Krize UKRAJINA

Jan Schneider: „Rusové měli dvě špatné možnosti. A jednu už zkusili.“

09.08.2023 19:30 | Monitoring

Bezpečnostní analytik Jan Schneider hodnotil v rozhovoru pro YouTube kanál Inovace Republiky situaci na Ukrajině. Rozebral důvody ruského vpádu, ale i možnou budoucnost ukrajinského konfliktu. „Zelenskyj bude tlačen do remízových pozic, což se samozřejmě nebude líbit těm ostrým, takže bych řekl, že Zelenského život teď začne být teprve reálně v ohrožení,“ domnívá se Schneider.

 Sdílej

Foto: Hans Štembera
Popisek: Bezpečnostní analytik Jan Schneider

„Každý analytik ví, že když chce analyzovat určitou dobu, tak musí jít o generaci, dvě, tři dozadu, aby zjistil, jaká byla vlastně trajektorie, vývoj těch událostí. Když se budeme bavit o současné době, musíme se vrátit minimálně do roku 2014. Ale když budeme hovořit o roce 2014, tak je nezbytné si vlastně zrekapitulovat celý vývoj od roku 1990, kdy Ukrajina ještě v rámci Sovětského svazu vyhlásila nejdřív suverenitu, pak v roce 1991 se osamostatnila a vyhlásila se jako neutrální stát, navždy neutrální stát s velmi dobrými vztahy k sousedům,“ začal analytik Jan Schneider zeširoka k současnému konfliktu na Ukrajině.

„Ukrajina byla skutečně neutrálním státem až do roku 2014, kdy na podzim po puči… Duma se oficiálně vzdala neutrality. Když se vzdávám neutrality, musela tam do roku 2014 být. Když v roce 2008 představitelé Ukrajiny jednali o vstupu do NATO protiústavně. V roce 1994, bylo to budapešťské memorandum, které se zmiňuje jako ochrana ukrajinských hranic, jenomže je potřeba vidět, že to bylo zabezpeční obrany nebo zajištění ochrany Ukrajiny, která byla deklarovaně neutrální a bezjaderná, čili když se vzdává neutrality a začne toužit po jaderných zbraních, tak sama se vzdává platnosti deklarace. V roce 2014 začíná potom vlastně… Odtržení Krymu byla naprosto legální věc, jak uznává mnoho evropských právníků, ale bohužel ty jejich hlasy nejsou slyšet, protože to referendum bylo provedeno zcela v souladu s jedním článkem ukrajinské ústavy, který dával Krymu právo vést referendum o nejpodstatnějších otázkách. A to referendum dopadlo v podstatě podobně jako referenda předtím, průzkumy, které prováděly americké instituce, čili ta tendence odtrhnout se od Ukrajiny tam byla skutečně, to trvalo čtvrtstoletí, než se to v tom roce 2014 povedlo, navíc tam vlastně nepadl jediný výstřel,“ dodal Schneider. 

„Pak byly samozřejmě ty ruskojazyčné oblasti, bombardování Doněcka, vyhlášení té protiteroristické akce, která byla proti těm územím, která si vlastně chtěla zachovat ruský jazyk, zakázání ruštiny jako úředního jazyka, postupně potom zakázání opozičních politických stran, opozičních médií, čili ta Ukrajina je skutečně jako vzorem demokratického státu jak vyšitá. Prostě jestli něco takového chtějí přijmout do Evropské unie, tak možná Evropská unie chce ty své standardy přiblížit těm ukrajinským, protože všechna ta opatření, která ta naše zlopověstná paní Jourová tam na nás chystá, co se týče tisků a takzvaných dezinformací, jdou spíš tím ukrajinským směrem, než že by to byla nějaká oslava civilizace a svobody a demokracie,“ řekl Schneider.

„Rusové měli dvě špatné možnosti před sebou. Nezaútočit, nebo zaútočit. Napadnout se nechali v roce 1941, takže teď zkusili preventivní útok. Obojí špatné, ale v té situaci nikdo nevidí jiné řešení. Podle OBSE tam za těch osm let, nebo od roku 2014, bylo asi 14 tisíc obětí včetně žen, včetně dětí,“ podotkl také Schneider.

„Hlasití zastánci Ukrajiny proti Rusku se vyhýbají jakékoliv konfrontaci, jakýmkoliv faktům. Nechtějí mluvit o té Ukrajině, o té neutralitě. Nechtějí mluvit o tom zbrojení. Nechtějí mluvit ani o tom, že třeba dodneška dodává Rusko Ukrajině energie. Rusko tranzituje přes Ukrajinu produkty, za které platí tranzitní poplatky, co to je za válku? Je to velmi zvláštní vztah a mně přijde, že ty ruské síly mohly být mnohem větší, které by tam šly, ale že oni nikdy neměli v úmyslu okupovat Ukrajinu, protože to je z hlediska bezpečnostního naprostý nesmysl. Afghánistán se nepodařilo okupovat, Irák se nepodařilo okupovat, jak by někdo mohl chtít okupovat Ukrajinu, to je prostě vyloučené. Podle mě šlo prostě o zajištění těch ruskojazyčných menšin. Ale jak toto celé může skončit?“ ptal se Schneider a zároveň hovořil o tom, že Západ zřejmě hledá cestu k remíze. „Zelenskyj bude tlačen do remízových pozic, což se samozřejmě nebude líbit těm ostrým, takže bych řekl, že Zelenského život teď začne být teprve reálně v ohrožení,“ domnívá se Schneider.

Schneider v minulosti poskytl rozhovory i pro ParlamentníListy.cz, kde například hovořil o tom, zda bude ministryně obrany Jana Černochová (ODS) patřit k nejúspěšnějším ministrům, pokud dotáhne modernizaci armády. „Dá-li se pokládat za úspěch ožebračování republiky, pak nesporně ano. O protektorátní vládě jsem pouze četl, teď mám pocit, že její duch je dnes zde silně cítit. Ve všech resortech chybějí peníze, ale na obraně se vyhazují do kanálu. Andrej Babiš měl pravdu – kdyby někdo takto řídil svou firmu, byl by dávno plajte. Nás ten náraz do zdi čeká,“ uvedl před nedávnem Schneider. 

Pro ParlamentníListy.cz se také omluvil ruské pěvkyni Anně Netrebko, a to poté, co náměstek primátora Jiří Pospíšil uváděl, že by světoznámá sopranistka neměla v Praze vystupovat. 

Zdroj : Parlamentní Listy

sdílet na

63 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Markýza
10. 8. 2023 18:00
Ohodnotit příspěvek :
     

No jestli si dobře pamatuju, tak v Bělověžské smlouvě (o osamostatnění Ukrajiny) byla neutralita zakotvena a následně pak i v ukrajinské ústavě.

10. 8. 2023 18:56
Odpovědět  Markýza

Tak jest! Zrovna tak byla v ukroústavě zakotvena možnost osamostatnění se Krymu přes referendum. První referendum proběhlo na Krymu ve věci trhnutí se od tzv. ukrajiny 20 ledna 1991 – cituji:
20. ledna 1991 se v Krymské oblasti uskutečnilo referendum. Při hlasování byla položena otázka:
“Jste pro založení Krymské autonomní sovětské socialistické republiky jako součásti Svazu sovětských socialistických republik a účastníka Svazové smlouvy?”. Referenda se zúčastnilo 1 441 019 lidí, což představovalo 81,37 % obyvatel uvedených v seznamech pro referendum. Pro založení Krymské ASSR hlasovalo 93,26 % obyvatel Krymu účastnících se referenda.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Krym
Jenže pak banda zrádců rozssypala SSSR a začalo to jít šejdrem – právo Krymu na referendum a trhnutí se však v ukroústavě zůstalo! To jen tak na okraj, že jste vzpomněla ukroústavu.

10. 8. 2023 23:23
Odpovědět  scipio

Jo.

Markýza
11. 8. 2023 09:32
Odpovědět  scipio

Nejspíš nějaké přání otcem myšlenky. Teda je důvodem k mínusu. Bývá to i osobní antipatie – já jednou dostala mínus za koment, který zněl nějak jako “jo tak, děkuju” To mě teda dost pobavilo 😀

Pavel K
11. 8. 2023 10:13
Odpovědět  Markýza

……a já to zase vůbec neřeším a to teprve když píšu ty moje trojsmyslný zatáčky, nadrbu tam i pajduláky a zase nic. Měli bychom se mít aspoň trochu rádi a dennodeně nám tuna být potěšením z dobře prožitého dne a ne odtud odcházet na 💩. Mám pravdu co?

Pavel z Moravy
11. 8. 2023 13:18
Odpovědět  Pavel K

Určitě máš pravdu. Názory se nám na některé záležitosti mohou různit, ale já tedy osobně si s vámi se všemi rád pokecám. Jsou zde sice i někteří co chtějí školit, ale tak to ve společnosti chodí. Třeba jim to ani nelze mít za zlé, už jsou prostě takoví. Akorát by mohli naslouchat také druhým. Člověk by ale měl být trochu nad věcí, jinak by se z toho současného marasmu zbláznil. Ale to co bylo řečeno o francouzské revoluci lidu z roku 1789 je naší nadějí – Revoluce je dcerou znásilněného lidu.

Pavel
11. 8. 2023 15:11
Odpovědět  Pavel z Moravy

Jmenovče s tím nasloucháním máš absolutní pravdu.Bohužel po hadráku jsou děti ve škole učeni, že nemusí diskutovat s někým, kdo má jiný názor, než ten jediný správný ( provládní).Prostě tu debatu utnou slovy” o tom se nebavme” a nějaké argumenty, či názor druhé strany nepřipustí. Dokonce je již přesvědčili, že absolutní pravda neexistuje.Prostě vše se dá vysvětlit s různých úhlů pohledu.Tak je to i se zákony. Podpora nacismu a útočné války je trestný čin. Je na Ukrajině adorována UPA kolaburující s nacisty? Je! Vede Ukrajina útočnou válku proti svým spoluobčanům na východě Ukrajiny od r.2014? Ano! Splňuje podpora Ukrajiny a zasílání munice a zbraní “Ukrům” skutkovou podstatu podpory útočné války a propagaci fašismu ? Ano! Jenže dokud u nás bude vláda korporátního fašismu a budeme členy zločinného NATO jsme to my, kteří nechceme podporovat banderovce a zločince v NATO ti co budou souzeni!

Pavel K
11. 8. 2023 15:52
Odpovědět  Pavel z Moravy

Prosím mohu třikrát hádat asi KDO? 😊🙄

Pavel K
11. 8. 2023 15:54
Odpovědět  Pavel K

Ale mít jiný názor není to samé co lhát a zavádět. Jinak souhlas.

11. 8. 2023 16:39
Odpovědět  Pavel K

Bingo!

Markýza
11. 8. 2023 17:40
Odpovědět  Pavel K

No…….on si kdekdo myslí, že mít jiný názor a zavádět je totéž. A s tím lhaním je to taky dost vachrlatý. Jak v takové diskusi chcete honem zjistit, že ten člověk vědomě a cíleně lže? Protože skutečná lež je pouze tohle – vědomě a cíleně.

Pavel K
12. 8. 2023 17:45
Odpovědět  Markýza

Kouknu a vidím. Cílenej a vědomej teď mává proužkama nad hlavou v Praze a gorilky v černých brýlích jako u FBI jsou nenápadný, jak sedmimetrové houwno v poušti. Když se vám tak líbí ten můj pajdulák tak vám nějakého dám na pozdrav do dáli. 🤣🙏🍺🍖🍀🤓😸🦋

Markýza
11. 8. 2023 17:17
Odpovědět  Pavel K

No když ale vy máte parádní pajduláky! Já mám úplný prd, můžu být ráda, že mi lze upravit komentář, už ani obrázky nemůžu vkládat.

11. 8. 2023 23:41
Odpovědět  Markýza

On už jde upravit? Tak to fofrem odzkouším. Teď se rozloučím bez sluníčka a pak se ho sem pokusím přifařit. Tak schválně.

11. 8. 2023 23:42

Prdlajs jde. Že moc rychle. Tak dodatečně 🙂

Markýza
12. 8. 2023 17:33

Nojo, na “mocrychle” jsem zapomněla 🙁

Autor
10. 8. 2023 18:21
Ohodnotit příspěvek :
     

Rusko do toho bylo prostě dotlačeno. Mělo na výběr buď nechat zabíjet rusky mluvící nebo se je pokusit bránit. Žádný jiný výběr nemělo. Putinova genialita byla tentokrát vynucená, až to samotný Západ překvapilo. Rusko získalo něco, co se jinak nedalo zajistit. Boje se nevedou na území Ruské federace před r. 2022, ale na území Ukrajiny, která si myslela, že tak získá potřebný nástroj na získání Krymu. Plus nějaká ta další území.
Takto se musí Ukrajina bránit, a to i přes proklamovanou ofenzívu, a největší šok je, že Rusko nepoužilo celou svou armádu a nenechalo odkrytá další území a ani se nestáhlo ze Sýrie. Což možná byl dílčí kalkul ze strany Západu.
Je třeba si uvědomit, že stále má Ukrajina početní převahu!! Z8roveň, možná to Rusko vědělo, že západní armády nemají zkušenosti s přímou tvrdou válkou, dosud totiž bojovaly jen jako karatelé a drábové.
Navíc Rusko určitě vědělo, že výzbroj NATO i Ukrajiny sice vyopadá impozantně na počátku, ale také vědělo, že výroba válůečných zbraní na Západě pokulhává. Zatímco Rusko má ještě nejeden trumf, Západ si neuvědomil, že války vyhrává reálná ekonomika a ne touhy.

10. 8. 2023 19:10
Odpovědět  Peter 008

Co se týká ekonomiky, naletěla KoZa na svou vlastní mystifikaci. Mám na mysli zbožnění HDP. Připomíná mi to jeden surealistický obraz, co jsem viděl na výstavě v Tournai. Jmenoval se Sebežer a byl na něm chlápek, co se začal požírat. Začal od nohou – no a na čem stojí KoZa? Na vojenské síle (jedna noha) a ekonomice (druhá noha) že. A docela to sebepožírání KoZe jde…

Albi
10. 8. 2023 21:34
Odpovědět  Peter 008

Petere a Milane – nezdají se vám Schniderova slova nějak podivná:

… roku 1990, kdy Ukrajina ještě v rámci Sovětského svazu VYHLÁSILA nejdřív SUVERENITU , pak v roce 1991 se osamostatnila a VYHLÁSILA SE vyhlásila se jako NEUTRÁLNÍ stát ….
Ukrajina byla skutečně neutrálním státem až do roku 2014, kdy na podzim po puči… Duma se OFICIÁLNĚ VZDALA SUVERENITY oficiálně vzdala neutrality. Když se vzdávám neutrality, musela tam do roku 2014 být.—

Co je to za blábol, když všichni víme, že za 1 – neutralitu státy samy svým náhodným rozhodnutím vyhlásit nemohou a za 2 – prohlásit se suverénními, sice mohou, ale stejně nebudou???

Mimochodem – někdy v devadesátých létech jsem četla (Tigrid ?), že po 2. světové prý Rakousko NECHTĚLO být neutrální, ale bylo k ní DONUCENO, protože to byla podmínka, že sovětská armáda Rakousko opustí. Čili – mocnosti se dohodly!

Považuje Schneider Ukrajinu za takovou rozhodující mocnost, že si pro sebe může vyhlásit nebo zrušit, cokoliv a kdykoliv si zamane?

11. 8. 2023 01:43
Odpovědět  Albi

Všímavé ďouče 🙂 Ale on nekecá; ona skutečně vyhlásila suverenitu. Sice si to pamatuju, bo jsem taky žasnul, ale na dotvrzení cituji z wiki:

V roce 1990 vyhlásila Verchovna rada Ukrajiny (parlament) suverenitu země, nezávislost pak byla oficiálně vyhlášena 24. srpna 1991 současně s rozpadem Sovětského svazu. Prohlášení nezávislosti bylo potvrzeno referendem o nezávislosti Ukrajiny téhož roku za podpory 90,3 % voličů… atd. atd.

No a k té neutralitě, cituji (od jakési Ferenčákové):  V Deklaraci o nezávislosti Ukrajiny z 16. 7. 1990 byla vyjádřena vůle Ukrajiny k trvalé neutralitě. https://1url.cz/EuirL

To jen že ses podivila. Ale fakt nekecá, křivdíš mu – takhle to fakt proběhlo. Já to neřešil dřív ani teď, protože bylo jasný, že Gorbo-KoZí kejkle od samého počátku. Jak řekla Jelcinová: “Zlatý devadesátky…”
Jó, to se tenkrát děli věci. Jen si vem ty tři baltský kvazistáty – jak suverenily a suverenily, až zesuverenily, a ejčon žijou ty svý lepší nezávislý zejtřky, co si tehdá vysuverenily. 🙂

Standa
11. 8. 2023 07:00

Mezinárodněprávní uznání státu je pojem, který v rámci mezinárodního práva vyjadřuje formální stvrzení existence státu jako oddělené a nezávislé státní jednotky a vlády státem jiným. Jedná se tedy především o politický proces, kdy je status státu či suverenita nově získaného teritoria uznána jako legální. Každá země se rozhoduje zcela individuálně, jestli takovéto uznání vyjádřit. Mezinárodněprávní uznání je důležitým důkazem naplnění základních kritérií pro vznik nového státního útvaru. Těmito jsou například jasně definované teritorium, trvalé obyvatelstvo, vláda a jistá míra stability. Velký počet mezinárodněprávních uznání však může i přes nenaplnění některých podmínek znamenat výraznou podporu pro stát o uznání usilující.
Národ tak není plně suverénní, dokud ostatní národy neuznají jeho svrchovanost. Formální uznání státu má zajistit potvrzení možnosti angažovat se a považovat se v mezinárodním společenství za nezávislou politickou strukturu. Důsledkem těchto rozhodnutí je efekt, který předstírá, jako by nově uznaný stát vždy existoval, a nová vláda tudíž může pracovat v rámci mezinárodních projektů, které byly již započaty starou vládou, která byla zmíněnou v novou

11. 8. 2023 16:52
Odpovědět  Standa

Dík za poučení.

Albi
11. 8. 2023 10:47

Že něco Ukrajina vyhlásila, tomu věřím a nezoichybňuji, ale on píše:

“Když se vzdávám neutrality, musela tam do roku 2014 být”.
Nebyla – mohla si to myslet, mohla to prohlásit, ale prostě NEBYLA. A analytik by to vědět měl..A vzdát se suverenity – který stáít by se dobrovolně vzdal suverenity, kterou pracně získal?

Spam Janka
11. 8. 2023 11:11
Odpovědět  Albi

mate pocit, ze tych novych statov, ktore sa vzdavaju dobrovolne suverenity je malo?? cela byvala Varsavska zmluva ako prve, bzvale staty Juhoslavie (typicky Slovinsko, aj ked je male) a ten zvysok ju ma este oficialne len preto, ze NATO a EU ich nevzala v predchadzajucich kolach……byvale staty ZSSR (typicky Kazachstan, ale aj Armensko), teraz sa zacina hovorit o Mongolsku (jediny problem je, ze tam nie je priamy pristup pre Amikov, bud cez Cinu alebo ZSSR)…..atd. zoznam by mohol pokracovat

Albi
11. 8. 2023 14:47
Odpovědět  Spam Janka

Ani tenkrát žádnou suverenitu neměli.
Suverenita znamená, že státy mohou dělat samostatnou politiku. I Rusové přiznávají, že plné suverenity ještě úplně nedosáhli.

Pokud se týká nějaké naší “suverenity” (pokud tak nazveme rozhodování o vyloženě vnitřních záležitostech), nikdy jsme jí neměli méně než dnes!

11. 8. 2023 17:01
Odpovědět  Albi

Měl jsem to dorolovat až sem a netahal bych s tou suverenitou dříví do lesa. Myslíš, že Schneider manipuloval?

Ondřej
11. 8. 2023 15:09
Odpovědět  Albi

Zaměňujete dva fakty. Neutralita de iure – dle zákona – ta tam byla viz ústava. Neutralita de facto – dle reality – to je již diskutabilní a každý to může vnímat jinak.

11. 8. 2023 16:50
Odpovědět  Albi

No, formálně byla – zrušili ji výnosem. Který stát? Tak třeba Česká a Slovenská republika a v podstatě všechny státy eurosajuzu. Jediné Maďarsko se snaží uchovat si aspoň její zbytky. Ale jo, vyžvejk se dost bl-bě, ale z manipulace ho proto nepodezírám.

Markýza
11. 8. 2023 17:42
Odpovědět  Albi

Počkej Albi – byla. V Bělověžské smlouvě se pokud vím výslovně o neutralitě psalo. A v ústavě ji rozhodně měli, protože ji v tom 2014 vyňali.

Pavel K
11. 8. 2023 10:14
Odpovědět  Peter 008

Více než jasné 👍👍👍

Vanja
10. 8. 2023 20:56
Ohodnotit příspěvek :
     

Ukrajina nebyla po rozpadu SSSR samostatným státem, který by byl jako samostatný stát uznán okolními státy. Dokonce o své uznání za samostatný stát nikdy Ukrajina ani nikoho ze států, ani z mezinárodních institucí nežádala.

Albi
10. 8. 2023 23:09
Odpovědět  scipio

To ale Ukrajinu neopravňuje k tomu, aby podle svého uvážení vyhlašovala, nebo rušila svou neutralitu. A “vyhlášení suverenity” už teprve nejde.
Tu třeba hlásáme i my. A jsme?

11. 8. 2023 01:49
Odpovědět  Albi

No a tzv. ukrajina snad je?

Albi
11. 8. 2023 10:52

Právě že není.
Mohu se třeba já vzdát 50 miliard Kč nebo 5 kg zlata třeba z dobročinnosti, když je nemám? 🙂

Pavel K
11. 8. 2023 12:25
Odpovědět  Albi

Ty se máš, jsi vlastně nesmrtelná, jak se to říká, kde nic není ani smrt nebere. Tak to abych se celičký rozdal. 🤣🤣🤣🙄🤦‍♂️🙋‍♂️

Albi
11. 8. 2023 14:51
Odpovědět  Pavel K

Já zas naopak. Už dlouho vyhlížím tu protivnou babu s kosou, a ona mě přehlíží jak placatý kámen. 🙂

Pavel K
11. 8. 2023 16:00
Odpovědět  Albi

Milá paní nerouhat, nerouhat. Okom se mluvívá nedaleko bývá. A snad si nenecháš ujít jak dostanou fašisti na zadek a budeme vítat Hudebníky. V horším případě zažiješ východ slunce v několika podobách. Nebuj ona si nás najde. 😥🙄🙋‍♂️

11. 8. 2023 17:11
Odpovědět  Albi

Já vím, Albi. Zmínila jsi to už před delší dobou (i s důvodem mezi řádky) v jednom příspěvku, kdes na sebe práskla i své jméno. Jen si otestuju paměť – Jana, že?

Albi
11. 8. 2023 11:19

Doplnění když opravy už nejdou.

Nebo možná záleží jen na pohledu a já si omylem vzala špatné brýle..
Podle Signalisty a jeho duhové squadry jsme nejen suverénní, ale taky zemí svobodnou a PROSPERUJÍCÍ ! 🙂

Pavel K
11. 8. 2023 16:01
Odpovědět  scipio

Tak to holt neumím. 😢

12. 8. 2023 01:05
Odpovědět  scipio

Scipio, není to. Teď, po 8 hod., jsem zkusil opravit příspěvek v 17:01 – a že zpomalit. Hned pod tebou (17:21) jsem napsal: “Nejdou!” A nic víc.
A objevilo se mi, v mém (!!!) příspěvku, toto: “Ale jdou!” a za tím 😛 – viz níže.
Když celý dotyčný příspěvek zkopnu a hodím ho sem, tak tohle 😛 z něj zmizí a dopadne to takto:

Milan ze Zahrady Čech
 11. 8. 2023 17:21

Odpovědět  Milan ze Zahrady Čech
Nejdou!
Ale jdou https://s.w.org/images/core/emoji/14.0.0/svg/1f61b.svg

Jaký je tedy závěr? Jednoduchý – buď je pokec haknutý a je to zásah zvenčí – tedy holá nemožnost, jak mi tvrdí programátor pokecu a že vidím všude trolly a serešfarmy a kdesi cosi -, nebo je to zásah přímo z redakce pokecu. A to někým, kdo z titulu svého postu v pokecu má k tomu možnost.
Už jen to, že někomu opravy jdou v reálném čase – jako například tobě a dalším – a vybraným diskutujícím, kteří se zřejmě dotyčnému znelíbili, nikoli, je samo o sobě podlé a na hraně s morálkou, ale to, že někdo zasahuje přímo do reakcí, je už za hranou morálky – pak může dotyčný komukoli libovolně upravovat reakce. Podobně se pokoušeli svého času vyšetřovatelé upravovat mé výpovědi…

12. 8. 2023 01:15

Další zásah který není ode mě. Jsem zvědavý co se tu vyloupne když to zkopnu:
Milan ze Zahrady Čech
 12. 8. 2023 00:16

 Odpovědět  Milan ze Zahrady Čech
https://s.w.org/images/core/emoji/14.0.0/svg/1f61b.svg

Tak fajn, šmejde (_!_)

11. 8. 2023 17:20
Odpovědět  scipio

Jo. Tak to teď okamžitě ozkouším.

11. 8. 2023 17:21

Nejdou!
Ale jdou 😛

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
11. 8. 2023 23:55

Nejdou! Jedine že by si pár vejlupků vzal někdo (?) z pokecu, komu se nelíbíme, pod lupu a schválně jim to znemožňoval. Že byl na této adrese?
 https://s.w.org/images/core/emoji/14.0.0/svg/1f61b.svg

11. 8. 2023 23:59

Fajn. Takže už tuším, kdo si hraje.

12. 8. 2023 00:04

Fajn. Takže už tuším kdo si hraje a proč někdo problémy má a někdo ne.
https://s.w.org/images/core/emoji/14.0.0/svg/1f61b.svg

12. 8. 2023 00:11

Takže ty máš možnost takto zasahovat do příspěvků?

12. 8. 2023 00:16

😛

12. 8. 2023 01:18

zkouška:

Milan ze Zahrady Čech
 12. 8. 2023 00:16

 Odpovědět  Milan ze Zahrady Čech
https://s.w.org/images/core/emoji/14.0.0/svg/1f61b.svg

12. 8. 2023 01:26

Takže, zmetku. Tyhle zajímavosti jsem si zkopnul a přes víkend popřemýšlím co s tím. V každém případě by to mělo redakci zajímat.

Diskutéři, vězte, že reakce v 00:16 není ode mě a přesto se tu objevila pod mým nickem.

12. 8. 2023 00:01
Naposledy upraveno$ s uživatelem$
12. 8. 2023 22:57

Přátelé, omlouvám se, že jsem to tu tak zaneřádil.
Pídíl jsem se, kdo za těmi ničemnostmi je, a dělal různé hokus pokusy, a takhle to dopadlo…

11. 8. 2023 17:19
Odpovědět  Albi

Spíš než špatné brýle jsme na to asi koukali každý z jiného úhlu.

jik
11. 8. 2023 07:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Zde pan Schneider uvažuje rozumně, když říká, že je potřeba se vrátit do minulosti. Ale dělá chybu, když se hrabe o jedno, dvě nebo tři pokolení zpátky. Zde je nutné se hrabat ještě v předminulém tisíciletí a onom benátsko-janovském projektu dopravní tepny mezi Cařihradem a Hanzou. Tam ta dnešní Ukrajina začala a tam se založily mechanizmy, nasměřovavší tuto zemi (možná lépe než Ukrajina Malorusko) proti slovanskému miru. Dalším pokračováním bylo spojení maloruské šlechty s polskou šlechtou a ovládnutí Ruska v 17. století, trvajícím až do únorové revoluce 1917. Následoval strašný útlak ruského lidu a vyústivším ve vznik starověrců. Vůbec ona podivná první ruská revoluce v roce 1905 byla povstáním starověrců proti této polsko-ukrajinské nadvládě a v únoru 1917 se to povedlo. Ale to bylo dílo již těch, koho lze označit jako starověrecké elity a tak prostí starověrci provedli další revoluci v říjnu. Lenin měl sice vynikající politický čich, ale zde zřejmě nikdy nepochopil příčiny událostí. Stalin, prožívající dlouhá léta ve vyhnanství na Sibiři v prostředí starověrců to pochopil a jeho vláda byla vládou starověrců. Po něm se však bohužel v SSSR k moci začala vracet maloruská šlechta.

Zmatený
11. 8. 2023 09:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Ukrajina nařídila okamžitou evakuaci obcí a osad v Charkovské oblasti, protože Ruská armáda prorazila ukrajinské obranné linie a stojí před Kupjanskem. Rusové postoupili o jediný den o 11 km a ukrajinská fronta se zhroutila, hrozí hluboký průlom do Charkovské oblasti. Ze západu do Kupjansku přijíždí evakuační autobusy. Ukrajinská ofenzíva končí opravdu netradičně – ruským protiútokem.

https://www.rt.com/russia/581098-ukraine-orders-evacuation-kupyansk/

Markýza
11. 8. 2023 17:44
Odpovědět  Zmatený

A hurá na Oděsu 🙂

Vladimír
11. 8. 2023 18:37
Ohodnotit příspěvek :
     

Kdyby Rusové nechali ukrajinskou armádu ze začátku rozběhnout, nejspíše by se zastavila až u ruských hranic a banderovci by udělali se separatisty krátký proces, jako třeba v Oděse. Takže ze špatných možností si Rusové rozhodně vybrali tu lepší.