historie

Význam Česka v Dějinách

Zatímco většina američanů neví, kde je Česká republika, známá jako Czechia nebo Bohemia, tím méně vědí, čím je zajímavá, stejně jako mnoho lidí, kteří tu žijí…
 

Česko je země ve střední Evropě… Čímž není “zajímavé”, stejně jako Lůno není zajímavé jen kvůli Ženě… Když se mapa Evropy umístí Západem nahoru, lze vidět ženu s hlavou ve Španělsku, s rukama v Itálii a v Dánsku (nebo v Británii?), se sukní v Rusku, stojící nebo dupající na půlměsíc Turecka, a mající dvanáct “hvězd” větších ostrovů dokola a korunu dvanácti malých ostrůvků v Atlantiku nad svou hlavou… Potom Česko je jejím lůnem…
 

Mnoho hnutí a fenoménů pochází odtud:

  • Nejprve v kraji Boiohemia žili Keltové, kteří jsou nyní v Irsku, Skotsku, Bretaňsku, a nakonec i v USA. Od té doby se tato země nazývá “Bohemia”, což v češtině znamená “země Boha”…
  • Poté Svatí Cyril a Metoděj sem přinesli abecedu Cyrilice a byli průkopníci používání Písma (Bible) a kázání Mší v místním Slovanském jazyce na Velké Moravě, východní části Česka. Ale byli vyhnáni a přesunuli se do Ruska, spolu s Písmem a abecedou tam přinesli moderní Ruský jazyk
  • Poté Husité, následovníci Jana Husa, byli průkopníci Přijímání pod obojí, chléb a víno jako tělo a krev Kristovy dokonce i pro laické lidi, odrážejíce pět křížových výprav nakonec získali privilegium Přijímání pod obojí (Utraquisté) pro příštích téměř dvě stě let…
  • Jan Hus nebo některý z jeho žáků vynalezli diakritická znaménka, používaná dnes po celém světě (třeba i ve Španělštině atd)…
  • Od Husitských válek byly v Česku zavedeny Pistole, ruční střelné zbraně, odvozeno od českého slova “píšťala”…
  • Husité také vyvezli středověkou češtinu na Slovensko…
  • Poté o století později Johann von Staupitz (Jan ze Stupic), učitel Martina Luthera, přišel do Německa odsud…
  • Král Karel IV nařídil Židovskému ghettu používat rudou vlajku s šesticípou hvězdou a od té doby se Davidova hvězda stala symbolem Židů, a odtud pochází i Rudá vlajka s hvězdou jako symbol Komunismu… Někteří namítají, že Hájkova kronika zmiňující toto je nesprávná, což by to jen posunulo ze 14. na konec 15. století, protože v době Hájkově to již byla stará záležitost…
  • Někteří lingvisté v Tel Avivu se domnívají, že jazyk jidiš – spatlaná směs hebrejštiny s němčinou, pochází prý z 9. století z Lužic v Česku z jazyka Knaan a až následně byl prý poněmčen, ale není to příliš pravděpodobné…
  • Praha byla jedním z velkých center Alchymie a Kabaly na počátku 17. století. Jan Kepler a Tycho de Brahe zde dali vzniknout moderní Astronomii, inspirováni Nicolasem Koperníkem, jehož otec pocházel ze Slezska, které v té době bylo součástí České koruny…
  • Jan Amos Komenský, jenž byl odtud vyhnán po roce 1620, dal vziknout moderní Pedagogice
  • Když Bismarck sjednocoval Německo, ustanovili spisovný Německý jazyk, tzv. Hoch Deutsh, který převzali z Prager Deutsh…
  • Moderní slovo “Robot” pochází z románu RUR Karla Čapka, odvozené od slova “Robota”… Zřejmě se inspiroval středověkou legendou o Golemovi, vytvořeném Rabbi Jehuda Levi (Judah Loew ben Bezalel)…
  • Měna Dolar pochází od slova Tolar neboli Thaler, původně Joachimsthaler, stříbrná mince ražená v Jáchymově, nazývaném Joachimsthal…
  • Moderní Genetiku objevil Gregor Johann Mendel v Brně a krevní skupiny znovu-objevil Jan Janský…
  • (Je možné, že román “Pravý výlet pana Broučka na Měsíc” Svatopluka Čecha z roku 1888 dal vzniknout moderní Kosmonautice ?)
  • Byla zde Národně Socialistická strana dvacet let před německou Nacistickou stranou a Hitler odešel z Vídně, protože tam bylo příliš mnoho čechů…
  • Albert Einstein psal svou Teorii Relativity, zatímco učil na Univerzitě v Praze…
  • Název Antroposofie poradil Zimmermann (Cimrman) Rudolfu Steinerovi, akorát že tenhle Zimmermann byl asi z Vídně…
  • Nejrozšířenější druh piva Světlý Ležák, neboli pivo Pilsener, je pojmenováno po městu Plzeň, nebo je rozšířené i Budweiser v USA podle Budweis, nebo-li České Budějovice…
  • (To se ještě uvidí, co dál odsud vzejde…)

Zapomněl jsem ještě na něco celosvětově významného, co pochází odsud ?

sdílet na

98 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Standa
5. 11. 2022 12:19
Ohodnotit příspěvek :
     

Jo zapoměl. Na Švejka a Járu Cimrmana.

Administrátor
P.A.Semi
5. 11. 2022 13:13
Odpovědět  Standa

Inu, Cimrmana tam mám aspoň trochu… (je to druhý bod odspodu, a je jen v tomto českém překladu, není v anglickém originálu, protože by to nepochopili…)
A ovšem – ono je to takové poněkud Cimrmanovské všechno…

A čím že byl Švejk celosvětově významný ?

πα½

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Buchtík
5. 11. 2022 13:58
Odpovědět  P.A.Semi

Já Švejka vnímám jako obraz české národní povahy. Ale v tom dobrém smyslu, že jsme prostě byli vždycky historicky pod nějakým útlakem a tudíž nuceni se umět přizpůsobit, vypořádat s nepřízní okolností a vědět, jak jít proti systému, aniž by nám byla systémem způsobená újma, nebo alespoň minimální. Bohužel jsme dlouhý století utlačovaný a okupovaný národ a vznik ČSR v roce 1918 na tom nic nezměnil.
Ale chceš-li tohle směřovat Američanům, tak to nemá cenu, těm to asi nevysvětlíš, i když i tam se najdou světlé výjimky se zájmem o kulturu jiných zemí a se schopností pochopení. Ale nevím, jestli knížka nebo filmy s Hrušínským vyšly v překladu do angličtiny, který by dával tu možnost pochopení.

Ale uniká mi, proč máš takovou starost něco furt prezentovat a vysvětlovat Američanům.

Administrátor
P.A.Semi
5. 11. 2022 14:22
Odpovědět  Buchtík

Protože narozdíl od vás tady nejsem naivní Amerikanofob, a značnou část svých textů píšu v angličtině a teprve překládám do češtiny… Jak kdy… Některé ani nepřekládám…

Víte, většina Američanů jsou fajn a v pohodě lidé, to jen to, co jim vládne z Washingtonu a z New Yorku, je zásadní problém…

To se snadno řekne, že “za to mohou USA”… Je to příliš široký pojem, a hlásají to hlavně z Ruska, protože tam nesmí zmiňovat veřejně Židy a nic pak nechápou… A vy pak také ne…

Víte, ty všechny věci, co jsem popsal, jsou významné tím, že odsud vyrostly do světa… Kdyby zůstaly jen tady, tak se zase brzy zapomenou… Jako třeba po Husitech tu moc Božích Bojovníků už nezůstalo, nějací přeci…

πα½

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
5. 11. 2022 15:12
Odpovědět  P.A.Semi

Kurrrva! Kam zase mi zmizel koment??
Tak jo: semtex, kontaktní čočky, slovo “pistole”, rozluštěné klínové písmo – a jakto, že po husitech moc nezůstalo? Co celé protestantské hnutí? Luther stavěl na Husovi, přeci.
EU (Jiříku, Veličenstvo naše, měl jsi zanechat podrobnější instrukce).
Slovo robot.
Objevené prameny Amazonky, abych nebyla jen v historii.
Je to vůbec otázka pramenů – ano, tady vzniká strašná spousta proudů, toků, myšlenek – ale právě že ty prameny se špatně hledají.
Jsme Střecha Evropy, přeci.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Administrátor
P.A.Semi
5. 11. 2022 16:53
Odpovědět  Markýza

Ano, celé protestantské hnutí ve světě v podstatě vychází z Husitů…

Ale kolik zbylo křesťanů zde ?! (Jsme prý po Číně druhá nej-ateističtější země na světě…)

πα½

Markýza
5. 11. 2022 18:21
Odpovědět  P.A.Semi

My ale nejsme ateisti….my jsme, řekněme, panteisti. Nebo něcisti-)

Albi
5. 11. 2022 19:42
Odpovědět  Markýza

Já ateitka jsem. “Moudrou matku přírodu” totiž nepovažuji za boha. Není úplně neomylná, ale svoje omyly (nebo spíš chyby) dokáže napravit – na rozdíl od boha/bohů, kteří za své omyly trestají své “dílo” – lidi. 🙂

Markýza
5. 11. 2022 20:00
Odpovědět  Albi

Já zase mám indiánskou představu Velkého ducha. Něco, jako duši vesmíru, dejme tomu, ačkoli daleko složitější. Že by jakýkoli bůh viděl moje hříchy, nebo ctnosti, to rozhodně nepředpokládám – můj mozek taky nedokáže zaregistrovat jednotlivou buňku, i kdyby se modlila jakkoli úpěnlivě 🙂

Administrátor
P.A.Semi
6. 11. 2022 01:12
Odpovědět  Markýza

Bývala doba, kdy vypadalo racionální být ateista…
Jenže tahle doba se chýlí ke konci…

Když Bůh píše čitelné nápisy na Slunci, tak to není jen “Matka Příroda”…
Nebo nyní naposled Smajlík o Twitteru
Nebo letos v březnu česky: “V ČT lžou”…

“Velký Duch” možná… To je jen jiný název pro Téhož – různé jazyky a kultury Jej chápou různě…

πα½

zuza
6. 11. 2022 13:27
Odpovědět  P.A.Semi

ten smajlík, ok, ten tam vidím, ale to ostatné, nech sa pozerám akokoľvek, nevidím nič. A to mám dosť dobrú fantáziu, vždy aj v letiacich oblakoch vidím to, čo nikto iný. Boh takéto hry podľa mňa určite nehrá. Keby chcel dať nejaké informácie ľudstvu, tak by to urobil tak, aby ich videlo voľným okom čo najviac ľudí. A myslím, že keby Boh chcel ľudstvu pomôcť, poslal by nového Mesiáša. Ale ľudia by ho aj tak zase zabili.

Administrátor
P.A.Semi
8. 11. 2022 10:43
Odpovědět  zuza

Inu, poslal, a mám za úkol především, aby si lidé všimli Nového Jeruzaléma, který je na Slunci, přesně jak se píše ve Zjevení 21, které ale bylo chápáno nesprávně…

A ovšem – smajlíka si všiml leckdo, zejména když to NASA tweetovala, jenže u toho je podstatnější, že tam bylo napsáno Smiley, tedy že to není náhoda…

Tady jedna ukázka, která byla dobře čitelná, když po začátku Ukrajinské krize napsal Bůh, že v ČT lžou… To sice leckdo víte, ale je tu spousta lidí, kteří to neví a potřebovali by to slyšet…

comment image

Článek k tomu byl
https://gloria.tv/post/4mHxrFNDjHR7CTn2CfJMypvFZ

πα½

Buchtík
5. 11. 2022 15:13
Odpovědět  P.A.Semi

A ty myslíš, že v USA můžou veřejně říct něco proti židům? Teď tam je aktuální kauza toho černýho Kanyeho Westa, kterej si v tomhle smyslu pustil hubu na špacír. A byl “demonetizovanej” a “deplatformovanej” téměř až na kost. Ten už si neškrtne. Vy jste o tom tady nepřinesli ani řádku kupodivu.

Mimochodem oba ty systémy v USA a Rusku jsou jen dvě různé strany jedné mince, oba řízené Pinocchiama.
Tady to video je neustále mazané na všech platformách, které vlastní Pinocchiové.
https://altcensored.com/watch?v=vEu67ZZ1hx8

Jenže když to tady napíšeš, hned se na tebe sletí hejno a začne do tebe klovat, že jsi nějakej tuten rasista, bo co. Přitom já měl vždycky rád NYHC:
https://www.youtube.com/watch?v=J9nfDIJR4LA

Blbý je, že kluci už tenkrát, když to skládali, viděli, jak je ta americká společnost v rozkladu, ale nedokázali dohlídnout, kdo ji zevnitř rozkládá a ještě tam “zpívali”, že černí nenávidí židy. Že by k tomu možná měli nějakej důvod?

Pavel K
5. 11. 2022 17:51
Odpovědět  Buchtík

Dobrej nářez, jen mě už po té šedesátce vadí, jak tam mrskají těma PACIČKAMA A SKÁČOU JAKO RAPPEŘI. To už radši KORN.😂🙋‍♂️

Buchtík
5. 11. 2022 18:40
Odpovědět  Pavel K

V tomhle případě jde o text:

Pořád se mě ptají “Jak někdo tak mladý může být tak zahořklý a rozzlobený?”
Odpověď je jasná, možná kdyby nebyli slepí, viděli by, co vidím já.
Vidím bezdomovce, jak žijí na ulici.
Na každém rohu prosí o peníze.
Snažím se jim pomoct, kdykoliv můžu.
Ale občas nedokážu pomoct ani sám sobě.
Vidím nemoci a moderní mory naší doby.
Chamtivost našich lídrů je udělala slepými k našim problémům.
Utrácejí miliony v zahraničí a přitom lidé tady bojují války každý den.

Vidím bílé, kteří nenávidí černochy.
Černochy, kteří jsou proti židům.
Rasu proti náboženství.
A všichni jsou slepí a nevidí.

Když bojujeme jeden proti druhému, tak “jim” to usnadňujeme.
Udržuje nás to “zaměstnané”, tak aby si “oni” mohli dělat, co chtějí.
Když přijde čas voleb a “oni” žádají o hlasy, tak tehdy o “nich” slyšíš nejvíc.
Tomu “oni” říkají demokracie.
Ale je to jen jiné slovo pro pokrytectví.
Pořád jim na tu návnadu skáčeme, až zjistíme, že už je příliš pozdě.

Buchtík
5. 11. 2022 18:52
Odpovědět  Buchtík

Vidím bílé, kteří nenávidí černochy.
Černochy, kteří nenávidí židy.
Bratra proti bratu.
A všichni jsou slepí a nevidí.

Jak bohatí víc bohatnou, tak chutí se stávají hladovými.
Viděl jsem, jakou daň si to bere na rodinách dělníků.
Vzdělávací systém, který je zastaralý, nemůže udržet zájem dítěte nebo ho udržet mimo ulici.
Vidět otcův strach, slyšet matčin pláč.
Co za národ nechá své děti umírat?
Vláda je zkorumpovaná a plná červené pásky (tomuhle nerozumím, přijde mi, že je to tam jen kvůli tomu, aby se mu to rýmovalo s následující větou v angličtině).
A vy se mě budete ptát, proč nenávidím?

Proč neotevřete oči, abyste to sami viděli.
Otevřete uši, abyste to sami slyšeli.
Rozhlédněte se a sami zjistíte.
Rozhlédněte se a sami zjistíte proč!

V podstatě “oni” jsou podle mě pro autory vláda nebo vládnoucí establišment. Proto jsem psal, že na to, jak je to vlastně duchaplnej text, tak nebyli schopni dohlédnout.

Pak mají teda ještě jednu:
https://www.youtube.com/watch?v=Jv6_69AHHls
kde si dovolují předpovědět, že jednoho dne přijde déšť a ten bordel všechen spláchne 🙂
Tak snad brzy zaprší…

Administrátor
P.A.Semi
6. 11. 2022 21:26
Odpovědět  Buchtík

Tak nějak se postupně stírá rozdíl mezi Punkem a Metalem…

A zatímco Punk si klade za cíl být ostentativně Hnusná hudba, a Metal Hnusná a Ďábelská hudba, tak se jim to poměrně dobře daří, protože to je Hnusné a Ďábelské

(Někdy kromě celkem přijatelné předehry, kterou tam mají připravenou jako Zradu, aby od toho člověk neutekl hned, ale ten Ďábelský Hnus do něj pak zrádně napumpovali, až ho ukolébají předehrou…)

πα½

Buchtík
6. 11. 2022 22:53
Odpovědět  P.A.Semi

😀 Tohle mě upřímně rozesmálo. Je to od tebe takové od srdce, takže to beru. Naprosto chápu, že se dost lidem tenhle styl hudby nelíbí.

Na druhou stranu je třeba říct, že mnozí katolíci jsou sice navenek huj, ale uvnitř hnůj, takže ono jenom podle prvního dojmu a slupky taky nelze hodnotit, ačkoliv se v kostele hraje rádoby líbivá hudba na varhany, licoměrnost a křiváctví je mnohým katolíkům vlastní. Stačí se kouknout na tu skvadru z KDU, ne? Vyžranej sedlák Jurečka, nebo takovej slizák Bělobrádek, co jezdil pro noty a na školení do USA, to je aspoň etalon té vaší sekty. 🙂

Administrátor
P.A.Semi
8. 11. 2022 10:51
Odpovědět  Buchtík

No, a kdy jste si u toho Punku upřímně sám zazpíval ?

Ono se totiž k téhle hudbě, která je jak řezání pilou, nedá moc dobře zpívat, a o to jde…

A ovšem – KDU je Křesťanská asi jako Jidáš…

πα½

Buchtík
5. 11. 2022 19:01
Odpovědět  Pavel K

Jinak když už jsme u té hudby, tak tady záznam z roku 1991 z Moskvy – Pantera, Metallica, AC/DC, Black Crowes:
https://www.youtube.com/watch?v=EwkfxYQGF1s

A tady Kino loni živě v Moskvě:
https://www.youtube.com/watch?v=V4TffRS977o

Buchtík
5. 11. 2022 19:12
Odpovědět  Buchtík

Tady lepší kvalita záznamu “Dobré noci” z toho koncertu, ta atmosféra je unikátní a až božská:
https://www.youtube.com/watch?v=LGFOkToQbRk

Pavel K
5. 11. 2022 19:32
Odpovědět  Buchtík

Tak tuhle neznám, zvuk dobrý, já jsem zaznamenal Gorky Park a ty co vznikly přibližně v té době. Jinak já už to sleduji z domova, do kotle už není nic pro mě. Poslouchám toho spousty a i žánr je rozdílný. Mám moc rád RUSH, STYX, Kansas, prostě klasiku.

Staník
5. 11. 2022 19:56
Odpovědět  Pavel K

Také bych sem dal jednu, i když mým žánrem je punk a tohle je úplně mimo…

https://www.youtube.com/watch?v=FAPwIEWzqJE

Buchtík
5. 11. 2022 22:04
Odpovědět  Staník
Buchtík
5. 11. 2022 20:16
Odpovědět  Pavel K

Kino je taky osmdesátková kapela. Jen teda teď ještě takhle koncertujou, ale už bez Víti, který se v roce 90 zabil při autonehodě, takže zpěv je ze záznamu.
Tady případně jedna celá deska:
https://www.youtube.com/watch?v=K69_m4gtZDk
Další jsou na yt taky.
Jinak dobrej je i moderní ruskej punk:
https://www.youtube.com/watch?v=ikv-PjcrrHw
Ale jasný, jsi dřívější rok narození, takže ty opravdu oblíbené kapely máš trochu jiný než já 🙂 ale obecně rock, metal, punk, hc se dá poslouchat napříč dekádama.

Staník
5. 11. 2022 13:31
Odpovědět  Standa

Zapomněl na to, že v době, kdy tu byli Keltové, tak tu byli hlavně většinoví Slované a Keltové tu byli ve velké menšině pouze přivandrovalí. My Slované jsme tu původní!

Administrátor
P.A.Semi
5. 11. 2022 13:52
Odpovědět  Staník

Tak leckde se traduje, že nás sem přivedl praotec Čech z východu…
Všichni Bílí lidé pocházejí z jihu Ruska, protože v Evropě byl v době ledové Ledovec…
πα½

Markýza
5. 11. 2022 14:47
Odpovědět  P.A.Semi

Nebo z jihu. Třeštík má o tom celou bichli, že z Chorvatska, a to poté, co na chorvatském území už nějaké to století přebývali. Mně by to vysvětlovalo ten trochu sentimentální a dojatý vztah, který máme my k Chorvatsku a příchylnost, kterou mají Chorvati k nám.
Do toho Chorvatska samozřejmě mohli doputovat odněkud z ruského vnitrozemí, ale Středomoří Slované obývali docela dlouho.

Staník
5. 11. 2022 17:33
Odpovědět  Markýza

No, zrovna Chorvati jsou velkou ostudou Slovanstva a také museli v historii hodně hledat, aby tam cosi našli. Povětšinu historie byli součástí. Maďarska, Uherska či Rakousko-Uherska a tak nějak za to byli rádi… Tím, co předvedli za druhé světové války a v devadesátkách také ke chlubení není. Ona doba praotce Čecha se do dnešních hranic docela těžko implikuje a Chorvaté si je v devadesátkách vykládali hodně volně (Dalmácie byla vždycky srbská, velká část Istrie měla být slovinská, východní Slavonie také srbská, k tomu okolí Kninu atp.Chorvatsko stojí na krvi Srbů vyhnaných nebo zavražděných. Ne, nemám k Chorvatům a jejich historii ani současnosti žádný sentimentální ani dojatý vztah. Nezlobte se,je mi to líto, i když Vám nijak neberu ten Váš vztah. Každý můžeme mít názor na cokoli jakýkoli…

Markýza
5. 11. 2022 18:22
Odpovědět  Staník

Klid…nemusíme mít všichni všechno 🙂 mluvila jsem vyloženě obecně.

Staník
5. 11. 2022 18:26
Odpovědět  Markýza

Děkuji 🙂

Albi
5. 11. 2022 14:52
Odpovědět  P.A.Semi

Především a hlavně vám děkuji za moc zajímavý text – máte-li více takových a podobných, nenechte je ladem.

A k textu samotnému dvě poznámky více než okrajové, tedy absolutně k ničemu, ale přesto:

“Česká republika, známá jako Čzechia nebo Bohemia” – nověji i Čečena. 🙂
Slovo robot prý pro Čapka vymyslel jeho bratr Josef – jsem kdysi někde četla, takže bez záruky.

A poslední – to má být jedovatost ! – moderní historie nám praví: Češi nikdy nic neuměli, nevymysleli, nevyrobili a nikdy bez dozoru ani nic nevymyslí, nevyrobí, nenaučí se. A vlastně ani neexistují.
Řečeno jednou vymyšlenou postavou z románu Vladimíra Neffa: “Češi jsou jen špatně přeložení Němci!” (To aby nám sláva nestoupla do hlavy. 🙂 )

Administrátor
P.A.Semi
5. 11. 2022 17:05
Odpovědět  Albi

S tím Robotem od Josefa Čapka máte pravdu, říká se to…

“Čečena” pletou proto, že když napíšete Czechia, tak to půl světa vysloví jako “Čečja”, a půl jako “Cečja”, protože třeba ruský Car se leckde přepisuje Czar… A protože Ch všichni vyslovují jako Č, viz China Čína nebo Chile Čile…

Takže když jsem psal článek, kde Bůh napsal Fuck Joe Harris (anglicky), a přidával jsem k tomu naši Černochovou, jak měla tričko “Fuck you Putin” – tedy že s určitou dávkou ironie, že se to slovo dá používat i na vládní úrovni, tak tam i na začátku vysvětuji, jak se Czechia vyslovuje, tedy jako “Check republic“…

Jenže mi ten článek nechtějí nikde vydat, a v úterý už bude pozdě, nebo alespoň na ten záměr, který jsem s článkem měl já, tedy otevřít oči před volbami těm, kteří to tam dosud nepochopili…

πα½

Staník
5. 11. 2022 17:18
Odpovědět  P.A.Semi

A že o tom nikde ani řádka z dob, kdy k tomu mělo dojít. Až mnohem později… 6e by si Římané nevšimli, co se jim děje na hranici?

Jan
5. 11. 2022 17:19
Odpovědět  Standa

Ja zasnu, co tady pise za lidi. Zboznovatele hospodske literatury Haska a jeho Svejka, obdivovatele nejvetsi ceske ptakoviny, co rusofobove Sverak & Co. vymysleji. Dost otresne…

Markýza
5. 11. 2022 18:23
Odpovědět  Jan

A já žasnu, že vás to tak žere. Tak to nečtěte, ne?

Administrátor
P.A.Semi
5. 11. 2022 12:26
Ohodnotit příspěvek :
     

Když se dnes podíváte na mapu, v čem která země celosvětově vyniká, tak na Česku je napsáno “Drinking Beer”… Poněkud smutné prvenství…

comment image

PENNYS
5. 11. 2022 13:16
Odpovědět  P.A.Semi

„Drinking Beer“ a hromada”HOW en”

Buchtík
5. 11. 2022 13:17
Odpovědět  P.A.Semi

To je ale hloupá mapa.
Jenom pro připomenutí, jak to bylo na MS2014 ve fotbale v semifinále:
https://www.youtube.com/watch?v=aE4BdIP6bvc
Na to se prostě dá koukat pořád dokola, jak je tam tenkrát rozebrali. Ve finále pak porazili Argentinu 1:0 v prodloužení.
To jen k tomu, že Brazílie je na té mapě označená jako vítěz světových pohárů ve fotbale a Německo jako “téměř vyhrálo světový pohár”.

To stejný např. Mexiko – nejčastější smrt je tam spíš uříznutí hlavy, než zasažení bleskem.

Administrátor
P.A.Semi
5. 11. 2022 13:55
Odpovědět  Buchtík

Ta mapa je o tom, co je v dané zemi nejvíc na světě…
To je sice možné, že v Mexiku nebo v USA nejvíc lidí zastřelí, ale nikde jinde prý nezabije sekačka na trávu tolik lidí, jako v USA, nebo nezasáhne tolik lidí blesk, jako v Mexiku, atd…

(a ovšem ta mapa je z roku 2013 podle popisu, já ji stáhnul v 2016, a MS2014 ve fotbale tam tedy zohledněné ještě není…)

πα½

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
5. 11. 2022 14:49
Odpovědět  P.A.Semi

Nejvíc na světě – tím se myslí množství, jo?
Tak to buďme v klidu.

Markýza
5. 11. 2022 14:48
Odpovědět  P.A.Semi

A kdopak nám tu mapku maloval? Jestli to nebude spíš o autorovi, než o kmeni Čechů.

Administrátor
P.A.Semi
5. 11. 2022 17:21
Odpovědět  Markýza

Já nevím, stáhnul jsem ji zřejmě z 4chan koncem roku 2016… Je dobrá…

Že se tady pije nejvíc piva na obyvatele na světě se ví… Nebo že Slovensko má největší procento automobilového průmyslu ze svého celkového HDP na světě…

Viz https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=List_of_countries_by_economic_complexity&oldid=971183628
V dolní části ty čtverečky u jednotlivých zemí, jakou má která země skladbu HDP.
Čím víc modré, tím víc vyrábějí, čím víz hnědé, tím víc vyvážejí suroviny, zelené jsou zemědělské země…

(bohužel už to v té Wikipedii mezitím smazali, ale ty články tam mají historii…)
Takže odtud třeba vím, že Slovensko má největší podíl automobilového průmyslu na svém HDP, a my jsme dost brzy za nimi…

Celkově v žebříčku “Economic Complexity” jsme na sedmém místě na světě…

πα½

zuza
6. 11. 2022 13:37
Odpovědět  P.A.Semi

Tá mapa odráža vedomosti a svetonázor hnUSAkov a to nie sú celkom tí najinteligentnejší a najvzdelanejší ľudia na svete. Tí laureáti nobelovej ceny v hnUSAkove poväčšinou nie sú hnUSAckeho pôvodu a ani nie sú produktom hnUSAckych škôl… Neberiem do úvahy takých nositeľov NC ako babrák obama a jimmy carter

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Teuton
5. 11. 2022 12:50
Ohodnotit příspěvek :
     

Jsme asi jedinou zemí na světě, minimálně tedy v Evropě, kde si lidi veřejně dělají srandu z šéfa zpravodajské služby a jeho intimních problémů. Řeč je, pochopitelně, o Čoudelkovi. O Michalovi Čoudelkovi.O podpraporčíkovii Michalovi Čoudelkovi, vrchním vibrátorovi BIS – Bezpečnostní informační služby. Jeho přezdívka Kokotek, kterou ho titulují podřízení v centrále v pražské Nárožní ulici, už vešla ve všeobecnou známost, stejně jako jeho problémy s podebranými vřídky na intimních tělesných partiích, které si maže kokainovou pastou. Hele, víte o jiném šéfovi zpravodajské služby, ze kterého by si lidi veřejně dělali legraci ? Pak se BIS nemůže divit, že je pro srandu ptákům a nikdo ji nebere vážně.

Albi
5. 11. 2022 15:03
Odpovědět  Teuton

Tak o šéfovi zpravodajské služby zrovna ne (ale jen proto, že jsem nehledala a náhodně se ke mně ta informace nedostala), ale takový šéf ZAMINI – to je taky síla, ce n’est pas?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
jiří
6. 11. 2022 09:55
Odpovědět  Albi

comment image

5. 11. 2022 13:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Jsem potomek rodu Vlčků. A nebýt mojich předků kteří veleli vojskům v Tureckých válkách po boku prince Evžena Savojského ,tak dnes už žádná Demokratická bílá Evropa neexistovala. Byl by zde Chalífát!
Jinak, písmo sem nepřinesli Ciril s Metudem. Tento národ sem přišel s Praotcem Čechem z Troji, po jejím zničení. A písmo jsme měli dávno. Poznáte to podle Slovanských symbolů, které jsou shodné s těmi Trojskými. Znak Slunce, Hákový kříž který ukradl Hitler, byl městským symbolem Troji ,znamená to mužský a ženský princip je levotočivý a pravotočivý. Patří to nám, stejné Symboly najdete v historii Slovanů.
Žijem zde tisíce let, a tím tisíce myslím spoustu tisíc. Což ostatně dokazují i veškeré archeologické vykopávky na uzemí Země Lva. Je jen otázka času,kdy se najde hrobka Praotce. A hotové písmo , jeho vzorky starší než Cirilice o tisíce let, jsme už našli dávno… Archeologové jich mají spoustu. Že sem přitáhli Křestanskou víru? No nemyslím si že jsme jí přijali dobrovolně. Naše víra byla totiž dobrá a lepší , mnohem přesnější, věřili jsme v bohy. JInak by Pontifikát nemusel vymyslet Vánoce, aby nám vyhnal z hlavy Slunovrat… Tato země byla vždy vyspělým pupkem světa. Měli jsme nejvíce učenců, nejlepší školy. … vše Anglossas postupně shválně zničil…

Administrátor
P.A.Semi
5. 11. 2022 14:14
Odpovědět  Veny232

Teorie, že by trojské nápisy, féničtina, hebrejština a řečtina vycházely z Bukvic, jsou blud, který se dá snadno vyvrátit lingvistickou archeologií:
Proč je v azbuce A,B,V,G,D…? Co tam dělá V, jež v řečtině není, ale vypadá jako řecká Beta? Protože hebrejština ví, že B a V je stejné písmeno, proto je to na tomhle místě a rozdělené… Kam jinam a proč by se to V ztratilo, kdyby ten vývoj šel naopak? Proč mají řekové alfa,beta,gamma,delta,…? Nic to v řečtině neznamená… Jsou to hebrejské aleph,beth,gimmel,daleth,… jež mají v hebrejštině jasný význam – vůdce nebo býk, dům, velbloud, dveře, … Hebrejština je zřejmě z Féničtiny nebo jiného blízko-východního jazyka, nevím… Bukvice jsou mnohem mladší a vyvinutější… Vývoj nevede od rozvinutého k primitivnímu, ale od primitivního k rozvinutému…

Administrátor
P.A.Semi
5. 11. 2022 14:15
Odpovědět  P.A.Semi

Swastiku měli všude po světě včetně daleké Asie a amerických Indiánů, to není čistě Slovanský symbol… Budhisté ho měli asi o 1000 let dřív, než sem praotec Čech přivedl Slovany…

A rozhodně jsme sem nepřišli z Tróji, o tom zase svědčí Genetika, mapy Haplogroup a PCA analýza… U Tróji žily středomořské národy, kdežto Bílí lidé pocházejí z východu z Ruska…
Arabové jsou míšenci Bílých lidí a Afričanů – což také vyplývá z PCA, slovo Arab je doslova “směs,soumrak” … Takhle by vypadali naši potomci, kdybychom tu dovolili míšení s Černochy…

πα½

Markýza
5. 11. 2022 14:52
Odpovědět  P.A.Semi

To je pravda, ale mně vrtá hlavou, kde jsme zebrali indoevropský jazyk. Myslím tím praslovanštinu.

Buchtík
5. 11. 2022 15:17
Odpovědět  P.A.Semi

No, nevím s těma Arabama. Se koukni, jak vypadají míšenci černochů a bílejch (mulati) v Americe. Od Arabů docela rozdíl teda.

Markýza
5. 11. 2022 15:46
Odpovědět  P.A.Semi

Anebo kdybychom nezbělali :-)) Potíž jedna – Adam a Eva jsou reální. Potíž dva – jsou černí, jak bota.

Administrátor
P.A.Semi
5. 11. 2022 17:33
Odpovědět  Markýza

O původu lidí z Afriky je to taková moderní vědecká pohádka, a jako leccos to je z části Blud… (to tvdili, že musíme mít jednoho předka, a ti Adam a Eva jsou prý cca 150 000 let v historii, nevím kdo o kolik tisíc let jinde…)

Já se hlásím k Neandertálcům, kteří tu v Eurasii jsou nejméně čtyři sta tisíc let…

Ale z matematické podstaty toho dělení vyplývá, že tam musel být nějaký jeden mužský předek a jedna matka, potomci těch ostatních postupně vyhynuli…

A je dost pravděpodobné, že když byli lidé vyvíjeni (Bohem) z opic, tak to bylo někde v tropech… Afričané jsou tedy na půl cesty (asi větší půl) od opice k člověku… (nebo alespoň toto vyplývá z těch vědeckých pohádek o původu z Afriky…)

πα½

5. 11. 2022 19:13
Odpovědět  P.A.Semi

Ano v něčem máš pravdu,ale nejde jen o svastiku, těch shodných symbolů jsou desítky… ale je to jen má teorie pro kterou nemám příliš důkazů,to přiznávám. … Jinak za zbytkem si stojím…

sergej
5. 11. 2022 20:06
Odpovědět  P.A.Semi
Administrátor
P.A.Semi
7. 11. 2022 01:23
Odpovědět  sergej

Hana Sar Blochová a prvo-horní pyramidy…

Totální snůška bludů, nesmyslů a lží…

Mohla by to zkusit dokázat něčím jiným, než proutkařením… Dnes jsou třeba k dispozici geo-radary…

Devítimetroví lidé v prvohorách jsou blud… Že prý pyramidy regulují vulkanickou činnost má podložené fyzikálně nesmyslným vysvětlením…
Kde zmiňuje Teslu – převod zvuku na energii, a prý nekonečný zdroj energie? Opět blud… Kolik té energie může být v tom zvuku ??! A kde ten “zvuk Země” je vidět třeba na seismogramech ?

Co tvrdí o tom, že Země byla kdysi prý blíže Slunci a jinak rotovala, jsou zase bludy… Jednak ten gyroskop nelze příliš otočit, a druhak rezonance planet dokládají, že takhle přesně to mělo být umístěno… (Nebo možná byla blíž ze začátku před více než 4 miliardami let když i Jupiter byl jinde, a tedy před tím, než tu byl život…?)

Tahle zrovna je jeden případ, kdy se nedivím, že jí Sysifos udělil nějakou anti-cenu…

πα½

jiří
6. 11. 2022 10:01
Odpovědět  P.A.Semi
Naposledy upraveno$ s uživatelem$
jiří
6. 11. 2022 09:57
Odpovědět  P.A.Semi
Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Administrátor
P.A.Semi
6. 11. 2022 12:35
Odpovědět  jiří

Přesně tyhle jsem myslel…
V mezi B a G tam dokazuje, že to pochází z řečtiny a ne naopak řečtina z bukvic…

πα½

5. 11. 2022 14:41
Odpovědět  Veny232

Také z rodu Vlčků: André Vltchek, předčasně zemřelý (náhle v 56 na infarkt) uznávaný novinář, otec Vlček z Plzně atomový fyzik. https://en.wikipedia.org/wiki/Andre_Vltchek
Narozen v Leningradu (Андре Влчек), prožil mládí v Plzni, později americký občan, napsal před dvěmi lety hezký článek, rada pro mladé lidi v Hong Kongu, měli by to číst mladí u nás: Jak jsme prodali SSSR a Československo za igelitové pytlíky
https://epaper.chinadaily.com.cn/a/202006/19/WS5eebf4c6a3107831ec752dbc.html

Albi
5. 11. 2022 17:25
Odpovědět  primak

Vynikající článek. Velké díky za odkaz.

Staník
5. 11. 2022 17:36
Odpovědět  Veny232

Přesně. Super :).

ryba
5. 11. 2022 14:05
Ohodnotit příspěvek :
     

S těmi Kelty a abecedou bych byl opatrný – o těch,kteří tady byli před Kelty nechce oficiální historie nic vědět. Ale tu oficiální historii psali a prosazovali anglosasové,takže…
A ti dva zloději naší původní víry? Zavlekli sem ten římský mor,který rozežírá Evropu do současnosti.
A v Rusku měli po ptákách až do 19.století – pak to jejich náboženství car protlačil na první místo.

Administrátor
P.A.Semi
5. 11. 2022 17:39
Odpovědět  ryba

To jsou jen bludy a pomluvy, každá jedna vaše teze je jedovatý blud…

Oficiální historii nepsali anglosasové, byla psána latinsky… (Protože tady prvobytně pospolné společnosti neměly vlastní písmo, protože to vesničané nepotřebují, na to je potřeba Říše…)
Pokud “dva zloději” myslíte Cyrila a Metoděje, ti nám původní víru neukradli, ale přinesli jinou…
Není to “římský mor”… Evropu rozežírá především Ateismus a Dekadence různých perverzí a Migranti, které sem poslali a přijímají především Židé…
V Rusku bylo Orthodoxní Křesťanství skoro 1000 let…

πα½

Staník
5. 11. 2022 17:42
Odpovědět  ryba

Je zajímavé, jak se usilovně snažíme tu najít nějaké Kelty, či Germány, jen abychom nebyli Slovany, co přitáhli ze stepí Ruska. Toho hnusného Ruska. Ne, my jsme tu byli vždycky a jak píšete, anglosasové a germáni nám tu historii přepsali. Museli opět lhát, jinak by zjistili, že Slované mají mnohem větší historii než oni a k tomu nás museli rozeštvat a dělají to dodnes a pohledem na současné dění to dělají velmi dobře.

Markýza
5. 11. 2022 14:31
Ohodnotit příspěvek :
     

Semtex? Kontaktní čočky? Rozluštění chetitského písma? Slovo “pistole”? Objev pramenů Amazonky?
Stejně jsou nejdůležitější ty začátky – o kterých pak není jasné, kam se vyvinou.
Najít prameny je vůbec nesnadné.

Markýza
5. 11. 2022 15:46
Odpovědět  Markýza

Jo sem zmizel, koment jeden.

Albi
5. 11. 2022 20:07
Odpovědět  Markýza

To si s vámi hraje na schovku, aby bylo v pochmurných časech trochu veselo.. 🙂

Markýza
5. 11. 2022 20:24
Odpovědět  Albi

Jojo a potměšile se u toho směje!

V Čech
5. 11. 2022 20:07
Odpovědět  Markýza

A houfnice! Rusky: gaubica, (гаубица) Anglicky: howitzer, Německy: die Haubitze…

Markýza
5. 11. 2022 20:25
Odpovědět  V Čech

A krevní skupiny!

5. 11. 2022 14:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Proč se musím znovu přihlašovat vždy po pár dnech, kdy to tam drželo a dneska ne, proč ne? (jistě jsem předešle zakliknul, aby mé přihlášení bylo trvalé). To se stává každý týden.
Dozvím se jen, že se musím přihlásit, až když jsem pracně napsal přípodotek u někoho dole a když to chci odkliknout, vidím tam, že nejsem přihlášen.
Proč to neukáže už někde nahoře? A pak tedy přihlásit a “leave page?” Co je to za blbou otázku? Jak jinak bez “leave page” se přihlásit a neztratit co jsem napsal?

Administrátor
P.A.Semi
5. 11. 2022 17:43
Odpovědět  primak

Proč přihlášení nevydrží nevím… (možná bych měl?)

Jak neztratit text – Ctrl+A, Ctrl+C… Pak stránku obnovit F5, když se mezitím můžete přihlásit na jiné záložce… a pak Ctrl+V to zase vložíte zpátky do editoru… (což je takové náhradní řešení…)

πα½

6. 11. 2022 05:18
Odpovědět  P.A.Semi

Jistě, jistě, ale každý není tak chytrý jako já (a Vy) a předvídavý (tím znovu sesmolením jsem jen ten problém schválně zveličoval). Já mám dokonce Yankee Clipper (freeware), co mi drží nejen to jedno poslední Ctrl+C.

Nicméně mi to nedrží moje přihlášení u Vás. Nemáte na to taky nějaký chytrý recept?

Martin V
5. 11. 2022 15:16
Ohodnotit příspěvek :
     

Na to, jak malý národ (či spíše stát, neboť “národ je z hlediska genetiky velmi vratký pojem, a dnes už zcela neudržitelný) máme stále navrch, byť se to snaží vláda sametové Chátry 77 devastací tohoto státu po ekonomické a především morální stránce narušit, stejně jako inkluzemi, rozséváním nenávisti, lží a dalšími způsoby, a pokud se stane zázrak, zase budeme v první desítce. Jen vzpomeňme jak skvělé lidi tato země měla: Holý, Fortýn (oba nejspíše popraveni, u prof. Fortýna jde o pravděpobnost hraničící s jistotou), Heyrovský…, nebo třeba sporty, a to jak kolektivní tak i individuální. O pracovitosti a umu zdejších lidí ani nemluvě – Škoda, TATRA, TESLA (než nám je ukradli Němci, amíci a další zahraniční svoloč a veksláci pomocí místních vlastizrádců typu havla, klause a jiných nýmandů), a plno dalších podniků, které vykradli výše uvedení.

Markýza
5. 11. 2022 15:51
Odpovědět  Martin V

To je s námi ta potíž – s námi lidmi: napřed hurá! Rasy! Jedna podřadná, další nadřazená = nemíchat. Další hurá – rasy na základě genetiky neexistují, promíchat, protřepat.
Nějak zapomínáme, že národy tvaruje řeč, jakou mluví, jídlo, jaké mají k dispozici, podnebí a množství slunečního svitu/srážek, krajina, která je obklopuje a zřejmě i podloží, na kterém žijou.
Těším se, až přijde další velevědecký objev, který vyvolá další hurá. Zase – kdo si hraje, nezlobí…….

Administrátor
P.A.Semi
5. 11. 2022 18:16
Odpovědět  Markýza

comment image

(originál nemůžu najít, tohle je vystřižené z koláže, použité úplně naspodu v článku Covington, který je česko-anglicky o fanatických anti-rasistech, tedy o rasistech otočených na špatnou stranu… a je tam i o čertech, a o ďábelské symbolice Washingtonu, a leccos dalšího…)

πα½

Markýza
5. 11. 2022 18:28
Odpovědět  P.A.Semi

Njn :-))) vždyť říkám, těším se na další praštěné “hurá”.

Staník
5. 11. 2022 17:44
Odpovědět  Martin V

a po 1989 nic…

jiří
5. 11. 2022 16:57
Ohodnotit příspěvek :
     

comment image

Jan
5. 11. 2022 17:01
Ohodnotit příspěvek :
     

No jenom abyste nezpychli. Neni vse tak jak je psano v clanku. A. Einstein ucil sice v Praze, ale svou Teorii relativity napsal spise v Bernu na Patentovem urade, kde mel vic casu na badani.
Podstatnejsi jsou slova Dostojevskeho z r. 1877. Jejich jasnozrivnost vychutnaji jen znalci rustiny v originale. Jakykoliv automaticky preklad by ty radky zkomolil, zkousel jsem to. Tak mne za to nekamenujte. (Neni to cele, protoze je tady text omezen).
Dostojevskij se zabyva otazkou zapadnich Slovanu a tedy i nas ve vztahu k Rusum. Jak jasne a presne popsal nasi narodni povahu! Musim upresnit – povahu jejich predstavitelu, kteri za ne jednaji. Tady mate jeho posouzeni:

https://s.w.org/images/core/emoji/14.0.0/svg/1f539.svg“Не будет у России, и никогда еще не было, таких ненавистников, завистников, клеветников и даже явных врагов, как все эти славянские племена, чуть только их Россия освободит, а Европа согласится признать их освобожденными! –  

https://s.w.org/images/core/emoji/14.0.0/svg/1f539.svgНачнут же они, по освобождении, свою новую жизнь именно с того, что выпросят у Европы, у Англии и Германии, например, ручательство и покровительство их свободе, и хоть в концерте европейских держав будет и Россия, но они именно в защиту от России это и сделают.

Jan
5. 11. 2022 17:09
Odpovědět  Jan

Cely clanek Dostojevskeho si najdete na Telegram, Prof. I. Panarin z 5.10.2022.
Je tam vse o tom, co se dnes deje Cesku, jak pliveme na Rusko. Ze nasi nepratele jsou zapadni Evropa, ke ktere se ale lisame a Rusy pohrdame. V r. 1874 to napsal.

Jan
5. 11. 2022 17:16
Odpovědět  Jan

Sorry, z 5.11.2022.

Jan
5. 11. 2022 19:45
Odpovědět  Jan

Ten clanek Dostojevskeho, zmineny nahore obsahuje co se dnes deje a popisuje nejenom nevdecnost Slovanu, ale i dilema Ruska, ktere zde je, aby nadlidi tahalo z prusvihu, na ktery si sami zadelali. Dve hegemonie uz premohli. Ted celi te nejhorsi, satanske a nejorganizovanejsi.
Rusofobie a ponizovani Ruska kolektivnim zapadem jsou jenom tanecky zebraka bez surovin, totalne zadluzeneho a zdegenerovaneho LGBT, ktery se diky svym vladam a EK sam zene do bidy a deindustrializace. Zmrzne i pres plne zasobniky, nebudou stacit. Prervali si NS-1 i 2 sami a nesmi se o tom mluvit. Puvodne to chteli zase hodit na Rusko. Odmitli i nabidku Kataru. To potvrzuje, ze maji za ukol Evropu znicit. A tupci ovcane vedi houby, nechaji se zase opichat, az zhebnou. Budou to mit aspon drive za sebou.
Opravdu jste si mysleli, ze Rusko valku s Ukrosi a NATO prohraje?

Jan
5. 11. 2022 19:46
Odpovědět  Jan

Ten clanek Dostojevskeho, zmineny nahore obsahuje co se dnes deje a popisuje nejenom nevdecnost Slovanu, ale i dilema Ruska, ktere zde je, aby nadlidi tahalo z prusvihu, na ktery si sami zadelali. Dve hegemonie uz premohli. Ted celi te nejhorsi, satanske a nejorganizovanejsi.
Rusofobie a ponizovani Ruska kolektivnim zapadem jsou jenom tanecky zebraka bez surovin, totalne zadluzeneho a zdegenerovaneho LGBT, ktery se diky svym vladam a EK sam zene do bidy a deindustrializace. Zmrzne i pres plne zasobniky, nebudou stacit. Prervali si NS-1 i 2 sami a nesmi se o tom mluvit. Puvodne to chteli zase hodit na Rusko. Odmitli i nabidku Kataru. To potvrzuje, ze maji za ukol Evropu znicit. A tupci ovcane vedi houby, nechaji se zase opichat, az zhebnou. Budou to mit aspon drive za sebou.

V Čech
5. 11. 2022 20:11
Odpovědět  Jan

BINGO!

6. 11. 2022 05:29
Odpovědět  Jan

A jak to ten Dostojevskij mohl vědět? Vždyť se ani 1.sv.války nedožil, kde naši legionáři byli tak vděčni za ruskou pomoc (proto si pomohli ke Kolčakovu zlatu, to ale později poctivě odevzdáno původním majitelům, britské bance – smajlík)

Jan
6. 11. 2022 15:50
Odpovědět  primak

Boze to je blabol!
Udatni cesti legionari bojovali po boku zapadem financovanych Belogvardejcu proti bolsevikum. Ti zvitezili a zachovali Rusko jako drzavu, kterou chtel zapad roztrhat a ovladnout. Legionari se zmocnili ruskeho carskeho pokladu, ktery vozili v obrnenem vlaku po magistrale a postupne rozkradali. Zbytek zlata museli vydat bolsevikum, jinak by je nenechali se nalodit ve Vladivostoku.

Staník
5. 11. 2022 17:45
Odpovědět  Jan

Přesně.

Autor
5. 11. 2022 21:46
Ohodnotit příspěvek :
     

Tak si myslím, že pan Admin se rozhodl zaprovokovat. Nejprve napíše článek co a jací jsme Češi kabrňáci a pak v komentech, že zase nejsme. No tě pic.
Máte právo si psát, vydávat co chcete, je to i vaše parketa tady, ale být paranoikem, to bych nechtěl.
Zrádci, “maloměšťáci své doby, idioti, lupiči, vrazi a prostě hlupáci byli vždy v každé době nejen u nás, ale prostě všude. Stejně jako hrdinové, odvážní a chytří lidé. Nemůže to být jinak. Dokonce i “vládci” tak hloupí jako dnes “euroatlantičtí” “politici” byli také u každého státu.
Mimochodem. Jako lakmusový papírek o tom, jaký kdo je člověk, používám i Haškova Švejka. Všichni hlupáci považují Švejka za hlupáka. Takové je moje pozorování.
K Američanům. Všude je to stejné. Jsou lidé dobří i zlí. Poctiví i zloději.
Ale v Americe je až příliš zažraná do morku kostí “ideologie” peněz. Je hodně málo těch, co by tomu tam dokázali odolávat. A to bohužel dost deformuje. Všechno musí mít hodnotu, jakmile to nemá cenu, není to. Navíc jsou až příliš zákonoposlušní, proto nevěřím, že tam někdy bude skutečná revoluce. Střelba ano.
Je to asi jako když jeden spolupracovník říká, že má dceru v Anglii a že tam je – právě teď ano teď – všechno naprosto v pořádku, že lidi žijí normálně, že není “probléma” žádná s topením, naftou, benzínem, jídlem, že je to tam prostě super. Věřili byste mu to?

1355976270_karikatury-23.jpg
Administrátor
P.A.Semi
6. 11. 2022 00:48
Odpovědět  Peter

V komentech vyvracím některé obecně rozšířené bludy… My jsme “kabrňáci” i bez těch omylů s Bukvicemi a s pra-Slovany…
Že tu prozatím zrovna jsou víc Ateisté než leckde je jen dočasná porucha, myslím, že časem také pochopíte, proč to tak bylo zařízeno…

Amerika víc než o penězích je o rights, o právech, která jsou ale ve skutečnosti privileges:
https://www.youtube.com/watch?v=aDpisXkVekA (George Carlin – Rights, 5 minut)
a další
https://www.youtube.com/watch?v=AtK_YsVInw8 (George Carlin – Advertising, 9 minut)
https://www.youtube.com/watch?v=7W33HRc1A6c (George Carlin – Saving the Planet, 8 minut)
https://www.youtube.com/watch?v=isMm2vF4uFs (George Carlin – Euphemisms, 8 minut)
(doufám, že je tam ještě nesmazali)

A k té zákono-poslušnosti – oni tam mají úplně absurdně tvrdé tresty…

πα½

6. 11. 2022 05:35
Odpovědět  P.A.Semi

A hlavně:
https://www.youtube.com/watch?v=iK7FPSFdkEc (George Carlin – kdo vlastní Ameriku)

Markýza
6. 11. 2022 08:26
Odpovědět  P.A.Semi

Mám dojem, že to tam kapánek s tou úctou k zákonům přehnali. Tuhle čtu americkou dtektivku: milý detektiv zjistil, že hnusného sériového vrahouna dostal do lochu na podkladě podvrženého důkazu. Dbalý jsa zákonů šel a prozradil to, vrahouna pustili a on zamordoval další lidi, včetně oné policistky, co podvrhla důkaz….a všichni kolem mu říkali “za to ty nemůžeš, jednal jsi správně.”
Fascinující….to ve střední Evropě nevymyslíš.
Měla jsem z toho pocit, že zaměňují zákony universa s těmi svými.

Jan
6. 11. 2022 16:18
Odpovědět  Markýza

To ten detektiv tedy predlozil dukazy, ktere byly vsechny zfalsovane u vsech vrazd? To nejak nehraje, nezda se Vam? Jinak by toho uchyla prece nepustili a nenechali dal venku vrazdit.
US skvary se zakladaji vetsinou na kravinach, ktere objevi kazdy trochu IQ vybaveny ctenar. Ten je ovsem necte, protoze postradaji akribii promyslenosti evropskych autoru detektivek.
Jedna vec je u USaku ovsem standardni. Na ni spociva vetsina US westernu a jinych sunek, taktika politickych podlosti a lzi US predstavitelu podle schematu:
Nekdo spacha zamerne zlocin a obvini z neho toho, ktereho potrebuje znicit, protoze mu nejak vadi.
Tak funguji false flag operace zapadu. Vetsi stupen podlosti neexistuje. U jejich chapani je to normalka, mafianske mysleni a praktiky. Vysoci predstavitele se ani nezacervenaji, kdyz tyto podlosti podporuji.
Dukazem je sabotaz NS 1 a 2 hazena na Rusko. Nekteri zmrdi na zapade primo zadaji NATO, aby zautocilo v odvete na Rusko. Tohle video to doklada:
Nejdrive potvrzuji Biden, Nulandova a jini, ze musi oba NS znicit, ze na to maji prostredky. Po sabotazi rvou, ze to udelalo Rusko a ze musi byt potrestano.
https://www.youtube.com/watch?v=NSZyKYitC3M

Jan
6. 11. 2022 16:48
Odpovědět  Jan

Jeste dodavam, ze pritom pachatele z USA, GB a NATO ani dukazy nepotrebuji. Spolecnost na kolektivnim zachode je tak uz vycvicena , ze dukazy nesmi vyzadovat.
‘Musite nam verit’, rekla Haley v RB OSN. Dukazu je uz u NS 1 a 2 ovsem tolik, ze nemecka vlada odmitla obcanum oznamit, kdo sabotaz provedl. Neskutecne! Ta sabotaz deindustrializuje Nemecko a Evropu, uvrhnou je do bidy a nedostatku energie, zavislosti na 4 x drazsim US LNG.
NS-1 vlastni pritom z 99 % Nemecko, NS-2 z 50 % Gazprom Rusko. Oni si nechaji znicit majetek a zasobovani plynem a nereknou ani popel! A Rusove vse vedi, kdo to byl, poslali tam lod ohledat skodu. Roury reznou a bude trvat nejmene rok, nez se to spravi. Mezitim uz potece rusky plyn do Ciny pres Mongolsko novym plynovodem. Ruske suroviny tecou uz do Eurasie. V Turecku se bude stavet hub pro ty, kdo chteji levne energie, neurcuji si sami cenu a plati v Rusku Rubly. K tem Cesko nikdy patrit nebude jako kolonie USA.

Markýza
6. 11. 2022 19:14
Odpovědět  Jan

Ne. Existoval tam řetězec důkazů nepřímých, který ty případy spojoval, ale chyběl jeden naprosto nezpochybnitelný – a ten byl zfalšován. Nehádám se s vámi, že to byl škvár – ale o to tam naprosto nešlo, chápete?

Jan
6. 11. 2022 16:00
Odpovědět  Peter

Soucasny problem Ceska spociva v medialni masazi od sametu. Jiny nazor a jejich korektura neni dovolena. Kam to vede vidite denne. Zeneme se s EU a NATO do rite a jeste pritom mavame ukrosskymi vlajkami, ktere visi vsude jako ty rude za komousu. Cech byl odjakziva smejd a praskac, nejhorliveji vykonavajici prikazy kolonizatora. Papezzstejsi jak Papez. Za Rakouska, Protektoratu i za vlady jedne strany. A ted obzvlaste za US kolonie. Nahusten rusofobii a obelhavan neustalymi lzemi to nemuze ani jinak byt. Mame to v narodni povaze a vysledky uz vidite, tupci!