blogKrize UKRAJINA

Proč je Západ pro nekonečnou válku na Ukrajině a proč by se Ukrajina nikdy neměla stát členem NATO a EU?

Proč Západ obhajuje nekonečnou válku na Ukrajině a proč by se Ukrajina nikdy neměla stát členem NATO a EU?

Vynikající komentář Marcela Štefančiče ml. v Mladině o falešnosti bezmezné podpory Západu Ukrajině pro pokračování nekonečné války, v níž Ukrajina nemá nejmenší šanci vyhrát. Západ potřebuje jen Ukrajinu, aby vyčerpal Rusko. Proto musí válka pokračovat navždy. Ukrajinci se však musí spokojit s tím, že mohou bojovat proti Rusku místo Západu:

“Ukrajinci jsou pro Evropu chybou. Je hezké, že bojují proti Rusku místo nás, ale proč se o to stále pokoušejí? Proč po nás pořád něco chtějí? Dobře, máte tady zbraně, abyste mohli trpět a umírat za nás na frontě, ale nás neobtěžujte!”

Můžeš pro nás trpět a zemřít, ale u našeho stolu jíst nebudeš!”

___________

Když americký prezident Joe Biden v únoru navštívil ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského, slíbil mu věrnost až za hrob. “Připomínáte nám, že svoboda je k nezaplacení. Stojí za to za ni bojovat tak dlouho, jak je třeba. A my budeme s vámi, pane prezidente – tak dlouho, jak bude třeba.” Biden bude s Ukrajinou tak dlouho, jak bude třeba. To opakuje celý Západ. A NATO také. Pěkné. Dojemné. Srdečné. Bezpodmínečná solidarita, která bude trvat dlouho, dlouho, tak dlouho, jak bude třeba – nekonečně dlouho, bude-li třeba. Tak dlouho, jak bude třeba.

Ale na této srdečnosti Západu, Ameriky a NATO je něco odporného a bolestného. Právě tento implicitní předpoklad o nekonečnosti ukrajinské války je nechutný a bolestivý. Implicitní předpoklad války, který nepředpokládá mír, je zvrácený a mučivý, zneklidňující. Implicitní předpoklad nekonečné, nikdy nekončící, věčné války, ve které budou Ukrajinci umírat a my budeme s nimi – v našich myšlenkách a modlitbách – je chorobný a bolestivý. Implicitní předpoklad nekonečného utrpení a umírání Ukrajinců je odporný a mučivý.

Západ neustále zdůrazňuje, že si vybral správnou stranu – Ukrajinu. V této válce nemůžete být neutrální – to by bylo zvrácené a nemorální, protože je jasné, že Rusko je agresor a Ukrajina oběť. Ale zdá se, že Západ – velká koalice ochotných (Amerika, Evropa a NATO) – podporuje Ukrajinu vojensky, finančně i morálně jen proto, aby byla dostatečně silná, aby zůstala ve válce s Ruskem, aby tato válka mohla trvat . Nejlépe nekonečně dlouho. Tak dlouho, jak to bude potřeba. Udělejte si čas na tuto vaši válku!

Západ neustále zdůrazňuje, že si vybral správnou stranu – Ukrajinu. V této válce nelze být neutrální – to by bylo zvrácené a nemorální, protože je jasné, že Rusko je agresor a Ukrajina je oběť. Zdá se však, že Západ – velká koalice ochotných (Amerika, Evropa a NATO) – podporuje Ukrajinu vojensky, finančně a morálně jen proto, aby byla dostatečně silná a mohla zůstat ve válce s Ruskem, aby tato válka mohla trvat. Možná na neurčito. Tak dlouho, jak bude třeba. Jen tak dál, nespěchejte s tou vaší válkou!

A proč by tato válka měla trvat tak dlouho, jak je nutné, možná neomezeně? Z prostého důvodu – protože to vyčerpává Rusko. Západ dostal nečekaný dar: válku, která vyčerpává Rusko. Přesně tohle chtěl: aby někdo začal vyčerpávat Rusko! Každopádně kdo! Když Ukrajina, tak Ukrajina! Pro Američany je Ukrajina tak daleko (jako kdysi Korea, Vietnam, Irák a Afghánistán), že ani nevědí, kde je, ale nikdy nebyla tak blízko Evropě, aby ji vzali do Evropské unie. . Není to škoda. Ať bojuje za „nás“! Ať za „nás“ trpí! Čím déle bude válka trvat, tím vyčerpanější bude Rusko.

Takovou příležitost pro ekonomické a vojenské vyčerpání velkého rivala nezahodíte. S diplomatickými řešeními a jednáními se proto nespěchá. Proto nechtějí tuto válku jen tak ukončit. A proto ji umisťují jako nekonečnou. Vzhledem k tomu, že nechávají válku nekonečnu, nekonečnosti a věčnosti, mohou si sami spočítat, kolik válečných zločinů dovolí – ukrajinští prokurátoři zatím identifikovali více než 80 000 válečných zločinů.

Dovolit konec války je stejně zvrácené a nemorální jako neutralita.

Američané válku prodlužují, aby co nejvíce vyčerpali Rusko (na úkor Ukrajiny, která má pouze status vedlejších škod!), ale zároveň ji prodlužují i ​​proto, aby vyčerpali svého dalšího velkého rivala – Evropu – co nejvíce. Evropa pociťovala ekonomické důsledky války mnohem více než Amerika. Proč kvůli tomu všemu Evropa, která nemá ani zdaleka rozpočet Ameriky (a která je ohrožena militarizací každodenního života, radikalizací obyvatelstva a vzestupem fašistické pravice), přijímá tuto hru? Proč pracuje proti sobě? Protože stejně jako za studené války jde pouze o přívěsek NATO, což je americký nástroj – nástroj americké moci, amerických zájmů, projekt pro nové americké století a americký Drang nach Osten.

To, co Evropa dělá, je však o to zvrácenější a morbidnější, že dovoluje a nechává dvě globální velmoci, které jsou v úpadku a svůj úpadek kompenzují agresí, vést válku o geopolitické prvenství a vyřizovat si staré účty na vlastním dvorku, na Ukrajině. Rusko, které na Ukrajině zasáhlo ve stylu sovětské intervence v Maďarsku v roce 1956 a v Československu v roce 1968, se chce pomstít za své postsovětské ponížení, a Amerika, která studenou válku vyhrála bez boje, chce Rusko rozdrtit, dokud ještě bojuje.

Oba se řídí stejnou logikou: stejně jako američtí prezidenti vždy říkají, že nemají jinou možnost, než vyhlásit válku té či oné zemi (vzpomeňte si na Bushe, když šel přes Irák, na Obamu, když šel přes Libyi, na Trumpa, když šel přes Sýrii , a Reaganovy „vtipy“, že „za pět minut začnou bombardovat Rusko“), Putin také řekl, že mu nezbylo, než zaútočit na Ukrajinu. Proti sobě tedy stojí dvě supervelmoci, které milují války, způsobují je, nemohou se jich dočkat, způsobují problémy a pak z toho obviňují ostatní, teroristy, a které ani nenapadají jiné možnosti a alternativy války. Je jim to jedno – tyhle války na jejich území stejně neprobíhají. Navíc za mír neplatí. Oba, Amerika i Rusko, se také snaží svůj úpadek všemožně skrývat – a Evropa jim drží svíčku.

Tím je o Evropě řečeno vše.

A jak se zdá, Západ tuto válku opravdu potřebuje – válku stále větší. Dost velkou, aby spolehlivě vydržela – a opotřeboval Rusko. Proč by jinak posílala na Ukrajinu rakety dlouhého doletu a skutečně smrtící a toxické kazetové bomby, které jsou zakázány ve 123 zemích, pokud je jasné, že Rusko pak plně přijme kazetovou munici a rakety dlouhého doletu? Proč investovat tolik miliard do pokračování války? Proč by případná mírová dohoda měla být předem vykreslena jako odměna pro Putina? Proč by NATO pokračovalo v expanzi tak provokativním a provokativním způsobem? Proč by NATO trvalo na tom, že mírové rozhovory mohou začít až poté, co se Rusové plně stáhnou z ukrajinského území? Proč by Západ tak horlivě odmítal mírová jednání? Nevyjednávali Rusové a Ukrajinci krátce po začátku ruské invaze,

na co čekají? co si myslí? Co počítají? Že Ukrajina porazí Rusko? Že Rusko už válku prohrálo? Že bude kapitulovat? Že Putin zemře? Že to zbourají? A že ten, kdo ho nahradí, bude tolerovat armádu NATO a odpalovací rampy NATO na svém dvorku? Vzhledem ke zmatenosti, složitosti, zauzlované a záhadné povaze situace nelze říci, co se stejně stane s Ruskem, říká Zoran Thaler, bývalý ministr zahraničí, který má nyní spoustu času na kvalitní myšlení: „Rusko může být nejmocnější evropská země za padesát let, ale možná nebude vůbec existovat, protože se rozpadne – jako Jugoslávie.“

Génius kompromisu

Ukrajinská válka mnohým připomněla kubánskou raketovou krizi, která v roce 1962 hrozila jadernou apokalypsou – Rusové instalovali na Kubě nedaleko Ameriky odpalovací rampy jaderných raket. Američané na to přišli. Svět se třásl. John F. Kennedy a Nikita Chruščov – Amerika a Rusko – stáli tváří v tvář. “Druhý zamrkal,” říkají. Což je mýtus – ve skutečnosti na sebe Kennedy i Chruščov mrkli, takže vše skončilo happyendem.

Žádný „zázrak“ se ale nekonal a nerozhodl o něm ani Kennedyho „génius“.

Au contraire: rozhodl se pro zcela pragmatický kompromis, který uzavřeli přes „červený“ telefon – inu, tajnou diplomatickou cestou. Dohodli se, že Chruščov stáhne rakety z amerického dvorku a Kennedy o půl roku později stáhne jaderné rakety Jupiter z Turecka (a Itálie) – tiše a diskrétně, bez mediálních fanfár. Je jasné, že tyto rakety byly namířeny na Sovětský svaz. A Chruščov instaloval rakety na Kubě právě kvůli raketám, které Amerika instalovala předloni na sovětském dvorku v Turecku (a Itálii). V té době přímo sousedila se Sovětským svazem. Když Kennedy souhlasil se stažením jaderných raket z Turecka, apokalyptická jaderná hrozba skončila. Svět se přestal třást.

Dříve nebo později Dayton přijde – letos, za pět nebo sto let. Ale: co když mírový kompromis, který uzavřou za sto let, bude ve skutečnosti stejný, jako by byl nyní, nebo ještě hůř – stejný, jako by byl tři dny po začátku ruské invaze?

Neustále slyšíme, jak Evropa téměř bezvýhradně, nevyvratitelně a nevyvratitelně podporuje Ukrajinu – a jak z ní srší zásada. Není pochyb: jsme na ukrajinské straně! Naše srdce bije pro Ukrajinu! Udělali bychom pro ni cokoliv! Jenže tento tak pateticky propagovaný princip je jen obyčejný padělek. Pamatujte, že Polsko, Slovensko, Rumunsko, Bulharsko a Maďarsko pokojně zakázaly dovoz ukrajinského obilí (pšenice, kukuřice, slunečnicová semínka), aby ochránily své zemědělství. Ukrajinské obilí by mohlo příliš ublížit polským, slovenským, rumunským, bulharským a maďarským zemědělcům. To se říká. Nevadí jim, že si tím Ukrajincem zhoršují ekonomický život – protože jsou stejně ve válce! Jsou zvyklí na kompresi, utahování, nedostatek, hladovění! Už jsou tak zbití a zdevastovaní válkou, že se naší blokády ani nevšimnou!

Ano, tyto evropské země sankcionovaly Ukrajinu, jako by to byl agresor, ne oběť. Což je nejen cynické, ale i perverzní. Jak cynické a zvrácené je, že máte vznešený, povýšenecký postoj k zemi, která je obětí válečné agrese – přesně v duchu logiky „kam odešel býk, pusťte býka“. Blokováním ukrajinského obilí tyto země pouze legitimizovaly ruskou agresi – a ruskou dehumanizaci Ukrajinců.

Ale blokáda ukrajinského obilí je pravdou o evropském postoji k Ukrajině: všichni jí slibují, že ji podpoří, a zároveň jí dávají najevo, že nemá chtít příliš mnoho a být spokojená s tím, co dostane. “Víte, nejsme Amazon,” řekl britský ministr obrany Ben Wallace. „Řekl jsem jim to loni, když jsem jel 11 hodin, abych dostal seznam.“ Tady je postoj Evropy, Západu a NATO k Ukrajině: obviňujete válkou zničenou zemi, že chce příliš mnoho. A co víc, žádáte ji, aby klikla na ikonu, která ji přenese na Amazon. Co tento postoj skutečně ukazuje, máte jako na dlani: za prvé se Evropě zdá, že Ukrajinci nejsou dostatečně vděční, a za druhé, Ukrajinci stojí Evropě v cestě. Je hezké, že místo nás bojují proti Rusku, ale proč nás vždy chtějí? Proč po nás pořád něco chtějí? Dobře, tady jsou vaše zbraně, takže můžete trpět a umírat pro nás v první linii,

Můžete pro nás trpět a zemřít, ale u našeho stolu jíst nebudete!

A ano, americký/evropský/NATO princip je plný cynismu a non sequitur: očekávají, že ukrajinská válka bude nekonečná, nekonečná a věčná, ale Joe Biden řekl Zelenskému na summitu NATO ve Vilniusu, že Ukrajina se stane pouze členem NATO když tato válka skončí. Což znamená, že Ukrajinci neprolévají krev za svobodu a demokracii, ale za členství v NATO.

Zdroj: Marcel Štefančič ml. , Mládež

sdílet na

70 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Pijack
30. 8. 2023 19:25
Ohodnotit příspěvek :
     

V USA jsou všichni politici zdegenerování myšlením, že jedině Amerika je svět – Amerika má právo na vše, když to chce – Amerika si může vzít cokoliv, jen aby ukázala, že si to vzít může. Válka, kterou nyní vede USA proti Rusku a které u nás říkáme válka na Ukrajině, je příkladem arogance moci. My chceme Rusko, tak jej dostaneme, i kdyby Evropa kvůli tomu vyhynula. A politici Evropy? Poskakuji podle pokynu kdejakého posledního referenta z velvyslanectví USA, nebo kde jaké Americké instituce. A o stíhání nevhodných politiků v ČR také víme své, když je nelze stíhat, tak na ně tajná služba (BIS?) vyrobí nějakou špínu, jako že chtěli prodat tajemství Rusku /Hamáček/ že mají majetek a nepodělili se /Babiš/ atd… Na pokyn Britské služby klidně svedou Vrbětice na vymyšlené agenty Ruska s tím, že nejsou důležité důkazy, ale správné postoje. Pak zase nějaká zaslepená Černochová vykřikuje, že hodnota člověka spočívá v tom, jaký má vztah k USA. Rozuměj “VZTAH”… Slovo “vztah” je dokonalý neobolševický a neonacistický výraz servility nejubožejšího formátu, podle kterého se hodnotí kádrová rezerva. Žijeme v myšlenkové stoce plné liberálních výkalů. S podporou loutkovodiče se to vykřikuje, že?

Helena
30. 8. 2023 20:22
Odpovědět  Pijack

Ale zase díky těmto událostem a i uplynulých 30ti let jsme pochopili kdo je kdo ve světě i u nás. Na spoustu věcí dnes nahlížíme úplně jinak a vidíme vše v souvislostech. Kdo nám byl předkládán jako padouch a kdo jako “ochránce demokracie” se nám dnes jeví ve skutečné podobě. Ale zaplatili jsme za toto poznání obrovskou cenu. A ještě zaplatíme. Bohužel – za blbost se platí.

Markýza
30. 8. 2023 20:40
Odpovědět  Helena

Jojo, všelijací ezoterici básnili o Velkém Odhalení a hele, trefili hřebík.

Markýza
31. 8. 2023 20:13
Odpovědět  Helena

Čerstvá zpráva z bojiště:
https://1url.cz/4uNQF

Gales
1. 9. 2023 09:30
Odpovědět  Helena

comment image

Markýza
30. 8. 2023 20:47
Odpovědět  Pijack

Armádny magazín před chvilkou.
“Mobilizace” na Ukrajině – ale bacha. I otrlým cynikům se zastaví srdce nad tou rodinou.

https://1url.cz/AuNtB

zuza
31. 8. 2023 08:48
Odpovědět  Markýza

a ešte sa nájde v diskusii pod tým kretén, ktorý tvrdí, že to video vyrobili Rusi, aby očiernili chudákov banderovcov….
Násilná mobilizácia prebiehala stále najmä v ruskojazyčných oblastiach, prípadne v Zakarpatí a iných oblastiach obývaných menšinami. Preto ja stále neviem pochopiť, prečo sa tí Rusi, Maďari a iné národnosti tak ochotne nechávajú zabíjať pre banderovcov. Prečo sa nevzdajú alebo tí, čo majú v ruke zbraň, prečo ju neobrátia proti banderovcom, keď už majú skapať tak či tak. Teraz vraj novozmobilizovaní ani nedostanú zbraň, banderovci ich ženú cez mínové polia, a tých čo sa zdráhajú, strelia do chrbta.

Gales
31. 8. 2023 09:40
Odpovědět  Markýza

Čím víc násilí proti civilistům,tím dřív Zelezub a jeho banda skončí.Bohužel je to kruté ale taková jsou fakta.

Markýza
31. 8. 2023 14:12
Odpovědět  Gales

Samozřejmě, že máte pravdu. Ale to neznamená, že mě to nedostalo. Puberťák, který natočí smrt vlastního táty – to je prostě šílený.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Evžen
1. 9. 2023 07:55
Odpovědět  Markýza

Máte divný pohled na to drama!Syn určitě nepředpokládal vraždu svého otce…!

Markýza
1. 9. 2023 09:13
Odpovědět  Evžen

A vy čtete, co tam není. Myslím, že jsem dala naprosto jasně najevo svůj názor na to video – přeberte si to ještě jednou a z druhé strany.

Gales
1. 9. 2023 09:33
Odpovědět  Markýza

Prej to byl nějakej grázl kterej napadl policisty a ti ho museli odstřelit bo jim hrozilo zabití.

Markýza
1. 9. 2023 15:18
Odpovědět  Gales

No takurčitě….však jste viděl, ne?

Helena
30. 8. 2023 21:43
Odpovědět  Pijack

Pyjala je připravován na další “návštěvu” v USA. Budou chtít abychom platili další a další stamiliardy na americkou válku na ukradině. Nic jiného tato návštěva nevěští – možná i poslání našich vojáků na ukradinská jatka. Ti nás vysají do morku kostí.

Pavel z Moravy
31. 8. 2023 08:08
Odpovědět  Pijack

Nu, každý strůjcem svého štěstí. Na tento národ to sedí dokonale. A nevymlouvejme se na poslední škůdce. Všichni moc dobře víme jak to vše začalo. A nezájem o politiku způsobil to co je dnes, jak by nám asi řekl i Platón.

Gales
31. 8. 2023 09:32
Odpovědět  Pijack

Bezpečnostní situace dramaticky eskaluje po úderech dronů na letiště ve Pskově, které podle předběžných závěrů vyšetřovatelů přiletěly z Estonska! Ruský generál a poslanec státní dumy již naznačil, že Ruská armáda na útok ze země NATO vojensky odpoví a na ruské televizi již Vladimir Solovjov vyzval ke zničení zemí Pobaltí na “sra*ky” a k jejich vymazání ze zemského povrchu! Za útokem na Pskov prý stojí ukrajinská SBU a britská MI-6, které chtějí zatáhnout NATO do střetu s Ruskem ve světle selhání ukrajinské ofenzívy!

Naprosto neuvěřitelný noční útok na vojenské letiště ve městě Pskov se možná stane casus belli událostí pro vypuknutí III. sv. války mezi NATO a Ruskem. Ukrajinská ofenzíva je v troskách a blížící se období dešťů, které má přijít letos daleko dříve, již možná koncem příštího týdne podle střednědobé předpovědi, nenechává Ukrajině již žádný časový a manévrovací prostor.

  • Z Ajronetu
Naposledy upraveno$ s uživatelem$
zuza
31. 8. 2023 11:46
Odpovědět  Gales

je to v keli, rusi musia teraz reagovať, lebo už toľkokrát nechali bez odozvy prekročenie červených čiar, že sú všetkým na smiech. Pobaltské čivavy im budú očurávať kotníky stále častejšie a aj čivava vie uhryznúť na bolestivom mieste. Možno hnUS a velenie NATO je naozaj také debilné, že len na to čaká, v presvedčení, že III. svetová sa odohrá iba na území Ruska a východnej Európy.

Helena
31. 8. 2023 12:49
Odpovědět  zuza

Rusové nebudou reagovat tak, aby došlo k opravdovému velkému nepřehlednému konfliktu. Naopak tohle pomalé “válčení” hezky krok po kroku odkrývá, co jsou USA za hajzly – jak za sebe nechávají umírat jiné. Do toho Africké státy jim utnou drancování svých zemí, celá Evropa začíná otvírat oči a poznávat pravdu, nejen Evropa, ale celý Blízký východ a celý svět vůbec. A čím víc se bude Alzák s Bidetem a Pyjala předvádět, tím líp. A tím víc půjde dolar ke dnu. Jestli se stane to, že Rusy donutí ke krvavé odvetě – bude to na území Ameriky a bude konec Ameriky – na to vemte jed.

Gales
31. 8. 2023 19:47
Odpovědět  Helena

Putin to teď bude mít těžké. Protiputinovci budou chtít revanš budou to mít jako záminku jeho slabosti a je to vlastně napadení státu.Jestli to se ctí ustojí,nebo podnikne něco co zabrání válce a zároveň potrestá viníky,tak bude dobrej.Nejlepší by bylo pro něj kdyby v Estonsku udělal převrat.

Pavel z Moravy
31. 8. 2023 11:53
Odpovědět  Gales

Nu, četl jsem na ruské Lentě článek Tuckera Carlssona, který říká, že americká administrativa se opravdu chystá na globální válku s Ruskem už v roce 2024. Teď půjde o záminku k válce a už to pofrčí. Amíci ten svůj svět dominance nechtějí opustit a věřte nebo ne, udělají vše pro to, aby zůstali vládci, třeba i kdyby měli zničit planetu. To jsou zvrácení a absolutně duševně nemocní lidé u kterých nemůžete vědět co provedou. Formuje se totiž nové společenství Brics pod záštitou Ruska, Číny a dalších a amíci a západ ztrácí moc. Proto to co dělají by nikoho nemělo překvapit. Klidně planetu spálí, jak mi vždy opakoval můj o hodně starší kamarád. Kdo si myslí, že se tak lehce vzdají své dominance je naivní. To vědí Rusové, Číňané a všichni další. Jak by asi řekl Shakespeare, jsme na jevišti velkého divadla a my všichni jsme jeho herci. Co nám tzv. elity zahrají se dozvíme velice brzy, neboť ony již chtějí trvale vládnout všem a nemají čas. Co když jim do toho něco nebo někdo hodí bobek.

Helena
31. 8. 2023 13:59
Odpovědět  Pavel z Moravy

Anglosasové už nemají za co a s čím a kým válčit – proto nastrkují za sebe ty dosazené blbečky jako je Pyjala, Moraviecki, Zelenský a blbové v pobaltí. Jde jen o to, kdy těm dosazeným nastrčeným blbečkům dojde, že jejich páníček je chudý jak kostelní myš, že místo slíbených doláčů dostanou jen lesklý alobal a místo slíbeného útěku na rajské ostrovy jen pokrčení rameny. A pak dostanou, co zaslouží. I proto Rusové dělají to, co dělají – nechají pravdu vybublat na povrch, aby ji viděl celý svět.

Pavel z Moravy
31. 8. 2023 14:20
Odpovědět  Helena

Řeknu to takto, moc bych si přál, abyste měla pravdu. Mějte se.

Markýza
31. 8. 2023 17:49
Odpovědět  Helena

Nevím jestli přesně vědí, co dělají – rozhodně to na mě dělá ale dojem, že velice efektivně reagují. A co vím přesně je, že vyhodit VVP z rovnováhy je prakticky nemožné – pámbu ho ochraňuj.
Úspěšný model jednání.
Na hraně břitvy se svět ocitl už dvakrát, takže doufám, že potřetí už ne – aspoň to necítím ve vzduchu. Ale kudy tudy cestička…….kdoví.

Evžen
1. 9. 2023 08:03
Odpovědět  Helena

Zapomněla jste na ty naše blbečky!

eFPe
31. 8. 2023 14:26
Odpovědět  Pavel z Moravy

Toho se obávám. Radši mrtvý než druhý. Nejsem úplně kovaný historií ale neopakují se Punské války? Nebylo to Kartágo říší založenou spíš na obchodu a ono se to koexistování římanům nehodilo? Píšeme, že to oni- ti politici- ale co to máme za systém, že takové bezpáteřní zrůdy nejsou poznat už v základních místních organizacích?Já to vidím moc naivně- před měsícem jsem měl rozhovor s dvěma dezoláty, kteří tu mou myšlenku změny zdola rozcupovali na kusy zkušeností z jejich vesnice.Už na těchto úrovních jsou lidé, rádoby mocipáni, kteří mají na svém písku jen své bábovičky. A běda, kdyby na píseček přišel někdo vzpurný. Kdepak já mám podezření, že po dobrém ta změna nepřijde.

zuza
31. 8. 2023 19:17
Odpovědět  eFPe

tak už nám zostáva len dúfať, že sa hnUSAkove rozhorí dovtedy občianska vojna alebo buchne Yellowstone…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
jiří
31. 8. 2023 11:14
Odpovědět  Pijack

Podle nedávného reprezentativního průzkumu, který provedl protikorupční fond Alexeje Navalného, mezi všemi respondenty většina Němců viní z ukrajinské války Spojené státy a NATO.
https://cz24.news/nemecko-vysledky-pruzkumu-sokovaly-nejen-vladnouci-establishment/

ANTIUKRAJINEC
30. 8. 2023 19:35
Ohodnotit příspěvek :
     

jenom věcná:Lybii rozesral židák Sharkozy,negerskej orangutan se k tomu přifařil až potom

katango
30. 8. 2023 21:43
Odpovědět  ANTIUKRAJINEC

Jo, aby nemusel splácet Kaddáfímu půjčku.

Pavel K
31. 8. 2023 07:44
Odpovědět  katango

Samozřejmě že to bylo kvůli tomu a taky se Kadáfímu nechtělo používat zelený papírek a to je velezrada.

zuza
31. 8. 2023 08:49
Odpovědět  Pavel K

a ešte chcel doviezť vodu spod Sahary do severnej Afriky a urobiť tam záhradu…

jiří
31. 8. 2023 11:17
Odpovědět  zuza
katango
31. 8. 2023 10:35
Odpovědět  Pavel K

Píšu snad, že to kvůli tomu nebylo?

Pavel K
31. 8. 2023 10:39
Odpovědět  katango

Tak já jsem to ze své aktivity jen hujersky chtěl doplňit, tak dobrá už to vícekrát dělat nebudu, nó. 😢😢😥

Markýza
30. 8. 2023 19:39
Ohodnotit příspěvek :
     

No: když tak o tom přemýšlím….Rusko nejenže potřebovalo sankce, aby slezlo z pece a vyhrnulo si rukávy. Ona je mu užitečná i tahle pitomá válka. Protože co se za ten rok a půl stalo? Rusko se rozjelo jako buldozer. Je čím dál schopnější, čím dál sebejistější, stává se z něj skutečná velmoc. Získalo spojence, o jakých by dříve ani nesnilo, převrací svět naruby…….nemůžu si pomoct. Rusko z toho vyloženě těží samá pozitiva.

Pijack
30. 8. 2023 19:50
Odpovědět  Markýza

Mám stejné indicie i dobrý pocit. Fakt je pravda, že taková velmoc jako je Rusko, potřebuje funkční armádu. Halt Rusové jsou mírový národ a na pár desetiletí se ukolébali relativním mírem ve světě. V podstatě jejich armády neměly práci a to se usíná celkem spokojeně. Říká se hezké pořekadlo – Medvěda můžete vyrušit a vyhnat z brlohu, ale ještě nikdo na světě nedokázal toho medvěda do brlohu nahnat zpět.

Markýza
30. 8. 2023 20:23
Odpovědět  Pijack

Jojo – já to znám jako “Je dvaadvacet způsobů, jak medvěda vyhnat z brlohu, ale ani jeden, jak ho tam nacpat” 😀

31. 8. 2023 01:33
Odpovědět  Markýza

Jednoduše. Hupsnete tam první.

Boomer
30. 8. 2023 19:50
Odpovědět  Markýza

.. joó, tohle je ta moje teorie sousedského šermování klacky na louce za kravínem, každý večer před klekáním. Já mám klacky z vlastního lesa, zato soused si je musí pracně shánět kdoví kde a to víte, v dnešním světě nic není zadarmo. Tož kdo to vydrží déle?

30. 8. 2023 20:11
Odpovědět  Markýza

A kór když by tu pitomou válku vzal nějakej vošklivej pídivej cynik jako učení se za pochodu; jako takovou rozcvičku před deamerikanizací Evropy. Naštěstí jsem důvěřivej tutek a ne vošklivej pídivej cynik. Zkrátka takovej normální zapr.děnej čecháček, jak tu pár idi.otů koldokola každou chvíli opakuje slavná slova Všaška Pravdolásky.

Markýza
30. 8. 2023 20:21

Až tak, jo? 😀 no to pochodujete nějak tryskem s tou deamerikanizací. Ne že by se neschylovalo – jen si myslím, že ještě potrvá.

30. 8. 2023 22:58
Odpovědět  Markýza

Rychle? Omyl. Gosudar je brilantní stratég s myšlením do vejvrtky a ještě za roh, ne hrrr na ně! vymatlanec. O té deamerikanizaci se zmínil, vždy jakoby mimochodem a na okraj, co vím, zatím třikrát. A ne hned na začátku proslovu či projevu, a hurá, ale až závěrem, a ještě to zabalil do specoperačních cílů.
Pokud si to pamatuji dobře, tak poprvé, někdy před půlrokem, tu deamerikanizaci zmínil takto: “…cíle speciální operace – demilitarizace a denacifikace ukrajiny – zůstávají nezměněny. … … A bude-li to nutné, tak i deamerikanizace Evropy.” Ty tečky jsou asi tak dvouvteřinová odmlka. Pak to ještě dvakrát zopakoval. A, co je zajímavé, nikdo to nikde, ani na ruswebech, ani na anglowebech, nijak nerozmatlával. Na anglowebech si vlastně nepamatuji zmínku o tom, a na ruswebech jen sem tam konstatování a dost.
Abychom si rozuměli. Já to myslím vážně, když občas – poprvé někdy loni v létě – sem tam utrousím, že specoperace je ve skutečnosti počátek dokončení druhé světové války a v tomto kontextu budoucí Svaté války. Všimněte si například toho šumu kolem jednání. Jó, Gosudar se jednání nikterak nevyhýbá a kdesi cosi, ale, pozor, vždy tam zazní přijatelné podmínky.

30. 8. 2023 22:58

Model Chytrá horákyně. Protože co jsou přijatelné podmínky pro Rusko? KoZa si myslí, kolikže nemá jednacího prostoru a že to voch.čije jako voch.cala oba Minsky a obilnou dohodu. A to je omyl. Protože jediné přijatelné podmínky pro Rusko jsou ty, které jsou obsaženy v tzv. bezpečnostním ultimátu ze 17 prosince 2021.
A jasně že to nebude nafofr. Teď na Gosudara Sultán s KoZou zkouší intrik s další obilnou dohodou, do toho mu páchá na jihu KoZa neplechy přes bývalé sovětské satelity, do toho mu cpe KoZa přes vlasovské úřady – jichž je většina – do Ruska migranty, aby páchali kurewstva a podrývali Gosudarovu autoritu, do toho na generálštábu vlasovci v čele s Gerasimovem, do toho Nabiullina a spol. a sabotáž ekonomiky, do toho vnucená privatizace loděnic, do toho nedostatečná námořní síla v Černém moři – je toho plno habadějů. A to vše během specoperace.
Takže deamerikanizace ano, ale určitě ne hned. Můj osobní názor je, že Gosudar a spol. mají něco jako rámcový klouzavý plán stanovený co do cílů, ne však co do času. Že ten správný čas nastane, až se otevře okénko příležitosti. Možná letos na podzim, možná příští rok zjara, možná napřesrok, možné ještě později.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
30. 8. 2023 22:59

Ne, jednání mě nevzrušuje, i kdyby k němu Gosudar svolil a že tedy bude jednat. Pokud by však souhlasil s podmínkou dočasného příměří během jednání, pak by to bylo v prd.eli.
Pak by to znamenalo, že musel ustoupit vlasovcům, aby zabránil občanské válce. Což by znamenalo, že se specoperace protáhne a že zbytečně padnou další Rusové, další ukrajinský kanonefutr. A že se tím pádem odsouvá i skutečný cíl Svaté války proti KoZe – v počáteční fázi maskovaný za specoperaci -, jímž je konečná poválečná danacifikace Evropy a její deamerikanizace (mám ve lbi ještě červíka vyvázání se Němců z kancléřského vázacího aktu a spolupráci Ruska s Německem, ale to už jsem moc daleko).
Jediné co může Rusko, a v podstatě i ukrokanonenfutr, zachránit, jsou tudíž čistky jak v armádním, tak v civilním sektoru, ještě před jakýmkoli jdenáním s KoZou. Jestliže však k čistkám z jakýchkoli důvodů nedojde a bude nastoleno dočasné příměří, je to špatná karta pro Rusko, pro Evropu, i pro nás.
Proto ostatně dle mého politruk, co se týká čistek, silně přitvrzuje. Zkrátka připravuje na čistky ruskou veřejnost, že jsou nutnost, aby veřejnost příliš neplašila, až k nim dojde. Takže takhle nějak to vidím.

Markýza
31. 8. 2023 09:02

Nojo, nadatloval jste to hezky a hodně – ale já měla na mysli skutečnou deamerikanizaci. Myšlenky davů, víte? Protože to je v konečném důsledku ta půda, kam padá zrno ideí. A kterému vyhoví, to vzejde. To je síla mlčící většiny.

Pavel z Moravy
31. 8. 2023 11:57
Odpovědět  Markýza

Ano, vyjádřit lépe se to nedá. Myšlenky davů, to je ta správná idea.

31. 8. 2023 13:32
Odpovědět  Markýza

Já taky. Napřed ale musí předcházet fyzická deamerikanizace, jinak to, jak zkušenost učí, nejde. Deamerikanizace a dedavoelitarismus (ježíš, to je strašný slovo!) tudíž až poté. Tak a mažu za vnučkama.

Markýza
31. 8. 2023 14:15

Nene. Napřed musíte mít sen/myšlenku, až pak můžete uskutečňovat. Co je to propána dedavo….no tohleto? 😀 😀

1. 9. 2023 00:09
Odpovědět  Markýza

Dav – elita. Davoelitarismus. Strašně nadlouho, ale v kostce. Myslící lidské bytosti přehňácáte v nemyslící dav, postavíte se mu čela co elita, no a vládnete.
Obé se zdařilo jak v kapitalistické společnosti, tak i, dlužno podotknout že v menší míře, v socialistické papalášské. No a po hadráku se u nás už mohl davoelitarismus rozejet na plný pecky.
Ale ono to u nás začalo rašit už když se soudruzi reformní spisovatelé – z nichž později mnozí disidenti – během pražského jarního tání sebeprohlásili za elitu národa. Sice mi tehdá bylo teprve nějakých šestnáct let, ale už tehdy mě ta bezostyšná drzost mocně nas.rala. No a po hadráku už se u nás začali elity množit jak filcky v brlohu a trvá to podnes.
Jo, pích jsem vám k jednomu dotazu odpověď a udělalo by se mi želé, kdybych se namáhal zbytečně. Klikněte si tady na to:  Milan ze Zahrady Čech ju?
Myšlenku? No dyk jsem to řek hned úvodem: denacifikace, demilitarizace, deamerikanzace – to jsou hned tři myšlenky. Následuje fyzická realizace těch myšlenek. Další myšlenka – davoelitarismus je e-e. A od ní odvozená: třeba ho zrušit a zavést jiný systém. Následuje realizace, no atakdál.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
1. 9. 2023 09:17

Klikla jsem – na Zubatým Péťovi, jo? Jen abych to ověřila. Funguje to, ale jak jste to udělal?
Na davoelitu vám odpovím, ale teď musím běžet.

Boomer
1. 9. 2023 10:54

.. každá vládnoucí elita se jednou “přežije”, ztloustne, vyměkne, ztratí dostatečnou tvrdost k prosazování svých zájmů. Podřízený dav vyprodukuje svoji vlastní elitní skupinu, která má dostatek odhodlání k převzetí moci, načež ji postupně čeká stejný osud, jako elitu předešlou. Děj, který se cyklicky opakuje už tisíce let..

Markýza
1. 9. 2023 17:21
Odpovědět  Boomer

Až na to, že ten dav sice vypadá jako podřízený a “elity” všech věků vypadají, jako když řídí a budují a boří a tak všechno. Ve skutečnosti – jak jste správně řekl – si bez davu ani neuprdnou. To dav vytváří myšlenkové podhoubí, které skutečně směřuje vývoj, davu vnutíte jen to, co by tak jako tak sám chtěl.
Čímž odpovídám i Milanovi a dodávám: až se dejme tomu ten anti – amerikanismus zahnízdí v dostatečném množství hlav (neboli kritické množství) půjde i ta materiální stránka věci sama.
Navíc v tom zřejmě hraje roli i zvyšující se hustota davu (hlav, podvědomí, myšlenek) která si zřejmě kráčí vlastní evoluční cestou – a o tom víme obrovité prd. Ostatně, je to v té evoluci naprostá novinka.

All
30. 8. 2023 23:39

A ta prča,jak yankees nyní svádí likvidaci plynovodu nord stream na ukrajinu,usa nic,čistí jak lilie.A další rána pro ,,ministerstvo řízení kolonií v USA”-Gabon v Africe se vyprdnul na francouze-další rána pro kolonii EU-potažmo usa, pány Země a galaxie,židozednářský protektor Macron to nemá lehké.

31. 8. 2023 02:21
Odpovědět  All

Jeden by si až řek, že si nějakej medicinman řek, a co jim takhle naordinovat jejich vlastní meducínu? A naordinoval Africký jaro. Akorát že ho tentokrát naordinoval medicinman z druhýho břehu. … Bane, jen si tak hraju. Ale jestli to bouchne v krátký době v další africký zemi, asi si hrát přestanu.
Jo, to s tou ukrajinou je dobrý. Sichr maj na to bandeři nutný vybavení, jak o něm mluvil Hersh. Přece jsou technologická světová špička, ne?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Gales
31. 8. 2023 09:43
Odpovědět  Markýza

To hlavní je že mají schopného vojevůdce.A to je pro proces trvalého míru nepostradatelné.

Markýza
31. 8. 2023 18:17
Odpovědět  Gales

Jo, to je pravda. Nepřestává mě udivovat, co se z něj vylupuje a vylupuje. Jednou mu budou říkat Veliký, to bych vsadila boty.

Frank1
30. 8. 2023 20:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Fetak chce koupit 200 000 dronu na dluh, ktere my zaplatime. Budou nicit domy a lidi v Rusku i na Donbase, na Krymu. A Rus nehne brvou. Par raket tam a tam. Je to valka zihadel na dalku.

Tema covidove:
https://www.badatel.net/bill-gates-ludia-ktori-odmietnu-mrna-cunami-budu-vyluceni-zo-spolocnosti/

https://cz24.news/amici-byli-presvedceni-ze-se-to-nikdy-nikdo-nedozvi-v-arealu-biolaboratore-na-donbasu-byly-nalezeny-dukazy-a-usvedcujici-dokumenty-souvisejici-s-injekcemi-covid-video/

jhh
31. 8. 2023 05:26
Odpovědět  Frank1

jen ať vylučují, tím urychlí sjednocení myslících.

Jura S
30. 8. 2023 21:06
Ohodnotit příspěvek :
     

Autor poněkud opominul sochy Bandery na Ukrajině…

Jan Kočenda
31. 8. 2023 06:23
Ohodnotit příspěvek :
     

Po celou dobu co si pamatuji USA i EU nikdy země bývalého Sovětského svazu nijak zvlášť nemilovaly. Kdo kdy kolem roku 2010 slyšel o bezmezné lásce USA i EU k Ukrajině? Pak jsme jen občas slyšeli o probíhající občanské válce na Donbasu (pojem občanská válka se nyní moc nedoporučuje používat, ale co to bylo jiného?), kdy Ukrajinci ukrajinské národnosti likvidovali Ukrajince ruské národnosti jen kvůli tomu, že vyjádřili touhu po samostatnosti. Přitom podobnou touhu Kosova jsme podpořili bombardováním Srbska a ještě předtím touhu Slovenska jsme vyřešili jednáním a poklidným rozchodem/rozvodem ČR a SR. Následně byly uzavřeny Minské dohody, které ovšem nebyly naplněny – mimochodem, k čemu nám bude v budoucnu přítel, který neplní své vlastní závazky a který nyní klidně přiznává, že tyto dohody uzavřel jen proto, aby získal čas? Lze jistě právem očekávat, že až dojde na lámání chleba a splácení závazků Ukrajinou, bude nám ukázán vztyčený prostředníček, vždyť už se to jednou stalo, ne? Lidské pokrytectví je bezmezné. Rusko na Ukrajině je agrese, USA v Sýrii či předtím v Afghánistánu nebo jinde je přátelská výpomoc. Lidé, rozum do hrsti a zkusme být spravedliví a zásadoví!

Pavel z Moravy
31. 8. 2023 07:56
Ohodnotit příspěvek :
     

Ale Marceli, Marceli, přirovnávat Maďarsko 56 a ČSSR 68 s nynější akcí na Ukrajině je hloupoučké. Zde jde úplně o něco jiného. Po těchto slovech jsem váš článek pouze prolétnul. Fascinují mně mladí gerojové, kteří mají prdlačky historické zkušenosti, ale tak dokonale všechno vědí. Takže 2 supervelmoci, které stále někoho napadají. To je opravdu hloupoučké, třeba to přirovnání s Kubou. Kuba se vydala v 59 svojí cestou, byl to Fidel a pár přátel co začali boj proti Batistovi, CIA, italské mafii a grázlům, kteří si udělali z Kuby jeden velký nevěstinec. Kuba požádala SSSR o rakety, aby se chránila před připravovaným vpádem amíků, to byl ten základní problém, proč tam byly instalovány. Rusové tam nikoho nekolonizovali. Chcete li o tom mladíče něco vědět, přečtěte si třeba přímo knihy sepsané s Fidelem. Bude to mnohem rozumnější.

Standa
31. 8. 2023 08:09
Odpovědět  Pavel z Moravy

Máte pravdu. Míchá ideologicky hrušky s jablky. Je otázka , zda je to neznalost nebo úmysl!

Standa
31. 8. 2023 08:47
Ohodnotit příspěvek :
     

Takže ,ukrajinský ministr zahraničí se účastní shromáždění v Toledu , kde se bude jednat o dalších zvýšených dodávkách zbraní pro UkrFaš pro boj proti RF.
Zároven USSA vyzvalo k tomu, ab okamžitě přestala jednání mezi RF a KLDR o možných dávkách zbraní pro RF.
Taková drzost.
Petra Procházková ( deníkN) právě žvanila , jak se ukrajinští dobrovolíci,,hrnou” do první linie.14denní výcvik!
Zároven Zelí dává prohlášení , že se zvětšuje počet neschopných a nechut sloužit v armádě a jít na frontu. Prý korupce u odvodových komisí.Asi je zruší a bude to , jako ve švejkovi,, kolilk jich máme odvést 51 , kolik je jich v čekárně 51 ,, odvedeno.!!! ,, Toho simulanta , co omdlel odneste k Bretschnaidrovi. Ten ho vyléčí chininem a bude schopen”!
To jsou ty paradoxy.

Pavel z Moravy
31. 8. 2023 09:40
Odpovědět  Standa

Stando, toto zde jsou absolutně zdegenerované společnosti a pokud jejich aktéři nezmizí, k lepšímu se nic nepohne. Prostě si tyto národy vybraly své vůdce, co s tím chcete jako normální tvor dělat, obklopen tímto matrošem? Já nevím, vzdávám se, proti debilitě, aroganci a tupounství se nedá bojovat. Prostě dopadne to jak to dopadne. Výhodou pro nás starší nebo staré je, že už toho nemáme moc co ztratit. Co ztratíme, pobyt v žumpě? A mladé, litovat či nelitovat? Toť hamletovská otázka. Asi si vybrali, přece kdyby ne, nemohli by to nechat dojít k takovým koncům. Jejich budoucnost, jejich starost, jejich život. Co na tom může v současnosti změnit pár tisícovek staroušků. Pokud mi někdo bude tvrdit, že to vzdávám, tak je na omylu, nevzdávám, jsem pouze realista. Ve svém věku už jiný být nemohu, to bych byl pro smích. Bojoval bych v tomto věku, kdyby bylo proč a zač, to ano, ale jak se zdá, pro skutečné proč a zač zde není místo.

zuza
31. 8. 2023 11:51
Odpovědět  Standa

tá čečenská štetka ešte žije? Myslela som si, že už udávila svojou nenávisťou k všetkému ruskému…

Markýza
31. 8. 2023 14:21
Odpovědět  zuza

No a teď si představte, že kdysi napsala článek o Putinovi. Zjevně začala s tím, že mu to nandá, ale v průběhu ji to opouští a článek končí ne sice přímo obdivně, ale s respektem určitě 😀 Jojo, svět je barevné místo.

Lubo
31. 8. 2023 10:39
Ohodnotit příspěvek :
     

Informácie o banderovcoch prenikajúcich do alternatívy https://casopisradix.wordpress.com/

eFPe
1. 9. 2023 01:12
Ohodnotit příspěvek :
     

Prosim vás, zkuste mi někdo vysvětlit co to je ta Nezaleznaja- asi se tak říká ukrajině ale co to znamená a proč netuším.

Vladimír
1. 9. 2023 09:29
Ohodnotit příspěvek :
     

Ať jsou Američani jací jsou, jedno se jim musí nechat – dokáží utáhnout spoustu států a národů na vařené nudli, aby ti za ně šli bojovat, a dokonce i proti svým zájmům.