVO – Den, který zachránil Rusko)

https://myslenkyocemkoli.blogspot.com/2023/02/jak-to-bylo-pred-rokem.html

A ještě mám jeden dotaz – nemáš nějaký odkaz, který by vysvětloval, jak a proč se Igor Girkin alias Strelkin z donbasského hrdiny stal téměř (nebo snad i úplně) zrádcem? I když to už dlouho vím, ten důvod mi nějak unikl.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
13. 2. 2023 03:40
Odpovědět  Albi

Odkaz nemám, ale dle mého uražené ego zneuznaného kapesního Napoleona.
Má srdce spasitelského teroristy, a poté, co ho (zřejmě na nátlak Kremlu, ale proč konkrétně, to nikde nedohledáš) zbavili donbasáci všech funkcí, děsně se nas-ral. Popravdě si myslím, že je přinejmenším psychouš; možná fetující psychouš (jen dojem), co si myslí, že měl v torně maršálskou hůl a Kreml mu ji čajznul.
Ke všemu mele (resp. v r. 2014 mlel) i o čem by měl držet hubu – například o skryté pomoci Ruska Donbasu (ti ruští vojáci, co dle Kremlu měli dovolenou a pomáhali tak v boji Donbasu o svém volnu, takže jejich věc a ne věc Moskvy), když se postavil Donbas banderům na odpor, a kterak on dovolenkářům, jak jim říkal, zdatně pomáhal
a jak by byl bez něj Donbas v prd-eli a že by dopadl jako Oděsa a žádný odboj by se nekonal. Zkrátka nebejt jeho, Luhanská ani Doněcká republika by neexistovaly.
Blbě se narodil. Seberealizoval by spíš v období Teroru za francouzské revoluce, nebo aspoň jako vůdce IRA. Ale ani jako radikální husita typu Želivského by se neztratil.
To všechno je ale jen můj názor, který jsem si na něj postupně udělal, tak to taky tak ber – jen jako názor. Třeba je to fšecko jinak.

13. 2. 2023 03:42

Jo, a dík za odkaz. Přečtu až se vyspím, ted jdu hají.

Albi
13. 2. 2023 10:50

Díky. Takhle mi to stačí.
Proč jsem se ptala: občas jinde v diskuzích ti, kteří se aspoň ve jménech orientují, odkazují nekriticky na jeho protiruská vyjádření. A protože jsou vždycky proamericky ladění, chtěla jsem si ověřit, jestli mohou vědět víc, než ostatní. Jak je vidět, jen produkují podobně jako mainstreamová média vlastní propagandistické příspěvky ke změně “informačního pole”.

me2d44
13. 2. 2023 10:14

Jen pro inspiraci: předvčírem jsem na jednom serveru četl, že leopardy jsou už na Ukrajině – Ukrajinci zuří, protože nejde o tanky, ale o spodní prádlo v barvách leoparda. Nemusím povídat, že jsem si poprskal monitor tak, že jsem ho musel čistit!

Albi
13. 2. 2023 10:53
Odpovědět  me2d44

Tak to se nedivím.. 🙂

13. 2. 2023 16:48
Odpovědět  me2d44

Kalhotky, nebo podprdy? Jestli jenom podprdy, tak to jim nedivím že řvou. Taky bych řval bejt tranzka, ňader nemaje.

Frank
13. 2. 2023 08:41
Ohodnotit příspěvek :
     

Podle zdrojů má Rusko přes 12000 tanků.

me2d44
13. 2. 2023 10:59
Odpovědět  Frank

Musíte rozlišovat: 1. Rusko má snad nejdelší hranici na světě, takže nemůže vrhnout vše do jednoho směru. 2. velká část tanků podléhá modernizaci 3. na modernizované stroje je nutno vycvičit posádky (Švícaři tvrdí, že zvládnutí leoparda zabere půl roku až rok) – mimochodem, když mi stejně označený radar přišel po generálce, tak jsem se ho celý musel učit znovu 4. výrobců munice je jako šafránu – proto taky západ žebrá v Jižní americe, kam byly leopardy prodávány.

Boomer
13. 2. 2023 11:49
Odpovědět  me2d44

.. 1.gardová armáda, primárně určená pro přímý boj s NATO, má v základní sestavě víc cca. o 1/3, než může dát do kupy protivník.
K tomu má výhodu kvalitního zázemí pro doplnění ztrát, stabilizovaných logistických řetězců, u tanků sjednocenou hlaveň s možností použití všech dostupných nábojů.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
13. 2. 2023 16:37
Odpovědět  Frank

Asiže přijde na to, podle jakých zdrojů a ze kdy.
Celkový počet tanků RF, uváděný různými neruskými prameny k roku 2021 – tedy v době, kdy ještě nebylo třeba válečně mžít – činil od dvaceti do pětadvaceti tisíc kusů (nejnižší byl fous přes 19 900), s tím, že polovinu tanků má RF zakonzervovanou a s poznámkou na konci, že přesný počet bude zřejmě vyšší, neb Rusové, co se zbrojní techniky týče, skutečný stav tradičně tutlají.
12 000 kusů tedy přibližně odpovídá nezakonzervovanému počtu ruských tanků připravených k boji, osm tisíc s třetinou tanků v dilnách, kde je modernizují. Aspoň tak mi to vychází.

To až po zahájení specoperace se počal zčistajasna lišit počet počet ruských tanků u různých zdrojů v tisících kusů, jako třeba stav ruských tanků k 2.1.2023 dle Echa24:

Ruská armáda přišla od začátku „speciální operace“ o 46 % svých tanků, které má k dispozici v bojeschopném stavu. Vyplývá to z dat analytiků specializovaného blogu Oryx, jenž shromažďuje informace o zničené technice.

13. 2. 2023 16:38

Podle Oryxu Rusko ztratilo celkově 1600 tanků z 3417, které podle údajů serveru The Kyiv Independent (Ha! Ha! Ha! – ti se mi zdaj) bylo bojeschopných na začátku války. Z uvedených 1600 tanků bylo 937 zničeno, 72 těžce poškozeno, 60 opuštěno a 531 ukořistěno ukrajinskou armádou.”
https://echo24.cz/a/HHeTW/zpravy-svet-rusko-prislo-o-skoro-polovinu-tanku

Takže podle Oryxu měla RF 3417 tanků… To bude nejspíš něco podobnýho jako ten amiinstitut pro studium války, což je ve skutečnosti banda podivných ženštin:
Institut pro studium války (Institute for the Study of War) je americká nezisková organizace sídlící ve Washingtonu která se zabývá výzkumem v oblasti válek a mezinárodních vztahů.
Byl založen v roce 2007 historičkou Kimberly Kaganovou která jej vede, a je od počátku financován především americkými společnostmi z oblasti vojenského průmyslu … … atd.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Institut_pro_studium_v%C3%A1lky

Takže tak.

Aleš
13. 2. 2023 08:55
Ohodnotit příspěvek :
     

Ukrajinci by měli povstat a svrhnout loutkovou diktaturu a zahájit mírové jednání. Zbavit se všech západních poradců, jinak Ukrajina přestane existovat.

Standa
13. 2. 2023 09:12
Odpovědět  Aleš

A, co Češi?
Kdy prasknou do ,, koní”?
Nikdy ……..drží hubu a krok !
Zvolili si loutkového jenerála podle obrázku ( všichni vědí , že volby byly sfalšované firmou z Kajman pověřenou a posvěcenou Rakušanem).
Takže bude ,, klid a pořádek” Jak chtějí,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,!

Pavel z Moravy
13. 2. 2023 09:29
Odpovědět  Aleš

Aleši, toto je nadnárodní projekt na zotročení východních národů. Toto co se zde děje je Drang nach Osten v přímém přenosu. Nejhorší je, že jsou na něm účastni představitelé slovanských národů z bývalých zemí RVHP. Tato naše vlast je nyní z velké většiny zaplavena tvory zbožňujícími zlaté zápaďácké tele, slovanství a vlastenectví je dehonestováno. Takže bych řekl, že to není ani tak o Ukrajině, ale cíl je úplně zbavit zdejší slovanské národy hrdosti ke svému kmenu. Ti vybraní jedinci, kteří zde tento vývoj řídí si toho jsou sakra vědomi. Jenže jim to sype, čmrdlíky i pocty, kterými se vzájemně obdarovávají. Myslím, že vše co tu probíhá vysoce předčí dobu pobělohorskou. Zrádců a zaprodanců se zde vyrojilo takové množství až zrak přechází. A národ většinově ztratil svoji důstojnost, jsme na konci své pouti samostatného národa, pouhých 33 roků po věhlasném řevu už je to tady. Ano, je to tady.

Pavel z Moravy
13. 2. 2023 09:32
Odpovědět  Pavel z Moravy

A já nevěřím ve změnu, ne s tímto přeformátovaným lidem.

Albi
13. 2. 2023 11:06
Odpovědět  Pavel z Moravy

Máš pravdu. Taky nevěřím. A nemá cenu si něco nalhávat.

13. 2. 2023 16:50
Odpovědět  Albi

A to já zas na změnu věřím. Akorát že přijde zvenčí.

Autor
13. 2. 2023 11:48
Odpovědět  Pavel z Moravy

Já jen upozorním, že ani ve zbývajících zemích EU není situace pro obyčejné lidi vůbec lepší. I oni se stanou tím “definitivním” odpadem, tak jako třeba v Německu bílý Němec …

Jaroslav
14. 2. 2023 14:13
Odpovědět  Peter 008

Chvíli jsem tam pobyl, na tom západě a získal jsem pocit, že jsou ztraceni a že záchrana Evropy může přijít jenom z bývalých “východních zemí”. Nevzal jsem ovšem v potaz propagandisticlou úderku, pracující 24 hodin denně na převýchově obyvatelstva. Zdá se, že se “zadařilo” a skutečně nám musí dát přes tlamu někdo zvenčí, Milan má pravdu. Pak buceme chvíli děkovat, a cyklus (vděk, zapomínání, nenávist a přepisování historie, krize a potřeba nové přesdržky..) se bude opakovat

Mikelo
13. 2. 2023 15:40
Odpovědět  Pavel z Moravy

Sami jsme si vybrali svou záhubu. Přednější nám byl a je konzum a nezodpovědnost, pud sebezáchovy jsme vyměnili za lacinou zábavu.
V podstatě celá západní a střední ojrópa je na nezvratitelné cestě vyhynutí původního obyvatestva. Zdegenerované geny musí pryč.

Albi
13. 2. 2023 11:02
Odpovědět  Aleš

To už teď asi nebude proveditelné, Nejsou lidi – loutková vláda už možná přečíslila počet “obyč.” obyvatel, schopných protestu.

jiří
13. 2. 2023 10:20
Ohodnotit příspěvek :
     

Proč mají Ukrajinci málo tanků.
https://twitter.com/von_tresckow/status/1624317332058173440

jiří
13. 2. 2023 10:27
Odpovědět  jiří

Obrněná vozidla Wehrmachtu už jsou na Slovensku.
comment image

Albi
13. 2. 2023 11:15
Odpovědět  jiří

A nikde žádný partyzán!
Nepřekvapilo by mě, kdyby na jaře byly vojenské dodávky zasypány květinami. Šeříky by byly nejvhodnější.

Jaroslav
14. 2. 2023 14:16
Odpovědět  Albi

Nejspíše až potáhnou zpátky, je to taková zákonitost. Nejdříve na východ, pak otočka o 180 stupňů a pak ženeme … vítězně za sebou. Již se o to pokoušeli celé generace evropanů a vždy to dopadlo stejně

Boomer
13. 2. 2023 12:31
Odpovědět  jiří

.. nepúšťať na saká!!

13. 2. 2023 16:57
Odpovědět  Boomer

Hezkej pohled to byl, žejo? Takovej podnětnej. Cudák starej Nenasaka. Ale ty teutonský kříže jsou ještě lepší, než ten jeho zvacák. Viděl jste Gosudara jak se tvářil, když o těch křížích mluvil ve svém projevu?
To udělali helmuti moc dobře, že ty kříže nepřebarvili a že se rozhodli pro ty počty a dodávku dali na vědomí ten den, kterej to dali. Kam se na to hrabe Nenasaka s nějakým zvacákem předávaným na hajzlu.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Boomer
13. 2. 2023 17:46

..tož dělají propagandistické chyby za chybou a pomáhají tím Putinovi přesvědčit celou jeho zemi(a nejen..), že jde o holou existenci. A to, jak známo z historie, má ohromný vliv na výkonnost a obětavost obyčejných lidí..
Když nacisté spustili Operaci Barbarossa, Stalin do 3.července mlčel a potom promluvil veřejně.. žádný třídní boj, žádný střet ideologií, ale Matička Rus volá!!

13. 2. 2023 23:04
Odpovědět  Boomer

Mě hlavně rozum nebere, že jsou tací idi-oti, že jim to nedochází. Že to na Rusy zapůsobí nejen jako sjednocující faktor, ale i jako koňská dávka vlasteneckého odhodlání “za matičku Rus!” aplikovaná přímo do žíly.
Ušákům je přece je fuk, kdyby to bylo o pár dní dřív nebo později, tam o tank a tam o dva víc, nebo míň, a kdyby ty kříže začárali.
To znamená, že to byl ryze náckovskej nápad a to zase znamená, že se nejspíš kvůli těm počtům, křížům, i datumu, kdy to mluvčí pustil do světa, angažoval vnuk esesáka, uražená jitrnice osobně. Strašně bych se divil, kdybych se v tomto mýlil. V každým případě tohle náckovský gesto těžce odse-rou.

Jo, v tomhle byl ten gruzínskej lotrando skutečně geniální. Proto ho také má dodnes část Rusů za satanáše a druhá část za báťušku a div ne za vtělení archanděla Michaela. Že byl ve skutečnosti dva v jednom nejsou schopný vstřebat. U nás to ostatně není jinak. Stačí za všechny vzpomenout bratra Žižku, nebo zakladatele českého státu, skutečného otce naší vlasti, Boleslava I.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jaroslav
14. 2. 2023 14:21

Jenom díky tomu “lotrandovi” to tehdá SSSR zvládl. A nevěřte tomu, co vložili Jelcinovi poradci (odkud asi, kdo pomáhal rodící se demokracii v Rusku?) v devadesátkách do ruských archivů. Těm nově objeveným tisícům historických “originálů”, které dokazují vinu ve všem, na co si vzpomenete

14. 2. 2023 16:17
Odpovědět  Jaroslav

Neraďte mi, prosím, čemu mám věřit a čemu ne.

Boomer
14. 2. 2023 18:33

Společnost dlouhodobě stavěná na tvrdé konkurenci ve spojení s nadbytkem až plýtváním nechápe, že nedostatek může lidi spojovat a posilovat.

..tož já se domnívám, že Koba ani tak nějak nebyl dva v jednom, ale opticky to tak mohlo vypadat, vládnul absolutisticky a tudíž každé jeho rozhodnutí někoho potěšilo a jiné nasejřilo.. pro někoho báťuška vší Rusi, pro jiného satanáš. A někdy se to dokonce případ od případu střídalo!!

A pro nick Jaroslav jen dodatek:
Hned po napadení Německem byla obnovena Stavka, kde sice Stalin měl hlavní slovo, určoval sice direktivně účastníky zasedání, ale rozhodoval většinou na základě předchozích konzultací. Bez generálů by to nedokázal, takový génius nebyl..

A na Jelcina & spol., defekuje Bílej Tesák, příštipkáři dějiny nepíší, jen občas je deformují..

Naposledy upraveno$ s uživatelem$