blogKrize

Foldyna v Tachově: Rozeštvali Jugoslávii, rozeštvali Ukrajinu. Nesmí se to říkat

09.02.2025 8:14 | Reportáž

Bude mít odborářský boss Středula koule na generální stávku? Nemáme hloupého premiéra – je to horší, máme vyčúraného předsedu vlády, který za velkou louží vykonává vše, co jim na očích vidí. Foltýn slouží státu, ne lidem. Padesátky jsou zpět! Poslanec Jaroslav Foldyna (SPD) přijel na besedu s tachovskými občany. A bylo doslova narváno.

Foldyna v Tachově: Rozeštvali Jugoslávii, rozeštvali Ukrajinu. Nesmí se to říkat
Foto: Václav Fiala
Popisek: Jaroslav Foldyna a Marie Pošarová mezi lidmi

Lidé dokonce stáli i venku, aby si vyslechli názory poslance, čelného představitele SPD. Prostor pro několik desítek přítomných byl beznadějně přeplněn.

„Tak já vám něco řeknu. Oni si zvykli, že z nás dělají blbce. Že prý je všechno progresivní, důležité, například ty emisní povolenky. No, co to je? To jsou jenom zvýšené daně. A že budeme platit ty emisní povolenky z fosilních paliv. V roce 2027 to bude zvýšení o 14 centů, což je o tři koruny padesát dražší na benzínu. Jenže o další tři roky pak zdraží o 54 centů, což je o skoro 14 korun. A to je fakt dost. To se přece všechno promítne do práce, do rohlíků, do čokolády. Když si dneska koupíte sušenku, tak je o čtvrtinu menší. Oni nezdražujou, no, oni nám tu sušenku zmenší. Čili pořád z nás dělají blbce. No, takže, vykašlat se na ně. Co z těch povolenek? Žijou z toho různý fondy, platíme důchodce ve Spojených státech – jsme snad blbí, nebo co?“ začal zostra Foldyna.

„Já sednu na motorku, jedu na vzpomínku na Olšany, položit tam kytku, a hned, že jsem proruskej. Moji rodiče, oba byli v lágru ve Wiener Neustadtu, Rudá armáda je osvobodila. Takže jsem dal na památník kytku. To přece není o žádném Putinovi, o žádné válce. Jenom je to o slušnosti. A dobytkové první třídy nám říkají, že jsme nějací dezoláti. Já jsem s jedním takovým mluvil, jmenuje se Foltýn,“ pokračoval poslanec SPD za smíchu přítomných. A někdo na to pěkně nahlas: „To je ču.ák!“ A bouřlivý potlesk. 

Foldyna pokračoval: „On je hodnej, a že svině jsme my. Jak je to s těma sviněma, to mě až tak moc nezajímá, ale on říkal, že je na ně třeba vykopat ty hluboké příkopy. Já jsem ročník šedesát a pamatuju si hlubokej příkop, když můj táta měl na starosti PHM u tankového útvaru ve Stráži pod Ralskem, nesouhlasil se vstupem sovětských vojsk, a tak ten hluboký příkop vypadal tehdy tak, že ho vyhodili z práce. Já jsem zažil, když říkali, ‚ten člověk je pravicový oportunista‘. Tak se ptám toho Foltýna, jestli moje děti budou mít taky hluboké příkopy. On na mě tak koukal, a prej, že si o to říkám sám, že jsem ta svině, říkal ‚když vy se identifikujete jako proruský‘. Já na něj, že jednou jsem s nějakým Foltýnem boxoval, to byl výbornej boxer za Vítkovice, porazil mě, to byla bomba, no, že bych si to zopakoval,“ nažhavil se Foldyna.

„Takže Foltýn říká, že se identifikuji sám, že jsem ta svině, že souhlasím s vražděním. Já jsem ale nikdy nic takového neřekl. ‚Když jste před patnácti roky pohrdal Ukrajinci, když vám někde kopali za barákem, a říkali jste, že jsou to ukáčka.‘ Já na to, že jsou to Ukrajinci, dělníci, a měli jsme se k nim chovat slušně jako ke každému člověku. Už ve čtrnáctém roce, když se tam válčilo, tak jsme pro ně dělali pobyty v Německu, dostal jsem od nich i vyznamenání za podporu dětí. Já se jich neptal, jestli jsou Rusové, nebo Ukrajinci. To nemělo nic společného s Putinem. A Foltýn mi pořád říkal nesmysly, že tady někdo podporuje vraždění. Ale já jsem tady v Čechách nikoho neslyšel, že by podporoval to vraždění. Ale my nechceme být za blbce. Někdo vytvoří nějakou válku, zastřelí na frontě dva Ukrajince, padnou dva Rusáci a je to čtyři nula pro Spojené státy,“ poznamenal dále poslanec za smíchu auditoria.

„Já vím, že se to nesmí říkat. Zažil jsem, když rozebírali Jugoslávii na náhradní díly. Prostě, úkol byl rozeštvat lidi proti sobě. A lidé tam umírali. I dnes umírají Ukrajinci a Rusové úplně zbytečně. Tady se člověk diví, co všechno vám média vyprávějí o téhle válce. A my to všechno platíme. My máme svoje problémy. Odvádíme peníze a za ty peníze někdo kupuje nějaké zbraně nebo potřeby pro válku. Kolik jsme tady otevřeli nových elektráren, nemocnic, kolik jsme postavili bytů? My se divíme, že vymíráme jako nosorožec bílý, protože se nerodí děti. Jak by se také mohly děti rodit, když lidi nemají na to, aby si mladá rodina koupila byt. Lidi upozorňují, že Ukrajinci jezdí v moderních autech. No, kdyby byla válka třeba v Ostravě, tak bych samozřejmě v něm přijel sem. Za to může naše vláda, ne lidi. My nesmíme dovolit, abychom si vylévali vztek na obyčejných lidech. My jsme taky nemohli za čtrnáctý sjezd komunistické strany.“

„Oni s námi manipulujou prostřednictvím médií, a presstituti v novinách a v televizích prostě lžou. A chtějí, abychom za to ještě platili víc prachů. Co to je, prý patnáct korun, to nic není,“ podotkl Foldyna k projednání poplatku za Českou televizi. „Takže já to platím, a pak jsem ve firmě, která má víc než padesát zaměstnanců, a ta to platí taky. Když už jsem to jednou zaplatil, proč bych to platil znovu? A oni dostanou o další dvě miliardy víc. Já chci vědět, proč. Chci být informován, že se něco stalo, tomu rozumím. Ale já jim kašlu na to, aby mi říkali, co si o tom mám myslet. Česká televize nás informuje a hned nám k tomu řekne, co si o tom máte myslet. A na to my kašleme. 

To říkám panu Foltýnovi, že nám poslal jakési ‚komunikační karty‘. Já na to, to jsem zažil naposledy v roce 1981 na politickém školení mužstva na vojně. A tam nám říkali, co si máme myslet. Já si přeci myslím, co chci, a ne to, co mi píšete. Jestli chce někdo vysvětlovat strategii vlády, tak od toho má vláda přece tiskového mluvčího! A jestli bude vznikat nějaký úřad a tam pět nebo deset Foltýnů, kteří nám budou říkat, co si máme myslet a co si nemáme myslet, tak to jsme už zažili, a vracíme se na bílém koni. Takže mi vraťte 600 nájem, protože to jsem dřív platil. A dnes je to sedm tisíc. Nebo taky osmnáct tisíc. Takže my si nesmíme nechat nadělat na hlavu. A jediné, co ještě můžeme, je jít k volbám.“

„A oni nám to zakážou,“ zazněl hlas z místnosti.

„Když bude nějaká mimořádná situace, to je krajní mez. Anebo řeknou, že přišly korespondenční hlasy z Nového Zélandu a že nás přehlasovali. A že ten pan Novák, co zemřel v roce 1974, si vzpomněl, že bude volit STAN… Hluboká demokracie, hm, umožní volit i těm, kteří jsou několik let mrtví. Podívejte třeba na prezidentské volby v Rakousku,“ konstatoval Foldyna.

„A v Rumunsku,“ bylo slyšet ženský hlas.

„Tam zrušili volby, protože řekli, že na Twitteru byla nějaká reklama, a pak se přihlásila liberální unie, ale to už bylo zrušené,“ odpověděl poslanec Foldyna.

„Náš ústavní soudce, jak se jmenuje ten soudruh, ano, Baxa, říká, že se to může stát i u nás. Takže, co nám to říkají už dopředu: My půjdeme k volbám a oni řeknou, že jsme volili blbě, a zruší je? Opakovačka! To si z nás ale už opravdu dělají… legraci. Co tedy po nás chtějí? Abychom drželi hubu a krok? My jsme opustili byty za sedm stovek a šli do bytů za sedmnáct tisíc. Volili jsme ‚svobodu!‘ a chtěli jsme rifle, cédéčka. Ale kašleme jim teď na ty novinky, jako třeba výpověď bez udání důvodu. Firmy jdou do hajzlu, padají jedna za druhou, odcházejí velké zahraniční firmy. Co je příčinou? Především cena energií. Oni tahají z firem a z nás víc a víc prachů. Tomáš Baťa říkával v devětadvacátém, a to se určitě opakuji, že ‚není žádná ekonomická krize, ale krize morálky‘!“ připomněl důrazně Jaroslav Foldyna.

Demokratický plyn

„Řeknou nám – nebudeme brát evropský plyn, abychom nepodporovali Rusáky. Berou to Němci, Rakušané, sem tam i Italové. My to bereme z Turecka, a ten plyn je ruský, takže zaplatíme o dvacet procent víc za to, že je demokratický? Ze Spojených států nám dovezou zkapalněný plyn. Oni jej tam zkapalní, pak ho vezou přes moře. Kolik bude nakonec stát vana teplé vody pro nějakou babičku v malém městě? To říká třeba místopředseda slovenské vlády, že to je bude stát 300 miliónů eur, když nám zastaví plyn přes Ukrajinu.“

„Jestliže se ‚díky‘ tomu staneme nekonkurenceschopní, tak je to ne fiskální krize, ale krize blbosti a politického rozhodnutí. Věřte tomu, že Petr Fiala není blbý člověk. O to je to horší. V Bibli je napsáno, že nevědomost hříchu nečiní. Odpustíme. Jenže on je vyčúranej. Co máme udělat vůči tomu, kdo něco způsobí úmyslně, neboť on ví. A že z nás dělá blbce? Že nám ničí ekonomiku. Indové odešli z Ostravy, vybrali dotace a šli do hajzlu. Čí to je vina, vaše? Ne. Jejich. Ale proč bych to měl zaplatit já, vy, my?! Takže oni mají největší strach, že si toto uvědomíme a že je ve volbách nebudeme volit. A tak vymýšlejí. Třeba ty volby korespondenční, pak různé zákony, pak kvůli tzv. cizí moci, ale co to je, ta cizí moc? A nekupujeme letadla, kvůli cizí moci. Všichni ve světě budou používat drony, jeden stojí 15 tisíc nebo milión – ale my kupujeme za miliardy!! letadla, které budou ne na hovno, to se neříká, ale na nic,“ pokračoval dále Foldyna.

Poslankyně a krajská lídryně Marie Pošarová k tomu dodala následující: „Na ústavně právním výboru parlamentu se probíralo i to, že STAN chce, aby mohli přijímat dary i z jiného členského státu EU. Takže oni přijímají zákon proti cizí moci, ale od jiného členského státu by přijímaly dary na vedení kampaní. Komu tedy budou zavázáni, jaké budou dělat zákony. Doufám, že toto neprojde. A nevím, na co si všichni hrají. Odebírají ruský plyn, ale tváří se, jako kdyby šel demokraticky přes jinou republiku a změnil se.“

V politice je vždy hra o většinu. Že tam s nimi sedí čtyři Piráti, oni se kluci podpoří, protože si to už vybrali. V politice jde všechno, to jsme zažili. Chceme, abychom byli v něčem suverénní, alespoň se přiblížit k suverenitě,“ vyzdvihl Foldyna.

Na Prahu!?

Muž z publika: „Dobře mluvíte, rádi vás posloucháme, ale jak se tam tedy dostanete? My jsme z Tachova, ale taky něco víme. Proč nás nezavoláte na demonstrace v Praze, zazněl potlesk. „Kde byl Tomio? Proč tam nejdete všichni? Co když ty volby nebudou?“

Pošarová na to reagovala: „I když bude demonstrace deseti nebo sto tisíc lidí, jim je to jedno.“

Muž se ale jen tak nevzdal: „ Možná jim to jednou jedno nebude. A když to bude častěji.“

Foldyna: „To by musela být generální stávka a musely by se do toho obout odbory.

Pošarová připomněla: „Jenže Středula je Aspen“.

Foldyna: „Odborové svazy, třeba Kovo, něco připravují. Oni mají daleko větší sílu než politická strana. My tomu můžeme pomoc, ale klíčovou sílu mají odbory. Vezměte si, že by v Praze nejezdilo metro! Já nechci říkat něco, co by bylo za hranou. Generální stávka je nástroj k tomu, když s něčím nesouhlasíme, když nám někdo lže. Když budete mít firmu a budete říkat, že něco je lepší než ve skutečnosti je, tak budete odsouzeni za klamavou reklamu a budete muset vrátit peníze. Petr Fiala slíbil, že nebude zvyšovat daně. Slíbil, že vytvoří podmínky pro podnikání. Všechno je obráceno. Bohužel neznám od roku 2000 jedinou vládu, co by byla proti byrokracii. Říkali nám – vzniknou krajské úřady, zaniknou okresní. Bude méně úředníků. Prdlajs. Bývalé okresní úřady jsou plné úředníků a ještě se přikoupily další baráky. Dnes jsou všude narvaní, protože bruselská administrativa nám říká, že abychom získali pětikorunu, tak musíme za 160 korun vytvořit 60 dotazníků. Pak přijdou firmy, které tady vydělávají a odvezou 300 miliard korun. V čem je to výhodné? Je to prd a ořech. Dělají si s námi legraci. Dají nám sto miliard dotaci a švihnou nám 300 miliard.“

Zlaté levné české ručičky

„V Krupce je firma, kde se vyrábějí komponenty do Volkswagenů. Lidi tam dělají 12 hodin denně a vydělají si 27 nebo 28 tisíc čistého. Ten komponent pak odvezou do továrny, kde vyrábějí auta. Německý dělník dělá osm a půl hodiny, dá ten komponent do celku a bere 3200 eur. To je pecka! To se jim ani nesnilo, aby udělali takové blbce z našeho národa,“ pokračoval dále Foldyna.

„Musíme se chovat jako suverénní stát, a ne jako protektorát. Petr Fiala, ten plní, co vidí na očích lidem za velkou louží. Musk jim odstřihl penězovody a tady omdlévají, že nebudou mít peníze na debility, které vymysleli. Podívejte se, jak nám vychovávají děti ve školách, co jim říkají. To je neskutečné. Měli jsme speciální a zvláštní školství, měli jsme plná učiliště truhlářů a klempířů, zámečníků, elektrikářů. Dnes nemáme nic. Přijdete někam do školy a tam jsou čtyři klempíři! A jsou to dobře placené obory, ale nikdo v nich nedělá.“

„Trump není pro nás žádná výhra, ale je to šance. Když ji nezrealizujeme, může tam být deset Trumpů. A stejně bude chtít prachy. On říká ‚pro Ameriku všechno“. Tomu rozumím. Kde je ale nějaký náš premiér, že by říkal ‚všechno pro naši republiku a pro občany‘? Ten Foltýn, jak říká, že je tu ‚za stát‘. Ale já jsem tady za občany, za své voliče! Mě volili lidi, ale vás, Foltýne, nikdo nevolil! Nějaký Petr Fiala tady vám dal pašalíka. No, já si nemůžu dovolit poslat lidi do hajzlu. A když jo, tak mě nakopou do zadku. Ale on, Foltýn, nám vypráví pohádky, na které kašleme, protože tohle jsme nechtěli!“ hovořil dále Jaroslav Foldyna.

„V téhle době, kdy je produktivita práce velmi vysoká, tak na Západě uvažujou o čtyřdenním pracovním týdnu. Ale tady, otevřel tady u nás někdo hubu, že by lidem vytvořil nějak lepší sociální podmínky?“

„Né!“ zabouřilo to mezi přítomnými.

„A ještě něco. Naše SPD bude mít na svých kandidátkách osobnosti i z druhých stran. Jsem tomu rád, protože situaci by to pomohlo. Jindřicha Rajchla znám léta, je to schopný právník. Znám Zuzanu Majerovou, je schopná politička,“ zdůraznil Foldyna.

Parlamentní listy

sdílet na

59 Komentáře
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře
eFPe
9. 2. 2025 19:22
Ohodnotit příspěvek :
     

Odbory nemají sílu. Víte, já bych ke Středulovi i když si o něm po osobní výměně názoru myslím své, nebyl tak příkrý.
Dám příměr.
Vyhrál válku Generál Žukov, nebo ti kteří vlastními těly zalehli střílnu, aby jiní došli až do Berlína?
I kdyby Středula, nebo jiní(nesnáším slovo Boss v organizaci kde jde o lidi) chtěli začít stávkovat, tak dnešní odboráři už jsou jen čajíčkem, nejsou ochotni se postavit i v rámci podniku na zadní a neudělají to ani v případě stávek.Čest vyjímkám, ale věřte, že dobře vím, o čem píšu.
jinak pan Foldyna, jeden z bývalých zdatných rétorů staré sociální demokracie přešel na stranu vlastenců kteří se spíš považují za pravý střed. Není to proti ničemu, ale doufám, že bude v příštím období hlasovat i pro levicově orientované zákony.

ovp 68
9. 2. 2025 19:49
Odpovědět  eFPe

.. tady souhlasím, z odborů odešli členové, kteří byli schopní a ochotní za něčím stát. Ovšem hlavní vinu na tom nesou funkcionáři, kteří se nechali doslova uplatit, stačilo k tomu, aby jim zaměstnavatel poskytl volnou ruku pro nakládání se sociálním fondem/FKSP, který zaměstnavatel musí vytvářet ze zákona, v současnosti už podle změny vyhlášky, platné od r.2024. Jak ten systém funguje, jsem zde už popisoval, kromě rekreací a.j., v tom jedou i subjekty, poskytujícími produkty spoření na stáří zaměstnanců, které jsou osvobozeny od daně z příjmů fyzických osob.

Jaroslav
10. 2. 2025 08:41
Odpovědět  ovp 68

To je zákonité. Lidé mají půjčky, hypotéky a to jim velí držet hubu a krok. V současné společnosti je velmi úzká hranice mezi “blahobytem” a bezdomovectvím. Viz vtip “jaký je rozdíl mezi západním a východním Němcem?”. Když západnímu vezmete co má na půjčky je na tom stejně jako východní. Žijeme ve (?zlaté) kleci. Ať můžeme SSSR nenávidět, nebo milovat, jeho pád vypustil západ z řetězu a ten již nemusí vytvářet pocit blahobytu a předstírat. Každá další generace je na tom hůře, než předchozí …

ovp 68
10. 2. 2025 10:21
Odpovědět  Jaroslav

..lidem především chybí pocit zodpovědnosti za důsledky vlastního konání. Žijí ze dne na den.. zítra taky budou mít v obchodě otevřeno a vůbec jim není podezřelé, jak snadno lze získat půjčku na cokoli. Natož aby nejdřív přemýšleli, jestli to opravdu potřebují.
Na co si za rok nedokážu vydělat, na to si taky prostě nesmím půjčit, to se týká spotřebního zboží. Hypotéky na bydlení už jsou cosi trochu jiného, ale tady zase lidi ztrácí míru, co je standard a co nadstandard, co je nutné a co už ne… obecně nechápou rozdíl mezi pojmy “hodnota” a “cena”…

Gales
10. 2. 2025 10:31
Odpovědět  eFPe

Sociální demokracie se rozhodla ukončit jednání s hnutím Stačilo! ohledně spolupráce pro letošní sněmovní volby, oznámila předsedkyně SOCDEM Jana Maláčová. Stačilo! podle ní nechce prosazovat levicová témata, je postaveno na antisystémovém programu.

Staník
10. 2. 2025 11:08
Odpovědět  Gales

Maláčová je úplně blbá a hned máme propadlých cca 2% hlasů… Ono se to zase k těm 10% postupně nastřádá.

Viking
9. 2. 2025 19:32
Ohodnotit příspěvek :
     

Pan Foldyna je ČECH a zvolme ho na post nejvyšší, srovná to tady do kolejí, jediný.

eFPe
9. 2. 2025 19:56
Odpovědět  Viking

Nemáte pravdu. Máme tady nějaký zastupitelský systém a nikoliv monarchii. Takže jeden nestačí.A nestačí mít jen takto smýšlející politiky, ale i lidi ve vedení firem, zaměstnance, lidi v kultuře učitele v neposlední řadě, a samozřejmě každý rodič

stan
10. 2. 2025 08:04
Odpovědět  Viking

Foldyna se mi líbí v tom, že se vyjadřuje přímo,nekličkuje.V minulosti jsem ho nijak zvlášt nemusel, ale v tuto chvíli je to nejvýraznější postava SPD. Ale takových Foldynů bychom potřebovali mnohem víc.Když vidím ty vládní figurky, tak bych brečel, kam jsme to dopracovali.

slovan
10. 2. 2025 09:41
Odpovědět  stan

Jen pro ověření naší situace ve společnosti. Zajdi si na podobný článek na Novinky, kde je Foldyny s Nočními vlky na fotu. A autoři článku parta tří mlaďochů házící špínu na tuto partu. Ale to hlavní, ta výživná diskuze, tam je ukázkově vidět kam jsme se dostali a jakou k sobě cítíme nenávist, když má někdo opačný názor. To nemůže dopadnout dobře. Volby se blíží, dopadnou zřejmě tak jak si přeje preditor a jsme v sobě. A represe jak sviňa. Teď vydají Okamuru k trestnímu stíhání a už to jede. Kdo viděl Partii s Pospíšilem, mohl si udělat obrázek. 2xaž 3x tam řekl, že ……VŠICHNI černoši!! Jak všichni?!!
Jen co jsem si honem vzpomněl, neřekl Zeman, co terorista, to muslim? Kdo ho za to stíhal? Né, podle mne to má jen za úkol rozvířit náladu v zemi.

Gales
10. 2. 2025 10:25
Odpovědět  slovan

Ruský motorkářský gang Noční vlci je za svou podporu Vladimira Putina sankcionován a nesmí do EU. Česká buňka je ale doteď zapsaná ve zdejším obchodním rejstříku. Soud nyní kvůli porušení zákona nařídil její likvidaci.

Ladislav 💤
10. 2. 2025 12:09
Odpovědět  Gales

Soudy NEMÁME, jen poskoky a zrádce Brusele!
Deratizaci je potřeba i zde!

Gales
10. 2. 2025 15:31
Odpovědět  Gales

Chápu to mínusování protože neměli činnost a proto je soud podle zákona zrušil.

ovp 68
10. 2. 2025 15:54
Odpovědět  Gales

.. no, jenže ti chlapi se budou scházet i tak, z motorkáře to nevytlučete. To si někdo může jenom myslet, že chlapi, co se scházeli třeba na Kanálově Stoce v Holubicích, se najednou někam vypařili.. ;o))))

Ladislav 💤
10. 2. 2025 12:07
Odpovědět  Viking

👍👍👍👍👍jsem pro.

Editor
9. 2. 2025 20:14
Ohodnotit příspěvek :
     

Rozeštvali i nás.

All
9. 2. 2025 20:30
Ohodnotit příspěvek :
     

Máme premiéra spíš velmi zpozdilého ve svém vývoji,proto jen škodí České republice.Ale co ti ostatní z pětikoalice,aneb pětidemolice,co proboha dělají,za peníze- zločin.Jsou to jen zločinecké organizace,nejenom zpozdilci ve vývoji.

Standa
9. 2. 2025 20:31
Ohodnotit příspěvek :
     

Musím reagovat!
cit:,, Muž z publika: „Dobře mluvíte, rádi vás posloucháme, ale jak se tam tedy dostanete? My jsme z Tachova, ale taky něco víme. Proč nás nezavoláte na demonstrace v Praze, zazněl potlesk.”

My z Prahy voláme!
15.2. je v Praze velká demonstrace na Staroměstském nám. U pomníku Husa. V 16.00 h.
Přijdete nebo tu pouze žvaníte?
My tam budeme!!!!

Standa
9. 2. 2025 20:35
Odpovědět  Standa

POŠLETE DÁL. !!!!!!!!!!!!!!! My Pražáci tam BUDEME!
Nebo se budete dál válet v postelích a svých teoriích , co by se mělo ..po případě dělat ?

Autor
9. 2. 2025 22:55
Odpovědět  Standa

Takhle se odpor nedělá. To je přesně v rámci západní demokracie, ani masové protesty NIC nevyřeší a na druhé straně stačí doslova a do písmene pár stovek, aby si před takovými stovkami klekla i poslanecká sněmovna. Podívejte se na Francii, kde ani dlouholeté protesty žlutých vest nic nezměnily, protesty farmářů něco změnily?
Pro skutečně účinné – ale i tak dlouhodobé období – protesty je třeba odhodlané vedení, které se nebude ničeho bát a bude to právě dlouhodobě budovat a hlavně vychovávat lidi i na maličkých vítězstvích.
Vytvořil se tady jistý druh “Mccarthismu”, kdy každý protest je brán bez ohledu na okolnosti jako čin odporující demokracii vytvářené po Listopádu. Nejdříve se musíme učit u těch, co protestovali za Rakouska, za První republiky. Na jedno vítězství “malých velkých počtem” je nutno překonat nejednu porážku, nejednu represi, nejeden složitý osobní osud, nejedna oběť a to v každém smyslu. Ale spousta lidí je spokojená, díky manipulacím, protože vše měří harampádím ve špajzu, ve sklepě a šířkou bachoru. Ne náhodou došlo k záměně pojmů v politických “směrech”, kdy si slovně boj lidí pro lidi uzurpovali nejreakčnější síly – (neo)liberálové.

Standa
10. 2. 2025 05:52
Odpovědět  Peter 008

Nikdo tě nenutí , abys chodil! Klidně si teoretizuj a sedni si doma na kanape!
Nedělej nic, tím to napravíš! A říkej si tomu třeba ,, pasivní odpor”! Můžeš při tom čučet na TV1. Tam demonstraci neuvidíš a budeš mít klid na kafíčko.
Vychováš tím ,,lidi i na maličkých vítězstvích.”! U bábovky se toho vychová nejvíce!
A, klidně si odrazuj lidi od vyjádření svých názorů na veřejnosti, na ulicích, demonstracích a at se hlavně drží doma a drží hubu, dokud to nenastane! Je to ,, přece zbytečné”,že? Musíš přece čekat až z podzemí vyleze nějaká konzolidovaná , pevně stmelená skupina organizovaná skupina báječných obrčanů za kterými lid půjde v jednom šiku. Do té doby at mlčí , nemluví na náměstích, na demonstracích, šuškají si v klubu Rychlých šípů mezi sebou ! A pak ,, Deus machina” že?
My Pražáci tam budeme a vy běžte kamsi, když jste spokojeni s touto vládou!

Standa
10. 2. 2025 07:31
Odpovědět  Standa

A, další spokojenec s touto vládou s červěným puntíkem!

Staník
10. 2. 2025 08:58
Odpovědět  Standa

Peter má samozřejmě pravdu. Jaký je rozdíl mezi tím, že se sejdou čtyři lidi v hospodě, zamrmlaj si nad pivem a jdou se vyspat domů z opice nebo čtyřicet tisíc demonstrantů, kteří se sejdou na Václaváku, zamrmlaj si a jdou se vyspat domů a všichni nastoupí druhý den do práce? Nic, protože kromě toho mrmlání v hospodě nebo na ulici to nemá žádnou další přidanou hodnotu. Jasně, ukáže se nespokojenost, ale koho to zajímá? Nikoho, nikomu se nic nestalo, není z toho žádný výstup, není z toho žádný požadavek na vládu (zaměstnance apod.) kromě toho, že se sejdeme za nějaký čas znovu. Očekáváte, že ve vládě (korporátu, firmě) budou myslet jako Vy, že se toho leknou, přijmou opatření, změní svojí politiku, chování, protože bu,bu,bu z ulice či hospody. Bohužel se nic takového nestane pokud nebudou pod přímým ohrožením toho, že přijdou o svá koryta. O svá koryta přijdou buď státním převratem a nebo ve volbách. Všechny dosavadní demonstrace byly ve stylu, hlavně ať nepošlapeme trávník v okolí, jen aby ta uřvaná libtardí skupina si o nás neotřela boty v mééédiích. Takže nějaký převrat s lídrem asi nee. Druhá možnost je přesvědčit všechny ty nespokojené, aby šli k volbám…

Staník
10. 2. 2025 09:05
Odpovědět  Staník

Narozdíl od alternativy tam přijdou v daleko větším počtu a navíc budou mít plus mínus 5-10% korespondenčních hlasů. Pokud záměrem demonstrací není revoluce, pokud není záměrem vyvolat nepokoje tak, aby to stát zabolelo tak, že se zastaví výroba, problémy budou mít bezpečnostní složky, nebude generován lídr nebo skupina, která převezme vládu s podporou ulice, tak je to úplně stejné, jako si dát v neděli pivo u televize a koukat na fotbal. Můžete tady nadávat komu chcete, ale nic se nezmění. Může vás být na Letné klidně milion, ale nic se nestane a nic se nezmění pokud nebudou mít požadavky ulice přímou změnu vládnutí. Nic se nedá reformovat, ani EU, ani NATO, ani politika SPOLU. Musí přijít změna. Na druhou stranu, kolik je tady v této zemi skutečně nespokojených lidí, kteří onu změnu chtějí, kterým tento systém skutečně nevyhovuje? Nebude jich o moc víc, než těch pár desítek tisíc na těch demonstrací. Milion lidí pracuje v neziskovkách. To bude nějakých 20% všech pracujících. Nikdo z nich žádnou změnu nechce. Přišli by o živobytí. To není pesimismus, to je realita. Tady se shodneme, tady je nás většina, ale reálně nás je velmi malá skupina. Takže bych začal těmi volbami na podzim.

Standa
10. 2. 2025 09:14
Odpovědět  Staník

Nemáte pravdu! Kdyby lidé,, mrlali ” v hospodách a nešli 17.11. do ulic nebyla by tvz. Sametová revoluce( protiústavní puč, převrat ).
Na volby si tady nehrajte ani náhodou! Následovala by Rumunská, Gruzínská ,Sýrijská, Moldavská a nyní připravovaná Srbská , Venezuelská( prostě by vás neuznali a sami prohlásili ,,kdo vyhrál) a jiná cesta.Třeba i stanné právo. Volby a jejich sčítání má pod palcem MV-Rakušan.Existuje pouze dav, jeho zorganizování na ulicích a občanský odpor, neposlušnost. To, že jste vlezli do chomoutu korporátu , cinkali klíči a proto se bojíte nejít druhý den do práce je vaše vina!

Standa
10. 2. 2025 09:51
Odpovědět  Standa

Co je nového po r. 89? A slibů tam daných?
 Z demokracie vytvořili diktaturu emocí: Pokud se někomu něco nelíbí, je to okamžitě označeno za „nenávistný projev“ nebo „toxické myšlení“. Nehledí se na fakta, ale na to, jak se někdo cítí.
❌ Svoboda slova? Pouze pro vyvolené: Pokud říkáš něco, co odporuje jejich ideologii, budeš okamžitě označen za extremistického reakcionáře, i když zastáváš jen tradiční hodnoty.
❌ Vytvořili kult obětí místo podpory individuální síly: Namísto povzbuzení k vlastní odpovědnosti a rozvoji se společnost utápí v neustálém hledání nových „utlačovaných“ skupin, kterým je nutno zajistit speciální výsady.
❌ Místo skutečného pokroku tlačí regresi: Boj proti diskriminaci se proměnil v obrácený rasismus a genderový extremismus, kde nejde o rovnost, ale o odplatu za minulost.
Co můžeme udělat? Je čas na odpor! V ulicích!
1️⃣ Odmítněme diktát jediné „povolené pravdy“. Kritické myšlení je základ svobodné společnosti. Každý by měl mít právo vyjádřit názor bez strachu z „cancel culture“.
2️⃣ Trvejme na skutečné svobodě slova. Skutečná tolerance znamená naslouchat i těm, se kterými nesouhlasíme. Bez svobodné diskuse není žádný skutečný pokrok.
Pokr.

Standa
10. 2. 2025 09:53
Odpovědět  Standa

To, že bude 15.2. na Staromáku diskutovat cca X 000 lidí zde někomu vadí. Přirovnává to k hospodě! Proč by tam poslouchali Raichla , Sterzika, Zaorálka, když jim v telce čt1 dávají Ulici, že? Ta je na něco a oni diskutující a poslouchající pravdu v projevech ( těch nahoře na podiu ) na nic. Prostě mají pouze ,, Hospodské,, mrmlání”” !
A otevřou si k Ulici pivo!

Lubos
10. 2. 2025 10:40
Odpovědět  Standa

Dovolím si vás částečně doplnit s mírnou korekcí.
Zdůrazním, že tím nemíním v žádném případě chválit minulý režim.
Lidé ovšem tehdy měli k sobě blíže a měli v podstatě jediného společného nepřítele, tedy KSČ.
Nebyli jsme zatíženi tolika různorodými názorovými proudy, do žlabu bylo přibližně stejně. Tzv. západní pozlátko jsme znali z doslechu nezatíženi starostmi o to udržet živnost, doplatit hypotéku, nebo čelit naprosto nemilosrdnému systému vytvářeným pomatenými politiky, vydíranými a ovládanými Bůh ví kým. Socialistický nepřítel měl konkrétní jména.
Tehdy nebylo problém nakonec dostat lidi na Letnou aby cinkali klíči od věcí, které už jim byly za zády v mnoha případech kradeny a aby uhýbali sanitce na pokyn kněze. Dnes už moc nevěřím, že to tehdy byla náhoda pro nevolnost.
V současné době jsou zájmy lidí roztříštěny na mnoho jednotlivých Svatoplukových prutů v mnoha případech bojujících svůj malý privátní boj o zachování důstojné existence.
Letná není pravděpodobná a snad i pro Chvilkaře, když jim sebere Donny zdroje.
Špíny na úklid je moc a leckdy zažrané do povrchu hmoty.
Smutné, ale vidím to takto.

Staník
10. 2. 2025 10:51
Odpovědět  Standa

Kdo je neposlouchá na ulici, tak je čte nebo sleduje jejich videa, zná jejich názory, nejsou to pro ně cizí lidé. Na návsi se sejde skupina lidí, kteří je znají a nejsou pro ně ničím novým. Ty přesvědčit nepotřebujete a nepotřebujete kvůli nim ani chodit na tu náves. Nebo snad demonstrace je o tom, chodit si tyto lidi poslechnout? Ujistit se, že nás nejsou stovky na diskuzích, ale tisíce? Je snad demonstrace schůze nespokojenců? Generuje ta demonstrace nějaké lídry, kteří by mohli nahradit Fialu, Babiše, Ropušana? Bude to mít nějaký vliv na změnu poměrů v republice? Půjdou lidé k volbám a zvolí je? Vyházet lidi ze Strakovky okny z demonstrace nepůjdete, ale půjdete na to pivo do hospody. Nepůjdete ani k volbám, protože je stejně zruší. Takže výsledek nula nula nic. Dokud nebude ulice radikální a nebude mít vůdce, tak je to jen zbytečné tlachání. Takže zbyly ty volby, ke kterým raději nepůjdeme…

Staník
10. 2. 2025 10:53
Odpovědět  Standa

To snad nikdo nerozporuje, ne?

Staník
10. 2. 2025 10:44
Odpovědět  Standa

Ale o tom jsem v podstatě mluvil. Pokud demonstrace či občanská nespokojenost nemá přesah do změny vládnutí z ulice, potom je to jenom setkání nespokojených a může se konat každý den a nic se nestane. Změna je možná buď z ulice nebo volbami. Možná je i nějaký jiný systém. Jasně, volby mohou zakázat nebo zrušit. V současné volby nějakým způsobem fungují a je nesmysl říkat, že se na ně vykašleme, protože nám je zruší a budeme dělat změnu z ulice, i když nás 80-90% populace nepodporuje, žádnou změnu nechce a nemáme žádnou podporu a ulice negenmeruje žádné “vůdce”, kteří by byli akceptovatelní z mnoha stran, aby měla ulice podporu i těch, kteří na ulici nepřijdou. Každá revoluce jednou skončí a začne běžný život. Sametová revoluce měla podporu ze zahraničí a byla v podstatě tím, co se nedávno dělo v zemích, o kterých píšete. Vůdci revoluce jako Havel a další byli předem připravení a měli podporu zvenčí, aby se mohli ujmout svých rolí. Vůle lidí byla marginální záležitostí. současný systém drží mnoho lidí za koule hypotékami, půjčkami atd. Šťastní otroci. Já se nejít druhý den do práce nebojím. Nemám hypotéku ani dluhy, snažím se co nejméně od tohoto systému ušpinit. Kolik nás je?

Standa
10. 2. 2025 11:43
Odpovědět  Staník

Všichni máme ego a každý se občas dostane do situace, kdy chceme takzvaně vlastnit pravdu. Ti moudřejší z nás si to dokonce i vzácně uvědomují. Přirozeně prosazujeme svou představu dobra a přitom narážíme na představy dobra jiných lidí, které se s naším pohledem na věc neslučují. To nás učí nadhledu a toleranci…
Dnes se často mluví o rozdělené společnosti. Názorová pluralita však není problém. Ten nastává teprve tehdy, pokud je část společnosti systematicky utvrzována vládnoucí garniturou a médii v tom, že jejich světonázor je jediný správný a že je potřeba potírat vše, co se jen trochu odlišuje od oficiálního dogmatu.
Takto se zde vytvořila skupina lidí, kteří sami sebe považují za elitu národa a cítí se být morálně nadřazeni ostatním. Tito „nadlidé“ pak ve jménu pravdy a lásky s fanatickým zápalem šíří „třídní nenávist“ vůči všem, kteří nesdílejí jejich názor.Dnes se tu dovídám, že,, mrmlání “v hospodě je to samé , jako mrmlání např.,, 40 000” občanů, kteří se sejdou, aby si navzájem utřídili své názory a poslechli si je v uceleném tvaru na nám.Nebo , že zdejších 30 je celková většina těch , kdo nesouhlasí se systémem.A výzvy , aby zůstali doma, že nic jejich protestem nezmění!

Standa
10. 2. 2025 11:45
Odpovědět  Standa

pokr. Zajímalo by mě komu tyto řeči prospívají,, Komu ku prospěchu”. ,,nechodte nikam, nic nezměníte” atd.
Také by mě zajímalo odkud autor tyto návrhy má!

Staník
10. 2. 2025 12:02
Odpovědět  Standa

Pokud se demonstrace budou konat v současném duchu, tak má stejný význam, jestli se o současné politické situaci baví 4 lidi v hospodě nebo 40 tisíc. Pro politiky, kteří jsou v současné době ve vládě, parlamentu, senátu na městských úřadech apod. je to jenom bzučení otravného hmyzu kolem jejich uší. Dokud demonstrace nebude mít přímý vliv na jejich komfort a pohodlí, tak nic nezmění. Chápu, že je to pro Vás důležité, také se účastním podobných akcí, ale je to jen tlachání. takže je dobré jít v co největším počtu k volbám a volit změnu. Co jsem si stačil všimnout, ulice jednotného vůdce nemá.

Staník
10. 2. 2025 11:55
Odpovědět  Standa

Souhlas. Nevím, kdy to přesně začalo. Postupně se to sem nasunulo a má to zjevně mnoho příčin. Nejvíce to bylo vidět za covidu, kdy vlastně stát začal nedodržovat zákony a vlastně začal podporovat určitou skupinu lidí v nezákonném chování vůči jiné skupině. Kdysi, třeba ve třicátých letech minulého století, se tomu říkalo nacismus. Má to stejné vzorce chování, jednání. Vytvořila se velká skupina lidí, protože očkovaných byla většina, která si začala myslet, že pokud (zcela protiprávní) chování je namířeno proti skupině, jež je veřejnými mééédii a zástupci státu (politici, starostové, policie atd.), či lidmi společensky aktivními (herci, sportovci atd.) dehonestována, tak je dobré si do nich také kopnout. Plynule to přešlo na situaci známou jako SVO na Ukrajině a přejde to v jinou další. Vznikla jakási “elita”, která si myslí, že má naprostý patenet na rozum, dosáhla určitých vysokých postavení v rámci společnosti a ve své hlouposti nepochopila, že se nemůže obklopit stejnými lemply, protože bude muset zvětšovat cenzuru, lhát atp., aby svá koryta a statky za každou cenu udržela. Máte naprostou pravdu a nijak Vám to nerozporuji.

ovp 68
11. 2. 2025 09:57
Odpovědět  Staník

..no sláva, a je to tady! Stando, vy jste další Vidlák! A za koho vy kopete? Abych věděl, od čeho se mám držet dál…

Staník
11. 2. 2025 11:31
Odpovědět  ovp 68

Kopat neumím, ale když jsme u toho kopání tak fandím kopálistům Baník Ostrava😉.

ovp 68
11. 2. 2025 11:56
Odpovědět  Staník

..to sem se přehlíd, Staníku., Tohle patřilo mému oblíbenci doktoru práva obojího Standovi…
Jo Baník Ostrava, na to mám vzpomínku, když jsem poprve a naposled byl na opravdovém fotbale, hráli jste tehdy s Bayernem(1981). Já naiva zatleskal krásné akci bavorských, zakončené gólem a málem z toho byla rvačka… ;o)))))

Staník
11. 2. 2025 17:24
Odpovědět  ovp 68

😂👍 Stane se😂.

Horňák
9. 2. 2025 20:52
Ohodnotit příspěvek :
     

Vážení, tohle svinstvo již nejde bez krve vyčistit.

janle57
9. 2. 2025 23:07
Ohodnotit příspěvek :
     

Foldyna na Hrad !!!!

martina
10. 2. 2025 04:23
Ohodnotit příspěvek :
     

Změna by mohla nastat, ale jen za předpokladu, že by jim nějaký insider do celé té konstrukce hodil vidle, podobně jako Stalin po WW2, jinak je to všechno marné.

Pokud někdo vzhlíží ke Trumpetě bude pravděpodobně zklamán.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Jan
10. 2. 2025 04:57
Odpovědět  martina

Bingo. Cé je správně…..

Pavel
10. 2. 2025 07:12
Ohodnotit příspěvek :
     

Jarda Foldyna se snaží ale většina těch bezmozků stejně žije s hlavou v písku. Jediné co řeší aby se soused měl o něco hůř než oni. Letošní volby budou zase zklamáním a budou poslední, ke kterým půjdu. Babiš lidi a stát z ničeho nevytáhne, už to možnost měl a jen nás tyranizoval s covidem a jeho parta v parlamentu mu sekundovala a dělala vše podle západních not. A to bude pokračovat. Je smutný konstatování, že i ten Husák s rudochama dělal pro rodiny s dětma víc. A přitom ty děti by měli být nadějí národa, dětí se rodí čím dále méně a k tomu ještě hodně z nich jejich rodiče vymývají hlavu blábolama o demokracii a západních hodnotách. EU a západ žádné hodnoty nikdy neměl a nemá, jejich náboženstvím je mamon.

tupý hulvát
10. 2. 2025 07:55
Odpovědět  Pavel

Srovnávat systém, který byl založen na společném hospodaření a společném spravedlivém rozdělování výsledků se systémem, který je založen na legálním okrádání slabších silnějšími, což přesně odpovídá převažujícím lidským vlastnostem nemá smysl.Lidé systém nezmění, protože jim vyhovuje, budou jen remcat.

Kelly
10. 2. 2025 07:23
Ohodnotit příspěvek :
     

v sobotu 15.2.2025 pořádáme demonstraci na Staroměstském náměstí od 16,00 hod. proti podvodu ve volbách, který tu připravuje Pětidemolice, takže pane Foldyno, jste zván i všichni ostatní.

slovan
10. 2. 2025 09:48
Odpovědět  Kelly

Nemáte nějaké info, prý to KOVO něco připravuje. Možná to píši blbě, je tou pár dní co jsem to někde zaznamenal na netu.

Frank
10. 2. 2025 08:19
Ohodnotit příspěvek :
     

Odboráři jsou idioti, když si zvolili zase toho zmetka Středulu.

Lubos
10. 2. 2025 11:03
Odpovědět  Frank

Přesně tak.
Středula je pro odboráře advokátem, který žádá pro své vlastní klienty u *Velectěného soudu* ty nejpřísnější tresty a represe.
Namátkou: Místo řešení drahých energii dojednal odborářům slevy do fitka a do divadla.
Nechal svoje rádoby prezidentské preference Nerudové.
A hlavní perla!!!
Místo aby chránil odboráře před Ukrajinskými přivandrovalci bez věrohodných důkazů o profesní způsobilosti tak navrhoval pro ně zjednodušení přístupu na pracovní trh, alespon tehdy dle Radiožurnálu. Kvákal v té diskuzi té doby velmi výživně.
Táta odborů po česku. Smutné a varovné.

P9
10. 2. 2025 08:35
Ohodnotit příspěvek :
     

Andrej Martyanov: Západ je komplicem.
https://kispep.wordpress.com/2025/02/10/andrej-martyanov-zapad-je-komplicem/

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
unor 2022
10. 2. 2025 09:29
Ohodnotit příspěvek :
     

Nejvetsi problem soucasne siroke ceske spolecnosti je Ceska televize v rukou penez, zla a lzi.
Kdo chce prosadil obecne pravdy a prijatelny normal musi prevzit pod svoji spravu nejdrive ji.

Naposledy upraveno$ s uživatelem$
Standa
10. 2. 2025 11:42
Odpovědět  unor 2022

Byl jsem v šoku, když v nedělní Partii Černochová prohlásila, že ,,SPD chce ČT znárodnit”
Je to kráva , jako jelen !Česká státní televize je snad státní nebo se pletu?Takže pokud stát patří národu , tak není , co ,,znárodnovat”, že? Ona je tak blbá , že si něco plete. Ona si myslí, že ČT patří pouze vybrané ,, elitě” ke které se sama počítá a že jím to chce národ ukrást a znárodnit ! A, co vykládala o referendu nechtějte ani vědět! Nepřipustit , zakázat!!! Dobře jste si vybrali chlapci, dobře!

Standa
10. 2. 2025 11:49
Odpovědět  Standa

A Maláčová je voslice non+ultra: Podívejte se !. ČSSD ani se Stačilo ani s SPD.
https://www.novinky.cz/clanek/volby-do-poslanecke-snemovny-malacova-ukoncila-jednani-se stacilo-40508322#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
A ČSSD konečně zmizí ze scény!

P.K.
10. 2. 2025 10:16
Ohodnotit příspěvek :
     

Není to 4:0 pro USA, ale max. pro nějakou “Západní Oligarchii”.
Lidi nemusíte “rozeštvávat”, stačí finančně podpořit jejich “kreativitu”…
Nepřesné, zjednodušující “výroky” zkreslují realitu, znemožňují najít řešení problémů, ale zase získávájí podobně uvažující voliče. Ale fakt je, že stejně nikdo nevíme, co si ten druhý opravdu myslí.

Pijack
10. 2. 2025 10:32
Ohodnotit příspěvek :
     

Já su spokojený. Foldyna je super. Článek super. Volím stále SPD. Nemám víc co dodat.

Antonín Körber
10. 2. 2025 10:35
Ohodnotit příspěvek :
     

..ano,jenže ty korespondenční volby jsou jen oblbovačka,za kterou je skrytý obrovskký podvod,..takže se pracuje na tom,jak to udělat,aby voliči v zahraničí skutečně přišli k volbám a volili skutečnost-pravdu!!!…

Spam asym
10. 2. 2025 10:50
Ohodnotit příspěvek :
     

A co ASPEN?

Lubos
10. 2. 2025 12:03
Ohodnotit příspěvek :
     

SPD, pánové Okamura a Foldyna mají mé velké sympatie. Obdiv panu Davidovi za skvělé komentáře a jeho působení v Europarlamentu.
Nicméně schodiště se zametá od shora.
Moderovat “lepší budoucnost” v malých prostorách pro nějakých pár desítek lidí nestačí.
Na skutečnou zteč do vyšších pater se zatím patrně nechystají.
Nedistancovali se od posvátné krávy Ukrajiny-rebelují šeptem.
Neopřeli se do Babiše, který je stejný hajzlík jako současné *Pětišlápoty*.
Proč taky, když by je možná milovník čápů přizval k tiché spolupráci po volbách.
Odepisují se tím sami svojí nedůsledností-kydy české ukroposluh o voličích dezolátech jsou druhořadé.
Nemáme silnou opozici-to je hlavní 13:komnatou Česka.