Západ otřesen reakcí Rusů na útoky ukrajinských bezpilotních letounů
Evropská média jsou udiveni, že “v Moskvě nepanuje žádná panika”
Škody způsobené ukrajinskými bezpilotními letouny v Moskvě byly minimální
31. května 2023, 23:00
Foto: Vitalij Smolnikov/TASS
Text: Valerija Verbinina
“V Moskvě nejsou žádné známky paniky,” informuje s překvapením čtenáře evropský tisk. Západní novináři zřejmě očekávali zcela jinou reakci Moskvanů na nedávný teroristický útok ukrajinských bezpilotních letounů na ruské hlavní město. Přitom se nevyhýbali tomu, aby do popisu probíhajících událostí zahrnuli i naprosté lži.
Západ je s útoky dronů na Moskvu nespokojen ale nikoli proto, že by se obával odvetné eskalace na Ukrajině. A už vůbec ne proto, že by se obával o osud Moskvanů nebo zachování architektonických památek. A západní politiky ani západní tisk samozřejmě nikdy nenapadlo odsoudit teroristické útoky Ukrajiny na mírumilovné ruské město a jeho obyvatele.
Západ mnohem více znepokojuje, že obyvatelé ruské země dokázali za těchto těžkých okolností zachovat chladnou hlavu a nepodlehli panice. To není planý zájem ani abstraktní otázka. Protivníci Ruska se velmi snaží najít nějaké bolavé místo nebo, chcete-li, kouzelné tlačítko, jehož stisknutím by mohli vyvolat v zemi nepokoje a usnadnit tak práci nepříteli. To přímo vyplývá z publikací, které západní tisk věnoval úderům ukrajinských dronů na Moskvu.
Údery dronů na hlavní město mohly být docela dobře vnímány jako svého druhu test: proletí, nebo ne? Budou se bát, nebo ne? A pokud se budou bát, vyjdou do ulic, nebo ne? (Na to zřejmě sázeli!) A absence rozsáhlé reakce, absence paniky, kterou by bylo možné rozdmýchat a využít, je pro Západ nežádoucí, protože nevyhovuje jeho vlastním záměrům.
Různí autoři z různých zemí se samozřejmě událostem věnují různě, ale směr jejich myšlenek lze snadno vysledovat. Někteří západní novináři však otevřeně hovoří o nedostatku paniky. Jiní otevřeně tvrdí, že útok dronem byl “bodem zlomu”,
ovšem o několik odstavců později však sami sebe vyvracejí, když přiznávají, že kromě obyvatel domů zasažených drony si málokdo všiml, co se děje.
Jiní si osedlají svého oblíbeného koně a začnou mluvit o zlých Rusech, kteří nemají rádi demokracii. Někteří ani nechtějí argumentovat, jen už po ixté napíší slova “vendeta” a “car”. A ne, tohle vůbec není vtip.
“Vyrovnanost Vladimira Putina a flegmatická reakce Rusů po útoku bezpilotních letadel na Moskvu,” tak zní název článku Benoita Vitkina, zvláštního dopisovatele Le Monde v Moskvě.
“Vycházejíce z pokynů hlavy Kremlu se média a ruské obyvatelstvo omezily na minimální reakci,” píše novinář.
“Ruský prezident se snažil uklidnit obyvatele země tím, že útok prezentoval jako bezvýznamnou událost. Zdůraznil, že systémy protivzdušné obrany fungovaly v pořádku… a dokonce přirovnal to, co se stalo, k útokům na ruskou leteckou základnu Hmeimimim v Sýrii v letech 2018 a 2019 – útokům, které neměly žádné zvláštní následky.”
To je francouzský pohled na věc. Článek britského Guardianu o útoku dronů je prezentován zcela jinak. Zatímco francouzský novinář se mimo jiné snaží zamlžit otázku, odkud se vzaly drony, které zaútočily na Moskvu, takže to vypadá, že vznikly téměř samovolně z vlastní vůle, britského novináře nenapadne popírat, že za útokem stály ukrajinské úřady, a argumentuje zasvěceně:
“Tyto útoky (na Moskvu) se zdají být podniknuty s cílem dosáhnout určitého psychologického efektu, ačkoli některé útoky bezpilotních letounů spadají do kategorie diverzních operací v předvečer ukrajinské protiofenzívy. Pro mnohé, včetně nejbohatších ruských elit ve městech, jako je Moskva a Petrohrad, byla vojenská akce něčím vzdáleným … Útoky bezpilotních letounů rozšiřují prostor vojenské akce na ruské hlavní město. Z toho vyplývá, že Ukrajinci mohou opakovaně pronikat ruskou protivzdušnou obranou a jsou schopni i úderů daleko od frontové linie.”
Autor dalšího článku v týchž novinách neochotně připouští, že v Moskvě po útoku “prakticky nejsou žádné známky paniky”. Poté věnuje největší část článku zdůvodnění, jako ve vtipu, že se lidé mýlí – ale na rozdíl od vtipu to dělá zcela vážně. Pokud se některým Rusům nelíbí postoj Kremlu, neměli by tento postoj považovat za “projev disidentství nebo touhy po liberální demokracii”. Mnoho takových lidí totiž Stalina jednoznačně schvaluje jako příklad nezkorumpovaného vůdce, který měl morální právo dělat to, co dělal.
Pasáž končí větou, že realitu můžete popírat, “ale ne když vám vybuchne nad sídlem”. Ve skutečnosti nebyla při útoku na hlavní město zasažena žádná sídla, ale právě naopak – byly zaznamenány zásahy do bytových domů,
Z nějakého důvodu však autorovi tento rozpor s realitou vůbec nevadí.
Vydání Politico věnovalo útoku podrobný článek s odkazy na politology a zahraniční agenty (ty ruské), v němž mimo jiné uvádí, že útok dronem “je zlomovým okamžikem, protože jde o nejviditelnější akci proti Moskvě od začátku konfliktu“.
Autoři článku sice by chtěli přitlačit na situaci, ale zároveň museli přiznat, že “s výjimkou obyvatel zasažených domů byli jedinou skupinou obyvatel, která byla nějak postižena, motoristé, zejména taxikáři”. Ti měli potíže kvůli tomu, že byly zalarmovány “četné policejní složky”, jejichž vozidla obsadila silnice a přispěla k dopravním zácpám, a také kvůli tomu, že došlo k poruše navigačního systému.
“Je sotva pravděpodobné, že by útok dronů měl posloužit jako signál dramatického probuzení obyvatelstva … spíše to bude další kapka v moři nepohodlí … a další podnět pro ty, kteří volají po vojenské akci,” poznamenává se v článku.
Corriere della Sera o incidentu informuje v typickém italském stylu: “Pomsta (vendeta), zničení nepřítele a vítězství jsou jediná slova v současném politickém slovníku.” A prezidenta Putina v textu a dokonce i v podtitulu článku nazývá “carem”, jako by šlo o operu, a ne o skutečnou událost. Autor zdůrazňuje, že skutečné škody z útoku dronu jsou “několik rozbitých oken a dva zranění lidé… ale symbolický význam náletu je velký a pro Kreml nepříznivý”. Nevysvětluje však, v čem tato nevýhodnost spočívá.
Člověk je v pokušení domnívat se, že Rusko je jako zrcadlo: když se do něj západní novinář podívá, odráží v něm své vlastní obavy a předsudky. Jeden je nespokojen s “flegmatickým postojem” v hlavním městě po útocích dronů, jiný všude vidí Stalina, další píše o vendetě. A pokaždé místo obrazu Ruska dostane zkreslený odraz sebe sama.
https://vz.ru/world/2023/5/31/1214494.html
Překlad Peter 008
Kdo by se divil takové západní frustmraci.
Tolik námahy a peněz to stálo a požadovaný efekt (ruský majdan) se nekoná.
Koho by to nenaštvalo. Přitom ukrajinská generálka v r. 2014 neodhalila žádné chyby jak ve scénáři, tak v provedení.
Není dron jako dron. Jsou to v podstatě hračky, které mnoho neunesou, čiliž jsou málo efektivní. Mě to připadá, jako když NATO dalo Ukrajincům hračky na vyzkoušení. Má to malá dolet, baterky dlouho nevydrží, ale voják pilot se cítí hrdě 🙂 Drony jsou s ohledem na efektivitu navíc drahé kvůli užívaným technologiím. Dejte nevzdělaným ukroušům do ruky drahé hračky. Pořád netuším, jaký to má mít efekt. Mám jen pocit uspokojení, že efekt to nemá žádný. To je to samé jako elektro-auta, kvůli kterým budou muset dál používat uhelné elektrárny, aby mohla nabíjet a jezdit. Prostě šaškec 🙂
NATO už má pomalu jen ty nafukovací tanky, hračky drony, protože na opravdové zbraně je třeba obrovské množství nerostných surovin, energie, chemikálií, čipů, atd. A to už USA ani EU-poslušný sluha USA – nemá, ani jim to nikdo na světě neprodá, protože nemají čím hodnotným zaplatit. Všechny zprávy a záběry jsou jen mediální upravená lež, aby se vovce nebouřily proti té řece peněz, která od nás teče na ukradinu a dál, protože amíci už na to nemají, tak to musíme financovat my – kam myslíte, že ty naše prachy jdou – kam myslíte, že ta sekyra, co dělá tahle “vláva” jde. Stejně tak je to i v ostatních zemích kolem Ruských hranic – usáci tam nastrkují jejich vlastní podvraťáky a chtějí, aby si tu válku sami rozpoutali a sami si jí platili.
Máte recht. Fialka se cítí ekonomem a přitom neví, že do války se má země hrnout až tehdy, když je dostatečně ekonomicky připravena, zásobena a jištěna logistikou. Tímhle náš vykradený státeček vůbec nedisponuje, Zato disponuje havlistickou naivitou a mozky typu ODS. Nedocvakne jim, že když chtějí válčit, že musí vrátit ty 3 biliony hodnot, které si tu nakradli 🙂
Nezbývá než ocitovat jednoročního dobrovolníka Marka. “Člověk se cítí gigantem a je h.o.v.n o, kamaráde.”
ja síce tej technike rozumiem asi tak ako fiala a jeho kamarila ekonomike, ale myslím, že tie drony neprileteli z ukroRuiny a tak je blbé, že ukronacisti majú v Rusku komplicov. A ak náhodou prileteli z ukroRuiny, tak je zas blbé, že ruské nebo je tak nestrážené, že sa mohli v pohode dostať nad Moskvu. Nabudúce môžu niesť nejakú špinavú bombu…
Ta naprostá ruská neschopnost propadat panice musí být strašně frustrující – a to už celá staletí. 😎 Kdoví, jestli to není horší než fakt, že nechtějí svoje bohatství ani prodat, natož věnovat.
No, já jim to říkala od začátku 😀 jejich chyba, že neposlouchají!
Ale oni své bohatství byli a jsou ochotni prodávat, ale kolektivní Západ ho odmítá. A není vyloučeno, že v koutku duše nechtějí ani to bohatzství za levno kupovat, ale chtějí ho komplet i s územím. Mimo toho ještě chtějí Rusům definitivně odejmout status “človaka” a dát mu status od lovné zvěře až po švába – možná ve své velkomyslnosti by jim nechali vybrat.
A ten potměišilý Rus se ani nechce třást strachem před velikostí takové zápaďácké. vysoce civilizované společnosti.
To je stav podobný sankcím – místo aby je to donutilo přijmout radostně moderní,vědecké západní hodnoty, daří se jim mimořádně dobře upevňovat ty svoje “zastaralé” = tradiční.
A teď babo, raď – co dělat, když potrestaný se trestu jen směje, nebo dokonce posmívá? Tady už ani celá západní věda nepomůže. 🙂
Albi, to jsi trefila úplně přesně, oni to bohatství nemají zájem kupovat ani levně, chtěli by to prostě zadara. Představují si takový scénář.
Albi – prodávat jo, ale ne prodat. Jak leží a běží. A vezmi si, že to užuž skoro bylo! Jasně, že to chtějí komplet – nedokážu ti to, protože ty noviny jsem už pradávno vyhodila, ale dobře si pamatuju vynikající politologický rozbor v tehdejší MF, tuším. Ten synek tam tehdy vysvětloval, co smluv bylo těsně před podpisem, co si ruští oligarchové uzavírali, většinou s Amíky.
Pamatuješ ty scény, jak Putin zavřel nebohého nevinného Chodorkovského “za nic”? No tak to zřejmě bylo proto, že odmítl tyhle své smlouvy anulovat.
Totiž to udělal Putin jako jednu z prvních věcí – tyhle rozprodeje zkrátka zatrhnul. Zřejmě se s některými mafiány dohodl (a těm pak zůstal majetek, hádala bych) vzdorovité zavřel, někteří tak nějak popadali z vyšších pater…..no ale Rusko zůstalo Rusům.
Nelze se pak divit Amíkům….jako bys jim urvala dortík od huby…….
Souhlasím..
To “prodávat jo, ale ne prodat. Jak leží a běží” je totéž jinými slovy vyjádřeno, co si myslím taky.
Ale především teď nemohou skousnout to, že Krym už už měli pod sebou, už si tam cosi stavěli … symbol Ruska v Amerických rukách … tehdy se vlastně rozhodlo tak jako tak o SVO, i když původně s to mělo odehrávat na Donbasu pod Ukrajinskou armádou a na území Ruska.
No to bylo podobné – měli myslím s Ukrajinou předjednanou dohodu, rozhodně se jednalo o Sevastopolskou námořní základnu. Takže kdyby symbol – otrávená šipka přímo do břicha.
https://href.li/?https://cz24.news/video-medzinarodna-deklaracia-poslancov-7-statov-eu-za-europu-proti-globalizmu-odmietame-sucasne-smerovanie-eu-a-progresivno-liberalnej-ideologie-ktora-poskodzuje-europsku-civilizaciu-a-kulturu/
škoda, že to nepodpísali viacerí, určite je tam viac poslancov, ktorí majú v hlave mozog a majú aj srdce a chrbtovú kosť.
Třeba se časem přidají……..to je moc pěkná zpráva, já děkuju a jsem ráda, že i my tam máme Kobzu. Pámbu jim pomáhej!
Tyhle “moskevské” drony,jinak takřka neškodné prskavky,vypouští nějací ruští
zkorumpovaní zaprodanci někde z moskevské odlehlé zahrady,ve výsledku
pouze otlučou omítku na nějakých činžácích, aniž by si toho lidé skoro všimli,
natož,aby tyhle útoky vyvolaly mezi lidmi paniku,z podstaty věci je každému
jasné, na co drony používají banderovci a na co drony útočí ruská armáda,
více to nemá cenu nikterak komentovat.
Namísto komentáře:
USA:Navzdory varování, že vyzbrojování Ukrajiny zahájí světovou válku, prezident Biden nadále posouvá limity ruského vůdce – strategii, která přináší riziko i odměnu.Američtí představitelé říkají, že hlavním důvodem pro smetání Putinových hrozeb je dynamika, která přetrvává od prvních dnů války: ruský prezident nepotrestal Západ za poskytnutí zbraní Ukrajině. … Jeho blafování dodalo americkým a evropským vůdcům určitou důvěru, že v tom mohou pokračovat bez vážných následků
https://www.washingtonpost.com/national-security/2023/06/01/ukraine-f-16s-biden-russia-
escalation/
Británie:
Šéf ruských žoldáků při oslavách narozenin ve výcvikovém táboře napadl armádní „klauny“.
Nejmocnější ruský žoldák Jevgenij Prigožin řekl, že jeho skupina Wagner bude na Ukrajině bojovat dál, pokud jeho muži získají oddělenou část fronty, aniž by se museli spoléhat na “klauny”, kteří provozovali pásy ruských ozbrojených sil. … Pokud celý řetězec velení na 100 % selže a povedou ho pouze klauni, proměňující lidi v maso, pak se nezúčastníme,“ řekl Prigožin, známý svým neomaleným, často hanlivým komentářem vedení války.
“Krásné, že?” řekl reportérům s úsměvem a hleděl na noční oblohu osvětlenou výbuchy a rudými světlicemi proti salvám automatické střelby jeho žoldáků.
https://www.reuters.com/world/europe/russian-mercenary-boss-slams-army-clowns-he-marks-birthday-training-camp-2023-06-01/
Čína podporuje Srbsko v obraně suverenityMluvčí čínského ministerstva zahraničí Mao Ning v úterý uvedla, že Čína podporuje srbské úsilí o zachování suverenity a územní celistvosti… … Čína se staví proti jednostranným akcím dočasných institucí v Prištině a vyzývá ji, aby splnila svou povinnost… …. “Vyzýváme NATO, aby respektovalo suverenitu a územní celistvost příslušné země a dělalo věci, které skutečně přispívají k regionálnímu míru,” řekla Mao na pravidelné tiskové konferenci v Pekingu.
http://www.chinadaily.com.cn/a/202305/31/WS64769d92a3107584c3ac30fa.html
Rusko:Rusko omezilo vjezd nákladních lodí do přístavu Južnyj v rámci dohody o obilí až do zahájení tranzitu čpavku přes UkrajinuRusko v rámci dohody o obilí omezuje průjezd nákladních lodí do ukrajinského přístavu Južnyj, protože Kyjev nehodlá splnit část ruských požadavků a zahájit vývoz čpavku ropovodem Togliatti-Odessa. ….
Rusko je připraveno dohodu zcela omezit, protože ruská část dohody… …se nerealizuje.
https://topwar.ru/218361-rossija-ogranichila-zahod-gruzovyh-sudov-v-port-juzhnyj-v-ramkah-zernovoj-sdelki-do-momenta-zapuska-tranzita-ammiaka-cherez-ukrainu.html
Přichází rozsáhlá čistka: Chazin vysvětlil, že Putin připravil elitní plánovací sabotáž
Ruské vedení v čele s prezidentem V.V. Putinem sleduje specifickou strategii, pokud jde o čistky od liberální elity, která je ve vládě.
Michail Chazin upozornil, že ruský prezident zatím neprovádí rozsáhlé čistky od liberálů, kteří se podílejí na vládě… … Jde o to, že mluvíme o komplikovaném procesu, který vyžaduje trpělivost a jemnost.
Čistka od liberálních elit bude postupná, aby nevyvolala nepříznivé precedenty související s ruským rozpočtem. V této fázi ruské vedení studuje možnost provedení reforem, které tento problém důsledně vyřeší.
Chazin vyjádřil přesvědčení, že Vladimir Putin se již připravuje na rozsáhlou čistku elit. V této fázi jsou přijímána opatření proti možné sabotáži liberálního týmu ve veřejné správě.
https://riafan.ru/24082090-gryadet_masshtabnaya_zachistka_hazin_ob_yasnil_chto_putin_prigotovil_planiruyuschei_sabotazh_elite
A co to všechno dát do článku? Je to přece zajímavé a informativní. LIdé by si toho více všimli. Vše co je třeba udělat je dát to textového souboru a odeslat e-mailem na kontakty. Obrázek za vás mohou vybrat administrátoři nebo vy sám jej můžete poslat jako přílohu e-mailu.
Dobrý nápad.
Já nevím. Obávám se, že na to nejsem.
K tomu nepotrestání. Já to vidím tak, že ušáci jsou, nezávisle na vzdělání, značně primitivní kmen na úrovni vymřelých Patagonců. O nichž Darwin, když se s nimi setkal, zděšeně prohlásil, že cítí, že jako člověk má blíž k opicím, než k Patagoncům. Jinak řečeno, cokoliv nad ránu pěstí mezi oči, jako výraz nesouhlasu, je zřejmě už vysoko nad prahem vnímání homo americanus.
A druhak mám silné podezření, že ono blahovolné přehlížení překračování červených čar je záměrné – ono povolování provazu, aby ho ušáci měli dost k sebeoběšení, jak jsem tuhle psal. No a až to přeroste míru snesitelnosti, tak spláchnou kus pobřeží dejme tomu v británii a kus v severoamerice, případně vykinžálují nějaké ty základny či velitelská stanoviště, k tomu sem tam nějaké to letiště, a pobouřeně zvolají: “My predupreždali vas! Chotite dobavit?!”
A celý třetí svět pokýve rozšafně hlavou že jo, že varovali… A přitulí se do ochranné náruče kámoše médi.
A včerejší omílaný východní agresor se tak stane morálním vítězem, protože co je moc, to je moc, a jestli chtěli přežít, tohle si už fakt nemohli nechat líbit…
A jako bonus ještě vymetou zbytek podpindosů.
Já si tedy také myslím, že ta odpověď přijde ráz naráz. A bude to jednoznačné vyústění těch provokací. Pětkrát do mne někdo strčí a pošesté to schytá a většina přihlížejících řekne, to je v pořádku, bylo zapotřebí se ukázat. Nevím tedy jak jsou amíci a britové duševně vyzrálí, ale jsou li ještě trochu při smyslech, měli by si uvědomit, že se jednoho rána mohou probudit a svoji zemi nepoznají.
Ale jinak to nepotrestání .. no nevím jestli mají aspoň špetku myšlení. Co je potom totální propadák ve všem, když sankce škodí jim především, co je potom likvidace jejich výzbroje, kterou jen tak rychle nedoplní. Vlastně ani nemohou, protože už dnes jim chybí určité suroviny, polotovary k jejich výrobě. Navíc výsledky inovací nejsou zrovna přesvědčivé. To jen Česká republika nakupuje jako šílená nesmyslně předražené vojenské smetí.
No a co je to, když se svět Americe směje do tváře a stále více se ruší jejich role hegemona? Je to snad pro ně odměna?
Petře, nezlobte se, ČR nic nenakupuje, nakupuje to pár zemských škůdců, kteří mají za úkol republiku totálně zadlužit a zlikvidovat. A většinový národ trotlů na to čučí a za 2 roky bude ty trotly volit zase. Taková je situace a nic se nemůže změnit se současným složením populace tohoto národa. Chcete li jim dobře, vyškrábou vám oči, chcete li jim zle, plazí se před vámi. Jo, na socíku viděli každou vadu na kráse, teď drží hubu. Vím když se s někým bavím, většina je připodělaná vyjádřit svůj názor. Taková je realita.
Jmenovče naprostý souhlas! Jinak co má Fiala co dělat v Moldavsku?! Ku.va je premiér ČR nebo Ukrajiny či EU-NATO! “S..e” se jim to, “ukrouši” dostávají pořádně za uši a po příletech ruských raket na západ Ukrajiny se podivně zvýšil letecký provoz do Polska,Německa a Moldávie!!! Tentokrát ale nic nepřiváží,jen odvážejí ve futrálech a státních vlajkách! Proto ten krypl navštívil Sandu a snaží se domluvit Podněstří otevřít druhou frontu!A tupý “ovčani”, místo aby ten ksyndl co nám byl dosazen Rychetského podvodem poslali do pryč, řeší prohru v hokeji a odbory vyhrožují stávkou! Ta generální stávka tu měla být v okamžiku první várky munice na Ukrajinu a ne kvůli valorizaci důchodů! Tu přežijeme,ale válku s Ruskem nikoli!
Hezký den. A to ještě někteří v “posralnecky ve sněmovně” přemýšlejí o tom, dát volební právo od 16 let. Já bych byl naopak pro to, zvednout hranici až na 21 let – tam už, alespoň někteří, začínají chápat situaci, což u puberťáků je nedosažitelné (ale zblbnout se dají bez problémů).
Zvednout věk pro uplatnění volebního práva do věku, kdy člověk začne pracovat a platit daně.
To říkával můj táta, že osmnáct je málo. Myslím, že je to pravda.
Milane, už jsem zde sice ten odkaz dával, ale třeba jsi to nezaregistroval. To by tě mohlo zaujmout. Z mého pohledu dost dlouhý, ale velice zajímavý rozbor v článku- Simultánka: Putin začíná první a vyhrává. Je to na myslenkyocemkoli.blogspot.com
Zaregistroval, četl. 😀
To je ten, jak “Putin táhne bílými”? To bylo zajímavé.
Ani bych se nedivila, kdyby měli Číňani prasečí radost, že jim do toho můžou házet vidle. “To máte za to naše velvyslanecství, hajzlíci!” 😀
Ani kdyby použili drony velikosti dopravního Boeingu, stejně nebudou moci využít působivý efekt odstřelu budov, tak, jako při inscenaci 11. září 2001. Taková akce vyžaduje dlouhodobou a pečlivou přípravu, která se na jiném území, než na vlastním, zrealizovat nedá.
to jo, to je facha na tejdny, navrtat sloupy, dát tam výbušniny a termit aby se ocel roztavila, musí se to staticky spočítat, aby to jen neřachlo a nic… na netu je spousta zbabraných odstřelů komínům budov, kdy se podcenila nálož a vono to po výbuchu stálo… taky se musí spočítat kam to má letadlo naprat, kdyby to bylo výše, tak by se nic nestalo, níže to zas nešlo kvůli manevrovatelnosti letadel… taky tam musela být naváděcí stanice, jinak by to mameluci mohli minout….
k té naváděcí stanici: zvláště u druhého zásahu, který byl proveden prudkou zatáčkou, se dá těžko věřit, že to dokázal někdo, kdo měl řízení Boeingu prvně v pazourech.
Jen malá poznámka: A co když tam (ve světovém obchodním centru) byl krom těch letadel použit Termit CzWiki > Termit (chemie) Pak to začíná být jasnější. Mrakodrapy jsou stavěny i na ten náraz letadla – a nespadnou samy od sebe. Ale s touhle výbušninou (jinak se používá třeba na svařování a řezání kolejí, nebo do průbojných granátů) to je vcelku reálné – a receptura je známa od 1893 roku!
Použití termitu je patrné na videjích, jak dolů stříká žhavá sprcha, letecký benzín tohle nikdy nedokáže vyvinout teplotu tavení oceli, že to je nějak logické, páč spalovací komora leteckýho motoru je taky z kovu, není vobezdělá šamotkama… stačí udělat pokus a dát na štorc železné ičko, můžete ho polejvat benzínem jak chcete a stejně bude stát…
“stačí udělat pokus a dát na štorc železné ičko, můžete ho polejvat benzínem jak chcete a stejně bude stát…”, kdyby to šlo, tak by se dávno traverzy řezaly letlampou.
Další zajímavá věc je, kam se poděl většina sutin z tak velkých budov. Po “požáru” na místě zřícení zůstalo ani ne 20% objemu z těchto budov a po týdnech hašení hektolitry vody byli objevovány místa s roztaveným železem.
Tak oni v Moskvě holt mají jiné informace než na západě.
Americká televizní stanice Newmax zveřejnila záběry zřícení domu v Iowě a vydala je za jakoby budovu v Moskvě údajně úspěšně zasaženou ukrajinskými drony.
V Moskvě by lidem přišlo divné proč mají nápisy na cedulích anglicky a baráky jim očumují negři.
No koukám, podívejte na ty okna, jsou STAHOVACÍ (nahoru dolů) to se rozhodně v Rusku nepoužívá :-))) Ono Iowa je v teplým klimatu….
Prokrista 😀 😀 a napadlo to někoho v Iowě?
Proč by mělo? “Takhle lhát by si přece nedovolili”. 🙂 🙂 🙂
No nestraš……….
Nestraším, to je přece oblíbená reakce na všechny “dezinformace” ať už se jedná o Coivid a vakcíny, globálně řízenou depopulaci, ruské zločiny přesně okopírované ze zpráv o starých známých ukrajinských apod., opravené zprávami z vševědoucí TV. 🙂
Zazněl v éteru nevšední názor, se kterým se ztotožním – cituji:
“Jedna důležitá věc, kterou si málokdo uvědomuje je ta, že v současné době bude pro USA lepší, když Ukrajinci budou prohrávat a vlastně celou válku projedou. Všimli jste si, že finanční pomoc USA Ukrajině neustále klesá? Nemají už z čeho brát. Naposled schválili jen jakýsi kompromis 98 mil. doláčů. No a co s tím? Je to jednoduché. Kdyby Ukrajinci vyhrávali, museli by USA stále financovat. Ale kde na to vzít. (nemluvě o munici a neschopných Patriotech – museli jich vystřelit 32 na jeden Kindžál, který stejně nesestřelili). Kde nic není, ani smrt nebere. Když budou Ukrajinci prohrávat, tak to USA svede na Evropu. A je vystaráno. USA se mohou vrhnout na Čínu. Takže, čím více bude Putin prodlužovat svoji “speciální operaci”, a vyhrávat, tím lépe v současnosti pro USA. My jako tradičně ze sebe uděláme blbce. Což umíme perfektně. (A mimochodem, další Patriot byl zlikvidován)”
Jen s tou Čínou bych váhal. Američani na Čínu už vojensky nestačí. Mají sice více letadlových lodí, ale to je asi tak všechno. Ostatně, kdyby USA na Čínu opravdu zaútočily a zapříčinily válku, bylo by to nejlepší, co by pro svět udělaly – protože by prohrály se vším všude a zmizeli na dalších několik set let. Čína by je totiž byla schopna pořádně zkrotit i na jejich vlastním území nejen ekonomicky. A to si nabubřelí demokraté ve své aroganci neumí představit. Což je jeden z aspektů, který by zaúčinkoval jako u Hitlera 🙂
Myslím, že USA už se nikam nevrhnou – za sebe všude kolem Ruska – nastrčí právě ty země, které se snaží rozvrátit a poštvat proti Rusům, aby tak ty země utrácely svoje peníze a svoje zdroje. Protože usákům už nikdo nedodá suroviny na výrobu bomb, suroviny na výrobu technického zázemí, protože už nemají čím hodnotným zaplatit. Tady tuhle roli užitečných idiotů má Pyjala a pšonci – proto jsou nebezpeční tím, že by to mohli vyhrotit až na atomovou bombu – jsou to totiž nejen užiteční idioti, ale i psychopati a nejspíš i feťáci – na tohle by totiž normální alespoň trochu zdravý člověk neměl.
Ano, taky si myslím, že amíci hrají jen divadlo v Čínském moři a ve skutečnosti mají bobky z následků. Ale harašení zbraní dělá v EU divy 🙂
Na ten Kindžál ty rakety nevystřelili, prostě obsluha zjistila, že se na ně Kindžál řítí mach 9 a že se nedá nic dělat. Tak všechno odpálili, kdyby to zůstalo ve výmetnicích, tak by to jen znásobilo výbuch, proto to nouzově všechno vypálili pánubohu do oken…
To si myslím také,ale nic jim nebránilo vystřelit do nějakého trychtýře,pokud tušilí odkud to letí.
Co jsem četla, tak Kinžál útočí shora. Tam ty patrioty určitě namířený neměli.
Co jsem viděl,tak tam právě Patrioty létaly.Že by jinam než mířili?
Hezký den. Na Vaše: “Mají sice více letadlových lodí, ale to je asi tak všechno.” musím jen poznamenat, že početně ano, ale že amíkům většina těch letadlových lodí rezne – a je to spíš šrot, což jsem před časem četl na netu, tak aby to s nimi nedopadlo jako s tou britskou (novou), do které po pár mořských mílích teklo jak do děravých necek tak, že se musela vrátit do přístavu…..
Souhlas. Oni mají chátrající nejen lodě, ale v podstatě celou infrastrukturu. Kdysi bejvávalo zvykem ukazovat za příklad jejich super rovné silnice a dálnice. Dnes jsou samá díra a nestačí opravovat. Stejné to mají se vším. Nemají prachy na normální život. Zvykli si žít na dluh. To se odráží i v armádě. Prostě jdou do kytek 🙂
javeliny a švédské protitankové střely má mexickej drogovej kartel – kolik jich bude tady ? (zřejmě ve vlastnictví bander-mafie)
obyčajných mexičanov je mi ľúto, ale to ma netrápi až tak ako to, že koľko javelinov a protitankových striel majú džihádisti v Európe a z nich najmä tí, na ktorých budú napojení krimigranti, ktorých k nám prerozdelia
Nejsmutnejsi na vsem je, ze pro normalni cloveky na zapade je Rusko zachranou pred jejich vlastnimi zapadnimi zdegenerovanymi jedinci. Nu coz, je namiste rici .. Vladimire, vydrz. Radi bychom zili v normalni nejen nazorove svobodne spolecnosti.
zapad po tejto materialnej vojne bude navzdy odpisany.
je nestabilny, nespolahlivy, nedoveryhodny preto bude musiet byt preformatovany. bez surovin ich stabilita padne, zdochnu. otazkou je, nakolko si to vyzerie aj cr,sr resp ich chazarsky odpad, ktory manevre aplikuje. Putin jasne povedal, ze Elity(zlodeji) sa musia vymenit za nieco premyslajuce a akceptovatelne z pohladu ludskosti.
Ale to je nesmysl,tzv.elita v kapitalizmu vzniká na základu psychopatie,bezohlednosti tedy předpokladů pro legalizované okrádání každého každým.Nikdo hodný,s morálkou,slušností se elitou,kterou má Putin na mysli, stát nemůže,uzvracel by se nad sebou.Změnit by se musel systém,což považuji za stejnou utopii,protože většina lidí má vlastnosti zvířat s tenkou slupkou sebekontroly a není toho schopna.Jasným důkazem je krach socializmu!
Je mnoho zvířecích vlastností, které bychom mohli a měli napodobit.
To je jistě pravda,já myslel třeba urvat pro sebe co nejvíc na úkor druhých,například!
I mezi zvířaty je tohle mnohem složitější. Záleží to především na tom, jestli je to na úkor “vašich”, nebo “sousední vesnice”, nebo dokonce úplně cizích. To je rozhodující – a u lidí je to vlastně totéž.
Myslím, že jste to vystihnul přesně.
Myslím že v Moskvě padne denně tak 100 mužiků na uchlastání, pravděpodobnost že vás tam zabije dron je mizivá…
Vzdyt jsou to jen zihadla fasistu, zoufaly utok s cilem vyvolat paniku, chaos a prevrat v Rusku. Ukazali, ze i Moskvu jsou schopni napadnout. Rusove zvykli na 9 lete ostrelovani Donbasu zapadem a zbranemi NATO a USA a zabijeni civilistu a deti zapadem, ziskali odolnost, se kterou zapad nepocital.
Znovu se ukazuje, ze si zapad preje eskalaci konfliktu a neustale provokuje Rusko, kteremu ukazuje, ze ani Moskva neni 100 % ochranena proti novemu prostredku vedeni valky – rojum dronu, ktere utoci. Proti nim zanedbali rusove vyvinout ucinne prostredky a proto jejich pouziti bude zapad podporovat a rozsirovat. Tyto operace vedou US a NATO specialiste. Skrze nich a techniku, kterou posilaji je Rusko s NATO uz v opravdove valce s Ruskem. Stupnuji napeti, ktere Rusko zchladilo znicenim zpravodajskych center. Dalsi stupen eskalace budou manevry Air Defender NATO a USA, ktere by se mely jmenovat ne obranne, ale utocne. Zacinaji 12. cervna a pocitaji s uzavrenim vzdusneho prostoru EU. Prichazi nebezpecna doba pro Evropu. Rusove nesmeji udelat chybu!
Nu, my jsme ji již udělali, tedy tu chybu, že tady přes 30 roků volíme dacany. Tedy ne všichni, to se samosebou ví, ale ta většina. Příště, pokud nějaké bude je budou ti opivnění a ovínění stejně volit znovu. Ale možná, že to již nebudou volby pod hlavičkou ČR, protože k tomu rychle směřujeme.
necenzurovanapravda.cz
Země BRICS budují mozek digitálního světa, aby dosáhli agendy 2030.
Tak co přátelé, půjde zde vůbec někde ještě svobodně fungovat?
No, copak v zemích BRICS to půjde snadno, jen tady v pravěké Evropě, budeme sčítat a odčítat pomocí kamínků, protože vynálezce počítadla bude ještě na houbách. Když se bude Evropan chtít ohřát, bude se muset naučit křesat kamínky o sebe.
Západní i naše média nás neustále bombardují tvrzením, že Putin to má v Rusku nahnuté, armáda se bortí, generálové neposlouchají atd. Drony zaútočí na Moskvu a těm lidem, co tak Putina nemusí stačí jeho prohlášení, že se nic neděje?!?! Pomoc Západ již stála 70 miliard dolarů a výsledek? Rusko se jen učí bojovat proti těm tzv. lepším zbraním Západu, jako jsou HIMARS, Patriot, tanky a další zbraně. Na Ukrajině bojuje 40 států co dodávají zbraně Zelenskému a Rusko stejně pomalu postupuje.
Jestli to nebude tím, že těch 40 států už nemá pomalu co žrát, natož něco někam dodávat.
Ještě jednou to zde dám. Výborný šachový rozbor.
Simultánka: Putin začíná první a vyhrává.
myslenkyocemkoli.blogspot.com
Ale co vás nemá, západ si umí půjčovat. Mají nemocnou ekonomiku, takže když jim dojdou zásoby, tak prodají státní dluhopisy. Brzo je od nich nikdo kupovat nebude, protože tím nic nezíská. Mnohé země už dluhopisy západních zemí nekupuje, tak si je mezi sebou nakupují banky EU a pod… Je zajímavé, že tuto hrozbu bankrotu naše propaganda vůbec nezveřejňuje a je to 100 krát větší hrozba než Ukrajina. 🙂
Máte pravdu, těmto bankrotzemím v čele s USA už nikdo nic půjčovat nebude. Ale nikdo jim už ani nic neprodá, ani od nich nekoupí – když nebudou mít suroviny, energie, chytré mozky/a mozek u chlapů v červených šatičkách fakt nehledejme/, tak nic nevyrobí, potažmo nic neprodají. Takže jim už nepomůže ani kdyby si prašule tiskli jako o závod.
Přátelé, přečtěte si toto, stojí to za to. Šachová hra Putin versus západ.
Simultánka: Putin začíná první a vyhrává. Přečtěte si to na
myslenkyocemkoli.blgspot.com
Oprava- myslenkyocemkoli.blogspot.com
Blíží se doba ,kdy si kus války užije každé město v EU a ne jen dodávkou smrti jako ČR ,ale také nějaký pozdrav z východu.
Ve velkých městech západní Evropy se už válčí dávno, jen se o tom nesmíme dozvědět. Oni si vystačí sami, i bez Ruska 🙂 Ukroušská mafie jim už dodává zbraně z “humanitární” podpory západu 🙂 Takže eskalace bude. Zdroje jsou 🙂 🙂 🙂
Kyjevská klika řízená asi london city naprosto bez zájmu pomoci ukrajincům určitě o tom sní vykanonenfutrovat euál stejně jako sen pindostanu oligarchiády. Jsou to temnáři satanátu pro zjednodušení tak si naskakujete na jejich hejble a činíte čertům dobře – peklem se všem odmění i debilům maršálských holí a prestituty se školastickými blby ani nebudu rozebíte, zvedá se mi víko. Nejste za bukem naivové a naskakujete peklát blbečci. 🙂
Pijacku cvičí s nimi jak s retardy nebo s dětmi v obecné. Ale hrají to na to – všichni to říkají & demokradcie na což jim propagandisticky naskakují, fašistům.
Tak vono s tou válkou je to blbý už i v západní Evropě, padlo hodně měst, kde jsou obsazené zóny “NEVSTUPOVAT” páč šmiky -šmik, hlava pryč…
Ono se to vytříbí. Jen vzpomeňte. “Vysočany – Libeň, to jsou pražský čtvrti, ten, kdo tam zabloudí, ten je synem smrti, tady nejezději auta s tůristama, sem se slušná holka nevodváží sama…..”
Americký senátor Lindsey Graham: NATO zasáhne na Ukrajině, pokud Putin nebude poražen
https://aktax.cz/americky-senator-lindsey-graham-nato-zasahne-na-ukrajine-pokud-putin-nebude-porazen/
To už tam přijel zasahovat senátor Mc Cain s Nulandovou, když potřebovaly USA zahájit proti Rusku válku. Čerstvě dosazenému Zelenskému slibovali vojenskou pomoc. Prostě ty Ukrajince oblbovali, slibovali, mazali jim med kolem huby… jen aby jim na to skočili. Hloupí Ukrouši jim na to fakt skočili. Všichni to v EU vědí, ale dělají ze sebe blbce. Tady tenhle generál je stejná svině. Co se sakra stará o odvrácenou stranu zeměkoule?
Média jsou udiveni? Já jsem zase udiven, že kdejaký trouba, který píše, se nenaučil dodnes gramatiku.
Gramatika pravda pekelná, přisuzuju to tomu, že to bez korekce prošlo překladačem.