Krize UKRAJINA

Katastrofické scenáre generála Šándora: Rus ešte nenasadil tú najťažšiu silu

03 | 10 | 2022 I Eka Balašková

Brigádny generál a bezpečnostný expert Ándor Šándor. reprofoto YouTube ( Czech info)

Hlas generála Andora Šándora je jeden z tých, ktoré nie sú v konflikte Ruska a Ukrajiny na žiadnej zo strán. Dlhodobo sa na konflikt pozerá nezaujato a s chladnou hlavou. V podobnom duchu sa nesú aj jeho názory.

Boli to Rusi?

“Západný svet ukázal prstom na Rusko. Ich účasť na tejto sabotáži nie je vylúčená, ale potrebovali by sme dôkaz. To, že niekto niečo tvrdí ešte neznamená, že je to tak,” hovorí generál vo výslužbe Andor Šándor na margo poškodení plynovodov v priebehu minulého týždňa. Tvrdí, že v dnešnom svete sme si zvykli na množstvo tvrdení, kde absentujú dôkazy a nik sa ani nezaoberá ich hľadaním.

“Ich účasť sa ale vylúčiť nedá, ak by sa tým mali vyhnúť plateniu nejakých penále Západu za to, že Gazprom nedodal zazmluvnené objemy plynu,” dodáva a upozorňuje, že vždy si treba položiť otázku, v koho je to, čo sa stalo, prospech a tu je to v záujme iných štátov. Sú to krajiny, ktoré sú pripravené nahradiť výpadok ruského zemného plynu. Je však presvedčený, že sa nedozvieme, kto to bol, lebo o to v tomto momente až tak nejde.

Dúfa, že zodpovední si uvedomujú, čo vykonali

Generál Šandor za dôležitejšie, ako “kto to bol” považuje to, čo to do budúcnosti prinesie Európe. Nemôžeme si vôbec byť istí, že ten výpadok budeme vedieť nahradiť v tom objeme a cene. 

“Takmer istí si môžeme byť tým, že obyvatelia západnej Európy budú mať ťažkú zimu, snáď len táto, nie aj ďalšie po nej. Ten problém s nedostatkom plynu sa môže prejaviť v masívnom zatváraní podnikov, zvýšenou nezamestnanosťou. Povedie k sociálnym otrasom. Tí ľudia si neprídu vyliať zlosť k ruskej ambasáde, ale na svojej vlastnej vláde. Ju budú viniť z neschopnosti zabezpečiť im základné komodity na slušný život,” upozorňuje generál Šándor. 

“Keď vám nepôjde kúrenie, tak si ten sveter, ako sa tu hlúpo prezentuje, upletiete. Ale keď nepobežia továrne, nebude sa vyrábať, budú nezamestnaní, bude to podstatne väčší problém,” varuje generál Šándor.

Ďalší nebezpečný krok

To, čo sa stalo na plynovodoch považuje Šándor za ďalší nebezpečný krok ku globálnemu konfliktu. Posúvame sa doň tým, že ukrajinsko-ruský konflikt sa snažíme riešiť vojensky.

“Pokiaľ sme si istí, že Ukrajina môže poraziť Rusko, dajme jej všetko, čo potrebuje, dajme jej to rýchlo a dajme jej toho toľko, aby ten konflikt reálne mohla vyhrať,” pripomína generál Šandor. Prízvukuje, že ak jej to nechceme, alebo nemôžeme dať, tak by sme Ukrajinu nemali presviedčať, že to vyhrať môžu. To totiž podľa neho prináša ďalšie veľké problémy, ktoré už tam sú, len sa ešte prehĺbia.

Toto predsa nie sú riešenia!

Šándor kritizuje tie motivačné nezmysly o štyroch svetroch, sprchovaní sa viacerých ľudí naraz, či pečení spoločne so susedmi.

“To predsa nie sú riešenia takej závažnej krízy na pozadí takého závažného konfliktu a deštrukcia európskej obrannej architektúry. Ak vám toto niekto ponúka tak ukazuje, že je hlupák, to tak ani nevadí, takých je veľa. Ale ak je to politik, tak vám nepriamo hovorí, že vlastne nemá adekvátne riešenie. To kontrastuje s ich uisťovaním, že nikto nikoho nenechá padnúť,” upozorňuje generál vo výslužbe.

Nie je to čudné?

“Rusko posiela plyn aj do krajín, ktoré na Ukrajinu posielajú zbrane. Ukrajinci tými zbraňami zabíjajú ruských vojakov, tak ja úplne nerozumiem tým ruským vládcom. Ich racionalita sa nám často javí, ako iracionalita, ale nie je dôležité, čo sa odohráva, ale ako to oni čítajú,” pripomína Andor Šándor. Záujmy a teda aj kroky Ruska sú pre nás ťažko pochopiteľné a preto sa nám aj ťažko komentujú. 

Rus ešte nepovedal posledné slovo

“Predstava, že Ukrajina môže poraziť jadrovú veľmoc sa mi zdá veľmi nadsadená. Predstava, že Putin sa stiahne a prizná porážku, je pre neho samotného veľmi ťažko akceptovateľná. Vôbec ma to neteší, ale hovorím to stále – Rus ešte nenasadil tú najťažšiu silu a tým nemyslím jadrové zbrane. Príde zima, s ňou ďalšie problémy. Rusko si nemôže dovoliť prehrať,” myslí si generál vo výslužbe.

Sporný bude Krym

“Bol by som veľmi rád, aby svetoví lídri dotlačili oboch aktérov k tomu, aby prestali bojovať. To je jediná rozumná cesta, pretože inak sa to bude predlžovať so všetkými negatívnymi dôsledkami,” varuje generál vo výslužbe Andor Šándor. Vzápätí však uvázda na pravú mieru, že diplomatické rokovania by mali znamemať, že čo si Rusi zabrali, by malo ostať ich a vysvetľuje, že aj Ukrajinci na sporných územiach by rusky hovoriacemu obyvateľstvu mali zaručiť absolútnu bezpečnosť. 

“Neuralgický bod bude vždy Krym. Neviem si predstaviť, že ten by Rusi vrátili. Ale výsledkom nemôže byť “podpis” pod to, že čo si neprávom vzali, je ich,” hovorí Šándor.

sdílet na

93 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Masunta
3. 10. 2022 22:18
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusko posílá plyn Západu, protože tak byly uzavřené smlouvy. A jak vidíme, najdou se síly, které dodávky plynu sami bloknou. Když dodá Rusko plyn například Indům, Číně, tak ta jen dodává s přirážkou na západ. Zisk z toho má i Rusko. Takže prohlásit, že Rusko dodává plyn Západu je spíše zavádějící, velmi zjednodušené. Polsko si našlo zdroj myslím v Norsku, odkud je zprovozněn plynovod.

Pavel z Moravy
4. 10. 2022 10:58
Odpovědět  Masunta

Ano, určitě tak byly uzavřené smlouvy a Rusko nemá zapotřebí, aby se o něm rozneslo, že je nedůvěryhodné. Jak by to asi působilo na další země se kterými obchoduje. Však oni už tady dle mého názoru s těmi šílenými Evropany smlouvy neobnoví. Vždyť tady s těmi nedospělými a nedozrálými fracky se nedá hovořit. To by člověk musel mít opravdu hroší kůži, aby s těmito zástupci EU mohl plnohodnotně mluvit. Přiznám se, že já bych na to neměl. Mně stačí, že je vidím, a necítím se dobře.

[Trol-1] Tonda Novy
4. 10. 2022 18:02
Odpovědět  Pavel z Moravy

Taky pochybuji, že Evropa bude ještě od Ruska brát plyn.

me2d44
4. 10. 2022 12:00
Odpovědět  Masunta

Jen poznámka: Rusi investují miliardy, aby dostavěli NS2, z jejich strany stačilo – po naplnění – smáčkout tlačítko – a pak si na tom potrubí provedou sabotáž? To mohl vymyslet jen britský, nebo americký kovboj. Rusům to prakticky znemožnilo smlouvy na dodávky plnit, Němci nemají co nacpat do svých plynových elektráren (jaderné zavřeli, doly na uhlí taky – navíc se za uhelné elektrárny ty povolenky na emise nevyplatí), a domácnosti? Má snad někdo v Německu (nebo u nás) v paneláku komín, kam by se daly připojit kamna? Takže – Rusko by posílat chtělo, ale dneska už nemá kudy!

me2d44
4. 10. 2022 12:06
Odpovědět  me2d44

Doplněk: dokud NS1 a NS2 nebyly porušeny – Rusi se mohli rozhodnout pro americký přístup – zaplaťte nám předem, my Vám to pak nedodáme (odveta za zabavení rezerv na zahraničních kontech). No a pokud to vztáhnou i na vzácné kovy a zeminy, pak se Evropa a USA mohou jen podělat na stojato – i na ty americké stíhačky (a všeobecně letadla) je potřeba titan – kupují ho v Rusku, jinde ho zatím v takovém množství nikdo netěží!

janle57
3. 10. 2022 23:02
Ohodnotit příspěvek :
     

Šándor vidí věci víc než jasně,pokud anglosaská banda donutí Rusy k válce,bude to její
konec a zároveň i konec náš,poškozením plynovodů na Baltu hodili RF rukavici,ta jim to
může vrátit tak,že se okamžitě ekonomicky složí,aniž by Rusové chtěli zahájit válku,
jestli válku někdo spustí, bude to agresivní banda jménem NATO,potom ovšem Pán Bůh
s námi !!

ijn
4. 10. 2022 01:27
Odpovědět  janle57

ČR se dnes stala válečným agresorem proti RF, PSP a Vláda PF porušila Ústavu ČR, vlastizrada dokonána!!!

ijn
4. 10. 2022 07:49
Odpovědět  ijn

ČR se dnes stala cílem raket Iskander ( i jadernými hlavicemi), protože RF užije ke své obraně všechny dostupné prostředky – celý vlak Iskanderů dorazil do Chersonu, jadernou velmoc neporazí ani celá EU

Helena
4. 10. 2022 08:23
Odpovědět  janle57

Rusové ví! Ví, že jakési “česko” mu nestojí ani za zlámanou grešli. Ví, že původcem všeho zla na světě je USA a Anglie. A taky ví, že jakmile na am.kontinentě zbude jen dým, ratlíci v česku a pod. pidizemí ztichnou a zalezou 10m pod zem, už je nebude mít kdo držet pod krkem a uplácet. Nato už bude jen na to (.). Rusové ví, na koho se zaměřit. Oni ví, že je zbytečné válčit na Ukrajině. Teď jim jde jen o své občany, kteří už jsou dlouho terčem ukrajinských útoků. Oni prostě ví, a taky udělají co je třeba. O tom není pochyb.

Pavel z Moravy
4. 10. 2022 11:10
Odpovědět  Helena

Řekla jste to přesně, tato zemička jim nestojí ani za tu vaši zlámanou grešli. Asi je pravdou, že je mrzí, že bývalý člen RVHP je tak agresivní, likviduje památníky ruských osvoboditelů, což je největší hnusárna a prasárna, které se může národ dopustit, ale z druhé stránky oni nás mají pouze za poskoky amíků, takže to asi celkem chápou. A navíc oni vědí, že to dělají pouze fanatici pražské a brněnské kavárny a jejich přidružená výroba. Jeví se mi to tak, že náš národ má potřebu/ přes své vůdce pořád někomu sloužit/, dnes jsou to amíci, možná, že příště to budou asiaté. Teď jde o to jestli nějaké příště pro tuto zemi ještě bude.

me2d44
4. 10. 2022 12:37
Odpovědět  Pavel z Moravy

Kolego, vždyť současný mainstreem už odsoudil i Karla IV. i Jana Žižku, Pak po 300 letech odsoudil Gottwalda ( těm, co předali vládu Háchovi ani slovo, natož plivanec do ksichtu) a pak se ze smrti Gottwalda radovali – protože vedení převzali trockisti – s cílem: udusíme všechny, pak si budeme žít jako na západě (zapomněli, že po jejich vítězství je západ nebude potřebovat – viz výsledky roku 1989 a následujících!). Na tom transparentu z 3.9.2022 to bylo správně: “Karle Kryle, už zase ryjem držkou v zemi!”. Mimochodem: největší současní kapitalisté jsou bývalí “karierní” komunisté!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
me2d44
4. 10. 2022 12:28
Odpovědět  Helena

Před 2WW jsme byli zajímavou zemí – drželi jsme většinu průmyslu bývalého RakouskoUherska. Dneska už je problém – po “plyšáku” naše vlády všechno prodaly západu (včetně pitné vody), takže na nějakou “zásobárnu zbraní (typu Škoda Plzeň, Avia, ČKD Praha) můžeme zapomenout. V českých rukách zůstala jen TATRA. Ale co je to platné, když vlády rozprodaly i vojenské opravárenské závody. A kdyby se někdo pokusil o obnovu, tak kde, při stavu nezaměstnanosti u nás sežene odborné zaměstance?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
4. 10. 2022 14:43
Odpovědět  me2d44

Nu – co se toho kšeftování obecně týká, naše vláda by mohla vejít do učebnic.
Např. jak se nedávno psalo – hodlá funkční letiště, jediné v západních Čechách vhodné i pro provoz velkých letadel v Líních u Plzně zrušit a na jeho místě vybudovat průmyslovou zónu. Místo něho navrhuje jiné, naprosto zdevastované (už si nepamatuji přesně kde) naopak odkoupit a znovu vybudovat.
My my to přece máme!

A pak se ani nedivme,když mnozí komentátoři nechápou proč je blbost, aby Rusové zlikvidovali svůj sotva dokončený plynovod. Vždyť je to normální, ne?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
[Trol-1] Tonda Novy
4. 10. 2022 18:04
Odpovědět  me2d44

Taky mně štve, jak po hadráku převlečený komunisti všechno rozkradli a rozprodali. Klaus, Zeman ad.

4. 10. 2022 08:32
Odpovědět  janle57

Možná že je vidí jasně,ale bojí se je jasně říci, tak co je to za generála?

Helena
4. 10. 2022 08:56
Odpovědět  Veny232

To je takový generál, asi jako já čínská princezna !! :))

Peter
5. 10. 2022 08:36
Odpovědět  scipio

Andy Kšandy, jak měl přezdívku u podřízených, opravdu manekýn je a až takové zpravodajské eso to není.
Pamatujete si jak radil Topolánkovi jako bezpečnostní poradce, to byly moudra?
O jeho kvalitách něco naznačuje i to, jak neustále opakuje mantru maistreamu o nezákonné anexi Krymu, ruské agresi, nějak zapomíná na Majdan 2014, Porošenkovu protiteroristickou operaci, Oděsu, historii Azovu atd. Širší souvislosti tak buď nezná, nebere v úvahu nebo vytlačuje z paměti.
Jeho, jakože vlastní, závěry jsou opakováním informací z alternativy, jenom o několik dní později a trochu jinými slovy.
Určitě ještě studoval marxismus, ale špatně. Nějak si nevzpomíná na kategorie PŘÍČUNA – DŮSLEDEK.
Jako zpravodajec by měl podávat informace jasně KDO – KDY – KDE – JAK – PROČ – V ČÍ PROSPĚCH.
Jeho analytické a syntetické schopnosti jsou poměrně omezené.

Pavel z Moravy
4. 10. 2022 16:53
Odpovědět  Helena

Promluvila jste mi z duše.

5. 10. 2022 07:59
Odpovědět  Helena

Andy Bungr Chytrý Horákyň – oblečený neoblečený, řekl neřekl.

Pavel z Moravy
4. 10. 2022 16:56
Odpovědět  scipio

Přesně stejně jste argumentoval na Šándora minule. Mám paměť jako slon a co je to kruci za generála, když se bojí tedy svůj názor vyjádřit. Tak ať raději nemluví.

Peter
5. 10. 2022 14:28
Odpovědět  scipio

Zpravodajec není politik. Zpravodajec musí mluvit na trvdo = CO – KDY – KDE – JAK – PROČ – V ČÍ PROSPĚCH nebo V ČÍM ZÁJMU.

Co je PŘÍČINOU co je DŮSLEDKEM.

Pavel
4. 10. 2022 09:05
Odpovědět  janle57

Až na tu první větu: “mohlo by to tak být”.Promiňte, ale někdo investuje miliardy dolarů do plynovodů v očekávání dlouhodobého zisku a navíc strategické výhody k ovlivnění vztahu Německa k RF a pak se této výhody a všech těch investic a práce jednou pro vždy vzdá?!,Když mu stačilo jen zavřít kohouty a čekat až občané Německa donutí vládu certifikovat a spustit Nordstream 2?!Tato úvaha uráží myšlení každého průměrného normálně myslícího člověka!!!Tomu by neuvěřilo ani 5 -leté dítě pokud by jste mu vysvětlili na příkladu o co jde.A pan generál nám chce namluvit,že rusové jsou dementní jako Biden a spáchají ekonomickou sebevraždu.Vždyť ti anglosasové se tím pomalu chlubí jak jednou ranou zlikvidovali Němce a poškodili Rusáky!

Albi
4. 10. 2022 15:05
Odpovědět  Pavel

Přesně.
„Ich účasť sa ale vylúčiť nedá, ak by sa tým mali vyhnúť plateniu nejakých penále Západu za to, že Gazprom nedodal zazmluvnené objemy plynu”.

A neměli by platit pokuty spíš ty země, které si plyn nasmlouvaly a neodebraly?
Navíc – dají do vybudování nevím kolik miliard, aby se vyhnuli placení případné pokuty v milionech? Když ten plyn mohli a chtěli dodat, ale Evropa si postavila hlavu, že ideologicky závadný plyn nebere? Že raději bude plést svetry?

Pavel
4. 10. 2022 09:06
Odpovědět  janle57

Druhá část:Nordstream má být rozbuška pro větší konflikt v Evropě a ukázka dominance USA ve světě!!!To, že někteří idioti v NATO chtějí ten konflikt jaderný vidí každý soudný člověk.Stačí jen poslouchat jejich vyjádření! Myslí si, že tak jako donutili Rusko zaútočit na Ukrajinu jako první je donutí i použít JZ, aby je pak mohli označit za agresory a viníky jaderného holokaustu v Evropě! Bohužel většina “ovčanů” se stará jen o konzum,poslouchá jen naše media a věří, že to naši politici myslí s nimi jen dobře a starají se jen o naše blaho! Prd,,těm jsme ukradení a klidně nás zatáhnou do té války, což potvrzují dodávkami výzbroje na Ukrajinu a jejich rusofobií’!

Václav
4. 10. 2022 09:23
Odpovědět  Pavel

Vzhledem k tomu, jak neustále opakují, že Rus je ochoten použít jadernou zbraň, očekávám právě od NATO a hnUSA jadernou provokaci na Ukrajině.

Albi
4. 10. 2022 15:12
Odpovědět  Václav

Podobně jako pořád netrpělivě upravovali data ruské invaze, až se konečně dočkali. Jenže s tím jádrem jim to bude asi trvat déle. Možná nakonec nebude jiné zbytí, než se přičinit sami.
Rus prostě pořád dělá samé problémy.
Kdyby předal svou zemi spořádaně a podle plánu, mohlo se všechno odbýt bez války. Ale to ne – on se zlikvidovat nedá a nedá! 🙂

[Trol-1] Tonda Novy
4. 10. 2022 18:06
Odpovědět  Václav

Jaderný konflikt je velmi nepravděpodobný. Ani jedna strana to nechce zcela zabalit.

Pavel z Moravy
4. 10. 2022 11:25
Odpovědět  Pavel

Jmenovče, pojmenoval jste to vše přesně. Těmto blábolům západních plutokratů věří pouze ti, kterým již odešlo vlastní myšlení. Je absolutně trapné mluvit o poškození plynovodů, které měly strategický význam pro Rusko a Německo s tím, že bych mohl jako viníka označit Rusko, k tomu opravdu nemůže dojít ani mysl pětiletého děcka. A tomu jak západní grázlové stále hovoří o ruské jaderné hrozbě se člověk může pouze smát, ti, kteří jim to podsouvají se pravděpodobně chystají, že by to provedli sami. Jestli je pravdou, že Goebells pronesl, že čím neuvěřitelnější lež, tím lépe se uhnízdí v mozcích lidí, tak potom přesně tuto hru zde s lidmi hrají. Nelze se ani divit, média jsou v jejich držení a hlasatelé té jediné pravdy asi finančně nestrádají. Takže jaká pravda. Pravda jsou naše plné kešeně.

Albi
4. 10. 2022 15:50
Odpovědět  Pavel z Moravy

Jenže – pravděpodobně je to způsobeno úpadkem školství – ti dnešní “géblsové” to dělají tak blbě, že u tzv. obyčejných lidí ještě pořád nemají velkou šanci (výjimky existují jako vždy a ve všem). Přece jenom umění číst “mezi řádky” a používat tzv. vysmívaný selský rozum a školu života u jisté množiny lidí naštěstí přetrvává. Ale jak dlouho ještě?

4. 10. 2022 21:47
Odpovědět  Albi

Moc ne.

Autor
3. 10. 2022 23:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Zase trošku chybí. Především návaznost na to, co se dělo nejen posledních 8 let před tímto, a kdo co dělal či nedělal a měl (Minské dohody), to nemyslím, že aby se rozepisoval, ale bral to do ůvahy, ale i před tím. Jaksi nebere do úvahy staleté činy.
Rusko začalo prostě ve své politice zaujímat postoj velmoci, ať se nám to líbí, nebo ne.
Pro mne je jeho úvaha sice zajímavá, ale jen slušností, snahou o objektivitu (to neznamená, že ji má), jinak nic nového. Klidně by mohl vystoupit v “naší vaší” TV a hned by se říkalo – heleďte je tu i trochu jiný názor.
Scénáře musí bezpodmínečně vycházet z dlohodobých skutků a ne slov, musí brát v úvahu zájmy všech stran bez ohledu na to, jestli se mi to líbí nebo zase ne.
Napíši to otevřeně. Za informaci samotnému webu bych dal 5, ale jemu dávám tři hvězdičky a to váhám na dvě. V podstatě nic nvého, či zajímavého pro ty, co sledují obě strany médií.
Kamenujte mne.

Albi
4. 10. 2022 15:53
Odpovědět  Peter

Ke kamenování není nejmenší důvod. Máte pravdu.

Pozor
3. 10. 2022 23:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Výsluhový generál s maďaronskym menom, ako vždy to ťahá na obe strany, je to zmes poloprávd a jeho želaní, ja osobne mu neverím.

Lubek
3. 10. 2022 23:53
Ohodnotit příspěvek :
     

 Ich racionalita sa nám často javí, ako iracionalita, ale nie je dôležité, čo sa odohráva, ale ako to oni čítajú,“ pripomína Andor Šándor. Záujmy a teda aj kroky Ruska sú pre nás ťažko pochopiteľné a preto sa nám aj ťažko komentujú. 
Synovec odpracoval v Rusku zruba štyri roky. Vyjadroval sa podobne. Prísť na Sibír a čakať, že tam bude život ako kdesi u nás, porovnávať ich prostredie s našim, ich chovanie sa s našim vedie k nepochopeniu, odsudzovaniu, kritizovaniu. Buď tam berieš ich život tak, ako tam je, alebo choď domov. Naviac, akosi tak pocitovo vnímam posun ruského patriotizmu, zodpovednosti, cti spôsobený dobou, podobne ako u nás. Iné je kritizovať velenie a vojakov na Donbase, okolo Charkova a podobne spoza počítača a iné je, rozlúčiť sa doma s rodinou a prihlásiť sa v najblyžších kasárňach.

Markýza
4. 10. 2022 07:24
Odpovědět  Lubek

No bóže: totéž se dá říct o jakékoliv cizí zemi, ne? Znám lidi, kteří si ne a ne zvyknout v sousedním Německu. A že by se Němci hodlali přizpůsobit tam pracujícímu cizinci……..

Lubek
4. 10. 2022 09:58
Odpovědět  Markýza

No, veď to je prakticky druhoplánový súhlas. Prečo by sa Nemci mali prispôsobovať privandrovalcom, ktorí od nich chcú prácu a určitý životný štandard? Prečo by sa mali Rusi prispôsobovať niekomu, kto ich nenávidí, posmieva sa im, bojuje proti nim, ale zároveň potrebuje suroviny a KnowHow aspoň okolo kozmických technológií a hypersoniky? Prečo by sa mali chovať tak, aby im nepriateľ rozumel?

Markýza
4. 10. 2022 19:47
Odpovědět  Lubek

A tak jsem to taky myslela, ano.

Albi
4. 10. 2022 15:59
Odpovědět  Markýza

Ale není cizinec jako cizinec. Takový nepracující cizinec se přizpůsobí jedna dvě. Všude. Dokonce i doma se velmi rychle přizpůsobí měnícím se podmínkám. 🙂

Markýza
4. 10. 2022 19:47
Odpovědět  Albi

Jojo – nejspíš se budeme muset hezky naučit nepracovat………

4. 10. 2022 02:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Nemohu rozhodně říci, že bych světonázorově souzněl s panem Šándorem. Přesto si jeho videa rad poslechnu a jeho komentáře rád přečtu. Je dobré znát názory jiného názorového proudu, pokud jsou oproštěny ideologických blábolů a argumentačně podloženy. Navíc Šandor má znalosti a neuchyluje se k nepodloženým spekulacím.
Střízlivé zhodnocení situace. Samozřejmě můj názor na teroristický útok na plynovody je diametrálně odlišný. Stejně tak mu budu oponovat s Krymem, a to zejména v návaznosti na anexi Kosova. Jednostranné vyhlášení Kosova a zmanipulované referendum pod záštitou amerických tanků znamenalo porušení mezinárodního práva a narušení územní celistvosti Srbska. A to už vůbec nemluvím o skutečnosti, že před referendem povraždili nebo vyhnali srbskou populaci.
Jinak se nedá s jeho názory příliš polemizovat. Ukrajina nemůže porazit jadernou velmoc a jsem zvědav na další kroky Kremlu. A že plyn z Ruska nahradit nedokážeme je více než jisté. I kdyby ten plyn byl fyzicky na trhu, chybí přepravní kapacity a infrastruktura k jeho odpaření a distribuci. Dopad na domácnosti bude krutý, ale ještě horší bude na průmysl a zemědělství. A v této nejhorší poválečné evropské krizi máme v zemích EU i jejím vedení nejhorší vedení v historii zemí. To je vražedná kombinace, která nás vrátí do středověku a boje o přežití.

Staník
4. 10. 2022 07:47
Odpovědět  pavelpe

Nejsem si úplně jistý, ale podle mne žádné referendum na Kosově (Kosmetu) nebylo.

4. 10. 2022 23:18
Odpovědět  Staník

Ano máte pravdu, mýlil jsem se. Došlo k jednostrannému vyhlášení nezávislosti “kosovským parlamentem”.

ijn
4. 10. 2022 07:55
Odpovědět  pavelpe

a to ješrě (RF) ani nezačali,….kosmická biologická klimatická jaderná formy války kolektivní Západ nemůže přežít == civilizace Západu končí

Pavel z Moravy
4. 10. 2022 11:42
Odpovědět  pavelpe

Tak zaprvé, zdebilizované tzv.elity západu chtějí kolaps jako byl asi za velké hospodářské krize. Mladší rozežranci budou mít problémy to přežít, my starší, kteří se dokážeme uskromnit na tom asi budeme lépe, ale v celkovém kontextu si asi nikdo nedokáže představit co taková obrovská krize v reálu způsobí. Pokud k tomu dojde, bude to šrumec o jakém se nikomu ani nezdá. Už jsem to zde dnes dával, koukněte na film podle skutečnosti z USA o boxeru Braddockovi v době velké hospodářské krize, která samozřejmě byla celosvětová, ale v tomto filmu je pěkně prokázaná. Takže pokud by něco takového mělo přijít zde, tak potěš koště a pro mlaďochy by to byla opravdu ledová sprcha. Zkuste mladí trochu zapnout svoje mozkovny. Vím, že to ale říkám na nepravém místě, ale kdyby náhodou nějaký zbloudilec zavítal na pokec, ať ví.

Pavel z Moravy
4. 10. 2022 11:44
Odpovědět  Pavel z Moravy

Název filmu – Těžká váha.

Albi
4. 10. 2022 16:06
Odpovědět  Pavel z Moravy

A já si vzpomínám, že v jedné knize popisuje Remarque krizi v Němmecku ve 30-tých létech – kdy např. píše, že dělníci dostávali v práci snad i 2x za směnu přestávky, aby si mohli dojít nakoupit, protože ceny letěly nahoru během dne.
A to se podle některých autorů současný výhled jeví jako horší než ta krize meziválečná.

Administrátor
P.A.Semi
4. 10. 2022 03:24
Ohodnotit příspěvek :
     

Aktualizoval jsem svůj článek Šmitah, který původně vyšel i zde, o informaci, že ten plynovod NordStream rozbili přesně na ten Židovský Nový Rok 2022-09-26, jehož hlavní náplní měla být “Energetická Krize”… Je to tedy akce v jedné sérii spolu s 9/11 2001, navíc ještě ten NordStream 1 byly “dvojčata”, dvě trubky… A k tomu třetí trubka NordStream 2 jako WTC7, aby bylo jasné, že to nebyla náhoda…

Co v tom mém článku ještě není, ale Hurikán Ian, který prý způsobil nejdražší škody hurikánem v historii USA, začal přesně asi dvě hodiny po tom prvním výbuchu Nord Stream, tedy také na Židovský Nový Rok, ale ten byl zřejmě spíš Boží Trest
A ovšem jak postupoval, tak ho zesílili Američané schválně pomocí ChemTrails

A protože to datum 2022-09-26 Wikipedie ani nezmiňuje, tak jsem udělal krátké video (46 vteřin) o Hurricane Ian ze satelitních snímků, kde to je vidět, a je to tam zvýrazněné šipkou… Ta bouře, ze které to vzniklo, je od 2022-09-18 a začíná z pravého dolního rohu toho videa…

comment image

Tedy i kdyby to nemělo příčinnou souvislost, tak to mělo alespoň zjevnou časovou souvislost…

πα½

4. 10. 2022 07:39
Odpovědět  P.A.Semi

Ty hurikáni maj v Americe výhodu, že se jim do cesty nepostaví zděné domy, ty tam nikdo nemá. Vidět na všech záběrech jen hromady párátek. To jsou svislé latě 2.5″ x 1.5″, na které se z obou stran přibije dřevotříska 10mm. Proto maj všude vyšupovací okna nahoru, do stran to nejde, jsou tam ty latě. Postaví se to velice rychle, kampak se pachtit s cihlama a betonem. Ale koupit to levně, to stejně není. Platěj to hypotékou celej život a když nemaj párkrát na splátky, tak je z toho vykopnou, prodaj jinejm,

Kde ještě na světě se stavěj dřevěné domy?

After Hurricane.jpg
4. 10. 2022 07:43
Odpovědět  primak

A i elektrika se vede nejen ne pod zemí (jako u nás každou vesnici před 50 lety nutili zlí komunisti), ale na dřevěnejch sloupech, dřevo je v Americe tak levné. Dřevěný sloup ani v Asii už nenajdeš…

Wooden OH poles.jpg
Administrátor
P.A.Semi
4. 10. 2022 11:33
Odpovědět  primak

Ona polovina Američanů bydlí v dřevěnejch boudách proto, že jim tam vládnoucí Židi nedovolí stavět z betonu a z cihel… Jsou na to “kódy” a normy a je téměř nemožné to byrokraticky překonat a získat povolení na zděnou stavbu… To je ta “Svoboda“, víte…?

(což vím od Amerického novináře Jim Stone, který emigroval z USA do Mexika, ale dohledával bych to těžko)

Je to mimo jiné zřejmě proto, aby se doma nemohl někdo opevnit proti policii…
A je to proto, aby byl ten národ ve válce (v občanské válce) snadno porazitelný a zničitelný, možná tam ty stavební kódy dělají bývalí sovětští agenti a trockisté…?

Takže když přejde tornádo nebo hurikán, mají tam hromádky třísek, a když je požár, shoří to až do základů, nezbyde nic než lednička a komín…

πα½

4. 10. 2022 08:04
Odpovědět  P.A.Semi

Ne nadarmo se jim říká Oko Boží…. to nebyl chemtrails ,ale spravedlnost 🙂

Administrátor
P.A.Semi
4. 10. 2022 03:35
Ohodnotit příspěvek :
     

Krym je Ruský, a jinak to v nejbližším století nebude… Dokud bude Rusko, a dokud bude Krym…

Bylo to velké Vítězství Demokracie nad Feudalismem Západu, tedy vítězství Referenda a vlastnictví země obyvatelstvem, které tam žije, a ne Feudálních nároků nějakého vzdáleného centra, navíc ještě ovládaného cizím národem…

Stejně tak Donbas, kde ti lidé dokazují, že demokratické právo národů na sebeurčení má vyšší platnost, než feudální nároky bývalé vlády…

πα½

Pat
4. 10. 2022 07:08
Ohodnotit příspěvek :
     

Už to tady máme zase.
Staré dobré časy Švejkova dekektiva Bretschneidera je zpět.
Za 2 sv. války jsme si užili nacistické Gestapo (Geheime Staatspolizei).
Později STB (Státní Bezpečnost).
A dnes to máme zpět.
Prozatím se to jmenuje KRIT (Krizový informační tým Ministerstva vnitra ČR).
Ten vypracoval ideovo-policejní příručku, jak podchytávat závadové osoby které chtějí rozvracet a pobuřovat.
Kulantně to pojmenovali „Včasná identifikace osob, které mohou šířit antisystémové nálady a zavedení dialogu s těmito osobami”.
Ovšem policejní dialog se odjakživa nazýval vyšetřování a trestní stíhání.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Vcasna-identifikace-osob-ktere-mohou-sirit-antisystemove-nalady-Plan-od-Rakusana-jak-zabranit-radikalizaci-mezi-uredniky-716263

Velitel
4. 10. 2022 07:30
Ohodnotit příspěvek :
     

Krym anektovalo Ruské impérium roku 1783.
Prakticky stejné to bylo s Novoruskem tedy severním pobřežím Černého moře tj, dnešní DLR, LLR a oblasti Záporoží, Oděsa atd. od konce 18 století je to prostě Rusko. Rusko kde žijí v drtivé většině Rusové,
Tolik fakta na kterých sociální experimenty ukrajinských komunistů jako Chruščov nebo Brežněv nic nezmění.
Pokud uznáváme, že Texas anektovaný USA roku 1848, Havajské ostrovy anektované USA roku 1898 a Guam anektovaný USA roku 1898 jsou součástí USA nemůžeme zároveň zpochybnit, že uzemí které Rusko získalo o století dříve je součástí Ruska.
Zvláště když všechna Ruská, zde zmíněná území, jsou etnicky homogenní území obývaná rusky hovořícími etnickými rusy. Což o žádném zde zmíněném uzemí USA říci nejde, Například v Texasu tvoří hispanci latinos a černoši 50% oficiálně, když započítáte hordy mexičanů, kteří tam jsou načerno je Texas Mexiko jak vyšité.

Administrátor
P.A.Semi
4. 10. 2022 12:30
Odpovědět  scipio

Chruščov i Brežněv byli Ukrajinci…

Brežněv měl dědu Jákoba, takže to byl dost pravděpodobně částečný Žid… A mluvil ukrajinsky…

Chruščov byl z Donbasu (vyrůstal tam, narodil se hned za hranicí Donbasu v Rusku, jeho otec pracoval v Donbasu, on tam byl od mládí) a byl jen “bílý kůň” pro Lazara Kaganoviče (ukrajinský Žid), který tomu prý vládl z pozadí… Lazar Kaganovič byl jediný z vrcholných komunistů, kdo se v nějaké dost vysoké pozici udržel až do pádu SSSR… A byl spolu s Ježovem a Jagodou především zodpovědný za teror, který je dnes připisován Stalinovi…

πα½

me2d44
4. 10. 2022 13:08
Odpovědět  scipio

Připomínka: “Narodil se ve vesnici Kalinovka poblíž městečka Chomutovka v Kurské gubernii, 11 km východně od dnešní rusko-ukrajinské hranice. V mládí pracoval jako kovodělník a během Ruské občanské války působil jako politický komisař (politruk) v armádě bolševiků. “. Tam je důležité to “dnešní” – tehdy mezi Ukrajinou a Ruskem žádná (krom regionální) hranice neexistovala (dráty a zátarasy byly až na západní hranici SSSR) – takže tvrzení, že Chruščov byl Rus, by bylo potřeba doložit – třeba profilem, národností, jeho rodičů. Jinak je to Vaše tvrzení zcestné – nemá váhu důkazu!

Albi
4. 10. 2022 16:17
Odpovědět  Velitel

Kdyby se všechno bralo až do takových základů, pak bychom asi zírali, jak vlastně nikdo nemá nárok na nic, protože před x-tisíci léty bylo všechno jinak a územní nároky po vyhraných a ztráty po prohraných válkách dnes neuznáváme (ty, které se nám nehodí především).

A proto – zpátky na stromy a začít znovu. Ale odkud? Kde je bod 0 a kdo ho určí?

4. 10. 2022 07:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Proč jsme tam kde jsme? Protože i Generálové, se bojí říci všechno na plnou hu..tak jak to je. Když tu ve vedení neexistuje jediný chlap, tak mi to předejte. Jsem sice na vozíku,ale koule mám,rozum nějaký ještě také.Jsem z rodu Vlčků,starali jsme se o tuto zemi 1000let, zvládnu to zase…..” Ačkoli byli členové hraběcího rodu před druhou světovou válkou jednou z nejvýznamnějších rodin, dozvídáme se o nich dnes jen sporadicky.”Moji předci veleli armádám po boku Prince Evžena Savojského v Tureckých válkách, bitvě u Mohače ,u Zendy…Bojovali v Itálii během války o španělské dědictví. V roce 1723 dosáhl můj předek Jindřich Vilém hrabě Vlček z Dobré Zemnice (1665-1739) nejvyšší vojenské hodnosti habsburské monarchie, když byl jmenován polním maršálem.Roku 1710 se stal členem dvorské válečné rady, roku 1723 pak skutečným tajným radou.Působil jako vyslanec u dvora ruského cara Petra I. (1709- 1712) Za podporukandidatury Augusta III. byl po jeho zvolení polským králem vyznamenán Řádem bíléhoorla.Jako uznání za jeho působení ve vojenských i politických službách mu císařKarel VI. udělil v roce 1709 uherský, v roce 1713 říšský a v roce 1729 i český hraběcí titul.To je jen nepatrný výčet dosažených uspěchů mojich předků.A když pak vidím co vládne dnes??? Generály, kteří se bojí i mluvit?!Zvedá se mi z vás ubožáků žaludek Generále! U mého pra pra pra pra … dědka by jste všichni tak maximálně uklízeli stáje! A Fiala by kydal prasatům! Plivu na vás ,stydím se za vás nuly.

Lenka
4. 10. 2022 09:01
Odpovědět  Veny232

Vaši předci veleli ve válkách typu – armády – každá na jednom kopci – popereme se spolu pod kopcem. Nic ve zlém, nevšiml jste si . že celá ta ” válka ” je divná? Ti co “vědí ” mluvit nechtějí a mnozí ani nemůžou a pak je skupina, co nic “nevidi”.
Je to válka světová – válka o tom, jak se konečně zbavit “všech” zmetků, kteří po celé generace tyto války vyvolávaly a financovali. Bude to konečná likvidace rodin, kteří za Hitlera táhli s ním, pak šli s komunisty a během jednoho týdne převlíkli kabát a z kovaných komunistů se stali tvrdý kapitalisti, co se nebáli rozprodat a rozkrást majetek národa.
Všichni mají plnou hubu “demokracie”, “svobodných voleb” a “práv menšin”.
Svoboda a demokracie neexistují, pokud “všechny” lidi na kandidátkách si nevolí lidí ze spodu. Když jim centrála do výběru dosadí své lidi. Je neustále prosazováno “právo menšin” – na úkor koho? na úkor většiny? Zkuste tento způsob mezi akcionáři. Tam jsou karty jasně dané. Ale v občanském soužití, podporovat menšinu, je dobrý způsob, jak potichu rozeštvávat společnost. U mnoha lidí, je to “hra na city”. Že je člověk tak slušný, že mnoho věcí bude tolerovat a když s tím nesouhlasí.

4. 10. 2022 09:08
Odpovědět  Lenka

Tož tak…

4. 10. 2022 12:26
Odpovědět  Lenka

Války nevyhrávají zbraně ,ale spravedlnost v srdci, pravda každý má tu svou a ta nejsilnější vyhrává. Na tu svoloč krví z Pentagramu vypuštěnou, mi stačí Boží Sekery! Přeci jen jsem Truhlář, Rybář, z rodu Vlčků z rodu vznešeného, třetí Vlček z vrhu, z domu číslo 7 ,narozen na kořenech tisíciletého dubu, Paladin čtvrtého řádu, Strážce Světla nebeského, patron země České, Levá ruka Boží. Já Václav. .)

4. 10. 2022 12:16
Odpovědět  scipio

Jsem diskgrafik a dislektik. Psát neumím to je pravda, přesto mám IQ přes 140 a čest v srdci!

5. 10. 2022 07:10
Odpovědět  scipio

Ne ,to bude tím,že jsem tu jen na skok,a nestojí mi za to zabírat si v tomhle nedokonalém mozku místo zbytečnostma. Vy to zatím nechápete, ale kapacita je omezená, stejně jako CPU. Kognitivní funkce žerou obrovský výpočetní prostor. A tak je nepoužívám,vypnul jsem je. Pletu si pravou levou, Y-i S-Z, nemám orientační smysl a neumím pořádně psát atd. Za to vím jak uvést do provozu Teslovy Věže, Pyramidy, a jak dostat do vzduchu 1000 tun jako by to byl nafukovací balonek. A to je pro mě v této schránce důležitější, protože tu mám ukol. Až skončí doba Hrdinů , začne Zlatý věk lidstva. A v něm si s ropou a uhlím nevystačíte. A protože Kreatury Satanovo nositele pokroku likvidují, poslal nás Bůh tentokrát tisíce. Však vám to to tu píšem vše tisíce let. “na konci času budou všechny poklady odhaleny” Mysleli jste že to je zlato? :)) Naivkové.

Aleš
4. 10. 2022 08:26
Ohodnotit příspěvek :
     

Krym si vzali právem, to se pan Sandor plete. Ukrajine historicky a ani pravne nepatril. A udělali dobře jinak by tam ukronacista vraždil Rusy. Stačila Odesa, Dům odboru. Genocida posvěcena EU a USA.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
4. 10. 2022 09:16
Odpovědět  Aleš

To co pán Šándor říká o Krymu, to je asi taková úlitba bohům. Podobně to bylo za války v Iráku, kdy mnozí rozumní nesouhlasili s US invazí, nicméně nemohli to říct na plnou hubu, tak to trošku zmírnili: no von ten Saddám ale byl stejně haizl, plynoval Kurdy. Podobně o Libyi, za Saddáma dosaďte Kaddáfiho.

Zrovna tak jako když někdo mluví proti akcím Izraele v Palestině, tak musí říct, jo ale voni ti Palestinci střílej raketky přes zeď na ně.

Albi
4. 10. 2022 16:29
Odpovědět  primak

A výsledkem bývá – “tak Hitlerovi to Českoslovemnsko dejte, když se spokojí s 15 miliony a nás nechá na pokoji”.
Ale to ještě netušili, že za Hitlerem stojí jiné síly, dnes díky internetu můžeme vědět mnohem víc – jenže nechceme. Nehodí se to, nemáme čas, nemáme zájem, nebudeme si pálit prsty, on to někdo vyřeší.

4. 10. 2022 10:05
Odpovědět  Aleš

On se plete ve více věcech – například i s tím penále za nedodaný plyn – protože kdo ručil za bezpečnost potrubí?
Čímž pochopitelně pozbývá jeho konspiračka stran “ruského zájmu” opodstatnění. Naopak Německo by mělo platit Gaspromu i za nedodaný plyn, pokud tedy na webech nekecaly. Což není vyloučené.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
4. 10. 2022 16:32

Taky si to s tím penále myslím. No – tonoucí se i stébla chytá a ejhle – důvod a s ním i pravda se našel.

Staník
4. 10. 2022 11:55
Odpovědět  Aleš

Dokonce to bylo protiprávní i v rámci SSSR. Neexistuje žádné vyjádření ze zasedání Dumy, nikdo se pod návrh tuším Chruščova nehodlal podepsat. Tudíž Krym opravdu nikdy Ukrajině nepatřil.

Jozef
4. 10. 2022 10:06
Ohodnotit příspěvek :
     

Hitler bol vybraná bábka Anglosasov, ktorá mala dobiť a kolonizovať ZSSR https://www.youtube.com/watch?v=v0rRTrV4v2s&list=PL5-n-kq9sNnX-fEXTB2txeiNFgzFZ_vI9&index=18&ab_channel=R%C3%81DIOALLATRA
 
Nepodarilo sa to pred rokom 1945 a tak to skúšajú USA dnes na Ukrajine ZNOVA
https://www.youtube.com/watch?v=APdQftLDoME&list=PL5-n-kq9sNnX-fEXTB2txeiNFgzFZ_vI9&index=17&ab_channel=R%C3%81DIOALLATRA
 

Karel
4. 10. 2022 10:41
Ohodnotit příspěvek :
     

Náš prezident neschvaluje anexi ukrajinských území Ruskem. Ale anexe Golanských výšin Izraelem mu vůbec nevadí. Přitom je to úplně stejné. Co židi ukradnou je jejich ale co Rusové ukradnou , musí vrátit? Proč mají židi u našeho prezidenta protekci?

Pedro
4. 10. 2022 15:41
Odpovědět  Karel

Rusové nic neukradli!

Pavel z Moravy
4. 10. 2022 10:45
Ohodnotit příspěvek :
     

Já osobně Šándorovi nevěřím, že je nestranný. Ten je na straně západu a NATO. Vše svojí agresí vůči rusky mluvícím lidem na východě Ukrajiny způsobil Kyjev, kterého vždy řídily struktury ze západu. Nebýt toho, nic z toho co je dnes by nebylo. Příště jeho profláklé cancy nebudu ani číst. Nemám rád takové lidi, kteří nedokáží pojmenovat věci tak jak jsou a snaží se kličkovat. Co takhle pojmenovat nehorázné napadení Srbska a odtržení Kosova a říci na plnou hubu, kdo za tím stál. Jak jsem již řekl, Šándorovi nevěřím ani slovo.

Administrátor
P.A.Semi
4. 10. 2022 11:24
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak namátkou jsem se přesunul někde doprostřed a slyším:
“Šándor: Já jsem od samého začátku proti té invazi, je šílená a zbytečná …”

Ta genocida obyvatel Donbasu Ukrajinskou juntou byla velmi špatná a bylo potřeba ji konečně zastavit… Ukrajinci spustili útok 17.2.2022 a bylo nutno jej odrazit a zamezit příštím podobným…
Také nešlo nečinně čekat na připravovaný útok Ukrajinců na Ruský Krym…

Jestli tohle “Generál” neví, tak je hňup a ne zpravodajec…

A když tu někdo v Médiích nebo ve Vládě tvrdí, že ta ruská invaze byla “nevyprovokovaná” nebo “bezprecedentní”, tak je to nečestný Lhář a šmejd zlej…

πα½

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
4. 10. 2022 16:16
Odpovědět  P.A.Semi

Však i Noam Chomsky to poznamenal, že se nedá říct, že ta invaze nebyla vyprovokována.

sizok
4. 10. 2022 20:22
Odpovědět  P.A.Semi

Souhlasím. Mluví jednou tak a podruhé onak. Ale v součtu stojí
za nacisty z ukrajiny. Pro mě je to sketa.

Jiří
4. 10. 2022 12:31
Ohodnotit příspěvek :
     

Síly ,které by dokázaly ovlivnit politiku jsou v autu( myslím komunisty). Naše zem byla vždy na vysoké politické úrovní ,což se bohužel po roce 1989 změnilo. Tak jak levice odkráčela ,tak napochodoval nacismus. Teď babo raď. V naší zemi je aktivní pravice tzv.politických poskoků pětikolky a politika kšeftařů ANO a SPD.Tato směska nemůže mít nikdy možnost něco ovlivnit ,jen poslouchat a béékat. Rusko si musí poradit samo ,v tom je veliké a Ukrajina?Uvidíme na jaře.

Albi
4. 10. 2022 16:45
Odpovědět  Jiří

Nemusíte pochybovat, že by si Rusko neporadilo samo.
Hlavně jde ale o to, že nás vláda aniž se zajímala o náš názor úspěšně instalovala do pozice nepřátel Ruska (hurá!!! dned druzí za velikými USA, to štěstí), ale následky poneseme MY. Stáli jsme o to?

Pavel z Moravy
4. 10. 2022 17:24
Odpovědět  Albi

Albi, myslím si, že my už nikoho nezajímáme, posloužili jsme a to stačí. Mám divný pocit, že my a Slováci dopadneme absolutně nejhůře. Ale po pravdě, on nás president Beneš varoval. Buďte si jistí, že přijdou a budou vás chtít rozdělit, abyste byli slabí. a mohli vás lehce ovládat. To jsou jeho slova, ale kdo by z dnešní generace něčemu takovému věřil. Podle jedné mé známé učitelky, která vyučovala i v důchodu se znalosti žáků dají posuzovat tak, že kdyby měla provádět hodnocení tak jak v době našeho mládí, tak by polovina třídy propadla. Přesně takto nám to řekla.

Albi
4. 10. 2022 21:02
Odpovědět  Pavel z Moravy

Věřím.
Už jen proto, jak je ještě dnes prezident Beneš mnohými vnímán a hodnocen. Vyčítá se mu všechno, na co si jen vzpomenou. Opět “po bitvě”, když už se zná průběh a výsledek.

Pijack
4. 10. 2022 15:50
Ohodnotit příspěvek :
     

Šándor by byl skvělý prezident. Ale slušným a odborně zdatným lidem je vstup na Hrad zakázán.

Pavel z Moravy
4. 10. 2022 17:13
Odpovědět  Pijack

No u nás může být president dnes každý a to buď ten co má spřízněné duše, které mu tu cestičku prošlápnou, nebo ten co má prachy, nebo ten koho totalitní Brusel miluje, jenom asi ne ten skutečný a duševně zralý vlastenec. Každý máme svoje kritéria.

Letec
4. 10. 2022 16:17
Ohodnotit příspěvek :
     

Ti, kdo brání územní celistvost Ukrajiny, jsou ti samí, kteří v roce 2008 rozřezali Srbsko amputací Kosova, titíž, kteří odmítají umožnit Pekingu, aby získal zpět svou 23. provincii Tchaj- wan, která se odtrhla v roce 1949, titíž, kteří akceptují, že v roce 1974 Turecko zcela beztrestně anektovalo severní část Kypru.
Připomeňme, že OSN neuznává ani Kosovo, ani Tchaj-wan, ani Severokyperskou tureckou republiku. Proto je mezinárodní právo à la omáčka Bidena a Putin si stojí za svým a má pravdu.
Šándor by to měl také vědět…

sizok
4. 10. 2022 20:23
Odpovědět  Letec

Měl….