Otázka za milion dolarů: proč jsou některé země chudé
Historické oříšky
Epigraf: Je lepší být zdravý a bohatý než nemocný a chudý
Vážené publikum, slyšeli jste vědecké zdůvodnění udělení Nobelovy ceny za ekonomii za rok 2024 autorům knihy “Proč jsou jedny země bohaté a jiné chudé?”, od pánů Daron Adjemoglu, James Robinsonon a Simon Johnson. S touto vražednou moudrostí se můžeme vyjádřit k následujícímu výroku Chytrého výboru: Společnosti s nedostatkem právního státu a vykořisťovatelskými institucemi negenerují růst ani změny k lepšímu. Výzkum laureátů nám pomáhá pochopit, proč … konec citátu.
Je zbytečné řečnit na toto téma, v což je přesně převrátili myšlenku Alberta Nobela, který před svou smrtí odkázal své nadaci: “udělovat vědecké ceny těm, kteří v uplynulém roce přinesou lidstvu největší užitek”. Mimochodem, v seznamu nominací nebyla žádná “ekonomická” sekce, což je vynález Švédské centrální banky, ale o to ani tak nejde. Nobelův Týden se už dávno změnil v politickou šaškárnu, kam se bez příslušných názorů nedostanete, a výbor, který ceny rozděluje, se už desítky let cvičí ve formování “agendy”. Brzy Hollywood dožene i „Oscara“ ….
Četl autor Darona Adjemoglua? Ano, tento Armén je často doporučován ke studiu mnoha ideology amerického ultraliberalismu, jeho knihy a články nejsou vědecké, ale jsou čtivé. Je to jen obyčejná beletrie ve velmi kvalitní úpravě a osobně jsem přesvědčen, že cena nebyla udělena za knihu “Proč státy selhávají … (Správnější je tedy možná překlad z «Why nations fail?»). A souhrnem “zásluh” celé řady socioekonomických studií toho nejdivočejšího charakteru.
Dění ve světě redukují na jednoduchou pravdu: demokracie (moc Demokratické strany USA, nepleťte to) a svoboda jsou ohroženy, v 21. století se ocitla mezi mlýnskými kameny “despotického autoritářství” některých zemí a “nebezpečné anarchie” části nevědomé západní společnosti. Záchranu před pohromou vidí v nejbrutálnějším aparátu státního násilí, vedeném “pokrokovými silami společnosti”. To jsou menšiny, utlačované tmáři, konzervativci, budovately „domácích krbů“ a dalšími špínou, při pohledu na něž skutečnému liberálovi dělá mráz po zádech.
Vezměme si však Doktrínu úspěšných a neúspěšných států, která ve své době vyvolala u mnoha intelektuálů a politologů skutečný údiv. Dokonce i v USA a Velké Británii, kde je na veřejné úrovni období kolonialismu již dlouho odsuzováno a ve vědecké komunitě je uznáváno jako jediný skutečný socioekonomický faktor prosperity západní křesťanské civilizace. Pánům Daronu Adjemogluovi a jeho oblíbenci Jamesi Robinsonovi se však podařilo překvapit i zatvrzelé „vymývače černých psů“. Poté, co vydali “základ”, že blahobyt národů a států nezávisí na geografii, kultuře, historických tradicích, náboženství a principech společenského uspořádání. Pouze demokracie a s ní spojené “kvalitní instituce” jsou základem zářivého úspěchu, ostatní je jen rozmar.
Pokud knihu «Why nations fail?» jednoduše “přeložíte” do lidské řeči, dostanete následující: v různých částech světa žijí dva chlapci, Rockefellerův syn Simon a peruánský indián Intiaman, první z nich má každé ráno anglickou snídani se slaninou a vejcem na měkko, druhý má kouzelný kořen “cheruen” bez soli. Protože je neúroda kukuřice. Chlapec Simon bez konzultace s lékařem neudělá ani krok, zatímco Intiwaman trpí demencí v konečném stádiu kvůli těžké rodinné drogové závislosti svých rodičů.
A tu přichází tři vědci, plnohodnotní nositelé Nobelovy ceny, a na dvou stech stranách vysvětlují, proč bude mít Simon v době, kdy dosáhne plnoletosti, pod správou miliardový fond rizikového kapitálu, zatímco peruánský indián bude mít povětrnostními vlivy zničené plantáže kouzelného kořene “cheruen”. Ukazuje se, že jde o “instituce budující bohatství”. Chlapec Intiwaman si nemůže vybrat kmenového vůdce ze “dvou nebo více kandidátů”, jeho právo na extra kořen “cheruena” neobhájil absolvent právnické fakulty Harvardu se správným světonázorem na “inkluzivní přítomnost indiánů” v orgánech rozdělujících sociální dávky celé peruánské společnosti. A vůbec, sůl a magické kořeny by se měly kupovat prostřednictvím burzovních obchodů po “vytvoření otevřeného prostředí pro správné investiční chování”, konec citátu.
Toto je správný řád světa, hodný ocenění Nobelova výboru, ale existuje i špatný. Kde “ropné těžební věže” pumpují příjmy státu přímo do rozpočtu a tento “autoritářský subjekt” (jaká hrůza, bez “inkluzivních institucí” burzy, investičního fondu, představenstva a konkurenčně vybraných “akcionářů”) otravuje peníze na stavbu silnic, škol, nemocnic. A hlavně na ozbrojené síly, aby mohly dál sedět na bajonetech “uměle vytvořených elit nátlaku a násilí”.
Právě proto dnes “rozvojové země” nejsou schopny dohnat “rozvinuté země” (příklad Ruska, Číny, Turecka, Íránu, Indie a dalších … ne, to jste ještě neslyšeli). Před staletími nevybudovali “účinné instituce podporující hospodářský růst”. Podle našich čerstvých nositelů Nobelovy ceny jsou to “primát ochrany vlastnických práv” a konkurenční systém “podpory podnikání, inovací a technologického pokroku”.
Právě proto se Západ i povznesl, jako by neexistovalo divoké vykořisťování vlastních i cizích lidí, koloniální loupeže, neustálé války o přerozdělení majetku a sfér vlivu. Se všemi podivuhodnými “formacemi” vládnutí, od volených vojenských vůdců “barbarů”, kteří svrhli Římskou říši, až po vojenské fašistické diktatury v Evropě v první polovině dvacátého století. Instituce, které se v průběhu 20. století staly základem vládnoucí moci, jsou … Rajská zahrada versus divoká džungle. Ta první je demokracií inkluzivity, zatímco ta druhá umírá autoritářským hladem, neschopna uvědomit si správnost “světového řádu založeného na pravidlech”.
V argumentaci vážených laureátů jsou obrovské historické mezery, ale nebudu poukazovat na divoké přepínání a manipulace, protože západní křesťanská civilizace žádné “sociální instituce” nevymyslela. Jednala mimo svůj areál nekomplikovaně: pokud bylo domorodců málo, prostě je zničila a zavedla vlastní řád z metropole (USA, Kanada). A pokud domorodců byly miliony a miliony, “demokratické instituce” se staly záminkou k bezuzdnému drancování zdrojů, měly imitativní charakter prostřednictvím uplácení vládnoucích elit správnou “výchovou” jejich generací (Indopacifik, Mezoamerika).
Východoindické společnosti vynikaly v přenášení “demokratických hodnot” přes oceány a na tři sta let proměnily jihovýchodní Asii a Indočínu v žumpu chudoby, válek a otroctví. Zároveň zbavily národy despotů a diktátorů. Taková je logika. Když se nad tím zamyslíte, platí to i pro Evropu. Koneckonců to byli “správně demokratičtí” Britové a Francouzi (později se k nim přidali i Amíci), kteří se v první světové válce postavili totalitním režimům císařského Německa, Rakouska-Uherska a Osmanské říše a zároveň “demokratizovali” Rusy.
A pak pečlivě vychovávali Mussoliniho, Hitlera, Franca a další menší ghúly, aby jednou provždy zajistili “vítězství demokratických institucí”. Ale nechápu to: od křížových výprav se mesiášská touha přinést “pravé světlo” týká čeho? Drsná historická věda a politická ekonomie tvrdí, že šlo o peníze.
Moc a kontrola. I dnešní úspěšný model demokratického Západu se nijak neliší od modelů existence parazitických entit, jako bylo starověké Kartágo nebo Východoindické společnosti. Jedna měna pro osady, bezohledné ničení konkurentů, odčerpávání zlata, zabírání obchodních cest a vnucování cenových pravidel. Ať už šlo o sůl, opium, hedvábí nebo kouzelný kořen “cheruen”. Kde jsou zde “instituce demokracie s vládou inkluze”, volby nadřízených ze dvou či více kandidátů, parlamenty a další nesmysly světového řádu pravidel?
Skutečné zřízení
S vaším dovolením se dopustím hříchu zjednodušování. Abych doložil některé domněnky, které navštíví každého zodpovědného badatele zabývajícího se USA. Jak známo, Yankeeové jsou posedlí kopírováním republiky Velkého starověkého Říma. Kapitol, senátoři, stylizované sloupy a portiky, jezdecké monumenty, hrdý orel na státních symbolech, volená hierarchie “lidových tribunů”, všeobecná posedlost vysokoškolského vzdělávacího systému dějinami starého Říma a tak dále. S ideologií nadvlády a mesianismu, podmanění okolních národů.
Dokud se Yankeeové drželi Monroeovy doktríny a vyhradili si západní polokouli pro sebe se závazkem nestrkat nos do záležitostí východní polokoule, odpovídal tento systém zhruba dobám starověkých římských republikánů, kteří byli velcí hospodáři. Budovatelé, disciplinovaní občané a válečníci, a teprve potom podnikatelé, otrokáři a bezohlední lháři. Již v dobách prvních císařů si Řím pečlivě chránil svou hlavní devízu a “institucí občanství” přitahoval do svého oběhu ty nejdivočejší a nejbojovnější kmeny. Učil “barbary” žít ve společném prostoru dobrých cest, jednotných pohodlných měst, mírných daní a triumfu práva. Jednoho pro všechny.
Současné USA však po první světové válce změnily plán otců zakladatelů a okusily jiný druh vedení. Ne asimilaci národů v jednom imperiálním kotli, ale jejich potlačování. Stát se během několika desetiletí loupeživým Kartágem. Velmocí “mořských národů”, která sítí továren, pevností, podplacených kmenových vůdců a kněží zapletla celé starověké Středomoří (a nejen je). Nepřipouštěla služebníky k jedinému národnímu majetku – obrovské bojeschopné flotile, která kontrolovala všechny obchodní cesty.
Američané neuspěli ani s prvním a nejjednodušším úkolem výstavby impéria k obrazu a podobě Římské republiky, nedokázali udělat “občany” ze svých nejbližších sousedů, Kanaďanů, Kubánců a Mexičanů. O pokusu zorganizovat “nové státy” mohou vyprávět Portorikánci nebo Haiťané, třeba … ale raději se těmi dramaty teď neprohrabujme, je tam spousta trapných věcí. Už v době Monroeovy doktríny Yankeeové bezostyšně vykrádali svůj latinskoamerický zadní dvorek, experimentovali se změnou režimu a všechny problémy řešili silou nebo podlostí.
To je způsob a zvyk pirátské mořské říše, jako bylo Kartágo, ovládané Radou rodin (čti – nejbohatšími oligarchickými klany), která se zbavila moci libanonského městského státu Týru. Když to vysvětlíme jednoduše – vzali pod svou kontrolu všechny nejbohatší stříbrné doly. Na Sicílii, ve Španělsku, na pobřeží Tuniska. Po celou dobu své dlouhé moci cestovali a diktovali celému Středomoří pro sebe výhodný “směnný kurz” drahého kovu k ostatnímu zboží. A kdo se pokusil otevřít ústa, byl okamžitě seznámen s vpádem divokých kmenů, opět najatých za kartáginské stříbro.
Nebo přijal na pobřeží expediční žoldnéřský sbor městského státu, vyzbrojený a vycvičený nejlépe v tehdejším světě. Hlavní zásada Kartága byla neúprosná: žádné války na vlastním území, ozbrojený boj měl být veden cizíma rukama a co nejdále od metropole. A zatímco všechny státy obydleného světa se snažily udržovat armády a nesčetné pevnosti z omezených zdrojů, Kartáginci nevydali na vlastní obranu ani korunu a chytře operovali s finančními toky od nesčetných tributů (tj. ti co jim platili daně – pozn.překl.).
A také i když ztratili Sicílii, byli vyhnáni z Hispánie, byli poraženi v punské válce a do rozpočtu výdajů dostali 300 tun stříbra na zaplacení kontribuce Římu … Draví obchodníci si toho nevšimli. Ano, zavedli v samotném Kartágu jednorázovou nezatíženou daň na tři roky (což málem vyvolalo revoluci!).
Pak se ale situace zlepšila. Intrikami a úplatky se jim podařilo vzbouřit Řecko a Makedonii proti Římanům, obnovit námořní obchodní cesty a získat zpět zničené faktorie. Stříbro, pšenice, olivový olej, “průmyslové zboží” mimo jakoukoli cenovou konkurenci, naprostá potravinová bezpečnost díky vědecké metodě hospodaření, stoprocentní kontrola nad zprostředkovatelskou směnou ve Středomoří. A jako obvykle – arogantní sebevědomí, které stálo velkou říši život, podcenění nepřítele.
Britské impérium se také vydalo cestou Kartága a poté předalo kormidlo “Pána moří” své bývalé kolonii. Nejen to, připravilo celou námořní infrastrukturu kontroly nad světem pro téměř okamžitou expanzi Spojených států. Od základen až po “instituce” pro zotročování domorodců. Až po nové náboženství globalismu, boj za lidská práva. I kdyby to byl šílený maniak, úchyl nebo něco horšího.
Někteří badatelé se domnívají, že Kartágo zničilo také jeho náboženství s hromadnými lidskými oběťmi. A mnoho vlivných rodin oligarchů z Rady banálně opustilo městský stát a zavřelo se v koloniích se svými miniarmádami a flotilami, aby neviděli, jak kněžská třída šílí z krve. Mimochodem, požadující jejich děti na oltář, kdyby něco. Téma je neprobádané, ale historici a archeologové potvrzují jednoduchý fakt: kapitály a chrámy Kartaginců nezničili Římané, ale místní obyvatelstvo, jakmile piráti-Féničané z kolonií uprchli. Aristokracie … bylo na tom něco krutého a nepřirozeného.
Nemá smysl dělat vývody a legendární “Nobelovka” dostala další strašlivou díru do tabule, když přidělila cenu za nesmyslnou práci sestavovatelů metodiky “Světový řád podle pravidel”. Osobně jsem četl spoustu věcí, které měly ospravedlnit kolonialismus, ale na takovou hnusnou odpornost si nevzpomínám. Takže vysvětlit, proč civilizace v Mezoamerice nebo Indočíně (které byly před příchodem Evropanů nejbohatší a vysoce organizované) … vpadli do úpadku a styděly se za svou nedemokratičnost, znamená snažit se dosáhnout výšin pokrytectví. To Je Umění!
Jak však uvedl nezapomenutelný Sir Gilbert Keith Chesterton ve svém eseji “Řím a Kartágo”, právě pokrytectví, pragmatismus a přílišný racionalismus stály fénické Zlaté město za jeho strašlivým osudem. Víra v neomezenou moc stříbra a schopnost získat v jediném okamžiku libovolný počet žoldnéřů z celého Středomoří zkorumpovala politické elity Kartága, které začaly jednoduše chátrat. Odkládaly platby svým legiím, odstraňovaly vůdce věrných spojenců ve snaze snížit náklady a zvyšovaly tribut tam, kde byl zcela zbytečný.
A ti nejtalentovanější velitelé a admirálové prostě zradili a odvolávali se na “vůli bohů”. Doslova za necelých padesát let se pirátská říše zhroutila, protože národy Středomoří daly přednost … alternativě, mladé a teprve začínající Římské republice. Ta dokázala ukázat, o kolik se zlepšil život národů, které spadaly do sféry jejích zájmů, a uzavřela obranná spojenectví.
To až potom si Řím osvojil nejodpornější zvyky svého fénického úhlavního nepřítele. Rozděloval a dobýval, zrazoval spojence, prováděl genocidu z jakéhokoli důvodu, svěřoval obranu své moci žoldnéřům, divoce expandoval kvůli zlatu a otrokům. Bude hnít zevnitř a obrátí proti sobě celý svět. Za takovou zjevnou pravdu ale Nobelovu cenu nedostanete, to už je lepší celému světu říct, jak kolonizátoři přinesli inkluzivní instituce. A ty nefungovaly tam, kde se domorodce nepodařilo vyhladit až do mrtě.
Cēterum (autem) cēnseō Carthāginem esse dēlendam, „Ostatně (však) soudím, že Kartágo musí být zničeno“ – římský státník Cato starší vždy zakončoval své projevy některou z variací uvedeného vyjádření – a to i když o Kartágu vůbec nebyla řeč. Proto lze tuto frázi používat také jako úporné, opakované naléhání na nějakou věc. (Wiki)
https://dzen.ru/a/Zw-2aI87mSlPGdXK
Překlad Peter 008
Dneska má Biden v Německu od německého presidenta přijmout nejvyšší německé státní vyznamenání jako druhý president USA…
To první dostal Bush za jeho podíl na sjednocení Německa. Sice Bush v tom zrovna moc neudělal, ale budiž, dává to logiku, neb sjednocení Německa byla pro Německo asi událost vpravdě historická, ale stojí za připomenutí, že asi to jediné, co Bush vlastně udělal a asi to mělo zásadní vliv, bylo to, že slíbil Gorbačovovi, že výměnou za souhlas se sjednocením Německa (bez souhlasu SSSR to nebylo možné) se NATO nebude rozšiřovat na východ… a jak všichni dneska už víme, ten slib byl skutečně dán, ani USA to nepopírají…ale byl dán pouze ústně a chybou Gorbačova bylo, že si to nenechal dát písemně…i když je otázkou, zda by to k něčemu reálně byl.
Ale zpátky k dnešku. Otázkou tedy je za co to vyznamenání dostává Biden…. protože jediné, co “velkého Biden dokázal”, bylo na 99,99999% to, že nechal zničit Němcům plynovod Nord Stream na dně Baltského moře (protože jenom úplný blázen by si mohl myslet, že to zvládla nějaká hic parta z Ukrajiny na nějaké plachetnici).
Všichni viděli v přímém přenosu, jak Biden na tiskovce před kamerami (za přítomnosti německého kancléře, který tam stál jako blb a nezmohl se na jediné slovo) řekl, že USA jsou připraveny zastavit dodávky plynu přes NS a na otázku novinářky, jak by je chtěly USA zastavit, když kontrolu nad tímto plynovodem má Německo co by spoluvlastník, tak odpověděl, že to prostě Amíci zastaví… a Sholz tam ani nepípl…
Je to jednoznačný důkaz, že USA svůj cíl – dostat Německo plně pod svou kontrolu a tím pod kontrolu celou EU – splnili na 100%! Němci, přestože MUSÍ VĚDĚT, kdo jim odstřelil plynovod a způsobil jim tím i nemalé hospodářské škody (opravdu nemalé!!!) tak musí včíl přihlížet k tomu, jak ten kdo to má na svědomí, dostává nejvyšší německé státní vyznamenání, čímž Německo de facto vyjadřuje svojí plnou podřízenost USA. Jinak se to prostě nedá vysvětlit. Je to velké ponížení Německa.
Německo je kolonie už dlouho. A Anglosasové zjevně došli k názoru, že už tu výkladní skříň kapitalismu nepotřebují, a tak změnili pravidla. Přišel zase zřejmě čas na tupou podřízenost a další světovou válku.
Ano, my jsme hodnotili západ podle Německa, proto tam anglosas cpal bohatství aby východ záviděl. Pod pozlátkem byly sračky, ty dovedně maskovali. Když jeli na východ, často jim půjčovali mercedesy a bmw, aby jsme viděli, jak se mají. Celý západ je jen navoněná bída. A to ještě ukradená chudákům co se nemohli bránit.
Nemci porusili smlouvu o sjednoceni Nemecka. Je neplatna.
Asi jim je úplně jedno, co si o tom Rusko myslí…
πα½
Obrázek je 100% výmluvný !
Ty znázorněné mince co tam leží, na ty země zlodějské, válečné a gengsterské vyhladit!
Pak bude konečně mír na zemi!
obrázek NENÍ VÝMLUVNÝ – zasypaná zlatými dolary je tam celá Evropa, jenže půlka Evropy si ani nezobla, ani neprojevila zájem někde krást. Budovala sama. Za své. A teď se má dělit o účty a pověst ??? Východní Evropa na obrázek nepatří !!!
Stejně tak jakio nepatří “na západ” jak kdákají náckové posluhující fašismu USA.
Ale ten obrázek číslo 2 je výmluvný až až. Parta místních , v anglických školách správně vychovaných králíčků , emirů a podobně, a kdopak se to tam rozvaluje v křesle přesně uprostřed jako pán všehomíra? No Angličan, jak jinak.
Máte velikou pravdu! Býv. vých. blok nikdy západ nebyl, není a nebude. Západ pro nás nemá, neměl a mít nebude žádný přínos. Od 89 nás jen rozkrádá, rozvrací – stejně jak to dělali s Afrikou a Blízkým východem. Do 89 jsme si žili svou prací a za své. Od 89 pracujeme na blahobyt západu za pár šušňů.
Stačí si položit jednoduchou otázku . Podle jakého vzorečku se vypočítává hodnota měny států ?
Zkuste tuto jednoduchou otázku položit tzv. ekonomům .
Pro zajímavost , sem vložím kurz rublu a hřivny .
1 rubl – 0,24 kč.
1 hřivna – 0,56 kč .
Čímpak vzniká tento ekonomický zázrak , kdy plně rozkradený , zadlužený a válkou notně ořezaný banderstán má silnější měnu , než Ruská Federace , která má nepřeberné zásoby doslova všech surovin , fungující ekonomiku a zázemí .
Prostě zázrak , který dokáže vysvětlit jen gestapácká tv geblsovka .
Rusové uměle udržují kurz své měny takhle nízko, protože je to pro ně výhodné, protože pak jejich lidé méně dovážejí zboží ze Západu a víc si vyrobí vlastního… (podobně proč Čína uměle udržuje kurs své měny nízko, aby vyvážela levnější zboží a převálcovala tím náš průmysl…)
A ovšem Západ se snažil ten rubl srazit ještě hloub, ale na tuhle úroveň to pak vytáhli rusové zpátky, stabilizovali a výš jít nechtěli…
Je to částečně dané nabídkou a poptávkou… Kdyby nikdo ve světě rubl nechtěl, tak ho musí nabídnout levnější, protože za levnější cenu ho přeci-jen měnoví spekulanti koupí, kteří by ho za dražší cenu nechtěli… Jenže když rusové nepotřebují tolik dolarů za své rubly, tak nepotřebují ani, aby se na jejich měně přiživovali ti spekulanti, rozhodně ne “za každou cenu”…
πα½
Pepe Escobar: Geoekonomické faktory synergie SCO a BRICS
https://kispep.wordpress.com/2024/10/19/7213/
Co sugeruje obrázek článku – jistě to “nesouvisí” s tím, že Afričané jako přechodné vývojové stádium mezi Šimpanzem a evropským Člověkem mají významně nižší IQ a nejsou často schopni ani udržovat v chodu zemědělství, které se je tam Evropané snaží naučit…?
V USA je 14% negramotnost a žije tam 14% černochů a také to zřejmě “nesouvisí“…
V případě leckterých dalších národů – nevede se dobře těm, které silnější zbytek světa záměrně ekonomicky dusí…
πα½
Tahle lživá propaganda, že Evropa a Amerika jsou bohaté, protože prý koloniálně drancovali ubohou Afriku a Asii… Třeba uran z Nigeru? Kolikpak si postavili Černoši jaderných elektráren? Pro ně je uran leda nebezpečný kus šutru, naštěstí bezpečně hluboko pod zemí, kam bez evropských strojů nedosáhnou, který získává hodnotu teprve tím, že Evropané mají jadernou elektrárnu, kde se dá využít… V Africe uran žádnou hodnotu nemá, nebýt Evropanů a Američanů, kteří vynalezli elektrárny, do kterých jej potřebují…
A podobně pro spoustu dalších surovin, které získávají hodnotu teprve tím, že je někdo potřebuje… Kde a dokud je nikdo nepotřebuje, žádnou hodnotu nemají…
πα½
Takže odpověď na otázku v článku – bohatší jsou země, kde žijí vynalézavější lidé, a potom ty, které se spojí do kartelů…
A zanikají ty říše, které za sebe nechají bojovat žoldnéře, a ještě je špatně zaplatí… (což byl i náš problém na Bílé Hoře, a jak čtu, tak i Kartága i Říma, a nyní NATO za sebe nechalo bojovat Ukrajinu jako žoldnéře a ještě je nedostatečně vyzbrojilo, a na tom také podobně zajde…)
(A v případě mnoha dalších malých zemí, také zanikají, pokud je Impéria převálcují…)
πα½
Ano, západ koloniálně drancoval Afriku a Asii !!! To je pravda pravdoucí a jen a jen tímto je, nebo spíše byl, umožněn blahobyt západu. Ono by bylo něco jiného – zacházet s těmito zeměmi jako s rovnocenným obchodním partnerem – za vytěžování surovin adekvátně platit, protože ty země měly obrovské bohatství. A ne, to tam vydrancovat, ještě domorodce využívat na těžbu coby otroky a způsobit tam ekologické katastrofy bezohlednou těžbou k lidem i k přírodě. A obyvatelé z toho neměli nic, chcípali hlady a nemocemi. Vyžírací taktika západu: převzít v okupovaných zemích celou státní kasu se zisky z přeprodeje drancovaných surovin jiným zemím, část surovin si ponechat a do drancované okupované země upustit jen drobek hlavně pro ty dosazené do vlád, kteří mají za úkol udržovat hladký průběh finanční okupace. Zářný vylepšený příklad zažíváme na vlastní kůži: tzv. “Lipská burza”, která je právě tím nástrojem vyžírání: elektřinu si tu vyrobíme na vlastní náklady za 1 Kč, část jde za tu 1Kč do Německa, část zůstává v ČR, ale cenu pro ČR určuje a finance jdou papírově přes “Lips. burzu”, což je fiktivní účet fiktivního “vlastníka” kolonizátora. A podobně je to s celou naší st. kasou..
Fór je to vláda záhub afriku opravdu nenahradí ani “uplácanými. Možná ten “futr omílaný “drndaly jednooborový soustruhát na 3 000% od vztyčení vysíracího stožáru druhými :-), všichni to říkají, holt vzdělanost přes generace že jo.
Tak to určitě, tramtadadá ….
1:21:10
https://www.svobodny-vysilac.cz/2024-10-19-reklo-se-stalo-se-s-petrem-vaclavem-132-dil-123-min/
Že blahobyt Západu byl umožněn “drancováním” Afriky je prolhaná Propaganda…
Na druhou stranu náš rozvoj civilizace brzy narazil na nedostatky surovin, jež ležely ladem jinde, kde pro ně nebylo žádné využití, protože tamní necivilizace je nepotřebovaly, protože tam neměli schopnosti je využít…
Ale blahobyt Euro-Americké civilizace byl dán tím, že tady jsou vynalézaví a schopní lidé, neboť kus šutru, nějaká surovina, sám o sobě blahobyt nepřinese… Ani ropa v zemi nepřinese žádný blahobyt, když nemáte spalovací motory, nebo je nemá někdo, komu to můžete prodat… Naopak současný blahobyt Blízkého východu i Číny byl přinesen Euro-Americkým rozvojem průmyslu…
To je otázka, v čí prospěch je obchod “civilizovanost” za “suroviny” …?
I cenu Africkým surovinám dodal teprve Evropský a Americký rozvoj… A to, že z nás mohou vydřít vyšší ceny za suroviny, pro které sami nemají použití, přišli teprve nedávno… Neboť cena nějaké suroviny je dána její vzácností a poptávkou… Teprve náš hlad po surovinách v jejich zemích jim dodává cenu… Protože pro ně cenu neměly, prodali ložiska těm, kdo tam chtěl a uměl těžit… Že “pod cenou” ? Pod jakou cenou?
πα½
Víte, tahle Propaganda v poslední době slouží tomu, že bychom se měli cítit viníky a dlužníky, a přijímat je sem jako součást Kalergiho plánu na zkažení našich etnik, abychom nebyli konkurencí pro vládnoucí Židy (tak to Kalergi psal, i když sám nebyl Žid, ale zamindrákovaný míšenec…)
My Afričanům nic nedlužíme, to oni nám, a nestačí jim to a chtějí víc, chtějí naše země, zničit naši kulturu a nahradit nás… (Oni jen chtějí nezasloužený blahobyt zde, a jako nástroj našeho zničení je používají Zrádní, kteří je sem vozí, a nám implantují tenhle falešný pocit údajné viny, že to těm Afričanům údajně dlužíme…)
πα½
Nesmyslně mícháte nástroj řízení a subjekt řízení .
Afrika byla dlouhodobě anglosaským kolonialismem systematicky likvidována a to v samém základu své existence . To skokové navýšení jejich populace není chybou , ale řízeným záměrem .
V podstatě je Afrika proti Evropě a zbytku světa používána stejně , jako napoleonská Francie byla použita na přeorání Evropy , které by zadavatel -Anglie , nikdy sama nezvládla .
Kdo chce vědět , jak se zakládají dlouhodobé generační miny , ten si může prohlédnout hranice států Afriky , nakreslené podle pravítka a to vždy , v konfliktní oblasti .
To , co se právě teď děje na blizkém východě , je součástí stejné politiky .
Je potřeba při sledování procesů chápat Kdo řídí a kdo je řízen a dle toho určovat , k jakým cílům dané procesy směřují .
Jinak vzniká kočkopes , kaleidoskopický idiotismus .
A ovšem kromě těch, co následují Kalergiho plán, tak tenhle blud o údajně nespravedlivém “drancování” Afriky nyní podle dmýchají rusové, aby uškodili Evropanům odříznutím od zdrojů surovin, a budou se i snažit vyzbrojit afričany k útoku proti nám… Ale i jim se to vymstí, protože pokud afričané smetou Evropu, Rusko bude brzy následovat…
Ohledně pjakinovských (poněkud “kaleidoskopicky idiotských” dle vaší projekce?) teorií o “řízení”, oni spíš leccos dělali dost neprozíravě a prostě se jim to vymknulo z rukou… A pak se v tom dá najít údajný dalekosáhlý zlý “plán”, který v tom ovšem nikdy nebyl…
Třeba to přemnožení Afričanů je dáno tím, že dostali Hygienu a Medicínu, takže se snížila dětská úmrtnost, která předtím díky africkým všudypřítomným parazitům byla obrovská, takže měli tomu přizpůsobenou obrovskou porodnost… Ivermektin a léky proti malárii snížily úmrtnost, a nyní tam bude potřeba provést rozsáhlou sterilizaci, jinak se tam katastrofálně přemnoží, a čím později se to bude řešit, tím drsnější to řešení bude muset být, anebo to pak ještě později o pár miliard lidí dál bude muset řešit Příroda nebo Hlad, a tedy o pár miliard obětí hůř…
πα½
Dej rucnik na hlavu, jsi k smichu!
To mě těší, že vás to aspoň baví…
πα½
Komentovat tento nesourodý kafemlejnek , který jede evidentně stylem , čím víc toho hrnu , tím větší mám pravdu , je ztrátou času .
Půjdu si popovídat s lavičkou na zahradě , tam se možná něco dozvím .
Asi máte pravdu, že toho textu píšu víc, než by bylo třeba… Kdybych si to připravoval a lépe to rozvážil předem, nemusel bych se opakovat…
(Tady ale tlačí čas, že polemiky k dva dny starému článku již skoro nikdo nečte…)
πα½
A ovšem tohle podloudné “řízení” třeba pomocí propagandy je dnes již celkem běžné, a to i snahy z východu z Ruska (jako třeba tenhle článek o údajném vykořisťování Afriky), a především i od Židů vládnoucích na Západě…
Dřív ve středověku ty snahy také byly, třeba když si holandští a londýnští kupci (zřejmě též Židé) vymysleli Tartárii a namalovali mapy atd, aby získali investice do průzkumných misí a předpokládaného obchodu… A dalších příkladů by bylo dost…
Jen mají pjakinovci dnes snahu podstrčit dalekosáhlou moudrost středověkým šejdířům, že to údajně plánovali na staletí dopředu přesně tak, jak to pak dopadlo… Oni sice měli různé plány a metody, jak je protlačovat, ale dopadlo to jinak, protože leccos tehdy podcenili především z neznalosti různých principů…
Což platí až do součastnosti, třeba Covid nějak plánovali, ale dopadlo to jinak, protože jednak se jim ty vaxxíny poněkud zkazily, druhak se nepodřídila ta nejodbojnější část populace a vyhubili by si jen poslušné ovečky, zatímco rebelové by jim zbyli, takže to pak radši sami zastavili nastartováním Ukrajinské války… Takže snahy o řízení jsou, ale dopadá to různě…
πα½
Máš pravdu nedávno jsem četl, že Francouzi dováželi do Mali uran za dumpingový ceny aby škodili Rusům. Co jsme komu udělali, proboha!
My se nemusíme cítit viníky a dlužníky, protože jsme nikde žádnou zemi nevykrádali, aby měli naši vynalézaví a schopní lidé z čeho vynalézat. My jsme odebírali suroviny z Ruska i jiných zemí a PLATILI JSME ZA NĚ A PLATÍME !!! Nikde jsme nedělali majdany a nedosazovali své slouhy do vlád, aby nám ti slouhové umožnili okupovat BEZPLATNĚ surovinové zdroje a ještě ty jejich zdroje prodávat a zisky si nechávat. My Afričanům nic nedlužíme, oni nic nedluží nám!!! Kvůli nám opravdu v Africe nechcípali hlady a nemocemi. Naopak ČR stavěla v Libyi+jsme tam dovezli i zdravotní péči, Libanonu, Turecku, Izraeli a jinde. Propagandu tu roznášíte vy. Oni chtějí zasloužený pobyt na Západě-ne tady, protože západ dobře znají jako své kolonizátory. My jsme totiž NIKDY ZÁPAD NEBYLI, NEJSME A NEBUDEME. Jsme pro západ jen smradlavá onuce, stejně jako ti Afričani. To, že nám sem chtějí migranty natlačit je jen a jen -tentokrát opravdu vina – ZÁPADU. A Lipská burza je jen honosný název pro účet, kam jdou západu naše prachy za naši elektřinu/která je z velké části z čistého zdroje-jádra, ne jen z uhlí/, ten účet NÁM ALE NEPATŘÍ.
Semi, jsi hlupak! Nevis proc vznikly kolonie a odkud ma zapad sve bohatstvi. Precti si clanek Patruseva ‘Konec imperia parazitu’. Bud jsi hlupak, nebo troll!
Patrušev je rus, že… Ti proti nám vedou hybridní válku s touhle falešnou vinou…
Západ má své bohatství, především protože tu jsou vynalézaví lidé… A ti si nástroje a prostředky najdou… A nenechme se proradnými a zlými pomluvami snižovat…
πα½
A ještě jsem o tom přemýšlel – že je Západ bohatší než Rusko je z části dáno tím, že Západ využíval zdroje z kolonií… Protože i v Rusku jsou vynalézaví a šikovní lidé…
(Ti zase mají Sibiř, kde původní obyvatelstvo za ně pár století před nimi téměř vyhubili Mongolové… I to by šlo považovat za “nespravedlivou” výhodu…? Jen ji zatím nevyužívali tolik, jako Západ využíval obchod s Koloniemi…)
On to má autor článku mezi řádky, tu závist a srovnání s bohatstvím nebo chudobou Ruska, i když otevřeně ale místo toho mluví o Africe a Asii…
Stejně si ale myslím, že nikomu nic významného nedlužíme, zejména ne v Africe nebo v širší Arábii… (tam jim akorát “dlužíme”, že jsme jim tam nasadili fašistické monstrum… Britové to tam nasadili, a zejména ČSSR to tam podporovala v roce 1948, bez nás by tam tehdy v začátcích nepřežili…)
Ty tzv. “rozvojové” země ale dostaly místo toho ten “rozvoj”, třeba v tom zdravotnictví… A jak porovnáte cenu Zdraví ve srovnání se Surovinami?
πα½
A ještě k vašemu, že kvůli nám tam v Africe “chcípali hlady a nemocemi” ?!
Naopak, oni tam vždy chcípali hladem a nemocemi a válkami, především dětskou úmrtnost měli obrovskou, a tím byli přirozeně (přírodně) regulováni… To teprve my jsme jim tam dovezli Medicínu a Mír (relativně) a Zemědělství a tím i relativní blahobyt, ke kterému tam oni ale nedorostli vývojově, a proto tam jsou dnes katastrofálně přemnožení… Takže ten od nás dovezený blahobyt jim není ku prospěchu, ale brzy bude ke zkáze – kvůli přemnožení…
Píšete “jako s rovnocenným obchodním partnerem” – ale tihle v Africe nikdy nebyli “rovnocený partner”, viděli banán a zrcátka a korálky a prodali svou zemi kolonistům… Píšete “měly obrovské bohatství” – ale ty suroviny jsou “bohatství” teprve když my je potřebujeme (protože cenu vytváří poptávka), pro ně to byly bezcenné šutry hluboko v zemi, a byly by dosud…
πα½
Tady je místo toho skutečné Bohatství, které naštěstí nechápete – hlína… To leckde nemají, tvořilo se to tu miliony let. A nechápete cenu živé hlíny a klidně to prodáte za pakatel, to je skoro dražší to odvézt než koupit… V katastru se evidují a prodávají nějaké čáry na mapě, které za sto let nebudou mít význam… Naštěstí nikoho zatím nenapadlo to odsud exportovat ve velkém do pouští, kde by to hodně potřebovali… (A oni z pouští místo toho za naší hlínou a tím daným zemědělstvím a blahobytem cestují sem, ale ani to není dobře…)
Jenže finanční cena je dána teprve tím, kdo to chce za kolik koupit… A proč by to kupoval, když to nechápe, nebo sám má dost?
πα½
Když píšete “elektřinu si tu vyrobíme na vlastní náklady za 1 Kč” – protože také vůbec nechápeme, jaká je skutečná cena uhlí, fosilních paliv, neobnovitelných zdrojů… Jaká bude cena toho uhlí, které nyní spálíme, za 100 let, až bude docházet…? (nebo za 1000, prostě až bude docházet…)
Prodává se to příliš levně, v podstatě ne o moc dráž, než co stojí to vytěžit…
A ovšem máte pravdu, že spekulanti na tom nyní nehorázně (nefér) vydělávají, jen jaksi nepřemýšlíte, že my všichni to máme příliš levně na to, kolik by to ve skutečnosti mělo stát…
Čímž opomíjím cenu toho, že vracíme uhlík přírodě (jako CO2), což je naopak velmi přínosné a zřejmě hlavní účel lidstva, a i na tom někdo (spekulanti) nehorázně vydělává “povolenkami”, jež především zdražují ceny energií…
Jestli je ta burza v Lipsku nebo by stejná byla v Praze je úplně jedno, problém té “burzy” je v tom, že jinde tu energii chtějí víc a zaplatí víc a když to tam jde přenést a prodat dráž, proč by to ČEZ prodával nám levně? Ony se tu scházejí dva důvody toho zdražení – jednak emisní povolenky a druhak to skrz burzu prodají lačným němcům a francouzům, zejména když tam vlastní elektrárny vypnou…
πα½
(k tomu poznámka – u nás je nejdražší cena elektřiny v paritě kupní síly, tedy v poměru k platům, protože máme nízké platy… ve Francii nebo v Německu je v absolutních cenách zřejmě ještě dražší, ale tam zase mají tomu přiměřené platy… problém je tedy spíš v tom, že u nás prodávají naši elektřinu za německé ceny…)
Dále – na vrcholu energetické krize na podzim 2022 ve Francii schválně vypnuli snad třetinu jaderných elektráren, v Belgii také, a Němci je vypnuli už předtím a nyní také odstavují levné zdroje… A pak na to plynule navázalo zdražení plynu kvůli idiotským sankcím a terorismu Nord Stream… To pak způsobuje ty vysoké ceny energií i u nás (kvůli prodeji přes burzu a především kvůli mezinárodní přenosové soustavě), kromě spekulací s povolenkami…
(A ještě jednou – je jedno, jestli je ta burza v Lipsku nebo u nás, podstatné je, kdo to tam může nakupovat… oni si to klidně dojdou koupit i na burzu u nás, kdyby byla místo Lipska v Praze, podstatné je, že tam vede drát, skrz který se to tam dá přenést a tedy i prodat…)
πα½
Sorry jako:
Tebe businessmani, tedy nejen se strojkem asi mentálně dostali 1:30:30
https://www.svobodny-vysilac.cz/2024-10-19-reklo-se-stalo-se-s-petrem-vaclavem-132-dil-123-min/
Ekonomická válka předchází horké a kdo je favorit v euálu, no? Jak říká Koller co je tady “ukrnáda?
https://www.youtube.com/watch?v=zK87uDviI7M
Vždyť tu “indastry dělají bez 7? let imrvére, tradicionalisté/kolonialisté s debilizujícími písničkami kde všude no a proč že jo kývači.
https://www.rodon.cz/print/clanek.php?id=3886
Žádný kapitál už vůbec hodný není, nástroj mamona zmar devast beznaděj ale slušivý kabátek nasazovat na odiv tedy opravdu kývačům umí, brrr.
A když “budulínky nesnesitelných hladů odstřihávají od zdrojů (šef black rocku larry fink, s digitalizací nám stačí 200. miliónů lidí i když stávající půdní fond uživí prokazatelně 60. miliard lidí ale monsanto s dumpingy, šroubování cen s korupcí a obchodními hejbly podrazů & atd. – brouci s červy – 90% exkrementů, snaží se do “zbavovaných nacpat a dám to bez obalu, hovna.) tak to tu je jak to mnozí začínají vnímat, tedy co by “užívaní mameluci kde všude že jo, nazdar bazar.
Plán?
https://www.kla.tv/index.php?a=showlanguage&lang=cs&id=29469&date=2024-06-22
https://otevrisvoumysl.cz/jp-sears-zpusobuji-nedostatek-potravin/
JP Sears je dobrý komik…
((Bohužel verzi bez dabingu s titulky tam mají asi jenom na nastub.cz, který v mém prohlížeči nefunguje, a ani odtud nejde stahovat pomocí youtube-dl (třeba rumble by šel), a všechny ostatní odkazy jsou na video zkažené příšerným dabingem…))
πα½
Mezi vaším dadaistickým žvatláním (tím “dadistickým” se vám snažím podstrčit nějaký umělecký směr, že to jako není jen prostý idiotismus) a mezi odkazy na videa bez popisu tu prosvítá, že
půdní fond prý uživí 60 miliard lidí? Já slyšel 10-12 miliard… Těch 60 miliard je naprosto nereálné, třeba proto, že na spoustě míst světa se leccos pěstovat nedá, jsou tam pouště… Nebo je tam ještě neporušená příroda a bylo by dobré, kdyby zůstala… Také by se musela velká spousta lidí nahrnout obsadit Rusko, kde mají dost půdy pro živení těch jejich milovaných Afričanů…
Ono také když ty lidi nacpete do krabic a budete je živit brouky a červy, tak jich uživíte ještě o hodně víc, ale to není směr, kterým bychom se chtěli nechat zavést…
πα½
Jo je vidět že někteří dají patrně na odborníky mainstreamu, zájmovců hrůz zrůd mamona a s tou dojmologií přání fakt to je úsměvný vykládat karbaníkovi, rok jsem chlastal zadarmo a když jsem je chtěl nechat vyhrávat tak by se probrečeli vzteky že je urážím. 🙂 S čertovými obrázky jsem “nemožnej, lepší je lelkovat na netu a aaa.
Ale zas vadí že netrousím – píšou v novinách, no.
S tím “rok chlastal zadarmo” to možná vysvětluje leccos…
A kde jste od “odborníků mainstreamu” slyšel, že tady žijí vynalézaví a schopní lidé, kteří si ten zdejší blahobyt zaslouží, narozdíl od různých přivandrovalců ? Protože to tu naši předci postupně vybudovali…
πα½
Jinak třeba v té indii zemědělci podali prst monsantu a už se neuživili. Čirý zázrak s podvyživovými otravinami bez nutriční a vitamínové i bez stopových prvků GMO, vymlácení půdy s jejím otrávením zvyšujících se nároků na herbicidy, pesticidy a hnojení kdy v pindostanu prý otrávili půdu do 80.cm a neporoste tam už nic jen čím dál mizerněji to GMO, že jo.
Tohle je taky chuťovka “filantropie.
https://otevrisvoumysl.cz/kabala-ii-9-cast-vice-o-billu-gatesovi-jeho-filantropii-a-korupci-ve-who/
Monsanto a GMO+herbicidy jsou svinstvo…
Co k tomu vedlo? Potřeba uživit čím dál víc lidí, pěstovat čím dál víc s čím dál méně práce (třeba na ruční pletí místo herbicidů)…
Nejen v Africe jsou přemnožení, v Indii také, a u nás tak trochu také, i když tady to ještě zdaleka není kritické…
πα½
Ne je to o ovládnutí trhu monopolem a zisku z vytvořeného nedostatku vypráskáním čehokoliv z podstat imperialismem nejdřív finančním, s dalšími stupni ovládnutí a novinkou je i nevyslovená ale vyplývající genocida třeba larryho finka black rocku že s digitalizací nepotřebují více než 200. miliónů lidí, jestli jsi nepostřehl souvislosti tak nemá smysl dál debatovat a s invekty, to je úroveň asketo ťip ťop. 🙂
https://www.kla.tv/index.php?a=showlanguage&lang=cs&id=29469&date=2024-06-22
O tom přemnožení bych fakt neprášil, protože je docela dobře možné že je na světě od 2. miliard až do 60. a není síla jak to zjistit. Jen dám indicie že v pindostanu zrušili web že jich není ani 100. miliónů, proboha prošbáli se jejich datací?, vedle v kanadě zase chtějí mít 100. miliónů obyvatel do dva30 a starousedlíci jsou z náletu kobylek celí vykulení. A i třeba to o něčem že na ukr. mají 7. miliónů aktivních simek v zemi větší jak francie s dříve 54. miliony obyvatel za sajuzu a neříkejte že dnes nemá mobila i žáček první třídy i tam a tady jsou spíš nuzáci než tam, doba se mění a to třeba i proti číně. Klidně je možné že nás je v gutlince víc lidí jak tam když tu fakčí jejich prý 1200 200 simek a prý jich tu je tu 240 000?, vodí všechny jak ovce ale lidí neberou zřetel realit a melou jak kdyby vylezli ze základky a to zvlášť dnes u inkluzek zákazu kritických myšlení tedy výhra není. 🙂
Nemuzes vybudovat elektrarnu, kdyz prodavas sve suroviny (musis je tak prodavat) za 1 % ceny na burze. Vy tady vubec nechapete, ze zapad rozhoduje o vsem na zaklade toho, kolik na tom vydela. Jinou filozofii nema. Te vse podrizuje.
Ale mohli by, teoreticky…
My jsme nebudovali elektrárny za prodej surovin, ale prací a důvtipem našich lidí, a dobrým zorganizováním… Tohle v Africe neuměli a dosud neumí, ale Čína a Rusko to tam mohou importovat, ale oni tam v Africe (zatím) ani nemají tak moc potřebu těch energií…
πα½
Nenasel se dosud politik, ktery by rekl
Proto se historie bude opakovat.
Tož v článku si můžete přečíst, že za dnešní Kartágo se snaží prohlásit současnou námořní říši USA…
Přečetl jsem si včera o historii Kartága trochu víc, než že Hanibal se slony překročil Alpy a že to tam pak Římané vyplenili… On to tam vyplenil leckdo – nejprve je zničili Římané, ale postavili si tam vlastní Římské Kartágo, to pak obsadili na sto let Vandalové, a pak to tam důkladně vyplenili a zničili Mameluci…
Třeba na koncilu v Kartágu prý potvrdili současný Biblický kánon, které knihy do Bible patří a které ne…
Takže o Kanaáncích, kterým římané říkali Kartágo, víme již jen z nepřátelské propagandy a pomluv a lží, které o nich šířili řečtí a římští historikové… Třeba že prý Baalovi obětovali děti (to jsem nevěděl, že to je právě z Kartága, ale že to nejspíš jsou jen pomluvy, a ten dětský hřbitov, co tam našli, je spíš důsledek obecně vysoké dětské úmrtnosti v Antice? Těžko dnes říct, jak to tehdy bylo…)
Takže excelentní příklad, že Dějiny píší Vítězové…
Takže dnešní “Kartágo” by se spíš dalo přirovnat k Národnímu Socialismu v Německu, na které také nahrnuli vítězové spousty lží a pomluv…?
πα½
Nebo jsem se postupně dočetl i k tomu, že Fabiánská cesta k Socialismu, tedy namísto revoluce postupné opotřebovávání třídního nepřítele, vychází z boje Fabiána proti kartaginskému Hanibalovi při jeho tažení v Itálii, v podstatě partyzánský boj namísto čelního střetu ve velké bitvě… Logické proti silnějšímu nepříteli, zejména pokud bojujete doma a on má složitou logistiku… https://en.wikipedia.org/wiki/Fabian_strategy
(By extension, the term is also applied to other situations in which a large, ambitious goal is seen as being out of reach, but may be accomplished in little steps.)
V dnešní době by to šlo přirovnat k tomu, jak partyzáni Hamás a Hizballáh bojují proti fašistům Izraele – postupné opotřebování drobnými útoky, až dokud se ten fašismus nezhroutí…
Takže ke Kartágu by šel přirovnat i současný Izrael a všechno, co ovládají…
πα½
Precetl jsem si aktivniho Semiho. Otresne…
Hm, kéž by to vás nebo další dostatečně otřáslo, abyste se probrali a místo papouškování zákeřné propagandy, nebo kompletního ignorování, začali sami přemýšlet – třeba nad tím, za jakým účelem tuhle propagandu proti nám šíří…
πα½
A ovšem proč tam ty suroviny nechají těžit děti ? To je poněkud dost nechutné, nebo smutné… Jako kdyby jich tam na tu práci bylo málo dospělých ?!
(podobné obrázky byly i s dětmi těžícími kobalt a snad i lithium na baterie pro ty různé elektrické hračky…)
πα½
Přečti si knihu ‘Novodobí otroci’ a zjistíš proč děti od sedmi let pracují v Indii v lomech, protože tam maká celá rodina a dostávají od majitele lomu tolik, že skoro chcípají hlady. Poslední údaj z 1996, v USA pracuje mnoho nezletilých z Haiti v rodinách jako otroci!! Amíci je kupují jako dobytek.
Pardon, správný název: Otroci současnosti, od E.B. Skinner.
Amerika je zemí svobody ale jen kapitálu, žel po hříchu virtuálního udržovaných ve lžích.
Paradoxem je že prý 56% obyvatel je tam na komunististických dávkách aby vůbec nějak udrželi industriál mameluky v chodu a nechcípli jim ale je to tak cca. 10. let starý údaj, pravda.
Protože jejich kolonizátorům ze západu je jedno, jestli pro ně makají děti nebo dospělí, kterých je tam málo. A dětem nemusí tolik platit, co dospělým. Neustále zcela najednou otáčíte fakta, co to?
Západu je úplně jedno, jestli tam těžkou prací zabijí děti nebo dospělé, jsou pro západ jen smrdutý plesnivý hadr na podlahu. A to samé pro západ “znamenáme” my. Ani ty africké děti ani my nejsme pro západ absolutně nic, jsme pro ně jen smrduté onuce.
Přesně tak.
Neotáčím “fakta”…
Ale nic není černo-bílé, jistě se tam najde mnoho špatností na všech stranách… (Tak se snažím být vyrovnaný…)
S tou dětskou prací – to je otázka, kdo tam vlastně nutí ty děti pracovat?
A jak “dospělých je málo”? V Africe je tolik lidí, že už odtamtud začali přetékat sem k nám, není jich tam “málo” …!
πα½
Kdo nutí ty děti pracovat?? HLAD joudo!
Hlad tam mají, protože jich je mnohem víc, než kolik tam vypěstují jídla… A bude to čím dál horší, čím jich tam bude víc a víc…
Ale anonymní neosobní “hlad” sám o sobě neorganizuje zaměstnance ani systém přerozdělování potravin a platů…
πα½
Pravil najedenej!
Ve vzduchu, který sem došel z hurikánu Milton, počínaje ze zátoky u Kartága tam začal nějaký dost nepřirozený vír nebo tornádo nebo nevím co, pumpuje to mraky z jednoho malého bodu, který sem a tam cestuje po Středozemním moři, a pumpuje ty mraky i v noci… (normální mraky se tvoří především přes den, když svítí Slunce) Vypadá to naprosto uměle, nevím, jestli tam cestuje nějaká loď, která to způsobuje, nebo fakt nějaké přírodní tornádo ??
A 20.10. a dnes 21.10 to tam napsalo postupně slovo BAD … Zřejmě Hospodin výrazně nesouhlasí s tím, co jsem tu psal? (protože nikdo jiný tyhle nápisy zatím nečte…) Zejména tedy asi k tezi, že “my nic Afričanům nedlužíme” ?
Stejně když o tom přemýšlím, nejhorší, co jsme jim způsobili, jsou pomatené bludy Pro-Life agendy, které tam šíří především Katolíci, a které jim tam způsobily to katastrofální přemnožení…?
πα½
A dvě hodiny po tom “D” se ten vír najednou plop, vypnul, a následovaly normální mraky vypařované z moře přes den… Jen pod nimi v jednu chvíli jiným směrem než ostatní prošel divný mrak zpátky do té zátoky u Kartága… ((Jestli oni tam toho Baala dobře Římané a Mameluci zdevastovali?))
(Možná se k tomu pokusím udělat video, přijde mi to jako zajímavý meteorologický fenomén a tohle byla excelentní ukázka, jindy bývají kratší…)
πα½
Kdyby to někoho zajímalo, spíš asi z meteorologického hlediska:
https://pi-alpha.org/Video/Vortex_20241020_v241023b.mp4 (video 13Mb, 01:23)
Je to tam dvakrát, jednou AirMass, jednou Water Vapour v jemnějším kroku ale menším rozlišení…
πα½