blog

Skutečný Putin. ČÁST 1. Reálné možnosti prezidenta. 

Rub politiky (Изнанка политики)

7. ledna 2023

Připomenutí  a úvod: Tento článek je de facto přepisem videa, které bylo publikováno v roce 2019, datum přepisu je o něco málo výše nad tímto textem, proto máte možnost nejen posoudit co a jak se změnilo, ale také pochopit, že ne vše jde rychle, tak jak bychom si to – a proč to skrývat – my „gaučoví generálové“ často přáli. Mimochodem, hodně se tu píše o ruské Ústavě, zkuste pochopit naši Ústavu z téhož pohledu a neříkejte, že  ji znáte dokonale, možná budete překvapeni co tam vlastně je, či není. Pak můžete také, zpětně, lépe pochopit co se doopravdy stalo za těch 5 let od zveřejnění videa (odkaz níže v úvodu článku) a proč si také Západ tak úporně myslel, že se Rusko rozvalí samo sebou po zesílení sankcí a také proč země BRICS vytvářejí alternativní měnový systém. Bez něho nebude skutečná suverenita u nikoho, kdo bude nadále obchodovat podle notiček MMF. Ne, ani po jeho vytvoření se nemusí dolarový svět zhroutit, „jen“  přijde o značnou část svých bezpracných zisků. Všem opakuji, že osobně si myslím, že každé impérium, i to americké, se zhroutí z vnitřních problémů a že to do poslední chvíle „obyčejní lidé“ nemusí ani zaznamenat. Peter 008

Přátelé, začínám publikovat sérii článků na základě mého videa „Putin, o kterém nikdo neví“. Protože Video je velmi dlouhé, abych vás neznudil dlouhým textem, rozhodl jsem se ho rozdělit na více částí. 

Pěkné čtení. Video bylo natočeno v roce 2019. Některé body už dnes nejsou tak aktuální. Proto, pokud se vám něco zdá divné, žádám vás, abyste si tuto skutečnost zapamatovali. 

Se 100% jistotou tvrdím, že velká část ruské populace se hluboce mýlí v Putinově osobnosti a obecně v tom, co je dnešní Rusko. Nyní vám to dokáži a vše potvrdím železnými fakty. Vše je jasné a srozumitelné. Po přečtení tohoto článku změníte svůj postoj k Putinovi a zjistíte, kdo zemi skutečně řídí. Ale prosím, nedělejte závěry, dokud nedočtete článek do konce. 

Takže to znamená, že všichni lidé, kteří tak či onak vyjadřují svůj názor na prezidenta Ruska – Vladimira Putina – si tento názor tvoří na základě informací prezentovaných médii. Ale v každém případě, ať posloucháte kohokoli, považujete Putina za nějakého krále, který o všem rozhoduje a který vládne Rusku. Pro někoho je Putin dobrý král, pro jiné špatný. Kriticky uvažující čtenář řekne, že není třeba spěchat do extrémů a existuje něco jako střední cesta, říká se, Putin má za co chválit a za co vyčítat. Ale i tato úvaha je nesprávná. 

Faktem je, že jsou vám předkládány dvě lži: dobrý král a špatný král. 

Faktem je, že jsou vám předkládány dvě lži: dobrý král a špatný král. Tyto myšlenky jsou postaveny proti sobě, každá strana poskytuje argumenty, aby dokázala své názory. A každá má svým způsobem pravdu. 

Ti, kteří jsou pro dobrého cara, mají například pravdu, že máme opravdu jinou zemi, než byla v 90. letech – Rusko zůstalo ve svých hranicích a dokonce expandovalo, a to je velmi dobře. 

Ti, kteří tvrdí, že král je špatný, také poskytují fakta. Země je například nejbohatší na přírodní zdroje, ale růst HDP je poloviční oproti světovému průměru a je zde i korupce. 

Obě strany poskytují argumenty na podporu svých tvrzení. A všude je zdravá logika. 

Ale jak jsem řekl výše, máme na očích jen dvě lži ale pravda je takříkajíc v zákulisí. 

No a teď se podívejte, jak Putin vypadá z druhé strany – ze strany pravdy. Když mluvíme o ruském prezidentovi, je spousta faktů, která se jednoduše zamlčí. 

Začněme tím, že Putin je především prezidentem Ruska, jehož pravomoci jasně stanoví základní zákon – Ústava, a která boří mýtus, že Putin je car. To je právní fakt. 

Nejskeptičtější čtenáři se zatím mohou držet názoru, že Putin je v rozporu s ústavou všemocný. Ale nyní dokáži, že prezident Ruska je obecně pozice, která v zemi strategicky málo rozhoduje. Představme si, že naším prezidentem teď není Putin, ale nějaká abstraktní osobnost – prostý člověk z vesnice Ivan Pupkin. 

Začněme od základu – z osnovy Ústavy. 

Článek 10 uvádí, že máme pouze 3 vládní složky, které jsou nezávislé. Prezident mezi ně nepatří. Tj. ruské úřady nejsou podle Ústavy podřízeny prezidentovi. 

Co to znamená? Například Státní duma je součástí legislativního odvětví. Hlasuje tedy pro zákon a náš prezident Ivan Pupkin říká, že tento zákon musí být přijat, protože podle jeho názoru zákon zlepší životy obyčejných pracovníků, lidí. Takto si představujete práci prezidenta? 

A vy si myslíte, že poslanci jsou povinni realizovat rozhodnutí Ivana Pupkina? Jistě, že ne. Poslanci budou kroutit prsty na spáncích a hlasovat, jak jejich strana potřebuje. Tj. prezident de iure nemá žádný vliv na rozhodnutí Státní dumy. 

Někdo řekne, že prezident má právo rozpustit Státní dumu. 

Jednak k rozpuštění nedochází na prostou žádost prezidenta, protože poslanci nepřijali zákon, který chtěl, nebo se mu prostě poslanci znelíbili a tak je rozpustí. Existuje určitý postup, tzn. pravidla této akce: proč a jak by měla být rozpuštěna Státní duma. A i kdyby byla Státní duma rozpuštěna, co dál? 

No a ve volbách budou zvoleny stejné strany a přibližně stejní poslanci, kteří také odmítnou vyhovět požadavkům prezidenta. Pak může být prezident sám odvolán. A Ivan Pupkin se vrátí do vesnice. Ale hlavně, pokud prezident donutí poslance, aby hlasovali tak, jak chce, tak už to bude porušení zákona. Třetí článek Ústavy říká, že: „Nikdo si nemůže přisvojit moc v Ruské federaci, federální zákon trestá převzetí moci nebo přivlastnění moci.“ Tj., náš Ivan Pupkin nebude poslán ani do vesnice, ale do míst ne tak vzdálených, do kolonie někde na Sibiři, pokud se pokusí ovládnout úřady. 

V důsledku toho jsem vám nyní fakty dokázal, že prezident k výkonné moci nepatří a nemá na ni žádný vliv. Ještě jednou: prezident není součástí vlády. Pokud nerozumíte, přečtěte si to znovu. 

Chápu, že většina populace má vymytý mozek a je těžké uvěřit tomu, co jsem právě řekl. A to je jen začátek. Ale pokračujme. 

Pokud zákonodárný sbor rozhodne o přijetí zákona, prezident jej nemůže vetovat

Podívejme se, jak tento postup vypadá podle Ústavy. Například poslanci, kteří neposlouchají prezidenta, jak jsme zjistili, napsali zákon, který se Ivanu Pupkinovi z nějakého důvodu nelíbil. Například zákon o povinnosti zvýšit věk odchodu do důchodu. Zákon přichází k podpisu prezidentovi, Ivan Pupkin říká: “Odmítám ho.” Uvidíme, co přijde dál. Existují pravidla, hlavní zákon. Prezident tedy nepodepsal, tzn. vetoval, a pak se stane toto. Cituji Ústavu: „Pokud ho (zákon) prezident Ruské federace odmítne do čtrnácti dnů ode dne obdržení federálního zákona, pak Státní duma a Rada federace způsobem stanoveným Ústavou Ruské federace znovu zvažují tento zákon.” 

Tj., prezident nepodepíše, uvalí tzv. veto, zákon se vrátí zpět do Státní dumy a pak následuje toto: „Pokud po přezkoumání federální zákon schválí v dříve přijatém znění zákon většinou alespoň dvou třetin hlasů z celkového počtu členů Rady federace a poslanců Státní dumy, musí být podepsán prezidentem Ruské federace do sedmi dnů a zveřejněn.“ Všechno. Pokud bude zákonodárná moc chtít přijmout zákon například o zvýšení věku odchodu do důchodu, tak to prezident neovlivní. To není v pravomoci prezidenta. Toto jsou fakta. Ještě jednou: pokud zákonodárná moc rozhodla (a opakovaně) o přijetí zákona, prezident jej nebude moci vetovat. 

Prezident může zákon odmítnout, pouze pokud s tím souhlasí parlament. Tj., přátelsky si tedy řeknou: „Dobře, Ivane Pupkine, naše zájmy a blahobyt nijak neutrpí, nebudeme si s tebou lámat hlavu.“ A kdyby třeba poslanci dostali nemalý „koláč“, aby ten zákon schválili, tak tady není nic osobního, Ivane Pupkine, všichni chtějí svoje jachty. 

A tady by vám mimochodem mělo být zřejmé, v čím zájmu se zákony přijímají, totiž v zájmu těch, kteří mohou poslancům a parlamentním stranám dávat nemalé peníze. V našich podmínkách se jedná buď o velký byznys, který se z 90 % nachází v zahraniční jurisdikci, tedy offshore. Buď majitelé peněz, tzn. velitelé americké centrální banky. Ale každopádně poslance financují hlavně síly, které nemají zájem o silné stabilní Rusko. A obecně je jedno, jaká to bude strana. 

A ještě jedna věc: „prezident může odmítnout zákon, pokud je v rozporu s ústavou“. No, to je taky jasné. Poslanci si nemohou přijímat, co chtějí – parlament má pravomoci, stejně jako prezident, v nichž není právo veta. V zákonech není ani slovo „veto“. 

Máte stále přesvědčení o „carovi“? Pokračujme. 

Někdo řekne, že zákony může psát i prezident. Ano, jako každý poslanec. Ale není v tom žádná síla. Například Ivan Pupkin napsal super-duper dobrý zákon, aby se lidem dobře žilo, a co bude potom, co myslíte? Síly, které nemají zájem na tom, aby se na Rusi žilo dobře, dají poslancům peníze a řeknou: „Ne. Dost!“. Zákon byl zamítnut. Samozřejmě, že přeháním, ale obecně to platí. 

Mnoho čtenářů si položí otázku: „Proč je tedy potřeba prezidenta, když nemá žádnou moc?“ Proč je potřeba prezidenta, tzn. jeho pravomoci a povinnosti stanoví i základní zákon. Článek 11 Ústavy stanoví, že státní moc v Ruské federaci vykonává prezident Ruské federace. Zdá se, že existují rozpory s článkem 10, který specifikuje nezávislý status úřadů, ale jak jsme uvedli výše, prezident nemůže kontrolovat legislativní odvětví. Totéž platí pro výkonnou a soudní moc. To je to, co je. 

Abychom vše shrnuli, funkce „prezidenta“ je role určitého dozorujícího notáře: podepisuje zákony, zastupuje zemi, stojí v čele silových ministerstev (vrchní velitel), dohlíží na dodržování ústavy (je garantem ústavy) a ladí práci mezi nezávislými složkami vlády. Něco jako lepidlo držící tuto stavovou strukturu pohromadě a udává tón. Ano, pokud vezmeme každou pozici v ruském státě zvlášť, pak je prezident stále první osobou. Dalo by se říci největší kolečko v systému. Ale není to on, kdo točí systémem. 

Ano, prezident jmenuje předsedu vlády, ale opět se souhlasem Státní dumy. A obecně, pokud jde o jmenování: prezident prostě jmenuje lidi, kteří jsou primárně podřízeni systému, který vznikl v roce 1991 a který je založen na koloniální ústavě. 

Někdo řekne, že prezident může vydávat dekrety a příkazy, které jsou závazné v celém Rusku. Opět to platí pouze tehdy, pokud nejsou v rozporu s ústavou a federálními zákony. Tj., dekrety a příkazy s cílem zlepšit fungování zákonů, které přijímá parlament, nikoli prezident. Systémově to nic neovlivňuje. A tady je to obecně legrační: za nedodržení dekretů prezidenta neexistuje žádný trest. Jen si to představte! Pokud se například nebudete řídit příkazy dopravního policisty, budete potrestáni, ale za nedodržení prezidentských dekretů žádné tresty nehrozí. 

Jak je známo, pokyny prezidenta jsou správné, směřují k posílení státu a zlepšení života občanů, proto Putinovi příznivci dokonce ve Státní dumě vnášeli zákon o stanovení trestní odpovědnosti za nevykonání nebo nesprávné provedení dekretů, příkazů a pokynů prezidenta Ruské federace. Ale ani Jednotné Rusko ani jiné strany tento zákon nepřijaly. Co? Neříkají to v televizi? Co říká naše „opozice“? K tomu se ale vrátíme později. 

Takže stojí za to pochopit, že vyhlášky a příkazy jsou taktickým řízením. Existují například strategická rozhodnutí – kterou cestičkou jdeme, a také taktická rozhodnutí – jakou cestou, stezkou. A prezident, jak chápete, volí cesty, hladší a bezpečnější silnici. Současný systém, který vychází z Ústavy, je navržen tak, že v zemi nemůže být jediné mocenské centrum – to je fakt. 

No a teď zapomeňme na Ivana Pupkina a vraťme se k Putinovi. 

Skeptický čtenář řekne, že na Ústavu se nikdo neohlíží – Putin a jeho příznivci vše převzali. Putin měl ve výkonné moci Medveděva, nyní Mišustina, a Jednotné Rusko ve Státní dumě, takže Putin je carem a tečka. 

No nebudu nikoho o ničem přesvědčovat. Jen fakta. 

To nejdůležitější, co zaznívá od prezidenta, je Poslání k Federálnímu shromáždění 

To je to nejdůležitější, co přichází od prezidenta, je Projev k Federálnímu shromáždění – to je jeho strategie. Jedná se o programový politický a právní dokument vyjadřující prezidentovu vizi strategických směrů rozvoje Ruska v blízké budoucnosti. Všem úředníkům oznamuje, co se od nich požaduje a očekává. 

A takto to vypadá podle zákona z právního hlediska: „Komory se mohou sejít, aby si vyslechly vzkazy prezidenta Ruské federace.“ Všechno. Tj., tyto zprávy, které sledujete v televizi, jsou pouze myšlenky a přání prezidenta, které se uskutečňují pouze podle vůle či neochoty úředníků. Ale přesto prezident dokonce vydává pokyny k uskutečnění svého poselství. Správně řečeno přesvědčuje úředníky. 

Existují ještě pochybnosti, že Putin není car? Pokračujme. 

Rok 2012. Projev k Federálnímu shromáždění. Toto poselství vyjadřovalo hlavní směry toho, o co musí země usilovat. Zde je důležitý bod: 

Putin: „My potřebujeme levné a „dlouhé“ peníze pro kreditování ekonomiky, další snížení inflace, konkurenční bankovní úroky. Prosím Vládu a Centrální banku zamyslet se nad řešením takových úkolů … v Fedu USA, v Evropské centrální bance, v několika dalších centrálních bankách je přímo v jejich stanovách psáno – přemýšlet o pracovních místech a o zabezpečení trvalého růstu ekonomiky.“ (V zákoně o centrální ruské bance nic takového není, je tam jen „stasbilita“ rublu a úroveň inflace)

Reakce úřadů: od 14. 9. 2012 do 31. 12. 2015 se sazba refinancování 8,25 % nijak nezměnila. Správnější je počítat do 13. září 2013, kdy byla zavedena klíčová úroková sazba Centrální banky nahrazující sazbu refinanční. To znamená, že žádný z těchto pokynů nebyl vyplněn. 

Co znamenají tato Putinova slova? Levné půjčky do ekonomiky jsou klíčovým bodem, bez kterého se země nemůže rozvíjet. Peníze jsou jako krev v těle, kterou nyní centrální banka blokuje vysokou úrokovou sazbou. Mělo by to být nula procent! Nulová úroková míra je právo národa mít své vlastní peníze. Nyní Rusko takové právo nemá. Takže zajděte za bílým gentlemanem do Washingtonu nebo Bruselu, pokloňte se a požádejte o levné půjčky. A když jim slíbíte, že uděláte, co potřebují, splní to. Putin dává pokyny ke snížení úrokové sazby, aby byly půjčky poskytovány s nízkou úrokovou sazbou a aby se ruská ekonomika rozvíjela. Řekl to mnohokrát. Reakce úřadů na to: v Rusku byla a zůstává prohibitivní úroková sazba. A v roce 2014 centrální banka zhroutila rubl. Něco podobného se děje i nyní, tzn. potvrzení, že naši úředníci se nestarali o to, co prezident požaduje, a jednali diametrálně v rozporu s jeho pokyny. 

Ze stejného poselství: vytvořit 25 milionů pracovních míst do roku 2020, tzn. Ministerstvo hospodářského rozvoje má za úkol vytvářet pracovní místa, ale podle svých slov se musíme připravit na rostoucí nezaměstnanost. 

Dále je tu další důležitý bod, bez kterého se Rusko nebude moci normálně rozvíjet – deoffshorizace. Offshory jsou zahraniční území, kde jsou poskytovány nízké daně pro podnikání a je zaručena důvěrnost. Tj., nebudete vědět, komu patří například nějaké letiště v Rusku. A je to realita. Vyskytl se dokonce případ, kdy Medveděv nemohl najít majitele letiště. 

Všechny offshore společnosti jsou ovládány zeměmi NATO, tzn. – USA. A v Rusku se 90 % aktiv velkých podniků přesouvá do zahraničí. Všechny továrny, podniky, vlastně celé Rusko patří Západu. 

Putin: „Našim podnikatelům je často vyčítáno, že nejsou vlastenečtí. O offshore povaze ruské ekonomiky se začalo mluvit ve světě. Odborníci tomuto jevu říkají útěk z jurisdikce. Podle některých odhadů devět z deseti významných transakcí uzavřených velkými ruskými společnostmi, mimochodem včetně společností se státní účastí, není regulováno tuzemskými zákony. Potřebujeme celý systém opatření k deoffshorizaci naší ekonomiky. Pověřuji vládu, aby v této věci předložila vhodné komplexní návrhy.“ 

To je Putin si dal za úkol vrátit Rusku jeho majetek. A co myslíte, že úřady na jeho návrh reagovaly? 

Siluanov považuje za zbytečné zakazovat státním společnostem využívat offshore společnosti, nemluvě o soukromých firmách. 

Pokud si někdo myslí, že Putin vyjádřil svůj záměr vrátit Rusku majetek pouze jednou, pak tomu tak není. 

Poté byla reakce úřadů následující: 

– O dva dny později, 3. února, ministr hospodářského rozvoje Uljukajev: “Vyzývám rakouské podniky k účasti na privatizaci v Ruské federaci.” – O dva týdny později, 13. února, prezident a předseda VTB Kostin: “Západní společnosti se budou moci podílet na privatizaci státního majetku v Rusku.” 

Putinův postoj je jasný – je pro znárodnění ruského majetku. Zde vás žádám, nepleťte si to se znárodněním všeho jako dříve, hlavní je, aby majetek Ruska byl pod jurisdikcí Ruska. 

Levicové síly řeknou, že vše je třeba přeměnit ve státní majetek. No, když nedokážete vytvořit ani národní elitu, tzn. ani vytvořit ruské bojary a aby bylo jasno, pro stát to bude evidentně ještě těžší ruské bojary znárodnit. Pokud někdo nerozumí, v Rusku nejsou žádní bojaři – všichni jsou to zahraniční podnikatelé. 

Putin vyjádřil svůj záměr vrátit majetek Rusku více než jednou 

Proč není možné provést deoffshorizaci? Za prvé, v Rusku je zakázáno mít národní měnu kvůli vysoké úrokové sazbě, kterou určuje ústavně nezávislá Centrální banka Ruska. A k rozvoji podnikání si musíte vzít půjčky v Evropě. Zároveň, abyste dostali peníze, musíte potěšit západní bankéře. Jednou z podmínek pro to je možná to, že vaše aktiva jsou offshore. Za druhé, deoffshorizace se nekoná, protože offshore elita má na háku americké zpravodajské služby, protože to byly Spojené státy, které prostřednictvím svých zpravodajských služeb určily, kdo získá majetek SSSR. O tom velmi podrobně hovoří ve svých rozhovorech bývalý vicepremiér Vladimir Polevanov. 

Skutečnost, že privatizací, tzn. zahraniční zpravodajské služby byly zapojeny do rozdělování majetku SSSR, řekl sám Putin . 

Putin: V okruhu kolem Čubajse v 90. letech pracovaly spolupracovníci CIA. 

Jak jste pochopili, Putinova rétorika je konstruktivní, správná a zaměřená na posílení Ruska. Chci, abyste to pochopili. Dalším důležitým bodem je jednotná učebnice dějepisu. Toto je ideologická složka: kdo jsme, co jsme, jak naši předkové bránili svou vlast – to je důležité vědět! V Rusku se spousta učebnic píše s pomocí západních nadací, jako je například Sorosova nadace. Je jasné, že jsou zaměřeny na oklamání mladých lidí. To je to, co vidíme. 

Putin se jasně vyslovil pro výuku v Rusku pomocí jediné učebnice. No, jak chápete, pro úřady je to, co Putin řekl, jen horký vzduch. Ministerstvo školství a vědy upustilo od myšlenky zavedení jednotné učebnice dějepisu. 

A kamkoli se podíváte, Putin dává důležité strategické pokyny, ale úřady je prostě neplní. Putin říká, že se musíme odklonit od zahraničních platebních systémů, ale naši ministři říkají a dělají opak. Putin říká, že n

ezvyšovat daně. Ale ruští ministři říkají a jednají jinak. A takových momentů je velmi mnoho. 

Od nejnovějších: Putin ve svém projevu k Federálnímu shromáždění 15. ledna (2019) řekl, že peníze z Fondu národního blahobytu by měly být poslány na výstavbu silnic, což povede k růstu drobného podnikání, cestovního ruchu a společenské aktivity. 

Co naše vláda udělá dál? Tyto peníze odešle na nákup Sberbanky. Nebudu se o tom rozepisovat. Dovolte mi krátce říci: koupě Sberbank je jednoduše převod peněz z jedné kapsy do druhé se ztrátou peněz pro rozpočet. Všechno. Jednoduše, miliardy dolarů se posílají do Centrální banky, která je rozdělí oligarchům a bankéřům. Sberbank vždy posílala své zisky do rozpočtu, i když byla vlastněna Centrální bankou, takže je to všechno v neprospěch země. 

Ve stejném poselství Putin znovu vyzval Centrální banku, aby kreditovala ekonomiku.

 Reakce ze strany úřadů – žádná. Je ještě dobře, že nezvýšili úrokovou sazbu. 

S pravomocemi prezidenta souvisí zajímavý případ. Olga Li, bývalá zástupkyně Kurské regionální dumy, napsala prezidentu Putinovi se stížností, že generální prokuratura údajně dělá něco špatného a prezident do toho nezasahuje. Odpověď z prezidentské administrativy. V podstatě říká totéž, o čem tady teď mluvím: že Ústava nedává prezidentovi právo zasahovat do činnosti zákonodárných, výkonných a soudních orgánů. Toto je oficiální odpověď. 

Putinova strategie se nerealizuje, protože slouží pouze pro informaci. Jako, tohle říká respektovaný, chytrý muž, pro kterého lidé hlasovali. Úřady rozhodnou, zda se podřídí nebo ne. Mnoho čtenářů má pravděpodobně názor, že máme dobrého Putina a špatné úřady. Ne. Všechno je mnohem zajímavější: úřady nevyhovují ne proto, že by škodily, ale proto, že ze zákona potřebují jít jiným směrem. 

Úřady neplní požadavky ne proto, že by škodily, ale proto, že ze zákona potřebují jít jiným směrem 

O něco později vše podrobně vysvětlím, ale nyní chci, abyste pochopili, co je prezident Ruska. A jak se říká, všechno se učí srovnáním. Srovnejme pravomoci prezidenta Ruska a pravomoci vůdců SSSR. Srovnejme s generálním sekretářem a předsedou prezidia: 

Dekrety může vydávat kdokoli , ale jak jsme zjistili, Putinovy ​​dekrety jsou ve výkladu ruských zákonů, za jejich nedodržení však neexistuje žádný trest. 

Ale vykládat zákony prezident Ruska nemůže. 

Odmítnout podepsat zákon, jak jsme to rozebrali, prezident také nemůže. Ano, vůdci SSSR měli také povinnost podepisovat zákony, ale tehdy byla moc i uvnitř země. Teď je to naopak. V SSSR existovaly národně smýšlející úřady s určitou ideologií, které rozhodovaly o všem, a tón udával generální tajemník. 

Zde se dostáváme k hlavní otázce: pokud Putin není car nebo dokonce generální tajemník, ale něco jako předseda prezidia, ale nemá nic společného se zákonodárnou mocí, kdo pak velí v zemi ? Kdo určuje strategii? A kdo je vlastně Putin? Žádal jsem vás, abyste nedělali závěry, dokud nedočtete do konce (celý cyklus!). 

Řeknu vám více o Putinovi, ale nyní přejdeme k moci (ve druhé části). 

– pokračování následuje –

https://dzen.ru/a/Y7WM6YOKTEwFqj4v

Překlad Peter 008

sdílet na

117 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Jan
4. 8. 2024 06:40
Ohodnotit příspěvek :
     

Tady je právě podobnost Putina a Masaryka, kterou jsem zmiňoval mnohokrát v minulosti. Jak Masaryk tak Putin neměli žádné oficiální “páky” na mocenský systém státu. Měli a mají pouze “morální váhu” své osobnosti. Mnoho mýtů například obviňuje Masaryka “že prý nechal střílet” do dělníků. Jedná se o stejné bajky stejné propagandy, jaká očerňuje Putina. Masaryk neměl žádné nástroje kterými by to nařídil, nebo zakázal. Když se Masaryk o několikanásobné střelbě dověděl, mohl reagovat pouze tím, že tehdejšímu “šéfovi” policie na setkání nepodal ruku. Tím ho politicky odstavil, protože ukázal poslancům Parlamentu, jakým směrem se mají ubírat. A to je právě jediná zbraň systému. Že v čele státu bude VYSOCE KVALITNÍ MORÁLNÍ A DUCHOVNÍ OSOBNOST která svým příkladem bude inspirovat ostatní. Ne na základě diktátu, ale na základě základních lidských práv a svobod. Tak působil i Gándhí a Dalajláma na Indii a Tibet. Ne jako diktátoři, ale že z pozice své VYSOKÉ MORÁLNÍ KVALITY srovnávacím způsobem diskreditovali úředníky kteří se chovali nemorálně. Lidé vždy viděli v první řadě model “Prezidenta a Vůdce” a podle něj posuzovali kvality nižších úřadů jako poslance atd.

Jan
4. 8. 2024 06:43
Odpovědět  Jan

A tak byl vyvoláván nenásilný tlak na kvalitu politiků. ZMĚNOU VĚDOMÍ A MYŠLENÍ LIDÍ. A to je to, co nám tady chybí. Morální a duchovní maják podle nějž by se lidé orientovali a politici by neměli odvahu se jeho “vyšším apelům” vzepřít poněvadž by ve srovnání s ním se ukázala jejich vlastní bída a ubohost.

Velitel
4. 8. 2024 08:49
Odpovědět  Jan

Nechci vám brát iluze, ale střílet do dělníků nenařídil ani šéf policie, teď ani tak nenarážím na to, že nestřílela police ,ale četnictvo jako na to, že on to vlastně nenařídil nikdo, dokonce ani Ferdinand Emmer, který velel četníkům,kteří stříleli rozkaz ke střelbě nevydal, jen v zoufalé situaci do které své muže dostal vystřel jako první.
Pokud budeme pátrat po politické zodpovědnosti tak zjistíme, že do té byl Masaryk namočen až po uši.
Proč k tomu došlo?

Praha do Sudet, ale i do Zakarpatí masivně posílala úředníky a četníky z vnitrozemí, ty se v dané oblasti neorientovali a často ani nedomluvili.Tuto politiku Masaryk podporoval.Hospodářská krize, OK za tu v ČSR asi nikdo nemohl, ale ta byla v ČSR hodně umocněna tím za co už někdo mohl a tím někdo byl především Masaryk. Prvnírepublika podepsala Saintgermaiskou smlovu, podle ni musela zaplati vítězným mocnostem za rakouský majetek tuším 7,6 miliardy korun a ještě plati tzv. poplatek za osvobození 10 milionů zlatých říšských marek ročně po dobu 37 let a to zatěžovalo ČSR více než hodně proto problémy v 30 letech. Kdo si mastil kapsu, France, Británie, USA.Nepřipomíná vám to něco , USA dosadí zeleninu a ta zadluží ukrajinu

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
4. 8. 2024 18:00
Odpovědět  Peter 008

Dík za článek, Petře. Jen doufám, že si to všichni ti naši gaučoví válečníci “hup na krávu a je tele” přečtou. A že přečtené pochopí. A přestanou Gosudarovi radit co by měl či neměl.

Albi
4. 8. 2024 19:41

Zvyk je železná košile. .
Koho by nelákala příležitost “ex post” předvést svůj politický rozhled, taktické a organizační schopnosti, a dodatečně (!) poradit nebo chyby opravit každému vládci nebo vojevůdci. 🙂

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
5. 8. 2024 13:58
Odpovědět  Albi

🙂

Burák
4. 8. 2024 10:08
Odpovědět  Velitel

To, že posílal do pohraničí TGM úředníky z vnitrozemí schvaluji, protože kupříkladu v Liberci jste v politice nenašel nikoho, kdo nebyl německé národnosti a nesympatizoval se svými soukmenovci. Však tamní radnice neuznávala mnoho nařízení z Prahy. Nebýt policie, které veleli mnozí, jak říkáte z vnitrozemí, nedali by Němci Čechům klid ještě před válkou. Ta situace s početným německým obyvatelstvem byla pro TGM asi dost velký oříšek, než aby mohl přijímat jednoduchá řešení, která se nabízela.

Velitel
4. 8. 2024 11:51
Odpovědět  Burák

V tom přídě podporujete a schvalujete Zelenského a to co děla a dělá u kravína.. Politika dosazování kádrů, kdy do Ruské Oděsy pošlete “starostu”,pošmistra a policii z Kyjeva protože ukrajinci a musí na tu ruskou pakáž dohlédnou je to co schvalujete.
Podle sčítání obyvatel z roku 1890 měl Liberec 33000 obyvatel z toho 28263 bylo německé národnosti. Podle místodržícího hraběte Thuna byl poměr 2/3 v prospěch Němců. Městská rada měla 45 členů z toho prokazatelně roku 1910 12 mluvilo česky.
Druhou největší národnostní skupinou po Češích byli v ČSR Němci přes 5M a politi kterou schvalujete vedla přímo k roku 38, 45 a únoru 48.Ta stejná politika kdy i dnes v samotném Kyjevě 45% žáků nerozumí většině ukrajinských slov vedla u kravína k tomu co sledujeme. Stejně jako Oděsu nevybudoval ukroši z Kyjeva tak Liberec nevybudovali kádry z Prahé.

orinoko
4. 8. 2024 13:11
Odpovědět  Velitel

Ovšem etnicti Rusové nervali, že chtějí do říše. Donbas je Donbas a Sudety jsou konstrukt. Co měli společného sudetak ze severní zupy a Rakusak od Českých Velenic? Němčinu? Co má společného snaha o vytvoření Chazarstanu u Odesy a na Krymu, a budování Československa po první vyjebane germánské valce a snahou Hitlera prostřednictvím sudetaku napravovat dějiny? A zkuste říct v Rakousku, že jsou to Němci… Donbas měl Minsk I,II, Sudetaci dostali Mnichov. Jaké jsou v tom rozdíly… Frstouch, lipane?

Noobody
4. 8. 2024 13:14
Odpovědět  Burák

To Burák 4. 8. 2024 10:08
Srovnejte si svůj názor výše s tím, jak hodnotíte, proč se vyhrotila situace na “ruské” Ukrajině. Ty historické paralely jsou nepřehlédnutelné, leč hodnocení “téhož” nejen Vámi je hodně deformované. U nás Sudeťáci pakáž, co rozbila republiku, na Ukrajině Rusové geroi, co si nenechali líbit útisk Ukrajinců. A při tom je to jak přes kopírák stejné, jen v čase a místě posunuté!!

Výsledek však bude tentýž – VÁLKA. Tu si globaliasté naplánovali a osvědčené metody se nemění, pouze inovují!

Janaz
4. 8. 2024 14:27
Odpovědět  Noobody

Akosi účelovo neuvádzaš, že Nemci nikdy neboli a nie sú Česi, zatiaľ čo “krajinci” boli až donedávna Rusi, takže zrovnávaš hrušky s jablkami a vyšiel ti z toho kečup.

Slovan
4. 8. 2024 14:51
Odpovědět  Janaz

😊 😊 😊 😊
Hodinky nebo holinky, obojí se natahuje.

Pavel z Moravy.
4. 8. 2024 16:00
Odpovědět  Noobody

Úplně mi stačilo vidět dobové dokumenty, kterak sudetští Němci hajlovali a vítali svoje přidělení k říši. Ještě teď to mám před očima. Pohraničí ze strany vrchnosti bylo vždy opomíjené, to je jasné. Oni se snaží vyvolat dojem, že se naše republika o ně nestarala. Jakpak se stará současná škůdcovská vrchnost nyní o naše pohraničí. Nebudu to rozebírat. Měli svoje zástupce v parlamentu. Vybrali si říši. Nic jiného v tom nehledat. Srovnávat to nějak se situací na Ukrajině je nesmyslné.

4. 8. 2024 17:51
Odpovědět  Noobody

Kopíráku, ona byla u nás sudetákům pod sankcí zakázána němčina? Tož mi o tom drobet něco pobublej, jak zlej českej živel zakazoval hodnýmu skopčáckýmu živlu jeho řeč.
A když už budeš v tom bublání, co kdybys tu pobublal něco o tom, jak v pětadvacátým roce, v září, hodnej skopčáckej živel v UL demonstroval proti finanční podpoře českých menšinových škol? Jo, čteš dobře – podpora českých menšinových !!! škol … … v Čechách. A Češi měli tu nehoráznou drzost je podporovat!
Já tě na revanš s předstihem poinformuju, že v mé rodné douře úpěli pod českou knutou majincí sudetáčci v německé škole postavené r. 1675. Malej zlej českej živel neúpěl – neměl kde. Až teprve v r. 1919 postavil velkej zlej českej živel českou školu, aby si jeho malej zlej českej živel měl kde zaúpět nad Bílou horou.

Je to, hádám, kolem roku, co jsem tě tu nazval kryptofašounem. Jak vidno, nemýlil jsem se, nepřehlédnutelná historická paralelo. Akorát dumám s kým. Ta paralela. Je jich totiž v naší české historii povícero.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
4. 8. 2024 18:52

🤣 🤣 🤣 🤣
Nebuď na ně ně-něj zlý

Albi
4. 8. 2024 19:49
Odpovědět  Slovan

Proč ne – má jedinečnou možnost se poučit tím, že si Milanovy informace ověří.
Bude mít zájem – co myslíš? Nedostalo by jeho ego příliš velkou ránu?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
4. 8. 2024 22:01
Odpovědět  Albi

Ti jsou splachovací, jsou tu od vrtání, tak vrtají.

5. 8. 2024 00:12
Odpovědět  Albi

No, poučit se může, žejo. O tomhle:
Existence českého menšinového školství v Ústí nad Labem vyvolávala značnou nelibost německých nacionalistů, kteří 6. září 1925 demonstrovali na Mírovém náměstí proti finančním podporám českých menšinových škol
třeba zde: DĚJINY MĚSTA ÚSTÍ NAD LABEM (usti.cz)
nebo, v širším rámci, zde:
3 (muni.cz)
a když se popídí, vypídí toho o hodných, ukřivděných sudetácích, daleko, daleko víc.
Stačí chtít.
K mému velkému překvapení se to úpění hodných skopčáků pod českou knutou dá kupodivu stále ještě dohledat.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
4. 8. 2024 19:49

1+++

Nazdar
4. 8. 2024 08:09
Odpovědět  Jan

Ta vysoce duchovni osobnost TGM financovala atentat na Lenina. O povest TGM se staraly jeho dcera Alice a jeho bily oblek s kloboukem.Ani tenkrat se nevedelo (nesmelo vedet), ze zadny suverenni stat nejsme. Stvoreni z vule USA a rizeni londynskymi zednari. Benes i TGM byli zednari.

Janaz
4. 8. 2024 14:28
Odpovědět  Nazdar

Evidentne štátny terotizmus bol vždy blízky nielen usákom, ale aj ich poskokom.

Tupý hulvát
4. 8. 2024 09:50
Odpovědět  Jan

Hezky jste se nám tady rozepsal o mýtech. Jak víte, že to co tvrdíte vy, mýty nejsou? Jak víte, že se Masaryk dověděl o střelbě až po? Nemohl třeba někde někomu naznačit případnou toleranci? Nebylo by to, vzhledem k jeho autoritě, rozhodující? Nebyl ten s nepodanou rukou jen obětní beránek? Nic z toho netvrdím, jen pochybuji o SKORO všem okolo historie. Po zkušenostech hlavně z poslední doby nemám nejmenší důvod věřit komukoli a čemukoli. I vy vycházíte z naivní víry o SVÉ pravdě. Já, bohužel, věřím panu Vysockému:” jistěže nakonec zvítězí pravda, ale až dokáže to, co dokáže lež”. TEDY NIKDY, STANE SE TOTIŽ POTOM LŽÍ!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jan
4. 8. 2024 10:16
Odpovědět  Tupý hulvát

Pochybnosti jsou v pořádku. Je to cesta vpřed…

Albi
4. 8. 2024 19:51
Odpovědět  Jan

1+++

Jan
4. 8. 2024 10:36
Odpovědět  Tupý hulvát

Každý vůdce dělal a dělá chyby. Masaryk který nedokázal zajistit například rovnoprávné postavení Čech, Moravy, Slezska a Slovenska a tím eliminovat budoucí problémy. Žižka vedený vírou v myšlenky Husa, kdy chránil zemi před terorem Katolické církve a současně způsobil genocidu mnoha nevinných jinověrců. Dalajláma, že nedokázal uhájit práva Tibetu. Gándhí, že nedokázal zabránit masakrům mezi Muslimy a Hinduisty. Historie ukáže že je dělal bezpochyby Karel IV i Vladimír Putin.

Otázka zní……dělali ty chyby z neznalosti a nedostatku informací a možností vývoji zabránit, anebo to bylo v osobním zištném úmyslu? Pokud to bylo z nedostatku informací a možností, pochopil bych to. Jiná věc je, pokud za tím stál zlý vědomý osobní úmysl…..tady je třeba hledat a prosadit funkční mechanismus výběru kvalitních politických vůdců. Jaký to má být systém a jak jej prosadit? To je v současnosti doslova existenční otázka.

Tupý hulvát
4. 8. 2024 12:37
Odpovědět  Jan

Není to existenční otázka, ale marnost. Devadesát procent nemyslících ignorantů snadno ovlivnitelných pár zmetky nic nemůže vybrat.

Bety
4. 8. 2024 18:54
Odpovědět  Tupý hulvát

Řeč byla o Putinovi a tady je to samý Masaryk. Jedno je zřejmé i kdyby se autor přetrhl s relevantními údaji, miliardářská lobby bude stejně všem tlouci do hlavy že je Putin diktátor který mává knutou nad ubohými a hloupými Rusy. To, čeho dosáhl přesto, že diktátorské pravomoce nemá, neocení jen ten, který už té mantře bezvýhradně věří. Ani ten Stalin nebyl tak všemocný, jak se nám už desetiletí snaží namluvit. Proti Putinovi měl však výhodu ideologického zázemí a ani to nebylo díky trockistům bezvýhradně na jeho straně.
Nevím, jak to vidíte vy, ale podle mého jakmile se dostanou k moci zbohatlíci, ať staří či noví, drží se svých výhod zuby i nehty a za jakoukoli cenu včetně – samozřejmě ne svých –
lidských životů. Oblbují nás demokracií a lidskymi právy a přitom nám to vše berou.

Albi
4. 8. 2024 20:03
Odpovědět  Bety

Přesně.
Všichni vědí jak, co a kdy bylo/nebylo, přitom žádnou zodpovědnost nikdy nenesli a nikdy neponesou. To se potom moc dobře radí a ještě k tomu po víc než 100 létech, když pamětníci už neexistují a když už si nemůžeme ověřit, co bylo/nebylo upraveno, nebo zlikvidováno.

A přitom se nesnažíme o objektivní pohled a srovnání s minulým režimem. Jak potom chceme rozhodovat, co bylo nebo nebylo správné před stoletím?

Ivan
5. 8. 2024 09:36
Odpovědět  Bety

Perfektně napsáno , podepisuji

Markýza
4. 8. 2024 10:08
Odpovědět  Jan

Taky jsem si říkala – dobrá, není carem ani de iure, ani de facto. Jak je tedy možné, že ho tak všichni vnímají, žejo? Od Stalina v Rusku nikoho tak svět nevnímal. A to měl Stalin de facto absolutní moc – Putin rozhodně ne.
Nojo, staré známé charisma. Ale nejen – jak jinak by si poradil s tím bordelem na kolečkách, do kterého spadl? Jak by se vypořádal s oligarchy – kteří tu moc de facto měli? Je prvotřídní judista, ale i to musel každopádně povýšit na hodně vysokou dívčí. Udělat tatami z celého státu, nebo co.
Má neobyčejně tvrdý výcvik – taky dobrý. Ale pořád málo.
Nevím, k čemu došel autor článku, já mám vlastní teorii….uvidíme.

orinoko
4. 8. 2024 13:14
Odpovědět  Markýza

Pojem Putin stvořil Zápach. Říká se tomu narativ. A Navalenyho také stvořil Zápach. Proč si tedy ta hovada stěžují?

Boomer
4. 8. 2024 13:47
Odpovědět  Markýza

..po dlouhém období absence skutečné a obecně přijatelné vůdčí osobnosti si ruská mentalita konečně přišla na své. Koukněte, obyčejný kluk z lidu, z ulice.. a jak se vypracoval, ten náš Vovka!
Kuůůwa, kdo to má?

Markýza
4. 8. 2024 14:31
Odpovědět  Boomer

To taky, nepopírám. Ale pořád je mi to málo k vysvětlení. Já si to myslím ještě o úroveň vejš – on funguje jako egregor, a to se moc často nepovede. Já to naživo viděla jen o plyšáku, jaké to je a musím říct, že poměrně fascinující.

Boomer
4. 8. 2024 15:49
Odpovědět  Markýza

.. na tyhle věci nevěřím. Ale dokážu si představit, že mnoho obyčejných lidí v něm spatřuje kousek sebe, obyčejného člověka, dochází ke ztotožnění, k jisté formě sociálního učení, nacházení nebo přijímání společného pohledu a identifikace s autoritou, vzorem. Společná cesta ke společnému a především uvěřitelnému cíli.. to jim dlouho chybělo. Bod zlomu, ve kterém se dav mění ve společenství…

Markýza
4. 8. 2024 16:10
Odpovědět  Boomer

Nevěříte, ale právě jste popsal působení egregoru – víceméně. 😀 Dodám jen, že čím těsnější ztotožnění, tím lépe to funguje a tím rychleji se impuls přenáší do egregora. Mně se to slovo tedy nelíbí, raději říkám duch stáda, ale spousta lidí se začne ježit, že nejsou stádo.

Boomer
4. 8. 2024 17:52
Odpovědět  Markýza

.. rozdíl mezi námi je v tom, že já to vnímám jen jako vědomé jednání lidí bez ezoterických obezliček, najmě toho egregora. Holt technokratický suchar…

Markýza
4. 8. 2024 18:47
Odpovědět  Boomer

Tak já vás ujišťuju suchare, že každý z nás má podvědomí a nevědomí – ba i vy 😎 Kteréžto v tomto případě pracuje namísto pomalého vědomí. Naladí se zkrátka na vlnu a šupho.
Abych vás s nebohým nevědomím smířila řeknu vám, že ono je přesně ten důvod, proč nevěřím ani mrník teoriím o tom, jak nás někdo ovládá, protože si to usmyslel. Blbost. Osm miliard NEvědomí zkrátka nikdo nepobere. Nevědomí není naivní vědomí – ukrývá se v něm veškerá zkušenost lidstva, což je nejspíš důvod, proč do něj nemůžeme – páč bychom asi zešíleli.

Markýza
4. 8. 2024 18:49
Odpovědět  Markýza

Mimochodem to nebyly obezličky ezoterní (ty už jsou stejně na smetišti dějin) nýbrž exoterní 😎

Boomer
4. 8. 2024 19:11
Odpovědět  Markýza

.. exoterní? Sem něco zaspal? Žiju na venkově, bez televize, novin, rádia, možné je tudíž všechno.
A čo také si predstavujete pod hentým slovom?

Markýza
4. 8. 2024 19:32
Odpovědět  Boomer

Prdelky, Boomere. 😀 Neodolala jsem. Ezoterní je vědění skryté, známé pouze zasvěceným, exoterní je vědění všem přístupné.
Ale velice oceňuju, že jste se zeptal!

Boomer
5. 8. 2024 09:13
Odpovědět  Markýza

.. sem se teda leknul, až sem změknul. Já už od základky měl oblibu v reakcích exotermních, obzvláště v těch s rychlým až superrychlým průběhem.. a v té souvislosti mě hned oklepala zima, že půjde zas o nějakou novou formu ideologickou, co povede až k revoluci či jiné hrůze…

Pavel
4. 8. 2024 10:57
Odpovědět  Jan

Maszárik tak je zapsán při narození nějaká morální ikona nenechte se vysmát člověk který se styděl za své jméno své rodiče sourozence za prostředí ze kterého pocházel protlačil psychicky narušeného nevzdělaného syna do vysoké politiky ….. nemám sice tohoto sudetáka rád ale ukazuje nám co jsme mi češi zač https://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Tomas-Krystlik-TGM-vzor-nevhodny-k-nasledovani-306686

katango
4. 8. 2024 11:11
Odpovědět  Pavel

Krystlík vycházel z jediného přesvědčení, a to, že Češi jsou špatní.Pod tímto zorným úhlem psal a pod tímto zorným úhlem ohýbal fakta. Jsem jen ráda, že už je po něm.

Markýza
4. 8. 2024 16:30
Odpovědět  katango

A nejmenoval se on původně Kryslík? Možná se mu děti posmívaly a proto tak zahořkl a přidal si T?

Markýza
4. 8. 2024 16:32
Odpovědět  Markýza

Nebo možná dokonce Krysík!

5. 8. 2024 02:44
Odpovědět  Markýza

Ha ha ha! Já mu říkal krystýr, že mi svou tvorbou asicioval sra-čku. Kdysi, to už mu muselo čouhat z rypce parte, ho dokonce pozval Bureš do své tv, kde měl výměnu názorů se Skálou. Docela jsem se na to těšil, že to bude jiskřit, ale nejiskřilo – krystýr okolo Skály našlapoval dost po špičkách. Kdybych neznal jeho “dílo” a neviděl ho “naživo”, ale jenom slyšel, tak bych neuhád, že je to on.

Pavel
4. 8. 2024 18:37
Odpovědět  katango

ale to si myslej všichni němci že jsme vychcaný svině ale hlavní věc je ta když si sednete a začnete hledat na netu najdete o tom prý presidentovi jeho poskocích a jeho legií informace že budete žasnout o tom věděli své kramář rašín i jiní to samé dálší náš prý myslitel havel némlich to samý

Pavel z Moravy.
4. 8. 2024 11:30
Odpovědět  Jan

Jane, trochu z jiného soudku. Europoslankyně Zajackowska – Hernik, která způsobila takový rozruch svým komentářem k Lejnové řekla k europarlamentu toto. Vypadá to jako nějaký chrám demoralizace, kde europoslancům dávají vše, jen aby zajistili, že nezačnou projevovat myšlenky nebo kritizovat co se děje. Nu a my to vidíme v přímém přenosu, banda v EU i národních strukturách, opojená svoji mocí zabezpečuje svoje rodinné klany a demoralizuje celé populace. Tito lidé se nikdy jinak chovat nebudou. Ve Švýcarsku už mají pilulku, kdy ti chudí a nemocní si budou moci vybrat, buď žít v bídě a nemoci, protože už o ně nebude zájem, nebo si KOUPIT PILULKU, nechat si na sebe vypracovat posudek a odejít na druhý břeh. Když čtu materiály na https:// cz24.news, je mi opravdu na blití z této profláklé a zdegenerované buržoazní společnosti, ať vznikla z čehokoliv. Tato západní společnost je neuvěřitelná žumpa a je dobře, že skončí. Komu vyhovuje, budiž, asi má podobné priority. Já jsem ale strašně rád, že se ukázala v tomto světle zdegenerovanosti, neboť o to více vynikne normální život v socialismu. A kujwa nenaříkat, to si vše způsobili lidé sami svojí hloupostí. Mlýnek uzavřen.

Ladik
4. 8. 2024 18:37
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Kapitalismus je zdegenerovaný systém který žene svět do záhuby. Diktatura kapitálu v Rusku působí ať je v čele státu kdokoli.

Jan
4. 8. 2024 06:54
Ohodnotit příspěvek :
     

 Levné půjčky do ekonomiky jsou klíčovým bodem, bez kterého se země nemůže rozvíjet. Peníze jsou jako krev v těle, kterou nyní centrální banka blokuje vysokou úrokovou sazbou. Mělo by to být nula procent! Nulová úroková míra je právo národa mít své vlastní peníze. 
——————————————————————————————————————————-
Další věc, kterou jsem se snažil mnoha svým známým v okolí vysvětlit přes dvacet let. Ůrok soukromých bank je zvěrstvo a zvrácenost. Peníze jsou jako krev okysličující tělo. Představa, že srdce vyšle pět litrů krve do těla a vrátí se mu “na základě úroků” šest, je nesmysl. Tělo potřebuje pět litrů a tak je má.

Stát má mít vlastní centrální banku s bezůročnými půjčkami. Na základě toho se může rozvíjet.

Jan
4. 8. 2024 07:01
Odpovědět  Jan

Aby konsorcium nějakých soukromých bank jako FED atd. půjčovaly státu fiktivní peníze a zpětně požadovaly takzvaný “úrok” je de fakto legalizovaná zlodějna a padělání měny. Kdyby kdokoli z nás tiskl doma peníze a půjčoval je sousedovi, nebo dokonce české republice “na úrok” zavřou ho za podvod a padělání měny. Když to ale dělá FED, který zkorumpoval úředníky a senátory a tak následně manipuluje USA a skrze jejich armádu stejným způsobem vydírá a okrádá svět včetně EU Ukrajiny a českoňského protektorátu všem, nebo aspoň většině lidí “to přijde normální”. “Je přece super vzít si půjčku s nízkým úrokem, půjčit si pět litrů krve a vrátit šest”. A když ten šestý litr krve neseženeme, jako že ho neseženeme, kde bychom ho také vzali, banka nám “sebere například ledvinu”. A TO SE VYPLATÍ…..

Plně chápu Rusko a Putina že se snaží odříznout od lichvářského mafiánského FEDu a jeho politických poskoků. A plně chápu, že FED a jeho majitelé zuří….

Nazdar
4. 8. 2024 08:18
Odpovědět  Jan

Pres soucasne vysoke uroky pujcek probiha v Rusku hospodarsky boom. Ten by byl mnohem silnejsi a nebezpecnejsi pro Rusko za nizsich uroku CB Ruska.

Stan
4. 8. 2024 06:55
Ohodnotit příspěvek :
     

Když čtu Pjakina,tak ten to v mnoha pohledech popisuje podobně. Kolikrát vyčítám Putinovi jeho váhání a liknavost,ale on je bohužel svázán jak Ùstavou tak omezenou pravomoci. Akorát se divím proč na svých místech nechává protiruské elementy jako je Siluvanov nebo Nabibullina.

Janaz
4. 8. 2024 07:40
Odpovědět  Stan

A akú právomoc má ich odvolať? Žeby žiadnu? Inak, s prezidentskou funkciou je to rovnaké aj u nás, po prevrate to bolo v celom východnom bloku nainštalované podľa rovnakej mustry , anglosasi sa dobre poistili proti výskytu štátnikov ako Putin. Ale dovtedy sa chodí s hrncom po vodu….. Všetko má svoj koniec, len to nejde systémom bum-bác, ako si myslia mnohí na alternatíve, ktorí by chceli rýchle výsledky ako vo videohre.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Spam Janka
4. 8. 2024 09:54
Odpovědět  Janaz

Tak teoteticky Nabibullina ponukla svoju rezignaciu, ale on to odmietol. Lenze ide o plavanie v hraniciach moznych. 1) potrebuje aby aspon cast oligarchov sa neburila, ze ich planuje znicit a s tym aj financny svet, ktory tam funguje 2) zahranicie, pretoze nech je to akokolvek jej image umiznuje tvrdit, ze rubel je stale stabilny ( co v pripade porusenia pravidiel MMF by neslo a Rusko obchoduje s mnohymi len vdaka tomu ze stale je pid MMF pravidlami). Navyse potrebuje aby peniaze naliate do armady, ktore sa spolu s peniazmi ktore predtym opustali RF ( hovori sa o 300 mld.usd rocne), neprehriali ekonomiku. 18% urokove safzby ju znacne ochladzuju, na druhej strane obyvatelstvu umoznuju mat uspory v bankach, co spatne umiznuje financovat vladny dlh. Velkych firiem sa to netyka, tie maju vladne pozicky za ine sadzby, problem budu mat hlavne mali a mozno stredni podnikatelia. Ale hlavne musi sa plavat, aby po skonceni SVO a liatia penazi sa zrazu ekonomika nezrutila

Jaris
4. 8. 2024 07:34
Ohodnotit příspěvek :
     

Ja jsem pro chytreho diktatora. Sice by mel mit sve poradce, ale posledni slovo by mel mit nakonec diktator jako byl Stalin. Nelze, aby vuz s nakladem ridilo hafo kocich a kazdy by oprate tahal kam se mu zlibi.
Davno vim, ze Putin zdaleka nema tu pravomoc, aby zlikvidoval sily, ktere stoji nad nim.Nicmene si stale myslim, ze v mnoha pripadech mohl byt tvrdsi. Jednim z prikladu je ‘Ruska’ centralni banka, kterou vede Nabuilina a Silanov. Oba jsou napojeni na zapadni system a jak muzou, skodi rozvoji RF. Casto o tom mluvi rozhorcene Pjakin.
Dale je pro Rusko nebezpecny Rusky zidovsky kongres, ktery Putina drzi pod krkem.
Takze vzato, pokud se nezmeni zakony ustavy RF a prezidentovi nebude predana vetsi pravomoc, bude Rusko ovladano temi, kteri nemaji zajem na rozvoji Ruska a kteri by ho chteli rozebrat pro nerostne bohatstvi a drancovat pro zapad.

Nazdar
4. 8. 2024 08:26
Odpovědět  Jaris

Jak chcete odstranit RZK, ktery tam vse vlastni? Odtud je i jeho moc. US poradci Jelcina za Perestrojky jeste vse zesilili: Pridelovali tovarny a podniky ve vlastnictvi statu mladym zidum, aby si je navzdy zavazali. Jejich jedinymi predpoklady ke zbohatnuti byla ruska narodnost, zidovsky puvod a nenavist k Rusku!
Bezh znarodneni majetku oligarchu se Rusko nepohne z fleku. To oni citi a jejich kun Siluanov dal navrh zprivatizovat 16 nejvynosnejsich ruskych firem. Zapad by tak koupil za natistene papirky zlato Ruska. Ten navrh zatim nebyl prijat. Putin jde proto cestou znarodneni.
Ma k tomu dukazy, ze nabyti majetku o Perestrojce bylo podvodne, nezakonne a proto budou znarodnovany.

Jaris
4. 8. 2024 13:37
Odpovědět  Nazdar

S vasim komentarem souhlasim.

Markýza
4. 8. 2024 10:00
Odpovědět  Jaris

Vynikající nápad Jaris. Měla byste to začít prosazovat u vás doma. Jen proboha nesmíte prozradit, že i ten nejchytřejší diktátor má jistou životnost a po jeho smrti…..inu, nastává leccos. Většinou ne tak chytrý diktátor (který tenduje logicky ke krutosti) nebo mírně slaboduchý diktátor (za nějž vládnou hamižní poradci) případně velmi válečnicky naladěný nadutý diktátor…..víte co? Skočte si do knihovny (jestli tam něco takového máte) a projděte si trošinku dějiny XX století. Jsou diktátorů narvané až po uši a jejich působení bylo velmi poučné.

Boomer
4. 8. 2024 13:55
Odpovědět  Markýza

.. tož snad jedině oprášit diktátorský model římské republiky. Diktátor v dobách zlých, a jak se vlny uklidnily, šupajdá zpátky k senátu. Jakoš takoš jim to fungovalo…

Markýza
4. 8. 2024 14:32
Odpovědět  Boomer

To je pravda, to docela fungovalo. Ovšem jestli by to fungovalo i dnes, to trochu pochybuju.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Janaz
4. 8. 2024 14:39
Odpovědět  Boomer

Nefungovalo, lepšie si preštuduj tie ich dejiny.

Boomer
4. 8. 2024 15:52
Odpovědět  Janaz

.. někdy fungovalo, jindy nefungovalo, případ od případu. Dobrá volba, špatná volba…

Jan
4. 8. 2024 10:13
Odpovědět  Jaris

Chytrý diktátor je jedna z možností. Jenže jako každý i on je člověk. A každý člověk se někdy mýlí. Ne třeba ve zlém úmyslu, jen z nedostatku informací nebo předsudků, ale mýlí. Takže aby měl poradce. Ale ti poradci by měli mít tím pádem i nějaké kontrolní pravomoci. A dále, co po smrti chytrého diktátora? Jak najít náhradu? Jak zajistit aby se tam dostal člověk minimálně stejné kvality jako byl předešlý a ne nějaký “Hitler nebo Caligula”?

Bylo by třeba prosadit systém výběru a kontroly kvality jako např. testy Q testy EI kontrola Aury, detektor lži, vláda bez Imunity ( takové, jakou si prosadili naši samozvanci) Dále uplatnit mechanismy Občanské kontroly Referendem to jest všemi sty procenty obyvatel státu to vše zdokonalené například o koncept Plánovací buňky profesora Dienela úspěšně vyzkoušený například v bývalém západním Berlíně. Podporovat vzdělanost obyvatelstva, aby rozhodovali v Referendu zodpovědně. Jakým způsobem “vybírali” své kandidáty například v Tibetu, jak hledali Dalajlámu, jak “určovali” své šamany a náčelníky například kmeny v Africe v Americe, kde kvalitní kandidáti byli klíčoví pro přežití kmene? Systémů je více….PODSTATNÁ JE KVALITA KANDIDÁTŮ

Pavel z Moravy.
4. 8. 2024 11:58
Odpovědět  Jan

Proboha, co chcete? Chce se mi řvát – jakou společnost si představujete. Není vhodné začít od sebe. Nekradu, nelžu a stávám se tím pádem lepším člověkem. Asi ano, ale stačí to. Není potřebné o tom přesvědčit druhé ? Je to možné nebo ne ? Kujwa, vychovávejme děti v tom skutečném hodnotovém žebříčku, pokud ho sami plníme. Jedno nádherné moudro říká – Přiváděli bychom na svět děti vychované, kdybychom sami byli vychovaní. Jenom duševně vyzrálí lidé by mohli změnit tento svět. Je to ale možné, šlo to vůbec někdy, když pár hrabošů nemá nikdy dost a ten obrovský zbytek populace místo spojení se proti těmto neurvalcům likviduje sám sebe? Asi by se ta většina z toho zbytku při možnosti být na místě těch hrabošů chovala stejně. Tak o čem je potom řeč. Tento lidský tvor nikdy nedozraje, nemá na to. Je lepší přiznat si to, než čekat na nějaký důstojný věk Vodnáře. Optimismus je to poslední co sdílím. Když se rozhlédnu kolem sebe, nemám ho kde brát.

Markýza
4. 8. 2024 14:33
Odpovědět  Pavel z Moravy.

Vlastní příklad je jediný funkční přesvědčovací prostředek. Nezabere pokaždé, ale je jediný.

Jan
4. 8. 2024 18:19
Odpovědět  Pavel z Moravy.

No když se nedokážeme změnit, tak prostě končíme. To je jednoduché. Jako nemoc nebo úraz. Je to varování aby člověk změnil životní směr. Pokud to dotyčný nepochopí a pokračuje špatným směrem, problémy vygradují až k ukončení fyzické existence. Nebyli bychom první ani poslední v dějinách.

Markýza
4. 8. 2024 18:42
Odpovědět  Jan

Jako bych sem lípla palec nahoru, jo?

Slovan
4. 8. 2024 18:46
Odpovědět  Jan

No já to vidím trochu jinak, tak jako Češi asi ju, ale jako národ možná ještě chvilku budeme přežívat, jen nebudeme moc na věřejnosti a úřadech hovořit česky. Možná tak mezi sebou doma, ale to časem vymizí. Vždyť dnes kdejaký fracek předškolního věku mluví anglicky (je do toho rodiče nutí) celkem obstojně. No a když rodiče nebudou trvat na rodném jazyce, tak pak je konec. Vždyť těm mladým díky právě globalizaci a tím zzkuurweným cestování VLAST už nic neříká. ONI se už doma cítí všude. Ségra má kluka 40, který je od 18 v ♦, já to nemám rád, MY patříme sem a ne jinam, tady máme kořeny. Vidím to na tom synovcovi a takových tuna je. Zkrátka se JIM podařilo zamíchat rasama a oddělit je od hrdosti že jsou třeba ČEŠI. Teď jsou kočkopes. Ále co se zase nassííráám, klid Pavlíku, jdi si načepovat, jdi uděláš nejlíp.

Markýza
4. 8. 2024 18:51
Odpovědět  Slovan

Ne. KAŽDÝ JEDEN ZA SEBE! Pardon, že hulákám, mi to nedalo.

Slovan
4. 8. 2024 22:09
Odpovědět  Markýza

Mě to u pprdeele, stejně nic neslyším. Co jako každý za sebe? A co NE!!

Markýza
5. 8. 2024 08:31
Odpovědět  Slovan

Ne – na to co jste napsal, na celý odstavec.
Každý sám za sebe musí měnit. Sám sebe a tím i svět. Napřed maličko okolo, pak se kruhy zvětší.

katango
5. 8. 2024 11:02
Odpovědět  Markýza

Každý má kolem sebe nějaké lidi, co nejsou jeho rodina. Proč vylučuji rodinu? Protože tam působí spoustu emocí a pokud jsou vztahy jinak dobré, kvůli politice se s ní rozhádat nechcete. Ale s nepříbuznými je to něco jiného. Můžete prezentovat své názory, nejlépe nekonfrontačním způsobem,pokud to lze, můžete argumentovat bez emocí atd. Nemusí s váma souhlasit, ale řekla bych, že v souladu s mírou vaší neformální autority to v nich více či méně uvízne, aspoň drápkem. Mohou o tom začít přemýšlet. Je to zdlouhavé, ale podle mne jediná možnost.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
5. 8. 2024 12:52
Odpovědět  katango

Nemyslela jsem argumentaci a diskuse. Já jsem politické debaty v rodině taky zatrhla, aspoň v mé přítomnosti, stejně jako o kovidu. Měla jsem na mysli, že když změníte mentální vzorce vy, popohnete celým systémem. Napřed v rodině (netřeba vůbec nic říkat, stačí si myslet) a pak se to tak vlní někam dál. Poměrně to mám v paži, musela jsem změnit celé mentální nastavení.

katango
5. 8. 2024 14:41
Odpovědět  Markýza

No, abyste mohla působit mnou popsaným přístupem, musíte ty vzorce taky změnit. Oni to lidi vycejtěj. Vlastně teda nejsme ve při, jen to každá nazýváme jinak a bereme to z opačných konců.

Markýza
5. 8. 2024 16:35
Odpovědět  katango

No vlastně jo 🙂

Nazdar
4. 8. 2024 08:14
Ohodnotit příspěvek :
     

Tahle analyza byla potrebna. Jeste umocnuje schopnosti V.V. Putina, ktery i pres omezeni svych pravomoci uspesne pracuje. Dedictvi Perestrojky – rozkradeni statu oligarchy a jejich moc, moc jejich pomocniku ve statnim aparate se mu dosud nepodarilo zvratit. Zradci Nabiulina, Siluanov i Golikova jsou stale u moci! Probiha neustale boj mezi vlastenci a 5. kolonou zapadu. Nastesti se podarilo sjednotit vlastence derzavy na spici zeme.

Spam oldrich
4. 8. 2024 09:59
Ohodnotit příspěvek :
     

ocenuji snahu o realnejsi pohled na pozici presidenta v Rusku, ale s nekterymi tvrzenimi bych byl velmi opatrny v pripade autora. President navrhuje predsedu vlady, ridi zahranicni i domaci politiku a je vrchnim velitelem armady. To vse patri k vykonne moci.

orinoko
4. 8. 2024 10:19
Odpovědět  Spam oldrich

Tak, a Nabulina sama chtěla dvakrát rezignovat. Její původ Tatarka. Před lety patřila k poradcům Putina. Její rezignaci zamítl Putin i Misustin. Vede Centrální banku tvrdě ve válečném stavu pod sankcemi a době paradoxně narůstajícího ruského konzumu. Svým způsobem řeší 3 okruhy problémů: Inflaci, přehratou ekonomiku, stabilitu rublu. A opravdové hovado do toho navrhuje “levné penize”. Ale protože esoterik Pjakin má kolem sebe auru “koncepčních prijoriti ” , v nichž je i každé lidské lejno řízeno GP, tak Nabulina je poskok Zápachu. Člověk sem chodí pro postrehy a inteligenci a nachází řízené mozky stejně jako na Seznamu. Čest výjimkam.

Boomer
4. 8. 2024 15:57
Odpovědět  orinoko

.. Elvíru zde málokdo chápe, poradců ale máme jak naseto, kdyby na ně nedejbože dala, už by nebylo co řešit, nanejvýš tak vytrhnout mapu Ruska z atlasu.
Pjakin je žvanil, který se ani neobtěžuje s korekcí svých hámotin…

Janaz
4. 8. 2024 14:42
Odpovědět  Peter 008

Nech si prečíta aspoň českú ústavu, sú všetky na jedno kopyto, v celom východnom bloku.

Noobody
4. 8. 2024 17:27
Odpovědět  Peter 008

To Peter 008 4. 8. 2024 10:27
“…prezident k výkonné moci nepatří a nemá na ni žádný vliv.”

Tož ono to tak z vonkajšku naozaj vyzerá. Je to však skutečně PRAVDA??? Rusko po Jelcinovi rylo mordou v blátě, bylo ekonomicky, sociálně, vojensky i morálně úplně na dně. Politici KoZa si mnuli ruce a pláceli se po ramenou, jak svého nepřítele dokázali ponížit, znectít a připravit k rozparcelování na snadno ovladatelné a cucatelné gubernie. Následně se však RF stabilizovala a VŠUDE bez výjimky se tvrdí, že jej zachránil Putin. PROČ??

Putin bez exekutivní pravomoci a reálné schopnosti cokoli změnit by ze země, kde nebylo na výplaty vojákům, ani na důchody, kde byly prázdné regály a oligarchové rozkradli stát tak, že byla reálně ohrožena nejen jeho funkčnost, ale i celistvost, neudělal onen sociálně – hospodářský zázrak, kterého jsme svědky!!!

Je pravdou, že Putin má osobní charisma a vůdcovské schopnosti. Jestli však nemá reálné exekutivní možnosti, tak jsem skeptický přijmout, že jen silou své osobnosti zmákl stát se 155M obyvatel. To jsem schopen pojmout jen za předpokladu, že je figurou globalistů, mistrovsky hraje podle jejich not a není důvod jej nahradit jiným.

Howg!!

Noobody
4. 8. 2024 18:06
Odpovědět  Noobody

Ještě doplním poznámečku k onomu hraní podle not vyvolených. V lednu 2015 proběhla v Praze mezinárodní konference o holokaustu, před jejímž začátkem pronesl prezident Evropského židovského kongresu (EJC) Moše Kantor toto:”Ruský prezident Vladimir Putin je „největším ochráncem Židů v Rusku“ a dodal, že Židé se v Evropě necítí bezpečně a blíží se jejich exodus. 
Přijmeme-li hypotézu, že VVP je výkonnou figurou globalistů (vyvolených), tak se musíme i zamyslet nad tím, jakými mechanismy se mu podařilo konsolidovat ruské veřejné finance, stabilizovat st. správu, armádu, navrátit převážnou většinu oligarchů i s majetky ze zahraničí do RF a uskutečnit nutné reformy. Je zřejmé, že za ním stojí nejen velké peníze, ale i jejich obrovská a nezpochybnitelná autorita s jejich výkonným aparátem. Sám voják v poli je bohužel jen sólo figura a když jej nechrání obyčejní pěšáci a nepomáhají “ctihodní” občané, tak nutně padne! Bez výjimky!! Např: jak se mu normální cestou podařilo ovlivnit na PAŠALÍKY zvyklé poslance státní dumy, aby si pod sebou podřízli větevů přijetím zákona o st. službě?!? Ten pod tresty zapovídá jejich voličům (st.úř.) držet bankovní konta v cizí měně a v zahraničí.

Boomer
4. 8. 2024 18:07
Odpovědět  Noobody

.. Putin je vysoce kvalifikovaný zpravodajec, dokonalý týmový hráč a leader v jedné osobě a z dob svého působení a růstu v KGB chápe důležitost kvalifikovaného výběru spolupracovníků. A taky principy jejich postupného zapojování do vlivové sítě, aniž by k tomu měl nějaké výrazné pravomoci. Správní, spolehliví a současně nenápadní lidé, kamarádi kamarádů, dosazení na správná místa, spáči, co se probudí ve správný okamžik a už to lítá. Reálné exekutivní pravomoci mít nemusí, ale musí mít spojence, nejlépe tiché, kteří v jiném dresu hrají v exekutivě za jeho klub. Vlivová agentura…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
5. 8. 2024 14:06
Odpovědět  Boomer

Bingo!

Slovák
4. 8. 2024 10:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Masaryk bol chazar, a už to neguje jeho ne-charakter, pričom chcel vymazať existenciu nás Slovakov! Bol to intrigánsky židozedník a podvodník s mnohymi prehmatmi v politike! Na Slovensku je chazar Masaryk nula, s nulovým rešpektom! A tu tento článok akosi ” opomnel” chazarov a chazarskú silnú lobby okolo Putina! A ta má včasto viac vplyvu ako celá Ruská Duma! Koniec koncov vidíme ” silu” sionistov v kolónii Ratchilda-Izrael, čo si dovoluje v dnešnej dobe! Bez žida sa ani list nehne na “strome života” na Zemi!!!

Markýza
4. 8. 2024 15:07
Odpovědět  Slovák

Včera jeden Chazar povedal mi nazdar. Zmlátil som ho do krvi, rypák som mu rozdrvil – čo mi má ten Chazar vravieť hoc aj nazdar?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
5. 8. 2024 14:10
Odpovědět  Markýza

Je to prča. Na jednoho čučí chazar kam se koukne, na jiného žid kam se koukne.
A vědci marně dumaj kde se ve vesmíru vzala temná hmota. Jenže co když vznikla až s lidstvem a je to energie bl-bosti – zákon o zachování energie – uniklá do prostoru?

Boomer
5. 8. 2024 14:38

.. není uniklá, ale v rámci civilizačního samočistícího procesu do prostoru odmrštěná, jináč už by se lidstvo vlastní blbostí zalklo…

Markýza
5. 8. 2024 16:36
Odpovědět  Boomer

😀 😀 teda kluci, to jste mě pobavili 😀

zuzana
4. 8. 2024 11:10
Ohodnotit příspěvek :
     

„Zelená ekonomika“ je v USA a Evropě náhle na ústupu

V únoru přijel na předměstí Říma velký houf traktorů Italských farmářů s houkajícími klaksony. Scéna, kterou zachytila agentura France-Presse, byla jen jedním z desítek protestů po celé Evropě proti nařízením EU, která podle zemědělců hrozí, že je připraví o práci.

https://aktax.cz/zelena-ekonomika-je-v-usa-a-evrope-nahle-na-ustupu/

4. 8. 2024 11:47
Ohodnotit příspěvek :
     

Doporučuji článek od Thierry Meyssan: Kdo je nepřítel , Vysvětlení o Sionismu a kdo je za tím. Je to tam také česky https://www.voltairenet.org/article185514.html

orinoko
4. 8. 2024 12:08
Odpovědět  primak

Dík za připomenutí. A něco přidávám z českých zdrojů. Plány zidu bez skrupulí.
https://blog.aktualne.cz/blogy/vit-klima.php?itemid=34020

Velitel
4. 8. 2024 13:00
Ohodnotit příspěvek :
     

Jak to bylo se střílením do dělníků?
Na úvod mi dovolte malý historický exkurz a srovnání. Nacházíme se v srdci Sudet v okresním městě Duchcov a je 4. února 1931. Ve 2hodiny odpoledne vychází z nedaleké vesnice Levice cca250 až 500 lidí na pochod do Duchcova šli tam jak Češi tak Němci, kde před okresním hejtmanstvím ,které sídlilo na zámku, kde knihovníka dělal Kasanova, chtěli protestovat proti klesajícím platům a nezaměstnanosti. Průvod vedl senátor za KSČ Petr Stránsky, zezadu průvod sledoval 12 četníků. Před Duchcovem cesta protíná železniční trat , která vede po viaduktu, je v tunílek tak na jeden menší nakladák (myší díra). Do to úzkého místa se postavilo deseti četníků pod vedením Ferdinanda Emmera  průvod došel k viaduktu. Četnici řekli ze je do města nepusté. Za normálních okolností by se jim pochodující vysMáli , přelezli by o kus dál viadukt a bylo by. Nicméně Stránský to bral jako politickou akci a tak se šlo tunýlkem. Četnictvo nasadilo bodáky a druhých 12 četníků na konci průvodu hnalo průvod slále vpřed, neviděli co se děje v předu. První řada sáhla četníkům na pušky a Emmer dostal strach, sám neví proč a zda úmyslně, ale vystřelil a po něm ostatní také

Velitel
4. 8. 2024 13:01
Odpovědět  Velitel

, čili 10 ran. Josef Kadlec, Josef Studnička a Alois Lamač jsou mrtví na místě, Antonín Zeithammer umírá v nemocnici.
Takže asi tak, příkaz ke střelbě nedal nikdo a i velitel zásahu neví proč střílel, tedy zda stisk spoušť on nebo to vystřeli při přetahování o zbraň. Tím, kdo to posral byl, ale jen a jen on, jen idiot si stoupne do tunelu, protože pak nemá kam ustoupit. Podobné uzávěry se dělají před nebo za tunelem, aby byla uzávěra vidět a aby se dalo v nejhorším ustoupit do stran.
Tolik fata.
Když tam pojedete dnes bude viadukt uprostřed mrtvé části Duchcova kde poflakují jen cikanské hordy. Mezi chátrajícími domy. Najde duchcovskou porcelánku (modro zlaty porcelán vyvážený do celého světa) zavřená, TDV byvalá  Hirsch & spol. – HIKO Werke, největší výrobce kočárků v R-U zavřena , Vitrablok světoznámý výrobce skleněných Luxfer, zavřeno.

orinoko
4. 8. 2024 14:10
Odpovědět  Velitel

Viděl jsi kobylkami vytezene území v USA? Svrab a neštovice! Detroit je toho výkladní skříní. Jak je na tom sklářství vůbec vedle asijské konkurence? Až zkrachuje VW, tak to bude vina Čechů? Německá strana Šumavy se vylidnuje, ale české pohraničí pry potrebuje kvalitní germany, pravil sud Posselt nikoli nepodobny Hitlerovi. Doma mají zhmotnelou tmu z Afriky a u nás se prohánějí cikáni, žádný cd Rom. Turci a lidová tma, to je dneska Německo. Možná zase dojde k jeho rozdělení.
Sudetaci dostali nakopano i v Polsku, vyhazeli holandské a belgické sudetaky, to jen my jsme tak pitomi, že máme cítit vinu. Ještě že tu nejsou. V době dělení cesko-slovensko by sudetaci jen prihodili pořádná polena. Ostatně už tehdy do procesu strkali svoje finanční pazoury.

Janaz
4. 8. 2024 14:50
Odpovědět  Velitel

Mimo témy: bola som v Duchcove tuším v 1988 na svadbe mojej kamarátky, pekné mestečko. Pamätám si návštevu duchcovského zámku, krásna prehliadka a nádherné kytice kvetov v krásnych starožitných vázach vo všetkých miestnostiach. Je to na zlosť, ako dopadli naše mestá po tridsiatich rokoch budovania “demokracie”.

Markýza
4. 8. 2024 15:15
Odpovědět  Janaz

Jojo. Vypadá to strašlivě, žejo?

https://1url.cz/H1H3y

Namoutěkutě….až by jedna zaplakala

https://1url.cz/T1H37

Boomer
4. 8. 2024 16:02
Odpovědět  Markýza

..no, bez těch plakátů s vousáči Marx, Engels a ZZ Top to fakt není vono…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
4. 8. 2024 18:00
Odpovědět  Janaz

A přitom dnešní experti, co maj o všem jasno třeba na idnes, ti vědí, že komunisti všechno nechali zničit. I když někde třeba ano, ale staralo se. Já jsem se podílel m.j. na projektech rekonstrukce hradů a vím, že se do toho investovalo hodně. Zatímco potom, když všechny ty úřady, co to měly na starost, se překopaly, mnoho jde zase zu grund.

A to ti experti nevědí, že na Západě dostaneš každou chvíli do schránky, abys přispěl na opravu zámku tam či onam, a že jich tam všude nemaj tolik jako u nás.

Ve Francii jich maj mnoho, ale taky tam se musí někdo najít, né jen stát. A mnohdy jsou mistní lidi zorganizováni a pomáhaj zadara. Vzpomeňme si na naše Akce Z, kdo by nás v sobotu dostal na zvelebení našeho okolí, túdle…

Slovan
4. 8. 2024 18:27
Odpovědět  primak

No vidíte a po 89 všechno to túdle rozkradli, né že ne. To je panečku nassrááníí, že jeden nezůstal radši si válet v sobotu a v neděli gule. A nikomu to nevadí.

Boomer
4. 8. 2024 18:27
Odpovědět  primak

.. no, já mám zkušenosti, že jsou i dnes lidi, kteří v potu tváře v rámci dobrovolného spolku dokážou udělat hodně pro svoje okolí, pro obec. A potom zírají, jak obecní zastupitelstvo na to zvelebené zvysoka se*e! Páč z toho nekáplo zavedených 10%…

Markýza
4. 8. 2024 18:40
Odpovědět  Boomer

My máme velice slušně fungující radnici, tak lidi neměli do čeho vyrypovat, tak aby upustili páru kreativity, vymysleli si Okrašlovací spolek a poněvadž nebylo moc co okrášlit, vrhli se na to, že sázejí stromy. Podél všemožných polňaček, co jich jen kolem máme. Taky dobrý, ne?

Boomer
4. 8. 2024 19:04
Odpovědět  Markýza

.. přímo vynikající, ale i to má svoje úskalí. Majetkové vztahy k osázeným pozemkům a porostu na nich. A může se stát, že to kolem polňačky úmyslně zugrunt poláme líný kombajnér, anžto se mu nechce při přejezdu na jiný hon sundávat a na podvozku převážet žací lišta… a co tě na tom se*e, vole, je to snad tvůj pozemek, že na něm sázíš?!

Markýza
4. 8. 2024 19:56
Odpovědět  Boomer

Vy mě strašíte! Prozatím se tak nestalo, takže doufejme ani nestane.

katango
5. 8. 2024 14:49
Odpovědět  Boomer

Mám takovej pocit, že když je strom už zasazenej, je jeúzemího pokácení ouřední problém.

My tady na Zbraslavi, resp. místní úřad, jsme uvažovaný stavební a velmi lukrativní pozemek (jehož zastavení by pro okolí znamenalo katastrofu) urychleně přeměnili na park se zasázenými stromky a tůňkou pro obojživelníky, která se sama vytvořila (u nás, byť na kopci, je hodně vysoká spodní voda) a která požívá nějakého stupně ochrany. Je to takové hezké místečko s nějakými vrbami, rákosem, orobincem a vodními kosatci, což všechno vyrostlo jako nálet. A žijou tam žabky.

Jak to vypadá s vyjmutím prostranství z území určeného pro zastavění, nevím. Ale určitě se na tom pracuje.

Markýza
4. 8. 2024 18:37
Odpovědět  primak

No, hodně je….hodně relativní. Když prosvištěl plyšák, můj muž, takto štukatér, začal mít obavy, co s ním jako bude. Což mě od srdce rozesmálo – povídám ty málo jezdíš po vlastech, jo? Kristovanoho, ty budeš mít co dělat až do smrti…a taky že měl. Udělal toho opravdu hodně a pořád bylo co.
Nevím, jestli u nás jsou ještě veselí brigádníci na Lipnici – zato vím, kolik šílenců zakoupilo zámečky a tvrze a hrádky a opravujou. To obdivuju, já bych se do toho nepustila. Za tím musí být svaté nadšení. Mám známou v blízké obci, která roky usiluje o opravu tamějšího překrásného barokního kostela a povedlo se jí vydupat střechu a padající podpůrnou zeď a apsidu…..už má plány rekonstrukce a když vyprávěla, co obnáší ulovit si grant, tak jsem málem upadla.

Pavel z Moravy.
4. 8. 2024 16:17
Odpovědět  Velitel

No, komunisté to nezavřeli. Podobná situace je v pohraničí všude, vše ti pravdoláskaři zlikvidovali. Většinou ty podniky srovnali se zemí, aby po nich nezbyl ani nápis. V Krnově ťreba dost známý Strojosvit, který vyvážel do světa. A takových podniků je hafol. Všechno ta popřevratová sebranka rozdala a zaprodala. A co se nehodilo, přímo odstranila z povědomí lidu. To je přesně ten výsledek těch co řvali nejsme jako oni. Teď už je vymalováno, tato země se stala kolonií se vším všudy i s jejími zaprodanci. A teprve přijde závěr.

Slovan
4. 8. 2024 20:11
Ohodnotit příspěvek :
     

Omluva že to sem nepatří, jen kdyby to někoho zajímalo. Tady si chodí lepšolidi pochutnávat na dobrůtkách, tak přeji dobrou chuť vy nóblesní šmejdi, jen dobře.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Plisen-bordel-hmyz-Sem-chodila-prazska-smetank

Administrátor
P.A.Semi
4. 8. 2024 20:36
Ohodnotit příspěvek :
     

Ohledně teze článku “prezident není součástí vlády” – to zjevně není pravda…

Prezident je součástí Exekutivní (ispolnitelnaya) moci, takže je také nezávislý… A vybírá vládu, obvykle asi po volbách, jako nedávno vyměnil Shojgu za Belousova…

Takže i teze “nyní fakty dokázal, že prezident k výkonné moci nepatří a nemá na ni žádný vliv” – tam žádný důkaz není… Prezident patří k výkonné moci… “prezident není součástí vlády” – není dokázáno a přečetl jsem si to namátkou ještě jednou… Naopak, “státní moc v Ruské federaci vykonává prezident Ruské federace” jasně dokazuje, že prezident je součástí exekutivy… Autor šíří bludy, autoritavně a pohrdlivě…

U přehlasování vetovaného zákona, “alespoň dvou třetin hlasů” je důležité, protože nestačí prostá většina na přehlasování prezidentského veta… Takže to veto má určitou váhu, leda by se shodla velká část poslanců proti tomu… (což v zemích, kde je vyvážená demokracie, není tak snadné…)

atd atd… autoritativně a pohrdlivě šíří polopravdy a desinterpretace…

πα½

Albi
4. 8. 2024 22:36
Odpovědět  P.A.Semi

Ale nemůžete si být jist, že je ruská Ústava identická s českou.
Nebo naopak dokázat, že všechny Ústavy musí být sepsány podle jednotného vzoru.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
5. 8. 2024 03:03
Odpovědět  Albi

Já budu radši dělat, že jsem tuhle výměnu názorů neviděl. Kdybych viděl, nutkalo by mě to si ruskou Ústavu vyhledat a přečíst a do toho se mi fakt nechce,

Boomer
5. 8. 2024 14:50
Odpovědět  P.A.Semi

.. k tomu výkonu stání moci presidentem jen tolik, že skutečné přímé presidentské pravomoci jsou taxativně vyjmenovány v ústavě konkrétního státu, ostatní podléhají kontrasignaci další složky, nejčastěji vlády…