bloghistorie

Vladimír Mečiar: Boj za Slovenskú republiku sa nikdy neskončí – VIDEO

Dvadsiate šieste vydanie Diskusie na palete s trojnásobným premiérom Vladimírom Mečiarom. Zakladateľ nášho štátu si na úvod vrátil k okamihom vzniku Slovenskej republiky. Boli to podľa neho veľmi náročné časy budovania inštitúcií na “zelenej lúke”. Pripomenul, že v prvý deň existencie mal nový štát na účte iba 40 miliónov dolárov, čo vystačilo na jeden deň.

Kritickú situáciu do získania prvých zahraničných úverov vyriešil predaj tabakového priemyslu. Dôležité bolo podľa neho uznanie slovenskej koruny MMF a Svetovou bankou. Tvorba legislatívy, budovanie štátnej správy a kreovanie štátneho rozpočtu boli ďalšími míľnikmi na začiatku príbehu samostatného štátu. Spomína, že rozpad federácie sa začal už v období rokovaní o kompetenčnom zákone. Voľby v roku 1992 napokon rozhodli o tom, že partnerom pri rokovaniach s českou stranou bude predseda víťaznej ODS Václav Klaus.

Súhlasí, že veľmoci skôr podporovali zachovanie federácie a so vznikom nových štátov nerátali. Niektorí zahraniční predstavitelia sa ho pýtali, či bude vojna – nepredpokladali totiž rozpad federácie nekrvavým spôsobom. Poznamenal, že Klaus oddane bránil záujmy Českej republiky, a hoci bol tvrdý partner, oceňoval jeho férovosť: čo sa dohodlo, to platilo.

Spočiatku nebol zástancom rozdelenia ČSFR, skôr voľnejšieho zväzku Slovákov a Čechov, napríklad formou konfederácie. Pri rokovaniach o národných kompetenciách v rámci federácie však rokovania nespeli ku kompromisu. Obidve strany si preto začali uvedomovať, že lepší ako permanentný konflikt v spoločnej federácii je pokoj a dobré vzťahy medzi dvomi svojbytnými štátmi. Dotkol sa aj otázky delenia federálneho majetku.

Hoci k niektorým jeho aspektom boli zo slovenskej strany výhrady, je presvedčený, že celkovo bolo rozdelenie férové. Na otázku, čo si myslí o ponechaní si bývalej česko-slovenskej vlajky českou stranou odpovedal, že príslušná dohoda nebola porušená, pretože modrý klin v novej štátnej vlajke ČR nesiahal do jej polovice ako predtým, ale bol graficky modifikovaný tak, že siahal iba do tretiny. Počas prvých mesiacov fungovania republiky bolo podľa jeho slov treba dodať obyvateľom sebavedomie. Vláda pracovala “ako stroj”, výnimkou neboli ani 36-hodinové rokovania kabinetu.

V zahraničí sa budovali veľvyslanectvá, vytvárala sa nová zmluvná základňa. SR bola okamžite po vzniku prijatá do OSN, s inými inštitúciami to bolo zložitejšie a riešenie členstva SR v nich vyžadovalo tvrdú prácu na medzinárodnom poli. Pripustil, že vzniku slovenskej štátnosti dopomohlo aj vtedajšie tzv. veľmocenské vákuum, kľúčová však bola schopnosť českej a slovenskej strany dohodnúť sa.

Ako dodal, referendum o rozdelení, ktoré v tom čase niektoré kruhy žiadali, bolo nerealizovateľné, pretože keby jeho výsledok v národných štátoch dopadol odlišne, bol by to ďalší zdroj konfliktu a nestability. Doplnil, že rozdelenie vychádzalo z výsledkov parlamentných volieb. Subjekty, ktoré chceli obnovu Česko-Slovenska, v predčasných voľbách v roku 1994 nezískali ani jedno percento hlasov.

Hoci jeho vláda mala výhrady k EÚ i NATO, podala za SR prihlášku do oboch zoskupení. Sprvoti sa zaoberali aj možnosťou vojenskej neutrality SR a zisťovali, či by veľmoci garantovali našu bezpečnosť ako neutrálneho štátu. Odvšadiaľ však prišla odmietavá odpoveď, preto sa začala riešiť otázka vstupu do Severoatlantickej aliancie. V ďalšej časti rozhovoru hovoril o rokovaniach s ministerkou zahraničných vecí USA Madeleine Albrightovej, ktorá vyhlásila, že Slovensko je čiernou dierou na mape Európy.

Príčinou útokov na politickú reprezentáciu mladého štátu zo strany kruhov, ktoré zastupovala, mal byť fakt, že slovenská vláda sa správala suverénne, “nechcela sa lacno predať a kládla odpor”. Tzv. mečiarizmus, ktorý sa prezentuje ako autoritatívne uplatňovanie moci, odmieta ako ideologický konštrukt. Vznikol zo snáh o politickú zmenu na Slovensku, čo bolo predovšetkým dôsledkom toho, že jeho vláda odmietla americký tlak na privatizáciu strategických štátnych monopolov. Udalosti pred voľbami v roku 1998 označil za politický prevrat, ktorého príprava financovaná zo zahraničia sa začala už v roku 1996.

Voľby síce HZDS vyhralo, ale už nedosiahlo taký výsledok, aby mohlo pokračovať vo vláde. K moci sa dostali politici, ktorí boli tvrdo proti vzniku samostatného štátu. Bol september 1998 koncom suverénej slovenskej cesty? Na túto otázku reagoval tvrdením, že zo suverenity nám odvtedy dodnes postupne odkrajujú. Na záver vyslovil názor, že boj za Slovenskú republiku sa nikdy neskončí. Ak budú Slováci k výberu svojich politických reprezentácií pristupovať laxne, existencia SR bude ohrozená. Aj preto, že vchádzame do obdobia nových skúšok, nových geopolitických výziev pre Európu. Ako zdôraznil, vnútorne nemôže prijať neúspech – stále si myslí, že v našich ľuďoch je sila, žiaľ, časť domácej inteligencie sa klania tam, kde by mala stáť so vztýčenou hlavou. Prvýkrát si vládneme sami, ale musíme dozrieť, aby sme vedeli, čo to znamená byť zodpovedný, uzavrel svoje úvahy.

sdílet na

78 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Ladislav 💤
9. 1. 2024 10:34
Ohodnotit příspěvek :
     

Zdravím do Mečiarova.

Pravdomluvny
9. 1. 2024 11:03
Odpovědět  Ladislav 💤

Lepší Mečiar, než ta Aspen 3,14ča Čaputová.

Gales
9. 1. 2024 11:25
Odpovědět  Pravdomluvny

Čapufíča.

Pravdomluvny
9. 1. 2024 12:53
Odpovědět  Gales

Díky za nové slovo 👍

Pijack
9. 1. 2024 12:21
Odpovědět  Pravdomluvny

Jmenuje se Pičaputová 🙂

Pravdomluvny
9. 1. 2024 12:53
Odpovědět  Pijack

Díky i Tobě 👍

Pijack
9. 1. 2024 11:09
Ohodnotit příspěvek :
     

Vždycky mě nadzvednou ze židle, když nám protektorátní poskoci dávají za příklad Slovensko v případě zavedení eura. Slovensko nemělo nikdy korunu jako svou vlastní měnu. Nemělo vlastně žádnou. Jednou měli forinty, pak šilinky, marky, potom československou korunu… Je to úplný opak Česka. My jsme měli korunu tradičně odjakživa. Takže Slovákům přechod na euro skoro nevadil. ALE my? Hovada by za nás neměla rozhodovat, už tak jsme jako protektorát Čechy a Morava. Za české jídlo, za české zboží máme platit v Českých hospodách a obchodech Českou měnou !!!!!!!!!!!

Jaro Jaroslav
9. 1. 2024 11:17
Odpovědět  Pijack

Korunu vám vymysleli slobodomurári( zednáři) keď stvorili Československo po vražde generála M.M.Štefánika, ktory im bol ptekážkou v Masarykovom únose všetkých národov a národnosti do tzv.” Čechoslovakizmu”…Keby ho český židozednáři nezavraždili, bolo by bývalo Česko a Slovensko oddelene…A my by sme boli mali Dukát ako menu…

Jaro Jaroslav
9. 1. 2024 11:18
Odpovědět  Jaro Jaroslav

M.R.Štefánika( M.M.= preklep)…

Pijack
9. 1. 2024 12:13
Odpovědět  Jaro Jaroslav

Teď si nejsem jistý, ale zednáři tu KORUNU spíš oprášili… před Habsburky jsme tu korunu měli… před tím taky tolary (dnes dolar)

Editor
10. 1. 2024 19:07
Odpovědět  Pijack

před Habsburky se platilo pražskými groši nebo denáry.

Editor
10. 1. 2024 19:05
Odpovědět  Jaro Jaroslav

Židozednáři zajisté zařídili mimořádně špatné počasí a podmínky pro přistání letadla, které opravdu nebylo na takové technické úrovni, aby bylo přistání bezpečné i za podmínek, které ten den byly. Zároveň se také zasloužili zajisté o výpadek tehdy neexistujících přibližovacích navigačních přístrojů. To všechno proto, protože už tenkrát byli schopni, dříve než bolševici, poručit větru dešti!

Jan
9. 1. 2024 11:10
Ohodnotit příspěvek :
     

Ako dodal, referendum o rozdelení, ktoré v tom čase niektoré kruhy žiadali, bolo nerealizovateľné, pretože keby jeho výsledok v národných štátoch dopadol odlišne, bol by to ďalší zdroj konfliktu a nestability.
—————————————————————————————————————————-
Kecy, žvásty, výmluvy…….kdyby jediná strana byla pro samostatnost a vystoupení z Československa, musela by to druhá strana navzdory nesouhlasu respektovat. Ani v manželství není možné někoho držet násilím. REFERENDUM JE JEDINÝ LEGITIMNÍ VRCHOLNÝ PROJEV DEMOKRACIE. Jenže u nás si s ním politici vytírají zadek, protože se ho bojí a sami touží po neomezené moci.

Putinovec
9. 1. 2024 11:45
Odpovědět  Jan

Pochopte že nešlo o referendum , ale o součást globální politiky , do které patří záměrný řízený rozklad socialistického bloku . Jaká byla druhá možnost , pokud by to neprošlo nadiktovanou cestou , můžete vidět v osudu Jugoslávie .
Ale svým způsobem je to dobře , protože lze toto protiústavní rozdělení posuzovat jako neplatné a tím pádem budou neplatné všechny smlouvy , uzavřené pučistickou protivládní sebrankou . Což jsou všechny vlády od rozdělení .

Slovan
9. 1. 2024 11:53
Odpovědět  Putinovec

…..že by tento pokrytecký národ měl “opět” kliku jako z prrdeelee. Abych byl upřímný, já bych orodoval spíše to padnutí na huby do houween, už jen kvůli těm liberiálním potkanům a nepřátel všeho Slovanského.

ModrýKlokan
9. 1. 2024 16:56
Odpovědět  Slovan

Za mě dávám palec hore oběma… těžká volba. No nějak to dopadne.

Slovan
10. 1. 2024 09:09
Odpovědět  ModrýKlokan

No já to zle nemyslím, ale když je potřeba něco přeléčit, tak se to muší udělat.

Jan
9. 1. 2024 11:11
Ohodnotit příspěvek :
     

V roce 1918 Francie přislíbila referendum, aby se ukázalo, zda Morava má zájem být součástí vznikajícího Československa. DODNES SE NEKONALO…..
V roce 1949 Komunisté svévolně zničili fungující Zemské zřízení a pošlapali Svobodu Moravy.
Po listopadu 1989 pokrytečtí novodobí mocipáni nejenže nevrátili Svobodu Moravě, ale navíc bez Referenda rozbili zbytky Československa.
Do NATO jsme také vlezli bez Referenda. Teď sklízíme trpké plody….a bude hůř……
Jediné Referendum bylo ke vstupu do EU

Putinovec
9. 1. 2024 11:49
Odpovědět  Jan

Ohledně Moravy si zahráváte s dalším ukromajdanem . Pokud nechcete , aby to tady dopadlo podobně , tak nepodporujte další drobení republiky , jinak si i pro sebe vykoledujete scénář , který je připravován pro RF . Rozdrobit , rozeštvat mezi sebou navzájem a zlikvidovat .
Silní nejsou ti , kteří se nechají rozeštvat . Silní jsou ti , kteří spolupracují a vzájemně si pomáhají .

Jan
9. 1. 2024 12:12
Odpovědět  Putinovec

Nerespektovat jiný historicky daný národ, jen proto, že se vám to nelíbí, není morálně ospravedlnitelné. Jak by se vám líbilo kdyby Češi byli označováni za Němce nebo Moravany? Co nechcete pro sebe, nečiňte jiným. Když se rozdílejí daňový výnosy městům, 70% jde do Prahy. 30% jde do zbytku státu. Kolik myslíte, že se vrátí na Moravu? Pokud souhlasíte aby Morava sponzorovala Prahu, pak logicky musíte souhlasit aby Čechy sponzorovaly Brusel nebo Berlín. VŠEM STEJNÝ METR, NE? Jinak mne vždy překvapuje, jak lidé kteří křičí o “Svobodě a Demokracii” toto vidí výhradně vůči sobě ale odmítají se tak chovat vůči druhým. On už Karel Kryl mimochodem Moravan z Kroměříže říkal DEMOKRACIE MAJÍ NEJVÍCE PLNOU HUBU TI, CO K NÍ MAJÍ NEJDÁLE”.

tonda
10. 1. 2024 07:48
Odpovědět  Jan

1) To číslo 70/30 rozdělených vybraných daní (nevím co jinak by jste mohl myslet těmi “výnosy”) je holý nesmysl. Nejde o celkové daně, ale patrně o daně z příjmu které platí jednotlivé firmy, tady je potřeba si ale uvědomit, že ve stejném poměru 70/30 jsou i vybírány, protože většina velkých firem sídlí v Praze. Nicméně, přerozdělování příjmů rozpočtu probíhá proporcionálně, tedy rozhodně není pravdou, že by Morava živila Prahu, řekl bych, že je to spíše naopak, ale podloženo daty to nemám.

2) Ty další Vaše úvahy jsou opět nesmyslem, naše tři národy žijí tak nějak pospolu odnepaměti, mají téměř stejný naturel, velmi podobný jazyk, rodově jsou provázané takovým způsobem, že jde v podstatě o jeden národ a Vy to srovnáváte s kolonizací Bruselem, respektive západem!? Něco takového můžete činit pouze hlupák, nebo zrádce v cizím žoldu, který rozeštvává národ zevnitř. Nevím kolik Vám za to platí, nebo zda máte takový inteligenční deficit, ale můžu Vás uklidnit, rozeštvat naše skvělé lidi, aby se dělili do naprosto slabých a bezvýznamných celků se Vám nepodaří, naopak, vše směřuje k obnovení Československa. Všem přeji příjemný zbytek dne.

Slovan
10. 1. 2024 09:23
Odpovědět  tonda

No tedy Antoníne vzal jste mě to z mé vousaté dědkovské pusinky. Napsáno moc hezky. Já jen dodám nevím co to všichni mají že jim Čechy škodí, asi ta snaha o to rozdrobení nás. Ale ono o těhlech věcech mluví spousta lidí na Moravě a mě to celkem mrzí. Já se seznámil před čtyřmi roky v lázních s klukem z Otrokovic. Chodili jsme spolu denně na pivo a taky, každou chvíli se do mě jako čecha navezl. Já ho nechal vykecat a myslel si své. Jinak v pohodě a dodnes si voláme párkrát do roka. Kontrolní otázka, KDE myslíte že s rodinou žije??? 🤣

Jan
10. 1. 2024 12:41
Odpovědět  tonda

Když vás tak poslouchám, slyším klasickou bolševickou předlistopadovou a demogratyckou polistopadovou propagandu. Jak já už to za ty roky znám….Už jsem ty fráze slyšel tisíckrát…..Aspoň se trochu snažte zjistit si objektivní údaje. Není to těžké, jsou dostupné, ale to člověk nesmí mít vygumovaný mozek režimem a musí chtít poznat pravdu a aspoň trochu se snažit. I když ono je snadnější přežvykovat pověry propagandy než samostatně přemýšlet, že. A díky nepřemýšlení podobných stádních individuí jsme po třiceti letech tam kde jsme. Nesvádějte všechno na politiky v Bruselu či jinde. Někdo je svou hloupostí a neschopností k veslu na třicet let pustil….oni se tam sami nedostali…..

Editor
10. 1. 2024 15:22
Odpovědět  tonda

Zase se určitě dozvím, že to sem nepatří a že prudím, ale proboha, absolvoval jste normální základní školu? Výraz “by jste” je typická inkluzivština. Česky to je “byste”! Neprzněte mateřský jazyk!

Jaris.
10. 1. 2024 08:09
Odpovědět  Jan

Tenkrat jsme byli Cechoslovaci.

ModrýKlokan
9. 1. 2024 16:58
Odpovědět  Putinovec

@ Putinovec

Souhlasím s tebou. Jen nezapomínej, že SPOLUPRÁCE není to samé jako násilné nebo zmanipulované SLOUČENÍ.

Jan
9. 1. 2024 18:34
Odpovědět  ModrýKlokan

To je právě filosofická otázka přístupu. Když se mi líbí nějaká slečna, mám dvě možnosti…..A)buď ji přesvědčit o mých kvalitách a mém respektu k ní jako k rovnoprávnému partnerovi, že nás společný život bude lepší než vzájemná samota……B)anebo pod argumentem, “že se nemáme drobit” ji sprostě znásilním.

Bohužel hodně lidí si vzájemnou “spolupráci” představuje právě jako znásilnění. To jsou pozůstatky uvažování předlistopadové komunistické a stejné polistopadové demogratůrní dezinformační manipulace.

ModrýKlokan
9. 1. 2024 22:14
Odpovědět  Jan

Až tak extrémně jsem to nemyslel. Jde o to, že spolupracovat mohou dva subjekty, aniž se musí vzdávat své suverenity a udržují vzájemně výhodnou spolupráci. Naproti sloučení má za následek ztrátu výhradní suverenity, falešný morální nátlak a vynucené ústupky ve jménu vymyšlené solidarity.

Nastává vynucená jednota, maskovaná jako spolupráce a hry na etalony morálky a páchání “společného sjednoceného” dobra. Viz pokrytecký humus a podvody takzvaných přátel z EUtopie. Ve jménu falešné ctnosti nás nutí v jejich prospěch hrát pokrytecké, urážlivé a ponižující divadlo. A snášet západní kolonialismus.

Pavel z Moravy.
10. 1. 2024 10:44
Odpovědět  ModrýKlokan

Dobře jsi to napsal klokane, elgébeťácké, zelenoúdělové a další fujtajblové hrátky s ničením naší kultury, tím myslím kultury žití a úcty k našim hodnotám jsou ničeny jak bruselskou byrokratickou bandou tak jejími slouhy u nás, chvástovou bandou hrající si na potomky havlistické morálky, bez morálky. Za našich mladých let by se na ně pokřikovalo, hoďte na ně síť. Teď naopak se tito ” vážení občané ” snaží z nás normálních udělat něco fujtajblového, neb nemíníme sdílet jejich hodnoty. A ty jsou přece Sorošem a Švábem jasně dané. A proč to chtějí tak mermomocí prosadit, nu protože jsou stejní.

Putinovec
9. 1. 2024 11:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Zmínil se o MMF a Světovém bankovním zloději . Jen už neřekl , že jsou to nástroje k likvidaci států a zotročení národů .

Pavel z Moravy.
9. 1. 2024 14:23
Odpovědět  Putinovec

Přesně toto mi stačí, abych si utvořil názor. On byl rád, že je MMF a Světová banka vzala pod svoje křídla. Další komentář je zbytečný. Já mu tedy nevěřím, protože oni všichni, kteří se zúčastnili toho co se po převratu dělo věděli moc dobře kam jsme směrováni.

ModrýKlokan
9. 1. 2024 17:00
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Já mu věřím. Mečiarovi nasadili v masméééédyjích psí hlavu, v rámci ze západu řízené psyops. Rozděl, rozeštvi a panuj. Děje se to stále i dnes. Copak to nevidíš?

Jaris.
9. 1. 2024 12:02
Ohodnotit příspěvek :
     

Pokud si pamatuji, tak to byli Slovaci, kteri chteli samostatnost a Meciar jezdil po vesnicich agitovat. Havel jel tehdy na Slovensko zjistit co se deje a uklidnit situaci. Slovaci ho malem roztrhali, ze ho ochranka strcila do auta a s Havlem odjela. Pak uz to slo raz naraz a Klaus se vyjadril, ze kdyz s nami Slovaci byt nechteji, at je po jejich a Slovensko se stalo samostatnym statem.Je to na jednu stranu skoda, protoze oba staty hodne oslabily. Na druhou stranu je to dobre, protoze nyni Slovaci nemaji Cechum co vycitat. Mrzi me, ze jim Cesi vybudovali prumysl, dali jim slovensky jazyk, za slovenskeho prezidenta Husaka slo nedostatkove zbozi na Slovensko, shrnuto a podtrzeno – Cesi vytahli Slovaky z bahna a presto se vdeku nikdy nedockali.

Janaz
9. 1. 2024 13:19
Odpovědět  Jaris.

O čom to dristas? Slováci dreli ako kone, oni stavali fabriky, budovali cesty a celú infraštruktúru, robili na poliach v družstvách, neboli to Česi. Ešte aj to pražské metro stavali aj slovenske firmy a v ostravských baniach a hnutiach robilo plno Slovákov . Takže si tie demagogické kydy odpustí. Presne aj pre takéto stvave reči chceli Slováci samostatnosť. Nakoniec, poprevratovy vývoj ukázal, že sme si neviedli o nič horšie ako vy, a to ste nás pri delení ešte aj osklbali.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
sizok
9. 1. 2024 14:00
Odpovědět  Janaz

Jsi hlupák. Mečiarovské kecy. Nemá smysl argumentovat.
Bez Čechů z vás dnes byli Maďaři.

lako
9. 1. 2024 14:58
Odpovědět  sizok

a preto sa povraždili a odsunuli 2 miliony nemcov preč z Československa po 45 tom….aby konečne bolo v čechách viac čecháčkov……a na slovensku sa nechali maďari aby slováci nevyskakovali..blbečku!

sizok
9. 1. 2024 16:21
Odpovědět  lako

Prostě drotár.

Jaris.
10. 1. 2024 01:22
Odpovědět  lako

Jedna z vasich chyb je, lako, nepriznat v zadnem pripade svou chybu a hodit ji na druhe.
Vy asi netusite, co helmuti ze sajratu provadeli Cechum, zatimco, vy jste se k Hitlerovi pridali.. Nezvoni vam v usich Lidice, Lezaky, Javoricko a dalsi osady vyvrazdenych obyvatel a ktere byly srovnany se zemi. Vy ignorujete fakt, co Sudetaci provadeli Cechum, kdyz se dostal Hitler k moci. Kdybyste znal trochu historii ceskeho kralovstvi, tak byste vedel, ze Karel IV. dovolil Nemcum nastehovat se do pohranici pouze docasne, a to kvuli ekonomickemu rozvoji zanedbaneho kralovstvi po Janu Lucemburskem. V zadnem pripade neslo o to, aby se Nemci usadili v Cechach na vecne casy. Bohuzel Nemci to dodnes ignoruji a domahaji se majetku, ktere museli opustit po 45.roce. Nadelali se v Ceskoslovensku hodne zla. Navic dluzi CR biliony za valecne reparace a ke splaceni se jaksi nemaji. Ze Nemci nakonec byli nasilim vyhosteni, bylo a je spravne rozhodnuti.

EvaK
10. 1. 2024 13:42
Odpovědět  Jaris.

No nevím, někdo tady nečte a neví. Existoval nějaký Ľudovít Štúr, plným jménem Ludevít Velislav Štúr, který se narodil 28.10. 1815 a zemřel 12.1.1856 a byl nejvýznamnější představitel Slováků v polovině 19 století. Kodifikoval spisovnou slovenštinu, založenou na středoslovenských nářečích, asi v roce 1843.
Úplně stejně vznikla čeština. Na moravských vesnicích se zachovala mluvená čeština, kterou sepsal Jungmann s Dobrovským.

Například severoněmecká němčina jsou jen obtížně srozumitelná s jižními a jsou více příbuzné steré angličtině nebo nizozemštině než spisovné němčině.

EvaK
10. 1. 2024 13:27
Odpovědět  lako

Nikdo nepovraždil 2 miliony Němců, trdlo májové. Napočítali 20 000 mrtvých a to se hooodně snažili.
Němci, kteří chtěli do Raichu a zahodili československé občanství a přijali říšské, byli odsunutí.
A odsun řídily mocnosti, podobný byl učiněn ve 20.letech mezi Řeckem a Tureckem. Hlavní aktér byla Velká Británie.

Editor
10. 1. 2024 15:06
Odpovědět  lako

Dekrety se týkaly Němců, MAĎARŮ a zrádců. Stačí umět číst … Přitom za Němce jsou označeni ti, kteří se vzdali dobrovolně občanství ČR a přijali říšskoněmecké občanství. Vzhledem k tomu, že se u nich jednalo o vlastizradu, bylo na výběr popravit, nebo repatriovat do státu, jehož byli občany. Mimochodem, odsun byl dohodnutý podle návrhu britského zamnini na konferenci v Postupimi. Odsun se netýkal jenom ČSR, ale více evropských států. Třeba i Slovinska a Chorvatska, Rumunska a Bulharska i dalších.V Postupimi ČSR nebyla jako účastník a signatář, pouze jako pozorovatel, tedy i bez hlasu poradního. Buď rád, že díky obnovení existence Československa nebylo Slovensko mezi poraženými státy. Sice by si odtamtud SSSR jako reparace moc neodvezl, ale moc by tam toho opravdu nezbylo …

ModrýKlokan
9. 1. 2024 17:06
Odpovědět  sizok

Nehádejte se jak kokoti. Z chamtivosti a hlouposti jsme dopadli stejně. Obě západní kolonie. Vládnou tady zrádci a poskoci západních kolonizátorů, lupičů, podvodníků a vrahů.

sizok
9. 1. 2024 17:37
Odpovědět  ModrýKlokan

Chceš snad popřít, že nám sem poslali slováci učitele, abychom se,
my čehůni, naučili číst a psát? A že jsme jim pak po 20 letech za to bodli
nůž do zad?

ModrýKlokan
9. 1. 2024 22:15
Odpovědět  sizok

?

Jaris.
10. 1. 2024 01:05
Odpovědět  ModrýKlokan

My jsme, klokanku, Slovaky vzdycky podrzeli, zatimco oni nas zradili za Hitlera a pak se chteli po 89. roce osamostatnit. Ve vlade jsme meli cleny ze Slovenska, Husak byl Slovak, Dubceka lidi milovali atd. Co slovenskych umelcu vystupovalo v ceske televizi, divadlech a jinde. Cesi je vrele prijali za sve. Vzpominam, jak jsme byli hrdi na slovenske sportovce, kdyz vyhrali medaili treba na Olympiade ci v hokeji. Podle me to byla krasna spoluprace. No, kdeze lonske snehy jsou. ‘Pokrok dozadu leva’ nezastavis.

Janaz
10. 1. 2024 04:50
Odpovědět  Jaris.

Si nielen zadubená ale aj hlúpa. ktože to zradil oba národy? Nie náhodou istý Beneš aj so svojou vládou, keď zrušil mobilizáciu, odmietol pomoc ZSSR proti Nemecku a za benefity od anglosasov nechal aj Slovensko na holičkách? Nána, douč sa historické fakty a ich následnosť.

Jaris.
10. 1. 2024 08:30
Odpovědět  Janaz

Benes nemel na vybranou. Ze zacatku stal pevne proti Nemcum, protoze byla smlouva, ze Francie a Britanie v pripade napadeni Ceskoslovenska vojensky pomohou. Mnichovska dohoda vrazila Ceskoslovensku kudlu do zad a oba staty daly prednost Hitlerovi, aby sobe zachranili kuzi. Benes pak nakonec jednal o pomoci s Ruskem a ti tu pomoc prislibili s okamzitou platnosti. Bylo to dost slozite, protoze Polsko nedovolilo Sovetske armade prechod a vase Slovensko se tulilo k Hitlerovi. Take uz bylo pozde, protoze II.sv. valka vypukla v plne parade. Hitleruv natlak na Benese s pomoci Francie a Britanie byl obrovsky a Benes nemel zadneho vychodiska. Samotne opustene Ceskoslovensko by Nemcouri zmasakrovali za velmi kratkou dobu.
Je o tom vyborny dokumentarni film. Da se vyhledat na youtube.

Pavel z Moravy.
10. 1. 2024 11:10
Odpovědět  Jaris.

Moc dobře si to Jaris zhodnotila. Moc lidí by dnes Benešovi hodilo na hrb všelijaké provinění, ale my jsme v jeho situaci nebyli. Frantíci a Angláni hráli falešnou a špinavou hru, kterou hrají dodnes. A Rusové dopadli jak píšeš, nebyl zájem je k nám pustit. Nebudeme zde mluvit o tom proč. To se nemusí vysvětlovat. Strach z myšlenek byl veliký. Myšlenka je pro kapitál vždy nebezpečná. A myšlenky sovětů, proboha to raději s těmi největšími grázly. Před rozbitím Československa ale důrazně varoval. Věděl co se stane. Rozdělí nás, aby nás lépe ovládli. Ještě bych ale našim slovenským bývalým spoluobčanům doporučoval se extra neradovat. Stále jste v EU a NATO. A ti nás všechny drží za koule. Osvobození může přijít až se skutečnou samostatností našich národů. Volit mohu tedy pouze ty, kteří mi to symbolicky potvrdí položením hlavy na špalek. Já byl proti vstupu do EU, byl jsem těsně před hlasováním v lázních za své chechtáčky a pamatuji se na ten řev lázeňských hostů, my budeme Evropané. Stačilo se zmínit nesouhlasně a hned byl oheň na střeše. Není to jednoduché s tímto lidským tvorem, rychle zapomíná.

Jaris.
10. 1. 2024 11:55
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Zdravim Pavle. Pokud mas zajem podivej se na
“DNY ZRADY”(reziser Otakar Vavra) – vynikajici dvoudilny film o dobe mnichovske zrady a jak to bylo s Edvardem Benesem.

Editor
10. 1. 2024 15:16
Odpovědět  Jaris.

Přechod přes svoje území nepovolilo zejména Rumunsko, přestože původně bylo signatářem Malé dohody, tedy spojencem.

Janaz
10. 1. 2024 04:46
Odpovědět  sizok

Dokázali sme stáročia ostať Slovákmi a to takých českých šovinistov ako ty serie. Evidentne práve vy máte dobre nakročené stať sa podradnými Nemcami.

Pavel z Moravy.
10. 1. 2024 11:17
Odpovědět  Janaz

Prosím vás všechny, přestaňte s tím, nahráváte škodné, která na naše rozepře čeká jako slépka na sopel. A kde působí škodná víme všichni.

ModrýKlokan
10. 1. 2024 13:56
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Taky myslím

Slovan
10. 1. 2024 15:55
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Všude.😊

Editor
10. 1. 2024 15:26
Odpovědět  Janaz

Félvidek neboli Horní Uhry 😛 !

Jaris.
10. 1. 2024 00:50
Odpovědět  Janaz

Jj, nedali jsme vam pul ceskych korunovacnich klenotu, ze? Budte rada, ze si vas Cesi vzali vubec pod kridla, jinak byste stale chodili pesky s nusemi prodavat varecky a brynzu do Cech a Moravu, na coz si osobne pamatuji.

Janaz
10. 1. 2024 04:53
Odpovědět  Jaris.

Blbečeka, svoje šutre si nechajte ako pripomienku toho, aký bol Karel IV. hlúpy, keď sa snažil povzniesť národ, ktorý ho zato o pár storočí obrazne kopol do riti.A tvoj ďalší grc ani nemá význam komentovať, takí ako ty nič nebudovali, len sa viezli na chrbtoch ostatných. Bola som proti rozdeleniu ČSSR, ale teraz som rada, že sa tak stalo.

Jaris.
10. 1. 2024 08:36
Odpovědět  Janaz

😀 😀 😀 Tak kdyz jste nakonec rada, ze uz s Cehuny nemate nic spolecneho, proc se tedy zdrzujete na ceske siti a nedrzite se strikne siti slovenskych?

sizok
10. 1. 2024 12:21
Odpovědět  Jaris.

Čím menší národ, tím větší a vylhanější dějiny. To je pravidlo.
Nemají nic, čím by se mohli chlubit, proto se do všech navážejí.
Chtějí ukázat, že se s nimi v minulosti počítalo a počítá i dnes.
Jsou arogantní ke všem, kteří říkají pravdu. Jako všechny
národy na východ od nás. Ukrajinci, jestli to nevíte, tady byli už
150 000 let. To se dnes učí ve školách. Jenom tak, na okraj.

Slovan
10. 1. 2024 13:40
Odpovědět  sizok

vono až zafouká od východu, tak oni jim vysvětlí historii a hlavně ten kdo tady bude furt, kdo bude šoupat nohama, no a kdo se bude poroučet.

EvaK
10. 1. 2024 13:47
Odpovědět  sizok

Český šovinismus je příkladem jak se mezi národy nedá mluvit, něco si přečtěte oba dva než začnete blbě kecat.
Slovenštinu vytvořil Ľudovít Štúr a vznikla ve stejné době jako čeština Jungmanna a Dobrovského. Dobrovský se česky naučil, jeho matka mluvila německy!
Oba dva tu melete výkaly. Staroněmčina ze severu je podobná staré angličtině a ta vznikla později než český jazyk. To samé francouština.

Administrátor
P.A.Semi
10. 1. 2024 18:48
Odpovědět  EvaK

Old English se datuje cca 450, tedy cca 150 let před příchodem Slovanů do Čech…
Třeba Sv. Bede na sklonku svého života v roce 735 překládal Evangelium podle Jana do angličtiny…

Starogermánské jazyky tu byly nejméně od přelomu letopočtu, zřejmě dříve, Římané již tehdy bojovali s Germány, zatímco Slované si ještě rochnili na Ukrajině (nebo v Bělorusku?) a v Čechách byli Keltové…

πα½

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Editor
10. 1. 2024 15:11
Odpovědět  Janaz

No, protože se Slováci moc neučili a orientovali se spíše na manuální obory. Proto byl v těchto řemeslech na Slovensku přetlak a aby se uplatnili, holt šli do Čech a také do Polska. Zároveň bylo pro ně finančně výhodné pracovat mimo trvalé bydliště, protože se bralo nezdaněné tak zvané odlučné cca 600 měsíčně.Na druhou stranu třeba v hutnictví pak na Slovensku chyběli a ve VSŽ je suplovali Ukrajinci z Podkarpatí.

sizok
10. 1. 2024 18:18
Odpovědět  scipio

Moc neučili? Každý tomu říkáme jinak.

sizok
9. 1. 2024 13:20
Odpovědět  Jaris.

Sdílím stejný názor.

pedro
9. 1. 2024 13:27
Odpovědět  Jaris.

Havel Slováky nenáviděl.

Pravdomluvny
9. 1. 2024 16:14
Odpovědět  pedro

V tom případě mohli být šťastní,ale ten zrzavej zkurvysyn miloval jen svého Sašenku Vondrovic a Čechy,Morava a Slezsko nu bylo u pr@@@dele stejně,jako Slovensko.

Gales
9. 1. 2024 13:29
Odpovědět  Jaris.

No,moc tomu nevěř.Já jsem v té době nabyl dojmu,že když už byl klid a roztržení nebylo na pořadu dne,tak přijel někdo z Čech a začal do toho rejpat a štengrovat Slováky.

Pavel z Moravy.
9. 1. 2024 14:32
Odpovědět  Jaris.

Buďte připraveni, budou vás chtít rozdělit, abyste byli slabí a mohli vás lépe ovládat. To řekl Beneš jasně a měl absolutní pravdu. Tihle aktéři od 89 si tady pro mne za mne mohou žvatlat co chtějí, spíše by si měli sypat popel na hlavu co provedli s bývalým Československem, vyspělým státem a kam ho dovedli. A hádky kdo za co může jsou úplně k hounu, ty nám už dnes nic nevyřeší. Musíme si přiznat, že k moci se dostali lidé prahnoucí po kariéře namísto lidí, kteří by měli snahu tyto národy pozvednout. Nevěřím jim nikomu.

ModrýKlokan
9. 1. 2024 17:12
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Naprostý souhlas. Tím nezpochybňuju, že po rozdělení máme se Slováky nejlepší vztahy v historii. To taky není k zahození a mě osobně to těší. Je ovšem otázka, jestli to vyváží ztrátu tak významného a silného státu, jehož jsme byli společnou součástí. Beztak ty rozbroje mezi náma vyvolaly a živily západní zpravodajský služby. Tak jako to dělají dodnes. A tupá liberální lůza a špína z domácích kolaborantů jim v tom pomáhá za pár ušmudlaných dolarů. Liberální lidský odpad.

pedro
9. 1. 2024 18:37
Odpovědět  ModrýKlokan

BINGO!

Jaris.
10. 1. 2024 01:26
Odpovědět  ModrýKlokan

Bohuzel, nevyvazi. Z obou statecku se staly bezvyznamne nicky.

ModrýKlokan
9. 1. 2024 17:04
Odpovědět  Jaris.

Na vděk se vyprdni. Havel hlavně zničil slovákům těžký průmysl a vojenskou výrobu. V době kdy ho vyhnali, už věděli co jim ten zrádcovskej parchant provedl.

Vaklaf Flaška von Kleinberg byl největší prolhaná a neschopná svině českého národa. Vyrovná se mu jen Fyjalové Prase von Nutellau.

Jaris.
10. 1. 2024 01:30
Odpovědět  ModrýKlokan

S Hejvlem a stetkou Veskrnovou zacal upadek CR. Oba dva jsou zidi.

EvaK
10. 1. 2024 13:31
Odpovědět  Jaris.

Slovenský jazyk byl dávno, vznikl ten maďarský v době okupace Panonie Turky. Tohle jsou fakta, jen se o nich nemluví.
Ľudovít Štúr, plným jménem Ludevít Velislav Štúr (28. října 1815 Uhrovec12. ledna 1856 Modra), byl nejvýznamnější představitel slovenského národního života v polovině 19. století. Byl poslancem uherského sněmu za město Zvolen v letech 18481849, kodifikátorem současné spisovné slovenštiny založené na středoslovenských nářečích (kolem roku 1843), jedním z hlavních aktérů Slovenského povstání v letech 1848–1849, politikem, jazykovědcem, učitelem, spisovatelem a novinářem.

Administrátor
P.A.Semi
10. 1. 2024 15:57
Odpovědět  EvaK

Myslel jsem, že Maďarštinu tam přinesli Avarové…
Jazyk tam vnutila tahle šlechta, ale Lid zůstal převážně původní slovanský, DNA skupina R1a…
(takže Maďaři jsou slované asi jako my, jen jazyk jim vyměnili za jiný…)

πα½

me2d44
10. 1. 2024 13:31
Ohodnotit příspěvek :
     

Jen malá připomínka: byli dva premiéři, kteří se dohodli na rozdělení republiky. V té době ale stále platila Ústava ČSSR, kde bylo zakotveno, že o rozdělení státu MŮŽE ROZHODNOUT POUZE REFERENDUM!!! Já jsem tedy žádné referendum nezažil!! A dneska to pokračuje – dobře placení šmejdi ( jejich platy nás MĚSÍČNĚ přijdou na 70 milionů – z Vašich daní – já jsem důchodce) v Bruselu odsouhlasili vytvoření evropské federace a armády – a opět, názory národů je nezajímají. To je situace, jako přes kopírák (jsem Čechoslovák, sám Čech, jako poleno, jsem si vzal Slovenku a s tou jsem vydržel 25 let, 3 děti, pak rozvod – ale děti jsem dotáhl do dospělosti).

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Mik
10. 1. 2024 18:55
Odpovědět  me2d44

Ano, souhlas ještě chci dodat že jako NATO stát postekavame s ostatními na Rusko a jeho Krim kde spojení bylo právně podloženo referendem.