Obzvláště kruté. Bobošíková poslala protestující umělce pracovat
MONITORING „Umělci po sebe chtějí naše peníze!“ Jana Bobošíková se hlasitě ozvala. Umělci podle ní nechtějí po Češích nic menšího než výpalné. A dala umělcům doporučení.
„Nevěřili byste, komu se u nás nejvíc stýská po socialismu. Nebo možná věřili. Jsou to umělci a kulturní pracovníci. Do tohoto ranku se vejde přes 2+ tisíc lidí. A nyní pro sebe chtějí naše peníze,“ prohlásila Bobošíková ve svém internetovém pořadu Aby bylo jasno. „Aby mohli v klidu tvořit a měli sociální jistoty. Tomuto výpalnému z peněz daňových poplatníků se říká statut umělce,“ pokračovala.
Umělci si podle Bobošíkové stěžují na samé nejistoty v životě. Nejistotu výdělku, nejistotu, co bude dělat tanečník, pokud se zraní, a tak podobně. Dovolávají se při tom toho, že řada států EU už statut umělce zavedla. Podle Bobošíkové je však otázkou, jak lidi přesvědčit, že si umělci takováto zajištění zaslouží. Prozatím se diskutuje o tom, co by umělci mohli získat, aby měli „klid na práci“ a čas na „budování osobního rozhledu“.
Na demonstraci si umělci stěžovali, že kulturou se dnes nelze důstojně uživit.
„Dospěli jsme do fáze, kdy se kulturou nelze důstojně uživit. A dost možná už ani nedůstojně. Dlouhodobě se potýkáme se systémovým nerespektem a mikroagresí vůči nám a našim profesím,“ pravila básnířka Anna Štičková, která se na sociálních sítích představuje jako děvucha ze Sudet.
Na demonstraci volala po respektu a jistotách pro umělce, ale Bobošíková upozornila, že všechna angažmá básnířky, která se jí podařilo najít, pocházela z veřejných dotací, tedy z peněz daňových poplatníků.
V době vysoké inflace a zpomalení valorizací důchodů je i podle Bobošíkové politikům jasné, že takovéto požadavky nemusejí u veřejnosti získat velkou podporu. Zvlášť, když umělci jsou často placení z dotací, které tak jako tak platí daňoví poplatníci.
Bobošíková proto dala umělcům na závěr jednu radu:
„Doporučujeme zkusit práci, za kterou jsou ostatní ochotní zaplatit. Nikoli sahat do našich peněženek.“
A já pro sebe vyžaduji status člověka v souladu ústavou!
Naštěstí jsem již v důchodu a představa, že bych měl ze své práce přispívat takovým umělcům, jakými jsou například utahaná díra Holubová a další díry podobného kalibru, či uřvaní bonusový kolíci typu Hrušínského, mně náhlou mozkovou příhodu nepřivodí.
Přesně řečeno. V poslední době sleduji práce umělců kteří si klid pro práci museli vybojovat.
Mám dotaz nejen pro tebe, ale ráda bych, kdyby se vyjádřili i ostatní.
Který “umělecký” skvost za posledních 25 let (v těch předchozích ještě tak nejak dobíhala ta předhadrákové díla) byste mi doporučili k podívání?
Dívám se, pokud najdu, jen na filmy pro pamětníky, převážně z doby 1. reoubliky.
Díky za jistě rozsáhlý seznam. 🙂
Oprostěte se od toho, že ten či onen herec(umělec) nás oblažuje politickými názory.
Zkoukněte film Každý milion dobrý.
Bohdalka, Taťána i Vetchý naprosto perfektní.
Najdete v té současné době i plytká díla a ne málo, ale nezklouzávejme k tomu že tehdy bylo vše in a teď je vše fuj.
Případy prvního oddělení jako seriál taky pěkný.Dokumenty Krajinou domova natáčeny i pomocí dronů s komentáři Aloise Švehlíka nádherné.
Pokud by jste stála o další tipy, zkusil bych ještě v paměti zalovit.
Ještě bych dodal, sám jsem na ty takzvané celebrity háklivý obzvláště když dávají plebsu svá moudra. I proto nechci moc podporovat tyto lidi vstupným a tak. Do divadla jsem chodíval s manželkou tak 2x do roka. V rámci kulturního života. Poslední hra v Myronu- myslím Holé dupy- oni začínají všude kde se dá tlačit homosexualitu nebo menšiny.
Z čeho jsem byl ovšem nadšený, byla ve stejném divadle činoherním spolkem ztvárněný muzikál Quo vadis.
Tak na tohleto bych s chutí zašel ještě několikrát klidně.
Díky za tip. Jestli ten film někde objevím, určitě se podívám.
Původně jsem myslela takové ty Ordinace, Ulice a pod. s “vyššími stovkami” dílů. U nich se dá obdivovat pouze výdrž scénáristů /scénáristek, když nutně musí opakovat s menšími obměnami pořád stejná témata a zápletky. 🙂
Aspoň se tak domnívám, protože jsem se dívala jen na první díl Ordinace, ale po polovině už jen z jakési povinnosti vydržet do konce. To jsem ještě netušila, že to bude nekonečná sága blbostí, soudíc podle upoutávek.
Tím jsem taky s novodobými seriály tohoto typu definitivně skončila.
To je těžký, řada lidí plive na nekonečný seriály a pak v průzkumu vyjde, že na to čumí přes milion diváků. Není nutné na ty seriály koukat, jejich umělecká úroveň je opravdu bídná, přesto jsem za ně rád. Komerční TV si je vyrábí za prachy z reklam, čili za svý a nechtějí po nás koncesionářské výpalné. ČT si nechá od nás zaplatit i za nealkoholické pivo pro řidiče přenosového vozu. Mám pokračovat?
Jenže ty reklamy si zaplatíme stejně – nákupem zboží. Prostě od toho “nás nikdo neodtrhne”!!
Mínusáci, bl-bánkové, napište aspoň jeden z vás, za co jste kolegovi loupli mínus? Za to, co se mu líbí? Takže za to, že já osobně mám třeba zrovna případy z 1. oddělení za pro mě nekoukatelné, nebo proto, že Bohdalku odjakživa nesnáším a že herec Hanuš na mě funguje jako kdysi Moučka, to jest jako červený hadr na býka, bych mu měl taky loupnout mínus?
Ale tadyhle je Bohdalka dobrá – není to film ani seriál, jen scénka:
Institut předmanželské výchovy
https://www.youtube.com/watch?v=r-OjIr9yLJs
Když jsem to sem hodil, tak jsem si zpětně uvědomil, že sice mě fakt se-re, ale že hrála i ve filmech, kde jsem ji jako herečku vysoko ocenil. Bylo to ve filmech Světáci, Ucho a Fany. A v pár pohádkách, kde mě sice neoslnila, ale ani neprudila. Vím co mi na jejím hereckém projevu vadí, ale nebudu to sem tahat, páč bych tím riskoval zbytečnou polemiku a slámomlácení, a na to nemám náladu.
Mně vadí, když se hlasově pitvoří.
Děkuju vám za zastání, ale ty plusy minusy fakt nejsou podstatné.
Posledni opravdovy ‘skvost’ bylo nastudovani v ND baletu Labuti jezero od P.I. Cajkovskeho. Vydrzel jsem se divat 2 minuty a musel jsem se jit vyzvracet.
Na to penize jsou. Zapadni degousi takhle zprznili i Rusalku A. Dvoraka. Jenom dila slovanskych autoru takhle prezentuji!!!
Poslední co jsem si stáhl a na co vydržel dívat byl seriál vyprávěj. Jinak jsem ani jeden seriál a ani jeden film – krom Habermannova mlýna – z novotvorby nedokoukal. Pokusil jsem se, ale nevydržel. Nemám zapotřebí ničit si nervy spíláním, že se mnou opět manipulují a dělají ze mě vola jako v tom mlejně.
Hm… minulý týden jsem si v podstatě na popud politruka (často se k němu vrací) stáhl seriál Sedmnáct zastavení jara, páč za komárů jsem ho jako masírku odmítl zhlédnout.
Vlastně je to sranda. Tak třeba Ženu za pultem, nebo Muže na radnici jsem zkoukl až asi před rokem. Teď jsem se tím bavil – například kovaný Moučka mně teď lechtal bránici, zatímco tehdy bych mu klnul a chrlil za sebe rozvračecké pobuřujícnosti. A když jsem v tom. Včera mi zeť (taky kverulant) poslal tenhle odkaz:
https://peertube.su/w/9fyn4JNuJjH111kUe9WLyL
Je to ruský dokument (otitulkovaný), který v roce 2018 natočili Rusi k výročí vstupu waršpaktu do ČSSR a co tomu předcházelo. Tak jsem na to docela zvědavej, zda – a pokud, tak nakolik -, se to bude rozcházet s mnou zažitou realitou. V každém případě to pro mě bude zajímavý vhled do ruského světa – jak nás vnímá.
Jo, a doporučuju zhlédnutí co nejdříve, na KSB, kde také byl – zde:
http://leva-net.webnode.cz/products/jak-oholit-jezka-rusky-dokument-k-50-vyroci-prazskeho-jara-ceske-titulky/ už cenzoři zasáhli a zatrhli jim to.
Za První repunliky, kterou také adorují, žádný umělec neměl nic jistého, ba ani ti skutečně nejlepší. I proto především filmaři si po Únoru libovali a to doslova. Ale také je pravda, že mezi vším natočili spoustu dobrých filmů za obou dob. Ale ti dnešní nejsou schopni vytvořit, až snad na Trošku, ale ten je snad již “v důchodu”, nic PRO lidi. Točí samý nesmysly a hlouposti. I ty pohádky nemají ten “šmrnc”, ať se snaží jak se snaží.Jak říká Janžurová v Bouřlivém vínu “… to se může udělat i bankrot …”
Mimochodem, tohle považuji za jeden z nejlepších filmů celého období. Táta říkal, až mrazivě pravdivý (o tom chování jdnotlivých lidí). Za film – u mne tak nej 10 – je ještě jeden zdaleka ne tak docěněný – Pěsti ve tmě s Vašutem v roli jakéhosi českého Rockyho, ale tomuto příběhu lze věřit, na rozdíl od toho “originálu”. Ještě jeden oblíbený – Náš dědek Josef.
Není nad to pokecat si. Už si to stahuji. Vlastně celou tu trilogii. Někdo scuknul Bouřlivé, Staré a Mladé víno do jednoho chumlu, tak to budu mít pohromadě. Už teď se těším na Pány herce a Paní herečky.
A všimněte si, co vět z předhadrákových filmů – i z těch propagandistických, z padesátých let, si lidi dodnes pamatují.
Z těch nových slovních průjmů snad ani jednu.
A např. “hujer” se už tak běžně používý ,´že ho není třeba vysvěrtlovat ani tomu kdo by “Marečka” nikdy neviděl. 🙂
Hele, mně je úplně šumafuk, že se Ukrošvábové Američany nechali uvrtat do války s Ruskem. To je jejich blbost a je mi naprosto buřt, kolik Ukrošvábů odejde do věčných lovišť. Ale není mi jedno, když tuhle jejich zhovadilost Fiala financuje z našich daní a okrádá tím nás všechny. Ukrošváb teď opět směrem k nám natahuje ruce. Prý nemá prachy na své státní zaměstnance. Jeho drzost už přesahuje všechny meze. Navíc jsem byl svědkem, jak v pražském Kunratickém lese skupina vožralých Ukrošvábů prakem střílela na lovící netopýry, takže k tomuto ksindlu žádný pozitivní vztah nemám.
Dám sem něco pro zlepšení nálady na víkend. Moje paní přinesla z pracovního nasazení drby od jiné paní, že prý ty ukrajinky když chodily s dětmi na tu sociálku pro dávky, tak si tam jeden státní zaměstnanec všiml, že mu ty děti připadají pořád stejný. Tak si je vyfotil a taky že ju. Tak ONI si ty vychcandíry mezi sebou ty děcka půjčovaly, aby ty dáfky byly kuurrwwa vyšší, vyšší. Jak jsem nakoupil tak prodávám. No a pak nemají být ti naši cikáni naštvaní, když je předběhnou v dolaďování vejmrdůůů se státem a místními poplatníky daní. To by šlehlo i mě být černej. 🤣 To znáte, jak kdysi cigoši vymysleli fintu, že mladá cigna určila, jako otce svého nedávno zemřelého dědu a pobírala sirotčí důchod. To nevymyslíš, takhle se podniká. A ne jako já celý den lést po kolenouch po čtyřech jako magor. 🙄😊🙏🤦♂️
Kdo umí, umí.
A umění je třeba dotovat, jak nám právě prostředníctvím paní Bobošíkové vzkázali umělci.. 🙂
Co umí? Dával bych jen opravdu našim lidem a ostatním s donucení? ukrům a cigošům? Na otisky prstů! Nikdo desetník navíc a jen s pasem a rodným listem i bastardů.
Musí se chtít a být vlastenec, ne ukr sudet nácek.
Mě to povídej, mám to v příbuzenstvu a mohl bych vyprávět, co je tam za grandy. Jó je to milé, když se pohybuješ mezi “elitou” támhle dostaneš zadarmo nažrat, tady tě zase zadáčo načepují atd. atd. Ano dívám se na to z pohledu jednoho z mnoha, ale víš co je pprdeel, že oni mají dost a ještě zadáčo. Čím máš dost budeš chtít více, furt mají málo. Toto platí o všech těch darmožroutech a vyžírek. Pro aktivní hnidopichy, rozhodně nezávidím. Já jsem skromný mě stačí deset plzní, dvěkuřata, klobásky a nějaká štangle salámu na den a více nepotřebuji. 😊😊😊🙄🤦♂️🤦♂️🙋♂️
Jenže ty si to ještě přikořeníš humorem a ONI strádají nejen hladem, ale chybí jim mimo humoru i obdiv a uznání. Možná bys těm nejhladovějším mohl sem tam darovat nějaké to “kuřátko nebo stehýnko”.
Možná by ti potom za to darovali svou fotku s autogramem. 🙂
😊 😊 😊 😊 😊
Sám mám málo. Pokud jde o žvanec neznám kamaráda.
Jak to říká J.Schelinger v audio LP Hrrr na ně?
Přide za ním F.R.Čech a říká Jiřímu, Jirko co to máš. Řízky a dáš mi jeden? Ne, mám jenom čtyři 😊 ……..🙋♂️
Skvělé vystižení liberalismu v kapitalismu. Nedávno v Rusku jedna bloggerka (motivační ty “pseudo”kurzy) jen na daních státu dlužila prakticky milion rublů. A co se stalo? Liberálové se rozrušili, že když je někdo jako úspěšnej (sic podvodnice), tak by neměl přece platit ani ty daně …! V podstatě jako u podniků. Když si některé příbehy firem ze zahraničí promítnete, tak v podstatě u nás platili daně jen naší čeští zamestnanci! Jinak všude samý bonusyy od státu a vždy to byl obrovský ekonomický úspěch Česka …
Peter, škoda mluvit. Ta tupost spoluobčanů je do výše nebes. To vše by možná ještě šlo, ale oni jsou možná ještě více tupí ti z vyšším vzděláním. Tam kolikrát nejezdí ani vlaky, osobní a velice zklamaná zkušenost.
Jsem pro. Kam jim mám poslat provazy, aby to nepropadlo?
Meli O. Novy ci V. Burian ci V+W nejake dotace od statu? Nepotrebovali je, byli to umelci a lide na ne chodili. Meli sva divadla a stat kdyz, tak jim delal jen potize.
Za komousu potrebovali podporu komediantu a tak si je kupovali statnimi cenami, prebendami, pobytem na zamku v Dobrisi.
Dnes prece maji dal dotace na filmy, atd. Dotovane filmy jsou vetsinou sracky. Proto uz neni zadny Forman.
Franku, otázka vkusu samo. Na prvorepublikových filmech si nešlo nevšimnout ztvárněného vlezdoprdelkovizmu nadřízeným.
Za komoušů byli umělci, kteří si uměli dát voraz i od takzvaného režimu.Menšík, Sovák, Kopecký a spol určitě nemuseli být upláceni cenami.
Forman- To je ten co udělal Přelet nad kukaččím hnízdem?
Promiňte ale tohle je zprominutím co se dialogů týká naprostá srač*árna. To samé třeba rocky, nebo spousta jiných ami oduševnělých filmů.
Čest vyjímkám jako třeba Kmotr, nebo Tanec s vlky.
Ale to bychom se tady mohli přít donekonečna. Platí 100 lidí 100 chutí.
V americké, resp. západní produkci se daly najít výborné filmy, ale to bylo tím, jak jsem se ještě za dočetla, že stát měl málo valut, tak pečlivě vybíral, za co je utratí. A i tehdy byly peníze nad ideologií, ale v tom lepším smyslu.
Kupovat ty dnešní střílečky – to by se státu nerentovalo. Musel by si vypůjčovat jako ten dnešní, údajně “svobodný” a dokonce i – prý “suverénní”. .
Jak se po listopadu ukázalo, tak jsme viděli velkou část těch amerických, francouzských i britských skutečně dobrých, kvalitních filmů. Byl jsem pak už jen zklamán. Pravda byli výjimky, ale těch už z toho co jsme neviděli, bylo dost málo.
Přesně tak.
Forman byl americký cocot.
Zbyteční paraziti a že jiich tady máme. Prej “umělci” ty krávo!
Víte kolik je v Čechách umělců? Ale “umělci” je mezi sebe nepustí? A o tom to je, nepotismus, kamarádšofty, šoustačky!
Hřebejkovy filmy z devadesátek někdo nazval “seriál” kvůli stále stejným xichtům.
Komediant co se neuživí…není dobrý komediant…a měl by dělat něco jiného… Tak prosté to je.
Statem dotovany umelec, je statu podrizena politicky smerovana tvorba.
Plameny ,, soubor UV SSM jsme tu uz meli. A budeme zase?
Komedianům akorát tak nakopat prdele. Žádné dotace a kdo se neuživí, tak marš do Michelinky anebo do skladů.
Hajzlové jedni intelektuálský.
Jsme asi jediný národ, co vždycky měl nejvíc umělců vztaženo na počet obyvatelstva. Jen si spočítejte ty tisíce podpisů v Antichartě, a že tam jich mnoho schází. A k tomu ten celý aparát úředníků, co jim sloužil. A většina si jich dodnes stěžuje, jak byli zakázáni a jak trpěli.
Nakonec i za první republiky to nebylo nijak jiné. I když asi ne tak dotované.
Přečtěte si životopisnou knihu našeho Nobelisty Jaroslava Seiferta Všechny krásy světa. Denně někde v lokálu, ve viňárně, v báru a vždycky tam někoho známého potkal, všichni se znali. Jo to byl život.
Jak jsem četla, tak prvorepublikové herečky si třeba filmové kostýmy (resp. šaty) kupovaly samy.
Souhlasím s paní Bobošíkovou – nevím, proč by měli mít umělci v tomto směru nějakou výjimku. Proč by pak neměl být třeba také status zubaře, soustružníka, učitele, řidiče autobusu…vždyť oni také nemají jistou budoucnost. A často jsou i hodnoty, které přinášejí ostatním větší, než hodnoty , které přinášejí někteří umělci.