Před 75 lety bombardovali Američané Prahu. Zahynulo přes 700 lidí
Před 75 lety, 14. února 1945, provedly americké letouny nálet na Prahu, který měl být dle tvrzení Američanů “tragickým omylem”. Svědectví amerického pilota ale tuto lež vyvrací.
Průběh náletu
Nálet provedlo 62 amerických letounů B-17. Bombardéry, které startovaly ze základny v anglickém Nuthampsteadu, svrhly během dne přes padesát tun bomb na obydlené části Prahy.
Nalétávající letadla položila koberec směrem od Radlic až téměř po žižkovské nákladové nádraží – bombardování zasáhlo Radlice, Vyšehrad, Zlíchov, Karlovo náměstí, Nusle, Vinohrady, Vršovice a Pankrác.
Celkem 701 lidí bylo zabito a 1184 zraněno. Zničeno bylo 183 domů či historických objektů a dalších zhruba dvě stě bylo poškozeno. Bez přístřeší zůstalo 11 000 Pražanů.
Oběti tvořili téměř výhradně civilisté. Nálet nezničil žádnou z továren, které by mohli využít okupanti. Mimo zničené objekty bylo napočítáno dalších 67 zásahů.
Údajně šlo o tragický omyl
Bombardování Prahy bylo údajně způsobeno navigačním omylem, navigátoři 62 amerických bombardérů hlásili do vysílaček, že se nacházejí nad cílovým městem shozu pum: „… někde nad Drážďany“.
Po celou dobu letu z Velké Británie panovala naprostá mlha. Praha nepatřila mezi náhradní cíle bombardování, na které se měl svrhnout náklad bomb, kdyby se nepodařil shoz na primární cíl.
Tuto lež vyvrací přímo svědectví amerického pilota, který prohlásil, že
“piloti byli profesionálové a jednali podle rozkazu.”
V době náletu na Prahu již běžně jak angličtí, tak američtí navigátoři používali navigaci podle radiového vysílání s přesností na stovky metrů. Jednalo se o princip dvou úzkých směrových radiových paprsků, vysílaných ze dvou vzdálených míst tak, že v místě průsečíku obou byl cíl. Jedno vysílání šlo ze Skotska, druhé z jihu Anglie z Cornwalu, vzdálenost cca 900 km by oko. S tímto systémem bylo téměř vyloučené se netrefit o 150 km. Útok byl cílený na Walter Automobil und Flugmotoren Fabrik A.G , později Motorlet v Jinonicích. Vyráběly se tam části motorů pro Messerschmit ME262 Schwalbe. Pravdou o navigační chybě je jenom to, že se strefili na Vinohrady a Karlák.
To víš, že navigační chyba je vycucaná z prstu. Chtěli jenom škodit, asi ani nešlo o ty fabriky… efekt byl již zanedbatelný… prostě škodit… podívej Drážďany.. (už mi zase píše háček, nevím čím to je, jednou jo, jednou ne). Bylo po Jaltě, sféry vlivu vykolíkované.
Také dneska v ČT povídali, že SSSR ukradl z Zwingeru Sixtinskou madonu od Rafaela. Nejméně 3x jsem se na ní koukal hodně zblízka. Ve Zwingeru. Jezdili jsme tam opakovaně. Když klávesa dělá kiksy, je třeba buď vyluxovat nebo kompresorem vyfoukat klávesnici. První pomoc je obrátit klávesnici vzhůru nohama a zkusit ji alespoň vytřepat. Pokud se dobře pamatuji, jedeš na notebooku s přidanou klávesnicí, tak zkus ten háček jak funguje na noťasu. Jinak většinou vypucování pomůže.
:)) jo to si pamatuješ dobře. Vyfoukáno mám, jednou mi to už radil i Josh… pořád mi něco nefunguje. klumprcajk.
no, vyfoukáno před rokem a půl. U běžného uséra tak jednou za měsíc, u BFU obden!
… to abych to BFU.. netuším sice co to je, ale neva… vyfoukávala častěji než vlasy
Už jsme to jednou probírali Bloody Fucking User. Nejhorší varianta uživatele počítače, který nic nedělá jak by měl, nezálohuje, nemá antivirový program, do všeho se vrtá, nad klávesnicí svačí, pije kafe a tak podobně.
Booože… to už jsem dávno vytěsnila… chi, chi… myslela jsem, že ty názvy jsou nějaká vaše hantýrka:))… ale jinak to sedí, jenom se do ničeho nevrtám, nesvačím ani nepiju kafe nad klávesnicí.