blog

O vrcholné zemědělské debilitě

Dnes měl vyjít článek o SPD. Ale ještě ho o jeden den posuneme. A nebojte se, o debilitě v SPD nebude. Naopak.

Po mé pražské návštěvě jsem nabyl dojmu, že na rozdíl od Pětikolky, v SPD se to hemží nadprůměrně inteligentními jedinci a kreténismus se už dávno odstěhoval do partajních kanceláří ODS, TOP09, Starostů, Pirátů… i KDU-ČSL. Právě lidovce jsem jmenoval poslední, protože se dnešním článkem hodlám rozhohnit. Předem se omlouvám se ošklivá slova i ošklivé věty, ono jde o moje milované zemědělství, takže tam mě každá hloupost a omezenost štve mnohem víc, než třeba osoba ministra Hýkely a jeho závětrné elektrárny.

Takže… KDU-ČSL. Ministr zemědělství Nekula. V současné chvíli běží v čele pelotonu blbců a předbíhá je o několik délek. Já jsem dlouho čekal. Vlastně už od jara. Samozřejmě nemám zprávy z ministerstva, nevím, jaké poradce tam má, nevím, o čem se v pracovní době baví a tak jsem prostě čekal až doteď, do sklizně slunečnice a kukuřice, jestli třeba náhodou a nečekaně neudělají ten jednoduchý a správný krok, který by je nic nestál, byl by snadný a praktický a této republice by ušetřil miliony kubíků plynu. Teď mohu zodpovědně říci, že žně začaly a nic takového se nestalo, takže všichni poradci na ministerstvu zemědělství jsou vypatlané nuly, které je třeba vyházet od prvního do posledního a pokud bych náhodou měl co mluvit do nových pořádků, tak budu apelovat aby tam nezůstal kámen na kameni.

O co jde…

Přichází čas sušení. Teď právě se po Znojemsku (je tu nejtepleji, takže jsme první) potulují kombajny a sklízejí slunečnici. Asi za týden vjedou do prvních zralých kukuřic. De facto je už podzim. Na polích zůstává rosa, sluníčko už nemá tu sílu jako v červenci, podzimní plodiny musejí proběhnout sušárnami obilovin.

Taková sušárna… no nebudu vám popisovat technické řešení, zjednodušeně řečeno je tam hořák o výkonu 2000 kW = 2 MW, někdy i mnohem větší… a je samozřejmě většinou na zemní plyn. Tento hořák se zapálí a on pak na plný knedlík valí horký vzduch do obilí, aby se usušilo. Sušící sezóna trvá zpravidla dva měsíce, kdy sušárny jedou téměř nepřetržitě, na tři směny, ve dne v noci, pátek svátek. Nejvíce plynu se spotřebuje na nastartování a seřízení sušícího procesu, takže se všichni snaží najet a pak to držet v kuse třeba celý týden. Následuje krátká pauza, kdy se sušárna vyčistí a jede se znovu. Taková sušárna za den spálí mnohem víc plynu, než spotřebuje průměrný barák za rok.

Ceny za sušení jsou letos mastné. Stouply na trojnásobek. Průměrně teď stojí odsušení jednoho tunoprocenta vlhkosti asi 150,- Kč. Cena za vysušení jedné tuny kukuřice pak vyjde klidně i na 2.000,- Kč.

Před několika roky se (díky Bruselským nápadům) zakázala desikace. Desikování znamená, že se před sklizní aplikoval nějaký herbicid, který ukončil růst rostlin a ony díky ve stejný čas krásně dozrály, zaschly a na celém poli to bylo dokonale stejné. Když do toho vjel kombajn, sklidil jedno zrníčko jako druhé, všechny měly stejnou vlhkost, v sušárnách to nedělalo problémy, dalo se to řídit jak produkci v automobilce. Zároveň nezaschlo jenom zrno, ale také všechny plevely, které tam byly. Místo mokré lebedy se mezi kukuřici dostala suchá lebeda, před sušením se to jednoduše dalo na sítech oddělit a sušila se jen a jen samotná kukuřice bez příměsí.

Bruselští amatéři se před pár lety kolektivně usnesli, že chemie je fůůůj, že nic takového na pole nepatří a zakázali to. Stalo se, co se stát muselo. Plevele přibylo, protože ho nic nezabilo, zároveň se postupně v polích šířil a šířil, až se rozšířil. Od té doby po republice pravidelně hoří sušárny, které na něco takového nejsou dělané. Když vám přijde méně mokré zrno na kterém jsou nalepené hodně mokré kousky lebedy, tak to automatika zprůměruje a výsledkem je, že zrno snadno přesušíte, lebeda je ještě pořád mokrá a zrníčko vzplane. Vzhledem k tomu, že horký vzduch v sušárně honí opravdu velmi výkonný ventilátor, chová se taková sušárna po zapálení jako výheň. Se všemi následky. Svojí práci dělám už deset let, ale sušárny začaly hořet až předloni. Dva požáry už mám za sebou přímo já osobně.

Pokud ve správnou chvíli před sklizní rostlinu kukuřice „zabijete“ herbicidem, tak se už nevzpamatuje. Bude tam v poli stát klidně ještě půl roku, ale nic se s ní nestane. Kukuřičný klas tam bude stát v podzimním sluníčku, rostlina mu nebude dávat už žádné další živiny, ono to na tom poli vlastně docela slušně uschne. Ne úplně, ale značně.

Takže Nekulo… pořád jste říkali, že jsme ve válce s Ruskem. Pořád jste říkali, že se staráte, že se nemusíme bát o plyn, že všeho bude dost, že jste nastavili pravidla, jak plynem šetřit… ale přitom vás vy amatéři nenapadla ani tak triviální a jednoduchá věc, jako jednorázové povolení desikace na polích. Samozřejmě teď už je pozdě, protože na trhu asi nebude dost herbicidů, aby se to ještě dalo udělat. Ale kdybyste byli co k čemu, tak jste to mohli povolit už dávno, objednat příslušnou agrochemii a vydat příručku pro zemědělce. Že to mají postříkat a pak nechat co nejdéle venku na poli, aby to přischlo a pak teprve vozit do sušáren. Mohli jste ušetřit neskutečné megawatty plynu. Díky herbicidu za pár korun byste ušetřili fůru peněz, ale hlavně byste ušetřili cenný plyn, který by se dal použít jinde.

Ono by to ušetřilo ještě víc. Zemědělcům by to ušetřilo naftu. Výkupům by to ušetřilo spoustu elektřiny při čištění i sušení, kombajnům by se líp jezdilo, bylo by to rychleji hotové, ušetřily by se pracovní hodiny, prostě je to už hodně znatelný benefit. A přitom to chtělo jen jedno rozhodnutí, které by přišlo včas. Cena herbicidu je směšně nízká.

Stačíte mě sledovat? Pekarová Adamová – vemte si svetr. Hýkela – stáhněte si termostat. Vidlák – kupte levný herbicid a ušetřete miliony kubíků plynu. Cítíte ten rozdíl? Čtyři roky střední školy a deset let praxe vs. barák plný odborníků přes zemědělství… tak daleko to došlo.

Udělali to? Neudělali. Proč to neudělali? Protože hovno vědí. Mysleli si, že v létě už budou vítězně juchat na troskách Ruska a dělat grýndýl, neudělali žádná opatření, soustředili se na změnu pravidel v zemědělských dotacích a místo aby teď, kdy je to zapotřebí, ukázali, jak snadno se dá ušetřit plyn a nemuseli tu úsporu zaplatit šílenými náklady zemědělců, tak to bylo pod jejich rozlišovací schopnost.

Dva tisíce kilowatt, každou hodinu na každé sušárně. Nejméně. Stovky sušáren po celé republice, které teď každá spálí za tuto sezónu asi tak tři sta tisíc kubíků plynu. To už nejsou megawatty, to jsou gigawatty. K tomu spálí tisíce kilowatt elektrické energie a přitom stačilo jen pár rozhodnutí, pár úprav a spotřeba mohla být klidně poloviční, možná i menší… es ist Krieg, nicht wahr?

Takoví kreténi vás vedou do války. Taková debilita si myslí, že nad Ruskem vyhraje. Plnej barák náměstků, odborníků a jiných chytrých hlav a nikoho to nenapadlo. Ani se nepokusili. Lidi poraďte si sami. Stát vás přece nebude vodit za ručičku. Oni jsou tu od toho, aby podělili kamarády na hentých zemědělských dotacích. Nejsou schopní ani tak jednoduchého kroku, aby v krizové situaci dovolili to, co se před pár roky dělalo zcela běžně.

Proto musíme na Václavák přijít i toho 28. září. Opět… nejdeme tam kvůli řečníkům, ti dobří si nás tam získají sami a na blbce můžeme klidně pískat. Musíme tam jít, protože naše válečná vláda není schopná rozpoznat ani triviální příležitosti. Jejich naprostá tupost, nekompetentnost a arogance bude používat naše statky a naše hrdla k zakrývání své neschopnosti. Fakt to musíme udělat my. My musíme udělat tu změnu. Vláda neudělá nic, protože nic udělat nechce.

Dnes jsem dal jeden příklad. Počkal jsem si na něj. Počkal jsem si do začátku sezóny kukuřice a slunečnice. Čekal jsem, jestli bude Nekula schopen alespoň takto jednoduché věci. Nepřekvapil mě. Není schopen ničeho. Nevedou nás k vítězství, ale k porážce. A když nás vedou k porážce, tak je zapotřebí válku zastavit co nejdřív, dokud jsme ještě nepřišli o všechno. Lepší prohra, kdy se budeme jen hrbit, než prohra, kdy se budeme hrbit v troskách našich domů. Vedou válku proti vlastnímu obyvatelstvu, na dnešním příkladu vám ukazuji jasný důkaz, protože kdyby byli co k čemu, tak by je to napadlo. Jasně, já vím, proti pravidlům EU není odvolání. Ani když jsme ve válce s Ruskem. Tohle už není jen amatérismus, to je zločin proti vlastnímu obyvatelstvu.

Doufám milí hoši z opozice, že to panu ministrovi Nekulovi omlátíte o hlavu. Že si o svém zjištění přečtu v novinách a uvidím to v televizi. Jestli ne, tak stojíte taky za houby. Vím, že mě čtete skoro všichni, tak si dejte záležet. Dneska je moje rada zdarma. Jestli jí nevyužijete, buďte si jistí, že ulice nezaváhá.

Kromě toho, Pětilháři těm ojroideálům taky nevěří, jen slouží svým pánům, kteří také nevěří. Kdyby tomu věřili, tak by se podobně jednoduchých řešení našlo i víc v různých oborech. Kdyby nějaké ideály měli, tak by se v této nouzi stali kreativními. Asi tak jako my, kteří jsme dokázali prolomit informační blokádu majnstrýmových médií, dokázali jsme prolomit fejsbůkovou cenzuru, dokázali jsme se sejít na Václaváku, dokážeme to i podruhé a bude nás dvakrát tolik.

A ať tam v parlamentu vymyslí jakoukoliv obezličku a jakoukoliv rekonstrukci vlády, já Vidlák požaduji, aby na ministerstvu zemědělství nezbyl nikdo. Možná tak vrátný. Všechno ostatní vyhodit. Odshora až dolů. Pak projděte papíry a pokud najdete někoho, kdo navrhoval, co já, ale nebyl vyslyšen, tak z něj udělejte ministra. Nekulovi dejte čepici s oslíma ušima a pošlete ho spolu s Fialou a Rakušanem do Brusele.

Autor: Vidlák, zdroj: Littereate.cz, na snímku: pan ministr se svými poradci těžko hledají slova na svou obhajobu

sdílet na

52 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
sergej
8. 9. 2022 11:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Oslíci jsou velmi užiteční a hloupost u nich nehledejte, tolik jenom k fotce.

Spam Teuton
8. 9. 2022 13:44
Odpovědět  sergej

Mnozí radikálové – například z BIS podpraporčíka Michala Čoudelky – požadují, aby byli fialoví pětizmrdi pověšeni na svetrech od Pekarové na lampách pouličního osvětlení, lidově řečeno kandelábrech. Vůbec s nimi nesouhlasím. Tohle fakt ne.Pětizmrd nemá viset, má skončit před soudem. Za vlastizradu.

Nemraks Zambura
8. 9. 2022 15:02
Odpovědět  Spam Teuton

..troll

8. 9. 2022 18:20
Odpovědět  Nemraks Zambura

A ty jsi co…

Lev Prch
8. 9. 2022 19:00

F73,A52,F22,F100,F102,F104,F600,F800,F801,Q56,G10,N393👎👎👎👎

Lev Prch
8. 9. 2022 20:09

On je trotl 👎

Autor
8. 9. 2022 13:52
Odpovědět  sergej

To ne, ale občas mají svou hlavu …. Ostatně se říká tvrdohlavý jako mezek a mezek je napůl osel …
Tolik k obrázku. Záleží teda jak to vezmete. A ne, zvířata nebývají hloupá, ale občas jsou “jen” poťouchlá a třeba někteří psi, vinou majitele, bývají i zlí. Jedno je ale fakt, žádné zvíře nenapadne hladovět kvůli komukoliv, když se může najíst. Příroda jim i tak dává “svoje”.

all
8. 9. 2022 21:52
Odpovědět  sergej

Každý,kdo pracoval v zemědělství ví,že se sklizená zrna musí dosoušet na předepsanou optimální vlhkost.Na ministerstvu zemědělství to musí vědět taky a musí mít dopředu spočítáno,kolik energie se spotřebuje. Kolik lidí pracuje na tomto ministerstvu ? Kolik ? ( na každém ministerstvu ne stovky,ale tisíce ! Co tam asi tak dělají ? ) A k těm plevelům na polích.Před léty byly likvidovány podmítkou a hlubokou orbou-toto už ale neexistuje,místo toho se valí do půdy chemie.Jde tu o to,že chemie je nesprávně využívána, spíše velmi zneužívána za vydatné pomoci kreténů z EU i těch,co obsadili fleky na vysokých školách – politruci ODS,TOP,…kukačky a kudlanky.A ti zelení mudrlanti , co nechali přemnožit kůrovce a jak tím velmi prořídly lesy,kde si našel nové ůtočiště agresívní rostlinný plevel,který se následně dostává z poškozených lesů do polí a zahrad,šíří se jako lavina.Prďuchové válící se na ministerstvech samo,že nic nevidí a neví,stejně jako magoři žraví z EU nebo důležití zelení. Pomatenci,hlupáci,verbež.

all
8. 9. 2022 21:58
Odpovědět  all

Jinak ti oslíci na obrázku jsou ok a IN. Jedničky a jsou hezcí.

Teuton
8. 9. 2022 11:55
Ohodnotit příspěvek :
     

Na Ukrajinu a Ukrouše kašlu, jsou mi šumafuk a absolutně nesympatičtí. Nemíním kvůli nim mrznout či dokonce hladovět. A asi nejenom mne rozpálilo, že tihle Vasylové a Volodymyrové, které zde u nás krmíme a všemožně dotujeme, spolu s ODS požadovali, aby byli demonstranti z pražského Václaváku – jak žádal Bronislav Šimoník, brněnský zastupitel za ODS – postříleni. To už je, kurva, vrchol !

Jaroslav
8. 9. 2022 12:26
Odpovědět  Teuton

Oni ti Volodimirové, Olexiové (můj bývalý kolega) se dokáží velice dobře uživit sami. Poku by ovšem… jejich papaláši neprodali značnou část bohatství krajiny cizákům (že Vám to něco připomíná?). Tak se dnes vyváží z UKr americká pšenice, pod pretextem že je ukrajinská (vypěstovaná na polích prodaných a společnostmi vlastněnými US a kdoví kým ještě). Také oni platí za svoji geografickou pozici, že tam někdo chtěl postavit základny (NATO), když již to nešlo na Krymu, pak na jiném místě na pobřeží Černého moře. Prostě boj proti Rusovi do posledního… zatím UKr, pak ? kdo z “našich” je v okolí- ?Polsko, Rumunsko, Slovensko, Maďarsko, pak druhý sled- Česko, Rakousko, Německo, Bulharsko- podívejte se na mapu, je to jasné. Chyba UKr je v tom, že si nechali nabulíkovat jak jsou výjimeční, jenom jim v tom brání- RUS! Pamatuji u nás v roce 1968, také jsme byli skvělí, výjimeční, jenom nebýt toho Rusa. Pak přišli z SSSR jednotky ukrajinské národnosti a bylo po výjimečnosti. Výše zmínění Olexi se chlubil, že jeho otec…

Lev Prchala
8. 9. 2022 13:29
Odpovědět  Teuton

Mluvíš mi z duše!
Tu banderosvoloč,kterou tu živíme bychom měli vykopat a zřezat je jak financ kozu,aby se už do ČR NIKDY NEVRACELI!!

Albi
8. 9. 2022 21:45
Odpovědět  Lev Prchala

Ale pozor, ta svoloč prý už prakticky vyhrála – jen krůček chybí k definitivnímu a totálnímuvítězství Ukrajinských hrdinů nad neschopným primitivním Ruskem. (mimochodem – zatímco ukrajiská armáta má moderní zbraně, Rusové bojují jen zastaralými 🙂 )
Nová zpráva na mainstreamu – „bývalý generální konzul v Petrohradě a ředitel The Prague East Institute Vlastimil Votápek“ vidí situaci následovně – tedy mímo jiných perel. Všechny stojí za to! .

Zatímco ukrajinská vojska na svém území postupují, Vladimír Putin na ekonomickém fóru ve Vladivostoku přiznal, že Rusko čelí ekonomické, finanční a technologické agresi Západu a to zemi způsobuje jisté obtíže v některých regionech a oblastech průmyslu. Zejména strádají firmy závislé na dodávkách z Evropy.

Nejpesimističtější scénář předpokládá, že ruská ekonomika dosáhne dna dokonce už za dva roky – tedy v roce 2024 a vzpamatovávat se může až do konce desetiletí.

8. 9. 2022 22:04
Odpovědět  Albi

Za dva roky? Tedy v době, kdy Eurosajuz a ušáci budou mít už rok barterovou měnu?

Autor
8. 9. 2022 14:01
Odpovědět  Teuton

Ano, máte pravdu je to vrchol, ale čeho?
Je to vrcholek toho, co tady probíhalo posledních celých vlastně už 33 let. Je to ale také důsledek toho, že my jako společnost jsme dali přednost pohodlí a vlastními bachoru. Nechali jsme řádit šílence ve školství, průmyslu, zemědělství, o čemž je ostatně článek, nechali jsme je řádit všude. A nehraje roli, že se někteří pokoušeli varovat a něco proti tomu dělat. Protože žijeme ve společnosti, je určující celý postoj společnosti, který v ní převládne. Prostě a jednoduše jsme se nechali zmanipulovat.
Každá vláda, jedna za druhou, něco odbourávala, něco ničila, jen zpočátku nám jako vysvětlovali, proč to jako potřebujeme. Hned po r. 89, se zdůvodňoval každý haléř navýšení cen, dnes jsme tak daleko, že se pomalu ani nepíše, že za posledních pět let vyrostly ceny v obchodech de facto víc než dvakrát. Už jsem to jednou psal, že kdyby markety nezvedali ceny jenom za poslední dva roky, stále ještě by řádně vydělávali. Takže různé debility v EU, Německu atd. platíme i my a to solidním podílem.
Osobně tomu říkám syndrom grilování. Jinak řečeno pohodlí versus myšlení. A je známo, že myšlení bolí.

Jaroslav
8. 9. 2022 12:01
Ohodnotit příspěvek :
     

Promiňte pane autore, ale když jsem se dočetl ke slovu “desikant”, zjevují se mi asociace “Agent Orange, Vietnam, Defolianty, genetické deformace u dětí a několika generací jejich potomků. Vím, že ČSSR také dodávala chemikálie pro tuto borbu US osvoboditelů s lesy Vietnamu a máme v tom “tradici”. Ještě dlouho po “desikaci” tam nepotřebovali dalších aplikací tohoto prospěšného prostředku. Děkuji, pane autore, již jsem zvracel. Nebo těch pár deformovaných dětí za to stálo? Stejně jako M. Albright o mrtvých dětech v Íráku, Afgánistánu- ty oběti stáli za to… Nejsem přívrženec zeleného šílenství, právě naopak. Doma bych ty “desikanty – nepoužil, usušil bych to na slunci. Že lobování pro Monsanto, rouńdup, karcinogen, dobrota…? Těším se na diskusi. Doufám, že se pletu a článej jsem jenom “nepochopil”.

Pat
8. 9. 2022 12:40
Odpovědět  Jaroslav

Taky jsem amatér na zemědělství a o desifikaci jsem si myslel že to je léčba nějaké pohlavní choroby.
Ale chápu rozdíl v pěstování čehokoli na zahrádce v kilech, a pěstitelství ve stovkách tun.

Autor
8. 9. 2022 14:21
Odpovědět  Pat

Zvyšovat úrodu můžete různými způsoby. Bohužel převládl směr chemizace, čili umělých hnojiv. Pamatuji si, jak děda na pole na záhumenku rozvážel hnůj od králíků a prasete a tak podobně. A družstevníci zas rozmetávali hnůj po svých polích. A úrody měli dobré. Pro skutečné zemědělství potřebujete i rovnováhu mazi živočišnou a rostlinou výrobou.
Ale chtěl jsem uvést něco jiného. V SSSR probíhal konflikt mezi tím, jak přizpůsobovat rostliny podmínkám a tím, že by se měnily “jen” geny. Pravda tehdy ještě nebylo to “naše” genetické inženýrství. Zastánci prvního směru dokázali mimo jiné i to, že se podařilo zachovat potravinovou odolnost i za Velké války, druzí v tutéž dobu jezdili po světě a shromažďovali semena a vzorky … Po smrti Stalina vyhráli ovšem právě ti druzí …
Kdo někdy něco šlechtil, tak ví, že to není bez obtíží. Genové inženýrství je v podstatě to, co “vyrábí” Monsanto, teď Germánského majitele.
Co se týče šlechtění. U nás na zahrádce vyrostla měruňka, nejspíše z pecky, ale byla vyšší než normální meruňky, jednak měla hladkou kůru a jednak byla vždy obsypaná meruňkami i v letech, kdy nebyly. Bohužel máma ji zlikvidovala bez mého vědomí, ani by zůstal aspoň štěp.

Pat
8. 9. 2022 14:35
Odpovědět  Peter

Mno já z vlastní zkušenosti vím, že bez hnojení jak organického tak chcemického stojí výsledky za prd.
Mám převislé jahody v truhlících, odrůda Mara de Bois.
Bez hnojení byla úroda podprůměrná. S organickým hnojením (granulované hoštické hnojivo) byla sice lepší.
Ale až kombinované hnojení jak organickým tak chemickým hnojivem (Kristalon pro jahody) mi zajistilo obsypané truhlíky od Května do podzimu).

IMG_1360.JPG
8. 9. 2022 21:04
Odpovědět  Pat

Bingo! A teď budu jako Samuraj se svým koldokola “My v SPD”.
Vyváženost, to je oč tu běží.

Albi
8. 9. 2022 21:53
Odpovědět  Pat

Nádhera Pate.

zuza
8. 9. 2022 21:02
Odpovědět  Jaroslav

najprv som chcela napísať niečo podobné, ale vidlák doteraz písal ako rozumný chlap, miluje vidiek, takže som si povedala, že možno na existujú aj nejaké “nevinné” desikanty. Bohužiaľ, asi nie, všetko je na báze glyfosátov a používajú sa pri mnohých plodinách, nielen pri kukurici.
https://zemedelec.cz/ukoncovani-vegetace-u-hlavnich-plodin/
Ak tá kukurica potrebuje dosušiť, tak snáď existoval na to spôsob aj predtým ako sa začalo používať to chemické svinstvo.

Vladimír
8. 9. 2022 12:29
Ohodnotit příspěvek :
     

Nakonec je dobře, že k té desikace nedošlo a nedojde. Jen by to prodloužilo agónii…

Ladislav
8. 9. 2022 12:49
Ohodnotit příspěvek :
     

💤♎ 100% souhlas s článkem a ještě jim všem zarazit dvojky vidle do řiti, na cestu do toho fašistického Brusele!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Aleš
8. 9. 2022 13:18
Ohodnotit příspěvek :
     

Ale my nejsme ve válce s Ruskem. Ani trochu. SPOLU lže.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Lev Prchala
8. 9. 2022 13:30
Odpovědět  Aleš

My jsme ve válce,ve válce se SPOLU A PYJSTAROSTma!

Lev Prchala
8. 9. 2022 13:27
Ohodnotit příspěvek :
     

Na všetko je nám treba odborníkov:-)…..
Major Terazky

Nemraks Zambura
8. 9. 2022 15:00
Ohodnotit příspěvek :
     

..troll

Lev Prch
8. 9. 2022 16:14
Odpovědět  Nemraks Zambura

F73,A52,F22,F100,F102,F104,F600,F800,F801,Q56,G10,N393👎👎👎👎

8. 9. 2022 18:25
Odpovědět  Nemraks Zambura

Fajn, dem-entku, jednou ses už k tomu přiznal a to nám stačí.

Lev Prch
8. 9. 2022 19:01

F73,A52,F22,F100,F102,F104,F600,F800,F801,Q56,G10,N393👎👎👎👎

Nemraks Zambura
8. 9. 2022 15:35

..troll

Lev Prch
8. 9. 2022 16:15
Odpovědět  Nemraks Zambura

F73,A52,F22,F100,F102,F104,F600,F800,F801,Q56,G10,N393👎👎👎👎

zuza
8. 9. 2022 21:08
Odpovědět  Nemraks Zambura

a to je tvoje meno alebo tvoje pracovné zaradenie alebo tvoja voľnočasová aktivita?

Editor
8. 9. 2022 22:25
Odpovědět  Nemraks Zambura

omyl, starý pes!

Gales
8. 9. 2022 15:37
Ohodnotit příspěvek :
     

Anebo vytápět uhlím.To taky jde.

Pavel z Moravy
8. 9. 2022 16:32
Ohodnotit příspěvek :
     

Nemám rád chemii v potravinách, ale jelikož nejsem zemědělec, věřím, že pěstovat něco ve velkém nebo v malém bude rozdíl. Nepřísluší mi to komentovat. Spíše chci komentovat ten názor, že ti škůdci, kteří to zde řídí jsou neschopní. Ano, jsou neschopní, ale hlavně a to zdůrazňuji hlavně!!!, byli vybráni k likvidaci a ožebračení naší země a nás všech. A to je obrovský rozdíl. Nejdříve přichází v plánu globalistů bod 1- covidová totalita, lockdowny a tím oslabení hospodářství, násilný útok vpichováním sajratu do lidských organismů a tím likvidace svobody, s následky genové terapie o které dodnes nikdo z oficiálních představitelů neinformoval a nyní přichází vhod ukrajinský konflikt a s tím spojený zelený úděl, který se může naplno rozjet. Přátelé, to by bylo příliš náhod, aby se to dělo jen tak. Toto vše je tedy jasný plán globalistických elit v součinnosti s domácími škůdci. Takže rezultát je jasný – Pracují proti republice a tudíž nám všem.

Václav
8. 9. 2022 21:03
Odpovědět  Pavel z Moravy

Ty jsi nedokončil myšlenku. A za to je jediná odměna špagát!

Albi
8. 9. 2022 22:05
Odpovědět  Pavel z Moravy

Samozřejmě, že se to neděje jen tak.
Jak jinak by ti neschopní politici věděli, že na podzim nastane hladomor – dokonce světový, kterým začali strašit už v únoru.
Podobně jako Covidová plándémie.

“Politruk” V.V. Pjakin řekl už v době, kdy se sem dostala první zpráva, že se v Číně objevil Covid a hrozí pandémie, doslova: “Je to spektákl, při kterém budou bohužel umírat lidi”.
A jak řekl, tak bylo.

Lev Prch
8. 9. 2022 19:02

F73,A52,F22,F100,F102,F104,F600,F800,F801,Q56,G10,N393👎👎👎👎

Lev Prch
8. 9. 2022 19:02

F73,A52,F22,F100,F102,F104,F600,F800,F801,Q56,G10,N393👎👎👎👎

Lubek
8. 9. 2022 19:41
Ohodnotit příspěvek :
     

V problematike som amatér, ibaže. Čomu v tejto dobe veriť? Hádam len nie tomu, že: “záleží na našej spokojnosti.” Ide jedine o peniaze. Že EU niečo zakázala je jedna vec, ako to však plošne kontrolovať a garantovať dodržiavanie druhá vec. Dokona z rodiny sme mali pestovateľa “domácich zemiakov”.Rozpredával po rodine, známych, či náhodným kupcom. Domáca kvalitka. Až jeden kupec zistil, že pestovateľ vozí traktorové vlečky sedimentu z miestnej čistiarne odpadových vôd na zemiakové pole. Vyľahčuje a hnojí zem. Nedalo mi, spýtal som sa znalca, že ako sa odstránia zo sedimentu ťažké kovy a iné prvky, ktoré sú možno produktom neutralizácie, možno ani nie a pod. Odpoveď bola vecná a stručná: ” Len si tie zemiaky pre Boha nekupuj!”
Druhý zážitok. Niekoľko málo rokov dozadu. Na túre MTB som sa dostal k veľkému poľu pestreca mariánskeho. Zrovna ho postrekoval dáky špeciálny stroj. Pýtal som sa, že načo. Vraj, aby rovnomerne uschol. Nuž, možno to bolo práve to desikovanie. Ale pestreca? Veď :”Užívajte kvalitný Pestrec mariánsky s vysokým obsahom silymarinu a regenerujte svoju pečeň.” Prosím Vás a aký to je ten kvalitný? Odkedy EU funguje ako funguje (napríklad povinný STOP/START systém aut default aktivovaný po naštartovaní) neverím. Kurča sa stále chová z malého žltého kuriatka na jatočné kurča 30dní. Prasa 90 dní. Že by tak rýchlo priberali kôli EU legislatíve? A čo lososy v klietkach? … a rad radom spústa ďalších technológií a techník. Desikovanie by sme tiež prežili.

Editor
8. 9. 2022 21:49

bambus se musí vypěstovat, vyrobit se nedá. Vyrobit můžeš pak něco toho bambusu, ale jenom až jej někdo vypěstuje.

Emilko utop Lva
8. 9. 2022 22:08
Odpovědět  scipio

proč deláš z Milana ze zahrady nesvéprávného – nevíš taky ???

Editor
8. 9. 2022 23:14
Odpovědět  Emilko utop Lva

napsal blbost, tak jsem jej jemně vyvedl z omylu.

9. 9. 2022 04:35
Odpovědět  scipio

Tak to jsem blázen. Nepamatuji že bych se tento rok někde zmiňoval o bambusu. Nenavlékl si ten zmetek t.č. Emilko do mého nicku a nevymázl ho proto někdo?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Editor
8. 9. 2022 22:22

dědku, kde ses flákal?

Editor
8. 9. 2022 22:22
Odpovědět  scipio

😛

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Vladimir
9. 9. 2022 11:20
Ohodnotit příspěvek :
     

Ten herbicíd ktorý tu oslavuješ síce zabije kukuricu a tá uschne ale zároveň zostane v zrne ktoré ty ľahko vysušíš ale my všetci ten herbicíd v tom zrne zožerieme. A potom je z toho rakovina medzi obyvateľstvom. Takže možno tebe sa ľahšie suší ale my ostatní musíme takéto otrávené zrno jesť. Fuj.