blog

Jaroslav Štefec – A je tedy docela dobře možné, že se na ČR v čele EU bude jednou vzpomínat jako na zemi, která „úspěšně“ přivedla sjednocenou Evropu na práh jaderné katastrofy.

Ze sítí:

Původně jsem chtěl napsat jen pár slov k ruské mobilizaci a jejím potenciálním dopadům na další vývoj války na Ukrajině. A také o stále rychlejším rozkladu OSN a blížícím se definitivním konci poválečného uspořádání světa. Ale pak jsem se začetl do reakcí světových i lokálních politiků a komentářů uznávaných analytiků a čistě pro pobavení jsem začal sledovat i kroky, postoje a vyjádření českých politických „velikánů ducha“ a myšlenkově sterilních všeználků, které si ke komentování aktuálního vývoje zvou mainstreamová média. To mě přimělo změnit původní záměr.

Pominu teď projev roduvěrného piráta Lipavského v RB OSN (před ním zde vystoupil Čech naposledy před 30 lety), který musel obsahově i humpoláckou dikcí zejména její stálé členy, vesměs zkušené diplomaty, skutečně pobavit. Zaujala mě totiž v první řadě rétorická cvičení na téma dopadů mobilizace na válku na Ukrajině a jejího údajně nulového přínosu válečnému úsilí ruské armády. Bez ladu a skladu snášené argumenty vykazují vesměs dvě základní chyby. První je absolutní neznalost vývoje ruské armády v posledních 20 letech a jejího aktuálního stavu, a druhou snaha aplikovat na Rusko informace o zoufalé mobilizační realitě AČR.

Nedostatek výzbroje a výstroje, nevycvičenost odvedenců, nedostatek techniky, nutnost použít starou techniku, protože s novou nebudou umět zacházet … Ve skutečnosti naprosto přesný popis reality „mobilizující se“ české armády. A to pominu fakt, že ruští odvedenci, na rozdíl od českých, absolvovali povinný roční výcvik, v němž se učili zacházení se zbraněmi, pohybu na bojišti a dalším základním vojenským dovednostem.

Na rozdíl od AČR, která nic podobného nevlastní, disponuje Rusko výstrojí a výzbrojí (i když, pravda, v různé kvalitě) minimálně pro 20 miliónů záložníků. Disponuje prostory pro jejich ubytování i výcvik a aktuálně také lidmi, schopnými secvičit nové jednotky a připravit je na bojové nasazení. Má k tomu také dostatek finančních prostředků. Navíc čas pracuje pro Rusko. Studené počasí nastupuje letos dříve, než bylo v posledních letech obvyklé, a s ním v plné nahotě vyplave na povrch skutečný rozsah energetických a ekonomických problémů jak evropských podporovatelů Ukrajiny, tak této těžce zkoušené země samotné.

Je tady ale ještě jiný úhel pohledu. Na Ukrajině v současné době také probíhá (už několikátá vlna ne právě dobrovolné) mobilizace nováčků. Jejich výstroj a výzbroj si vzaly na starost USA a (stále neochotněji spolupracující) evropští členové NATO. Nové jednotky odcházejí na frontu jen s minimálním výcvikem, o jehož průběhu a kvalitě (očima českých instruktorů, působících v ukrajinské armádě) jsme se mohli nedávno dočíst i v mainstreamových médiích.

Tvrdá jádra ukrajinských bojových jednotek, typu Azov nebo Aidar, vybavená moderní západní technikou a vycvičená v uplynulých osmi letech podle západních standardů instruktory z USA a dalších zemí NATO, už přestala jako bojová síla fakticky existovat. Chybějící ukrajinští specialisté, schopní efektivně využívat vysoce sofistikované systémy, jako jsou raketomety HIMARS a řídicí stanice útočných dronů, jsou nahrazováni zkušenými dobrovolníky, zpravidla bývalými vojáky armád USA, Velké Británie a dalších západních zemí.

Životnost čerstvě zformovaných a po krátkém výcviku nasazovaných jednotek ukrajinských nováčků (kteří ovšem stejně jako ti ruští prošli základním vojenským výcvikem) není podle informací z objektivních západních médií příliš vysoká. Ruský dělostřelecký „mlýnek na maso“ je údajně likviduje jak na běžícím pásu. Sám jsem skutečně zvědav, jak se s těmito problémy popere ruská armáda.

Jedna věc je ale jistá. Mobilizaci, vyhlášenou Vladimírem Putinem nelze v žádném případě považovat za známku porážky Ruska. Je ale velmi nebezpečným ukazatelem eskalace konfliktu na Ukrajině, zejména vzhledem k tomu, že ruská armáda už 6 měsíců ve skutečnosti neválčí s Ukrajinou a její armádou, ale se státy NATO v čele s USA. Ruské vedení je ve velmi složité situaci, ale ještě ani zdaleka neřeklo poslední slovo.

Mobilizace je načasováním a organizací vázána na vyhlášená referenda čtyř ruskojazyčných regionů Ukrajiny o přičlenění k RF. Jsou určitě také koordinována a konzultována s ruskými spojenci, zejména s Běloruskem, Čínou a Íránem. A co je velmi varující, jedná se pravděpodobně o jeden z posledních kroků eskalace konfliktu směrem k použití taktických jaderných zbraní.

Pokud na tyto zbraně skutečně dojde, může se ruské vedení rozhodnout, že nejprve zaútočí na ukrajinská postavení na pobřeží Černého moře. Tento útok by měl vojenský význam, ale nezpůsobil by rozsáhlé škody na civilní infrastruktuře. A především by omezil i počet potenciálních civilních obětí. Došlo by k němu nejspíš bez předběžného varování, ale ze strany Ruska mu bude nejspíš předcházet poslední pokus o řešení situace diplomatickou cestou, které ovšem NATO v čele s USA vytrvale odmítá.

Pro ČR tento krok ruského politického vedení znamená, že dnes už není v sázce jen naše ekonomika a sociální stabilita, ale i naše životy. Na tohle už opravdu nebudou stačit ani ty proslulé dva svetry madam Pekarové. Naši političtí veleduchové už by si měli konečně uvědomit, že ČR prostě není ve válce a že skutečná válka, k níž se reálně schyluje, znamená ničení, utrpení a smrt i pro ně, nejen pro nás, lůzu, kterou pohrdají a které se cítí být vládci.

Přitom ČR má dnes historickou šanci stát se hlasem míru a rozumu. Z pozice předsednictví EU máme možnost iniciovat jednání na nejvyšší úrovni o diplomatických možnostech řešení konfliktu. Málokdo to dnes už ví, ale bývalá ČSSR svého času sehrála podobně klíčovou roli při vyjednávání o ukončení amerického dobrodružství ve Vietnamu. Tak proč na tuto tradici nenavázat? Tato válka přece nikomu nepřináší nic dobrého a už teď nás stojí víc, než budeme ochotni zaplatit.

Hloupá arogance, urážky, pohrdání realitou a pokračující zásilky zbraní do oblasti konfliktu ale spíše naznačují, že se tuto šanci povede současné vládní garnituře naprosto a dokonale promarnit. A je tedy docela dobře možné, že se na ČR v čele EU bude jednou vzpomínat jako na zemi, která „úspěšně“ přivedla sjednocenou Evropu na práh jaderné katastrofy.

sdílet na

130 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
Masunta
24. 9. 2022 21:44
Ohodnotit příspěvek :
     

Na různých prazích a krajích propasti jsme asi 30 let.
Z hlediska apercepční fenomenologie gestaltu exstatických situací dlužno podoktnout, že existenciální tenze kulminuje.

24. 9. 2022 23:51
Odpovědět  Masunta

Především nutno podotknout, že ti ze samé touhy po originalitě a obdivu je-be.

Masunta
25. 9. 2022 02:53

Poučovací Chasidi bez tolerance… rup psych.

zdena
25. 9. 2022 08:44
Odpovědět  Masunta

`jo…..bomba už odtikává náš čas…..

Markýza
25. 9. 2022 09:15
Odpovědět  Masunta

No…tak druhou větu ponechám bez reakce, když dovolíte. Až na tu kulminaci.
Kdybyste se zabýval astrologií, věděl byste, že nastane.
Jo a na různých krajích propasti nejsme třicet – ale třista let. Zmrtvýchvstání umíme skvěle.
Ach, Čechy krásné, Cechy mé! Obraze rámu prastarého. Kolikrát vytrhli tě z něho, že oprýskaly barvy tvé až po tmu hrobu.
A v den slavný napjal tě rámeř starodávný……

Masunta
25. 9. 2022 10:40
Odpovědět  Markýza

Udělám si nějakou další vysokou školu, z oblasti historie a astrologie, a pak vás pozvu na drink, nebo tak něco.

Albi
25. 9. 2022 14:02
Odpovědět  Markýza

A v den slavný znovu pro zraky žárlivé
napjal tě rámař starodávný.
Ach, Čechy krásné, Čechy mé!

Ještě že se Hrubín nedožil, když novodobý restaurátor obraz sroloval, hodil do smetí a rám prodal – kšeft je kšeft, na předmětu nezáleží, jen když to sype.

Frankie
25. 9. 2022 12:13
Odpovědět  Masunta

Zdá se, že jsi totální ignorant lexikálních fundamentů.

Masunta
25. 9. 2022 12:54
Odpovědět  Frankie

Přesně jsi to vystihl. A piš častěji… 🙂

Frankie
24. 9. 2022 22:03
Ohodnotit příspěvek :
     

Kokot není jen blbý Lipavský, ale i Zeman, který toto hovado jmenoval.

All
24. 9. 2022 23:24
Odpovědět  Frankie

Lipavský už je ale jen ten nejubožejší záprdek,odpadu,žumpy této poslední fialové vlády,která jen dodělává a dokončuje dílo skázy, započaté ale před 30 lety naprosto všemi vládami,které nastoupily po listopadu 1989. Naprosto všechny tyto vlády se na této dnešní fialové žumpě ,,posledních dnů ČR” podílely. Až si tohle většina bludných ovcí konečně uvědomí a dojde k procitnutí a myšlení( po terapii zimou a hladem ) může konečně nastat obrat a může se znovu začít žít,tvořit,budovat v nové,spravedlivé společnosti.Těžce sice,protože je zničeno téměř vše,ale začít se musí znovu.

All
24. 9. 2022 23:42
Odpovědět  All

A jak to vypadá,zima letos nastupuje brzy.Mnoho podniků je před krachem.Šance na probuzení ovcí je blízko. Zatím jediná země,která se připravuje na vše,je Rusko a jeho spojenci.Pokud se nepodaří ovcím probrat se a zmrdové u nás budou dál pokračovat ve svém šílenství,dojde ke katastrofě.Jsme na hraně,buď,anebo.

24. 9. 2022 23:52
Odpovědět  Frankie

Prezident Zeman ho nejmenoval. Jmenoval ho eunuch -eman.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Masunta
25. 9. 2022 02:54

Poučovací Chasidi bez tolerance… rup psych.

Petr
25. 9. 2022 09:30
Odpovědět  Frankie

UZeman se teď zachoval jako ten nejvêtší ubožák ! Je mi z nêj na blití !

Aleš
24. 9. 2022 22:07
Ohodnotit příspěvek :
     

Cituji …”Tvrdá jádra ukrajinských bojových jednotek, typu Azov nebo Aidar, vybavená moderní západní technikou a vycvičená v uplynulých osmi letech podle západních standardů instruktory z USA a dalších zemí NATO … ”
To je přiznání faktu že USA a NATO cvičí skutečné fašisty. 78 let po válce je fašismus zpět. S podporou EU a USA.

Masunta
25. 9. 2022 03:28
Odpovědět  Aleš

Tak, tak. A ještě u nás precizovali právní předpis, co se nesmí, kritizovat. Pojistili své počínání i právně. Změnili definice některých subjektů, vlastně jakoby nám nařizovali co máme mít rádi. PRO jim to 28. října velmi vyhodnotí a politicky povyroste. Zeman před pár dny řekl, že by vyměnil 6 ministrů a o Pekarové, že je to prokletí české politiky. Když mu byl k signaci Fialou zlatoústým předložen Lipavský, Fiala jej hájil, že bude dělat to, co je v Programovém prohlášení vlády ČR. Tehdy ještě nebyla na stole otázka Ukrajiny, protiústavní podpora zahraničního konfliktu. Národ je oklamáván za bílého dne.
I činnost Hitlerovy vlády byla ve své době považována za vysoce civilizovanou. Davy skoro šílely. Charismatický mystifikátor Hitler začínal své projevy tichým hlasem. Typicky říkal: Německý národ je pracovitý, ukázněná a vlastenecký. A pak zaburácel: Tak proč je tedy tak chudý ? No nekup to. Wehrmacht dostával drogy. Prý takový voják musel být střelen do hlavy, jinak bojoval a bojoval. Někteří se tehdy modlili ne k Bohu, ale k Hitlerovi. I Čechům je nyní podávána droga. V hojné míře. Politická.

Gales
25. 9. 2022 10:28
Odpovědět  Masunta

Tak,tak, český národ je pracovitý,ukázněný a vlastenecký…….. Tak proč je kurwa tak blbý?

Masunta
25. 9. 2022 10:42
Odpovědět  Gales

… lapidární, výstižné. Ano přátelé, já se směji.

Albi
25. 9. 2022 14:06
Odpovědět  Gales

Protože se léta na jeho vzdělávání pracovalo a jak je vidět, úspěšně. 🙁

VratislavII.
25. 9. 2022 17:40
Odpovědět  Albi

U toho IÁčka Má-šunty určitě 😂

25. 9. 2022 00:26
Ohodnotit příspěvek :
     

No, vypadá to, že závěry studia “upozaděných” světových vědců, ohledně letošní tuhé zimy, co následků postupného soptění (od prosince 2021 do dubna 2022) dvou sopek v Indonésii, a vyvržení kvant sopečného popela do stratosféry, se naplňují. V kombinaci se státnickým rozhledem našich vládních ničitelů a erudicí při správě věcí veřejných bude sedm ran egyptských, oproti našemu osudu, příjemnou procházkou růžovým sadem.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Masunta
25. 9. 2022 03:38

No … tak tedy takhle.

Albi
25. 9. 2022 14:12

S výjimkou těch žravých kobylek – tady už k sežrání nic nenajdou..

25. 9. 2022 17:30
Odpovědět  Albi

No, kobylka chocholatá východní, zatím ještě furt jo.

František
25. 9. 2022 19:02

Ty sopky vyvrhly gigantické množství vodní páry do stratosféry. To je příčinou tak brzkého ochlazování.

David
25. 9. 2022 00:38
Ohodnotit příspěvek :
     

Dvakrát jsme špatně začali, ale dobře skončili, třeba se nám to povede i potřetí.
Abych nezapomněl, zima bude, v Zakopaném, na jihu Polska už padal sníh…

Administrátor
P.A.Semi
25. 9. 2022 00:59
Odpovědět  David

Zima bude chladnější, než poslední 3 roky…
Nevím kde, ale v součtu za celou Evropu… Ony tu ale můžou být dost velké regionální rozdíly…

comment image

Na tomhle grafu, černá čára je naše vzdálenost od Slunce v lednu (nahoře blíž, dole dál), která se rok od roku trochu mění. Modrá čára je odchylka od průměrné teploty, v součtu za celou Evropu…

πα½

Ladislav
25. 9. 2022 07:46
Odpovědět  P.A.Semi

💤Sakra, že za to zimní počasí může zase Putin? Kdy to začne chrlit Gebbls24?

Pozor
25. 9. 2022 09:33
Odpovědět  P.A.Semi

A kto to riadi, podľa západu určite Kremeľ.

Albi
25. 9. 2022 01:27
Odpovědět  David

Říká se “Do třetice všeho dobrého” – ale také nověji: “Třikrát a dost!”
Co myslíte, že asi tak může od osudu obdržet ČR? Třicetiletá pohadráková zkušenost nás neprobudila, Jako výstrahu jsme dostali fialovou vládu a my ji nepochopili. Nechtěli pochopit. Třetí šanci už nemusíme dostat.

Albi
25. 9. 2022 01:34
Ohodnotit příspěvek :
     

…bývalá ČSSR svého času sehrála podobně klíčovou roli při vyjednávání o ukončení amerického dobrodružství ve Vietnamu. Tak proč na tuto tradici nenavázat?”

Prtotože nemáme žádného Přemysla Otakara I, Karla IV, Václava II ani Jiřího z Poděbrad.
Máme jen Fialu a “krále” mezi diplomaty Lipavského.
A EU paskvil namísto Říše římské národa německého.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
25. 9. 2022 02:38
Odpovědět  Albi

Ani žádného Miroslava Polreicha, který ta jednání tenkrát uštrikoval. Místo něj máme Koudelku a na zamini přihřáté šašky. Jo, a co otec zakladatel Českého státu, Boleslav I.? Ten nic?
Přitom bychom, nebýt právě jeho, byli už od desátého století východní markou a naše dějiny by začínaly Chodvíkem I., ale zato bychom měli dějiny o půltisíciletí straší a mohli proto opovrhovat tím slovanským póvlem.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Masunta
25. 9. 2022 03:37

Poučovací Chasidi bez tolerance… rup psych. Nebýt právě TEBE … Na koho si dovolila albi zapomenou ještě ?

25. 9. 2022 06:02
Odpovědět  Masunta

Když si lesy šumí, tak jim do toho nekecej, cancoure.

Masunta
25. 9. 2022 10:48

Milánku náš nad hrobem – Chasidi bez tolerance. A také dvojího metru. Mne jsi zkritizoval, když jsem uhnul od tématu – jak jsem psal o anunaki například, ale sám jsi tu filosofoval o svém skonu například. Ta nenapravitelná a přitom jinak bezvýznamná ega, ta už v historii nadělala problémů. Někteří psychiatři píší o psychopatech jako o nelidech. Ale to právě TY, jistě nejsi, že ?

Staník
25. 9. 2022 07:59

Naše dějiny, ty slovanské, jsou minimálně stejně dlouhé jako ty necké. My Slované jsme tu odjakživa. Už se ví, že mnohé germánské kmeny byly vlastně slovanské, Markomani, Sarmati, Langobardi atd. Žádné stěhování národů nebylo, to si všechno Němci, už Germáni vymysleli a dějiny přepsali cca v 16. století. Germán byl podle Římanů žijící na okraji. Římanům bylo fuk, jestli to byl Slovan nebo ne.

me2d44
25. 9. 2022 09:14
Odpovědět  Staník

No, tak jak jste to definoval – Germán na okraji – tak to byl vlastně Rusky Okrajinec – dneska Ukrajinec – chápu to správně? Pokud ano, tak už se nedivím tomu, co se děje!

25. 9. 2022 17:36
Odpovědět  Staník

Myslím psané dějiny. O lidu Lužické kultury můžeme sice dumat jakého byl původu hrdlit se kvůli tomu, ale to je tak všechno co můžem.

František
25. 9. 2022 19:11
Odpovědět  Staník

Když byla u nás Velká Morava, tak v germánsku byla jen smečka místních kmenů, které bojovaly proti Římu a proti sobě navzájem.

Albi
25. 9. 2022 14:30

V historii by se našla i jiná jména, ale např. PřemysI Otakar I. – versus ˇŘímská říše (= EU): Přemysl své závazky, dané římské říši dodržoval (a taky pravděpodobně dobře zvažoval, které může nebo musí podepsat), ale nenechal si od ní kecat do správy Českých zemí. A svými zásluhami a diplomacií nakonec vymohl potvrzení českého knížectví za dědičné království

A Václav II., prakticky negramotný a stoprocentně nerytířský v dobách rytířských mravú a ctností, dokázal pouhou geniální diplomací stát se králem českým, polským, uherským.

O Karlu IV. a Jiřím z Poděbrad snad není třeba pochybovat.

Poslední velký národní čin – národní obrození – jsme vyhodili jako nepotřebný zastaralý šmejd. Tím jsme náš domov dokonale vyčistili a připravili k nastěhování nového majitele.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
25. 9. 2022 17:40
Odpovědět  Albi

Nojo, mě nějak uniklo, že je řeč především o umění diplomacie.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
ijn
25. 9. 2022 07:31
Ohodnotit příspěvek :
     

vrcholem prodejnosti českých je Bačta (dříve ČSSD), která potápí vlasteneckou stranu SPD a hlasuje pro rozšíření NATO,………… a SPD jej navrhne i na funkci presidenta, SPD == zrada vlasti na všech frontách, rozesírači národa,……..budeme bez tepla v bytových domech a celá ČR bude platit za m3 okolo 60,-Kč,………. a úspěšně zadlužíme budoucnost naší vlasti, …..lidem se rozsvítí až ČR zhasne nejen energeticky,….!!!!!……elektřinu pro domácnosti platíme 20x nad výrobní náklady!!!!!!!!!!!!!!!!!

All
25. 9. 2022 08:46
Odpovědět  ijn

Proradná,vždy taky kolaborantská ČSSD prodala např.naše zásobníky na plyn.Byly naše a nikoho jiného,z našich peněz,naší práce.Co politik,to zloděj a zmrd.

All
25. 9. 2022 09:02
Odpovědět  All

Když tito psychouši vše rozkrádali a dojebali co mohli,nastoupila několikrát vláda odborníků,Ale změnili něco ? NIC. A tak máme dnes záprdka lipavského a vládu omegadreků.Jako ,,Poslední dny v Pompejích” hodují,kradou podvádí a klamou do poslední chvíle. Fialově zabarvené bandy od r.1990 až 2022.Co bude zítra,co bude v r.2023 – ..bude i 25 i 30 ? Budeme tvořit budoucnost,anebo zbude hrstka lidí ukrytá v jeskyních zase malovat na stěny jeskyň jen vzkazy

Davor
25. 9. 2022 09:13
Odpovědět  All

Víte co mne udivuje? Když jsou volby, tak ještě před sečtením výsledků se v sousedství ODSáci sejdou a oslavují. Mají velice poslušné pěšáky a nebo jsou všichni u lizu?

All
25. 9. 2022 09:54
Odpovědět  Davor

V r.1989 jsme byli vyspělým a bohatým státem a tak po pilátu havlovi vzniklo velké množství parazitů,kteří se stále cítí silní.A ovcí mají zatím taky dost.Ale vše dochází a začne zvonit umiráček i jim.Českou republiku přibili na kříž a čeká se na kopí a ránu z milosti.Vše potemní,i den se změní v noc.Až potom začne svítat a vstanou noví,co byli připraveni,viděli a nebyli ovcemi.Tohle se děje,ono to přichází.

František
25. 9. 2022 19:16
Odpovědět  All

Já umím na stěnu jeskyně obtisknout svou ruku, heč.

zdena
25. 9. 2022 08:42
Ohodnotit příspěvek :
     

Já už přestávám chápat, jak je možné, že se tohle děje… copak se politici zbláznili ??? A česká fialová vláda – to už není ani fraška, protože fraška bývá vtipná… Kde se vzalo tolik namyšlených neználků na státotvorných postech ? Vždyť oni vůbec ničemu nerozumí a přesto rozhodují….. a ničí vlastní zemi…. i planetu.

Davor
25. 9. 2022 08:58
Odpovědět  zdena

Podívejte se na výsledky voleb v Řeporyjích! To je k nepochopení, Tam žije stádo hovad. Tam to jen ohradit ohradníkem uzavřít plynovod.
https://www.novinky.cz/p/vysledky-voleb/2022/komunalni-volby/obvod/539635-praha-reporyje

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
me2d44
25. 9. 2022 09:35
Odpovědět  Davor

Když jem na stařinkách viděl, že v Praze zvítězilo SPOLU (do kriminálu), tak se nějakým Řepojryjím nedivím. Divím se jen tomu, že Praha zapomněla, kdo má na svědomí rozkradení republiky (nebo se na tom Pražáci podíleli?).

janle57
25. 9. 2022 09:52
Odpovědět  me2d44

Největší rozkradači této země v čele s tuneldědkem Klausem
pocházejí z Prahy,tam, kdo nemá na papíře 5 fiktivních firem,
které slouží k neplacení daní,není ten správný Pražák,nedivte
se,že se jim tenhle systém tak líbí,komunální volby to tam
a v Brně jen a jen potvrdily

me2d44
25. 9. 2022 09:57
Odpovědět  janle57

Souhlasím s Vaším pojmenováním “Pražáci” – vesměs náplava z celé republiky (viz třeba Fiala z Brna – kde ho místní už i vypískali) – ale co na to Pražané – třeba Žižkovští Pepíci, obyvatelé Prahy, jejichž rody tam mají kořeny? No, zatím si hrají na “mlčící většinu”, jinak to nevidím! Doufám jen, že se taky jednou probudí!

Masunta
25. 9. 2022 10:58
Odpovědět  janle57

Nejlépe se podniká za státní. Paragraf, který postihoval za komančů rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví, zrušili bez náhrady. Nyní je to svobodné podnikání. Viz těch kauz a viz minimum potrestaných. Rath bručí, protože stále kritizoval Kalouska.

Albi
25. 9. 2022 14:41
Odpovědět  Masunta

Rath bručí, protože si nakradl (tedy pokud vůbec) málo. Nějakých 7 milionů – co to je? 700 miliard – a byl by nepostižitelný.

All
25. 9. 2022 10:03
Odpovědět  Davor

Tohle se děje,ono to přichází.To vše už bylo,je to tu zas.Temno a Velké ochlazení.Až potom všem,začne pomaloučku,pomalu svítat. Obrození.

Masunta
25. 9. 2022 10:54
Odpovědět  zdena

Pepíček si postěžoval taťkovi, že se mu smějí, že je blbec.
Taťka: Nic si z toho nedělej. Není důležité co jsi, ale čím jsi.
No a vvo ttom to právě jje.

František
25. 9. 2022 19:21
Odpovědět  Masunta

“Synku, hlavně se ve škole nauč podepsat, abys mohl dělat starostu, jak ten hňup Froliš Mrňús.” Dnes Pavel Novotný.

Masunta
26. 9. 2022 03:43
Odpovědět  František

Poučovací Fr. – nevím, jestli synku… počet mých křížků je už vyšší.
A zkoušel jsi zda alespoň víš, kolik je 1+1 ? Protože tu občas mám srážku s takovým primitivem, duševním naháčem, že i v mých letech mě to dokáže zaskočit. Možná, že ty by ses na duševního naháče vypracoval až po speciální terapii. Třeba po transplantaci kmenovách buněk gorily do tvého mozku. Nevím. Možná jsem moc velký optimista a přeceňuji tě. Kuk na strejdu… 🙂

Pozor
25. 9. 2022 09:27
Ohodnotit příspěvek :
     

S tým sa skutočne nedá nesúhlasiť.

[Trol-1] Lumir jizni
25. 9. 2022 09:29
Ohodnotit příspěvek :
     

V článku mne zaujalo autorovo konstatování o čtyřech “referendech” na Ukrajině. Evidentně tedy nepochybuje, že jsou to území ukrajinská.

Administrátor
P.A.Semi
25. 9. 2022 09:56

Inu, Přemku, jsou zatím Ukrajinská, ale asi už dlouho nebudou…

A v jiném příspěvku, který je v koši jinde, píšeš: “okupant nemá sebemenší právo na cizím území nějaké referendum vůbec vyhlašovat”…
To sice nemá, ale oni si je tam vyhlásili sami místní obyvatelé, v případě DNR a LNR to vyhlásil místní parlament – naprosto regulérní referendum jakožto vrchol demokracie…

Fašističtí teroristé se to snaží překazit střelbou do civilistů, Euro-fašističtí demagogové se to snaží pomluvit, protože neuznávají a bojí se skutečné Demokracie… Jenže nikoho nezajímá, jestli to EU nebo USA uznají… To je jako kdybych já neuznal volby v Brně – co je komu do toho?

πα½

Masunta
25. 9. 2022 11:01
Odpovědět  P.A.Semi

Držím vám pro úspěch vaší argumentace palce, ale asi neuspějete. Od jisté složitosti čehokoliv, se dají věci vykládat různě. A někteří – no prostě, jako na hlavu padlí.

VratislavII.
26. 9. 2022 12:36
Odpovědět  Masunta

Ty 100%👎

Petr
25. 9. 2022 09:32
Ohodnotit příspěvek :
     

Dobře napsané a trefné !

me2d44
25. 9. 2022 09:48
Ohodnotit příspěvek :
     

Malá poznámka od bývalého důstojníka: Divím se, že každý dnešní “vojenský expert” (i Štefec) v první řadě straší jaderným úderem. Od Rusů by to byl nerozum. Že by použilo jadernou munici na území, kde žijí Ruskojazyční obyvatelé – a pak se stovky let trápilo s radiací? Oblast Černobilu je dodnes neobyvatelná – to si mají udělat další radioaktivní koridor? A nebo stačí, když některé klasické hlavice nahradí Rusové termobarickými (i vícenásobnými, třeba na Iskanderu, nebo Sarmatu) – technicky to nemusí být problém – když se to vejde do raket pro Solncepek, proč ne do Kinžálu, Iskanderu, Sarmatu – jen se zvýší dosah. Účinek jako od taktické jaderné střely, ALE BEZ RADIACE – území pak lze použít ihned a ne za 200 let – no neberte to. Ať mi někdo vysvětlí, k čemu je někomu zamořená země (dneska už ani Rudé Právo na radioaktivitu nefunguje – jak jsme si za minulého režimu dělali legraci: “patami k výbuchu a přikrýt se Rudým Právem”).

All
25. 9. 2022 10:23
Odpovědět  me2d44

Ano,ta myšlenka o použití jaderné munice u černého moře ruskem je nesmysl.

me2d44
25. 9. 2022 10:37
Odpovědět  All

Opravím Vás: nejen u Černého moře – všeobecně, na území celé Ukrajiny a východní Evropy. Jen by si Rusové znemožnili “odlidněný” prostor využít. Už dneska z Ukrajiny (bez ohledu na referenda) moc nezbývá. Pod silami Ruska je 95% průmyslového potenciálu bývalé Ukrajiny. Polnosti, které na západě Ukrajiny zůstaly, jsou ve vlastnictví amerických kartelů, něco málo z Číny. Lesy na západě Ukrajina (její vláda) prodala “na stojato” evropským výrobcům nábytku (no dneska to bude – po odmítnutí ruské ropy a plynu i na topení). Co vlastně dnes je Ukrajina? Vztekající se a žebrající Zelenský v Kievě – vždyť ten se začíná bát i vlastní ochranky (a netuší, kdy přijde “včelička”)? Na středu Ukrajiny Rusové likvidují závody na opravu zbraní – a úder přes Oděsu až do Podněstří, ten se chystá. Festina Lente – aneb všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest (J.A.Komenský)

Masunta
25. 9. 2022 11:04
Odpovědět  me2d44

Dobrý příspěvek.

sizok
25. 9. 2022 12:20
Odpovědět  me2d44

Velmi trefně popsáno. Ukrajina je už jenom slupka, ve které nic není
a nic nebude, jenom vzkvétající nacismus.

František
25. 9. 2022 19:36
Odpovědět  me2d44

Navíc doposud nemá mezinárodně uznané hranice.

me2d44
25. 9. 2022 10:51
Odpovědět  All

Ještě jedna myšlenka (abych Vás trochu vyděsil): co když si Rusko umíní, že ten výše zmíněny “radioaktivní koridor” udělá jaderným úderem na České Budějovice, Prahu, Varšavu a Gdaňsk? – Ruská/Ukrajinská území to moc nezasáhne, čtyři “nezachytitelné” rakety (u nás jsme PVOS preventivně zrušili) zas tak moc nestojí (vytáhnou je ze skladu), Pro případný útok ze západu – radioaktivní bojiště = zvýšené ztráty, Na nějaké Tridenty v Německu zapomeňte – přes ruskou PRO neproletí, takže spadnou taky u nás – a za 500 let to tu bezpečně zase obsadí východní Slované – co na tu vyhlídku řeknete?

Masunta
25. 9. 2022 11:02
Odpovědět  me2d44

Se zaujetím jsem si přečetl váš příspěvek (udělal jsem chybu), tedy jen první větu.

me2d44
25. 9. 2022 11:13
Odpovědět  Masunta

Dík i za přečtení té první věty, ale – po zrušení Sputniku – vám sebrali selskou logiku? kdysi jsme si pár let rozuměli, teď šijete do obou stran. Problém je v tom, že já se nezměnil, Vy se zamyslete!

Masunta
25. 9. 2022 11:59
Odpovědět  me2d44

Provedu, kaprále.. Mohu vědět, jaký jste měl na Sputniku nick ?

me2d44
25. 9. 2022 12:33
Odpovědět  Masunta

Stejný nick, jako tady – jen někdy bylo na konci (ale málo kdy “60” – ale to se pořád počítá, jako já)
Jen mimochodem: Pod nickem Masunta (s různými doplňky, jako asistentntka, poradce a podobně v době funkčního Sputniku fungovalo asi 6 lidí, vyskytla se tam i Slovenčina – ale vzhledem k tomu, že jsem žil 9 let na Slovensku, tak mi nedělá problém – brzdil jsem jen východňáry, ten jejich mix Slovenčiny, Maďarštiny a Ukrajinštiny a navíc huba jako kulomet, tam potřeboval člověk čas na to, aby pochopil, co vlastně říkají)

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Masunta
25. 9. 2022 13:08
Odpovědět  me2d44

Tebou uvedené micky byly všechny mé, kromě několika, kdy na mě parazitoval hecker. Měl jsem postupně odhadem 25 nicků. I speciální. Například pomletá sépie, Tomáš, Červenáček, Rééunion, wwwebuerger. Někdy jsem psal slovensky. Můj oponent – hecker (Dokázal například zaregistrovat nick přesný jako jsem měl já a dávat komu chtěl a kolik chtěl třeba 50 kladných nebo záporných. Bodů. Administrátora to ne chávalo v klidu.) Byl psychopátek s výraznými sklony k násilí, nemohl slovenštinu vystát. Byl podivno. Například napsal, že nejí kuřecí, protože to žerou černoši.
No a tebe – už nebudu za protěžování tvého vojenství kritizovat. Hlavně, že nejsi psychopat.

me2d44
25. 9. 2022 15:47
Odpovědět  Masunta

Když jsem tu poprvé zachytil Masunta, tak jsem Ti poslal dotaz – zda jsi ten ze Sputniku. Mnohdy jsme si spolu notovali – a pokud mi názor nesedí, zpravidla si říkám “mlčeti zlato”. Sputniku je škoda – byla tam dobrá parta.

me2d44
26. 9. 2022 13:00
Odpovědět  Masunta

Jen na okraj: ale dle vyjadřování jsem vždy věděl, s kým mám tu čest. Jen občasné sklouznutí do vulgarit mi vadilo. Člověk se dá poslat do míst, kam slunce nesvítí i tak, že pokud protějšek nemá mozek, tak ani nepochopí urážku (přiznávám, někdy při nedostatku místa taky sklouznu, ale snažím se držet, takže i partnerce, která od rána paří hry, než si odpoledne pustí seriál, říkávám – když tě někdo naštve, pošli ho do Bruselu, nebo mu doporuč kolonoskopii – je to slušnější).

VratislavII.
25. 9. 2022 16:33
Odpovědět  me2d44

Je to retardovanej jedinec a byl jím i na Sputniku,NR.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Masunta
26. 9. 2022 03:49
Odpovědět  VratislavII.

Trvalý záchvateček… potěšil. Stačí, když zahlédneš nejlepší nick – Masunta, a jsi v záchvatečku ? Automatika, podmíněný reflex … Vyvalenější psychobulvičky, rychlejší pohyby, potivost, konzumace alkoholu, práce s pátou končetinou, ztráta ovládací funkce… ? Snad nebiješ nějakou ženu… Kuk na strejdu… 🙂

chjo
25. 9. 2022 11:52
Odpovědět  me2d44

Máš velice špatné informace ohledně efektů těchto zbraní. Ta radiace z výbuchu atomové zbraně je nesrovnatelná s nehodou v elektrárně.
Během výbuchu se většina toho materiálu spotřebuje. Vyhledej si “street view” pohled do hirošimi nebo nagasaki. Kolem chodí lidé normálně se tam žije.

Ale nehoda jako Černobil nebo Fukušima to je průser. Protože tam nedošlo k žádnému jadernému výbuchu, ale k úniku toho radioaktivního materiálu a porušení jeho izolace od okolí.
A stojí za shlédnutí video jaderných testů hledej : Time-Lapse Map of Every Nuclear Explosion Since 1945
To je diskotéka co ?

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
me2d44
25. 9. 2022 12:53
Odpovědět  chjo

Jen tak mimochodem: co o jaderných zbraních víte? Jestli mne, 20 let sloužícího lampasáka zkouší poučovat někdo, kdo má jen vyčteniny ze západních serverů, tak musím na WC, protože se o mne pokouší močení (smíchy). Bez velkého vlivu radiace (ale s větším účinkem) byly naposledy neutronové bomby (smluvně zakázány). Klasická atomová nálož může být nadzemní (velká nálož radiace), pozemní (radiace pro okolí – a pak podle toho, kam fouká vítr – mrak může zasáhnout půlku Evropy) a podzemní – pak vznikne “nová černobilská oblast” – a radioaktivita se podle větru také může rozšířit. Doporučuji: Pořiďte si verzatilku a učte se střílet zrním. Na prak, luk ani těžší zbraně nemáte IQ, takže nedoporučuji!

Administrátor
P.A.Semi
25. 9. 2022 13:32
Odpovědět  me2d44

Lampasáku, co vy víte o jaderných zbraních, když tam píšete “stovky let trápilo s radiací?”
Víte, co je to poločas rozpadu? Ty prvky, které více vyzařují, se také brzy vyzáří, kdežto ty, které mají dlouhý poločas rozpadu, prakticky skoro vůbec nevyzařují… Takže po pár letech to není nijak zvlášť nebezpečné…

Z podzemních výbuchů se radiace větrem téměř nešíří, leda by si odstřelili vršek toho podzemního komplexu…

Máte to načtené z nějaké učebnice a moc tomu nerozumíte…

PS: A oba, me2d44 i Masunta – Černobyl se píše s Y, je to od slova “černé býlí”, nebo-li černý plevel, pelyněk… A “do Hirošimy” je na konci Y…

πα½

me2d44
25. 9. 2022 13:57
Odpovědět  P.A.Semi

Omlouvám se za hrubku. Ale s Vaším dalším cancem nesouhlasím. Od události v Černobylu to je už 25 let – oblast stále radioaktivní A NEOBYVATELNÁ (teda, pokud si nechcete zadělat na rakovinu – i novináři dostávají dozimetry a vyhrazený čas na návštěvu – a to si to tam “jenom” pšouklo). Každý, kdo pochybuje o účinku jaderných zbraní mě vytočí do běla. Pokud jse nestříleli verzatilkou, nedrželi v ruce prak, luk, nebo kuší, nesrtříleli ze vzduchovky, malorážky, brokovnice, kulovnice, samopalu, kulometu, prosím, DRŽTE HUBU, NEZNÁTE ÚČINKY. A co se týče jaderných zbraní – radši si spolkněte jazyk – ty vyčteniny z Ameriky jsou totéž, jakoby jste si k obědu dali vlastní exkrementy!

Administrátor
P.A.Semi
25. 9. 2022 15:50
Odpovědět  me2d44

Divoká příroda okolo Černobylu jen kvete a bují, procházejí se tam laně a jeleni a další zvěř…
A Ukrajinci kolem toho dělají divadlo pro novináře s dozimetry…

Víte, táta byl jaderný fyzik a já jsem to studoval během střední z jeho učebnic…

Tohle s tím souvisí jen trochu: Zkuste si přečíst tohle o New York 9/11 a o jaderných bombách ve Fukushima

πα½

me2d44
26. 9. 2022 13:15
Odpovědět  P.A.Semi

Já Vám doporučím: zkuste si sehnat americký film “Den poté” – a s tou radioaktivitou u Černobilu se má ještě lidstvo co prát – jak jsem napsal, je to 25 let, ale kdo ví, kdy ta oblast bude bezpečně obyvatelná (a to si Černobyl jen pšouknul), zkuste mě poučit, amatére, co nad oblastí zásahu vyvolá vzdušný jaderný úder! – Mám pocit že to neví aní Váš táta se svými knihami – my na radarech (i se školou jsem na nich strávil 20 let) jsme museli znát všechno od elektroniky, přes mikrovlny, slaboproud, silnoproud – až po jadernou elektrárnu). Vyčteniny nikdy nejsou víc, než osobní zkušenost (když jsem nastoupil na pozici, tak mi řekli: Co jsi se naučil – zapomeň žiivot je o něčem jiném – a to jsem inženýr radiolokace). A někdo, kdo ani neví, co to byla versatilka – a že se z násadky dalo střílet (někdo preferoval rýži, já zásadně pšenici – jinak jsem střílel ze všeho, krom RPG7 – tu jsme na radarech nepotřebovali, protože jsme vždycky dostali rozkaz před tanky sbalit a zmizet). Takže mladším doporučuji: poslouchejte starší – a než otevřete zobák, musíte mít vzdělání a zkušenosti – pak se na Vás důchodci nebudou zlobit.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
me2d44
26. 9. 2022 13:31
Odpovědět  me2d44

Malý dodatek: jako obsluhu na radar jsem dostal dva Slováky – dvojčata (ještě před “Plyšákem”). V roce 1993 mi přišel krátky dopis od jednoho z nich: “Ďakujeme Vám za to, čo ste nás naučil, máme v Bánskej Bystici opravňu televízorov” – a to mi příi nástupu tvrdili, že z elekritky vědí, že zásuvka kope – protože: “my sme drevorúbači” – umím, nebo neumím? Teď si to v makovici srovnejte – maturita je jen cár papíru, člověk se učí celý život ( i když jsem v důchodu, učím se i dneska), tak nazdar!

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
me2d44
26. 9. 2022 14:15
Odpovědět  me2d44

P.S.: pokud někoho odkaz zaujme, zkopíruje ho, (ani to HTTP, HTTPS nemusí doplňovat – mám vyzkoušeno), tak se na odkaz dostane – a pokud Vám někomu tady pokec.cz napíše že video zablokoval prohlížeč (jedu standardně přes MS EDGE, takže vím, co nesnášejí) tak si nainstalujte další – já jedu standardně přes Edge, ale mám nainstalované i Seznam, Firefox a Google. Když mě jeden nepustí, zkusím si ostatní – vždycky se dá najít cesta. Jen maličkost – některé překlady i tady jsou přes Google – když to vypadá, jakou Siouxština, zapnu originál – a proženu to přes německý DeepL – drží syntaxi, zachová význam a je to čitelné (zdarma je omezený v délce textu, ale dá se koupit licence).

Administrátor
P.A.Semi
26. 9. 2022 19:32
Odpovědět  me2d44

Že vzdušný jaderný úder vyvolává EMP, a proč podzemní ne, jsme tu probírali nedávno:
https://www.pokec24.cz/krize-ukrajina/bitva-o-cherson-zakarpati-ve-smutku-armada-opustila-cernihiv-usa-si-uvedomily-kde-udelaly-chybu/#comment-46283

Z tohoto hlediska je ještě zajímavější jaderný výbuch nad atmosférou, to je mnohonásobně silnější…

“Den poté” znám, na filmy nekoukám…

Divoká příroda v Černobylu je důkazem, že jsou ty obavy z dlouhodobých problémů přehnané… Prvních pár let to je špatné, pak už to příroda zvládá dobře…
Jaderná zima je horší problém, podobně jako může být vulkanická zima, kdyby došlo k nějaké VEI8 explozi…

πα½

Masunta
25. 9. 2022 14:33
Odpovědět  P.A.Semi

Já slovo Černobyl nepoužil…
Zajímavost: Vědci nedovedou vysvětlit, proč se v radioaktivním prvku některé částice rozpadnou dříve a jiné později. Měly by být stejné. Takových záhad je více a proto prý řada vědců začala věřit v Boha.
Wikipedie:
Černobyl (ukrajinsky Чорно́биль, Čornobyl; rusky Черно́быль, Černobyl) je město v Kyjevské oblasti na severu Ukrajiny. Černobylská jaderná elektrárna.

Administrátor
P.A.Semi
25. 9. 2022 15:58
Odpovědět  Masunta

Pardon, spletl jsem vás s “chjo” …

Když použijete v jednom příspěvku >= 3 odkazy, tak čeká na schválení… (a když to je slušné, tak vám to někdo schválí, až si toho admin nebo já všimne…)

A ovšem, myslím, že Bůh se s jednotlivými částicemi nepatlá, má na to určená pravidla… Každý ten izotop má určitý poločas rozpadu, kdy se ho statisticky asi tak polovina rozpadne. Zřejmě to bude dáno potenciální energií dané konfigurace a jak daleko to má k tomu nejbližšímu rozpadlému stavu…

πα½

Masunta
26. 9. 2022 04:00
Odpovědět  P.A.Semi

Nevím, nevím, že bych v jednom svém příspěvku použil tři odkazy. Zpravidla ani jeden. Nebo myslíte 3 mé citace z cizího zdroje pod jedním vaším článkem ? To mi praxe nepotvrzuje. Ale vysvětlení beru a budu sem, ale už s nějakým sebezapřením, tedy psát dál. Lev Prchovi záchvatovému, by to v jeho bytí jinak moc chybělo… Už to má jako drogu, je plný očekávání už před zapnutím počítače.
K tomu vašemu vysvětlení rozpadu některým částic izotopů – nevím, proč se to snažíte vysvětlit. Asi nejste znalejší než jaderní fyzikové. To co jsem o tom jako o zajímavosti napsal, mám od Grygara.

Administrátor
P.A.Semi
26. 9. 2022 11:00
Odpovědět  Masunta

V tom příspěvku, co čekal na schválení, máte tři modře podtržené odkazy:
1. Kyjevské oblasti
2. Ukrajiny
3. Černobylská jaderná elektrárna

Nedělejte, že neumíte počítat do tří….!

A ovšem – ani Grygar není argument… Jsem také astro-fyzik, a jsem křesťan, ale nelze na Boha svalovat všechno včetně čistě statistických dějů…

πα½

VratislavII.
26. 9. 2022 12:42
Odpovědět  P.A.Semi

Co ten krom Ctrl-C a Ctrl-V umí????? Vždyť nechápe ani to,co okopíruje.

me2d44
26. 9. 2022 14:04
Odpovědět  Masunta

Kolego, už se mi to stalo taky. Ale zkuste někdy hodit odkaz – ale bez toho HTTP, nebo HTTPS – klidně Vám to projde – navíc na první dobrou. A selanka pod “Ředitelem” STS Chvojkovice Brod (asi dobrá parta – jako v Jáchymovi) z toho bude mít poprask – no neberte to!

Gene
25. 9. 2022 18:26
Odpovědět  Masunta

A pred vybuchem se to navic jmenovalo Cernoje.

Administrátor
P.A.Semi
25. 9. 2022 20:45
Odpovědět  Gene

Já myslím, že to byl Černobyl už od hodně dlouho v minulosti…
Cha-bád tam měli ve středověku nějakou významnou synagogu, kterou jim nějaký Ukrajinský kníže (Bogdan Chmelnický) rozbil…

V článku Did Chabad Jews Orchestrate Ukraine War To Establish Their ‘Third Khazaria‘ Kingdom se mimo jiné píše:

Chernobyl has always been regarded by members of the sect as a sacred place of requital and punishment. … it was there that Bogdan Khmelnitsky wiped out the “Chernobyl branch” of Chabad’s forefathers by fire and sword … the catastrophe which took place at Chernobyl … is referred to by Lubavitchers as “The Chernobyl Wonder.”

(Jen na okraj zajímavost, že navrchu poslední komentující v tom článku se také jmenuje “Gene” …)

πα½

Gene
26. 9. 2022 13:27
Odpovědět  P.A.Semi

Ja si delal jen srandu. To se v te dobe tak zertovalo. Ono Cesi tenkrat meli aspon smysl pro humor.

Administrátor
P.A.Semi
26. 9. 2022 19:37
Odpovědět  Gene

Mně to ale přišlo zajímavé, s tím Cha-bádem v Černobylu…

On tehdy ten “experiment” někdo schválně nařídil, nějaký (((soudruh))) z Kyjeva po telefonu, i když mu obsluha té elektrárny vysvětlila, že to nejde a že to bouchne… Jenže denní směna šla domů a večerní směna to dostala znovu nařízeno… A ovšem dodnes se “neví”, kdo jim to vlastně nařídil… Já bych řekl, že dost možná někdo od Cha-bádů…

πα½

Masunta
25. 9. 2022 14:34
Odpovědět  P.A.Semi

Jo – a objevilo se, že můj příspěvek čeká na schválení. Tak sbohem a šáteček, šašci.

VratislavII.
25. 9. 2022 16:35
Odpovědět  Masunta

Konečně????!

Masunta
26. 9. 2022 04:16
Odpovědět  VratislavII.

No tak pátou končetinu jsi z toho už jistě použil. A jsem tu zase – popsáno viz výše, Lech Prchu (Ten popis, vysvětlení si také vylep k posteli – kdy jsi v ní naposledy měnil povlečení ?) … 🙂
Napiš 40krát:

Masunta osvícený, má radost životní je…
Globalisticky i charakterově na výši je…
Stále novými poznatky zásobuje mne…
Ani na hodinky švýcarské není takový spoleh…
To bych mnohokrát signoval jako Lech.

chjo
26. 9. 2022 01:34
Odpovědět  me2d44

reagoval jsem na:
 “stovky let trápilo s radiací”
Protože to není pravda.
Nikdo netvrdí, že je to dobrý nápad po sobě začít házet atomovky. Samozřejmě že by následoval spad. Ale ta země se nestane neobyvatelnou na stovky let.
Když vás někdo upozorní na omyl není důvod vyskakovat z kůže a plivat kolem sebe saze.
Ti kteří se ten konflikt snaží ze všech sil rozpoutat si to určitě velice dobře uvědomují také. A právě proto bychom se měli obávat o to víc.
ps: co se mého IQ týká. Inu věřím, že s věkem člověk blbne a já nejsem vyjímka.
A máte právo na svůj názor. Do kolika jsou ty armádní …matně si vzpomínám že říkala do 140 ?
No nic přesto koupím verzatilku ;-P

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Administrátor
P.A.Semi
26. 9. 2022 03:23
Odpovědět  chjo

Nejhorší jsou prý první tři dny
A především pozor na prach na zemi… Kdybyste se ukrývali ve sklepě, tak pozor na okna, vedoucí na ulici na úrovni země, kde ten prach vyzařuje do stran…

Čím nebezpečnější záření, tím rychleji se to vyzáří… To, co září pomaloučku ještě padesát let, zase není nijak moc nebezečné…

Jinak si pamatuji po Černobylu, tehdy to mraky zanesly přes Skandinávii do střední Evropy, šli jsme na Prvního Máje, byl mírný deštík… Nejvíc “zářila” prý dětská pískoviště, a houby v lese… (táta měl odněkud půjčený dozimetr)
Pamatuji, jak ten rok a ještě asi ten příští rostly pampelišky se třemi nebo čtyřmi květy na jednom stonku, pak už jsem to nikdy neviděl…

Taky jiná věc je, když něco “září” někde dole na zemi, a jiná věc je, když to spolknete a září vám to zevnitř přímo do orgánů…

πα½

me2d44
25. 9. 2022 13:08
Odpovědět  chjo

Ještě dodám: něco jiného je test – který probíhá na neobydleném území (díky nim jsou některá neobydlená – pro radiaci – dodnes) a něco jiného je jaderná hlavice, nebo bomba. A pokud tohle nepochopíte (že pro testy se zpravidla používají menší kalibry), tak si začněte kopat protiatomový bunkr – bude se Vám hodit (bacha! nutno zásobit potravinami a toaleťákem nejmíň na 5 let – radiace je cesta k rakovině!).

Albi
25. 9. 2022 15:05
Odpovědět  me2d44

Pánové – ať tak či onak, není o co stát.

A bez ohledu na jakékoliv přírodní zákony, vyhrožování použitím jaderných zbraní může mít dva efekty opačného smyslu.
První – vyvolá silné obavy, tedy odpor k jejich použití, ale za
druhé – lidi soustavným strašením otupí, vlastně se s ní virtuálně seznámí, spřátelí a nebezpečí budou podceňovat.

I když krotitel či ošetřovatel tygrů dovede s těmi zvířaty zacházet, přesto ho mohou kdykoliv sežrat.

Pavel z Moravy
25. 9. 2022 15:55
Odpovědět  me2d44

To s tou jadernou municí k použití na Ukrajině je dokonce neuvěřitelný nesmysl. Jednou někdo takovou hloupost vypustí z úst a pak lze jen s pusou dokořán koukat jak se toho někteří chytí a papouškují to, aniž by přemýšleli.

František
25. 9. 2022 19:34
Odpovědět  me2d44

Oblast Černobylu není neobyvatelná! Viděl jsem pár dokumentů, ve kterých tam normálně žijí lidé, pěstují si zeleninu, sbírají ovoce a loví divoká zvířata. Při evakuaci tam zůstali a žijí tam od roku 1986 bez problémů. Ostatně, když byl zveřejněn po nějaké době radioaktivní mrak, který zasáhl většinu Evropy a dvakrát se tu otočil, žili jsme v nevědomosti v radioaktivně zamořeném území i my. Pokud si pamatuji, kupovali jsme jódové tablety.

Pavel z Moravy
25. 9. 2022 10:14
Ohodnotit příspěvek :
     

Lidský tvor, to je skutečně problematický tvor celé historie. Když bychom vzali do úvahy pouze posledních 2020 let, kolik pokusů o spravedlivou společnost zde již proběhlo. V každé době se najdou zralí lidé, kteří se pokouší prakticky o nemožné, zkulturnit společnost a donutit člověka žít ve vzájemné shodě a sounáležitosti. Chvíli to vždy vychází, ale jakmile se lidem po jakékoliv předcházející katastrofě začne dařit lépe, jedni se začnou povyšovat nad druhé, začnou hromadit majetek, začnou toužit po neomezené moci a shoda a sounáležitost mezi lidmi je pryč. A tak to jde stále dokola století za stoletím, jako by v podstatě lidského genomu bylo, že lidský tvor nemá nikdy vyzrát. A tak to jde stále dokola a já mám obavy, že tak to půjde až do úplného konce lidské(ne) civilizace. Jak řekl Einstein, ať už mu budeme věřit nebo ne – neexistuje nic co by nebylo od stvoření světa předem určeno a dáno. Ani pohyb křidélka mouchy, ani výbuch atomové bomby. Bůh kostky nevrhá. Co když je tento stálý boj o dobro takhle naplánován a stále a stále se budou lidé snažit a opakovat své chyby, bez toho aby někdy dospěli k cíli. Vím, nezní to moc optimisticky, ale historie by to potvrzovala. Je to asi jako s těmi kdo věří v převtělení, až budou dokonalí, už se nevrátí. Tím samozřejmě netvrdím, že nemáme bojovat, to absolutně ne, ale pokud zvítězí slušnost, jak dlouho to tady vydrží?
.

Pavel z Moravy
25. 9. 2022 10:25
Odpovědět  Pavel z Moravy

V tomto vtipu, který zde napíši se může poznat hodně lidských jedinců.
Do zverimexu přijde pán a chce si koupit papouška. Ptá se prodavače, jestli nějaké mají. Ten ho pošle na konec místnosti a chlapík vidí papouška, který stojí 50000 Kč. Proboha tak drahý papoušek říká, co umí když je tak drahý? Prodavač mu říká- umí perfektně anglicky. Hm, říká zákazník a podívá se na druhého papouška u kterého je cenovka 200000 Kč. Proboha, to je obrovská cena, co ten papoušek umí? Prodavač říká, ten papoušek umí plynně anglicky a španělsky. Hm, říká zákazník a jde si prohlédnout třetího papouška. Proboha ten stojí 300000 Kč, co ten umí ptá se prodavače? Prodávač mu odpoví, to jsme ještě nezjistili, ale v každém případě ti první dva mu říkají šéfe.

me2d44
25. 9. 2022 13:17
Odpovědět  Pavel z Moravy

Dávám plus – ale “chlapi” narození po 1985 Vás budou mínusovat. Pletou si jadernou bombu s mikrovlnkou 👍 🤣

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Albi
25. 9. 2022 15:11
Odpovědět  Pavel z Moravy

1***

František
25. 9. 2022 19:49
Odpovědět  Pavel z Moravy

Pavel K.?

All
25. 9. 2022 11:00
Odpovědět  Pavel z Moravy

Lidé dělají stále dokola stejnou chybu. Už 5000 let.Z pohodlnosti a lenosti nepřemýšlí a nedokáží rozlišit dobro od zla.Neumí to.Raději podlehnou slibům a slibování.Uvěří infiltrovanému zlu,třeba za ůplatu a tučnější podhozenou kostičku,snadno podléhají slibům démona,nevidí,nepřemýšlí.A démon zla se raduje a rajtuje na svém koni už 5000 let nad uspanými lidmi.Vesmír nepotřebuje mysl,která není tvůrčí,která spí,nemyslí,ani ovce, které jen čekají,že za ně,někdo jiný bude vše řešit.Všechny technokratické společnosti vznikly a zanikly,protože jen rozebíraly,kradly,rabovaly a toužily vládnout nad lidmi.Zanikly.Zanikne i tato.Zůstane jen probuzená a tvůrčí mysl.

me2d44
25. 9. 2022 13:28
Odpovědět  All

U některých jedinců to není “chyba” – je to jejich blbost. Jako hlavní technolog v jednom podniku jsem všechny chlapy naštval tím, že jejich kolegyně dostala na prémiích o 3 tisíce víc, než oni – zasloužila si, makala do roztrhání, sice sem-tam chybička, ale to by nebyla člověk. Zbytek osazenstva technologie se mohl vzteky potrhat – nebylo jim to nic platné: děláš, máš, neděláš, slintáš. Já se vždycky držel hesla:” dělej jako já” – no s kolegyní jsme za surfování na internetu ten vytýkací dopis dostali ve stejný den – nového výrobního ředitele nezajímalo, že se na internetu hledají i nové návody, kontakty a informace, oba jsme dostali 500,- pokutu – a na tom netu jsme stejně zůstali, jinak bychom byli bez informací.

me2d44
25. 9. 2022 13:35
Odpovědět  me2d44

P.S.: Stejně jsem jí to další výplatu na prémiích vrátil – takže nakonec jsem byl škodný jen já, ale je to o tom, že vážit si musíme nejen sami sebe, ale především podřízených a zaměstnanců – vždyť na nich jsme závislí!

Albi
25. 9. 2022 15:21
Odpovědět  me2d44

Tak to jste bílá vrána – speciálně s přihlédnutím k posledním 5 slovům.

me2d44
25. 9. 2022 16:15
Odpovědět  Albi

Dneska už jsem v důchodu, ono 43 let stresu se podepíše na každém a 18 uznaných let v armádě mi umožnilo důchod od 59 let (ještě jsem v civilu přesluhoval. Ale můj princip: “dělej jako já” mi vydržel až do odchodu do důchodu (pak si mě zavolali, abych jim vyškolil nové technology – můj původní stůl byl zavalen haldou bordelu, takže prvních 14 dnů jsem strávil úklidem). Učil jsem podřízené ( v armádě i v civilu) rád, ale jeden učí a ti ostatní mají pobírat znalosti a zkušenosti. Pokud se tak neděje, tak učiteli dospělých nezbyde nic jiného, než si sbalit kufřík, vypnout počítač a říct: “Tak nazdar, už mě sem nevolejte – vy ty znalosti a zkušenosti vlastně nechcete!”. A i když bych měl na to, abych je srovnal na jednu hromadu (a mám na ruce “zbrojní pas”) tak nemám rád násilí, takže jsem nad mladými frajery, co si myslí, že maturita je vrchol vzdělání, jsem zlomil hůl. Dneska – ač inženýr – souhlasím s názorem partnerky: “čím větší studovanec, tím větší blb” – a titul MBA překládám: Malý Blbec, ale Aktivní.

František
25. 9. 2022 19:56
Odpovědět  me2d44

Já mám spíš dojem, že vzdělanost našeho občanstva lítá v sinusoidách. Připomeňte si historii naší elity od středověku.

Albi
25. 9. 2022 15:10
Odpovědět  Pavel z Moravy

Proč máte zas stoprocentní pravdu??? Vy na to musíte mít speciální školení !!!

Pavel z Moravy
25. 9. 2022 16:16
Odpovědět  Albi

Mně se zase velmi líbí vaše komentáře, protože je v nich ženská logika a to je velmi přínosné.

Masunta
26. 9. 2022 04:21
Odpovědět  Pavel z Moravy

Skoro jsem se z dojetí rozplakal…

Administrátor
P.A.Semi
25. 9. 2022 16:33
Odpovědět  Pavel z Moravy

To když píšete a nechápete, proč “jedni se začnou povyšovat nad druhé”, to je zřejmě dáno tím, že jedni jsou lepší než jiní, je to přirozené… A je přirozené a správné, že ti Schopnější tu společnost vedou, a ti průměrní následují…

Rovnost je jen Marxistická Lež, škodlivá tím, že všechny chce srovnat na tu nejnižší úroveň, zcela “rovné” a tím zcela zbytečné, protože náš smysl je hlavně v tom, v čem se odlišujeme od ostatních, v čem nejsme stejní jako všichni další…

A ten prý Einsteinův výrok o před-určenosti všeho je jednak nesmysl a druhak pochybuji, že by toto řekl Einstein… Vždy máme svobodu volby a není předem dáno, kterou z možností si vybereme a kdy… Částice mají náhodný pohyb a není předem dáno, kam se která pohne – tam jsou dány jen statistické trendy, protože jich je velmi mnoho…

πα½

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Ferko
25. 9. 2022 13:23
Ohodnotit příspěvek :
     

p. Štefec nedokazal pochopit, ze virus neexistuje a oslavoval opichavanie proti tzv COVIDuv com este moze byt tak ganialny, ked nezvlada zaklady k prezitiu tejto doby ?

Editor
25. 9. 2022 23:07

Výraz “aby jste” používají absolventi školy praktické (dříve zvláštní), když nechtějí vypadat jako absolventi školy praktické, když chtějí být za vzdělance. Absolvent základní školy používá český výraz “abyste”.

Masunta
26. 9. 2022 04:23
Odpovědět  scipio

To nemáte zase jinou, rozumnější práci ?

Per
26. 9. 2022 13:09
Odpovědět  Masunta

Kdejaké pako se tu nejen povyšuje, ale i dává najevo svou rádoby genialitu.
Fix, tak se přeřekl, anebo chcete mít diskuzi bez diskuze, a budete mít klid? Děláte to v rámci aktivity BIS proti vnitřnímu nepříteli?

me2d44
26. 9. 2022 13:42
Ohodnotit příspěvek :
     

Omlouvám se všem – mimo téma: Omluvte mne, občas se jedná skutečně o dvojklik, a občas mne zradí zaseknutá klávesa z jiného textu – ale kdybych to měl opravovat, tak na tom strávím stáří.