Současná vláda v předvolební kampani slibovala, že bude bojovat proti opatřením obsaženým v Green Dealu.
vystoupení Libora Vondráčka (zde záznam)Současná vláda v předvolební kampani slibovala, že bude bojovat proti opatřením obsaženým v Green Dealu. Tak se ale nestalo, a proto strana Svobodných požaduje rezignaci současného ministra dopravy Martina Kupky (ODS). V blízké době se má opět jednat o normě Euro 7 a na Kupku už není spolehnutí, uvedl předseda strany Libor Vondráček v pořadu K věci na CNN Prima NEWS. Dodal, že ministr nepodepsal ani petici požadující zrušení zákazu aut na benzin a naftu, který má platit od roku 2035, kterou podepsaly tisíce lidí z celé republiky a další podpisy rychle přibývají.
Svobodní zahájili sběr podpisů pod petici za záchranu aut na benzin a naftu v červnu letošního roku, načež se jim podařilo získat během krátké doby potřebný počet podpisů, který je nutný pro projednání v petičním výboru Sněmovny. Tuto informaci oznámil předseda strany Libor Vondráček ve zmíněném televizním pořadu a vysvětlil důvody, proč Svobodní považují za neúnosné další setrvání ministra Kupky ve funkci. Ten měl dokonce možnost petici také podepsat v minulém týdnu v Karlových Varech, ale podpis odmítl.
„Nechceme spoléhat na ministra, který stále mění názory. Já bych byl rád, aby na ministerstvu byl někdo, o koho se čeští motoristé mohou opřít. My chodíme na motoristické akce a bavíme se s těmi lidmi, ani nelze opakovat slova, které nám motoristé říkají na adresu této vlády, jak je zklamala, jak jim věřili, že bude proti těmto zelným experimentům bojovat,“ popisoval Vondráček.
Z řad známých osobností, které petici také podepsaly, Vondráček zmínil například bývalého prezidenta Václava Klause, moderátorku Zuzanu Bubílkovou, mistra světa ve freestyle motocrossu Libora Podmola, známého bloggera D-FENS a hudebníka Varhana Orchestroviče Bauera či moderátora Luboše Xavera Veselého.
„Výroba elektroaut v žádném případě není eko. Jejich výroba a hlavně pak likvidace baterií zahrnuje postupy velmi nešetrné k přírodě. Elektorauta tedy rozhodně nejsou bezemisní. Navíc bude mnohem více vytížená elektrická přenosová soustava, což zvýší riziko blackoutů, jako se stalo nedávno v Německu. Automobilový trh by se měl vymanit z ideologického pomatení EU a sám se postarat o vývoj, který by občanům nabídl různé alternativní pohony,“ vysvětlil více k tématu Vondráček. Zároveň připomněl, že emise jsou dnes již velmi účinně omezovány.
Výroba automobilů na spalovací motory má v EU skončit v roce 2035. S tímto zaniknou i statisíce pracovních míst, zdraží se doprava i ceny dopravného. Navíc to povede k nárůstu technologické a surovinové závislosti na Číně.
Svobodní si nyní stanovili cílovou hranici petice 100 tisíc podpisů. Přes prázdniny budou na některých motoristických akcích a v září opět v ulicích a na náměstích ve všech krajích. Petice lze podepsat i elektronicky na www.svobodni.cz
S pozdravem,
Vaši Svobodní
Tak si dobre vzpominam, ze kdysi Cinane jezdili do prace na kole, zatimco zapadaci si vozili sunky v autech. Doba se meni a vypada to, ze v blizke budoucnosti budou zapadaci cestovat na kolech, zatimco Cinani budou jezdit v luxusnich autech.
Co si národ přál, to dostal a to nemyslím jen poslední škůdce zemské. Auta a co takto zmršené děti, tvrdá cenzura a výsměch občanům do ksichtu.
Narod si nic takoveho nepral co dostal. Prestan chlastat a premyslet prdeli!
Copak jenom jizda na kole, ta bude zdravejsi jak v zaprdenem aute. A zaroven ten nejmensi a nedulezity dopad naseho zchudnuti.