blogKrize UKRAJINA

Kurská oblast: něco málo o taktice přepadových skupin

Historické oříšky (Исторические напёрстки)

Padaly nechápající otázky o autorově klidném postoji k událostem v jeho rodné Kurské oblasti, absenci vášnivého akcentu v popisu toho, co se dělo. Za prvé, jako člověk nejsem vyučen k tomu, abych propadal panice nebo úzkosti kvůli přirozené hroší kůži a získaným specifickým návykům. Za druhé, na konci druhého dne náletu ukrajinských ozbrojených sil do pohraniční oblasti  již mnoho ruských aktivních vojáků na zemi a důchodců s bojovými zkušenostmi dobře chápalo situaci. Podle  map a na základě útržkovitých popisných zpráviček jsme přesně pochopili, jakou taktiku nepřítel použil. 

A když na čtvrtý den ten nepřítel nepřivedl hlavní síly do bitvy, nepřitáhl ešalony ke konečnému průlomu a přístupu do operačního prostoru, míra úzkosti začala ukazovat na vnitřních „teploměrech“ mínusová čísla. Jediným znepokojivým momentem (upřímně se přiznám, že mě z toho opravdu bolela hlava) byl holý nechráněný pás území za zády našich nepočetných vojsk u státní hranice. 

Zmínil jsem se o tom mimochodem, protože po vřelém souhlasu natovských podvraťáků s operací průlomu do „historických ruských zemí“ se dalo čekat cokoli – a především objevení leteckých jednotek. Za naše peníze přistávají vrtulníky v operačním týlu, oblíbená hračka našich zapřisáhlých partnerů, kteří již dávno předali padáky do skladů a v rámci svých doktrinálních „strategických operací vzduch-země“ preferují přesun celých divizí s armádním letectvem. V okamžiku krize druhého nebo třetího dne stačila taková letecká brigáda Ozbrojených sil Ukrajiny v našem týlu (a jedna byla v Sumě, 82. samostatná), aby se situace stala kritickou. 

Nesložilo se, „partneři z NATA“ stále vymačkají vzácné bojové a vojenské transportní vrtulníky pro hetmanovu armádu, ale tento typ válčení je třeba mít v mysli generálního štábu nepřetržitě. Dokončím radu z pohovky, sestupme z nebes na zem. Protože tam v prvních dnech vpádu došlo podle některých indicií také k pokusu o provedení „firemních výsadkových“ akcí nazývaných „náletové činnosti“ silami jednotlivých taktických skupin. 

S cílem rychlého postupu manévrovatelných jednotek podél taktického týlu nepřítele v jednom operačním směru. Za účelem dezorganizace práce velitelství a komunikačních center, narušení komunikace a zničení pracovní síly a vybavení co nejrychleji. Tento typ akce je přítomen v Bojových příručkách všech zemí, které mají ve svých ozbrojených silách výsadkové jednotky/síly, a po příchodu strategie Stryker (pojmenované po stejnojmenném obrněném transportéru Stryker) generálem americké armády Shinseki v polovině 90. let s nasazením za 96 hodin kdekoli ve světě plnohodnotných „výsadkových formací“ – země NATO obrátily své výsadkové síly a námořní pěchotu naruby a přizpůsobily svou taktiku pozemním „lehkým“ silám. 

Taktika rejdu má také nejhlubší kořeny v ruském vojenském umění; byla opakovaně studována nejlepšími akademickými mozky na nejbohatší základně pogromů v týlu nepřítele. Vlastenecká válka 1812 (Davydov, Figner, Seslavin, Platov), První světová válka (kníže Baratov a von Mackensen), občanská válka (Buďonnyj, Škuro/Mamontov), Velká vlastenecká válka (Dovator, Belov, Pliev, Kazankin) se podrobně odrážely ve zprávách a memoárech, tvořily základ pro akce manévrovatelných útočných jednotek. Jednat autonomně, odvážně, rozhodně. 

Nečekané útoky a odvážné průlomy dezorganizující mocné nepřátelské skupiny operační týlové oblasti. Samozřejmě, pokud jde o personál a prostředky posílení, tyto přepadové skupiny se liší od standardních jednotek přivyklých k nespěchavému vševojskovému boji, mají speciální výcvik a vybavení a v boji jednají osobitým způsobem. 

Za maximální rychlosti, terénem maskujícím rejd, ve speciální pochodové, předbitevní a bojové formaci. Třeba na široké frontě, alespoň v průlomové taktice, snadno manévrovat a přenášet nahromaděné úsilí novým směrem. Vždy připraveni odrazit útoky ze země, vodních cest a ze vzduchu. A vést takové přepadové kolony je samostatné umění, protože i v rámci jedné roty existuje několik samostatných bojových skupin (záchvat, útok, reakce, zabezpečení, předvoj, zadní voj, palebná posila, ženisté, záloha) 

A ještě jsou zde také připojeny skupiny protitankových střelců s ATGM, protiletadlových střelců s malými nebo přenosnými systémy PVO, dokonce i tanky mohou takové přepadové skupiny získat, obvykle operující jako součást samostatného praporu. Schopný plynule se pohybovat (pokud je složení smíšené) rychlostí 25 km/h zcela neznámým terénem, obklopen nepřátelskými silami. Referenční ukazatele pohybu v oblastech s hustou sítí dálnic pro takovou přepadovou skupinu mohou dosahovat sto kilometrů do hloubi, v poušti nebo stepi (pokud je oblast z operativního hlediska zcela holá) – a všech dvě stě, pokud má logistická jednotka palivové nádrže. 

Zdokumentované zkušenosti našich udatných leteckých útočných praporů a na jejich základě vybudovaných „operačních manévrových kombinovaných vševojskových skupin (OMGs) během cvičení „Západ“ v 80. letech 20. století plně padly do spárů stratégů NATO v době Alkaše (Jelcina),  byli první, kteří do nějzakousli zuby ostrované s ryšavými kadeřemi, začali projektovat taktiku „pozemního útoku“ s podporou obrněných jednotek. Neuspěli kvůli nedostatku vlastního kolového vojenského vybavení, ale pro Yankees to byl dar nebývalé štědrosti, protože sovětský vývoj umožnil Pentagonu vyřešit rébus, se kterým se mořili … víc než dvacet let. 

Věc je v tom, že vojenští teoretici a praktici na Západě nedokázali vytvořit manévrovatelnou a ovladatelnou formaci pro konflikt „střední nebo vysoké intenzity“. „Rangers“ jako součást jednotlivých brigád a dokonce divizí neměly dostatečnou palebnou sílu, jejich standardní 105mm houfnice nedokázaly proniknout ani do narychlo vybudovaného dendro-fekálního opevnění asijského typu. A když byly zavedeny do průlomu ve špatně krytém operačním směru, statečné „Zelené barety“ předsunutých jednotek nebyly schopny reorganizovat se pro boj s kombinovanými zbraněmi při srážce s běžnými nepřátelskými jednotkami. Speciální jednotky neměly dostatečnou palebnou sílu … 

Tak se objevil invalidní koncept experimentální divize „Tricap“ (bojová formace „tří schopností“), kam natahali spoustu metod výsadkových útočných jednotek získaných vojenskou rozvědkou ze zemí Varšavské smlouvy, Američany zvláště zajímal zejména Bojový řád vzdušných sil ozbrojených sil SSSR. 

V polovině roku 1971 se výcviková základna Fort Hood (Texas) stala cvičištěm pro 1. leteckou a 1. obrněnou divizi americké armády, takže se zrodila nová koncepce „univerzální divize“ schopné rychle překonat opevněné obranné linie (za standard byly brány naše hraniční krycí pásy ve Východním Německu). A pak se vydat na „autonomní plavbu“ a rozbíjejíc vhodné operační zálohy zvýšenou bojovou silou, údernou silou a pohyblivostí. 

V principu … předělaná taktika mechanizovaného sboru Wehrmachtu vzoru 1939-1943, znásobená modernějšími technickými novinkami a bojovými formacemi, pečlivě okopírovaná ze sovětských výsadkových útočných praporů. S jejich ničivými přistáními helikoptér a silnými průbojnými pozemními skupinami, schopnými vymanit se z řad jejich velkých armádních formací a vydat se do hlubokých vpádů za nepřátelské linie. První bojová zkušenost s použitím „přepadových praporů“ byla zaznamenána v roce 2003 během irácké kampaně, Třetí pěší divize ozbrojených sil USA a námořní pěchota vyslaly do Bagdádu před hlavními silami „rangerské mechanizované skupiny“. 

Něco podobného začalo být vidět v prvních dvou dnech vpádu do Kurské oblasti, proto jsem musel pečlivě sledovat protichůdné informace z terénu, snažil jsem se uhodnout typ prováděné operace a odhadnout  … má natovský původ nebo solidní sovětský. 

Protože to byl důvod potřeby „tančit“, protože standardy pro postup a propojení taktiky/palby se výrazně liší, a existuje také taktika ostrovních zrzavých stratégů z počátku 2000, osvědčená v Iráku, kde „fronta není nic, křídla všechno.” Na základě všech skrovných údajů se ukazuje, že se stále díváme na americký model předních mechanizovaných skupin, posílených tanky. Proto naše velení jednalo tak klidně, aniž by začalo přesouvat jednotky vrtulníkem, jako před dvěma lety při „charkovském přeskupování“. 

Ano, ve válce je vždy přítomen faktor překvapení a změny taktiky jsou docela možné, ale existuje neměnný zákon vojenského plánování, kdy je nemožné zajistit ani velmi talentovanému a nadějnému veliteli dokonale vycvičený prapor/brigádu a řekni: “Dělej, co chceš, ale dosáhni vítězství.” Takhle Systém nefunguje (byl by nesmírný chaos – pozn.překl.), proto na základě způsobu a zvyklostí předsunutých oddílů přepadových jednotek v Kursku padlo rozhodnutí (nic netvrdím a ani jako odborníci z gaučů nemám “ty správné zdroje“) postupně a odměřeně budovat síly a prostředky skupiny „Sever“ ve směru Sudžan-Ryl. Nebylo kam spěchat. 

Trik je v tom, že „taktika proti komárům“ velkého počtu mobilních skupin, které byly nuceny způsobit nepříteli „tisíce řezů“, nefungovala zásada „vložení“ rangerů. Hlasité a hlučné nájezdy na silné stránky obrany se spoustou střelby a blikání. Taktika „Recon“ neboli „hlídky na dlouhé vzdálenosti“ pochází z Vietnamu a byla vypilována po seznámení se s bojovými příručkami sovětských výsadkových sil, které podnikaly nálety do týlu nepřátelské operační skupiny. Tehdy se kolem profesionálních průzkumných skupin (3-4 bojovníci) zformuje podpůrná četa na kolových nebo pásových obrněných vozidlech, která působí na základě tipu svého „okatého“a zkušeného dozoru. 

Taktika je vynikající, ale má chybu – oddíly na přední linii si velmi chrání své kůže, při sebemenším nebezpečí sesednou a raději prozkoumají potenciálně nebezpečné obranné uzly nožkama a nejlépe odcházejí od nich bez povšimnutí, přivezou přinášející hotový plán útoku velení mechanizované skupiny. Vynikající přístup, ale v rámci rychlého útoku hrozí ztrátou tempa, iniciativy. Hetmanovi kozáci se proto v relativně opuštěné operační oblasti mírového pohraničí Kurské oblasti neslušně dlouho potulovali a odhalovali našemu velení svou taktiku. 

Je dobrá, nehádám se. Znamená minimální ztráty s maximálním dosahováním výsledků, protože kombinuje přímou bojovou akci hlavní skupiny s nepřetržitým hlubokým průzkumem. “Rangers” potvrdí data z leteckého nebo satelitního průzkumu, vrátí se na linii koncentrace hlavní skupiny a pak je zasazena zničující rána, hlučná, silná a plná všech prostředků ničení ohněm. Nebo je zvolena zcela bezpečná cesta, daleko od dobře opevněného obranného bodu nebo nebezpečné koncentrace nepřátelských jednotek. 

Proto se sečtělí vojenští experti druhý den náběhu uklidnili a začali počítat hodiny normativního postupu Haidamaků Pana Hetmana, kteří si sami sebe představovali jako „skupiny rangerů“ úderných mechanizovaných formací. Překrásně chápajíce: taková taktika se nemůže přeměnit v přepadové akce učebnicových výsadkových útočných praporů výsadkových sil sovětského typu. 

Z příčiny nedostatku vzdušné nadvlády. První den náběhu na Kursk přerušily naše vzdušné síly (mimochodem s velkým rizikem) „pupeční šňůru“ komunikace od hlavních invazních sil a předsunutých přepadových skupin a zároveň je připravily o pancéřování a zásobovací kolony. „Zatracený génius“ v generálním štábu, který byl schopen trvat na takové protiakční taktice, aniž by vyvolal hysterii a protipožární přesuny jednotek do nadcházejících bitev, si plně zaslouží řád. 

Osobně ze svého gauče … Jsem připraven načrtnout myšlenku a připojím se k několika vojenským expertům, kteří si zachovali hlavu a zdravý rozum po prudkém alarmismu našich bloggerských polovojenských zmetků. Nepochopení, že „mnoho strastí“ nepochází z poznání (pokud věříte Knize Kazatel), ale z neznalosti základních základů vojenské vědy. 

Alespoň na základě memoárů a otevřených zdrojů v současných specializovaných periodikách. Proto hlásím vyrovnaným hlasem, že naši zapřísáhlí partneři z NATO nemají nic proti ruské armádě. Kontinentální, založené na staletých vítězných strategiích a taktikách. Je to jako aforismus Stephena Kinga: “Zapomněl jsem víc, než kdy budete vědět.” Útočné jízdní skupiny? Váš autor napsal spoustu písmen, i když mohl jednoduše citovat dnešní ranní příspěvek (viděl jsem ho pozdě v Telegramu) uznávaného vojenského experta Alexandra Zimovského: 

    „Za dob sovětských maršálů Grečka a Ogarkova byla pod vedením KSSS zformulována a dovedena k dokonalosti sovětská vojenská koncepce operačně manévrovatelné skupiny kombinovaných zbraní (OMG). 

    Ve své vyspělé koncepční podobě byl sovětský formát operačního manévrového uskupení kombinovanou zbrojní formací, flexibilní co do velikosti a volné, pokud jde o strukturu bojového personálu a úrovně velení. Tedy vytvořené pro konkrétní vojenský úkol. 

    Sovětské OMG měly působit daleko od hlavních polních sil sovětských kombinovaných zbraní a tankových armád (frontů) v zájmu celkového strategického plánu vrchního velení. Operační oblast OMG by mohla sahat do hloubky až 150 km s šířkou místa průlomu 20 až 50 km. Nápad jako vždy zrodili dědové. Dovatorova kavalérie/sbor, Plievského a Oslikovského jezdecko-mechanizované skupiny, Badanovův tankový (Tacinskyj) sbor opakovaně ukázaly, co je průlom. Hlavní možnosti: 

    – diverzní manévr na operačně-strategické úrovni: 

    – zajmout a držet, dokud se hlavní síly nepřiblíží k úseku terénu kontrolovanému nepřítelem; 

    – hluboký nálet s pogromem v týlu nepřítele s následným návratem do původních pozic, nebo s přístupem do vlastního na jiném sektoru fronty. 

    Sovětský koncept OMG tedy znepokojil PIN … a členy NATO natolik, že ho nakonec CIA začala shánět a nakonec udělala kompilaci všeho, co se jim podařilo vykopat. Poté byl studován v Pentagonu s lupou a nakonec si ho pro sebe upravili pod označením „mechanizované operace Rangers“. Ale vy i já si rozumíme … Přečtěte si klasiky sovětské vojenské vědy sedmdesátých a osmdesátých let. 

***

Poznámka: No, nevím kdo tomu tady bude rozumět mimo několika těch, kteří to mohli poznat ještě na vojně jako důstojníci, zdůrazňuji jako důstojníci, tohle není pro mužstvo. To vždy a všude na světě plní úkoly. 

Vzpomněl jsem si ale na to, jak se mnohokráte neveřejně za bývalého režimu kritizovalo určitými lidmi (tehdy by je právem označili za zrádce) zachovávání vojenského tajemství (vysmívaného i mnoha známými lidmi veřejného prostoru, i herci v jejich vzpomínkách), tresty pro hříšníky a nesmyslnost našich zkušeností pro Západ – Tam jsou přece mnohem dál! My máme přece rezavej Kalašnikov a oni zlatej Remington! To byl argument takových. Jak se ukazuje, jednak se na Západě skutečně báli naší armády, zvláště v rámci Varšavské smlouvy a také se ukazuje, že mnohé na Západě ani neměli, protože rozdíl byl v myšlení – oni mysleli a myslí na sílu a techniku, a pak teprve na lidi, a u nás se myslelo především na lidi a pak na techniku a tu sílu. Konec konců se ukázalo také i na Ukrajině, že slavné západní zbraně nebyly až tak schopné plnit svoje projektované vlastnosti … a to byly a jsou na Ukrajině používány zbraně ze Západu mladšího původu, než ty východní … ale tím nemyslím, že by Západ byl našimi armádami podceňován.

Ze všeho nakonec vyplývá, i z toho, co nebylo napsáno zde, že odrážení takových rejdů je otázkou času. K využití pro průlom Ukrajina ztratila čas a hlavně nemá dostatek volných jednotek v záloze. Může se pokusit o podobné nájezdy znova, ale tentokrát už všichni účastníci budou vědět, že jsou již chodícími mrtvolami. Přitáhnutí velkých záloh a velkého množství bojové techniky  by z ruského hlediska mělo smysl jen tehdy, šlo-li by o pokus průlomu fronty. A tak Rusové musí lovit útočníky jednoho po druhém. Zde není čas na spěch, spíše je třeba správně začišťovat prostor, kterým ruští obránci projdou. Pardoxně si osobně myslím, že kdyby Ukrajinci využili velké síly, už by bylo po všem.

K takovým situacím docházelo v minulosti velmi často a jen velmi kvalitně připravená podobná akce s převahou ve výzbroji a zbraních vedla k úspěchům v případě průlomu, v případě „jen“ rejdu zase rozhoduje rychlost a síla úderu na cíl. Neboť žádná taková akce by se neměla dělat jen pro „piár“, jinak za sebou zanechá jen mrtvoly. Ale na tom kyjevskému nelegálnímu režimu už dávno nezáleží. A to je TA ZÁKLADNÍ chyba, kterou udělala jak Ukrajina, když se rozhodla část zrádců vlastního národa  vládnout pod křídly „všemocného Západu“, když se rozhodli bojovat s Ruskem, aby ho zničili, tak je to ZÁKLADNÍ CHYBA TAKÉ ZÁPADU, který nechápe nic jiného, než jak krást, vyhrožovat, zabíjet, aby se cítil silným. Chtějí ovládat svět. Ale ať s pomocí Ruska a jiných zemí, či bez toho, nastoupí jejich konec. Nebude hned, ani zítra, či za rok, ale tento systém Západu je odsouzen k vnitřnímu rozkladu. Sežerou se „vládci prstenů“ sami mezi sebou a ani vítěz si toho moc neužije. Dnešní potíže Západu jsou vyprovokovány jím samotným, jeho vlastní pýchou, nadutostí, lakotou, chtivostí, neschopností normálně myslet a řeknu otevřeně i jeho hloupostí. Západ jedná jako malé dítě, které zlobí jen proto, že mu nedali ten konkrétní kousek dortu … vyvádí jako hlupák, který si myslí, že co řekne, to musí být.

Pánbůh s námi! A zlé pryč!

https://dzen.ru/a/ZryQtNCrKmCX3TBX

Překlad Peter 008

sdílet na

88 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Slovan
17. 8. 2024 12:13
Ohodnotit příspěvek :
     

Když vidím ty mladý kluky, říkám si co se jim asi honí hlavou. To jsou fakt všichni tak nadržení jít do války s velkou možností úmrtí. Co jim za tenhle adrenalin stojí takhle riskovat a přitom ještě zabíjet stejně mladé protivníky. Proč? Co je tam táhne? To není normální, to jsou všichni na banánech?

Pijack
17. 8. 2024 12:31
Odpovědět  Slovan

Nedělej si iluze o mladé generaci. Blbec kam se podíváš. Stačí takové vysvětlení? 🙂

Gales
19. 8. 2024 12:05
Odpovědět  Slovan

Na začátku každé vesnice v Kurské oblasti je kůl s napíchnutým žoldákem a nápis – Vítejte nám cizinci.

Nazdar
17. 8. 2024 13:59
Odpovědět  Pijack

Blbec a hnup kam se podivas. Jejich tragedii je, ze si to ani neuvedomuji, co jsou. Znam jednoho takoveho a VS k tomu. Je dukazem, ze vzdelani blbosti nezbavuje.

janle57
17. 8. 2024 22:05
Odpovědět  Pijack

V diskuzi na Seznam.cz má člověk dojem,že se zfetovaná Fialajugend doslova
požene narukovat do armády,jen už aby byla na Donbase jako kanonenfutr
a vycedila své životy za Pávka,Křetínského,Bakalu a ostatní národní hrdiny,
jen by si na cestu měli vzít hnědé spodní prádlo,aby to jejich hrdinství
nebylo zas tak vidět,pokud by tam ovšem dojeli a nepochcípali cestou hladem.

František
23. 8. 2024 13:42
Odpovědět  janle57

Nezapomeňte, tohle je počítačová generace. Prásk!! – Game over!! – Enter a jedeme znovu! Takhle si představují válku, jenže ono to tak ve skutečnosti nefunguje. Na to ale přijdou až na Donbasu.

Tonda
17. 8. 2024 12:36
Odpovědět  Slovan

Tohle je průšvih veškeré komunikace téhle doby, někdo něco nechápe, tak to označí jako za špatné, nebo podřadné (banány). Člověk by si měl uvědomit, že když něco nechápu, ještě to vůbec neznamená, že to nedává smysl. Naopak je velmi reálné, že já NEVÍM a proto se zeptám, než začnu soudit.

Ti mladí (mládí logicky dříve koná, než myslí) kluci jsou samozřejmě nabuzení výcvikem, ta jednotka je jejich druhou rodinou, všichni tam mají osobní vztahy a tvrdý výcvik je sblížil. Vědí, že jsou mladí, silní a bojují za dobrou věc (subjektivně samozřejmě, nicméně žádná armáda nezapomíná na “mytí mozků”, morálka je rozhodující). “Vědí”, že jdou bojovat proti něčemu co ohrožuje jejich blízké a oni jsou předurčeni k tomu aby je chránili, že mezi zlem a jejich blízkými jsou jenom oni, že jdou zachránit svět… Vzpomenou si na Marwell blbiny a ztotožní se s hrdiny co pro dobrou věci bojovali proti přesile a vyhráli…. Větší či menší kombinací těchto faktorů (a patrně mnoha dalších) se pak děje, co se děje…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
17. 8. 2024 13:19
Odpovědět  Tonda

Tak tohle všechno chápu, ale dnes je přece úplně jiná dostupnost k informacím, než byla a nemuším chodit daleko, třeba před 30 lety, abych si zjistlil do čeho jdu. Když to vezmu podle sebe, tak já bych na vojnu taky nešel kdybych dle zákona nemušel, žejo. Mě to absolutně nic neříká, to jestli mě to prospělo, nebo né je jiná debata. Zocelovat se dá i jinak žejo a ne jít jen na vojnu. Co se týče mé osoby nejsem žádný agresor, dá se říci s úsměvem spíš diplomat. Násilí mě nic neříká, jó stalo se, ale to mi muší bliknout a ještě musím být napaden, pak buď já, nebo on. Jelikož jsem uštvánléty, tak teď jedině s technikou.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Tonda
17. 8. 2024 18:09
Odpovědět  Slovan

Když mluvíš o lepší dostupnosti k informacím, tak to asi nechápeš. Myslím, že trošku egoisticky komentuješ z pozice ostříleného veterána, ale copak my jsme v 19 kontrolovali zdroje a na každou inormaci hledali x dalších interpretací??? Samozřejmě, že ne. Navíc nejsou zpracováváni jen armádou, ale odmalička od školky je učí ,že je nutné poslouchat, nevyčnívat, zařadit se, od cca 3-5 let je jim vtloukáno co je dobré, co je špatné, kdo je dobrý, kdo je špatný. Média a nejen média kolem nás vytvořila alternativní svět, který má i jiné fyzikální zákony než ten opravdový, nemůžeš po 20ti letých chtít, aby tohle všechno protrhli. Je to na nás kámo, NA NÁS…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
17. 8. 2024 19:42
Odpovědět  Tonda

No máme mezi sebou mezery v myšlení. No tak opět to chápu co mi píšeš, ano mám na to ve svém věku jiný názor, než bych ho měl před třiceti lety. Ale já když byl mladý cca v 80 letech, tak jsem šoupal nohama. Poslouchali jsme fotry a dědky skoro na slovo, jinak jsme dostali do držky. Před poliše jsme měli respekt. Neexistovalo a to byly tenkrát narvaný knajpy, že by mlaďoši v hospodě zabrali místo k sezení a když tam fotři nebyli, jó sedli jsme si, ale když dorazili, tak auštynk a uvolnit místo. No a tak to bylo se vším a všude, byl režim a pořádek, takové mazáctví.
No a teď proč to zmiňuji, dnes tohle neexistuje, mladí jsou orachlí, překypují sebevědomím, drzí jako lišky atd. Nemá cenu to rozepisovat, starší ví.
No a když jsou tak nadupaní, samé fittnes, bojová umění, tak by měli mít i více v hlavě něž jsme měli MY. Je to dnes všechno popostrčený dopředu, neříkej že ne. A to je to o čem mluvím. Tak jakýpak že to neřeší. Já se s takovou omladinou setkal mockrát. Maj rypáky nahoru až to bolí. Samozřejmě že ne všichni.

Tonda
17. 8. 2024 22:02
Odpovědět  Slovan

Pardon pokud moje psaní vyšlo nějak neuctivě. My jsme byli vychováni moc jako otroci, jako psi co mají poslouchat na slovo. Což má za následek, že řada lidí z naší generace neumí žít bez řízení od někoho jiného, nejsou schopni mít zodpovědnost za svůj život, bojí se ozvat a ještě to považují za přednost. Proto taky věci dopadly jak dopadly. To my jsme dovolili aby byli dnešní mladí vychováni na opačném pólu, tedy že řada z nich není schopná existovat týmově, mají silné ego, ale opět bez zodpovědnosti a o mravnosti, základu dobrého myšlení ani nemluvě. Tyhle změny nastaly za našeho aktivního věku, to my jsme to dovolili a ani necekli, dnešní mladí jsou ve velké míře nepoužitelní, takže ať to probírám, jak to probírám, budeme to muset být my, kdo našim mladým zajistí světlou budoucnost.

Slovan
18. 8. 2024 08:43
Odpovědět  Tonda

Tondo tak z půlkou souhlasím a s tou druhou ne.
Jak “otroci”, snad disciplína né? Píši že skoro. Zodpovědnost, marně hledám vrstevníky, kteří nepostavili domek a založili rodinu. Chodili do zaměstnání atd. Dnes samé netáhlo, feťák a kolik z nich mají postavený dům a rodinu. Podstatně méně. Tím a to zdůrazňuji netvrdím že mohlo být tenkrát lépe. Ale těžko srovnávat podmínky v 85 a nyní, kdy je všeho všude habaděj. Co se týče společenských změn, tak moc dobře víš, že nás ojebali jak swiňa a že jsme to prokoukli dlouho je věc druhá. Peníze jsou mocná čarodějka a by si se divil kolik to pokroutilo charakterů. To se to těžko bojuje a přemýšlí, dám ti příklad. Vezmi si třeba dámský spodek, co oblbnul i chytrých lidí a pak si drbali hlavy. Však se i kvůli tomu vedly války že jo. Tak vidíš.
Ještě, klídek nepatřím mezi ty co se uráží. Když to není bezdůvodné osobní napadení, tak mi i vynadej, když napíšu něco blbě, já to snesu. 😊

Albi
17. 8. 2024 22:22
Odpovědět  Slovan

Tak proč se díváš, proč vidíš jen ty druhé? A nelži že tenkrát byla mládež jen a jen vzorná.

Slovan
18. 8. 2024 08:24
Odpovědět  Albi

Albi krucinál tys zase někde zmokla?
Kde vidíš že píšu o vzorovosti? Jó respekt, to je jiná a teď mi všichni vysvětlete co na tom bylo špatného? Jsou časy kdy vám tuna některým nerozumím. To mi děláte schválně? 😊

Tupý hulvát
18. 8. 2024 10:36
Odpovědět  Slovan

Už se stalo.

Slovan
18. 8. 2024 10:55
Odpovědět  Tupý hulvát

Co se stalo?

Albi
18. 8. 2024 11:23
Odpovědět  Slovan

Neexistovalo…. že by mlaďoši v hospodě zabrali místo k sezení a když tam fotři nebyli, jó sedli jsme si, ale když dorazili, tak auštynk a uvolnit místo.
…. dnes tohle neexistuje, mladí jsou orachlí, překypují sebevědomím, drzí jako lišky
Co to je, ne-li vzorovost?

A já ti popíšu jeden z těch tvých “disciplinovaných” časů – předpokládám, že ta disciplína by se měla týkat všech!

Kdysi jsem jela několik stanic plnou tramvají. Všechna sedadla obsazena staršími, jen na jednom seděl kluk – asi tak 10 – 11 let. (Tehdy se ještě ani mladší děti nikam nerozvážely auty.)
Každou zastávku přistoupilo víc lidí, než jich vystoupilo.
Až toho kluka několik lidí velmi nevybíravě “zvedlo” ze sedadla. On tedy bez protestu a dost obtížně vstall a teprve pak jsme všichni mohli vidět, že měl školní aktovku, housle a nohu v sádře!
Co myslíš, řekl mu někdo z těch starších lidí kolem: “Promiň, to jsme nevěděli. Zase si sedni???
Správně. Nikdo. Ani ta osoba, která právě “urvala” uvolněné místo.

Joe Arp
18. 8. 2024 11:31
Odpovědět  Albi

Tuhle báchorku jsem milá zlatá slyšel v různých obměnách stokrát, dokonce násilím zvedali i kluka po obrně, až mu upadly berličky. Nekrmte nám hlavu báchorkama, “kdysi jsem jela”, pak se ukáže, že jela švagrová, a ta to slyšela od sousedky. No věřím, že některým jste vehnala slzy soucitu do očí, ale k Pavlovu komentu to má NULOVOU vypovídací hodnotu!!

Albi
18. 8. 2024 13:14
Odpovědět  Joe Arp

Klobouk dolů, Joe.
Já jeden ubohý, osobně zažitý případ, ty hned celou stovku báchorek! A jak pohotově! Za tu pohotovost máš můj obdiv, jinak jen tak kecáš, ale to ty často. 🙂 🙂 🙂

Joe Arp
18. 8. 2024 15:14
Odpovědět  Albi

V tom kecání, v tomto případě na tebe nemám, jiné nesleduji, nechtěj dělat “chytrou” madam.

Tupý hulvát
18. 8. 2024 10:33
Odpovědět  Slovan

Asi jsem žil v nějaké jiné zemi a době. Od dvaceti let mě ani nenapadlo, že bych někomu věřil, uvolňoval, vážil si ho jen proto, že je starší. A že bych dostával do huby, to by si tedy každý rozmyslel. Z mladého blba se nevyhnutelně stane blb starý, nějaká moudrost stáří je pitomost.Za vzory, nebo hodné úcty jsem uznával jak mladé. tak starší. Ano v mládí s menšími zkušenostmi jsem dělal chyby víc, ale klanět a respektovat staršího vola mě nikdy ani nenapadlo.

Slovan
18. 8. 2024 11:03
Odpovědět  Tupý hulvát

Samozřejmě vy jste to měl jinak, jak jinak že ano. Zřejmě vy a vám podobným, co jste stáli stranou a vyčkávali, jste asi fakt žili v jiném světě. Já popisuji svoji realitu ve které jsem žil. Před vámi asi padali na prdel.

Joe Arp
18. 8. 2024 11:18
Odpovědět  Slovan

Tak z “mladého blba se nevyhnutelně stane blb starý” pravil jakýsi Tupý a vidíš Pavle, svou existencí to potvrdil. Tož klanět se mu nebudem, jak správně usoudil.

Slovan
18. 8. 2024 11:56
Odpovědět  Joe Arp

Kdo myslíš píše pod tímto nickem, můžeš třikrát, ale ty to dáš napoprvé. Proč myslíš ta vášnivá reakce na můj počin? Tak si přečti důsledně co jsem výše napsal. Proto, bo se moc dobře poznal. 🤣🤣🤣
P.S. Akce Bororo byla úspěšná.

Tupý hulvát
18. 8. 2024 14:34
Odpovědět  Joe Arp

Opravdu si myslíte, že z mladého blba může vzniknout starý mudřec? To byste byl trouba. Jste trouba?

Joe Arp
18. 8. 2024 15:19
Odpovědět  Tupý hulvát

Co si myslím o tobě jsem ti tu několikrát napsal, ostatní NEŘEŠ a hlavně NEPŘEPÍNEJ.

Tupý hulvát
18. 8. 2024 13:21
Odpovědět  Slovan

Co to znamená “stáli stranou a vyčkávali”? Mimochodem to, jak si tady přizvukujete který jsem nick, jak jste to hned poznali, to myslíte vážně?Vy jste tedy chudáci namyšlení.JÁ JSEM VĚTŠINOU NEPADAL NA PRDEL.

Slovan
18. 8. 2024 14:28
Odpovědět  Tupý hulvát

No nic, utneme to, že se oba shodneme v tom, že jsme byli každý jinde, já mohu řící jen, že jsme na prdel padali, jak jsme byli zlití pod obraz, ale abychom si dovolili vzdorovat fotrů, to tedy v mém světě nebylo. Ani by si nikdo nedovolil napadnout starce, vy píšete to by si mohl zkusit. Hmm. To jsou dneska ty americký filmy, kde jeden pobije deset okolo.

Albi
17. 8. 2024 22:18
Odpovědět  Tonda

Takhle se tady nemyslí. Za všechno můžou mladí a ať si taky vyžerou, co způsobili. Obecný názor.

Že je to především vina naší starší a staré generace, která to všechno dopustila, neohlídala – to potom každý bere osobně a vztahuje konkrétně na sebe a své děti. Ti za nic nemohou, to všechno druzí.
A co se týká těch mladých ruských kluků (ale i ukrajinských), vlastenectví a pocit odpovědnosti za svou zem ČR už nezná, proto je často nechápeme, zvlášť pak ty ukrajinské.

Slovně vlastenci jsme, to ano, tak hrdinou může být každý a smrt mu nehrozí.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
18. 8. 2024 09:03
Odpovědět  Albi

Albi abych byl v tvých očí už konečně vlastenec a ne jen o tom kecal, co si přeješ abych vykonal?
Jestli narážíš na Pavla, tak ano i já jsem s ním něco takového zde napsal-i. Za sebe, ano nesu za to částečně vinu taky, to jsem snad nikdy nepopřel. Hele a píšu to naposled, bo mě to předhazování u sserre. Bylo mi 30, tři malé děcka, když já jsem v listopadových dnech na schůzi ROH, vysvětlil co je to za lidi. Celá jídelna lidí od 30 do 60 čuměla do podlahy, ale před schůzí všichni plnou hubu keců. KDO schazoval tu dvoumetrovou rudou hvězdu ze střechy fabriky, KURRWA JÁ. TŘI MALÁ DĚCKA. Všichni ostatní stáli stranou a vyčkávali, co kdyby, ano, jako jeden tuna jistý!! Co tu rozdává moudra a je vážený diskutér. A kvůli takovým já mám dál bojovat? Hele beru to tak žes to tak nemyslela, jó?! Když tak tyhle řeči musíš povídat jiným sračkám. Napsal jsem že mi bylo třicet a kde jsou tedy tí dnešní třicátníci??!! Kde? Hlavně mi nepiš že jsme je k tomu nevychovali. To ne. Von jim ten bordel totiž vyhovuje víš!!!

Albi
18. 8. 2024 11:58
Odpovědět  Slovan

Nechci nic nemožného. Jen neházet všechny lidi do jednoho pytle a nepoměřovat obyčejné lidi s privilegovanými, nebo bohatými (což je ale často jedno a totéž)..
A týká se to všech lidí bez výjimky. I mládeže. I Ukrajinců, Němců, Britů, Američanů – muslimů jako Židů!
A jejich zemí, samozřejmě.

A kde jsou dnešní třicátníci? Počítají, kolik milionů by museli našetřit, aby si mohli pořídit bydlení a uživit sebe i případné ditě!!! Aby toho nebylo dost, tak si ještě našetřit na důchod.
Takže na rozdíl od nás oni mají na krku hypotéky, exekutotry, hrozbu ztráty práce, tedy příjmu a od státu samé zvýšené platby všeho a žádnou ochranu proti šmelinářům a podvodníkům!

To my jsme neznali. Nám – a s požehnáním státu – nehrozil vyhazov z bytu, domu, banky nikomu nepůjčily, pokud neměly záruku, že je všřitel schopen splácet, natož aby byly a v médiích se propagovaly nebankovní služby = lichva.

Každá generace má své problémy a cizí často vidět nechce.

katango
18. 8. 2024 12:38
Odpovědět  Albi

Lidi z mé generace, jejichž rodiče nebydleli ve svém (domě) či v družstevním, nic k bydlení nezdědili. Nebyly žádné byty v osobním vlastnictví. Čachrovalo se s dekretama na byt, ale to taky nebylo pro každýho.

Dnešní mladá generace má daleko víc šancí, když si tedy počká, že něco zdědí.

A konečně – mladí z normálních nízko- a středopříjmových rodin rozhodně nikdy neměli na růžích ustláno. Když se brali naši, nic neměli, museli si vydělat. Když jsme se brali s manželem, nic jsme neměli a museli jsme si vydělat. Nikdo nečekal, že mu hned přistane byt plně zařízenej a plná vkladní knížka. A dovolený v cizině, to už vůbec ne.

S manželem jsme jezdili do malýho srubu uprostřed lesa, bez vody a elektřiny, kterej patřil našim. Pro jídlo do malýho krámu přes dva kilometry, čtyři kilometry do většího. Auto jsme dlouho neměli. Jezdili jsme tam vlakem, od nádraží čtyři kilometry pěšky. Pro vodu do studánky, svítilo se petrolejkama a vařilo se na kamnech. Dřevo na topení si člověk musel natahat z lesa a naštípat.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Slovan
18. 8. 2024 12:57
Odpovědět  katango

Já vám snad do té Prahy přijedu dát jednu štípanou a velikou pochvalu před nastartovanou tramvají. Ani netušíte, jakou jste mi teď udělala radost, že je tu někdo, tak nějak jak se říká z dělnické rodiny. 😊 Přesně takhle jsme to tenkrát měli a nějaké blbé KECY, že jsme nebyli soběstační je trapárna. Ba naopak a už jsem tu uváděl mnoho příkladů. Ale dám jeden, když dnes mlaďochovi dáte slepici aby jí usekl na špalku hlavu, že máma uvaří polévku, tak uteče. ASI TAK.

katango
18. 8. 2024 23:38
Odpovědět  Slovan

Já nejsem z dělnický rodiny. Máma učila angličtinu na VŠE a táta byl vědecký pracovník v izotopové laboratoři. Ale v té době měli menší příjem než dělníci. My jsme s manželem lékaři. Ale v době, kdy jsme se brali, a ještě hezkejch pár let potom, jsme měli příjmy menší než dělníci.

Jo, na chatě bylo krásně. V lese byly houby a lesní plody, kterejma jsme doplňovali repertoár složený z konzerv a pytlíkových polívek. A večer jsme při petrolejce hráli vrhcáby, člověče nezlob se nebo pexeso a ucucávali Barack pálinku.

Markýza
18. 8. 2024 14:06
Odpovědět  katango

Přihodím něco o družstevních bytech, ať jsme už úplně v obraze. Do družstva se zapisovala už miminka, že když se poštěstí, tak budou mít bývání až vyrostou. Moje švagrová měla družstevní byt a získala jej v nějakých 27 letech. A těch brigád, co se na tom muselo odmakat! Ale to nikdo neřešil, hlavně, že bylo.
Mimochodem – tehdy se sice dal koupit dům, ale mělo to háček – musela jste mít byt a ještě peníze. My získali domek v pr.deli na věži bez kvartýru jen proto, že si to kdysi koupil pražský taxikář jako chalupu a když naznal, že Polabí není moc na tu rekreaci vhodné, tak prodal. Ale řeknu vám – já byla každý čtvrtek v 10.00 ve Vodičkový na inzertní službě, protože to se měnily inzeráty – a na tuhle kůčinu se tam už stála fronta. Jak se to povedlo ulovit zrovna nám, nechápu, asi jsem si to vymodlila, protože přeplatit jsme pana taxikáře nemohli.

standa
19. 8. 2024 07:04
Odpovědět  katango

To by mladí dnes potřebovali!

katango
19. 8. 2024 11:24
Odpovědět  standa

To, co jsme zažili my, mladí už nezažijou. Nebo jo, ale s daleko většími náklady a obtížemi a někde daleko.

Například asi od mých 11 let jsme každé léto jezdili k moři do Bulharska. Autem. Cesta trvala tři a půl dne. Dálnice ani rychlostní silnice nebyly. Ze začátku se i dalo spát, kde se člověk zastavil. Vůně rozpáleného plechu, když se zastavilo. V autě žádná klimatizace, žádné měkké pérování atd. Škoda 1000 MB.

V cíli naší cesty kemp u moře, jedinou civilizaci tam představovaly turecké záchody a stánek se zeleninou a možná ještě s nějakými základními potravinami. Ze začátku tam nebyla ani pumpa s pitnou vodou a pro vodu se chodilo ke studánce ve skalách. Pro pamětníky – kempu se mezi Čechy říkalo “U magora”.

Je mi tak líto, že tohle už děti nemají šanci zažít. My jsme s těma našima jezdili aspoň do toho srubu v lesích.

Slovan
18. 8. 2024 12:44
Odpovědět  Albi

Hmmm, tak jo. Ano každá generace má jiné problémy, fajn tak jo souhlasím. My jsme podnikli hadrák a co tedy tito, NIC. Však to píšu, Tonda tvrdí že je to na nás na starších a PROČ když je tuna tolik mladých co jsou úspěšní a bohatí, kam já se hrabu. Moje mládež přijela z Tunisu a po týdnu jeli do Chorvatska na jachtu, já myslel že mě jebne. Mají asi prachy, to nám se o tom zdálo, ale na baráku je třeba po 35 letech bydlení dělat pomalu rekonstrukci. Salám, móře volá holahola. A já mám mít starosti? (_!_) !!
Ale rozloučíme se ve smíru, tak zase někdy.

petr
18. 8. 2024 21:29
Odpovědět  Slovan

S tím hadrákem se moc nechlub, tím jste zlikvidovali celý stát. Hlavně když máme CocaColu a hamburgry, že.

petr
18. 8. 2024 21:24
Odpovědět  Slovan

Tak to si běž naliskat před zrcadlo. Takoví jako ty tento bordel coi trady je dopustili. Já jsem klíčema nezvonil a předpokládal jsem že so opakuje druhý 68, který se nakonec podařil.

Slovan
19. 8. 2024 09:18
Odpovědět  petr

Petře věřmi že už se fackuji hezkou řádku let a nějak to furt nepomáhá, abych si odpustil, jak jsem si naběhnul. Ale já to myslel v dobrém, že se zbavíme těch papalášů a protekčních lotrů. Dopadlo to blbě a uznávám svoji osudovou chybu, proto přijímám tvoji kritiku a zaslouženou. ČEST.

Joe Arp
19. 8. 2024 09:46
Odpovědět  Slovan

Netuším zač se omlouváš, někomu, kdo ÚDAJNĚ, ÚDAJNĚ (pouze dle sebe) nezvonil, když cinkal celý národ! Vzpomeň si co bylo v 45tém partyzánů, někde se ani nevešli do lesa. Pokud máš ovšem ten hadrák na svědomí ty osobně, to je pak jiná!

Slovan
19. 8. 2024 09:53
Odpovědět  Joe Arp

Tak to nemám, ale když je sebekritika na místě, není jednou za čas takový očistec marný. Ale máš pravdu, cinkal skoro celý národ. Ale já už jsem takový asi mác cit pro odpovědnost, narozdíl od jiných, kteří klidně třikrát řínou a pak jdou měřit. Pěkně tu včera zapršelo.

Joe Arp
19. 8. 2024 09:59
Odpovědět  Slovan

Koukal jsem, je to tím, že jste tam samý neznaboh, místo modlení chlastáte a kostel obcházíte sousední vsí! To se pak nediv, ale ty máš barák určitě na kopci, budu se muset zeptat Suchoprda, ten to vede v evidenci. Čauky

petr
18. 8. 2024 21:21
Odpovědět  Albi

Nevím jak vy, ale já jsem nikdy vlastní děti neučil k obdivu západu a nenávisti k Rusku a vést s nimi debatu nemá vůbec smysl. Žádný argument neuznají jejich reakce je to nechci slyšet, to je fejk.To je výsledek třicetileté převýchovy medii a školami, což my neovlivníme. A o jakém hrdinství ukrajinských mladíků mluvíte? Myslíte že na ty jatka šli dobrovolně? Nahnali je tam jako dobytek na porážku. A co mají bránit? Tu rozkradenou a prodanou zem? To je to samé u nás, vždyť nám tady už nic nepatří, bránil bych pouze svou rodinu a svůj dům. Pokládat život za nacistické spratky by mne nikdo nedonutil.

delnas
18. 8. 2024 22:09
Odpovědět  petr

Jop, souhlasim s tebou…
ani ja sve deti nevychovaval k nenavisti k rusku/ presne opacne…. a presto stoji pevne za Ukrajinou…. nechapou macro -economiku a svetovou politiku …..nechal si kompletne vymyt mozek
a pritom si vzpominam jak chtel byt Gagarinem ci Remkem.””no zustal jen pilotem….
Dneska se jiz nekolik let nebavime ,….ani s jeho detmi…/mam zakaz/ a je to vzdelany , dobre postaveny clovek ….
Jsou veci mezi nebem a zemi….?

Spam orinoko
17. 8. 2024 13:20
Odpovědět  Tonda

Nejdříve PlayStation, potom 10 životů, pak zabij svého Moskala a nakonec na vozejku, pokud se nehledají různé kusy těla.

17. 8. 2024 19:57
Odpovědět  Slovan

Lidstvo je jako mraveniště.
Máš dělníky, máš bojovníky,máš vůdce…
Všechny role jsou geneticky dané od narození…
Jen Vůdci chápou a umí se vžít do role všech ostatních, pro to jsou vůdci…
Ale těch je málo.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
cool
18. 8. 2024 09:26
Odpovědět  Slovan

Možností úmrtí? Pokud vím na linii střetu zkrátili dobu ze 4. hodin na 3.

Pijack
17. 8. 2024 12:16
Ohodnotit příspěvek :
     

České novinářské opičky obdržely doporučení vychvalovat útok Ukrajinců na Kursk jako fenomenální krok v obratu války, bla bla bla 🙂 🙂 Dnes agitátoři zapěli “ódu na radost” a jejich nadšení nebere konce. Totálně pomluvili Putina, že je prý neschopný a zklamal 🙂 Já už nemůžu, smíchy se válím po zemi. Z vojenské strategie je to naprosto pomatené chování jak ukrofilů, tak i velitelů. I nevzdělanému pacošovi musí být jasné, že takový postup do vnitrozemí Ruska musí jednou narazit. Logistika bude každým kilometrem slábnout. Dřív nebo později se ocitnou odříznutí. Padnou do pytle, z kterého nebude úniku. Tuším, že to Putin dělá schválně, aby se jednou ranou zbavil Ukro vojenské elity (pokud tyhle jednotky opravdu elitou jsou). Prostě taková Husitská taktika – vtáhnout je do pasti a zničit. Ostatně, Husitské válečné strategie se dodnes považují za základ, z kterého se odvozují různé varianty boje. Vzpomeňme si třeba na slavnou bitvu u Sudoměře. Prostě paráda 🙂

standa
17. 8. 2024 12:37
Odpovědět  Pijack

Nejvyšší čas pro Rusko použít nejsilnější zbraně !A vymazat Uk z mapy světa ! Včetně obyvate! I u nás. A Putin není voják, na vojně rozhodují jiní.
Mimochodem, nedopsal jsem to…byl jsem z chalupy doma a v kanclu, abych se podíval , jak mi to šlape( něco mě živit musí…v Jámě 1) prošli jsme se kolegamama po Vencl. a udělali průzkum otázkami,,, JAK SE JDE NA MŮSTEK?? Z deseti dotázaných jich 6 neumělo Česky a blábolili nějakou ukr. hatmatilkou! Podobně i na Míráku. V suprmarketech se mluví ukrajinsky před pokladnou i za ní,Jsme ještě ČEŠI?

unor 2022
17. 8. 2024 13:33
Odpovědět  standa

Tech sest, co neumelo cesky, jsou ti, co vec zvanou dnesni Ukrajina vidi ‘neZelensky’.

Albi
17. 8. 2024 22:26
Odpovědět  unor 2022

A hlavně na to měli prostředky, aby tak “vidět” mohli.

Nazdar
17. 8. 2024 14:02
Odpovědět  standa

Na plakatech a reklamach vsude cmoudi namisto bilych. Abychom si zvykli.

Nazdar
17. 8. 2024 14:09
Odpovědět  standa

Jsme Cesi zijici uz na Ukrajine. To jmeno statu Cesko je uz jen pro forma. Potvrzuji to denne media, politici i zahranicni politika.

Tonda
17. 8. 2024 17:12
Odpovědět  standa

Poněkud hysterická reakce 😀 Samozřejmě, že jsme Češi, jen žijeme v převratné době a procházíme patrně tou nejhorší částí tohoto období (nepřítel nás dusí, ale neumíme jej zatím zaměřit a napráskat mu), takže i prostředí je logicky neoptimální. Ale jsme v klidu, vítězství bude naše!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Spam orinoko
17. 8. 2024 19:59
Odpovědět  standa

Na Florenci mají svojí poštu a možná školu hned vedle. Nejde jen o ukro. Bataliony jakýchsi táhnou Prahou, přičemž všichni mají v pazourach petky sodovek. Ti jistě táhnou turistický výdělek do nových výšin. V Riegraku zasedacky zhmotnele tmy a pod magistrálou homeles.

Noobody
20. 8. 2024 19:03
Odpovědět  standa

To standa 17. 8. 2024 12:37
“Nejvyšší čas pro Rusko použít nejsilnější zbraně !A vymazat Uk z mapy světa ! Včetně obyvate! I u nás. A Putin není voják, na vojně rozhodují jiní.”

Netuším zda trpíte nějakým sebepoškozující úchylkou, nebo jste jen děsivě ulítlý a zarytý rusofil. Fakt to nepoznám! Vy máte něco proti světu? Proti životu a lidské rase?? Jestli někdo použije JZ, tak se obávám, že se odšpuntují stavidla zábran a máme tu celosvětový jaderný Armagedon. Vaše hráběcí rady jsou fakt nebezpečné!!! Ještě že nejste Putinovým poradcem!

Nazdar
17. 8. 2024 14:07
Odpovědět  Pijack

Je to tak. Byla to past na krysy z NATO, kteri vse tak naplanovaly. Ted se kotel uzavre a budou cekat, az se vzdaji. Jenom koukat, aby jim nekde neskodili a neunikli.
Co rika CS zumpa mne nezajima. Jenom uchyl se na tu tragikomedii je schopen divat a tetelit se skodolibosti.

Tom
17. 8. 2024 15:53
Odpovědět  Nazdar

Dalo by se i říct – ozbrojení zajatci.

Gales
17. 8. 2024 19:48
Odpovědět  Nazdar

Budou se snažit ,,rozptýlit” do Ruska a škodit ve vnitrozemí.

josef
20. 8. 2024 14:51
Odpovědět  Pijack

To o co se ukrouši pokoušejí je karikaturou speciální operace OMS. Je to sice pro protivníka devastující, ale technicky, materiálně i personálně nesmírně náročné. A hlavně pak je otázkou jak využít vzniklou situaci. Aby zisky výrazně překonaly vlastní ztráty. S tím je spojena velké množství otázek, ale málo odpovědí. Prý to jednou nebo 2 x použili Rusové. Jedna OMS jim prý zmizela beze stopy.

Boomer
20. 8. 2024 15:28
Odpovědět  josef

.. na ukrajinské straně by stále ještě mohli/měli být v činné službě lidé, kteří mají z dob Varšavské smlouvy tzv. pod kůží podmínky a principy nasazení Operační manévrující skupiny. To byla široce rozpracovaná doktrína útočných operací.
Za stávající situace poslali svoje lidi na jistou smrt…

Nazdar
17. 8. 2024 13:57
Ohodnotit příspěvek :
     

Na chamtivost KoZa po zisku a penezich, ktera je tam vsude na 1. miste neni v clanku vzpomenuto. Jinak souhlas, pycha predchazi pad. Od Ruska zadarmo lizatko detinove na Koza nedostanou a jejich poskok Ukros jim ho uz nevybojuje. Uz skoro vymrel a ti 16 a 17 leti, ktere budou rekrutovat uz jen zpeceti genocidu Ukrajincu zapadem.

Tom
17. 8. 2024 14:05
Ohodnotit příspěvek :
     

Docela se teď Rusům nabízí použít ve vhodnou chvíli zbraň hromadnějšího ničení, býť s omezenými účinky.

Jura S
17. 8. 2024 15:50
Ohodnotit příspěvek :
     

Jak se dělá KOTLÍKový guláš – výborný recept dle ŽUKOVA :
Ingredience:
– k vaření :němci, ukrouši dle dostupnosti v libovolném množství
– kuchaři : rusáci tak 1,5 x více než předešlí
Kotlík, varná nádoba, kdy vařit :
– vhodné je ingredience k vaření hodit do kotlíku ještě v létě, v letních mundurech
– kotlík co nejvetší, uložený nejlépe na rovině, ať je přehled o “vaření”
VAŘENÍ :
– do podzimu mírně dusit až poteče první šťáva
– za prvních mrazíků obratit porce děly, odříznout zásobování
– za mrazu přidat BOMBY na zákopy, aby se nebylo kde krýt…
– sledovat “var v kotlíku” zda je guláš již “NEBUBLAVÝ”…. přidávat BOMBY
– guláš je hotov až v kotlíku plavají jen mrtvé kusy masa, některé maso může
ohlásit že již nechce být vařeno (Paulus), to pak dát bokem chladit..

Možno vařit i před laiky, kteří receptu nevěří (ČT + ČRO) i tak pak pochopí, jak je recept výborný…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
bonobo
17. 8. 2024 16:11
Ohodnotit příspěvek :
     

Jistě jste viděli tu divadelní inscenaci přepadení “pohraničního kontrolního bodu”. Tak se vás zeptám, myslíte že pár desítek metrů od hranic zemí, které jsou ve válečném konfliktu, je provozován nějaký “hraniční přechod”? Který byl mimochodem zničený dělostřelectvem před 2 lety? A že se v něm nachází množství vojáků, a to bez jakékoli vojenské techniky? Dokonce ani nákladních aut, které by je tam přivezly? A kde tam bydlí, spí, jí? Proč by tam měli být? Jako cíl? 🙂 Proboha …. A teď otázka. Když to tedy bylo zinscenované, a to obvykle amatérským způsobem, byli to Ukrajinci? Ale těm by asi Rusové nedovolili natáčet fejky za svou hranicí, že? Tank by se tam asi nepozorovaně nedostal 🙂 Ale pokud by to byli rusové, jednotka zrádců, tak by to “asi” šlo, že? 🙂 A jdeme dál. Jaké že se to objevily záběry “ukrajinci” zničené vojenské techniky? JEDEN spálený tank s návěsem a náklaďáky pro kolik personálu? Zhruba pro stejný počet jako v té inscenaci? A na těch záběrech, nic vás fakt nenapadá? Jako v té reklamě “kam se všichni poděli?” Jako zabalili to a šli domů? A ty JEDINÉ 2-3 mrtvé v jediném zasaženém náklaďáku tam “zapomněli”? A kdo ty záběry pořídil? Náhodní spolehliví občané pro kt

Spam orinoko
17. 8. 2024 20:03
Odpovědět  bonobo

Nic není vyloučené nicméně ukro slávu také připravila ruská strana?

Spam orinoko
17. 8. 2024 20:39
Odpovědět  bonobo

Nové pověsti haličské; Kurska Sudza byla kdysi centrem ukrajinské gubernie. Bereme si ji zpět. Proto i příslušné orgány samosprávy.

Markýza
18. 8. 2024 12:04
Odpovědět  Spam orinoko

Ano, v XV. století 😎

ModrýKlokan
20. 8. 2024 11:12
Odpovědět  bonobo

Zdar Bobo, ty můj milovanej Vopičáku. Co je to s tebou dneska? Zaskočil ti rohlík, nebo seš čerstvě po klystýru?

Josef K
17. 8. 2024 16:32
Ohodnotit příspěvek :
     

MoA: Zpráva o situaci na Ukrajině: Útok v Kursku zmařil dohodu o částečném příměří
https://kispep.wordpress.com/2024/08/17/moa-zprava-o-situaci-na-ukrajine-utok-v-kursku-zmaril-dohodu-o-castecnem-primeri/

bonobo
17. 8. 2024 16:57
Odpovědět  Josef K

Lež. “částečné příměří” není a nikdy nebylo na pořadu dne.

zuzana
17. 8. 2024 18:08
Ohodnotit příspěvek :
     

Memorandum WEF nastiňuje plán na zavedení práva šaría a legalizaci pedofilie v Západních zemích

https://aktax.cz/memorandum-wef-nastinuje-plan-na-zavedeni-prava-saria-a-legalizaci-pedofilie-v-zapadnich-zemich/

Spam orinoko
17. 8. 2024 20:07
Odpovědět  zuzana

Na ulicích Prahy dost děs. Asijské děvečky, to nevíte, jestli jsou to děti, které šlapou. Co ty bataliony hledaly na Vinohradech, je záhadou. Nahoru, dolů, od Deminky k Miraku.

17. 8. 2024 19:55
Ohodnotit příspěvek :
     

To je ale zbytečných řečí…
Při takové akci rozevřu armádu do V. A pak jí od vrcholu začnu zase zavírat…
A nemají šanci…
To funguje na vrtulníky, tanky… i koně…
Pořád stejná taktika tisíce let.
Pokročilé zbraně na tom nic nemění.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
18. 8. 2024 16:32
Odpovědět  Veny232

A kde? Chtěla bych to vidět, prosimprosim!

19. 8. 2024 13:07
Odpovědět  Markýza

Asi už stokrát na Ukrajině jsi to mohla vidět…stačí se dívat.
Mění se jen velikost toho V.
Ale i do domu pro nepřítele, jsi jdeš z obou stran.
Nůžky také potřebují dvě čepele, aby mohli stříhat jeden papír…

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Markýza
19. 8. 2024 13:25
Odpovědět  Veny232

Tak v první řadě – tykání jsem vám nenabídla. A v druhé – já u toho chtěla vidět vás. Protože teorie je šedivá, však žití strom se zelená.

Boomer
19. 8. 2024 15:14
Odpovědět  Markýza

.. toho bohdá nebude, tu tisíce let starou taktiku poslal do propadliště dějin jakýsi Heinz Guderian, mezi vojáky spíše známý jako “Schneller Hienz”. Klešťové obchvaty realizované rychlými mobilními křídly, optimálně za podmínky masivní letecké podpory, narušující logistické proudy protivníka.
No a Rusové to od svých bývalých soudruhů ve zbrani velmi rychle obkoukali a svoji představu, ve verzi “nas očeň mnogo”, předvedli v Operaci Bagration.

Svobodný pán z Wilczeků by to na vozejku neujezdil…

cool
17. 8. 2024 23:30
Ohodnotit příspěvek :
     

Čeština má dobré opisy, co takhle – žoldák nato s označením = (pan) Vykraď. Samozřejmě s bohatým škálováním, medailemi a řády, kým? No přeci úžery ne? Hačačá kryplaci. Nazdar bazar, civilizace zdebilizovanými formanty hrůz zrůd. Máte problém rozumět česky či s chápáním?