blognezařazené

Kdo měl prsty v covidu. Až lidi ztratí iluze, přijde toto. Doktor Stránský bez obalu

Martin Jan Stránský

POLOČAS ROKU HRŮZY Ve druhé části rozhovoru s lékařem, podnikatelem a pokračovatelem významné československé prvorepublikové rodiny Martinem Janem Stránským zaznělo, že dvě velmoci se specializují na cílené vytváření neexistujících virů, a to na základě otázky, co kdyby takový vir vznikl a mohl nás zničit. V Česku dokud voliči neucítí dostatečnou míru frustrace a dokud se jich to osobně nedotkne, budou pořád volit na základě představ, nikoli na základě faktů. Až poté převáží názory týkající se redistribuce, přísnějšího vyšetření korupce, omezení gigantických bonusů a zlatých padáků.

V první části našeho rozhovoru jsme si povídali hlavně o Spojených státech, jakým vývojem procházejí, co znamenají pro ostatní svět. Když jste hovořil o tom, že politika má dnes jen dva póly a na jednom z nich jsou strany, které dají každému populisticky všechno, zmínil jste hnutí ANO v Česku. Nynější vláda tvořená pěti stranami zase drží lidi pěkně zkrátka. Neměla by přece jen pro vlastní občany dělat něco víc?

Přiznám se, že na politiku se dívám z pohledu neurologa, tedy s tím, jak funguje lidský mozek. Myslím, že to není od věci; dokonce izraelsko-americký psycholog Daniel Khaneman dostal Nobelovou cenu za ekonomii proto, že dokázal, jak tradiční ekonomické rovnice typu Johna Stuarta Milla jsou podmíněné psychologickými faktory společnosti. Dnes vidíme, jak čistě ekonomické rozvahy zůstávají velice diskutabilní – dva respektovaní ekonomové či deníky mají na stejnou otázku naprosto odlišné stanovisko. Nedávno jsem četl, že bychom neměli tak vysokou inflaci, pokud by u nás platilo euro, zatímco hned na to jsem četl pravý opak. Když už jsme u té inflace, to pozoruhodné pro mě je, že máme inflaci, která je dvojnásobná proti průměru EU. Důvodem zřejmě je, že jsme žili nezodpovědně, nad rámec našeho standardu. Neustále se rozdávaly bonusy, odměňovaly se neúspěchy, zvyšovaly se platy víc, než bylo rozumné. Místo, aby se investovalo do infrastruktury, školství a podobně se rozdávaly peníze firmám za to, že přišly o zisky, rodinám za to, že měly děti. Ceny tak zůstaly vysoké, počínaje nemovitostmi a konče oděvy, které jsou mnohonásobně vyšší, než jsou v Rakousku nebo v Německu. Takže když přišla inflace, naše startovní pozice byla uměle nadhodnocena, bez dostačující podpory pracovního trhu a jeho efektivnosti.

Inflace se zvolna rozjížděla v loňském druhém pololetí, ale v tuzemsku nevídanou rychlost nabrala až letos. Těm, kdo mluvili o Babišově drahotě, vylézají oči z důlků nad Fialovou drahotou. Nebo ten domácí vliv při pohledu za hranice zas až tak velký být nemusí?

Mohou za to předchozí vlády i současná vláda, která stále upřednostňuje různé balíky přidávání lidem i firmám. Samozřejmě je nepřeberný počet rodin, které jsou skutečně na hraně, ale obecně řečeno, když dám někomu víc peněz, aniž bych zefektivnil trh práce, tak se dostávám do bludného kruhu. Navíc takový člověk bude šetřit míň a utrácet víc, což nepovede ke snížení cen na trhu. Proto bychom se měli více bavit o redistribuci. Ti, kteří více vydělávají, by měli platit víc než ti, kteří tolik nevydělávají. Nechápu, proč někdo na severní Moravě nebo v pohraničí musí žít na hranici chudoby, zatímco ředitelé ČEZ dostanou bonus 135 milionů korun za to, že tu máme energetickou krizi, přičemž 70 procent ČEZ vlastní stát. To jsou ty dvojité standardy, které jsou pro mě docela špinavé. Jenže v rámci upřednostnění toho blaha pokračuje naše pokrytectví dál. Proč proboha bere svobodný svět ruský plyn, když válčíme proti Rusku? Jak se tohle mohlo stát? Koneckonců, pokud bychom ho odřízli, nikdo nezemře, ale místo toho, dojde k nucenému přehodnocení našeho způsobu života. Mnohem více lidí zemře na základě klimatického oteplování, za které můžeme my, než na základě inflace, která vznikla na základě toho, že jsme upřednostnili to nejlevnější od politicky nejméně vhodného partnera. Proč máme mít nejdražší dálnice v Evropě? Proč neděláme dost s korupcí? Existuje tu tolik neefektivity, že si myslím, že dát důraz na jiné parametry než na čistý růst, by bylo mnohem účinnější.

Připadá mi, že se vaše úvahy blíží názorům sociální demokracie, ale ČSSD už skončila na politickém smetišti. Místo toho je u moci ODS, která dost razantně odmítla návrh lidoveckého ministra Mariana Jurečky, že by se mělo zvažovat progresívní zdanění. Uznáváte, že takhle je teď soudě podle výsledku voleb nastavená společnost?

Každá společnost je politicky nastavená na základě úrovně očekávání voličů. Dokud voliči neucítí dostatečnou míru frustrace a dokud se jich to osobně nedotkne, budou pořád volit na základě představ, nikoli na základě faktů. Dokud existují iluze, fakta jsou vždy na druhém místě. Jenže až nás Putin úplně odsekne od plynu, až energetika bude stát ještě víc a inflace vyroste, tak se názory týkající se redistribuce, přísnějšího vyšetření korupce, omezení gigantických bonusů a zlatých padáků i reforma danění posílí a strany nebo hnutí levicového typu, ať je to sociální demokracie nebo kdokoli jiný, budou mít zase větší vliv. Otázkou je, jestli dovedeme něco udělat dříve, než se do takové situace dostaneme.

Zastavme se ještě u vlády Petra Fialy. Všiml jste si za těch sedm měsíců něčeho, co by představovalo změnu, kterou voličům pět stran vládní koalice slibovalo?

Obecně platí – u nás je to specialita – to, že ani politik ani vláda nedovedou adekvátně tvořit a komunikovat plány a cíle. Vše, co se dělá, je krátkodobé a mnohokrát chaotické. Stačí se podívat na covid, kde stačí říci: Heleďte, tady je celoroční graf nakažených, hospitalizovaných, úmrtí, procento očkovaných, a tak dále. Na základě toho víme přesně, že až křivka A dosáhne určitý bod a křivka B určitý bod, je čas nastavit určité řešení, od povinného očkování až po lockdown. To stejné se dá vytvořit prakticky pro každý scénář. Jenže mám pocit, že málokterý politik vůbec takhle umí přemýšlet. Takže nejen Petr Fiala a jeho vláda, ale i předchozí vláda selhávají v tom smyslu, že nedovedou předložit jasně definované cíle, ale spíše vágní hesla jako „posílení“ či „zlepšení“.

Něco pozitivního byste na koalici našel?

Ano. I navzdory situaci s ruským plynem, zaujal mě správný přístup k Rusku týkající se války na Ukrajině. Vláda si uvědomuje, že Rusko je, bylo a bude nebezpečné. Myslím si, že je to příjemná a velice žádoucí změna od sklonů a zjevného pokrytectví rusofila Zemana a jeho populistického oblíbence Babiše. S tím souvisí i to, že předseda vlády Fiala má mnohem klidnější vystupování, které a priori nerozděluje, neponižuje a hlavně neštve lidi jednoho proti druhému, jak je zvykem Zemana a Babiše.

Horší komunikace a nesdělování dostačujících informací se týká i ministra zdravotnictví Vlastimila Válka. Ve Francii je hlášeno 88 tisíc nakažených a víc než sto úmrtí na covid denně, v Itálii při stejném počtu nakažených 253 mrtvých. Nemělo by od něj zaznít nějaké vyjádření či upozornění, abychom ve stejné šlamastyce nebyli za pár dnů i my? Nebo je správné nechat to na každém, ať si poradí, jak umí?

Překládat fakta ve zdravotnictví vyžaduje určitý um o to víc, že mnohokrát se jedná o složitou situaci. Ale i ta se má vysvětlit tak, aby tomu každý rozuměl. Například důvody rozdílu mezi Francií a Itálií jsou následující: Odlišná varianta covidu mezi jednou a druhou zemí, odlišná proočkovanost populace, odlišná populace nakažených – v jedné zemi starší a nemocnější, ve druhé zdravější, odlišný nástup covidu do země – v jedné teprve začíná, ve druhé je v plném proudu, odlišná kapacita lůžek pro vážně nemocné, a tak dále. Jakmile se to takto sestaví, vzniknou smysluplná porovnání, která nabízejí v rámci možností našeho zdravotnictví, které je nyní dobře zmapované a prověřené dosavadními zkušenostmi s covidem, kdy, kde a jak postupovat. Jen tak bokem podotknu, že to zatím vypadá tak, že nynější vlna covidu je sice nakažlivější, ale mnohem méně vede k hospitalizaci než ta předchozí.

Vyzdvihujete význam statistiky. Ale co si pamatuji, tak ředitele Ústavu zdravotnických informací a statistiky Ladislava Duška byla média plná od začátku covidu u nás, dozvěděli jsme se spoustu dat, ale přesto jsme spadli do desítky nejhorších zemí světa podle počtu úmrtí na milion obyvatel. Proč spoléhat na statistiku teď, když nám v těch nejkrizovějších obdobích platná nebyla?

Pamatuji si, že během prvního roku po nástupu covidu Ministerstvo zdravotnictví změnilo názor dvakrát nebo třikrát na jednu a tu samou věc, dokonce i během stejného týdne. To dosvědčuje, jak stále nedovedeme smysluplně organizovat fakta a navrhnout řešení, aby to odpovídalo skutečnosti. Zároveň se vyskytlo další specifikum, a to, že každý, kdo měl se zdravotnictvím cokoliv do činění, až po uklízečku v nemocnici, se dostal do večerních zpráv, kde se troubily všechny možné nesmysly.

I přes hojný počet faktů tak vznikl ještě větší zmatek. K tomu patřila i doporučení, která každý vzdělaný odborník kritizoval hned od začátku, například uzavření škol a zavedení distanční výuky pro naše děti. Dnes víme, že tohle mělo fatální důsledek nejen na jejich známky, ale i na sociální vývoj, což bude trvat léta, než se vyrovná. V každé vyspělé zemi se v takovýchto situacích vytvoří jedna nezávislá komise skutečných odborníků, kteří dění řídí, nikoliv hejno různých orgánů, skupin a podskupin.

Jak se má zorientovat laická veřejnost, když Ministerstvo zdravotnictví spouští očkování čtvrtou dávkou, ale od některých odborníků slýcháváme, že očkování kromě ohrožené populace nedoporučují? Komu věřit?

Vaše otázka je zavádějící. To, že ministerstvo spustilo další dávku očkování automaticky neznamená, že ho má každý dostat. Ministerstvo to pouze umožnilo. Vyjádření odborníků je správné: současně jen pro rizikové a pro starší. Důvody jsou dva: Virus stále mutuje, takže lze očekávat, že další „várky“ vakcíny, které by mohly být k dispozici později, by mohly být lépe specifické proti covidu. Jako druhý: Doba protekce očkování je omezena, takže do šesti měsíců, tedy v zimě, by mohla být bezvýznamná. Proto se doporučuje pro běžného občana čekat a nechat se přeočkovat až na podzim.

Myslíte si, že v Česku obecně chybí odvaha ustanovit někoho, kdo má konečné slovo, a podle toho, zda se ukáže jako správné, ho buď oslavovat, nebo zatracovat?

Americký prezident Harry Truman měl na pracovním stole destičku s nápisem The buck stops here, to znamená Tady končí dolar, neboli za všechno mohu já. Problém u nás je dvojitý: Každý chce o všem rozhodovat, ale nikdo nechce nést dopady neúspěchu, vždy to svádí na jiné. Přičemž se nic nezmění, nikdo to neodnese a začarovaný kruh pokračuje dál. Jako další: Máme tu absolutní konstipaci byrokratů a úředníků. Jejich čisté množství a překrývání funkcí je zárukou toho, že v této zemi se prostě efektivní politika vůbec nedá dělat. V národě, který má méně občanů, než má Londýn obyvatel, je přece jednoduché rozhodnout, kdo umí co a kdo by měl být pozván ke kterému kulatému stolu a kolik lidí to skutečně potřebuje, aby se mohlo efektivně rozhodovat. Ten náš přístup selhává, a proto je tu mnohonásobně větší rozpačitost, než bychom měli mít.

Nesouvisí ta rozpačitost i s tím, že se do poradních týmů ministrů zdravotnictví Babišovy vlády, ale i nynějšího ministra Válka, dostali spíše ti s ostřejšími lokty než ti, které by k tomu předurčovala jejich odbornost? A stejně tak to bylo s uplatněním v mainstreamu, kde dostávali slovo jen ti s „jediným správným“ názorem, ačkoli se po čase ukázalo, že správný nebyl. To mám na mysli především efekty očkování.

U nás lidé, kteří jsou považováni za experty v tuzemsku, jsou posuzováni dle místních parametrů, nikoliv dle mezinárodních. To znamená, že přece jenom na mezinárodním poli mohou být slabí včetně i toho, že neuznávají, anebo že do určité míry nemají zkušenost s tzv. evidence-based medicine, tedy, že se neřídí na základě širokosáhlých mezinárodních zkušeností. Místo toho často slyším větu „my to tady děláme takhle“, což pro mě garantuje pouze krátkozrakost a nezkušenost. Naopak odpovídající je přístup: „Děláme to na základě mezinárodní studie, ve které je milion a půl pacientů, a ne patnáct“. V tom je klíčový rozdíl. Je férové připomenout, že zdravotnictví na státní úrovni je složitá politická a sociologická entita. Je mnohonásobně složitější modifikovat zdravotnictví, než třeba rozhodovat o tom, jestli pošleme kontingent vojáků na Ukrajinu.

Co si myslíte o původu covidové pandemie a dozvíme se někdy, co ji spustilo, když americká účast na financování wuchanského výzkumu napovídá, že v jejím vyvolání mají svým způsobem prsty obě velmoci, Spojené státy i Čína?

Ne svým způsobem, ale stoprocentně v tom měly prsty. Víme, že ten vir unikl v Číně. Je v podstatě jedno, jestli přeskočil ze zvířete na člověka, nebo byl vyroben v čínské laboratoři. Ale rozhodně fungovala aktivní spolupráce mezi Čínou a Amerikou. Čímž jsme zpět u toho, o čem jsme se bavili – o pokoušení a tlačení mantinelů a hranic tam, kam nepatří. Kauza tohoto viru vznikla v laboratořích, které se specializují na cílené vytváření neexistujících virů, a to na základě otázky, co kdyby takový vir vznikl a mohl nás zničit. Tak ho raději vytvoříme dřív a pak uvidíme, co proti němu může fungovat. Já se ptám – proč vytvořit to, co neexistuje a pak vymyslet, jak se toho zbavit? Tohle je úžasný metafor deformace naší moderní doby.

A odpovídáte si na to?

Já si myslím, že tu nejsme proto, abychom si vytvořili naprosto zkrotitelný svět, který je tu celý pro nás. Jsme tady, abychom žili v bilanci s tím světem, jaký byl stvořen, ještě než jsme vůbec vznikli. A to si myslím, že je začátek a konec skutečně nejdůležitější perspektivy. Jakmile někdo z této perspektivy odbočí, tak se dá na cestu vlastního zániku.
https://bit.ly/3zPfIpO

sdílet na

71 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
[Trol-1] spam PEPIK
2. 8. 2022 12:51
Ohodnotit příspěvek :
     

Co se týče Ruska, docela solidní názory.

Lev Prchala
2. 8. 2022 12:55
Odpovědět  [Trol-1] spam PEPIK

Rusko je nosným tématem toho příspěvku Vygume?

Pavel
2. 8. 2022 14:18
Odpovědět  [Trol-1] spam PEPIK

Co je solidního na tom, že odsuzujeme toho, kdo se brání. Není to Rusko, kdo vyprovokoval konflikt na Ukrajině. Jenom proto, že rusové se rozhodli raději pro boj, než se nechat udávit západem tak jsou špatní?Proč myslíte,že je taková solidarita s Ukrajinou? Že nám nevadila agrese NATO na Srbsku, Iráku,Libii,Sýrii,Afganistánu či genocida v Jemenu?!Tam se totiž nevedla zástupná válka západu proti Rusku! Vše je o ruském nerostném bohatství a jeho nechuti nechat se okrádat západem!

[Trol-1] spam Ladislav
3. 8. 2022 09:07
Odpovědět  Pavel

Jo, jo, Rusko se brání stejně jako Hitler. To tak bývá, když paranoia postihne Vůdce.

Joe Arp
3. 8. 2022 16:22

Jo, jo Cemper ti rozšířil úvazek z PP, takže jsi přišel zasírat i sem kreténe?

Drak
3. 8. 2022 18:57

Neznalost historie neomlouvá to, že nemáš mozek způsobilý přemýšlet.

Gales
3. 8. 2022 09:10
Odpovědět  [Trol-1] spam PEPIK

Jakože ty jsi byl,jsi a zůstaneš blbem? Tak to jo.To má recht.

Evžen
2. 8. 2022 13:09
Ohodnotit příspěvek :
     

S doktorem by se dalo v mnohém souhlasit,ale co se týče zahraniční politiky tak to lidově řečeno pohnojil, největší světový agresor je USA a jeho satelity…!

Lev Prchala
2. 8. 2022 14:02
Odpovědět  Evžen

Tudíž i ČR.
Masaryk musí dělat v hrobě vrtuli z toho,kam jsme došli…..

JanK
2. 8. 2022 15:00
Odpovědět  Lev Prchala

To jo, divil by se, co je tady extremistů.

2. 8. 2022 15:26
Odpovědět  JanK

To jo. Hlavně poslední měsíc, když kavárna vyrazila do boje za naše horší a své lepší příští a zaktivizovala kdejakého slouhu by trolil.

Lev Prch
2. 8. 2022 15:49

Jsem pro to chránit havlolejnolahvárenskou trapárnu,pardon kavárnu všemi způsoby i proti její vůli…. očkování “””tuplovanou””dávkou pseudovakcíny minimálně 1x měsíčně a to doživotně.🥳🥳🥳

Lev Prch
2. 8. 2022 17:48
Odpovědět  JanK

Spíš blbů podporující amiokupanta a NACISTY z Banderostánu!

Evžen
2. 8. 2022 16:59
Odpovědět  Lev Prchala

Co jsme my?Jen satelit USA a ještě hluboce zalezeny v jeho řiti!

Janej
2. 8. 2022 17:03
Odpovědět  Evžen

Tak hlavně, že většina z nás není zalezlá v Putinově řiti.

Lev Prch
2. 8. 2022 17:14
Odpovědět  Janej

Ta tvoje nesmrtelná hlava,ta by měla viset…..místo obrazu, samozřejmě 😂😂😂

zuza
2. 8. 2022 17:40
Odpovědět  Evžen

narodil sa a žije v hnUSAkove, tam pocit nadradenosti a blahosklonnosti voči všetkému, čo nie je anglosaského pôvodu cicajú už s materským mliekom. A ešte je to lekár, väčšina z nich je presvedčená, rovnako ako herci, že majú právo sa vyjadrovať ku všetkému a poučovať ľudí, aký majú mať svetonázor.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
All
2. 8. 2022 13:44
Ohodnotit příspěvek :
     

Je tolik průkazných důkazů z celého světa,že Covid je zneužitým podvodem a především lékaři to moc dobře ví,jenže raději si taky chrochtají blahem z hromady peněz,než říkat pravdu a tak celé naše zdravotnictví pomáhají ničit.I díky lékařům začíná být naše zdravotnictví v ůpadku.Po zničeném školství i poničené zdravotnictví. Tohle je podle mne záměr,vše se děje podle plánu západních globalistických nelidských bestií.Bohužel naše vláda pro nic a na hov.o slouží těmto satanistům.Osobně všechny naše politické strany vnímám jako satanské sekty zaměřené proti občanům ČR.Jsou na ůrovni zločinců…A tak je to dnes vše na nás,normálních lidech,jak se postaráme o své zdraví,o své pozemky a zahrady,čím a jak se zásobíme,potravinami,teplem,ošacením,pro sebe,rodiny..I lidé z měst by si měli dělat zásoby a navazovat známosti u lidí na venkově.Buďme připraveni,protože ,,bestie” ještě neskončily,je jich stále mnoho.

Lev Prchala
2. 8. 2022 14:03
Odpovědět  All

Bestie by měli být souzeny a odsouzeny za hromadné vraždy.
Bez pivtvy určit příčinu úmrtí…….samozřejmě Covid a to i u člověka,který prokazatelně zemřěl na mnohočetná poranění po autonehodě….inu?????

václav
2. 8. 2022 19:39
Odpovědět  Lev Prchala

Nebo s pětikilovým nádorem v břiše.

Lev Prchala
3. 8. 2022 08:59
Odpovědět  václav

Přesně.

Václav
2. 8. 2022 14:10
Odpovědět  All

Ano,s tímto diskutujícími souhlasím. Musí zaznít to,co je nejpravděpodobnější skutečnost; za vším jsou lidé(?),kteří tento scénář dlouhá léta připravovali ! Cesta je ve snaze přijímat,shánět informace,vyhodnocovat,sdružovat se atd.
Naši “protivníci”,( ti,kteří stojí nejvýš) přestavují krystalické zlo na této planetě !!!

Vladimír
2. 8. 2022 23:14
Odpovědět  All

Přesně tak to je, ta bílá mafie spolu s Big Pharmou naprosto zdiskreditovala vědu, až by se člověk za své vědecké povolání styděl.

Tyto profesní spolky jsou na tom jako Církev nebo nějaká náboženská sekta – lidstvu slouží, jen pokud jsou silně podfinancované a složené z nadšenců, schopných přinášet osobní oběti a snášet různá protivenství. Jakmile se dostanou na výsluní společnosti, stává se z nich peleš lotrovská.

Ladislav
2. 8. 2022 14:09
Ohodnotit příspěvek :
     

💤 Kdo měl prsty v Covidu? To je přeci každýmu jasný, zločnci usa!! Já bych řekl, že ne prsty, ake celé pařáty!

anonym
2. 8. 2022 14:22
Odpovědět  Ladislav

Cina to vyrobila za americke penize, a Kanada s tim vypomahala.

2. 8. 2022 15:27
Odpovědět  anonym

Přesně tak. 🙂

Lev Prchala
2. 8. 2022 14:27
Odpovědět  Ladislav

Čekal snad někdo něco jiného????

Františe
2. 8. 2022 14:11
Ohodnotit příspěvek :
     

Zase jeden chytrý Rusofob, kterému ještě nedošlo, že Rusko bojuje proti světovému koncentráku zvaný NVO. Tedy bojuje i za nás. Je to pitomec.

Lev Prchala
2. 8. 2022 14:28
Odpovědět  Františe

Není mu dáno,jeho program by potřeboval RESET.-))))

Albi
2. 8. 2022 14:38
Odpovědět  Františe

Já bych ještě upozornila na jinou větu:
Inflace – jedna z nejvyšších: “Důvodem zřejmě je, že jsme žili nezodpovědně, nad rámec našeho standardu”
MY ??? Opravdu? Nám dávali milionové bonusy, prémie, nám všem zvyšovali platy, důchody? Dětské přídavky jsou nežádoucí, zatěžují státní rozpočet víc než třeba “povinné” objednávky jedovatých vakcín, opečovávání ukrajinských “uprchlíků” nad český standard, nákup předražených amerických stíhaček apod?. Znovu – opravdu jsme to MY ?

Lev Prchala
2. 8. 2022 14:42
Odpovědět  Albi

Tahle vláda se zřejmě řídí oním…
Někdo musí vyzkoušet,kudy cesta nevede!!!!!

2. 8. 2022 15:28
Odpovědět  Albi

Jééééé! Už zase! 🙂

Ivana
2. 8. 2022 19:05
Odpovědět  Albi

Ano,tak tato věta mě taky “posadila”.Bohužel je to enteligent a tak nelze očekávat rozumné hledisko.

Pavel K
2. 8. 2022 20:09
Odpovědět  Albi

👍 👍 👍 👍

Aleš
2. 8. 2022 14:58
Ohodnotit příspěvek :
     

…zaujal mě správný přístup k Rusku týkající se války na Ukrajině. Vláda si uvědomuje, že Rusko je, bylo a bude nebezpečné …
Řekl pacient po lobotomii.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
2. 8. 2022 15:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Jo, aha.

"Jsme žili nezodpovědně nad rámec našeho standardu... se rozdávali

peníze... rodinám za to, že měli děti (aneb nemít děti, případně rodiny uměle "vyrobené" pracující chudiny s dětmi na hraně existenčního minima je zodpovědné) ... Proč proboha bere svobodný svět ruský plyn když válčíme proti Rusku? (my válčíme proti Rusku?) ... pokud bychom ho odřízli, nikdo nezemře (jen se zhroutí ekonomika a pak to už jede - sebevraždy, vzestup kriminality nenásilné i násilné, protože hlad vlky z lesů vyhání a nuzota z lidí lotry činí, čiže totální rozvrat, chaos a konec opodstatnění existence státu, což je i účelem Globalizace, a na konci toho všeho zachránce Schwab s Novým řádem a z nás otroci) ... zemře na základě klimatického oteplování, za které můžeme my (čiže další gretén s doktorským titulem s absencí znalostí o cyklech glaciálů a interglaciálů a jejich návaznosti na slunce a vesmírný řád, ignorující "zakázané výzkumy" světových odborníků)" - a dál to nebudu rozvádět. Jen bych nudil. Jen tolik - nikdy nevěřím nikomu, kdo sečte jedna a jedna a vyjde mu libovolné číslo dle potřeby, byť by i další početní úkony měl správně. Jak jsem už říkal - slouhové globálního

otrokáře splnili úkol a je třeba nahradit je novými kádry, které už číhají za bukem na "svůj čas"; na škatulata hejbejte se. Lidé, bděte! Hlavně nezblněte. Howgh! P. S. Do mě, trolové!
Ivana
2. 8. 2022 19:07

Souhlas…ano gretén inteligentní a to více nebezpečný!!

[Trol-1] spam Lukas
3. 8. 2022 10:54
Odpovědět  Ivana

Souhlas, proto je zde většina diskutujících naštěstí takřka neškodná. Jen je škoda, že si zbytek života kazí zapšklostí.

Pavel
2. 8. 2022 20:30

Vale, shrnul jsi to přesně a tento týpek je jenom připravený nový kádr.

3. 8. 2022 00:28
Odpovědět  Pavel

Jsem zvědav, kdy, a zda, se stane členem strany PRO.

miro
2. 8. 2022 15:37
Ohodnotit příspěvek :
     

Další proamerický chytrolín.

Frankie
2. 8. 2022 15:53
Ohodnotit příspěvek :
     

V čem je Rusko pro nás nebezpečné? V nebezpečnosti zatím jednoznačně vedou USA a to nejen pro nás, ale pro celý svět. A kdo to nevidí, je duševní mrzák anebo fanatik. A to opravdu nejsem fandou Putina ani Ruska.

Vladimír
2. 8. 2022 16:02
Ohodnotit příspěvek :
     

Četl jsem to s nechutí, ale přečetl, protože jsem se chtěl ujistit, že mu nekřivdím, když mám pocit, že je mi z něj divně u žaludku. Američan, Žid, Čech, český politik, dědičný emigrant, Havlista, spiklenec usilující o zbavení svéprávnosti prezidenta, protože je kritický k EU … Článek hodnotit nemá smysl, potvrdil dosavadní názor na něj. Spíš bych se zeptal. Zdá se, že tento kosmopolita jde do kurzu, působí to, jako by si ho někdo (nějaké síly, nějaká vlivová skupina?) připravoval na nějakou pozici, na nějaké brzké využití, zajištění kontinuity, protože nějaký otřes je za rohem.

Vladimír
2. 8. 2022 16:07
Odpovědět  Vladimír

Zapomněl jsem na ten dotaz, který zní: Nevíte, kdo ho jako kádrovou rezervu tlačí?

Pavel
2. 8. 2022 17:19
Odpovědět  Vladimír

To je velice zajímavý názor Vladimíre, mne to totiž napadlo již po přečtení toho včerejšího materiálu, kdo za ním stojí a co s ním připravují. Vystihl jste to absolutně přesně. A jinak dodám ještě, že někdo zde minule psal jak za 60 let pokročila technika ve společnosti, že bychom si to před 60 roky vůbec nedovedli představit. A já se ptám zase na toto, dovedl by si někdo z vás představit v 80 letech, jak po 30 letech v této buržoazní žumpě dojde k takové debilizaci a degeneraci společnosti. A to jak na úrovni duševní, což je to nejdůležitější, tak na úrovni vzhledové. Myslel si snad z vás někdo co za týpci tady budou pobíhat a honosit se touto svojí degenerací?

Pavel
2. 8. 2022 17:29
Odpovědět  Pavel

A v tomto prostředí budou vychovávat a budou vyrůstat další generace. Toto je problém, který nezmizí, teď již jedině tak se zánikem této populace, protože řešení, alespoň zde na západě se zdá být nemožné. Nikomu ale nechci brát iluze, že takový svět je pro něho nebo pro ni jak stvořený. My ještě z té normální pohlavně orientované generace to máme nastavené tak jak to je přirozené. A díky za to, že nejsem malé dítě a nevychovávají mně tito přátelé, kteří celý život hledají svoji identitu. Na této západní polokouli se to rozvařilo pořádně. Je to tedy pecka.

Pavel K
2. 8. 2022 18:14
Odpovědět  Pavel

Zaspali jsme Pavlíku zaspali na růžích a oblblí konzumem a zaregistrovali jsme to, kdy se to asi už nedá zachránit. Nevím, nevidím to moc nadějně. 3.9. si řekneme.

me2d44
3. 8. 2022 17:36
Odpovědět  Pavel K

Nezlobte se, kolego. Klíčocinkové a mládež si v USA představili nového Boha (jsem ateista, takže v božstva nevěřím). Následně Havlova garnitura převedla školství na systém a koncepci USA. Národ, který nechává své děti, vnuky učit a vychovávat podle pravidel nepřítele se sám odsoudil k záhubě. Pamatuji časy, kdy se i sověti učili od nás. A demonstrace – pokud neskončí defenestrací – nic nevyřeší (já klíči necinkal, hlídal jsem vojáky, aby se do ničeho nezapletli! – 14 dnů v kuse, bez možnosti jít domů – měl jsem to přes plot).

me2d44
3. 8. 2022 17:39
Odpovědět  me2d44

Mimochodem: stáhněte si a pusťte hollywoodský film – 2 díly – Sestra v akci – tam je přesná ukázka vzdělání Američana – proto kradou “mozky” po celém světě……

Pavel K
3. 8. 2022 17:59
Odpovědět  me2d44

Máš pravdu kluku jeden!! 😄
Ale co teď já sú chromej jak ti vlčáci na zadní, síla mě už taky opustila, jedině to kulometné hnízdo by přicházelo v úvahu. Utíkat nemohu tak je u mě vyloučen ústup. Pojoval bych do posledního ukrajince, ehmm, tedy do posledního pomatence.🤣🤣🤣🙋‍♂️

2. 8. 2022 17:21
Odpovědět  Vladimír

Plán B serešagendy ve službách Schwaba ve službách “těch za oponou.” A čuju, že nově vzniklá strana PRO, stejně jako Přísaha, Volný blok, ANO a mnohé pidistrany jsou z jednoho serešhnízda. Vladimíre, když reagujete na mě, dejte to prosím do odpovědi. Já pak nevím, zda je to reakce na mě, nebo obecný příspěvek, ale dle závěrečné otázky jsem usoudil, že jste ji položil mě. Pokud ne, tak sory.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Vladimír
2. 8. 2022 22:34

Moje otázka byla doplněním mého předchozího příspěvku, tedy v obecné rovině, ale klidně by mohla jít za vámi, takže díky za názor, plně se ztotožňuji. Ale spíš jsem měl na mysli, kdo mu tlačí káru tady u nás v ČR. Proč a jak se vsomroval sem na Pokec, ale … on mu to tu, jak vidno, stejně nikdo nežere.

3. 8. 2022 00:47
Odpovědět  Vladimír

Tak samo je možné si položit otázku, proč na pokecu svého času pan Tichý se svým dlouhatááánským seriálem jak už Gesara/Nesara číhá za bukem, by nás učinila navěky šťastnými. Což je dle mého (Gesara/Nesara) jen další součást plánu B globalizace. Nejvíc mě uráželo, že to bylo tak prvoplánově manipulativní jako nalejvárna tupců do Amway nebo nějaké sekty. Ale vzniklo to v USA a zřejmě napsané pro jednoduché organismy. A kdo je tlačí u nás? Ti v pozadí. Ti, na které nevidíme. Ale řekl bych, že CIA v součinnosti s MI-6. Ne přímo samosebou, ale přes své koně. Neziskovky, BIS, sem tam nějaký ten “politik” na kterého mají kompro a drží ho za koule – viz proměna Zemana v emana – atakdál.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Pavel K
2. 8. 2022 18:11
Odpovědět  Vladimír

Taky je mi z toho na blití, ale lidi to nevidí, Babiš, fšude Babiš!!
Udělal toho pro nás pro důchodce nejvíce. Když dotyčnému řeknu jó přidal vám tisícovku, ale na všem měsíčně zaplatíte minimálně o patnácset více. To už pak jen čumí, směje se jako by byl přihřátej a neví co má říci. Je konečná a my se jen nervujeme místo abychom si doužili zbytek života.

3. 8. 2022 03:02
Odpovědět  Pavel K

Nervujem se, že nám není přáno si zbytek života v klidu doužít. Vlastně jsme takovým indikátorem stavu společnosti. Když mohou senioři za svou celoživotní práci dožít v klidu a a důstojně, je společnost víceméně v cajku. Pokud ale senioři nemohou důstojně užívat zaslouženého odpočinku, ale jen nedůstojně přežívat, je se společností něco hodně, ale hodně špatně.

Pavel K
3. 8. 2022 08:46

Jo souhlas, ale já bych dožil i za tohoto stavu, ale nedá mi to a musím se v tom vrtat. Kretém. Jiný na to sserrou a taky žijou. Viz moje babka, ta se nezajímá a je v klidu. A takových je po ČR.

Joe Arp
3. 8. 2022 16:29
Odpovědět  Pavel K

Pokud je v klidu, tak se špatně prokrvuje, to i ta moje (pracovně jí říkám nemtudum). Ten nápor při srážkou s realitou je ovšem potom fatální, často sekunduje ten pán “myokard”!

Pavel K
3. 8. 2022 18:01
Odpovědět  Joe Arp

🤣 🤣 🤣 🤣 🙋‍♂️

Bety
2. 8. 2022 18:49
Odpovědět  Vladimír

Můj příspěvek kdovíproč neprošel, ale vyjadřoval stejný názor . Asi tak ve smyslu – trošku zkritizuju
USA a oni mi pak všechno zbaští.
A mohl byste mít pravdu, že by se hodil na nějakou šikovnou pozici – jen koukněte na ten snímek –
docela pohledný, mírně neoholený (aby vypadal lidově), všechno ví a všemu rozumí.. no neberte to!

2. 8. 2022 17:38
Ohodnotit příspěvek :
     

Slavná cedulka na stole presidenta Trumana:
The buck stops here, to znamená Tady končí dolar, neboli za všechno mohu já.???

I když “buck” v američtině je také používán ve slangu jako “dolar”, v tomto případě se o dolar vůbec nejedná, že by končil na stole prezidenta. Ale spíše platí druhá polovina toho, co nám pan vyrostlý v Americe předkládá.

Lépe řečeno, “veškerá zodpovědnost je na mně”.

václav
2. 8. 2022 19:35
Ohodnotit příspěvek :
     

Jakmile zemřeme z důvodu klimatického oteplování, netřeba číst dál.Je tojasný v..

Vladimír
2. 8. 2022 22:58
Ohodnotit příspěvek :
     

S těmi neadekvátně zvýšenými platy má úplnou pravdu, týká se to především medicíny…

Covidový cirkus se opravdu vyplatil mnoha lékařům, nestydatě zalezlým, reálně nepomáhajícím a ordinujícím přes internet nebo telefon, pokud vůbec – hlavně se dejte očkovat. Proti triviální nemoci, na níž pomáhal vitamín D a dvě základní aminokyseliny, které zná každý biochemik, běžně používané jako podpůrná léčba rodiny herpes virů. Stačilo zapátrat v databázi Science-direct a nalézt odpovídající publikace a studie. Kdo chtěl, mohl si sám ověřit, že tyto aminokyseliny také omezují replikaci Sars-cov-2 a proti chřipkovým virům působí dokonce ještě lépe. Pak ještě špetka odvahy vyzkoušet, že nastudované poznatky opravdu fungují.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Vladimír
3. 8. 2022 08:46
Odpovědět  Vladimír

A hleďme, jsme tu dva Vladimírové. Dokážeme se nějak odlišit? Ano, covid se vyplatil ledas komu, ale to je jen podružný bonus pro “spolupracující vzdělané hlupáky”. Podstatné je, že se jedná o účinný nástroj v procesu ovládnutí světové populace. A ovládne-li kdosi světovou populaci, tak si s ní může dělat cokoliv, už nebude existovat soudce. Kromě Boha…

Vladmír
3. 8. 2022 23:38
Odpovědět  Vladimír

Vážený jmenovče, nevšiml jsem si hned, že je tu ještě jiný Vladimír, samozřejmě jsem Vám nechtěl “ukradnout” nick. Prostě Vladimír je asi dost běžné jméno. Ale těší mne, že s Vašimi názory souhlasím – skoro jako bych je psal sám…

Frankie
3. 8. 2022 08:56
Ohodnotit příspěvek :
     

I tento felčar může býti důkazem toho, že mít titul ještě neznamená mít to v hlavě srovnané. U fialového slizu to vidíme zcela jasně. Stránský ví, jak fungují mozky, ale ví, jak funguje ten jeho? Čím ten člověk doma topí? Už se dobrovolně odřízl od ruského plynu? Mimochodem, už kdejaký blbec ví, co za svinstvo se ukrývá v těch sračkách od Phizeru a jaké jsou následky po očkování, ale doktůrek doporučuje na podzim přeočkovat. Tak tak asi funguje jeho mozek. O jeho názorech na zahraniční politiku ani nemá smysl psát. Jaký je jeho názor na to, když NATO v čele s USA pozabíjely miliony občanů v Sýrii, Libyii, Afgánistánu, Srbsku, Iráku a dalších desítkách či stovkách států za posledních 100 let, o Vietnamu nemluvě? Kolik utrpení vojáci USA způsobili téměř po celém světě! To zřejmě jeho mozeček nepobere. Ví vůbec ten trouba, kdo tu válku na Ukrajině vlastně začal a kdy? Co řekne na skutečnost, že “mírumilovné” USA prodávaly ještě v roce 1942 naftu Hitlerovi do ponorek a tankoviště bylo na Kanárských ostrovech? O dodávkách proviantu pro německou armádu nemluvě. Stránský je jen další z řady lidí, kteří jsou naprosto odtrženi od reality života běžného občana a bude zřejmě muset přijít opravdu ten velký reset, aby si to uvědomili.

Helena
3. 8. 2022 09:09
Odpovědět  Frankie

Pan doktor žije v královsky placené bublině. Tím je snad řečeno vše.

Vaclav
3. 8. 2022 15:59
Ohodnotit příspěvek :
     

Tohle je proamericjy trotl a jako lekar doporucuje ockovani! Neskutecne! I Mengele muze bejt uplne blbej a nevi co se deje.

jiří
3. 8. 2022 17:50
Ohodnotit příspěvek :
     

Ukazuje se, že obličejové roušky jsou Petriho miskou, na které se mohou hnízdit a množit patogeny, ať už jde o Fauciho chřipku, běžné nachlazení nebo plísňovou infekci. Pokud způsobí onemocnění, najde si domov v síťce obličejové masky, zjistila studie.
https://aktax.cz/studie-oblicejove-rousky-se-hemzi-bakteriemi-a-plisnemi-zpusobujicimi-nemoci/

Drak
3. 8. 2022 18:55
Ohodnotit příspěvek :
     

Martin Jan Stránský nějak zapomíná, že byl jedním z těch idiotů, kteří chtěli vyšetřovat psychický stav prezidenta Klause, když nechtěl podepsat tzv. Lisabonskou smlouvu. Pěkný hajzlík a ještě má tu drzost nás poučovat. Tenhle člověk a jeho názory nestojí za fajfku tabáku.

Vladmír
3. 8. 2022 23:25
Odpovědět  Drak

Jistě nejsem sám, kdo může potvrdit, že ti (na matematiku a fyziku) nejhloupější spolužáci z gymplu šli na medicínu. Schopnost logického úsudku mizerná, zato skvělá prestiž a minimální možnost kontroly od laiků-pacientů. Ale schválně – zkuste tomu někdy věnovat čas a úsilí a zkontrolovat si, jak vás ti skvělí odborníci léčí. Já to udělat musel, abych přežil.

Vladmír
3. 8. 2022 23:26
Odpovědět  Vladmír

(pokračování)
Pan doktor Stránský se jistě učil – dával-li na přednáškách pozor – jak na některé viry působí lysin a také jistě ví, že aminokyselina inosin je aktivní složkou imuno-boosteru pod názvem Inosin pranobex alias Isoprinosine. Jeho účinnost proti Covidu na sobě vyzkoušela řada lidí (např. Václav Klaus a také známý vakcinolog a imunolog Jiří Beran se svým synem). Taktéž nepochybně slyšel o vlivu vitamínu D na slizniční imunitu. A přesto zastával tento názor:

https://video.aktualne.cz/dvtv/brutalni-ockovaci-kampan-nekoho-to-odstrasi-ale-takove-fotky/r~1b25c69c419b11ec878fac1f6b220ee8/

Naposledy upraveno$ s uživatelem$