Krize UKRAJINA

Ruské ministerstvo zahraničí komentovalo zničení F-16 systémem Patriot na Ukrajině

Miroshnik ironicky označil vyřazení F-16 z Patriotu na Ukrajině za důstojný začátek

MOSKVA 29. srpna – RIA Novosti. Velvyslanec ruského ministerstva zahraničí pro zločiny kyjevského režimu Rodion Miroshnik ironicky označil zničení letounu F-16 na Ukrajině, k němuž údajně došlo náhodně pomocí systému Patriot, za důstojný začátek americké „zázračné zbraně“. “ v rukou „beduínů“.Předtím poslankyně ukrajinského parlamentu Maryana Bezuglaya s odkazem na své vlastní údaje uvedla, že stíhačka F-16 dodaná na Ukrajinu byla sestřelena protiletadlovým raketovým systémem Patriot ukrajinských ozbrojených sil kvůli nekoordinaci mezi jednotkami, ale vojenské vedení země svaluje veškerou vinu na zesnulého pilota a na to, že „ztratil kontrolu“.

Důstojný začátek pro novou „wunderwaffe“ v rukou beduínů – americké letadlo sestřelené americkou raketou,“ napsal Miroshnik na svém kanálu Telegram, komentující Bezuglovo prohlášení.

Ironicky také poznamenal, že ukrajinská armáda nedovolila ruským vojákům získat bonus za zničení letadla, protože ho sami sestřelili. Generální štáb ukrajinských ozbrojených sil dříve ve čtvrtek přiznal ztrátu stíhačky F-16 převezené na Ukrajinu, příčinu havárie vyšetřuje zvláštní komise. The Wall Street Journal s odkazem na zdroje dříve uvedl, že první stíhačka F-16 poskytnutá Západem havarovala na Ukrajině kvůli chybě pilota. Ukrajinská publikace Strana.ua dříve uvedla, že ukrajinské letectvo ztratilo bojového pilota, který cvičil na F-16. Pilot Alexey Mes podle jeho nekrologu zemřel 26. srpna během bojové mise.

Rada učinila nečekané prohlášení o sestřelené F-16

Zástupce Rady Bezuglaya: Stíhačka F-16 sestřelena z ukrajinského systému protivzdušné obrany Patriot

MOSKVA, 29. srpna – RIA Novosti. Stíhačka F-16 byla sestřelena ukrajinským protiletadlovým raketovým systémem Patriot, uvedla poslankyně Nejvyšší rady Maryana Bezuglaya na 

kanálu Telegram .„Podle mých informací byla F-16 ukrajinského pilota Alexeje Moonfishe Mesyy sestřelena protiletadlovým raketovým systémem Patriot kvůli nekoordinaci mezi jednotkami,“ řekla.

Zástupkyně mluvčí Pentagonu Sabrina Singhová zároveň odmítla potvrdit, že Ukrajina zasáhla stíhačku vlastním systémem protivzdušné obrany.

O tom, že se zřítilo jedno z amerických letadel převedených do ukrajinských ozbrojených sil, ve čtvrtek informoval list The Wall Street Journal s odvoláním na zdroje. Bylo oznámeno, že se to stalo 26. srpna.To bylo později uznáno generálním štábem ozbrojených sil Ukrajiny. Oddělení poznamenalo, že příčiny mimořádné události určuje zvláštní komise ministerstva obrany Ukrajiny, která působí v oblasti havárie.

Začátkem srpna oznámil Vladimir Zelenskyj příchod F-16 na Ukrajinu. Den předtím časopis Economist napsal, že ukrajinské ozbrojené síly předaly prvních deset ze 79 amerických stíhaček. Média zároveň poznamenala, že se tak stalo jen rok poté, co administrativa 

Joea Bidena schválila jejich odeslání do postsovětské republiky.Šéf kyjevského režimu na tiskové konferenci v pondělí 27. srpna tvrdil, že o den dříve ukrajinská armáda používala F-16 při úderech ruských jednotek: údajně s nimi sestřelovala rakety a drony.

Jak zdůraznil ministr zahraničí Sergej Lavrov , Moskva považuje přesun těchto stíhaček za záměrný signál NATO v jaderné oblasti. Jejich výskyt na Ukrajině ale nijak nezmění situaci na linii bojového kontaktu, letouny budou zničeny stejně jako jiné typy zbraní, upozornil.
ria.ru

sdílet na

69 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Pavel z Moravy.
30. 8. 2024 10:39
Ohodnotit příspěvek :
     

Michalapetr.com píše, jak jsou u Pokrovsku banderovci likvidováni jak zajíci a nemají žádnou šanci. Do této situace je dostal zdegenerovaný západ i s jejich vůdcem. Provádí genocidu vlastního národa a mladých kluků. To je skutečně odporné. A jako kdyby to těm Ukrajincům ani nevadilo. Nu, asi to chtěli.
.

Autor
30. 8. 2024 11:12
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Chovají se jako Hitler, který podle sebe uvažoval tak, že když Němci prohrají válku, Sověti je zlikvidují, jako to chtěli Němci udělat s Rusy a vůbec se všemi Slovany, kteří by se jako rasově čistí přidali k nim. Paradoxně Stalin byl jediný v té trojice plus Francie, který byl pro jednotné Německo.
A ještě mimochodem někdo se pokusil na nějkém shromáždění polít červenou barvou známou německou političku Sáru Wagenknechtovou… a přitom prý vykřikoval něco rusky nebo ukrajinsky ….

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
30. 8. 2024 15:50
Odpovědět  Peter 008

Bodejť by se nechovali jako Hitler, když se k sobě mentálně tak tulí……každý cigán hádá podle své karty.

Tatys
30. 8. 2024 11:56
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Kdyby si zachovali neutralitu, byli by v pohodě. Ale chtěli do válečného klubu, tak mají válku. Taky tu u nás kdysi havel skřehotal že budeme neutrální jako třeba Švýcarsko, ale velký bratr to zakázal. Velký bílý otec ve washingtonu chtít krev. Hodně krve.

Markýza
30. 8. 2024 12:03
Odpovědět  Tatys

Ovšemže. Klasický všechnonebonicáci….měli všechno, málo jim to bylo….asi neznají tu pohádku o zlaté rybce a skončí tím pádem v lahvi od octa.
Teď mi padlo oko na titulku na Novinkách – prý nějaký průzkum na Ukrajině ukázal, že dokud nedostanou zpátky co chtějí, tak nepřestanou, že za všechno špatné může Rus a že budou a budou a budou v NATO a v EU……..kristova noho. Já to fakt vidím tak, že Rus zkrátka udělá z celé Ukrajiny nárazník. Pod vlastní správou. A možná tam fakt bude ten přenádherný obrovský prales.

Tatys
30. 8. 2024 12:25
Odpovědět  Markýza

Když něco napíšou na hovínkách, tak většinou opak je pravdou. Ale i kdyby, tak třeba takoví Čečenci taky byli vzpurní a nezlomní, a po srovnání Grozného se zemí zkrotli takovým způsobem, že teď jsou největšími podporovateli RF. Každému normálnímu člověku je asi šumák, jaký prapor vlaje na radnici. Chtějí hlavně klid, a mít co jíst. Já bych pro tu naši slavnou liberálně hodnotovou republiku neobětoval ani minutu svého času, natož tak život.

Pavel z Moravy.
30. 8. 2024 12:39
Odpovědět  Tatys

Proto říkám, že bych se vůbec nedivil mladým klukům a holkám, kteří to mají v hlavě srovnané, kdyby využili nabídku Putina a šli vychovávat svoje děti k nim. Přece alespoň dle mne je sen každého normálního člověka mít v klidu a pohodě rodinu. Když to nemůže zaručit vlastní země, tak potom se musí jedinec rozhodnout.

Markýza
30. 8. 2024 15:51
Odpovědět  Tatys

Ano, to je taky varianta. Ovšem o machometánech je známo, že obdivují sílu – jestli totéž platí o Ukrajincích fakt netuším.

Bety
30. 8. 2024 16:10
Odpovědět  Tatys

Neutralitou se může chlubit jen Švýcarsko a to proto, že tam jsou ty jejich banky.Kdo ví co mají v těch svých sejfech a probíhají přes ně obchody.
To dá rozum, že banky musí být v bezpečí. Lidé ne.

josef
1. 9. 2024 14:26
Odpovědět  Bety

Švýcarsko se snad chlubí neutralitou. Ale skutečně ji má? Nakomec Švédové se neutralitou chlubili také … .

Janek
31. 8. 2024 13:03
Odpovědět  Tatys

Celá SVZ vznikla v důsledku toho,že vedení tzv. Ukrainy po převratu v roce 2014 nařídilo jednotný jazyk, tzv. Ukrainštinu. Jakoby na území ČR na Moravě nařídili mluvit hanáckým dialektem a Slováci by přišli Moravanům proti Čechům na pomoc. Na mateřské jazyky se nesahá. Tu ukrainskou jazykovou rošádu odnesli nejen rusky mluvící občané, ale i další národy toho qwazistátu, jako jsou Poláci, Maďaři, Rumuni. Kterým byl jejich rodný jazyk na úřadech odepřen. Což odporuje i chartě jazykú OSN. Na území ČR v tzv. Sudetském oblouku je naopak na úřadech dovoleno mimo Češtiny používat i Němčinu (jak slovem, tak písmem), protože tu stàle žijí potomci německých kolonistů, osídlujících toto území po pozvání olomouckého Biskupa Bruna ze Schaunbergu.

Markýza
30. 8. 2024 15:49
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Už jsem to někam psala, ale možná nevadilo. Tedy té pětině, co tam ještě zůstala. https://1url.cz/L1BHE Jestli to není moc přehnané, tak tomu Putinovi nezbude, než udělat nárazník z celé Ukrajiny.

30. 8. 2024 17:25
Odpovědět  Markýza

S tím odkazem krásně koresponduje toto:

Zelenskému zbývá udělat ještě jeden malý krůček, aby s konečnou platností přesvědčil Kreml o nutnosti zcela zlikvidovat ukrajinský projekt. A on ten krok udělá.

vyzobnuto z analýzy od Iščenka:
https://www.novarepublika.cz/2024/08/zelenskyj-a-wunderwaffe

Já si to původně dal bokem, že to šoupnu někam, kde se to bude tématicky korespondovat, a pak na to zapomněl. Až ted, když jsem si kliknul na váš odkaz, tak jsem si na to vzpomněl.
Co na to říct, žejo. Leda tak “kdo chce kam, pomozme mu tam.”

Boomer
30. 8. 2024 17:41
Odpovědět  Markýza

..no, já se tak trochu obávám, aby se z ruské strany nezačal realizovat systém bez nárazníkové zóny. Že by vojensky obsadili a drželi Evropu, tomu nevěřím, ale mohli by, spolu se svými spojenci, podlehnou puzení ožebračit ji, srazit ekonomicky na kolena a ještě donutit pokorně platit tribut, třebas jen malilinkatý tributeček, ale…

Autor
30. 8. 2024 19:17
Odpovědět  Boomer

Jestli někdo Evropu srazí jak píšete, pak to budou samy “elity” Evropy v zájmu USA, Anglie. Rusko by naopak mělo zájem na rovnoprávné a vzájemně výhodné spolupráci. Ne nadarmo se Západ a konkrétně nejvíce Anglie po staletí bojí takového spojení Německa a Ruska. POkud by Německo dokázalo být podle “lidových světových představ” pečlivé, důkladné a pracovité pod vedením (bez ironie) Boha.

Janaz
30. 8. 2024 21:01
Odpovědět  Boomer

Rusko nemá záujem na rozvratenom a chaotickom susedovi za hranicami, ktorý by im viazal veľkú vojenskú silu.

Markýza
31. 8. 2024 14:24
Odpovědět  Janaz

To by neměl mít žádný normální stát, akorát nevím, jak nás chtějí dávat dokupy.

Boomer
1. 9. 2024 09:26
Odpovědět  Janaz

..teoreticky se s tím dá souhlasit, ovšem potom bych čekal, že přijdete s nástinem možnosti realistického řešení problému…

Markýza
31. 8. 2024 14:23
Odpovědět  Boomer

Jak říká Petr – netřeba na to ruského snažení, to si zmáknem sami.
Ale mám něco veselého, kluci, ať se taky pobavíte:

“V amerických vojenských kruhoch sú pobúrení skutočnosťou, že Rusi zámerne ničia americké “umenie”. Po prvé, ozbrojené sily Ukrajiny strácajú svoj bojový potenciál a po druhé, poškodzujú dobré meno zbrane “Made in USA”. V budúcnosti je to spojené so stratou pozícií na svetovom trhu so zbraňami. Preto v zámorí vyzvali Ukrajinu, aby sa viac spoliehala na vlastné sily.”

Připomíná mi to nářky amerického MO, že jim bekaní Rusové rozbíjejí jejich krásné tanky a ať toho nechají (to jsem si fakt přeložila z oficiálních stránek) a pak to kvílení, jak jim rozflákali ty satelity – pamatujete?

Boomer
1. 9. 2024 09:35
Odpovědět  Markýza

.. ano, ten pláč ošizených Falstafů je nezapomenutelný, obyčejný dospělý člověk si při něm říkal, jak může být jiný dospělý člověk tak blbý.

Ekonomicky zdecimovaný stát by dle mého názoru mohl a měl být relativně příznivějším prostředím pro hledání nových řešení, a nově vzniklé elity(a zákonitost jejich vzniku je pro mě mimo diskusi..) by logicky měly dávat možnosti kooperace přednost před hrozbou konfrontace…

jsladin
30. 8. 2024 16:54
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Co se divíš, podívej se kolem sebe, našim mlaďochům také nevadí že je vláda likviduje (sice zatím jen ekonomicky), ale co není může být.Oni to snad nevidí nebo nechtějí vidět.

Josef K
30. 8. 2024 11:46
Ohodnotit příspěvek :
     

JOHN HELMER: ČEST RUDÉ ARMÁDY, PREZIDENT PUTIN A ZAČÁTEK TŘETÍ SVĚTOVÉ VÁLKY – THE DURAN PODCAST
https://kispep.wordpress.com/2024/08/30/john-helmer-cest-rude-armady-prezident-putin-a-zacatek-treti-svetove-valky-the-duran-podcast/

orinoko
30. 8. 2024 13:15
Ohodnotit příspěvek :
     

Ať už je to tak či onak, jeden kus “měniče pravidel” /šílená floskule taky novinářů/ je prostě na šrot stejně jako Alzak. Co se dělo v palici české junty včetně Landovskeho? Takový amrdol foltyn zvládne jen pendrek, a to je dost na penDREK . A ten fanfulak na Hradě je jen tluNOCNIK.
Emero chlouba “plnila misi”. A jako vždycky – sebevědomé kecy na začátku a mokrymi hadry na palici to končí.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
30. 8. 2024 15:46
Odpovědět  orinoko

Měniče! Vy škaredý. Musíte říkat gejmouvr. přece.

Boomer
30. 8. 2024 17:44
Odpovědět  Markýza

..spíš bych použil gejmčendžr…

Markýza
31. 8. 2024 14:26
Odpovědět  Boomer

Ježiš jasně, máte pravdu. Mně už ty anglikanismy tak lezou krkem, že si ani nevšimnu. Gejmouvrujou dneska spíš Jižani – teda napřed ogejmčenžrujou a pak zgejmouvrujou 😎

n.a.
1. 9. 2024 07:24
Odpovědět  Markýza

Pochválen buď Pán Ježíš Kristus!

Markýza
1. 9. 2024 08:37
Odpovědět  n.a.

až na věky.

Jan
30. 8. 2024 13:21
Ohodnotit příspěvek :
     

Je zajímavé sledovat stupiditu režimu. Ukrajina sestřeluje vlastní stíhačky……..od ledna 2025 Ukrajina nám nepustí ruskou ropu…(takže my Ukrajinu sponzorujeme, zadlužujeme se a oni nám na oplátku zastaví ropu….) to jako že dám nějakému bezdomovci chleba a peníze a on mne “za odměnu” bodne nožem, že prý jsem mu dal málo…. :-))) A když jsem tak na novinkách četl diskusi, našli se tam podivně pomýlení jedinci, kteří tento masochismus schvalují. Člověk neví jestli se má smát nebo jen nevěřícně kroutit hlavou.

standa
30. 8. 2024 13:56
Odpovědět  Jan

Holt ,Ukr. nebudou mít ropu ani penízky za tranzit! A zima se blíží!

Pavel z Moravy.
30. 8. 2024 14:01
Odpovědět  Jan

Nevím, ale myšlenkové pochody některých jedinců se nedají pochopit. Mám čím dále větší pocit, že ten závěr západní tzv. civilizace je opravdu za dveřmi. U amíků si už berou staroušci 70 a více mladá 8 a 10 letá děvčata do manželstvví a vlastně už jede prznění a pedofílie. Jak dlouho může taková společnost proboha přežít? Tak toto byl.ten vlhký sen disentu?

.
.

30. 8. 2024 17:30
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Jen pocit? Tak to jsem na tom líp – já jsem si tím jistý. A vítam to, at nás to bude jakkoli bolet.

Markýza
31. 8. 2024 14:30
Odpovědět  Jan

A teď se ještě Kulebovi povedlo kapitálně nas.rat Poláky, když jim (v Polsku) vysvětloval – no, však si to přečtěte:
https://1url.cz/y1Bpq

30. 8. 2024 13:54
Ohodnotit příspěvek :
     

Mě se víc líbí jak o té blamáži s F-16 informují natoweby, včetně našeho majnstrýmu. Podle nich měli 6 efek a k nim 6 pilotů, takže nyní ukrům zůstalo na těch zbývajicích 5 efek 5 pilotů. To je moc hezký, ale těm “analytikům” jaksi uniklo, že jsou dvě verze F-16tek – jednomístná a dvoumístná. Takže se ptám:
Za á: v jaké verzi dostali bandeři F-16tky? V jednomístné či dvoumístné?
Za bé: pokud v dvoumístné – co se stalo s druhým pilotem?
Za cé – Kolik efek mají nyní bandeři k dispozici? Pět, nebo dvaapůl?

Markýza
30. 8. 2024 14:03

A vůbec – nebyla to maketa??

30. 8. 2024 17:48
Odpovědět  Markýza

Ta, co se před ní fotil, byl starej nefunkční kus. Hned jsem si vzpomněl na Klička, jak se fotil před zbytkem toho “sestřelenýho” Kinžálu.
P.S. Ke včerejšímu dni už bylo z těch dvanácti tisíc natobandurů co nafárali na Kursk zneživotněno 7 700 kusú – a o raněných dál ani tuk. Jojo, je to tak sranda s tou válečnou mincí, at se juknete na rub či na líc.
A uprostřed všeho toho válečného běsnění narazíte na to, že V Moskvě byl předveden model vysokorychlostního vlaku „White Gyrfalcon“ pro vysokorychlostní vlaka že
Siluanov: Tempo rozvoje ruské ekonomiky předčí prognózy úřadů a odborníků
A do toho všeho se Čuk a Gek urvali ze řetězu:

30. 8. 2024 17:52

V Německu došlo k výbuchu v závodě vojensko-průmyslového komplexu Diehl Defense, který vyrábí granáty.
a tu F-16tku si, jak se ukázalo, sestřelili sami chocholové:

Bezuglaja zaútočil na velení ukrajinského letectva po havárii stíhačky F-16
30. srpna 2024
Fakta

Velení vzdušných sil ukrajinských ozbrojených sil se snažilo utajit informace, že ukrajinská armáda omylem sestřelila jednu ze stíhaček F-16 převezených do Kyjeva západními zeměmi, uvedla poslankyně Nejvyšší rady Maryana Bezuglaya.

Může bejt i smutno, jen když je veselo…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Autor
30. 8. 2024 20:56

Jak to vypadá – skóre Petrov, Borošilov versus Západ: 117:0

comment image

Markýza
31. 8. 2024 14:34
Odpovědět  Peter 008

JO! Petrov/Borošilov! Tuhle jsem se s někým dohadovala, že nejsou jen Čepiga/Myškin, že máme k dispozici ještě jednu dvojku, jen jsem si nedokázala vzpomenout na jména, dík.
Ale moment…..podle fotky mi to připadá jako Čepiga/Myškin!

1. 9. 2024 13:14
Odpovědět  Markýza

No a? Jednovaječná dvojčata, no.

Markýza
1. 9. 2024 13:22

Dvoje 😀 😀 nakonec – proč ne.

1. 9. 2024 14:05
Odpovědět  Markýza

Jo, proč ne. Je mi podezřelý, jak občas dokáží být v jednom okamžiku na více místech současně, kde je navíc ještě zaberou kamery, jako tehdá na tom eskalátoru v anglii.
Hele, mi si z toho děláme prču, ale byla to bomba, kdyby to tak fakt bylo. Já vím, že není, ale moc se mi ta myšlenka líbí. KoZa má kliku, že nejsem v SVR. Jak se znám, sichr bych tenhle nápad převzatý z fousatých detektivek rozvinul a takovejch dvojčecích dvoutýmů bych založil nejmíň deset.
A jéje. Už zase bl-bnu 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
30. 8. 2024 18:09

Já narážela na jakousi mejnstrýmovou zprávu, že prý vyrábíme pro Ukrajinu makety – a hele, dohledala jsem, tak se pokochejte 😀 https://1url.cz/Z1B2a
Že tempo předčí nepřekvapí nikoho, kdo bere vážně to přísloví že Rus zapřahá pomalu, ale jede rychle. Jak je jednou vyrušíte z přirozeného zimního spánku, dějou se věci……

Autor
30. 8. 2024 19:09

Jen upřesnění. Není to, ten rychlovlak, anglicky, ale znamená to – «Белый кречет» – “Bílá poštolka” nebo “Bílý raroh”, po skutečném smyslu bych musel delší dobu pátrat, jsou tu nuance ve významu.
кречет:
raroh lovecký
dřemlík tundrový
poštolka lovčí

https://ru.glosbe.com/ Třeba tento slovník, text je možno zadat přes zobrazenou klávesnici v poli vyhledávání.

Boomer
30. 8. 2024 17:34

.. dvoumístná F 16 má využití jako cvičná v konfiguraci pilotní žák + pilotní instruktor, nebo jako bojová v konfiguraci pilot + operátor zbraňových systémů, většinou naváděných pum kategorie GBU, JDAM,JSOW nebo jaderné B61.. to se odvíjí podle tzv. Blocků/variant modernizací. Nejaktuálnější Block má číslo 70..tak pátrej, než zase začneš vytírat a zadělávat na chleba, dědku.
Nedávno jsem na dnu otevřených sklepů jedl báječnou živáňskou a k ní domácí chleba.. a ten byl mana nebeská, vzhled, chuť, no prostě epes rádes,a oboje měla na svědomí holčina tak19 let, z růže květ.

Umíš živáňskou? ;o)))))))))

Markýza
30. 8. 2024 18:11
Odpovědět  Boomer

Jestli si ji budete rožnit, můžu taky přijet?

Boomer
30. 8. 2024 19:51
Odpovědět  Markýza

.. myslíte tu holčinu kuchařskou? To neé… tu už má jistou onen mladý vinař, u jehož sklípku to pošušňání probíhalo, povídal že do vánoc bude ruka v rukávě.

Markýza
31. 8. 2024 14:36
Odpovědět  Boomer

Jakou zas holčinu? Živáňskou, ne? O té jste tu vedli řeč.

31. 8. 2024 02:05
Odpovědět  Boomer

Na natowebech, v době kdy je ukrům dodali, žvástali cosi o dvoumístných a že tím pádem se jim těch 6 efek smrskne na tři k použití, ale abych pátral jak to je, na to se můžu vys-rat. Živánskou? Ani nevím, co to je. Ale raděj mě neopoučuj co, kapitálisto, nebo bych moh dostat chutě a na to jsem línej.

Boomer
31. 8. 2024 21:51

.. čistě hypoteticky: pokud máš 6 dvoumístných strojů, k plnému využití jejich bojových hodnot potřebuješ 6 pilotů a 6 operátorů zbraňových systémů. Když z toho škrtneš operátory, máš 6 bojeschopných letounů se šesti piloty, ovšem musíš oželet použití určitých zbraňových systémů, jejichž obsluhu pilot nestíhá, neb má dost práce s řízením a zbraněmi, obsluhovanými ze svého stanoviště. A F-16 je vybavená mimo jiné automatizací přistávací sekvence, takže i když někdo odstřelí palici pilotovi, zbraňový operátor s tím může jakoštakoš sednou na zem, ovšem na nějakou vysokou pilotáž nemá bobky. Je to podobné jako u F-14 Tomcat…

Konec semináře, padej vytírat.. a ať se to blejská, jasný?!!!

1. 9. 2024 13:47
Odpovědět  Boomer

To máš tak kapitálisto. Oni žvástali o tom, že do dvoumístných třeba dvou PILOTŮ – opakuji – PILOTŮ! – a o nějakých operátorech ani tuk. Což jsem vzal za kravinu, že mi bylo jasný, že ten druhý “pilot” je po staru střelec, po novu operátor.
Jó, ještě nás fetka pobaví. Škoda že mu KoZa neposkytne těch efek 100, jak po tom furt bečí, byla by aspon větší sranda:

WSJ: Spojené státy odmítly posílat Američany na Ukrajinu k servisu vojenské techniky31. srpna 2024

Administrativa amerického prezidenta Joea Bidena odmítla návrh armády vyslat na Ukrajinu americké dodavatele, kteří by zajišťovali servis západní vojenské techniky, uvádí TASS s odkazem na zdroje z The Wall Street Journal (WSJ).

Zpravodajská komunita považovala za příliš riskantní posílat americké dodavatele na údržbu zařízení, včetně stíhaček F-16, uvedli úředníci. Washington doufá, že evropské země „převezmou větší díl“ odpovědnosti za údržbu F-16.

Asiže nemají zájem, aby jim servisáci chodili zpátky v pytlích, nemluvě už o pilotech a operátorech. Ale ona bude sranda už jen s tím “větším dílem odpovědnosti”, řek bych.
Tož kapitálisto, a ted vidle do ruky šup na půdu pročechrat kapitál, aby ti nezplesnivěl.

Boomer
1. 9. 2024 15:55

..no snad si nemyslíš, že majlant držím v papírech? Tušíš ty vůbec něco o diverzifikaci?! Slivovice se nekazí, med se nekazí, takové to lesklé žluťoučké taky ne, dokonce ani železo, je-li příslušně zpracováno.. a spousta dalších věcí, které v kritických dobách prudce nabývají na ceně…

Markýza
1. 9. 2024 16:48
Odpovědět  Boomer

Cigára. Jenže ta se špatně skladují. Ovšem o “investiční vodce” uvažuju taky.

Boomer
1. 9. 2024 21:34
Odpovědět  Markýza

.. hotová cigára jsou riziko, ale semínka už ne.. a že je jich druhů, jeden lepší než druhý
Dnes 100ks za 100káčé, zítra už může být jináčé…

Markýza
1. 9. 2024 22:09
Odpovědět  Boomer

Vida, semínka mě nenapadla. Asi že bych z nich nedokázala vyrobit ta cigára 😀 Ale snad by se toho někdo šikovný ujal. Máme na Vysočině pozemky, kde plánujeme pěstovat brambůrky, kdyby bylo nejhůř a tabák by snimi jistě rostl v míru.

Janek
31. 8. 2024 13:10

To je matematická úloha rovná třídě inkluzivního vzdělávání. Na tuto úlohu by kvalifikovaně dokázaly odpovědět snad jen ty neziskovky, co děti indoktrinují těmi s*račkami.

slav
30. 8. 2024 14:38
Ohodnotit příspěvek :
     

Stále lepšie povedať “zostrelili sme si ju sami” ako priznať, že to bol Ruský Su 57. Následne bol likvidovaný aj prostriedok Patriot v Odese, ktorý pravdepodobne sa snažil o zasiahnutie Su 57.

Boomer
30. 8. 2024 18:00
Odpovědět  slav

..to je celkem možné, pokud v oblasti operovala Su-57, mohla proti F-16 použít R-77 a potom se relativně nerušeně věnovat špásování se systémem Patriot za použití Ch-31. Možná jo, možná ne…

To je na how*o, taková neinformovanost, kam se z našich médií poděla válka v přímém přenosu? Divák chce vidět ty dokonalé zbraně a jejich precizní zásahy “vikýřem do baráku”!

Markýza
30. 8. 2024 18:11
Odpovědět  Boomer

Prej je to strašně drahý, ti reportéři v terénu 😎

Boomer
30. 8. 2024 19:56
Odpovědět  Markýza

.. no na téhle frontě určitě, rizikový příplatek musí dosahovat astronomických výšin a vzhledem ke ztrátám i pojišťovny vystřelily k oblakům.
A dnes má kde kdo mobil s kamerou, všechno štandopéde fláknou na síť, takže nějaké strašlivě nebezpečné a dramatické reportáže, točené v parku za hotelem, se můžou díky sítím ajncvaj změnit v grotesku. Takové případy už nastaly… ;o)))))

31. 8. 2024 02:12
Odpovědět  Boomer

Mě zase vrtá ve lbi, jestli to nakonec nebyla fakt havárka . Akorát že v důsledku testování nějakýho novýho ruskýho elektromagnetickýho zázraku a že u efky rozhodili ovládání. Né že bych to tvrdil, ale červíček je.

Markýza
31. 8. 2024 14:39

Bezuglaja to včera přeci proflákla – prý přátelská palba. Taky už se ve velkém odvolávalo na postech, přináležejících k letectvu, takže možná jo.

31. 8. 2024 21:15
Odpovědět  Markýza

Taky se přikláním k té “přátelské palbě” – to jim ostatně jde jedna radost -, ale fur ten červíček, že “přátelská palba” je pro budoucí piloty F-16tek svým způsobem přece jenom mín děsivý vysvětlení, než zčistajasna neovladatelnost letadla.

Boomer
31. 8. 2024 21:53

..F-16 je čisté fly by wire, bez duplicity jiným systémem, takže.. 50/50 – nelze potvrdit/nelze vyvrátit. Navíc kvadruplexní systém koriguje a optimalizuje požadavky pilota, který ovšem nemůže tím pádem při bojových obratech využít flígny se skluzem, smykem nebo odletem/vynuceným pádem. Tož nevím, jak chtějí konkurovat letadlům s vektorováním tahu…

1. 9. 2024 14:28
Odpovědět  Boomer

Jakby – propagandou.
No, hezkys to našruboval, ale abys mě osvítil i v gastronomii a prásknul co je to živánská, to néééé. Taková šance připumpnutí a ty ji necháš ležet ladem!
Jo, a dík za osvětu. Takže 50/50…

1. 9. 2024 14:40

Tak. Sem se nas-ral a našel si to na gúglu. V tejdnu se do toho pustím, jen co vyberu mezi těmi recepty co na mě vyjely.

Boomer
1. 9. 2024 16:03

.. ta šikovná holčina měla živáňku v obrovském pekáči s poklicí, a lehce pod tím přitápěla dřívím, aby to jen tak lehoulince pobublávalo, skoro nic, a zeleninu i masa chystala den předem, aby se vše zaleželo. A prý v tom nesmí chybět vinný list…

Editor
1. 9. 2024 22:55

Mě přijde podivné, že by Patriot neměl rozlišení vlastní/cizí a současně by někdo na darovaných F-16 transpondéry vypnul nebo vymontoval. Tak nějak to nedává kouska logiky. I kdyby se jednalo o jiný protiletadlový komplex, původně z doby SSSR, tohle měly už S-125 a S-75 z 60.let, takže BUKy i další podobné, které by mohla UA armáda ještě mít, jsou rozlišovači vybavené.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
30. 8. 2024 15:38
Ohodnotit příspěvek :
     

😀 …

Naposledy upraveno$ s uživatelem$