blog

Raději investovat do revoluce

Autor Vidlák:

Můj tatínek mi vždycky kladl na srdce jednu důležitou zásadu. Žít tak, abych se co možná nejméně dostával do situací, kdy si budu muset zvolit mezi špatnými řešeními, protože ať pak udělám cokoliv, vyberu si špatně. Tento otcovský návod na klidný, ba téměř nudný život jsem se vždy snažil dodržovat a skutečně jsem se jen málokdy dostal do situace, kdy jsem si musel vybrat mezi dvěma zly. Mohl bych celé hodiny vyprávět veselé historky z mládí, ale můj životopis je vlastně naprosto šedivý…

Vychodil jsem obyčejnou základku, studoval jsem na obyčejné průmyslovce, zkusil vysokou školu a nechal jsem toho, šel jsem do práce, několikrát ji změnil a od minimálního platu jsem se postupně dopracoval do současné pozice, oženil jsem se s mojí první a jedinou, pořídili jsme si pět dětí… a vlastně největší vzrůšo mého života bylo stěhování od Sokolova na jižní Moravu do Vidlákova… ale zas tak dramatické to nebylo, protože dům jsme od manželčina dědečka dostali darem… Začal jsem hospodařit, začal jsem psát… nikdy jsem neměl dluhy, ani dnes nemám žádnou hypotéku a kromě jednoho nepříjemného útoku na mojí osobu za mé psaní, se mi nikdy nic nestalo.

Menší zlo jsem musel volit jen v politice… V soukromém životě jsem měl vlastně vždycky k dispozici nějaké schůdné a snesitelné řešení, ze kterého vedlo více východisek, zpravidla dobrým směrem. Díky táto, byla to dobrá zásada, provedla mě hloupostmi mládí, aniž abych si podělal život.

Proto jsem také tak vysazený na našeho derniéra a celou jeho skvadru. On totiž od prvního dne ve funkci dělá přesný opak toho, co jsem já považoval za celkem univerzální návod na budoucnost. Hned od začátku nás zatáhl do celé řady průserů, ze kterých žádná dobrá cesta není. Zamotal nás do hry velmocí, postaral se o energetickou krizi, zavírá oči před všemi varováními a militantností svých ministrů to den ode dne zhoršuje. Nikdo neví, co bude příští týden, nikdo netuší, jakým směrem se republika vydá, jen všichni víme, že náš Péťa to nerozhodne… jsme jen hříčkou v cizích rukou. Dám vám příklad ze svého vlastního života.

Vy, co mě čtete dlouhodobě, tak víte, že jsem krizi očekával už delší dobu. Měl jsem o ní sice poněkud jiné představy – myslel jsem, že nám spíš hrozí několikadenní blackouty, kdy nepůjde elektřina a tím pádem ani plyn či voda. I využil jsem deseti let, po které jsem rekonstruoval baráček, abych toto riziko co nejvíce omezil. Topení jsem zrekonstruoval na samotížné, takže u kotle nepotřebuju žádné čerpadlo. Koupil jsem jeden z posledních litinových Viadrusů ve třetí emisní třídě a ponechal si v systému i starou dobrou plynovou Destilu. Mám vlastní studnu, k čerpadlu jsem pořídil co největší expanzní nádrž, abych i bez elektriky pár hodin vydržel s vodou. Pořídil jsem si elektrocentrálu a zařídil možnost jejího připojení na domovní rozvaděč. V podstatě jsem schopen topit bez elektriky a kdyby na to došlo, mám dost benzínu, abych mohl udržet mrazáky a studnu po dobu dvou týdnů.

Ještě zjara jsem koupil co nejvíc černého uhlí (poslední fůra už bylo to australské), takže bych měl vydržet alespoň tři zimy. Průběžně doplňuju zásoby obilí na krmení, abych měl své domácí silo stále plné, o víkendu zabíjím první ze svých čtyř krmníků a ve vedlejším chlívku už mi běhají tři nová selátka. Brambory jsou ve sklepě, demižony jsou plné portského i pálenky. Regály jsou plné marmelády a zavařených okurek. Loni jsem včas utekl od Bohemia Energy a stihl zafixovat ceny na směšných cifrách. Vlastně jsem nezvládl jen loupačku na ječmen… Ale v porovnání se sousedy jsem na tom hodně dobře.

Samozřejmě jsem nezahálel a když se začalo ukazovat, jaké budeme mít ceny elektřiny, kdy za korunu vyrobíme a za deset korun si to koupíme… a zároveň se budou horečně stavět nové linky do Dojčlandu, protože bratři Němci potřebují naší elektřinu víc než my a naše vlastní vláda jim to dá, protože je pro ní důležitější podpora z Berlína než podpora českých voličů, začal jsem vymýšlet solární elektrárnu.

Hele, to byste nevěřili, ozval se mi chlapík, který přesně tohle dělá a zjistil jsem, že jeho firma sídlí ve Znojmě. Člověk přesně podle mého gusta. Vymyslí architekturu systému podle mých potřeb, naprojektuje a dodá skříň s rozvaděčem a poradí, kde nejlépe koupit panely, baterky, měniče a další komponenty. Například jsem od něj zjistil, že většina solárů instalovaných na baráky neumí fungovat bez sítě – střídače jsou prostě dělané tak, že si musejí „načíst“ frekvenci od ČEZu a pokud v síti nejde proud, nepůjde ani vám doma, i když máte na střeše panely i baterku.

Vy, co solár máte, řekli vám, jak to funguje?

Tož jsme si spolu sedli a začali počítat. Co by taková domácí elektrárna měla umět… No, měla by fungovat i v zimě, měla by fungovat i bez sítě, měla by zvládnout mé venkovské potřeby v podobě vrtačky, šrotovníku a studničního čerpadla. Takže to dělá sto metrů čtverečních panelů, dostatečně výkonné střídače, které frekvenci zařídí samy bez drátů z Dukovan a baterka o kapacitě alespoň 20 kWh. Cena něco přes milion, když budu úskočně a obezřetně nakupovat.

A teď počítejme… Můj dům i dvorek spotřebuje denně průměrně 16 kWh. I při vládou zastropovaných likvidačních cenách to dělá asi 60 tisíc ročně. Za deset let je to 600 tisíc. Za dvacet let je to 1,2 milionu. Tedy cena oné solidní solární elektrárny. A žádná solární elektrárna nevydrží dvacet let bez údržby…

Tím také odpovídám všem zeleným snílkům, kteří dodnes věří, jak nám slunečníky, měsíčníky a větrníky zařídí krásnou bezemisní budoucnost plnou dostupné a levné energie z obnovitelných zdrojů. Je to smutné, ale i při všech těch sviňárnách, co nám politici dělají, i při celé té energetické válce s Ruskem, při všech idiotech, co teď vedou náš stát do řiti, solární elektrárna je stále ještě dražší, než zůstat u ČEZu.

Tím samozřejmě není nikde řečeno, že za rok nebude stát elektrika ještě dvakrát tolik, protože Němci jí pořád budou potřebovat, Rusko pořád nebude dodávat plyn ani nic jiného a budeme v průseru ještě dvakrát hlouběji než teď. Tomu se říká strategické rozhodování… Dnes mě elektrika stojí ani ne dvacku ročně. Ale až se vyhlásí stav energetické nouze, bude mě stát zhruba šedesátku ročně…a příští rok to může být ještě dražší, díky našim skvělým západním bratrům.

Jako, že bych měl doma jeden a půl mega v hotovosti a řekl si, že je teda utratím pro jistotu za vlastní použitelnou elektrárnu, to teda nemám. Byť si za rok mohu rvát vlasy, že jsem si měl vzít úvěr a měl to udělat. Nemluvě o tom, že moje auto je na konci životnosti a zřejmě si nějaké budu muset do konce roku pořídit… Tak co, stojí za to se zadlužit na milion a něco, pořídit si solární elektrárnu a vyměnit energetické riziko za riziko zadlužení? V dnešní době?

A to jsem na tom, v porovnání s jinými, dost dobře. Mohu si dovolit o takových věcech alespoň přemýšlet a zvažovat. Většina mých přátel se podobnými úvahami nemusí zatěžovat, prostě na to nemají ani v hotovosti, zadluženi jsou i bez solárů. Nemluvě o tom, že ani mně by tato elektrárna nevyřešila vytápění… teda, v létě jo. V létě bych mohl mít vytápěný bazén a měl bych dost energie pro bojlery všech sousedů.

Proč tady sáhodlouze píšu tyhle kydy…

Snažím se tu názorně demonstrovat, že nejlepší bude, investovat do revoluce. Pro většinu spoluobčanů to už vlastně představuje jedinou možnost. Všechno ostatní je mimo ekonomickou realitu většiny národa. Nějak nevidím, že by stát chtěl dávat 80% dotace na solární elektrárny zmíněné velikosti. A není divu – kdyby si všichni takovou elektrárnu udělali, tak by ČEZ přišel o své tisíciprocentní marže z obchodů na energetické burze. Všechny současné dotace jsou nastavené přesně tak, aby na tom zase vydělali velcí hráči a malým to přineslo jen miniaturní výhodu.

Revoluce je pro obyčejné lidi jediné řešení. Kdo nemůže z vrecka vytáhnout mega na svojí energetickou bezpečnost, aniž by se tím zadlužil a ohrozil se z jiné strany, ten dříve nebo později dospěje k tomu stejnému, co já – že jeho situaci vyřeší jedině hulákání v ulicích a vyražená vrata od Strakovky. Povedzte mi Kefalín… kolik lidí u nás má v prasátku jen tak bokem milion korun a nepořebuje je na nic jiného než na solární hračku slušného výkonu?

Nebo se toho někdo ujme jako výzvy? Vytáhne z trezoru nikoliv miliony, ale miliardy a začne dělat konsorcium malých střešních solárních elektráren, které bude konkurovat ČEZu? Dosáhne výhodnějších cen komponentů, zorganizuje lidi, přidá k tomu nějaké jejich peníze, začne propojovat celé ulice mezi sebou, udělá bateriová úložiště a něco změní? Silně o tom pochybuju, protože nic vládě nebrání, aby takový projekt prostě pustila… ale buďte si jistí, že všechny zákony budou napsány tak, aby ČEZ nepřišel ani o korunu. Kromě toho – zvítězit na ulici, vyhodit vládu na smětiště dějin, ovládnout ČEZ a nastavit normální ceny elektřiny z Temelína, je po všech stránkách jednodušší a levnější. Stejně tak je levnější se prostě vystěhovat do Etiopie. Když ti Afričani chtějí sem, tak by tam po nich mohlo zůstat dost prázdného prostoru, ne?

Nebo takhle to myslel strážce klimatu Timmermans? Že elektřina bude v budoucnosti stát 20,- Kč za kWh a pak už se solární elektrárna vyplatí? Ani bych se tomu nedivil. Oni tam v EU vymýšlejí neuvěřitelné kraviny. A zase se dostáváme k tomu stejnému… dělat revolucionáře je dneska naprosto racionální ekonomické rozhodnutí.

Litterate.cz

sdílet na

62 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Vladimír
23. 10. 2022 11:38
Ohodnotit příspěvek :
     

Zvolit příčetnou vládu jako v Maďarsku by vyšlo rozhodně levněji. Jenže kde vzít příčetné voliče???

Frankie
23. 10. 2022 13:03
Odpovědět  Vladimír

Spousty voličů musí padnout na držku a pak se jim možná rozsvítí.

Pavel K
23. 10. 2022 15:43
Odpovědět  Frankie

Jenže to s nimi oddsseree spousta rozumných a slušných lidí a to není dobře.

Rapa
23. 10. 2022 17:01
Odpovědět  Pavel K

Neodsere. A ty lumpy co obsadili vládní budovy je nutno naházet do košů a máchat každý den ve Vltavě z karlova mostu brzo ráno před rozcvičkou v ůstavu pana chocholouška.

Rapa
23. 10. 2022 17:14
Odpovědět  Rapa

Speciální koš by byl pro fialu s černochovou a s tou vykulenou blbkou s pěti svetry, s hluším ponorem.

Pavel K
23. 10. 2022 19:11
Odpovědět  Rapa

Otevřít Jáchymov a rubat. Všichni až po starostu města.

sizok
23. 10. 2022 20:17
Odpovědět  Pavel K

Obávám se, že při stavu naší společnosti tam
budou smrdět ještě tři roky a něco. Většina lidí jsou nemyslící ovce
a tím myslím drtivou většinu.

Pavel K
23. 10. 2022 21:19
Odpovědět  sizok

To už se dávno možná ohřejeme a hlava nás bolet nebude.

Spike
24. 10. 2022 20:52
Odpovědět  Pavel K

Možná ano a možná také ne, není to tak jisté. Do té doby se může situace hodně zlepšit…. nebo také naopak ještě více zhoršit. Tedy plyn již nemáme, ale může se přidat ještě hladomor.

Autor
23. 10. 2022 20:33
Odpovědět  Frankie

Těm, co se někdy vůbec může rozsvítit, už se rozsvítilo. Bohužel každý reaguje jinak. A kdo se neprobudil za poslední tři roky, ten už se nedokáže probudit. Ten bude jen křičet, dupat, ba právě takoví budou nejvíce zabíjet. Ve jménu toho, aby bylo to, co bylo a nemělo by být stejně.
Asi takhle: když půjdete pořád jen na sever, nakonec půjdete na jih, ať uděláte, co uděláte. Ale když půjdete na západ, tak nikdy, ať budete dělat co dělat, nepůjdete na východ.
Normální člověk hledá a jde všemi směry, ale zarytý nic nehledá a pořád půjde svou cestou a nikdy se neohlédne, aby pochopil cokoliv.

Rapa
23. 10. 2022 17:27
Odpovědět  Vladimír

Budou po zimomrázu a hladomoru,co na nás chystá EU s amíky chazarskými a neokony pejzatci a nosatci..Vše je nachystáno .Bude dobrovolný hlad,dobrovolná zima v barácích,dobrovoné strádání a i dobrovolné umírání po vakcínách,možná že budou volby,ale jiné.Takové,když se lidé naserou a lumpy kanonizují do pekel.

23. 10. 2022 11:46
Ohodnotit příspěvek :
     

Chtělo by to 27. si pro ně dojít domu ve skupinkách. Aby jsme tu špínu Nacistickou mohli 28. rovnou pověsit na Václaváku. Žádné párání už s nima. Po dobrém to nepůjde. Vypokopem sudy po dedečkovy z odboje? Už je čas. On věděl že se Náckové vrátí, všichni to věděli.

Teuton
23. 10. 2022 14:53
Odpovědět  Veny232

Spousta lidí si moc přeje fialové pětizmrdy veřejně oběsit na kandelábrech, ta tendence je stále jasnější. Zejména poté, co mnozí pětizmrdi – například jistý regionální zastupitel ODS v Brně – vyzývali ke střelbě do demonstrantů na Václaváku. Já s tím ale nesouhlasím, nechci vidět visící pětizmrdy na Václaváku a Staromáku. Mnohým lidem by se to líbilo, mně ne. Chci je vidět před soudem za vlastizradu, ne oběšené na lampě či větvi. Ale čím více bude pětizmrd lidi provokovat, například halucinacemi o dvou svetrech, tím je toto vše pravděpodobnější.

Pavel K
23. 10. 2022 15:49
Odpovědět  Teuton

Ono je to těžké, když vám někdo chce ze života udělat peklo. Mám známého, který má spánkové apnoe, jestli vám to něco říká. No a používá takový přístroj, který má na spaní, aby neměl zástavy dechu atd. No a když nepůjde elektřina, tak je skoro mrtví.

ModraDvojka
25. 10. 2022 23:49
Odpovědět  Teuton

Bral bych jakýkoliv způsob jejihc konce, hlavně at už jsou pryč!

jirik
23. 10. 2022 12:01
Ohodnotit příspěvek :
     

Ak sa dá veriť tweetom, ktoré sa objavili v posledných hodinách, zdá sa, že vojna na Ukrajine sa čoskoro rozšíri. Pre zvyšok Európy to neveští nič dobré, ale za rozdúchavanie plameňov na Ukrajine tým, že do vojnovej zóny posielajú vojenský materiál za miliardy dolárov, si môžu len sami.

Americkí vojenskí predstavitelia: Rusko sa pripravuje otvoriť front proti Ukrajine z Bieloruska.

Litovská armáda s červenými taktickými identifikačnými znakmi!!! Poľské a litovské jednotky sú údajne presunuté k hraniciam Bieloruska.

https://www.hlavnespravy.sk/novy-front-vo-vojne-na-ukrajine-bielorusko-polsko-litva/2951024

v komentářích:
newworldorder  před 2 hodinami
Super….Poprrosime Putina o Anšlus Slovenska..Nackov na Slovači viac než dost….Poprosime o denacifikaciu Slovenska….

*****
A co kdyby rusko dojelo až do Berlína, stejně jak za druhé světové….?! Ikdyž v současné situaci by bylo lepší kdyby dojelo až ke břehům atlantiku.

23. 10. 2022 12:10
Odpovědět  jirik

Atom do Londýna Washingtonu a Izraele, a bude klid, nikdo za tu špínu bojovat nepůjde, každý jen mávne rukou.

23. 10. 2022 12:05
Ohodnotit příspěvek :
     

Hmm my jsme před dvěma lety, vyměnily 10let starej litinovej Viadrus, za “ekologický kotel na dvojku vořech” Kterou dnes neseženeš , je drahý, kotel má neustále poruchy, a bez elektřiny nefunguje. Ať mi někdo řekne , že za to nemám právo nějakého Papaláše umlátit sekerou? Jejich rozhodnutí mě připravilo o sto tisíc, a vystavilo riziku že budu mrznout! K tomu ještě každodení deprese ze stavu, který je čistě a jen jejich vinou! Jak mi nahradí škody materiální a psychické,které mi jejich dementní rozhodnutí způsobilo? Každý den na to musím myslet, jestli půjde proud,abych si zatopil! a NE NEBYLO TO MÉ ROZHODNUTÍ .Oni nařídili výměnu kvalitních kotlů za tento šmejd. Maj štěstí ty sfině v kravatách se sem na vozíku. Jinak už jsem natankoval fekálku benzínem, a poslal je s celým parlamentem do pekla kam patří ty zloděje, nácky, lůzu smradlavou odpornou ,hloupou,kolaborantskou,vlastizrádnou.

Bigo2
23. 10. 2022 15:05
Odpovědět  Veny232

To by mě zajímalo, až se to posere, jestli si na všechna tahle hovada lidi vzpomenou a vyřídí si to s nima. Měli by a tvrdě!

Pavel K
23. 10. 2022 15:55
Odpovědět  Bigo2

Jen aby to nakonec nepřešlo do většího rozsahu a nezačli si vyřizovat účty i sousedi. Třeba za to že mu v minulosti klátil starou ve stodole. 😋😂🤣🤦‍♂️🙋‍♂️

23. 10. 2022 12:43
Ohodnotit příspěvek :
     

Jestli chcete energii zdarma, stačí vám řetěz, kladky, kýble, generátor a čerpadlo + nějaké uzubené kola,Vytvoříte vodní kolo z řetězu a kůblů a dvou kladek, tak aby naplněná jedna strana utáhla třeba 5Kw generátor,tou velikostí kladek,tedy pákou na hřídel a převody a váhou naplněných kýblů zavěšených na řetězu. Uděláte to tak,aby kýble klesali pomalu zatím co 5Kw generátor se točil na max. Tím pak v pohodě utáhnete 100w čerpadlo, které dnes s keramikou uvnitř a 60mm hadicí zvládne 12 kubíků vody za hodinu do 3 metrů. A máte 4,9Kw free.Čerpadlo v pohodě stihne zásobovat ty kýble vodou , zatím co generátor jede pořád naplno protože ta váha vody v kýblích na jedné straně kladky společně s převody si poradí klidně i s 10Kw generátorem, jedná se o cca 150kg vody,co do těch kýblů na ten řetěz do tří metrů zavěsíte, + páka vzniklá velikostí kol na kterých ten řetěz je.+ rychlost vzniklá převody na generátor.Prostě se voda do kýblů bude pořád valit vrchem od čerpadla, kýble budou pomalu klesat a z generátoru se bude valit 5Kw free energie, i když to fyzika neumí vysvětlit.Ale tu energii vytváří ten spád, to prvotní naplnění těch kýblů ručně, dodá impulz obří zásobárně energie v podobě generátoru ten se roztočí a už nezastaví váha těch pomalu klesajících kýblů ho udrží v stálém chodu, přičemž k udržení toho impulzu(doplnění kýblů vodou) stačí zlomek energie,jelikož ty kýble klesají pomalu.. Zajímavé je že všechnu tu energii vyrábí, kolo. Páka, neživá obyčejná věc, se stane kohoutkem

23. 10. 2022 12:55
Odpovědět  Veny232

Dodám že to zatím nemám odzkoušené, už se to sem nevešlo. Ale mělo by to fungovat,když se to udělá správně.

Pavel K
23. 10. 2022 15:57
Odpovědět  Veny232

Tak od toho mám babku a ukrajinu. To je tření. 🤣🤣🙋‍♂️

23. 10. 2022 15:44
Odpovědět  josh-xy

Tak v celku by to nemuselo být větší než běžná skříň na oblečení ….

23. 10. 2022 14:51
Odpovědět  Veny232

A hergot, není to perpetum mobile?

23. 10. 2022 15:44
Odpovědět  primak

Ne. Jen tajený fyzika.

23. 10. 2022 20:55
Odpovědět  primak

Jistěže jo. A nefungovalo by to. Ne proto, že učené kebule prohlásily, že žádné perpetuum mobile nemůže fungovat, ale kvůli zákonu o zachování hmoty a energie.

Gene
23. 10. 2022 15:07
Odpovědět  Veny232

Klidne to odzkousejte, at vidite co za blbosti pisete. Na 100w cerpadlo staci i ten blby solani panel.

23. 10. 2022 15:56
Odpovědět  Gene

Asi jsi ten princip nepochopil, nevadí to není ostuda. Vysvětlím ještě jednou, čerpadlo 100w příkon,zvedne za hodinu 12 kubíků do 3 metrů. To je za hodinu 12 tun do 3 metrů. No a těch 12 tun opětovným klesáním k zemi, za tu hodinu přes převodové kladky,roztočí generátor a ten vyrobí mnohem více elektrické energie, než spotřebuje to čerpadlo na vodu. Takže energie zbude. Má to co dělat s pákou, a působením gravitace na tekutinu v pohybu. Jinak řečeno,když dáš vodu do mísy, a roztočíš jí vařečkou dokola, než se roztočí bude třeba mnoho energie, ale když už se bude točit, stačí na její udržení v pohybu už jen zlomek energie. A toto je stejné, voda je v uzavřeném systému neustále v pohybu. Nicméně není to mé zařízení, viděl jsem jen plánek bez popisku,a protože mám jezírko a stavěl jsem si filtr, pochopil jsem jak je to myšleno, a jsem přesvědčen že to může fungovat. Toto zařízení už udajně před dávnem postavili nějací lidé, založili firmu koupili farmu a udělali jí celou na volnou energii. Vzali tam lidi ukázat jim to zařízení ve stodole na které to běží. A pak se po nich slehla zem. 🙂

Pavel K
23. 10. 2022 16:06
Odpovědět  Veny232

Pane wachmajstr vy sou hlava, proto budu já jen závodčí. 🤣🤣🤦‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️

Gene
23. 10. 2022 19:55
Odpovědět  Veny232

S tim cerpadlem jsem to nepochopil, 100 w a 12 tun vody za hodinu? Navic potrebujete stabilni otacky. Je to proste fantazmagorie. Kamos si nasel neco podobneho, dokonce to bylo patentovano. Ztratil penize i cas. A take to udajne-toho uz bylo. Ja take hledam nejlepsi moznosti pro vyrobu elektriny, protoze mam les premyslim nad https://www.build-a-gasifier.com/Gasifier-Kits/.

Pavel K
23. 10. 2022 15:59
Odpovědět  Gene

U nás je pořád přes den zataženo a v noci roztaženo, co s tím? 🤦‍♂️🤦‍♂️😂

Gene
23. 10. 2022 20:08
Odpovědět  Pavel K

Solar funguje i kdyz je zatazeno, ale na nizke procento. Je to velice nespolehlive a pokud chces byt nezavisly na siti potrebujes velke baterie a ty jsou drahe.
https://www.solarreviews.com/solar-battery-reviews

24. 10. 2022 13:46
Odpovědět  Pavel K

Lehká rada – stačí babču na noc přikrejvat.

23. 10. 2022 16:17
Odpovědět  Gene

Vycházím z obyčejné logiky. Řekněme že mám čerpadlo 12v 20w které udělá za hodinu do metru 100 litrů vody, tedy 100kg. Pokud vemu generátor schopný utáhnout to čerpadlo a vyrobit 20watů, namotám kolem hřídelky provázek a na něj přes kladku na stropě zavěsím kýbl. Kolik asi bude potřeba do něj nalít vody? Aby utáhnul ten provázek generátor a roztočil hřídelku? Pochybuju že na ten 12V generátor to bude víc jak 10 litrů, tedy 10 kilogramů a poběží generátor na plné pecky. Dalších 90 litrů, tedy 90 kilogramů výkonu je free. Na jedné straně toho řetězu kýblů bude prostě neustále 100 litrů, tedy 100kg váha, která bude točit generátor. Prý to funguje, a já nevidím důvod proč by nemělo. Nepopírá to zákony fyziky, jen je to doplňuje o drobné cesty, jaké ještě veřejně neznáme. Jako že třeba z páky lze čerpat energii, že jí lze použít jako spád. Nezajímám se o zařízení které pachtí každý fejker na youtube. Ne, zajímám se o to desítky let, o tato zařízení, a jen velice málo jich můžu podezírat z toho že fungují. O tomto jsem přesvědčen že patří k té hrstce fungujících a na konstrukci a pochopení nejjednodušších. Protože má ten příběh celkem slušnou historii,vidělo to v té stodole dost lidí.

Gene
23. 10. 2022 20:26
Odpovědět  Veny232

A co vam brani to vyzkouset? Pri dnesnich cenach energie nemate co ztratit. Na systemu lacineho precerpavani funguji velke elektrarny. Na jedne jsem delal. Jenze to neni o kolu, ale o tlaku. Spis bych veril malemu bazenu ve vysce, mala turbina pod nim a male cerpadlo vracejici vodu zpet. Neco takoveho
https://www.micro-hydro-power.com/hydro-turbine-generator/

Rapa
23. 10. 2022 16:50
Ohodnotit příspěvek :
     

Vidláku,já jsem ze severní moravy a dělám to samé co ty,zásoby a zásoby,protože ta fašistická hovada podporující nacismus nás nenakrmí,neohřejí.Jen nás okrádají a serou každý den. Jásal jsem,když likvidovali uhelné věže ve Frenštátem pod Radoštěm.Pod beskydami je totiž kvalitní černé uhlí.Ale dnes bych souhlasil s jejich otevřením,pod podmínkou,že tam dole,kolem 1000 -1200 metrů by pracovali Fiala,Černochová a celá pětikolka pětilumpů,co nás okrádají a ničí.Aby se konečně naučili pravovat.

Rapa
23. 10. 2022 16:56
Odpovědět  Rapa

Aby se konečně naučili pracovat a nejen oni,těch zmrdů pro doly je dostatek.

sizok
23. 10. 2022 20:19
Odpovědět  Rapa

Mám stejný názor.

Gene
23. 10. 2022 20:29
Odpovědět  Rapa

Rapo, vy verite ze ti parchanti by se naucili pracovat? Akorat by tam chcipli a svym smradem zamorili celou sachtu.

Pavel z Moravy
23. 10. 2022 17:27
Ohodnotit příspěvek :
     

Chtějí zlikvidovat národní státy, to je ten hlavní úkol této sebranky. Pokud jim to lid dovolí a alespoň 40 až 50 % se nepostaví proti, tak to uskuteční. Však jste všichni v přímém přenosu viděli ty fronty na ten sajrajt, který jim rvali do těl. Koneckonců Flégr vyřvával o plných ulicích mrtvol. Možná, že si již tehdy mysleli, že to bude mít tu 80% úmrtnost, jako u toho vzorku se kterým přišli teď pokud to je pravda. A podívejte se na stádo nyní, aniž by cokoliv o Rusku vědělo aniž by s nějakými Rusy hovořilo, stačilo pár globálních fanatiků a omezenců, a ta nenávist těchto přeformátovanců stoupla takovým způsobem, že jsou tito lidé touto nenávistí nepříčetní. Nevím potom co by činili, kdyby jim potom Rusové opravdu ublížili. Nemám tudíž důvod být optimista a myslet si, že tento národ se proti svým tyranům zvedne. 10% odvážných to nezmění, to je málo, ale nejenže musí být odvážní, musí být také zralí a vědět co chtějí. Vím, že je to neuskutečnitelné, ale pro takovou malou část by nejideálnější bylo přesídlit se k normálním lidem. Vím, že každý namítne, že je to naše země, proč odcházet, no ale potom zde musí ti moudří stále pracovat s lidmi a vysvětlovat a vysvětlovat. Pokud se to neudělá, není možné provést ani změnu. Kdyby byli komunisté přesvědčili lid o potřebě přijmout ideje socialismu, tak aby ty ideje zakořenily v lidských srdcích, měli by vyhráno. Proč by potom kdokoliv jiného okrádal, ponižoval apod, kdyby každý byl moudrý a zralý člověk.

Pavel z Moravy
23. 10. 2022 17:36
Odpovědět  Pavel z Moravy

Pouhá změna vlády nezmění charaktery lidí i když odchod těch škůdců zemských je prioritou, to je bez debat. Kdyby byli alespoň trochu zralí, tak by odešli sami, protože jsou trapní, směšní a nehodni takové pocty vést národ. Každý by měl být jak k druhým tak k sobě sebekritický a vědět na co stačím a na co ne. Zde je ale samozřejmě jiný problém, oni dostali od globální plutokracie úkol, který ohrožuje naše národní zájmy a oni ho proti vůli lidu plní. Jak je možné, že odpovědné orgány k tomu přihlížejí? My víme proč to tak je a proto jak říkám je zapotřebí změnit charaktery lidí. Jak to ale udělat v této společnosti založené na konzumu. A v tomto vězí jádro pudla.

Rapa
23. 10. 2022 17:43
Odpovědět  Pavel z Moravy

Být mourý je zralost,být moudrý je in,vysoká meta nad zpozdilci.Vysvětlování je dobré,ale rusku nepomohlo.Nyní musí opět vyhladit satanisty.A kdo tyhle mrchy vyžene od nás ?CHválabohu že tyhle démony ničí rusko.CHvála bohu,že to tak je,ať zhynou.

Gene
23. 10. 2022 20:33
Odpovědět  Pavel z Moravy

Muzete se presidlovat kde chcete, menit vlady jak chcete a stejne to vzdy dopadne stejne. Pokud nam bude vladnout bezhodnotny peniz, v ucte budou vselijaci smelinari, nikdy se nic nezmeni.

Pavel K
23. 10. 2022 21:17
Odpovědět  Gene

🙋‍♂️ 👍 👍 👍 👍 👍

Rapa
23. 10. 2022 18:04
Ohodnotit příspěvek :
     

Všechny nám známé revoluce organizovali z poza opony mrchy,démoni spolu s jejich ůčetními,nosatci a pejzatci.Od tohoto svinstva se musí lidé osvobodit samí. U nás skoncovat s pětizmrdy a všemi,co pětizmrdům pomohli k moci,to jsou vsechny vlády před nimi,všichni lízači zadků.Konečně už doprdele s EU,NATO a anglosasy vrahy ,psychopaty,satanisty,upíry všemi.

jiří
23. 10. 2022 18:44
Ohodnotit příspěvek :
     

V době, kdy náš státní dluh činí téměř 3 BILIONY korun, se naše vláda rozhodla nás zadlužit ještě o něco víc. O dalších 400 milionů EUR.
https://www.islamizace.cz/Articles/638-ceska-vlada-se-rozhodla-nas-zadluzit-jeste-o-neco-vic-o-dalsich-400-milionu-eur-pro-ukrajinu.aspx
comment image

Jo Fa
23. 10. 2022 19:31
Ohodnotit příspěvek :
     

Pekný článok s návodom, avšak rieši život mimo mesta a tam je to v tejto situácii asi oveľa jednoduchšie. Píšete tu o revolúcii a zmene režimu, no to by ste museli prelievať krv a aj tú svoju !! Ste takej obety schopní, alebo je to len výkrik do tmy na fóre? U nás na oslavách SNP bolo kopu policajtov a na domoch ostrelovači, veľmi dobre sa zločinci obrnili. Mali ste obrovský protest na Václaváku a čo ste zmenili, u nás bude v Košiciach a dopadne to podobne- nič. Ak by sa aj revolúcia podarila, než by ste to celé nakopli, tak to nebude za 1-2 týždne, ale niekoľko mesiacov a čo zatiaľ bude v meste? Pozrite si tento článok a diskusiu pod ním, ten pripomína ďalší a oveľa vážnejší problém, ktorí budú mať všetci zadĺžení. Nestraším, ale ste aj na takýto scenár pripravení?
https://www.hlavnespravy.sk/blizi-sa-hororovy-pokles-cien-nehnutelnosti/2951096

23. 10. 2022 20:23
Odpovědět  Jo Fa

Co chceš také změnit v Sobotu na náměstí? Podívej se na Srí lanku, naplnit lahev benzínem zvládne i dítě. Došli si pro ně v hloučkách po pár desítkách až stovkách lidí s pochodněma , a ochranka i bezpečnostní dveře jim nebyli k ničemu. Dvě tři lahve s benzínem na střechu a bylo po luxusní vile i se zlodějíčky uvnitř. Vyřídili to tam s nima za týden. Všude kam se hnuli Oligarchové, Politici, Miliardáři ,si je někdo chytil,a naklepal jim budku, tak že zdrhli všichni ze země.

Gene
23. 10. 2022 20:43
Odpovědět  Veny232

Ale, kdo se tam opet dostal k moci? Naprosto stejna garda. Nebo pamatujete jak jsme slavili Island? A opet tam je u moci stejna garda. Vsechny take revoluce slouzi jen k vybiti vzteku. Dokud si lide neuvedomi co a kdo je pro ne prinosem, neni sance neco zmenit.

Jo Fa
23. 10. 2022 21:06
Odpovědět  Gene

Súhlasím, ale to nie je také jednoduché, zober si, že na každého slušného politika sú traja a viac zločinci z jeho vlastnej strany, kto oddelí zrno od pliev. Aj keď tam niekto príde s ušľachtilým zámerom, hneď sa na neho lepí banda špinavcov, vydiera, ohovára vymýšla si nepravdy, manipuluje. To by musela byť minimálne partia nepodplatitelných aspoň 10-15 ľudí a nezlomných, ktorí si budú stáť za svojím aj za cenu života- takých ľudí nenájdeš. A zaviesť trest smrti, kým sa nebudú ľudia aj politici báť, že môžu prísť o život tak sa pokrivia a nič sa nezmení. V Číne to tak je a aj tak tam popravia ročne kopu žločincov.
Ešte jedna možnosť by to mohla zmeniť, ak by plat poslanca parlamentu bol na úrovni posledného zarábajúceho občana spoločnosti v ktorej rozhoduje. Kým sa nebude mať lepšie posledný, tak ani ten kto o nás rozhoduje nebude mať viac- v podstate by to bola čestná funkcia. To by tam asi nemal kto rozhodovať , všakže?

Pavel K
23. 10. 2022 21:14
Odpovědět  Jo Fa

👍 👍 👍 👍 👍 👍 👍

Gene
23. 10. 2022 21:26
Odpovědět  Jo Fa

Mate pravdu, v dnesni dobe je vylouceno aby vrcholovy politik byl slusny clovek. Cina pro nektere neznale lidi predstavuje svetlo na konci tunelu. Jenze neni vetsiho predstavitele NWQ nez Cina. Nanejvys s nima obchodovat, ale vzadnem pripade zadne cinske investice. A co se tyce platu te novodobe slechty, mel by to byt prumer platu. Navic poradna kontrola jejich cinnosti, kdy kontrolori by byli rocne meneni. Maximalni zuzeni statnich uredniku, osobni zodpovednost za jejich rozhodovani. Decentrilizace celeho systemu. Hospodareni jen s tim co se nakrade na danich a ty by mely byt jen jedny a stejne. Hlavnim bodem by melo byt, eliminace vlivu nadnarodnich spolecnosti a financniho systemu. V dnesni dobe je to nemyslitelne.

ModraDvojka
25. 10. 2022 23:31
Odpovědět  Gene

Nerozumím tomu proč jste proti číně. Nechci čínu idealizovat, ale myslímm, že nyní máme zcela jiné problémy, než jakousí čínu.
Ale pokud na nás evropu a ameriku číná uvalí obchodní embargo, tak tím ztratí daleko víc evropa a amerika, než čína. Vždyť z číny vozíme takzvaný americký plyn loďmi.

sizok
23. 10. 2022 20:26
Odpovědět  Jo Fa

Naštěstí takový problém nemám, ale spousta lidí bude nešťastných až jim jejich nemovitost
klesne pod určitou mez. Hlavně hypotekáři. Je rozdíl zaplatit např. za byt 5 než 3 miliony.
Byt bude fuč a zaplacené peníze taky.

Spike
24. 10. 2022 22:15
Odpovědět  sizok

kdo má nemovitost na hypotéku a okamžitě ji prodá, tak může ještě svoji osobní situaci zachránit

jenže lidé jsou idioti a v prudký pokles cen nevěří

Spike
24. 10. 2022 21:10
Odpovědět  Jo Fa

Máš pravdu. Prolévat svoji krev se nikomu nechce a já to plně chápu. Co mě ale štve je, že

  1. pořád tolik idiotů volí pětikoalici. V komunálních volbách sice hodně hlasů ztratili, ale většina jejich příznivců stále zůstala.
  2. zkurvená policie vždy stojí na straně zla. A právě to je důvod, proč by jsme museli prolévat krev a i tu svoji.

Mě by se líbilo vyjádření policie a jednotlivých policajtů jeden po druhém, že pokud se lidé rozhodnou udělat revoluci, tak tomu policie nebude bránit. Tentýž slib bych chtěl od armády.

Spike
24. 10. 2022 21:25
Odpovědět  Jo Fa

Co se týče nemovitostí, jejich cena se začala nafukovat po 7.11.2013 kdy česká národní banka rozhodla, že bude tisknout mraky peněz, aby “zvýšila příliš nízkou inflaci”, což je absurdní argument. Na Slovensku to bylo ve spojení s tištěním eura, které přišlo o něco později.
Rok 2014 byl stále OK, během roku 2015 se brutálně zmenšil počet nemovitostí k prodeji, a 2016 byla již bublina. Od roku 2017 stále znovu a znovu říkám, že je potřeba okamžitě udělat takovou politiku, aby nemovitostní bublina praskla, tedy že je potřeba vyprovokovat pád cen nemovitostí. Bylo to jednoduché 1. přestat tisknout peníze 2. zvýšit úrokové sazby
A nemovitosti by přestaly růst a po roce by začaly padat na ceně. Kdyby se tohle udělalo v roce 2017, tak to prasknutí nemovitostní bubliny bude pokojné a nebude představovat žádný problém.
Ale česká národní banka ne, tiskla stále dál a dál nafukovala a nafukovala a nafukovala nemovitostní bublinu. A bylo jasné, že jednou ta nemovitostní bublina praskne. A bylo jasné, že čím později praskne, tím to bude horší. Takže už je to tady.

Spike
24. 10. 2022 21:38
Odpovědět  Spike

Jako vládce ČNB bych nezajistil, aby nepřišla ekonomická krize, protože to nejde (byla nám vnucena sebedestrukce evropy z USA); avšak nemovitosti by se nikdy tolik nenafoukly a nikdy by se nestaly časovanou bombou.
A tak jednoduché to bylo: uplynulé léta držet úrokové sazby výš, netisknout, držet silnou korunu, vykašlat se na blbé kecy exportérů kteří si stěžují za libovolných okolnosí, vykašlat se na stupidní cílování dvouprocentní inflace.

Gene
24. 10. 2022 23:26
Odpovědět  Spike

Jako vladce CNB, by jste mohl tak nanejvys rozhodnout o sve stolici. Skoro vsechny centralni banky podlehaji jedne financni oligarchii. Za Jelcynova vedeni se pod ni dostala i ruska banka. Putin se snazi z teto podrizenosti dostat a vidite jake ma trable. Plan techto bankeru je vcelku jednoduchy. Ovladnout co se da. Podivejte se do historie bankovnictvi a zjistite, ze kdokoliv se chtel od teto oligarchie odpoutat nebo se ji postavit spatne skoncil. At to byl president a nebo dalsi oligarcha.

ModraDvojka
25. 10. 2022 23:18
Odpovědět  Gene

Také mi přišlo, že jsou členové bankovní rady zaplacení.

No nyní praskne nemovitostní bublina, to je jasné, jako v roce 2009. Už teď nemovitosti mírně klesají, ale ten největší cenový sešup máme teprve před sebou. Nejlepší doba k prodeji neomvitosti byla na přelomu roku 2021 a 2022, kdy dosáhli svého cenového vrcholu.

Ale stále je ta dobrá doba k prodeji. Ceny zatím klesly jen nepatrně. Tedy stále je ještě čas ač je toho času už málo.

Pokud má někdo byt na hypotéku, tak by ten byt měl nyní co nejrychleji prodat, aby se vyhnul nepříjemnému faktu brutálního poklesu hodnoty nemovitosti v průběhu roku 2023 a dále.

Tím nechci vytvářet paniku a pokles cen v důsledku paniky, můj přispěvek si přečte jen velmi málo lidí, aby to mělo vliv na trh. Jen píšu věci takové, jaké jsou.