Toto nejsou záběry z apokalyptického filmu, to je Německo dnešních dnů
Slavik Jabločnyj
Elektromobily, které se vybily v chladném počasí, stojí nečinně. Avšak i běžná auta pak také uvíznou mezi elektromobily a nemohou objet vybitá auta. Stejně je tomu i v České republice.
****
Sněžení v Německu přirozeně upravilo pohyb aut – silnice se prakticky zastavily. Stejně jako letadla a vlaky. Tentokrát však došlo i na „předváděcí představení“ pro fanoušky elektromobilů, které se staly téměř hlavní příčinou dopravních zácp.
Podle německých médií je mnoho dálnic v zemi zablokovaných kvůli vybitým bateriím elektromobilů v mrazu . Čili důvodem zastávky nebyl samotný sníh, ale pokles teploty.
Podstatné je, že teplota v Německu není zase až tak nízká – je někde od -2°C do -6°C a místy je i nad nulou. Problémům s tím spojeným se ale nevyhnuli ani majitelé elektromobilů.
Vzhledem k tomu, že silnice jsou zablokovány, majitelé automobilů se spalovacími motory také zažívají odpovídající nepříjemnosti – nemohou opustit výsledné dopravní zácpy, což naznačuje, že počet „elektrických strojů“ na německých silnicích je poměrně velký.
S podobnými problémy se ale potýkají majitelé aut v řadě zemí sousedících s Německem, například v České republice. Podobně jsou tam zasněžené silnice a sníh se nedá nijak odstranit – auta překáží.
Poznámka: Předem říkám, že auta mne moc nezajímají a sám jsem se rozhodl vědomě ho nemít. Ne kvůli ekologii, ale kvůli tomu, že jsem měl vždy za volantem pocit, že do mne někdo vrazí, nebo do někoho já. Tak ani nevím, jestli to, co bylo výše řečeno o ČR je pravda. I když idioti druhu ekoauta u nás zcela určitě jsou.
Ale kdo by si kdy mohl vůbec představit, že elektřina uložená v bateriích se chová díky materiálům při různých teplotách různě?! A hodně dlouho nebude možno tyto problémy překonat tak, aby se dal elektrický pohon stabilně použít v chladném počasí. K tomu byste museli baterie uchovávat při stabilní teplotě aspoň kolem 20 stupňů tepla.
Jen si to představte – elektromobil jede zasněženou krajinou tiše a měkce. Ekologie na druhou! Jen maličký sloupek dýmu stoupá z komínku na střeše, pod ním v malé „pecičce“ žhne uhlí, brikety, koks, či samo dřevo …
A jen tak mimochodem – rád bych věděl, jaký je nyní podíl ekologicky „čisté“ energie na celkové výrobě a spotřebě … Málokdo si umí předsatavit, že i sníh a námrazy jsou celkem běžnými potížemi všech druhů větrníků … o slunečních panelech ani nemluvě …
Jaká katastrofa? To je jenom sraz příznivců letních gum.
Veľmi pôsobivý pohľad. A toto všetko, za volantom i v kabíne, má aj voličské právo. Koho asi, pri tak vysokom IQ, volia?
😊 🤣 🤣 🙋♂️ 👍
Volové voliči volí voly.
Do takoveho pocasi se hodi akorat ruska konska trojka a sane.
Ale mamičko přírodo, ty šibalko! 😀 To jsou mi vtípky! Ale dobrý, fakt dobrý 😀 Ještě by bylo zapotřebí zapíchnout do všeho toho sněhu pana Pistoria – hlavou dolů, samozřejmě. A kapku podržet.
Začínám mít dojem, že kde Boris, tam nebezpečno……aspoň v dnešní době.
.. no jo, ale zkuste si představit, jak nám bude rotovat elektroměr, až to všechno natahají k nabíječkám?! Aby nám pak neblikaly žárovky, jako když za socíku pustili v kravíně dojící linku…
Nejhorší je, že v těch mrazech se 50% elektřiny prostě “vypaří”. Zaplatíš jí,ale do těch baterek nenacpeš….Je to jeden velký nesmysl, ta ztrátovost tam je obrovská, mezi elektrárnou a motorem v elektroautě…se prostě 50% energie po cestě mezi transformací a vedením ,”vypaří”.
Takový detaily na cestě ke světlým zítřkům soudruha Bronštajna Trockého, nemohou mladší eurosoudruhy nijak rozhodit. Jde o bezvýznamné porodní bolesti.
Pokrok bude, i kdybyste měli všichni chcípnout, holoto!
No já si právě myslím, že tahání k nabíječkám pomalu hyne na oubytě. Ještě pár takových výletků a máma zakáže pokrokovému tátovi jakékoli nesmysly s elektromobily pod pohrůžkou, že už nikdy neuvidí děti 😎 Anebo táta pokrokové mámě, to je jedno.
Á pán je znalec.Že ty si byl v tom kravíně za vola.
..á, pán je tupec, který neví, že volové v kravínech nejsou. Pouze krávy, telata a obslužný personál.. ale ani na to kydání hnoje by pánův zakrnělý mozek nestačil. A proto pán neví o kravíně ničehož… :o)))))))
je to vůl😫
.. dovolím si nesouhlasit, Gales nemůže být vůl, protože vůl je užitečné tažné zvíře, kdežto Gales je pouze naprosto neužitečný exemplář Homo sapiens, prokazující, že ten přívlastek “sapiens” se nemusí nutně týkat všech jedinců tohoto druhu…
Já bych řekl že jsi Homo debilikus.
..takový biologický druh neexistuje, Galesi.
Že vy jste velmi hloupý exemplář Homo sapiens, je ale nepopiratelný fakt, který tu sám a dobrovolně osvědčujete už delší dobu a to tak, že velmi. Nadávat můžete dle libosti, nic na tom však nezměníte, jen utvrdíte celkový dojem…
U nás v kravíně se hnůj nekydal. My jsme měli rošty. – Jestli znalec ví co to je.
…..ho hrubě podceňuješ, se ti vymstí. 🤣🤣🤣
Pavle, jako vlastenci ti doporučuji prdnout na zdejší žabomyší kixbox, ztráta času a shlédni na: Aby bylo jasno, rozhovor Bobošice s Dr. Harabinem, fakt zážitek!
Však víš, co se škádlívá rádo se mívá. Jsem veselá kopa a znáš to, změna muší být, nic víc. Díky za typ mrknu na to.
Chuděrky krávy…….
By mě zajímalo, jak se tam dostanou sanitky nebo pohřební vozy pro ty umrzlé – ať už v drahých elektromobilech, nebo cestou do tepla.
A až roztaje sníh, kdo jim ty vozy odtáhne k nabíječkám a co to udělá s “uhlíkovou stopou”. 🙂
Taky pravda. Pikantní by byly zejména elektrosanitky….pohřební vozy můžou počkat, když mrzne 😎 Na uhlíkovou stopu se u elektromobilů ovšem neptáš! Ta tam žádná není!
No, každopádně je to velice roztomilý hřebíček do rakve německé elektromobility – ovšem zase ti Němci jsou vytrvalí……
Najdou je za čas archeologové. A nazvou naši éru Období lidu hliníkových rakví.
🙂 🙂 🙂
Mrazík: – “Počkejte si do jara, loupežníčkové, spadnou”. Třeba jim tam z vrtulníků pošlou dieselové agregáty.
Elektroauta?
Uz nekdo udelal bilanci ekologickou a ekonomickou od vyroby elektroauta az po jeho recyklaci, zejmena jedovateho lithia ?
Divim se, ze o vlivu mrazu na jakoukoliv baterii se nic nevi!
Zkouseli jste uhasit elektroauto? Zeptejte se hasicu co je nutne udelat!
Jezdite radi s prazdnym autem a 5 metraky baterii pod zadnici?
Uz jste se ptali, kolik stoji nova baterka?
Jste si jisti, ze budete mit proud na nabiti, kdyz se vypinaji atomove elektrarny?
Stale vice zajemcu o koupi si tyhle otazky klade a zmatena rozhodnuti politiku tykajici se energetickych zdroju je spise zneklidnuji.
Proto automobilky omezuji, ci zastavuji vyrobu elektroaut. Bez subvenci cen nebude poptavka.
Jedete tise zimni krajinou. Je mraz a musite topit. Stastnou cestu a dojedte.
Franku, bilanci udělalo hafo odborníků, bohužel je nikdo neposlouchá.
Přesně. Jsou na to už i přesné srovnávací tabulky z nějaké německé university. Uhlomobily jsou brutálně neekonomické, naprosté mrhání zdroji materiálů, energie a práce. A také jsou neekologické i pro toho, koho zajímá plyn moderních šamanů a mystiků CO2. Pouze u jedné srovnávací kategorie aut – auta nejvyšších objemových tříd a také nejdražší, mají o pár bezvýznamných procent lepší bilanci CO2 za dobu životnosti v provedení uhlomobil oproti spalováku. Ovšem jde o vozy v cenové kategorii nad 2 miliony, myslím, že konkrétní testy byly s Mercedesy.
Podpora elektromobilů zcela jasně vykresluje inteligenční potenciál daného jedince. Jinak s elektromobily u nás tedy v ČSR začal český Edson pan Ftantišek Křižík. Uznal, že tato větev automobilů je vhodná do speciálních provozů – muničky a další výbušné provozy.
Pamatuji “ještěrky” na nádraží. A vysokozdvižky v cukrovarech.
..a jedna kuriozita.. v opravdu extrémně hořlavých nebo výbušných provozech nebo v místech kde by vadil kouř, se používaly pro posun vagonů speciální lokomotivky poháněné párou, neměly však topeniště s ohněm, ale jejich parní zásobník se pravidelně musel “dobíjet párou” na bezpečném místě. Říkalo se jim bezohňovky nebo parní akumulačky…
Každý elektromobil má výfuk !
…v elektrárni.
.. dnes už taky na střechách těch, co si pořídili fotovoltaiku. A jedněm i druhým na to připlácejí obyčejní spotřebitelé…
Na to jsem dlouho čekal…až se jim vysměju…tohle všechno už dávno víme z Kanady…
Tam byl Boom autíček na baterky, stát to podporoval, každý Kanaďan to chtěl mít….
A druhý rok praskali bazary ve švech…když jim došlo, že v těch mrazech, to z veřejné sítě nedokážou za noc dobít…
Že je to nepoužitelné,že to v zimě nejde vytopit…atd…
Za jedinou zimu bylo po Boomu a autíčka na baterky spadly s prodejem téměř na nulu…
Ale o tom se moc nemluví, nikde nepíše…protože Oligarchové do toho nesmyslu na baterky, nacpali už moc peněz…
Podobné je to v Norsku atd…
Autíčka na baterky dokud to na jedno nabití neujede v -20 se zapnutým topením 1500Km…a nebude to dobité za 5 minut, chemicky, ne elektricky…tak nemají žádnou budoucnost….
Jo,a nesmí to hořet….jsem zapoměl…
Co shoří, neshnije. Aspoň to říkával můj děda hasič.
Hořící uhlomobily jsou zábavný. Pro mě, nevím jak pro hasiče. Mí kamoši od hasičů maj zatím jen školení, v reálu tu pitominu ještě nehasili. Tak uvidím co mi pak řeknou.
A co teprve řidiči a/nebo majitelé.
No jo, kdyř taky ti “vysocepříjmoví” musí mít vřdycky poslední výkřik techniky….. tak to mají i s ohňostrojem.
..podle mých průzkumů (přes známou na evidenci vozidel..) je tak 98% elektroautíček u nás evidováno na právnické osoby, firmy, společnosti, neziskovky, charitativní organizace, a.j. Fyzických osob pomálu, ale je možné, že jsou nějaké regionální odchylky
Jsou i hybridy.
A některé jsou plug in, tedy do sítě, a jiné se dobíjejí – jen tak trošku – za jízdy.
@ Gales, Katango
Ten nejjednodušší hybrid, mám pocit, že se označuje “mildhybrid” (asi plug-off), je jediná kategorie, kde došlo k pozitivním ekonomickým efektům.
Servisní a provozní náklady klesly podle poslední studie ze Skopčákova o cca 20-25% oproti čistým spalovákům. Taky tam přibyla pouze o něco větší baterka a jeden jednoduchej elektromotor. Nemá se co pokazit.
Všechny ostatní kategorie uhlomobilů mají všechny parametry oproti spalovákům naprosto tragické. Včetně ekologických. Jde o slepou vývojovou uličku.
My máme Suzuki Vitaru hybrid, je to teda ten plug off. Spotřeba 5 litrů, to není špatný. To hybridní tam jen tak přicmrdává.
Nemám osobní zkušenost, ale tohle bude ta nejlepší varianta, podle dostupných dat a mých známých. Asi ten pomocný elektromotor šetří namáhaný komponenty spalováku v extrémních režimech, pojíždění v kolonách, studený starty apod. Proto docela věřím, že ty servisní a provozní náklady klesnou.
.. no já bych si troufnul tvrdit, že servisní náklady u kombinovaného pohonu budou s postupem času vyšší a deklarovaná spotřeba nižší než skutečná. A menší SUV odsouvá kombinovaný výkon max.85kW do kategorie “podmotorovaný”. Spotřeba na dálnici odhadem kolem 7-8 litrů, a zásadní nevýhodou je dobíjení pouze rekuperací…
Za tu cenu, srovnatelnou s hybridem, bych raději bral naftovou šestnáctistovku, kterou jsem měl možnost jezdit vloni na jaře i po lesních cestách, na které bych si s hybridem netroufnul ani za pytel škvarků.
Ale pro minimalistické řidiče je na menší pojížďky hybrid přijatelný…
Jo, my jsme důchodci a na delší cesty se nevydáváme. Já jsem chtěla SUV (byť malé), protože do toho se nám artrotickejm líp nastupuje. Ne že se člověk musí celej skrčit a pak se ještě praští do hlavy.
.. jo, tohle jsem měl na mysli s vzhledem k vašemu zdravotnímu stavu.. menší pojížďky.
Zpočátku, než jsem si dal do kupy pochroumané kolenní vazy, byl pro mě nástup a výstup z Oktávky dost problematický, velikostí je pro mě tak akorát, ale sedačka řidiče je “zavěšena proklatě nízko”.
Holt života běh přinutí člověka mnohé věci vnímat z praktické stránky…
Oni s tím nesmí ani do parkovacích domů, nebo na trajekty, apod.
Já jednou četla hasičské povídání. Že jak se to tu objevilo, tak po chvíli tápání pro jistotu vybudovali hasičské auto specielně na elektromobily – má to jeřáb a vanu plnou vody, až do velikosti dodávky, kam se to hořící auto potopí, jinak to prý uhasit nejde. A důrazně varovali, aby elektromobilisti neparkovali v hromadných garážích.
aj ja som to citala…..a este v tej vani s vodou to nie je chvilu, ale radovo dni
U nás hasili kolobrndu. Uhasili a za pět minut – baf. Tak zase hasili a za pět minut – baf. A tak pořád dokola 7 a půl hodiny, než ta baterka vyhořela do mrtě i s kusem asfaltu na chodníku. Chodila se na to dívat půlka města a všichni z toho měli hroznou prču.
@ Ferko :-D))))
Jo Veny, mimochodem, víte co jste teď prozradil, aniž byste chtěl. Cituji – každý Kanaďan to chtěl mít. Každý Čech chce mít také kde co, co mu kdekterý haj.zlík strčí pod nos. Oni jsou asi na tom západě lidé švihlí celkově, ó jaká úleva, že jsme toho součástí. Já už si dělal starosti, že se nám to vyhne. Chá, chá.
Čekala jsem až se tu objevíš – mám pro tebe zprávu – sice mimo téma, ale tobě se bude líbit.
Ráno jsem zaslechla v rozhlase, že v Rusku zakázali používání anglických výrazů v tisku, nebo pro názvy obchodů, či výrobků.
Výborně, to bych podporoval i zde. 👍
Ty besedy P.Bureš zajisté znáš, tak ta poslední jak je tam Blaha, tam při ladění techniky Bureš použil slova jestli je to REDY, což mě málem utrhlo uši. Nechápu. Jestli mu dotyčný odpověděl že ano, tak mělo následovat WAU. 👎🙄🤦♂️🙏👎
Samozřejmě, že líbí, žiješ v určité zemi, mluv svým rodným jazykem. Když budeš mít pracovní setkání s cizincem, nebo prostě s ním budeš komunikovat a znáš jeho řeč, mluv jak vám to vyhovuje. Proč mají firmy anglické názvy, na autech samé anglické nápisy. Sakra, jsme shop, market, nebo obchod a trh či tržnice. Ale čecháčci jsou rádi v obraze kontinentálního tupounství, vždyť ona je ta čeština pro ně tak obyčejná. Není k tomu jinak co říci. Měj se fajn.
Nápodobně, taky se měj.
@ Albi, Slovan
Oops :-D)))))
Mě spíš potěšilo, že zakázali propagaci buzerantů.
Dnes – v obchodě měli v nabídce předtištěné štítky k vánočním dárkům. Ptám se prodavačky, proč jsou v angličtině ( From, To) a pokrčila rameny. Jen jsem si představila ten poprask, kdyby tam místo from bylo natištěno dlja.
@ Bety
Kolonie se musí vychovávat. Je to hnus.
Takže úkol je splněn , ideologie dělá to , co má za úkol . Když se nejezdí , tak přeci nevzniká to jedovaté co2 , ten fujtajbl , bez kterého by zdechla veškerá flora .
A v zamlčení zůstává informace o tom , že je to záměr . Nejde o přírodu , jde o likvidaci lidí a snížení jejich přirozených potřeb . A to se jak vidno daří .
jinak řešeno, součást depopulace
jj .👍
jj. jen většina populace je mimo, prostě ví how.o😫
https://www.pokec24.cz/politika/agenda-21-2030-aneb-vrteti-psem/
To je jasné proč, soustruháti na 3 000%, druhými od vztyčení vysíracího stožáru – všichni to říkají mají neschopné zaměstnance. No co.
tohle je globální oteplování?
Ale je s tím pr.del. Už jsem zaslechla třikrát v městečku poznámky typu “to je pěkný globální oteplování, co?” 😀
Aktuálně👍
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-predseda-klimaticke-konferenci-a-tvrdi-neni-duvod-omezovat-fosilni-paliva-240901
A už to foto viděli ve Škoda auto? A reklamáci?
Je vidět, že globální oteplování není žert. Já se divím, že tam není ještě Greta, aby jim vysvětlila, že to není sníh, že to je jen fata morgana. Hezké fotečky na pozadí “klimatické konference” dutolebců v Africe. Ti v rámci boje s klimatem opět přiletí stovkami soukromých letadel a budou používat stovky klimatizovaných aut.
Greta není momentálně v kurzu oteplování,má jinou orientaci,chodí podporovat Palestince proti vražedným Izraelcům.
A propaguje žraní kobylek, cvrčků a červů.
Ona ta “zelená” energie, vyráběná pomocí solárů a větrníků má jeden velký háček a to je tzv. teplá záloha. To znamená, že na každý MWh těchto zařízení musí být odpovídající počet záložních zdrojů a tím jsou tepelné elektrárny. Takže svítí sluníčko, fouká vítr a vy vidíte velké tepelné elektrárny, v kterých se spalují vagóny uhlí, jen tak pro nic za nic, aby v případě potřeby byly spuštěny. Tento stav může trvat měsíc i více, zvlášť v létě. Tomu se říká ekologie. Ano, elektromobily nemají jen jeden výfuk, ale dva. Jeden jsou komíny elektráren a druhým jsou naše peněženky…
Silničáři překvapení velice? Nebo už Němci nemají na americké pohonné hmoty?
Oni nemají ani svůj už mozek!
auta na baterky:
cena min. 500 000, dojezd max 500km
(někdy jen v letě, v zimě 250km)
vaha auta 500kg- uveze 5 osob,to je eurosojuzká technologia
Potomkovia náckov zabudli že Rusko ma dve zbrane ktoré ich zničia bez výstrelu??? Jednou je zima a druhou plyn!!! Nech skapú! Modlím sa aby im Boh doprial v Nemecku a inde v Záp.Európe tie najkrutejšie mrazy a spústu snehu!!! Potom pochopia asi že aj Boh a príroda sú na Ruskej strane, nielen Pravda!!!
1000% souhlasím
zelený šrot v akci. No vida, účinnější než přilepovači. 😀
Proč to neshrnou do příkopy ?